Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
SniperGuy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Voor zover die er al waren :X Als ik sommige verhalen zo hoor lijkt Ford al jaren geleden samen te zijn gaan werken: ze hebben onderhand dezelfde houding richting de consument :F :X
Jep, de kwaliteit van de producten is hetzelfde als de VW ellende van een tijdje terug. Gek genoeg maakt VW op dit moment juist wel weer betrouwbare motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Wat gedoe gehad met mijn Ford Mondeo deze vakantie, dag 1 al 2,5 dag in een gehucht in Duitsland vastgezeten en bijna €700 betaald om een defecte brandstofpomp te vervangen :'(

Twee jaar gelden een dergelijk geintje ook al gehad maar toen op de terugweg, toevallig ook in Duitsland, defecte dynamo, was toen ook twee dagen vertraging en €500 reparatiekosten.

Op zich waarschijnlijk wel zaken die je kan verwachten van een auto uit begin 2009 met nu 219K op de teller maar toch hoop je ergens dat het een keer klaar is.
De koppelingsplaten zijn een kleine 2 jaar geleden al vervangen en er zit geen turbo op dus kan zo even niet bedenken wat er nog meer stuk kan gaan. Misschien de distributieriem?

Maar goed terug naar de vakantie; één na laatste dag, op huis aan met tussenstop in Duitsland (altijd weer duitsland, weet niet wat dat is met deze auto ;) ).
Het was warm en broeierig weer en een lange rit dus airco aan.
Bij aankomst bij het hotel de rugzak die voor de passagiersstoel stond gepakt en die was zeiknat aan de onderkant. Het voetencompartiment bleek te zijn veranderd in een zwembadje. :X
De mat kon je uitknijpen en het tapijt was zo nat dat ik er twee badlakens mee kon vullen in een poging het water weg te krijgen.
Er stond ook een tas met waterflessen tijdens de rit dus mijn eerste aanname was dat er daar één van niet goed dicht zat en verder niet meer over nagedacht.

Eenmaal thuis was het dusdanig nat weer dat de vloerbedekking niet echt wilde drogen een kreeg het tapijt er ook niet uit omdat ik de afdekking van de dorpel niet los kreeg.
Daarom maar met de verwarming op 23° op de voeten gericht gereden in de hoop dat het dan sneller droogde.

Schoot helaas niet op dus na een paar ritjes met enkel verwarming toen ook maar de airco erbij aangezet met het idee dat die het vocht er hopelijk beter uit haalt.
Het vreemde was wel dat de airco toen koude lucht ging blazen ondanks dat de climate control nog steeds op 23° stond ingesteld :?
Verhogen van de temperatuur naar 25° leidde gelukkig wel tot warme lucht.

Thuisgekomen gekeken of de vloerbedekking al een beetje droog was om te constateren dat er allemaal waterdruppels op de vloer liggen welke onder de middenconsole uit komen. :S

Toen ging er pas een lampje branden dat dit wel eens met de condenswaterafvoer van de airco te maken zou kunnen hebben. :Y

En inderdaad blijkt de afvoer van de airco aan de zijkant van de middenconsole te zitten.
Na bekijken van dit Youtube filmpje 2010 MK4 Ford Mondeo XR5 with blocked AC drain fix gezien hoe ik daar bij kon komen en ook de vloerbedekking los kunnen krijgen waar het nog behoorlijk nat onder was.

De man in het filmpje gebruikt een luchtpistool om de boel door te blazen. Omdat ik die niet heb maar geprobeerd met de luchtbedpomp! :P

Plaatjes bij het praatje:
Ford Mondeo Mk4 - airco condenswaterafvoer lekt

Ford Mondeo Mk4 - doorlazen condenswaterafvoer airco

Helaas lijkt dat niet echt effect te hebben. :|
Als ik nu wat water in dat witte afvoertje spuit loopt het alsnog heel langzaam weg en ik zie ook geen waterplasje onder de auto verschijnen zoals op het filmpje.
Waarschijnlijk heeft een luchtpistool meer druk.

Heb ook nog met een paar wattenstaafjes geprobeerd of ik er zut uit kon krijgen maar je kan niet helemaal doorduwen, zit een haakse bocht in de afvoer denk ik. Er kwamen tot mijn verbazing wel twee hele kleine blaadjes en een dennennaald uit maar dat maakte verder geen verschil met het doorlopen.

Iemand een idee hoe deze afvoer goed te ontstoppen?

Kwam ook dit nog tegen Ford Ownersclub: wet carpet - blocked aircon condensate.
Waarbij de blokkade aan de onderkant van de auto zit en het hitteschild rond de uitlaat blijkbaar de afvoer belemmerd.
Kan daar alleen niet bij en weet niet hoe waarschijnlijk dit überhaupt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
@Vliegvlug Bekend probleem, dit heb ik ook 2x gehad met mijn s-max uit 2013.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tOd5gUg-Dfv4IwpuwwwrfTXk1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6HAgyJ2uTwgrU5vG5bEqN96.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de afvoer ontstopt door er met het puntje van een bundelbandje in te prikken en rond te draaien.
Je kunt ook een stukje koperdraad proberen maar ik denk dat dat te scherp is waardoor je dingen stuk kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

@205Gutmann Jij hebt de boel flink verwijderd zeg!
Zo ver heb ik het tapijt er bij mij niet afgekregen, zit aan de kant van stoel en dorpel nog vast maar ik heb het idee dat het wel goed droogt nu ik de flap flink heb omgevouwen en het al 1,5 week zo zit.

Dank voor de suggestie voor het doorprikken maar wat is precies een ‘bundelbandje’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@Vliegvlug Dat tapijt verwijderen is relatief eenvoudig bij de s-max, daarnaast was het ook wel noodzakelijk om de boel een beetje te kunnen drogen.
Ik heb de auto 2 weken met de ramen op een kiertje in de zon laten staan, toen was het eindelijk een beetje droog.
Een bundelbandje, ook wel tyrap genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

205Gutmann schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:19:
@Vliegvlug Dat tapijt verwijderen is relatief eenvoudig bij de s-max, daarnaast was het ook wel noodzakelijk om de boel een beetje te kunnen drogen.
Ik heb de auto 2 weken met de ramen op een kiertje in de zon laten staan, toen was het eindelijk een beetje droog.
Ik wil bij mij het plastic bij de dorpel er eigenlijk niet uit halen en met mijn hand kan ik wel vrij ver onder het tapijt komen en dat voelt inmiddels al een stuk droger aan, en volgens mij kon het water niet onder de stoel komen, daar loopt de carrosserie een stukje omhoog zoals ik het voel.

En er is mooi weer op komst dus dan ga ik dat met drogen in de zon met ramen op een kier ook doen. :)
Een bundelbandje, ook wel tyrap genoemd.
Aha, die ken ik natuurlijk wel maar niet onder die naam ;)
Heb een hele collectie tyraps van verschillende breedtes liggen dus ik ga een passende proberen te vinden, hopelijk lukt het daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vliegvlug schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Ik wil bij mij het plastic bij de dorpel er eigenlijk niet uit halen en met mijn hand kan ik wel vrij ver onder het tapijt komen en dat voelt inmiddels al een stuk droger aan, en volgens mij kon het water niet onder de stoel komen, daar loopt de carrosserie een stukje omhoog zoals ik het voel.

En er is mooi weer op komst dus dan ga ik dat met drogen in de zon met ramen op een kier ook doen. :)

[...]

Aha, die ken ik natuurlijk wel maar niet onder die naam ;)
Heb een hele collectie tyraps van verschillende breedtes liggen dus ik ga een passende proberen te vinden, hopelijk lukt het daarmee!
Mocht je de tijd en ruimte hebben werkt het verwijderen van het tapijt wel beter. Zeker als hij vergelijkbaar nat is als die van @205Gutmann

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

@Touchdomex Het was zeker zo nat ja, als ik het tapijt indrukte zag je gewoon een plasje water ontstaan :X
Heb er eerst twee strandlakens tegenaan gegooid en daarna overgegaan op een normale handdoek en overgestapt op keukenrol en heel hard duwen Daarmee leek het ergste water wel weg.
Allemaal zonder het tapijt te verwijderen omdat ik dacht dat dat moest vanaf de kant van de dorpel en daar kreeg ik het plastic niet af waar het tapijt onder vast zit.

Pas een week later kwam ik er achter dat het de airconditioning condenswaterafvoer was en kon ik adhv die Youtube video zien waar ik moest zijn voor die afvoer en bleek ik het tapijt te kunnen omvouwen.
Was nog wel redelijk vochtig eronder maar niet zodanig dat er nog een laagje water stond. Ben er met een handdoek onderdoor gegaan en het tapijt zo ver als mogelijk omhoog laten staan.

Het rook elke keer bij instappen een beetje ‘funky’ toen het tapijt er nog goed op zat en dat is al flink afgenomen nu het 5 dagen omhoog staat dus ik heb goede hoop dat het zo voldoende is qua drogen.

De onderkant van het tapijt voelt nog steeds wel wat vochtig aan, is blijkbaar super absorberend materiaal.

Plaatjes hoe het nu zit met het tapijt omhoog om te drogen:
Ford Mondeo Mk4 - tapijt passagierskant omhoog gevouwen

Ford Mondeo Mk4 - Zicht op passagierskant onder het tapijt

De bedekking van de dorpel en de passagiersstoel verwijder ik liever niet als het niet hoeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

@205Gutmann Die condenswaterafvoer doorprikken met een tyrap was een gouden tip!
Het uiteinde is wat dunner en al wat gebogen dus dat kwam goed de haakse bocht door en de afvoer stroomt nu weer lekker door, net op tijd voor het mooie weer van morgen. :)
En hopelijk wordt daarmee het tapijt ook snel weer helemaal droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 16:18
Het is voor het eerst dat ik serieus naar de koelvloeistof kijk sinds dat ik mijn tweedehands Focus Wagon (1.0 ecoboost 2013) in februari 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw5vwERzF3Ktmd4HkYZ_sS_W4Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIcqwg7Q78QOgXKZkEKbQngz.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij moet er wat bij😜

Nu heb ik het niveau zelf niet gecontroleerd bij het ophalen van de auto in februari 2023 maar hij heeft een grote beurt gehad en daar zou er ook naar het koelvloeistof gekeken moeten zijn. Ik ga ervan uit dat het toen op niveau was. Maar het is nu augustus. Zou dit verbruik normaal zijn?

Ben een ex leaserijder dus heb hier nooit naar omgekeken en heb er ook geen verstand van en vraag me af of ik me zorgen moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
badkuip schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:28:
Het is voor het eerst dat ik serieus naar de koelvloeistof kijk sinds dat ik mijn tweedehands Focus Wagon (1.0 ecoboost 2013) in februari 2023.

[Afbeelding]

Volgens mij moet er wat bij😜

Nu heb ik het niveau zelf niet gecontroleerd bij het ophalen van de auto in februari 2023 maar hij heeft een grote beurt gehad en daar zou er ook naar het koelvloeistof gekeken moeten zijn. Ik ga ervan uit dat het toen op niveau was. Maar het is nu augustus. Zou dit verbruik normaal zijn?

Ben een ex leaserijder dus heb hier nooit naar omgekeken en heb er ook geen verstand van en vraag me af of ik me zorgen moet maken.
Bijvullen en de komende tijd in de gaten houden.
Als het niveau weer daalt, even naar de garage ernaar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 23:16

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Om nog even verder te gaan op het lekwater-thema: :P

Bij mijn B-max (2014) stond er de afgelopen tijd, na lange tijd vochtig weer, een laagje water in de kofferbak, in de reservewiel-kuip.

M'n eerste verdachte was een niet helemaal intacte afdichting/kabeldoorvoer van een achterlicht, na het verwisselen van een lampje. Maar na lang puzzelen heb ik daar nu de (vermoedelijke :+ ) oorzaak van gevonden: een redelijk onder de kofferbak-zijkant-bekleding verscholen kunststof afdekdop in de "kofferbak bodemplaat" die losgekomen was van z'n kit/lijmlaagje.

De dop zat nog wel met weerhaakjes op z'n plek, maar als je er tegenaan duwde, voelde je dat er ruimte in zat.

Ik heb 'm met een nieuwe dot kit op z'n plek geplakt, en voor m'n gemoedsrust heb ik er zo'n fancy lap zilverpapier-bitumentape opgeplakt. Dat zou in theorie blijvend flexibel moeten zijn, en bij heet weer ook weer terug vast moeten plakken, mocht 't ooit nog los laten.
(en de dop aan de andere kant, die nog vast zit, heb ik ook maar onder zo'n lap geplakt O-) )

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
En altijd of bij warme motor of bij koude motor checken. Want het niveau verschilt daartussen sowieso.

Als je ergens roze meuk ziet dan is dat koelvloeistof restant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans69
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 16:22
Beste Ford-liefhebbers,

een korte vraag:

wat is het tikkende geluid hier op de video? Een wiellager? Het komt duidelijk van rechtsvoor en is goed te horen als je ergens langsrijdt (andere auto's, een tunnel, een muur). Hoor het geluid na de eerste 2 seconden wanneer de rijwind stopt.

Alvast dank!

Ford Fiesta uit 2003 ongeveer

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tweakmans69 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:54:
Beste Ford-liefhebbers,

een korte vraag:

wat is het tikkende geluid hier op de video? Een wiellager? Het komt duidelijk van rechtsvoor en is goed te horen als je ergens langsrijdt (andere auto's, een tunnel, een muur). Hoor het geluid na de eerste 2 seconden wanneer de rijwind stopt.

[YouTube: Ford lager?]

Alvast dank!

Het eerste waar ik naar zou kijken is of er geen steentje of spijker in/tussen je banden zit. Dat kan iig ook aparte tikkende geluiden geven en is het makkelijkste om te controleren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakmans69 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:54:
Beste Ford-liefhebbers,

een korte vraag:

[YouTube: Ford lager?]

Alvast dank!

Als je de wiellager verdenkt, is mijn advies om zo snel mogelijk contact op te nemen met een auto monteur. Rijden met defecte/versleten wiellagers kan levensgevaarlijk zijn. Het is ook een APK afkeur als deze niet correct functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 19:59
Iemand ervaring met kinder stoelen op de Ford Explorer PHEV 2019-2022?

Op de achterste rij past geen isofix maxi-cosi titan, nou past wel maar zit een vuist aan ruimte tussen de stoel en onderkant van de titan wat er voor zorgt dat hij enorm wiebelt.

Op de middelste rij geen problemen mee maar achterste rij heb ik niet een kinderstoel voor 3-5 jaar goed kunnen plaatsen.

Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 06:50

SG

SG surft naar info hardewaren

kaos001 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:35:
Hoi, ik kom even dit topic binnenkachelen hoor. :7

Wellicht ben ik wat laat op het feestje en is dit onderwerp al ruim besproken, maar kan iemand mij vertellen waarom Ford gestopt is met de Fiesta? Heb er zelf ook één (2016) en ben op z'n minst gezegd treurig.
Uiterst leuke/fijne/stoere/betrouwbare auto zomaar uit je schrift schrappen? :N

Wellicht is dat ook meteen de reden? Ze verdienen er te weinig aan?
Ik laat me graag inlichten, jullie weten er vast meer van dan ik!
Mijn kijk erop.
1 het US bedrijf en daar doet Suv en pickups goed.
2 het gaat globaal ook niet zo goed met Ford.
3 zijn nogal laat op de EV gestapt. Sinds kort EU groen doorslaat en energie crisis en recesie boven op is het in versnelling gegaan en lopen vooral andere merken voorop.
4 lijkt mij een vereenvoudiging van aanbod.
5 omdat ze zo hard achterlopen gaan ze in de US over op tesla laad connector. Dus samen werking.
6 in EU Koln Explorer EV op VW platform.

Ja der zijn nogal wat problemen maar ja VAG liep ook achter en dat vooral op software kant, maar dat was toen nu is dat verder ontwikkeld. Laat staan dat zoals FORD hun eigen ding met PSA diesel deed. Kan Ford dat ook doen met VW platform hun eigen software naast andere onderdelen gebruiken. Kan ook zijn dat hoe meer ze zelf doen dat je ook weer aanloop in kinderziektes krijg.

7 Puma en Mustang waren soort van sport coupe. Gestoomlijnde auto puma tegen hanger van Opel Tigra. Mustang coupe musclecar. Gekenmerkt door lange motor ruimte. Mustang E is compleet iets anders Suv met Mustang lijnen. Puma is van coupe naar suv achtigs geworden.
8 gestroomlijnde EV zijn zeker mogelijk alleen is dat top klasse mercedes en tesla hebben van die autobaan low CW monsters . Misschien ooit GT EV super lage EV.

Heb nu Mark8 Fiesta vind ook jammer maar hoge fiesta trekt mij wel aan. Als 50+ is hoge instap fijn. Explorer EV is Focus size . Dat is voor mij maatje te groot en ook kwa prijs. Naast geen eigen oprit. Wat ik ook minder vind is de achterwiel aandrijving. Doet mij denken aan Sierra I door de sneeuw. Range niet zo belangrijk liever kleinere accupack zodat wegenbelasting niet te gortig wordt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ford Focus uit 2018 gekocht, nu een maand in ons bezit. Het lukt me niet om de Sync 3.0 te updaten. Ik kan volgens de (echt retetrage) Ford-site van 3.0.19205 naar 3.0.20204.

Zoeken naar updates terwijl de auto voor het huis staat, verbonden met WiFi, blijft eeuwig zoeken om niets te vinden (toegegeven, ik heb geen eeuwigheid gewacht, maar wel bijna net zo lang). Op het WWW lees ik dat de WiFi-functionaliteit in Nederland helemaal niet werkt voor updates, en alles wat op Internet staat is waar. Soit, dan maar de USB-route. Accountje aangemaakt op de Ford-site, VIN gekoppeld, updates gezocht, zip gedownload (2.6 GB, daait die UI op Electron of zo?), Kingston-stick (32 GB) geformatteerd met exFAT, update uitgepakt met 7-Zip en naar de stick gekopieerd. Toen had ik de wagen niet nodig voor een paar dagen.

Vanmorgen steek ik de stick in de auto en ga 25 minuten rijden. Na een minuut of 2 komt bovenin beeld een zwarte balk, die iets zegt à la "Systeemsoftware bijwerken" (of zo, ik heb uiteraard geen foto's gemaakt tijdens het rijden). Goed verhaal. Dat blijft een minuut of 10-15 in beeld staan, om vervolgens te verdwijnen. Op locatie aangekomen bemerk ik geen veranderingen in de software, de muziek via Bluetooth is ook de hele tijd blijven spelen, ik heb geen reboot gezien die me in de handleiding was beloofd. Ik zet de auto uit en ga aan het werk.

's Middags bij vertrek en insteken van de sleutel staat in beeld: "Installatie mislukt", "Foutcode: PKG_ERR03". Volgens de handleiding betekent dat dat er tijdens het downloaden of uitpakken iets is misgegaan. Heeft TCP geen CRC meer? Waarom leveren ze geen MD5 of SHA1 bij die zip dan?

Enfin, ik download as we speak de zip nogmaals en geef het morgen nog een poging. Kan ik niet gewoon de dealer vragen om deze update door te voeren? Voelt een beetje als tijdverspilling.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:23
CodeCaster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:56:
Ford Focus uit 2018 gekocht, nu een maand in ons bezit. Het lukt me niet om de Sync 3.0 te updaten. Ik kan volgens de (echt retetrage) Ford-site van 3.0.19205 naar 3.0.20204.

Zoeken naar updates terwijl de auto voor het huis staat, verbonden met WiFi, blijft eeuwig zoeken om niets te vinden (toegegeven, ik heb geen eeuwigheid gewacht, maar wel bijna net zo lang). Op het WWW lees ik dat de WiFi-functionaliteit in Nederland helemaal niet werkt voor updates, en alles wat op Internet staat is waar. Soit, dan maar de USB-route. Accountje aangemaakt op de Ford-site, VIN gekoppeld, updates gezocht, zip gedownload (2.6 GB, daait die UI op Electron of zo?), Kingston-stick (32 GB) geformatteerd met exFAT, update uitgepakt met 7-Zip en naar de stick gekopieerd. Toen had ik de wagen niet nodig voor een paar dagen.

Vanmorgen steek ik de stick in de auto en ga 25 minuten rijden. Na een minuut of 2 komt bovenin beeld een zwarte balk, die iets zegt à la "Systeemsoftware bijwerken" (of zo, ik heb uiteraard geen foto's gemaakt tijdens het rijden). Goed verhaal. Dat blijft een minuut of 10-15 in beeld staan, om vervolgens te verdwijnen. Op locatie aangekomen bemerk ik geen veranderingen in de software, de muziek via Bluetooth is ook de hele tijd blijven spelen, ik heb geen reboot gezien die me in de handleiding was beloofd. Ik zet de auto uit en ga aan het werk.

's Middags bij vertrek en insteken van de sleutel staat in beeld: "Installatie mislukt", "Foutcode: PKG_ERR03". Volgens de handleiding betekent dat dat er tijdens het downloaden of uitpakken iets is misgegaan. Heeft TCP geen CRC meer? Waarom leveren ze geen MD5 of SHA1 bij die zip dan?

Enfin, ik download as we speak de zip nogmaals en geef het morgen nog een poging. Kan ik niet gewoon de dealer vragen om deze update door te voeren? Voelt een beetje als tijdverspilling.
Ik heb positieve verhalen gehoord over Syn3 Updater van cyanlabs.net als ik de features op de site bekijk biedt deze wel een CRC check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:35
stilleto schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

Ik heb positieve verhalen gehoord over Syn3 Updater van cyanlabs.net als ik de features op de site bekijk biedt deze wel een CRC check
@CodeCaster
Ik kan dat bevestigen, ik heb mijn 2017 Focus met sync3 updater van cyanlabs geupdate het is even goed lezen maar het is verder vrij eenvoudig.
Ben van 3.0xxx naar de nieuwste 3.4 versie gegaan met de nieuwste kaarten F11.
Dat updaten van Ford lekker laten zitten dit werkt vele malen beter en je gaat naar de nieuwste versie, ik kwam via Ford zelf ook niet verder dan 3.0xxx.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
CodeCaster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:56:

Ander merk/type usb stick gebruiken? Ander formaat gebruiken? Fat/Fat32? Dit zou misschien het verschil kunnen maken.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stilleto schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

ComTech schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

@CodeCaster
Ik kan dat bevestigen, ik heb mijn 2017 Focus met sync3 updater van cyanlabs geupdate het is even goed lezen maar het is verder vrij eenvoudig.
Dat updaten van Ford lekker laten zitten dit werkt vele malen beter en je gaat naar de nieuwste versie, ik kwam via Ford zelf ook niet verder dan 3.0xxx.
Ik vind het toch spannend om via zo'n tool van een derde partij software in de auto te uploaden, maar ik ga er nog eens in duiken. Kwam hem inderdaad al vaker tegen.
Rocketman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:16:
[...]

Ander merk/type usb stick gebruiken? Ander formaat gebruiken? Fat/Fat32? Dit zou misschien het verschil kunnen maken.
Het merk en formaat stick zou echt niet moeten uitmaken, en de handleiding vereist exFAT. Ik heb de stick nu op een andere computer uitgelezen en vergeleken (Beyond Compare) met de op die machine vers gedownloade en uitgepakte update, en die is nog bit voor bit hetzelfde.

Ik ga het nog wel met een ander stokje proberen voordat ik aan de clandestiene software ga, bedankt.

Ik vind het vooral flauw dat zoiets triviaals zo moeilijk moet zijn. Ik ben niet de enige die tegen Sync 3-updateproblemen aanloopt, als ik diverse fora moet geloven.

En ik heb ook de volumebug: als de radio < 7 staat en de verkeersinformatie (TA) speelt af, dan blijft daarna het radiovolume op 7 staan. :') Ik hoop dat dat met een update ook verholpen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Ik had hetzelfde probleem met mijn s-max uit 2017.
Aan de hand van het VIN nummer zou er een update beschikbaar moeten zijn.
Via de Wi-Fi lukte het niet. Toen maar via de Ford site geprobeerd, daar kon ik de update niet downloaden wegens een fout.

Toen toch maar gekozen voor de update tool van cyanlabs. Meteen de nieuwste sync versie met de f11 kaarten geïnstalleerd, tot op heden werkt dit probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CodeCaster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:31:
Ik vind het vooral flauw dat zoiets triviaals zo moeilijk moet zijn. Ik ben niet de enige die tegen Sync 3-updateproblemen aanloopt, als ik diverse fora moet geloven.
Het is echt stuitend hoe ver traditionele fabrikanten zoals Ford hierop achterlopen bij een partij zoals Tesla.

Tesla doet schijnbaar al OTA updates sinds 2012!

Echt hoe moeilijk kan het zijn. Die auto's zijn allemaal connected, maar geen OTA updates.. WHY? :(

Het meest trieste is misschien nog wel dat ze dan wel allemaal wifi hebben, maar dat zelfs dat niet werkt :') :') :') :') :')

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 25-08-2023 08:54 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Het is echt stuitend hoe ver traditionele fabrikanten zoals Ford hierop achterlopen bij een partij zoals Tesla.

Echt hoe moeilijk kan het zijn. Die auto's zijn allemaal connected, maar geen OTA updates.. WHY? :(

Het meest trieste is misschien nog wel dat ze dan wel allemaal wifi hebben, maar dat zelfs dat niet werkt :') :') :') :') :')
De Focus MK4.5 met Sync 4 doet wel OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-09 17:33
SG schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:02:
[...]

Mijn kijk erop.
1 het US bedrijf en daar doet Suv en pickups goed.
2 het gaat globaal ook niet zo goed met Ford.
3 zijn nogal laat op de EV gestapt. Sinds kort EU groen doorslaat en energie crisis en recesie boven op is het in versnelling gegaan en lopen vooral andere merken voorop.
4 lijkt mij een vereenvoudiging van aanbod.
5 omdat ze zo hard achterlopen gaan ze in de US over op tesla laad connector. Dus samen werking.
6 in EU Koln Explorer EV op VW platform.

Ja der zijn nogal wat problemen maar ja VAG liep ook achter en dat vooral op software kant, maar dat was toen nu is dat verder ontwikkeld. Laat staan dat zoals FORD hun eigen ding met PSA diesel deed. Kan Ford dat ook doen met VW platform hun eigen software naast andere onderdelen gebruiken. Kan ook zijn dat hoe meer ze zelf doen dat je ook weer aanloop in kinderziektes krijg.

7 Puma en Mustang waren soort van sport coupe. Gestoomlijnde auto puma tegen hanger van Opel Tigra. Mustang coupe musclecar. Gekenmerkt door lange motor ruimte. Mustang E is compleet iets anders Suv met Mustang lijnen. Puma is van coupe naar suv achtigs geworden.
8 gestroomlijnde EV zijn zeker mogelijk alleen is dat top klasse mercedes en tesla hebben van die autobaan low CW monsters . Misschien ooit GT EV super lage EV.

Heb nu Mark8 Fiesta vind ook jammer maar hoge fiesta trekt mij wel aan. Als 50+ is hoge instap fijn. Explorer EV is Focus size . Dat is voor mij maatje te groot en ook kwa prijs. Naast geen eigen oprit. Wat ik ook minder vind is de achterwiel aandrijving. Doet mij denken aan Sierra I door de sneeuw. Range niet zo belangrijk liever kleinere accupack zodat wegenbelasting niet te gortig wordt.
Punt 1 is de voornaamste reden, in de hogere segmenten zit gewoon meer marge.

Daarbij heeft Ford bepaalde keuzes gemaakt, qua investeringen voor EV productie die worden nu min of meer afgezet tegen een enkel model waardoor winst/verlies een zeer vertekend beeld geven. Zodra Ford meer EV's op de markt zet draait dat ook weer. (nieuwe "Explorer EV", "Puma" EV)

Daarnaast is er natuurlijk ook productieruimte nodig en daardoor loop je dan weer tegen allerlei andere problemen, zoals productielijnen. Ook daar hadden andere keuzes in gemaakt kunnen worden, evenals de keuze en ontwikkeling van het platform waar de auto's op komen te staan. Gerucht gaat namelijk ook al dat het 2e MEB model (VW platform) geschrapt is en toch op een eigen platform gaat komen.

Wat Ford vanaf het begin al had moeten doen, een schaalbaar modulair Mach-e platform had prima geweest voor een e-Fiesta en e-Focus en een hele doelgroep kunnen aanboren waar weinig aanbod in zit. Ik had persoonlijk graag een e-Focus gekocht met de range van een Mach-e.

Punt 5 heeft overigens niet direct met kosten of samenwerking te maken, Ford sorteert daarmee voor op ontwikkelingen in de VS waar de beweging richting de Noord-Amerikaanse standaard aan de gang is voor snelladers. Daar verbinden een hele berg fabrikanten zich de laatste tijd aan.

Ik vraag me persoonlijk alleen af wat dat betekend voor het aanbod/beschikbaarheid van verschillende merken en import van van Amerikanen in Europa (zoals we dat nu kennen met F150's e.d.), wij hanteren de CCS aansluiting. Ik zie het persoonlijk niet zo zitten om naast allerlei auto's te staan met DIY oplossingen bij een 350 kw lader. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

De Focus MK4.5 met Sync 4 doet wel OTA :)
Welkom in 2023 dan :+

Mijn Kuga heeft nog Sync3, maar zelfs dat systeem stamt volgens mij uit 2017 of 2018. Zelfs toen had het al OTA moeten hebben :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:16
@CodeCaster sync3 update zelf duurt ongeveer een 45-60minuten. Voor maps moet je echt iets van 2 uur uittrekken om dit goed te kunnen doen (maw je moet lang onderweg zijn…). De pkg error is een foutmelding die komt als je te vroeg de usb (of de auto) ontkoppeld, het duurt echt een tijd voordat deze actie gereed is,
Je kan ook nog een mem003 error krijgen, wat in het kort betekent dat er te weinig ruimte is op het systeem zelf. Dan ben je overgelaten aan de cyanlabs updater..
Heb zelf sinds f10 al problemen met de officiële updates door de mem003 foutmelding, en heb al een tijdje draaien op f11 die via cyanlabs (rij een Ford Focus station 2018- model)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus ik stap in de auto. Zit er rechtsboven in beeld een icoontje van een bolletje met een pijltje omlaag. Ik tik erop. "Software is geüpdatet", en inderdaad, Sync meldt nu dat 'ie versie 20204 is. Leuk, maar nu heb ik geen logs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Welkom in 2023 dan :+

Mijn Kuga heeft nog Sync3, maar zelfs dat systeem stamt volgens mij uit 2017 of 2018. Zelfs toen had het al OTA moeten hebben :P
Die van mij komt ook uit 2023 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 14:40
Glashelder schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Ho ho! niet alle Fords over een kam scheren :)

Mijn focus Sync4 doet gewoon netjes OTA updates binnen halen op de oprit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
CodeCaster schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:16:
Dus ik stap in de auto. Zit er rechtsboven in beeld een icoontje van een bolletje met een pijltje omlaag. Ik tik erop. "Software is geüpdatet", en inderdaad, Sync meldt nu dat 'ie versie 20204 is. Leuk, maar nu heb ik geen logs. 8)7
Er is een tool beschikbaar van Ford die de xml file (verwacht dat je die bedoeld) kan creëren. Moet je even bij de sync3 pagina zoeken.
Kost weinig moeite, volgens mij zelfs zonder een ritje mogelijk (1-2 min max, dus zelfs ook starten van de motor niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sjowhan schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Er is een tool beschikbaar van Ford die de xml file (verwacht dat je die bedoeld) kan creëren. Moet je even bij de sync3 pagina zoeken.
Kost weinig moeite, volgens mij zelfs zonder een ritje mogelijk (1-2 min max, dus zelfs ook starten van de motor niet nodig).
Ik had alleen nog iets gelezen over een logfile, die je moet uploaden voordat Ford gelooft dat je auto is bijgewerkt en je ook de nieuwe kaartbestanden kunt downloaden (zitten nu op F7). Zou inderdaad prima een XML-file kunnen zijn. Bedankt voor het noemen van het bestaan van die tool!

Ik heb het echt opgegeven nog voor ik er goed en wel aan begonnen ben. Voordat ik aan de gang ga met XML-tools en third-party applicaties, breng ik de auto terug naar de dealer. Er is meer wat nog gefixt moet worden onder garantie, en dan zouden ze meteen de updates doorvoeren. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 26-08-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt. Zover ik weet doet de dealer dat normaal gesproken niet en is dit meer iets wat de eigenaar (niet, danwel wel) moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:15

EiT

Sjowhan schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:50:
Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt. Zover ik weet doet de dealer dat normaal gesproken niet en is dit meer iets wat de eigenaar (niet, danwel wel) moet doen
Gewoon vragen...

Bij mij is die ook geupdate door de dealer. Houd er wel rekening mee dat je kans hebt dat je een rekening krijgt.

Andere optie is, als je auto nog binnen garantie valt, aan geven dat je camera het soms niet doet. Eerste wat ze namelijk proberen is een software update.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
EiT schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Gewoon vragen...

Bij mij is die ook geupdate door de dealer. Houd er wel rekening mee dat je kans hebt dat je een rekening krijgt.

Andere optie is, als je auto nog binnen garantie valt, aan geven dat je camera het soms niet doet. Eerste wat ze namelijk proberen is een software update.
Bij dealers proberen ze van alles om je te laten betalen. Ik heb wel eens gedokt voor het bijvullen van een reeds gevuld ruitensproeierreservoir. Ook het vernieuwen van volle sleutelbatterijtjes is een favoriete bron van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:12
Momenteel aan het oriënteren op een Focus ter vervanging van mijn Audi A3. De A3 heeft er 121K opzitten en heeft nu nog een leuke inruilwaarde.

De vrouw wil echter absoluut geen station, en eerlijk gezegd heeft hatchback ook meer mijn voorkeur. Ik moet zeggen dat er aanzienlijk veel meer wagons te koop staan dan de hatchback.

Anyway, heb 2 opties in de regio gevonden:

1. ST-line business, 2018, 126PK, 61K kilometers. Heeft een panoramadak. €24950,-
2. ST-line business, 2019, 150PK, 41K kilometers. €23950,-

Verder zijn beide wagens identiek in opties, elk pack, elk snufje. Wel viel mij op dat die nr. 1 bij sortering van mijn zoekopdracht (65K KM, €25K max, vanaf 2018, ST-line) de duurste van Nederland was. Identieke uitvoeringen zijn gemiddeld 2.000 goedkoper. Dat biedt ruimte voor onderhandeling.

Wat ik hier echter even wilde voorleggen is het volgende. Ik zag achterop nr. 2 een plaatje met mountune. Na wat googlen kwam ik erachter dat dit tuning betreft. Het eerste wat mij dan te binnen schiet is, hoe is er met deze wagen omgegaan, en tuning moet een effect hebben op slijtage.

Hoe kijken jullie daar tegenaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nooit geweten dat mijn standaard Fiesta uit 2015 165km/h kon (170 op de teller). Ik dacht altijd dat het ophield bij 155 km/h, maar dat was blijkbaar mijn vorige. De diesel die ik daarvoor had ging wel weer 160k/h op de teller :+

Maar hij rijdt het lekkerste bij 140km/h op de Autobahn.

Maandag ook een kleine beurt + APK gehad, ik was bij een algemene garage €293,72 kwijt, voor olie, filter, interieurfilter (ruikt weer fris), brandstofsysteemreiniger ( :? ), divers materiaal o.a. ruitensproeiervloeistof (was bijna leeg :$ ) APK, roetmeting, afmelden, en arbeid.
APK uiteraard met vlag en wimpel, zag er goed uit en ze zouden hem graag in de showroom hebben :P
(niet te koop, wil er nog 5 jaar mee rijden, dan staat de km stand op 150.000 met mijn huidige rijstijl)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:47:
Momenteel aan het oriënteren op een Focus ter vervanging van mijn Audi A3. De A3 heeft er 121K opzitten en heeft nu nog een leuke inruilwaarde.

De vrouw wil echter absoluut geen station, en eerlijk gezegd heeft hatchback ook meer mijn voorkeur. Ik moet zeggen dat er aanzienlijk veel meer wagons te koop staan dan de hatchback.

Anyway, heb 2 opties in de regio gevonden:

1. ST-line business, 2018, 126PK, 61K kilometers. Heeft een panoramadak. €24950,-
2. ST-line business, 2019, 150PK, 41K kilometers. €23950,-

Verder zijn beide wagens identiek in opties, elk pack, elk snufje. Wel viel mij op dat die nr. 1 bij sortering van mijn zoekopdracht (65K KM, €25K max, vanaf 2018, ST-line) de duurste van Nederland was. Identieke uitvoeringen zijn gemiddeld 2.000 goedkoper. Dat biedt ruimte voor onderhandeling.

Wat ik hier echter even wilde voorleggen is het volgende. Ik zag achterop nr. 2 een plaatje met mountune. Na wat googlen kwam ik erachter dat dit tuning betreft. Het eerste wat mij dan te binnen schiet is, hoe is er met deze wagen omgegaan, en tuning moet een effect hebben op slijtage.

Hoe kijken jullie daar tegenaan :?
Er zijn autorijders die hun auto chippen om ze wat zuiniger te laten rijden of net wat meer pit te geven. Ook word dit soms gedaan om zaken als start/stop systemen, EGR en dergelijke uit te schakelen. Andere reden is dat men het schakelgedrag van een automaat niet fijn vind en dit graag iets anders afgesteld wil zien. En zo zijn er nog wel tig andere redenen.
Je motor gaat er niet perse harder van slijten is mijn ervaring. Als je zo’n Focus aftrapt met of zonder chiptuning maakt niet uit, beiden zijn slecht voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:55
@Resistor, de 1.5 TDCI? Die loopt nog wel harder dan 165 hoor. 180 op de GPS lukt ook als de aanloop lang genoeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

Duinkonijn

Huh?

Resistor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:12:
Nooit geweten dat mijn standaard Fiesta uit 2015 165km/h kon (170 op de teller). Ik dacht altijd dat het ophield bij 155 km/h, maar dat was blijkbaar mijn vorige. De diesel die ik daarvoor had ging wel weer 160k/h op de teller :+

Maar hij rijdt het lekkerste bij 140km/h op de Autobahn.
Hij kan harder :X als je in een groepje achterin zit :P
Maandag ook een kleine beurt + APK gehad, ik was bij een algemene garage €293,72 kwijt, voor olie, filter, interieurfilter (ruikt weer fris), brandstofsysteemreiniger ( :? ), divers materiaal o.a. ruitensproeiervloeistof (was bijna leeg :$ ) APK, roetmeting, afmelden, en arbeid.
APK uiteraard met vlag en wimpel, zag er goed uit en ze zouden hem graag in de showroom hebben :P
(niet te koop, wil er nog 5 jaar mee rijden, dan staat de km stand op 150.000 met mijn huidige rijstijl)

[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 30-08-2023 19:30 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Er zijn autorijders die hun auto chippen om ze wat zuiniger te laten rijden of net wat meer pit te geven. Ook word dit soms gedaan om zaken als start/stop systemen, EGR en dergelijke uit te schakelen. Andere reden is dat men het schakelgedrag van een automaat niet fijn vind en dit graag iets anders afgesteld wil zien. En zo zijn er nog wel tig andere redenen.
Je motor gaat er niet perse harder van slijten is mijn ervaring. Als je zo’n Focus aftrapt met of zonder chiptuning maakt niet uit, beiden zijn slecht voor je auto.
Nou ja, ik neem aan dat als je een 150PK hebt gekocht en dat Mountune label op de kont heb geplakt je dit gedaan hebt om meer pit te geven :+

Maar jij zou het geen punt vinden als de occasion getuned zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

OosterF schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:22:
@Resistor, de 1.5 TDCI? Die loopt nog wel harder dan 165 hoor. 180 op de GPS lukt ook als de aanloop lang genoeg is :+
Wij hebben dat ding tegen de 200 gehad op de autobahn, achter mijn pa's Lexus RX450h :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Nou ja, ik neem aan dat als je een 150PK hebt gekocht en dat Mountune label op de kont heb geplakt je dit gedaan hebt om meer pit te geven :+

Maar jij zou het geen punt vinden als de occasion getuned zou zijn?
Nee, dat zou ik geen punt vinden. Maar vraag wel naar het chiptuning rapport, wat is er gewijzigd? Ook even Googlen naar reviews van deze chiptuner.
Belangrijkste blijft: onderhoud historie, bekende euvels gefixt onder garantie, staat van exterieur en interieur. En het belangrijkste: maak een fatsoenlijke proefrit. Start ie goed, rijd ie normaal weg zonder bokken en stoten, doen ze schokbrekers hun werk, schakelt de bak fijn etc. Doe een paar 0 - 100 sprintjes met een warme motor. Ga even 140/150 rijden in Mexico ;) Is ie stil op de snelweg of komen er in eens trillingen in het stuur of ander gek gedrag?
Zou ook kijken naar zaken als banden. Is het een triple AAA merk of zie je 4 verschillende merken met de goedkoopste type banden? Dat zegt vaak ook wat: goedkope banden en zeker ook nog verschillende merken/types is vaak een teken dat er is bezuinigd op onderhoud/veiligheid. Goede triple AAA merk banden laat juist het tegenovergestelde zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

OosterF schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:22:
De diesel was een mk3 met de 1.8 diesel met 2 ton op de teller (was mijn 2e 'echte' auto naast de Trabantjes die ik had)

Mijn huidige Fiesta is de 1l 3 cilinder met 84pk.

Zelfs de Polo van mijn moeder is sneller. Geen idee hoe snel, bij 160km/h begon ze te klagen dat ik te hard ging. (maar ze is 75, dan mag dat)
Maar de Fiesta is wel comfortabeler, cc en een goede radio.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 30-08-2023 23:06 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Resistor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Mijn huidige Fiesta is de 1l 3 cilinder met 84pk.
Mazzelaar, ik heb de 65pk versie :7

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Gisteren sprong mij ineens in het oog dat in de middenconsole boven de klimaatcontrole de melding stond: 'passenger airbag OFF'. Eerder nooit echt tot mij door laten dringen, maar gisteren dus wel. Ik kan het mij niet herinneren, maar blijkbaar hebben wij die airbag dus ooit uitgezet toen onze dochter (van inmiddels 5 jaar oud!!) achterstevoren op de voorstoel heeft gelegen in de Maxi Cosi. Dat moet zo'n 4 jaar geleden zijn. Inmiddels 100.000 veilige kilometers verder :X

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Nee, dat zou ik geen punt vinden. Maar vraag wel naar het chiptuning rapport, wat is er gewijzigd? Ook even Googlen naar reviews van deze chiptuner.
Belangrijkste blijft: onderhoud historie, bekende euvels gefixt onder garantie, staat van exterieur en interieur. En het belangrijkste: maak een fatsoenlijke proefrit. Start ie goed, rijd ie normaal weg zonder bokken en stoten, doen ze schokbrekers hun werk, schakelt de bak fijn etc. Doe een paar 0 - 100 sprintjes met een warme motor. Ga even 140/150 rijden in Mexico ;) Is ie stil op de snelweg of komen er in eens trillingen in het stuur of ander gek gedrag?
Zou ook kijken naar zaken als banden. Is het een triple AAA merk of zie je 4 verschillende merken met de goedkoopste type banden? Dat zegt vaak ook wat: goedkope banden en zeker ook nog verschillende merken/types is vaak een teken dat er is bezuinigd op onderhoud/veiligheid. Goede triple AAA merk banden laat juist het tegenovergestelde zien.
Gistermiddag wezen kijken. Wagen wel echt in puike toestand. Intern geen krasje of vuiltje, heel netjes. Toch heb ik er vanaf gezien. Ik wist dat het een import auto was. Hij is in 2019 in Duitsland begonnen en in Oktober 2021 in Nederland geimporteerd, kilometerstand op dat moment was 15.000. Zowel afleverinspectie Duitsland als importmoment staan vastgelegd in het onderhoudsboekje. Echter onderhoud tussen aflever en import ontbreekt volledig.

V.w.b. tuning, de Mountune kit zat er bij, maar geen rapport waaruit blijkt dat dit door een specialist is gedaan. Het is dus aannemelijk dat de vorige eigenaar dit zelf gedaan heeft.

Kortom, voor mij 2 punten waardoor ik zoiets had van daar ga ik mijn vingers niet aan branden ondanks dat de wagen in uitmuntende staat is.

Daarna naar de andere wagen wezen kijken, bij een Ford Dealer, maar deze gaf naar mijn zin te weinig terug voor mijn Audi. Ook daar vanaf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:24:
[...]

Gistermiddag wezen kijken. Wagen wel echt in puike toestand. Intern geen krasje of vuiltje, heel netjes. Toch heb ik er vanaf gezien. Ik wist dat het een import auto was. Hij is in 2019 in Duitsland begonnen en in Oktober 2021 in Nederland geimporteerd, kilometerstand op dat moment was 15.000. Zowel afleverinspectie Duitsland als importmoment staan vastgelegd in het onderhoudsboekje. Echter onderhoud tussen aflever en import ontbreekt volledig.

V.w.b. tuning, de Mountune kit zat er bij, maar geen rapport waaruit blijkt dat dit door een specialist is gedaan. Het is dus aannemelijk dat de vorige eigenaar dit zelf gedaan heeft.

Kortom, voor mij 2 punten waardoor ik zoiets had van daar ga ik mijn vingers niet aan branden ondanks dat de wagen in uitmuntende staat is.

Daarna naar de andere wagen wezen kijken, bij een Ford Dealer, maar deze gaf naar mijn zin te weinig terug voor mijn Audi. Ook daar vanaf gezien.
Ik had hem dan ook laten staan, wat dat betreft heb je denk ik de juiste keus gemaakt. Hoe mooi zoiets ook kan zijn.
Dat dealers weinig voor je auto geven is trouwens niks nieuws, dat doen ze allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:45:
[...]
Dat dealers weinig voor je auto geven is trouwens niks nieuws, dat doen ze allemaal :(
Mwoah, op de terugweg besloot ik even langs de lokale VW dealer te gaan waar mijn A3 vandaan komt. Die bood wel 2.5K meer dan de andere 2 handelaren. 15.5K vs 18K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:01
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:24:
[...]

Wat had er dan gedaan moeten worden in die 15000 kilometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:50:
[...]

Mwoah, op de terugweg besloot ik even langs de lokale VW dealer te gaan waar mijn A3 vandaan komt. Die bood wel 2.5K meer dan de andere 2 handelaren. 15.5K vs 18K.
Ik heb hetzelfde meermaals gehad met autos die ik inruilde op uiteindelijk hetzelfde merk. Ze hebben de marge van een nieuwe en die a3 kunnen ze zelf wel kwijt. Bij de ford dealer gaat geen a3 in de winkel, dus die gaat de handel in en dan komen er gewoon meer mensen bij die er wat aan moeten verdienen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Marcel Br schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:16:
[...]

Wat had er dan gedaan moeten worden in die 15000 kilometer?
Op die 15K kilometers niets, maar na 2 jaar toch vast wel een beurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
pjottum schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ik heb hetzelfde meermaals gehad met autos die ik inruilde op uiteindelijk hetzelfde merk. Ze hebben de marge van een nieuwe en die a3 kunnen ze zelf wel kwijt. Bij de ford dealer gaat geen a3 in de winkel, dus die gaat de handel in en dan komen er gewoon meer mensen bij die er wat aan moeten verdienen.
In dit geval was het Van Mossel en dan had ie naar Van Mossel Audi gegaan, daar had ie de inruilprijs ook nagevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Wij hebben een "nieuwe" Ford focus uit 2019. Onze winterbaden van onze oude Ford hebben geen wielsensor, voor de bandenspanning. Kunnen de oude winterbanden gewoon gebruikt worden? Of moet ik perse die sensoren laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
De banden wel, de sensoren zitten in de velg/ventiel :)

Als je kunt leven met terugkomende waarschuwingen in het scherm kun je het volgens mij gebruiken.
Wel APK afkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Marcel Br schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:46:
De banden wel, de sensoren zitten in de velg/ventiel :)

Als je kunt leven met terugkomende waarschuwingen in het scherm kun je het volgens mij gebruiken.
Wel APK afkeur denk ik.
We hebben aparte banden incl velg. Weet jij of het een melding zonder geluidssignalen is of gaat het systeem continu piepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
Ik heb een 3.5 uit 2018 dus het kan afwijken.
Volgens het boekje alleen een storingslamp ( :| ) , ook bv wanneer een reservewiel (blijkbaar zonder sensor) gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:48
Marcel Br schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:34:
Ik heb een 3.5 uit 2018 dus het kan afwijken.
Volgens het boekje alleen een storingslamp ( :| ) , ook bv wanneer een reservewiel (blijkbaar zonder sensor) gebruikt wordt.
Hier een Fiesta uit 2020 en heb toevallig paar weken geleden deze melding gehad. Het is bij mij een storingslampje maar er klinkt ook een geluidssignaal en er komt een foutmelding op het multifunctionele display tussen de klokken. Die melding en geluidssignaal zijn tijdelijk, het lampje blijft branden. Maar elke keer als je opnieuw start verschijnt wel de melding opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
Mijn Fiesta uit 2018 doet raar met de airco raar. Als ik hem op max AC zet dan krijg ik voordien binnen de minuut koele lucht. Nu blijft hij warm/lauw, als ik de luchtcirculatie uitzet wordt het tegen de logica in iets koeler. Nog iemand dit ooit gehad? Wagen is binnen een maand einde lease, dus weet niet of ik nog naar de garage mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 07:58

Kraz

Saving the world

stijn014 schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:37:
Mijn Fiesta uit 2018 doet raar met de airco raar. Als ik hem op max AC zet dan krijg ik voordien binnen de minuut koele lucht. Nu blijft hij warm/lauw, als ik de luchtcirculatie uitzet wordt het tegen de logica in iets koeler. Nog iemand dit ooit gehad? Wagen is binnen een maand einde lease, dus weet niet of ik nog naar de garage mag
Na een jaar of 5 kan het goed zijn dat je airco bijgevuld (lees: opnieuw gevuld) moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Contract = contract toch? Tenminste, ik heb lease nooit gehad, maar je tekent voor iets van begin tot eind waar je ook voor betaald.

Kan zomaar een lekkage zijn, of simpelweg te weinig koelmiddel, na 5 jaar zou zomaar de helft eruit kunnen zijn. Maar dat moet een garage dus testen...

* ByteMe_ mocht vandaag weer voor de beurt/apk tour, eerste keer dat ik niet bij de dealer ging, zonder noemenswaardige reparaties (of eerder onderhoud genoemd) al net zoveel kwijt. Alleen mis ik nu m'n 1jaar pechhulp, dat doen we dus ook niet meer :/

De dealer zat al 2 maanden vol tot na de APK, volgend jaar dus maar in januari alvast een plek boeken 8)7

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klinkt als een lekke condensor. Had ik met mijn Fiesta uit 2018 ook.

Leasemij probeerde mij nog de schuld te geven van een condensor die door steenslag lek raakte :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
In mijn Focus van 6 jaar oud hetzelfde euvel. De airco was bijna leeg. Bijvullen loste het op. Gelukkig geen blijvende schade. Dat kan wel voorkomen omdat het koudemiddel ook smering biedt. Je moet dus een afspraak maken bij de garage hiervoor of informeer bij de leasemaatschappij. Je bent als leasee verplicht de auto goed te laten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hier nog steeds aan shoppen voor auto's. Afgelopen Zaterdag voor een proefrit met een VW T-roc geweest. Mijn vrouw wilde graag een Ford Puma zien, dus even bij dealer binnengelopen. Zij was meteen verkocht toen ze ging zitten in die desert blauwe ST-line X uitvoering. Ik moet toegeven, ik vond het ook prettig zitten en ik vond het interieur erg meevallen, eigenlijk wel dikke prima.

We hadden geen tijd meer om ook daar nog een proefrit mee te maken, dus die nog maar even plannen komende week.

Op ford.nl op de pagina van de Puma wordt er o.a. vermelding gemaakt van de 155PK motor. Nou kon ik in geen enkele configuratie de 155PK kiezen. Is die soms recent uitgefaseerd :? Nou lijkt mij voor de Puma de 125PK toch rap zat, maar als iemand ervaring heeft met zowel de 125 als 155PK dan hoor ik dat graag.

Ik vond die megabox best wel een handig idee. Ik heb echter het idee dat ik op het internet verschillende grotes van die megabox voorbij zie komen. 1 die toch net stukje breder lijkt dan de ander. Weet iemand of dat klopt?

Iets anders, wat zoekwerk op het internet vond ik enkele sites melden dat in de 3 jaar dat de Puma op de markt is er toch wel wat meldingen zijn over de distributieriem en de brandstofpomp. Is dit een kwestie van er zijn enkele meldingen van of is het aangeduid als een veel voorkomend probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-09-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het enige dat ik weet vanuit mijn garage is dat het issue waar ik mijn auto voor wegbracht (1.2l Puretech motor, welbekend door een wegvretende distributieriem -> oliedruk storing door vervuiling filter -> daarmee door blijven rijden is bye bye motorblok) ook bij de 3-cilinder ecoboost motoren van Ford voor komt omdat die hetzelfde principe gebruikt van een 'natte' distributieriem: de riem loopt door de olie.
Die motor ligt dus in de Puma, maar wordt in verschillende exacte specificaties ook al jaren gebruikt in de Focus, C-Max, B-Max, Fiesta, Ecosport, Mondeo, Transit Courier. Over de 3-cilinder Ford motoren zijn mij echter niet dezelfde horrorverhalen bekend als over de Puretech motor.

Over de brandstofpomp, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
De liefhebbers van het horror genre komen ruimschoots aan hun trekken bij de aanschaf van een Ford Ecoboost motor. Vooral de 1.0 3 cilinder motor is erg berucht en de enorme problemen zijn vergelijkbaar met die van de 1.2 Puretechs. Ik las ergens: There is no better way to burn money on cars than buying a Ford with a 1.0 Ecoboost engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Jep. Tegenwoordig maakt VW betrouwbare motoren en Ford de slecht ontworpen kostenbesparende ellende. Wie had dat gedacht.

Als je altijd Ford spec olie gebruikt zou er overigens niets aan de hand moeten zijn. Net als bij de Peugeot puretech. Mijn vermoeden is dat veel universele garages dat nog niet snappen. Altijd een dealer of specialist onderhouden auto kopen dus.

De versnellingsbak van de 1.0 is ook wat ondermaats uitgevoerd. Betreft automaat geen idee.

Ik zou de 1.5 nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 07:18

dbzfan

Nee.

Rocketman schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:48:
De liefhebbers van het horror genre komen ruimschoots aan hun trekken bij de aanschaf van een Ford Ecoboost motor. Vooral de 1.0 3 cilinder motor is erg berucht en de enorme problemen zijn vergelijkbaar met die van de 1.2 Puretechs. Ik las ergens: There is no better way to burn money on cars than buying a Ford with a 1.0 Ecoboost engine.
Nogal overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GekkeRipper schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:55:
Jep. Tegenwoordig maakt VW betrouwbare motoren en Ford de slecht ontworpen kostenbesparende ellende. Wie had dat gedacht.

Als je altijd Ford spec olie gebruikt zou er overigens niets aan de hand moeten zijn. Net als bij de Peugeot puretech. Mijn vermoeden is dat veel universele garages dat nog niet snappen. Altijd een dealer of specialist onderhouden auto kopen dus.

De versnellingsbak van de 1.0 is ook wat ondermaats uitgevoerd. Betreft automaat geen idee.

Ik zou de 1.5 nemen.
De 1.5 wordt niet meer verkocht, en hangt niet in de Puma. Misschien de ST wel.
Ik heb een 1.5 in de focus liggen en die doet het prima.
De 1.0 zat in de fiesta die ik eerst had en die gaf eigenlijk helemaal nooit problemen, was sterk genoeg etc.

De 1.0 problemen duiken hier af en toe op, maar dat heeft dan meer te maken met de verhalen die je op internet kan lezen. Maar.... die lees ik nog niet in dit toch al oude topic? Misschien dat Fordjes toch vooral geleased worden door Tweakers, dat die al voor de problemen de kop op kunnen stekenl weer weg zijn?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Jammer dat de 1.5 er uit is. De 1.0 is prima zo lang je er geen problemen mee hebt. Het is gewoon wat zwak uitgevoerd allemaal. Je moet echt zorgen voor de juiste olie en goed warm rijden.

Je hebt een punt mbt hoe vaak komt het nou voor? Lastig te zeggen maar heb er nog geen uitzending van Kassa over gezien in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 13:08
GekkeRipper schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:30:

Je hebt een punt mbt hoe vaak komt het nou voor? Lastig te zeggen maar heb er nog geen uitzending van Kassa over gezien in ieder geval.
Wat een restauranthouder me een tijd geleden vertelde: " Als iets niet in orde is staat het meteen online. Als mensen tevreden zijn dan zwijgen ze"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
jaren in een fiesta 1.0 gereden nooit problemen. Nu binnenkort kijken voor een focus met 1.0. Ik ben iig niet bang ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 14:40
JeroenNietDoen schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:33:
Hier nog steeds aan shoppen voor auto's. Afgelopen Zaterdag voor een proefrit met een VW T-roc geweest. Mijn vrouw wilde graag een Ford Puma zien, dus even bij dealer binnengelopen. Zij was meteen verkocht toen ze ging zitten in die desert blauwe ST-line X uitvoering. Ik moet toegeven, ik vond het ook prettig zitten en ik vond het interieur erg meevallen, eigenlijk wel dikke prima.

We hadden geen tijd meer om ook daar nog een proefrit mee te maken, dus die nog maar even plannen komende week.

Op ford.nl op de pagina van de Puma wordt er o.a. vermelding gemaakt van de 155PK motor. Nou kon ik in geen enkele configuratie de 155PK kiezen. Is die soms recent uitgefaseerd :? Nou lijkt mij voor de Puma de 125PK toch rap zat, maar als iemand ervaring heeft met zowel de 125 als 155PK dan hoor ik dat graag.

Ik vond die megabox best wel een handig idee. Ik heb echter het idee dat ik op het internet verschillende grotes van die megabox voorbij zie komen. 1 die toch net stukje breder lijkt dan de ander. Weet iemand of dat klopt?

Iets anders, wat zoekwerk op het internet vond ik enkele sites melden dat in de 3 jaar dat de Puma op de markt is er toch wel wat meldingen zijn over de distributieriem en de brandstofpomp. Is dit een kwestie van er zijn enkele meldingen van of is het aangeduid als een veel voorkomend probleem?
De 125 en 155 PK blokken zijn exact hetzelfde maar dan met wat andere software. Ik heb de 155pk in mijn focus(2023) liggen en vind dit echt een prima blok. Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de 155pk icm handbak niet meer te krijgen is. Wellicht ook omdat mijn bak met 13K km al vervangen moest worden. :+

Ik heb beide vermogens gereden en het rijdt ongeveer hetzelfde :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31
Sinds een tijdje heb ik een Fiesta ST uit 2017. De ingebouwde navigatie (Sync1.1) kan zich natuurlijk niet meten met Google Maps en daarom ben ik op zoek naar een nette, stevige maar toch enigszins subtiele telefoonhouder. Heeft iemand nog goeie tips of kan ik het beste voor een Brodit gaan?

Ik heb ook getwijfeld om voor een aftermarket radio te gaan met Android auto/Carplay maar dat lijkt nog niet zo heel makkelijk te zijn met deze generatie Fiesta's.

Om de boel wat kleur te geven dan ook maar even een foto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05C_yK8INaw4Y8S16R0m7hbGy8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hnn7AsVaVOuBkLxWUE9kvN6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
Brodit is voor ieder type auto een prima oplossing. Ik heb diverse Brodit houders in verschillende auto's gebruikt en was altijd zeer tevreden.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
josje94 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:29:
Sinds een tijdje heb ik een Fiesta ST uit 2017. De ingebouwde navigatie (Sync1.1) kan zich natuurlijk niet meten met Google Maps en daarom ben ik op zoek naar een nette, stevige maar toch enigszins subtiele telefoonhouder. Heeft iemand nog goeie tips of kan ik het beste voor een Brodit gaan?

Ik heb ook getwijfeld om voor een aftermarket radio te gaan met Android auto/Carplay maar dat lijkt nog niet zo heel makkelijk te zijn met deze generatie Fiesta's.

Om de boel wat kleur te geven dan ook maar even een foto :)
[Afbeelding]
De brodit is een goede keus, had er een in mijn 2011 1.6 TI zitten voor ik toch heel eigenwijs zo'n android applecarplay radio van ome ali gekocht had. Was inderdaad geen fiesta :+ om in te bouwen en alles werkend te krijgen

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:31
Uberdude schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:29:
[...]

... Was inderdaad geen fiesta :+ om in te bouwen en alles werkend te krijgen
Haha nee dat zal wel niet. Ik denk dat ik het maar gewoon standaard laat.

Bedankt voor de bevestiging. In mijn vorige auto had ik ook een Brodit. Ik vind ze alleen wat lomp als de telefoon er niet op aangesloten is maar het past allemaal wel goed en zit ook stevig voor de wat sportievere ritjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:28

Spotmatic

Ken sent me

Rocketman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:46:
Het verbruik is, en dat weet iedereen hier, sterk afhankelijk van het gedrag van de rechtervoet en het soort ritten dat je maakt. In de loop der jaren heb ik een techniek- en brandstofbesparende rijstijl ontwikkeld, waarmee ik vlot door het verkeer ga, maar wel een jaargemiddelde haal van 1:21 met mijn Mondeo Wagon 1.5 tdci en dat is geen klein autootje. Het verbruik heb ik bijgehouden door de getankte liters en kilometers bij te houden. Zie hier een screenshot van de verbruiksmonitor van Autoweek.

[Afbeelding]
Sorry voor het omhoog halen van een oude post ;)

Is/was jouw Mondeo 1.5 TDCI een Econetic? We komen van een Focus Mk3 af met precies dezelfde motor, maar onze Mondeo Wagon lijkt toch minder dorstig. Overigens moeten we nog onze eerste tank volgooien om de juiste verbruiksberekening te kunnen maken. De 3.8 liter per 100 km gemiddeld die in de boordcomputer wordt aangegeven lijkt mij ietsje optimistisch, ook al is het 99% snelwegverkeer bij max. 105 km/u. Mocht het toch redelijk kloppen dan zijn we blij. _/-\o_

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zit er tegenwoordig nog wel een onderhoudsboekje bij de nieuwe auto's?
Of gaat alles digitaal?

Iemand met een fiesta van 20202 2023 heeft en het antwoord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Aggressor schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:58:
Zit er tegenwoordig nog wel een onderhoudsboekje bij de nieuwe auto's?
Of gaat alles digitaal?

Iemand met een fiesta van 20202 2023 heeft en het antwoord heeft?
Ja, je krijgt gewoon een map met boekjes er bij

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Duinkonijn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:59:
[...]

Ja, je krijgt gewoon een map met boekjes er bij
Ik heb gekeken voor een nieuwe auto (2023) bij de dealer.. en hij geeft het volgende aan:

De gebruikershandleiding en onderhoudshistorie staat straks in de FordPass App.
In de auto ligt alleen een korte beschrijving.

Dit vond ik op internet https://www.fiestastoc.co...owners-manual-8-5.327701/

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 22-09-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
Aggressor schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:01:
[...]

Ik heb gekeken voor een nieuwe auto (2023) bij de dealer.. en hij geeft het volgende aan:

De gebruikershandleiding en onderhoudshistorie staat straks in de FordPass App.
In de auto ligt alleen een korte beschrijving.

Dit vond ik op internet https://www.fiestastoc.co...owners-manual-8-5.327701/
Ik kan mijn onderhoudshistorie ook zien in de Ford pass app, ik breng mijn auto voor onderhoud naar een onafhankelijke specialist, dat komt niet in de app. Als je geen boekje hebt, kan men ook geen stempel zetten. Ik vind het maar een waardeloos systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
205Gutmann schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:52:
[...]

Ik kan mijn onderhoudshistorie ook zien in de Ford pass app, ik breng mijn auto voor onderhoud naar een onafhankelijke specialist, dat komt niet in de app. Als je geen boekje hebt, kan men ook geen stempel zetten. Ik vind het maar een waardeloos systeem.
Klopt..
Wat voor ford heb jij dan?
Kreeg jij er wel een boekje enz bij?

• 205Gutmann
Aggressor schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:57:
[...]

Klopt..
Wat voor ford heb jij dan?
Kreeg jij er wel een boekje enz bij?
Een S-max uit 2017, daar zit nog gewoon een hoekje bij.

• Aggressor
  • Nu online
205Gutmann schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:05:
[...]

Een S-max uit 2017, daar zit nog gewoon een hoekje bij.
Ja. Ben benieuwd bij de nieuwe modellen fiesta...
Als iemand een nieuwe fiesta heeft dan hoor ik het graag _/-\o_

Verwijderd

Aggressor schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:30:
[...]

Bij mijn fiesta uit 11/2019 zat geen boekje.

De ford pass app heb ik helaas nog niet aan de praat gekregen. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2023 09:19 ]

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:48
Aggressor schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:30:
[...]

Hier fiesta uit 12/2020 en wel met (een zeer klein) boekje. En daarnaast inderdaad de app.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYwqaXyYyAEWAi3G2ZFmdA4P9j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TL7o5KR6eQpATM986aUQ00C.jpg?f=fotoalbum_large

Net mapje kon er niet meer vanaf bij m’n focus 😕

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rocketman schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:48:
In bijna 2 jaar heb ik gehad:
Koelvloeistoflekkage, de veelvoorkomende en zeer arbeidsintensieve O-ring in de motor. Dit is verholpen binnen garantie.
Olielekkage, de olie stond onderaan de peilstok toen ik keek. Dit is verholpen binnen garantie op de garantie.
Gebroken multiriem (op de Duitse snelweg). Hierna door Ford assist afgesleept naar een gesloten Ford dealer. De multiriem was 7000 km eerder bij de beurt door de dealer gecontroleerd. De volgende dag vervangen incl. spanrollen.

Vergeleken met mijn vorige 1.6 motor maakt dit ding een nogal knullige indruk, en het wekt bepaald geen vertrouwen. Erg jammer: na de vorige Focus kocht ik zo dezelfde (maar dan 10 jaar jonger). Dat zal ik niet snel nog een keer doen.
Alle besparing doordat de ecoboost iets zuiniger is, wordt ruimschoots goedgemaakt door extra onderhoudskosten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 23-09-2023 11:35 ]

• Aggressor
  • Nu online
Duinkonijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:22:
[Afbeelding]

Net mapje kon er niet meer vanaf bij m’n focus 😕
wat voor model heb jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
RemcoDelft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:35:
[...]

Koelvloeistoflekkage, de veelvoorkomende en zeer arbeidsintensieve O-ring in de motor. Dit is verholpen binnen garantie.
Olielekkage, de olie stond onderaan de peilstok toen ik keek. Dit is verholpen binnen garantie op de garantie.
Gebroken multiriem (op de Duitse snelweg). Hierna door Ford assist afgesleept naar een gesloten Ford dealer. De multiriem was 7000 km eerder bij de beurt door de dealer gecontroleerd. De volgende dag vervangen incl. spanrollen.

Vergeleken met mijn vorige 1.6 motor maakt dit ding een nogal knullige indruk, en het wekt bepaald geen vertrouwen. Erg jammer: na de vorige Focus kocht ik zo dezelfde (maar dan 10 jaar jonger). Dat zal ik niet snel nog een keer doen.
Alle besparing doordat de ecoboost iets zuiniger is, wordt ruimschoots goedgemaakt door extra onderhoudskosten. :+
Deze motoren hebben dan ook een beperkte levensduur, gemiddeld 200.000 km, met uitschieters naar 300.000 als er zich geen grote incidenten voordoen. Op papier zijn het milieuvriendelijke motoren, maar belanden vaak voortijdig op de schroothoop, wat een verspilling...
Bij autodemontagebedrijven zijn deze motoren dan ook schaars en daardoor duur. Iemand op Youtube drukte zijn frustraties uit met de omschrijving: "Designed to fail"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
Spotmatic schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:55:
[...]

Sorry voor het omhoog halen van een oude post ;)

Is/was jouw Mondeo 1.5 TDCI een Econetic? We komen van een Focus Mk3 af met precies dezelfde motor, maar onze Mondeo Wagon lijkt toch minder dorstig. Overigens moeten we nog onze eerste tank volgooien om de juiste verbruiksberekening te kunnen maken. De 3.8 liter per 100 km gemiddeld die in de boordcomputer wordt aangegeven lijkt mij ietsje optimistisch, ook al is het 99% snelwegverkeer bij max. 105 km/u. Mocht het toch redelijk kloppen dan zijn we blij. _/-\o_
De Mondeo 1.5 tdci die ik heb is inderdaad een Econetic.Het verbruik van de boordcomputer komt vrij precies overeen met wat ik bereken via liters/kilometers na een tankbeurt. Met 90 a 100 kpu op cruisecontrol met een gunstige temperatuur kan je een enorm laag verbruik realiseren. Een tijdje geleden heb ik dat eens getest. Als ik het goed begrijp heb jij ook zo'n Mondeo? Inmiddels ben ik 100.000 km verder en blijft de Mondeo lekker zuinig rijden en voelt nog als nieuw aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx21e2ewEdlV1Ug-y1TaHIAQ4cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utExcdaDIodRo5z44D5IAMrD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
RemcoDelft schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:35:
[...]

Wat een ellende. De 1.0 toch? Lease of eigendom? Altijd bij de dealer het onderhoud op tijd gehad? Ik had gehoopt dat het vooral zou komen door verkeerde olie. Maar dat is naïef van mij denk ik. Ik hoor er zo veel ellende over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:15

EiT

Rocketman schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:51:
[...]

De Mondeo 1.5 tdci die ik heb is inderdaad een Econetic.Het verbruik van de boordcomputer komt vrij precies overeen met wat ik bereken via liters/kilometers na een tankbeurt. Met 90 a 100 kpu op cruisecontrol met een gunstige temperatuur kan je een enorm laag verbruik realiseren. Een tijdje geleden heb ik dat eens getest. Als ik het goed begrijp heb jij ook zo'n Mondeo? Inmiddels ben ik 100.000 km verder en blijft de Mondeo lekker zuinig rijden en voelt nog als nieuw aan.

[Afbeelding]
Wow.. ik had met de 2L benzine versie geen eens de helft, maar diesels waren toen ook niet meer te krijgen. Met geluk nog net een versie zonder hybride.

Er voor had ik een 2.2L diesel (2013) en deze was ook niet echt zuinig. 1:12-13 volgens mij.
Ik krijg wel snel kramp in mijn rechtervoet als ik mijn voet van het gas moet houden ;-).

Voordeel was wel dat ik met Freebees een koffiemachine bij elkaar had gespaard.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Aggressor schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:50:
[...]

wat voor model heb jij als ik vragen mag?
ST-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Mijn ouders hebben een focus stationwagen uit 2011.
Nu kan ik de kleurcode niet vinden...
Bij de bijrijderskant is wel een sticker, en 1 van onder staat OB of 0B
Het gaat om een zilveren/grijze kleur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Aggressor schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:01:
Mijn ouders hebben een focus stationwagen uit 2011.
Nu kan ik de kleurcode niet vinden...
Bij de bijrijderskant is wel een sticker, en 1 van onder staat OB of 0B
Het gaat om een zilveren/grijze kleur..
https://www.automotivetou...%20code%20image%20example.

Moondust Silver Metallic?

[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 25-09-2023 20:54 ]

• SniperGuy
  • Laatst online: 27-09 08:35
ComTech schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

@CodeCaster
Ik heb ergens wel spijt dat ik geupgrade heb van 3.0 naar 3.4 in mijn 2017 Focus: kaarten, GUI ed werken allemaal prima. Het enige wat wezenlijk anders is zijn:
  • radio logo's
  • Google maps navigatie aanwijzigingen kan je zien in het cluster tussen je tellers
Het grote nadeel is dat bij wisselende lichtomstandigheden het Sync scherm irritant knippert bij het dimmen.
Schijnt iets hardwarematigs te zijn waar je niets aan kunt doen. Als ik dat geweten had, dan had ik niet geupdate via Cyanlabs.
De meerwaarde van F11 over F8 kaarten en de eerder aangegeven wijzigingen zijn nihil.
Qua kaarten gebruik ik toch altijd AA met Google maps :Y
Pagina: 1 ... 119 ... 139 Laatste