Dat heeft mijn Focus met 1.5 3-cyl ook gehad. Zijn ze achtergekomen bij de afleverbeurt, schijnt een modificatie voor te zijn die dit permanent verhelpt als ik het me goed herinner, vertelden ze me bij de afleverbeurt. De 1.5 is dacht ik gewoon een uitvergrote versie van die 1.0, dus die zal dat inderdaad ook hebben.
Over die riem door olie iets verder terug: die problemen met afbrokkelende riemen heb je niet als je de olie op tijd vervangt (en liever 10k km eerder dan Ford aangeeft) en als je de juiste, door Ford aangeraden, olie gebruikt.
De riem wordt namelijk aangevreten door olie als: er een te hoog vocht of ethanol gehalte in de olie zit (door lekkage langs de zuigerringen, dat heb je altijd wel iets), dit kun je tegengaan door olie tijdig te vervangen. En als er olie wordt gebruikt die niet voldoet aan de eisen van Ford, dan mis je namelijk het olie additief dat de riem beschermd.
fordolieriem schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:45:
En hoe Ford er mee om gaat is dus precies het punt hier. In andere landen erkennen ze het probleem (Staat op de officiele Ford website) en in de VS zijn er rechtszaken geweest. Maar in Nederland doen ze alsof hun neus bloed. Terwijl er tientallen meldingen zijn te vinden online.
Lekker voorbeeld, in de VS krijgt een koffiezaak ook een rechtszaak aan de broek als iemand zich brand aan hete koffie en er niet op het bekertje staat dat het heet kan zijn.
In de VS hebben ze Philips ook voor de rechter gesleept voor die slaapapneu apparaten omdat men de instructie in de handleiding negeerde over welk schoonmaakmiddel ze moesten gebruiken om dat ding schoon te maken, waardoor materiaal afbrokkelde en er gevaarlijke situaties konden ontstaan.
Enzo wordt er ook een rechtszaak tegen Ford gestart omdat mensen de instructies niet lezen, er MOET echt de juiste olie in die Ford aanraad, anders gaat die riem stuk.
[
Voor 43% gewijzigd door
FastFred op 02-10-2024 09:26
]