Gaaf! Ik heb een race red ST-Line X(hatchback) met assistance pack en winter pack.LightStar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:36:
[...]
ST-Line X met alle opties op het headup display na..

Gaaf! Ik heb een race red ST-Line X(hatchback) met assistance pack en winter pack.LightStar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:36:
[...]
ST-Line X met alle opties op het headup display na..
Ik wel een wagon, vooral van het winter pack ga ik genieten (en remote start wat werkt op een automaat)Heijmenberg99 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Gaaf! Ik heb een race red ST-Line X(hatchback) met assistance pack en winter pack.
[Voor 58% gewijzigd door LightStar op 17-02-2023 13:40]
niceLightStar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:58:
En hij staat er ! Het weer laat het niet echt toe maar hier 1 foto!
[Afbeelding]
hoi
Yes dat kan dieDuinkonijn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:24:
[...]
nice![]()
kan je je kofferbak ook openen met je voet?
[Voor 39% gewijzigd door LightStar op 17-02-2023 08:37]
Ik teken nergens meer voor
Tnx, ja dat is idd met sync4Quakie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:49:
@LightStar nice ride! Veel plezier ermee. Apple carplay in cluster, dat is zeker met sync 4?
[Voor 48% gewijzigd door Duinkonijn op 17-02-2023 10:09]
hoi
Ja dat is idd wel fijn, ziet er ook wat netter uit zo zonder kabels.Duinkonijn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:06:
ik vind het zo fijn dat het nu draadloos is.. geklooi met kabels.
ben er nogsteeds niet over uit of ik de wagon had moeten nemen..
Hij is wel zuiniger dan m`n Fiesta, zit nu al op 5,3
Wieltje gevonden! Automatische ruitenwissers doen het. De auto is afgelopen dinsdag gebracht door de dealer.badkuip schreef op dinsdag14 februari 2023 @ 10:31:
@nielsicq op zoek naar het wieltje dus![]()
Bedankt voor de tip!
Voor zover ik weet is automagische kofferbak opening voorbehouden aan wagons van de mk4, de eerdere generaties gaan wel van het slot maar niet verder open. Zie je normale gasveren bij de achterklep?badkuip schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:18:
[...]
Wieltje gevonden! Automatische ruitenwissers doen het. De auto is afgelopen dinsdag gebracht door de dealer.
[Afbeelding]
Auto rijdt heerlijk! Kom van een Toyota CH-R dus de kofferbakruimte van de focus is geweldig!
Ik heb er nog twee vragen over.
Als ik twee keer snel op het kofferbakknopje van de afstandsbediening druk, dan hoor ik dat de kofferklep van het slot gaat. Vanzelf omhoog gaan doet ie niet. Hoe hoort het te werken?
Zou dit model keyless entry moeten hebben? Dat werkt dus niet, in ieder geval moet je op het knopje op de afstandsbediening drukken. De start/stop knop gaat wel keyless. Voor de rest heeft ie wel alle frutsels zoals automatische ruitenwissers en automatische verlichting. Automatisch inklapbare spiegels heeft ie ook weer niet..
Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker
Mooi! Als ik ooit een nieuwe auto koop neem ik ook een felle kleur. Alles is grijs/zwart/wit, dan liever een mooie felle kleur.LightStar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:58:
En hij staat er ! Het weer laat het niet echt toe maar hier 1 foto!
[Afbeelding]
Ja wij houden wel van kleur (wat je zegt er is al zoveel zwart wit of grijs). Onze vorige was een Megane in Blue cosmos (wat donkerder blauw maar als die gewassen was een prachtige kleur).TMC schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:17:
[...]
Mooi! Als ik ooit een nieuwe auto koop neem ik ook een felle kleur. Alles is grijs/zwart/wit, dan liever een mooie felle kleur.
Zolang die aanstaat zal die aan blijven staan (dat moet ook gezien je anders een issue kan hebben als je sleutel leeg is onder het rijden).205Gutmann schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:47:
Kan in zo'n geval iemand instappen en met de auto wegrijden, of zit er een beveiliging op?
Maar het is toch vreemd dat je de auto onbeheerd met draaiende motor moet achterlaten voor een software update?LightStar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Zolang die aanstaat zal die aan blijven staan (dat moet ook gezien je anders een issue kan hebben als je sleutel leeg is onder het rijden).
Zodra de auto uit gezet wordt dan zal die (uiteraard) niet meer gestart kunnen worden zonder de sleutel in de buurt.
wat niet past, wordt gelast!
[Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 19-02-2023 16:55]
Wat voor reader/programma gebruik je?AndRo555 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:52:
Ondertussen rijd ik een half jaar in een 1.5 Ecoblue Ford Focus automaat uit 2020. Af en toe heb ik het probleem dat bij het vertrekken aan het licht (na start-stop), de wagen voor geen meter vooruit te branden is. Alsof ik met een 0.5 diesel rijdt. Met het gaspedaal tegen de vloer klimt die traag tot 4000rpm en schakelt dan op naar tweede.
Na een tiental seconden is het voorbij en rijdt die weer als normaal. Geen motorstoringslampjes en ook geen foutcodes via obd te zien.
Zijn hier mensen met dezelfde ervaring? Naar de dealer gaan heeft weinig zin, want het komt maar 1 keer om de ~1500km voor…
Van wat ik op het internet vind zou het een ‘limp mode’ kunnen zijn vanwege te hoge temperatuur omwille van een defecte thermostaat. Maar dat lijkt alleen bij Transits te zijn met de grotere motor.
Helaas, je wilt graag een storing krijgen ?Kalevandaal schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:53:
@AndRo555 ik heb de 1,5 liter 150 pk automaat uit 2019.
Zit nu over de 80k maar herken jouw klacht (helaas) niet
Met een Fiesta heb ik dit gehad. Was toen een defecte ontsteker meen ikAndRo555 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:52:
Ondertussen rijd ik een half jaar in een 1.5 Ecoblue Ford Focus automaat uit 2020. Af en toe heb ik het probleem dat bij het vertrekken aan het licht (na start-stop), de wagen voor geen meter vooruit te branden is. Alsof ik met een 0.5 diesel rijdt. Met het gaspedaal tegen de vloer klimt die traag tot 4000rpm en schakelt dan op naar tweede.
Na een tiental seconden is het voorbij en rijdt die weer als normaal. Geen motorstoringslampjes en ook geen foutcodes via obd te zien.
Zijn hier mensen met dezelfde ervaring? Naar de dealer gaan heeft weinig zin, want het komt maar 1 keer om de ~1500km voor…
Van wat ik op het internet vind zou het een ‘limp mode’ kunnen zijn vanwege te hoge temperatuur omwille van een defecte thermostaat. Maar dat lijkt alleen bij Transits te zijn met de grotere motor.
hoi
Als je het start stop systeem uitzet komt het probleem dan ook 1x in de 1500km voor?AndRo555 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:52:
Het komt alleen voor met start stop actief. Die paar keer dat het voorkomt lijkt het er dus op dat het niet meer zou voorkomen met start stop uitgeschakeld.Hegeman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Als je het start stop systeem uitzet komt het probleem dan ook 1x in de 1500km voor?
De 1.5 benzine is wel een andere motor en (totaal) andere versnellingsbak, weinig om op af te gaan jammer genoeg.Kalevandaal schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:53:
@AndRo555 ik heb de 1,5 liter 150 pk automaat uit 2019.
Zit nu over de 80k maar herken jouw klacht (helaas) niet
Het is een diesel…Duinkonijn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Met een Fiesta heb ik dit gehad. Was toen een defecte ontsteker meen ik
[Voor 10% gewijzigd door ijdod op 23-02-2023 16:58]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Lijkt me dat het geen error melding is maar een waarschuwing. Niet zo gek want iemand kan er bij een dergelijk model wel vanuit gaan dat dit systeem actief is. Dus denk dat het daarom niet uit te zetten is (althans niet officieel, misschien via een omweg)ijdod schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:39:
Na aanhoudende issues met de versnellingsbak van mijn Mk4 Focus (4x de bak er onder uit met 65k op de teller...) ingeruild voor een andere. Deze heeft een hele rits aan driver's assist features. Na het even aangekeken te hebben, besloten de Adaptive Cruise Control (ACC) uit te zetten (of beter: terug naar traditionele cruise control.). Dit gaat gewoon via het voertuig-menu.
Gevolg is dat nu elke rit, als je de CC aanzet, er een errormelding zichbaar en hoorbaar is, dat het automatisch remmen uitstaat. Heeft iemand enig idee of dit uit te zetten is?
(ACC, in elk geval de implementatie in de Focus, kan ons niet bekoren. Hoewel ik wel een aantal scenario's kan zien waar het meerwaarde zou kunnen hebben, is het voor de meeste woon/werk ritten in de spits een drama. Het verstoort de anticipatie op de rest van het verkeer, remt onnodig, enzovoorts. Helaas is het niet naar behoefte aan en uit te zetten tijdens het rijden. Helaas is het uitzetten via het menu dus ook niet zonder issues. Overigens is het feit dat de auto die melding geeft een van de redenen dat ik dit soort features met wantrouwen bekijk. Kennelijk gaan ze er dus al vanuit dat mensen niets doorhebben en er van uitgaan dat de auto zelf wel zal remmen...).
Dat is wel gek. Ik vind persoonlijk de ACC één van de beste in zo een beetje alle auto's waar ik in gereden heb. Veel gebruikers van de Focus zijn hier ook mee eens en de auto anticipeert goed op zaken. Vergeleken met een Tesla is de ACC van Ford een verademing.ijdod schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:39:
Na aanhoudende issues met de versnellingsbak van mijn Mk4 Focus (4x de bak er onder uit met 65k op de teller...) ingeruild voor een andere. Deze heeft een hele rits aan driver's assist features. Na het even aangekeken te hebben, besloten de Adaptive Cruise Control (ACC) uit te zetten (of beter: terug naar traditionele cruise control.). Dit gaat gewoon via het voertuig-menu.
Gevolg is dat nu elke rit, als je de CC aanzet, er een errormelding zichbaar en hoorbaar is, dat het automatisch remmen uitstaat. Heeft iemand enig idee of dit uit te zetten is?
(ACC, in elk geval de implementatie in de Focus, kan ons niet bekoren. Hoewel ik wel een aantal scenario's kan zien waar het meerwaarde zou kunnen hebben, is het voor de meeste woon/werk ritten in de spits een drama. Het verstoort de anticipatie op de rest van het verkeer, remt onnodig, enzovoorts. Helaas is het niet naar behoefte aan en uit te zetten tijdens het rijden. Helaas is het uitzetten via het menu dus ook niet zonder issues. Overigens is het feit dat de auto die melding geeft een van de redenen dat ik dit soort features met wantrouwen bekijk. Kennelijk gaan ze er dus al vanuit dat mensen niets doorhebben en er van uitgaan dat de auto zelf wel zal remmen...).
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Helaas kun je de melding alleen er niet uithalen. Theoretisch gezien zou je met forscan de hele adaptive cruise control kunnen uitschakelen met eventueel een andere schakelaar. Geen idee of dat invloed heeft op andere zaken die aanwezig zijn.ijdod schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:39:
[Voor 7% gewijzigd door nielsicq op 24-02-2023 14:53]
[Voor 12% gewijzigd door JustFogMaxi op 24-02-2023 16:12]
Nice volgens mij de eerste die ik zie in Race red! Geniet ervan !Heijmenberg99 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:30:
Dames, heren,
Het moment is daar! De focus is gearriveerd[Afbeelding]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat werkte bij de Fiesta MK8 wel, maar bij een MK3.5 Focus weer niet.nielsicq schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:48:
Weet je zeker dat de auto niet op slot wil?
Als ik op sluiten druk op de afstandsbediening dan gaat de Fiesta keurig op slot.
Eventueel met de noodsleutel opslot doen.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
ping 127.212.23.124
Maar die is 2 jaar en die zijn voorbij...Marcel Br schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:33:
Ik zou me heel druk maken, garantie is garantie.
ping 127.212.23.124
Nee. Althans, hoogstens rond wisseling zomer/winter tijd :-)stijn014 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
Nog mensen bij wie de klok altijd een uur wil achterlopen?
Ja.. erg hinderlijk en ik heb er ook nog geen oplossing voor..stijn014 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
"Don't let your dreams be memes"
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
In mijn focus mk3 2011 heb ik het uit gezet dat hij het automatisch moet doen. Verander het zelf met 2 knoppen elke keer. Naja elke keer.. 2x in het jaar dus 4 knopjes.. dat lukt me nog welstijn014 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC
M'n zwager heeft onder Ford fabrieksgarantie na ruim 3 jaar een nieuwe accu gekregen. En dat was niet eens bij een Ford dealerGekkeRipper schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:39:
Ik zou coulance redelijk vinden. Een accu is een slijtage onderdeel en je garantie is verlopen. Echter gezien het consumentenrecht mag de verkoper coulance bieden en vanuit de koper mag er ook wat betaald worden, maar niet volledig.
Oh, vind juist dat de Focus nogal 'schokkend' kan remmen af en toe. Dat deed de Golf die ik daarvoor tijdelijk had toch iets beter. Nou had die Golf wel weer andere nadelen, daar niet van.OMD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:17:
[...]
Dat is wel gek. Ik vind persoonlijk de ACC één van de beste in zo een beetje alle auto's waar ik in gereden heb. Veel gebruikers van de Focus zijn hier ook mee eens en de auto anticipeert goed op zaken. Vergeleken met een Tesla is de ACC van Ford een verademing.
Wanneer bijvoorbeeld een auto voor je neus invoegt maar deze rijd sneller dan vertraagd de Focus niet, hij meet dat de auto accelereert en houdt jouw snelheid constant. Heb je hem wel op minimaal 3 streepjes afstand staan? Dan heeft de auto veel meer tijd om te reageren.
[Voor 5% gewijzigd door InZane op 02-03-2023 15:39]
Dat is dan hele nette coulance!SniperGuy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:09:
De klok in Sync3 kan je syncen aan GPS, maar die doet niets met zomer/wintertijd. Die zal je zelf in moeten stellen
[...]
M'n zwager heeft onder Ford fabrieksgarantie na ruim 3 jaar een nieuwe accu gekregen. En dat was niet eens bij een Ford dealer
Ja ik ben bekend met de regels in Nederland. Maar als ik binnen de bebouwde kom de ACC erop heb met 3 of 4 streepjes dan vertoont ie alsnog hetzelfde gedrag. Ik heb liever dat ie regelmatig remt, in plaats van aan-uit-aan-uit. Er zijn andere merken die dat wel kunnen.GekkeRipper schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
@InZane het probleem is 1 streepje. Dan heeft de auto weinig veiligheidsmarge en zal dus harder en abrupter moeten remmen. Zo'n systeem werkt het best als je ongeveer 2 seconden volgafstand instelt. Dat is veilig, ook als je zonder ACC rijdt is dat de stelregel in Nederland. Als er dan een auto tussenkomt zal de ACC rustig reageren. Tevens erger je er zelf niet zo aan omdat het gat eigenlijk best groot was en er dus best iemand tussen kon.
Veel plezier van je tesla model y. Een klasse hoger dan een Focus natuurlijk.
[Voor 5% gewijzigd door InZane op 02-03-2023 16:27]
Binnen de bebouwde kom acc aan?InZane schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:25:
[...]
Ja ik ben bekend met de regels in Nederland. Maar als ik binnen de bebouwde kom de ACC erop heb met 3 of 4 streepjes dan vertoont ie alsnog hetzelfde gedrag. Ik heb liever dat ie regelmatig remt, in plaats van aan-uit-aan-uit. Er zijn andere merken die dat wel kunnen.
Op de snelweg voorkom je abprupt remmen toch niet, al heb je 10 streepjes. Er zijn altijd mensen die vinden dat ze hun blik wel vlak voor je mogen gooien waardoor de ACC gelijk in paniek schiet.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput
Ja ok,maar de ring rekende ik niet mee als binnen de bebouwde komInZane schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:50:
[...]
Tja, als ik op de ring rij ofzo werkt dat prima hoor. Ik ben gewoon lui
Waarom niet, doe ik ook hier in Utrecht. Op 54km/u langs de flitspaal. Netjes automatisch afstand houden als het een beetje druk is. Alleen remmen voor een stoplicht. Ok, het is even wennen en je moet er op durven vertrouwen misschien.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
[Voor 45% gewijzigd door LightStar op 04-03-2023 20:09]
Om alle modules te kunnen zien heb je idd een kabel die (automatisch) kan switchen.LightStar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:55:
Zijn hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met kabels voor Forscan ? Ik heb hier een kabel liggen (elm327 zonder dipswitch) die werkt wel maar laat niet alles zien (dat zegt forscan ook in de software) kan dat een driver ding zijn of moet ik een andere kabel hebben ? Ik wil 2 dingen aanpassen.., autolock (snap niet waarom dat niet gewoon via de boordcomputer kan) en ik wil de drl achter aan hebben (altijd).
Edit, na nog een keer kijken krijg ik iets meer info uit de BdyCM en heb ik de Autolock aangezet alleen dan nog de drl achter en wat dat zou moeten zijn qua setting staat die al goed (dit zou DRL include park lamps moeten zijn)
Wel ik nog een aantal DRL conditions met ook Option a en option b
[Afbeelding]
Kun je met deze tool ook de cylinder uitschakeling bij een Ford Focus MK4.5 uitschakelen in de ‘normal’ stand? Zo irritant dat ie op 2 cylinders gaat rijden ipv 3. Rij nu altijd standaard in de sport stand omdat te voorkomen…LightStar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:55:
Zijn hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met kabels voor Forscan ? Ik heb hier een kabel liggen (elm327 zonder dipswitch) die werkt wel maar laat niet alles zien (dat zegt forscan ook in de software) kan dat een driver ding zijn of moet ik een andere kabel hebben ? Ik wil 2 dingen aanpassen.., autolock (snap niet waarom dat niet gewoon via de boordcomputer kan) en ik wil de drl achter aan hebben (altijd).
Edit, na nog een keer kijken krijg ik iets meer info uit de BdyCM en heb ik de Autolock aangezet alleen dan nog de drl achter en wat dat zou moeten zijn qua setting staat die al goed (dit zou DRL include park lamps moeten zijn)
[Afbeelding]
Die spreadsheet had ik nog niet gezien, en ja ik heb een save gedaan van de config (maar tot nu toe enkel de autolock er op gezet), ik zat al te kijken na een andere kabel om verdere dingen te doen.nielsicq schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:18:
[...]
Om alle modules te kunnen zien heb je idd een kabel die (automatisch) kan switchen.
Forscan adviseert deze kabels: https://forscan.org/download.html
Advies maak altijd een backup en gebruik een goeie kabel. Zeker als je fabrieksgarantie hebt.![]()
Bij de Focusclub hebben ze een spreadsheet voor de mk4 waarmee je de aanpassingen kan doen.
De mk4.5 zal daar wellicht veel op lijken.
Geen idee het kan vast maar daar waag ik mij niet aan, ik kijk meer na functionele dingen.Tux3.14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:27:
[...]
Kun je met deze tool ook de cylinder uitschakeling bij een Ford Focus MK4.5 uitschakelen in de ‘normal’ stand? Zo irritant dat ie op 2 cylinders gaat rijden ipv 3. Rij nu altijd standaard in de sport stand omdat te voorkomen…
Nee helaas niet. Dit zit helaas niet in de configuratie.Tux3.14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:27:
[...]
Kun je met deze tool ook de cylinder uitschakeling bij een Ford Focus MK4.5 uitschakelen in de ‘normal’ stand? Zo irritant dat ie op 2 cylinders gaat rijden ipv 3. Rij nu altijd standaard in de sport stand omdat te voorkomen…
[Voor 22% gewijzigd door nielsicq op 05-03-2023 09:18. Reden: Cilinder uitschakeling]
Mijn huidige MK4 uit 2019 heeft het helaas wel. Dus na het starten altijd direct naar ‘sport’ modus. In juni/juli krijg ik een MK4.5, dus ben benieuwd.nielsicq schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:38:
[...]
Nee helaas niet. Dit zit helaas niet in de configuratie.
Edit: Er is wel iemand die een module heeft gemaakt omdat te omzeilen https://www.formod.eu/nostop.php
Als ik mij niet vergis hebben latere mk4 en dan ook de mk4.5 geen cilinder uitschakeling meer?
Kan zo geen bron vinden helaas.
[Voor 7% gewijzigd door Tux3.14 op 05-03-2023 10:56]
Grappig, ik heb een mk4 maar met de 1.5 3 cylinder en of die heeft dit niet, of ik merk het niet, of het is kapot.Tux3.14 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:49:
[...]
Mijn huidige MK4 uit 2019 heeft het helaas wel. Dus na het starten altijd direct naar ‘sport’ modus. In juni/juli krijg ik een MK4.5, dus ben benieuwd.
Edit: ik lees inderdaad op diverse fora dat de MK4.5 MHEV uitvoeringen het niet meer hebben
ping 127.212.23.124
De 1.5 schijnt iets te hebben wat de vibraties opvangt, maar de 1.0 heeft dat dan weer niet. Althans, dat zag ik vanochtend voorbij komen op wat diverse UK Ford forums.pjottum schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:15:
[...]
Grappig, ik heb een mk4 maar met de 1.5 3 cylinder en of die heeft dit niet, of ik merk het niet, of het is kapot.
Het is een Ford, ik heb eigenlijk nog niks gevonden wat niet werkt, dus dat zal dit wel zijn.![]()
(ik ben een zeer tevreden Ford rijder, maar .. )
Ik heb een 12 euro kabel (die met oranje/blauwe sticker) Je kan jouw kabel ook ombouwen met een handmatige switch. Heeft die van mij ook en werkt primaLightStar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:55:
[Afbeelding]
Denk de kortste klap naar de sloop een radio omlijsting en een climate control paneel scoren. Volgens mij is het plug and play en anders een kleine aanpassing in de asbuilt van de auto._Anvil_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:
Hoi Ford rijdende tweakers,
Ik wil de radio van mijn 2008 Ford Mondeo graag vervangen voor een after market Android exemplaar (wel plug& play voor deze auto, dus met CANbus info, behoud van stuurbediening etc.), maar ik zit met het probleem dat de climatronic info onderin de display van de radio zelf wordt getoond (zie plaatje). De meeste Mondeo's met clima hebben deze info in aparte displays bij de knoppen. Als ik mail met bedrijven die ze verkopen geven ze ook aan dat ze hier geen oplossing voor hebben.
Tips zijn welkom!
[Afbeelding]
Gefeliciteerd!Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:48:
Na maanden zoeken eindelijk een S-Max kunnen vinden. Het is een ST-Line 7 Pers 2.0L met bouwjaar 2018.
Wel in Duitsland weliswaar. Maargoed proefritje is gemaakt en koopcontract is ondertekend. Eind deze maand ga ik hem zelf ophalen. Nog tips voor een zo laag mogelijke BPM?
ping 127.212.23.124
Mooie auto man, gefeliciteerd!Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:48:
Na maanden zoeken eindelijk een S-Max kunnen vinden. Het is een ST-Line 7 Pers 2.0L met bouwjaar 2018.
Wel in Duitsland weliswaar. Maargoed proefritje is gemaakt en koopcontract is ondertekend. Eind deze maand ga ik hem zelf ophalen. Nog tips voor een zo laag mogelijke BPM?
[Afbeelding]
Als de auto schoonheidsfoutjes heeft een tegentaxatie laten doen.Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:48:
[Afbeelding]
Ik zie net dat het broertje van jouw auto nu bij Sutherland te koop staat! Scheelt dat nog veel qua geld met jouw eigen import actie?
Dit geen optie? heb ook een android radio in mn fiesta zitten die een deel van de clima kan aansturen via het can netwerk Zie ze voor verschillende prijzen voorbij komen dit is toevallig net een van de duurdere..._Anvil_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:
Hoi Ford rijdende tweakers,
Ik wil de radio van mijn 2008 Ford Mondeo graag vervangen voor een after market Android exemplaar (wel plug& play voor deze auto, dus met CANbus info, behoud van stuurbediening etc.), maar ik zit met het probleem dat de climatronic info onderin de display van de radio zelf wordt getoond (zie plaatje). De meeste Mondeo's met clima hebben deze info in aparte displays bij de knoppen. Als ik mail met bedrijven die ze verkopen geven ze ook aan dat ze hier geen oplossing voor hebben.
Tips zijn welkom!
[Afbeelding]
[Voor 3% gewijzigd door Uberdude op 13-03-2023 20:41]
Joh, ik ben sinds oktober actief aan het zoeken geraakt. Zelfs paar keer contact gehad met Sutherland met de vraag of zij nog een 2L verwachtten. Toen ik steeds meer op een dood spoor kwam de knoop doorgehakt om toch in DL te kijken.Timmert schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:25:
[...]
Ik zie net dat het broertje van jouw auto nu bij Sutherland te koop staat! Scheelt dat nog veel qua geld met jouw eigen import actie?
[Voor 5% gewijzigd door Eskiya op 13-03-2023 23:13]
Sutherland is een gek bedrijf. Ik heb ook een paar keer contact met ze gehad toen ik op zoek was naar een S-Max 2.0 EcoBoost, maar het lijkt wel alsof de vestigingen niet samenwerken op gebied van auto's die 'in de pijplijn' zitten. 30k is een mooie prijs voor een 2018 auto met deze lage kilometerstand, ook al komen de invoerkosten er nog bovenop. Veel plezier ermee, en als je tips/tricks wil hebben horen we het wel!Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:12:
[...]
Joh, ik ben sinds oktober actief aan het zoeken geraakt. Zelfs paar keer contact gehad met Sutherland met de vraag of zij nog een 2L verwachtten. Toen ik steeds meer op een dood spoor kwam de knoop doorgehakt om toch in DL te kijken.
Precies dezelfde specs.
Ik heb mijn auto bij een Ford dealer dichtbij Dortmund gekocht, altijd Ford dealer onderhouden (laatste 3.000km geleden)
Mijn auto heeft 43.000km op de teller en heb hem gekocht voor €30.000, incl. 1 jaar garantie (verplicht in DL) + 2 jaar Tüv / APK en krijg er een volle tank in.
Vandaag indicatie opgevraagd voor een rest-bpm en daar moet ik rekening houden met +/- €5500.
Dat is dan rest-bpm, rdw-leges (€129,80) + taxatie/bpm aanvraag in.
Ik wist van tevoren ook wel dat ik niet extreem goedkoper uit zou zijn en was de uitdaging in DL ook niet aangegaan als ik er 1tje in NL op de kop kon tikken. Maar de tijd begon te tikken voor mijn huidige auto, omdat de APK volgende maand verloopt en rekening moet houden met forse gebreken.
Da's zeker een nette prijs.Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:12:
[...]
Joh, ik ben sinds oktober actief aan het zoeken geraakt. Zelfs paar keer contact gehad met Sutherland met de vraag of zij nog een 2L verwachtten. Toen ik steeds meer op een dood spoor kwam de knoop doorgehakt om toch in DL te kijken.
Precies dezelfde specs.
Ik heb mijn auto bij een Ford dealer dichtbij Dortmund gekocht, altijd Ford dealer onderhouden (laatste 3.000km geleden)
Mijn auto heeft 43.000km op de teller en heb hem gekocht voor €30.000, incl. 1 jaar garantie (verplicht in DL) + 2 jaar Tüv / APK en krijg er een volle tank in.
Vandaag indicatie opgevraagd voor een rest-bpm en daar moet ik rekening houden met +/- €5500.
Dat is dan rest-bpm, rdw-leges (€129,80) + taxatie/bpm aanvraag in.
Ik wist van tevoren ook wel dat ik niet extreem goedkoper uit zou zijn en was de uitdaging in DL ook niet aangegaan als ik er 1tje in NL op de kop kon tikken. Maar de tijd begon te tikken voor mijn huidige auto, omdat de APK volgende maand verloopt en rekening moet houden met forse gebreken.
[Voor 0% gewijzigd door pjottum op 15-03-2023 16:46. Reden: /rant]
ping 127.212.23.124
Ik heb echt zo’n idee dat het voor plofmotorverslaafden nooit ver genoeg kan.. dat bereik. Over 10 jaar als je 1000 km haalt op een acculading en in 5 minuten 500 km kan laden dan blijft dezelfde grammafoonplaat afgespeeld worden.pjottum schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:46:
Dit is toch gewoon die ID-4 van Ford?
Al lang te zien op autoweek.nl? https://www.autoweek.nl/a...swagen-basis-vooruitblik/
Gewoon de zoveelste boring SUV met een batterij waar je dan op moet zitten: te zwaar, komt niet ver genoeg, voldoet totaal niet en overtuigd ook niet. Multimedia vermoedelijk te traag, alle handige knopjes wegbezuinigd waardoor het hoger zetten van de temperatuur hetzelfde effect heeft als op je telefoon staren.
Maar: De gemiddelde uitstoot van de vloot gaat omlaag dus hopelijk kunnen ze dan de Fiesta & Focus blijven bouwen - ik vrees het ergste.
/rant
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput
Nah, dat denk ik niet. De huidige ranges zijn gewoon onhandig bij lange (vakantie) ritten, in vergelijking met een verbrandingsmotor. En dan heb ik het niet eens over situaties waarin er een caravan achter hangt, zoals bij ons. Als ik met caravan dezelfde range haal als met onze huidige auto met verbrandingsmotor, en ik kan fatsoenlijk laden zonder de caravan af te koppelen en ander gehannes, ben ik direct om.Glashelder schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:17:
[...]
Ik heb echt zo’n idee dat het voor plofmotorverslaafden nooit ver genoeg kan.. dat bereik. Over 10 jaar als je 1000 km haalt op een acculading en in 5 minuten 500 km kan laden dan blijft dezelfde grammafoonplaat afgespeeld worden.
/rant
Ik vind hem best geslaagd
Oh, nee hoor: Ik wil gewoon geen SUV. Dus als dan die 1000km in een Focus kan, dan graag. 500km ook goed, trouwens, dan beperk ik me tot 500km per dag op weg naar Italie.Glashelder schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:17:
[...]
Ik heb echt zo’n idee dat het voor plofmotorverslaafden nooit ver genoeg kan.. dat bereik. Over 10 jaar als je 1000 km haalt op een acculading en in 5 minuten 500 km kan laden dan blijft dezelfde grammafoonplaat afgespeeld worden.
/rant
ping 127.212.23.124
Waarom mensen hun huis meenemen op vakantie zal ik nooit snappen.Timmert schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:25:
[...]
Nah, dat denk ik niet. De huidige ranges zijn gewoon onhandig bij lange (vakantie) ritten, in vergelijking met een verbrandingsmotor. En dan heb ik het niet eens over situaties waarin er een caravan achter hangt, zoals bij ons. Als ik met caravan dezelfde range haal als met onze huidige auto met verbrandingsmotor, en ik kan fatsoenlijk laden zonder de caravan af te koppelen en ander gehannes, ben ik direct om.
Om allerlei redenen die jij kennelijk nooit zult snappenMarcel Br schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:10:
[...]
Waarom mensen hun huis meenemen op vakantie zal ik nooit snappen.
In de elektrische wagens van het Fiesta segment (waar Ford niet in gaat spelen) is de range toch matig. Een peugeot 208 haalt 250 kilometer. Mooi voor woon werk verkeer, maar een dagje naar Francorchamps vanuit Vlaanderen? Dat is een stuk van je dag op een parking aan een laadpaal staan.Timmert schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:25:
[...]
Nah, dat denk ik niet. De huidige ranges zijn gewoon onhandig bij lange (vakantie) ritten, in vergelijking met een verbrandingsmotor. En dan heb ik het niet eens over situaties waarin er een caravan achter hangt, zoals bij ons. Als ik met caravan dezelfde range haal als met onze huidige auto met verbrandingsmotor, en ik kan fatsoenlijk laden zonder de caravan af te koppelen en ander gehannes, ben ik direct om.
Ik vind prijs kwaliteit bij auto's het allerbelangrijkste. Als het kwartje dan naar een EV valt is dat prima, maar voor 20K euro kan je die bijna niet vinden met minder dan 50KKm op de klok en formaatje Focus.Glashelder schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:17:
[...]
/rant
[Voor 15% gewijzigd door champion16 op 17-03-2023 14:52]
Ik heb dit in m’n nieuwe focus ook wel eens, dat geeft aan dat het contact aan staat. Als je een handbak hebt kan het zijn dat je de koppeling niet genoeg ingetrapt hebt.champion16 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:
Net mijn fiesta mk8 willen starten en zag toen het start knopje dat het groen ging knipperen voordat het gestart was. Daarna start hij wel gewoon.
Tijdens het knipperen zie ik op het middenscherm wel de melding Accessoirecontact actief.
Op internet gezocht maar kan hier niets over vinden.
Weet iemand misschien wat voor betekenis dit heeft?
Koppeling verder intrappen of even wachten tussen intrappen en starten. Anders blijft bij op ACC stand staanchampion16 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:
Net mijn fiesta mk8 willen starten en zag toen het start knopje dat het groen ging knipperen voordat het gestart was. Daarna start hij wel gewoon.
Tijdens het knipperen zie ik op het middenscherm wel de melding Accessoirecontact actief.
Op internet gezocht maar kan hier niets over vinden.
Weet iemand misschien wat voor betekenis dit heeft?
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details