Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 125 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:19
Is er iemand die advies heeft voor een Apple CarPlay radio? Ik heb een ford c-max uit 2010 en wil graag een nieuwe radio. Het liefst met een in dezelfde kleur als de rest van het Dashboard (zilver).

Pioneer schijnt een goede optie te zijn alleen zijn die vrijwel allemaal in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:37
Teknizion schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:20:
Is er iemand die advies heeft voor een Apple CarPlay radio? Ik heb een ford c-max uit 2010 en wil graag een nieuwe radio. Het liefst met een in dezelfde kleur als de rest van het Dashboard (zilver).

Pioneer schijnt een goede optie te zijn alleen zijn die vrijwel allemaal in het zwart.
Heb je een foto van de radio die er nu in zit? Daar is een hoop van afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknizion
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:19
x0z8_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:11:
[...]

Heb je een foto van de radio die er nu in zit? Daar is een hoop van afhankelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed4aqgiUGJySMRKAgK2g2Mz_-pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fGShBKBOZJuU11OLrTEyFa0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de radio. Misschien dat een zwarte radio nog best prima staat, maar zou gewoon mooi zijn als ie dezelfde kleur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Bind me er niet op vast maar ik heb zon gevoel dat deze wel gaat passen: https://s.click.aliexpress.com/e/_DFxahMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Wij zijn aan het kijken naar een vervanger van onze 125pk 1.0 ecoboost Focus wagon uit 2015. Op zoek naar de nieuwere Focus wagon vanaf 2019. Het liefst in de 150/155 pk versie, want iets meer pit dan de huidige is welkom.

Nu krijg je deze in 2 varianten. De 1.0 mild hybrid 155pk en de 1.5 150pk. We wonen kortbij de grens, in Duitsland is van beide varianten veel aanbod.

Maar wat zijn nu precies de verschillen tussen deze twee en wat zijn de plussen en minnen ten opzichte van elkaar? Ook qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Spurlie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:59:
Wij zijn aan het kijken naar een vervanger van onze 125pk 1.0 ecoboost Focus wagon uit 2015. Op zoek naar de nieuwere Focus wagon vanaf 2019. Het liefst in de 150/155 pk versie, want iets meer pit dan de huidige is welkom.

Nu krijg je deze in 2 varianten. De 1.0 mild hybrid 155pk en de 1.5 150pk. We wonen kortbij de grens, in Duitsland is van beide varianten veel aanbod.

Maar wat zijn nu precies de verschillen tussen deze twee en wat zijn de plussen en minnen ten opzichte van elkaar? Ook qua betrouwbaarheid.
Ene versie is een viercilinder, de nieuwere altijd een driecilinder.

Driecilinder ecotec zijn natuurlijk berucht gevoelig voor juiste onderhoud en anders kapotte riemen e.d. maar ik dacht dat opgelost met de nieuwere versies ivm ketting.

Ik weet niet of die wel echt "meer pit" gaan geven. Er was ook een 180 pk versie..

Persoonlijk zou ik ook overwegen of de de AGR stoelen en / of B&O audio wil. Als optie indertijd niet superduur maar tweedehands toch zeldzamer.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
bombadil schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Ene versie is een viercilinder, de nieuwere altijd een driecilinder.

Driecilinder ecotec zijn natuurlijk berucht gevoelig voor juiste onderhoud en anders kapotte riemen e.d. maar ik dacht dat opgelost met de nieuwere versies ivm ketting.

Ik weet niet of die wel echt "meer pit" gaan geven. Er was ook een 180 pk versie..

Persoonlijk zou ik ook overwegen of de de AGR stoelen en / of B&O audio wil. Als optie indertijd niet superduur maar tweedehands toch zeldzamer.
Kleine correctie ;) de 1.5 is ook een 3 cilinder.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:01
De 1.5 ecoboost is gemaakt als zowel een 4-cilinder (model tot 2018) als een 3-cilinder (vanaf 2019). Beide met 150pk. De 4-cilinder staat niet goed bekend (oververhitting, koelvloeistof lekkages e.d.). Ik zou deze laten staan. De 3-cilinder zou ik prima aandurven. Is ook vrij goed te chippen, mocht je toch nog wat extra vermogen willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Spurlie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:59:

Allereerst: https://www.autoweek.nl/a...n-occasion-aankoopadvies/ zou je kunnen helpen.

Ik heb nu een focus met de 1.5 3cylinder met 150pk.
Lijkt meer. Dit is het blok uit de laatste Fiesta ST en nu de Puma ST (meen ik).

Als je motoren wil vergelijken is deze site echt geweldig:
https://www.automobile-ca...oboost_150.html#gsc.tab=0

Kan je vermogenscurves zien, zien wat software doet, zien wat die hybrid doet (denk ik, niet gezocht) enzovoorts enzo verder.

Over de schrikverhalen: De 1.0 ken je en dan weet je dat goed onderhoud key is; als je een blok treft met een distributieriem moet er de juiste olie in, anders lost de riem op met potentieel flinke kosten. Volgens het AW artikel is sinds 2019 de riem vervangen door een ketting.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:17
Zoals jullie misschien gelezen hebt is er vorige maand een vrachtwagen die voor/naast me reed tegen een viaduct geknald, waardoor allemaal stenen op en tegen mijn auto zijn gekomen. Een steen heeft de voorste radiator geraakt, hier zit een deukje in de lamellen. De steen lijkt precies ter hoogte van een kanaal geraakt te hebben waardoor de vloeistof loopt. Deze radiator is van de airco. De airco werkt nog gewoon, en ik zie niks lekken.

Echter, gister, toen ik de radio uit had en de auto uitschakelde, hoor ik na enkele seconden een borrelend geluid uit het dashboard/de ventilatiekanalen komen. Dit borrelen duurde maar enkele seconden. Als ik de AC uitzet kan ik het niet horen, dus het lijkt echt van de AC te komen.

Ik maak me hier ongerust over, want de schade-expert heeft geen beschadigde radiator opgeschreven.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nooit goed geluisterd heb naar de geluiden die de auto maakt na het uitzetten; meestal stap ik gewoon uit.

Zou iemand van jullie met een Galaxy/S-Max (of een andere Ford) eens willen luisteren of hij ook, enkele seconden na het uitschakelen van de auto als de AC aanstaat, een borrelend geluid kan horen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5w_vsJgqz0SvElaIMbm69ew_Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXhdCGs2OjaX3pg00kdjQm7D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 06-05-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:00
zunrob schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:09:
Zoals jullie misschien gelezen hebt is er vorige maand een vrachtwagen die voor/naast me reed tegen een viaduct geknald, waardoor allemaal stenen op en tegen mijn auto zijn gekomen. Een steen heeft de voorste radiator geraakt, hier zit een deukje in de lamellen. De steen lijkt precies ter hoogte van een kanaal geraakt te hebben waardoor de vloeistof loopt. Deze radiator is van de airco. De airco werkt nog gewoon, en ik zie niks lekken.

