Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Paganstars schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:29:
Valt mij op dat als ik de radio aan heb icm nav ik geen tmc krijg (538). Echter als ik usb aan heb met nav dan krijg ik wel TMC (meestal veronica en BNR). Zou het kunnen dat 538 gewoon een brakke tmc zender heeft?
Klopt als een bus Radio538 heeft een brakke TMC maar het systeem heeft nergens de optie om geen Radio538 als TMC te gebruiken of een andere zender als voorkeur op te geven.

Zelf heb ik de pech dat mijn systeem om een of andere reden toevallig altijd RADIO 538 gebruikt, en ik gebruik USB / BT Audio / Verschillende radio zenders door elkaar. En heb daar nog geen duidelijk verschil tussen kunnen merken.

Murphy was an optimist

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Ik luister veel muziek vanaf USB of BT, radio staat default ingesteld op Veronica.

De TMC info bij mij is aardig accuraat. Heb er ook eigenlijk nooit problemen mee gehad.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 17:43
Bij mij doet TMC het de afgelopen twee dagen sowieso helemaal niet meer. Ik luister geen radio, altijd USB of BT. Ben niet in het buitenland geweest de afgelopen maanden. Dus prik mij maar lek :P Vind 't maar een hoerig kutsysteem.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 04-12-2013 11:35 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:20

PauseBreak

derp!

Schaamteloze crosspost met de HK.

Zo, van oud:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JYZXXDr.jpg

naar nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tOJCZhT.jpg

Morgen nog proefrit en alles controleren enzo en dan staat ie weer in de parkeergarage.

Nee, merp!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:30
GoGoHaRrY schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:21:
[...]

Klopt als een bus Radio538 heeft een brakke TMC maar het systeem heeft nergens de optie om geen Radio538 als TMC te gebruiken of een andere zender als voorkeur op te geven.

Zelf heb ik de pech dat mijn systeem om een of andere reden toevallig altijd RADIO 538 gebruikt, en ik gebruik USB / BT Audio / Verschillende radio zenders door elkaar. En heb daar nog geen duidelijk verschil tussen kunnen merken.
Dat is wel vaag! Misschien dat ze hier eens een fix voor moeten uitbrengen! Op de Megane had ik wel dat ik kon kiezen welke TMC hij moest gebruiken (redelijke tekortkoming dat Ford dat niet kan imo).

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 07:20
Iemand enig idee wanneer de nieuwe Mondeo komt?

• tiguan
GoGoHaRrY schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:21:
[...]

Volgens mij kiest het systeem niet specifiek één zender, want ik krijg van diverse bronnen meldingen in de lijst. Van zowel ANWB-BNR als RADIO538. Het ligt waarschijnlijk aan de ontvangst, of misschien nog iets anders. Mijne staat nu bij de dealer en ik heb gevraagd of ze er even naar willen kijken. Ben benieuwd.

update:
De dealer zegt inderdaad een software update te hebben gedaan op de radio/navigatie. Ben benieuwd of ik er iets van ga merken.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 05-12-2013 17:31 ]

• Paganstars
laat ff weten of het werkt ;)

• tiguan
Mwah, de navigatie zelf werkt net zo goed als voorheen voor zover ik kan nagaan. "t Is nog te vroeg om te bepalen of hij ook echt elke dag alle TMC info door krijgt.

Wat me wel opvalt is dat BT nu sneller connectie heeft en begint te spelen, dat duurde voorheen wat langer en je kreeg tig popups voordat je eindelijk eens aan de slag kon met het systeem. Nu lijkt het allemaal wat sneller te gaan. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 06-12-2013 10:50 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:18:
[...]
update:
De dealer zegt inderdaad een software update te hebben gedaan op de radio/navigatie. Ben benieuwd of ik er iets van ga merken.
Deze was ook voor mijn 2013 Fiesta beschikbaar, maar toen ie daar stond kwamen ze er achter dat ik 16bit heb en hun hardware 32bit was of andersom ofzo en ze niet konden updaten. Niks meer van gehoord :(
*Gaat maar eens een mail sturen*

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ECiftci schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:20:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe Mondeo komt?
Volgend jaar. Ergens. Misschien. Kan ook een jaartje later worden. Ford weet het zelf ook niet zo goed. Heeft te maken met wanbeleid vanuit Ford USA die ineens fabrieken ging sluiten en productie ging verplaatsen. Ze waren alleen vergeten dat de andere fabriek niet was ingericht op Mondeo-productie, dus die wordt nu omgebouwd.
Kortom, geduld hebben!

Nee, merp!

• tiguan
DennusB schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:46:
[...]

Deze was ook voor mijn 2013 Fiesta beschikbaar, maar toen ie daar stond kwamen ze er achter dat ik 16bit heb en hun hardware 32bit was of andersom ofzo en ze niet konden updaten. Niks meer van gehoord :(
*Gaat maar eens een mail sturen*
Ik heb Focus. Weet niet of de navi in de Fiesta hetzelfde is?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Goed om te weten, mijn focus moet volgende week voor een beurt...

