Sport_Life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:55:
[...]
Zou keertje proefrijden en dan kijken wat je ervan vindt. Ik heb er een tijdje in proef gereden (2023 dus oude model) en hij rijdt heerlijk. De nieuwe heeft een ander scherm (CarPlay draadloos) en de motor is iets getuned, verder identiek, zelfs de gaten in de bodem nav terugroepactie zijn hetzelfde
Over 2 weken word ie geleverd

.
Kreeg trouwens wel redelijk wat korting (2.500 euro / 7%) , had misschien meer ingezeten als ik was gaan 'shoppen' bij andere dealers maar daar had ik geen zin in en geen tijd voor.
Op 2023 model neem ik aan? Op 2024 zit nu 4k korting en 2,9% financieringskosten. Die combi maakt hem wel interessant. Mijn rendement op vermogen is hoger dan 2,9% dus dan is financiering voor 2,9% ook mooi meegenomen.
Ik vind interieur ieder geval beter dan de vorige versie met dat lelijk scherm, interieur was uiteindelijk waarom ik eerder afgehaakt was. Vraag mij wel af wat verbruik is met mijn rijstijl en veel door Duitsland.
Groot nadeel vind ik wel dat er geen stoelkoeling inzit (ook niet in de Mach-E overigens).
Maar goed, ik verwacht dat ik voorlopig nog in mijn eigen auto blijf rijden ivm te lage inruil en dan deze aanschaf ipv de auto van mijn vrouw, haar auto is echt aan vervanging toe.
Daarna een Mach-E Rally (voor mijn midlife crisis) bestel zodra de levertijden beter zijn. De huidige 34 weken is veel te lang om vooruit te plannen, risico is wel dat die duurder wordt, maar misschien zijn tzt de eerste gebruikte met weinig km op de markt.
M.b.t. proefrijden: de laatste 3 fords nooit proefgereden, maar ik denk niet dat ik die 2.5L bijzonder geweldig vind. In de Mondeo die ik ooit mee kreeg vond ik dit een verschrikking in vergelijking met de 2L benzine.
Druk en zetfouten voorbehouden.