Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 130 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:14
Aggressor schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:10:
Wat vinden jullie van de nieuwe ford pass app?
Ik vind het geen vooruitgang.

Kan je nog ergens de fabrieks garantie van je voertuig bekijken? In de vorige versie kon dat nog wel.

-edit-

Dit kan gewoon op de site van ford.
Vind het niet echt een grote vooruitgang.
Het hele tabje onderhoud is gewoon niet te openen, want hij springt steeds terug naar de hoofdpagina....

Nou gebruikte ik t toch nauwelijks, maar goed... Voor de update ging het beter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

EdVe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Ik heb de fordpass integratie in HomeAssistant.

Daar kan je ook veel meer sensors bekijken dan via de app.

Bijv Accu status, coolantTemp.
Op github is te lezen dat de laatste versie niet meer werkt. Geen last van?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
martinvdm schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:20:
[...]

Op github is te lezen dat de laatste versie niet meer werkt. Geen last van?
Er zijn nu wat omwegen nodig om het werkend te krijgen. Versie 1.7 handmatig installeren.
en dan handmatig een token afvangen bij inlogscherm.

Stappenplan: https://github.com/itchan...Tokens-(As-of-25-05-2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-09 23:46
Ik heb met dezelfde API en stappenplan nu een widget voor op mijn home scherm gemaakt die van mijn Kuga de oplaad status en batterij percentage toont. Is er hier animo om dat te testen d.m.v. een testflight?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Gisteren mijn nieuwe Explorer EV mogen ophalen bij de dealer.
Het betreft de premium extended range uitvoering (77kWh, 210kW / 286 pk)
Met 21" wielen, Driver assistance pack, warmtepomp en trekhaak in de kleur Artic Blue.

Besteld eind maart, 8 aug. bij dealer en gisteren mogen ophalen.

Het rijd echt zeer lekker en ontspannen met power wanneer je het nodig hebt.
Kom van een Kuga af en daar doet deze zeker niet voor onder.

Zonder foto's is het natuurlijk niet waar :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_zkztll8UsH68WelP6CS6nnt5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uureUvnfihloHpXHRtAzscJn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hz0djiG1X2FVs0DZVlwBeaDecz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aI6NeYvPno4VGIYmuDFYaXbG.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:39
mrfatmen schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:24:
Jaloers, ik kan echt niet wachten tot die van mij komt! :D

Gekocht of lease?

[ Voor 4% gewijzigd door bdw80 op 21-08-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Met 21" wielen, Driver assistance pack, warmtepomp en trekhaak in de kleur Artic Blue.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maasdam had jij hem toch besteld? Ik heb deze week pas besteld dus moet nog ff tot einde van het jaar wachten helaas. Mooie auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd mooie auto, ik heb hem ook proefgereden. Uiteindelijk na wat afwegingen toch een Scenic aangevraagd bij mijn werkgever.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Chaoss schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Gefeliciteerd mooie auto, ik heb hem ook proefgereden. Uiteindelijk na wat afwegingen toch een Scenic aangevraagd bij mijn werkgever.
En ik de Explorer na wikken en wegen. Leuk dat ieder toch zijn keuze maakt zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36

sbuter

...dus...

Vandaag ook een Explorer besteld. RWD ER.
Benieuwd naar de praktijk ervaringen.
Wellicht wordt het tijd voor een eigen topic?

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:41
Net bij de dealer in Den Bosch de nieuwe explorer gezien. Wat een gave wagen wel! Veel ruimte en ziet er strak en netjes afgewerkt uit :)
Goede keus gemaakt door sommigen hier!!

Ze hebben er 2 staan voor de liefhebber die m nog niet gezien heeft :)

[ Voor 17% gewijzigd door Heijmenberg99 op 22-08-2024 08:35 ]

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
Heel vet, gefeliciteerd!!

Hoeveel tijd zat er tussen de bouwdatum en leverdatum bij de dealer? Verwachting is dat die van mij aankomende maand geleverd wordt.

Afgaande op de hoeveelheid bestellingen moeten we misschien maar een Explorer meet up organiseren :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
TheStan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Heel vet, gefeliciteerd!!

Hoeveel tijd zat er tussen de bouwdatum en leverdatum bij de dealer? Verwachting is dat die van mij aankomende maand geleverd wordt.

Afgaande op de hoeveelheid bestellingen moeten we misschien maar een Explorer meet up organiseren :*)
Hij is 11 juli gebouwd en 8 aug geleverd bij de dealer.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
PdeBie meldt zich in dit topic.

Vandaag een Ford Focus ST-line gekocht. 7 september ophalen O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LCyjdLN4_2Q5Onkn0nqCuo8U3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYM7CIaMulACpeRuoreWcOwy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45hM18rkmLkr0hrx7C10v32RMg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwUiXhBICd0ZsbZflwO3ha9o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvxnA8Qip67iaIIS_pLiUhZEpIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHcmL9Cf92ElyrUxX4xlQEQG.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is ter vervanging van onze 22 jaar oude Fiat Punto waar mijn vrouw mee rijdt, dus een aardige upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Leuk kleurtje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Race Red heet het volgens mij. Non-metallic lak, dus hoop dat hij met de jaren rood blijft en niet roze wordt zoals een Seat Ibiza die ik vroeger had. Hoop dat de modernere lakken het beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17

EiT

PdeBie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:30:
[...]

Race Red heet het volgens mij. Non-metallic lak, dus hoop dat hij met de jaren rood blijft en niet roze wordt zoals een Seat Ibiza die ik vroeger had. Hoop dat de modernere lakken het beter doen.
Je zou een coating kunnen overwegen, maar dan moet je wel zin hebben om daarna met de hand te wassen.

Persoonlijk vind ik het ook een mooie kleur, maar zou het nooit kopen i.v.m. de verkleuring.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
Die verkleuring is toch alleen van hele oude auto's?
Hedendaagse lakken blijven veel langer rood, zeker als je de lak netjes bijhoud :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo,
Wij hebben onze 2019 Ecosport nu een paar weken en het valt me op dat de Auto Start/Stop het nog geen enkele keer heeft gedaan (bij stilstand, handbak in N en koppeling laten opkomen). Er komt iedere keer een grijze A met een cirkel en een streep erdoorheen op het dashboard.
Ik heb gekeken in de MyView of hoe heet het, in het midden van de tellers, waar je info over het start/stop systeem kan zien. Tijdens het rijden zegt ie gewoon "systemen werken normaal" maar bij neutraal en koppeling omhoog zegt ie "motor aan wegens opladen auto". Heb er flinke stukken mee gereden maar zelfs dan blijft dat nog. Is er misschien iets met de accu aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
striner schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:21:
Hallo,
Wij hebben onze 2019 Ecosport nu een paar weken en het valt me op dat de Auto Start/Stop het nog geen enkele keer heeft gedaan (bij stilstand, handbak in N en koppeling laten opkomen). Er komt iedere keer een grijze A met een cirkel en een streep erdoorheen op het dashboard.
Ik heb gekeken in de MyView of hoe heet het, in het midden van de tellers, waar je info over het start/stop systeem kan zien. Tijdens het rijden zegt ie gewoon "systemen werken normaal" maar bij neutraal en koppeling omhoog zegt ie "motor aan wegens opladen auto". Heb er flinke stukken mee gereden maar zelfs dan blijft dat nog. Is er misschien iets met de accu aan de hand?
Als de accu niet meer in goeie conditie is, wordt het start stop systeem uitgeschakeld.
Als de accu van je auto nog nooit vervangen is, zou dat zomaar de reden kunnen zijn dat de capaciteit onder een bepaald punt zit waardoor het systeem niet meer werkt.
Bij mijn s-max uit 2017 werkte het start stop systeem bij aankoop in 2023 ook niet.
Ik heb de accu uit voorzorg vervangen en toen werkte het systeem weer.
Bij mijn 208 uit 2020 werkt het systeem ook niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@205Gutmann oh toevallig hebben we ook een 208 uit 2020 (die moet morgen helaas terug vanwege einde private lease contract) maar heb daar nog geen issue mee gehad.
Heb nog BOVAG garantie, kijken of we daar iets mee kunnen maar eerst moeten er nog problemen met de koppeling worden opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:16
@striner
Dat is 90% zeker je accu die slecht word .
Je kan hem nog laten nameten om 100% te zijn . De winter komt er ook snel aan dus nu alvast vervangen ( neem een Amerk ) is geen slecht idee , alvast bedankt namens je dynamo ( die werkt nu extra ) 😅

Persoonlijk zou ik dat S/S systeem sowieso uit laten , levert je meer slijtage dan besparing . In het geval van een automaat slaat ie helemaal 20x af per ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Accu slecht of BMS is na het vervangen van de accu niet gereset.
Of de 1000 andere criteria waaraan je niet voldoet om stop/start actief te laten worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Stop/Start systeem is een goede indicatie van de status van je accu: als het werkt maar ineens stopt met werken, bijvoorbeeld als het koud is buiten en je maakt even wat minder kms, dan ligt dat aan je accu.

Als ie daarna helemaal niet meer wil, dan is je accu dus op, en moet je een keertje een nieuwe halen. Als ie niet werkt als je de auto net hebt, moet de garage dat fixen, want dat is gewoon een functie die hoort te werken bij een 5 jaar oude auto. Dat dat dan een nieuwe accu kost, so be it: voor de garage is die een stuk voordeliger dan voor jou..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:53
Er in sinds een aantal weken een Limited Edtion beschikbaar. Vooral in de PL via bijvoorbeeld Ford Wensink is deze zeer interessant geprijsd. Ford geeft aan dat een bekende aandrijflijn/accu is, maar geen oude. Wel vreemd dat het accupakket groter is, maar minder km WLTP. Iemand hier meer info over?

Kopen of PL van deze Limited Edition ontloopt elkaar dan volgens mij niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
striner schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:21:
Hallo,
Toevallig de auto in sportmodus staan? Dan is auto start/stop ook niet beschikbaar.
Anders waarschijnlijk slechte accu, zoals al is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Een aantal weken is de Ford Explorer Limited Edition beschikbaar. Ford geeft aan dat het geen oude aandrijflijn/accu is, maar een "bekende". Wel vreemd vind ik dat het een 79 kwh accupakket betreft, terwijl de WLPT minder is dan bij de 77 Kwh versie. Iemand hier mee bekend?

Wel een mooie scherpe aanbieding in de private lease via Ford Wensink bijvoorbeeld. Kopen of PL ontrloopt elkaar m.i. niet veel.

Benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:39
Martijnvdb schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:39:
Een aantal weken is de Ford Explorer Limited Edition beschikbaar. Ford geeft aan dat het geen oude aandrijflijn/accu is, maar een "bekende". Wel vreemd vind ik dat het een 79 kwh accupakket betreft, terwijl de WLPT minder is dan bij de 77 Kwh versie. Iemand hier mee bekend?

Wel een mooie scherpe aanbieding in de private lease via Ford Wensink bijvoorbeeld. Kopen of PL ontrloopt elkaar m.i. niet veel.

Volgens mij is deze versie vooral leuk als je per sé een ander kleurtje of warmtepomp wilt, maar ook nog de SEPP subsidie wil gebruiken. Anders is volgens mij het standaard model een betere prijs / kwaliteit verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
InZane schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:34:
[...]

Toevallig de auto in sportmodus staan? Dan is auto start/stop ook niet beschikbaar.
Anders waarschijnlijk slechte accu, zoals al is gezegd.
Wist niet eens dat sport mode een ding was op dit voertuig? Of geldt dat alleen voor automaten (wij hebben een handbak)? Ik zal er eens naar kijken desalniettemin. Weer een ding wat op het lijstje van reparaties kan, we moeten 4 september sowieso de auto naar de garage brengen om naar de koppeling te laten kijken, dus dan kunnen we de accuspanning ook meteen aangeven als aandachtspuntje (als ze voor beide zaken binnen 1 dag tijd hebben om naar te kijken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:33

Fanta

FordPerformance™️

PdeBie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Auto is ter vervanging van onze 22 jaar oude Fiat Punto waar mijn vrouw mee rijdt, dus een aardige upgrade :)
Mooie kleur, ik heb een paar jaar rond gereden in een Fiesta Red Edition (ook Race Red). Luister niet te veel naar de opmerkingen over verkleuren. Dat is echt een achterhaalde gedachte, tegenwoordig verkleuren rode auto's niet meer zoals vroeger, tenzij je op een Grieks eiland woont en je auto graag wast met schuurpapier.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
striner schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:42:
[...]

Wist niet eens dat sport mode een ding was op dit voertuig? Of geldt dat alleen voor automaten (wij hebben een handbak)? Ik zal er eens naar kijken desalniettemin. Weer een ding wat op het lijstje van reparaties kan, we moeten 4 september sowieso de auto naar de garage brengen om naar de koppeling te laten kijken, dus dan kunnen we de accuspanning ook meteen aangeven als aandachtspuntje (als ze voor beide zaken binnen 1 dag tijd hebben om naar te kijken).
Oh weet ik ook niet zeker hoor, maar mijn Focus met handbak had dat wel. Sportmodus zorgde voor uitschakeling van auto start/stop en de cilinderuitschakeling. Vooral vanwege het laatste punt had ik 'm vaak in sportmodus. De cilinderuitschakeling zorgt namelijk voor irritante trillingen in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

InZane schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Oh weet ik ook niet zeker hoor, maar mijn Focus met handbak had dat wel. Sportmodus zorgde voor uitschakeling van auto start/stop en de cilinderuitschakeling. Vooral vanwege het laatste punt had ik 'm vaak in sportmodus. De cilinderuitschakeling zorgt namelijk voor irritante trillingen in de auto.
Mijn focus, handbak, heeft dat wel, ik heb die uitschakeling nog nooit gemerkt maar ik denk wel eens dat ik niet op de originele software rondrijd.

Een ecosport staat misschien standaard al in sportmodus, dan doet stop/start het natuurlijk niet. O-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Weet iemand waar ik op moet zoeken als ik die plastic clipjes voor de hoedenplank in mijn EcoSport los wil bestellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrPk0jJ7uEJ-xxd98DI3BbNIKNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LwHAuu2Cy3zhvLCgXJD4Xf4S.png?f=user_large

Als ik online zoek op "Ecosport hoedenplank clip" of "Ford trunk cover clip" krijg ik alleen de enkele U-vormpjes zoals hieronder, maar ik moet die met dubbele U per clip hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyEo4uSUHtpX1KEyBXuJTMwas_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tFGEbukypsVLOdATJpba1iHL.png?f=fotoalbum_large

Bij aankoop van de auto mistte er één van de twee clips dus nu kan ik de hoedenplank maar aan één kant vastzetten in de omhoog-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
bdw80 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Volgens mij is deze versie vooral leuk als je per sé een ander kleurtje of warmtepomp wilt, maar ook nog de SEPP subsidie wil gebruiken. Anders is volgens mij het standaard model een betere prijs / kwaliteit verhouding :)
Ja, bij de andere ga je al snel over de grens voor de subsidie heen. Denk wel een hele complete uitvoering die limited edition uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:10
Aandrijflijn van de limited is langzamer en een stuk minder efficiënt. Met name dat laatste is wel iets om rekening mee te houden (voor zowel de euro’s als milieu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
striner schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:28:
Weet iemand waar ik op moet zoeken als ik die plastic clipjes voor de hoedenplank in mijn EcoSport los wil bestellen?
[Afbeelding]

Als ik online zoek op "Ecosport hoedenplank clip" of "Ford trunk cover clip" krijg ik alleen de enkele U-vormpjes zoals hieronder, maar ik moet die met dubbele U per clip hebben.
[Afbeelding]

Bij aankoop van de auto mistte er één van de twee clips dus nu kan ik de hoedenplank maar aan één kant vastzetten in de omhoog-stand.
Is los verkrijgbaar bij de dealer.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dit zijn nog “oude” aandrijfunits van het CBG-platform. De APP310 die hier gebruikt wordt. Cupra heeft ze ook. De anderen hebben de nieuwe APP550. Aangezien het een speciaal model betreft dat alleen als normale Explorer verkrijgbaar is en niet als Premium zal dit waarschijnlijk een "sale" zijn van het oude MEB-platform, ik denk dat de VW Groep er nog te veel op voorraad heeft.
Daarbij heb je dus minder vermogen op een grotere accu, minder efficiënt dus. Wel een iets snellere laadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
martinvdm schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:39:
[...]

Dit zijn nog “oude” aandrijfunits van het CBG-platform. De APP310 die hier gebruikt wordt. Cupra heeft ze ook. De anderen hebben de nieuwe APP550. Aangezien het een speciaal model betreft dat alleen als normale Explorer verkrijgbaar is en niet als Premium zal dit waarschijnlijk een "sale" zijn van het oude MEB-platform, ik denk dat de VW Groep er nog te veel op voorraad heeft.
Daarbij heb je dus minder vermogen op een grotere accu, minder efficiënt dus. Wel een iets snellere laadtijd.
Dank voor je reactie. Benieuwd of je het verschil gaat merken overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
striner schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:28:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op Alixpress kom ik ook alleen de rechte tegen (hetzelfde uit jouw plaatje, voor een paar euro :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@SniperGuy Dat zijn dus helaas niet degene die ik nodig heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ze zijn inderdaad anders, maar volgens mij moeten die wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
maar dit zijn gewoon enkele clips toch? die kunnen dan wel de plank omhoog en omlaag bewegen, maar niet vastklikken in de pin die erachter zit.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb mijn nieuwe Fiesta vandaag opgehaald O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uf2nVe-OkwhSewcUiM8kadyrBC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEao0v7AtAta8oOSD368cwqH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Duinkonijn

Huh?

ikdedinges schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:12:

[Afbeelding]
Toffe bak man :)
Veel plezier er mee

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
Duinkonijn schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

Toffe bak man :)
Veel plezier er mee
Thanks man!
Ja dat gaat wel goedkomen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

ikdedinges schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:12:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, zijn leuke auto’s om te rijden! Aan de bagde voorop te zien deze al helemaal.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikdedinges
Pixeltje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Gefeliciteerd, zijn leuke auto’s om te rijden! Aan de bagde voorop te zien deze al helemaal.
Dit is mijn vierde Fiesta! Maar mijn eerste echte ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Geen st line? Cool..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Alleen de echte ST heeft bij Ford altijd echt ST op de grill staan :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

Pixeltje

Woo-woohoo!

ikdedinges schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:03:
[...]

Dit is mijn vierde Fiesta! Maar mijn eerste echte ST.
Doen die tegenwoordig? 200 pk? Dat is dikke pret in dit formaat auto. die ST’s liggen ook erg goed op de weg dus daar heb je binnen de snelheidslimiet al veel plezier mee.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikdedinges
Pixeltje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:35:
[...]

Doen die tegenwoordig? 200 pk? Dat is dikke pret in dit formaat auto. die ST’s liggen ook erg goed op de weg dus daar heb je binnen de snelheidslimiet al veel plezier mee.
200 pk inderdaad, deze is met performance pakket dus ook met een quaife LSD. Ja is echt pret! Ook het geluid uit de uitlaat in de sportstand maakt het allemaal nog leuker :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De 77kwh versie is de 'oude' aandrijflijn van de ID4 en Enyaq van voor de facelift. De reden dat de Explorer zo laat kwam was juist dat Ford wou wachten op de nieuwe aandrijflijn van vag. Komen ze na de introductie alsnog met een versie met de oude lijn... Wonderlijk beleid.

Ik zou altijd voor de nieuwe 79kwh aandrijflijn gaan. Ontwikkelingen gaan snel in EV land en dan dan koop je toch een auto op ca 5 jaar oude techniek.

Ik heb een proefrit gemaakt in de 79kwh versie en die rijd serieus goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2024 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Chaoss schreef op zondag 1 september 2024 @ 02:12:
[...]

De 77kwh versie is de 'oude' aandrijflijn van de ID4 en Enyaq van voor de facelift. De reden dat de Explorer zo laat kwam was juist dat Ford wou wachten op de nieuwe aandrijflijn van vag. Komen ze na de introductie alsnog met een versie met de oude lijn... Wonderlijk beleid.

Ik zou altijd voor de nieuwe 79kwh aandrijflijn gaan. Ontwikkelingen gaan snel in EV land en dan dan koop je toch een auto op ca 5 jaar oude techniek.

Precies andersom. De 77kwh is de nieuwere type, zie mijn opmerking hier: martinvdm in "Het grote Ford topic"
De 79kwh is dus de verouderde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

martinvdm schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:19:
[...]

Precies andersom. De 77kwh is de nieuwere type, zie mijn opmerking hier: martinvdm in "Het grote Ford topic"
De 79kwh is dus de verouderde versie.
Ja je hebt gelijk, mijn vergissing. Idd de 77kwh is de nieuwe versie heeft daardoor ook meer range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Chaoss schreef op zondag 1 september 2024 @ 02:12:
[...]

Dank voor de info. Echter als je voor PL gaat maakt het mi niet veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Martijnvdb schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:39:
[...]

Dank voor de info. Echter als je voor PL gaat maakt het mi niet veel uit.
Bij PL kan ik mij voorstellen dat je de goedkoopste optie neemt. Ik weet niet wat het verschil is maar bij zakelijke lease zou ik altijd de nieuwe willen hebben. Je verbruikt ook minder stroom, nu zal de terugverdientijd tijd mischien erg lang zijn maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36

sbuter

...dus...

Voor de Ford Explorer EV is inmiddels een apart topic gemaakt https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2262046

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
ikdedinges schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

200 pk inderdaad, deze is met performance pakket dus ook met een quaife LSD. Ja is echt pret! Ook het geluid uit de uitlaat in de sportstand maakt het allemaal nog leuker :)
Totdat blijkt dat dat geluid uit je speakers komt :+ :D
Ik heb het bij mij uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
SniperGuy schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:50:
[...]

Totdat blijkt dat dat geluid uit je speakers komt :+ :D
Ik heb het bij mij uitgezet...
Ik heb het ook uit staan :)
Zit alleen wel een milltek uitlaat onder. Vind ik persoonlijk goed klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dan is het wél echt 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-09 23:46
ikdedinges schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:35:
[...]

Ik heb het ook uit staan :)
Zit alleen wel een milltek uitlaat onder. Vind ik persoonlijk goed klinken
Heb je een filmpje? Ben oprecht benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
x0z8_ schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:31:
[...]

Heb je een filmpje? Ben oprecht benieuwd!
Nee ik heb geen filmpje, kan wel een keer proberen een filmpje te maken.
Staat trouwens ook wel genoeg op youtube ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog 2 nachtjes slapen! *O*

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 13:23
Helaas hier ook geen flippers aan het stuur. Belgische ford focus st line 155 pk

[ Voor 7% gewijzigd door Hills360 op 05-09-2024 19:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PdeBie

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dag Puntootje! Dank voor je trouwe dienst.

10 jaar mee gedaan en op een defecte accu en boordcomputer na, nooit stukken gehad. Goed gewerkt beestje!

(Mijn vrouw moest toch wel een traantje laten toen we voor het laatst naast de Punto stonden :p )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtfF3IueImLjw3SGaguCkZ7VD98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwEy8CfnpJVuMNHsYLJu0hrm.jpg?f=fotoalbum_large

Welkom Focus! Je hebt wat te bewijzen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIpdd8eSn623yLt9srrg7JF6wNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wz1ZNKG5OZWs3tFPbuz6jA7x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYNmaAxq0qw7wDy0PeZnUgop0QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqOfZtdYHs0sNh1I2cy9t7e2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gljARZAbnluXNLPsn_2rVndWmg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUWziybqrHagtzfRI4Lt4bOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEu1qcz84PgcWlz0MvaeV-mD-cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ag6UqTD6HwA127KfjKK06kum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvSZ5iiJ4lswEcWX_Uyy6VuGwyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmW656prtl7ESjsH9vCUWfhe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

rjong5

?

Mooie wagen, veel plezier ermee.

Ik had voor mijn vrouw ook tijdelijk een wagentje gekocht omdat de prive lease wagen op zich liet wachten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8Eh8kd1IkSGtJ5pEhx5sMCreY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTHZIp48Djx8lasYsacyAdn9.jpg?f=fotoalbum_large

De grootste lol gehad in dat gebakje, achteraf had ik die gewoon moeten houden.

Anyway, nog een weekje of 2 , dan komt als het goed is de focus stline -x bij de dealer.

Kan niet wachten om de corolla in te leveren ( niets mis met de toyota overigens)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Aangezien ik in de vele rijtesten zie staan dat de ecoboost focus niet zuinig zou zijn etc.

Afgelopen zomervakantie, focus wagon 125 ecoboost hybrid. 4473 km. Lange stukken buitenlandse snelwegen en veel sportief in bergen rijden. Snelwegen altijd met beladen auto.

Gemiddeld verbruik: 5.6l/100km.

Wat mij betreft een hele goede waarde voor een grote auto. Toont ook dat dit soort auto's eindeloos meer praktisch zijn dan al die hoge modellen. De focus heeft zich als zeer praktische auto laten zien, afwerking vind ik niet top. Maar als reis en rijdersauto is het geweldig. Voor kamperen ook handig, veel handige haken en doelgerichte punten. Activity vakje ook veel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Rijtesten geloof ik nooit zo, die Duitse site waar iedereen zijn verbruik bijhoud wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Laatst online: 14:49

Luuk2015

Vires in numeris

Ik ben op zoek naar een Ford Focus, hierbij heb ik het oog op de volgende occasion.

Dit weekend heb ik een proefrit gepland, maar ik heb nu wat "onderzoek" vanuit huis gedaan.
Wat mij opvalt is dat de auto volgens de RDW een onlogische kilometerstand heeft. Echter geeft de dealer wel aan dat er een NAP-pas bij de auto zit inbegrepen. Dat is dan toch niet mogelijk?
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Gelijk afhaken? Of is een foutieve kilometerstand mogelijk te herstellen indien het echt om een typ fout gaat?
Ik ben benieuwd wat jullie denken.

- Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:43
@Luuk2015 Ik zou de RDW geloven en om die reden meteen afhaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Luuk2015 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:35:
Ik ben op zoek naar een Ford Focus, hierbij heb ik het oog op de volgende occasion.

Dit weekend heb ik een proefrit gepland, maar ik heb nu wat "onderzoek" vanuit huis gedaan.
Wat mij opvalt is dat de auto volgens de RDW een onlogische kilometerstand heeft. Echter geeft de dealer wel aan dat er een NAP-pas bij de auto zit inbegrepen. Dat is dan toch niet mogelijk?
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Gelijk afhaken? Of is een foutieve kilometerstand mogelijk te herstellen indien het echt om een typ fout gaat?

- Luuk
Gewoon ff navraag doen. Het is een NL auto van 1 prive eigenaar geweest. Een dealer wil ook geen auto's met teruggedraaide teller verkopen normaal gesproken.

Heeft de auto wel alle opties die je wil hebben? Ik zie eigenlijk alleen climate control en verder niks leuks zoals voorruit, stuur of stoelverwarming. Geen led koplampen. Geen adaptieve cruise control. Een Focus is juist met een beperkt budget goed in de opties te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
Een NAP krijg je altijd, daar kan de conclusie opstaan dat de stand logisch, of onlogisch is.
Ikzelf zou er met een boog omheen lopen, het is maar de vraag wat het doet met de inruilwaarde als je hem over een paar jaar wilt inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Laatst online: 14:49

Luuk2015

Vires in numeris

GekkeRipper schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:28:
[...]

Heeft de auto wel alle opties die je wil hebben? Ik zie eigenlijk alleen climate control en verder niks leuks zoals voorruit, stuur of stoelverwarming. Geen led koplampen. Geen adaptieve cruise control. Een Focus is juist met een beperkt budget goed in de opties te zetten.
Goed dat je die vraag stelt. Ik ben specifiek op zoek naar een Focus voor ongeveer 15 a 16k.
Echter valt het mij op dat deze dan al vaak een kilometerstand van meer dan 1 ton hebben.
Dan heb ik toch liever een iets uitgeruste auto i.c.m. met een lagere kilometerstand.
Ik zit nu ook specifiek te zoeken voor een auto met BOVAG garantie, alleen weet ik nou niet of dat per se het meest verstandige is, aangezien er namelijk veel meer occasions te vinden zonder BOVAG garantie.
Wellicht heb jij een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:38

- Luuk
De dealer kan toch gewoon het tellerstand rapport overleggen van de rdw. Kan je daaruit opmaken of het een tikfout of iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Luuk2015 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:43:
[...]

Goed dat je die vraag stelt. Ik ben specifiek op zoek naar een Focus voor ongeveer 15 a 16k.
Echter valt het mij op dat deze dan al vaak een kilometerstand van meer dan 1 ton hebben.
Dan heb ik toch liever een iets uitgeruste auto i.c.m. met een lagere kilometerstand.
Ik zit nu ook specifiek te zoeken voor een auto met BOVAG garantie, alleen weet ik nou niet of dat per se het meest verstandige is, aangezien er namelijk veel meer occasions te vinden zonder BOVAG garantie.
Wellicht heb jij een idee.
In principe is een jaar garantie verplicht vanuit welke verkoper dan ook. Maar dan komt de vraag bij problemen, wat is garantie en krijg je het ook? Bovag is een betrouwbaar label en je kunt er ook met klachten over een bedrijf terecht. Dus heb je wat meer zekerheid. Ik ben het met je eens dat je een auto wil hebben waar je een jaar garantie op hebt en waar de verkoper dat gewoon zelf geeft. Dus geen rare garantie verzekering die niet in de prijs is mee geadverteerd. Dat zijn typische praktijken van handelaren die zelf geen onderhoud doen en je keihard laten vallen na aankoop van je auto. Maar een normaal garagebedrijf met eigen monteurs dat goede reviews heeft zou ik gewoon vertrouwen. Dus wellicht het filter Bovag garantie uit je zoekopdracht halen. De advertenties bevatten vaak niet alle juiste vinkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy

- Luuk
Waarschijnlijk een tikfout bij onderhoud, dan schiet hij op onlogisch. Geen oordeel geven ze aan auto's die geïmporteerd zijn en dat is deze volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
Ik kreeg sinds ik mijn Fiesta heb steeds meldingen in de Fordpass app dat de auto in accu spaarmodus ging.
Dus ik was bang dat de accu kapot zou zijn. Accu even nagemeten terwijl de auto in accu spaarmodus ging en het voltage was gewoon 12.5 volt. Dus de accu leek me geen probleem.
Heb ik online een manier gevonden om de BMS te resetten en sindsdien heb ik die meldingen niet meer gehad.

De manier om de BMS te resetten is:
Auto aan zetten maar niet starten
Lampen aanzetten
3x met het grootlicht knipperen en daarna snel 5x de rem intrappen.
Het acculampje zal dan knipperen.

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
ikdedinges schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:11:
Ik kreeg sinds ik mijn Fiesta heb steeds meldingen in de Fordpass app dat de auto in accu spaarmodus ging.
Dus ik was bang dat de accu kapot zou zijn. Accu even nagemeten terwijl de auto in accu spaarmodus ging en het voltage was gewoon 12.5 volt. Dus de accu leek me geen probleem.
Heb ik online een manier gevonden om de BMS te resetten en sindsdien heb ik die meldingen niet meer gehad.

Lampen aanzetten
Mijn Fiesta uit 2021 had hetzelfde probleem. Mijn accu was echter wel kapot, netjes binnen de garantietermijn vervangen. Na vervangen van de accu bleef de app dezelfde meldingen geven todat ik bovenstaand uitgevoerd had, toen bleven de meldingen weg. Blijkbaar heeft de Ford garage bovenstaand niet uitgevoerd.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
ikdedinges schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:11:

Lampen aanzetten
Mij viel tijdens de vakantie op dat de auto dit veel deed. Stond vaak een koelbox in, veel en lang met de klep open (lekker de auto naast de tent). Toen kreeg ik die melding ook. Tijdens normaal gebruik eigenlijk nooit. Goed te weten dat die melding niet meteen betekend dat de accu kapot gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 12:36
Ik deel dit bericht hier ook maar even omdat er hier ook Ford-rijders zijn.
https://www.focusclub.nl/...cte-oliepomp-riem.125404/

[ Voor 3% gewijzigd door mstuniek op 27-09-2024 20:10 ]

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:14
Ik heb mijn Fiesta ST-Line 1.0 met productiedatum 05-2019 halverwege de zomer nog bij de Ford dealer gehad voor een grote onderhoudsbeurt.

De olie was wel aan vervanging toe volgens de app, maar ze hebben helemaal niks gezegd over bovenstaande probleem.

Of is het pure domme pech als je dit overkomt?

• fordolieriem
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 04-10-2024
Ruben279 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:04:
Ik heb mijn Fiesta ST-Line 1.0 met productiedatum 05-2019 halverwege de zomer nog bij de Ford dealer gehad voor een grote onderhoudsbeurt.

De olie was wel aan vervanging toe volgens de app, maar ze hebben helemaal niks gezegd over bovenstaande probleem.

Of is het pure domme pech als je dit overkomt?
Er vanuit gaande dat je doelt op de oliepomp riem, dit is vooral bij de automaat het geval.

*knip* vragen over moderatie mogen via de DM

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 01-10-2024 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fordolieriem
*knip* Mensen met hetzelfde probleem worden geadviseerd ook een dossier op te bouwen zodat ze via Ford hopelijk de reparatiekosten vergoed zullen krijgen.

Aangezien dit toch een groot probleem is dat veel klanten van Ford schade oplevert zowel motor schade van hun auto als financiële schade om het probleem op te lossen zal ik er op tijd bij zijn om erger te voorkomen.

https://www.ford.com/supp...-oil-pump-failure-recall/

https://www.thedrive.com/...-finally-getting-recalled

[ Voor 58% gewijzigd door Touchdomex op 01-10-2024 12:08 . Reden: commentaar op moderatie verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als hangende plaat van dit topic:

Hier zitten alle Ford rijders van tweakers en in de 520 pagina's van dit topic is dit nu 2 keer gemeld, als het al twee keer is. Blijkbaar komt het niet vaak voor, of wordt het netjes opgelost. Vergelijk dat met de (hangende plaat) Stellantis 1.2 of de VAG TSItjes met rammelende kettingen van een paar jaar geleden. Elk merk heeft ellende, het gaat erom hoe je ermee omgaat als organisatie.

Die recall staat trouwens ook al minimaal een half jaar online (Open: when will you inform..) en de link van The Drive is van Januari.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Goed bezig meneer @fordolieriem

@pjottum je hebt een punt. Dit topic loopt echter al sinds 2010. De problemen zijn pas vanaf bouwjaar 2015 erkend. Dan speelt het ook nog alleen voor de 1.0 met automaat. Hoeveel mensen rijden die? Een grote aanname van mijn kant: de 1.0 rijder kiest eerder voor een handbak.

Die 1.0 is gewoon een slecht ontworpen motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Mha de 1.0 opzich niet, meer die natte riem.
* Duinkonijn heeft nu een ketting 8)

Ford is ook grappig bezig. Wil je je nieuw bestelde auto halen. Kan je het alleen via overmaken betalen.
Pfff

* Duinkonijn wil eigenlijk alleen pinnen

[ Voor 21% gewijzigd door Duinkonijn op 30-09-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Duinkonijn schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:04:
Mha de 1.0 opzich niet, meer die natte riem.
* Duinkonijn heeft nu een ketting 8)

Ford is ook grappig bezig. Wil je je nieuw bestelde auto halen. Kan je het alleen via overmaken betalen.
Pfff

* Duinkonijn wil eigenlijk alleen pinnen
Met een blok met een ketting loopt de oliepompriem toch door de olie? Zelfde gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

GekkeRipper schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:17:
[...]

Met een blok met een ketting loopt de oliepompriem toch door de olie? Zelfde gedonder.
Zoals eerder gezegd. Geen last van en ik ben nu met m’n derde auto met 1.0 bezig
4e in het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:34
Ik merk dat de linker ruitenwisser van de S-Max op het einde van de slag, rondom de wisseling van richting dus, een klein piepend geluid maakt. Wisser zal 1,5j oud zijn. Doet dit al een tijdje, maar niet altijd. Lijkt me dus geen ouderdom. Wist ook nog mooi streeploos en stuitert niet. Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordolieriem
snip, zie PM

[ Voor 109% gewijzigd door We Are Borg op 01-10-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordolieriem
pjottum schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:58:
Als hangende plaat van dit topic:

Hier zitten alle Ford rijders van tweakers en in de 520 pagina's van dit topic is dit nu 2 keer gemeld, als het al twee keer is. Blijkbaar komt het niet vaak voor, of wordt het netjes opgelost. Vergelijk dat met de (hangende plaat) Stellantis 1.2 of de VAG TSItjes met rammelende kettingen van een paar jaar geleden. Elk merk heeft ellende, het gaat erom hoe je ermee omgaat als organisatie.

Die recall staat trouwens ook al minimaal een half jaar online (Open: when will you inform..) en de link van The Drive is van Januari.
Stellantis roept duizenden auto's terug maar het probleem zal wel niet zo groot zijn?

En hoe Ford er mee om gaat is dus precies het punt hier. In andere landen erkennen ze het probleem (Staat op de officiele Ford website) en in de VS zijn er rechtszaken geweest. Maar in Nederland doen ze alsof hun neus bloed. Terwijl er tientallen meldingen zijn te vinden online.

Dit is iets dat gaat vanaf nu alleen maar groter worden.
Duinkonijn schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:35:
[...]

Zoals eerder gezegd. Geen last van en ik ben nu met m’n derde auto met 1.0 bezig
4e in het gezin.
Dus omdat jij er persoonlijk nooit last van hebt gehad is er niks aan de hand? Terwijl er in het buitenland terugroepacties zijn en rechtszaken en er tientallen meldingen zijn van deze wet-belts bij de ford ecoboost motoren?

Ach ja, ik gun het je natuurlijk in de praktijk niet, maar wel in theorie zodat je weet dat puur omdat je er zelf geen problemen mee hebt het niet betekent dat het probleem niet speelt.

Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 205Gutmann
@fordolieriem Welk belang heb jij in deze?
Je bent nieuw hier op het forum, je bent geregistreerd met een nickname die gerelateerd is het 'probleem' waar je aandacht voor vraagt, vervolgens trek je ook de conclusie van anderen in twijfel die aangeven dat het probleem hier niet zo groot is.

Als ik op het forum van Autoweek een vraag ga stellen over problemen met een Intel I7 van de 12e of 13e generatie zal het daar ook niet stormlopen met de reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:31

Bluebe

Roar

Gister is mijn Ford Focus station 1.0 ecoboost 125pk van 2020 voor een grote beurt bij de ford dealer geweest. Het viel de monteur op dat er wat olie achter zat dat mogelijk komt door een lekkage/zweten van het distributiedeksel achter. Het is nu schoongemaakt en ik ga over 4 weken even terug zodat ze duidelijker een diagnose kunnen stellen.

Ik vond toevallig ook dit geval maar dan van een 1.5 ecoboost: https://www.focusclub.nl/...-mk4-1-5-ecoboost.123859/

Zit uiteraard niet te wachten op zulke hoge extra kosten voor een auto die bijna 4 jaar oud is. Iemand anders ooit last gehad van dit euvel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:19

OmeJoyo

This is me

Bij de 1.5 is dit een bekend probleem inderdaad, heb ik met de mijne ook gehad, is bekend bij Ford en wordt gewoon nejtes opgelost. Bij de 1.0 heb ik dit eigenlijk nog niet eerder gehoord of gezien.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Dat heeft mijn Focus met 1.5 3-cyl ook gehad. Zijn ze achtergekomen bij de afleverbeurt, schijnt een modificatie voor te zijn die dit permanent verhelpt als ik het me goed herinner, vertelden ze me bij de afleverbeurt. De 1.5 is dacht ik gewoon een uitvergrote versie van die 1.0, dus die zal dat inderdaad ook hebben.

Over die riem door olie iets verder terug: die problemen met afbrokkelende riemen heb je niet als je de olie op tijd vervangt (en liever 10k km eerder dan Ford aangeeft) en als je de juiste, door Ford aangeraden, olie gebruikt.

De riem wordt namelijk aangevreten door olie als: er een te hoog vocht of ethanol gehalte in de olie zit (door lekkage langs de zuigerringen, dat heb je altijd wel iets), dit kun je tegengaan door olie tijdig te vervangen. En als er olie wordt gebruikt die niet voldoet aan de eisen van Ford, dan mis je namelijk het olie additief dat de riem beschermd.
fordolieriem schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:45:
En hoe Ford er mee om gaat is dus precies het punt hier. In andere landen erkennen ze het probleem (Staat op de officiele Ford website) en in de VS zijn er rechtszaken geweest. Maar in Nederland doen ze alsof hun neus bloed. Terwijl er tientallen meldingen zijn te vinden online.
Lekker voorbeeld, in de VS krijgt een koffiezaak ook een rechtszaak aan de broek als iemand zich brand aan hete koffie en er niet op het bekertje staat dat het heet kan zijn.

In de VS hebben ze Philips ook voor de rechter gesleept voor die slaapapneu apparaten omdat men de instructie in de handleiding negeerde over welk schoonmaakmiddel ze moesten gebruiken om dat ding schoon te maken, waardoor materiaal afbrokkelde en er gevaarlijke situaties konden ontstaan.

Enzo wordt er ook een rechtszaak tegen Ford gestart omdat mensen de instructies niet lezen, er MOET echt de juiste olie in die Ford aanraad, anders gaat die riem stuk.

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 02-10-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordolieriem
*snip* zie vorige DM's: het blijven herhalen van dezelfde inhoud is niet de bedoeling.

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 04-10-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:16:
Dat heeft mijn Focus met 1.5 3-cyl ook gehad. Zijn ze achtergekomen bij de afleverbeurt, schijnt een modificatie voor te zijn die dit permanent verhelpt als ik het me goed herinner, vertelden ze me bij de afleverbeurt. De 1.5 is dacht ik gewoon een uitvergrote versie van die 1.0, dus die zal dat inderdaad ook hebben.

Over die riem door olie iets verder terug: die problemen met afbrokkelende riemen heb je niet als je de olie op tijd vervangt (en liever 10k km eerder dan Ford aangeeft) en als je de juiste, door Ford aangeraden, olie gebruikt.

De riem wordt namelijk aangevreten door olie als: er een te hoog vocht of ethanol gehalte in de olie zit (door lekkage langs de zuigerringen, dat heb je altijd wel iets), dit kun je tegengaan door olie tijdig te vervangen. En als er olie wordt gebruikt die niet voldoet aan de eisen van Ford, dan mis je namelijk het olie additief dat de riem beschermd.

[...]

Lekker voorbeeld, in de VS krijgt een koffiezaak ook een rechtszaak aan de broek als iemand zich brand aan hete koffie en er niet op het bekertje staat dat het heet kan zijn.

In de VS hebben ze Philips ook voor de rechter gesleept voor die slaapapneu apparaten omdat men de instructie in de handleiding negeerde over welk schoonmaakmiddel ze moesten gebruiken om dat ding schoon te maken, waardoor materiaal afbrokkelde en er gevaarlijke situaties konden ontstaan.

Enzo wordt er ook een rechtszaak tegen Ford gestart omdat mensen de instructies niet lezen, er MOET echt de juiste olie in die Ford aanraad, anders gaat die riem stuk.
De 1.5 3cyl , zogenaamde 'Dragon" motor, is wel degelijk anders dan de 1.0 3cyl, deze heeft namelijk een ketting ipv een riem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:51:
Bij de 1.5 is dit een bekend probleem inderdaad, heb ik met de mijne ook gehad, is bekend bij Ford en wordt gewoon nejtes opgelost. Bij de 1.0 heb ik dit eigenlijk nog niet eerder gehoord of gezien.
Die van mij had dit ook, was een aardig dure operatie, voor volledig verhaal bekijk link hieronder op het ford forum ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BarendBotje op 02-10-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Bluebe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:36:
Gister is mijn Ford Focus station 1.0 ecoboost 125pk van 2020 voor een grote beurt bij de ford dealer geweest. Het viel de monteur op dat er wat olie achter zat dat mogelijk komt door een lekkage/zweten van het distributiedeksel achter. Het is nu schoongemaakt en ik ga over 4 weken even terug zodat ze duidelijker een diagnose kunnen stellen.

Ik vond toevallig ook dit geval maar dan van een 1.5 ecoboost: https://www.focusclub.nl/...-mk4-1-5-ecoboost.123859/

Zit uiteraard niet te wachten op zulke hoge extra kosten voor een auto die bijna 4 jaar oud is. Iemand anders ooit last gehad van dit euvel?
Lol dat is mijn post! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:19

OmeJoyo

This is me

BarendBotje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Die van mij had dit ook, was een aardig dure operatie, kreeg uiteindelijk 200 euro toe op de reparatie van 1000 euro :'(
Ik had het met het eerste jaar al, dus dat was weinig discussie.

Wel balen dat ze ondanks dat dit een bekend iets is toch zoveel geld rekenen hiervoor .

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Pagina: 1 ... 130 ... 139 Laatste