Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 127 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sport_Life schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:12:
Vandaag getekend voor een Ford Focus Titanium business 125pk met veel opties (eind 2019). Heel blij mee :). En geen trillingen, volgens mij is dat bij de nieuwere modellen verholpen of het lag aan de St line die we ook proef hebben gereden.
En inmiddels ingeruild voor een Kuga PHEV Vignale '23 8),
Kreeg nog belachelijk veel voor de Focus (of korting op de Kuga, net hoe je het bekijkt) dus de keuze was niet moeilijk.

My 2 cts: Focus is een geweldige auto, zeker in Nederland voor woon-werk verkeer en qua ruimte achterin voor vakanties. In de bergen komt ie wel iets tekort met de Ecoboost 1.0, idem met Duitse snelwegen. Al met al lekker kunnen rijden afgelopen jaren.

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2024 21:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik ben in de markt voor een Puma 1.0 ecoboost hybride uit 2020
Ik lees over problemen met de distributieriem, die door de motorolie loopt. Bij gebruik van niet precies de juiste olie treedt er slijtage op van de riem met alle problemen van dien.
Speelt dat ook bij dit model? Of is het zo dat een hybride geen riem heeft maar een ketting? Ik vind/hoor hier tegenstrijdige informatie over

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:36
Blackouts schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:59:
Ik ben in de markt voor een Puma 1.0 ecoboost hybride uit 2020
Ik lees over problemen met de distributieriem, die door de motorolie loopt. Bij gebruik van niet precies de juiste olie treedt er slijtage op van de riem met alle problemen van dien.
Speelt dat ook bij dit model? Of is het zo dat een hybride geen riem heeft maar een ketting? Ik vind/hoor hier tegenstrijdige informatie over
Mijn focus uit 2023 heeft een ketting met hetzelfde blok. Er is een moment geweest dat deze blokken een natte riem hadden. Er is in dit topic een keer uitleg geweest over hoe je kan herkennen welke versie van het blok je hebt. Zie ook onderstaande reactie :)

[ Voor 2% gewijzigd door Heijmenberg99 op 01-07-2024 15:40 . Reden: Duidelijkheid toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-09 11:21
Een vrij betrouwbare herkenning is dat wanneer de turbo aan de voorkant van het blok zit je een riem hebt en de turbo aan de achterkant van het blok hebt je een ketting hebt, maar bind me er niet op vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
x0z8_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:32:
Een vrij betrouwbare herkenning is dat wanneer de turbo aan de voorkant van het blok zit je een riem hebt en de turbo aan de achterkant van het blok hebt je een ketting hebt, maar bind me er niet op vast.
Nou, zoek de turbo 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgYHmeFGvnr_xCInhryqbde8sQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8pBnDhyE8HuMiUbEd4XktRG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Zover ik zie niet aan de voorkant! Daar zit je luchtinlaat zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Die van jou zit achter je blok. Als hij voor je blok zit dan gaat je inlaat met een grote omweg om je blok heen ipv hij zoals nu achter je blok verdwijnt. Ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat je dan een riem hebt. Als je in een PM je kenteken stuurt kan ik je meer uitsluitsel geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13
Onthoudt wel dat de oliepompaandrijving nog steeds een riem in de olie is :)
Dus nog steeds de juiste olie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
x0z8_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Die van jou zit achter je blok. Als hij voor je blok zit dan gaat je inlaat met een grote omweg om je blok heen ipv hij zoals nu achter je blok verdwijnt. Ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat je dan een riem hebt. Als je in een PM je kenteken stuurt kan ik je meer uitsluitsel geven
Thanks. De garage die 'm verkoopt bevestigt inderdaad ook dat het een riem is.

Nu ik de keus heb, zou het beter zijn om verder te kijken naar een model met ketting? Of wordt de soep niet zo heet gegeten?
De 155pk variant bijvoorbeeld? heeft die een ketting? Of kan dat ook weer per motortype verschillen?

[ Voor 7% gewijzigd door Blackouts op 02-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 17:37

OmeJoyo

This is me

Blackouts schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Thanks. De garage die 'm verkoopt bevestigt inderdaad ook dat het een riem is.

Nu ik de keus heb, zou het beter zijn om verder te kijken naar een model met ketting? Of wordt de soep niet zo heet gegeten?
De 155pk variant bijvoorbeeld? heeft die een ketting? Of kan dat ook weer per motortype verschillen?
Is er onderhoudshistorie aanwezig? Als de beurten zijn gedaan binnen de juiste tijd/kilometers en bij een dealer dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Als ze te laat zijn uitgevoerd, zou ik hem laten staan.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Inderdaad dit. Alleen nemen als onderhoud volgens specificatie is gedaan, dus op tijd qua jaren en kilometers, en dat de juiste olie is gebruikt. En dit uiteraard ook zelf in eigen bezit handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:32

EiT

Twijfel om de nieuwe Kuga te bestellen, vraag mij alleen af of de prijs nog wat naar beneden gaat nu de auto verkopen, en specifiek bij Ford gekelderd zijn.

Helaas wel lastig om onze diesels in te ruilen. Ford geeft er doodleuk een waarde aan via hun site, maar de dealer zit er niet op te wachten.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Heb nu in 3,5 week met de Focus meermaals, en eigenlijk steeds vaker, dat de 'pre-collision alert' onterecht afgaat.

Hoe gevoelig is die sensor voor vuil/water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:42
FastFred schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:29:
Heb nu in 3,5 week met de Focus meermaals, en eigenlijk steeds vaker, dat de 'pre-collision alert' onterecht afgaat.

Hoe gevoelig is die sensor voor vuil/water?
Onterecht of heel vroeg? Dat laatste herken ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Onterecht, wat mij betreft. De ACC vind ik juist heel vroeg ingrijpen als ik op de snelweg zit en met snelheidsverschil op mijn voorganger afrij maar voor mijn gevoel nog lang niet dichtbij genoeg ben om een baan op te schuiven voor een inhaalactie.

Vorige week vrijdag 2x. 1x op een 50 weg met een flauwe bocht naar rechts. In tegen overgestelde richting kwam een fietser *beep beep beep beep* en display op rood. Vrijdagavond op de snelweg haal ik een vrachtwagen in, voor mij rijd een auto dezelfde snelheid die net naar rechts gaat na het inhalen van die zelfde vrachtwagen *beep beep beep beep*.

Vanochtend weer op een 60 weg, ik rij rechts, tegemoetkomende auto rijd (voor hem) ook netjes rechts *beep beep beep beep*

Net tijdens de lunch ff gekeken, er zaten 1 of 2 dode vliegjes op de sensor, met de vinger eraf gepoetst. We gaan het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-07-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

EiT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:24:
Twijfel om de nieuwe Kuga te bestellen, vraag mij alleen af of de prijs nog wat naar beneden gaat nu de auto verkopen, en specifiek bij Ford gekelderd zijn.

Helaas wel lastig om onze diesels in te ruilen. Ford geeft er doodleuk een waarde aan via hun site, maar de dealer zit er niet op te wachten.
Zou keertje proefrijden en dan kijken wat je ervan vindt. Ik heb er een tijdje in proef gereden (2023 dus oude model) en hij rijdt heerlijk. De nieuwe heeft een ander scherm (CarPlay draadloos) en de motor is iets getuned, verder identiek, zelfs de gaten in de bodem nav terugroepactie zijn hetzelfde _O-
Over 2 weken word ie geleverd :).

Kreeg trouwens wel redelijk wat korting (2.500 euro / 7%) , had misschien meer ingezeten als ik was gaan 'shoppen' bij andere dealers maar daar had ik geen zin in en geen tijd voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Sport_Life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Zou keertje proefrijden en dan kijken wat je ervan vindt. Ik heb er een tijdje in proef gereden (2023 dus oude model) en hij rijdt heerlijk. De nieuwe heeft een ander scherm (CarPlay draadloos) en de motor is iets getuned, verder identiek, zelfs de gaten in de bodem nav terugroepactie zijn hetzelfde _O-
Over 2 weken word ie geleverd :).

Kreeg trouwens wel redelijk wat korting (2.500 euro / 7%) , had misschien meer ingezeten als ik was gaan 'shoppen' bij andere dealers maar daar had ik geen zin in en geen tijd voor.
Op 2023 model neem ik aan? Op 2024 zit nu 4k korting en 2,9% financieringskosten. Die combi maakt hem wel interessant. Mijn rendement op vermogen is hoger dan 2,9% dus dan is financiering voor 2,9% ook mooi meegenomen.

Ik vind interieur ieder geval beter dan de vorige versie met dat lelijk scherm, interieur was uiteindelijk waarom ik eerder afgehaakt was. Vraag mij wel af wat verbruik is met mijn rijstijl en veel door Duitsland.

Groot nadeel vind ik wel dat er geen stoelkoeling inzit (ook niet in de Mach-E overigens).

Maar goed, ik verwacht dat ik voorlopig nog in mijn eigen auto blijf rijden ivm te lage inruil en dan deze aanschaf ipv de auto van mijn vrouw, haar auto is echt aan vervanging toe.

Daarna een Mach-E Rally (voor mijn midlife crisis) bestel zodra de levertijden beter zijn. De huidige 34 weken is veel te lang om vooruit te plannen, risico is wel dat die duurder wordt, maar misschien zijn tzt de eerste gebruikte met weinig km op de markt.

M.b.t. proefrijden: de laatste 3 fords nooit proefgereden, maar ik denk niet dat ik die 2.5L bijzonder geweldig vind. In de Mondeo die ik ooit mee kreeg vond ik dit een verschrikking in vergelijking met de 2L benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

EiT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Op 2023 model neem ik aan? Op 2024 zit nu 4k korting en 2,9% financieringskosten. Die combi maakt hem wel interessant. Mijn rendement op vermogen is hoger dan 2,9% dus dan is financiering voor 2,9% ook mooi meegenomen.

Ik vind interieur ieder geval beter dan de vorige versie met dat lelijk scherm, interieur was uiteindelijk waarom ik eerder afgehaakt was. Vraag mij wel af wat verbruik is met mijn rijstijl en veel door Duitsland.

Groot nadeel vind ik wel dat er geen stoelkoeling inzit (ook niet in de Mach-E overigens).

Maar goed, ik verwacht dat ik voorlopig nog in mijn eigen auto blijf rijden ivm te lage inruil en dan deze aanschaf ipv de auto van mijn vrouw, haar auto is echt aan vervanging toe.

Daarna een Mach-E Rally (voor mijn midlife crisis) bestel zodra de levertijden beter zijn. De huidige 34 weken is veel te lang om vooruit te plannen, risico is wel dat die duurder wordt, maar misschien zijn tzt de eerste gebruikte met weinig km op de markt.

M.b.t. proefrijden: de laatste 3 fords nooit proefgereden, maar ik denk niet dat ik die 2.5L bijzonder geweldig vind. In de Mondeo die ik ooit mee kreeg vond ik dit een verschrikking in vergelijking met de 2L benzine.
Ford heeft altijd 3-4k korting op nieuwe auto's :+ Was in 2020 ook toen ik mijn Focus kocht. Blijkbaar werkt het wel ;).

Voor mij is het de meerprijs (extra afschrijvingskosten) van ~18k ondanks korting niet waard, wel eens dat het scherm mooier/beter is, persoonlijk vind ik de Vignale uitvoering het mooiste , met name van binnen en die is niet meer in 2024.

Als je vooral in Duitsland 150+ rijdt dan kun je beter bij Diesel blijven ipv een zware PHEV op benzine rijden
Ik rijd woon werk electrisch (2 dagen) en kom van een 1.0 Focus dus alles is al snel zat vergeleken met dat.

Edit: als ik zo je post historie bekijk dan ben je al enige tijd aan het twijfelen? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Sport_Life schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Edit: als ik zo je post historie bekijk dan ben je al enige tijd aan het twijfelen? :P
Dat was in begin fase waar ik uiteindelijk toch voor een Edge had gekozen ivm interieur, looks en diesel. De auto is overigens nog prima en rijd uitstekend, alleen als ik er nu nog een leuk bedrag voor kan krijgen ruim ik hem op, voornamelijk omdat die volgend jaar geen reet meer waard is. Zit dus op een keuze moment opruimen (indien mogelijk) of oprijden.

Als ik hem zelf moet verkopen kocht ik waarschijnlijk weer een andere Edge met minder km’s. Met inruil had ik gehoopt van dat gezeur af te zijn ;-)

Keuze nu is voornamelijk voor de vrouw, als dit een Kuga wordt dan komt er een Mach-E als vervanger voor mij auto. Hoewel ik de wegligging minder vind, is de snelheid wel heel plezierig ;)

Ff ern vraag, 5 jaar garantie lijkt mij een “no brainer”, maar hoe zit het met 5 jaar onderhoud contract bij zo’n auto? Als ik naar mijn huidige auto kijk zou ik het afkopen, maar we hebben nog geen idee wat we er mee gaan rijden. Ik rijd 60k per jaar, zij 20k. Als ik eind volgend jaar de auto weg doe, dan zal er wel meer met de Kuga worden gereden, hoeveel? Geen idee… vind 5k nog wel aardig wat geld. Echter als ik naar de Edge qua onderhoud kijkt wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Chaoss schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:28:
[...]

De long range Scenic doet 150kw. En de prijzen liggen dichter bij elkaar:

De long range Explorer + warmte pomp kost 47.150,-
De long range Scenic Techno (wltp 625) kost 47.970,-

Moet wel bij gezegt worden dat de standaard kleur van die Explorer (die lichtblauw) beter te pruimen is dan de standaard kleur (bordeaux rood) van de Scenic. Een ander kleurtje op de scenic kost 800,-

Ruimte achterbank is bij de scenic beter, betere instap achterin en idd grotere kofferbak. Qua luxe is het vooral de afwerking, bij de Ford zie ik op de filmpjes heel veel goedkoop, hard plastic, bij de Renault minder, mooie arm steun achterin met usb aansluitngen en telefoon/tablet houders.

Grootste voordelen van de Ford zijn RWD en 280pk. Betrouwbaarheid lijkt me een achterhaalt iets, ik lees over de Megane EV niet uitzonderlijk veel problemen. Maar goed de Explorer gebruikt VW techniek wat inmiddels al een tijdje mee gaat. Maar met de ID3 en 4 waren in het begin ook heeeel veel kinderziektes. Ik begreep dat de ID4 inmiddels een soort 2 versie qua ev techniek is en dat Ford ook deze verbeterde versie gebruikt.
Heb je ze inmiddels beide al eens bereden? En nog dezelfde mening?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Paar pagina's terug was het verhaal te lezen van iemand die wat problemen had met sync.. Hier inmiddeks vergelijkbare problemen, iedere keer als ik de auto start (2017 s-max) staat de systeemtaal op Engels.
Bij die andere persoon was het opgelost met een nieuwe accu. Nu heb ik 14 maanden geleden al een nieuwe accu laten plaatsen. Lijkt me sterk dat deze nu al kapot is en daarmee het probleem veroorzaakt?

Iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
205Gutmann schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:40:
Paar pagina's terug was het verhaal te lezen van iemand die wat problemen had met sync.. Hier inmiddeks vergelijkbare problemen, iedere keer als ik de auto start (2017 s-max) staat de systeemtaal op Engels.
Bij die andere persoon was het opgelost met een nieuwe accu. Nu heb ik 14 maanden geleden al een nieuwe accu laten plaatsen. Lijkt me sterk dat deze nu al kapot is en daarmee het probleem veroorzaakt?

Iemand anders suggesties?
Toevallig, ik heb vaker de melding als ik de auto start zonder dat de telefoon verbonden is via een kabel (Android auto) dat hij zegt 'systeem taal ingesteld op Nederlands'. Terwijl ik dus helemaal niks anders heb gedaan. Is gekomen nadat ik een keer opnieuw in moest loggen in de Ford app, volgens mij op de nieuwe telefoon. Op de een of andere manier lijkt dit doorgewerkt te hebben naar het systeem in de auto. Vraag me niet hoe of wat. Lijkt mij dus eerder een foutje ergens in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'Taal ingesteld op Nederlands'.
Die melding krijg ik ook regelmatig, zo om de paar weken. 8)7

Ineens, als je een keer de auto start en 's-ochtends wegrijdt. Geen idee waarom de Kuga dat doet?!
(Sync3 up-to-date systeem)

Heb er wel eens naar gevraagd bij Ford en ik zou er over teruggebeld worden. Welnu... je hoort er nooit meer wat van. :-(
't Zal wel een producteigenschap zijn. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

zunrob schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:05:
[...]

Toevallig, ik heb vaker de melding als ik de auto start zonder dat de telefoon verbonden is via een kabel (Android auto) dat hij zegt 'systeem taal ingesteld op Nederlands'. Terwijl ik dus helemaal niks anders heb gedaan. Is gekomen nadat ik een keer opnieuw in moest loggen in de Ford app, volgens mij op de nieuwe telefoon. Op de een of andere manier lijkt dit doorgewerkt te hebben naar het systeem in de auto. Vraag me niet hoe of wat. Lijkt mij dus eerder een foutje ergens in de software.
Ik reed in het buitenland met onze Focus maar gebruik gmaps voor navigatie. Dat werkt prima. Het viel me op dat
- Sync met regelmaat herstartte als we even stopten (zwart scherm, blauw logo, even wachten, en door)
- Als ik dan mijn telefoon al aangesloten had, bleef de aanwijzing op het scherm tussen de klokken weg. Even losmaken en vastmaken, en dan deed ie het weer.
- Vrijwel elke rit, terwijl Android auto op het scherm staat en Spotify al speelt komt langs dat ie verbonden is met mijn telefoon...

Nee, Sync is niet zo heel best, eigenlijk.

Het hebben van zo'n closed source custom netwerk van talloze computing devices is misschien toch niet een goed idee? 🤔

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Sync3 werkt voor mij prima, gebruik het nu 5 jaar in 2 verschillende autos. Enige probleem is dat alleen in mijn eigen auto verplicht ben om Siri te gebruiken om een telnr op te zoeken. Elk andere auto die ik mee krijg met sync3 hoeft dat niet, daar kan je gewoon scrollen onder het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Werkt hier over het algemeen ook prima. Grootste irritatie is dat zo'n beetje eens in de twee maanden CarPlay compleet stopt met werken en dat dan een full reset van Sync de enige oplossing is..Ik heb de auto nu anderhalf jaar en kan dat onder het rijden zo goed als blind inmiddels :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe auto. De Ford Explorer ev is kandidaat. Ik ben echter niet zo bekend met Ford en dan zeker niet met het SYNC Move entertainment systeem. Hoe is jullie ervaring ? Werkt dit een beetje goed? Snel en intuïtief? En ik gebruik veel CarPlay, in vorige auto’s liep dit nogal (vaak) vast, hoe zit dit bij Ford?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:50
Ik heb in m'n Fiesta ST-line het Sync 3 systeem zitten, maar werkt verder prima.
Bedraad verbonden, maar heb ook wel een draadloze Carplay kit getest en dat gaat ook goed.

Online wel wat problemen te vinden, maar die herken ik totaal niet.
Ik heb wel eens gehad dat Carplay niet wou starten, maar dat lag aan de draadloze Carplay module (3th party), en niet aan Ford Sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier geen problemen met Sync3 in Focus uit 2019. Wel tijdens rijden verplicht Siri gebruiken, dat heeft onze nieuwe Kuga uit 2023 (import) niet , daar kan ik (of mijn bij-rijder) tijdens het rijden handmatig intypen. Gebruik CarPlay (mobiel zakelijk) en Android (prive).

Verder werkt het prima, veel beter dan Peugeot wat we hiervoor hadden..

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 07-07-2024 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Hier een 2023 focus met Sync4. Echt geen problemen met draadloze CarPlay. Typen en Siri als combi gaat zeer soepel. Ik heb 1-2 een vastloper gehad in 1.5 jaar. Die vastlopers zijn dan wel hardnekkig trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:00

Duinkonijn

Huh?

2018fiesta&sync3 geen problemen, alleen slome usb kabel mbt CarPlay
Gelukkig verlost daarvan in m’n 2023Focus&sync4

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier moet ik Sync3 om de maand a anderhalve maand volledig resetten omdat CarPlay gewoon dienst weigert. Voor de rest werkt het allemaal prima.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:57
Ik heb nu een Fiesta St-Line x. (Mk8.5)
Bij ritten van langer een uur krijg ik wel last van mijn onderste, en benen. Het zit toch niet helemaal fijn.
Ik ben ook best wel lang 1.91.

Ik had laatst ook een Focus St Line mee..
Deze vond ik wel beter zitten, en ook veel meer ruimte. Als ik voorin normaal zit, dan zitten de personen achter mij ook nog goed.

Je voelt gewoon meer auto om je heen.

Beide auto's hebben een 1.0 ecoboost mild hybride 125pk.(fijne motor)

Voor mijn fiesta betaal ik 58 wegenbelasting per maand, voor de Focus waar ik had gereden ook....

Zal de Focus veel meer benzine verbruiken of valt dat wel mee?
De fiesta weegt 1251 kg en de Focus 1349kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met Sync3 en Android auto. Ook met Carplay eigenlijk nooit problemen gehad.
Beide zowel bedraad (met een kwalitatief goede kabel) als draadloos en in meerdere Ford modellen :)
1x gehad dat ik via google assistant geen whatsapp bericht kon sturen (contact niet gevonden), maar dat kwam door een instelling op de telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Aggressor schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:36:
Ik heb nu een Fiesta St-Line x. (Mk8.5)
Bij ritten van langer een uur krijg ik wel last van mijn onderste, en benen. Het zit toch niet helemaal fijn.
Ik ben ook best wel lang 1.91.

Ik had laatst ook een Focus St Line mee..
Deze vond ik wel beter zitten, en ook veel meer ruimte. Als ik voorin normaal zit, dan zitten de personen achter mij ook nog goed.

Je voelt gewoon meer auto om je heen.

Beide auto's hebben een 1.0 ecoboost mild hybride 125pk.(fijne motor)

Voor mijn fiesta betaal ik 58 wegenbelasting per maand, voor de Focus waar ik had gereden ook....

Zal de Focus veel meer benzine verbruiken of valt dat wel mee?
De fiesta weegt 1251 kg en de Focus 1349kg.
Misschien dat het qua mild hybride net iets anders uitpakt maar toen ik van mijn MK8 fiesta st-line naar MK4 focus ben gegaan, beide niet MHEV, scheelde het denk ik een kilometer per liter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT

EiT

Capri is nu te bestellen. Persoonlijk vind ik hem niet geweldig. Wel lullig als je net een Explorer had besteld en deze mooier vind.

https://www.ford.nl/personenautos/elektrische-capri#capri

600KM is natuurlijk wel lekker. Dan is de vraag of aanschaf van Kuga ‘24 de juiste keuze was. Met 40L tank ga je namelijk ook niet veel verder komen ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Hier een Focus met Sync 3. Gebruik dagelijks Android Auto en nooit problemen. In het begin, zo'n drie jaar geleden, wel eens een vastloper gehad. Maar de laatste twee jaar niet meer. Apple Carplay gebruik ik incidenteel en ook nooit problemen mee.

Heb tussendoor wel het Sync systeem een paar keer geüpdatet, dus wellicht dat dat helpt tegen de problemen. Auto op de oprit, verbinden met het WiFi netwerk en de auto haalt de updates automatisch binnen. Dat gaat langzaam, maar werkt wel goed. Je kunt tussendoor gewoon de auto gebruiken en als je weer thuis bent gaat ie weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Voor de Focus mk4 zijn dit originele velours matten, zwart met rode stiksels.

2 602 230

Weet iemand welke achtermatten velours hier bij horen? Of heeft iemand een lijstje met de achter matten?

Op https://www.ford-accessoires.nl/ kan ik het ook niet vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 10-07-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Aggressor schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:09:
Voor de Focus mk4 zijn dit originele velours matten, zwart met rode stiksels.

2 602 230

Weet iemand welke achtermatten velours hier bij horen? Of heeft iemand een lijstje met de achter matten?

Op https://www.ford-accessoires.nl/ kan ik het ook niet vinden.
Ik kijk morgen even in de auto welk nummer er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Heijmenberg99 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:02:
[...]

Ik kijk morgen even in de auto welk nummer er op staat.
Top dankjewel.
Heb jij de originele matten die erbij geleverd werden? Of velours? Met zwarte stiksels of rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Aggressor schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Top dankjewel.
Heb jij de originele matten die erbij geleverd werden? Of velours? Met zwarte stiksels of rood?
Ik heb de originele 2023 st line X matten. Zwart met rode stiksels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Heijmenberg99 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:59:
[...]

Ik heb de originele 2023 st line X matten. Zwart met rode stiksels :)
Als je een nummer hebt van de voor en achter matten ? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Aggressor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:06:
[...]

Als je een nummer hebt van de voor en achter matten ? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MePmF7WgVFad1U4p2oPKufkCdDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRPt1BspJYaHHH9e4f4BIgYF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwDvje_qeLHYEVQ3dDdoBxObvUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlqBI4gir0Tcm0ULNrtPmA7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nASN5RNc0VDuw-114XIk-YWwWjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWc12ZNba4tS6BJgyd6dB7Dj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpIBTyQpLF_xpEObgKvzSKWZs58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PJWOqlGu1yHC4ZsmoSY1SuV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn alle matten die er in zitten bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dankjewel @Heijmenberg99
Heb je toevallig ook een foto van jouw auto?
1.0 ecoboost? En groot navigatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Aggressor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:14:
Dankjewel @Heijmenberg99
Heb je toevallig ook een foto van jouw auto?
1.0 ecoboost? En groot navigatie?
Jazeker!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdMgCafsPUTykVjQCqjtdvol-3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05zUY3BounbePdtpM4PN7WxX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcWYkiHVXqvPU9_aZOFN79KaFTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Glk08oaVc8250z6MT8ymQpvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPum6u8RSnr3j1HZ7MDrLzzZQFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O64RHMmWSwNBVncU23475btX.jpg?f=fotoalbum_large

2023 ST line X 1.0 155pk handbak
Met Sync4 grote navigatie :)

[ Voor 16% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-07-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:22

rjong5

?

Heijmenberg99 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Jazeker![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2023 ST line X 1.0 155pk handbak
Met Sync4 grote navigatie :)
Altijd leuk, een fotoshoot in doel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zaterdag een proefrit in de Explorer, ben benieuwd hoe zich verhoud tot de Scenic.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
rjong5 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Altijd leuk, een fotoshoot in doel :7
Jazeker! Ik heb nog wel een paar andere leuke plaatjes hehe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Chaoss schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:02:
Zaterdag een proefrit in de Explorer, ben benieuwd hoe zich verhoud tot de Scenic.
Zal dan maar niet in details gaan hoe ik de Kuga heb gekocht… in kort: heb geen eens de portieren open gehad. :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 11:20
martinvdm schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:29:
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe auto. De Ford Explorer ev is kandidaat. Ik ben echter niet zo bekend met Ford en dan zeker niet met het SYNC Move entertainment systeem. Hoe is jullie ervaring ? Werkt dit een beetje goed? Snel en intuïtief? En ik gebruik veel CarPlay, in vorige auto’s liep dit nogal (vaak) vast, hoe zit dit bij Ford?
Ik heb vorige week een proefrit gemaakt in de Explorer EV. De interface vond ik wat rommelig, maar dit was ook nog een "prototype" auto dus wellicht dat ze dit nog verbetert. Verder kan je prima natuurlijk carplay/android auto gebruiken en was het verder wel responsief. Ikzelf vond het interieur tegenvallen tov mijn huidige Enyaq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:22

rjong5

?

Heijmenberg99 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Jazeker! Ik heb nog wel een paar andere leuke plaatjes hehe :9
Ja ben er een paar keer geweest :-).

Moet nog even wachten tot eind september op de focus wagon st- line x voor leuke fotos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
@Heijmenberg99 mooie auto hoor! de kleur ook :)

Weet jij toevallig het volgende?
Ik heb dezelfde kofferbak als deze focus:
https://www.autotrack.nl/...55672871?level=2&image=36

Welke kofferbakmat heb ik dan nodig?

https://www.ford-accessoi...voor-bagageruimte/2304937
of
https://www.ford-accessoi...voor-bagageruimte/2304924

De focus heeft een reservewiel achterin liggen. (van fabriek af)

[ Voor 23% gewijzigd door Aggressor op 11-07-2024 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:45
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb de scenic van de week gereden en gisteren de explorer. Als je vragen hebt, shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
martinvdm schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:36:
[...]

Ik heb de scenic van de week gereden en gisteren de explorer. Als je vragen hebt, shoot.
Wat vond je van beide auto’s? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

bdw80 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Wat vond je van beide auto’s? :)
De scenic heeft wat mooier materiaal gebruik binnenin, grotere achterdeur met een ruime instap en iets ruimer kofferbak maar wel een drempel. De ford oogt binnenin wat meer plastic, maar wel het gevoel van een grotere auto. Ruimte achterin goed, kleine instap. Stoelen van de ford zater beter maar je knieën knikken weinig, je zit dus vrij plat. Verder was de ford lekker rap en een kleine draai circel. Ik moest wel erg zoeken naar de bediening. Veel knopjes in menuus die net ff anders en onlogischer zijn dan mijn Skoda, maar dat is denk ik wennen. Verder oogt de ford wat robuuster en Amerikaanser vond ik en de Renault wat goedkoper, alhoewel de binnenkant Renault qua materiaal dus goed op orde heeft. Verder reed de ford soepel en comfortabel , ik denk comfortabeler dan de Renault. Ik vond het Google systeem bij Renault dan weer intuïtiever werken. De sleutel bij ford is wel fijner, wel zwaar vond ik. De Renault blijf ik kansloos vinden, met die vage card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allen,

Partner en ik waren op zoek naar een tweedehands, en redelijk onverwacht op een 2019 EcoSport uitgekomen!
Op de lijst om naar te kijken gezet omdat deze qua budget en opties binnen het filter viel, maar niet veel ervan verwacht vanwege uiterlijk en vooroordelen ;) Toen we eenmaal in deze Titanium uitvoering gingen zitten zeer positief verrast en proefrit ermee gemaakt. Ook positief verrast, en de dag erna eigenlijk gelijk koopcontract getekend. Wel nog met een extra clausule erin omdat de verkoper vóór de proefrit al aangaf dat de remmen nog vervangen moesten worden (resulteert in trillen bij remmen op hogere snelheden), en als dat niet naar behoren is opgelost, we nog van de koop kunnen afzien.
Natuurlijk veel reviews en andere video's zitten kijken ondertussen, en zie dat er wat problemen zijn met de 1.0 3-cylinder EcoBoost motor. Ik zie geen terugroepactie op het chassisnummer open staan.
Is er iets waar ik me druk om moet maken of extra goed op moet letten? De auto heeft 60.000 gelopen, maar de auto krijgt wel nog een onderhoudsbeurt vóórdat we hem gaan ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
striner schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:59:
Hallo allen,

Partner en ik waren op zoek naar een tweedehands, en redelijk onverwacht op een 2019 EcoSport uitgekomen!
Op de lijst om naar te kijken gezet omdat deze qua budget en opties binnen het filter viel, maar niet veel ervan verwacht vanwege uiterlijk en vooroordelen ;) Toen we eenmaal in deze Titanium uitvoering gingen zitten zeer positief verrast en proefrit ermee gemaakt. Ook positief verrast, en de dag erna eigenlijk gelijk koopcontract getekend. Wel nog met een extra clausule erin omdat de verkoper vóór de proefrit al aangaf dat de remmen nog vervangen moesten worden (resulteert in trillen bij remmen op hogere snelheden), en als dat niet naar behoren is opgelost, we nog van de koop kunnen afzien.
Natuurlijk veel reviews en andere video's zitten kijken ondertussen, en zie dat er wat problemen zijn met de 1.0 3-cylinder EcoBoost motor. Ik zie geen terugroepactie op het chassisnummer open staan.
Is er iets waar ik me druk om moet maken of extra goed op moet letten? De auto heeft 60.000 gelopen, maar de auto krijgt wel nog een onderhoudsbeurt vóórdat we hem gaan ophalen.
Proficiat! Maar je hebt al getekend dus waarom nu nog ergens op letten?

Ik zou letten op dealer onderhouden en op tijd onderhouden. Bij de dealer weet je zeker dat de juiste specificatie motorolie wordt gebruikt. Zeer belangrijk tegenwoordig, zeker bij de EcoBoost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

GekkeRipper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Proficiat! Maar je hebt al getekend dus waarom nu nog ergens op letten?

Ik zou letten op dealer onderhouden en op tijd onderhouden. Bij de dealer weet je zeker dat de juiste specificatie motorolie wordt gebruikt. Zeer belangrijk tegenwoordig, zeker bij de EcoBoost.
Heeft dat te maken met dié specifieke motor, of heeft dat meer generiek te maken met de ideale viscositeit zoeken bij koude en warme temperaturen (bescherming?
Gechargeerd gezegd: je wilt immers een zo vloeibaar mogelijke olie bij een koude motor, zodat je zo min mogelijk kans hebt op ijzer/ijzer contact en dus zware slijtage bij koude-start. En je wilt natuurlijk ook een zo goed mogelijke bescherming van je onderdelen wanneer de motor warm is (waarbij de olie dan minder bescherming biedt als ie mega vloeibaar is). Of zeg ik nu iets verkeerds?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
Deathchant schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Heeft dat te maken met dié specifieke motor, of heeft dat meer generiek te maken met de ideale viscositeit zoeken bij koude en warme temperaturen (bescherming?
Gechargeerd gezegd: je wilt immers een zo vloeibaar mogelijke olie bij een koude motor, zodat je zo min mogelijk kans hebt op ijzer/ijzer contact en dus zware slijtage bij koude-start. En je wilt natuurlijk ook een zo goed mogelijke bescherming van je onderdelen wanneer de motor warm is (waarbij de olie dan minder bescherming biedt als ie mega vloeibaar is). Of zeg ik nu iets verkeerds?
Viscositeit bij temperaturen is gestandaardiseerd. Kleine verschillen kunnen er wel zijn, maar in de basis zou elke 5W30 dezelfde viscositeit bij dezelfde temperatuur moeten hebben. Het gaat veel meer om de additieven die gebruikt worden. Verkeerde additieven kunnen de riemen die door de olie lopen aantasten. Dat kan weer tot motorschade leiden. Lees maar even terug in het topic over de juiste motorolie gebruiken. De EcoBoost, net als andere motoren met natte riemen, staat er om bekend schade op te lopen door gebruik van de verkeerde olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

GekkeRipper schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Viscositeit bij temperaturen is gestandaardiseerd. Kleine verschillen kunnen er wel zijn, maar in de basis zou elke 5W30 dezelfde viscositeit bij dezelfde temperatuur moeten hebben. Het gaat veel meer om de additieven die gebruikt worden. Verkeerde additieven kunnen de riemen die door de olie lopen aantasten. Dat kan weer tot motorschade leiden. Lees maar even terug in het topic over de juiste motorolie gebruiken. De EcoBoost, net als andere motoren met natte riemen, staat er om bekend schade op te lopen door gebruik van de verkeerde olie.
Ah ja, ik was even in de war met de Fiesta ST (2018>). Die heeft toch ook een ecoboost motor, en heeft datzelfde, toch?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Deathchant schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:07:
[...]

Ah ja, ik was even in de war met de Fiesta ST (2018>). Die heeft toch ook een ecoboost motor, en heeft datzelfde, toch?
De ST line wel. De echte ST heeft een ander blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

martinvdm schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:31:
[...]

De scenic heeft wat mooier materiaal gebruik binnenin, grotere achterdeur met een ruime instap en iets ruimer kofferbak maar wel een drempel. De ford oogt binnenin wat meer plastic, maar wel het gevoel van een grotere auto. Ruimte achterin goed, kleine instap. Stoelen van de ford zater beter maar je knieën knikken weinig, je zit dus vrij plat. Verder was de ford lekker rap en een kleine draai circel. Ik moest wel erg zoeken naar de bediening. Veel knopjes in menuus die net ff anders en onlogischer zijn dan mijn Skoda, maar dat is denk ik wennen. Verder oogt de ford wat robuuster en Amerikaanser vond ik en de Renault wat goedkoper, alhoewel de binnenkant Renault qua materiaal dus goed op orde heeft. Verder reed de ford soepel en comfortabel , ik denk comfortabeler dan de Renault. Ik vond het Google systeem bij Renault dan weer intuïtiever werken. De sleutel bij ford is wel fijner, wel zwaar vond ik. De Renault blijf ik kansloos vinden, met die vage card.
Vanmorgen de Explorer gereden en ik deel je mening grotendeels.

Scenic heeft een iets hoogwaardiger interieur qua materiaal gebruik. Het lichte gedeelte in de Explorer vind ik wel een mooie onderbreking van al het zwart de Scenic heeft dan weer bekleding/stof bovenop het dash wat wel sjiek lijkt. Het dash van de Scenic is wel wat rommeliger, de display's zien er wat rommeliger uit. Scenic heeft fysieke buttons voor de verwarming etc. en fysieke knoppen op het stuur wat een plus is. Explorer heeft erg veel ruimte in de middenarm steun.

De Ford reed beter dan de Scenic, heeft iets meer gevoel en RWD is gewoon lekker. De Explorer is ook een stuk sneller maar het is dan ook 286 vs 215pk en fwd vs rwd. De stoelen in de Ford zaten voor mijn lengte (1m96) iets lekkerder.

De Scenic heeft meer ruimte op de achterbank en grotere achterdeuren waardoor je gemakkelijker instapt. Kofferbak van de Scenic is ook groter, scheelt 95 liter.

De Explorer is ongeveer 3500 euro goedkoper, wat meespeelt is dat ik bij de Scenic een andere kleur kies (want die is standaard rood). De explorer die ik vandaag reed was de standaard blauw en die is mooi. Bij beide heb ik een wegklapbare trekhaak gekozen en die is bij de Explorer 200,- goedkoper. De Scenic heeft wel standaard een warmte pomp, de vraag is hoeveel voordeel dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Chaoss schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Ga je 1 van de 2 aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

bdw80 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:22:
[...]

Ga je 1 van de 2 aanschaffen?
Hopelijk gaat mijn werkgever 1 van de 2 aanschaffen. Ik zal er nog even overnadenken welke ik als voorkeur zal aangeven. Daarna hangt het af van de aanschafkosten en korting welke we kunnen krijgen (er zullen 3-4 dezelfde auto's gekocht worden).

Heb nu een Kona en de nieuwe Kona is ook een goede auto. Maar zowel de Scenic als Explorer rijden beter dan de Kona dus in beide gevallen ga ik er op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
Bij mij is de explorer afgevallen.. vind het allemaal net niet genoeg afgewerkt en het mist voor mij het "wow, mooie auto" gevoel. De achterkant vind ik wel mooi (ljikt een beetje op de een range rover), de voorkant is wel ok. De binnenkant vind ik persoonlijk niet heel mooi afgewerkt en voelt vrij goedkoop. Hij rijdt prima en is snel zat en zit ook ook goed. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Cupra Tavascan en daar had ik wel direct een "Wow" gevoel bij. Die heb ik zelf dus ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18
Heb van de week ook een proefrit gemaakt in de Explorer. Vind het een heerlijke auto, gelukkig omdat ik hem al besteld heb in april en hem volgende maand geleverd krijg (hij is reeds gebouwd).
Hebben jullie iets van het ISA systeem gemerkt. Had niet het gevoel dat deze actief was in de versie welke ik gereden heb.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Chaoss schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Scenic heeft een iets hoogwaardiger interieur qua materiaal gebruik. Het lichte gedeelte in de Explorer vind ik wel een mooie onderbreking van al het zwart de Scenic heeft dan weer bekleding/stof bovenop het dash wat wel sjiek lijkt. Het dash van de Scenic is wel wat rommeliger, de display's zien er wat rommeliger uit. Scenic heeft fysieke buttons voor de verwarming etc. en fysieke knoppen op het stuur wat een plus is. Explorer heeft erg veel ruimte in de middenarm steun.

De Ford reed beter dan de Scenic, heeft iets meer gevoel en RWD is gewoon lekker. De Explorer is ook een stuk sneller maar het is dan ook 286 vs 215pk en fwd vs rwd. De stoelen in de Ford zaten voor mijn lengte (1m96) iets lekkerder.

De Scenic heeft meer ruimte op de achterbank en grotere achterdeuren waardoor je gemakkelijker instapt. Kofferbak van de Scenic is ook groter, scheelt 95 liter.

De Explorer is ongeveer 3500 euro goedkoper, wat meespeelt is dat ik bij de Scenic een andere kleur kies (want die is standaard rood). De explorer die ik vandaag reed was de standaard blauw en die is mooi. Bij beide heb ik een wegklapbare trekhaak gekozen en die is bij de Explorer 200,- goedkoper. De Scenic heeft wel standaard een warmte pomp, de vraag is hoeveel voordeel dat geeft.
Zo heb ik hem ook wel ervaren idd. de fysieke knoppen is iets wat ik wel ga missen. De haptic knoppen van vw ken ik nog niet dus we gaan het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Berend- schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:56:
Bij mij is de explorer afgevallen.. vind het allemaal net niet genoeg afgewerkt en het mist voor mij het "wow, mooie auto" gevoel. De achterkant vind ik wel mooi (ljikt een beetje op de een range rover), de voorkant is wel ok. De binnenkant vind ik persoonlijk niet heel mooi afgewerkt en voelt vrij goedkoop. Hij rijdt prima en is snel zat en zit ook ook goed. Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in de Cupra Tavascan en daar had ik wel direct een "Wow" gevoel bij. Die heb ik zelf dus ook besteld.
Zit daar niet duizenden euro’s tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
martinvdm schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Zit daar niet duizenden euro’s tussen?
Ik zou voor de premium long range gaan met wat opties (kleur, velgen, panorama dak, assist pakket), dan kom ik snel tegen de 55k aan. De Tavascan Adrenaline die ik nu gekozen heb kost 56, maar voelt een stuk meer premium. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook een veel mooiere auto, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. Als je het instapmodel neemt zonder opties, dan zit er inderdaad 4000 euro verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 14:59
Mijn focus is afgelopen week wederom naar de garage geweest. Op de snelweg een beetje "klevend" sturen. Dus op middenstand hoge weerstand waar je even doorheen moest duwen. Monteur heeft een rondje gedaan en voelde meteen: dit is niet goed.

Onder garantie nieuwe stuurkolom gemonteerd. Probleem verholpen maar zo te zien moeten ze wel even uitlijnen. Officieel hoeft het niet (stuurkolom kan maar op een manier en doet niks aan afstelling). Dus vanmiddag weer de dealer bellen.

Ik denk dat dat het laatste is en de focus dan helemaal goed is.

Als vervangende auto een Fiësta EcoBoost meegekregen. Zelfde motor als de focus, maar dan licht. Wat rijden die dingen goed! Ik mis wat comfort, maar het plezier maakt veel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

twowheeler schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:58:
Als vervangende auto een Fiësta EcoBoost meegekregen. Zelfde motor als de focus, maar dan licht. Wat rijden die dingen goed! Ik mis wat comfort, maar het plezier maakt veel goed.
Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar de Fiesta is echt een feest(:r) om mee te rijden! :D

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:00
pjottum schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar de Fiesta is echt een feest(:r) om mee te rijden! :D
Tsja helaas gaat de focus er ook uit straks.... Zelf nu een 125pk diesel st line. Bijna weer op de 180.000km... December komt daarvoor in de plaats een van de laatste nieuwe st line x met 155pk automaat. Daar wederom maar 180.000 opzetten en daarna wat er komt wie zal het zeggen... Eerst nog maar even lekker sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 15:50
Even een vraagje, ik heb nu een Ford Fiesta uit (Titanium 1,25 motor), deze wordt wat oud maar nooit problemen mee gehad. Nu kan ik een Ford Fiesta uit 2019 overnemen voor een leuke prijs. (ken ook de historie van de auto)
Alles ziet er goed uit, alleen ik vraag me af of deze een natte distributieriem heeft? Het is ook een Titanium uitvoering met een 1.0 ecobooster motor. (998 cc, 73kw/99pk)
Daarbij komt, de auto heeft laatste 1,5 jaar (binnen) stil gestaan.
Wat doet dat met zo'n (natte) distributieriem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Goof2000 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:25:
Even een vraagje, ik heb nu een Ford Fiesta uit (Titanium 1,25 motor), deze wordt wat oud maar nooit problemen mee gehad. Nu kan ik een Ford Fiesta uit 2019 overnemen voor een leuke prijs. (ken ook de historie van de auto)
Alles ziet er goed uit, alleen ik vraag me af of deze een natte distributieriem heeft? Het is ook een Titanium uitvoering met een 1.0 ecobooster motor. (998 cc, 73kw/99pk)
Daarbij komt, de auto heeft laatste 1,5 jaar (binnen) stil gestaan.
Wat doet dat met zo'n (natte) distributieriem?
Wat is de bouw jaar en maand van de auto en heb je een foto van je motor ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 15:50
x0z8_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Wat is de bouw jaar en maand van de auto en heb je een foto van je motor ruimte
Februari 2019 en de motorcode is SFJN (volgens zo'n kenteken info website)

Dit zegt RDW:
D.2 Type JHH
D.2 Variant SFJN1JX
D.2 Uitvoering 5CDPZNABDAX

[ Voor 17% gewijzigd door Goof2000 op 17-07-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand het volgende over "Ford Protect: Verleng de Garantie van uw Ford."

https://www.vanmossel.nl/...ht-FPN-1-januari-2024.pdf

Je kan kiezen tussen 4 jaar/80.000km, 5 jaar 100.000/ en 5 jaar/200.000km.

Standaard heeft de auto 2 jaar garantie. komt er dan 4 jaar bij of in totaal 4 jaar garantie? (dus je koopt maar 2 of 3 jaar bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Aggressor schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:18:
Weet iemand het volgende over "Ford Protect: Verleng de Garantie van uw Ford."

https://www.vanmossel.nl/...ht-FPN-1-januari-2024.pdf

Je kan kiezen tussen 4 jaar/80.000km, 5 jaar 100.000/ en 5 jaar/200.000km.

Standaard heeft de auto 2 jaar garantie. komt er dan 4 jaar bij of in totaal 4 jaar garantie? (dus je koopt maar 2 of 3 jaar bij)
Goede vraag, antwoord heb ik niet. Besef wel dat je eigenlijk een verzekering afsluit, je sluit niet garantie direct bij Ford af.

Overigens zou ik het denk ik ook kiezen, alleen kan ik hier in NL met een 2023 S-Max blijkbaar geen gebruik van maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
zunrob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Goede vraag, antwoord heb ik niet. Besef wel dat je eigenlijk een verzekering afsluit, je sluit niet garantie direct bij Ford af.

Overigens zou ik het denk ik ook kiezen, alleen kan ik hier in NL met een 2023 S-Max blijkbaar geen gebruik van maken. :(
Op internet lees ik wel er wel goeie ervaringen over....
Als bv 4 jaar bij komt voor 610 euro .. dan valt het wel mee.
2 extra jaar voor 610 vind ik weer mager.

Hopelijk weet iemand het antwoord :)

-edit-

Als het goed is komen de jaren er wel bij.
Op de fiesta had ik ook bijgekocht, 3 jaar/100.000km
In de fordpass op staat .. vervalt in 2028. (dus 5 jaar)

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 19-07-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Die van Mossel link is tricky. Volgens mij is dat 5 jaar totale garantie (2+3).

Op de Kuga hebben wij 5 jaar garantie (200k KM) bij gekocht voor €2780,-
In de PDF van de Kuga opties staat dit omschreven als 2+3 voor €2780,- (https://www.ford.nl/personenautos/kuga/brochures-pricelists).

Hier staat dan ook weer uitgelegd: https://www.ford.nl/eigen...anties/verlengde-garantie

Vond het aan de dure kant voor een Kuga, voorheen waren andere Fords veel goedkoper. Maar wil het risico niet lopen. Sowieso heb je ook zo iets als cargarant wat je zou kunnen overwegen.

Ik vraag mij ook af wat je mag verwachten als wettelijke garantie in NL. Dat zou op een auto nooit 2 jaar mogen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door EiT op 19-07-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
EiT schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:10:

In de PDF van de Kuga opties staat dit omschreven als 2+3 voor €2780,- (https://www.ford.nl/personenautos/kuga/brochures-pricelists).

Hier staat dan ook weer uitgelegd: https://www.ford.nl/eigen...anties/verlengde-garantie

Vond het aan de dure kant voor een Kuga, voorheen waren andere Fords veel goedkoper. Maar wil het risico niet lopen. Sowieso heb je ook zo iets als cargarant wat je zou kunnen overwegen.

Ik vraag mij ook af wat je mag verwachten als wettelijke garantie in NL. Dat zou op een auto nooit 2 jaar mogen zijn.
Ja dit jaar zijn de regels wel veranderd.
Bij mijn Fiesta is het 2 + 3 ... en ik heb geen 5 jaar bijgekocht.

Op google staat ook

"Als je een auto koopt is een van de punten waaraan je moet denken onderhoud en reparatie. Hiervoor bieden fabrikanten vaak een verlengde garantie aan. Deze komt bovenop de fabrieksgarantie. De garantieduur is meestal twee jaar voor nieuwe auto's, vanaf hun ingebruikname"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80

Pff wat een geld :( Op mijn Ford Explorer EV kon ik naar 8 jaar (2+6) garantie gaan voor iets van 850 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Pfoe, dat is veel geld. Volgens mij kan ik het in Duitsland wel verlengen voor een dergelijk bedrag, maar vind dat erg duur ik vergelijking met de (oude) Nederlandse prijzen. Vraag me ook af of het dan wel in Nederland geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's een flinke prijsstijging zo te zien. :-(

Vorig jaar september, bij onze nieuw aangeschafte Kuga, 36 maanden extra garantie bijgekocht voor 699€.
De einddatum staat nu op september 2028
Wel met een maximum van 100kkm. Maar daar komen we toch niet aan.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ehtweak schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Da's een flinke prijsstijging zo te zien. :-(

Vorig jaar september, bij onze nieuw aangeschafte Kuga, 36 maanden extra garantie bijgekocht voor 699€.
De einddatum staat nu op september 2028
Wel met een maximum van 100kkm. Maar daar komen we toch niet aan.
In het pdf bestand van de focus staat het nu ook zo... dus misschien is het wel allemaal veranderd? En wel duur geworden dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

De verzekeraars zullen meer geld willen zien.
Die uitbreiding gaat via een verzekering.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 14:59
Vwb warmtepomp voor de explorer en de vergelijking met de scenic: hoe zit dit met laden?

Ik lees en hoor van veel mensen met een id3 dat die zelden z'n maximale laadsnelheid haalt. Dit heeft mogelijk met die warmtepomp te maken. We hebben hier een Megane voor de deur (met warmtepomp) en deze haalt standaard de max laadsnelheid.

Aangezien de explorer en de id4 hun platform delen ben ik benieuwd wat dat voor invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Puntje waar ik over na lag te denken.
Zoals eerder vermeld in dit topic heb ik een Explorer EV besteld en nou wordt deze volgende week al bij de dealer verwacht. Zelf kan ik hem pas 3 weken later ophalen (mede ook door mijn vakantie).
Nu zijn de demo auto's pas later naar ik begreep en de proefrit 'tour' auto is er ook pas midden augustus,

Neem toch aan dat het niet is toegestaan dat mijn auto (die daar op mij staat te wachten) voor proefritten gebruikt wordt. Of is die vrijheid er wel bij dealers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Nee tuurlijk gebruiken ze jouw auto niet als demo. Hooguit een afleverproefrit om te kijken of alles functioneerd. Hooguit zou er 20km op de teller moeten staan bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
SniperGuy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:51:
Nee tuurlijk gebruiken ze jouw auto niet als demo. Hooguit een afleverproefrit om te kijken of alles functioneerd. Hooguit zou er 20km op de teller moeten staan bij aflevering.
Ben ik eigenlijk ook van overtuigd.
Zat te denken omdat er zoveel vraag is naar proefritten en geen autos voor deze proefritten en dan 'mijn' auto er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ik zou not-amused zijn bij een dergelijke werkwijze door mijn dealer, die dan waarschijnlijk mijn dealer niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Heeft iemand wel eens het volgende besteld?

https://www.ford-accessoi...den?model=focus&year=2022

Gaat per stuk.
Is het dan een gebalanceerde velg ? of krijg je alles los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
mrfatmen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Ben ik eigenlijk ook van overtuigd.
Zat te denken omdat er zoveel vraag is naar proefritten en geen autos voor deze proefritten en dan 'mijn' auto er staat.
Proefritten, nee. Waar je wellicht wel even naar moet kijken is ‘showroom’-schades. Krassen op instaplijsten, vlekken op het dashboard oid. Zou namelijk best kunnen dat hij in de showroom geplaatst wordt en alle klanten er in in kunnen stappen. Dát hoor je namelijk wel vaker (ik heb geen ervaring met een verhaal vanuit Ford overigens. Nog :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Aggressor schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:02:
Heeft iemand wel eens het volgende besteld?

https://www.ford-accessoi...den?model=focus&year=2022

Gaat per stuk.
Is het dan een gebalanceerde velg ? of krijg je alles los?
Nope samengesteld. Overigens kan je ze op dat nummer ook in het buitenland bestellen.

Mijn winterbanden liggen bv in kleve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Duinkonijn schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Nope samengesteld. Overigens kan je ze op dat nummer ook in het buitenland bestellen.

Waar kan je deze dan goedkoper bestellen en of andere originele onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Aggressor schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:23:
[...]

Waar kan je deze dan goedkoper bestellen en of andere originele onderdelen?
gewoon vergelijken, dealers opbellen of mailen en dan vragen om prijsopgaves :)

overigens staat het er ook bij:
Let op: de weergegeven prijs is voor één velg, inclusief winterband, naafdop en bevestigings materialen.
bv
https://euaccessories.blo...DE_Ford_Focus_04-2018.pdf

[ Voor 35% gewijzigd door Duinkonijn op 21-07-2024 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Duinkonijn schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:24:
[...]

gewoon vergelijken, dealers opbellen of mailen en dan vragen om prijsopgaves :)

overigens staat het er ook bij:

[...]

bv
https://euaccessories.blo...DE_Ford_Focus_04-2018.pdf
Top dankjewel, scheelt weer 2 euro :X
Dan bestel ik ze wel in NL, kan ik ze lekker ophalen.
Iniedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Duinkonijn schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Waar kan je ze ophalen? En spreken ze daar Nederlands? Ik rij dagelijks door kleve maar mijn Duits is niet geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

x0z8_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Waar kan je ze ophalen? En spreken ze daar Nederlands? Ik rij dagelijks door kleve maar mijn Duits is niet geweldig
Ford Kleve.

Ze kunnen ook Engels, maar waarderen het in iig als je het probeert.

Guten Morgen/moin , ich habe einen Termin für meinen Winterreifen wechseln

Of
Ich möchte gerne Winterreifen für mein Ford haben, könnten Sie mir behilflich sein?

[ Voor 21% gewijzigd door Duinkonijn op 21-07-2024 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
lolgast schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Proefritten, nee. Waar je wellicht wel even naar moet kijken is ‘showroom’-schades. Krassen op instaplijsten, vlekken op het dashboard oid. Zou namelijk best kunnen dat hij in de showroom geplaatst wordt en alle klanten er in in kunnen stappen. Dát hoor je namelijk wel vaker (ik heb geen ervaring met een verhaal vanuit Ford overigens. Nog :+ )
ik was vorige week bij de Renault dealer (twijfel nog tussen een Scenic of een Explorer/Capri) om even proef te zitten en in de showroom stond niet de uitvoering die ik wilde dus ging ze even kijken of ze er niet eentje hadden staan voor een klant. Dat was het geval dus mocht ik daar even in zitten maar zeker niet rijden
Pagina: 1 ... 127 ... 139 Laatste