Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:57
LightStar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:36:
[...]

ST-Line X met alle opties op het headup display na..
Gaaf! Ik heb een race red ST-Line X(hatchback) met assistance pack en winter pack. :9~

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:04
Heijmenberg99 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:49:
[...]

Gaaf! Ik heb een race red ST-Line X(hatchback) met assistance pack en winter pack. :9~
Ik wel een wagon, vooral van het winter pack ga ik genieten (en remote start wat werkt op een automaat)

Zal (hopelijk) morgen even wat plaatjes plaatsen

• LightStar
En hij staat er ! Het weer laat het niet echt toe maar hier 1 foto!

[Voor 58% gewijzigd door LightStar op 17-02-2023 13:40]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
LightStar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:58:

[Afbeelding]
nice :Y)

kan je je kofferbak ook openen met je voet?

hoi

• LightStar
Duinkonijn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:24:
[...]

nice :Y)

kan je je kofferbak ook openen met je voet?
Yes dat kan die :D ook zit in de kofferbak de knop voor de trekhaak.

Paar leuke features is dat je de navigatie van de Apple Carplay ook in het cluster te zien krijgt (dat was zowel in mijn Megane als Golf (voorloop auto) niet het geval) en je kan de Adaptieve cruisecontrol ook zo instellen dat het "normale" cruise control is (wat ik zelf over het algemeen fijner vind als adaptieve cruise)

[Voor 39% gewijzigd door LightStar op 17-02-2023 08:37]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

Quakie

quakelen

@LightStar nice ride! Veel plezier ermee. Apple carplay in cluster, dat is zeker met sync 4?

Ik teken nergens meer voor

• LightStar
Quakie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:49:
@LightStar nice ride! Veel plezier ermee. Apple carplay in cluster, dat is zeker met sync 4?
Tnx, ja dat is idd met sync4

• Duinkonijn
ik vind het zo fijn dat het nu draadloos is.. geklooi met kabels. :N

ben er nogsteeds niet over uit of ik de wagon had moeten nemen..
Hij is wel zuiniger dan m`n Fiesta, zit nu al op 5,3 :P

[Voor 48% gewijzigd door Duinkonijn op 17-02-2023 10:09]

hoi

• LightStar
Duinkonijn schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:06:
ik vind het zo fijn dat het nu draadloos is.. geklooi met kabels. :N

ben er nogsteeds niet over uit of ik de wagon had moeten nemen..
Hij is wel zuiniger dan m`n Fiesta, zit nu al op 5,3 :P
Ja dat is idd wel fijn, ziet er ook wat netter uit zo zonder kabels.

tjah de keuze voor de wagon was hier simpel, als je met kids op vakantie moet is het wel handig dat je ruimte hebt (en het is ook wel eens handig als je wat moet ophalen wat iets groter is)

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 18:57
badkuip schreef op dinsdag14 februari 2023 @ 10:31:
@nielsicq op zoek naar het wieltje dus :)
Bedankt voor de tip!
Wieltje gevonden! Automatische ruitenwissers doen het. De auto is afgelopen dinsdag gebracht door de dealer.

Auto rijdt heerlijk! Kom van een Toyota CH-R dus de kofferbakruimte van de focus is geweldig!

Ik heb er nog twee vragen over.
Als ik twee keer snel op het kofferbakknopje van de afstandsbediening druk, dan hoor ik dat de kofferklep van het slot gaat. Vanzelf omhoog gaan doet ie niet. Hoe hoort het te werken?
Zou dit model keyless entry moeten hebben? Dat werkt dus niet, in ieder geval moet je op het knopje op de afstandsbediening drukken. De start/stop knop gaat wel keyless. Voor de rest heeft ie wel alle frutsels zoals automatische ruitenwissers en automatische verlichting. Automatisch inklapbare spiegels heeft ie ook weer niet..

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

badkuip schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Wieltje gevonden! Automatische ruitenwissers doen het. De auto is afgelopen dinsdag gebracht door de dealer.
[Afbeelding]
Auto rijdt heerlijk! Kom van een Toyota CH-R dus de kofferbakruimte van de focus is geweldig!

Ik heb er nog twee vragen over.
Als ik twee keer snel op het kofferbakknopje van de afstandsbediening druk, dan hoor ik dat de kofferklep van het slot gaat. Vanzelf omhoog gaan doet ie niet. Hoe hoort het te werken?
Zou dit model keyless entry moeten hebben? Dat werkt dus niet, in ieder geval moet je op het knopje op de afstandsbediening drukken. De start/stop knop gaat wel keyless. Voor de rest heeft ie wel alle frutsels zoals automatische ruitenwissers en automatische verlichting. Automatisch inklapbare spiegels heeft ie ook weer niet..
Voor zover ik weet is automagische kofferbak opening voorbehouden aan wagons van de mk4, de eerdere generaties gaan wel van het slot maar niet verder open. Zie je normale gasveren bij de achterklep?

Keyless entry kun je checken omdat er dan een duimformaat ‘deukje’ of knop op de handgrepen zit waarmee je de auto kunt afsluiten.

Inklapbare spiegels weet ik niet zeker, maar das een functie die je ook uit kunt schakelen, dus daarvoor moet je even het menu tussen de tellers in.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• TMC
  • Laatst online: 27-03 16:38
LightStar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:58:

[Afbeelding]
Mooi! Als ik ooit een nieuwe auto koop neem ik ook een felle kleur. Alles is grijs/zwart/wit, dan liever een mooie felle kleur.

• LightStar
TMC schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:17:
[...]
Mooi! Als ik ooit een nieuwe auto koop neem ik ook een felle kleur. Alles is grijs/zwart/wit, dan liever een mooie felle kleur.
Ja wij houden wel van kleur (wat je zegt er is al zoveel zwart wit of grijs). Onze vorige was een Megane in Blue cosmos (wat donkerder blauw maar als die gewassen was een prachtige kleur).

We zijn zelf nog ligt op zoek na een vervanger voor de uP! en die zal ook een mooi kleurtje hebben (voorkeur Beautiful Raspberry)

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03 22:01
Misschien een domme vraag, maar ik zit met de volgende situatie:
Ik wil van mijn s-max uit 2017 de software gaan updaten. Daarvoor moet de motor draaien, aangezien de auto is voorzien van keyless entry hoef ik geen sleutel op het contact te laten staan. Maar ik kan de auto ook niet op slot doen als de motor draait, met de sleutel in mijn zak.
Aangezien mijn auto op een openbare parkeerplaats staat, voelt het niet leker om de auto onbeheerd achter te laten met draaiende motor.
Kan in zo'n geval iemand instappen en met de auto wegrijden, of zit er een beveiliging op?

• LightStar
205Gutmann schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:47:
Kan in zo'n geval iemand instappen en met de auto wegrijden, of zit er een beveiliging op?
Zolang die aanstaat zal die aan blijven staan (dat moet ook gezien je anders een issue kan hebben als je sleutel leeg is onder het rijden).

Zodra de auto uit gezet wordt dan zal die (uiteraard) niet meer gestart kunnen worden zonder de sleutel in de buurt.

• 205Gutmann
LightStar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Zolang die aanstaat zal die aan blijven staan (dat moet ook gezien je anders een issue kan hebben als je sleutel leeg is onder het rijden).

Zodra de auto uit gezet wordt dan zal die (uiteraard) niet meer gestart kunnen worden zonder de sleutel in de buurt.
Maar het is toch vreemd dat je de auto onbeheerd met draaiende motor moet achterlaten voor een software update?
Niet iedereen heeft de beschikking over een eigen oprit, en wij maken slechts sporadisch ritten van meer dan 1 uur met de auto.
Als de portieren op slot kunnen vind ik het niet zo erg, maar die mogelijkheid lijkt er niet te zijn.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:20
Je moet wachten tot een iets langere rit lijkt mij, vaak gaat het trouwens sneller dan 1 uur. Wel misschien dan even stoppen omdat de auto van het contact af moet om de update te installeren.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Weet je zeker dat de auto niet op slot wil?

Als ik op sluiten druk op de afstandsbediening dan gaat de Fiesta keurig op slot.

Eventueel met de noodsleutel opslot doen.

wat niet past, wordt gelast!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03 21:20
Ondertussen rijd ik een half jaar in een 1.5 Ecoblue Ford Focus automaat uit 2020. Af en toe heb ik het probleem dat bij het vertrekken aan het licht (na start-stop), de wagen voor geen meter vooruit te branden is. Alsof ik met een 0.5 diesel rijdt. Met het gaspedaal tegen de vloer klimt die traag tot 4000rpm en schakelt dan op naar tweede.
Na een tiental seconden is het voorbij en rijdt die weer als normaal. Geen motorstoringslampjes en ook geen foutcodes via obd te zien.

Zijn hier mensen met dezelfde ervaring? Naar de dealer gaan heeft weinig zin, want het komt maar 1 keer om de ~1500km voor…

Van wat ik op het internet vind zou het een ‘limp mode’ kunnen zijn vanwege te hoge temperatuur omwille van een defecte thermostaat. Maar dat lijkt alleen bij Transits te zijn met de grotere motor.

[Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 19-02-2023 16:55]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30
Wij krijgen dinsdag onze (lease) Focus thuis bezorgd :) . Er was geen keuzemogelijk qua opties, dus volgens mij zal dat redelijk karig zijn. Desondanks toch heel benieuwd.

• nielsicq
  • Niet online
AndRo555 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:52:
Ondertussen rijd ik een half jaar in een 1.5 Ecoblue Ford Focus automaat uit 2020. Af en toe heb ik het probleem dat bij het vertrekken aan het licht (na start-stop), de wagen voor geen meter vooruit te branden is. Alsof ik met een 0.5 diesel rijdt. Met het gaspedaal tegen de vloer klimt die traag tot 4000rpm en schakelt dan op naar tweede.
Na een tiental seconden is het voorbij en rijdt die weer als normaal. Geen motorstoringslampjes en ook geen foutcodes via obd te zien.

Zijn hier mensen met dezelfde ervaring? Naar de dealer gaan heeft weinig zin, want het komt maar 1 keer om de ~1500km voor…

Van wat ik op het internet vind zou het een ‘limp mode’ kunnen zijn vanwege te hoge temperatuur omwille van een defecte thermostaat. Maar dat lijkt alleen bij Transits te zijn met de grotere motor.
Wat voor reader/programma gebruik je?

Eventueel een software update laten uitvoeren bij de dealer.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-03 18:09
@AndRo555 ik heb de 1,5 liter 150 pk automaat uit 2019.
Zit nu over de 80k maar herken jouw klacht (helaas) niet

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:49

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Wie heeft een goede plek gevonden voor een dashcam? Had hem rechts naast het blok achter de spiegel gehangen in mijn Puma, maar dan zie je dat blok in beeld.

• Marcel Br
Kalevandaal schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:53:
Helaas, je wilt graag een storing krijgen ? :9

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-03 18:09
@Marcel Br je snapt het wel hè. Ik heb gelukkig (even afkloppen) geen klachten :+
Het is helaas voor @AndRo555 dat ik de klachten niet herken ;)

• Duinkonijn

Met een Fiesta heb ik dit gehad. Was toen een defecte ontsteker meen ik

hoi

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:17

Hegeman

Weet van alles wat

Als je het start stop systeem uitzet komt het probleem dan ook 1x in de 1500km voor?

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:04
Ik zoek een service manual voor een Ford Fiesta bj. 2018 , iemand enig idee? kan niks online vinden.

De Haynes manual is alleen online en lijkt weinig info te hebben..

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03 21:20
Hegeman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Als je het start stop systeem uitzet komt het probleem dan ook 1x in de 1500km voor?
Het komt alleen voor met start stop actief. Die paar keer dat het voorkomt lijkt het er dus op dat het niet meer zou voorkomen met start stop uitgeschakeld.
Kalevandaal schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:53:
De 1.5 benzine is wel een andere motor en (totaal) andere versnellingsbak, weinig om op af te gaan jammer genoeg.
Duinkonijn schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Met een Fiesta heb ik dit gehad. Was toen een defecte ontsteker meen ik
Het is een diesel… ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Na aanhoudende issues met de versnellingsbak van mijn Mk4 Focus (4x de bak er onder uit met 65k op de teller...) ingeruild voor een andere. Deze heeft een hele rits aan driver's assist features. Na het even aangekeken te hebben, besloten de Adaptive Cruise Control (ACC) uit te zetten (of beter: terug naar traditionele cruise control.). Dit gaat gewoon via het voertuig-menu.

Gevolg is dat nu elke rit, als je de CC aanzet, er een errormelding zichbaar en hoorbaar is, dat het automatisch remmen uitstaat. Heeft iemand enig idee of dit uit te zetten is?

(ACC, in elk geval de implementatie in de Focus, kan ons niet bekoren. Hoewel ik wel een aantal scenario's kan zien waar het meerwaarde zou kunnen hebben, is het voor de meeste woon/werk ritten in de spits een drama. Het verstoort de anticipatie op de rest van het verkeer, remt onnodig, enzovoorts. Helaas is het niet naar behoefte aan en uit te zetten tijdens het rijden. Helaas is het uitzetten via het menu dus ook niet zonder issues. Overigens is het feit dat de auto die melding geeft een van de redenen dat ik dit soort features met wantrouwen bekijk. Kennelijk gaan ze er dus al vanuit dat mensen niets doorhebben en er van uitgaan dat de auto zelf wel zal remmen...).

[Voor 10% gewijzigd door ijdod op 23-02-2023 16:58]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:44
ijdod schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:39:
Na aanhoudende issues met de versnellingsbak van mijn Mk4 Focus (4x de bak er onder uit met 65k op de teller...) ingeruild voor een andere. Deze heeft een hele rits aan driver's assist features. Na het even aangekeken te hebben, besloten de Adaptive Cruise Control (ACC) uit te zetten (of beter: terug naar traditionele cruise control.). Dit gaat gewoon via het voertuig-menu.

Gevolg is dat nu elke rit, als je de CC aanzet, er een errormelding zichbaar en hoorbaar is, dat het automatisch remmen uitstaat. Heeft iemand enig idee of dit uit te zetten is?

(ACC, in elk geval de implementatie in de Focus, kan ons niet bekoren. Hoewel ik wel een aantal scenario's kan zien waar het meerwaarde zou kunnen hebben, is het voor de meeste woon/werk ritten in de spits een drama. Het verstoort de anticipatie op de rest van het verkeer, remt onnodig, enzovoorts. Helaas is het niet naar behoefte aan en uit te zetten tijdens het rijden. Helaas is het uitzetten via het menu dus ook niet zonder issues. Overigens is het feit dat de auto die melding geeft een van de redenen dat ik dit soort features met wantrouwen bekijk. Kennelijk gaan ze er dus al vanuit dat mensen niets doorhebben en er van uitgaan dat de auto zelf wel zal remmen...).
Lijkt me dat het geen error melding is maar een waarschuwing. Niet zo gek want iemand kan er bij een dergelijk model wel vanuit gaan dat dit systeem actief is. Dus denk dat het daarom niet uit te zetten is (althans niet officieel, misschien via een omweg)

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:02
Is inderdaad niet uit te zetten, had ik toen met mijn Mondeo ook..

• OMD
  • Laatst online: 17:51

OMD

Valar dohaeris

Dat is wel gek. Ik vind persoonlijk de ACC één van de beste in zo een beetje alle auto's waar ik in gereden heb. Veel gebruikers van de Focus zijn hier ook mee eens en de auto anticipeert goed op zaken. Vergeleken met een Tesla is de ACC van Ford een verademing.

Wanneer bijvoorbeeld een auto voor je neus invoegt maar deze rijd sneller dan vertraagd de Focus niet, hij meet dat de auto accelereert en houdt jouw snelheid constant. Heb je hem wel op minimaal 3 streepjes afstand staan? Dan heeft de auto veel meer tijd om te reageren.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• nielsicq
  • Niet online

Helaas kun je de melding alleen er niet uithalen. Theoretisch gezien zou je met forscan de hele adaptive cruise control kunnen uitschakelen met eventueel een andere schakelaar. Geen idee of dat invloed heeft op andere zaken die aanwezig zijn.

@OMD Denk dat het vooral ligt aan de rijstijl van de bestuurder. Persoonlijk vind ik het op de snelweg geen fijn systeem. Op een weg waar je niet mag inhalen vind ik het wel een goed systeem. Het systeem van Volvo vind ik iets prettiger.

[Voor 7% gewijzigd door nielsicq op 24-02-2023 14:53]

• Heijmenberg99
Dames, heren,

Het moment is daar! De focus is gearriveerd :)

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-03 10:38

JustFogMaxi

Geld moet rollen

Is het mogelijk om zelf een EFB start/stop accu te vervangen? De garage heeft allemaal horror verhalen met inlezen in de software etc, dat kun je allemaal niet zelf. Als ik google heb het idee dat dat alleen nodig als je van accu type of capaciteit wisselt...

De reden dat ik het vraag is dat de auto al sinds het koude weer in power saving mode gaat. Starten doet ie nog prima, maar het parkeet sensor geluid bv gaat niet meer over de speakers.

Lokale garage heeft geen EFB accu lader... lekker dan. Wil nog eens proberen een flink stuk te gaan tijden maar anders wordt het een nieuwe accu. Huidige is nog geen 4 jaar oud. Ik rij elke dag 2x 25min~.

Edit: even zitten zoeken, maar idd niet zo rechttoe rechtaan is het allemaal niet... Ga ik me toch niet aan wagen.
gr8-jen in "Het grote Ford topic"

[Voor 12% gewijzigd door JustFogMaxi op 24-02-2023 16:12]

• LightStar
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:30:
Dames, heren,

Het moment is daar! De focus is gearriveerd :)[Afbeelding]
Nice volgens mij de eerste die ik zie in Race red! Geniet ervan !

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
@OMD Ik ben het met je eens dat het systeem het in basis goed lijkt te doen; hoewel ik geen vergelijking heb met andere auto's. Wel heb ik al decennia CC in de auto. Ik zie wel degelijk scenario's waar ik het me zie gebruiken. Het is jammer dat ze geen optie geven om het tijdens het rijden te schakelen (bv 0 streepjes = geen ACC). Er wordt ook geen enkele indicatie gegeven dat het systeem ingrijpt. Dat gaat vaak heel mooi soepel, maar daarmee ben ik wel mijn eigen referentie van snelheid tov de rest van het verkeer kwijt. En het houdt een veilige afstand. Dat is netjes, uiteraard, maar staat haaks op de verkeerspraktijk en betekent 'dus' dat auto's gebruik gaan maken van dat gat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
nielsicq schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:48:
Weet je zeker dat de auto niet op slot wil?

Als ik op sluiten druk op de afstandsbediening dan gaat de Fiesta keurig op slot.

Eventueel met de noodsleutel opslot doen.
Dat werkte bij de Fiesta MK8 wel, maar bij een MK3.5 Focus weer niet.
Ik denk dat ze rond 2018/2019 het mogelijk gemaakt hebben de auto te locken terwijl de motor draait

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 09:31

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hier even een vraagje mbt een welbekend Ford issue van de nieuwere auto's.

Het welbekende: Functies op afstand uitgeschakeld om de accu te sparen.

Recent was er al een issue met de auto met betrekking tot de blower die niet meer werkte.
Wij hadden de auto gekocht in november 2020, maar was in juli 2020 al geregistreerd. (Het welbekende verkoopcijfers opkrik trucje).
De auto was dus nog geheel nieuw en behalve onze proefrit kilometers was er verder niet mee gereden.

Echter toen wij het issue met de blower hadden, deed de dealer moeilijk over de garantie, want ja, die was al verstreken (zij hielden registratie datum aan) maar daar heb ik niks mee te maken als ik de auto nieuw koop in november. Ook was hierover niks besproken bij de aankoop, dat de garantie een half jaar korter zou zijn.
Dus bak herrie gehad met de dealer hierover. En bij andere dealer dan maar de blower na laten kijken en dit was zonder issue gefixed.

Maar nu dus dat continue gezeik met die accu melding. Ik weet, dit issue is bekend als het kouder is, maar we worden er nu wel stapel dol van. Dat dit ook blijft voorkomen als je naar Limburg bent gereden en je accu dan alsnog in spaarstand moet. Dit zou namelijk niet moeten.
Wat ik op internet lees op het Ford forum, schijnt bij veel mensen dan ook daadwerkelijk de accu al kaduuk te zijn. En ja, je snapt hem al, ik weiger te betalen voor een nieuwe accu voor iets wat een bekend probleem is bij Ford en al helemaal omdat ie (inmiddels net buiten de garantie is gelopen).
Iets met consumentenrecht dat je er wel vanuit mag gaan dat nieuwe accu's langer dan 2 jaar mee horen te gaan enzo.

Het vorige gezeik hadden we eigenlijk al zoiets van: nou dan heb je hier de sleutel en stik lekker in je Fiesta. En nu met dit accu gezeik komt diezelfde frustratie weer naar boven.

Wat vinden jullie? Ben ik onredelijk als ik zeg dat die accu kosteloos vervangen zou moeten worden?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

NIet onredelijk, 2,5 jaar voor een accu is wel erg geprogrammeerd stuk gaan. (Wikipedia: Planned obsolescence)

Je hebt alleen een slechte dealer te pakken die er ook nog weer last van heeft dat Ford niet in de top 10 van de verkoopstatistieken staat. Ja, dan moet je service leveren, maar .... afijn.

Ik zou in elk geval een tegemoetkoming verwachten maar dit is ook gewoon een slijtage onderdeel. Een nieuwe is niet zo duur, als je hem niet bij je Ford laat plaatsen tenminste; google er maar even op. Hoe druk ga je je maken voor die 150 euro?

ping 127.212.23.124

• Marcel Br
Ik zou me heel druk maken, garantie is garantie.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Marcel Br schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:33:
Ik zou me heel druk maken, garantie is garantie.
Maar die is 2 jaar en die zijn voorbij...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:42
Ik zou coulance redelijk vinden. Een accu is een slijtage onderdeel en je garantie is verlopen. Echter gezien het consumentenrecht mag de verkoper coulance bieden en vanuit de koper mag er ook wat betaald worden, maar niet volledig.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
Nog mensen bij wie de klok altijd een uur wil achterlopen?

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
stijn014 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
Nee. Althans, hoogstens rond wisseling zomer/winter tijd :-)
Geen idee, maar misschien staat ergens een timezone niet op CET of UTC+1.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48

Wootlock

Evilution

Ja.. erg hinderlijk en ik heb er ook nog geen oplossing voor..

"Don't let your dreams be memes"

• OMD
  • Laatst online: 17:51

OMD

Valar dohaeris

Bij onze Focus heeft de klok elke dag een eigen invulling van de tijd. Dan weer goed, dan weer een uur achter of tijdens het rijden verspringt de tijd (naar goed of fout). Ik ben al lang geleden gestopt met kijken hoe laat het is in de auto :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:23
Met welke Focus hebben jullie dat? Met mijn Focus uit 2019 nog nooit issues met de klok gehad.

• GekkeRipper
Dat heeft misschien te maken met synchroniseren met de GPS tijd, of een verkeerde instelling van de tijdzone of zomer/wintertijd instelling. Zet gps synchroniseren eens uit en check de tijdzone en zomer/wintertijd instellingen.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36
In mijn focus mk3 2011 heb ik het uit gezet dat hij het automatisch moet doen. Verander het zelf met 2 knoppen elke keer. Naja elke keer.. 2x in het jaar dus 4 knopjes.. dat lukt me nog wel :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• SniperGuy
De klok in Sync3 kan je syncen aan GPS, maar die doet niets met zomer/wintertijd. Die zal je zelf in moeten stellen :Y
GekkeRipper schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:39:
Ik zou coulance redelijk vinden. Een accu is een slijtage onderdeel en je garantie is verlopen. Echter gezien het consumentenrecht mag de verkoper coulance bieden en vanuit de koper mag er ook wat betaald worden, maar niet volledig.
M'n zwager heeft onder Ford fabrieksgarantie na ruim 3 jaar een nieuwe accu gekregen. En dat was niet eens bij een Ford dealer

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
OMD schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Dat is wel gek. Ik vind persoonlijk de ACC één van de beste in zo een beetje alle auto's waar ik in gereden heb. Veel gebruikers van de Focus zijn hier ook mee eens en de auto anticipeert goed op zaken. Vergeleken met een Tesla is de ACC van Ford een verademing.

Wanneer bijvoorbeeld een auto voor je neus invoegt maar deze rijd sneller dan vertraagd de Focus niet, hij meet dat de auto accelereert en houdt jouw snelheid constant. Heb je hem wel op minimaal 3 streepjes afstand staan? Dan heeft de auto veel meer tijd om te reageren.
Oh, vind juist dat de Focus nogal 'schokkend' kan remmen af en toe. Dat deed de Golf die ik daarvoor tijdelijk had toch iets beter. Nou had die Golf wel weer andere nadelen, daar niet van.
Heb de ACC trouwens meestal op 1 streepje staan, maar dan nog duiken er genoeg auto's in het (te kleine) gat. 3 streepjes zal nog wel 3 keer erger zijn :/

Wat je zegt over Tesla herken ik trouwens ook niet. Heb laatst een proefrit gemaakt in een Model Y (inmiddels ook besteld, sorry :P ) en die deed het toch heel netjes en vloeiend moet ik zeggen.

Zoals gezegd dus een Model Y besteld, na vele Fords te hebben gehad: Escort MK4, Escort MK6, Focus 1, Focus 3, Focus 4.
Nog wel gekeken naar de Mustang Mach-E, maar die is het uiteindelijk niet geworden.

Edit:
Met mijn Focus na bijna 4 jaar nog geen accuproblemen gehad trouwens. Een maat van me heeft met zijn Focus 4 al wel twee keer de versnellingsbak kapot gehad.

[Voor 5% gewijzigd door InZane op 02-03-2023 15:39]

• GekkeRipper
@InZane het probleem is 1 streepje. Dan heeft de auto weinig veiligheidsmarge en zal dus harder en abrupter moeten remmen. Zo'n systeem werkt het best als je ongeveer 2 seconden volgafstand instelt. Dat is veilig, ook als je zonder ACC rijdt is dat de stelregel in Nederland. Als er dan een auto tussenkomt zal de ACC rustig reageren. Tevens erger je er zelf niet zo aan omdat het gat eigenlijk best groot was en er dus best iemand tussen kon.

Veel plezier van je tesla model y. Een klasse hoger dan een Focus natuurlijk.

• GekkeRipper
SniperGuy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:09:
De klok in Sync3 kan je syncen aan GPS, maar die doet niets met zomer/wintertijd. Die zal je zelf in moeten stellen :Y

[...]

M'n zwager heeft onder Ford fabrieksgarantie na ruim 3 jaar een nieuwe accu gekregen. En dat was niet eens bij een Ford dealer
Dat is dan hele nette coulance!

• InZane
  • Nu online
GekkeRipper schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:15:
@InZane het probleem is 1 streepje. Dan heeft de auto weinig veiligheidsmarge en zal dus harder en abrupter moeten remmen. Zo'n systeem werkt het best als je ongeveer 2 seconden volgafstand instelt. Dat is veilig, ook als je zonder ACC rijdt is dat de stelregel in Nederland. Als er dan een auto tussenkomt zal de ACC rustig reageren. Tevens erger je er zelf niet zo aan omdat het gat eigenlijk best groot was en er dus best iemand tussen kon.

Veel plezier van je tesla model y. Een klasse hoger dan een Focus natuurlijk.
Ja ik ben bekend met de regels in Nederland. Maar als ik binnen de bebouwde kom de ACC erop heb met 3 of 4 streepjes dan vertoont ie alsnog hetzelfde gedrag. Ik heb liever dat ie regelmatig remt, in plaats van aan-uit-aan-uit. Er zijn andere merken die dat wel kunnen.

Op de snelweg voorkom je abprupt remmen toch niet, al heb je 10 streepjes. Er zijn altijd mensen die vinden dat ze hun blik wel vlak voor je mogen gooien waardoor de ACC gelijk in paniek schiet.

[Voor 5% gewijzigd door InZane op 02-03-2023 16:27]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:04
InZane schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Ja ik ben bekend met de regels in Nederland. Maar als ik binnen de bebouwde kom de ACC erop heb met 3 of 4 streepjes dan vertoont ie alsnog hetzelfde gedrag. Ik heb liever dat ie regelmatig remt, in plaats van aan-uit-aan-uit. Er zijn andere merken die dat wel kunnen.

Op de snelweg voorkom je abprupt remmen toch niet, al heb je 10 streepjes. Er zijn altijd mensen die vinden dat ze hun blik wel vlak voor je mogen gooien waardoor de ACC gelijk in paniek schiet.
Binnen de bebouwde kom acc aan? :|

Hoe dan ook, ik vind de acc bij Ford heel redelijk.natuurlijk wat abrupter dan menselijk handelen maar vergeleken met Kia en Hyundai heel comfortabel naar mijn ervaring.

• GekkeRipper
Binnen de kom heb ik het niet gebruikt. Denk dat het systeem van Ford daar niet echt lekker zal werken is mijn gevoel. En jij bevestigt dat.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik gebruik het al jaren binnen de bebouwde kom. Eerst met een Fiesta en nu sinds een aantal weken met een Kuga.

Werkt prima.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• InZane
  • Nu online
Wren schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Tja, als ik op de ring rij ofzo werkt dat prima hoor. Ik ben gewoon lui :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:04
InZane schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:50:
[...]

Tja, als ik op de ring rij ofzo werkt dat prima hoor. Ik ben gewoon lui :+
Ja ok,maar de ring rekende ik niet mee als binnen de bebouwde kom ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Wren schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:31:
[...]
Waarom niet, doe ik ook hier in Utrecht. Op 54km/u langs de flitspaal. Netjes automatisch afstand houden als het een beetje druk is. Alleen remmen voor een stoplicht. Ok, het is even wennen en je moet er op durven vertrouwen misschien.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightStar
Zijn hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met kabels voor Forscan ? Ik heb hier een kabel liggen (elm327 zonder dipswitch) die werkt wel maar laat niet alles zien (dat zegt forscan ook in de software) kan dat een driver ding zijn of moet ik een andere kabel hebben ? Ik wil 2 dingen aanpassen.., autolock (snap niet waarom dat niet gewoon via de boordcomputer kan) en ik wil de drl achter aan hebben (altijd).

Edit, na nog een keer kijken krijg ik iets meer info uit de BdyCM en heb ik de Autolock aangezet alleen dan nog de drl achter en wat dat zou moeten zijn qua setting staat die al goed (dit zou DRL include park lamps moeten zijn)

Wel ik nog een aantal DRL conditions met ook Option a en option b

[Voor 45% gewijzigd door LightStar op 04-03-2023 20:09]

• nielsicq
  • Niet online
LightStar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:55:
Zijn hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met kabels voor Forscan ? Ik heb hier een kabel liggen (elm327 zonder dipswitch) die werkt wel maar laat niet alles zien (dat zegt forscan ook in de software) kan dat een driver ding zijn of moet ik een andere kabel hebben ? Ik wil 2 dingen aanpassen.., autolock (snap niet waarom dat niet gewoon via de boordcomputer kan) en ik wil de drl achter aan hebben (altijd).

Edit, na nog een keer kijken krijg ik iets meer info uit de BdyCM en heb ik de Autolock aangezet alleen dan nog de drl achter en wat dat zou moeten zijn qua setting staat die al goed (dit zou DRL include park lamps moeten zijn)

[Afbeelding]
Om alle modules te kunnen zien heb je idd een kabel die (automatisch) kan switchen.
Forscan adviseert deze kabels: https://forscan.org/download.html
Advies maak altijd een backup en gebruik een goeie kabel. Zeker als je fabrieksgarantie hebt. ;)

Bij de Focusclub hebben ze een spreadsheet voor de mk4 waarmee je de aanpassingen kan doen.
De mk4.5 zal daar wellicht veel op lijken.

• Tux3.14

[Afbeelding]
Kun je met deze tool ook de cylinder uitschakeling bij een Ford Focus MK4.5 uitschakelen in de ‘normal’ stand? Zo irritant dat ie op 2 cylinders gaat rijden ipv 3. Rij nu altijd standaard in de sport stand omdat te voorkomen…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightStar
nielsicq schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Om alle modules te kunnen zien heb je idd een kabel die (automatisch) kan switchen.
Forscan adviseert deze kabels: https://forscan.org/download.html
Advies maak altijd een backup en gebruik een goeie kabel. Zeker als je fabrieksgarantie hebt. ;)

Bij de Focusclub hebben ze een spreadsheet voor de mk4 waarmee je de aanpassingen kan doen.
De mk4.5 zal daar wellicht veel op lijken.
Die spreadsheet had ik nog niet gezien, en ja ik heb een save gedaan van de config (maar tot nu toe enkel de autolock er op gezet), ik zat al te kijken na een andere kabel om verdere dingen te doen.
Tux3.14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Kun je met deze tool ook de cylinder uitschakeling bij een Ford Focus MK4.5 uitschakelen in de ‘normal’ stand? Zo irritant dat ie op 2 cylinders gaat rijden ipv 3. Rij nu altijd standaard in de sport stand omdat te voorkomen…
Geen idee het kan vast maar daar waag ik mij niet aan, ik kijk meer na functionele dingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Nee helaas niet. Dit zit helaas niet in de configuratie.
Edit: Er is wel iemand die een module heeft gemaakt omdat te omzeilen https://www.formod.eu/nostop.php

Als ik mij niet vergis hebben latere mk4 en dan ook de mk4.5 geen cilinder uitschakeling meer?
Kan zo geen bron vinden helaas.

[Voor 22% gewijzigd door nielsicq op 05-03-2023 09:18. Reden: Cilinder uitschakeling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
nielsicq schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Nee helaas niet. Dit zit helaas niet in de configuratie.
Edit: Er is wel iemand die een module heeft gemaakt omdat te omzeilen https://www.formod.eu/nostop.php

Als ik mij niet vergis hebben latere mk4 en dan ook de mk4.5 geen cilinder uitschakeling meer?
Kan zo geen bron vinden helaas.
Mijn huidige MK4 uit 2019 heeft het helaas wel. Dus na het starten altijd direct naar ‘sport’ modus. In juni/juli krijg ik een MK4.5, dus ben benieuwd.

Edit: ik lees inderdaad op diverse fora dat de MK4.5 MHEV uitvoeringen het niet meer hebben :o

[Voor 7% gewijzigd door Tux3.14 op 05-03-2023 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tux3.14 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Mijn huidige MK4 uit 2019 heeft het helaas wel. Dus na het starten altijd direct naar ‘sport’ modus. In juni/juli krijg ik een MK4.5, dus ben benieuwd.

Edit: ik lees inderdaad op diverse fora dat de MK4.5 MHEV uitvoeringen het niet meer hebben :o
Grappig, ik heb een mk4 maar met de 1.5 3 cylinder en of die heeft dit niet, of ik merk het niet, of het is kapot.

Het is een Ford, ik heb eigenlijk nog niks gevonden wat niet werkt, dus dat zal dit wel zijn. :+

(ik ben een zeer tevreden Ford rijder, maar .. )

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
pjottum schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Grappig, ik heb een mk4 maar met de 1.5 3 cylinder en of die heeft dit niet, of ik merk het niet, of het is kapot.

Het is een Ford, ik heb eigenlijk nog niks gevonden wat niet werkt, dus dat zal dit wel zijn. :+

(ik ben een zeer tevreden Ford rijder, maar .. )
De 1.5 schijnt iets te hebben wat de vibraties opvangt, maar de 1.0 heeft dat dan weer niet. Althans, dat zag ik vanochtend voorbij komen op wat diverse UK Ford forums.
Volgens mij is Ford wel gestopt met de 1.5 in de Focus, en kun je enkel nog 1.0 liter varianten krijgen. Tenzij je de ST neemt, dan heb je wel 2,3 liter :P

• SniperGuy

[Afbeelding]
Ik heb een 12 euro kabel (die met oranje/blauwe sticker) Je kan jouw kabel ook ombouwen met een handmatige switch. Heeft die van mij ook en werkt prima

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:40
Hoi Ford rijdende tweakers,

Ik wil de radio van mijn 2008 Ford Mondeo graag vervangen voor een after market Android exemplaar (wel plug& play voor deze auto, dus met CANbus info, behoud van stuurbediening etc.), maar ik zit met het probleem dat de climatronic info onderin de display van de radio zelf wordt getoond (zie plaatje). De meeste Mondeo's met clima hebben deze info in aparte displays bij de knoppen. Als ik mail met bedrijven die ze verkopen geven ze ook aan dat ze hier geen oplossing voor hebben.

Tips zijn welkom!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:49

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Sinds een paar dagen remt mijn Puma niet extra af om de accu op te laden na het loslaten van het gas. Hybride meter loopt wel vol in het groen, maar ik merk niks. Instelling staat op maximaal. In sport stand doet hij het nog wel. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:

Ik wil de radio van mijn 2008 Ford Mondeo graag vervangen voor een after market Android exemplaar (wel plug& play voor deze auto, dus met CANbus info, behoud van stuurbediening etc.), maar ik zit met het probleem dat de climatronic info onderin de display van de radio zelf wordt getoond (zie plaatje). De meeste Mondeo's met clima hebben deze info in aparte displays bij de knoppen. Als ik mail met bedrijven die ze verkopen geven ze ook aan dat ze hier geen oplossing voor hebben.

Tips zijn welkom!

[Afbeelding]
Denk de kortste klap naar de sloop een radio omlijsting en een climate control paneel scoren. Volgens mij is het plug and play en anders een kleine aanpassing in de asbuilt van de auto.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03 21:32
Na maanden zoeken eindelijk een S-Max kunnen vinden. Het is een ST-Line 7 Pers 2.0L met bouwjaar 2018.

Wel in Duitsland weliswaar. Maargoed proefritje is gemaakt en koopcontract is ondertekend. Eind deze maand ga ik hem zelf ophalen. Nog tips voor een zo laag mogelijke BPM?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:48:
Na maanden zoeken eindelijk een S-Max kunnen vinden. Het is een ST-Line 7 Pers 2.0L met bouwjaar 2018.

Wel in Duitsland weliswaar. Maargoed proefritje is gemaakt en koopcontract is ondertekend. Eind deze maand ga ik hem zelf ophalen. Nog tips voor een zo laag mogelijke BPM?
Gefeliciteerd!

BPM: op Duits kenteken laten, doen al die gasten met witte platen ...

(nee, gewoon lappen)

ping 127.212.23.124

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[Afbeelding]
Mooie auto man, gefeliciteerd!

• Eskiya
Dank :-)

• nielsicq
  • Niet online

[Afbeelding]
Als de auto schoonheidsfoutjes heeft een tegentaxatie laten doen.
Dan wordt met invoeren bijv rekening gehouden met schades wat weer invloed heeft op de bpm.
Helaas kan ik zo geen bedrijf hiervoor aanbevelen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zie net dat het broertje van jouw auto nu bij Sutherland te koop staat! Scheelt dat nog veel qua geld met jouw eigen import actie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
_Anvil_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:

Tips zijn welkom!

[Afbeelding]
Dit geen optie? heb ook een android radio in mn fiesta zitten die een deel van de clima kan aansturen via het can netwerk Zie ze voor verschillende prijzen voorbij komen dit is toevallig net een van de duurdere...
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=iMFeubKhZER1

[Voor 3% gewijzigd door Uberdude op 13-03-2023 20:41]

• Eskiya
Timmert schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Ik zie net dat het broertje van jouw auto nu bij Sutherland te koop staat! Scheelt dat nog veel qua geld met jouw eigen import actie?
Joh, ik ben sinds oktober actief aan het zoeken geraakt. Zelfs paar keer contact gehad met Sutherland met de vraag of zij nog een 2L verwachtten. Toen ik steeds meer op een dood spoor kwam de knoop doorgehakt om toch in DL te kijken.

Precies dezelfde specs.
Ik heb mijn auto bij een Ford dealer dichtbij Dortmund gekocht, altijd Ford dealer onderhouden (laatste 3.000km geleden)
Mijn auto heeft 43.000km op de teller en heb hem gekocht voor €30.000, incl. 1 jaar garantie (verplicht in DL) + 2 jaar Tüv / APK en krijg er een volle tank in.

Vandaag indicatie opgevraagd voor een rest-bpm en daar moet ik rekening houden met +/- €5500.
Dat is dan rest-bpm, rdw-leges (€129,80) + taxatie/bpm aanvraag in.

Ik wist van tevoren ook wel dat ik niet extreem goedkoper uit zou zijn en was de uitdaging in DL ook niet aangegaan als ik er 1tje in NL op de kop kon tikken. Maar de tijd begon te tikken voor mijn huidige auto, omdat de APK volgende maand verloopt en rekening moet houden met forse gebreken.

[Voor 5% gewijzigd door Eskiya op 13-03-2023 23:13]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Joh, ik ben sinds oktober actief aan het zoeken geraakt. Zelfs paar keer contact gehad met Sutherland met de vraag of zij nog een 2L verwachtten. Toen ik steeds meer op een dood spoor kwam de knoop doorgehakt om toch in DL te kijken.

Precies dezelfde specs.
Ik heb mijn auto bij een Ford dealer dichtbij Dortmund gekocht, altijd Ford dealer onderhouden (laatste 3.000km geleden)
Mijn auto heeft 43.000km op de teller en heb hem gekocht voor €30.000, incl. 1 jaar garantie (verplicht in DL) + 2 jaar Tüv / APK en krijg er een volle tank in.

Vandaag indicatie opgevraagd voor een rest-bpm en daar moet ik rekening houden met +/- €5500.

Ik wist van tevoren ook wel dat ik niet extreem goedkoper uit zou zijn en was de uitdaging in DL ook niet aangegaan als ik er 1tje in NL op de kop kon tikken. Maar de tijd begon te tikken voor mijn huidige auto, omdat de APK volgende maand verloopt en rekening moet houden met forse gebreken.
Sutherland is een gek bedrijf. Ik heb ook een paar keer contact met ze gehad toen ik op zoek was naar een S-Max 2.0 EcoBoost, maar het lijkt wel alsof de vestigingen niet samenwerken op gebied van auto's die 'in de pijplijn' zitten. 30k is een mooie prijs voor een 2018 auto met deze lage kilometerstand, ook al komen de invoerkosten er nog bovenop. Veel plezier ermee, en als je tips/tricks wil hebben horen we het wel!

• 205Gutmann
Eskiya schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Precies dezelfde specs.

Da's zeker een nette prijs.
Het aanbod is erg mager, wij hebben in januari ook een S-max 2.0 Ecoboost gekocht. Een Vignale uit 2017 met 102k op de teller.
Wij hebben 32,5K betaald met 6 maanden garantie.
Tot op heden nog geen spijt van, al voelt hij wel wat trager aan dan mijn oude 2.0 ecoboost met handbak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eskiya
@Timmert thnx, ik hou het in mijn achterhoofd :-)
@205Gutmann Het aanbod is zeker mager, juist daarom heb ik er in NL 3 voor mijn neus weg zien kapen. Alle 3 de.auto's waren automaat icm 7-zits en waren op de dag van plaatsing van advertentie alweer verkocht.
ik ben ook zeker blij met de prijs. Ze zijn in DL goedkoper te verkrijgen, alleen is het erg ver en daar had ik geen zin in en niet de moeite waard.

Vwb de garantie is het een verzekering dat ondergebracht word bij Realgarant. Breng de auto naar een Ford dealer (EU) en ze handelen het af. 100% dekking op arbeid en materiaal. Tenzij het slijtage is.
Als de jaar garantie verloopt krijg ik de vraag of ik met nog een jaar wil verlengen, zal de auto dan naar groot onderhoud brengen en kan dan besluiten of ik daf wil of niet :-)

Mocht er een Ford geinterresseerde zijn en open staan voor een aankoop in DL dan zou ik adviseren om ook eens op https://www.pisca-dienstwagen.de/ford-dienstwagen/ te kijken. Allemaal Ford demo auto's en het ligt rondom Köln.

Denk dat ik wel op den duur een afneembare trekhaak zal laten zetten als de kids 1 maal op de fiets naar school zullen gaan.

• LightStar
Op de frontpage van ford.nl, zal er dan de opvolger van de Focus/Fiesta gaan komen ?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dit is toch gewoon die ID-4 van Ford?

Al lang te zien op autoweek.nl? https://www.autoweek.nl/a...swagen-basis-vooruitblik/

Gewoon de zoveelste boring SUV met een batterij waar je dan op moet zitten: te zwaar, komt niet ver genoeg, voldoet totaal niet en overtuigd ook niet. Multimedia vermoedelijk te traag, alle handige knopjes wegbezuinigd waardoor het hoger zetten van de temperatuur hetzelfde effect heeft als op je telefoon staren.

Maar: De gemiddelde uitstoot van de vloot gaat omlaag dus hopelijk kunnen ze dan de Fiesta & Focus blijven bouwen - ik vrees het ergste.

/rant

[Voor 0% gewijzigd door pjottum op 15-03-2023 16:46. Reden: /rant]

ping 127.212.23.124

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
Zo na wat geruzie met de stuurbediening en een stukje dashboard wat in de weg zat vandaag eindelijk mn radio volledig ingebouwd. Word mn fiesta uit 2011 toch weer wat moderner haha.
Zowel android auto en Apple carplay draadloos

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pjottum schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:46:
Dit is toch gewoon die ID-4 van Ford?

Al lang te zien op autoweek.nl? https://www.autoweek.nl/a...swagen-basis-vooruitblik/

Gewoon de zoveelste boring SUV met een batterij waar je dan op moet zitten: te zwaar, komt niet ver genoeg, voldoet totaal niet en overtuigd ook niet. Multimedia vermoedelijk te traag, alle handige knopjes wegbezuinigd waardoor het hoger zetten van de temperatuur hetzelfde effect heeft als op je telefoon staren.

Maar: De gemiddelde uitstoot van de vloot gaat omlaag dus hopelijk kunnen ze dan de Fiesta & Focus blijven bouwen - ik vrees het ergste.

/rant
Ik heb echt zo’n idee dat het voor plofmotorverslaafden nooit ver genoeg kan.. dat bereik. Over 10 jaar als je 1000 km haalt op een acculading en in 5 minuten 500 km kan laden dan blijft dezelfde grammafoonplaat afgespeeld worden.

/rant

Ik vind hem best geslaagd d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Glashelder schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb echt zo’n idee dat het voor plofmotorverslaafden nooit ver genoeg kan.. dat bereik. Over 10 jaar als je 1000 km haalt op een acculading en in 5 minuten 500 km kan laden dan blijft dezelfde grammafoonplaat afgespeeld worden.

/rant

Nah, dat denk ik niet. De huidige ranges zijn gewoon onhandig bij lange (vakantie) ritten, in vergelijking met een verbrandingsmotor. En dan heb ik het niet eens over situaties waarin er een caravan achter hangt, zoals bij ons. Als ik met caravan dezelfde range haal als met onze huidige auto met verbrandingsmotor, en ik kan fatsoenlijk laden zonder de caravan af te koppelen en ander gehannes, ben ik direct om.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

/rant

Oh, nee hoor: Ik wil gewoon geen SUV. Dus als dan die 1000km in een Focus kan, dan graag. 500km ook goed, trouwens, dan beperk ik me tot 500km per dag op weg naar Italie.

En knopjes. Ik wil knopjes. Die kan je voelen... probeer anders eens een dag te typen op je tabletscherm.

ping 127.212.23.124

• Marcel Br
Timmert schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Nah, dat denk ik niet. De huidige ranges zijn gewoon onhandig bij lange (vakantie) ritten, in vergelijking met een verbrandingsmotor. En dan heb ik het niet eens over situaties waarin er een caravan achter hangt, zoals bij ons. Als ik met caravan dezelfde range haal als met onze huidige auto met verbrandingsmotor, en ik kan fatsoenlijk laden zonder de caravan af te koppelen en ander gehannes, ben ik direct om.
Waarom mensen hun huis meenemen op vakantie zal ik nooit snappen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Marcel Br schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:10:
[...]

Waarom mensen hun huis meenemen op vakantie zal ik nooit snappen.
Om allerlei redenen die jij kennelijk nooit zult snappen ;)
Ieder z'n ding :)

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
Timmert schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:25:
[...]

In de elektrische wagens van het Fiesta segment (waar Ford niet in gaat spelen) is de range toch matig. Een peugeot 208 haalt 250 kilometer. Mooi voor woon werk verkeer, maar een dagje naar Francorchamps vanuit Vlaanderen? Dat is een stuk van je dag op een parking aan een laadpaal staan.

• SniperGuy
[...]

/rant

Ik vind prijs kwaliteit bij auto's het allerbelangrijkste. Als het kwartje dan naar een EV valt is dat prima, maar voor 20K euro kan je die bijna niet vinden met minder dan 50KKm op de klok en formaatje Focus.
Een hele enkele Kia of Huyndai, maar mijn ervaring is dat het Koreaan is en blijft vergeleken met een Japanner/Europeaan :/

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44
Net mijn fiesta mk8 willen starten en zag toen het start knopje dat het groen ging knipperen voordat het gestart was. Daarna start hij wel gewoon.
Tijdens het knipperen zie ik op het middenscherm wel de melding Accessoirecontact actief.

Op internet gezocht maar kan hier niets over vinden.
Weet iemand misschien wat voor betekenis dit heeft?

[Voor 15% gewijzigd door champion16 op 17-03-2023 14:52]

• GekkeRipper
Gewoon de aandacht trekken?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Heijmenberg99
champion16 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:
Net mijn fiesta mk8 willen starten en zag toen het start knopje dat het groen ging knipperen voordat het gestart was. Daarna start hij wel gewoon.
Tijdens het knipperen zie ik op het middenscherm wel de melding Accessoirecontact actief.

Ik heb dit in m’n nieuwe focus ook wel eens, dat geeft aan dat het contact aan staat. Als je een handbak hebt kan het zijn dat je de koppeling niet genoeg ingetrapt hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
champion16 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:47:

Koppeling verder intrappen of even wachten tussen intrappen en starten. Anders blijft bij op ACC stand staan :)
Pagina: 1 ... 114 115 116 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee