Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 115 116 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:57
Hompu schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:20:
[...]

Even goed checken welke motor er in ligt. De tweede generatie 1.0 Ecoboost heeft namelijk een ketting in plaats van een riem. Kan me zo voorstellen dat dat probleem dus minder/niet speelt bij die motoren.
Bij het blok met een ketting heb je steeds een riem naar de oliepomp dat ik de olie loopt. Hierdoor blijft het belangrijk de juiste olie te gebruiken.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 20:31
xzaz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:46:
[...]

Laat je hem dan gewoon bij de dealer onderhouden? Hoe zit het met kvs en olieverbruik?
Ja, want lease :)

Komoot

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
pjottum schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:32:
[...]

In dit topic heeft nog niemand zich gemeld met een in de soep gelopen 1 liter, terwijl dit forum (GoT) toch ook last heeft van drive-by (maak een account, drop een probleem, verwacht een oplossing). Geeft mij dus vertrouwen in het blok.

Uit eigen ervaring: ik heb 5 jaar met zo'n blok rondgereden, geen enkel probleem.
O jawel hoor, ik heb mijn verhaal hier al eens gedaan over dat riem en olie verhaal.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:50
Zo na onlangs onze prive vw up te hebben verkocht (zelf verkocht want dat leverd aanzienlijk meer op dan inruilen) opzoek gegaan na een opvolger, gezien we niet echt haast hadden kon ik rustig oriënteren op wat het ging worden.. en gezien we een aantal eisen hadden waren we er al snel uit dat het of een Fiesta of een Puma moest gaan worden (voorruit en stoel verwarming waren een pre en dat heb je niet overal..)

De keus is uiteindelijk een Puma uit 2021 geworden met 155pk en zo’n beetje alle opties…, over 2 week mogen we hem gaan ophalen!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:14

Quakie

quakelen

Mooie kleur. Ik vind het persoonlijk de mooiste puma kleur. Ik heb zelf een grijze, die vind ik ook geslaagd.

Al vast veel km plezier!

[Voor 11% gewijzigd door Quakie op 22-04-2023 17:28]

Ik teken nergens meer voor

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
Dit is toch ook grijs?

• LightStar
Quakie schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:27:
Mooie kleur. Ik vind het persoonlijk de mooiste puma kleur. Ik heb zelf een grijze, die vind ik ook geslaagd.

Al vast veel km plezier!
Tnx ja het was of deze kleur of Fantastic red (mijn vrouw wilde niet Desert Island Blue gezien onze Focus ook die kleur heeft.
Ja dit is idd ook grijs, grey matter, maar je hebt ook nog Solar Silver en Magnetic

[Voor 4% gewijzigd door LightStar op 22-04-2023 19:52]

• Quakie

Quakie

quakelen

@Marcel Br haha ja wist namen niet meer. Ik heb Solar Silver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 22:53
We hebben een prachtige Ford Focus 1.0 125pk ecoboost gekocht met 116.000 km op de teller.
Het is er een uit 2015, en altijd goed onderhouden.

Ik lees veel horror verhalen over het kapot lopen van de motor door het verlies van koelvloeistof.
Of lekkage van de o ring, of het scheuren van het koelvloeistof reservoir ieder jaar etc.

Komt dit nog echt zoveel voor bij deze types?
Ik krijg eigenlijk een beetje spijt van de aanschaf. ;(
Ik heb weinig zin om iedere dag obsessief onder de motorkap te kijken of er nog koelvloeistof in zit. :+

[Voor 28% gewijzigd door Bassbounce op 23-04-2023 11:04]

Huidige Pc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 23:31
Bassbounce schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:01:
We hebben een prachtige Ford Focus 1.0 125pk ecoboost gekocht met 116.000 km op de teller.

Ik lees veel horror verhalen over het kapot lopen van de motor door het verlies van koelvloeistof.
Of lekkage van de o ring, of het scheuren van het koelvloeistof reservoir ieder jaar etc.

Ik heb weinig zin om iedere dag obsessief onder de motorkap te kijken of er nog koelvloeistof in zit. :+
Volgens mij was dat koelvloeistof verhaal in het begin van de 1.0 ecoboost motor (2013?), een kunstof slang/aansluiting kon dan scheuren en/of barsten.
Waar je wel op moet letten is de distributieriem (is een zogenaamde wet belt welke in de olie loopt).
Deze moet elke 10 jaar vervangen worden maar dat willen ze wel eens niet halen.
Als je op internet kijkt lees je inderdaad best veel horror verhalen maar ze gaan echt niet allemaal kapot hoor.
Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben maar dat is met alle auto's.
Hij is goed onderhouden dus dat is al zeker een pluspunt.

Mijn HomeLab - Synology DS1522+ & DS415+ - Proxmox Server - HomeAssistant -  Iphone & MacBook Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
Mooie Puma Lightstar! Veel rijplezier ermee!
Heb een Puma voor een weekje "meegekregen" toen de auto voor schadeherstel weg moest. Een prettige auto, net zoals bv de Captur een iets hogere zit, en merkte dat de motorisering iets feller was dankzij de 124PK met hybride aandrijflijn dan mijn Ford met 100PK; zou een goede vervanger zijn voor onze oude opel corsa uit 2003, maar de tweedehandsmarkt is wat dat betreft nog niet interessant genoeg, zeker het feit dat je meer kreeg voor je Up..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

Nee het is niet zo dramatisch zoals het internet je wil doen laten geloven :N
Goed onderhoud laten doen bij een dealer(!) wellicht preventief vragen de koelslangen te vervangen en bij de eerstvolgende beurt of ze de oliezeef willen controleren en schoon willen maken. Dan heb je weinig te vrezen, mits jet het spul goed blijft behandelen (niet koud trappen, af laten koelen na een rit, altijd de voorgeschreven olie gebruiken, het nieuwe rijden helemaal vergeten en geen caravan erachter hangen en de bergen ingaan)

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 22:53
SniperGuy schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:21:
[...]

Goed onderhoud laten doen bij een dealer(!) wellicht preventief vragen de koelslangen te vervangen en bij de eerstvolgende beurt of ze de oliezeef willen controleren en schoon willen maken. Dan heb je weinig te vrezen, mits jet het spul goed blijft behandelen (niet koud trappen, af laten koelen na een rit, altijd de voorgeschreven olie gebruiken, het nieuwe rijden helemaal vergeten en geen caravan erachter hangen en de bergen ingaan)
Bedankt, ja de auto gaat zeker dealer onderhouden worden.

Huidige Pc

• LightStar
Sjowhan schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:37:
Mooie Puma Lightstar! Veel rijplezier ermee!
Heb een Puma voor een weekje "meegekregen" toen de auto voor schadeherstel weg moest. Een prettige auto, net zoals bv de Captur een iets hogere zit, en merkte dat de motorisering iets feller was dankzij de 124PK met hybride aandrijflijn dan mijn Ford met 100PK; zou een goede vervanger zijn voor onze oude opel corsa uit 2003, maar de tweedehandsmarkt is wat dat betreft nog niet interessant genoeg, zeker het feit dat je meer kreeg voor je Up..
Ja de hogere zit was wel 1 van de redenen, deze heeft 155 dus nog iets meer vermogen (zelfde als onze Focus).

Wat betreft de 2e hands markt onze up was van eind 2018 dus nog wel redelijk nieuw, niet te veel kilometers en redelijk compleet.., en die combinatie is wel gewillig op het moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:04

dbzfan

Nee.

Ik heb dit jaar de distributieriem van mijn Fiesta laten vervangen (was 10 jaar oud) en gelijk die oring dicht laten maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 30-05 14:09
SniperGuy schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:21:
[...]

Ondanks allerlei voorzorg bestaat de kans dat er toch verkeerde olie wordt toegepast met desastreuze gevolgen. De garage zal altijd blijven beweren dat dit niet is gebeurd, een nieuwe motor kost 9000 euro en heeft zonder incidenten een maximale levensduur die geschat wordt op 200.000 à 300.000 km. De verplichte distributieriem wissel kost al gauw 1000 euro, ook geen pretje. Een zoekopdracht bij YouTube levert enorm veel horrorfilmpjes op. Ik rijd zelf Ford, maar gelukkig wel met de 1.5 TDCI motor van PSA huize, die de reputatie heeft onverwoestbaar te zijn. De droge distributieriem hoeft pas na 240.000 km gewisseld te worden en die ingreep is eenvoudiger, dus goedkoper.

[Voor 4% gewijzigd door Rocketman op 24-04-2023 09:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
Rocketman schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:18:
[...]

Ondanks allerlei voorzorg bestaat de kans dat er toch verkeerde olie wordt toegepast met desastreuze gevolgen. De garage zal altijd blijven beweren dat dit niet is gebeurd, een nieuwe motor kost 9000 euro en heeft zonder incidenten een maximale levensduur die geschat wordt op 200.000 à 300.000 km. De verplichte distributieriem wissel kost al gauw 1000 euro, ook geen pretje. Een zoekopdracht bij YouTube levert enorm veel horrorfilmpjes op. Ik rijd zelf Ford, maar gelukkig wel met de 1.5 TDCI motor van PSA huize, die de reputatie heeft onverwoestbaar te zijn. De droge distributieriem hoeft pas na 240.000 km gewisseld te worden en die ingreep is eenvoudiger, dus goedkoper.
Ja klopt, daarom wil ik altijd op de rekening het olietype vermeld hebben (dat doet mijn FORD dealer gelukkig standaard) dan weet je dat je altijd goed zit :Y
Verkeerde olie gebruik komt vaak voor bij universeel garages of garages van een ander merk. Die gooien er dan vaak olie uit het vat in wat ze hebben staan en dus olie die niet aan de Ford specificaties voldoet.
Van een Ford dealers mag je verwachten dat die alleen de juiste olie gebruiken. Anders hebben ze 75%* van hun klantenbestand terug voor in de soep gelopen motoren.

*schatting van mensen met auto's met een 1.0 ecoboost motor

• Quakie

Quakie

quakelen

Als het echt zo strict is dan vind ik meeste lease maatschappijen niet zo netjes. Ik lease mijn puma en mag hem dus NIET bij een ford dealer brengen voor jaarlijkse onderhoud bijv. Neem aan dat in de 5 jaar dat ik deze auto zal rijden er een paar keer olie vervangen moet worden..

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SniperGuy schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:42:
[...]

Ja klopt, daarom wil ik altijd op de rekening het olietype vermeld hebben (dat doet mijn FORD dealer gelukkig standaard) dan weet je dat je altijd goed zit :Y
Verkeerde olie gebruik komt vaak voor bij universeel garages of garages van een ander merk. Die gooien er dan vaak olie uit het vat in wat ze hebben staan en dus olie die niet aan de Ford specificaties voldoet.
Van een Ford dealers mag je verwachten dat die alleen de juiste olie gebruiken. Anders hebben ze 75%* van hun klantenbestand terug voor in de soep gelopen motoren.

*schatting van mensen met auto's met een 1.0 ecoboost motor
5W20?

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:29
Het heeft te maken met de samenstelling van de olie. In de goede olie zitten middelen die de riem onderhouden en netjes houden. Voor de 1.0 ECOboost is de motorolie met WSS-M2C948-B specificatie de enige die is toegestaan. :)
Quakie schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:46:
Als het echt zo strict is dan vind ik meeste lease maatschappijen niet zo netjes. Ik lease mijn puma en mag hem dus NIET bij een ford dealer brengen voor jaarlijkse onderhoud bijv. Neem aan dat in de 5 jaar dat ik deze auto zal rijden er een paar keer olie vervangen moet worden..
Bij de Leaseplan mag ik kiezen voor Ford dealers naast de Kwikfit en andere beunpartijen. _/-\o_

[Voor 41% gewijzigd door Heijmenberg99 op 24-04-2023 11:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
Dat is alleen de viscositeit. Het belangrijkste zijn de dopes die in Ford olie zitten.
Voor een MK7 1.0 ecoboost Fiesta zie ik 0w30 voorbij komen dus qua viscositeit durf ik geen uitspraken te doen :+ Qua specs zou het WSS-M2C950-A moeten zijn.
Voor een MK3 1.0 Focus zou het weer 5w20 moeten zijn met WSS-M2C948-B.
Ford doet zaken met Castrol.

Bron is https://www.kfz-teileprofi.de/alle-modelle/

• Rocketman
  • Laatst online: 30-05 14:09
SniperGuy schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:59:
[...]

Dat is alleen de viscositeit. Het belangrijkste zijn de dopes die in Ford olie zitten.
Voor een MK7 1.0 ecoboost Fiesta zie ik 0w30 voorbij komen dus qua viscositeit durf ik geen uitspraken te doen :+ Qua specs zou het WSS-M2C950-A moeten zijn.
Voor een MK3 1.0 Focus zou het weer 5w20 moeten zijn met WSS-M2C948-B.
Ford doet zaken met Castrol.

Bron is https://www.kfz-teileprofi.de/alle-modelle/
Erg riskant, als ik dit allemaal lees.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Rocketman schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:01:
[...]

Erg riskant, als ik dit allemaal lees.
Haha ja... Volgens mij is er in mijn Fiesta 1.0 ecoboost 100pk uit 2013 5w20 ingegaan :o
Wel specifiek doorgegeven aan de garagehouder, die zei dat hij er speciale olie voor Ford in zou doen.
We gaan het zien.. die riem is nu gloednieuw dus verwacht niet dat hij ineens uit elkaar valt.

Edit.. lijkt te kloppen volgens de bovenstaande site O-)

[Voor 14% gewijzigd door dbzfan op 24-04-2023 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:57

Rzaan

Altijd zoekende

Voor Europa komt er een nieuwe Ford Explorer op de markt.

Ziet er niet uit (als een 'echte' Explorer)
Geen idee waarom ze dezelfde naam kiezen als van een al bestaand model.

In 2024/2025 komt er in de VS een all electric Ford Explorer op de markt.
Gewoon een doorzetting van de lijn Explorers die al jaren bestaat.

Ik heb Ford Nederland een mail gestuurd of ze deze ook gaan importeren, maar nooit meer iets van ze gehoord.
Weet iemand of de Ford Explorer USA ook beschikbaar zal komen?

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
Quakie schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:46:
Vreemd bij KBC moet je net naar een merkdealer. Mijn volgende wagen (een Opel Corsa, want Ford heeft die idiote beslissing om geen Fiesta's meer te maken) zal geleased worden door J&T en ook daar is het merkgarage (of alle universele van Van Mossel)

• SniperGuy
dbzfan schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:03:
[...]

Haha ja... Volgens mij is er in mijn Fiesta 1.0 ecoboost 100pk uit 2013 5w20 ingegaan :o
Wel specifiek doorgegeven aan de garagehouder, die zei dat hij er speciale olie voor Ford in zou doen.
We gaan het zien.. die riem is nu gloednieuw dus verwacht niet dat hij ineens uit elkaar valt.

Edit.. lijkt te kloppen volgens de bovenstaande site O-)
Ik zou als ik jou was toch even achter het exacte type gebruikte olie aangaan: Ford A5 of WSS-M2C913-D is bijvoorbeeld óók speciale Ford olie, maar wel de verkeerde voor in de 1.0 ecoboost :Y

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 21:35
Rzaan schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:55:
Voor Europa komt er een nieuwe Ford Explorer op de markt.

[Afbeelding]

Ziet er niet uit (als een 'echte' Explorer)
Geen idee waarom ze dezelfde naam kiezen als van een al bestaand model.

In 2024/2025 komt er in de VS een all electric Ford Explorer op de markt.
Gewoon een doorzetting van de lijn Explorers die al jaren bestaat.

[Afbeelding]

Ik heb Ford Nederland een mail gestuurd of ze deze ook gaan importeren, maar nooit meer iets van ze gehoord.
Weet iemand of de Ford Explorer USA ook beschikbaar zal komen?
Hij rijd hier al rond alleen dan in een ander jasje ;) https://www.ad.nl/auto/vo...-bij-volkswagen~a5321d13/

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Daar gaat dus mijn hele verhaal over.
De foto die jij toont, is de Europese Explorer (die vooralsnog niet in de VS beschikbaar komt)
Zij krijgen - zoals het er nu uitziet - gewoon een vervolg op de klassieke Explorer.
De klassieke Explorer wordt op dit moment ook nog gewoon geïmporteerd in Nederland en Europa.
Maar mijn vraag is dus of dat zo zal blijven.

Zullen er in 2025 2 types Explorer naast elkaar te koop zijn bij de Ford Dealer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Rzaan schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:40:
[...]

De foto die jij toont, is de Europese Explorer (die vooralsnog niet in de VS beschikbaar komt)
Zij krijgen - zoals het er nu uitziet - gewoon een vervolg op de klassieke Explorer.
De klassieke Explorer wordt op dit moment ook nog gewoon geïmporteerd in Nederland en Europa.

Zullen er in 2025 2 types Explorer naast elkaar te koop zijn bij de Ford Dealer?
Nee; de Amerikaanse komt gewoon niet.

De ontwerper was bij BNR autoshow laatst, heul trots. Als deze naar Amerika gaat dan heet ie gewoon anders. Dat was met de Mondeo/Fusion immers ook zo. Ford bouwt autos voor regio's en soms een auto die overal komt en dus ook overal gebouwd wordt. In Amerika was die Focus bij wijze van een slap geveerd aftreksel met van die reflectoren aan de zijkant vergeleken met wat hier gebouwd werd.

De nieuwe Explorer aan onze kant is, heel plat, een VW ID-4 met een ander jasje. Je gaat dit meer en meer zien: er komt een skateboard met een hoedje erop (quote ook uit de autoshow - misschien luister ik hem als podcast) en iedereen bouwt een gelijke auto. Stellantis doet dit, VW groep doet dit (MQB, MQE) en verkoopt de MQE dus aan Ford.

Ford deed dit toch ook al: een Kuga staat op de bodemgroep van de Focus, de Puma op die van de Fiesta - etc.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pjottum schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:22:
Nee; de Amerikaanse komt gewoon niet.
Potverdomme,

Heb je ergens een bron waar ik dit kan lezen of luisteren?
Zat me nu al te verheugen om die auto te gaan kopen.

Dan ga ik hem misschien zelf importeren. :)

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:18
Iemand die toevallig ervaring heeft met 19" velgen onder een Ford s-max?
Wij hebben een S-max uit 2017, momenteel staat deze op 18" velgen met winterbanden, voor de zomerset zou ik graag 19" monteren.
De set die ik op het oog heb heeft er momenteel 19" 245/45 opliggen.
De huidige set is 18" 235/45 is dat zondermeer uitwisselbaar?

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 21:35

Vandaag gedaan wat iedere auto liefhebber toch wel een keer in zn leven moet doen, de fiesta uitgelaten op de groene hel. zo'n on geblazen 1.6 heeft toch net niet genoeg power voor sommige stukken en de vering laat wat te wensen over maar heb me zeker vermaakt

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Uberdude schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:22:
[Afbeelding]
Vandaag gedaan wat iedere auto liefhebber toch wel een keer in zn leven moet doen, de fiesta uitgelaten op de groene hel. zo'n on geblazen 1.6 heeft toch net niet genoeg power voor sommige stukken en de vering laat wat te wensen over maar heb me zeker vermaakt
Goed bezig! Ik was er vandaag toevallig ook 🙂

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

205Gutmann schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:33:
Iemand die toevallig ervaring heeft met 19" velgen onder een Ford s-max?
Wij hebben een S-max uit 2017, momenteel staat deze op 18" velgen met winterbanden, voor de zomerset zou ik graag 19" monteren.
De set die ik op het oog heb heeft er momenteel 19" 245/45 opliggen.
De huidige set is 18" 235/45 is dat zondermeer uitwisselbaar?
235/50/18 is toch de huidige maat? Bij mij tenminste wel. Die is inderdaad uitwisselbaar met 245/45/19. Wat voor velg heb je op het oog?

• 205Gutmann
Timmert schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:35:
[...]

235/50/18 is toch de huidige maat? Bij mij tenminste wel. Die is inderdaad uitwisselbaar met 245/45/19. Wat voor velg heb je op het oog?
Mijn huidige bandenmaat is 235/45/18.
Heb het net nog even snel gecontroleerd.
Ik zie op onderstaande foto dat daar inderdaad ook 245/45/19 op ligt.
Dit zijn de velgen die ik op het oog heb.
Er staat me iets van bij dat er bij sommige s-max modellen een stuuruitslag begrenzer gemonteerd moet worden bij grotere velgen.

• LightStar
.

[Voor 99% gewijzigd door LightStar op 14-05-2023 21:24. Reden: Niet meer van toepassing]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Rol-co meld zich aan in het ford topic met een kuga mk1. :)

2.5T automaat 4x4 individual met ms design pakket.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Wat je meer in de gaten moet houden is de olie, sowieso het peil maar ook regelmatig verversen met de goede versie olie, ook niet zomaar wat bij gooien. Hij heeft een natte distributie riem wat vervuiling in de olie geeft en daar gelijk ook slecht tegen kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:13
Rol-Co schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:51:
Rol-co meld zich aan in het ford topic met een kuga mk1. :)

2.5T automaat 4x4 individual met ms design pakket.
Geniet ervan! Lekker met old school turbogevoel en 5 cyl roffel. Ik heb hetzelfde blok in mijn Mondeo liggen, maar bij mij staat er geen ST op ..apart }:|

Tip: niet te dunne olie erin gooien :)

[Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 16-05-2023 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

_Anvil_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Geniet ervan! Lekker met old school turbogevoel en 5 cyl roffel. Ik heb hetzelfde blok in mijn Mondeo liggen, maar bij mij staat er geen ST op ..apart }:|
Kwestie van een kapje ;) , de moeilijkheid is een goedkope vinden, 300,- is geen gek getal voor zo'n stukje plastic.
Tip: niet te dunne olie erin gooien :)
Ik heb er na mijn reparatie 0W40 Hellar in gedaan van Kroon oil al geven ze 5W30 Torsynth op origineel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:13
Ik gooi er 10W-40 in ipv de officieel aanbevolen 5W-30, mede op advies van het revisiebedrijf dat mijn motor heeft vervangen na een hartinfact destijds.

Zo te zien heb jij ook een andere versie van de 2.5T, de specs wijken ook af.

Sidenote: ik zie dat je met allerlei duurzaamheidstopics bezig bent, leuk contrast met een auto met ouderwetse motor die zoveel co2 uitstoot dat je Antwerpen bijv. niet meer in mag :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Rzaan schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:40:
[...]

Dat zou kunnen maar ik heb de indruk dat de grote plugin Explorer niet zo goed verkoopt? Dus wellicht snel van de markt zal verdwijnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Noorderling schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Dat zou kunnen maar ik heb de indruk dat de grote plugin Explorer niet zo goed verkoopt? Dus wellicht snel van de markt zal verdwijnen?
Bedoel je dan in Europa? Want in de VS doen full electric grote auto's het niet slecht volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heijmenberg99
De 2e versnelling van m’n Focus handbak heeft het begeven. Ik krijg de auto bijna niet meer in z’n 2. Ik hoor alleen veel schrapende geluiden helaas.
De auto heeft nog geen 15000 km gelopen en is 3 maanden oud.
Weet iemand of dit vaker voorkomt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 00:19

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik meld me hier ook maar weer eens. Rij momenteel een FF Futura 1.6 Ti-VCT Station uit 2006 met net 200k op teller. Prima auto maar gaat nu toch echt wat meer probleempjes vertonen. Enfin tijd dus voor een opvolger en dan kom ik snel uit met een beschaafd budget van max 15 k (zonder inruil) op een FF wagon model 2016-2018;

Zijn er nog bekende problemen of zaken waar ik op moet letten? Mijn garage wil me ook graag helpen en ik kan autos doorsturen zodat zij wat meer info kunnen zien.

Ik zie ook veel import vroeger was dat nogal een probleem maar is dat nog steeds zo?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:46
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:38:
De 2e versnelling van m’n Focus handbak heeft het begeven. Ik krijg de auto bijna niet meer in z’n 2. Ik hoor alleen veel schrapende geluiden helaas.
Komt vaker voor ja van een Focus MK4:

https://www.focusclub.nl/...n-versnellingsbak.118446/

https://radar.avrotros.nl...ocus-mk4-1-5-t194521.html

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben op zoek gegaan naar een lederen versie van het stuur van de auto van mijn vriendin (Ford Ka MK2 2010), kwam na zoeken in de brochure en wat vergelijken van onderdeelnummers tot de conclusie dat er 2 versies bestaan:
- De compleet plastic zwarte versie
- De lederen versie met roomwitte accentplastics

Nu heb ik dus die tweede gekocht tweedehands, maar er blijkt dus ook een versie te bestaan met het goedkope plastic stuur maar dan wél met die accentplastics..

Kan iemand mij misschien zeggen welk onderdeelnummer ik wel moet hebben? Ik kom er dus niet wijs uit.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Komt dit ook nog voor bij de MK4.5 modellen?
Wat ik op diverse fora (en via jou links) gelezen heb komt het vaak door te lage olie in de versnellingsbak.
Met mijn huidige MK4 uit 2019 geen issues gehad, 82K op de teller.

• Heijmenberg99
Update:

De hele auto trilt nu in de 5e en 6e versnelling naast de 2e versnelling die helemaal niks meer doet.
De auto is net afgesleept en gaat op pad naar Ford.
Voorlopig even met een kale Renault kliko op pad :'(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Heijmenberg99 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Update:

De hele auto trilt nu in de 5e en 6e versnelling naast de 2e versnelling die helemaal niks meer doet.
De auto is net afgesleept en gaat op pad naar Ford.
Voorlopig even met een kale Renault kliko op pad :'(
Wel opletten als je langs de stort moet!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52
Ik ben op zoek naar een allweather kofferbakmat voor in de s-max. Nu heb ik helemaal geen kofferbakmat en hierdoor komt veel stof tussen de 6e/7e zitjes. Ford zelf heeft geen mat voor de kofferbak.
Met google krijg ik heel wat resultaten, maar de vraag is welke goed aansluit/past. Iemand al een allweather kofferbakmat?

Daarnaast overweeg ik om de veren te vervangen door een Eibach verlagingsverenset. En meteen de remklauwen te spuiten. Al iemand die zijn auto (smax)heeft verlaagt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Met verlagen heb ik geen ervaring. Maar jouw ST-Line staat standaard toch al wat lager?

Wij hebben deze kofferbak mat en die bevalt prima: https://www.ford-accessoi...536?model=s-max&year=2015

Niet all-weather maar dat is voor ons ook niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik ben niet meer happy na de 3e overname van mijn dealer, Ford Utrecht was perfect, maar met Zeeuw & Zeeuw, gaat het wel achteruit.

Ik maak een afspraak voor een terugroepactie. Zodat ze een printplaat kunnen vervangen. Word ik s’avonds gebeld of ik m’n auto wil komen halen, want ze hadden de printplaat niet op voorraad

Vorig jaar een soortgelijk gezeik bij m’n ouders met hun auto.

werken als systeembeheerder in Almere?
je krijgt dan mij als collega :) en een andere tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskiya
Klopt mijn ST staat al wat lager maar vind dat er nog best veel wielkastruimte is.

Bedankt voor de link. Ik meende mij al te herinneren dat ik echt wel een kofferbakmat was tegengekomen op de site maar niet meer terug kon vinden. Misschien is dit ook wel een optie ipv de allweather.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 205Gutmann
Eskiya schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:18:
Klopt mijn ST staat al wat lager maar vind dat er nog best veel wielkastruimte is.

Bedankt voor de link. Ik meende mij al te herinneren dat ik echt wel een kofferbakmat was tegengekomen op de site maar niet meer terug kon vinden. Misschien is dit ook wel een optie ipv de allweather.
Bedoel je de antislip mat?

Qua wielkast ruimte ben ik het wel met je eens. Mijn Vignale staat op 18", maar zelfs met 19" velgen is er nog veel ruimte in de wielkasten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskiya
@205Gutmann ja antislip mat.

Van mij staat ook op 19 inch velgen

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:51
offtopic:
Wij hebben onze ford ingeruild voor een kuga, en hierdoor een hele (all weather) mattenset voor en achter voor de focus wagon en (omkeerbare) kofferbakmat ter overname. (zgan, 3 maand oud)
Pagina: 1 ... 115 116 117 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee