Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 115 116 117 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:13
Uberdude schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Dit geen optie? heb ook een android radio in mn fiesta zitten die een deel van de clima kan aansturen via het can netwerk Zie ze voor verschillende prijzen voorbij komen dit is toevallig net een van de duurdere...
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=iMFeubKhZER1
Dank! Ik ben bepaald geen fan van Aliexpres of andere chinese meuk sites, maar mooi om te zien dat het dus wel bestaat!
Uberdude schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:39:
Zo na wat geruzie met de stuurbediening en een stukje dashboard wat in de weg zat vandaag eindelijk mn radio volledig ingebouwd. Word mn fiesta uit 2011 toch weer wat moderner haha.
Zowel android auto en Apple carplay draadloos [Afbeelding]
Netjes! Toont deze radio ook je clima info? Ik zie bij jou ook geen aparte knoppen op de foto? (zie ook mijn vraag/probleem hierboven bij mijn 2008 Mondeo) EDIT:never mind, zie nu dat jij al gereageerd had :)

[Voor 31% gewijzigd door _Anvil_ op 20-03-2023 15:33]

• _Anvil_
deze mag weg, dubbelpost

[Voor 96% gewijzigd door _Anvil_ op 20-03-2023 15:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:42
JukeboxBill schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:30:
Zijn hier misschien mensen met een wat oudere Ford met Travelpilot FX radio?
De radio firmware is van de laatste versie en heeft Bluetooth v3.0

Mijn vorige Nokia telefoon had ook Bluetooth v3.0 en de koppeling met de radio ging altijd zonder problemen.
Helaas ben ik de telefoon verloren en heb nu een (domme) Alcatel, waarbij de koppeling wel lukt maar ik moet deze de volgende dag telkens opnieuw tot stand brengen door de telefoon uit en aan te zetten en pincodes invullen.

En nu de hamvraag:
Ik wil een iPhone kopen en hoop dat deze wel een goede backwards compatible bluetooth heeft.
Wie heeft ervaring met de combinatie Travelpilot - iPhone?
Inmiddels de iPhone (SE 2020) aangeschaft en die blijkt prima te werken met het oudere Bluetooth 3.0 op de Travelpilot. Zelfs het adresboek op de iPhone wordt overgenomen door de radio.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Lachen, heb ontdekt wat er gebeurt als je m’n Focus van normaal naar eco of sport mode zet. Dan krijg je andere meters. Dacht bij eco dat m’n paneel defect was, tot ik hem op sport zette

Hij rijdt ook gelijk sportief.. enige nadeel is dat ik dit uitvond terwijl er geflitst werd, ben benieuwd of ik moet betalen :X

[Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 21-03-2023 11:46]

werken als systeembeheerder in Almere?
je krijgt dan mij als collega :) en een andere tweaker

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:50
LightStar schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:12:
Op de frontpage van ford.nl, zal er dan de opvolger van de Focus/Fiesta gaan komen ?

[Afbeelding]
Helaas geen opvolger voor de Fiesta of Focus maar een elektrische Explorer

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:15
LightStar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Helaas geen opvolger voor de Fiesta of Focus maar een elektrische Explorer
Vanaf 88K, leuke aanvulling van hun al karige aanbod ;(

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:53
Wren schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Vanaf 88K, leuke aanvulling van hun al karige aanbod ;(
Dat zal wel meevallen, want als ik het op Autoweek.nl goed begrijp is de auto bedoeld om onder de Mach-E gepositioneerd te worden, er komen 3 motoriseringen waarvan 1 AWD, dus het topmodel zal tussen de 60-65k zitten maar echt niet hoger dan dat, want dan kom je dus teveel in het vaarwater van de de Mach-E

Instapmodel verwacht ik rond de 40-45k, ook kijkende naar bijvoorbeeld de vanaf prijs van een ID.4.

Aan de ene kant mooi dat er eindelijk (meer) elektrisch aanbod komt, alleen jammer dat het op het MEB platform van Volkswagen is, waar Ford naar eigen zeggen al heel snel afscheid van zou gaan nemen. Had persoonlijk liever een eigen schaalbaar platform gezien waar ze een E-Fiesta, E-Focus en ook deze Explorer XS (volgens Autoweek.nl, 50 cm korter dan de PHEV) op konden bouwen. Een E-Focus met een range van 300 tot 500 km (verschillende varianten) zou op de Europese markt volgens mij prima verkopen zeker wanneer hij in hatchback en wagon variant zou komen.

[Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 21-03-2023 13:41]

• Wren
TIGER1125 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Dat zal wel meevallen, want als ik het op Autoweek.nl goed begrijp is de auto bedoeld om onder de Mach-E gepositioneerd te worden, er komen 3 motoriseringen waarvan 1 AWD, dus het topmodel zal tussen de 60-65k zitten maar echt niet hoger dan dat, want dan kom je dus teveel in het vaarwater van de de Mach-E

Instapmodel verwacht ik rond de 40-45k, ook kijkende naar bijvoorbeeld de vanaf prijs van een ID.4.

Aan de ene kant mooi dat er eindelijk (meer) elektrisch aanbod komt, alleen jammer dat het op het MEB platform van Volkswagen is, waar Ford naar eigen zeggen al heel snel afscheid van zou gaan nemen. Had persoonlijk liever een eigen schaalbaar platform gezien waar ze een E-Fiesta, E-Focus en ook deze Explorer XS (volgens Autoweek.nl, 50 cm korter dan de PHEV) op konden bouwen. Een E-Focus met een range van 300 tot 500 km (verschillende varianten) zou op de Europese markt volgens mij prima verkopen zeker wanneer hij in hatchback en wagon variant zou komen.
Excuses, ik keek te snel en kwam op de prijzen voor een hybride uit.
Maar als het echt een explorer wordt...zou dan electrisch goedkoper worden dan ICE/PHEV?

Ah, het wordt een totaal ander model maar heeft dezelfde naam.

• TIGER1125
Wren schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Excuses, ik keek te snel en kwam op de prijzen voor een hybride uit.
Maar als het echt een explorer wordt...zou dan electrisch goedkoper worden dan ICE/PHEV?
Zeker, aangezien hij onder de Mach-e moet komen die gaat ondertussen vanaf 58k meen ik?

Dus het kan niet anders dan dat hij goedkoper dan die echte Explorer worden, die verdwijnt op termijn overigens van de EU markt volgen Autoweek.nl. Daarbij is hij én 50 cm korter en staat hij op een reeds ontwikkeld platform, daar betaald Ford waarschijnlijk alleen een "licence fee" voor ofzo in plaats van de volledige ontwikkeling van het platform.

Oeh snelle Edit,
Inderdaad een beetje zoals met de Mach-e en de Mustang... :+ Het is een Mustang, maar voor de puristen eigenlijk niet.

Zal wel hetzelfde gedoe worden over een paar jaar: “rijdt je een Explorer, of een Explorer?” :+

Ze hadden dit model beter een E-Edge kunnen noemen ofzo, uit de buurt blijven van meer “iconische” namen. Maar goed voor het marketingsfilmpje kwam dit beter uit want deze Explorer gaat met iemand de wereld rond om te Exploren. ;(

[Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 21-03-2023 20:55]

• Wren
TIGER1125 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:45:
[...]

Zeker, aangezien hij onder de Mach-e moet komen die gaat ondertussen vanaf 58 meen ik?

Dus het kan niet anders dan dat hij goedkoper dan die echte Explorer worden, die verdwijnt op termijn overigens van de EU markt volgen Autoweek.nl. Daarbij is hij én 50 cm korter en staat hij op een reeds ontwikkeld platform, daar betaald Ford waarschijnlijk alleen een "licence fee" voor ofzo in plaats van de volledige ontwikkeling van het platform.

Oeh snelle Edit, Beetje zoals met de Mach-e en de Mustang... :+ Het is een Mustang, maar voor de puristen eigenlijk niet. Zal we hetzelfde gedoe worden over een paar jaar een Explorer of een Explorer. :+ Ze hadden dit model beter een E-Edge kunnen noemen ofzo...
Hij staat nu net op de ford site. 'Verwachte' consumentenprijs onder de 45.000. Dus dat wordt 44.999 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TIGER1125
Wren schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Hij staat nu net op de ford site. 'Verwachte' consumentenprijs onder de 45.000. Dus dat wordt 44.999 :)
Wanneer de productie en levering eenzelfde traject als de Mach-e volgt, kun je er nog wel 3000 aftrekken als een soort goed makertje naar de klanten toe. :+

Wel mooi bedrag voor de lease, vermoedelijk acceptabele actieradius niet al te hoge aanschafprijs en nog een redelijk formaat auto. Ik zet 'm even op m'n watchlist mocht de baas besluiten dat dienstauto's lease auto's worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Nu online
Eco mode

Std mode

Sport mode:

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:14

Quakie

quakelen

Ik zet mijn puma standaard in sport modus.. Ik vind hem persoonlijker fijner rijden.. Voor mijn gevoel laad auto dan ook beter op.. En geeft eerder ondersteuning. En voor mijn ogen is het cockpit ook iets duidelijker.

Ik teken nergens meer voor

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:50
Quakie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:29:
Ik zet mijn puma standaard in sport modus.. Ik vind hem persoonlijker fijner rijden.. Voor mijn gevoel laad auto dan ook beter op.. En geeft eerder ondersteuning. En voor mijn ogen is het cockpit ook iets duidelijker.
Ik doe dit bij mijn Focus ook, de auto reageer dan veel vlotter.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 12:47

Specht

Il Cuore Sportivo

Oeps... Bij mijn Ford Focus Mk4 is vermoedelijk de versnellingsbak overleden. :X
Afgelopen zondag opeens geen 2e versnelling meer, en dat schijnt een kwaal te zijn en vaak voor te komen aldus de dealer.
Verder is het allemaal wel gewoon garantie, dus wat dat betreft geen omkijken, maar na 25.000 km al een
fataal probleem met de bak is natuurlijk wel slecht. En volgens mij speelt het probleem bij Ford ook al langer dan 3-4 jaar, terwijl de mijne dus van bouwjaar 2021 is.
Twijfel dus of dat ik na einde van de leaseperiode de auto ga overnemen. Wil van Ford wel weten of er bij de reparatie een modificatie op komt qua versnellingsbak of losse onderdelen.

• Heijmenberg99
Specht schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:39:
Oeps... Bij mijn Ford Focus Mk4 is vermoedelijk de versnellingsbak overleden. :X
Afgelopen zondag opeens geen 2e versnelling meer, en dat schijnt een kwaal te zijn en vaak voor te komen aldus de dealer.
Verder is het allemaal wel gewoon garantie, dus wat dat betreft geen omkijken, maar na 25.000 km al een
fataal probleem met de bak is natuurlijk wel slecht. En volgens mij speelt het probleem bij Ford ook al langer dan 3-4 jaar, terwijl de mijne dus van bouwjaar 2021 is.
Twijfel dus of dat ik na einde van de leaseperiode de auto ga overnemen. Wil van Ford wel weten of er bij de reparatie een modificatie op komt qua versnellingsbak of losse onderdelen.
Is het een handbak of een automaat?

• LightStar
Een collega van mij heeft dat issue inmiddels al 2x gehad.., (handbak)

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
De Fords van de laatste jaren zijn helaas niet echt betrouwbaar betreft motorblok en versnellingsbakken. Hoor veel problemen met vooral de 1.0 en handbak.

• Nixxing
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:03
Ik denk eraan om eventueel een Ford Focus Clipper of Kia Ceed SW nieuwe aan te kopen.

Maar voor beide auto's heb ik wat schrik met die 1.0 turbo drie cilinder.
Kia heeft nu wel nog 7 jaar garantie wat voor meer geruststelling zorgt, maar die motorblokken zijn vrij nieuw dacht ik bij hun.

Heeft iemand van jullie goeie/slechte ervaring met die Ecoboost 1.0 van Ford?

Ik plan om zo een 17k km per jaar te gaan rijden en er toch graag 10 jaar uit krijgen zonder veel problemen.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nixxing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:39:
Ik denk eraan om eventueel een Ford Focus Clipper of Kia Ceed SW nieuwe aan te kopen.

Maar voor beide auto's heb ik wat schrik met die 1.0 turbo drie cilinder.
Kia heeft nu wel nog 7 jaar garantie wat voor meer geruststelling zorgt, maar die motorblokken zijn vrij nieuw dacht ik bij hun.

Heeft iemand van jullie goeie/slechte ervaring met die Ecoboost 1.0 van Ford?

Ik plan om zo een 17k km per jaar te gaan rijden en er toch graag 10 jaar uit krijgen zonder veel problemen.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken - dit topic loopt niet over van de ontplofte en kapotte motoren: dat ding is al 10 jaar geleverd en het is niet zo dat het hele internet vol staat met gescheurde blokken.

ping 127.212.23.124

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
1.0 of 1.5L? 100, 125 of 150pk? Hatchback of wagon? Trekhaak of niet?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23
De 1.0 ecoboost koop ik nooit meer. Heb er twee gehad, en allebei ellende met wetbelt vlak na aankoop. De dealers hadden er meer staan met een oliepomp die er mee kapte waardoor het schraapsel door de motor lag.

Ik rij nu een Proceed 1.0 en die bevalt me echt prima. Merkwaardige motor maar doet wat ie tot nu toe moet doen(en rijd 1 op 18). Het blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken..

• Duinkonijn
  • Nu online
Ik ben nu met m’n vierde ford met ecoboost bezig en ik herken dit niet. Al met al meer dan 11 jaar ervaring er mee

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

JaDatIsPeter schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:00:
[...]

1.0 of 1.5L? 100, 125 of 150pk? Hatchback of wagon? Trekhaak of niet?
1.0 blok met 155pk mhev, en met handbak.
Is een wagon met trekhaak (pas 1x gebruikt).

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23
Duinkonijn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:01:
Ik ben nu met m’n vierde ford met ecoboost bezig en ik herken dit niet. Al met al meer dan 11 jaar ervaring er mee
Je kunt ook “geluk” hebben ja, ik heb nu nog 1 focus staan, die rijdt al 75000 km probleemloos bij ons. Zelfde 1.0 EcoBoem.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:09
LightStar schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Een collega van mij heeft dat issue inmiddels al 2x gehad.., (handbak)
Mijn Mondeo ook: https://www.autoweek.nl/r...n-1-5-tdci-titanium-2015/
Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en rijdt hij nog heerlijk en storingvrij bij 280.000 km.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:46
Vorige eigenaar van onze mk3 1.6 ecoboost had de motor te warm laten worden, waardoor cilinderblok gescheurd was. Daarom nieuwe motor erin. Vorige eigenaar had 80k met zn motor gereden, ik ondertussen al 100k en niks aan de hand.
Op tijd de beurten laten doen, goede kwaliteit olie erin, goed warm rijden etc etc.
Dat is geen garantie dat je motor het blijft doen, maar maakt wel uit denk ik.
Wat natuurlijk het probleem is, is dat je een 2de hands koopt waarbij je niet weet hoe het onderhoud precies gedaan is en wanneer e.d. Goede olie erin? Andere bijzonderheden...?

Oftewel, koffiedik kijken inderdaad. THP en die puretech motoren zijn ook niet overal even best geloof ik, dus geluk hebben, goed onderhouden en dan moet je een eind komen..

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Rudu
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:02
Ewivis schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:10:
Vorige eigenaar van onze mk3 1.6 ecoboost had de motor te warm laten worden, waardoor cilinderblok gescheurd was. Daarom nieuwe motor erin. Vorige eigenaar had 80k met zn motor gereden, ik ondertussen al 100k en niks aan de hand.
Op tijd de beurten laten doen, goede kwaliteit olie erin, goed warm rijden etc etc.
Dat is geen garantie dat je motor het blijft doen, maar maakt wel uit denk ik.
Wat natuurlijk het probleem is, is dat je een 2de hands koopt waarbij je niet weet hoe het onderhoud precies gedaan is en wanneer e.d. Goede olie erin? Andere bijzonderheden...?

Oftewel, koffiedik kijken inderdaad. THP en die puretech motoren zijn ook niet overal even best geloof ik, dus geluk hebben, goed onderhouden en dan moet je een eind komen..
Dat is een bekend probleem, dit gebeurde doordat de koelvloeistof sensor op een verkeerde plek zit en te laat in de gaten had dat de auto aan de kook kwam. Hier is ook een terugroep actie op geweest.
Ik heb zelf ook een MK3 1.6 ondertussen 155k op de teller, nog nooit problemen gehad.

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:16
pixels66 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:35:
De 1.0 ecoboost koop ik nooit meer. Heb er twee gehad, en allebei ellende met wetbelt vlak na aankoop. De dealers hadden er meer staan met een oliepomp die er mee kapte waardoor het schraapsel door de motor lag.
Om dit voor de volledigheid aan te vullen: Dat 'schraapsel' waar je het over hebt zijn de riemresten die het aanzuigfilter van de oliepomp gaan verstoppen. De olie kan niet meer circuleren en de gevolgen kan je wel raden..
Deze riemresten zijn afkomstig van de distributieriem.
Zoals bekend is die riem een zogeheten wetbelt en is deze erg gevoelig voor het gebruik van verkeerde olie.
Het gebruik van de voorgeschreven olie (specificatie WSS-M2C948-B) is dan ook een cruciaal punt bij die 1.0 ecoboost motoren.

• LightStar
SpelFaut schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Het gebruik van de voorgeschreven olie (specificatie WSS-M2C948-B) is dan ook een cruciaal punt bij die 1.0 ecoboost motoren.
Goede olie is in meeste gevallen een belangrijk ding, hierop besparen kan in loop van tijd een dure grap worden.

• Ewivis
Rudu schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Dat is een bekend probleem, dit gebeurde doordat de koelvloeistof sensor op een verkeerde plek zit en te laat in de gaten had dat de auto aan de kook kwam. Hier is ook een terugroep actie op geweest.
Ik heb zelf ook een MK3 1.6 ondertussen 155k op de teller, nog nooit problemen gehad.
Sterker nog, er was geen temperatuur sensor in het reservoir. Werd pas gemeten wanneer alles al bijna leeg was. Daarna stond in 1x de temperatuurmeter in het rood. Dan ben je al te laat...
Maar klopt is een terugroepactie voor geweest.
De motor gebruikt na 100k nog steeds geen olie en KVS is op niveau.
Blijf het wel extra controleren, heeft toch wel iets met mn vertrouwen gedaan, maar is misschien niet terecht.

Heb overigens ook een RS mk3 thuis staan, die hebben ook vaak issues met KVS. Olieverbruik niet perse,
Als ze die KVS problemen oplossen dan hebben ze echt sterke motoren daar bij Ford.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
LightStar schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:26:
[...]

Goede olie is in meeste gevallen een belangrijk ding, hierop besparen kan in loop van tijd een dure grap worden.
Klopt. Bij algemene garages, dus niet dealers, vraag ik me altijd af of ze dat wel helemaal snappen met die strikte olie specificaties. Vroeger hoefde je namelijk eigenlijk alleen naar de viscositeit en type olie te kijken. Tegenwoordig is alles synthetisch dus ik vrees dat sommige garages alleen naar de viscositeit kijken en de door hen in bulk ingekochte olie gebruiken, die misschien wel aan de VW spec voldoet maar misschien niet aan de Ford spec. Ik noem maar wat. Met alle gevolgen vandien.

• Rocketman
  • Laatst online: 30-05 14:09
Voor de Tweakers die geïnteresseerd zijn in de natte riem kwestie en de Duitse taal beheersen: YouTube: Zahnriemen im Öl löst sich auf trotz Wartung beim Vertragshändler!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GekkeRipper schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Klopt. Bij algemene garages, dus niet dealers, vraag ik me altijd af of ze dat wel helemaal snappen met die strikte olie specificaties. Vroeger hoefde je namelijk eigenlijk alleen naar de viscositeit en type olie te kijken. Tegenwoordig is alles synthetisch dus ik vrees dat sommige garages alleen naar de viscositeit kijken en de door hen in bulk ingekochte olie gebruiken, die misschien wel aan de VW spec voldoet maar misschien niet aan de Ford spec. Ik noem maar wat. Met alle gevolgen vandien.
Ik weet haast zeker dat er nog heel veel garages en dealers zijn die het niet zo nauw nemen qua oliesoort. Spreek uit ervaring.
In het verleden vaak zat discussie gehad met de werkplaatschef die bij vreemde merken er gewoon Volkswagen bulkolie in wilde doen. |:(
Uiteindelijk komt elke garage zichzelf wel tegen bij autos die verkeerde olie krijgen en daar in onderhoud blijven.
Maar in de autohandel is het natuurlijk vaak een puinhoop, plus dat er ook zat mensen zijn die autos niet laten onderhouden volgens fabrieksschema.
In mijn ogen bestaat de perfect onderhouden auto dus ook niet meer, omdat er heel simpel fouten gemaakt kunnen worden die later nooit aantoonbaar zijn helaas.
Mijn Ford zou volgens de lease namelijk bij de Profile in onderhoud moeten en niet bij de dealer. De Profile werkt niet met originele onderhoudsonderdelen en vloeistoffen.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bij Kassa was afgelopen zaterdag een item over de 1.2 thp die bij bosjes de riem op eet - ook als je de juiste olie gebruikt. Daar is een terugroep op geweest, die is lang niet bij alle Stellantis rijders aangekomen (misschien is hotmail niet de beste provider ofzo) en nu weigert de importeur/garages de kosten te dragen.

VW had een ketting in zijn blokken zitten. Die TSItjes stierven bij bosjes, ik heb van een collega de fotos gezien hoor, de zuigerstang die uit het blok kwam. Op de snelweg. De ketting viel niet zozeer uit elkaar, maar rekte op en da's niet goed voor je timing. De kosten - veel - kon men zelf betalen, want Pon gaf een dikke middelvinger aan iedereen die een vraag stelde.

De angst voor 1.0s is gegrond in de 'there is no substitude for cubic inches' houding die over de jaren is ontstaan en de complexiteit van dit soort blokken. Maar we willen allemaal steeds grotere auto's die toch sneller gaan en in elk geval op papier zuiniger zijn want benzine duur en *** BPM en *** overheid.

Die blokjes zijn dus zeer efficient, gaan echt niet bij bosjes kapot, want dan zou dit topic en de rest van het internet er echt vol van staan.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vandaag de Focus weer opgehaald.
Blijkbaar was het probleem op te lossen met een reparatieset met oa nieuwe syncromesh en tandwiel.
Nu maar hopen dat deze fix het langer volhoud dan 25.000 km. :')
Zal nog is navragen of dat het nou een geval is van kwaliteits issues of dat er nu gemodificeerde onderdelen in zijn gegaan.

Nu dus weer fijn sturen in de Focus ipv een Ecosport. Rijd welliswaar nog best goed in ST line uitvoering, maar ik vind hem net zo lelijk als de Fiat Multipla. Ontwerp klopt van geen kant, rare verhoudingen, rare design lijntjes, het moet zogenaamd speels ogen maar dat kan Ford dan beter overlaten aan Citroen.
Verder ook niet echt praktisch en relatief weinig binnenruimte, dus ik vind het nog knap dat er überhaupt mensen zoiets kopen. :X :P

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 09:32
pjottum schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:09:
Bij Kassa was afgelopen zaterdag een item over de 1.2 thp die bij bosjes de riem op eet - ook als je de juiste olie gebruikt. Daar is een terugroep op geweest, die is lang niet bij alle Stellantis rijders aangekomen (misschien is hotmail niet de beste provider ofzo) en nu weigert de importeur/garages de kosten te dragen.

VW had een ketting in zijn blokken zitten. Die TSItjes stierven bij bosjes, ik heb van een collega de fotos gezien hoor, de zuigerstang die uit het blok kwam. Op de snelweg. De ketting viel niet zozeer uit elkaar, maar rekte op en da's niet goed voor je timing. De kosten - veel - kon men zelf betalen, want Pon gaf een dikke middelvinger aan iedereen die een vraag stelde.

De angst voor 1.0s is gegrond in de 'there is no substitude for cubic inches' houding die over de jaren is ontstaan en de complexiteit van dit soort blokken. Maar we willen allemaal steeds grotere auto's die toch sneller gaan en in elk geval op papier zuiniger zijn want benzine duur en *** BPM en *** overheid.

Die blokjes zijn dus zeer efficient, gaan echt niet bij bosjes kapot, want dan zou dit topic en de rest van het internet er echt vol van staan.
Ik heb een polo gehad (2012) met 1.2 tsi met de welbekende ketting.
Ca 90k mee gereden zonder enig probleem (ingeruild op fofo in 2019).
Nu wegens bijtelling sinds 2019 al 90k op de focus gereden, geen problemen gehad.
Hij gaat wegens de korte meters wel vaak naar dealer voor oliewissel (wat dus altijd een onderhoudsbeurt is, hoe kloppen we anders nog meer geld uit je zakken 8)7 )
Maar met beide blokken dus geen problemen gehad, de andere polo van de zaak is naar collega privé gegaan en zit ondertussen over de 180k zonder gezeik

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:47
Specht schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:13:
Blijkbaar was het probleem op te lossen met een reparatieset met oa nieuwe syncromesh en tandwiel.
Zal nog is navragen of dat het nou een geval is van kwaliteits issues of dat er nu gemodificeerde onderdelen in zijn gegaan.

Nu dus weer fijn sturen in de Focus ipv een Ecosport. Rijd welliswaar nog best goed in ST line uitvoering, maar ik vind hem net zo lelijk als de Fiat Multipla. Ontwerp klopt van geen kant, rare verhoudingen, rare design lijntjes, het moet zogenaamd speels ogen maar dat kan Ford dan beter overlaten aan Citroen.
Verder ook niet echt praktisch en relatief weinig binnenruimte, dus ik vind het nog knap dat er überhaupt mensen zoiets kopen. :X :P

[Afbeelding]
Mijn schoonvader heeft een Ecosport gehad, die was er ook vrij snel klaar mee.
Vooral die achterdeur als kofferbak is in veel gevallen totaal niet practisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[Afbeelding]
Dat ding is echt een misdaad tegen de menselijkheid :X :r

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:31

[Afbeelding]
Pas ook een mee gekregen van de dealer. Vomd het niet slecht rijden en had genoeg ruimte om mij heen. Vind de ST-lijn er al wat beter uitzien dan de andere die je ziet rijden. Het blijft gewoon een ingebeukte Kuga of Edge, echter wel net iets beter gelukt dan een Fabia.

Ford verkoopt ze officieel niet in NL, toch heeft elke dealer ze als leen auto. Ik kreeg er een van Stern/Hedin.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• SniperGuy
  • Laatst online: 15:44
EiT schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Pas ook een mee gekregen van de dealer. Vomd het niet slecht rijden en had genoeg ruimte om mij heen. Vind de ST-lijn er al wat beter uitzien dan de andere die je ziet rijden. Het blijft gewoon een ingebeukte Kuga of Edge, echter wel net iets beter gelukt dan een Fabia.

Ford verkoopt ze officieel niet in NL, toch heeft elke dealer ze als leen auto. Ik kreeg er een van Stern/Hedin.
Het is eigenlijk gewoon een Fiesta op hoge poten, maar dat is de Puma ook (en die smoelt wel goed)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik vind de Puma een Fiesta die een allergische reactie heeft op een bijensteek. Maar goed, mening verschillen gelukkig.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SniperGuy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Het is eigenlijk gewoon een Fiesta op hoge poten, maar dat is de Puma ook (en die smoelt wel goed)
Een oude Fiesta dan, want dat ding ziet er niet uit. Gelukkig niet meer leverbaar.

De Puma is een nieuwe Fiesta op hoge poten, verder met @stijn014. :)

[offtopic] Het stoppen van Focus en Fiesta door Ford is wel echt een aderlating, de electrieke aanbiedingen blijven gewoon .. hetzelfde als de rest met soortgelijke problemen. Te groot, te zwaar en vooral te duur. [/offtopic]

[Voor 3% gewijzigd door pjottum op 27-03-2023 14:11. Reden: Ik ging offtopic, please ignore. :)]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
pjottum schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:10:
[...]

Een oude Fiesta dan, want dat ding ziet er niet uit. Gelukkig niet meer leverbaar.

De Puma is een nieuwe Fiesta op hoge poten, verder met @stijn014. :)

[offtopic] Het stoppen van Focus en Fiesta door Ford is wel echt een aderlating, de electrieke aanbiedingen blijven gewoon .. hetzelfde als de rest met soortgelijke problemen. Te groot, te zwaar en vooral te duur. [/offtopic]
Ja klopt ecosport :r was gebaseerd op de MK7.5 en de Puma op de MK8 Fiesta :Y

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Wij zijn toe aan een andere auto en ik ben een S-max aan het overwegen.
Het zou dan een 1.6 worden en bouwjaar vanaf 2012 ongeveer. km stand zal zo rond de 125.000 liggen.

Zijn er nog specifieke problemen waar ik op moet letten?
Zijn de motoren van die bouwjaren betrouwbaar?

Alvast bedankt.

• SniperGuy
Als het dezelfde is als de 1.6 benzine als in de Focus van die bouwjaren is het oppassen geblazen :Y :Y :Y

• Ewivis
1.6 ecoboost is een prima motor, heb hem zelf ook. Goed opletten of de KVS goed op niveau blijft.

verder:

https://www.focusclub.nl/...sing-indien-bekend.89702/

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Thanks!
@Snake
Gaat dit over de ecoboost motoren?

@Ewivis
Er zijn helaas best wel veel merken die rond die tijd motoren hebben afgeleverd met (grote) problemen.

Ik kom bij de nieuwere modellen ook de 1.5 ecoboost tegen, maar die gaat waarschijnlijk net buiten het budget vallen.
Of is die motor veel beter?

[Voor 30% gewijzigd door Paling1 op 28-03-2023 14:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ewivis
Paling1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:47:
Thanks!
@Snake

@Ewivis
Er zijn helaas best wel veel merken die rond die tijd motoren hebben afgeleverd met (grote) problemen.

Ik kom bij de nieuwere modellen ook de 1.5 ecoboost tegen, maar die gaat waarschijnlijk net buiten het budget vallen.
Zeker niet beter, de 1.0 en 1.6 zijn prima motoren, mits goed onderhoud. Je kan voor de 150pk versie gaan en dan zo de 182pk software erop laten zetten door iemand van de focusclub.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Paling1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:14:
Het zou dan een 1.6 worden en bouwjaar vanaf 2012 ongeveer. km stand zal zo rond de 125.000 liggen.

Alvast bedankt.
Heerlijke auto, prima motor. Wij hebben er ook eentje gehad en weg gedaan met ruim 200k km zonder noemenswaardige problemen. Een sluitende onderhoudshistorie is wel aan te raden, net als bij elke andere auto.

Edit:

Houd er wel rekening mee dat de S-max vanaf 2015, dus met 1.5 EcoBoost, echt een flinke stap voorwaarts is qua comfort en dergelijke. Misschien wel het overwegen waard, mocht je budget enigszins rekbaar zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Timmert op 28-03-2023 18:27]

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52
Timmert schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Ik zie net dat het broertje van jouw auto nu bij Sutherland te koop staat! Scheelt dat nog veel qua geld met jouw eigen import actie?
Wilde jullie niet ontnemen vd laatste eindjes.
Gisteren auto in DL opgehaald, direct doorgereden naar een import taxateur in Duiven en vervolgens 2 uurtjes bij de Rdw in Arnhem moeten wachten op mijn afspraak (mooi moment om handleiding door te bladeren)
Eindstand = ong €3.000 rest-bpm na taxatie ipv €5.785 (obv co2 uitstoot) + de taxatie/bpm aangifte kstn.

Voor het eerst de uitdaging aangegaan met een auto kopen in DL en viel me 1000% mee en zou het de volgende keer zeker weer doen (mits het dichtbij is)
Om een bijna 1 op 1 vergelijking te maken met dezelfde uitvoering/kleur dat bij sutherland staat

Sutherland €36.600 incl. 6mndn garantie
DL €33.550 incl. 1 jaar garantie en (rdw, kenteken, taxatie, reiskstn)
vrije dag niet meegenomen omdat het "papa-dag" was en oma extra dagje waargenomen heeft :-p

Pro tov NL
- Iets meer dan 50.000 minder km's
- Standaard half jaar garantie extra (geldig bij alle Fords in EU)
- Voordat garantie verloopt kan ik garantie met nog een jaar verlengen (premie obv kmstand)
- volle tank bij aflevering onderhandeld (€??)
- tijdelijke kenteken op kosten van verkoper onderhandeld (+/- 200)
- uiteraard goedkoper uit.

Cons tov NL
- Communicatie kan stroef verlopen (Duitsers zijn niet echte communicatietijgers)
- Verloren tijd om alles te regelen

Advies:
Als je serieuze interesse hebt aangeven dat je geen financiering nodig hebt en snel kan handelen kunnen ze meer met de prijs doen als normaal, anders is er weinig onderhandelingsmarge in DL. €500 is al veel.
Met een beetje geluk kan je extra winter-/zomerbanden op velg onderhandelen (mits er geen allseasons onder staan)
Opletten welke kenteken je moet hebben (deze heb ik er ook uit kunnen onderhandelen

Voor nog meer tips en trucs DM en bij interesse kan ik wel een stappenplan met linkjes ergens prakken.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
Garantie hoort ook in NL 1 jaar te zijn, ook de BOVAG is aangepast.
Ze brengen het als een gunst maar het komt uit wetgeving.

• 205Gutmann
Eskiya schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Wilde jullie niet ontnemen vd laatste eindjes.
Gisteren auto in DL opgehaald, direct doorgereden naar een import taxateur in Duiven en vervolgens 2 uurtjes bij de Rdw in Arnhem moeten wachten op mijn afspraak (mooi moment om handleiding door te bladeren)
Eindstand = ong €3.000 rest-bpm na taxatie ipv €5.785 (obv co2 uitstoot) + de taxatie/bpm aangifte kstn.

Voor het eerst de uitdaging aangegaan met een auto kopen in DL en viel me 1000% mee en zou het de volgende keer zeker weer doen (mits het dichtbij is)
Om een bijna 1 op 1 vergelijking te maken met dezelfde uitvoering/kleur dat bij sutherland staat

Sutherland €36.600 incl. 6mndn garantie
DL €33.550 incl. 1 jaar garantie en (rdw, kenteken, taxatie, reiskstn)
vrije dag niet meegenomen omdat het "papa-dag" was en oma extra dagje waargenomen heeft :-p

Pro tov NL
- Iets meer dan 50.000 minder km's
- Standaard half jaar garantie extra (geldig bij alle Fords in EU)
- Voordat garantie verloopt kan ik garantie met nog een jaar verlengen (premie obv kmstand)
- volle tank bij aflevering onderhandeld (€??)
- tijdelijke kenteken op kosten van verkoper onderhandeld (+/- 200)
- uiteraard goedkoper uit.

Cons tov NL
- Communicatie kan stroef verlopen (Duitsers zijn niet echte communicatietijgers)
- Verloren tijd om alles te regelen

Advies:
Als je serieuze interesse hebt aangeven dat je geen financiering nodig hebt en snel kan handelen kunnen ze meer met de prijs doen als normaal, anders is er weinig onderhandelingsmarge in DL. €500 is al veel.
Met een beetje geluk kan je extra winter-/zomerbanden op velg onderhandelen (mits er geen allseasons onder staan)
Opletten welke kenteken je moet hebben (deze heb ik er ook uit kunnen onderhandelen

Voor nog meer tips en trucs DM en bij interesse kan ik wel een stappenplan met linkjes ergens prakken.
En nu de hamvraag, hoe bevalt de auto?

• Eskiya
Had de informatie van de bovag garantie op de site van Sutherland gelezen (Wettelijk minimale bovag garantie 6 mndn) Alleen maar goed dat het in NL ook 1 jaar is geworden.

@205Gutmann eerst 400km's bevielen erg goed. Stuurt zwaarder (19 inch velgen) '
Wel heel eventjes uit nieuwsgierigheid de 160 aangetikt en dat ging wel redelijk geleidelijk(op D modus)
Heb de S modus nog niet geprobeerd maar schakelmomenten had ik af en toe zoiets van mwa kan beter. Alleen hierom zou ik willen laten tunen (optimale schakeling) door Revtuning of Mountune

Je zit lekker hoger dan de Corolla Verso. Het geluid..man man man wat een verademing tov de Verso. Volgens mijn buurman zouden er B&O speakerjes in kunnen zitten, maar geen B&O logo. Mij was niet bekend dat Ford dit ook in sommige uitvoeringen heeft.

Waar ik wel altijd erg benieuwd en nieuwsgierig naar ben is het verbruik. (Niet dat ik er iets mee kan)
Auto was vol afgetankt. Toen ik er mee wegreed stond de radius op 476km. Maar na 300 km stond er 412km op de actieradius dus ben een beetje lost wat nou onder normale omstandigheden de actieradius is van de auto.

Ik lees veel dat E5 benzine beter is vanwege oa de slijtage etc. Maar rechtvaardigt de meerprijs dit ook qua verbruik?

• LightStar
Eskiya schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:52:
Het geluid..man man man wat een verademing tov de Verso. Volgens mijn buurman zouden er B&O speakerjes in kunnen zitten, maar geen B&O logo. Mij was niet bekend dat Ford dit ook in sommige uitvoeringen heeft.
In de eerdere auto's zaten er op elke luidspreker kapje een B&O logo tegenwoordig nog enkel op die van de Center Speaker

• CK23
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-03 19:10
Hi allen,

Ik heb sinds kort een Fiesta Active Mk8 en zou graag de (led) achterlichten altijd aan willen hebben / i.c.m. DRL willen laten branden. Ik heb al enkele Ford dealers in Noord-Holland benaderd maar tot op heden was het antwoord telkens nee. Is hier iemand die dit in Forscan kan activeren of iemand kent dit dit kan doen? (idealiter in Noord-Holland al kom ik ook regelmatig in Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland)

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

• 205Gutmann
Had de informatie van de bovag garantie op de site van Sutherland gelezen (Wettelijk minimale bovag garantie 6 mndn) Alleen maar goed dat het in NL ook 1 jaar is geworden.

Wel heel eventjes uit nieuwsgierigheid de 160 aangetikt en dat ging wel redelijk geleidelijk(op D modus)
Heb de S modus nog niet geprobeerd maar schakelmomenten had ik af en toe zoiets van mwa kan beter. Alleen hierom zou ik willen laten tunen (optimale schakeling) door Revtuning of Mountune

Je zit lekker hoger dan de Corolla Verso. Het geluid..man man man wat een verademing tov de Verso. Volgens mijn buurman zouden er B&O speakerjes in kunnen zitten, maar geen B&O logo. Mij was niet bekend dat Ford dit ook in sommige uitvoeringen heeft.

Waar ik wel altijd erg benieuwd en nieuwsgierig naar ben is het verbruik. (Niet dat ik er iets mee kan)
Auto was vol afgetankt. Toen ik er mee wegreed stond de radius op 476km. Maar na 300 km stond er 412km op de actieradius dus ben een beetje lost wat nou onder normale omstandigheden de actieradius is van de auto.

Ik lees veel dat E5 benzine beter is vanwege oa de slijtage etc. Maar rechtvaardigt de meerprijs dit ook qua verbruik?
Het schakelen valt me inderdaad erg tegen. Zeker als je handmatig een verzet omhoog schakelt duurt het erg lang voordat de bak reageert. Is daar veel winst mee te behalen door de door jou genoemde firma's?

De 2.0 trekt erg lekker door, maar ten opzichte van mijn oude 2.0 ecoboost met handbak mis ik wel wat snelheidsbeleving.

Wij zitten qua verbruik gemiddeld op 1:10 à 1:11 met voornamelijk korte ritjes.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

160 is idd een eitje voor deze auto. Ik heb 230 op de klok gehad en heb het idee dat er toen nog wel iets meer in zat.

Wat de schakelmomenten betreft: er zit een niet al te moderne GM/Ford in (met dank aan @205Gutmann die dit een keer heeft uitgezocht). Ontwikkeld in 2005/2006 oid. Die schakelt zeker niet zo netjes als een modernere automaat zoals je in een BMW/Volvo/etc aantreft. Ik noem expres geen VAG want die hebben DSG en de bak in onze S-Maxen is een conventionele automaat met koppelomvormer.

Mijn advies is: even niet teveel focussen op de schakelmomenten. Gewoon een paar 1000km rijden, de bak past zich nog iets aan aan jouw rijgedrag. Op de schakelmomenten is bij onze S-Max niet zoveel aan te merken. In tegenstelling tot andere dingen, zoals bonkerig schakelen van 2>3 en soms wel/soms geen slip in de bak bij accelereren. Ik denk dat je zult zien dat de schakelmomenten niet zo verkeerd zijn. Ik betwijfel ook of een tuningbedrijf veel aan deze bak kan doen. Carrec (toch niet de minste) wilde hem niet eens flushen bij ons, omdat het een zeldzaam model is en niemand hier ervaring mee heeft.
B&O is het volgens mij niet, maar onze S-Max heeft ook een subwoofer onder de bestuurdersstoel. Ik denk dat jouw exemplaar dit ook heeft. Komt inderdaad een prima geluid uit!

Wij rijden vrij veel korte stukjes en rijden 1:9 ongeveer. Bij langere ritten met niet te hoge snelheid is 1:12 wel mogelijk, dan rij je zo ongeveer 650km op een tank. Wij tanken altijd E5 in de vorm van V-Power of BP Ultimate. Iedere garage met kennis (dus de dealer niet :+) raadt dit ook aan. Motor loopt er ook merkbaar mooier op. Ik vind het de meerprijs zeker waard. Geldt ook voor onze vorige S-Maxen, een 1.5 en 1.6 EcoBoost.
205Gutmann schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:26:
[...]
Het schakelen valt me inderdaad erg tegen. Zeker als je handmatig een verzet omhoog schakelt duurt het erg lang voordat de bak reageert. Is daar veel winst mee te behalen door de door jou genoemde firma's?
Ik heb de afgelopen jaren verschillende (conventionele) automaten gereden. Geen van allen schakelden ze vlot op/terug als je dit handmatig deed. Ik denk dat de aansturing in de electronica dat gewoon niet sneller kan. Ik heb ook een Transit Connect met PowerShift bak, die doet het ondanks de dubbele koppeling zeker niet sneller.
De 2.0 trekt erg lekker door, maar ten opzichte van mijn oude 2.0 ecoboost met handbak mis ik wel wat snelheidsbeleving.
Ik heb ook het idee dat dat komt door de betere isolatie en wat afstandelijker rijgedrag van deze generatie.
200km/u voelt ook echt als 140 in deze auto vind ik :+

• Eskiya
Misschien moet ik het ook inderdaad wat tijd geven en niet vergeten dat het een zware mpv is :-P

Ik heb de Fordpass geinstalleerd maar kan er niet zoveel mee. Volgens de chat mdw vd klantenservice is de optie auto op afstand via de app niet beschikbaar voor mijn auto (obv VIN) omdat mijn auto geen connectiviteitsoptie heeft. Veel meer informatie konden zij mij niet geven op de chat en zal ik terug worden gebeld door iemand vd Ford Pass afdeling.

Zijn er mensen met een Fordpass abonnement? en is dat het de €99 pj waard?
Ik heb geen problemen om te betalen voor iets, maar als ik niet van tevoren weet voor welke opties ik betaal dan vind ik het een lastige keuze. Vooral omdat het om €99 pj gaat. Het starten/voorverwarmen vd auto met de App is voor mij een no-brainer.

pass beschikbaar zullen zijn. Op youtube diverse filmpjes bekeken maar daar zie ik bijv. mogelijkheden langskomen die volgens mij niet voor mij van toepassing zullen zijn.
Ik zou het fijn vinden als ik vóóraf kan zien wat de Fordpass mij zal geven.

• LightStar
Eskiya schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:44:

Zijn er mensen met een Fordpass abonnement? en is dat het de €99 pj waard?
Ik heb geen problemen om te betalen voor iets, maar als ik niet van tevoren weet voor welke opties ik betaal dan vind ik het een lastige keuze. Vooral omdat het om €99 pj gaat. Het starten/voorverwarmen vd auto met de App is voor mij een no-brainer.
Ik gebruik het tot nu toe enkel voor het voorverwarmen/koelen van de auto, als ik het goed heb is het abonnement stukje enkel voor de verkeersinfo (in je navigatie) en eventueel voor secure alert (wat beide een los abonnement zal zijn.

Zover ik weet zal ik de auto op afstand kunnen starten ook al heb ik geen abonnement eraan hangen (maar dat zal ik pas volgend jaar ergens kunnen zeggen)

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 23:34
Je hebt geen abonnement nodig om je auto op afstand te starten etc. In de winter zeer handig.. hoef niet te krabben, stuur en stoelen lekker warm. Nadeel is alleen dat mijn deuren elke keer vastgevroren zaten (Focus wagon uit 2019). Maar dan ook echt muurvast. Dat is zeer vervelend en ik had hier geen last van bij mijn vorige Focus.

Je betaalt alleen voor die verkeersinformatie (en misschien een databundel?).

Misschien moet je wat vinkjes aanzetten in je auto? Toestemming geven etc.

Wat kan je doen?

- Auto starten (gaat automatisch weer uit na x aantal minuten). Dus handig in de winter
- Deuren open en dicht doen. Dit gebruik ik nooit want waarom zou ik. Er zit ook een vertraging in.
- Hoeveel brandstof
- Bandenspanning
- Oliekwaliteit

- Je kunt op een kaart zien waar je je auto hebt neergezet. Gebruik ik niet.. volgens mij geen toestemming gegeven aan de app.

[Voor 41% gewijzigd door aalekss op 31-03-2023 14:04]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij kan Ford Pass idd niet gebruikt worden op de S-Max.

• Eskiya
Was blijgemaakt met een dooie mus, omdat ik obv onderstaande, omdat de Transit wel expliciet gemeld wordt.

3 - ****Remote Start beschikbaar bij voertuigen met een automatische transmissie en een FordPass Connect-modem en is niet beschikbaar bij Transit Custom PHEV.

Volgens de handleiding zou ik een Fordpass tegeltje op het scherm vd radio moeten zien en dat heb ik dus niet. Helaasch

• LightStar
Eskiya schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:41:
Was blijgemaakt met een dooie mus, omdat ik obv onderstaande, omdat de Transit wel expliciet gemeld wordt.

3 - ****Remote Start beschikbaar bij voertuigen met een automatische transmissie en een FordPass Connect-modem en is niet beschikbaar bij Transit Custom PHEV.

Volgens de handleiding zou ik een Fordpass tegeltje op het scherm vd radio moeten zien en dat heb ik dus niet. Helaasch
https://www.ford.nl/onder...tiveren-opnieuw-activeren

Misschien deze link eens bekijken ? Hier staat beschreven hoe je kan checken of de auto een modem heeft.

• 205Gutmann
Ik ervaar bij mijn 2017 s-max met 2.0 ecoboost tijdens het opschakelen af en toe een raar geluid. Het lijkt een beetje een piepend of schurend geluid. Het is enkel aanwezig bij het opschakelen.
Volgens de dealer is het niets, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op.

Iemand een idee wat het kan zijn?

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Paling1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:14:

Alvast bedankt.
injectoren willen nog wel eens vervuilen en daardoor gaan 'pissen' ipv sproeien .
Dan slaat er in het slechtste geval een gat in de zuiger.
Kwestie van goede brandstof tanken en af en toe eens een injectorreiniger in de tank gooien .

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
205Gutmann schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:14:
Ik ervaar bij mijn 2017 s-max met 2.0 ecoboost tijdens het opschakelen af en toe een raar geluid. Het lijkt een beetje een piepend of schurend geluid. Het is enkel aanwezig bij het opschakelen.

Ga eens langs een (transmissie) specialist voor een 2nd opinion , het hoort namelijk niet.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
aalekss schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:55:
Je hebt geen abonnement nodig om je auto op afstand te starten etc. In de winter zeer handig.. hoef niet te krabben, stuur en stoelen lekker warm. Nadeel is alleen dat mijn deuren elke keer vastgevroren zaten (Focus wagon uit 2019). Maar dan ook echt muurvast. Dat is zeer vervelend en ik had hier geen last van bij mijn vorige Focus.
Als de auto ouder wordt elk jaar de rubbers insmeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

205Gutmann schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:14:

Kun je het opnemen? Of is het daarvoor te zacht?

Ik heb een idee wat je bedoelt, maar die van ons doet het met name als ie net níet schakelt en je gas los laat voor het moment dat ie normal zou schakelen.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:09
Probeer het eens op te nemen, kom vaak zat gekke geluidjes tegen op het werk. misschien herken ik het

• 205Gutmann
Het geluid is te zacht om op te nemen. Het is niet altijd hoorbaar. Ik hoor het met name als ik met lage snelheid in de bebouwde kom rijdt. Wat @Timmert zegt ervaar ik ook, maar ik hoor het met name als de bak wél schakelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
Paling1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:47:
Thanks!
@Snake

@Ewivis

1.5 (4 cilinder) is in basis hetzelfde blok als de 1.6, alleen vanwege regeltjes dus 100cc minder (maar met hetzelfde vermogen)
Uit eerste hand ken ik het verhaal van een 1.6 die een recall kreeg om de kop te laten checken of deze krom was (slangen waren allemaal al preventief vervangen). Niet het geval maar sinds de recall kvs verbruik. Bijvullen was voldoende, maar de doppen van het kvs reservoir niet zo goed tegen steeds open en dicht draaien en dus waren er 2 of 3 nieuwe opgegaan voordat de boel echt plof zei (kvs eruitgegooid, motor oververhit, lekke koppakking/kromme kop, reparatie van 4500 euro)
Ikzelf heb de 1.5 182pk versie en daarbij is jaarlijks onderhoud essentieel (en vooral de juiste olie) net zoals over het algemeen E5 benzine tanken (een keertje E10 kan geen kwaad).
Modellen met automaat zou ik laten staan omdat WOT bij te lage toeren in gebroken zuigers kan resulteren t.g.b. LSPI. Dit lijkt vaker voor te komen bij de automaatbakken omdat die te laat terugschakelen. Gasgeven doe ik alleen boven de 2500 toeren. Hopelijk blijft alles bij mij heel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 08:36
Dag Fordvriendjes,

Ik ben op zoek naar een dakdrager voor mijn Focus Wagon uit 2015. Hij heeft een gesloten dakrails. Op marktplaats kom ik een verkoper tegen die iets verkoopt dat altijd op een B-Max heeft gezeten met gesloten dakrails. Maar ik kan nergens echt lezen of die ook op mijn Ford zouden passen, laat staan op een andere. Terwijl ik ook veel universele tegenkom. Heeft iemand enig idee? Op de handleiding van de dakdrager staat het volgende:

B-Max 05/2012
SKAV1J-55A062-AA

Als ik er op Google kom ik voor Ford Transit handleidingen tegen

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@Misha reken maar niet op dat die past.
Mijn ervaring is dat gesloten systemen bij Ford voor dat specifieke type zijn.

wat niet past, wordt gelast!

• Duinkonijn
  • Nu online
M’n focus is opgeroepen voor een terugroepactie :')

[Voor 4% gewijzigd door Duinkonijn op 06-04-2023 19:02]

• Heijmenberg99
Duinkonijn schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:02:
M’n focus is opgeroepen voor een terugroepactie :')
Welke generatie hebben we het dan over?

• Duinkonijn
  • Nu online
Heijmenberg99 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:07:
[...]

Welke generatie hebben we het dan over?
2023, zal zo een foto maken

[Voor 55% gewijzigd door Duinkonijn op 06-04-2023 19:35]

• Heijmenberg99
Thanks! Geen heel groot probleem dus.
Heb mijn VIN hier even doorheen gehaald. Voor mijn 2023 model niks gelukkig.
https://www.ford.nl/ondersteuning/terugroepingen

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 08:36
nielsicq schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:38:
@Misha reken maar niet op dat die past.
Mijn ervaring is dat gesloten systemen bij Ford voor dat specifieke type zijn.
Ja, ik heb het gemerkt! Ik ga denk ik maar voor nieuwe Thules

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:11
Ik kom me hier ook melden. Nadat een paar weken terug mijn Renault Clio total loss werd gereden ... Nu trotse bezitter van een jong gebruikte puma st line x uit 2021 met vrijwel alle opties er op van winterpack tot afneembare trekhaak.

Heel blij mee. Wereld van verschil met mijn Clio. Even rustig wennen aan alle opties en de andere rijhoogte!

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb mijn Ford Mondeo Station Mk4 nu al ruim 9 jaar maar ik kwam er gisteren pas achter dat deze 2 'geheime' vakjes heeft! :D

Achter de achterbank en alleen te openen wanneer deze plat ligt:

Beter laat dan nooit! :P _O-

Iemand die weet waar dat achterste vak voor is?
Het lijkt speciaal te zijn want er zit een vorm in met een sleuf die naar onder de achterbank loopt. Je ziet de inkeping zitten.

• Duinkonijn
  • Nu online
Vliegvlug schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:42:
Ik heb mijn Ford Mondeo Station Mk4 nu al ruim 9 jaar maar ik kwam er gisteren pas achter dat deze 2 'geheime' vakjes heeft! :D

[Afbeelding: Verborgen vakjes Ford Mondeo]

Het lijkt speciaal te zijn want er zit een vorm in met een sleuf die naar onder de achterbank loopt. Je ziet de inkeping zitten.
Je gevaren driehoek?

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Denk het niet want daar is het vak te ondiep voor heb ik het idee.
Die geul lijkt wel wat op een water afvoer of een route waar iets van een stroom kabel doorheen zou kunnen.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vliegvlug schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:32:
[...]

Denk het niet want daar is het vak te ondiep voor heb ik het idee.
Die geul lijkt wel wat op een water afvoer of een route waar iets van een stroom kabel doorheen zou kunnen.
Iets van gereedschap lijkt mij waarschijnlijker, heb je hem sinds nieuw of tweedehands?

ping 127.212.23.124

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

pjottum schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:40:
[...]

Iets van gereedschap lijkt mij waarschijnlijker, heb je hem sinds nieuw of tweedehands?
Gereedschap zou inderdaad ook kunnen ja, maar wat :?
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht, was toen net 4 jaar oud, ex-lease kreeg ik de indruk maar dat weet ik niet zeker.

[Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 10-04-2023 13:47]

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:09
gereedschap zit bij je reservewiel, kan zo op de tekeningen ook niet vinden wat er thuis hoort

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:06
Wij hebben een Ford Focus 1.0 Ecoboost 2019 op het oog maar lees erg veel negatieve verhalen over. Toen ik aan de dealer vroeg wat de nadelen zijn van de auto zei hij ook dat de distributieriem in olie zit en dus de olie erg belangrijk is.

Iemand ervaringen?

[Voor 5% gewijzigd door xzaz op 11-04-2023 00:28]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:57
xzaz schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:34:
Wij hebben een Ford Focus 1.0 Ecoboost 2019 op het oog maar lees erg veel negatieve verhalen over. Toen ik aan de dealer vroeg wat de nadelen zijn van de auto zei hij ook dat de distributieriem in olie zit en dus de olie erg belangrijk is.

Iemand ervaringen?
Belangrijk is dat je bij deze motoren de voorgeschreven olie gebruikt. Zal bij de Ford-dealer niet zon probleem zijn.
Kijk vooral uit bij andere garages waar ze het belang van de juiste olie niet weten en ze hun standaard olie er in gooien.

Verkeerde olie kan er voor zorgen dat de riem oplost en delen er van in de oliepomp komen.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

Iemand ervaringen?
Even goed checken welke motor er in ligt. De tweede generatie 1.0 Ecoboost heeft namelijk een ketting in plaats van een riem. Kan me zo voorstellen dat dat probleem dus minder/niet speelt bij die motoren.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hompu schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:20:
[...]

Even goed checken welke motor er in ligt. De tweede generatie 1.0 Ecoboost heeft namelijk een ketting in plaats van een riem. Kan me zo voorstellen dat dat probleem dus minder/niet speelt bij die motoren.
... en elke motor kan ellende hebben.

In dit topic heeft nog niemand zich gemeld met een in de soep gelopen 1 liter, terwijl dit forum (GoT) toch ook last heeft van drive-by (maak een account, drop een probleem, verwacht een oplossing). Geeft mij dus vertrouwen in het blok.

Uit eigen ervaring: ik heb 5 jaar met zo'n blok rondgereden, geen enkel probleem.

ping 127.212.23.124

• xzaz
Dank allen. Ik ben trouwens een null in autotechniek maar wil me wel goed inlezen in hoe en wat. Bij VARA Kassa was onlangs langsgekomen dat vele riemen met deze techniek (dus de riem in de olie) gewoon kapot gingen bij normaal gebruik, dit was weliswaar met een andere type motor maar wel de zelfde techniek.

Ook het feit dat ze weer terug zijn gegaan naar kettingen spreekt toch boekdelen? Of zit ik ik nu teveel in de negatieve bubbel?

Gekke vraag maar hoe check ik welke motor erin ligt kan ik dat online opzoeken of moet ik dat vragen? Onderhoudsboekje lijkt me ook erg belangrijk dan bij deze motor. Bij het optrekken en wegrijden trilde de motor (wat je ook voelde aan de versnellingspook) wat de ford dealer zei dat dit kwam vanwege de 3tak dat deze wat moeilijk te kalibreren is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

xzaz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:44:
Dank allen. Ik ben trouwens een null in autotechniek maar wil me wel goed inlezen in hoe en wat. Bij VARA Kassa was onlangs langsgekomen dat vele riemen met deze techniek (dus de riem in de olie) gewoon kapot gingen bij normaal gebruik, dit was weliswaar met een andere type motor maar wel de zelfde techniek.

Ook het feit dat ze weer terug zijn gegaan naar kettingen spreekt toch boekdelen? Of zit ik ik nu teveel in de negatieve bubbel?
Dat zit je, hele item van kassa ook gevolgd en dat was ook wel erg veel klagen en steunen. Wat een zeik-item was dat vooral :')
Gekke vraag maar hoe check ik welke motor erin ligt kan ik dat online opzoeken of moet ik dat vragen? Onderhoudsboekje lijkt me ook erg belangrijk dan bij deze motor. Bij het optrekken en wegrijden trilde de motor wat de ford dealer zei dat dit kwam vanwege de 3tak dat deze wat moeilijk te kalibreren is?
Je kan het altijd zien op het motorblok. Daarnaast zou het ook moeten af te lijden zijn van het bouwjaar en model.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:44

amphora

Websites & Fotografie

Touchdomex schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:48:
[...]

Je kan het altijd zien op het motorblok. Daarnaast zou het ook moeten af te lijden zijn van het bouwjaar en model.
Maar hoe zie je dat op het motorblok als leek? En waar vind ik een overzicht van bouwjaren/modellen en types?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:04
Hompu schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:20:
[...]

Volgens mij - althans dat is wat ik lees op diverse Ford internet forums - heeft de MK4 versie van de Focus met een 1.0 EcoBoost altijd een ketting en geen riem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

amphora schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:27:
[...]

Maar hoe zie je dat op het motorblok als leek? En waar vind ik een overzicht van bouwjaren/modellen en types?
Ik zit hier te een beetje te grasduinen: https://www.automobile-ca...coboost_85.html#gsc.tab=0

Kan je overigens erg veel vinden, maar ik heb nog niet de motorspecs gevonden.
Voor alle motoren geldt dat daar de juiste olie in moet en de distributieriem na xKM of jaar vervangen moet worden. De olie kan de 2 euro versie van de Action zijn, maar ook de 90 euro versie van de VW dealer. Voor Ford verwacht ik dat dat ergens in het midden ligt.

@xzaz Kassa ging over de 1.2 van Stellantis, voorheen PSA, dus Peugeot, Citroen, Opel etc. - heel ander blok, heel ander onderhoud etc - en Stellantis gaf aan dat ze nu het herstel gaan betalen.

Over kettingen:
Dat deed VW ook op de TSI blokken, in 2012. Een ketting rekt op (zie je fiets, je ketting hangt op een gegeven moment slap), zeker met de krachten in een motor. Daarom zitten er van die geleiders in die dan de ketting strak houden. In die TSI blokjes ging dat niet helemaal goed, en die vielen massaal uit na een tijdje gerateld te hebben. De importeur, Pon, zei toen: "Neehoor, product eigenschap." - en dat was het einde van de vermeende betrouwbaarheid van VW. (zie YouTube: 1.2 TSI faulty timing chain rattle)

Kortom: allemaal hebben ze wat.

[Voor 25% gewijzigd door pjottum op 11-04-2023 11:43]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 20:31

Iemand ervaringen?
Ik rijd sinds mei 2020 in een (toen nieuwe) Focus ST Line Wagon met 1.0 125 pk EcoBoost. Nul problemen, gisteren de 80k op de teller gezet.

Dat getril (vooral merkbaar bij ~100 km/u rijden) komt inderdaad door de driecilinder. Dat kan je evt. uitschakelen (afhankelijk van welke versie je hebt volgens mij - bij mijn ST Line kan dat dus wel) door deze in de sportstand (knop naast de pook) te zetten. Daar rijd ik eigenlijk standaard in als ik een 80+ km/u weg op moet. Bijkomend voordeel is dat je iets meer koppel hebt dan standaard waardoor de auto wat vlotter reageert.

[Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 11-04-2023 13:20]

Komoot

• Eskiya
Ik zoek stoelhoezen voor mijn s-max dat het liefst specifiek voor de s-max is en naadloos over de stoelen past. Wil de stoelen achterin voorzien van (waterdichte) stoelhoezen onder de kinderzitjes ter bescherming. Ford heeft universele stoelhoezen. Iemand nog tips?

• xzaz
MaSw85 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:19:
[...]

Ik rijd sinds mei 2020 in een (toen nieuwe) Focus ST Line Wagon met 1.0 125 pk EcoBoost. Nul problemen, gisteren de 80k op de teller gezet.

Dat getril (vooral merkbaar bij ~100 km/u rijden) komt inderdaad door de driecilinder. Dat kan je evt. uitschakelen (afhankelijk van welke versie je hebt volgens mij - bij mijn ST Line kan dat dus wel) door deze in de sportstand (knop naast de pook) te zetten. Daar rijd ik eigenlijk standaard in als ik een 80+ km/u weg op moet. Bijkomend voordeel is dat je iets meer koppel hebt dan standaard waardoor de auto wat vlotter reageert.
Laat je hem dan gewoon bij de dealer onderhouden? Hoe zit het met kvs en olieverbruik?

• _Anvil_
Vliegvlug schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:42:

[Afbeelding: Verborgen vakjes Ford Mondeo]

Joh! Ik heb ook een mk4, ga straks ff kijken bij de mijne wat daar zit :)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

_Anvil_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:54:
[...]

Joh! Ik heb ook een mk4, ga straks ff kijken bij de mijne wat daar zit :)
Ben benieuwd of dat specifiek gevormde vak bij jou wel inhoud heeft!
Hoor het graag :)
Pagina: 1 ... 115 116 117 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee