Ik weet niet of het bij de Fiesta hetzelfde is, maar ik moet eerst naar opties gaan en dan alles afspelen kiezen.
Ik heb er toch flink wat jaartjes mee gereden. Prima wagen, trekt niet snel op maar rijd gewoon goed.Touchdomex schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:00:
[...]
Omdat Ford Fusion hier dit bejaardengedrocht was:
[afbeelding]
Het is alleen raar om er nu terug in te stappen nu ik sinds 2 maanden een Ford Fiesta MK7 uit 2012 rij
(De Fusion was btw van m'n ouders!)
Het is mij nog nooit gelukt om muziek via USB af te spelen... toch maar 's 't boekje erbij pakkenVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:15:
Ik heb de vraag al eens gesteld maar zit nog steeds met een probleem
met mijn nieuwe Ford fiesta. Ik heb een USB-stick met een tiental
albums waarin nummers staan. Er moet een manier zijn om deze
albums achter elkaar te kunnen afspelen. Kan iemand mij helpen aub?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als leenauto gehad. Ongeveer 200KM mee gemaakt maar alles eraan was kut. Stoelen gaven geen steun, Overhellen in de bocht bij normale snelheden en dat soort grappen. Schakel voelde levenloos en saai aan. Alles eraan voelde niet als wat ik van Ford gewend ben.Noctonix schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:27:
[...]
Ik heb er toch flink wat jaartjes mee gereden. Prima wagen, trekt niet snel op maar rijd gewoon goed.
Het is alleen raar om er nu terug in te stappen nu ik sinds 2 maanden een Ford Fiesta MK7 uit 2012 rij
(De Fusion was btw van m'n ouders!)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ga straks voor mijn vriendin kijken voor een Ford KA uit 2005.
Wegens een treurig verhaal, zit ze verlegen om een ander auto.
Nog tips waar ik op zou moeten letten? Bekende zwakke punten ofzo?
[ Voor 5% gewijzigd door Armageddon_2k op 06-11-2013 15:34 ]
Roest op de steunbalk onder de motorkap. Komt nogal vaak voor..Armageddon_2k schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:34:
Ik ga straks voor mijn vriendin kijken voor een Ford KA uit 2005.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dorpels en achterklep ook.DennusB schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:38:
[...]
Roest op de steunbalk onder de motorkap. Komt nogal vaak voor..
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zie sinds deze week op het display van de radio (Focus) weleens"Downloaden mislukt" staan. Volgens mij is dit altijd vlak na het starten van de motor. Vermoedelijk heeft dit met het adresboek te maken dat ie uit m'n telefoon probeert te halen, maar zeker weten doe ik het ook niet.
M'n HTC One heeft afgelopen maandag een update gehad naar Android 4.3. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Zijn er nog meer mensen die dit weleens zien voorbij komen op de radio?
M'n HTC One heeft afgelopen maandag een update gehad naar Android 4.3. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Zijn er nog meer mensen die dit weleens zien voorbij komen op de radio?
Heb je al opnieuw gepaired? Ik had dat met mijn s2
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Overigens is roest wel het enige waar je op moet letten bij Ka's. De rest is redelijk probleemloos
Verwijderd
wij hadden thuis vroeger een Ford KA.Touchdomex schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:46:
[...]
Overigens is roest wel het enige waar je op moet letten bij Ka's. De rest is redelijk probleemloos
rest probleemloos? dacht het niet.
stuurhuis tot 3x aan toe vervangen (garantie)
Wiellagers gingen om de haverklap kapot (garantie)
inhouden, stotteren, en niet mooi stationair willen draaien van de motor (2X ECU vervangen waarvan één onder garantie)
absurd hoog verbruik. 1:11 tot 1:13 in de zomer....voor een KA
en de door jou genoemd probleem...roest.
achter de mega grote bumpers op diverse plekken doorgerot. bij de bodemplaat was bij de inmiddels 5 jaar jonge KA een gat van ca 7 bij 11 cm groot.
let op, dat autotje hadden mijn ouders nieuw gekocht. maar ging na de garantie per direct eruit. moesten niet aan denken aan de kosten als die niet door de garantie werden gedekt.
terwijl de Ford Fiesta (techno) ook nieuw uit de showroom kwam en werkelijk nooit problemen heeft gehad. roest op motorkap na dan.
fiesta was het model dat gelijk was aan de Mazda 121.
Fiesta is in principe hetzelfde als de Ka. Dat is de hele grap eraan. Zelfde platform.
Thuis hebben wij een ka die behalve op ons eigen misbruik nu al meer dan 90.000KM probleemloos rijdt.
Mijn VW is met 56.000 en 2 maanden bezit al vaker langs de garage geweest voor vage problemen dan de Ka in 8/9 jaar.
Ka is uit 2005, geproduceerd in 2001 maar in 2005 op kenteken gezet. Was een restmodel.
Kan best zijn dat jij eentje had van het begin. Dat is er niet eentje uit 2005
Thuis hebben wij een ka die behalve op ons eigen misbruik nu al meer dan 90.000KM probleemloos rijdt.
Mijn VW is met 56.000 en 2 maanden bezit al vaker langs de garage geweest voor vage problemen dan de Ka in 8/9 jaar.
Ka is uit 2005, geproduceerd in 2001 maar in 2005 op kenteken gezet. Was een restmodel.
Kan best zijn dat jij eentje had van het begin. Dat is er niet eentje uit 2005
[ Voor 44% gewijzigd door Touchdomex op 07-11-2013 15:24 ]
Onlangs nog de Ka (2002) van m'n zusje volledig onder handen genomen: wat een roest zegTouchdomex schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:46:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2013 16:40 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Yup die van ons begint ook mooiTommyGun schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:40:
[...]
Onlangs nog de Ka (2002) van m'n zusje volledig onder handen genomen: wat een roest zeg.
Verwijderd
Als ik naar de Opties ga (Zoeken) en Alles afspelen kies, speelt hij alles in alfabetische volgorde af.
Helaas dus ook niet de oplossing.
Helaas dus ook niet de oplossing.
Dan kan je nog shuffle aan zetten. Of bedoel je dat niet?
Ik heb iets geks. Als ik mijn auto in stap en een tijdje blijf zitten zonder de motor te starten begint hij opeens geluid te maken. Het geluid heeft wat weg van een oude matrix printer en duurt ongeveer 10 seconden, dan is het weg.... iemand enig idee?
Verwijderd
Nee ik wil dat alle albums die op mijn sub-stick staan achter elkaar worden afgespeeld.tiguan schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:31:
Dan kan je nog shuffle aan zetten. Of bedoel je dat niet?