Echter, gister, toen ik de radio uit had en de auto uitschakelde, hoor ik na enkele seconden een borrelend geluid uit het dashboard/de ventilatiekanalen komen. Dit borrelen duurde maar enkele seconden. Als ik de AC uitzet kan ik het niet horen, dus het lijkt echt van de AC te komen.

Ik maak me hier ongerust over, want de schade-expert heeft geen beschadigde radiator opgeschreven.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nooit goed geluisterd heb naar de geluiden die de auto maakt na het uitzetten; meestal stap ik gewoon uit.

Zou iemand van jullie met een Galaxy/S-Max (of een andere Ford) eens willen luisteren of hij ook, enkele seconden na het uitschakelen van de auto als de AC aanstaat, een borrelend geluid kan horen?

[Afbeelding]
Mijn focus doet dit ook wel eens. Niks bijzonders vgm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:33
Toch maar weer even ranten....

Ik heb zoals sommige wellicht weten wat geschiedenis met trillende banden en een dealer. Sinds de overgang naar winterbanden en een officiele klacht bij FordNL heb ik geen issues meer en zouden mijn oude zomerbanden door de shredder gaan.

Vandaag was de dag, ik heb een bandenwissel naar zomerbanden. Mogen jullie raden welke zomerbanden ik in eerste instantie op de auto heb gekregen..?
Na een korte rit op de snelweg rechtsomkeert gemaakt waarna ik nu de andere banden (en velgen...) van een nieuwe demo auto krijg. Ik ben echt met stomheid geslagen door de totale incompetentie van deze tent, ongekend. De vestigingsmanager is notabene bij mij aan huis gekomen om akkoord te krijgen dat de klacht bij FordNL was afgehandeld en ik dus nieuwe banden zou krijgen. HOEZO bewaar je die oude banden dan überhaupt...

Het goede nieuws: De klacht is nu officieel klaar, ik heb andere zomerbanden en hoef nooit meer bij deze dealer binnen te stappen. De winterbanden versturen ze maar naar mijn volgende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[Afbeelding]
Mijn Fiesta heeft die geluiden ook een tijd gemaakt. Was ook duidelijk te horen terwijl de airco draaide. Paar weken later was de airco wel leeg, dus je zorg lijkt me niet helemaal onterecht. Na het bijvullen was het geluid even weg om na een aantal dagen weer terug te keren: systeem weer leeg :+

De condensor is toen vervangen en toen bleef het wel weg.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Glashelder schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Mijn Fiesta heeft die geluiden ook een tijd gemaakt. Was ook duidelijk te horen terwijl de airco draaide. Paar weken later was de airco wel leeg, dus je zorg lijkt me niet helemaal onterecht. Na het bijvullen was het geluid even weg om na een aantal dagen weer terug te keren: systeem weer leeg :+

De condensor is toen vervangen en toen bleef het wel weg.
Bij mij hoor je het (gelukkig) alleen als je de auto uitzet. Als ie in gebruik is hoor je niks. Ondertussen ook al via PM gehoord dat dit geluid normaal is bij een S-Max. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:52
Voor de liefhebbers van horror: YouTube: FORD ADMITS ECO BOOST ENGINE FAILURE
Ford geeft fouten toe, maar laat klanten opdraaien voor de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:40

amphora

Websites & Fotografie

Rocketman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:17:
Vervolgvideo voorspelt niet veel goeds mocht je problemen hebben: YouTube: FORD UK REJECTS ECOBOOST RECALL - THE BBC STEPS IN

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 23-09 22:52
amphora schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Vervolgvideo voorspelt niet veel goeds mocht je problemen hebben: YouTube: FORD UK REJECTS ECOBOOST RECALL - THE BBC STEPS IN
In de VS zijn dus gevallen bekend waarbij gebrekkige Ecoboost motoren ook het remsysteem hebben uitgeschakeld. Lekkere boel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn Ford Focus 2014 Plus Edition Station met links/rechts temperatuurcontrole heeft alleen nog airco aan de bestuurderskant. Dat lijkt een defecte "blend door actuator" te zijn, en als het goed is zit die ergens diep onder het handschoenenkastje, maar ik heb nog geen duidelijke locatie gevonden waar ik precies naar moet zoeken. Iemand toevallig al eens met dat bijltje gehakt?

Edit: na lang ondersteboven onder het handschoenenkastje te liggen blijken alle "blend door actuators" goed te zijn. Wel was er eentje verdraaid, maar na een reset (zekering er uit, starten, even wachten, motor uit, zekering terug, starten) kwam dat weer goed. Ik had er meteen spijt van dat ik hieraan begonnen was, het is allemaal erg lastig bereikbaar. Ik kon wel makkelijk het interieurfilter vervangen zonder handschoenenkastje.
Hierna de airco laten bijvullen, en alles werkt weer :+ Weer wat geleerd!

[ Voor 40% gewijzigd door RemcoDelft op 15-05-2024 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Ik heb een vraag aan jullie Ford eigenaren. Ik heb een Ford Puma ST-Line uit 2021 gekocht een aantal maanden geleden. Deze heeft het digitale dashboard. Wanneer ik rij met de navigatie van Ford zelf zie ik grote pijlen die in sync zijn met de navigatie op het andere display.

Echter wanneer ik rij met Android Auto en de Google Maps navigatie dan zie ik alleen kleine pijlen op het dashboard in de bovenste regel waar je ook je radio station of spotify track name ziet. Is het mogelijk om met de Google Maps navigation ook de grote pijlen te krijgen?

Tevens merk ik met Android Auto met andere navigatie apps zoals Waze of Flitsmeister deze pijlen helemaal niet wergeven. Tenzij ik eerst Google maps navigatie start. Dan afsluit en dan via Flistmeister of Waze navigatie start. Is dat bij jullie ook zo? Vervelende bug.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@BarryS Ik heb hetzelfde met mijn Focus (2023 model), kleine begeleidende stappen. Apple Carplay weliswaar. Overigens ook hier geen begeleiding met 3rd party navigatie, enkel met Apple kaarten. Nou is dat toch mijn eerste navigatie keuze dus daar heb ik nooit verder naar gekeken.

Ben overigens al lang blij dat er iets is. Mijn vorige auto had een super mooi heads-up display (en wat mis ik dat in de Ford trouwens) met navigatie. Maar alleen van Mazda zelf, niet via Carplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18

Duinkonijn

Huh?

Die optie kon er gewoon bijbesteld worden..
Ik heb een HUD in mijn Focus

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Duinkonijn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:30:
Die optie kon er gewoon bijbesteld worden..
Ik heb een HUD in mijn Focus
Klopt, maar ik heb na veel gedoe een voorraad auto :) Overigens vond ik de HUD van Ford niet fijn tijdens een proefrit, met dat opklapschermpje. Mazda projecteerde het mooi op het raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Ik miste de laatste keer ACC bij Mazda. Daarom zit ik nog bij Ford.

Ik had ook gewoon kunnen googelen :X

https://mazda.vannieuwkerk.nl/nieuws/adaptive-cruise-control

[ Voor 44% gewijzigd door Duinkonijn op 15-05-2024 07:08 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Dat is lucht in je AC systeem. Had mijn Citroën ook toen ik die zelfde radiator lek had.

Ik heb een proefrit aangevraagd voor een 2019 Focus ST-Line. 1.5 180pk met handbak. Comfort, Winter, Audio, Parking en Technology Pack. Dus wie weet kan ik me hier straks permanent melden :)

Lees hierboven dat er issues waren met natte distributieriemen, maar dat er inmiddels gewoon een ketting in zit. Verder kan ik op internet bar weinig vinden over issues met de 1.5 3-cylinders, dus dat lijkt goed te zitten

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 16-05-2024 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Rocketman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:17:
Maar om welke Ecoboost gaat het hier? Want Ecoboost is een merknaampje. Alles van 1 liter 3 cylinder tot de 2.0 RS motor heet Ecoboost.

EDIT: alles van 2010 tot nu en alles van 1 liter 3-cylinder tot 3 liter V6
Rocketman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:49:

In de VS zijn dus gevallen bekend waarbij gebrekkige Ecoboost motoren ook het remsysteem hebben uitgeschakeld. Lekkere boel...
Ik heb het filmpje niet gezien, zit op werk. Maar ik vermoed dat als de motor uitvalt door wat dan ook voor oorzaak, je geen rembekrachtiging meer hebt, dus je moet extra hard op je rem stampen om dezelfde remkracht te krijgen. Ik kan me geen andere connectie bedenken tussen defecte motor en remsysteem.

Bij een handgeschakelde auto blijft de motor wel doordraaien zolang de auto rolt ook al is er geen ontbranding meer en heb je nog wel luchtverplaatsing door het vacuum systeem en dus heb je nog iets van rembekrachtiging. Maar ze rijden daar vooral automaat, en dan valt volgens mij de motor helemaal stil.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 23-05-2024 12:12 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FastFred
De krabbel is gezet, over een paar weken kan ik mijn Ford ophalen 8) Het is een 2019 Focus ST-Line geworden in Moondust Silver, 1.5 3-cylinder met 182pk, handgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

FastFred schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:04:
De krabbel is gezet, over een paar weken kan ik mijn Ford ophalen 8) Het is een 2019 Focus ST-Line geworden in Moondust Silver, 1.5 3-cylinder met 182pk, handgeschakeld.
Past ook prima bij je nick. :o

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:18
FastFred schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:04:
Super.

Ik heb dezelfde maar dan automaat. Een beetje rauw op een koude winterochtend, maar verder een motor met een heerlijk verloop. Ook op de snelweg helemaal thuis.

Veel succes ermee

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Darks Heb ik ook overwogen, maar dat idee is niet zover gekomen dat ik een proefrit heb gehad in een automaat uitvoering.

Wat voor automaat zit er in deze autos? Dubbele koppeling zoals bij Volkswagen, of robotbak of koppelomvormer?

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 20-05-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hmm. De S-Max heeft een week stil gestaan en bij het wegrijden zojuist merk ik dat de auto vol aan het verwarmen en ontdooien is. De buitentemperatuursensor geeft aan dat het -25 graden Celsius is. Iemand dit al eens meegemaakt of is de sensor stuk? Waar bevindt deze sensor zich?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 21:28
Die kuren heeft mijn s-max ook wel eens.
Ik heb er alleen niet op gelet wat de buitentemperatuursensor aangeeft.
Maar heel af en toe als ik de auto start, dan gaat hij volop verwarmen terwijl het niet nodig is.
Als ik de auto modus uit en weer aanzet is het meestal opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FastFred schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:22:
@Darks Heb ik ook overwogen, maar dat idee is niet zover gekomen dat ik een proefrit heb gehad in een automaat uitvoering.

Wat voor automaat zit er in deze autos? Dubbele koppeling zoals bij Volkswagen, of robotbak of koppelomvormer?
Een 8-bak met koppelomvormer. Geen flitsende DSG maar volstaat prima en is wat onderhoudsvriendelijker ook. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n DSG fan. Doe mij maar een (goede!) bak met koppelomvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
205Gutmann schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:52:
Die kuren heeft mijn s-max ook wel eens.
Ik heb er alleen niet op gelet wat de buitentemperatuursensor aangeeft.
Maar heel af en toe als ik de auto start, dan gaat hij volop verwarmen terwijl het niet nodig is.
Als ik de auto modus uit en weer aanzet is het meestal opgelost.
Ik moest auto modus aanzetten en AC, deze stonden uit. Vervolgens de temperatuur zelf omlaag brengen, deze stond op het allerhoogste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

zunrob schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Ik moest auto modus aanzetten en AC, deze stonden uit. Vervolgens de temperatuur zelf omlaag brengen, deze stond op het allerhoogste...
Heb ik ook 1x gehad in de 6 jaar dat we dit type S-Max hebbem (2 verschillende exemplaren).
Verder geen aandacht aan geschonken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
zunrob schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:58:
[...]

De temperatuur staat dan ook op max, inderdaad.
Wij hebben deze s-max nu 1,5 jaar en denk dat het een keer of 4 is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:18
Timmert schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:12:
[...]

Een 8-bak met koppelomvormer. Geen flitsende DSG maar volstaat prima en is wat onderhoudsvriendelijker ook. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n DSG fan. Doe mij maar een (goede!) bak met koppelomvormer.
Inderdaad. Misschien niet de snelste bak maar ik ga dan ook niet op het circuit rijden. Reageert eigenlijk altijd prima bij een gewone rijstijl. Op de autosnelweg voelt de auto zich erg goed thuis, zuinig en goed in het hernemen.

Nu, de handbakken van Ford zijn ook prima en een plezier om mee om te gaan.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt @Timmert en @205Gutmann, het betreft een product eigenschap dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Zo maar eens een vraag. Ik zit de lijst met dingen even door te nemen die er op die Focus zitten die ik dus begin juni ga ophalen :)

Daar zit automatische snelheidsbegrenzing, icm bordenherkenning op. Als ik de cruisecontrol aan heb op een 80 weg en dat wordt ineens 60, of als ik de bebouwde kom in rij 50 of 30. Dan past de cruisecontrol de snelheid dus automatisch aan?

Hoe gaat dat op de snelweg als ik tussen 19:00 en 6:00 op de snelweg rij, 130 op de cruisecontrol, en langs de weg staan overal borden met 100, met een onderbordje met het tijdstip. Snapt de cruise control dat, of gaat de auto dan in de ankers en gaat 100 rijden?

Dit is 'm geworden trouwens :)
(klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj9Fp44Z31VCnrQK6JfOK-ibVy4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAAdReuwwTlJnuIelZ9gNlrz.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 21-05-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
FastFred schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:31:
Zo maar eens een vraag. Ik zit de lijst met dingen even door te nemen die er op die Focus zitten die ik dus begin juni ga ophalen :)

Daar zit automatische snelheidsbegrenzing, icm bordenherkenning op. Als ik de cruisecontrol aan heb op een 80 weg en dat wordt ineens 60, of als ik de bebouwde kom in rij 50 of 30. Dan past de cruisecontrol de snelheid dus automatisch aan?

Hoe gaat dat op de snelweg als ik tussen 19:00 en 6:00 op de snelweg rij, 130 op de cruisecontrol, en langs de weg staan overal borden met 100, met een onderbordje met het tijdstip. Snapt de cruise control dat, of gaat de auto dan in de ankers en gaat 100 rijden?

Dit is 'm geworden trouwens :)
(klik voor groot)
[Afbeelding]
Je kan instellen of de cruisecontrol automatisch zijn snelheid aanpast op basis van bordenherkenning. Of je kan instellen dat hij je alleen laat zien welke borden er te zien zijn.

Voor wat betreft het 100-130 op de snelweg. Hij herkent bij mij welke borden dit zijn en past op basis van tijd aan welke bordje hij toont. Er staat dan ook een klokje bij. Dit is wel op een 2023 focus met sync 4 systeem. Dus hoe de iets oudere hier op reageert durf ik niet te zeggen :)

Maar om het makkelijk te houden, hij kan inderdaad automatisch de snelheid terugschroeven of verhogen. Echter vind ik het echt hinderlijk dus ik heb t snel uitgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Heijmenberg99 op 21-05-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Ik vond het zo waardeloos werken dat het gevaarlijk werd. Vaak heb je langs de snelweg bij een tankstation een bord 15-30kmh staan. Hier in ieder geval wel. Mijn focus gaat dan dus vol in de ankers. Even verder op net na de Duitse zijn er bordjes 120-100-80 waarbij de focus het onderbordje niet herkend: ‘bei nasse’ (bij nat wegdek). Ook hier zal je (als je zelf niet ingrijpt) gewoon 80 rijden op de Autobahn. Beide zaken hebben mij er toe doen beslissen iACC uit te zetten naar gewoon ACC. Ik rijd veel tussen Weert en de Achterhoek en dan heb je tussen Weert en Eindhoven plekken waar je geen 130 maar 120 mag. Het herkennen van een 100 bord en 130 bord met tijd onderbord gaat perfect en past zich zelfs op de tijd aan, maar zodra je een plek hebt waar je 120 mag ipv 130 krijg je rare situaties waar je zowel het 130 als 120 bord ziet op je instrumentenpaneel en je auto alsnog vrolijk 130 rijd. Als laatste heb je hier wat situaties waar twee plaatsen naast elkaar liggen en je links van de weg een einde kombord hebt en rechts een begin kombord. Het is eerder regel dan uitzondering dat de focus het einde kombord prioriteert en gewoon vrolijk 80 wilt, of zelfs in Duitsland 100.

Niet aan beginnen dus als het aan mij ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hmm dat zal bij de proefrit wel uit hebben gestaan, ACC stond ook uitgeschakeld namelijk, borden herkenning werkte wel, ik kon de max snelheid zien op het display tussen de tellers.

Ik ben benieuwd, ik zit niet super veel op de snelweg, hooguit een paar keer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind het een van de voordelen van de Focus, een domme CC :D Ik zat al te balen dat ik vanaf dit jaar vast zat aan ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Je kan het altijd nog uitzetten. Je kan kiezen tussen CC, ACC en iACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

lolgast schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:28:
Ik vind het een van de voordelen van de Focus, een domme CC :D Ik zat al te balen dat ik vanaf dit jaar vast zat aan ACC
Het grote voordeel van Ford is idd dat je kunt schakelen tussen CC en ACC, waar dat bij bijvoorbeeld VAG niet kan. Ik was in de meivakantie naar Frankrijk en we reden 's nachts terug met slapende kindjes. Toen heb ik hem op gewoon CC gezet, want de ACC grijpt niet altijd even subtiel in bij onze S-Max. Handmatig kan ik dat toch wat genuanceerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

Heeft iemand ervaring met het updaten van Sync3 en de Maps?

Ik heb vorige week de laatst beschikbare update van Sync 'geinstalleerd' in de auto en daarna komt er een Maps update beschikbaar om te 'installeren'.
Maar na wat testen lijkt het erop dat de auto geen USB sticks herkend die groter zijn dan 4Gb.

De Maps update is ~22Gb en ik gebruik de structuur van de ZIP file (uitgepakt uiteraard). Maar als ik de USB stick van (in dit geval) 128Gb in de auto steek, geeft het display aan dat hij deze niet kan lezen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Kraz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:54:

Ik heb vorige week de laatst beschikbare update van Sync 'geinstalleerd' in de auto en daarna komt er een Maps update beschikbaar om te 'installeren'.
Maar na wat testen lijkt het erop dat de auto geen USB sticks herkend die groter zijn dan 4Gb.

De Maps update is ~22Gb en ik gebruik de structuur van de ZIP file (uitgepakt uiteraard). Maar als ik de USB stick van (in dit geval) 128Gb in de auto steek, geeft het display aan dat hij deze niet kan lezen.

Wat doe ik fout?
Heb je de USB stick geformatteerd als exFAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 11:03
Kraz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:54:

Wat doe ik fout?
In de handleiding van Ford staat duidelijk op welke manier je de usb stick moet formateren: exfat geloof ik :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

SniperGuy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:59:
[...]

In de handleiding van Ford staat duidelijk op welke manier je de usb stick moet formateren: exfat geloof ik :Y
Excuses, dat had ik erbij kunnen vermelden idd, maar de stick is netjes als exFAT geformatteerd.

De gewone update is dan ook prima verlopen. Die werkte op de USB stick van 128Gb en daarna een stick van 16Gb ook niet.
Pas toen ik die op een usb stick van 4Gb zette, werd deze herkend door de auto.

Vandaar mijn theorie/conclusie; de auto ziet usb sticks >4Gb niet....ofzo. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Kraz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:50:
[...]

Excuses, dat had ik erbij kunnen vermelden idd, maar de stick is netjes als exFAT geformatteerd.

De gewone update is dan ook prima verlopen. Die werkte op de USB stick van 128Gb en daarna een stick van 16Gb ook niet.
Pas toen ik die op een usb stick van 4Gb zette, werd deze herkend door de auto.

Vandaar mijn theorie/conclusie; de auto ziet usb sticks >4Gb niet....ofzo. -O-
Ik heb mijn Ford ook geüpdatet met een usb stick groter dan 4Gb.

Uiteindelijk ben ik overgestapt op de syn3 updater van Cyanlabs. Dat werkt al geruime tijd probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

205Gutmann schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Ik heb mijn Ford ook geüpdatet met een usb stick groter dan 4Gb.

Uiteindelijk ben ik overgestapt op de syn3 updater van Cyanlabs. Dat werkt al geruime tijd probleemloos.
Thnx!

Ik zal van t weekend nog eens een poging wagen. Wellicht heb ik toch wat verkeerd gedaan.
De CyanLabs updater ziet er ook goed uit! Lijkt me een goed alternatief om ook te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Kraz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Thnx!

Ik zal van t weekend nog eens een poging wagen. Wellicht heb ik toch wat verkeerd gedaan.
De CyanLabs updater ziet er ook goed uit! Lijkt me een goed alternatief om ook te proberen.
Houdt er wel rekening mee dat je na het gebruiken van de CyanLabs updater niet meer eenvoudig terug kunt naar het update systeem van Ford.
Je moet je wel goed inlezen voordat je het 'zomaar' gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:18
Even een vraagje voor de Focus kenners hier. Ik ben aan het kijken naar een Focus MK4 (volgens mij, 04/2019) automaat en die heeft ACC. Nu ken ik dat uit mijn huidige auto (Polestar 2) en vorige auto (Audi A3) en beide remde af tot 0 (ideaal in file verkeer). Nu heb ik in het verleden gezien dat sommige merken de ACC stopt met werken onder de 30 km/u. Hoe zit dat bij de Focus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Als je een automaat hebt, heb je gewoon stop-en-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
AWEF schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:30:
Even een vraagje voor de Focus kenners hier. Ik ben aan het kijken naar een Focus MK4 (volgens mij, 04/2019) automaat en die heeft ACC. Nu ken ik dat uit mijn huidige auto (Polestar 2) en vorige auto (Audi A3) en beide remde af tot 0 (ideaal in file verkeer). Nu heb ik in het verleden gezien dat sommige merken de ACC stopt met werken onder de 30 km/u. Hoe zit dat bij de Focus?
Bij onze S-Max naar 0 km/h. Dus verwacht de Focus met automaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
AWEF schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:30:
Ik denk dat je in de war zit met optie om ACC in te schakelen. Die zit wel eens achter een minimum snelheid geprogrammeerd. Mijn Mazda 3 had dat. Maar die remde wel gewoon netjes af tot 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
lolgast schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat je in de war zit met optie om ACC in te schakelen. Die zit wel eens achter een minimum snelheid geprogrammeerd. Mijn Mazda 3 had dat. Maar die remde wel gewoon netjes af tot 0
Dat zou heel goed kunnen. Zowel bij de Polestar en de Audi was de minimale in te stellen snelheid 30 km/u maar beide remde gewoon af tot 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij Ford is de minimale snelheid meen ik ook 30 km/h.. Maar inderdaad remt wel af tot 0. Maar dat gebruik je toch niet serieus? Ik vind het allemaal net niet lekker werken in de file: teveel afstand en duurt te lang voor ie durft te gaan rijden.

Je zou toch zeggen dat als de stoet 2 km/h rijdt dat je dan niet een volle wagen lengte afstand hoeft te houden :o Daar denkt de ACC anders over.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Het ligt ook een beetje aan wat voor file het is en je rijstijl. Mee gaan in het start-stop verhaal van de linker baan in een spits file is inderdaa drama met ACC. Als je daarintegen op de midden / rechterbaan zit en het wat geleidelijker rijdt, dan vind ik het ideaal. Maar ik snap het ook als mensen het niets vinden :)

En ja, soms werkt het ook voor geen meter :)

Edit: Waar ik nu ook aan zit te denken: Op het moment dat het verkeer vertraagd voor bijv. een file of een stoplicht, dan kan ik hem nu gewoon op ACC laten staan en remt die vanzelf af tot stilstand. Uiteraard wel zelf opletten of alles goed gaat. En als het me te lang duurt met optrekken, dan geef ik zelf wat gas bij en laat ik het na een paar seconden weer over aan de ACC.

[ Voor 34% gewijzigd door AWEF op 23-05-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Glashelder dat hangt af van de afstand die je instelt. Met de Kia Niro EV van mijn collega heb ik de ACC meestal op 2 streepjes staan, = 2 seconden. In de file maak ik daar 1 van omdat er anders telkens iemand zich er tussen drukt en de auto weer in de ankers gaat. En het is volledige ACC, dus ik kan stapvoets rijden met de ACC op 100km/h en lost de file op dan rij je ook zo weer 100, ideaal.

Ben benieuwd hoe dat gaat met mijn Focus als die er is. Daar staat op de optielijst 'cruise control adaptief met stop&go'. Maar het is een handgeschakelde auto. Ik zal bij afremmen op de ACC dus nog steeds zelf moeten terug schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
FastFred schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:03:

Ben benieuwd hoe dat gaat met mijn Focus als die er is. Daar staat op de optielijst 'cruise control adaptief met stop&go'. Maar het is een handgeschakelde auto. Ik zal bij afremmen op de ACC dus nog steeds zelf moeten terug schakelen...
Die optie snap ik dus weer niet: ACC met een handbak maar dat zal wel aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@AWEF de meeste km's die ik maak zijn 60-80 wegen. File zie ik eigenlijk alleen op de snelweg en dat is max 2x per maand. Het lijkt me dus vooral handig voor die mensen voor mij die geen snelheid kunnen houden maar continue schommelen tussen 65-80 en ik denk dat dat prima kan zonder telkens te hoeven schakelen.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 23-05-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FastFred schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:03:
@Glashelder dat hangt af van de afstand die je instelt. Met de Kia Niro EV van mijn collega heb ik de ACC meestal op 2 streepjes staan, = 2 seconden. In de file maak ik daar 1 van omdat er anders telkens iemand zich er tussen drukt en de auto weer in de ankers gaat. En het is volledige ACC, dus ik kan stapvoets rijden met de ACC op 100km/h en lost de file op dan rij je ook zo weer 100, ideaal.

Ah ja ik heb een Fiesta gehad met ACC en handbak, dat is echt nutteloos in de file :X

En 2 seconden.. het zal wel, het is mij met de Ford ACC allemaal teveel afstand in de file :9

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik zal me hier ook eens melden. Nadat mijn Audi S4 avant door een onoplettende mede weggebruiker er een stuk anders uit kwam te zien en de auto qua kosten niet rendabel meer is om te laten maken moest er iets anders komen.
Het hoefde niet groot te zijn maar een beetje vermogen is meer dan welkom. Eergisteren is mijn keus gevallen op een Focus ST3 uit 2015 in de kleur Tangerine scream met 91.000 km op de teller. Full options en voorzien van 19" RS velgen in hoogglans zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmQmZE7HHp-15O3lDN3qDTCZuws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WU3T49kGhZA7bEFqyJ4npfh7.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even wachten op aflevering dan hoef ik tenminste niet meer in onze slome Toyota C-HR rond te hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
AWEF schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Die optie snap ik dus weer niet: ACC met een handbak maar dat zal wel aan mij liggen :)
Met het snelheidsbereik van de 6e versnelling in een mk4 geen probleem. Op de snelweg echt helemaal prima zonder file. Ik zet m altijd 10-20 km harder dan nodig zodat ie netjes aansluit op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Is hier al iemand die de nieuwe Explorer EV in het echt heeft bekeken en foto's heeft in het wild? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 14:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB8FX-XHVA0cFM_4lOfkeAEq7oI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFK7Rro05lUW0n2kNnDIB4X1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClKf66gfNjtGVEtJZ78Chcqhq8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWvz1aLa4pZxgHK81SXw2J9V.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de Explorer Roadshow bezocht. Nou ja, "roadshow", het ding stond voor de deur, de verkoper opende de portieren en was weer weg. Nee, geen info, nee, geen proefrit te reserveren met de demo's die ze van de zomer krijgen. Beetje teleurstellende ervaring. Hij staat op de shortlist om onze eind-dit-jaar-uit-de-lease-gaande-Model-3 te vervangen, dus ik heb (had) serieuze interesse.

Eerlijk is eerlijk, ik ben niet héél enthousiast meer, maar wellicht komt dat door de belabberde ontvangst door heren en dames verkopers.

De auto is van binnen overduidelijk op de ID.4 gebaseerd. Het dashboard-display lijkt een 1:1 kopie en dat idiote "twee knopjes voor de ruiten en een knopje om te wisselen tussen voor en achter-ruiten" zit er ook in (echt, why??). De interface op het hoofdscherm gaf ook niet het gevoel dat het om een heel nieuw model gaat. Hoe het performet kon ik niet testen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

MrTinux schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren de Explorer Roadshow bezocht. Nou ja, "roadshow", het ding stond voor de deur, de verkoper opende de portieren en was weer weg. Nee, geen info, nee, geen proefrit te reserveren met de demo's die ze van de zomer krijgen. Beetje teleurstellende ervaring. Hij staat op de shortlist om onze eind-dit-jaar-uit-de-lease-gaande-Model-3 te vervangen, dus ik heb (had) serieuze interesse.

Eerlijk is eerlijk, ik ben niet héél enthousiast meer, maar wellicht komt dat door de belabberde ontvangst door heren en dames verkopers.

De auto is van binnen overduidelijk op de ID.4 gebaseerd. Het dashboard-display lijkt een 1:1 kopie en dat idiote "twee knopjes voor de ruiten en een knopje om te wisselen tussen voor en achter-ruiten" zit er ook in (echt, why??). De interface op het hoofdscherm gaf ook niet het gevoel dat het om een heel nieuw model gaat. Hoe het performet kon ik niet testen.
Grappig, ook bij landzigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 14:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Duinkonijn schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:08:
[...]

Grappig, ook bij landzigt?
Jah. Leidsche Rijn FTW *O* :+

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe is de binnenruimte van de Explorer ten opzichte van de ID4? Hij lijkt iets kleiner te zijn? Maar ook betaalbaarder.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
Chaoss schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:00:
Hoe is de binnenruimte van de Explorer ten opzichte van de ID4? Hij lijkt iets kleiner te zijn? Maar ook betaalbaarder.
Minimaal verschil. Wel is de middel console van de explorer hoger dan de id.4 waardoor laatste ruimer lijkt/ voelt.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:09
AWEF schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Hier een focus st-line station met handbak en ACC. Werkt prima! Gebruik het eigenlijk alleen op de snelweg en op N-wegen, op de N-wegen in de 5de versnelling omdat het nog wel eens onder de 80 km/h zakt en op snelweg in de 6. Nergens last van en werkt ideaal.

In de file wil ik toch zelf rijden vanwege de afstand die ACC aanhoud.

Aanstaande dinsdag voor de 2de keer naar de garage in 1 maand tijd.. eerste keer hield mijn 2de versnelling ermee op vanwege een bekend probleem en nu vanwege een metalen ratel die ik onder de auto hoor bij het uitrollen.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Razenko schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Hier een focus st-line station met handbak en ACC. Werkt prima! Gebruik het eigenlijk alleen op de snelweg en op N-wegen, op de N-wegen in de 5de versnelling omdat het nog wel eens onder de 80 km/h zakt en op snelweg in de 6. Nergens last van en werkt ideaal.

Aanstaande dinsdag voor de 2de keer naar de garage in 1 maand tijd.. eerste keer hield mijn 2de versnelling ermee op vanwege een bekend probleem en nu vanwege een metalen ratel die ik onder de auto hoor bij het uitrollen.
Is die ratel ook hoorbaar tijdens algemeen stationair draaien of alleen bij uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:09
x0z8_ schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Is die ratel ook hoorbaar tijdens algemeen stationair draaien of alleen bij uitrollen?
Alleen uitrollen, voornamelijk hoorbaar rond de 40 km/h maar ook op hogere snelheden. Zodra het gas eraf gaat is het hoorbaar en zodra ik mijn gaspedaal weer indruk is het weg.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Razenko schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Ik rij in m’n ST-line overal op ACC :X binnen de bebouwde kom ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:40

amphora

Websites & Fotografie

Duinkonijn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:03:
[...]

Ik rij in m’n ST-line overal op ACC :X binnen de bebouwde kom ook
Hier ook, ja, automaat zou fijn zijn, maar 50 in z'n drie en AAC aan, ook als het wat drukker is, geen zorgen over te hard rijden of als de auto's voor me 45 gaan. Gaspedaal is nog zo goed als nieuw hier ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
mrfatmen schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Minimaal verschil. Wel is de middel console van de explorer hoger dan de id.4 waardoor laatste ruimer lijkt/ voelt.
Is dit gebaseerd op cijfers of op gevoel?

Ik heb zaterdag in de Explorer EV gezeten maar die voelt aanzienlijk kleiner dan de ID4 van binnen.
Achterin (achterbank) is het helemaal fors kleiner en de achterbak is eigenlijk geen vergelijk met de ID4, dan heeft de ID4 echt een zee aan ruimte in de kofferbak een valt de Ford daar echt heel erg tegen.
Mijn conclusie, de Explorer had een leuke auto kunnen zijn maar is echt zon 30-50/cm te kort om een goede gezinsauto te kunnen zijn.
En de naam Explorer vind ik dan ook een ongelukkige keuze, je verwacht toch iets groters...Beter hadden ze een nieuwe naam bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Novadecasa schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Is dit gebaseerd op cijfers of op gevoel?

Ik heb zaterdag in de Explorer EV gezeten maar die voelt aanzienlijk kleiner dan de ID4 van binnen.
Achterin (achterbank) is het helemaal fors kleiner en de achterbak is eigenlijk geen vergelijk met de ID4, dan heeft de ID4 echt een zee aan ruimte in de kofferbak een valt de Ford daar echt heel erg tegen.
Mijn conclusie, de Explorer had een leuke auto kunnen zijn maar is echt zon 30-50/cm te kort om een goede gezinsauto te kunnen zijn.
En de naam Explorer vind ik dan ook een ongelukkige keuze, je verwacht toch iets groters...Beter hadden ze een nieuwe naam bedacht.
Ford ID.3,5

Ik blijf het eeuwig jammer vinden dat de Fiesta en Focus zo niet meer te koop zullen zijn. Zonde. Ik wil geen 50kEUR SUV. De tweedehands model3s raken de LMs ook niet kwijt (MRB..) &dus we blijven voorlopig importeren. /rant

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 22:08
Edwinlzv schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:51:
Ik zal me hier ook eens melden. Nadat mijn Audi S4 avant door een onoplettende mede weggebruiker er een stuk anders uit kwam te zien en de auto qua kosten niet rendabel meer is om te laten maken moest er iets anders komen.
Het hoefde niet groot te zijn maar een beetje vermogen is meer dan welkom. Eergisteren is mijn keus gevallen op een Focus ST3 uit 2015 in de kleur Tangerine scream met 91.000 km op de teller. Full options en voorzien van 19" RS velgen in hoogglans zwart.

[Afbeelding]

Nog even wachten op aflevering dan hoef ik tenminste niet meer in onze slome Toyota C-HR rond te hobbelen.
Gefeliciteerd! Tangerine is sws de beste kleur voor de mk3 ST (zeker niet omdat ik hem zelf ook rijd ;p).

Mocht je interesse hebben om actief te zijn in de ST rijders community dan laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Opeens piept de bestuurders deur van onze S-Max (die een jaar geleden uit de fabriek kwam...).
https://drive.google.com/...SEqulCL/view?usp=drivesdk
Weet iemand wat ik moet smeren? Scharnier boven of beneden of juist die geleider in het midden? En smeer ik her beste met PFTE droogsmeer of met wit lithium smeervet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

zunrob schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:24:
Opeens piept de bestuurders deur van onze S-Max (die een jaar geleden uit de fabriek kwam...).
https://drive.google.com/...SEqulCL/view?usp=drivesdk
Weet iemand wat ik moet smeren? Scharnier boven of beneden of juist die geleider in het midden? En smeer ik her beste met PFTE droogsmeer of met wit lithium smeervet?
Beste is je garage bellen en dit onder garantie te laten fixen. Want: weet jij welke vetten die rubbers daar aankunnen? We kennen de horrorverhalen van ontplofte motoren door verkeerde olie, het zou toch lullig zijn als je door wat 'op internet aangeraden' vet de waterdichtheid van je deur opheft (ik noem maar iets extreems).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
EiT schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:31:
[...]

Wat was je kwijt als ik het vragen mag? Ik kom uit rond de 750-770 euro met +/- 35000km voor 48 maanden. En wat is de levertijd? Ik heb hem eigenlijk al in januari nodig.

Verder twijfel ik nog om zelf winterbanden te regelen, volgens mij is dat wel goedkoper om zelf te doen.
Ondertussen al eventjes verder, waar lease je met zo veel kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bij de volgende beurt aangeven. Een goeie garage smeert de scharnieren volgens mij ook om de zoveel tijd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:20

EiT

x0z8_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Ondertussen al eventjes verder, waar lease je met zo veel kilometers?
3 jaar naar dato is dat niet meer voor die prijs. Je kan gewoon het aantal kms aanpassen. Dit was toen bij broekhuis volgens mij. Of… oeps toch wel: https://broekhuis.nl/priv...462b913cd4c0db84dac32af52
Meerprijs per kilometer 18,9 cent

Uiteindelijk zelf gewoon een auto gekocht en afbetaald met km vergoeding ;-)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
EiT schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:04:
[...]

3 jaar naar dato is dat niet meer voor die prijs. Je kan gewoon het aantal kms aanpassen. Dit was toen bij broekhuis volgens mij. Of… oeps toch wel: https://broekhuis.nl/priv...462b913cd4c0db84dac32af52
Meerprijs per kilometer 18,9 cent

Uiteindelijk zelf gewoon een auto gekocht en afbetaald met km vergoeding ;-)
Goeie! Ik loop er tegenaan dat ik maximaal voor 30K km pj overal kan leasen terwijl ik jaarlijks al rond de 40K minimaal rijd. Financieren tegen 8,99% pj vind ik ook nogal flink maar ja je hebt wel een nieuwe 'zorgeloze' auto. Ik zou overigens ook niet weten wat er gebeurt als je structureel duizenden kilometers per jaar over je contract heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
pjottum schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Beste is je garage bellen en dit onder garantie te laten fixen. Want: weet jij welke vetten die rubbers daar aankunnen? We kennen de horrorverhalen van ontplofte motoren door verkeerde olie, het zou toch lullig zijn als je door wat 'op internet aangeraden' vet de waterdichtheid van je deur opheft (ik noem maar iets extreems).
Leek me wat zonde om hiervoor langs te rijden. Het zijn overigens niet de rubbers van de deuren, maar het komt echt van de scharnieren. Het verbaast me overigens meer dat dit binnen 1 jaar gebeurt. Bij al mijn voorgaande auto's nooit gehad, en die gereden tot zo een zes jaar nadat ze uit de fabriek kwamen. Zal de dealer wel even bellen om na te vragen hoor.
Heeft iemand hier al eens eerder zo een piepende scharnieren gehad met een Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:20

EiT

x0z8_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:13:
[...]

Goeie! Ik loop er tegenaan dat ik maximaal voor 30K km pj overal kan leasen terwijl ik jaarlijks al rond de 40K minimaal rijd. Financieren tegen 8,99% pj vind ik ook nogal flink maar ja je hebt wel een nieuwe 'zorgeloze' auto. Ik zou overigens ook niet weten wat er gebeurt als je structureel duizenden kilometers per jaar over je contract heen gaat
Zou dan een diesel kopen, Edge ofzo (1:12 of 1:14 als je netjes aan de snelheid houdt). Meer comfort dan de Kuga en kost 2e hands geen drol wat de rente weer goed maakt.

Dat was in ieder geval mij keuze, ondertussen de auto al terug verdiend aan KM vergoeding.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
zunrob schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:47:
[...]

Leek me wat zonde om hiervoor langs te rijden. Het zijn overigens niet de rubbers van de deuren, maar het komt echt van de scharnieren. Het verbaast me overigens meer dat dit binnen 1 jaar gebeurt. Bij al mijn voorgaande auto's nooit gehad, en die gereden tot zo een zes jaar nadat ze uit de fabriek kwamen. Zal de dealer wel even bellen om na te vragen hoor.
Heeft iemand hier al eens eerder zo een piepende scharnieren gehad met een Ford?
Ik heb 10 jaar lang Alfa 156 gereden, wat jij nu hoort is kinderspel :9
Maar zonder gekkigheid: ik zou er een dotje siliconenvet (want die heb ik liggen) tussen frotten en het daar bij laten. Werkte bij de Fiesta (2013) van mijn vrouw ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
lolgast schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:52:
[...]

Ik heb 10 jaar lang Alfa 156 gereden, wat jij nu hoort is kinderspel :9
Maar zonder gekkigheid: ik zou er een dotje siliconenvet (want die heb ik liggen) tussen frotten en het daar bij laten. Werkte bij de Fiesta (2013) van mijn vrouw ook
Ik heb PFTE en wit lithium vet liggen, wou daar idd iets van gebruiken. Lijkt me dat ze dat bij de dealer ook gebruiken. Waar had jij het aangebracht? In de fysieke scharnieren waar de deur in hangt (boven en beneden), of die geleider stang in het midden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
In dat geval zou ik de dikste (ik vermoed het lithiumvet) gebruiken. Ik heb geen idee waar het bij jou vandaan komt, mijn vermoeden is het bovenste scharnier? Ik vermoed wel een van de scharnieren in ieder geval. Je komt er vanzelf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
lolgast schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:00:
In dat geval zou ik de dikste (ik vermoed het lithiumvet) gebruiken. Ik heb geen idee waar het bij jou vandaan komt, mijn vermoeden is het bovenste scharnier? Ik vermoed wel een van de scharnieren in ieder geval. Je komt er vanzelf achter ;)
Ik heb een beetje gegoogeld, ik denk dat het de stang is. Dat ding heet blijkbaar "door check", en die schijnen vaker herrie te kunnen gaan maken volgens het internet. Bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/f150/s/YxkMdAu3cT

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 27-05-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
zunrob schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb een beetje gegoogeld, ik denk dat het de stang is. Dat ding heet blijkbaar "door check", en die schijnen vaker herrie te kunnen gaan maken volgens het internet. Bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/f150/s/YxkMdAu3cT
Ja die ken ik. Bij ongeveer 95% van de Alfa Romeo 147 en 156 modellen zeggen die bij elke opening “TAK TAK” en bij dichtdoen wederom “TAK TAK”. Is karakter :) Misschien zo laten dan maar en wie weet sta je aan het begin van iets moois binnen de Ford vereniging :9

Ik zou het gewoon zelf proberen op te lossen, als het niet werkt kun je altijd nog naar de dealer. Eerste dat zij doen is vet erop gok ik. En jij bent 2 uur verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
lolgast schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:18:
[...]

Ja die ken ik. Bij ongeveer 95% van de Alfa Romeo 147 en 156 modellen zeggen die bij elke opening “TAK TAK” en bij dichtdoen wederom “TAK TAK”. Is karakter :) Misschien zo laten dan maar en wie weet sta je aan het begin van iets moois binnen de Ford vereniging :9

Ik zou het gewoon zelf proberen op te lossen, als het niet werkt kun je altijd nog naar de dealer. Eerste dat zij doen is vet erop gok ik. En jij bent 2 uur verder..
Haha, die van mij zegt geen TAK TAK, maar piept idd zoals je in het filmpje kunt horen. Of het per se als een eend klinkt zoals ze in die thread zeggen weet ik niet. Zodra de auto terug is van de schadehersteller zal ik het eens proberen!
(Zo stom, zet de S-Max daar op het terrein, open de deur, en hij maakt dat piepende geluid. Nooit eerder gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
zunrob schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:20:
[...]

Haha, die van mij zegt geen TAK TAK, maar piept idd zoals je in het filmpje kunt horen. Of het per se als een eend klinkt zoals ze in die thread zeggen weet ik niet. Zodra de auto terug is van de schadehersteller zal ik het eens proberen!
(Zo stom, zet de S-Max daar op het terrein, open de deur, en hij maakt dat piepende geluid. Nooit eerder gedaan.)
Das andersom dan bij mij. Ik leverde hem in met een intacte voorruit en toen ik hem een week later kwam ophalen en instapte zat er een scheur van 40cm in… Kan volgende maand weer terug voor een nieuwe ruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 10:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Weten we ook in welke showrooms ergens de nieuwe Explorer EV te zien is of naar toe gaat? Ik kwam bij een Ford in Brabant en die gaf aan dat het model op dit moment in Goes staat.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
martinvdm schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:45:
Weten we ook in welke showrooms ergens de nieuwe Explorer EV te zien is of naar toe gaat? Ik kwam bij een Ford in Brabant en die gaf aan dat het model op dit moment in Goes staat.
Vanaf morgen staat hij in Alkmaar, Rotterdam, Venlo, Goes, Gouda, Groningen en Heerlen.
Zie ook https://www.ford.nl/ervaar-ford/evenementen voor het schema en de adressen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Laatst online: 24-09 21:08
Iemand enig idee of het mogelijk is om van de huidige generatie Ford Focus (Titanium X) aan te zetten dat de deuren vergrendelen boven een bepaalde snelheid? Kan in het boekje/op internet/menu niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Flexicon schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:06:
Iemand enig idee of het mogelijk is om van de huidige generatie Ford Focus (Titanium X) aan te zetten dat de deuren vergrendelen boven een bepaalde snelheid? Kan in het boekje/op internet/menu niks vinden
Volgens mij is dat al jaren een FORScan ding, kon op onze vorige Focus ook niet staat me nog bij. Je hebt wel ergens een obscure instelling (iets over alle deuren ontgrendelen) zitten waarbij je denkt dat dan alles op slot gaat. Maar dat gaat vziw alleen over de key-less of met sleutel ontgrendelen van de auto.

Het bijzondere is dat sommige functies wel softwarematig aanwezig zijn in de auto maar niet benaderbaar vanuit SYNC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Flexicon Moet met FORScan inderdaad. Ik heb het bij de dealer nagevraagd een maandje geleden, kan/doen ze niet.

Ik heb het op die manier ook voor de 2013 Fiesta moeten regelen. Ik moet de Focus nog aansluiten binnenkort op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bij mijn 2004 FoFo werkte zoiets:
You will have 30 seconds to complete the procedure.
1. Switch the ignition on.
2. Press the power door lock button three times.
3. Switch the ignition off.
4. Press the power door lock button three times.
5. Switch the ignition on. The horn will sound indicating the
programming mode has been entered.

Bij mijn 2014 FoFo zou dat ook moeten werken, maar deze feature is in Europese modellen blijkbaar uitgeschakeld.

Dit werkte nog wel:
YouTube: How enable (or disable) one touch unlocking on Ford key fob

En lang de unlock-knop vasthouden om de ramen te openen is ook erg fijn in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Is alleen nog via Forscan te doen. Als je in de buurt van Arnhem/Weert woont wil ik het wel voor je doen
Pagina: 1 ... 125 ... 139 Laatste