Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 24 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Nutral schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:22:
Ik ben aan het kijken naar een ford focus2 1.6 uit ong 2006. is er nog iets waar ik daarbij op moet letten? Hier zit toch ook een distributieriem op?
Ik heb een Ford Focus 1.6 TDCI uit 2007, toevallig vandaag afspraak gemaakt voor distributie riem wissel.
Interval bij het model dat ik heb is 200.000 km
Helaas weer een flinke smak geld......
200k beurt
Distributie riem + Waterpomp
4 nieuwe 17 inch banden incl balanceren

Prijs indiciatie is 1700,-....
Maarja moet wel gebeuren.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:36:
[...]

Over welke auto hebben we het ?
Sorry, het betreft de Ford Fiesta 1.0

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Na al enkele weken rond te kijken op het internet, wil ik eigenlijk toch gaan voor de Ford Fiësta Sport (niet het 2013-model). Heb al voor diverse merken/modellen gekeken (bijv. Golf, 70% is import ;w), maar wat ik mij nu afvraag, is of dat er een waardevermindering op het vorige model aan zit te komen. Omdat nu net het nieuwe model op de markt is, dus ofdat ik eventueel een half jaartje moet wachten (ik ben nog maar 22, dus weet niet hoe dit met de vorige modellen ging). Of eventueel mensen nog tips & tricks hiervoor?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
RickvN schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:13:
Na al enkele weken rond te kijken op het internet, wil ik eigenlijk toch gaan voor de Ford Fiësta Sport (niet het 2013-model). Heb al voor diverse merken/modellen gekeken (bijv. Golf, 70% is import ;w), maar wat ik mij nu afvraag, is of dat er een waardevermindering op het vorige model aan zit te komen. Omdat nu net het nieuwe model op de markt is, dus ofdat ik eventueel een half jaartje moet wachten (ik ben nog maar 22, dus weet niet hoe dit met de vorige modellen ging). Of eventueel mensen nog tips & tricks hiervoor?
Wat bedoel je met "vorige versie"? De MK7 vanaf eind 2008? of de MK6.(5)?

Ik heb 4.5 jaar een Fiesta geleast vanaf jan 2009 t/m een paar maanden terug. Die was bij aanschaf ~17.500. Nadat ik hem had ingeleverd met 135.000km is hij via een dealer verkocht voor ~7500,-
Als ik kijk op Gaspedaal.nl zie ik daar Fiesta Sports te koop staan voor ~10.000 euro.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 17:31
Ik ben weer Ford-loos, de C-max mogen inruilen voor iets moois ( :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/314yqfa.jpg

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50

PauseBreak

derp!

SMURFBLAUWE VOLVO! Prachtig! Geniet er van Tankiej :)

Nee, merp!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Jozz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Wat bedoel je met "vorige versie"? De MK7 vanaf eind 2008? of de MK6.(5)?

Ik heb 4.5 jaar een Fiesta geleast vanaf jan 2009 t/m een paar maanden terug. Die was bij aanschaf ~17.500. Nadat ik hem had ingeleverd met 135.000km is hij via een dealer verkocht voor ~7500,-
Als ik kijk op Gaspedaal.nl zie ik daar Fiesta Sports te koop staan voor ~10.000 euro.
Sorry, de MK7 ja. Maar dat is nog zeer schappelijk wat je er voor terug hebt gekregen, niet? Op een nieuwe auto schrijf je altijd wel wat forser af.
En voor een fatsoenlijke Fiësta Sport ben ik zo een 12-13K (verkoopprijs) kwijt. En dan staat er maximaal 40dkm op en is die zo rond 2010. Wat ik dus wel netjes vind.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 21:23

Stoney3K

Flatsehats!

Tankiej schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:35:
Ik ben weer Ford-loos, de C-max mogen inruilen voor iets moois ( :+ )

[afbeelding]
Niet waar. Dat is ook gewoon een Focus. Valsspelert. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Weet iemand of en zo ja hoe je in een nieuwe Focus het volume van de voor en achter speakers apart kan instellen? In mijn Focus uit 2001 kon ik balans links rechts *en* voor en achter regelen, en dat kan ik nu niet meer vinden.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 17:43
Ja dat kan, dat heet fader.

• datadevil
Mooi, maar waar zit dat in het menu, ik kan het namelijk zelfs met de handleiding erbij niet vinden. Ik heb btw niet de Sony radio, wel navigatie en sync audio

• tiguan
Volgens mij, uit mijn hoofd, zit dat een stapje onder balance. In het menu Klank denk ik. Ik heb zelf de handleiding er ook ff bijgepakt, maar ze gaan niet echt in op de mogelijkheden die in het menu klank zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door tiguan op 01-09-2013 00:55 ]

• datadevil
tiguan schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:52:
Volgens mij, uit mijn hoofd, zit dat een stapje onder balance. In het menu Klank denk ik. Ik heb zelf de handleiding er ook ff bijgepakt, maar ze gaan niet echt in op de mogelijkheden die in het menu klank zitten.
Onder klank..logisch...ik zal eens kijken of ik dat ook heb..

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

Stoney3K schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:43:
[...]
Niet waar. Dat is ook gewoon een Focus. Valsspelert. :+
Een sterk verbeterde Focus dan.
Platform van de vorige Focus, en behoorlijk aangepast.
Wat blokken die ook in de huidige Focus zitten (T3/T4 (Ecoboost) en de D2 (maar sterk gemodificeerd), maar verder is er niet heel veel meer wat ze nog delen...
Denk ook dat de V40 de laatste is geweest, als je ziet wat ze nu allemaal aan het doen zijn met hun eigen platform (alles boven de V40 kan/gaat daarop) en motorenfamilie. Wellicht voor de kleinere blokken nog shoppen bij Ford (die 1.0l /3cyl)

"Mekker, blaat"

• tiguan
Volgens mij had ik achteraf ook beter voor de Volvo kunnen gaan. Volgens mij is die veel ruimer van binnen, klopt dat?

Degene die achter mij zit in de auto, heeft echt geen beenruimte. Zo ver moet ik de stoel naar achteren zetten, om zelf een beetje comfortabel achter het stuur te zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door tiguan op 01-09-2013 16:10 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:03:
Volgens mij had ik achteraf ook beter voor de Volvo kunnen gaan. Volgens mij is die veel ruimer van binnen, klopt dat?
Van wat ik heb gemerkt is over het algemeen tegenwoordig de Volvo's minder ruim dan de Ford varianten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 21:23

Stoney3K

Flatsehats!

Touchdomex schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:06:
[...]

Van wat ik heb gemerkt is over het algemeen tegenwoordig de Volvo's minder ruim dan de Ford varianten.
Misschien omdat ze meer veiligheidssystemen (met name airbags) in dezelfde carrosserie hebben proberen te proppen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Tankiej

Degene die achter mij zit in de auto, heeft echt geen beenruimte. Zo ver moet ik de stoel naar achteren zetten, om zelf een beetje comfortabel achter het stuur te zitten.
Er heeft tot nu toe nog maar 1 iemand achterin gezeten, maar die klaagde in ieder geval niet over beenruimte. Ik heb nog nooit in een Focus gezeten, dus geen idee hoe het daar is :P

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

woensdag ga ik naar Ford Focus Wagon uit 2008 kijken. het is een 2.0 benzine met +/-82k op de teller. Zouden jullie een dergelijke auto nog onafhankelijk laten keuren (Dekra/TuV ~€250)? Daarnaast heeft de auto geen parkeersensoren, en die wil ik wel graag, zijn deze makkelijk achteraf in te bouwen (ik las dat je setjes voor ~€ 30,- hebt?)?

Nog specifieke punten waar ik op moet letten?

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-10 12:20
Zo! Na een weekendje rijden eindelijk even tijd om achter m'n laptop te kruipen!

Wat een heerlijke auto.
Mega comfortabel, rijd ge-wel-dig! En het geluid uit de speakers :9~

Leder bekleding, climate + cruise control, X-pack, stoelverwarming, vooruitverwarming 12.400 op de teller, en komt uit april 2012.

Het is een 1.25 - 82PK, niet snel, maar voor mijn doen prima.

Hier een aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_100521_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_165846.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_031546.jpg

En even een vergelijking met de Ford Fiesta ST van een maat van me:

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_203854.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_203846.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/img_20130831_203906.jpg

Een vergelijking van de spoiler die ik cadeau kreeg van een paar hele aardige ouders _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/spoiler_1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 02-09-2013 19:28 ]

Freedom for everyone..

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 22:15

djidee

Mr. Slungel

De V40 is niet heel ruim hoor. Vergelijkbaar met de Focus (hatchback), iets lagere daklijn, moet je rekening mee houden (zeker met 2.06), achter mij kun je zitten, maar dan zit ik niet ideaal. Maar goed, 98% van de tijd zit daar niemand.

"Mekker, blaat"

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30
thejoker80 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:44:
woensdag ga ik naar Ford Focus Wagon uit 2008 kijken. het is een 2.0 benzine met +/-82k op de teller. Zouden jullie een dergelijke auto nog onafhankelijk laten keuren (Dekra/TuV ~€250)? Daarnaast heeft de auto geen parkeersensoren, en die wil ik wel graag, zijn deze makkelijk achteraf in te bouwen (ik las dat je setjes voor ~€ 30,- hebt?)?

Zover ik kon zien is het brandstof verbruik van dit type Focus hoger dan die van een Mondeo uit dezelfde periode, wellicht is dat nog iets om naar te kijken? Keuring kan, ligt ook beetje aan de prijs voor de auto wellicht. Parkeersensoren achteraf inbouwen op een nette manier is lastig, evt een kentekenhouder met achteruitrij camera'tje overwegen? Dat scheelt een hoop geboor en is ook een leuke gimmick.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

NiGeLaToR schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:37:
[...]

Zover ik kon zien is het brandstof verbruik van dit type Focus hoger dan die van een Mondeo uit dezelfde periode, wellicht is dat nog iets om naar te kijken? Keuring kan, ligt ook beetje aan de prijs voor de auto wellicht. Parkeersensoren achteraf inbouwen op een nette manier is lastig, evt een kentekenhouder met achteruitrij camera'tje overwegen? Dat scheelt een hoop geboor en is ook een leuke gimmick.
Volgens spitmonitor verbuikt de mondeo gemiddeld 9,51 l/100km en de focus 8,27l/100km.

de mondeo is trouwens ook een stuk zwaarder en duurder in de wegenbelasting.

Die parkeersensoren was ik al bang voor... Was er niet een bumperlip te bestellen bij de dealer met gaten erin? vraagprijs van de auto is 12k. Kan bijvoorbeeld de auto zonder garantie afnemen maar met keuring of andersom...?

[ Voor 3% gewijzigd door thejoker80 op 03-09-2013 08:46 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
thejoker80 schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:44:

Dat is een FoFo2 toch?
Parkeersensoren inbouwen is een fluitje van een cent.Op het forum van Focusclub.nl staat een handleiding en dan zitten ze er net zo netjes in als ze standaard fabriek af er op zaten.Als je doorwerkt ben je in 30 minuutjes klaar ofzo, ik vond het in ieder geval een eitje. Ik kan het wel uitleggen, maar hier staat het netjes uitgelegd http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=92 .
Ik heb de sensoren bij Conrad besteld en die werken prima, ook met vaste trekhaak. Alleen werken ze maar vanaf 1 meter, dus af en toe denk je, zit ik er al tegenaan en werken die dingen wel haha. Ik heb het luidsprekertje onder de bekleding van de achterbak weggewerkt, anders maakte ze wel erg veel herrie.
http://www.conrad.nl/ce/n...ulp?queryFromSuggest=true

En mocht alles fout gaan, zo'n onderlip heb je voor een paar 10tjes, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

theHoff schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:32:
[...]

Dat is een FoFo2 toch?
Parkeersensoren inbouwen is een fluitje van een cent.Op het forum van Focusclub.nl staat een handleiding en dan zitten ze er net zo netjes in als ze standaard fabriek af er op zaten.Als je doorwerkt ben je in 30 minuutjes klaar ofzo, ik vond het in ieder geval een eitje. Ik kan het wel uitleggen, maar hier staat het netjes uitgelegd http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=92 .
Ik heb de sensoren bij Conrad besteld en die werken prima, ook met vaste trekhaak. Alleen werken ze maar vanaf 1 meter, dus af en toe denk je, zit ik er al tegenaan en werken die dingen wel haha. Ik heb het luidsprekertje onder de bekleding van de achterbak weggewerkt, anders maakte ze wel erg veel herrie.
http://www.conrad.nl/ce/n...ulp?queryFromSuggest=true

En mocht alles fout gaan, zo'n onderlip heb je voor een paar 10tjes, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
tnx! hier heb ik veel aan! het is idd een FoFo2

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:14
Noctonix schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:25:
Een vergelijking van de spoiler die ik cadeau kreeg van een paar hele aardige ouders _/-\o_

[afbeelding]
Hoe ben je aan die spoiler gekomen? (Of hoe zijn je ouders eraan gekomen eigenlijk :P) Op internet staan ze wel maar ongespoten. Dan wordt het wel een duur geintje (400+ euro), zoek eigenlijk gewoon een kant en klare.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Noctonix
Jim423 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:49:
[...]

Hoe ben je aan die spoiler gekomen? (Of hoe zijn je ouders eraan gekomen eigenlijk :P) Op internet staan ze wel maar ongespoten. Dan wordt het wel een duur geintje (400+ euro), zoek eigenlijk gewoon een kant en klare.
Ik heb de auto via de officiële dealer gekocht (occasion).
En zij hebben hem tijdens onderhoud in de juiste kleur gespoten en gemonteerd.
Dit koste rond de 500 euro geloof ik dat die man zij.

Dus het klopt dat dit een duur geintje is.. Ik denk echter niet dat je zo een kant en klare gaat vinden.. Dat zou beteken dat die gene die hem verkoopt zonder spoiler rijd.

Nog even iets anders, ik heb een dashcam gekocht, nu heeft dit ding van die knullige 'plakkabelgootdingen' waar je de kabel in kunt knikken en deze tegen het interieur kunt bevestigen.. maar die dingen blijven voor geen meter zitten. En om nu elke keer zo'n kabel te zien bungelen is ook geen zicht.

Iemand enig idee of het mogelijk is delen van het interieur los te klikken en de kabel hier achter te stoppen?

De afbeelding rechts onder moet voorstellen hoe de kabel nu loopt.. alleen hangt hij her en der een beetje los :')

Ik heb dus een Ford Fiesta 2012 Titanium X-Pack (MK7)

Heb de kabel mooi weg kunnen proppen tussen de verschillende open spleetjes in het interieur!

Afbeeldingslocatie: http://www.navmansupport.com.au/media/388windowmount.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Noctonix op 04-09-2013 19:08 ]

Freedom for everyone..

• Noctonix
Bijna m'n nieuwe Fiesta naar de knoppe! :(

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rY_TmIppEHw&hd=1]

[ Voor 196% gewijzigd door Noctonix op 07-09-2013 00:19 ]

Freedom for everyone..

• Jim423
Nouja, die zag je natuurlijk aankomen, het is niet dat het onverwacht in je beeld komt...
Maar je reactie vind ik wel mooi :)

@Anduuuh thx.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 07-09-2013 10:17 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Noctonix schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:17:
Bijna m'n nieuwe Fiesta naar de knoppe! :(

[video]
Misschien niet zo hard afrijden op een plek waar waarschijnlijk dronken debielen lopen? (Ja, de bestuurder van het motorvoertuig is aansprakelijk...)

ping 127.212.23.124

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pjottum schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:23:
[...]

Misschien niet zo hard afrijden op een plek waar waarschijnlijk dronken debielen lopen? (Ja, de bestuurder van het motorvoertuig is aansprakelijk...)
+1

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 16:51
Nieuwe ford rijder meldt zich, ik heb een Fiesta Titanium 1.6 TDCI uit 2010:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1217417/Forum/IMG_1892.JPG
(Oude auto staat er achter, Yaris uit 2001)

Ik ben er echt gek op, hij rijdt zo ontzettend lekker, en al die gadgets! :D

Hij heeft nu ongeveer 82 duizend km op de teller dus hij zou eigenlijk de 80d km beurt moeten krijgen, en ik vraag me af wanneer de distributieriem moet worden vervangen, zou dat nu zo'n beetje zijn?
En weet iemand misschien wat ze allemaal doen bij de 80d km beurt?

[ Voor 4% gewijzigd door Relis op 08-09-2013 16:16 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zijn er mensen die hier iets meer weten over een Ford Puma? Zij betaalbaar, licht en ze zien er niet onaardig uit. Alleen weet ik niet hoe het zit met roest en betrouwbaarheid?

Iemand ervaringen mee?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jim423
Volgens mij moet de riem later dan 80dkm. Het werkplaatshandboek geeft een recommended 100.000 km aan voor de 1.6 TDCI. Al kan die volgens de Ford langer mee dacht ik.

• Relis
Jim423 schreef op maandag 09 september 2013 @ 01:04:
Volgens mij moet de riem later dan 80dkm. Het werkplaatshandboek geeft een recommended 100.000 km aan voor de 1.6 TDCI. Al kan die volgens de Ford langer mee dacht ik.
Ik vond op etis.ford.com het volgende:"Camshaft drive belt, tensioner and idlers - Every 125 000 miles/10 years"
Ergens lijkt het me sterk dat het om de 200d km moet.. :?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Touchdomex schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:37:
Zijn er mensen die hier iets meer weten over een Ford Puma? Zij betaalbaar, licht en ze zien er niet onaardig uit. Alleen weet ik niet hoe het zit met roest en betrouwbaarheid?

Iemand ervaringen mee?
Is onderhuids een Fiesta geloof ik, dus kijk daar naar. Qua roest, tsja, het is een Ford he :+

Nee, merp!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PauseBreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:16:
[...]

Is onderhuids een Fiesta geloof ik, dus kijk daar naar. Qua roest, tsja, het is een Ford he :+
Onderhuids is het een Fiesta klopt maar zowel blok als de rest is weer anders. Vooral zo'n 1.7 is gewoon leuk met 125PK :)

Roesten schijnen ze niet zo hard te doen als dat de Fiesta's of Ka's dat kunnen :+

Al zal er zonder twijfel genoeg roestpotentie zijn :D Vloek van de blauwe ovaal :D

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 15:56

Reneger

Wie? IK?

Ik riep toch laatst dat mn auto zo nu en dan wat schudt? Blijkt dat er een complete bout verdwenen is. Iets met motorsteun en versnellingsbak ofzo.
Vermoeden is dat hij af fabriek al los zat.. :{

• Jim423
Relis schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:52:
[...]

Ik vond op etis.ford.com het volgende:"Camshaft drive belt, tensioner and idlers - Every 125 000 miles/10 years"
Ergens lijkt het me sterk dat het om de 200d km moet.. :?
Kan best hoor, maar ik ga het niet proberen ;)
Waterpomp zit niet erop he, puur de nokkenassen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand ervaring om de nieuwe Fiesta toch nog andere speakers in te bouwen dan de standaard? In het begin leken het prima speakers, maar bij bepaalde muziek merk je dat ze enorm snel gaan vervormen en dat haat ik. Dus dan toch maar die Sony (of andere) speakers er in (laten) zetten. Benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Zijn die Sony dingen echt _veel_ beter?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tiguan
Voor autospeakers zou ik Pioneer kiezen, geen Sony. Kan het niet echt goed onderbouwen, maar heb er zelf altijd het mooiste geluid uit gehad en is kwalitatief erg goed.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik ben altijd gecharmeerd geweest van JBLletjes.

• tiguan
JBL is ook goed idd

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Waar ik me soms aan stoor is het feit dat het starten van de navigatie een tijdje "Doelnavigatie niet beschikbaar" geeft. Kan er niet de vinger opleggen wanneer het even duurt alvorens ie wil starten, soms krijg ik na het drukken op NAV direct de navigatie, een andere keer moet ik het een aantal keer proberen.

Vermoed soms dat het te maken heeft met verbinden met m'n telefoon via bluetooth, maar soms start de navigatie toch gewoon als dat nog niet gelukt is.

Iemand hierin een patroon ontdekt?

Verwijderd

wie weet waar ik een 1,5 din radio voor mijn Mercury kan halen?

het gaat om dit model, op internet kom ik maar weinig tegen voor 1.5 din. zowel kenwood, pioneer als apline laten mij in koude kleren staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.autotoys.com/pics/pioneer47dh.jpg

op dit moment heb ik een pioneer DEH-8200BT van 1 din formaar in zitten maar is toch niet helemaal wat ik wil.

zoals het er nu eruit ziet in de mercury

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3CHRPB7X.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-W374BOJG.jpg

Verwijderd

Donderdag mijn 1e Ford mogen ontvangen en wel de 1.0 Titanium met navigatie pakket in de kleur wit.. Kreeg de volle 2 uur aan uitleg en nog een presentje, top.
Wagen rijd geweldig, wat een wegligging. Heb een vraag over het afspelen van een usb-stick.
Op mijn stick staan een tiental mappen oftewel cd's. In elke map staan de nummers. Kan ik deze achter elkaar afspelen. Dus alle nummers van de cd's (mappen) achter elkaar? Ik zie alleen maal de opties shuffle en alfabetisch. Alvast dank.

• DennusB
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:00:
Voor autospeakers zou ik Pioneer kiezen, geen Sony. Kan het niet echt goed onderbouwen, maar heb er zelf altijd het mooiste geluid uit gehad en is kwalitatief erg goed.
Ben even langs de speciaalzaak geweest en daar raden ze nu Audio System MX165 Plus speakers aan :) Ervaring mee?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:59:
Donderdag mijn 1e Ford mogen ontvangen en wel de 1.0 Titanium met navigatie pakket in de kleur wit.. Kreeg de volle 2 uur aan uitleg en nog een presentje, top.
Wagen rijd geweldig, wat een wegligging. Heb een vraag over het afspelen van een usb-stick.
Op mijn stick staan een tiental mappen oftewel cd's. In elke map staan de nummers. Kan ik deze achter elkaar afspelen. Dus alle nummers van de cd's (mappen) achter elkaar? Ik zie alleen maal de opties shuffle en alfabetisch. Alvast dank.
Neem aan dat je het hebt over een Fiesta? Volgens mij kan je gewoon bovenaan "Alles afspelen" kiezen. Bij mij wel iig!

[ Voor 48% gewijzigd door DennusB op 28-09-2013 20:07 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Touchdomex schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:37:

Iemand ervaringen mee?
Is de Puma anders dan de Escape? De Escape is namelijk super, zeker de drivetrain en automaat.

Verwijderd

Neem aan dat je het hebt over een Fiesta? Volgens mij kan je gewoon bovenaan "Alles afspelen" kiezen. Bij mij wel iig!
[/quote]

Het is de bedoeling dat ik alle albums automatisch achter elkaar kan spelen dus niet per album, zodat ik steeds moet aangeven welk album ik kan afspelen. Bij mij vorige wagen kon dat nl. wel.
n.b Het is idd een Fiesta, sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 23:38 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megamind schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:11:
[...]

Is de Puma anders dan de Escape? De Escape is namelijk super, zeker de drivetrain en automaat.
Volgens mij denk jij aan de Kuga.

Puma is een ding uit de late jaren 90 gebaseerd op het platform van de Ka/Fiesta

Verwijderd

Het afspelen van alle nummers achter elkaar (verschilllende mappen) is gelukt. In het menu is dit gewoon aan te geven.
Het geluid is overigens redelijk, maar volgende week worden er achter 2 wat zwaardere speakers ingezet.
In vergelijk tot mijn vorige wagen (Hyundai I20) rijdt deze toch wel een heel stuk beter, vooral de wegligging is echt geweldig. Kortom ik ben zeer tevreden.

• Okasha
  • Niet online
Ik vind het geluid ook "prima" maar daar blijft het idd helaas bij. Mijn Skoda Fabia Greenline (die ik hiervoor had) vond ik geluidtechnisch beter. Minder snel getril (zuiverdere bas) en ook voller geluid. Gemiste kans, als je 30k-40k per jaar rijd toch wel prettig als het leuk klinkt :)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:52:
wie weet waar ik een 1,5 din radio voor mijn Mercury kan halen?

het gaat om dit model, op internet kom ik maar weinig tegen voor 1.5 din. zowel kenwood, pioneer als apline laten mij in koude kleren staan.
[afbeelding]

op dit moment heb ik een pioneer DEH-8200BT van 1 din formaar in zitten maar is toch niet helemaal wat ik wil.

zoals het er nu eruit ziet in de mercury

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je even op de Amerikaanse eBay ofzo moet koekeloeren. Dit model is hier natuurlijk niet veel verkocht :P

Nee, merp!

• Relis
Ik rijd nu al bijna een maand rond in mn 'nieuwe' Fiësta (2010, 1.6tdci, titanium), heb er iets meer dan 4000km mee gereden en hij bevalt op zich heel goed.
Hij rijdt vrij rijdt heel fijn maar er is 1 ding wat me toch een beetje dwars zit, is dat als ik een stuk gereden heb en ik zet m'n motor uit dat je nadat hij is nog een paar seconden (minder dan 10) een soort van metaalachtig 'uitlopend' geluid hoort.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar ik denk dat het een onderdeel is wat nog aan het uitdraaien is oid

Ik vroeg me dus af of andere mensen dat ook hebben, of dat iemand weet wat het zou kunnen zijn?
(Ik lees dat het de turbo zou kunnen zijn die uitdraait?)

[ Voor 13% gewijzigd door Relis op 11-10-2013 01:42 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Onze Mondeo Wagon van 11/2007 (MY2008) is helaas niet waterdicht - bij regen lekt er water in het voetruim achter de voorstoelen dus ik vermoed dat de deurrubbers van de achterdeuren niet goed zijn.

Zoekende op het grote boze net zie ik wel meer van dergelijke problemen met zowel de Mk3 als de Mk4 (onze) Mondeo.

Zijn er meer mensen die dergelijke lekkage problemen hebben met hun Mondeo?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• DennusB
  • Niet online
Relis schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:56:
Ik rijd nu al bijna een maand rond in mn 'nieuwe' Fiësta (2010, 1.6tdci, titanium), heb er iets meer dan 4000km mee gereden en hij bevalt op zich heel goed.
Hij rijdt vrij rijdt heel fijn maar er is 1 ding wat me toch een beetje dwars zit, is dat als ik een stuk gereden heb en ik zet m'n motor uit dat je nadat hij is nog een paar seconden (minder dan 10) een soort van metaalachtig 'uitlopend' geluid hoort.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar ik denk dat het een onderdeel is wat nog aan het uitdraaien is oid

Ik vroeg me dus af of andere mensen dat ook hebben, of dat iemand weet wat het zou kunnen zijn?
(Ik lees dat het de turbo zou kunnen zijn die uitdraait?)
Dat heeft mijn nieuwe Fiesta uit 2013 ook. Volgens mij is dat de intercooler die de motor/onderdelen nog even afkoelt ? Ik hoor hem echt een soort blazen! Na een paar seconden gaat hij uit

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Ik weet niet of het ding een electrische olie of KVS pomp heeft want die zou ook kunnen na draaien om heat soak tegen te gaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• seninha
  • Laatst online: 04-11 16:05

seninha

god's right foot

Voor een vriend van me heeft problemen met de navigatie unit van zijn Mondeo (uit 2011).
Nou weet hij niet welke type dit is.

heb met hem even op Google gezocht en het zou een Denso systeem moeten zijn.Alleen vraag ik me af of er verschillende versies hier van zijn.
Denso werd namelijk ook op de oude Mondeo geleverd, maar die ziet er anders uit.

Systeem ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.netwave.be/Images/Mondeo/Mondeo07.jpg

Kent iemand hier de juiste benaming voor?

iRacing Profile Flickr

• Relis
DennusB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:22:
[...]

Dat heeft mijn nieuwe Fiesta uit 2013 ook. Volgens mij is dat de intercooler die de motor/onderdelen nog even afkoelt ? Ik hoor hem echt een soort blazen! Na een paar seconden gaat hij uit
Ja nee, het is geen blazen..
Dat zou echt een actief geluid hebben alsof er een proces wordt aangedreven, dit is meer alsof hij uitdraait
martijn_tje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:22:
Ik weet niet of het ding een electrische olie of KVS pomp heeft want die zou ook kunnen na draaien om heat soak tegen te gaan.
Dat weet ik ook niet echt, ben bang dat ik echt niets weet van autos behalve dat ze van gas geven harder rijden..

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Tys

Tyson schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:08:
Ik heb mijn Ford Fiesta (2010) nu zo'n 1,5 jaar in bezit, prima auto.
Maar het verbruik (benzine) is naar mijn mening te hoog. Ik had gehoopt dat 1:16-18 toch wel mogelijk zou zijn.

Nu haal ik ±500km op 38L. Hoe ervaren de bestuurders van de nieuwe versie dit? Ik heb enkele maanden terug eens een leen-auto meegekregen tijdens onderhoud en dat was een 'nieuwe' Fiesta, maar zat zo'n beetje op hetzelfde niveau.
Naar aanleiding van het bovenstaande ben ik toch eens verder gaan kijken. Met de dealer kwam ik er niet uit en ik ben het gezeur meer dan zat. Daarbij is de Fiesta best wel klein, dus reden genoeg om zijn grotere broertje aan te schaffen ;)

Sinds gisteren eigenaar van een Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium uit 2012. Ik heb nog zitten twijfelen om de uitgebreidere 'lease titanium' aan te schaffen, maar al die gadgets doen mij niet zoveel. Ik zou mijn auto zichzelf nooit laten parkeren. Navigatie, startknop, start & stop, voorruitverwarming en nog een hoop meer, ik kan voorlopig prima vooruit.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EYDkXnhoGdh3l1ECpIdz21nG/medium.jpg

Nu maar hopen dat deze wat zuiniger is. :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• TommyGun
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

DennusB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:22:
[...]

Mijn Fiesta doet dit soms ook, maar voornamelijk na sportief rijden / met airco aan (wellicht hangt e.e.a samen met het belasten van de turbo?). In die gevallen is het wel wat langer dan 10 seconden, ik denk eerder een halve minuut. Laatst hoorde ik het op 't werk ook bij een andere Fiesta. Het geluid is echt wel hard (gelukkig komt het weinig voor).

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 12-10-2013 19:18 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Relis schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Ja nee, het is geen blazen..
Dat zou echt een actief geluid hebben alsof er een proces wordt aangedreven, dit is meer alsof hij uitdraait
Wat let je om even bij de je dealer langs te rijden en het te vragen ipv op een forum?
Vermoedelijk is het de koeling van je auto die de turbo afkoelt, maar ik ben net zo wijs als jou als het op auto's aankomt: dat ene pedaal doet harder, die andere zachter. :D

ping 127.212.23.124

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Koeling van de turbo lijkt me aannemelijk. Voor mij een teken om tegen het einde van de rit rustiger aan te doen :) (sowieso is het belangrijk een turbo af te laten koelen. Idem met wachten met het belasten van de turbo bij koude motor).

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:02
Sinds afgelopen vrijdag een Focus station Ece lease titanium in Midnight sky, bijna full option muv de dakrails en trekhaak. Zal straks of morgen wel een fototje toevoegen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist mijn Fiesta weggebracht voor een 20K beurt.

Ik had een aantal aandachtspuntjes waaronder de bekerhouder (in de centrale console): ik heb zo'n chrome pakket en het chromen randje van de bekerhouder (lees: verchroomd plastic) is gaan scheuren (waarschijnlijk een keer iets achter blijven hangen). Ze gaan kijken of dit te lijmen is want de enige andere oplossing is de complete bak (bekerhouder/armsteun/e.d.) te vervangen...

Ik ben benieuwd.

Wel een leuke vervanger overigens: Ford Fiesta MCA 1.0 EcoBoost s/s Sport 3 deurs. Ik had niet verwacht dat dat motortje zoveel pit zou hebben! 92kW (125pk). Rijdt ongelooflijk lekker: 17" wielen, spoiler, diffuser en een lekker geluidje in de uitlaat. Rijdt net wat leuker dan de mijne (terwijl dat een 1.6 TurboDiesel is: weliswaar met 'maar' 95pk maar daarentegen wel veel zuiniger).

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 14-10-2013 10:47 ]

• DennusB
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:40:
weliswaar met 'maar' 95pk maar daarentegen wel veel zuiniger).
Maar ook veel duurder in de wegenbelasting is... :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DennusB schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:42:
[...]

Maar ook veel duurder in de wegenbelasting is... :P
Lease, en goedkoper :) 14% ipv 20%.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 14-10-2013 15:59 ]

• tiguan
Ik zat net nog eens naar Spotify en Sync te zoeken en het schijnt dat Ford er zelfs officiele ondersteuning voor heeft tegenwoordig. Maar na even verder zoeken is het nog niet beschikbaar in Nederland, in de USA wel natuurlijk.

Ik hoop dat dit d.m.v. een software update ook beschikbaar komt voor de bestaande Fordjes met Sync. De interface en besturing ziet er op de filmpjes exact hetzelfde uit iig.

Spotify werkt nu opzich al prima via bluetooth, maar je kan dan ook via voice command besturen (niet dat dat mij boeit want het werkt voor geen meter vind ik) maar je krijgt ook artiest info te zien op het scherm en dat vind ik nou wel weer erg handig.

• Relis
tiguan schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:09:
Ik zat net nog eens naar Spotify en Sync te zoeken en het schijnt dat Ford er zelfs officiele ondersteuning voor heeft tegenwoordig. Maar na even verder zoeken is het nog niet beschikbaar in Nederland, in de USA wel natuurlijk.

Ik hoop dat dit d.m.v. een software update ook beschikbaar komt voor de bestaande Fordjes met Sync. De interface en besturing ziet er op de filmpjes exact hetzelfde uit iig.

Spotify werkt nu opzich al prima via bluetooth, maar je kan dan ook via voice command besturen (niet dat dat mij boeit want het werkt voor geen meter vind ik) maar je krijgt ook artiest info te zien op het scherm en dat vind ik nou wel weer erg handig.
De USA versie van sync is inderdaad een stuk leuker, met een bepaalde app op je telefoon kan hij zo ook als navi fungeren.
Was nog best leuk geweest als ze dat hier met een update brengen

• Megamind
Hmm dat hebben ze niet in Nederland? In mijn Fusion (Canada) heb ik wel alle speeltjes: "I'm hungy" geeft je restaurants om je heen inclusief beoordelingen.

• Noctonix
Ik heb m'n telefoon altijd via bluetooth verbonden met m'n Ford Fiesta mk7 (2012).

Nu speel ik m'n muziek altijd met spotify via de AUX kabel af. Maar dan kan ik niet met de muziek bediening op het stuur naar het volgende nummer, is dit wel mogelijk als ik het afspeel via bluetooth?

Freedom for everyone..

• DennusB
  • Niet online
Noctonix schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:16:
Ik heb m'n telefoon altijd via bluetooth verbonden met m'n Ford Fiesta mk7 (2012).

Nu speel ik m'n muziek altijd met spotify via de AUX kabel af. Maar dan kan ik niet met de muziek bediening op het stuur naar het volgende nummer, is dit wel mogelijk als ik het afspeel via bluetooth?
Jep. Dat werkt prima via Bluetooth!

• tiguan
Play/Pause, vorige en volgende werkt idd prima met Spotify. Maar zodra ik een berichtje krijg op m'n telefoon o.i.d. dan werkt dat niet meer :P

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 16-10-2013 14:54 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn Ford Ka is nu hard op weg om zuinig te worden. Ik zit nu op een gemiddeld verbruik van 1:13 maar ik merk wel dat hij wel steeds zuiniger word. Alleen jammer dat deze FIRE motor een lange inloop heeft.

Johann Sebastian Bach

• DennusB
  • Niet online
Wat gek, kreeg vandaag een B-Max mee als leen auto omdat mijn Fiesta even een software update moest krijgen. Die B-Max heeft precies hetzelfde blok als mijn Fiesta (EcoBoost 1.0 100PK) maar toch heb ik in de B-Max het idee dat hij veel meer power heeft. Enig idee hoe dat kan?

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
seninha schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:07:
Voor een vriend van me heeft problemen met de navigatie unit van zijn Mondeo (uit 2011).
Nou weet hij niet welke type dit is.

heb met hem even op Google gezocht en het zou een Denso systeem moeten zijn.Alleen vraag ik me af of er verschillende versies hier van zijn.
Denso werd namelijk ook op de oude Mondeo geleverd, maar die ziet er anders uit.

Systeem ziet er zo uit:

[afbeelding]

Kent iemand hier de juiste benaming voor?
Dit is een Blaupunkt NX systeem.
Zijn inderdaad wat problemen met dit systeem. De dealer heeft hier een firmware update voor liggen.

wat niet past, wordt gelast!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Afgelopen week maar eens mijn achteruitrijschakelaar laten vervangen. Nu reed ik 9 van de 10 keer zonder licht achteruit. En aangezien het lampje goed werkt (hij ging soms wel gewoon aan) moest het wel die schakelaar zijn.

Kosten 65 euro (incl) en het werkt nu weer goed.

(Focus 2 Station uit 2006)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Megamind
Ik heb een 2007 Ford Fusion met nu 100k op de teller (v6 3.0L). Volgens mij is in Nederland de Fusion de Mondeo, maar weet niet of ze hetzelfde zijn.

Maar mr lube (waar je je olie laat vervangen) geeft aan dat ik elke 5000km of 3 maanden de olie moet vervangen, terwijl bij nieuwere modellen dit al 10.000km / 1 jaar is.

Ik geloof daar eigenlijk niet veel van en heb geen zin om elke maand met mijn km aantal de olie te laten vervangen. Kan het helaas niet zelf doen want sta in een parkeergarage waar je niet mag sleutelen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megamind schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:12:
Ik heb een 2007 Ford Fusion met nu 100k op de teller (v6 3.0L). Volgens mij is in Nederland de Fusion de Mondeo, maar weet niet of ze hetzelfde zijn.

Maar mr lube (waar je je olie laat vervangen) geeft aan dat ik elke 5000km of 3 maanden de olie moet vervangen, terwijl bij nieuwere modellen dit al 10.000km / 1 jaar is.

Ik geloof daar eigenlijk niet veel van en heb geen zin om elke maand met mijn km aantal de olie te laten vervangen. Kan het helaas niet zelf doen want sta in een parkeergarage waar je niet mag sleutelen.
Volgens mij is een 2007 Fusion anders dan een 2007 Mondeo. Heb je pics voor de duidelijkheid? :)

• Megamind
Het is precies deze:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/2007-Ford-Fusion-SEL.jpg

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wikipedia: Ford Fusion (Americas)

Hele andere auto dus ;)

• tiguan
De nieuwe Fusion ziet er ook onwijs gaaf uit. Zo jammer dat je die hier niet kan kopen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:27:
De nieuwe Fusion ziet er ook onwijs gaaf uit. Zo jammer dat je die hier niet kan kopen.
Nog niet ;) Hij komt er wel aan maar ze moeten eerst het gehele productieproces verplaatsen naar Spanje ofzo :+ Niet meer waar de Mondeo nu wordt gemaakt want dat is Gent.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

De nieuwe Mondeo (die Fusion met Aston grille) komt begin februari dit jaar naar de dealers toe.
Me vader kreeg dat te horen bij de dealer omdat ie wel geïnteresseerd is in de nieuwe Mondeo.

• Tankiej
Joostk schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:41:
De nieuwe Mondeo (die Fusion met Aston grille) komt begin februari dit jaar naar de dealers toe.
Me vader kreeg dat te horen bij de dealer omdat ie wel geïnteresseerd is in de nieuwe Mondeo.
Volgend jaar bedoel je denk ik? :D

• tiguan
Oh dat is gewoon een Mondeo lol. Ik dacht dat het een tussenmodel was die hier niet te krijgen is. Dan snap ik niet dat ze de naam Fusion hier niet gebruiken. Klinkt toch een stuk vlotter dan Mondeo.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 01-11-2013 19:59 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tiguan schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:58:
Oh dat is gewoon een Mondeo lol. Ik dacht dat het een tussenmodel was die hier niet te krijgen is. Dan snap ik niet dat ze de naam Fusion hier niet gebruiken. Klinkt toch een stuk vlotter dan Mondeo.
Omdat Ford Fusion hier dit bejaardengedrocht was:

Afbeeldingslocatie: http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700//media/3276197/Ford%20Fusion%20(3).jpg

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Touchdomex schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:30:
[...]

Nog niet ;) Hij komt er wel aan maar ze moeten eerst het gehele productieproces verplaatsen naar Spanje ofzo :+ Niet meer waar de Mondeo nu wordt gemaakt want dat is Gent.
Genk ;) Volvo bouwt auto's in Gent :)

www.google.nl

• Megamind
tiguan schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:58:
En weet je hoe een Ford Escape in Nederland heet? De Ford Puma. Niet gek dat ie niet zo populair is :+

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megamind schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:20:
[...]

En weet je hoe een Ford Escape in Nederland heet? De Ford Puma. Niet gek dat ie niet zo populair is :+
Kuga.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Ford_Kuga_TDCi.JPG

Puma:

Afbeeldingslocatie: http://static.cargurus.com/images/site/2008/02/10/11/39/2002_ford_puma-pic-8752.jpeg

Verwijderd

mijn vorige autoradio voor een orginele Ford Radio 6000CD 8)

oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-OSF3YEF6.jpg

en dan nu met mijn huidige 1,5 Din Ford Radio 6000.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-QZOOKNLA.jpg

stukken beter geluid met de orginele speakers.
en het totaalplaatje staat ook super vind ik.

is wel een mercury, maar blijft een ford.
zustermerk van ford dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-L8FOAAQU.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 01:16 ]

• Megamind
My bad, maar die Puma maakt het er niet beter op :p

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Megamind schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 06:25:
[...]

My bad, maar die Puma maakt het er niet beter op :p
De Puma is tof. Gewoon klein potent sportwagentje. Beter dan de Tigra bijvoorbeeld.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 21:12

Joostk

Barkrukprofeet

Tankiej schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:42:
[...]

Volgend jaar bedoel je denk ik? :D
Ja volgend jaar. Had nog geen koffie gehad die avond. :)

Verwijderd

Ik heb de vraag al eens gesteld maar zit nog steeds met een probleem
met mijn nieuwe Ford fiesta. Ik heb een USB-stick met een tiental
albums waarin nummers staan. Er moet een manier zijn om deze
albums achter elkaar te kunnen afspelen. Kan iemand mij helpen aub?

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Zet de albums in een folder, en speel die af? Werkt in mn Focus ook.

Verwijderd

Ik weet dat dat ook kan Reneger, maar dat kan nu ook zonder ze in 1 map te zetten door te kiezen voor Alles afspelen. Ik wil dat alle albums achter elkaar afspelen. Ik weet dat het kan want met mijn vorige usb-stick kon het ook. Ik weet alleen niet meer hoe.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Staat er niet toevallig ergens in de settings de optie "Shuffle" of "Random" aan?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij mijn blaupunkt FX (Focus 2009) gaat het systeem gewoon verder met het volgende album.

Ander punt:

Weet iemand in hoeverre Ford voor 2014 de CO2 eisen van de overheid gaat halen voor auto's in de 14% bijtellings klasse? Dus minder dan 85gr CO2 / km voor een diesel.

Zijn daar al uitspraken over geweest van Ford?

Verwijderd

Shuffle en random staan niet aan. Ik snap er niks van, voorheen kon het nl. wel, speelde netjes elk album achter elkaar af. Niemand de oplossing?
Pagina: 1 ... 24 ... 139 Laatste