Zo sinds de verkoop heb van mijn Fiesta ST heb ik nog een setje LM-velgen met winterbanden over! Hier te vinden : http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=20964
Dit heb ik ook. Welke auto rij je? Heb het in m'n Ford Fiesta MK7 2012.DennusB schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:01:
Ik heb iets geks. Als ik mijn auto in stap en een tijdje blijf zitten zonder de motor te starten begint hij opeens geluid te maken. Het geluid heeft wat weg van een oude matrix printer en duurt ongeveer 10 seconden, dan is het weg.... iemand enig idee?
Denk zelf dat het iets met de radio is, de CD die ff nog een paar rondjes draait ofzo
Ik heb de nieuwe Fiesta (met die Aston Martin grill) van 2 maanden oud. Een CD kan het niet zijn, want die zit er niet inNoctonix schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:20:
[...]
Dit heb ik ook. Welke auto rij je? Heb het in m'n Ford Fiesta MK7 2012.
Denk zelf dat het iets met de radio is, de CD die ff nog een paar rondjes draait ofzo
Andere vraag : Heeft iemand z'n 100PK 1.0 Ecoboost al laten chippen? Kan naar 145 PK, toch een flink stuk verschil. Ben benieuwd of je dat ook goed merkt in dagelijks gebruik!
Kan ook een vloeistofpomp zijn. Mijn vorige auto liet altijd de oliepomp draaien om de olie door het blok te trekken.
Ja maar het gekke is dat ik het ook hoor als ik instap VOOR in de motor aan heb gehad. Dat er iets ff blijft draaien na het uitzetten herken ik wel, maar voor ik hem startReneger schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:25:
Kan ook een vloeistofpomp zijn. Mijn vorige auto liet altijd de oliepomp draaien om de olie door het blok te trekken.
Bij mijn Fiesta begint het geluid zodra je de deur opent, ik herken het geluid als een hydroliekpompje. Bij een voorgaande auto had ik een bak met een schakelrobot en zodra je de deur opende werd de hydrolieksysteem op druk gebracht.DennusB schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:01:
Maar goed op een handgeschakelde Fiesta heb je dat dus niet nodig, daarnaast is de stuurbekrachtiging electrisch dus ik vermoed dat het de rembekrachtiging is die even aanslaat. Als dit het is moet je moeten kunnen reproduceren door een paar keer de rem flink te bedienen, zodat de rembekrachtiging weer zn ding gaat doen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Het is keyless entry, en nee, het is voordat ik op de "start" knop druk!Reneger schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:41:
Staat ie op contact?
Contact != starten. Zodra er prik op het electisch systeem komt, zal alles op druk gebracht worden, evt voorgloeiers aangaan indien nodig, etc.
Over t algemeen niks om je druk over te maken.
Over t algemeen niks om je druk over te maken.
Ben je dan niet bang dat je uit de garantie gezet worden? Chippers schijnen het wel over te kunnen nemen... maar toch.DennusB schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:45:
[...]
Andere vraag : Heeft iemand z'n 100PK 1.0 Ecoboost al laten chippen? Kan naar 145 PK, toch een flink stuk verschil. Ben benieuwd of je dat ook goed merkt in dagelijks gebruik!
Mijn austin met 100pk voldoet nog prima
[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 15-11-2013 00:00 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Je austin?Duinkonijn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:54:
[...]
Ben je dan niet bang dat je uit de garantie gezet worden? Chippers schijnen het wel over te kunnen nemen... maar toch.
Mijn austin met 100pk voldoet nog prima, heerlijk ff opentrekken als je het nodig heb. dat miste ik wel aan m`n MK7
En ja, officieel gaat ie uit garantie. Maar ze flashen hem via ODB, dus als hij terug moet kan je hem gewoon terug flashen
Weet iemand trouwens wat af van de Ford Fiesta 2014 modellen? Uit de VS komen nogal wat berichten en reviews over dat model (vooral de binnenkant aantal dingen gewijzigd).
Begin november is er een Fiesta voor me besteld (leasebak), dus was eigenlijk wel benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op degene waarin ik straks terecht kom.
Begin november is er een Fiesta voor me besteld (leasebak), dus was eigenlijk wel benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op degene waarin ik straks terecht kom.
Volgens mij het openen/sluiten van de kleppen voor je airconditioningReneger schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:25:
De Fiesta heeft pas net een facelift gehad, het lijkt me niet dat er nu alweer een nieuwe facelift aan zit te komen.
vandaag de focus voor de apk gebracht naast wat kleine dingen maar 2 afkeur punten een fuseekogel lv en de monteur heeft opgeschreven "la+ra voorste dwarsstangen rubbers slecht, vervangen inlc. bouten".
de garage rekent hier 2 uur arbeid voor, maar volgens mij kan ik dat zelf ook prima.
ik wil dus onderdelen bestellen maar twijfel welke van de twee geleidearmen ik met hebben , zelf denk ik de rechte (bovenste).
de garage rekent hier 2 uur arbeid voor, maar volgens mij kan ik dat zelf ook prima.
ik wil dus onderdelen bestellen maar twijfel welke van de twee geleidearmen ik met hebben , zelf denk ik de rechte (bovenste).
Als ik jou was zou ik niks aan het toeval overlaten en gewoon even onder je auto kijken.
Ik moet een keer mijn wiellager achter vervangen. Wat zijn die dingen belachelijk duur op een mondeo 2003..
185 euro is het goedkoopste wat ik kan vinden, dan koop je de hele constructie en alleen de lager kan niet..
Ik moet een keer mijn wiellager achter vervangen. Wat zijn die dingen belachelijk duur op een mondeo 2003..
185 euro is het goedkoopste wat ik kan vinden, dan koop je de hele constructie en alleen de lager kan niet..
Zaterdag langsgeweest. Omdat ik Keyless Entry heb start hij de brandstof pomp gelijk als ik de deur opentrek, zodat hij in 1x kan starten als ik de start knop indrukCornelison schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:37:
[...]
Volgens mij het openen/sluiten van de kleppen voor je airconditioning
Ik merk dat de radio/navigatie in mijn auto (Ford Focus III (2013), Ford Sync Navigatie) verre van optimaal omgaat met TMC. Graag zou ik dus de instellingen van de TMC willen wijzigen maar deze kan ik nergens vinden.
Ik rij elke ochtend doro de spits en het zou enorm handig zijn als de TMC informatie ook bekend is in het navigatie systeem.
Nu lijkt het erop dat het systeem blijft bij de eerste TMC provider welek er gevonden wordt en bij deze blijft hangen voor de TMC. Nu is dat im mijn geval meestal de TMC provider 538BASIC via Radio 538, welke verre van compleet is (al weken exact dezefde TMC) wat echt super irritant is.
Graag zou ik mijn TMC handmatig op een andere providfer willen zetten ( 3FM / Radio 2 / BNR Nieuwsradio / Sky Radio / Veronica / Radio 1 ). Nu weet ik niet of het systeem ingericht is om de berichten van 3FM of Radio2 te ontvangen, deze hebben wel mijn voorkeur. Maar elkr andere provider anders dan 538 hebben mijn voorkeur.
Iemand enig idee hoe dit moet, ik kan er namelijk helemaal niets over vinden in de documentatie van Ford. (Als ik iets van Ford hoor of van de dealer dan laat ik het ook even weten maar het is angstvallig stil aan die kant)
Ik rij elke ochtend doro de spits en het zou enorm handig zijn als de TMC informatie ook bekend is in het navigatie systeem.
Nu lijkt het erop dat het systeem blijft bij de eerste TMC provider welek er gevonden wordt en bij deze blijft hangen voor de TMC. Nu is dat im mijn geval meestal de TMC provider 538BASIC via Radio 538, welke verre van compleet is (al weken exact dezefde TMC) wat echt super irritant is.
Graag zou ik mijn TMC handmatig op een andere providfer willen zetten ( 3FM / Radio 2 / BNR Nieuwsradio / Sky Radio / Veronica / Radio 1 ). Nu weet ik niet of het systeem ingericht is om de berichten van 3FM of Radio2 te ontvangen, deze hebben wel mijn voorkeur. Maar elkr andere provider anders dan 538 hebben mijn voorkeur.
Iemand enig idee hoe dit moet, ik kan er namelijk helemaal niets over vinden in de documentatie van Ford. (Als ik iets van Ford hoor of van de dealer dan laat ik het ook even weten maar het is angstvallig stil aan die kant)
Murphy was an optimist
Ik wist niet eens dat dat mogelijk was en dat TMC via een algemeen kanaal liep. Maar dat hangt dus af, van welk radiostation hij gebruikt? Ik ben die instellingen zelf ook nergens tegen gekomen eigenlijk.
Het klopt bij mij overigens vaak wel, ik heb alleen geen idee welke zender hij hiervoor gebruikt.
Het klopt bij mij overigens vaak wel, ik heb alleen geen idee welke zender hij hiervoor gebruikt.
Jep, is niet mogelijk de ABS/sensor/unit zit erbij enige optie om de complete set te kopen helaas.Piekartz87 schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:15:
Als ik jou was zou ik niks aan het toeval overlaten en gewoon even onder je auto kijken.
Ik heb de afgelopen weken er erg veel last van dat ik alleen de afsluiting van de N331 en een file op de A27 erop heb staan.tiguan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:41:
Ik wist niet eens dat dat mogelijk was en dat TMC via een algemeen kanaal liep. Maar dat hangt dus af, van welk radiostation hij gebruikt? Ik ben die instellingen zelf ook nergens tegen gekomen eigenlijk.
In de TMC meldingen (in het menu onder verkeer) is te zien van welke "provider" de meldingen af komen.
Murphy was an optimist
Ik heb mijn Focus nu bijna een half jaar en moet zeggen dat ik er nog altijd erg tevreden mee ben.
Keyless entry op de kofferbak is inmiddels gerepareerd, top!
Blijf mijn keuze voor meegespoten bumpers (station) een goede vinden.
Iedere andere station focus die ik tegenkom, "mis" ik iets
Bij zwart valt het minder op, maar bij mijn witte is het erg opvallend natuurlijk
Keyless entry op de kofferbak is inmiddels gerepareerd, top!
Blijf mijn keuze voor meegespoten bumpers (station) een goede vinden.
Iedere andere station focus die ik tegenkom, "mis" ik iets
Bij zwart valt het minder op, maar bij mijn witte is het erg opvallend natuurlijk
Mijn Mondeo 2004 voor apk vandaag, allemaal even duimen
Ga wel een paar uitgedroogde gare banden vervangen. Eentje loopt langzaam leeg, de ander niet, maar het rubber is verhard en de wangen zijn zacht. Rijdt echt zo vervelend, dus tegen advies van garage in maar nieuwe met het koude weer op komst (rij niet met ijs/sneeuw, die luxe heb ik dan weer).
Vind het verder een goede auto voor erbij, ik rij 1:14 gemiddeld op benzine, betaal 28€ per maand aan verzekering en 51€ aan wegenbelasting. Die 20€ die ik kan besparen met een kleine auto neem ik op de koop toe - heb nu alles aan boord, ruimte voor kinderwagen en een stukje veiligheid van zo'n grote bak. Voor mij dus geen c1 ofzo. 1,5 jaar geleden gekocht voor 3250€ dus dat was ook al geen grote aankoop.
Onderhoud is dubbel; onderdelen zijn spotgoedkoop, maar heb wel al wat dingetje gehad die me wat meer geld gekost hebben. (waterpomp a 50,-, maar uurloon, aandrijfas a 280,-, veer was gebroken a 90,-, e.d.).
Ga wel een paar uitgedroogde gare banden vervangen. Eentje loopt langzaam leeg, de ander niet, maar het rubber is verhard en de wangen zijn zacht. Rijdt echt zo vervelend, dus tegen advies van garage in maar nieuwe met het koude weer op komst (rij niet met ijs/sneeuw, die luxe heb ik dan weer).
Vind het verder een goede auto voor erbij, ik rij 1:14 gemiddeld op benzine, betaal 28€ per maand aan verzekering en 51€ aan wegenbelasting. Die 20€ die ik kan besparen met een kleine auto neem ik op de koop toe - heb nu alles aan boord, ruimte voor kinderwagen en een stukje veiligheid van zo'n grote bak. Voor mij dus geen c1 ofzo. 1,5 jaar geleden gekocht voor 3250€ dus dat was ook al geen grote aankoop.
Onderhoud is dubbel; onderdelen zijn spotgoedkoop, maar heb wel al wat dingetje gehad die me wat meer geld gekost hebben. (waterpomp a 50,-, maar uurloon, aandrijfas a 280,-, veer was gebroken a 90,-, e.d.).
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Bij ons gaat juist de Mondeo er binnenkort uit. Niet meer zo'n grote auto nodig.NiGeLaToR schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:02:
Mijn Mondeo 2004 voor apk vandaag, allemaal even duimen![]()
We willen nu gaan voor de ecoboost focus estate. Binnenkort proefritjes maken
Mijn 2002 mondeo station diesel is helaas niet door de apk.
Barst in middenpijp, handrem linksachter doet niks, wiellager linksachter is dus blijkbaar ook een no-go.
Remslang rechtsachter is te droog/scheurtjes.
Maandag even naar goedkope monteur
500 euro gaat het me kosten waarschijnlijk.
Hopelijk kan ik hierna weer een jaar vooruit.
Barst in middenpijp, handrem linksachter doet niks, wiellager linksachter is dus blijkbaar ook een no-go.
Maandag even naar goedkope monteur
Kijk goed naar het verbruikTouchdomex schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:09:
[...]
Bij ons gaat juist de Mondeo er binnenkort uit. Niet meer zo'n grote auto nodig.
We willen nu gaan voor de ecoboost focus estate. Binnenkort proefritjes maken
Daarom ook duimen.. er staat 176dkm op de teller, gekocht met 164dkm 1,5 jaar terug. Rijd er zachtgezegd weinig mee dus, bijna alleen maar woon-werk en dan nog niet altijd. Dus voor dat doel onzinnig grote boodschappenauto-voor-erbij, maarja, het is een ideaal gebruiksartikel, zo'n Ford.Piekartz87 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:12:
Mijn 2002 mondeo station diesel is helaas niet door de apk.
Maandag even naar goedkope monteur500 euro gaat het me kosten waarschijnlijk.
Privé rijden we een DS4 (was ooit mijn leasebak, maar na baanwissel kon ie naar mijn vrouw), dat is gewoon ontzettend leuk speelgoed.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ecoboost is per definitie de nieuweNiGeLaToR schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:56:
[...]
Kijk goed naar het verbruikIk zag aan de actuele verbruikscijfers op oa autoweek dat de Focus uit dezelfde generatie als mijn Mondeo veel slechtere verbruikscijfers haalt. Dat is een berucht onzuinige auto. Ik heb ook al een aantal keer nagedacht over een kleinere, maar juist het bijzonder lage verbruik houdt 'm bij mij op de oprit. Maargoed, als je voor een nieuwer type gaat kan dat weer totaal anders zijn, net als andere brandstof dat kan zijn.
Mondeo van die generatie doet 1 op 12/13. Diesel that is
Touchdomex schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:02:
[...]
Ecoboost is per definitie de nieuwe![]()
Mondeo van die generatie doet 1 op 12/13. Diesel that isDaarnaast komt er veel onderhoud aan. Wij willen juist die vaste maandelijkse kosten omlaag hebben. Mondeo station + diesel + onzuinig verbruik + veel onderhoud is niet echt bepaald gunstig om hem te houden.
Nog even gechecked, maar rijd gemiddeld echt 7,3 liter op 100km (1:13,7) met dat ding, alleen snelweg verkeer (dankzij trajectcontroles) 6,5l op 100km (1:15,4). Oke, met veel files afgelopen week kwam een hele tank op 7,6 liter uit, maar meestal 7,3 of iets lager.
Als je diesel rijdt en dan ook nog eens zo onzuinige dan issie wel heel duur ja, je zou 1:20 met een normale diesel wel moeten halen tegenwoordig, ook als het een grote auto is.
Niet als je automaat hebtNiGeLaToR schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:09:
[...]
wtf? Zo onzuinige met diesel. Heb ik dan zo'n mazzel met onze benzine auto?
Nog even gechecked, maar rijd gemiddeld echt 7,3 liter op 100km (1:13,7) met dat ding, alleen snelweg verkeer (dankzij trajectcontroles) 6,5l op 100km (1:15,4). Oke, met veel files afgelopen week kwam een hele tank op 7,6 liter uit, maar meestal 7,3 of iets lager.
Als je diesel rijdt en dan ook nog eens zo onzuinige dan issie wel heel duur ja, je zou 1:20 met een normale diesel wel moeten halen tegenwoordig, ook als het een grote auto is.
1 op 20 is makkelijk haalbaar met handbak. Vooral bij de 6-bakken. Wij hebben die ook gehad destijds en dat ging ook zo naar de 1 op 23
Ooooooh hehe, ja dan snap ik het beter. Nou ja, Laguna's uit die tijd verbruiken ook met zuinig rijden en handbak in diesel uitvoering 1:13-14. Meer is er niet uit te halen, zijn gewoon beruchte zuipmachines. Sowieso bijzonder slechte auto's - zorgde er bij ons voor dat we niet eens meer voet binnen bij de Renault dealer durven te zetten. Ooit.
Zo, grote beurt en paar bandjes (op mijn verzoek) en kan weer jaartje rijden. Tot nu toe APK een eitje
Vandaag had ik ook inderdaad alleen die meldingen in de TMC staan. Lijkt erop alsof de provider is vastgelopen ofzoiets. Het viel mij ook al op dat de file meldingen er heel slecht doorheen kwamen. Laatste keer dat het nog wel goed werkte was 11 november 's ochtends. Daarna amper meerGoGoHaRrY schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:07:
[...]
Ik heb de afgelopen weken er erg veel last van dat ik alleen de afsluiting van de N331 en een file op de A27 erop heb staan.
In de TMC meldingen (in het menu onder verkeer) is te zien van welke "provider" de meldingen af komen.
Betreft een Focus uit 2012
Heb een Focus uit 2006, 2 liter. Nu heeft die nogal het irritante trekje dat hij bij lauwe motor slecht wil starten. Alleen met zelf gas bijgeven slaat hij direct aan. Doe je dat niet, dan heeft hij er absoluut geen zin in. Vies gasklephuis of moet ik meer in de richting van nieuwe bougies denken? Lijkt mij te maken hebben met een te arm mengsel bij semi warme motor. Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen en of dit een bekend probleem is?
Verwijderd
Is ook een trekje van de duratec motoren. Ik heb mezelf aangewend om na het afzetten van de motor, een paar keer het gaspedaal in te trappen.theHoff schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:17:
Heb een Focus uit 2006, 2 liter. Nu heeft die nogal het irritante trekje dat hij bij lauwe motor slecht wil starten. Alleen met zelf gas bijgeven slaat hij direct aan. Doe je dat niet, dan heeft hij er absoluut geen zin in. Vies gasklephuis of moet ik meer in de richting van nieuwe bougies denken? Lijkt mij te maken hebben met een te arm mengsel bij semi warme motor. Iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen en of dit een bekend probleem is?
Mijn Mondeo heeft ook moeite met starten na korte rit. Beetje gas geven en dan motor uitdraaien terwijl die niet stationair draait doet het 'm voor de start even later. Laat je hem uurtje staan is het geen probleem. Alleen is het bij deze Mondeo's zover ik begreep een probleempje met onverbrande benzine in de motor, dus juist te veel in plaats van te weinig.
Komende zaterdag proefrit
Samen met de Auris TS en mogelijk nog een i30
Waar ga je in proefrijden?Touchdomex schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:23:
Komende zaterdag proefrit![]()
Focus Ecoboost wagon
Wagon moet eigenlijk minimaal. We gaan al downsizen en het formaat wijzigen is het wel een hele extreme overstap.
[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 25-11-2013 17:28 ]
Sinds ik TA heb uitgezet weet de navigatie dus niet meer dat er files zijn. Kennelijk zit dat gekoppeld aan elkaar. Jeej 
Nu dus TA weer aan, maar van mij hoeft die autoradio niet aan te springen zodra er verkeersberichten op de radio zijn. Is dat nog los van elkaar uit te zetten?
Nog een leuk feitje. Sinds ik SMS berichten aan Google Hangouts heb gekoppeld op mijn telefoon, krijg ik ze niet meer op de autoradio. Hangouts integratie heb ik bij deze dus maar weer uit gezet.
@gogoharry: Ik heb net ff gekeken in het TMC-menu maar ik zie nergens wie de provider is.
Nu dus TA weer aan, maar van mij hoeft die autoradio niet aan te springen zodra er verkeersberichten op de radio zijn. Is dat nog los van elkaar uit te zetten?
Nog een leuk feitje. Sinds ik SMS berichten aan Google Hangouts heb gekoppeld op mijn telefoon, krijg ik ze niet meer op de autoradio. Hangouts integratie heb ik bij deze dus maar weer uit gezet.
@gogoharry: Ik heb net ff gekeken in het TMC-menu maar ik zie nergens wie de provider is.
[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 27-11-2013 19:25 ]
De provider zie je op het moment dat je naar verkeer gaat en op een file "klikt". In het popupje zie je van welke zender het vandaan komt. Bij mij haalt hij het heel vaak van 538BASIC (?) en dan haalt ie maar 3 files op waardoor ik de helft mis en constant vast sta. Verre van perfect dat systeem!tiguan schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:22:
Sinds ik TA heb uitgezet weet de navigatie dus niet meer dat er files zijn. Kennelijk zit dat gekoppeld aan elkaar. Jeej
Vandaag is mijn Ford Focus TDCI (2012) afgesleept
Reed in een dorpje, had net rotonde gehad welke ik pakte in mijn tweede versnelling, wilde doorschakelen naar 3, lukte niet. Andere versnelling lukte ook niet. Stond ik stil bij de rotonde stukje verderop. Koppeling wilde niet meer in vrij komen. Zit op 76k.
Leaseplan stuurde de ANWB. 30 minuten later zat ik naast hem in de auto richting dealer. Alles van de koppeling zit tegenwoordig in de versnellingsbak dus konden er niets mee.
Reed in een dorpje, had net rotonde gehad welke ik pakte in mijn tweede versnelling, wilde doorschakelen naar 3, lukte niet. Andere versnelling lukte ook niet. Stond ik stil bij de rotonde stukje verderop. Koppeling wilde niet meer in vrij komen. Zit op 76k.
Leaseplan stuurde de ANWB. 30 minuten later zat ik naast hem in de auto richting dealer. Alles van de koppeling zit tegenwoordig in de versnellingsbak dus konden er niets mee.
Bizar verhaal. Heb je nog mazzel dat dat in een relatief rustige omgeving gebeurd, het zal je maar op de snelweg overkomen ofzo.
Dan was ik inderdaad stilgevallen op de baan waar ik zat! Moet er niet aan denken, maar je ziet het wel vaker gebeuren natuurlijk. Uiteindelijk lukte het me om te spelen met koppeling en schakelbak tegen tweede versnelling houdend nog stukje naar veiligheid te rijden. Later bij de dealer bleek dat wanneer je de auto uitschakelt, je wel kan schakelen, dan inschakelen, naar bv 2, en dan konden ze rijden.
Ben benieuwd wat eruit komt! Kreeg een vrij basic POLO mee. Word je er wel mee geconfronteerd dat je verwend bent zeg
Moest opeens mn verlichting, ruitenwissers, klimaat en spiegeldimmer zelf bedienen... geen cruise control, geen max limit, geen rustige 6e versnelling, geen rij sensoren, zelf inparkeren. Als je 120km/h rijd voelt het aan als 160... hoop dat ik snel weer kan omwisselen.
Ben benieuwd wat eruit komt! Kreeg een vrij basic POLO mee. Word je er wel mee geconfronteerd dat je verwend bent zeg
En toen was opeens de accu kapot van de auto van mijn vrouw. Een Fiesta mk7 uit 2010, ding had vanaf maandag al startproblemen maar gistermiddag was het over en uit. ANWB kwam langs op haar werk, auto weer gestart (plus een accucheck) en uiteindelijk is ze naar de dealer gereden met de melding dat de accu kapot was.
Wel snel na 3 jaar of is dit normaal voor een accu? Over de prijs moet ik het nog even hebben want de techneut had het over 150€
Wel snel na 3 jaar of is dit normaal voor een accu? Over de prijs moet ik het nog even hebben want de techneut had het over 150€
Ik heb mijn radio altijd op 538 staan, maar op een of andere manier trekt mijn TMC de info van BNR binnen! (Focus wagon 2013 econetic)DennusB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:55:
[...]
De provider zie je op het moment dat je naar verkeer gaat en op een file "klikt". In het popupje zie je van welke zender het vandaan komt. Bij mij haalt hij het heel vaak van 538BASIC (?) en dan haalt ie maar 3 files op waardoor ik de helft mis en constant vast sta. Verre van perfect dat systeem!
Het duurde even, maar pas toen ik op mijn werk aankwam was het lijstje van meldingen weer gevuld
Bij mij komt de info ook van ANWB-BNR. Ik heb de radio wel specifiek op kanaal radio 3 gezet, ik weet niet of dat nog uit maakt? (update: kennelijk niet dus)
Vanmiddag zag ik toch ook 538 erbij staan, hij haalt het dus van verschillende zenders af. Valt niks aan te beinvloeden denk ik.
Lees net op diverse fora dat 538 sinds 15 november is gestopt met TMC. Bij Volvo heb je een update nodig om het weer goed te krijgen. Ben benieuwd of Ford ook zoiets biedt. Ik moet binnenkort toch voor een eerste beurt, dus zal gelijk ff vragen of ze er iets over weten.
Verdere nuttige info. TMC is in Nederland een ondergeschoven kindje. Je hebt wel een betaalde dienst, maar dat kan je natuurlijk weer alleen op een los navigatiesysteem (Garmin en Mio) krijgen. Ingebouwde navi's hebben gewoon pech. Zelfs Audi schijnt het in NL niet te doen, simpelweg omdat ze geen licentie van de VID hebben. In Duitsland weer wel. En daarnaast gaat verkeersinfo telkens vaker via internet, dus waarschijnlijk wordt hier weinig meer in geinvesteerd. Oftewel, TMC is gewoon kut in NL.
Ik was in Frankrijk afgelopen zomer en toen vlogen de meldingen me om de oren, in NL is dat echt amper en vaak veels te laat. We zijn dus lekker bezig hier in Nederland. Net zo dom vind ik dat Emergency Assistance hier niet werkt, al hoop ik 't natuurlijk nooit nodig te hebben.
Vanmiddag zag ik toch ook 538 erbij staan, hij haalt het dus van verschillende zenders af. Valt niks aan te beinvloeden denk ik.
Lees net op diverse fora dat 538 sinds 15 november is gestopt met TMC. Bij Volvo heb je een update nodig om het weer goed te krijgen. Ben benieuwd of Ford ook zoiets biedt. Ik moet binnenkort toch voor een eerste beurt, dus zal gelijk ff vragen of ze er iets over weten.
Verdere nuttige info. TMC is in Nederland een ondergeschoven kindje. Je hebt wel een betaalde dienst, maar dat kan je natuurlijk weer alleen op een los navigatiesysteem (Garmin en Mio) krijgen. Ingebouwde navi's hebben gewoon pech. Zelfs Audi schijnt het in NL niet te doen, simpelweg omdat ze geen licentie van de VID hebben. In Duitsland weer wel. En daarnaast gaat verkeersinfo telkens vaker via internet, dus waarschijnlijk wordt hier weinig meer in geinvesteerd. Oftewel, TMC is gewoon kut in NL.
Ik was in Frankrijk afgelopen zomer en toen vlogen de meldingen me om de oren, in NL is dat echt amper en vaak veels te laat. We zijn dus lekker bezig hier in Nederland. Net zo dom vind ik dat Emergency Assistance hier niet werkt, al hoop ik 't natuurlijk nooit nodig te hebben.
[ Voor 85% gewijzigd door tiguan op 28-11-2013 18:18 ]
Net een belletje gekregen ik mag morgen mijn Ford Focus 1.6 TDCI halen.
Ik heb een Ford Focus Econtic lease in het blauw met het technology pack:
In het blauw met
•Ultrazuinige 1.6 TDCi dieselmotor met 77kW (105pk)
•Geïntegreerd navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West-Europa)
•Bluetooth® en Voice Control
•Radio/CD-speler met 6 speakers
•USB-aansluiting voor iPod® / MP3-speler / USB-stick
•Active Park Assist
•Parkeersensoren vóór en achter
•Torque Vectoring Control
•Cruise Control
•Elektrische voorruitverwarming
•Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels
•Regensensor
•Automatisch inschakelende dimlichten
•Mistlampen vóór
•Elektrisch bedienbare portierramen
•Dual Zone automatische airconditioning (DEATC)
• Ford Power Startbutton
•Hill Start Assist (HSA)
•Lendensteunverstelling op de bestuurdersstoel
•Armsteun in middenconsole
•Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West-Europa)
•SYNC: Bluetooth en Voice Control
•USB-aansluiting voor iPod / MP3-speler
•Parkeersensoren achter
Leuk leasbedragje per maand. Veel auto voor weinig geld.
Ik heb een Ford Focus Econtic lease in het blauw met het technology pack:
In het blauw met
•Ultrazuinige 1.6 TDCi dieselmotor met 77kW (105pk)
•Geïntegreerd navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West-Europa)
•Bluetooth® en Voice Control
•Radio/CD-speler met 6 speakers
•USB-aansluiting voor iPod® / MP3-speler / USB-stick
•Active Park Assist
•Parkeersensoren vóór en achter
•Torque Vectoring Control
•Cruise Control
•Elektrische voorruitverwarming
•Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels
•Regensensor
•Automatisch inschakelende dimlichten
•Mistlampen vóór
•Elektrisch bedienbare portierramen
•Dual Zone automatische airconditioning (DEATC)
• Ford Power Startbutton
•Hill Start Assist (HSA)
•Lendensteunverstelling op de bestuurdersstoel
•Armsteun in middenconsole
•Navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm (West-Europa)
•SYNC: Bluetooth en Voice Control
•USB-aansluiting voor iPod / MP3-speler
•Parkeersensoren achter
Leuk leasbedragje per maand. Veel auto voor weinig geld.
Johann Sebastian Bach
Varta Silverline erin zetten..Algemene levensduur van een accu is 3-4 jaar. Alles wat die daarboven doet is meegenomen.vhal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:25:
En toen was opeens de accu kapot van de auto van mijn vrouw. Een Fiesta mk7 uit 2010, ding had vanaf maandag al startproblemen maar gistermiddag was het over en uit. ANWB kwam langs op haar werk, auto weer gestart (plus een accucheck) en uiteindelijk is ze naar de dealer gereden met de melding dat de accu kapot was.
Veel korte ritjes, hoop verbruikers aan (zeker in de winterperiode) kunnen hier debet aan geven.
Met de kou doe je het goed aan om even je interieurlampje cq blower aan te zetten zeker als het goed koud is. Dan is het chemisch proces al op gang in de accu en levert deze meer start capaciteit. Zeker met een wat oudere accu kan het voor kromme platen zorgen waardoor je sluiting in je accu krijgt, gevolg geen spanning.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Veel korte ritjes moet je niet doen. Als ik naar de supermarkt moet pak ik vaak de fiets en parkeer ik van die boodschaptassen op. Een motor heeft het liefst dat hij veel en lekker draait. Ik moet morgen dan ook in Limburg mijn Focus gewoon omdat hij bij die dealer is besteld. Ik zelf vind dit niet zo boeiend. Ik heb een diesel en diesels zijn ervoor om veel KM te draaien. Maar kijk eens naar de verbruikers wat aanstaat.Meneer aard schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:25:
[...]
Varta Silverline erin zetten..Algemene levensduur van een accu is 3-4 jaar. Alles wat die daarboven doet is meegenomen.
Veel korte ritjes, hoop verbruikers aan (zeker in de winterperiode) kunnen hier debet aan geven.
Met de kou doe je het goed aan om even je interieurlampje cq blower aan te zetten zeker als het goed koud is. Dan is het chemisch proces al op gang in de accu en levert deze meer start capaciteit. Zeker met een wat oudere accu kan het voor kromme platen zorgen waardoor je sluiting in je accu krijgt, gevolg geen spanning.
Ik zelf schrik er wel van wat er in mijn Ka en polo draait.
Even benoemen
Displays, verlichting, radio, airco dashcam, autolader. Ik probeer mijn accu te ontzien maar het gaat er meer worden
Zo krijg ik dus nu:
Display, radio met display en navigatie, telefoonlader, led verlichting, alle overige verlichting, airco, bluetooth, verlichting automatische komplampensysteem, en al die zooi.
Johann Sebastian Bach
Mijn accu was na een maand al stuk..Meneer aard schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:25:
[...]
Varta Silverline erin zetten..Algemene levensduur van een accu is 3-4 jaar. Alles wat die daarboven doet is meegenomen.
Hmm, TMC had me vanochtend toch ff mooi een file laten ontwijken op de A10
Ja, als het werkt werkt t goed. Maar vaak pakt ie verkeerde zenders of helemaal geen TMC en dan sta ik nog 10 jaar vast in de filetiguan schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:54:
Hmm, TMC had me vanochtend toch ff mooi een file laten ontwijken op de A10
Weinig last van. Ik luister altijd veronica, staan genoeg files in
Geeft de Focus eigenlijk een melding over dat een onderhoudsbeurt noodzakelijk is? Ik zit nu bijna op de 20k maar de boordcomputer heeft nog niks gezegd.
Als je stil valt.......tiguan schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:41:
Geeft de Focus eigenlijk een melding over dat een onderhoudsbeurt noodzakelijk is? Ik zit nu bijna op de 20k maar de boordcomputer heeft nog niks gezegd.
Die van mij uit 2012 wel. Had de eerste beurt rond 16.000 (ivm een jaar oud) en nu gaf ie bij ongeveer 36.000 de melding olie verversen ofwel tijd voor een onderhoudsbeurt.tiguan schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:41:
Ik zit nu op 19600 en hij heeft nog geen melding gegeven. Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt, bij 20000 of 1 jaar moet ie voor een beurt volgens het boekje.
Ja hoor: YouTube: WP 20131128 120605Ztiguan schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:41:
Nee, merp!
Kan best zijn dat die melding de eerste keer precies bij 20.000 komt.tiguan schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:04:
Ik zit nu op 19600 en hij heeft nog geen melding gegeven. Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt, bij 20000 of 1 jaar moet ie voor een beurt volgens het boekje.
Ik had er ook niet op gelet omdat de eerste onderhoudsbeurt op een jaar zat ipv kilometers na die 20.000 kreeg ik wel opeens de melding.
Ik kreeg net onder de 20k een melding dat mijn olie ververst moest worden, nieuwe Focus econetic lease (diesel) 2013
Ik heb vorige week de 60000 'doorbroken' maar ik heb nog nooit een melding gehad bij 20 (of een meervoud) (Focus benzine uit 2012)
Die klinkt niet meer gezond denk dat jij eens hoognodig naar de garage moet.
ik mag toch hopen dat je wel tussentijds onderhoud heb laten plegen ?Appesteijn schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:36:
Ik heb vorige week de 60000 'doorbroken' maar ik heb nog nooit een melding gehad bij 20 (of een meervoud) (Focus benzine uit 2012)
ook jouw ford heeft een interval van 20.000km alleen geen indicator op het dashoard
No shitTouchdomex schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:52:
[...]
Die klinkt niet meer gezond denk dat jij eens hoognodig naar de garage moet.
Nee, merp!
Ik heb sinds 100KM de melding "Olie Verversen". Zit nu op de 60150 KM ofzo.
Afspraak is al gemaakt, die 1000 KM extra zal hem niet doen. (Focus 2012 1.6 115PK)
Afspraak is al gemaakt, die 1000 KM extra zal hem niet doen. (Focus 2012 1.6 115PK)
Vandaag proefrit gehad in de focus ecoboost. Rijdt gewoon zoals een Ford zou moeten doen. Netjes, straks en prima stoelen.
een 1.0 of een 1.6 ?Touchdomex schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:05:
Vandaag proefrit gehad in de focus ecoboost. Rijdt gewoon zoals een Ford zou moeten doen. Netjes, straks en prima stoelen.
Voor jou niet nee, op de langere termijn ga je dat wel merken. Dan lopen de lagers eruit enzo. Die motoren zijn nogal gevoelig voor precies op tijd de olie vervangen. Maakt voor jou niet uit, als die auto op 200.000km staat heb jij allang een andere.Reneger schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:40:
Ik heb sinds 100KM de melding "Olie Verversen". Zit nu op de 60150 KM ofzo.
Nee, merp!
Benzine. De 1 liter 125PK.
Okay het is geen Mondeo met 130PK diesel maar het komt prima vooruit. Die diesel heeft namelijk echt bakken en bakken aan koppel die je echt mist met een ecoboost benzine.
Als je die bakken met koppel mist zou ik eens kijken naar de 1.6 EB. Die heeft vrijwel net zoveel koppel als een diesel en over een groter toerenbereik
Nee, merp!
Heb nu mijn 1.6tCDI Focus Wagon kapot is mijn eerste vervangauto (Polo) vervangen door een huur Focus Wagon 1.0 3 cilinder benzine. Ik moet eerder zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de pit van deze motor. Ook wat geluid betreft is het zeer goed te doen. Natuurlijk biedt het koppel wat extra comfort, máár zeker wanneer je alleen en onbeladen rijd mag dat eigenlijk geen naam hebben. Maar met belading/aanhanger of in de Alpen zou ik zeker de 1.6 diesel mee willen nemen.
Maandag gaan ze mn Focus repareren. Ze waren vrijdag nog met Ford NL in gesprek over welke onderdelen er allemaal vervangen zouden gaan worden..
Maandag gaan ze mn Focus repareren. Ze waren vrijdag nog met Ford NL in gesprek over welke onderdelen er allemaal vervangen zouden gaan worden..
[ Voor 13% gewijzigd door Okasha op 01-12-2013 07:28 ]
Ik zeg dat die bakken koppel mist in verhouding tot de Mondeo. Hij heeft nog steeds meer dan genoeg hoor. Best rap blokje welke erg lekker rijdt. Alleen ik mis die lompe diesel gewoon en ga dat beestje ook missen. Alleen huidige gemiddelde is nu 8L op de 100KM dus dat begint echt de spuitgaten uit te lopenPauseBreak schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:57:
Als je die bakken met koppel mist zou ik eens kijken naar de 1.6 EB. Die heeft vrijwel net zoveel koppel als een diesel en over een groter toerenbereik
Nu hopen dat de Ecoboost het beter doet. Alternatief is de Auris TS Hybrid. Daar twijfelt mijn vader over.
Dat gaat die EcoBoost echt niet beter doen hoor. Zeker niet als je veel of voornamelijk snelweg rijdt. Dan komt het ding simpelweg kracht tekort.
Nee, merp!
Voor ons ruim voldoende. Denk eraan ik rij Polo Bluemotion die de nickname heeft SlowmotionPauseBreak schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:41:
Dat gaat die EcoBoost echt niet beter doen hoor. Zeker niet als je veel of voornamelijk snelweg rijdt. Dan komt het ding simpelweg kracht tekort.
Zelfde vermogen, andere brandstof en een handbak maar wel 300KG lichter ongeveer.
Geloof mij voor wat wij willen is dat meer dan voldoende. Het gaat om de 125PK ecoboost dat weet je?
Sowieso is het niet mijn auto vriend
[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 01-12-2013 12:45 ]
Ja, ik weet om welke motor het gaat en als je daar veel op de snelweg mee gaat rijden dan ga je merken dat het blok daar echt flink zuipt. Daarom heeft een vriend van me ook de 1.6 EcoBoost gekocht ipv de 1.0 EcoBoost. De 1.0 EB zuipt gewoon enorm op snelwegtempo omdat het ding kunstmatig wordt beademd en dat ook nodig heeft. Ga maar eens rijden met de 1.6 EcoBoost over de snelweg. Dat blok is veel zuiniger op snelwegtempo.
Overigens zeg ik niet dat het een trage auto is - het ding is, zeker nu
, sneller dan mijn Focus - maar die downsizetorretjes zijn voornamelijk zuinig als je niet vaak veel vermogen vraagt en niet harder rijdt dan 90km/u. Dat heeft puur te maken met hoe de testcyclus is geregeld. Daar rijden ze ook maar 3s 120km/u en de rest van de tijd 50 of 70. Je gaat dus merken dat wanneer je boven de 90km/u komt het blok gaat zuipen en je nooit in de buurt gaat komen van het opgegeven gemiddelde verbruik.
Dus als je pa voornamelijk snelweg rijdt zou ik je pa echt aanraden om niet de 1.0 te kopen maar de 1.6. Het verschil in verbruik ga je er makkelijk uithalen.
Overigens zeg ik niet dat het een trage auto is - het ding is, zeker nu
Dus als je pa voornamelijk snelweg rijdt zou ik je pa echt aanraden om niet de 1.0 te kopen maar de 1.6. Het verschil in verbruik ga je er makkelijk uithalen.
Nee, merp!
Dat krijg ik hem niet verkocht. Echt absoluut niet. Ik weet hoe het werkt maar ik ga hem er niet van overtuigen. Ik ga het niet eens proberen, verspilde moeite.PauseBreak schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:52:
Ja, ik weet om welke motor het gaat en als je daar veel op de snelweg mee gaat rijden dan ga je merken dat het blok daar echt flink zuipt. Daarom heeft een vriend van me ook de 1.6 EcoBoost gekocht ipv de 1.0 EcoBoost. De 1.0 EB zuipt gewoon enorm op snelwegtempo omdat het ding kunstmatig wordt beademd en dat ook nodig heeft. Ga maar eens rijden met de 1.6 EcoBoost over de snelweg. Dat blok is veel zuiniger op snelwegtempo.
Overigens zeg ik niet dat het een trage auto is - het ding is, zeker nu, sneller dan mijn Focus - maar die downsizetorretjes zijn voornamelijk zuinig als je niet vaak veel vermogen vraagt en niet harder rijdt dan 90km/u. Dat heeft puur te maken met hoe de testcyclus is geregeld. Daar rijden ze ook maar 3s 120km/u en de rest van de tijd 50 of 70. Je gaat dus merken dat wanneer je boven de 90km/u komt het blok gaat zuipen en je nooit in de buurt gaat komen van het opgegeven gemiddelde verbruik.
Ik weet ook precies hoe het werkt en jou verhaal klopt maar dat ga ik er bij mijn vader never inkrijgen. Sowieso geloof ik zijn verhaal met de geschatte kilometers die hij rijdt niet. Hij rekent op 20.000 duizend in het jaar. Ik doe met mijn huidige gedrag nog niet eens 20.000 terwijl ik echt bijna elke dag in de auto zit
[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 01-12-2013 12:57 ]
Hahaha, het blijft een typische vader heTouchdomex schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:55:
[...]
Dat krijg ik hem niet verkocht. Echt absoluut niet. Ik weet hoe het werkt maar ik ga hem er niet van overtuigen. Ik ga het niet eens proberen, verspilde moeite.
Ik weet ook precies hoe het werkt en jou verhaal klopt maar dat ga ik er bij mijn vader never inkrijgen. Sowieso geloof ik zijn verhaal met de geschatte kilometers die hij rijdt niet. Hij rekent op 20.000 duizend in het jaar. Ik doe met mijn huidige gedrag nog niet eens 20.000 terwijl ik echt bijna elke dag in de auto zit
Nou ja, die kilometers zijn ook afhankelijk van hoe ver je rijdt he. Als je dagelijks 25km rijdt dan wordt het lastig. Als je dagelijks 250km rijdt dan zit je zo op >20k per jaar
Ik zit nu op 22k (en een beetje). Zou ondertussen al 23k zijn geweest ware het niet dat mijn blok in de soep is gelopen
Nee, merp!
Ik doe sowieso 60 elke dag en af en toe een ritje verder weg naar Zwolle of de randstad.PauseBreak schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:09:
[...]
Hahaha, het blijft een typische vader he![]()
![]()
Nou ja, die kilometers zijn ook afhankelijk van hoe ver je rijdt he. Als je dagelijks 25km rijdt dan wordt het lastig. Als je dagelijks 250km rijdt dan zit je zo op >20k per jaar![]()
Ik zit nu op 22k (en een beetje). Zou ondertussen al 23k zijn geweest ware het niet dat mijn blok in de soep is gelopen
Mijn vader rijdt elke dag op de fiets naar het werk.
Ik heb inmiddels contact gehadl met de Dealer (van Ford zelf overigens nog steeds geen antwoord) over de TMC kwestie in de eerste reactie:DennusB schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:55:
Ja, als het werkt werkt t goed. Maar vaak pakt ie verkeerde zenders of helemaal geen TMC en dan sta ik nog 10 jaar vast in de file
"Indien u met de auto naar het buitenland bent geweest kan het kloppen dat de TMC niet meer naar behoren werkt. Wij moeten dan de radio resetten en hebben daarvoor wel een radiocode nodig."
Natuurljik ben ik in het buitenland geweest, en dan woon ik ook nog eens dicht tegen de duitse grens waardoor ik wekelijks wel in "het buitenland" kom. Hierop heb ik gevraagd naar een iets permanetere oplossing om ervoor te zorgen dat ik niet meerdere malen per week de boel moet laten resetten, Hierop kreeg ik de volgende reactie:
"Op het moment is resetten de enigste optie. Ford is nog druk bezig met hierin een permanente oplossing te vinden. Wanneer hier een oplossing voor is kunnen we helaas niet aangeven."
Het probleem is dus bekend (en gelukkig ook erkend) bij Ford en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Nu hopen dat er dan ook meteen wat andere bugs uit het navigatiedeel van de radio opgelost worden, ik moet zeggen dat ik er al aardig wat ben tegengekomen de afgelopen 1,5 Maand dat ik de (nieuwe) Ford Focus heb en ruim 15.000km verder .......
Wel apart dat er al wel een software update bij Volvo is voor deze kwestie welke zover ik weet op dezelfde hardware gebaseerd is.
Murphy was an optimist
Valt mij op dat als ik de radio aan heb icm nav ik geen tmc krijg (538). Echter als ik usb aan heb met nav dan krijg ik wel TMC (meestal veronica en BNR). Zou het kunnen dat 538 gewoon een brakke tmc zender heeft?