Op zoek naar een leuke 4-wieler...
Voor mezelf ben ik op zoek naar een redelijk recente occasion.
Daarbij kwam ik de Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Corsa (wel de facelift, die met de lage neus vind ik lelijk

) al tegen, maar ook de Ford Focus en de Fiesta (hatchbacks en sowieso in ST-Line uitvoering).
Daarvan vind ik de Focus het mooiste, net even wat breder en stoerder dan de Fiesta.
Alleen is het nadeel dat er op de occasionmarkt echt een stuk minder Focus hatchbacks zijn t.o.v. de Focus Wagon (stationwagen) en de Fiesta.
Ik wou eigenlijk een beetje rond de 15k blijven. Daarvoor vind ik genoeg Fiesta ST-Lines met minder dan een ton op de teller en genoeg opties, maar toch blijft die Focus me trekken...
Nou kwam ik wel een Focus ST-Line hatchback tegen in die echt prachtige blauwe kleur (

) tegen rond de 15k, maar die heet "al" wel 160k op de teller staan in 4 jaar (bouwjaar januari 2019).
Dat is toch best fors, 40k kilometers per jaar.
Optisch heb ik hem gisteren al even bekeken, en hij ziet er van binnen en van buiten, ondanks de kilometerstand, echt gaaf uit.
Zo staan er nog wel wat vergelijkbare wagens te koop, maar allemaal wel tussen de 100k en 160k.
Is er iemand hier die iets kan zeggen over het (aankomende) onderhoud bij zulke kilometerstanden?
Of zijn er misschien nog andere (aandachts)punten over de Focus hatchback?