Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
ehtweak schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:03:
Ja... @Rzaan grote auto, grote kosten... :|
Oei, nog duurder dan mijn Mondeo 1.5 tdci! Op deze manier wordt de toekomst van de electro auto nogal ongewis. De houderschapsbelasting in ons land is dan ook krankzinnig hoog in vergelijking met vrijwel ieder ander land. Als je dit uitlegt aan een mede-Europeaan dan verklaren ze ons voor gek dat we dit pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rocketman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:29:
[...]

Oei, nog duurder dan mijn Mondeo 1.5 tdci! Op deze manier wordt de toekomst van de electro auto nogal ongewis. De houderschapsbelasting in ons land is dan ook krankzinnig hoog in vergelijking met vrijwel ieder ander land. Als je dit uitlegt aan een mede-Europeaan dan verklaren ze ons voor gek dat we dit pikken.
Maar hij heeft een Ford Explorer PHEV, dat is best een grote wagen :o (voor Europese begrippen). Veel electrische auto's zijn kleiner/lichter.

Wel echt mooie bak !

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2025 17:52 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:53
Sport_Life schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:51:
[...]

Maar hij heeft een Ford Explorer PHEV, dat is best een grote wagen :o (voor Europese begrippen). Veel electrische auto's zijn kleiner/lichter.

Wel echt mooie bak !
De 3.0 V6 helpt ook niet helemaal mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
@Rzaan Met een klein beetje onderzoek had je dat vantevoren toch al kunnen weten?
Bij de meeste occasion sites wordt netjes aangegeven hoeveel de wegenbelasting per kwartaal bedraagt.
Wat dat betreft wordt je als automobilist aardig uitgemolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:05

Rzaan

Altijd zoekende

205Gutmann schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:01:
@Rzaan Met een klein beetje onderzoek had je dat vantevoren toch al kunnen weten?
Bij de meeste occasion sites wordt netjes aangegeven hoeveel de wegenbelasting per kwartaal bedraagt.
Wat dat betreft wordt je als automobilist aardig uitgemolken.
Ik wist dat het eraan zat te komen. Ik heb het niet eens opgezocht.
Ik heb hem ook geïmporteerd, dus dan staat er niks over belasting.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 02-04-2025 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Door de plek waar wij wonen kan ik voor onderhoud van mijn Ford zowel terecht in België (21 km) als Nederland (13 km)
Ik had bij beiden gevraagd wat een onderhoudsbeurt 3 jaar / 60.000 km kost.
Belgie = € 415
Nederland = € 507
Verschil = € 92.
Bij Ford België kreeg ik meteen een berichtje en een dag later de offerte.
In Nederland duurde het een week en moest ik eerst bellen om hen erop te attenderen dat ik een mail had gestuurd.
Zegt ook iets (niet veel, maar toch) over de klantgerichtheid.

Dus ik rij lekker naar België, en gooi op de terugweg mijn tank vol met Euro 95 voor ± € 1,60 per liter.

Ze gaven me een tijdstip aan wanneer ik hem kon brengen en wanneer ik hem weer op kon halen. Anderhalf uur, zoiets.
Dus voor iedereen die een Ford heeft: Maak er een leuke middag van in Belgie, doe wat boodschappen daar en gooi je tank en jerrycan vol.

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 07-04-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-04 19:54
Rzaan schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:07:
Door de plek waar wij wonen kan ik voor onderhoud van mijn Ford zowel terecht in België (21 km) als Nederland (13 km)
Belgie = € 415
Nederland = € 507
Verschil = € 92.
Bij Ford België kreeg ik meteen een berichtje en een dag later de offerte.
In Nederland duurde het een week en moest ik eerst bellen om hen erop te attenderen dat ik een mail had gestuurd.
Zegt ook iets (niet veel, maar toch) over de klantgerichtheid.

Dus ik rij lekker naar België, en gooi op de terugweg mijn tank vol met Euro 95 voor ± € 1,60 per liter.

Ze gaven me een tijdstip aan wanneer ik hem kon brengen en wanneer ik hem weer op kon halen. Anderhalf uur, zoiets.
Dus voor iedereen die een Ford heeft: Maak er een leuke middag van in Belgie, doe wat boodschappen daar en gooi je tank en jerrycan vol.
Hoe zit het met de Ford Assitance? Krijg je die ook gewoon en is die ook gewoon in nederland geldig?