(Dat wordt weer een dagje rondtuffen in een Fiesta met iets te weinig PK's...)

• DennusB
  • Niet online
Voor iedereen die een beetje lage tonen mist in zijn Ford :

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/carspeakers/pioneer/ts-wx710a_c_masked_gallery.jpg
Ideale oplossing, is compact (hangt bij mij tegen de achterkant van m'n achterbank) en vult het geluid enorm goed aan. En doordat je speakers minder bass hoeven te produceren gaan ze nog harder ook :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hallo ford fanaten,

Is er al iets bekend gemaakt over een 14% bijtelling diesel versie voor 2014? Gaat Ford het redden om nog 3 gram van de huidige 88 gram voor de Focus 1.6TDCI ecohokken af te snoepen?

Iemand met inside info..?

• tiguan
Ik las laatst op autoweek dat de focus diesel volgend jaar niet meer in de 14% zal vallen.

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 21:47
DennusB schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:24:

[afbeelding]
Ideale oplossing, is compact (hangt bij mij tegen de achterkant van m'n achterbank) en vult het geluid enorm goed aan. En doordat je speakers minder bass hoeven te produceren gaan ze nog harder ook :)
Ik heb m zelf ook hangen, prima geluid. Mist wel iets als hij echt diep moet, maar daarvoor had je sowieso deze sub niet gekozen.

Nadeel is alleen dat hij alleen achter de achterbank kan, maakt het neerklappen van de achterbank iets bewerkelijker...

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Meh, ik vind het geluid in de focus + navi niet raar. Plus, ik lease. Ik moet hem over 2 jaar weer inleveren.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:04

jacobras

Developer

[afbeelding]
Interessant. Ik vind de kwaliteit van de muziek wat minder bij de lage tonen (Focus MK2 hier, Sony 6000CD). Welk type is die sub? Uit de bestandsnaam leidt ik Pioneer "ts-wx710a_c" af, maar daar vind ik slechts één resultaat voor.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20

[afbeelding]
Zijn die dingen makkelijk aan te sluiten? Ik ben totaal niet technisch :')

Freedom for everyone..

• Shadow88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 13:13
Noctonix schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:39:
[...]

Zou ik ook wel willen weten... Is dit ook gewoon bij Ford zelf te bestellen/laten inbouwen? Want in de accessoires lijst staat een hele andere Sub... :X http://www.ford-accessoir...ryId=27&articleNameId=876

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow88 op 10-12-2013 19:25 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Noctonix schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:39:
[...]

Jawel, gewoon de handleiding volgen. Hooguit een paar draadjes erbij trekken en klaar ben je. Trek er een middag voor uit.

Mijn Focus staat ondertussen inmiddels bij de dealer, want de ecu loopt te zeiken. Heerlijk zo'n foutloop van 'error: ecu niet ingeregeld' en de oplossing is dan om er mee te gaan rijden. Wat dus niet kan, want door die foutloop van de ecu slaat de motor niet aan ...

Nee, merp!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05
Nieuwe job met firmawagen dus mijn oud Focusje gaat de deur uit. De leasewagen kan ik voorlopig niet kiezen omdat ze nog een wagen onder leasecontract over hadden... Een Ford! Meerbepaald een S-Max 2.0 TDCI met wat opties, ik kon het slechter getroffen hebben :P Alleen fiscaal minder gunstig :/

Enig idee wat ik nog zou kunnen vragen voor een Focus 1.8 TDCI uit 2005?

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 10-12-2013 21:48 ]

• DennusB
  • Niet online
jacobras schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:15:
[...]

Interessant. Ik vind de kwaliteit van de muziek wat minder bij de lage tonen (Focus MK2 hier, Sony 6000CD). Welk type is die sub? Uit de bestandsnaam leidt ik Pioneer "ts-wx710a_c" af, maar daar vind ik slechts één resultaat voor.
Het is dit type :
http://www.pioneer.eu/nl/...1/201/TS-WX710A/page.html
Shadow88 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:14:
[...]

Zou ik ook wel willen weten... Is dit ook gewoon bij Ford zelf te bestellen/laten inbouwen? Want in de accessoires lijst staat een hele andere Sub... :X http://www.ford-accessoir...ryId=27&articleNameId=876
Gewoon even bij een random auto bedrijfje in laten bouwen. Doen ze in een uurtje of 2 :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
D-Three schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:21:
Enig idee wat ik nog zou kunnen vragen voor een Focus 1.8 TDCI uit 2005?
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst

Verwijderd

Heb deze vraag al eerder gesteld maar toen kon niemand mij helpen.
Ik heb een usb-stick met daarop 10 mappen met daarin de nummers van een cd. Hoe kan ik deze mappen achter elkaar laten afspelen?
Als ik albums kies, speelt hij alleen het gekozen album af. Iemand misschien?

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Die van mij (Focus) gaat automatisch naar de volgende map. Heb elk album in z'n eigen mapje staan en na het laatste nummer in mapje A gaat het eerste nummer in mapje B spelen.

Verwijderd

JustSomeone schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:45:
Die van mij (Focus) gaat automatisch naar de volgende map. Heb elk album in z'n eigen mapje staan en na het laatste nummer in mapje A gaat het eerste nummer in mapje B spelen.
Kijk dat is nou precies wat mijn bedoeling is Just Someone. Welke stappen doe je, zodra je de stick aansluit?

• JustSomeone
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:18:
[...]

Kijk dat is nou precies wat mijn bedoeling is Just Someone. Welke stappen doe je, zodra je de stick aansluit?
Niets ;)
Ik kopieer gewoon wat albums naar mijn usb stick en ga gewoon naar een willekeurige map om die af te spelen en als dat laatste nummer is geweest, gaat de muziek vanzelf verder met de eerst volgende map daaronder

Verwijderd

JustSomeone schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:03:
[...]

Niets ;)
Ik kopieer gewoon wat albums naar mijn usb stick en ga gewoon naar een willekeurige map om die af te spelen en als dat laatste nummer is geweest, gaat de muziek vanzelf verder met de eerst volgende map daaronder
Okido. Zal toch maar weer eens terug naar de garage gaan, want dat werkt dus bij mij niet. Bedankt

• JustSomeone
Het lijkt erop dat 538basic het weer doet. Ik zag vanochtend allemaal filemeldingen vanuit 538basic.
Meer mensen dit opgevallen?

• DennusB
  • Niet online
JustSomeone schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:07:
Het lijkt erop dat 538basic het weer doet. Ik zag vanochtend allemaal filemeldingen vanuit 538basic.
Meer mensen dit opgevallen?
Dat ga ik vanavond eens testen. Mocht ook wel een keer, want het was echt K*T dat dat niet werkte...

• Paganstars
Ja zag dat het weer werkte, gisterenochtend al, weet ik alleen niet of deze nou altijd zo accuraat is :S

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Hallo Ford vrienden.

Nooit geweten dat got ook een ford topic had :D

Na twee mondeo's versleten te hebben toch maar weer voor de volgende generatie gegaan. Is een mondeo 2ltr diesel automaat (164pk). Erg fijne wagen. Is 13maanden oud met iets meer dan 36000 op de teller - ben nu twee weken verder en staat bijna op 38000 - heerlijke machine. Enige wat er geloof ik niet op zit is een startknop en automatisch inklapbare buitspiegel.

Maar nu komt het. De navigatie is prettig zolang je van A naar B moet. Nu gaan we binnenkort op vakantie en zag ik in het navigatiemenu "Tochtenlijst" Dan denk je oke - tof - eindbestemming toevoegen en waypoints/tussenbestemmingen maken. Ik ben namelijk niet eens met de navigatie - "ik weet het zelf beter". Ik wil dat ie de slinger bij Strassbourg overslaat en via de D1004 gaan maar ik snap er werkelijk helemaal niets van. Het werkt iig niet zoals de tomtom. In de handleiding staat helemaal niets over deze functionaliteit.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een of meedere tochten in kan voeren met meerdere tussenpunten ?

Kan mezelf niet dom noemen maar waarschijnlijk moet je "Ford" denken en niet "Tomtom". Oh ik weet niet welke navi het is maar is touch kleur 7" en de laatste voordat ze die sync handel hebben ingevoerd

Ik ben benieuwd - anders moet alsnog de tomtom mee op vakantie - miep een kaart in de handen duwen lijkt me even geen succes :+

https://k1600gt.nl

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57

Haan

dotnetter

Ik moet me helaas afmelden als Ford rijder, vorige week m'n Focus verkocht ;w
Het was een erg fijne auto, maar beetje te duur als je er bijna niet meer in rijdt, dus de portemonnee is blij.
Focus voorkant

Kater? Eerst water, de rest komt later

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:33

B2

wa' seggie?

Ik zoek eigenlijk van die zonneweringsschermen voor de complete achterkant van mijn Focus station uit 2009. Is er een site of merk wat jullie kunnen aanraden?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Privacy Shades of Sonniboys.

www.google.nl

• B2

B2

wa' seggie?

Maakt het tussen die twee nog uit? Zie dat er nogal een prijsverschil tussen deze twee zit.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Sonniboys passen doorgaans bijna perfect.

Nee, merp!

• B2

B2

wa' seggie?

PauseBreak schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:22:
Sonniboys passen doorgaans bijna perfect.
Inmiddels een setje Sonniboys besteld bij autozonweringshop.nl :) Ben benieuwd, zal mn ervaringen hier posten.

Verwijderd

beetje off-topic, maar gaan er nog ford rijdend tweakers naar ford fair evenement dit jaar bij silverstone,UK?

• Paganstars
Nope, wilde wel gaan, maar reisje naar Bali valt precies samen...

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo,

Ik zit nu al een tijdje met een raar probleem met mijn Ford Focus MK2 2.0L uit 2005.
Als ik de autostart wanneer deze een tijde ontgrendeld is, start hij heel slecht of soms helemaal niet. Wanneer ik de sleutel uit het contact haal en de auto afsluit en weer open en daarna de auto meteen start doet hij het zonder problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Er zit een nieuwe accu in en de egr klep is ook schoongemaakt, maar nog steeds heb ik deze start problemen.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Centrale vergrendeling zou er niets mee te maken moeten hebben. Wat er normaal wel gebeurt zodra je de auto op contact zet is dat de brandstofpomp de boel even op druk brengt. Doordat je uitstapt, instapt en de auto opnieuw op contact zet, gebeurt dit dus ook een keer extra. Je zou dus eens kunnen proberen om hem gewoon even van contact af te zetten, nogmaals op contact en dan pas starten.

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Bedankt voor de snelle reactie.

Je bedoelt dus ipv de sleutel meteen door te draaien eerst op contact zetten, dan eventjes wachten en dan starten?

Het kan niet aan een zwakke batterij in de afstandbediening liggen, zodat de startonderbreker niet wordt gedeactiveerd? Als ik de auto open terwijl ik na de auto loop en ik ga dan rustig zitten en start de auto (dus ongeveer 30 sec na het openen) heb ik vaak last van het probleem. Wanneer ik de sleutel in het contact heb en ik duw nogmaals op de ontgrendel knop van de afstandbediening start hij zonder problemen.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:46
Het systeem voor het ontgrendelen van de portieren staat los van de startonderbreker. (in ieder geval zo wanneer je geen alarmsysteem hebt, heb je dat wel dan durf ik het niet met zekerheid te zeggen) Bij het contactslot zit een antenne die de transponder in de sleutel detecteert voor de startonderbreker. Daarvoor zit een extra chipje in je sleutel, naast de printplaat voor het op afstand ontgrendelen van de portieren. De batterij in de sleutel is alleen maar voor het ontgrendelen van de portieren.

Even op contact zetten, enkele seconden wachten en dan pas starten is voor elke moderne benzine en diesel auto goed zodat het brandstofsysteem op druk gebracht kan worden. Overigens doet bijvoorbeeld Peugeot en Citroën dat ook al bij het openen van het bestuurdersportier. Omdat dit makkelijk te testen is kwam dit als eerste in me op. Uiteraard zou het kunnen dat door een storing de startblokkering er niet af gaat, maar dat is lastiger uit te vinden.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het komt wel eens voor dat een sleutel ontregelt raakt. Dat kan je dealer makkelijk uitlezen en verhelpen. Als je sleutel ontregelt is dan krijg je dit soort problemen.

Nee, merp!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:09
Kan iemand mij vertellen welke koelvloeistof er in een Ford Ka uit 2004 moet?

Is een benzine, cilinderinhoud = 1299 cm³

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand of ik op mijn Fiesta uit 2013 ook Coming/Leaving home aan kan zetten?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

DennusB schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:58:
Weet iemand of ik op mijn Fiesta uit 2013 ook Coming/Leaving home aan kan zetten?
Is dat wat Ford 'Follow me home lightning' noemt? Als je na het uitschakelen van het contact je lichthendel naar je toe haalt (zoals je het grootlicht aan zet), dan blijft je dimlicht voor nog 1 minuut aan. (leaving)
Als je naar je auto gaat en je ontgrendelt hem met je afstandsbediening, dan gaat ook het dimlicht aan. (coming)
Dit is iig bij de MK7 (2010) zo, maar dat zal bij de MK7.5 (2013) ook wel zo zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

YinYang schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:49:
Kan iemand mij vertellen welke koelvloeistof er in een Ford Ka uit 2004 moet?

Is een benzine, cilinderinhoud = 1299 cm³
Niks specifieks dacht ik. Aangezien KVS bijna overal hetzelfde is.
Koop wel KVS met anti-vries.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:09
Ben inmiddels naar de Brezan gereden en daar navraag gedaan. Zeiden dat ik de rode kon gebruiken, dus heb die maar erin gegooid :)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Pinobigbird schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Is dat wat Ford 'Follow me home lightning' noemt? Als je na het uitschakelen van het contact je lichthendel naar je toe haalt (zoals je het grootlicht aan zet), dan blijft je dimlicht voor nog 1 minuut aan. (leaving)
Als je naar je auto gaat en je ontgrendelt hem met je afstandsbediening, dan gaat ook het dimlicht aan. (coming)
Dit is iig bij de MK7 (2010) zo, maar dat zal bij de MK7.5 (2013) ook wel zo zijn.
Wist niet dat dat er op zat en dus net geprobeerd. Maar dat doet ie maar 1x. Als ik daarna weer ontgrendel dan doet net als altijd alleen de stadslichtjes aan.
En daarna bij sluiten geen lichten meer aan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• DennusB
  • Niet online
Naboo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Wist niet dat dat er op zat en dus net geprobeerd. Maar dat doet ie maar 1x. Als ik daarna weer ontgrendel dan doet net als altijd alleen de stadslichtjes aan.
En daarna bij sluiten geen lichten meer aan.
Je moet dus elke keer dat je uitstapt die hendel naar je toe halen. Fuck wat primitief, hadden ze netjes even een optie voor in de boordcomputer kunnen bouwen :X

• tiguan
Bij mij blijft het dimlicht altijd zo'n 20 seconden branden (indien het al aan stond, dankzij de sensor) als ik de auto op slot doe. Als ik 'm van de ontgrendeling afhaal gaan alleen de stadslichten en achterlichten aan.

En dat heet inderdaad follow-home, bij Peugeot en VW heet 't ook zo. Maar je zou er geen extra handelingen voor moeten verrichten. Ik raak de lichtschakelaar nooit aan bijvoorbeeld. Ik weet niet of 't anders werkt op modellen zonder lichtsensor.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 24-01-2014 21:05 ]

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:02:
Bij mij blijft het dimlicht altijd zo'n 20 seconden branden (indien het al aan stond, dankzij de sensor) als ik de auto op slot doe. Als ik 'm van de ontgrendeling afhaal gaan alleen de stadslichten en achterlichten aan.

En dat heet inderdaad follow-home, bij Peugeot en VW heet 't ook zo. Maar je zou er geen extra handelingen voor moeten verrichten. Ik raak de lichtschakelaar nooit aan bijvoorbeeld. Ik weet niet of 't anders werkt op modellen zonder lichtsensor.
Ik heb ook gewoon licht sensor maar als ik hem dicht doe knipperen de knipperlichten een paar keer, klappen de spiegels in en is het over. Geen verlichting die aanblijft :(

• tiguan
Welk model heb je? Ik kan in de boordcomputer instellen hoe lang het blijft branden, maar standaard staat ie op 20 seconden volgens mij. Ik heb zelf de nieuwste.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 24-01-2014 21:14 ]

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:12:
Welk model heb je? Ik kan in de boordcomputer instellen hoe lang het blijft branden, maar standaard staat ie op 20 seconden volgens mij. Ik heb zelf de nieuwste.
Ik heb een Fiesta uit 2013. De nieuwste dus ook denk k?

• tiguan
Oh Fiesta, ik weet niet of 't daar kan worden ingesteld, ik heb zelf een Focus.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:16:
Oh Fiesta, ik weet niet of 't daar kan worden ingesteld, ik heb zelf een Focus.
Dan zal t wel weer een beperking zijn in die Fiesta, zucht. Alsof 10 regeltjes extra software niet kunnen in de Fiesta |:(

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee, daarvoor is de Fiesta te klein. Dat past echt niet meer hoor! :+

Nee, merp!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:18:
Nee, daarvoor is de Fiesta te klein. Dat past echt niet meer hoor! :+
Haha. Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik dat ding zelf kan updaten, want m'n dealer krijgt het niet voor elkaar :X

• tiguan
LOL @ PauseBreak. Ja ik dacht ff dat 't over de Focus ging, my bad :S

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:19:
[...]

Haha. Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik dat ding zelf kan updaten, want m'n dealer krijgt het niet voor elkaar :X
Hoe presteert die dealer dat nu weer? Zeker met de juiste hardware en software (die ze verplicht moeten hebben als dealer) is dat alleen maar point and click ....

Nee, merp!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:22:
[...]

Hoe presteert die dealer dat nu weer? Zeker met de juiste hardware en software (die ze verplicht moeten hebben als dealer) is dat alleen maar point and click ....
Vorige keer dat ik er was hadden ze alleen de 32bit hardware en niet 16 bit die blijkbaar nodig is. Dat zouden ze regelen maar niks meer van gehoord (4 maanden later nu...)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Vorige keer dat ik er was hadden ze alleen de 32bit hardware en niet 16 bit die blijkbaar nodig is. Dat zouden ze regelen maar niks meer van gehoord (4 maanden later nu...)
Ik zou het Ford Nederland ook even laten weten want die hardware horen ze gewoon in huis te hebben :')

Nee, merp!

• Touchdomex
  • Laatst online: 00:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wij doen ook mee nu. Mondeo is eruit en we hebben een Focus voor de deur nu *O* Nieuwe Polo en een nieuwe Focus :+

Nu nog de Ka eruit :+ Al gaat dat geen Ford meer worden :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

En vandaag is de Ka eruit en precies zoals verwacht geen Ford meer.

Het is een Nissan Micra CC geworden :') :D

Volgende week ophalen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mouse_R
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gho, nooit geweten dat GoT een Ford topic heeft... Handig _/-\o_

Ik heb na 12 jaar Suzuki Swift's (de "exclusive" en een keer de sport) gereden te hebben deze keer voor een Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost gekozen. Ik heb ook even proef gereden in een Mazda 2 wat ook prima reed maar de Fiesta was het toch meer voor mij. Ik moet nog 6 tot 8 weken wachten maar zie er nu al naar uit om eens echt iets nieuws te rijden.

Ik heb de Fiesta besteld met o.a. de "technology pack" (niet de "advanced technology pack"). Nu realiseerde ik me thuis dat ik geen achteruitrijcamera besteld heb. Opzich geen ramp maar gek genoeg staat die ook niet op de optie lijst. In de folder staat hij wel afgebeeld bij het navigatie systeem.

Weet iemand hoe dat zit? Ik kan me niet voorstellen dat dit "gratis" bij het navigatiesysteem zit. Maar het lijkt me ook sterk dat hij als optie niet te krijgen is.

Weet, sowieso iemand, welk navigatiesysteem er in dit technology pack zit? Ik heb die met name gekozen vanwege de carkit optie maar ben natuurlijk nu ook wel nieuwsgierig naar het navigatiesysteem. Als ik op youtube zoek kom ik met name My Touch tegen en dat is volgens mij echt een ander systeem.

Oh; nog een vraagje... klopt het dat ik op MK7 moet zoeken? De logica van die nummers ontgaat me nog een beetje maar uit wikipedia maak ik op dat het MK7 is voor de 2014 Fiesta.

[ Voor 7% gewijzigd door Mouse_R op 26-01-2014 17:21 ]

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:41

Pinobigbird

doesn't share food!

Mouse_R schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:19:
Gho, nooit geweten dat GoT een Ford topic heeft... Handig _/-\o_
[...]
Welkom :)
[...]
Oh; nog een vraagje... klopt het dat ik op MK7 moet zoeken? De logica van die nummers ontgaat me nog een beetje maar uit wikipedia maak ik op dat het MK7 is voor de 2014 Fiesta.
Nee, de Fiesta MK7 is het 2008 model, de MK7.5 is de facelift van 2012.

Op de overige vragen heb ik helaas geen antwoord.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XkuYDHIU866CvMioovh0JbDO/medium.jpg

Voor het laatst een duo Fords op de oprit. De 3e staat buiten beeld maar is een Volkswagen dus toch niet boeiend :+

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
ik rij zelf ook ford een focus uit eind 1999 een 1.8 tddi met inmiddels 442.000 km op de teller (nw blok bij 200.000) en voorlopig blijft die nog wel even (hopelijk) tot de 500.000 of tot de brandstofpomp het begeeft.

dat is een zwak punt en rep kost 800-1200 euro, voor dat zelfde geld koop ik weer een focus ;-)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de batterij vervangen van onze Ford Fiesta benzine vijfde generatie met facelift vanaf 2005.
Daarna werkt de bluetooth module en de voice control niet meer.
Volgens de garage zijn deze defect om ik de wagen zonder stroom heb gezet en zal mij dat 250 euro kosten zonder installatie. ik twijfel aan zijn uitleg.
Heeft er iemand van jullie dit probleem al meegemaakt en kan ik dit euver misschien oplossen door iets te resetten?

Alexander

• whoami
  • Laatst online: 23:43
Gebotst met de Focus. :X
Nu weten we wel dat de airbags & de emergency assistance hun werk doen. Hopelijk wordt hij hersteld, maar ik heb me al laten vertellen dat de kans groot is dat, als de airbags eruit zijn, het een total-loss kan worden.

https://fgheysels.github.io/

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

whoami schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:44:
Gebotst met de Focus. :X
Nu weten we wel dat de airbags & de emergency assistance hun werk doen. Hopelijk wordt hij hersteld, maar ik heb me al laten vertellen dat de kans groot is dat, als de airbags eruit zijn, het een total-loss kan worden.
Glad of wat? :/

• whoami
Neen, kleine kettingbotsing doordat er iemand die met een automaat reed even dacht zijn koppeling in te trappen. (Die hij dus niet heeft, en de rem intrapte).

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

whoami schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:50:
Neen, kleine kettingbotsing doordat er iemand die met een automaat reed even dacht zijn koppeling in te trappen. (Die hij dus niet heeft, en de rem intrapte).
Lompe hork ! (hij dan hè) Ben je mooi klaar mee. Aan de andere kant weer een wijze les dat je afstand moet houden...

Hier begaf vorige week een van de koplampen het. Toen naar Brezan gereden voor een andere. Aangezien ik gewoon goed zicht/licht wil hebben gekozen voor (de beste?) Philips lampen nl. de Philips X-Treme Vision set H7 voor zo'n 51 euro (per 2)

Klinkt als een reclamepraat maar ik moet toegeven dat ik het zicht beter en verder vond. Borden reflecteerden goed op zo'n 150 meter afstand dat volgens mij voorheen minder was.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb die Xtreme Visions ook in de Colt gehad en dat was echt super. Heb er in de Focus nog geen behoefte aan gehad, daar zit al goede verlichting in af-fabriek. Als het kapot gaat dan denk ik er wel over om er weer Philips XV's in te hangen, maar dan moet echt eerst even de afstelling nagekeken worden. Hij komt door de APK maar ik denk dat het lichtbeeld niet heel geweldig is voor tegenliggers (links hoger dan rechts).

Nee, merp!

• tiguan
Emergency Assistance? Dan zat je zeker niet in NL, want hier werkt dat niet.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:07:
Emergency Assistance? Dan zat je zeker niet in NL, want hier werkt dat niet.
Dat werkt bij mij ook gewoon in NL hoor....
PS : Voor mensen die afvragen hoe het 'standaard' navigatie systeem er in de Fiesta uit ziet (Er zijn nauwelijks foto's te vinden van dit systeem en Ford zelf heeft er zelfs geen foto's van):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DkqoTIhYGlWCLKI3BaiH6pHC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w5sJAJaDALfPhxa4zUaDm7bo/thumb.jpg

• DennusB
  • Niet online
Bizar, bij mijn dealer riepen ze dat het gewoon werkt en zie ook altijd staan in m'n display "Emergency Assistance verbonden met telefoon en geactiveerd"

• tiguan
Ja bij mij staat dat er ook, maar als het eenmaal in werking wordt gesteld zal 112 er niks mee doen, dat is het punt. Het werkt bijna overal ter wereld, behalve in NL.

Bij mij zei de dealer nog dat het zou gaan komen als meer merken er mee op de proppen kwamen , zoals Volvo. Maar toen ik dat bericht las van de KLPD had ik zoiets van, dat gaat dus nooit komen. Misschien dat Ford wel een update in de toekomst uitbrengt waardoor het systeem compatible wordt met het systeem dat ze in NL willen invoeren.

Je navi ziet er trouwens hetzelfde uit als die van de Focus.

[ Voor 75% gewijzigd door tiguan op 27-01-2014 13:43 ]

• whoami
Ik woon in België, en ik zat niet in Nederland.

• tiguan
Daar werkt het idd wel. Gelukkig heb je zelf niks (neem ik aan) en sterkte met de auto.

[ Voor 58% gewijzigd door tiguan op 27-01-2014 13:35 ]

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 10:17
Hallo, wist niet dat er Ford topic was hier 8)7
Ik ben zelf developer en rij dus een Ford! Focus, uit 2012, de 1.6 (gechipt) en het is geen station wagon, maar sedan *O*

[ Voor 3% gewijzigd door adis op 27-01-2014 13:39 ]

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
adis schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:38:
Hallo, wist niet dat er Ford topic was hier 8)7
Ik ben zelf developer en rij dus een Ford! Focus, uit 2012, de 1.6 (gechipt) en het is geen station wagon, maar sedan *O*
De Sedan vind ik ook echt wel de mooiste van het stel. jammer genoeg was die bij het bestellen vorig jaar geen 14% bijtelling. anders had ik zeker een sedan genomen ipv een hatchback.

wat niet past, wordt gelast!

• FrostBurn
  • Laatst online: 12-11 13:42
Ik vraag me af of andere het volgende ook hebben:
zodra mijn iPhone connectie heeft gemaakt met SYNC begint de auto automatish de muziek van me telefoon af te spelen, terwijl ik radio luister.
Enige manier om dit dan tegen te gaan is om iedere keer op de telefoon mijn muziek op pauze te zetten.
Als ik wel via BT muziek van de iPhone afspeel zie ik ook niet wat voor nummer er speelt, is dit nog aan te passen?

het gaat hier om een Focus 1.6 TCDI Titanium 2013 met Navigatie.

• DennusB
  • Niet online
FrostBurn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:21:
Ik vraag me af of andere het volgende ook hebben:
zodra mijn iPhone connectie heeft gemaakt met SYNC begint de auto automatish de muziek van me telefoon af te spelen, terwijl ik radio luister.
Enige manier om dit dan tegen te gaan is om iedere keer op de telefoon mijn muziek op pauze te zetten.
Als ik wel via BT muziek van de iPhone afspeel zie ik ook niet wat voor nummer er speelt, is dit nog aan te passen?

het gaat hier om een Focus 1.6 TCDI Titanium 2013 met Navigatie.
Nee, je kan alleen via USB zien welk nummer je speelt. (Ja, echt kut. Want met Android kan het met kabel ook niet, maar ze zouden er naar gaan kijken.....).

Andere vraag : Hoe zit het hier met het verbruik van de Fiesta 1.0 100PK EcoBoost rijders? Mijne zit nu gemiddeld op 7 liter op 100km. Dat is bijna net zo erg als m'n Golf 4 V5 hiervoor :'(

• FrostBurn
  • Laatst online: 12-11 13:42
DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:30:
[...]

Nee, je kan alleen via USB zien welk nummer je speelt. (Ja, echt kut. Want met Android kan het met kabel ook niet, maar ze zouden er naar gaan kijken.....).

Andere vraag : Hoe zit het hier met het verbruik van de Fiesta 1.0 100PK EcoBoost rijders? Mijne zit nu gemiddeld op 7 liter op 100km. Dat is bijna net zo erg als m'n Golf 4 V5 hiervoor :'(
hmmm :/ dat is jammer, heb jij ook het probleem dat de SYNC meteen muziek van de telefoon begint te spelen zodra deze connectie heeft?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

Duinkonijn

Huh?

DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:30:
[...]

Als ik hem mishandel 5,9 op 100, normaal 5,7 op 100.

6,9 op 100 is het hoogste wat ik gehaald heb, maar dat was met 190 over de autobahn op vpower 100
FrostBurn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:40:
[...]

hmmm :/ dat is jammer, heb jij ook het probleem dat de SYNC meteen muziek van de telefoon begint te spelen zodra deze connectie heeft?
Same deal here. al vind ik het geen probleem, TA komt er gewoon doorheen en wat tegen het geouwehoer op de radio

[ Voor 23% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2014 08:46 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DennusB
  • Niet online
FrostBurn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:40:
[...]

Als hij al op radio staat als ik de auto start gaat ie pas muziek spelen als ik hem zelf op Aux mik. Anders gaat de radio gewoon aan :)
Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:44:
[...]

Als ik hem mishandel 5,9 op 100, normaal 5,7 op 100.

6,9 op 100 is het hoogste wat ik gehaald heb, maar dat was met 190 over de autobahn op vpower 100
Hoe kan het dan in godsnaam dat mijn verbruik zo hoog is. Ik rijd elke dag 80km naar werk heen en terug, over de snelweg met 40% 80 km/u en de rest 105.

[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 04-02-2014 08:49 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:49:

Hoe kan het dan in godsnaam dat mijn verbruik zo hoog is. Ik rijd elke dag 80km naar werk heen en terug, over de snelweg met 40% 80 km/u en de rest 105.
Ik doe 50km per dag woonwerk. 90% 100-110 & 2% 120 & de rest 30 - 50

Overigens rij ik hoofdzakelijk op CC

weet je zeker dat je geen Fieste 1,25 hebt? 6,9 was bij die gebruikelijk :+

Zou even terug gaan naar de dealer der mee

[ Voor 15% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2014 09:08 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DennusB
  • Niet online
Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:07:
[...]

Ik doe 50km per dag woonwerk. 90% 100-110 & 2% 120 & de rest 30 - 50

Overigens rij ik hoofdzakelijk op CC

weet je zeker dat je geen Fieste 1,25 hebt? 6,9 was bij die gebruikelijk :+

Zou even terug gaan naar de dealer der mee
Ik rijd ook bijna altijd op CC, tenminste als er geen file staat en zo. Zouden die sportbanden en spoiler dan echt ZOVEEL meer verbruik genereren? :X Dat hadden ze dan van te voren wel even mogen zeggen....

Edit : Ja, het is echt de 1.0 100PK EcoBoost.

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 04-02-2014 09:09 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Ik rijd ook bijna altijd op CC, tenminste als er geen file staat en zo. Zouden die sportbanden en spoiler dan echt ZOVEEL meer verbruik genereren? :X Dat hadden ze dan van te voren wel even mogen zeggen....

Edit : Ja, het is echt de 1.0 100PK EcoBoost.
Ik heb momenteel m`n wintersloffen. daar is ook van bekend dat ze niet zuinig zijn.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja mijn Ford focus wagon VTi is qua verbruik ook best een slurper. Haal gemiddeld tussen de 8,5 - 9 per 100 km . Laagste was (door lange afstanden) volgens mij 7.6 / 100 km.

Volgens de papieren en rdw zou hij rond de 5.9 moeten zitten (!). Maar zoals ik al las in een test van de Autoweek dat ze dat verbruik ook niet eens haalden en ook op de 9 /100 zaten.

Op een tank kan ik zo'n 600 km doen, dan gaat er weer zo'n 70 euro aan benzine in.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• DennusB
  • Niet online
Duinkonijn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:10:
[...]

Ik heb momenteel m`n wintersloffen. daar is ook van bekend dat ze niet zuinig zijn.
Klopt, maar ik rijd nog op m'n 16" (Zomer) Sportbanden..... dus dat zou dan goed moeten zijn toch?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:10:
Tja mijn Ford focus wagon VTi is qua verbruik ook best een slurper. Haal gemiddeld tussen de 8,5 - 9 per 100 km . Laagste was (door lange afstanden) volgens mij 7.6 / 100 km.

Volgens de papieren en rdw zou hij rond de 5.9 moeten zitten (!). Maar zoals ik al las in een test van de Autoweek dat ze dat verbruik ook niet eens haalden en ook op de 9 /100 zaten.

Op een tank kan ik zo'n 600 km doen, dan gaat er weer zo'n 70 euro aan benzine in.
Wat er in de bladen staat zijn sprookjes.

M`n vorige Fiesta (de bewuste 1,25) deed ook 6,9/6,7 op 100 terwijl er 5,7 beweerd werd
http://www.autoweek.nl/auto/50210/ford-fiesta-125-82pk-trend

M`n huidige fiesta 100 ecoboost

4,3 op 100.... right..
http://www.autoweek.nl/au...0-ecoboost-100pk-titanium
DennusB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:11:
[...]

Klopt, maar ik rijd nog op m'n 16" Sportbanden..... dus dat zou dan goed moeten zijn toch?
Ja met m`n 16" all seasons haal ik het zelfde ongeveer.

• DennusB
  • Niet online
Eigenlijk is dat toch belachelijk... bijna 3 liter op 100km meer. Ik zou er bijna een zaak van maken.... wtf zeg |:(

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

1,3 :+

Misschien wat mis in je boordcomputer/motor?

als ik naar http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor kijk,ben je niet de enige

Deze
http://www.autoweek.nl/ve...boost-100pk-titanium-2013

of deze
http://www.autoweek.nl/ve...boost-100pk-titanium-2013

[ Voor 83% gewijzigd door Duinkonijn op 04-02-2014 09:33 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste