Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
De assistentiesystemen geven bij gevaar luide piepen en rood op je instrumentenpaneel. Dat merk je echt wel.

De let op melding komt zover ik weet echt van het navigatiesysteem. Het volume daarvan zal mogelijk gekoppeld zijn aan het volume van je navigatiebegeleiding. Inderdaad komt die melding ook als je aan het navigeren bent via Android Auto of Car Play.

De database is soms wel verouderd. Dus waarschuwt ie voor een flitspaal die er niet meer staat. Misschien hebben de modernere Sync systemen ook waarschuwingen voor scholen of spoorwegen en dergelijke. Dan krijg je wellicht erg vaak een melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
GekkeRipper schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:02:
De assistentiesystemen geven bij gevaar luide piepen en rood op je instrumentenpaneel. Dat merk je echt wel.

De let op melding komt zover ik weet echt van het navigatiesysteem. Het volume daarvan zal mogelijk gekoppeld zijn aan het volume van je navigatiebegeleiding. Inderdaad komt die melding ook als je aan het navigeren bent via Android Auto of Car Play.

De database is soms wel verouderd. Dus waarschuwt ie voor een flitspaal die er niet meer staat. Misschien hebben de modernere Sync systemen ook waarschuwingen voor scholen of spoorwegen en dergelijke. Dan krijg je wellicht erg vaak een melding.
Mijn Focus is van januari dit jaar en waarschuwt ook nog gewoon voor een flitser op de A12 bij Zoetermeer die ik in de 7 jaar dat ik er rij nog nooit heb gezien :+ Moet eigenlijk een keer kijken om al dat soort waarschuwingen uit te zetten, ik denk dat Flitsmeister beter op hoogte is..

Overigens ben ik echt blij met de Focus, nu het trillen allemaal verleden tijd is. Tijdje geleden stond de vestigingsmanager van de betreffende dealer op de stoep, of ik een handtekening wilde zetten voor akkoord dat de problemen waren verholpen zodat er 4 nieuwe zomerbanden gekocht konden worden. Was nodig voor de officiele afhandeling bij FordNL oid.
Auto rijdt echt lekker, de automaat bevalt me véél beter dan die van de Mazda 3 en vooral ook de (been)ruimte met de kinderen zijn we erg snel aan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Ben momenteel op zoek naar een occasion ford focus 1.0 ecoboost mk3 (2012-2018). Je hebt daar meestal twee versies te koop van: 100 of 125pk.

Weet iemand mij te vertellen of ik echt het verschil ga merken tussen 100 en 125pk? Gebruik de auto ci 10-15k per jaar inclusief vakantie naar Zuid Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
aaaido schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:16:
Ben momenteel op zoek naar een occasion ford focus 1.0 ecoboost mk3 (2012-2018). Je hebt daar meestal twee versies te koop van: 100 of 125pk.

Weet iemand mij te vertellen of ik echt het verschil ga merken tussen 100 en 125pk? Gebruik de auto ci 10-15k per jaar inclusief vakantie naar Zuid Frankrijk.
Zit zeker verschil in ik zou de 100 pk laten staan het komt voorruit maar heeft niks over.
Beter de 125pk nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het scheelt 25% vermogen, dus ik verwacht dat je het wel gaat merken ja. Kijk ook even naar het verschil in koppel, dat is namelijk wat lager in de toeren merkt. Ken deze motoren niet heel goed maar van wat me bijstaat is dat ze hun maximale koppel tussen 1700 en 2000 toeren bereiken. Vooral in de stad is het prettig om in die range wat meer koppel te hebben.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
aaaido schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:16:

De riem van die motor gaat 10 jaar mee en is bijzonder(!) prijzig om te vervangen. Neem dat even mee in je zoektocht, mocht je daar nog niet goed van op de hoogte zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Laatst online: 24-09 22:59
Bedankt voor jullie reacties. 125k it is. Distributieriem moet inderdaad om de 10 jaar of 200km worden vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
aaaido schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:00:
Bedankt voor jullie reacties. 125k it is. Distributieriem moet inderdaad om de 10 jaar of 200km worden vervangen.
En eerder als ie door de verkeerde olie heeft gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik rij een 2013 Ford Focus Ecoboost 1.6, met 182 PK software. 7 jaar probleemloos gereden tot een paar weken. Er komt een behoorlijk zoem geluid bij optrekken. Het zit niet in de motor en is alleen als ik versnel met de auto. Na analyse bij de garage komt het uit de versnellingsbak. Het geluid is typerend voor een versleten lager. Ook omdat we met een schuin oog aan het kijken zijn naar een vervangende jonge occasion binnen 1 tot 2 jaar, twijfel ik enorm of dat ik er iets aan moet laten doen. Ik krijg als het goed is binnenkort een prijsopgave van een revisie waarbij alle lagers en de koppeling vervangen worden en de bak zelf wordt gecontroleerd. Aangezien hij nog prima schakelt en rijd (afgezien van het geluid) weet ik niet wat nu handig is om te doen.

Wat is jullie ervaring met inruilen met een dergelijk geluid? Van binnen valt het nog mee (zeker vanaf de 3e versnelling verdwijnt het naar de achtergrond), maar buiten de auto hoor je het best goed als je weg rijd.

Auto heeft overigens 127k gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een Ford Transit Connect (praktisch een Focus dus) en rijdt het liefste met altijd de verlichting aan i.p.v. de automatische stand.

De verlichting gaat dan ook altijd gewoon uit als je de auto afsluit, maar helaas denkt de auto zelf van niet. Zodra je de deur opent begint hij te piepen omdat de verlichting nog aan staat. Behoorlijk irritant.

Heeft iemand enig idee of dat uit te zetten is? Voorheen had ik een BMW en daarvoor was gewoon een app waarmee je via de OBD nog allerlei zaken kon aanpakken. Ik kan iets soortgelijks voor Ford niet echt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Tralapo Je grootste kans is denk ik FORScan. Daarmee heb ik bijvoorbeeld in de Fiesta van mijn vrouw ook ingesteld dat de deuren op slot gaan bij >20km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 15:20
Goedemiddag tweakers,

Ik heb een Focus mk3.5 uit 2016, standaard zat hier geen trekhaak onder en dus ook geen CAC op de intercooler.
Laatsgenoemde heb ik laatst zelf geinstalleerd, kabelboom ligt er al dus inpluggen en gaan!

Hoofdzakelijk omdat we deze zomer met de caravan naar Frankrijk gaan en toch beetje huiverig ben voor het warmlopen.

Nu is mijn vraag: moet deze ingeleerd worden door Ford?
Ford zegt (uiteraard) ja, echter de zeer schaarse informatie doe voorbij is gekomen heb ik niemand erover gehoord.
Is er een makkelijke manier op deze ventilator te triggeren? bijvoorbeeld een temp sensor met fohn verwarmen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jknevel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:50:
Goedemiddag tweakers,

Ik heb een Focus mk3.5 uit 2016, standaard zat hier geen trekhaak onder en dus ook geen CAC op de intercooler.
Laatsgenoemde heb ik laatst zelf geinstalleerd, kabelboom ligt er al dus inpluggen en gaan!

Hoofdzakelijk omdat we deze zomer met de caravan naar Frankrijk gaan en toch beetje huiverig ben voor het warmlopen.

Nu is mijn vraag: moet deze ingeleerd worden door Ford?
Ford zegt (uiteraard) ja, echter de zeer schaarse informatie doe voorbij is gekomen heb ik niemand erover gehoord.
Is er een makkelijke manier op deze ventilator te triggeren? bijvoorbeeld een temp sensor met fohn verwarmen ofzo?
Als je zoiets wil gaan trekken wat zegt je kentekenbewijs wat je mag gaan trekken om te weten of het überhaupt mag ongeacht nog of het kan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
Touchdomex schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Als je zoiets wil gaan trekken wat zegt je kentekenbewijs wat je mag gaan trekken om te weten of het überhaupt mag ongeacht nog of het kan.
1300kg heb er al zon 2 jaar caravan achter.
Onlangs gechipt voor boost van 125pk naar 145 en 170nM naar 240 om zo soepel mogelijk te maken, echter dit is altijd in NL geweest dus ik wil niet in de file staan met 30 graden en heuvel op moeten en erachter komen dat ventilator niet werkt en/of ingeleerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik heb recent ook zitten kijken voor chiptuning. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoeveel koppel mijn huidige blok heeft. Ik heb de 1.0 155PK MHEV. De ene website schrijft van 190Nm en de ander weer 240Nm.
Heeft iemand een idee wat er nou wel klopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:52
Heijmenberg99 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:36:
Ik heb recent ook zitten kijken voor chiptuning. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoeveel koppel mijn huidige blok heeft. Ik heb de 1.0 155PK MHEV. De ene website schrijft van 190Nm en de ander weer 240Nm.
Is het nou wel verstandig om een 1.0 liter 3-cilinder motortje dat reeds 155 pk levert te chiptunen? De levensduur van dit soort krachtbronnen is toch al redelijk beperkt en dat wordt er zo niet beter op, lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 07:09
Heijmenberg99 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:36:
190Nm continu, 220Nm piek enkel op motor, 240Nm piek met mhev assistentie er bij.
https://www.google.com/ur...Vaw3qaSeOm6XlS4JRkM2JtgVT

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 26-03-2024 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 13:40

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb een 2018 Fiesta met handbediende ramen achter, die willen nog wel eens naar op een kier gaan staan omdat iemand per ongeluk een tikje tegen de hendel geeft met knie of als ik wat vervoerd heb. Is dit wellicht eenvoudig te vookomen? Misschien een vergrendeling of is het mogelijk om dit aftermarket alsnog elektrisch te maken?

(Note to self: voortaan altijd volledig elektrische ramen)

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 26-03-2024 09:47 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
amphora schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:47:
Ik heb een 2018 Fiesta met handbediende ramen achter, die willen nog wel eens naar op een kier gaan staan omdat iemand per ongeluk een tikje tegen de hendel geeft met knie of als ik wat vervoerd heb. Is dit wellicht eenvoudig te vookomen? Misschien een vergrendeling of is het mogelijk om dit aftermarket alsnog elektrisch te maken?

(Note to self: voortaan altijd volledig elektrische ramen)
Hahaha, precies hetzelfde met de Fiesta van mijn vrouw! Soms is het heel slecht te zien maar hebben de kinderen er wel met de voeten tegenaan gezeten.. Inmiddels is het een beetje muscle memory geworden om die hendels een duwtje te geven als ik ze uit de auto heb gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Rocketman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 00:13:
[...]

Is het nou wel verstandig om een 1.0 liter 3-cilinder motortje dat reeds 155 pk levert te chiptunen? De levensduur van dit soort krachtbronnen is toch al redelijk beperkt en dat wordt er zo niet beter op, lijkt mij.
Nee uiteindelijk niet gedaan door het zeer kleine verschil in vermogen. Deze blokjes zitten al tegen hun limiet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
lolgast schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Hahaha, precies hetzelfde met de Fiesta van mijn vrouw! Soms is het heel slecht te zien maar hebben de kinderen er wel met de voeten tegenaan gezeten.. Inmiddels is het een beetje muscle memory geworden om die hendels een duwtje te geven als ik ze uit de auto heb gehaald..
Ugh, idd, ik heb het idee dat het vaak bij het uitstappen gebeurt. Best vervelend als het regent....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Omdat ik een reservering had geplaatst bij Ford kreeg ik vandaag de link om de Explorer EV te configureren.
Op dit moment alleen de versie van grote accu. In 2 uitvoeringen, Explorer en Explorer Premium.
Helaas niet standaard met warmtepomp....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC9n5tljlIb3gnw2sQDAielnkoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cEeEQgYY3rhVtJ0kd5FpRK6t.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbwJhphW7pofYmfrXfBx9I8XEVg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5a51VIFuVmbonPaeyFCeshQb.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTqWQD00ZrNuImMaVYIp2DYvEkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c3wJBohK0xIFWFXfssR508vf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Vanaf nu voor iedereen samen te stellen op de website van Ford:

https://www.ford.nl/onlin...-C1_TR-WA%2CPN4LV%2C1C3VW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 07:20

EiT

62k na wat opties, no tnx.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:20
Ik ben wel heel benieuwd naar die Explorer, hoe die de eerste reviews gaat doorstaan en gaat verkopen.

Maar persoonlijk ben ik er nog niet klaar voor denk ik. Had graag nog een generatie Focus gezien met wat mild hybrid doorontwikkeling.

Ik heb een prima 1.5 ecoboost Focus wagon als gezinswagen, maar moest ik die vandaag vervangen, is er bij Ford helemaal niets meer wat mij aanspreekt. Dat vind ik erg jammer na altijd fan van het merk geweest te zijn.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ShadowFrys schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:08:
Omdat ik een reservering had geplaatst bij Ford kreeg ik vandaag de link om de Explorer EV te configureren.
Op dit moment alleen de versie van grote accu. In 2 uitvoeringen, Explorer en Explorer Premium.
Helaas niet standaard met warmtepomp....
Kunnen ze het stuurvierkant niet gewoon weer een stuurwiel maken? Ik heb ooit een leenauto gehad met plat kantje onderaan het stuur, dat was enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Iemand al een idee wanneer de nieuwe Explorer EV in de showroom staat?

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44
Vandaag contact gehad vanaf augustus moet hij in de showroom staan en is hij proef te rijden.
Eerste leveringen september/oktober.

Ben zelf zeer geïnteresseerd in de Explorer.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
mrfatmen schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:06:
Vandaag contact gehad vanaf augustus moet hij in de showroom staan en is hij proef te rijden.
Eerste leveringen september/oktober.

Ben zelf zeer geïnteresseerd in de Explorer.
Dank. Dat komt voor mij in ieder geval (helaas) te laat qua bestellen leaseauto.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
MaSw85 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Dank. Dat komt voor mij in ieder geval (helaas) te laat qua bestellen leaseauto.
Als september/oktober leveren al te laat is dan blijven er weinig auto's over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
jongetje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:58:
[...]

Als september/oktober leveren al te laat is dan blijven er weinig auto's over...
Ik zat ook al te denken. Dat wordt dan of een Tesla of een voorraad auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
jongetje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:58:
[...]

Het gaat vooral om het bestellen, na toegang tot de portal moet dat binnen vier weken. Levering is daarbij niet belangrijk. Maar ik ga niet zonder proefrit een auto bestellen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RemcoDelft schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Kunnen ze het stuurvierkant niet gewoon weer een stuurwiel maken? Ik heb ooit een leenauto gehad met plat kantje onderaan het stuur, dat was enorm irritant.
Ik rijd nu sinds vorig jaar september in de Kuga PHEV. En die heeft ook zo'n afgeplatte kant, onder aan het stuur.
Dacht eerst ook; waarom?
Maar nu ik er al bijna 9kkm mee gereden heb: het stuurt gewoonweg prima. Niks aan de hand.
En als bijkomend voordeel, vind ik dan, nog makkelijker in-/uitstappen omdat je benen net iets minder snel tegen de onderkant van het stuur aanknallen. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
Ik ga maandag kijken bij een Fiesta ST line uit 2018. Ik heb me wel redelijk ingelezen maar zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij dit model? Ik vroeg mij ook af of B&O audio nou standaard is bij een ST line of dat dit een optie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54

Duinkonijn

Huh?

Dit was een optie, ik had het niet. 3 deurs

[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 29-03-2024 21:59 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 11:04
Inderdaad een extra optie.. Mijn Ford Focus ST-Line X heeft ook geen B&O, maar de standaard speakers zijn wel erg goed moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

M’n focus heeft volgens mij wel b&o

M’n gehoor is niet fijngevoelig er voor 🫣

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om in een fiesta st uit 2019 het limiter knopje op het stuur te gebruiken/te programmeren voor cruise control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren bij het rijden opeens de melding/waarschuwing: snelheid limiet modus en een rood lampje.
Iemand bekend met deze melding ?

Het gaat om een C-max uit 2006 met ca, 244.000 op de teller.
Verder geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:53:
Weet iemand of het mogelijk is om in een fiesta st uit 2019 het limiter knopje op het stuur te gebruiken/te programmeren voor cruise control?
LIM indrukken en op SET drukken voor het opslaan van de huidige snelheid. Je kunt met + en - de snelheid van de limiter in stappen van 5km verhogen cq. verlagen :)
De manual override is pedaal naar de vloer, dan ga je harder en gaan er allerlei alarmen af :Y
Je zal altijd zelf gas moeten geven. CC doet zelf de ingestelde snelheid vasthouden.

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 02-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:02
SniperGuy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:11:
[...]

LIM indrukken en op SET drukken voor het opslaan van de huidige snelheid. Je kunt met + en - de snelheid van de limiter in stappen van 5km verhogen cq. verlagen :)
De manual override is pedaal naar de vloer, dan ga je harder en gaan er allerlei alarmen af :Y
Je zal altijd zelf gas moeten geven. CC doet zelf de ingestelde snelheid vasthouden.
Ik vermoed dat de vraagsteller dit weet, maar wil weten of het omgezet kan worden naar een volwaardige cc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Citroentjuh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:45:
[...]

Ik vermoed dat de vraagsteller dit weet, maar wil weten of het omgezet kan worden naar een volwaardige cc.
Tja dat staat dus nergens en mijn glazen bol is voor langdurig onderhoud uit de running :+
Lijk mij dat dit niet kan, zelfs niet met omprogrammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citroentjuh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:45:
[...]

Dat vroeg ik inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@Verwijderd andere schakelaar plaatsen en programmeren met bijv forscan.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
Zijn er hier mensen geïnteresseerd in de nieuwe elektrische Explorer?
Ik vind dit een zeer mooie auto en dit wordt de vervanger van mijn Kuga. Heb vandaag mijn handtekening onder de overeenkomst gezet. Moet helaas nog wel tot September wachten op de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik ben niet geïnteresseerd maar wel benieuwd. Het is een auto obv Volkswagen platform toch? Ben zeer benieuwd hoe het uitpakt. Mijn gevoel zegt dat een Tesla Model Y meer auto voor je geld biedt. Zeker als die straks de facelift heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Heb de Id 4 gereden als ook de Model Y. Moet eerlijk zeggen dat ik de Id 4 lekker vond rijden dan de Model Y. Als is de software van de Tesla vele maken beter. Vind ook de huidige MY niet direct de mooist (al is dat natuurlijk persoonlijk) de verwachte upgrade zal dit al beter doen.

Zover ik begrepen heb staat de Explorer inderdaad op het MEB platform van VW en deelt hij vrij veel met de Id 4. Deze zou echter op zijn beurt ook veel techniek en andere dingen gebruiken van Ford dankzij een samenwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mrfatmen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:29:
Zover ik begrepen heb staat de Explorer inderdaad op het MEB platform van VW en deelt hij vrij veel met de Id 4. Deze zou echter op zijn beurt ook veel techniek en andere dingen gebruiken van Ford dankzij een samenwerking.
De explorer staat op het MEB platform, net als de ID modellen, de Skoda's, de Q's van Audi enzovoorts.
Platformen zijn duur om te ontwikkellen, inkopen is dan logisch. Gebeurd overigens ook de andere kant op met de trucks.

Ik ben wel benieuwd hoe de Explorer je gaat bevallen, die auto is al heul lang aangekondigd, je zou denken dat het meteen goed kan zijn. Hou je ons op de hoogte?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Zeker, als er meer bekend is ga ik dit met jullie melden. Ben zelf zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het MEB platform op zich is wel oké.

Alleen bij de s/w implementaties die VW/Skoda gebruiken voor hun modellen gaat het af en toe redelijk fout.
Problemen worden niet adequaat verholpen, klanten worden afgescheept met "nee, u bent echt de enige met problemen hoor". En/of een mix van al dan niet OTA s/w updates afhankelijk van de specifieke productiemaand van de betreffende MEB auto, enzovoorts. :-(

En als men al tijd heeft in merkgarages, dan is vaak van "over zes weken hebben we tijd, u kunt zolang uw auto hier laten staan!?!".

Geen idee of Ford hun MEB auto grotendeels zelf opbouwt met eigen componenten, of dat ze bij dezelfde OEM toeleveranciers hun (onder)delen halen.
Volgens de diverse persberichten zou de Ford Explorer in Köln van de band moeten rollen.

En/of de accu toeleverancier ook dezelfde is als die van VAG? Want ook daar zijn al de nodige horrorstories van bekend. Waarbij individuele cellen problemen geven, de s/w storingen detecteert en de auto vaak weken/maanden bij de dealer staat, wachtende op herstel. :|

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2024 17:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Zover ik van de dealer hoorde heeft de uitstel welke de explorer had grotendeels te maken met deze en met name de accu problemen. Maar dat zou opgelost en verbeterd moeten zijn. Wat betreft de onderdelen is het een combinatie van vw en eigen componenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 23:52
Zoals jullie weten hebben we pas een van de twee BMW's weggedaan, de M140i, omdat er gezinsuitbreiding op komst was. We hebben een nieuwe S-Max in Duitsland gekocht en hebben die nu een paar maanden.
Ons zoontje is 2 weken geleden geboren. Vandaag bracht ik zijn zussen naar opa en oma om te logeren voor het weekend, zodat wij lekker konden gaan genieten van Finn, toen dit gebeurde. https://m.limburger.nl/cnt/dmf20240405_94878188. Ik reed net schuin achter deze vrachtwagen. Ik wist eigenlijk niet wat ik zag. Opeens spatte eigenlijk al het beton van die brug, over de gehele breedte van de snelweg. Flinke brokken onder, op en tegen de auto. Mijn voorbumper is kapot, er vloog een steen precies doorheen tegen de radar. Ook de motorkap, zijpanelen, voorruit, dak en nog wat andere plaatsen hebben flinke krassen waar de brokstukken overheen vlogen. Het spookt nog door mijn hoofd of ik harder had moeten remmen, harder had moeten uitwijken, of gewoon 10 seconden eerder of later had moeten vertrekken.
Overigens vloog er ook een flinke metalen stang af die brug/vrachtwagen, die net achter mijn auto terecht is gekomen en de Mercedes achter me geraakt heeft. Gelukkig niet door de voorruit.

Punt is dat ik flink heb gehuild vandaag, onze gloednieuwe auto is flink beschadigd. Ik ben zo iemand die altijd op een hoekje van een parkeerplaats parkeert, dus dit doet me pijn. Ik wil dan ook graag dat het zo perfect mogelijk hersteld wordt. Voor BMW weet ik wel waar ik heen moet, maar voor Ford? Geen idee. Kunnen jullie me helpen? Regio Nijmegen, maar ben bereid (flink) te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@zunrob ik ben vooral blij - terwijl we elkaar niet kennen - dat jij niks hebt.

Verder verzekeringswerk, die hebben als het goed is ook de adressen voor je.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@zunrob is niet op zoek naar ‘adressen’ maar naar dé S-MAX/Ford kenner van Nederland. Daar kan ik je niet mee helpen, daarvoor hou ik niet genoeg van de Fiesta van mijn vrouw :+

Overigens wel een bizar bericht qua emoties zeg. Proficiat met je zoontje in ieder geval! Succes met de afhandeling, beter wordt het er vaak niet van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
lolgast schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:34:
@zunrob is niet op zoek naar ‘adressen’ maar naar dé S-MAX/Ford kenner van Nederland. Daar kan ik je niet mee helpen, daarvoor hou ik niet genoeg van de Fiesta van mijn vrouw :+

Overigens wel een bizar bericht qua emoties zeg. Proficiat met je zoontje in ieder geval! Succes met de afhandeling, beter wordt het er vaak niet van ;(
Dankjewel. En precies daar zit ik mee, dat we na een lange zoektocht nog een geschikte nieuwe auto hebben gevonden, en zowat op de eerste rit voor het gezin raakt ie flink beschadigd. Een auto van een paar maanden oud die al beschadigd is. Een auto die we nu en de komende jaren nodig hebben. Omdat ik zo zuinig ben op mijn auto ben ik er idd bang voor dat het er niet beter op wordt. Vandaar dat ik de beste zoek. Hoeft niet per se S-Max specialist te zijn, maar wel een Ford specialist. Ook omdat ik volgens mij anders geen Ford garantie meer heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT

EiT

Elk fatsoenlijk schade herstel bedrijf kan dat herstellen. En ze bestellen gewoon de originele onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
@zunrob Gelukkig hebben jullie er zelf niets aan over gehouden.
Ontzettend zonde van je auto, hopelijk heb je snel een kundige partij gevonden die hem weer netjes kan maken.

@EiT Er zit wel degelijk verschil tussen de verschillende schadeherstel bedrijven.
Mijn vorige Ford had schade aan de linkerzijde, daarbij is de linkerflank en de voor- en achterbumper opnieuw gespoten.
Vanaf de rechterkant was er duidelijk kleurverschil tussen de nieuw gespoten onderdelen en de rest van de auto.
Na een jaar of 2 begon de blanke lak los te laten aan de linkerzijde van de auto.
Mij zien ze daar in ieder geval niet meer terug.

[ Voor 56% gewijzigd door 205Gutmann op 06-04-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:24

OmeJoyo

This is me

EiT schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:32:
Elk fatsoenlijk schade herstel bedrijf kan dat herstellen. En ze bestellen gewoon de originele onderdelen.
Nou na recente ervaringen, ook met een S-Max snap ik zijn zorg volkomen. Grote gerenomeerde partij met een degelijk verleden, maar ook die werken bij een gebrek aan goed personeel met alles wat ze kunnen vinden. Ook zijn onderdelen niet altijd vlot voorradig en komen ze dan met immitatie die "precies hetzelfde is"

Uiteindelijk een soap geworden die een jaar na de aanrijding nog niet volledig is opgelost, inmiddels is de auto Loss verklaard en heb ik het grootste deel van het geld terug. In eerste instantie zijn ze gaan herstellen, maar dat deel is op zijn zachts gezegd, gewoon niet netjes geworden, ook nieuwe kleine schades aan de binnenzijde enz.

Overigens de 2e keer in mijn leven dat schadeherstel drama was, vorige keer was met een jaar oude witte Fiesta Sport waar ze haast hadden en niet goed hadden afgeplakt, ofwel de hele auto zat onder de nevel.

Maargoed @zunrob ik snap volledige hoe je je voelt, ik ben net zo met auto's en dit doet dan enorm pijn. Er zijn echt nog wel goede partijen, vraag er eens naar rond. Wel fijn dat je zelf niets hebt!

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb een kleine partij gevonden met goede reviews, waar de lokale Ford dealer al tientallen jaren mee samen werkt. Ga daar langsrijden.

Overigens krijg ik net een melding, terwijl de auto op de oprit staat, dat het alarm af gaat. Even op camera gekeken, niks te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JFKgz0QFCxR1zysxfCEkQCI9X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Jz0xhiRFL5BYjrSOt6AIIJg.jpg?f=fotoalbum_large

Is er een manier om te zien welke sensor het alarm geeft getriggerd? Beetje raar dat dit nu de eerste keer gebeurt sinds we de auto hebben, ik weet niet of en welke alarmsensor achter de voorbumper zit? En of het dus door de schade komt. Anders lijkt het me waarschijnlijk dat er een vliegje in de auto zit die de interne sensor heeft getriggerd.

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 06-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Voor ons ford focus station 2008 heb ik dit weekend een isofix beugel besteld en deze was volgens het wijde web zelf prima in te bouwen zodra je de rugleuning gedemonteerd kreeg. Na wat filmpjes met vertrouwen aan de slag gegaan en moet zeggen zodra de rugleuning los was ging het inderdaad vrij eenvoudig. Al was het wel even werken om net dat ene pinnetje zover te krijgen dat de rugleuning los kwam.

Nu hebben we achter de passagiersstoel mooi een isofix aansluiting en kunnen we de maxi cosi met isofix base bevestigen. En ja moet de stofzuiger eens flink door de auto heen halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-vasgG9zm_MkVGNF-hKNlg3Cso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCtdE3jruCL8Jpbl8APqxQDe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwABI2mu8gyT_OEmNnooZ3R0PKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1eBALXZDxY22z7qy9OvCO9V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08_pAvcIMvKxIA0GZywUdOUXul8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPrPEYGpFET3a2fUiQiiSz7L.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucfrUrkex6mB1khC39DUG8H1-oE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oH3jcUCvUVqvEWH8wApbUGy.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu wil ik ook graag een volgende aanpassing doen en dit keer aan de radio. Er zit een standaard ford radio in maar deze wil ik graag vervangen of laten vervangen door een android radio. Bij de vorige eigenaar heeft er volgens mij al wel een andere radio ingezeten want op de voorruit zit z'n dab+ radio op de vooruit en bij kenteken achter zit ook een camera module. Deze werken niet met de standaard ford radio.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8rzYPgt-5ClH_BCxwMvEqEOCJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4DTh4pQaULhXQPXUPkFtLi6r.png?f=fotoalbum_large

Nu kan ik online wel een radio bestellen en deze gaan inbouwen, moet volgens de vele youtube filmpjes niet al te moeilijk zijn als je de cover los krijgt. Maar je hebt hierin ook 1001 soorten en smaken maar wat is tegenwoordig een correct merk en vooral ook wat is het juiste werkgeheugen en opslag capaciteit om niet bv na 2 jaar tegen limieten van de radio aan te lopen?

Het laten inbouwen heb ik ook een offerte voor aangevraagd maar de lokale inbouw meneer hier in het dorp vraagt ongeveer 700 euro. Hierbij zit de radio, stuurbediening ( wel handig maar niet nodig a 150 euro ) en manuren voor het inbouwen, aangezien er al een camera module en dab+ antenne in zitten hoeven deze niet besteld te worden en is het slechts de kabels aansluiten welke waarschijnlijk ergens achter de huidige radio zitten.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:12
Eigenlijk voldoet elke android radio tegenwoordig wel maar doe jezelf een lol en bestel er eentje die minimaal 4GB werkgeheugen heeft en die op een recente android versie draait. Als je er eentje bestelt die precies jouw unit vervangt (eentje met camera erbij) zit er vaak al een verloop kabel bij waarin je je auto kabelboom stekkers in kan steken (zo was het ten minste bij mijn MK3 toen ik die had. Ik denk dat het heel goed zelf te doen is omdat DAB vrijwel altijd dezelfde connector is en een achteruitrijcamera vrijwel altijd gewoon een gele tulp stekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11
Ik ben nu een half jaar in het bezit van een 2023 focus Ecoboost Hybrid 125. De auto heeft nu pakweg 37000km gelopen, is zakelijke lease. Kreeg hem bij ongeveer 25k en toen was dit "probleem" al aanwezig.

De motor loopt prima, trekt goed en doet geen gekke dingen. Ik ben positief verrast over de prestaties. Rijdt hem altijd netjes warm en maak veelal snelweg kilometers.

Nu valt het me op dat bij vollast er een behoorlijke resonantie door de auto gaat bij 2500RPM. Dit is meestal het toerenbereik waar je inkomt na schakelen. Het is niet de cilinderuitschakeling (want vollast), en ik begreep dat deze voor onze markt ook is uitgeschakeld.

Laatst een Fiesta mee gehad met dezelfde motor (maar met 5000km op de teller). Deze had dit probleem niet al voelde ik daar ook dat de motor meer vibreert bij die toeren.

Meerder focus rijders die dit ervaren? Het is niet mega hinderlijk, maar kan het wel worden. Het valt ook op omdat die ecoboost verder gewoon erg soepel z'n werk doet. Mogelijk versleten motorsteunen?

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 18-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
twowheeler schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:57:
Ik ben nu een half jaar in het bezit van een 2023 focus Ecoboost 125. De auto heeft nu pakweg 37000km gelopen, is zakelijke lease. Kreeg hem bij ongeveer 25k en toen was dit "probleem" al aanwezig.

De motor loopt prima, trekt goed en doet geen gekke dingen. Ik ben positief verrast over de prestaties. Rijdt hem altijd netjes warm en maak veelal snelweg kilometers.

Nu valt het me op dat bij vollast er een behoorlijke resonantie door de auto gaat bij 2500RPM. Dit is meestal het toerenbereik waar je inkomt na schakelen. Het is niet de cilinderuitschakeling (want vollast), en ik begreep dat deze voor onze markt ook is uitgeschakeld.

Laatst een Fiesta mee gehad met dezelfde motor (maar met 5000km op de teller). Deze had dit probleem niet al voelde ik daar ook dat de motor meer vibreert bij die toeren.

Meerder focus rijders die dit ervaren? Het is niet mega hinderlijk, maar kan het wel worden. Het valt ook op omdat die ecoboost verder gewoon erg soepel z'n werk doet. Mogelijk versleten motorsteunen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat motorsteunen na 37000 km. versleten zijn. Dat vibreren lijkt mij mogelijk een productkenmerk van dit autotype met een driecilindertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30

Nu valt het me op dat bij vollast er een behoorlijke resonantie door de auto gaat bij 2500RPM.
Ik had hetzelfde bij de eerste Focus EcoBoost waar ik een proefrit mee maakte. Dit was ex-lease. Daarna nog even met de verkoper gebabbeld, hij ging kort een ritje maken, en kwam terug met de mededeling dat die auto naar de dealer gaat...
Ik zou even langs de garage gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Rocketman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:08:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat motorsteunen na 37000 km. versleten zijn. Dat vibreren lijkt mij mogelijk een productkenmerk van dit autotype met een driecilindertje.
Daar dacht ik ook aan. Maar aangezien de Fiesta met gelijke motor er geen last van had (hoorde wel dat de motor op dezelfde toeren meer trilt) viel het me op.

Het is ook alleen bij volgas, anders loopt de boel gewoon soepel

[ Voor 6% gewijzigd door twowheeler op 18-04-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
RemcoDelft schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:13:
[...]

Ik had hetzelfde bij de eerste Focus EcoBoost waar ik een proefrit mee maakte. Dit was ex-lease. Daarna nog even met de verkoper gebabbeld, hij ging kort een ritje maken, en kwam terug met de mededeling dat die auto naar de dealer gaat...
Ik zou even langs de garage gaan dus.
Eens, het is niet mega hinderlijk en al een tijdje zo. Viel me op nadat ik die leenauto mee had. Leaseauto, dus ik ga zeker even vragen bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Ik ben nu een half jaar in het bezit van een 2023 focus Ecoboost Hybrid 125. De auto heeft nu pakweg 37000km gelopen, is zakelijke lease. Kreeg hem bij ongeveer 25k en toen was dit "probleem" al aanwezig.

Mijn 2023 focus 155 pk handbak doet hetzelfde, niet altijd maar af en toe.
Ik zit wel al op versnellingsbak nummero 3 wegens een verkeerde koppeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Heijmenberg99 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:13:
[...]

Mijn 2023 focus 155 pk handbak doet hetzelfde, niet altijd maar af en toe.
Ik zit wel al op versnellingsbak nummero 3 wegens een verkeerde koppeling :+
Wat was er dan aan de hand met die koppeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Rocketman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:59:
[...]

Wat was er dan aan de hand met die koppeling?
In de koppeling zat een onbalans waardoor er een constante vibratie aanwezig was op de ingaande as van de versnellingsbak. Daardoor klapt de synchromesh van de 2e versnelling.
Dat is toen gerepareerd en versterkt onder garantie. Dit was een bekend probleem bij Ford.

16.000 km later was het nogmaals hetzelfde probleem. Maar dit keer de gehele bak die niet meer schakelde. Dus toen is alles nogmaals compleet vervangen. Het schijnt dat de koppeling bij de eerste reparatie niet is vervangen. En nu wel. Dus ik hoop dat het probleem weg blijft :)

Maar die resonantie is na de reparatie wel weggeweest. Maar is af en toe aanwezig, maak me er niet zo’n zorgen om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Wat vind ik het toch spijtig om te lezen dat Ford van een betrouwbaar merk met super prijs/kwaliteit verhouding en over het algemeen betrouwbare techniek is afgegleden naar het zoveelste merk met onbetrouwbare goedkope rommel onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twowheeler
GekkeRipper schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:45:
Wat vind ik het toch spijtig om te lezen dat Ford van een betrouwbaar merk met super prijs/kwaliteit verhouding en over het algemeen betrouwbare techniek is afgegleden naar het zoveelste merk met onbetrouwbare goedkope rommel onderdelen.
Denk dat dat wel wat kort door de bocht is hoor. Over het algemeen is alles wel in orde, uitzonderingen daargelaten. Ze hebben ook aardig wat spul verbeterd inmiddels.

Ik ga volgende week wel even langs de dealer, lees wel hier en daar (vooral voor de eerste generaties) dat er slechte motorsteunen zijn gebruikt. Het lijkt bij mij vooral bij volgas en de overgang van full hybride ondersteuning naar motorkracht. Bij deellast is er niks aan de hand, echt alleen bij volgas en dan gebeurt het ook altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 19-04-2024 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Zeker niet kort door de bocht. Je noemt zelf al motorsteunen. Klein lijstje dan, niet volledig:

- motorsteunen
- de 3 cilinders met oplossende distributieriem
- de 3 cilinders met oplossende riem van de oliepomp
- de koppelingen van wederom de 3 cilinders
- de versnellingsbakken van wederom de 3 cilinders
- de powershift automaat ook wel powershit genoemd

Dat zijn toch serieuze problemen die zeker niet exemplarisch zijn. Het jaagt klanten op serieuze kosten. Want met een garantie van 2 jaar presteert Ford ook al onder de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
GekkeRipper schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:40:
Zeker niet kort door de bocht. Je noemt zelf al motorsteunen. Klein lijstje dan, niet volledig:

- motorsteunen

Dat zijn toch serieuze problemen die zeker niet exemplarisch zijn. Het jaagt klanten op serieuze kosten. Want met een garantie van 2 jaar presteert Ford ook al onder de markt.
Ik zou een Focus met zo'n conduitestaat niet graag particulier willen aanschaffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twowheeler

- motorsteunen

Niet om Ford nu te verdedigen, maar reeel gezien zijn de bovenste problemen vooral op de eerste ecoboost motoren. De nieuwere hebben inmiddels weer ketting (afgezien van de oliepomp). Powershit automaat is naar mijn weten niet meer leverbaar, is nu wat anders geworden. Als ik een collega hoor met wat voor gedoe (en gebrek aan vertrouwen) hij heeft met z'n nieuwe Astra doet Ford het nog best goed.

Er rijden idioot veel van Focussen rond, meeste gewoon probleemloos. Als er iemand anders in de mijne had gezeten had hij/zij waarschijnlijk ook het trillen niet opgemerkt.

Maar eens, die Ecoboost motoren hebben een ruwe start gehad. Toen waren het nog Ecoboom motoren.

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 19-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Er zijn altijd merken die het slechter of beter doen.

Er rijden dus heel veel onbetrouwbare Fords rond die ook als occasion aangeboden worden. Dan moet je weer goed opletten als potentiële klant.

Je zegt ook dat Ford het probleem met de motor maar half opgelost heeft. Want de riem van de oliepomp kan nog steeds oplossen. Dat geeft toch dezelfde ellende als de distributieriem die oplost?

En de andere zaken die ik noem heb je niks tegen in te brengen :)

Ik vind dat je al deze problemen niet kunt bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 07:32
Zo ook die lekkages. Dat schijnt een bekend probleem te zijn. Bij mij moet heel de hemel eruit :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Fiesta met de 1.0 uit 2014 deed het prima. Ik zie hier allemaal paniek, maar laten we het nou ook niet weer overdrijven. Ach, je kan ook een Peugeot/PSAStellantis product met die gare 1.2 hebben, waar de riem bij mensen is opgelost. Zelfde soort probleem, maar dat blok is bij Kassa geweest vanwege de houding van Stellantis. En ja, dan kan je je motor voor 2k5 gaan reviseren...

Dus nee, Ford is niet op perfect, maar het is elders ook niet beter. Auto's worden tegenwoordig gemaakt voor rond de 100Mm, elke km meer is, helaas, bonus.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
pjottum schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:35:
Mijn Fiesta met de 1.0 uit 2014 deed het prima. Ik zie hier allemaal paniek, maar laten we het nou ook niet weer overdrijven. Ach, je kan ook een Peugeot/PSAStellantis product met die gare 1.2 hebben, waar de riem bij mensen is opgelost. Zelfde pro2, maar dat blok is bij Kassa geweest vanwege de houding van Stellantis. En ja, dan kan je je motor voor 2k5 gaan reviseren...

Dus nee, Ford is niet op perfect, maar het is elders ook niet beter. Auto's worden tegenwoordig gemaakt voor rond de 100Mm, elke km meer is, helaas, bonus.
Daarom ben ik na 5 jaar nog steeds blij met mijn Mondeo 1.5 tdci Wagon, die na 300.000 km nog als nieuw rijdt. Gemiddeld jaarverbruik 1:20.6 en geen olieverbruik. Wel onlangs een nieuw dubbel massa vliegwiel en koppelingsset laten vernieuwen, maar dat was ingecalculeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Rocketman op 20-04-2024 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_h_1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-09 07:11
2 weken geleden viel mijn auto (Ford Kuga PHEV) plotseling stil. Hij reageerde nergens meer op en de foutmelding 'storing motorregeling / verminderd vermogen' kwam als bericht binnen. Ik kon even later de auto weer starten en een woonwijk indraaien.
De auto ging wel uit zichzelf rijden zonder dag ik gas gaf! Dit was niet de adaptive cruise, maar vanuit een herstart zelf rijden tot boven de 30km/h. Ik moest met de voet op de rem rijden om niet te snel te gaan.

Komt dit iemand anders ook bekend voor?
Volgens de dealer is ford bezig met een software update.

[ Voor 5% gewijzigd door j_h_1 op 20-04-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
j_h_1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:36:
2 weken geleden viel mijn auto (Ford Kuga PHEV) plotseling stil. Hij reageerde nergens meer op en de foutmelding 'storing motorregeling / verminderd vermogen' kwam als bericht binnen. Ik kon even later de auto weer starten en een woonwijk indraaien.
De auto ging wel uit zichzelf rijden zonder dag ik gas gaf! Dit was niet de adaptive cruise, maar vanuit een herstart zelf rijden tot boven de 30km/h. Ik moest met de voet op de rem rijden om niet te snel te gaan.

Komt dit iemand anders ook bekend voor?
Volgens de dealernetwerk ford bezig met een software update.
Nooit van gehoord maar levensgevaarlijk natuurlijk. Ik zou 'm laten ophalen door de dealer. Niet meer zelf mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_h_1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-09 07:11
Hij staat inmiddels bij de dealer. Daar gaven ze aan dat het beter was om hem te laten staan en dat Ford hier vanaf weet. Het zou iets zijn in de laatste software update. Vreemdgenoeg kan ik hier weinig over vinden .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

pjottum schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:35:
Mijn Fiesta met de 1.0 uit 2014 deed het prima. Ik zie hier allemaal paniek, maar laten we het nou ook niet weer overdrijven. Ach, je kan ook een Peugeot/PSAStellantis product met die gare 1.2 hebben, waar de riem bij mensen is opgelost. Zelfde soort probleem, maar dat blok is bij Kassa geweest vanwege de houding van Stellantis. En ja, dan kan je je motor voor 2k5 gaan reviseren...

Same. Mijn Fiesta 1.0 Ecoboost uit 2014 bevalt nog steeds prima! Buiten het reguliere onderhoud nooit kosten aan gehad. Dit jaar wel distributieriem vervangen, maar dat is ook niet onverwacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:49:
[...]

Same. Mijn Fiesta 1.0 Ecoboost uit 2014 bevalt nog steeds prima! Buiten het reguliere onderhoud nooit kosten aan gehad. Dit jaar wel distributieriem vervangen, maar dat is ook niet onverwacht.
Ik meld het dan ook maar even, Fiesta Ecoboost uit 2013 ook geen problemen mee. Nu ruim 4 jaar in bezit en vorig jaar de distributieriem vervangen (dat is wel een dure).

Maar waren die opgeloste riemen niet te wijten aan verkeerde olie? Dat is dan toch niet echt een probleem van Ford maar van de gebruiker/garage die zich niet aan de instructies houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ErikG2 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:34:
[...]

Ik meld het dan ook maar even, Fiesta Ecoboost uit 2013 ook geen problemen mee. Nu ruim 4 jaar in bezit en vorig jaar de distributieriem vervangen (dat is wel een dure).

Maar waren die opgeloste riemen niet te wijten aan verkeerde olie? Dat is dan toch niet echt een probleem van Ford maar van de gebruiker/garage die zich niet aan de instructies houdt.
Tja, goed onderhoud is moeilijk en duur.

Ik heb op de jijbuis wel eens filmpjes gezien van zwakke 2.0 motoren die in de vs zijn geleverd en waar dan een lekkage in kon onstaan. Als je dat kijkt, is Ford het slechste ever.

Ze hebben wel elektrische storingen: mijn Fiesta was een Titanium met alles erop en eraan en meestal werkte het ook. Meestal dan. Sommige dingen deden het soms niet.
Nu hebben we een Focus, die had afgelopen zomer geen zin meer om het raam aan de passagierskant helemaal dicht te doen (oneshot up werd meteen oneshot down). Dat moest toen inleren (ofzo) en ik kon echt pas na maanden terecht bij de garage. Verder weinig gekkigheden..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:20
Ford Explorer EV is inmiddels te configureren. Op de Belgische website kost ie ongeveer 46.000 EUR in de RWD range extended variant.

Dat is, veel geld. Maar (en helaas) vergeleken met andere nieuwe auto’s, ook met klassieke verbrandingsmotor nog niet zo gek duur.

Eens benieuwd naar de eerste echte reviews. Misschien kan dit toch wel eens een goede zet zijn van Ford.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twowheeler
Fijn dat er ook positieve verhalen worden gedeeld. Afgezien van het trillen in m'n ecoboost hybrid (wat geen defect is) mankeert er niks aan de auto. Ik vind het een fijne auto die bovenal erg fijn stuurt. Hiervoor een Corolla Hybrid gereden, en dat was ook een fijne auto, die bovendien in de basis wat luxer was uitgerust. Toch stuurt de Focus net iets beter en is hij wat slimmer qua ruimte.

Wat ons volgende plan is met de focus: nachtje in kamperen. Plank erin om vlakke bodem te verlengen, tarp eraan en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy

- motorsteunen
- de 3 cilinders met oplossende distributieriem => onjuist onderhoud
- de 3 cilinders met oplossende riem van de oliepomp => onjuist onderhoud
- de koppelingen van wederom de 3 cilinders => nooit iets specifieks gelezen hierover. meer info?
- de versnellingsbakken van wederom de 3 cilinders => alleen bij de nieuwere Hybrid varianten
- de powershift automaat ook wel powershit genoemd => geen ervaring, schijnt idd shit te zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 22-04-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je vergeet dat 2 jaar garantie niet onder de markt is, maar .. de markt.

Ford is niet zo duur, voor een relatief klein bedrag kun je de garantie uitbreiden: https://www.ford.nl/eigen...anties/verlengde-garantie

Dat doet Toyota al voor je: 10 jaar garantie daar sluiten ze gewoon een verzekering voor af, net als Kia voor 7 jaar en Hyundai voor 5. Daarom ook dat gedoe met: je moet wel naar onze garages, op tijd de beurtjes etc.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
pjottum schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:22:
[...]

Je vergeet dat 2 jaar garantie niet onder de markt is, maar .. de markt.

Ford is niet zo duur, voor een relatief klein bedrag kun je de garantie uitbreiden: https://www.ford.nl/eigen...anties/verlengde-garantie

Dat doet Toyota al voor je: 10 jaar garantie daar sluiten ze gewoon een verzekering voor af, net als Kia voor 7 jaar en Hyundai voor 5. Daarom ook dat gedoe met: je moet wel naar onze garages, op tijd de beurtjes etc.
Het is helaas niet de standaard (zoals bij Kia, waar 7 jaar garantie de standaard is... :P ) maar garantie bijkopen kan inderdaad vaak wel.
Uiteraard zijn alle garanties onder bepaalde voorwaarden en de garantie is vaak ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
SniperGuy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:34:
[...]

Het is helaas niet de standaard (zoals bij Kia, waar 7 jaar garantie de standaard is... :P ) maar garantie bijkopen kan inderdaad vaak wel.
Uiteraard zijn alle garanties onder bepaalde voorwaarden en de garantie is vaak ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij :)
En ik houd me aan de stelregel: Alles wat ik zelf kan betalen ga ik niet verzekeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
Darks schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:59:
Ford Explorer EV is inmiddels te configureren. Op de Belgische website kost ie ongeveer 46.000 EUR in de RWD range extended variant.

Dat is, veel geld. Maar (en helaas) vergeleken met andere nieuwe auto’s, ook met klassieke verbrandingsmotor nog niet zo gek duur.

Eens benieuwd naar de eerste echte reviews. Misschien kan dit toch wel eens een goede zet zijn van Ford.
Ik heb hem hier in Nederland besteld. Zakelijk, en gekozen voor de RWD extended. Ben echt mega benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:15
TheStan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:53:
[...]

Ik heb hem hier in Nederland besteld. Zakelijk, en gekozen voor de RWD extended. Ben echt mega benieuwd.
Ehhm, je hebt em hopelijk wel al getest? Of online besteld en maar kijken of het wat is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Wren schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:02:
[...]

Ehhm, je hebt em hopelijk wel al getest? Of online besteld en maar kijken of het wat is? _/-\o_
De auto staat nog niet in de showroom en dat duurt ook nog wel even.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheStan
Wren schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:02:
[...]

Heb hem gezien tijdens de EV dagen in Zandvoort. En rij nu een elektrische VW met vergelijkbare techniek. Maar het blijft een ongeteste bestelling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Moet eerlijk zeggen dat ik m’n laatste 3 Ford’s ook zo gekocht heb :X. Gewoon besteld en gaan

[ Voor 14% gewijzigd door Duinkonijn op 26-04-2024 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Duinkonijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:41:
Moet eerlijk zeggen dat ik m’n laatste 3 Ford’s ook zo gekocht heb :X. Gewoon besteld en gaan
De vorige Ford's kon je ook echt blind bestellen. Altijd vooral heel goed rijdende auto's. Op EV gebied vind ik Ford nog niet heel bewezen hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrfatmen
Je kan hem bewonderen door een afspraak te maken bij Ford Nederland. Gewoon naar de e-sales bellen.
Het onderstel en alles is 100% Ford, heb hier genoeg vertrouwen in. Heb de mijne ook reeds besteld en de dealer had ook de bouwdatum al binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
mrfatmen schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:21:
Je kan hem bewonderen door een afspraak te maken bij Ford Nederland. Gewoon naar de e-sales bellen.
Het onderstel en alles is 100% Ford, heb hier genoeg vertrouwen in. Heb de mijne ook reeds besteld en de dealer had ook de bouwdatum al binnen.
Ah kijk, hoor ik toch nog iets nieuws! Mijn dealer kon nog weinig informatie geven. Wat is de bouwdatum? En heb je nog meer info weten los te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
TheStan schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:55:
[...]

Ah kijk, hoor ik toch nog iets nieuws! Mijn dealer kon nog weinig informatie geven. Wat is de bouwdatum? En heb je nog meer info weten los te krijgen?
Mijn bouwdatum is 2de week Juli (voor als nog). Verwachting is nog wel uitlevering begin september.

Het schijnt een diepere samenwerking te zijn. Er zijn ook diverse dingen die de Id.4 gebruikt welke ook (deels) ford zijn. Heb er helaas nog niet mee mogen rijden maar heb er wel in gezeten. Mijn verkoper heeft van de week gereden op de Ford testbaan in Lommel en gaf aan dat hij als een echte Ford op de weg ligt en compleet anders rijdt dan de ID.4 welke er ook was. (al blijft hij natuurlijk wel de Ford verkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Duinkonijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:41:
Hier ook, laatste gewoon in Duitsland besteld zonder de auto gezien te hebben of het type gereden te hebben. Volgende waarschijnlijk net zo.

Moet wel toevoegen dat ik een Mondeo Hybride helemaal niets vond (motor) en een Match E zwaar vond tegenvallen qua rij ervaring (lomp). Dit waren leen auto’s bij een beurt.

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste