Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 129 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
sOid schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:19:
Heren, ik heb jullie advies nodig!

M'n moeder heeft een Ford B-Max van eind 2014. Bijna 10 jaar oud dus. Kilometerstand ongeveer 83.000.
Bij een onderhoudsbeurt heeft de merkdealer gezegd dat Ford adviseert de distributieriem te vervangen na 10 jaar of na 250k k/m.

Het schijnt bij deze auto vrij kostbaar te zijn om dat te doen. De dealer zegt dat het ongeveer €1600 euro gaat kosten. Flinke smak geld dus.

Concrete vragen:
- Hoe nodig is dit nou echt? Of is het een verkooppraatje van de dealer?
- Zijn de kosten realistisch, of is dit erg hoog?
- Stel dat ze ervoor kiest om de distributieriem voorlopig niet te vervangen, waar kan dan op worden gelet als indicatie dat het wel nodig is? Piepend geluid bijvoorbeeld?
Vraag die je jezelf moet stellen: heb je voor 1600 euro een vergelijkbare auto?
Zo ja dan moet je hem inruilen, zo nee dan moet je jezelf afvragen:
Wil ik nog met deze auto door blijven rijden? (gemiddeld 8300km per jaar is een lachertje), zo nee: inruilen (maar dat gaat altijd meer dan 1600 euro kosten)

Ja de riemen moeten om de 10 jaar / 200000km (wat het eerste komt) De gok nemen kán een afgeschreven motorblok betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wie weet er nog een fijne Ford dealer in de randstad te vinden? Ik was vandaag voor een nieuwe Kuga bij de Ford Store in de Meern. Man o man wat een stelletje ongeïnteresseerde pipo's werken daar.

Ooit was ik zelf autoverkoper, maar alles wat ik heb geleerd over de klant welkom laten voelen, inleven in de klant, behoeften analyseren etc lijkt wel totaal overboord gegooid te zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Timmert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:43:
Wie weet er nog een fijne Ford dealer in de randstad te vinden? Ik was vandaag voor een nieuwe Kuga bij de Ford Store in de Meern. Man o man wat een stelletje ongeïnteresseerde pipo's werken daar.

Ooit was ik zelf autoverkoper, maar alles wat ik heb geleerd over de klant welkom laten voelen, inleven in de klant, behoeften analyseren etc lijkt wel totaal overboord gegooid te zijn tegenwoordig.
Mijn auto komt bij Crum Houten (nu Zeeuw en Zeeuw geloof ik) vandaan. Verkoop was boven verwachting prima :)
Andere ervaringen:
Hedin Hoofddorp: wegblijven
Hedin Naaldwijk: ook wegblijven
Hedin Den-Haag: leugenachtige ongeintereseerde types, ook wegblijven

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 09-08-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dank voor de adviezen allemaal, zal 't terugkoppelen aan m'n moeder!

@Timmert Toen ik nog een Ford had, was ik altijd wel te spreken over Poll. Maar dat is wel een tijdje geleden, en ik begrijp dat daar eea is veranderd. Dus het kan nu anders zijn.

En indd ook Crum in Houten, zoals @SniperGuy zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:07

Is het stukje randstad erg belangrijk voor je?
Anders zou ik lekker eens naar Friesland komen, goede ervaringen met Sutherland. Hebben vestigingen in Sneek, Heerenveen, Drachten en Leeuwarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Grappig ik heb weer slechte ervaringen in Houten en goede in Naaldwijk (wel weer 5 j geleden) en Woerden.
Volgens mij moet je een beetje geluk hebben met wie je treft.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ruben279 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:57:
[...]

Is het stukje randstad erg belangrijk voor je?
Anders zou ik lekker eens naar Friesland komen, goede ervaringen met Sutherland. Hebben vestigingen in Sneek, Heerenveen, Drachten en Leeuwarden.
Met Sutherland heb ik al eens contact gehad. Inderdaad heel prettig! Maar als ik een nieuwe auto koop heb ik toch liever een dealer iets dichter bij huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:42

EiT

Timmert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Met Sutherland heb ik al eens contact gehad. Inderdaad heel prettig! Maar als ik een nieuwe auto koop heb ik toch liever een dealer iets dichter bij huis.
Daar heb ik achteraf spijt van. Auto gehaald bij een dealer dicht bij huis. Binnen 5 minuten de auto gekocht met de wens een voorraad model. Gaat die vent op vakantie zonder de auto te bestellen (bestel bevestiging van Ford kwam een dag na zijn vakantie) en zonder ons te informeren.

Reden om lokaal te kopen was dat mijn vrouw niet zoals mij 50km om wilt rijden voor een dealer. Ook niet voor eventuele garantie punten en inruil. Daarom maar lokaal bij de keukenboer gekocht. Alle vooroordelen die ik al had zijn zo’n beetje uitgekomen. Eigenlijk ging alles goed tot de handtekening.

Auto wordt binnenkort geleverd, 3 weken over de verwachte levertijd.

Zelf te spreken over Gorinchem, houd er wel rekening mee dat alle Ford dealers een aantal keer overgenomen zijn en dat de service ook kan afhangen van de persoon die er werkt. Toen Tigchelaar werd overgenomen zag je het ook al snel achter uit gaan.

Waarschijnlijk zijn die organisaties zo groot dat het personeel net zoals de klant gewoon een nummertje is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:07
Ik zou Hekkert (Limburg) ook ontwijken....
Puur op mijn eigen (eerste en enige ervaring) overigens hoor.

Was daar toen ik een Fiesta ST-Line zocht.
Op de website stond daar een leuke, dus ik helemaal van Friesland naar Heerlen gereden om er vervolgens daar achter te komen dat er flink aan gesleuteld was terwijl dat niet op de site stond.

Er zaten twee uitlaatstukken onder, en daardoor ook een ander bumpertje die er best leuk uit zag.
Kwam er aan, en dan ga ik eerst zelf even bij de auto kijken (had het bezoek sowieso niet aangekondigd) maar ik kon hem eerst niet vinden.

Toen zag ik 'm staan, maar merkte direct dat de uiterlijke kenmerken niet overeen kwamen met dat wat op de website stond. Alleen het kenteken |:(

Na een tijdje nog geen medewerker gezien, dus zelf maar even gaan zoeken om te vragen hoe dit precies zat.
Kreeg eerst een sneer dat ik niet eerst een medewerker aangesproken had, en dan pas bij de auto ging kijken.

Maar ze hadden m zelf weer naar "origineel" teruggebouwd, maar nooit die nieuwe foto's op de website gezet. Ofwel, de auto mooier voor laten doen dat ie eigenlijk is want ook de optielijst klopte niet helemaal.
Ik snap nog steeds niet wat voor voordeel dat voor hun had, maar ze bleven heel erg vaag doen over onderhoudsboekjes en data waarop die auto weer teruggebouwd is naar "origineel"

Vreselijk onbeschofte mensen daar in Heerlen, doe mij de Friese eerlijkheid dan maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

EiT schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Daar heb ik achteraf spijt van. Auto gehaald bij een dealer dicht bij huis. Binnen 5 minuten de auto gekocht met de wens een voorraad model. Gaat die vent op vakantie zonder de auto te bestellen (bestel bevestiging van Ford kwam een dag na zijn vakantie) en zonder ons te informeren.

Reden om lokaal te kopen was dat mijn vrouw niet zoals mij 50km om wilt rijden voor een dealer. Ook niet voor eventuele garantie punten en inruil. Daarom maar lokaal bij de keukenboer gekocht. Alle vooroordelen die ik al had zijn zo’n beetje uitgekomen. Eigenlijk ging alles goed tot de handtekening.

Auto wordt binnenkort geleverd, 3 weken over de verwachte levertijd.

Zelf te spreken over Gorinchem, houd er wel rekening mee dat alle Ford dealers een aantal keer overgenomen zijn en dat de service ook kan afhangen van de persoon die er werkt. Toen Tigchelaar werd overgenomen zag je het ook al snel achter uit gaan.

Waarschijnlijk zijn die organisaties zo groot dat het personeel net zoals de klant gewoon een nummertje is.
50km omrijden is geen probleem. Ik wil best vanuit Delft naar Utrecht of Hoofddorp bijvoorbeeld. Maar Sutherland is 150km+. Dat is wat te gortig.

Verder herken ik wat je zegt over de overnames. Ik ga mn geluk misschien nog eens in Alphen aan de Rijn beproeven. Dat was vroeger van Bunningen en die waren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-09 23:46

Ik durf niet te zeggen hoe de dichtstbijzijnde vestigingen gelegen zijn voor jou maar ik ben zelf heel enthousiast over broekhuis (meerdere vestigingen waar ik ben geweest. Coulante mensen, deskundige monteurs die niet vies zijn van een uitdaging of dingen laten zien en in makkelijke taal uitleggen. En ze zijn voor een dealer nog eens best schappelijk geprijsd.

Ik heb er ook twee auto’s (focus en Kuga) gekocht en over het verkopend personeel kan ik grotendeels enthousiast zijn. Ik heb er meerdere uren gezeten om een goede auto te zoeken en vragen te beantwoorden en ze komen geïnteresseerd en betrokken over.

[ Voor 12% gewijzigd door x0z8_ op 09-08-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

x0z8_ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Ik durf niet te zeggen hoe de dichtstbijzijnde vestigingen gelegen zijn voor jou maar ik ben zelf heel enthousiast over broekhuis (meerdere vestigingen waar ik ben geweest. Coulante mensen, deskundige monteurs die niet vies zijn van een uitdaging of dingen laten zien en in makkelijke taal uitleggen. En ze zijn voor een dealer nog eens best schappelijk geprijsd.

Ik heb er ook twee auto’s (focus en Kuga) gekocht en over het verkopend personeel kan ik grotendeels enthousiast zijn. Ik heb er meerdere uren gezeten om een goede auto te zoeken en vragen te beantwoorden en ze komen geïnteresseerd en betrokken over.
Volgens mij zit Broekhuis o.a. in regio Utrecht? Dat is te doen voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:53
Ik zie ervaringen met verkopers overigens los van de onderhoudsafdeling. Anders kwam ik nooit meer bij de lokale dealer terwijl onderhoud goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Wie weet of een Ford Focus 1.0 EcoBoost mild hybride 155pk uit februari 2021 een distributie riem of ketting heeft?

Ik lees op internet verschillende verhalen, kom er niet echt wijs uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Bij Zeeuw en Zeeuw? Toen het ford Utrecht was, was het beter.. overname op overname is geen succes

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Timmert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:12:
[...]

Volgens mij zit Broekhuis o.a. in regio Utrecht? Dat is te doen voor mij.
Ik ben zelf in Wageningen geweest maar volgens mij zitten ze in heel Nederland onderhand behalve het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 20:50

Bluebe

Roar

Spurlie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:52:
Wie weet of een Ford Focus 1.0 EcoBoost mild hybride 155pk uit februari 2021 een distributie riem of ketting heeft?

Ik lees op internet verschillende verhalen, kom er niet echt wijs uit…
Ik heb de 125 pk mild hybrid van 2021 en die heeft een ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JhZjVAQFvfRhIKOe0tqfwxI39Y=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/ErqBDaTnta30tzHym76UBfLs.png?f=fotoalbum_small

Weet iemand of deze zwarte dingen los te bestellen zijn?
Hoe het deze trouwens?
Of heeft iemand misschien een origineel ford onderdeel nummer? Gaat om een focus 12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
Aggressor schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:17:
[Afbeelding]

Hoe het deze trouwens?
Of heeft iemand misschien een origineel ford onderdeel nummer? Gaat om een focus 12-2022
Bij mijn vorige smax waren die dingen ook enorm gaar. Ben er zelfs 1 verloren. Kwam omdat bij een ruitvervanging die dingen eraf moeten en ze niet gemaakt zijn voor verwijdering. Die monteurs (met name bij carglass) trekken die hele strips kapot.
Als je je ruit laat vervangen ook altijd melden dat ze die strips ook moeten vervangen. Het nadeel is dat vaak ook het tegendeel wordt gesloopt en die moet opnieuw gelijmd worden.

Dingen zijn zeker wel apart te krijgen. Ik zou bij een glasboer die zijn vak wel verstaat eens wat navraag doen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
R.E. schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:30:
[...]

Bij mijn vorige smax waren die dingen ook enorm gaar. Ben er zelfs 1 verloren. Kwam omdat bij een ruitvervanging die dingen eraf moeten en ze niet gemaakt zijn voor verwijdering. Die monteurs (met name bij carglass) trekken die hele strips kapot.
Als je je ruit laat vervangen ook altijd melden dat ze die strips ook moeten vervangen. Het nadeel is dat vaak ook het tegendeel wordt gesloopt en die moet opnieuw gelijmd worden.

Dingen zijn zeker wel apart te krijgen. Ik zou bij een glasboer die zijn vak wel verstaat eens wat navraag doen.
Deze kun je er uit/inklikken ... zijn niet gelijmd zover ik kan zien.
1 is wat beschadigd ..
Daarom, als iemand een origineel orderdeel nummer heeft .. graag _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:39
Vandaag een proefrit gemaakt in een Explorer EV en mn bestelling uit juni definitief gemaakt :) Verwachte levering was oktober-november.

Mooie auto van buiten en reed goed. Het interieur vond ik wat minder, met name de witte / grijze delen binnen waren grauw en voelde / zag er goedkoop uit...

Maar zo heeft elke auto wel voor en nadelen, al met al is deze volgens mij gewoon een goede deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

bdw80 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:12:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Explorer EV en mn bestelling uit juni definitief gemaakt :) Verwachte levering was oktober-november.

Mooie auto van buiten en reed goed. Het interieur vond ik wat minder, met name de witte / grijze delen binnen waren grauw en voelde / zag er goedkoop uit...

Maar zo heeft elke auto wel voor en nadelen, al met al is deze volgens mij gewoon een goede deal!
Hij is ook een heel stuk goedkoper als de ID7ID4 of Enyaq die op hetzelfde platform staan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Sport_Life schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Hij is ook een heel stuk goedkoper als de ID7 of Enyaq die op hetzelfde platform staan.
ID4 lijkt me een eerlijkere vergelijking, daar is hij op gebasseerd ;). ID4 is wel groter, ca 15cm en dat merk je wel op de achterbank en in de kofferbak.

@bdw80 Heb je de Scenic ook overwogen?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2024 21:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Chaoss schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

ID4 lijkt me een eerlijkere vergelijking, daar is hij op gebasseerd ;). ID4 is wel groter, ca 15cm en dat merk je wel op de achterbank en in de kofferbak.

@bdw80 Heb je de Scenic ook overwogen?
Is de wielbasis van de Ford en de ID4 niet hetzelfde? Dus ook evenveel ruimte achterin? Kofferbak is inderdaad wel iets kleiner dacht ik :)

Scenic wel bekeken, maar aangezien ik hem koop en Frans voor mij niet gelijk staat aan kwaliteit was het niet echt een serieuze optie. Daarnaast was hij in mijn situatie ook nog eens fors duurder, omdat het long range model buiten de SEPP valt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
Aggressor schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Deze kun je er uit/inklikken ... zijn niet gelijmd zover ik kan zien.
1 is wat beschadigd ..
Daarom, als iemand een origineel orderdeel nummer heeft .. graag _/-\o_
Ik heb even voor je gezocht.
Ik denk dat dit de nummers zijn die je zoekt:
CP9Z-5803136-A
CP9Z-5803137-A

Maar misschien zijn dit ze van het vorige model

[ Voor 5% gewijzigd door R.E. op 10-08-2024 23:29 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:01
Aggressor schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:17:
[Afbeelding]

Hoe het deze trouwens?
Toen ik voor de Focus een reserve onderdeel nodig had ben ik goed geholpen door Hedin. Snel contact en goede prijs via mail: onderdelen.ford@hedinautomotive.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft Ford garage ervaringen...

Op zich, een jaar geleden netjes en normaal geholpen toen we in de markt waren voor een mogelijk nieuwe PHEV. Dat is toen uiteindelijk een Kuga PHEV geworden.

We kregen een nette inruilprijs voor onze oude auto, en heel veel korting op een voorraadmodel. En de aflevering ging ook prima.
Dat was bij Broekhuis in Harderwijk.
Daarvoor ook bij de Ford garage in onze woonplaats (Lelystad) geprobeerd een Kuga te kopen. Daar was men niet echt geïnteresseerd in een mogelijke klant. Ditto voor Ford in Almere. :-(
Dus blijkbaar scheelt het nogal per vestiging.

after-sales daarentegen. :X
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

En bij het allereerste garantie dingetje begon het gezeik al:

Wat dat betreft zijn ook echt alle (merk)garages hetzelfde. :'(
Ik maak al >30 jaar hetzelfde mee. Van Toyota, VAG, Ford, Citroën, etc. Als er echt 'service' verleend moet worden. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Ik heb hetzelfde gehad bij Van Mossel Den Bosch. Niets anders dan gezeur.

Gerritse in Oss daarentegen denkt echt goed mee. Ik kom daar zowel prive met de Fiesta als met mijn leaseauto. In beide gevallen heb ik geen opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:40
Ik heb zelf echt hele goede ervaringen met Sutherland, zowel Heerenveen als Drachten.

Begin dit jaar mijn Focus jammer genoeg in Drachten moeten afleveren vanwege een defect in de versnellingsbak... heeft een paar weken mogen duren maar ben ondertussen goed op de hoogte gehouden.

Onlangs bij een onderhoud een gratis leenauto gekregen omdat het wat langer ging duren dan verwacht.

Jammer genoeg is de vestiging in mijn dorp sinds dit jaar gesloten waardoor ik nu naar Drachten moet rijden maar het is echt de moeite waard.

Neem wel je eigen koffie mee, dat wat daar uit de automaat komt is niet te drinken...

[ Voor 7% gewijzigd door Razenko op 11-08-2024 10:36 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bdw80 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Is de wielbasis van de Ford en de ID4 niet hetzelfde? Dus ook evenveel ruimte achterin? Kofferbak is inderdaad wel iets kleiner dacht ik :)
Wielbasis van de ID4 is 5cm groter dus dat is ruimte die je op de achterbank pakt. Kofferbak is 9O liter groter, dat zijn aardig wat pakken melk. :P Dus ja de VW is duurder maar je krijgt ook meer.

Ford Explorer is qua exterieur imho wel mooier dan de ID4. Range is (op papier) ook iets beter.

Opzich vindt ik dat licht grijze in het Explorer interieur wel mooi, is een onderbreking van al dat zwart wat eigenlijk alle auto's hebben. Maar het materiaal gebruik van de Explorer is dan weer minder, overal goedkoop plastic.

Scenic was qua materiaal duidelijk luxer afgewerkt, stuk ruimer op de achterbank, grotere kofferbak. Het dashboard is wel een beetje rommelig. Qua OS heb ik ook meer vertrouwen in Google Auto en ingebouwde maps met laadpaal info dan een eigen systeem van Ford. Qua technische kwaliteit heb ik niet echt een ander gevoel bij Ford of Renault. Explorer reed wel beter dan de Scenic want die heeft wat meer power, Scenic rijd prima maar is wat saai. Scenic is wel een paar duizend euro duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 11-08-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
Chaoss schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Wielbasis van de ID4 is 5cm groter dus dat is ruimte die je op de achterbank pakt. Kofferbak is 9O liter groter, dat zijn aardig wat pakken melk. :P Dus ja de VW is duurder maar je krijgt ook meer.
Hier staat verschil 4 mm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQsEdmucO7I7RESVPF8kD0PP67c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ALK4ecdzN8Tv7SGbYl3guc6x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Oh dan had ik een andere website. ID4 voelde wel ruimer achterin, had sowieso een betere instap achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb de scenic en de explorer ook beide bereden en vergeleken:
martinvdm schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:31:
[...]

De scenic heeft wat mooier materiaal gebruik binnenin, grotere achterdeur met een ruime instap en iets ruimer kofferbak maar wel een drempel. De ford oogt binnenin wat meer plastic, maar wel het gevoel van een grotere auto. Ruimte achterin goed, kleine instap. Stoelen van de ford zater beter maar je knieën knikken weinig, je zit dus vrij plat. Verder was de ford lekker rap en een kleine draai circel. Ik moest wel erg zoeken naar de bediening. Veel knopjes in menuus die net ff anders en onlogischer zijn dan mijn Skoda, maar dat is denk ik wennen. Verder oogt de ford wat robuuster en Amerikaanser vond ik en de Renault wat goedkoper, alhoewel de binnenkant Renault qua materiaal dus goed op orde heeft. Verder reed de ford soepel en comfortabel , ik denk comfortabeler dan de Renault. Ik vond het Google systeem bij Renault dan weer intuïtiever werken. De sleutel bij ford is wel fijner, wel zwaar vond ik. De Renault blijf ik kansloos vinden, met die vage card.

[ Voor 85% gewijzigd door martinvdm op 11-08-2024 18:38 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ruben279 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:08:
Ik zou Hekkert (Limburg) ook ontwijken....
Puur op mijn eigen (eerste en enige ervaring) overigens hoor.

Was daar toen ik een Fiesta ST-Line zocht.
Op de website stond daar een leuke, dus ik helemaal van Friesland naar Heerlen gereden om er vervolgens daar achter te komen dat er flink aan gesleuteld was terwijl dat niet op de site stond.

Er zaten twee uitlaatstukken onder, en daardoor ook een ander bumpertje die er best leuk uit zag.
Kwam er aan, en dan ga ik eerst zelf even bij de auto kijken (had het bezoek sowieso niet aangekondigd) maar ik kon hem eerst niet vinden.

Toen zag ik 'm staan, maar merkte direct dat de uiterlijke kenmerken niet overeen kwamen met dat wat op de website stond. Alleen het kenteken |:(

Na een tijdje nog geen medewerker gezien, dus zelf maar even gaan zoeken om te vragen hoe dit precies zat.
Kreeg eerst een sneer dat ik niet eerst een medewerker aangesproken had, en dan pas bij de auto ging kijken.

Maar ze hadden m zelf weer naar "origineel" teruggebouwd, maar nooit die nieuwe foto's op de website gezet. Ofwel, de auto mooier voor laten doen dat ie eigenlijk is want ook de optielijst klopte niet helemaal.
Ik snap nog steeds niet wat voor voordeel dat voor hun had, maar ze bleven heel erg vaag doen over onderhoudsboekjes en data waarop die auto weer teruggebouwd is naar "origineel"

Vreselijk onbeschofte mensen daar in Heerlen, doe mij de Friese eerlijkheid dan maar _/-\o_
Hekkert heeft zowat alles zitten opkopen in Zuid-Limburg en daardoor heb ik zelf gemerkt en hoor ook van anderen dat het sterk achteruit is gegaan. Onze Peugeot waarvan de private lease eind deze maand afloopt (daarom nu een andere auto gezocht en de tweedehands Ford Ecosport gevonden), alleen maar gedoe bij die garage (in Sittard dan). Ik had gehoopt dat Hekkert Ford nog een beetje gespaard zou zijn omdat die in een ander gebouw zitten, maar als ik het zo zie niet. Hekkert Ford Geleen is voor mij wel de dichtsbijzinde officiële dealer, dus ik zou niet weten waar ik anders heen zou moeten voor officiële dingen.
Gelukkig heb ik eerst nog een jaar BOVAG-garantie en kan ik bij de garage terecht waar ik hem heb gekocht. Hij gaat vrijdag daar ter reparatie voor de zware koppeling en schakel-issues die ik eerder had benoemd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
Ik heb al wat plaatjes gepost in het Kuga topic, aangezien ik mijn nieuwe auto afgelopen vrijdag mocht ophalen. Leuke auto en sneller geleverd dan verwacht (in Mei besteld).

De ervaring van het ophalen van de auto was wel een beetje... raar.

Oude auto natuurlijk meegenomen en die werd ingenomen door de verkoper. Prima, maar op het moment dat we de voordeur bij de dealer uitliepen, begon de verkoper al met 'Leuk een nieuwe auto, maar ik heb de grootste auto hier op de parkeer plaats'. Mijn dochter en ik haalden onze schouders op en ik wees naar een pick up die ergens stond, 'deze?'. Nou nee, dat was hem niet, weet niet precies wat voor type het was, maar het was een enorm groot bakbeest. 'Leuk voor hem' dachten we en gingen door met het bekijken van de oude auto en zodra dat klaar was, liepen we terug naar binnen, waarna hij weer een opmerking maakte over zijn auto waar we langs liepen. Op dat moment begon het een beetje te kriebelen.

Papieren getekend, en sleutels van de nieuwe auto in ontvangst genomen. Even langs de auto gelopen en ik was wel klaar om hem mee naar huis te nemen. Uitleg van knopjes, etc hoef ik niet perse want dat vind ik liever zelf uit en mijn dochter (van 17) was mee om onderweg overal op te drukken en aan te draaien 😃 .

'Ja en hier zitten de knoppen voor het verwarmen en masseren van de stoelen, oh nee, deze stoelen masseren niet, die in mijn auto wel'..... Dus ik kom een nieuwe auto ophalen, van rond de 50k, van een merk waar jij voor werkt en gaat me dan vertellen dat het in jouw auto allemaal beter is? Ik heb geen idee op wie hij probeerde indruk te maken, maar ik heb dus daadwerkelijk echt geen mening over welke auto's andere mensen rijden.

Ik zei dus dat we er wel uit kwamen en dat we gingen. Gelukkig heb ik verder met die dealer/verkoper niets meer te maken, maar die ervaring was echt zoooo... stereotype auto verkoper (no offence, want dit is 1 van de weinige keren dat ik dit heb meegemaakt).

Nog wel even een slechte crosspost van de foto's 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDPGDR8Zd0B1cLGLln3BG4YNpD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVqvq1pTNuo2ghPnf5S1TJFX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp4qVVUgnZ6uJafUichJlXXXqrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/II4iiOPV1D9NSq2lPpFU9Czx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:44
sorted.bits schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:13:

Ik zei dus dat we er wel uit kwamen en dat we gingen. Gelukkig heb ik verder met die dealer/verkoper niets meer te maken, maar die ervaring was echt zoooo... stereotype auto verkoper (no offence, want dit is 1 van de weinige keren dat ik dit heb meegemaakt).
Nieuwsgierig >:) Bij welke dealer kunnen we de grootste auto van de parkeerplaats mét massagestoelen bewonderen?? :P

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
rmr1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Nieuwsgierig >:) Bij welke dealer kunnen we de grootste auto van de parkeerplaats mét massagestoelen bewonderen?? :P
Broekhuis Harderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Wow, in zulke gevallen zou ik direct uit mijn plaat gaan. Beste antwoord is in zo’n verhaal “leuk voor je, ik tik deze auto cash af. Succes met je bijtelling”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Grappig.
Blijkbaar hadden wij een 'normale' verkoper aldaar. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EiT schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:32:
Wow, in zulke gevallen zou ik direct uit mijn plaat gaan. Beste antwoord is in zo’n verhaal “leuk voor je, ik tik deze auto cash af. Succes met je bijtelling”.
Sorry maar dat is een slecht antwoord :+ Bijtelling blijft veel goedkoper dan zelf zo'n auto prive aftikken :+

Gewoon negeren lijkt me het beste advies of gewoon aangeven dat je het raar gedrag vind.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
.

[ Voor 99% gewijzigd door bdw80 op 12-08-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Glashelder schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:42:
[...]

Sorry maar dat is een slecht antwoord :+ Bijtelling blijft veel goedkoper dan zelf zo'n auto prive aftikken :+

Gewoon negeren lijkt me het beste advies of gewoon aangeven dat je het raar gedrag vind.
Hij heeft het over een pick up, dan zal hij wel een F150 zijn, laat die 80k kosten, dan zit je al op 700-800 netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EiT schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:59:
[...]

Hij heeft het over een pick up, dan zal hij wel een F150 zijn, laat die 80k kosten, dan zit je al op 700-800 netto per maand.
Dat klopt, en dat kost je dan bijna 40k over 4 jaar, wat zeker geen kattenpis is.

Maar dat is nog altijd goedkoper dan aanschaf, wegenbelasting, benzine, verzekering en afschrijving te betalen.

80k + € 2640 aan wegenbelasting + 20.000 liter LPG a 1 euro per liter = 20k (120k km in 4 jaar). Verzekering 100 per maand? € 4800. Laat het ding nog 35k waard zijn na 120k km, dan ben je dus 72k verder. Stel dat je zo gek zou zijn om zo'n ding op benzine te laten rijden dan wordt het plaatje voor de leaserijder nog intressanter :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Mja, je laat nu een halve berekening zien. Zijn natuurlijk meer factoren die meespelen. O.a. netto vergoeding vanuit werkgever als je zelf iets regelt of KM vergoeding die je dan krijgt. En die KM vergoeding hoeft niet een schamele 21 cent te zijn (je bent zelf gek als je dit accepteert voor zakelijk gebruik). Soms krijg je ook nog een mooi reclame bord bij sommige werkgevers. of nog een oprot premie mag betalen als je de auto voortijdig inlevert ivm andere baan. Dus, zo zwart wit is het niet ;)

Al zal zo’n waardeloze autoverkoper daar minder last van hebben omdat die voornamelijk demo auto’s rijd.

Maar goed, gaat hier in het topic over Ford en dit geval een waardeloze verkoper. Gewoon lekker een review schrijven of beklag doen bij zijn baas.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat die verkopers of heel jong zijn of al tegen hun pensioen aan zitten. Waarschijnlijk geeft dat ook wel aan hoe ruk het in die sector is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Zal ik dan even mededelen dat ik echt super geholpen ben bij Broekhuis in Meppel? Daar mijn 2e hands Focus gekocht, nul issues, alles helder, vriendelijke en behulpzame verkoper, bij aflevering wilde ik nog ff de Ford app gekoppeld hebben en Android Auto, kregen we niet voor elkaar, werd er een monteur uit de garage getrokken die meteen ff geholpen heeft, echt super.

Inmiddels OBD kabel besteld voor Forscan en deze week eens lekker mee prutsen. Account gemaakt ook op Focusclub.nl, daar eens rond gevraagd of er een methode is om de productiedatum van de auto te achterhalen, vond ik wel grappig om te weten. Belt een dag later de verkoper gewoon op "ja ik zag je post op Focusclub, heb ff de productiedatum voor je opgevraagd" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:10
bdw80 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:12:

Leuk! Heb zelf vandaag akkoord gegeven bij de leasemaatschappij op een blauwe Capri. Klein beetje gok: wel in de Explorer gereden maar vond de kofferbak net wat te klein voor ons gezin met 3 kids. En die is bij Capri stukje groter en vond het ontwerp wel tof. Gekozen voor de extended range in standaard uitvoering met als optie driver assitance pack en de trekhaak. Standaarduitvoering zat al ruim in zijn spullen vond ik. En heeft de grootste range (bijna 630).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
EiT schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:32:
Ik dacht meer aan iets compenseren. Blijkbaar is dat erg belangrijk voor die verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:09
Ik heb sinds vandaag dat beide ramen links niet meer automatisch omhoog gaan. Dus met het knopje 1 maal aantrekken. Rechts gaat dit nog wel goed.
Het betreft een 2023 focus, iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Heijmenberg99 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:33:
Ik heb sinds vandaag dat beide ramen links niet meer automatisch omhoog gaan. Dus met het knopje 1 maal aantrekken. Rechts gaat dit nog wel goed.
Het betreft een 2023 focus, iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Met garantie.

Onze 2019 had dit ook, weliswaar maar aan 1 raam, rechtsvoor, en dat is door de garage gefixt (ik heb ergens een pdf je met wat er gedaan is en dat kon ik niet ff zelf via 3 keer omlaag met de knipper en twee keer langs start) afgelopen najaar, maar ja, ik had toen geen garantie meer en jouw fofo isnog geen 2 jaar dus die heb je vast nog wel.

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 12-08-2024 23:06 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 17:53
@Heijmenberg99 Dan moet je je ramen opnieuw inleren, ik heb dat ook wel eens gehad bij mijn Ford. Die procedure staat in je handleiding en is anders op internet ook zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

205Gutmann schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:52:
@Heijmenberg99 Dan moet je je ramen opnieuw inleren, ik heb dat ook wel eens gehad bij mijn Ford. Die procedure staat in je handleiding en is anders op internet ook zo te vinden.
Oh ja! Ja! Maar dat werkte bij mij dus niet meer. 😂

@Heijmenberg99 dat is iets van raam omhoog en vasthouden vanaf de bestuurdersdeurbediening, maar dat heeft Nicky hier beter uitgelegd: https://www.focusclub.nl/...a-loskoppelen-accu.95908/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@pjottum Voor een Focus vanaf 2022 schijnt de procedure anders te zijn dan voor oudere modellen, dat is wel iets om naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
FastFred schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:37:
Zal ik dan even mededelen dat ik echt super geholpen ben bij Broekhuis in Meppel? Daar mijn 2e hands Focus gekocht, nul issues, alles helder, vriendelijke en behulpzame verkoper, bij aflevering wilde ik nog ff de Ford app gekoppeld hebben en Android Auto, kregen we niet voor elkaar, werd er een monteur uit de garage getrokken die meteen ff geholpen heeft, echt super.

Inmiddels OBD kabel besteld voor Forscan en deze week eens lekker mee prutsen. Account gemaakt ook op Focusclub.nl, daar eens rond gevraagd of er een methode is om de productiedatum van de auto te achterhalen, vond ik wel grappig om te weten. Belt een dag later de verkoper gewoon op "ja ik zag je post op Focusclub, heb ff de productiedatum voor je opgevraagd" :D
Ja hier ben ik ook geholpen door verkoper dennis.
Echt een auto liefhebber. Neemt de tijd voor je.
Mijn ervaring met broekhuis bilt is juist weer wat minder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Jep, ik was ook geholpen door Dennis, goeie gast.

Heb gisteren mijn OBD kabeltje voor Forscan binnen gekregen, maar gisteren met die pleurishitte had ik daar echt geen zin meer in :P Vanavond maar eens mee aan de knutsel

- achterlichten inschakelen op DRL
- het 'motor draait nog' alarmpje uit als je de deur opent
- schakelindicator uit, kijk ik toch nooit naar
- verder iemand nog aanraders? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@FastFred
Deuren automatisch op slot als je gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
martinvdm schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:37:
Ik heb de scenic en de explorer ook beide bereden en vergeleken:

[...]
Interessant om te lezen.

Ik ben een fervente Focus rijder, dus ik ben erg benieuwd naar zijn ‘opvolger’.

Goed rijden is wel erg belangrijk. Toch lijkt hij me een beetje aan de kleine kant om echt als volwaardige gezinsauto te dienen (koffer inderdaad). Of is dat dan weer met opzet gedaan om de Kuga en de Capri (vind ik helemaal niet zo geslaagd) meer kansen te geven?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
lolgast schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:08:
@FastFred
Dat dat niet standaard beschikbaar is vind ik nog steeds vreemd. Blij dat het met Forscan aan te zetten is.

@FastFred
Locking feedback claxon vind ik soms wel handig. Als de auto uit het zicht is even twee keer op sluiten op de keyfob drukken en dan claxonneert de auto kort zodat je zeker weet dat ie op slot staat.
En ik heb maximum snelheid weergeven aangezet. Dan geeft de Sync navigatie de maximum snelheid weer. Meestal rij ik met Android Auto, maar niet altijd. Kan handig zijn om in Sync de snelheid te zien, al klopt het niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthoney Anches
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-04 05:58
Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar een tweedehands middelgrote bestelwagen van ongeveer 5 jaar oud en twijfel tussen de Toyota Proace en de Ford Transit. Heeft iemand ervaring met deze twee modellen? Ik probeer een idee te krijgen van het brandstofverbruik van de Transit, want benzine is tegenwoordig best duur. Ook ben ik benieuwd of er kwaliteitsproblemen zijn met een voertuig van 5 jaar oud, want ik moet natuurlijk rekening houden met de kosten van eigendom.

alle tips en ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Hompu schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Dat dat niet standaard beschikbaar is vind ik nog steeds vreemd. Blij dat het met Forscan aan te zetten is.
Je kan het ook via een walktru aanzetten

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Anthoney Anches schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:43:
Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar een tweedehands middelgrote bestelwagen van ongeveer 5 jaar oud en twijfel tussen de Toyota Proace en de Ford Transit. Heeft iemand ervaring met deze twee modellen? Ik probeer een idee te krijgen van het brandstofverbruik van de Transit, want benzine is tegenwoordig best duur. Ook ben ik benieuwd of er kwaliteitsproblemen zijn met een voertuig van 5 jaar oud, want ik moet natuurlijk rekening houden met de kosten van eigendom.

alle tips en ervaringen zijn welkom!
Als je een Transit op benzine zoekt, ben je snel klaar. De Transit Custom is er zover ik weet enkel in een diesel variant.
Het verbruik is erg afhankelijk van hoe je het voertuig gebruikt. Een imperiaal heeft een flinke negatieve impact op het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
lolgast schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:08:
@FastFred
Kan dat niet al door de lock knop in het interieur ingedrukt te houden? Dat was bij mijn 20 jaar oude Citroën namelijk wel, boven de 10km/h ging dan het slot erop.
Hompu schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:40:
@FastFred
Locking feedback claxon vind ik soms wel handig. Als de auto uit het zicht is even twee keer op sluiten op de keyfob drukken en dan claxonneert de auto kort zodat je zeker weet dat ie op slot staat.
En ik heb maximum snelheid weergeven aangezet. Dan geeft de Sync navigatie de maximum snelheid weer. Meestal rij ik met Android Auto, maar niet altijd. Kan handig zijn om in Sync de snelheid te zien, al klopt het niet altijd.
Ik heb keyless entry en start. Dus als ik uitstap en de deur dicht gooi hou ik de deurgreep ff vast (werkt alleen als de sleutel naast de auto is (in je zak bijvoorbeeld), dan gaat de auto op slot.

Ik zou eigenlijk willen dat als ik van de auto wegloop dat ie vanzelf op slot gaat, maar dat doet ie niet.

De Ford navigatie heb ik eigenlijk nog helemaal niet gebruikt, heb tot nu toe alleen Google Maps gebruikt via Android Auto.

Die maximum snelheid vanuit de bordenherkenning klopt geen drol van vaak. Er moet echt een bord met maximum snelheid staan. Een bebouwdekom bord waar geen max snelheid bij staat (oftewel, dan is de default 50km/h) dan blijft de auto gewoon vrolijk zeggen dat je daar net zo hard mag als buiten de bebouwde kom.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 14-08-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@FastFred Proximity detectie zit er helaas niet op, alleen de Mustang-E heeft dat blijkbaar. Je kunt programmeren tot je een ons weegt, op slot bij weglopen gaat niet gebeuren. Erg jammer, mis ik wel vanuit mijn vorige auto (Mazda 3).

Deuren op slot bij wegrijden is mij niet gelukt zonder Forscan. Zelfde bij de Fiesta, daar had ik ook Forscan nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@lolgast Er zit wel iets van proximity op hoor. Sta ik direct naast de auto of achter de auto met de sleutels bij me, dan gaat de auto open als ik mijn hand in de deurgreep leg. Sta ik 2 meter verderop met de sleutels dan kan iemand aan de deurgrepen trekken maar gebeurt er niks.

Sterker nog, als ik de auto aan het wassen ben en ik loop om de auto heen met de sleutels bij me, dan gaat de auto continue open, dicht, open, dicht, open, dicht. Dus met autowassen leg ik de sleutels nu in de auto, dan gaat ie niet op slot.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 14-08-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat klopt ja, hij heeft wel door dat de sleutel in de buurt is, maar hij kan er niets mee. Ik heb me echt helemaal scheel gezocht op het internet maar liep overal tegen hetzelfde verhaal aan. Als het lukt, ik hou me echt aanbevolen!

Vwb het wassen, dat heb ik ook ervaren ja. Mijn vermoeden was dat het door het vele water/zeep op de deurklink oid komt. Sleutels in de auto durf ik niet, ben als de dood dat hij toch bedenkt om op slot te gaan :+

Had mijn vrouw een keer met de Mazda. Die had geen automatische kofferklep, maar op die plek zat een knop om de auto op slot te maken. Dus mijn vrouw had, zoals gebruikelijk ivm start/stop knop, d’r tas met autosleutels bij de passagiersstoel liggen, legt iets voor de kinderen in de kofferbak, drukt volautomatisch op die knop en gooit de kofferbak dicht. Klik, auto op slot met de sleutels er in :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Nou als ik de sleutels per ongeluk in de auto laat liggen, dan gaat ie ook niet op slot door de deurgreep vast te pakken op die ribbeltjes zoals normaal. Dus daar zit iets van beveiliging op, dat de auto niet op slot kan als de sleutels in de auto liggen.

En gebeurt dat toch, kan ik de auto ook openen met de Ford app :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
FastFred schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:52:
Nou als ik de sleutels per ongeluk in de auto laat liggen, dan gaat ie ook niet op slot door de deurgreep vast te pakken op die ribbeltjes zoals normaal. Dus daar zit iets van beveiliging op, dat de auto niet op slot kan als de sleutels in de auto liggen.

En gebeurt dat toch, kan ik de auto ook openen met de Ford app :+
Wat ook altijd fijn is dat de auto kort toetert als er iets niet goed dicht zit haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:33
Werkt dit voor elke Ford? En in Europa? Meen gelezen te hebben dat dit een US only dingetje was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

zunrob schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:33:
[...]

Werkt dit voor elke Ford? En in Europa? Meen gelezen te hebben dat dit een US only dingetje was?
Bij onze Kuga werkte dat dus niet...

Ik heb auto-doorlock door de Ford garage laten activeren.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 14-08-2024 21:47 ]

Mooie Plaatjes   

• Anthoney Anches
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-04 05:58
205Gutmann schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Als je een Transit op benzine zoekt, ben je snel klaar. De Transit Custom is er zover ik weet enkel in een diesel variant.
Het verbruik is erg afhankelijk van hoe je het voertuig gebruikt. Een imperiaal heeft een flinke negatieve impact op het verbruik.
Bedankt! Ja, ik denk eraan om de dieselversie te nemen omdat die goedkoper is. Ik wil graag een tweedehands auto kopen,maar ik maak me een beetje zorgen over de reparaties en het onderhoud als er iets misgaat na bijvoorbeeld 100.000 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Omdat velen toch de Explorer en de Scenic vergelijken is dit wellicht interessant:

[ Voor 32% gewijzigd door martinvdm op 15-08-2024 10:36 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

[...]

Ik heb het gedaan in de kuga (2018) van m’n ouders en dat leek het te doen.

Over een week testen in mijn focus

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:21
[...]

Heeft iemand dit ook werkend gekregen op een Ford Fiesta EcoBoost uit 2020? Ik rij sinds kort Ford en bij andere auto (Hyundai) was autolock ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door silentwaves_ op 15-08-2024 14:53 ]

_

• silentwaves_
FastFred schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:32:
Jep, ik was ook geholpen door Dennis, goeie gast.

Heb gisteren mijn OBD kabeltje voor Forscan binnen gekregen, maar gisteren met die pleurishitte had ik daar echt geen zin meer in :P Vanavond maar eens mee aan de knutsel

- achterlichten inschakelen op DRL
- het 'motor draait nog' alarmpje uit als je de deur opent
- schakelindicator uit, kijk ik toch nooit naar
- verder iemand nog aanraders? :)
Mag ik vragen welke OBD kabel je voor Forscan hebt aangeschaft? Zit er namelijk ook aan te denken om dit aan te schaffen.

_

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
silentwaves_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Heeft iemand dit ook werkend gekregen op een Ford Fiesta EcoBoost uit 2020? Ik rij sinds kort Ford en bij andere auto (Hyundai) was autolock ingeschakeld.
Yes was heel makkelijk te doen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
silentwaves_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Mag ik vragen welke OBD kabel je voor Forscan hebt aangeschaft? Zit er namelijk ook aan te denken om dit aan te schaffen.
Ik kan een VLinker aanraden. Robuust gebouwd, automatische switch tussen high bus en low bus en verbinding is enorm stabiel.

• FastFred
silentwaves_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Ik heb deze besteld: https://www.amazon.nl/vLi...x=vlink%2Caps%2C79&sr=8-4

• silentwaves_
nielsicq schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Yes was heel makkelijk te doen.
Heb je dit via de walktru gedaan Of via forscan?

Als ik de stappen volg in de walktru video, gebeurt er hier vrij weinig namelijk.

_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
silentwaves_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:51:
[...]

Heb je dit via de walktru gedaan Of via forscan?

Als ik de stappen volg in de walktru video, gebeurt er hier vrij weinig namelijk.
Walktrough via Focusclub.nl, de meeste handleidingen werken ook op de Fiesta mk8.
https://www.focusclub.nl/...t-pagina-1-post-1.115342/

• Heijmenberg99
Dit werkt voor een 2023 focus niet :(. Net getest

• Duinkonijn
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Heijmenberg99 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Dit werkt voor een 2023 focus niet :(. Net getest
Mm ik heb ook een 2023 :(

Bedacht me alleen dat mijn vader niet een originele samenstelling heeft voor de kuga, ze hebben een hoop vervangen ivm ACC kuren

[ Voor 24% gewijzigd door Duinkonijn op 15-08-2024 20:44 ]

• silentwaves_
nielsicq schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:02:
[...]

Walktrough via Focusclub.nl, de meeste handleidingen werken ook op de Fiesta mk8.
https://www.focusclub.nl/...t-pagina-1-post-1.115342/
Dank voor de link! Even voor de duidelijkheid, je hebt de auto lock icm met Forscan aangezet? Want als ik de stappen volg in het instructie filmpje volg van Ford wat eerder gepost is werkt dat niet. Moet deze functie eerst aangezet worden met Forscan?

_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Wat vinden jullie van de nieuwe ford pass app?
Ik vind het geen vooruitgang.

Kan je nog ergens de fabrieks garantie van je voertuig bekijken? In de vorige versie kon dat nog wel.

-edit-

Dit kan gewoon op de site van ford.

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 16-08-2024 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Aggressor schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:10:

Kan je nog ergens de fabrieks garantie van je voertuig bekijken? In de vorige versie kon dat nog wel.

-edit-

Dir kan gewoon op de site van ford.
Elke iteratie hij Ford wat de app betreft is eigenlijk altijd achteruitgang. In ieder geval qua features. Ergens een schande in 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
silentwaves_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Dank voor de link! Even voor de duidelijkheid, je hebt de auto lock icm met Forscan aangezet? Want als ik de stappen volg in het instructie filmpje volg van Ford wat eerder gepost is werkt dat niet. Moet deze functie eerst aangezet worden met Forscan?
Yes, via forscan. Dan werkt het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
[...]

Is voor de meeste Fords ook aan te zetten met Forscan, heb het bij mijn fiesta mk8 gedaan en bij een kuga mk1 en mk2.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-Hc07jBj9R_U1fwG_YdZxfHFjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it0aYTAegNsw0x0fxgDG6qJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Terug uit Zweden na een mooie vakantie van 4.000 gereden kilometers. Focus heeft dat weer prima gedaan.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Sinds een kleine vier weken ben ik ook in het bezit van een Ford, een nieuwe Focus 1.0 155PK automaat wel te verstaan. Eigenlijk heb ik alle opties behalve leer aangevinkt, hiermee zou ik de AGR stoelen, welke ik per se wou hebben, verliezen. Dus onder andere voorzien van panoramadak, matrix koplampen, 18'' velgen, afneembare trekhaak (uitklapbaar was niet leverbaar), winterpack, etc..
Tot nu toe bevalt het erg goed, hij is iets minder stil dan zijn voorloper (Octavia) maar stuurt vele malen prettiger. Eind deze week mag de sleurhut van +/- 1400kg erachter en gaan we eens kijken hoe hij de Alpen door komt.

Wat ik wel mis zijn flippers achter het stuur, ik zag geen optie om dit aan te vinken en ook bij de dealer wisten ze niet hoe dit zat. Stiekem had ik erop gerekend dat deze er standaard op zouden zitten maar dit is dus niet het geval.
Ook krijgt de Focus geen signaal wanneer er een aanhanger aangekoppeld is, dit betekent dat de parkeersensoren aanblijven wanneer ik hem in de achteruit zet. Hiervoor en voor het aansluiten van een constante draad (voor caravan koelkast) moet ik nog een keer terug naar de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCHPQZWY8wFLDi4Eju3UvGu1k5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoJsrtpBLKKqUR9Zo3xsJI0X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdTEYiLnIoHPlXsx4QiYZ9E6xlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVVNHMz7ndfar1vzHt9cSubM.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 19-09 21:56
Een hele fraaie auto! Veel plezier ermee
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@tomolino Vreemd van de flippers, die heb ik wel :/ Zo te zien heb jij ook de ST-line X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:54

rjong5

?

Ik heb in april een proefrit gemaakt in een stline x ( wagon) , geen flippers hoor.

Stond ik inderdaad ook nergens in de opties of standaard uitrusting vermeld.

Ik kan het zo snel niet vinden, maar op offerte stond ook iets van een model/type : 2024.50. ?

Geen idee of daar nog verschil in kan zitten

[ Voor 30% gewijzigd door rjong5 op 19-08-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10:11
rjong5 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:12:
Ik heb in april een proefrit gemaakt in een stline x ( wagon) , geen flippers hoor.

Ik kan het zo snel niet vinden, maar op offerte stond ook iets van een model/type : 2024.50. ?

Oefff hier een Belgische ford focus onderweg st-line x ook met bijna alles... Ik ging er toch wel vannuit dat die flippers erop zaten.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet tijdens de proefrit en het is me niet opgevallen of ze er wel zaten.

Klein maandje, dan kan ik het je zeggen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10:11
Net gelijk de brochure nog maar even geopend... Zou er in België wel op moeten zitten op de st line 155 automaat... We gaan het meemaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Ik kan het niet vinden in de NL brochure, fan zal dat het verschil wel zijn?

NL , vs BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 14:38
Een van mijn collega's heeft een ST-Line x automaat en daar zitten flippers op.
Die is wel zakelijke lease en hij heeft hem sinds januari 2021, wellicht dat dat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

misschien dat het op modeljaar 21 er wel op zat, geen idee.

ik kan het momenteel dan ook nergens iets over terugvinden ( voor modeljaar 2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred

-edit-

Dit kan gewoon op de site van ford.
Het enige dat ik er nog mee kan is bandenspanning checken, km-stand, locatie, bereik, onderhoud plannen, onderhoudsgeschiedenis kijken, garantie die ik niet meer heb, en auto openen en sluiten.

Je schijnt er mee de aanhangerverlichting te kunnen checken terwijl je achter de aanhanger staat, leek mij echt geweldig, maar dat schijnt er ook uit gesloopt te zijn.

Iedere versie heeft minder functies lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 20-08-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
lolgast schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:11:
@tomolino Vreemd van de flippers, die heb ik wel :/ Zo te zien heb jij ook de ST-line X?
Klopt, inderdaad een ST-line X.
rjong5 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:12:

De ST-Line x waar ik medio april een proefrit in maakte juist weer wel. Ik heb veel Alfa gereden en was van de Italianen gewend dat ze in de auto schroefte wat er die dag op de plank lag. Dat had ik van Ford iets anders verwacht. _O-
Hills360 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:50:
Net gelijk de brochure nog maar even geopend... Zou er in België wel op moeten zitten op de st line 155 automaat... We gaan het meemaken..
Ik heb het voor het ophalen van de auto ook nog gecheckt in de offerte en brochure, hier staat er niets over vermeld.
Poesjuh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:21:
Een van mijn collega's heeft een ST-Line x automaat en daar zitten flippers op.
Die is wel zakelijke lease en hij heeft hem sinds januari 2021, wellicht dat dat uitmaakt?
Ook dit is een zakelijke auto, particulier zal ik niet snel dit bedrag stuk slaan op een auto, laat staan op een vrij normale Focus. :P

Al met al ben ik wel heel blij met de auto en is het ontbreken van de flippers slechts een kleinigheid. Er zit ook nog een ''L'' stand op automaat, deze kan ik in de bergen wel gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
tomolino schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Klopt, inderdaad een ST-line X.

Al met al ben ik wel heel blij met de auto en is het ontbreken van de flippers slechts een kleinigheid. Er zit ook nog een ''L'' stand op automaat, deze kan ik in de bergen wel gebruiken.
Lol, wat een vreemde zaak, die heb ik dan weer niet... Ik rij in een MY2023.
Overigens zet ik hem gewoon in de sportstand in de bergen met de caravan erachter. Op die manier houdt hij de toeren hoog genoeg om niet voor verrassingen komen te staan

offtopic:
Je verhaal vwb AR herken ik wel. De voorbumper van een 147/156 kon gerust met 3 verschillende type schroeven/bouten bevestigd zijn :+ Heel frustrerend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 15:55

..
Ik heb de fordpass integratie in HomeAssistant.

Daar kan je ook veel meer sensors bekijken dan via de app.

Bijv Accu status, coolantTemp.
Pagina: 1 ... 129 ... 139 Laatste