Ik overweeg al een tijdje onderhoud in Duitsland te doen gezien ik zowat op de grens woon en de Ford garage in Kleve dichterbij is als die in Zevenaar, en dan ook nog goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

x0z8_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:59:
[...]

Hoe zit het met de Ford Assitance? Krijg je die ook gewoon en is die ook gewoon in nederland geldig?

Ik overweeg al een tijdje onderhoud in Duitsland te doen gezien ik zowat op de grens woon en de Ford garage in Kleve dichterbij is als die in Zevenaar, en dan ook nog goedkoper is
Ik heb geen idee. Naar aanleiding van dit bericht ben ik eens gaan kijken wat het is. :)
Maar als ik het zo snel zie, wordt deze assistance steeds verlengd met een jaar als je je auto bij een Ford Erkend Dealer (FED) laat onderhouden.
Ik kan zo snel niet vinden dat je dit in je residentieland moet laten doen. Erkennen ze buitenlandse Erkende Dealers ook als FED's?
Dit vraag ik omdat ze blijkbaar geen Europese gelijkschakeling hebben.
Want ik zie wel zo gauw dat mijn voertuig lijkt uitgesloten, want in de voorwaarden staat dat je een Ford moet hebben op een oorspronkelijk Nederlands kenteken. Mijn Ford is geïmporteerd uit Duitsland.

[ Voor 18% gewijzigd door Rzaan op 07-04-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rzaan schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:09:
[...]

Want ik zie wel zo gauw dat mijn voertuig lijkt uitgesloten, want in de voorwaarden staat dat je een Ford moet hebben op een oorspronkelijk Nederlands kenteken. Mijn Ford is geïmporteerd uit Duitsland.
Dat wist ik niet mijne is geimporteerd uit België. Zou het ook nog schelen voor onderhoud in Duitsland? ik ga het eens uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:29
Voor Ford Assistance krijg je papieren mee als je de beurt hebt laten doen, als je die hebt lijkt het me geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Marcel Br schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:04:
Voor Ford Assistance krijg je papieren mee als je de beurt hebt laten doen, als je die hebt lijkt het me geldig.
In de voorwaarden staat dat je een oorspronkelijk Nederlands kenteken moet hebben. Ik ga eens een bericht naar Ford Nederland sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:08:
[...]

Dat wist ik niet mijne is geimporteerd uit België. Zou het ook nog schelen voor onderhoud in Duitsland? ik ga het eens uitzoeken :)
Ik heb vanuit Duitsland geen reactie gekregen. Maar ik denk dat het online te vinden moet zijn. Het is bij alle Duitse Ford dealers gelijk.

Ik had voor de lol ook in Polen aangevraagd.
Daar was het ± € 350.
Leuk als je er toch op vakantie bent. Volgend jaar moet ik een beurt doen voor 4 jaar/80.000 km.
Die kost in Nederland volgens mij € 650.
Dan ga ik wederom in Polen vragen. Een onderhoudsbeurt durf ik wel aan. Reparaties alleen in de zeer directe omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rzaan schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:07:
Ga je btw ieder jaar? ivm olie wissel en de natte distrubitie riem? ik zie dat Ford normaal om de 2jr doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:48:
[...]
Ga je btw ieder jaar? ivm olie wissel en de natte distrubitie riem? ik zie dat Ford normaal om de 2jr doet?
Ik heb hem net een maand.
Maar ik hou me gewoon aan het schema dat ik mijn Ford App zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rzaan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:32:
[...]

Het is bij alle Duitse Ford dealers gelijk.
Is dat zo? :?

Want in het Duitse Kuga forum lees ik toch echt dat er heel veel prijsverschil zit in de onderhoudstarieven voor b.v. de Kuga PHEV bij de diverse garages aldaar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ehtweak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:04:
[...]

Is dat zo? :?

Want in het Duitse Kuga forum lees ik toch echt dat er heel veel prijsverschil zit in de onderhoudstarieven voor b.v. de Kuga PHEV bij de diverse garages aldaar.
Dan ben ik abuis.
Ik was in de veronderstelling dat het volgens richtlijnen van Ford ging.
Maar bedoelen ze verschillende garages in het algemeen, of verschillende officiele Ford garages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rzaan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:48:
[...]

Maar bedoelen ze verschillende garages in het algemeen, of verschillende officiele Ford garages?
Beiden. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een Focus Wagon 1.0 EcoBoost Vignale gekocht uit 2019, hier zit geen trekhaak op.

Nu wil ik dit er wel graag op, maar is een vaste trekhaak een probleem met de parkeersensoren of is dat geen issue? Een afneembare oogt iets mooier, maar ik heb onder mijn andere auto (octavia) een vaste en vind het geen probleem.

En hebben mensen ervaring met die internetboeren die trekhaken op locatie erop zetten?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Christiano007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:28:
Ik heb een Focus Wagon 1.0 EcoBoost Vignale gekocht uit 2019, hier zit geen trekhaak op.

Nu wil ik dit er wel graag op, maar is een vaste trekhaak een probleem met de parkeersensoren of is dat geen issue? Een afneembare oogt iets mooier, maar ik heb onder mijn andere auto (octavia) een vaste en vind het geen probleem.

En hebben mensen ervaring met die internetboeren die trekhaken op locatie erop zetten?
Een vaste moet de auto “inleren” en dan is ie heul duur. Afneembare vast ook. Komt ook allemaal van dezelfde NL leverancier volgens het interview bij BNR laatst. Belangrijk probleem is in die wagen dat de bekabeling er -volgens mijn dealer toen ik een 2019 kocht - niet is en dus ook aangelegd moet worden.

Verder gewoon trekhaakcentrum of zo, prijs is overal wel ongeveer gelijk….

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

pjottum schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:18:
[...]

Een vaste moet de auto “inleren” en dan is ie heul duur. Afneembare vast ook. Komt ook allemaal van dezelfde NL leverancier volgens het interview bij BNR laatst. Belangrijk probleem is in die wagen dat de bekabeling er -volgens mijn dealer toen ik een 2019 kocht - niet is en dus ook aangelegd moet worden.

Verder gewoon trekhaakcentrum of zo, prijs is overal wel ongeveer gelijk….
Ja zie op trekhaakcentrum een "all in" prijs van €882 met een vaste trekhaak en 13 polige bekabeling. Scheelt bijna 200 euro met een afneembare.

De Kwikfit is iets goedkoper, maar blijkbaar kunnen bij hen heel veel modellen niet voorzien worden van trekhaak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Christiano007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:35:
[...]

Ja zie op trekhaakcentrum een "all in" prijs van €882 met een vaste trekhaak en 13 polige bekabeling. Scheelt bijna 200 euro met een afneembare.

De Kwikfit is iets goedkoper, maar blijkbaar kunnen bij hen heel veel modellen niet voorzien worden van trekhaak :')
Weet niet waar je woont, maar in Duitsland vaak veel goedkoper. Ook in Belgie lagere prijzen gezien toen ik voor mijn Audi zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Rzaan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:47:
[...]

Weet niet waar je woont, maar in Duitsland vaak veel goedkoper. Ook in Belgie lagere prijzen gezien toen ik voor mijn Audi zocht.
Damn goeie tip.. Bij onze zuiderburen voor 642 voor afneembaar met 13 polige stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

x0z8_ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:40:
[...]

Damn goeie tip.. Bij onze zuiderburen voor 642 voor afneembaar met 13 polige stekker
Ik keek bij trekhaakpunt.be. Dat scheelde toen aardig wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Rzaan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:01:
[...]

Ja ik ook. En die zitten net over de grens bij een adres waar ik wekelijks ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Rzaan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:01:
[...]

Oeh daar is het een stuk goedkoper.

Ik woon zelf in Enschede, dus aan de duitse grens zou geen probleem zijn. Alleen zie ik daar zo 123 niet echt voordelig (bij ATU , soort kwikfit van Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Christiano007 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:28:
[...]

Ik woon zelf in Enschede, dus aan de duitse grens zou geen probleem zijn. Alleen zie ik daar zo 123 niet echt voordelig (bij ATU , soort kwikfit van Duitsland)
Er zit een bedrijf in de buurt van Kleve, die kanten.
Kan het niet meer vinden, maar die waren ook niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Vandaag de 3 jaar/60.000 KM-beurt laten uitvoeren in België.

Ik kreeg een document mee waaruit blijkt dat ik weer een jaar verzekerd ben van Ford Assistance.
Dus blijkbaar krijg je dit ook als je een oorspronkelijk Duitse Ford met Nederlands kenteken in Belgie laat onderhouden. Mooi zo.

Denk wel dat ik van de week even terug ga.
Bij stationair draaien maakt hij een zacht blob-blob-blob geluid (lastig om een geluid te omschrijven)
Net niet rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah ja, BelgBelgBelg, bekend geluid wel.

Heb je er al een bidonnetje tegenaan gegooid?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:29
Christiano007 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:28:
[...]

Ik heb het bij mijn vorige auto bij trekhaakcentrum laten doen, dat is in Enschede herman bosch aan de wooldriksweg.
Afgezien van leveringsproblemen (door een of ander virus) goed gedaan.
Maar bij mijn huidige auto wel bewust eentje met trekhaak gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:05
Ik wil andere velgen onder mijn auto (Explorer PHEV).
Is er een site waar je preview kan zien op d door mij gewenste velgen?

Ik heb bij diverse velgenhandelaren gekeken, maar de preview is nogal matig.
Ook AI heeft me niet echt geholpen bij het geven van leuke voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

reinier68 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:34:
Ik wil andere velgen onder mijn auto (Explorer PHEV).
Is er een site waar je preview kan zien op d door mij gewenste velgen?

Ik heb bij diverse velgenhandelaren gekeken, maar de preview is nogal matig.
Ook AI heeft me niet echt geholpen bij het geven van leuke voorbeelden.
Op Facebook zitten enkele grote Ford Explorer groepen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert54pro
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-04 09:57
Beste liefhebbers

Momenteel een Ford Fiesta 1.0 100 Pk rood bwjr 2019 Fijne auto om in te rijden en ja ik ben echt een ford liefhebber.Vandaar dat het onderhoud door de dealer wordt verzorgd.

Later dit jaar wil ik overschakelen naar een fiesta in de kleur wit en met automaat, dat lijkt mij na meer dan 50 jaar auto rijden wel eens fijn zo'n omschakeling naar automaat.

Het bouwjaar zal zo rond 2021- 2022 zijn, in die categorie ga ik zoeken, heeft natuurlijk ook met de prijs te maken van de andere auto en de huidige ( dan) inruilwaarde van de auto waar ik nu in rijd.

Wat zijn jullie ervaringen van liefhebbers die overgeschakeld zijn naar een automaat, moet ik rekening houden met een lage kilometerstand of maakt dat niet uit als een fiesta al een redelijk hoge kilometerstand heeft.

Er valt misschien wat te zeggen wanneer de kilometerstand wat aan de hoge kant is, maar dan zijn er wel afstanden afgelegd in tegenstelling tot een auto van zeg 4 jaar oud waar soms een lage gereden kilometerafstanden, lijkt mij een moeilijke keuze.

Verder graag tips hoe in een korte tijd te wennen van een schakel auto naar een automaat, ik denk dat mijn linker been iets wil gaan doen.

Begrijp vooraf natuurlijk wel hoe de schakeling met een automaat werkt, maar wat te doen als je stilstaat op een helling, blijft de auto dan in de drive staan met de voet op de rem en komt de acceleratie dan ook weer op gang.zou het misschien aanbevelingswaardig zijn om bij een rijschool zeg maar 2 lessen te boeken om er mee bekend te geraken.

leuk dit forum.
gr, bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik ben 2,5 jaar geleden overgestapt van handgeschakeld naar automaat.
Ik vond de overstap erg meevallen, ik heb mezelf in het begin voorgenomen om de linkervoet tegen de stoel aan te houden om niet per ongeluk de koppeling in te willen trappen.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad sindsdien.
Op een helling kun je de automaat gewoon in D laten staan, als je de rem loslaat kun je gedoseerd Wat gas geven en dan zal de auto niet zo snel achteruit rollen.
Het zou zelfs zomaar kunnen dat een jonge Fiesta ook een Hill hold functie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:07
Ik merk dat er wat kleine schadeplekjes zijn op de achterbumper van mijn 2019 Focus wagon die ik eerder dit jaar heb gekocht.
Vermoedelijk door de vorige eigenaar bij in-en-uitladen. Ik zit er aan te denken om een bumperbeschermer aan te schaffen, zowel om deze plekjes uit het zicht te hebben, maar ook om verdere schade te voorkomen.

Nu zie ik dat Ford deze accessoires zelf aanbied, maar uiteraard tegen een flinke prijs (Finse links):
https://www.fordvarusteet...212?model=focus&year=2018
https://www.fordvarusteet...634?model=focus&year=2018

Uiteraard zijn er ook genoeg alternatieven te vinden op Amazon, AliExpress etc.
Heeft iemand ervaring met een goed alternatief voor de officiele Ford accessoires? :)
Aanraders zijn hartelijk welkom (al moet 't product dus wel naar Finland verscheept (kunnen) worden :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08
Ik heb sinds begin dit jaar een hele fijne Ford Smax uit 2019. Deze heeft een af fabriek een elektrisch wegklapbare trekhaak.
Nu had ik er vorige week voor het eerst de caravan achter hangen en kwam ik tot de ontdekking dat er geen vaste stroom zit in de 13-polige stekker.
De draad ligt tot aan in de auto, maar omdat de trailermodule achter de bekleding zit, heb ik nog niet naar de module gekeken. De caravan wordt wel als aanhanger gedetecteerd en alle verlichting werkt. Het is alleen de vaste stroom die geen spanning heeft.
Ik kan geen zekering vinden die staat aangeduid als vaste stroom aansluiting trekhaak. Nu overweeg ik om de trailermodule te bekijken om daar te kijken of de zekering misschien daar zit.
Weet iemand hoe dit bij Ford Smax/galaxy is geregeld?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:32
Ford Fiesta MK6 2017 met de volgende symptonen:

Koppelingspedaal ingedrukt lijkt soms ineens het aangrijppunt heel laag te liggen met bijna afslaan tot gevolg;
Het schakelen gaat dan moeilijker, voornamelijk in de 1 en achteruit;
Het pedaal gaat met minder tegendruk omhoog;
Het pedaal gaat zo lijkt het langzamer omhoog;

Ik vermoed de (master?) cilinder of kan het nog iets anders zijn? En wat zijn de kosten voor vervanging?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:08
Padje87 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:04:

Koppelingspedaal ingedrukt lijkt soms ineens het aangrijppunt heel laag te liggen met bijna afslaan tot gevolg;

Ik vermoed de (master?) cilinder of kan het nog iets anders zijn? En wat zijn de kosten voor vervanging?
Klinkt als een probleem met de drukgroep. Versleten waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinier68
Padje87 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:04:

Is het vloeistofniveau nog in orde? En wanneer voor het laatst ververst?
Kan zijn dat het gewoon oud is en water/lucht bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:32
reinier68 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:16:
[...]

Is het vloeistofniveau nog in orde? En wanneer voor het laatst ververst?
Kan zijn dat het gewoon oud is en water/lucht bevat.
Thnx, ga even kijken hoe ik dit kan controleren.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
Padje87 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:41:
[...]

Thnx, ga even kijken hoe ik dit kan controleren.
Las ergens anders, dat er ook vaak een gebroken veer kan zitten aan je koppelingspedaal.
Als die veer breekt, dan komen de vloeistofkanalen niet goed vrij, met jouw problemen als gevolg.
https://ford.7zap.com/nl/car/54/no/0/1789/16435/71712/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmanders
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:25
Ik zag vanmorgen via de FordPass app dat er een terugroep actie is voor mijn Puma. Dit blijkt echter niet alleen voor de Puma, maar ook voor de Fiesta en de Courier te gelden.

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:57
rickmanders schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:18:
Ik zag vanmorgen via de FordPass app dat er een terugroep actie is voor mijn Puma. Dit blijkt echter niet alleen voor de Puma, maar ook voor de Fiesta en de Courier te gelden.

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250085
Staan geen bouwjaren bij. Lijkt me toch stug dat het voor alle fiesta's geldt, die doen al een tijdje mee namelijk.
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste