Tja was helaas niet anders, heb er veel tijd in gestoken om korting te krijgen. Uiteindelijk wilde ze niks toegeven, echter won de aanhouderOmeJoyo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:14:
[...]
Ik had het met het eerste jaar al, dus dat was weinig discussie.
Wel balen dat ze ondanks dat dit een bekend iets is toch zoveel geld rekenen hiervoor .
reactie op een verwijderde reactie
[ Voor 108% gewijzigd door We Are Borg op 04-10-2024 18:43 ]
Gewoon tijdig onderhoud plegen lijkt mij de oplossing.
Je hebt ook van die grappenmakers die hun olie nooit vernieuwen. “Zonder verversen, blijft hij ook werken”. Het lijkt mij niet dat iemand wakker werd met de gedachte, ik ga de hele gemeenschap een poot uitdraaien. Als je nieuwe technieken gebruikt, moet je wellicht je oude vertrouwde standaarden laten varen.
Je hebt ook van die grappenmakers die hun olie nooit vernieuwen. “Zonder verversen, blijft hij ook werken”. Het lijkt mij niet dat iemand wakker werd met de gedachte, ik ga de hele gemeenschap een poot uitdraaien. Als je nieuwe technieken gebruikt, moet je wellicht je oude vertrouwde standaarden laten varen.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Als tijdig onderhoud uitvoeren de enige remedie is, dan wordt er geen terugroepactie op touw gezet. Het gaat hier om de riemspanner die uit zichzelf kapot kan gaan. Het gaat niet om verkeerd oliegebruik toch? Niet alles bij elkaar halen he.
Schrijft: "Zelfs met juist onderhoud en olie"
Beantwoord: "Gewoon tijdig onderhoud plegen en je olie vernieuwen"
Beantwoord: "Gewoon tijdig onderhoud plegen en je olie vernieuwen"
Plaatst de oproep op meerdere plaatsen.
Krijgt zowel hier als bij focusclub geen respons.
Concludeert nog steeds dat het een groot probleem is.
Tot zover hier geen problemen met m'n Fiësta Ecoboost 1.0 100PK (handbak) uit 2014. Wel net de distributieriem/waterpomp bij Bosch Car Service Autoborg laten vervangen, maar die gaven aan dat er geen opvallende zaken bij de oude te zien waren. Wel jaarlijks onderhoud bij de dealer en ik rij ook niet veel km's.
Zeker een groot probleem en voldoende respons gehad. Het staat o.a. ook op focusclub mensen met soortgelijke problemen en op allerlei andere plekken. Ik heb momenteel een stuk of ~30 gevallen waar bij mensen dit probleem opnoemen in mijn dossier vastgelegt. Dat is toch erg veel bij zo'n jonge motor. Probleem is echter dat soms het enige stukje informatie bij deze gevallen een bericht is van een online username is en aan de hand daarvan contact met mensen opnemen is soms wat lastig. Dus daarom mijn oproep. En nogmaals, er zijn letterlijk terugroepacties geweest. Dus waarom dan nog de kant kiezen van Ford hier of het proberen te bagatelliseren? Daar schiet geen enkele klant of gedupeerde wat mee op en het is nog al vervelend. En nee het gat dus niet om 2014 modellen. Maar de ecoboost vanaf 2019.Marcel Br schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:10:
Plaatst de oproep op meerdere plaatsen.
Een stuk of 30 gevallen, dat valt procentueel gezien toch wel mee op de aantallen die er verkocht zijn in Nederland? Zeker als je dit afzet tegen de problemen met de 1.2 PureTech motoren, daar hoef je niet veel moeite voor te doen om de klachten te vinden.
Als het probleem daadwerkelijk zo groot is, dan zou je toch veel meer klachten online kunnen vinden?
Mensen klagen graag, als zo'n probleem zich voor zou doen met de auto, dan zouden ze dat echt wel ergens online gooien.
Als het probleem daadwerkelijk zo groot is, dan zou je toch veel meer klachten online kunnen vinden?
Mensen klagen graag, als zo'n probleem zich voor zou doen met de auto, dan zouden ze dat echt wel ergens online gooien.
Nou lopen de getallen van Ford, net als alle fabrikanten, terug in Nederland.
Maar als je met je tralala overal paniek roepen tot 30 problemen - en dat zijn het vast, ook voor jou met je specifieke account, fordolieriem - terwijl er 1000 autos per maand verkocht worden met in de overgrote meerderheid de 1.0 want dat is het blok wat Ford nu al 10 jaar in de markt zet, dan kom je op mij slecht over: eerste hit bij zoeken: https://allecijfers.nl/auto/ford/
Maar als je met je tralala overal paniek roepen tot 30 problemen - en dat zijn het vast, ook voor jou met je specifieke account, fordolieriem - terwijl er 1000 autos per maand verkocht worden met in de overgrote meerderheid de 1.0 want dat is het blok wat Ford nu al 10 jaar in de markt zet, dan kom je op mij slecht over: eerste hit bij zoeken: https://allecijfers.nl/auto/ford/
ping 127.212.23.124
Als Ford dit in meerdere landen erkent als een probleem in het product dan is het toch wel gek als je hier in NL zelf op zou moeten draaien voor de reperatiekosten?
Vinden jullie dat normaal? Ik vind het ergens absurd dat we hier een fabrikant als Ford lopen te verdedigen omdat @fordolieriem 'maar' 30 gevallen online kan vinden.
Vinden jullie dat normaal? Ik vind het ergens absurd dat we hier een fabrikant als Ford lopen te verdedigen omdat @fordolieriem 'maar' 30 gevallen online kan vinden.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Gaat natuurlijk niet over of het probleem zich voordoet of niet. Gaat er over hoevaak, en dat valt reuze mee. Natuurlijk is elk probleem er een te veel.
Maar dat is hetzelfde toen de turbo van onze Fiesta kapot ging net buiten garantie en met maar 65000km gelopen. Gelukkig hadden we toen nog wel een car garant verzekering die de meeste kosten heeft betaald.
Elke motor of ander onderdeel kan in de soep lopen, bij deze motor dus een extra kans als je de verkeerde olie gebruikt.
Dit is bekend bij Ford en dealers en dan mag je er op hopen dat de rest het ook weet en dat je geïnformeerd wordt als je zo’n auto koopt.
Dan de vraag of Ford dan coulance moet toepassen, dat is dan een lastige. Vaak moeilijk te bewijzen of er altijd de juiste olie is gebruikt en daarnaast moet onderhoud op tijd plaatsvinden. Als aan beide wordt voldaan zou er geen probleem moeten zijn.
Als de auto op tijd dealer onderhouden is dan kan je sowieso de dealer aansprakelijk stellen, laat hun het maar uitzoeken met Ford. Vaak heb je dan nog wel een kans om dit voor elkaar te krijgen of in ieder geval een dikke korting.
Als je auto elders hebt laten onderhouden krijg je van Ford sowieso 0 coulance en dat is redelijk begrijpelijk, anders let niemand meer op welke olie ze er in gooien. Van een dealer mag je namelijk wel verwachten dat ze weten wat ze doen.
Dit doet niet af aan de situatie, onverwachte kosten zijn altijd ***. Zeker als het eigenlijk een ontwerp fout betreft, maar deze dingen gebeuren soms. Daarom heeft Ford zich ingedekt met onderhoud voorschriften.
Mijn auto heeft trouwens ook een ontwerp fout, gelukkig was dit op te lossen door 2 gaatjes te boren
.
Tip voor de toekomst: lees je altijd goed in voor je een auto koopt. Bovenstaande reden (+ gezeik met automaat) was voor mij juist geen Focus te kopen en bij de Kuga die we gekocht hebben 8 jaar garantie af te sluiten.
Je hebt ook verzekeringen die dit soort onderhoud dekken.
Heb je geen rechtsbijstand? Ik zou beginnen met de garage verantwoordelijk te stellen en aangegeven dat zij als expert de verkeerde olie gebruikt hebben.
Laat hun maar bewijzen dat dit niet door verkeerde olie komt, je hebt namelijk zelf al bewijs genoeg gevonden dat verkeerde olie dit probleem veroorzaakt.
Maar dat is hetzelfde toen de turbo van onze Fiesta kapot ging net buiten garantie en met maar 65000km gelopen. Gelukkig hadden we toen nog wel een car garant verzekering die de meeste kosten heeft betaald.
Elke motor of ander onderdeel kan in de soep lopen, bij deze motor dus een extra kans als je de verkeerde olie gebruikt.
Dit is bekend bij Ford en dealers en dan mag je er op hopen dat de rest het ook weet en dat je geïnformeerd wordt als je zo’n auto koopt.
Dan de vraag of Ford dan coulance moet toepassen, dat is dan een lastige. Vaak moeilijk te bewijzen of er altijd de juiste olie is gebruikt en daarnaast moet onderhoud op tijd plaatsvinden. Als aan beide wordt voldaan zou er geen probleem moeten zijn.
Als de auto op tijd dealer onderhouden is dan kan je sowieso de dealer aansprakelijk stellen, laat hun het maar uitzoeken met Ford. Vaak heb je dan nog wel een kans om dit voor elkaar te krijgen of in ieder geval een dikke korting.
Als je auto elders hebt laten onderhouden krijg je van Ford sowieso 0 coulance en dat is redelijk begrijpelijk, anders let niemand meer op welke olie ze er in gooien. Van een dealer mag je namelijk wel verwachten dat ze weten wat ze doen.
Dit doet niet af aan de situatie, onverwachte kosten zijn altijd ***. Zeker als het eigenlijk een ontwerp fout betreft, maar deze dingen gebeuren soms. Daarom heeft Ford zich ingedekt met onderhoud voorschriften.
Mijn auto heeft trouwens ook een ontwerp fout, gelukkig was dit op te lossen door 2 gaatjes te boren
Tip voor de toekomst: lees je altijd goed in voor je een auto koopt. Bovenstaande reden (+ gezeik met automaat) was voor mij juist geen Focus te kopen en bij de Kuga die we gekocht hebben 8 jaar garantie af te sluiten.
Je hebt ook verzekeringen die dit soort onderhoud dekken.
Heb je geen rechtsbijstand? Ik zou beginnen met de garage verantwoordelijk te stellen en aangegeven dat zij als expert de verkeerde olie gebruikt hebben.
Laat hun maar bewijzen dat dit niet door verkeerde olie komt, je hebt namelijk zelf al bewijs genoeg gevonden dat verkeerde olie dit probleem veroorzaakt.
Druk en zetfouten voorbehouden.
@EiT - 8 jaar garantie is in feite een verzekering, wat je daarvoor betaald hebt gaat gewoon de pot in bij een verzekeraar en die schat dan in wat de kosten zouden kunnen zijn. natuurlijk zit daar een legal department die wel degelijk actie kan en zal ondernemen als alle motoren uitbranden.
Een rechtsbijstand zal een afweging maken: wat kost die rechtszaak en hoe hoog is de rekening? - en kiezen voor de goedkoopste route. Ik zou willen dat ze naar de rechter gaan en winnen, eens kijken hoe dat dan afloopt.
Dan, ik merk dat dit topic nu bestaat uit verdraai en verwar: Ik schreef niet dat de kosten voor dure reparaties voor erkende issues niet door Ford of welke leverancier dan ook gedragen moeten worden, ik schreeft dat Ford 1000 autos per maand verkoopt en het nu ook niet zo is dat dit topic vol staat met klachten over oplossende riemen, @Glashelder. Dat heb ik al eerder aangegeven - als je een probleem hebt of ervaard moet dat gewoon opgelost worden.
Tenslotte ben ik nu bang dat mijn 1.5 uit elkaar valt vanwege verkeerde lijm, dus die moet ik maar meenemen de volgende keer dat ik voor onderhoud kom...
Een rechtsbijstand zal een afweging maken: wat kost die rechtszaak en hoe hoog is de rekening? - en kiezen voor de goedkoopste route. Ik zou willen dat ze naar de rechter gaan en winnen, eens kijken hoe dat dan afloopt.
Dan, ik merk dat dit topic nu bestaat uit verdraai en verwar: Ik schreef niet dat de kosten voor dure reparaties voor erkende issues niet door Ford of welke leverancier dan ook gedragen moeten worden, ik schreeft dat Ford 1000 autos per maand verkoopt en het nu ook niet zo is dat dit topic vol staat met klachten over oplossende riemen, @Glashelder. Dat heb ik al eerder aangegeven - als je een probleem hebt of ervaard moet dat gewoon opgelost worden.
Tenslotte ben ik nu bang dat mijn 1.5 uit elkaar valt vanwege verkeerde lijm, dus die moet ik maar meenemen de volgende keer dat ik voor onderhoud kom...
ping 127.212.23.124
Die verlengde garantie is gewoon een verzekering. Dus dat in feite kan je gewoon omzetten naar feit.
Ik weet alleen niet even welke verzekeraar het is, maar dat hoor ik vanmiddag wel als ik de nieuwe Kuga van m’n ouders samen met m’n vader ga halen
Ik weet alleen niet even welke verzekeraar het is, maar dat hoor ik vanmiddag wel als ik de nieuwe Kuga van m’n ouders samen met m’n vader ga halen
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Don’t worry zo erg zal het allemaal niet zijn. Ze hebben bij de assemblage van de “dragon” motor (1.5 3cyl) te weinig lijm gebruikt in de begin jaren van de motor. Hierdoor is deze lijm pakking niet geheel sluitend waardoor er wat olie uit kon lekken.pjottum schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:28:
Zolang jij een constant oliepijl hebt en geen olie te bekennen is onder in de motor ruimte is er niks aan de hand. Anders ook niet, maar is wel zo fijn om dit gedicht te hebben.
Zoals ik daarnaast al zei, het is een vloeibare pakking, de motor is niet aan elkaar gelijmd, deze zit alsnog met bouten vast 😉
Uit eerdere ervaring kan ik wel melden dat Ford al jaren coulance problemen heeft. Ooit bij mijn diesel 7 keer dezelfde brandstofleiding (1600 bar) moeten vernieuwen. in Griekeland, Frankrijk , Spanje en Nederland. Uiteindelijk een montere monteur die opmerkte dat een blokje tussen leiding en blok de boosdoener was door triling en de brandstofleiding scheurde. Hoe lang heeft het niet geduurd dat de inhoud van het koelsysteem te klein was en er wereldwijd Kuga's in de fik gingen met een dodelijk slachtoffer in Zuid-Afrika en werd aangepast naar 9 liter, maar aansprakelijk voelen ho maar. Tja daar weten ze in Amerika wel mee om te gaan. Idem dito geluid vanuit de onderzijde van de Kuga. Remleiding die niet op voldoende plaatsen geborgd was. Maar ik rij ondanks dat nog steeds met veel plezier in mijn Kuga. Er is namelijk geen enkel merk zonder terugroepacties. Begrijpen doe ik "fordolieriem" zeker wel.
Ik ken een Peugeot monteur die zelf in Peugeot met een Pure Tech 1.2 motor rijdt. Deze motor heeft evenals de 1.0 ecoboost een natte riem en een tijdje geleden moest hij aan de slag met zo'n motor met problemen. Hij was verbaasd over de onlogische opbouw, repareerbaarheid en slechte kwaliteit van deze ecoboost. Vergeleken met de Pure Tech, die ook geen goede naam heeft, was het geen pretje om deze motor aan te pakken vertelde hij me.
Iedere monteur die aan een andere motor sleuteld zal wel iets hebben van: "dat is mij mijn eigen merk toch makkelijker"
Klopt, onbekend terrein is altijd lastig. Die 1.0 Ecoboost is wel een apart geval, zoals blijkt uit de filmpjes op Youtube over dit motortype.SniperGuy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:42:
Iedere monteur die aan een andere motor sleuteld zal wel iets hebben van: "dat is mij mijn eigen merk toch makkelijker"
De Nieuwe ecoboost hebben allemaal een ketting en enkel nog een met riem aangedreven oliepomp. Dit zijn die MHEV modellen. Laten we niet de ecoboost over 1 kam scheren. De mild hybrid versie van de pure tech heeft dezelde modificatie ondergaan
Rocketscience is een motorblok nu ook weer niet. Het enige rare is het wiel wat de airco, waterpomp etc aandrijft op een aparte manier vastgezet moet worden omdat de krukas waar dit wiel op gemonteerd wordt geen spie heeft.Rocketman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:53:
[...]
Klopt, onbekend terrein is altijd lastig. Die 1.0 Ecoboost is wel een apart geval, zoals blijkt uit de filmpjes op Youtube over dit motortype.
Ik mis m’n Focus. Een Clio is niet echt een alternatief.
Moet maar voor de komende dagen.
Leert me wel uit te kijken met inparkeren

Waar is de focus?Duinkonijn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:02:
Ik mis m’n Focus. Een Clio is niet echt een alternatief.
@Duinkonijn Ik heb bijna dezelfde schade aan de mijne, precies het deel wat al een keer beschadigd/gerepareerd was. Ik laat het maar voor nu tot er nog iemand tegenaan rijdt die ik wel aansprakelijk kan stellen..
Ik had laats een nieuwe Micra als leenauto: wat een kØt auto is dat zeg...
Dat is verzekeringsfraude. Ze zien echt wel dat een bepaald deel van de auto al flink beschadigd was hoorlolgast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:36:
@Duinkonijn Ik heb bijna dezelfde schade aan de mijne, precies het deel wat al een keer beschadigd/gerepareerd was. Ik laat het maar voor nu tot er nog iemand tegenaan rijdt die ik wel aansprakelijk kan stellen..
Of de schade moet minimaal zijn.. maar je komt niet met zoiets weg als je zulke schade zoals @Duinkonijn hebt
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nha, dan ga ik me irriteren.lolgast schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:36:
Plus geen gedoe met verzekeringen
Het hele probleem met dit soort schades is dat jezelf uiteindelijk de knip moet trekken..
Ik heb (helaas) ook een aardige schade op de bumper achter op mijn ford (eind 2018) en een deukje voor (waarschijnlijk makkelijk uit te deuken) door bestuurders die wat onhandiger zijn met uitrijden van een parkeervak, en geen briefje onder de ruit.
Heb helaas vorig jaar ook zelf schade gereden (en hersteld, kosten via de verzekering), dus nu (te) weinig b/m om dit via de verzekering te laten lopen. Dan maar volgend jaar waarschijnlijk de knip trekken want blijf ervan balen..
Ik heb (helaas) ook een aardige schade op de bumper achter op mijn ford (eind 2018) en een deukje voor (waarschijnlijk makkelijk uit te deuken) door bestuurders die wat onhandiger zijn met uitrijden van een parkeervak, en geen briefje onder de ruit.
Heb helaas vorig jaar ook zelf schade gereden (en hersteld, kosten via de verzekering), dus nu (te) weinig b/m om dit via de verzekering te laten lopen. Dan maar volgend jaar waarschijnlijk de knip trekken want blijf ervan balen..
http://specs.tweak.to/5253
Kijken wat goedkoper is, mocht de eerdere schade goedkoper zijn dan je nieuwe schade kan je de vorige binnen 12 maanden terugbetalen aan verzekeraar en claim je daarna de nieuwe schade.Sjowhan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:41:
Net even nagezocht maar (helaas) is de schade al >12mnd (maart 2023) afgerond. Maar wel goede tip!EiT schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:30:
[...]
Kijken wat goedkoper is, mocht de eerdere schade goedkoper zijn dan je nieuwe schade kan je de vorige binnen 12 maanden terugbetalen aan verzekeraar en claim je daarna de nieuwe schade.
Onze Ford Focus 1.0 ecoboost uit 2013 is afgelopen weekend helaas overleden. Tijdens het rijden verloor de motor ineens vermogen en raakte de motor oververhit. De gehele inhoud van de koelvloeistof is in de motor terecht gekomen en die is aan vervanging toe. Altijd volgens het boekje onderhouden maar met 180k op de teller is het klaar.
En precies dat klinkt als de klachten waar @fordolieriem het over heeft.Eijsbeer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:54:
Onze Ford Focus 1.0 ecoboost uit 2013 is afgelopen weekend helaas overleden. Tijdens het rijden verloor de motor ineens vermogen en raakte de motor oververhit. De gehele inhoud van de koelvloeistof is in de motor terecht gekomen en die is aan vervanging toe. Altijd volgens het boekje onderhouden maar met 180k op de teller is het klaar.
Vraagt om onderzoek van ANWB, denk ik.
ping 127.212.23.124
Nee dit is een ander issue.pjottum schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:07:
[...]
En precies dat klinkt als de klachten waar @fordolieriem het over heeft.
Vraagt om onderzoek van ANWB, denk ik.
@fordolieriem heeft het over het oplossen van een riem in (verkeerde) olie gebruikt.
Onderstaand issue is een design probleem van ford waar ze onder de koppakking een kleine gleuf gesneden hebben voor koeling. Echter na verloop van tijd kan de koelvloeistof tussen kieren door een cylinder in sijpelen, met onderstaand probleem tot gevolg.
Weet je zeker dat de inhoud in de motor terecht is gekomen? De eerste ecoboosts hadden problemen met de koelvloeistof reservoirs waarvan de aansluiting schuurde en zodoende de boel leeg liep. Dit is aangepakt.Eijsbeer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:54:
Ik lees de laatste bladzijden wel met verbazing. Hier wordt door enkelen geschetst alsof alle ecoboosts altijd kapot draaien, dit is gewoon niet waar. Daarnaast heeft een heel groot deel inmiddels een ketting. Er rijden zo enorm veel van dit soort auto's rond. Dit gaat hard richting een "ik heb ook facebook gelezen dat..."
De puretech motoren hebben blijkbaar een groter probleem, maar ook daarvan geldt: stellantis heeft die blokken in bijna al hun producten gestopt. Als je dan leest dat men de olie is gaan vervangen voor "soortgelijke" olie, dan verbaas ik me niets over wat er gebeurt. Is het een topontwerp? Nee. Is het in potentie een betrouwbaar blokje? Blijkbaar wel.
[ Voor 33% gewijzigd door twowheeler op 14-10-2024 10:01 ]
Dit is nou precies het verschijnsel waar men wereldwijd mee te maken heeft. Met of zonder de specifieke motorolie heeft de Ford 3 cilinder ecoboost motor een nogal beperkte levensduur. Dat is ook meteen de reden dat ze gebruikt niet of nauwelijks te vinden zijn.Eijsbeer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:54:
Een nieuwe kost 8000 euro.
Eijsbeer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:54:
Ik kwan dit filmpje ttegen op youtube,
Wat die motor heeft zou jouw motor ook wel eens de das omgedaan kunnen hebben.
de Focus van mijn vriendin (1.0 ecoboost uit 2017) heeft sinds een aantal weken dat zij tijdens het rijden ineens de koppeling niet meer kan indrukken tijdens het schakelen of dat ie met stationair lopen onregelmatig loopt.
Ik rij er af en toe in (maar nooit de langere afstanden die zij rijdt) en merk er niks van (alleen dat ie lastig in de achteruit gaat met inparkeren) De garage waar we de auto hebben gekocht kan niks vinden (zeggen ze).
Is dat iets wat vaker voorkomt?
Ik rij er af en toe in (maar nooit de langere afstanden die zij rijdt) en merk er niks van (alleen dat ie lastig in de achteruit gaat met inparkeren) De garage waar we de auto hebben gekocht kan niks vinden (zeggen ze).
mogelijk even op focusclub forum kijken__REMCO__ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:13:
de Focus van mijn vriendin (1.0 ecoboost uit 2017) heeft sinds een aantal weken dat zij tijdens het rijden ineens de koppeling niet meer kan indrukken tijdens het schakelen of dat ie met stationair lopen onregelmatig loopt.
Toevallig de dag voor het incident alles nog gecheckt, koelvloeistof en motorolie was keurig op peil. Deze informatie kregen we van de sleper. Het koelvloeistof reservoir was leeg en er zat een scheur in het motorblok, met schade aan meerdere onderdelen. Voorlopige kostenraming tussen de 4 en 10k.twowheeler schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:57:
[...]
Weet je zeker dat de inhoud in de motor terecht is gekomen? De eerste ecoboosts hadden problemen met de koelvloeistof reservoirs waarvan de aansluiting schuurde en zodoende de boel leeg liep. Dit is aangepakt.
Ik lees de laatste bladzijden wel met verbazing. Hier wordt door enkelen geschetst alsof alle ecoboosts altijd kapot draaien, dit is gewoon niet waar. Daarnaast heeft een heel groot deel inmiddels een ketting. Er rijden zo enorm veel van dit soort auto's rond. Dit gaat hard richting een "ik heb ook facebook gelezen dat..."
Mijn eerste bericht heb ik overigens geplaatst zonder de berichten op de vorige pagina’s gelezen te hebben.
Die pakking heb ik eerder gezien bij een Amerikaans 2L blok; ik dacht eigenlijk dat de 1L daarvan wel gespaard zou blijven: helaas. Ik hoop dat je een verzekering hebt die dit dekt of diepe zakken @Eijsbeer ..ikdedinges schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:25:
[...]
[YouTube: THE WORST ECOBOOST? 2016 Ford Focus 1.0L 3-cylinder CONDEMNED at just 121K. Major Design Flaw(s)!]
Ik kwan dit filmpje ttegen op youtube,
Wat die motor heeft zou jouw motor ook wel eens de das omgedaan kunnen hebben.
ping 127.212.23.124
Voor het intrappen (ik vraag het maar omdat 1 persoon er last van heeft) : Zit je vriendin niet te ver naar achteren oftewel wordt het perdaal wel ver genoeg ingedrukt?__REMCO__ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:13:
Stationair is vziw zelfregelend.
veel plezier er meeBergenfietsen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:41:
Sinds vandaag weer toegetreden tot het Ford gilde.
Dit is een Ford Mondeo hybride 2020 en dan de Vignale.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie bak, import uit Duitsland?Bergenfietsen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:41:
Sinds vandaag weer toegetreden tot het Ford gilde.
Dit is een Ford Mondeo hybride 2020 en dan de Vignale.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bijna zover , volgende week vrijdag mag ik mijn corolla inruilen voor een Focus wagon st-line x.
Foto's volgen uiteraard.
Foto's volgen uiteraard.
Nee, dat komt door het blurren van de foto.
Sinds vandaag geeft onze ford focus 1.0 eco boost uit 2013 een motorstoring aan doormiddel van het oranje lampje. (140k gelopen)
Onder de motorkap hoor ik geen gekke geluiden, vloeistoffen zijn op peil.
Enige wat ik heb kunnen ontdekken met mijn beperkte kennis van auto's is onderstaande foto. Hier ligt olie.:strip_exif()/f/image/ow8xGwomMkFjSt12wrKIKK9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand of dit het probleem kan zijn? En heeft iemand dit vaker gezien?
Over bovenstaande berichten heb ik wel eens gehoord dat dit een hardnekkig kwaaltje is van dit type. Er zou een slang van de koelvloeistof te dicht over een ander onderdeel lopen hierdoor kan er een scheur in die slang ontstaan en de vloeistof weglopen en op de een of andere manier detecteert de motor niets als dat gebeurt en loopt je motor stuk. Maargoed, heb ik van horen zeggen dus of dit klopt weet ik niet. Verontrustend is het wel.
Hoor het graag.
Enige wat ik heb kunnen ontdekken met mijn beperkte kennis van auto's is onderstaande foto. Hier ligt olie.
:strip_exif()/f/image/ow8xGwomMkFjSt12wrKIKK9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Over bovenstaande berichten heb ik wel eens gehoord dat dit een hardnekkig kwaaltje is van dit type. Er zou een slang van de koelvloeistof te dicht over een ander onderdeel lopen hierdoor kan er een scheur in die slang ontstaan en de vloeistof weglopen en op de een of andere manier detecteert de motor niets als dat gebeurt en loopt je motor stuk. Maargoed, heb ik van horen zeggen dus of dit klopt weet ik niet. Verontrustend is het wel.
Hoor het graag.
Als het olielampje brandt en de olie is op peil, dan is er iets aan de hand met de oliedruk. Een lekkende waterslang kan hiervan niet de oorzaak zijn, wel is het mogelijk dat bijvoorbeeld de interne oliezeef verstopt is geraakt door restanten van de "natte" distributieriem.appelflap1992 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:48:
Sinds vandaag geeft onze ford focus 1.0 eco boost uit 2013 een motorstoring aan doormiddel van het oranje lampje. (140k gelopen)
Enige wat ik heb kunnen ontdekken met mijn beperkte kennis van auto's is onderstaande foto. Hier ligt olie. [Afbeelding]
Hoor het graag.
Ik zou hiervoor zo snel mogelijk een garage inschakelen.
De olie die op de foto zichtbaar is zou afkomstig kunnen zijn van een lekkend kleppendeksel of slordig bijvullen van olie. Niet iets om je zorgen over te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Rocketman op 20-10-2024 21:53 ]
Het is inderdaad verstandig om even langs de garage te gaan. Maar om meteen in conclusies te schieten richting de natte distributieriem vind ik iets te gortig..Rocketman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Als het olielampje brandt en de olie is op peil, dan is er iets aan de hand met de oliedruk. Een lekkende waterslang kan hiervan niet de oorzaak zijn, wel is het mogelijk dat bijvoorbeeld de interne oliezeef verstopt is geraakt door restanten van de "natte" distributieriem.
De olie die op de foto zichtbaar is zou afkomstig kunnen zijn van een lekkend kleppendeksel of slordig bijvullen van olie. Niet iets om je zorgen over te maken.
Hij heeft het niet over het olielampje. Het gaat om een oranje lampje en hij heeft het over de motor, dus waarschijnlijk het motorstoringslampje. Dat kan bijvoorbeeld gaan branden bij problemen met de uitlaat of niet goed afgesloten benzineklep. Kan nog van alles zijn dus, maar hoeft niets met het oliesysteem te maken te hebben.Rocketman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Als het olielampje brandt en de olie is op peil, dan is er iets aan de hand met de oliedruk. Een lekkende waterslang kan hiervan niet de oorzaak zijn, wel is het mogelijk dat bijvoorbeeld de interne oliezeef verstopt is geraakt door restanten van de "natte" distributieriem.
Dit weekend naar Brugge geweest. Heel veel Capris op de trucks gezien. Paar in een leuke kleur, dan vallen ze op. In grijs is het een emotieloze auto die niet opvalt naast de Explorer die op dezelfde truck staat.
Zal mij benieuwen zodra ze bij de dealer staan.
Zal mij benieuwen zodra ze bij de dealer staan.
Helemaal correct, niet goed gelezen.Citroentjuh schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:39:
[...]
Hij heeft het niet over het olielampje. Het gaat om een oranje lampje en hij heeft het over de motor, dus waarschijnlijk het motorstoringslampje. Dat kan bijvoorbeeld gaan branden bij problemen met de uitlaat of niet goed afgesloten benzineklep. Kan nog van alles zijn dus, maar hoeft niets met het oliesysteem te maken te hebben.
Gezien je vraagstelling raad ik je aan om naar de garage te gaan. Zo'n lampje kan duizend dingen betekenen van klein tot groot.appelflap1992 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:48:
Enige wat ik heb kunnen ontdekken met mijn beperkte kennis van auto's is onderstaande foto. Hier ligt olie. [Afbeelding]
Hoor het graag.
Hallo Ferrox1, Ik heb de zelfde wagen en het zelfde probleem. Ik had hem ook komend jaar willen inruilen maar nu lijkt een versnellingsbakrevisie de enige optie. Offerte: 1300 euro inclusief koppeling.Ferrox1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:02:
Ik rij een 2013 Ford Focus Ecoboost 1.6, met 182 PK software. 7 jaar probleemloos gereden tot een paar weken. Er komt een behoorlijk zoem geluid bij optrekken. Het zit niet in de motor en is alleen als ik versnel met de auto. Na analyse bij de garage komt het uit de versnellingsbak. Het geluid is typerend voor een versleten lager. Ook omdat we met een schuin oog aan het kijken zijn naar een vervangende jonge occasion binnen 1 tot 2 jaar, twijfel ik enorm of dat ik er iets aan moet laten doen. Ik krijg als het goed is binnenkort een prijsopgave van een revisie waarbij alle lagers en de koppeling vervangen worden en de bak zelf wordt gecontroleerd. Aangezien hij nog prima schakelt en rijd (afgezien van het geluid) weet ik niet wat nu handig is om te doen.
Wat is jullie ervaring met inruilen met een dergelijk geluid? Van binnen valt het nog mee (zeker vanaf de 3e versnelling verdwijnt het naar de achtergrond), maar buiten de auto hoor je het best goed als je weg rijd.
Auto heeft overigens 127k gelopen.
Mag ik vragen hoe jouw casus is afgelopen en wat je dat gekost heeft?
Heb de garage ingeschakeld. Gaat er eind van de week naar kijken. Bedankt voor de reacties.
Ik heb hem uiteindelijk de deur uit gedaan en ingeruild voor een Lynk & Co 01.. hoorde wel dat de garage een noodreparatie heeft gedaan en de betreffende lager vervangen. Vervolgens is de auto stil komen te staan in Frankrijk met de nieuwe eigenaar. Koppelen ging niet meer. Vermoed een reparatiefout. Al met al was mijn inruilwaarde evenredig lager met de reparatiekosten dan de Bovag prijs. Dus repareren kan, of verlies nemen met inruil. Ik heb dat tweede gedaan omdat we toch op de planning hadden staan om de auto te vervangen.Yellos schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:18:
[...]
Hallo Ferrox1, Ik heb de zelfde wagen en het zelfde probleem. Ik had hem ook komend jaar willen inruilen maar nu lijkt een versnellingsbakrevisie de enige optie. Offerte: 1300 euro inclusief koppeling.
Mag ik vragen hoe jouw casus is afgelopen en wat je dat gekost heeft?
Zoals beloofdrjong5 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:19:
Bijna zover , volgende week vrijdag mag ik mijn corolla inruilen voor een Focus wagon st-line x.
Foto's volgen uiteraard.
:strip_exif()/f/image/21S4akCvQDNMPROwG6fSE7Rn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BC8PzzODIC1DHE4w3pg7SyO1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hele nette wagen! Ik blijf het jammer vinden dat ik slecht in een focus pas maar wat vind ik de facelift wagon een mooie wagen.
https://www.ford-accessoires.nl/comfort/3d-printen/
Ik ben benieuwd of er nog veel meer .stl bestanden bij gaan komen
(ook voor andere modellen dan voor de Explorer en Capri)
Alleen jammer dat het aanbevolen materiaal 'PLA' is, als er iets wat je niet in een hete auto kan gebruiken is het wel PLA.
Ik ben benieuwd of er nog veel meer .stl bestanden bij gaan komen
(ook voor andere modellen dan voor de Explorer en Capri)
Alleen jammer dat het aanbevolen materiaal 'PLA' is, als er iets wat je niet in een hete auto kan gebruiken is het wel PLA.
[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 30-10-2024 08:02 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Vraagje. Er staat voor mijn Focus met Sync3 een kaartupdate online. Installatie via usb stick kan 90-120 minuten duren aldus Ford. Mag die installatie onderbroken worden? Zo ja, gaat die dan verder waar ie was gebleven de volgende keer?
Ik maak met deze auto nauwelijks zulke lange ritten. 2 uur stationair op de oprit zie ik ook niet zitten.
Ik maak met deze auto nauwelijks zulke lange ritten. 2 uur stationair op de oprit zie ik ook niet zitten.
Nee, het is een proces dat in 1x uitgevoerd moet worden. Daarom ben ik eigenlijk ook gestopt met het bijwerken van Sync3 en de map functionaliteit (voor beiden geldt dit - sync3 is vaak 45-60min, dus beter uit te voeren).GekkeRipper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:19:
Vraagje. Er staat voor mijn Focus met Sync3 een kaartupdate online. Installatie via usb stick kan 90-120 minuten duren aldus Ford. Mag die installatie onderbroken worden? Zo ja, gaat die dan verder waar ie was gebleven de volgende keer?
Er bestaat wel een mogelijkheid om via Cyanlabs de update uit te voeren, maar dit is vrij complex (en in mijn geval ging het ook niet helemaal vlekkeloos).
Ik gebruik nu Maps (al dan niet via AA) omdat dit betere gebruikerservaring bij mij geeft.
Volgens mij werkt dit niet voor kaartupdates (correct me if I'm wrong), maar Sync 3 kun je ook updaten via Wifi. Tenminste, mijn Focus met Sync 3 (bj2020) kan dat wel. Ondanks dat automatisch updaten aanstaat in Sync, moet ik wel vaak handmatig naar updates zoeken. Sync downloadt de update dan via Wifi. Tussendoor kun je de auto gewoon uitschakelen. Wegrijden kan ook, dan gaat hij bij thuiskomst weer verder waar hij gebleven was. Randvoorwaarde is wel dat je je auto dusdanig in de buurt kan parkeren dat hij verbinding kan maken met je Wifi netwerk.Sjowhan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:46:
[...]
Nee, het is een proces dat in 1x uitgevoerd moet worden. Daarom ben ik eigenlijk ook gestopt met het bijwerken van Sync3 en de map functionaliteit (voor beiden geldt dit - sync3 is vaak 45-60min, dus beter uit te voeren).
Er bestaat wel een mogelijkheid om via Cyanlabs de update uit te voeren, maar dit is vrij complex (en in mijn geval ging het ook niet helemaal vlekkeloos).
Ik gebruik nu Maps (al dan niet via AA) omdat dit betere gebruikerservaring bij mij geeft.
Met beide volgens mij. Nooit actief op gelet, moet ik toegeven. Echter, wel eens in Sync de melding gehad bij het starten dat het systeem geüpdatet is, dus volgens mij gaat dat gewoon goed. Met dus de nota bene dat ik zelf in Sync heb gekeken of er een update was, want automatisch doet ie volgens mij niet vanuit zichzelf. Althans nooit gemerkt en meerdere keren gehad dat als ik zelf keek of er een update was, er daadwerkelijk ook een update was.GekkeRipper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:24:
[...]
Gaat hij verder met updaten of alleen met downloaden?
[ Voor 21% gewijzigd door Hompu op 30-10-2024 20:08 ]
Onze S-Max uit 2023 zou dit ook via WiFi moeten kunnen. Ondanks dat op de Ford website staat aangegeven dat er een nieuwe versie klaarstaat, wil ie deze via WiFi niet vinden. Ook niet na handmatig zoeken.Hompu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
Volgens mij werkt dit niet voor kaartupdates (correct me if I'm wrong), maar Sync 3 kun je ook updaten via Wifi. Tenminste, mijn Focus met Sync 3 (bj2020) kan dat wel. Ondanks dat automatisch updaten aanstaat in Sync, moet ik wel vaak handmatig naar updates zoeken. Sync downloadt de update dan via Wifi. Tussendoor kun je de auto gewoon uitschakelen. Wegrijden kan ook, dan gaat hij bij thuiskomst weer verder waar hij gebleven was. Randvoorwaarde is wel dat je je auto dusdanig in de buurt kan parkeren dat hij verbinding kan maken met je Wifi netwerk.
Mijn s-max zou ook via wi-fi kunnen updaten, in de praktijk is het me nooit gelukt.zunrob schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:48:
[...]
Onze S-Max uit 2023 zou dit ook via WiFi moeten kunnen. Ondanks dat op de Ford website staat aangegeven dat er een nieuwe versie klaarstaat, wil ie deze via WiFi niet vinden. Ook niet na handmatig zoeken.
Uiteindelijk maar via Cyanlabs de updates geïnstalleerd.
Ingebouwde maps gebruik ik niet, dus daarvoor hoef ik niet te updaten. Vraag me af of een nieuwe versie van Sync wel iets toevoegt?205Gutmann schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:04:
[...]
Mijn s-max zou ook via wi-fi kunnen updaten, in de praktijk is het me nooit gelukt.
Uiteindelijk maar via Cyanlabs de updates geïnstalleerd.
Ik had wat problemen met mijn SYNC systeem, door het systeem te updaten waren deze problemen opgelost.zunrob schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:03:
[...]
Ingebouwde maps gebruik ik niet, dus daarvoor hoef ik niet te updaten. Vraag me af of een nieuwe versie van Sync wel iets toevoegt?
Verder voegt het weinig toe, inderdaad. Navigeren doen we vrijwel altijd met Android auto.
Gaat hij verder met updaten of alleen met downloaden?Hompu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
Volgens mij werkt dit niet voor kaartupdates (correct me if I'm wrong), maar Sync 3 kun je ook updaten via Wifi. Tenminste, mijn Focus met Sync 3 (bj2020) kan dat wel. Ondanks dat automatisch updaten aanstaat in Sync, moet ik wel vaak handmatig naar updates zoeken. Sync downloadt de update dan via Wifi. Tussendoor kun je de auto gewoon uitschakelen. Wegrijden kan ook, dan gaat hij bij thuiskomst weer verder waar hij gebleven was. Randvoorwaarde is wel dat je je auto dusdanig in de buurt kan parkeren dat hij verbinding kan maken met je Wifi netwerk.
Precies er zitten soms wat bugfixes in. In deze update kreeg ik ook de mogelijkheid om de ringtone van de telefoon te horen als je wordt gebeld. Weinig spannend dus.205Gutmann schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:40:
[...]
Ik had wat problemen met mijn SYNC systeem, door het systeem te updaten waren deze problemen opgelost.
Verder voegt het weinig toe, inderdaad. Navigeren doen we vrijwel altijd met Android auto.
Navigeren doe ik ook altijd via Android Auto. Maar toch fijn als de ingebouwde ook up to date is. Het is tenslotte gratis haha. Maar ik wil dus niet uren de auto aan laten staan.
Cyanlabs wil ik niet aan beginnen. Het kan idd fout gaan. Kleine kans, maar toch. Bovendien voegt Sync 3.4 weinig toe behalve een mooiere GUI. Echter, ik gebruik voornamelijk Android Auto.Sjowhan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:46:
[...]
Nee, het is een proces dat in 1x uitgevoerd moet worden. Daarom ben ik eigenlijk ook gestopt met het bijwerken van Sync3 en de map functionaliteit (voor beiden geldt dit - sync3 is vaak 45-60min, dus beter uit te voeren).
Ik heb sinds vorige week condens in 1 van mijn koplampen. Het betreft een focus uit 2023, heeft iemand anders dit ook?
Gebeurd helaas door al dat cloud seeding wat gedaan wordt.. luchtvochtigheid zit daardoor tussen de 95 en 99% dagelijks waardoor deze dingen helaas niet te voorkomen zijn.
Heb het een tijdje terug ook gehad. Toen het droog weer was de doppen er een tijdje vanaf gelaten en dat hielp bij mij.
Op de full leds zitten toch geen doppen?Deselator schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:48:
Heb het een tijdje terug ook gehad. Toen het droog weer was de doppen er een tijdje vanaf gelaten en dat hielp bij mij.
Excuus, ik had niet door dat je de LED verlichting had. Wist niet vanaf welk jaar dat deze standaard geworden waren.
LED lampen zijn kouder dan gloei/halogeen lampen waar meer hitte vanaf komt. Door die hitte verdwijnt condens normaliter gewoon weer. Condens bij LED units is heel normaal als het buiten kouder begint te worden.
(en heeft geen bal met cloud seeding te maken, echt wtf
)
(en heeft geen bal met cloud seeding te maken, echt wtf

We hebben de Mondeo alweer een maand.
Heerlijke auto
Stiekem vindt ik al die foefjes best wel leuk met als uitschieter de stuur verwarming.
De adaptieve cruise control is wennen.
Omdat de afstand naar de auto ervoor vrij groot is, ondanks de laagste stand, ga ik hem waarschijnlijk terug zetten naar de gewone cruise control.
Weet iemand hoe je een radio (dab+)zender kan vastzetten in Sync3?
Het gaat om een regionale radio zender
Ik kan het niet vinden in de handleiding
Heerlijke auto
Stiekem vindt ik al die foefjes best wel leuk met als uitschieter de stuur verwarming.
De adaptieve cruise control is wennen.
Omdat de afstand naar de auto ervoor vrij groot is, ondanks de laagste stand, ga ik hem waarschijnlijk terug zetten naar de gewone cruise control.
Weet iemand hoe je een radio (dab+)zender kan vastzetten in Sync3?
Het gaat om een regionale radio zender
Ik kan het niet vinden in de handleiding
[ Voor 4% gewijzigd door Bergenfietsen op 20-11-2024 17:15 ]
Gefeliciteerd :-).
Bij de sync 4 moet ik gewoon nadat ik afgestemd heb op de zender de preset ingedrukt houden om op te slaan.
Zo ben ik dat ook van andere autos gewend.
Bij de sync 4 moet ik gewoon nadat ik afgestemd heb op de zender de preset ingedrukt houden om op te slaan.
@Bergenfietsen De ACC is op de snelweg echt rete irritant inderdaad, gaat veel te vroeg in de ankers, waardoor je of toch weer de ACC uitzet of eigenlijk veel te vroeg naar links gaat om in te halen.
Goede zaak dat ik amper op de snelweg kom
De stuurverwarming staat hier ook bijna iedere dag aan, heerlijk.
Goede zaak dat ik amper op de snelweg kom
De stuurverwarming staat hier ook bijna iedere dag aan, heerlijk.
Hoewel ik dat, volgens mij, ook wel gedaan heb, ga ik het nog eens proberenrjong5 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:18:
Gefeliciteerd :-).
Misschien niet lang genoeg ingedrukt gehouden
Gelukt!Bergenfietsen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:58:
[...]
Hoewel ik dat, volgens mij, ook wel gedaan heb, ga ik het nog eens proberen
Misschien niet lang genoeg ingedrukt gehouden
Vraagje..
Welke auto heeft een hogere instap/zit? (Is hoger)
Opel mokka of de Ford Puma.
Beiden bouwjaar 2023.
Beiden bouwjaar 2023.
Tja, dan moet je specificaties opzoeken, in dit topic zal je geen mokka vinden, behalve in de koffie.Aggressor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:54:
Vraagje..
Beiden bouwjaar 2023.
ping 127.212.23.124
Nee maar misschien wel ervaringen;)pjottum schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:58:
[...]
Tja, dan moet je specificaties opzoeken, in dit topic zal je geen mokka vinden, behalve in de koffie.
Zelf denk ik de Puma..
Volgens specificaties ook weer, andere websites zeggen weer mokka.. vandaar.
Ik denk dat het ook persoonlijk is, en je vooral ook niet naar de cijfers moet kijken. Lekker beiden gaan proefrijden als dit de volgende stap zou zijn, en kijken waar je het meest blij van wordt.Aggressor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:02:
[...]
Nee maar misschien wel ervaringen;)
Zelf denk ik de Puma..
Volgens specificaties ook weer, andere websites zeggen weer mokka.. vandaar.
Heb een tijdje een Puma gehad vanwege schadeherstel van mijn Ford, en vond het eerlijk gezegd heerlijk die hoge(re) instap en ging prima. Geen ervaring met Mokka .
Ik zou bij de dealer langs gaan. Ik heb in een mokka gereden, fijne auto maar wel wat achterhaald. Volgende week als het goed is een Puma als vervangende auto. Ben ik benieuwd naar.Aggressor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:54:
Vraagje..
Beiden bouwjaar 2023.
Wel grappig, bij aanmelden service werd er gevraagd of de kilometers echt klopte. Blijkbaar rijdt ik heel veel km's. Tja, hoort bij het werk. Ben erg blij dat ik ze in deze auto maak. Zit erg prettig (AGR). En rijdt rustig.
En als je dan wat leuker wil rijden, dan neem je even een omweg. Jammer en vreemd dat de Focus gaat verdwijnen.
Is er nog iemand bij de Puma Gen-E events geweest?
Niet in een Mokka gereden, wel in een Grandland op vakantie.
Een Puma rijdt dan behoorlijk beter.
Een Puma rijdt dan behoorlijk beter.
Ik heb in beide auto's meermaals als passagier meegereden, bij de Mokka vond ik de instap heel irritant.Aggressor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:54:
Vraagje..
Beiden bouwjaar 2023.
De dorpel is best hoog ten opzichte van de vloer. Het zal misschien gewenning zijn, maar ik kon er niet aan wennen.
En welke vond je hoger liggen? of scheelt het bijna niks?205Gutmann schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:03:
[...]
Ik heb in beide auto's meermaals als passagier meegereden, bij de Mokka vond ik de instap heel irritant.
De dorpel is best hoog ten opzichte van de vloer. Het zal misschien gewenning zijn, maar ik kon er niet aan wennen.
Ik heb ook een eindelijk een update op mijn lekkende distributiedeksel van mijn Ford Focus station 1.0 Ecoboost van 2020.
Auto gekocht in 2022 bij een ford dealer in Gennep, kreeg 1 jaar garantie erbij. Auto na 1 jaar garantiecheck laten doen bij mijn eigen ford dealer in Zevenaar en er waren geen bevindingen. Nu ben ik 30 september voor de grote beurt geweest bij de ford dealer, en de monteur zag een kleine olie lekkage zitten bij het distributiedeksel. Heeft hij schoongemaakt en ik zou 4 weken later terugkomen om te kijken hoe erg de lekkage was. Teruggeweest en ja hij lekt wat.
Geen garantie meer, maar ik heb de ford dealer gevraagd een coulance verzoek te doen want de auto was nog net geen 4 jaar oud en maar 44.000 km op te teller en ik vind het nogal wat dat een jonge auto dan al olie begint te lekken.
Vandaag maar eens gebeld want kreeg maar geen reactie, blijkt dat het 1600,- te kosten om de lekkage op te lossen (Man uren + onderdelen). Ford wil vanuit de coulance €315,- meebetalen en de garage wil er eventueel wel iets bovenop doen dus voor €1000,- kunnen ze het maken.
Ik vind het verschrikkelijk veel geld, en de coulance valt mij ook heel erg tegen. En dan laat ik het nog in het midden of tijdens de garantie check het olie lek er wel of niet heeft gezeten en het niet gezien is. Het coulance bedrag wordt blijkbaar automatisch gegenereerd en er zit geen persoon tussen volgends mijn contactpersoon bij de ford garage. Ik kan ook niet naar een nummer bellen voor overleg want dat kan hij ook niet, met andere woorden hier moet je het mee doen.
Ik wil zelf niet met een (kleine) olie lekkage rond blijven rijden, en ook als ik de auto ooit wil verkopen blijft dit een probleem. Dus ik wil het zeker oplossen, ik vind alleen dat Ford niet echt schapelijk is...
Auto gekocht in 2022 bij een ford dealer in Gennep, kreeg 1 jaar garantie erbij. Auto na 1 jaar garantiecheck laten doen bij mijn eigen ford dealer in Zevenaar en er waren geen bevindingen. Nu ben ik 30 september voor de grote beurt geweest bij de ford dealer, en de monteur zag een kleine olie lekkage zitten bij het distributiedeksel. Heeft hij schoongemaakt en ik zou 4 weken later terugkomen om te kijken hoe erg de lekkage was. Teruggeweest en ja hij lekt wat.
Geen garantie meer, maar ik heb de ford dealer gevraagd een coulance verzoek te doen want de auto was nog net geen 4 jaar oud en maar 44.000 km op te teller en ik vind het nogal wat dat een jonge auto dan al olie begint te lekken.
Vandaag maar eens gebeld want kreeg maar geen reactie, blijkt dat het 1600,- te kosten om de lekkage op te lossen (Man uren + onderdelen). Ford wil vanuit de coulance €315,- meebetalen en de garage wil er eventueel wel iets bovenop doen dus voor €1000,- kunnen ze het maken.
Ik vind het verschrikkelijk veel geld, en de coulance valt mij ook heel erg tegen. En dan laat ik het nog in het midden of tijdens de garantie check het olie lek er wel of niet heeft gezeten en het niet gezien is. Het coulance bedrag wordt blijkbaar automatisch gegenereerd en er zit geen persoon tussen volgends mijn contactpersoon bij de ford garage. Ik kan ook niet naar een nummer bellen voor overleg want dat kan hij ook niet, met andere woorden hier moet je het mee doen.
Ik wil zelf niet met een (kleine) olie lekkage rond blijven rijden, en ook als ik de auto ooit wil verkopen blijft dit een probleem. Dus ik wil het zeker oplossen, ik vind alleen dat Ford niet echt schapelijk is...
Tja helaas heb je geen keus dan het te slikken als ik het goed begrijp. Enige optie is doorrijden met de lekkage, wat ik uiteindelijk niet heb durven doen.Bluebe schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:02:
Ik heb ook een eindelijk een update op mijn lekkende distributiedeksel van mijn Ford Focus station 1.0 Ecoboost van 2020.
Coulance van 315 euro vind ik wel schappelijk, zeker als ik zie dat de coulance die ik gekregen heb destijds maar 100 euro was. Ford is daar enorm lastig in, dat is algemeen inmiddels wel bekend/ te vinden op google. Je moet doen wat goed voelt, alleen zou ik het gewoon laten maken als ik jou was. Kan alleen niet in jouw portomonnee kijken, die afweging moet je zelf maken
Schijnt vaker voor te komenBluebe schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:02:
Binnenkort ga ik met de ford focus uit 2019 naar de dealer.
Sinds een tijd had ik een muffe/schimmel geur in de auto, daarom had ik een tijdje de airco uitgelaten om te kijken of het beter werd.
Echter komt er nu geen helemaal geen lucht meer door de ventilatieroosters en/of ook niet langs het raam. Je hoort hem heel hard blazen, maar lijkt opgekropt te zitten?
Het maakt niks uit airco aan of uit. Iemand een idee?
Sinds een tijd had ik een muffe/schimmel geur in de auto, daarom had ik een tijdje de airco uitgelaten om te kijken of het beter werd.
Echter komt er nu geen helemaal geen lucht meer door de ventilatieroosters en/of ook niet langs het raam. Je hoort hem heel hard blazen, maar lijkt opgekropt te zitten?
Ik denk dat het qua hoogte elkaar niet veel scheelde alleen de instap is wezenlijk anders.Aggressor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:11:
[...]
En welke vond je hoger liggen? of scheelt het bijna niks?
Maar ga sowieso even een keer proefrijden / zitten voordat je een beslissing neemt.
heb je de bladeren onder je motorkap bij de filters ook weggehaald?DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:39:
Binnenkort ga ik met de ford focus uit 2019 naar de dealer.
Melding dat de band linksachter een lage bandenspanning heeft.
Gisteravond opgepompt tot 2.3 bar, maar vanavond zat ie op 1.5 bar.
Nou zei de dealer in juni al dat over een half jaar de bandjes allemaal wel aan vervanging toe waren.
Dus ik kan op zoek naar wat nieuws.
Welke bandjes hebben jullie onder je Fiesta ST-line 2019 liggen?
Nou zei de dealer in juni al dat over een half jaar de bandjes allemaal wel aan vervanging toe waren.
Onder mijn focus st-line Michelin pilot sportRuben279 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:06:
Op basis van de uitgebreide bandentests van Tyre Reviews (aanrader!) zou ik gaan voor de Continental Premiumcontact 7, Michelin Pilot Sport 5 of GoodYear Eagle F1 Assymetric 6. Afhankelijk van verkrijgbaarheid en prijs.Ruben279 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:06: