Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
pilskes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:39:
Onze Focus MK4 mag binnenkort voor de een beurt en APK naar de dealer. Aangezien ik de auto een behoorlijk eindje weg heb gekocht, wil ik de auto nar een Ford dealer in de buurt brengen.

Iemand ervaring met de bekende Ford dealers rond Eindhoven?

Wat gaan ze doen tijdens de beurt (bj 2019, km stand 50k) en wat zullen de kosten daarvan zijn?Dat gaat om de standaard werkzaamheden bij deze beurt.
https://www.fordonderhoud.nl/

Ik zou van Mossel vermijden en de Vak garage zal de helft goedkoper zijn ;-)

[Voor 6% gewijzigd door EiT op 21-01-2023 16:37]

Druk en zetfouten voorbehouden.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pilskes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:39:
Onze Focus MK4 mag binnenkort voor de een beurt en APK naar de dealer. Aangezien ik de auto een behoorlijk eindje weg heb gekocht, wil ik de auto nar een Ford dealer in de buurt brengen.

Iemand ervaring met de bekende Ford dealers rond Eindhoven?

Wat gaan ze doen tijdens de beurt (bj 2019, km stand 50k) en wat zullen de kosten daarvan zijn?Dat gaat om de standaard werkzaamheden bij deze beurt.
Grote beurt is een lijstje afvinken. Bel ze gewoon en vraag het.

Ik heb hem nog steeds bij Broekhuis; voordeel van de Ford dealer is dat je geen ANWB (ofzo) nodig hebt want die is dan inbegrepen bij de prijs. - ook even verfifieren.

ping 127.212.23.124

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ivm garantie moet de Focus naar een Ford dealer, ook moeten er wat updates geïnstalleerd worden.
Van Mossel is eigenlijk de enige dealer hier in de buurt sinds ze alles overgenomen hebben, echt een fan ben ik er niet van...

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik heb ook wel eens gedwongen door garantiebepalingen gebruik moeten maken van de Ford dealer. De werkzaamheden worden uitstekend uitgevoerd, maar het prijskaartje is erg fors. Een kleine beurt kostte mij een paar jaar geleden ruim 300 euro en moest ik onder meer betalen voor een reeds volledig gevuld ruitenwisser reservoir. Ook werd een nieuwe batterij voor de sleutel aanbevolen die ik kort daarvoor zelf vervangen had. De stropdas van de receptionist moet ergens van betaald worden, niet waar?

• EiT
pilskes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:50:
Ivm garantie moet de Focus naar een Ford dealer, ook moeten er wat updates geïnstalleerd worden.
Van Mossel is eigenlijk de enige dealer hier in de buurt sinds ze alles overgenomen hebben, echt een fan ben ik er niet van...
Ik ook niet, ik rij naar er voor om naar Gorinchem (Nu weer overgenomen door Hedin, hoop dat de service minimaal gelijk is gebleven).
In Best zit nog Hans Versteden, je zou daar eens kunnen proberen. Je krijgt er allicht betere service dan bij van Mossel.
Helaas is de dealer uit Zaltbommel ook al weg.

Laatste keer dat ik bij van Mossel was geweest was in Tilburg. Mondeo had problemen, maar ze wilde mij gewoon niet helpen en waren zeer onvriendelijk. Toen ik midden in de showroom uit mijn plaat ging wilde ze pas kijken. Ik werd daar door Ford Service overigens zelf heen gestuurd.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 21:36
nielsicq schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Puntjes van aandacht: specifiek voor de S-Max of Mondeo heb ik zo niet.

Audio: als je andere audio wil zoek dan eentje waar PremiumSound System op de center speaker staat.
Bij een gewone zit volgens mij een opbergvakje in het midden van het dash.

Een trend heeft dezelfde soort speakers als een titanium of S-Edition.
Misschien minder maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Een Platinum of S-Edition zijn de wat vollere versies :)
ik kan de auto maandag ophalen. Het is een titanium, met volgens mij standaard audio. Op het dashboard zit namelijk een vak in plaats van een speaker. Er is wel verrekte weinig info over audio te vinden zeg. Heeft de HU bijvoorbeeld een line-out voor een versterker? ik kan het iig niet vinden.

De prijs is heel erg goed dus dat geeft mij ruimte om er wat aan te verspijkeren,

[Voor 4% gewijzigd door 107mb op 21-01-2023 20:22]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55

Quakie

quakelen

Draakje5 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:23:
Het is opgelost met een reset. Maar nu krijg ik de ford modem niet geactiveerd blijkbaar. De klantenservice gebeld maar die weet het ook niet, zegt ga maar maar een dealer..
[Afbeelding]
Er is al half jaar lang een modem probleem. Tenminste met mijn puma. Ik moet naar de dealer om modem te verwisselen maar nog niet aan toegekomen. Krijg elke rit een melding in beeld. ... Misschien heb je nu hetzelfde probleem?

Ik teken nergens meer voor

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:48
Quakie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Er is al half jaar lang een modem probleem. Tenminste met mijn puma. Ik moet naar de dealer om modem te verwisselen maar nog niet aan toegekomen. Krijg elke rit een melding in beeld. ... Misschien heb je nu hetzelfde probleem?
Kan altijd eens de officiele dealer bellen maandag.
Heb nog 2 jaar fabrieksgarantie.

Maargoed ik krijg niet eens een melding in de auto - hij connect gewoon niet via de app.

[Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 21-01-2023 22:17]

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:16:
[...]

Kan altijd eens de officiele dealer bellen maandag.
Heb nog 2 jaar fabrieksgarantie.

Maargoed ik krijg niet eens een melding in de auto - hij connect gewoon niet via de app.
Via het instellingen menu even een reset doen. Dan opnieuw via de app een koppeling verzoek doen.

wat niet past, wordt gelast!

• Draakje5
nielsicq schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Via het instellingen menu even een reset doen. Dan opnieuw via de app een koppeling verzoek doen.
Ja al gedaan. Hard reset en alleen connect reset. Lost het niet op helaas.

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 23:09
Had een matige ervaring bij de Ford dealer in Den Bosch (Van Mossel); had hele specifieke issues gehad (motor wilde niet starten, enkel electrisch) en kon alle foutmeldingen laten zien; hun enige reactie toen ik hem ophaalde was "zal wel iets software matig zijn geweest, nu is ie geüpdate". Ben je dan mooi klaar mee.

• nielsicq
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Ja al gedaan. Hard reset en alleen connect reset. Lost het niet op helaas.
Kleine kans dat het helpt maar sync al bijgewerkt naar de nieuwste ?

• Draakje5
nielsicq schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Kleine kans dat het helpt maar sync al bijgewerkt naar de nieuwste ?
Inmiddels ford IT gesproken. Het VIN nr is geblokkeerd. Ik moet een kopie van kentekenbewijs maken en dan zouden ze deze kunnen deblokkeren.

Ik heb het kentekenbewijs nog niet ontvangen ( auto pas sinds vrijdag van ons) maar ga er vanuit dat het daarmee is opgelost.

Wel bijzonder waarom het geblokkeerd is. Wellicht met import te maken dan.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Aantal jaar geleden met mijn Fiesta MK8 wat lopen spelen met ForScan en per ongeluk de limiter uitgeschakeld :+

Het knopje "LIM' op het stuur doet nu gewoon niks. Ik heb ForScan hier nu weer werkend met een kabeltje, maar heeft iemand een suggestie in welke setting het zou kunnen zitten :? Ik heb een half uur in de auto gezeten (tijdens het proces frostbite opgelopen) maar ik vind de juiste setting niet.. ik meende dat we ergens gewoon 'LIMITER' op enabled=>false hadden gezet. Maar waar.. 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• nielsicq
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Inmiddels ford IT gesproken. Het VIN nr is geblokkeerd. Ik moet een kopie van kentekenbewijs maken en dan zouden ze deze kunnen deblokkeren.

Ik heb het kentekenbewijs nog niet ontvangen ( auto pas sinds vrijdag van ons) maar ga er vanuit dat het daarmee is opgelost.

Wel bijzonder waarom het geblokkeerd is. Wellicht met import te maken dan.
Oké , ben benieuwd. Wil je het posten als je meer info hebt?

• nielsicq
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:44:
Aantal jaar geleden met mijn Fiesta MK8 wat lopen spelen met ForScan en per ongeluk de limiter uitgeschakeld :+

Het knopje "LIM' op het stuur doet nu gewoon niks. Ik heb ForScan hier nu weer werkend met een kabeltje, maar heeft iemand een suggestie in welke setting het zou kunnen zitten :? Ik heb een half uur in de auto gezeten (tijdens het proces frostbite opgelopen) maar ik vind de juiste setting niet.. ik meende dat we ergens gewoon 'LIMITER' op enabled=>false hadden gezet. Maar waar.. 8)7
Je kunt kijken in de bcm, pcm, ipc en sccm.

• Draakje5
nielsicq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Oké , ben benieuwd. Wil je het posten als je meer info hebt?

Inderdaad, blokkade eraf en opgelost. Ik heb alleen nog geen antwoord waarom het geblokkeerd was. Overigens was rdw overschrijvingsbewijs voldoende, kentekencard niet nodig.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:11
Na lang zoeken heb ik een Ford S-Max 2.0 ecoboost st-line uit 2018 op het oog. Er is 1 ding waar ik niet zo goed raad mee weet en dat is de stuur dat versleten is en eigenlijk vervangen moet worden.Heb me laten vertellen dat stuurslijtage regelmatig voorkomt bij Ford klopt dat?

Weet iemand of zo'n stuur met stuurverwarming relatief makkelijk vervangbaar is, weet of het een duur geintje is om te laten vervangen en of (ivm stuurverwarming) opnieuw te bekleden is met bijv alcantara carbon?

Ik kom relatief veel artikelen tegen met problemen over de 2.0 ecoboost modellen met automaat. (Powershift) In hoeverre kloppen deze verhalen?

Zijn er dingen waar ik rekening moet houden? Of argumenten om de auto wel/niet te kopen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eskiya schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:21:
Na lang zoeken heb ik een Ford S-Max 2.0 ecoboost st-line uit 2018 op het oog. Er is 1 ding waar ik niet zo goed raad mee weet en dat is de stuur dat versleten is en eigenlijk vervangen moet worden.Heb me laten vertellen dat stuurslijtage regelmatig voorkomt bij Ford klopt dat?

Weet iemand of zo'n stuur met stuurverwarming relatief makkelijk vervangbaar is, weet of het een duur geintje is om te laten vervangen en of (ivm stuurverwarming) opnieuw te bekleden is met bijv alcantara carbon?

[Afbeelding]

Ik kom relatief veel artikelen tegen met problemen over de 2.0 ecoboost modellen met automaat. (Powershift) In hoeverre kloppen deze verhalen?

Zijn er dingen waar ik rekening moet houden? Of argumenten om de auto wel/niet te kopen?
S-Max 2.0 EcoBoost bezitter hier!

Stuur slijtage kan voorkomen maar deze mate is zeldzaam. Komt vaak door huidvet.
Stuur vervangen kost +/- 1000 euro in geval van een verwarmd stuur, heb ik me laten vertellen. Opnieuw bekleden kan niet ivm sensoren mbt lane-assist.

Deze generatie heeft geen Powershift bak meer, maar een gewone 6-traps automaat met koppelomvormer. Die is relatief probleemloos.
Verder: heerlijke auto. Gewoon kopen, mits de onderhoudshistorie sluitend is.

• EiT
Laatste keer kreeg ik een prijs opgave voor net geen 3000 euro bij de dealer. Stuur koste online overigens 1300. Er zit onderling aardig wat prijsverschil in, een stuur van een Focus zonder verwarming heb je al voor +/- 350 euro.

Ik zou hem laten staan en verder zoeken, tenzij de prijs echt goed is en stuur direct laten vervangen door verkoper. Je gaat je er elke dag aan irriteren.

• Rocketman
  • Laatst online: 17:05
Het stuur van mijn Mondeo uit 2015 met 278.000 km. ziet er nog helemaal nieuw uit. Zelfde type stuur. Vreemd dat het nu al versleten is.

[Voor 12% gewijzigd door Rocketman op 24-01-2023 00:19]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

EiT schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:50:
Ik zou hem laten staan en verder zoeken, tenzij de prijs echt goed is en stuur direct laten vervangen door verkoper. Je gaat je er elke dag aan irriteren.
Het probleem met deze auto's is, dat ze enorm schaars zijn. Als je er al een vindt heeft ie vaak nog Sync2, of is het een 5-zitter welke gewoon incourant is. Dus als je specifiek een ST-Line zoekt en je vindt er eentje, moet je hem eigenlijk wel kopen. Of je moet bijzonder veel geduld hebben, wat ik iig niet had. Dus nu heb ik een Vignale :+

• SniperGuy
  • Laatst online: 16:22
nielsicq schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Je kunt kijken in de bcm, pcm, ipc en sccm.
Ik zou inderdaad in de BCM oid kijken.
Gisteren had ik ook een leuke na een APIM config wijziging: navigatie weg uit Sync3 en alleen een compas, HVAC knop maar alleen voor de stuurverwarming en allerlei settings voor EV/Hybrid zaken die erbij gekomen waren.
Geen idee wat er gebeurd is, maar na een master reset was alles weer OK (gelukkig).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat is zo'n master reset? Gaat daarmee alles terug naar de fabriekswaarden?

Ik heb alle modules bekeken maar ik zie het niet :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:11
Vandaag contact gehad met de lokale Ford Dealer en ze gaven aan dat de stuur ong op €590 excl. Btw en max 2 uurtjes werk is. Ik zou aan max €900 incl. Btw en arbeid moeten denken.
Heb de verkoper maar een mailtje gestuurd in de hoop dat hij iets wilt tegemoetkomen en anders pech voor mij en zal ik de auto toch kopen.

• nielsicq
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:49:

Master reset? Die is er niet.

Je kunt wel een back-up terug zetten of je asbuilt downloaden van etis.

Let wel de asbuilt uit etis is niet altijd 100% compleet. Dat kan dus ook problemen geven.

Heb je wel het goede partnumber doorgegeven in de sscm?

• nielsicq
  • Niet online
Eskiya schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:06:
Vandaag contact gehad met de lokale Ford Dealer en ze gaven aan dat de stuur ong op €590 excl. Btw en max 2 uurtjes werk is. Ik zou aan max €900 incl. Btw en arbeid moeten denken.
Heb de verkoper maar een mailtje gestuurd in de hoop dat hij iets wilt tegemoetkomen en anders pech voor mij en zal ik de auto toch kopen.
Denk dat niemand zo’n dure auto gaat kopen als het stuur er zo uit ziet.
Wellicht dat je sterker in de onderhandeling staat dan je denkt.

• Draakje5
"Hartelijk dank voor u terugkoppeling en fijn te horen dat het probleem is opgelost.

Ik kan u helaas niet vertellen waarom een VIN soms geblokkeerd is.

Meestal zijn de VIN's niet geblocked ook als de auto's uit het buitenland komen.

Maar soms komt het toch voor.

Graag zou ik hiermee uw zaak willen sluiten."

Ok. Het zal wel dan. Het werkt in ieder geval 8)7

• nielsicq
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:30:
[...]

S-Max 2.0 EcoBoost bezitter hier!

Stuur slijtage kan voorkomen maar deze mate is zeldzaam. Komt vaak door huidvet.
Stuur vervangen kost +/- 1000 euro in geval van een verwarmd stuur, heb ik me laten vertellen. Opnieuw bekleden kan niet ivm sensoren mbt lane-assist.

Deze generatie heeft geen Powershift bak meer, maar een gewone 6-traps automaat met koppelomvormer. Die is relatief probleemloos.
Verder: heerlijke auto. Gewoon kopen, mits de onderhoudshistorie sluitend is.
Dergelijk stuur is gewoon opnieuw te bekleden. Maat werk is zelfs mogelijk. Andere kleur of stiksel bijvoorbeeld.

Zal geen reclame maken en er zullen vast meer bedrijven zijn die dit kunnen.

Nadeel is wel dat je het stuur 3 weken kwijt bent.

• nielsicq
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:50:
"Hartelijk dank voor u terugkoppeling en fijn te horen dat het probleem is opgelost.

Ik kan u helaas niet vertellen waarom een VIN soms geblokkeerd is.

Meestal zijn de VIN's niet geblocked ook als de auto's uit het buitenland komen.

Maar soms komt het toch voor.

Graag zou ik hiermee uw zaak willen sluiten."

Ok. Het zal wel dan. Het werkt in ieder geval 8)7
Mooi dat het weer werkt, dit heb ik nog niet eerder gezien.
Eens moet de eerste keer zijn 8)7

• nielsicq
  • Niet online
107mb schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:21:
[...]

ik kan de auto maandag ophalen. Het is een titanium, met volgens mij standaard audio. Op het dashboard zit namelijk een vak in plaats van een speaker. Er is wel verrekte weinig info over audio te vinden zeg. Heeft de HU bijvoorbeeld een line-out voor een versterker? ik kan het iig niet vinden.

De prijs is heel erg goed dus dat geeft mij ruimte om er wat aan te verspijkeren,
Zie net dat ik vergeten ben te antwoorden.
Wellicht ben je er al achter.

Er zijn weinig oem radio’s met een line-out.
De S-Max (of Mondeo) hebben dit niet.

Veel plezier met je nieuwe wagen!

• nielsicq
  • Niet online
Nog een paar aanpassingen aan de MK8 waar ik heel blij mee ben.

Dak en spiegelkappen gloss black laten spuiten en een aftermarket achteruitrijcamera.

• SniperGuy
  • Laatst online: 16:22
Glashelder schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:49:

Master reset van Sync3. Dat is gewoon een standaard optie ergens in het menu. Maar dat gaat bij jou niet helpen

Er worden dingen gereset, maar radiozenders etc blijven behouden. Telefoonkoppelingen, favorieten in de navigatie etc worden wel verwijderd.
Geen idee waarom mijn Sync over de zeik was: ik heb alleen 2 opties die eerder gewijzigd waren weer op hun default waardes gezet (en dat was niet eens via de as-built). Ik was to lazy om de AS-built zoals nu en fabriek af naast elkaar te leggen aangezien de master reset een quick fix was.
Als je zaken met forscan echt verneukt is het terugzetten van de fabriek-af AS-built waardes de enige manier om problemen te verhelpen (mits de boel gebricked is)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
voor

na

Happy :D

Heb weer m`n elektrische voorruid verwarming terug..

Hud is ook geweldig

[Voor 4% gewijzigd door Duinkonijn op 28-01-2023 18:04]

hoi

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:24
Duinkonijn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:02:
voor
[Afbeelding]

na
[Afbeelding]

Happy :D

Heb weer m`n elektrische voorruid verwarming terug..

Hud is ook geweldig
Netjes veel plezier ervan !

• Duinkonijn
Tnx moet lukken

hoi

• nielsicq
  • Niet online
SniperGuy schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Master reset van Sync3. Dat is gewoon een standaard optie ergens in het menu. Maar dat gaat bij jou niet helpen

Er worden dingen gereset, maar radiozenders etc blijven behouden. Telefoonkoppelingen, favorieten in de navigatie etc worden wel verwijderd.
Geen idee waarom mijn Sync over de zeik was: ik heb alleen 2 opties die eerder gewijzigd waren weer op hun default waardes gezet (en dat was niet eens via de as-built). Ik was to lazy om de AS-built zoals nu en fabriek af naast elkaar te leggen aangezien de master reset een quick fix was.
Als je zaken met forscan echt verneukt is het terugzetten van de fabriek-af AS-built waardes de enige manier om problemen te verhelpen (mits de boel gebricked is)
Met forscan kun je modules na een wijziging ook een harde reset geven dat doet soms ook wonderen.
De waarden blijven dan staan maar de module start dan opnieuw op.
De radiozenders blijven trouwens staan omdat deze in de acm zitten.

[Voor 3% gewijzigd door nielsicq op 28-01-2023 20:36]

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:58
Eskiya schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:21:

[Afbeelding]

Het stuur kun je redelijk herstellen met een goede leather cleaner en conditioner. Het interieur van mijn Mondeo onderhoud ik met: https://www.carclean.com/...aner-conditioner-kit.html

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:54
Een mooie fiesta gezien, op de rdw site staan geen terugroepacties. Als ik echter op Ford Etis op kenteken kijk zie ik headlamp misting als service actie staan.
Is het zo dat een service actie niet gelijk is als een terugroepactie?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nielsicq schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Dergelijk stuur is gewoon opnieuw te bekleden. Maat werk is zelfs mogelijk. Andere kleur of stiksel bijvoorbeeld.

Zal geen reclame maken en er zullen vast meer bedrijven zijn die dit kunnen.

Nadeel is wel dat je het stuur 3 weken kwijt bent.
Ik heb 2 bedrijven gesproken, beide durfden dit niet aan ivm in het stuur aanwezige sensoren voor lane assist.
Dat 2 bedrijven dit los van elkaar zeggen, maakt denk ik dat het iig geen totale onzin is.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:47
Zijn hier misschien mensen met een wat oudere Ford met Travelpilot FX radio?
De radio firmware is van de laatste versie en heeft Bluetooth v3.0

Mijn vorige Nokia telefoon had ook Bluetooth v3.0 en de koppeling met de radio ging altijd zonder problemen.
Helaas ben ik de telefoon verloren en heb nu een (domme) Alcatel, waarbij de koppeling wel lukt maar ik moet deze de volgende dag telkens opnieuw tot stand brengen door de telefoon uit en aan te zetten en pincodes invullen.

En nu de hamvraag:
Ik wil een iPhone kopen en hoop dat deze wel een goede backwards compatible bluetooth heeft.
Wie heeft ervaring met de combinatie Travelpilot - iPhone?

Soms ben ik bijna gelukkig

• c-w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-01 23:00
Mijn dealer in Leeuwarden beweert dat ze mijn nieuwe Ford Focus niet kunnen leveren omdat ze deze vanwege een softwareprobleem bij Ford sinds afgelopen vrijdag niet op kenteken kunnen zetten. Het klinkt alsof alle dealers hier last van zouden moeten hebben, maar ik kan verder hier nergens op internet iets over vinden.

Heeft iemand soortgelijke ervaring ?

• nielsicq
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb 2 bedrijven gesproken, beide durfden dit niet aan ivm in het stuur aanwezige sensoren voor lane assist.
Dat 2 bedrijven dit los van elkaar zeggen, maakt denk ik dat het iig geen totale onzin is.
Dat was ook niet mijn insteek hoor ;) meer mijn eigen ervaring.

• nielsicq
  • Niet online
JukeboxBill schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:30:
Zijn hier misschien mensen met een wat oudere Ford met Travelpilot FX radio?
De radio firmware is van de laatste versie en heeft Bluetooth v3.0

Mijn vorige Nokia telefoon had ook Bluetooth v3.0 en de koppeling met de radio ging altijd zonder problemen.
Helaas ben ik de telefoon verloren en heb nu een (domme) Alcatel, waarbij de koppeling wel lukt maar ik moet deze de volgende dag telkens opnieuw tot stand brengen door de telefoon uit en aan te zetten en pincodes invullen.

En nu de hamvraag:
Ik wil een iPhone kopen en hoop dat deze wel een goede backwards compatible bluetooth heeft.
Wie heeft ervaring met de combinatie Travelpilot - iPhone?
Even out of the box, heeft jou C-Max ook een usb aansluiting?

De fx heeft optioneel een separate Bluetooth/UsB module die via usb te updaten valt.

• Draakje5
Weet iemand hoe je met FORSCAN cylinderuitschakeling kan identificeren?

• JukeboxBill
nielsicq schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Even out of the box, heeft jou C-Max ook een usb aansluiting?

De fx heeft optioneel een separate Bluetooth/UsB module die via usb te updaten valt.
Het is een Mondeo IV (2007-2010). De radio heeft geen USB. Updates moeten m.b.v. de CD speler. Maar ik ben nog niet een aparte update voor bluetooth tegengekomen.
Ben je niet in de war met een Travelpilot NX. Die heeft wel een USB aansluiting en daarvoor vind ik ook iets over de aparte bluetooth update.
Misschien eens op zoek naar een gebruikte NX dan, als die 1 op 1 is over te zetten. Alleen wel jammer dat ik net een nieuw SD NAV kaartje heb gekocht.

[Voor 4% gewijzigd door JukeboxBill op 30-01-2023 21:22]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb een Focus uit 2009 gehad. Hier zat ook een Travelpilot FX in. Deze was wel voorzien van USB.
Wij hebben ook problemen gehad met het koppelen van telefoons aan de Travelpilot, in ons geval bleek een defecte Bluetooth voicecontrol module hiervan de oorzaak.

• Kryth
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:49
c-w schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:10:
Mijn dealer in Leeuwarden beweert dat ze mijn nieuwe Ford Focus niet kunnen leveren omdat ze deze vanwege een softwareprobleem bij Ford sinds afgelopen vrijdag niet op kenteken kunnen zetten. Het klinkt alsof alle dealers hier last van zouden moeten hebben, maar ik kan verder hier nergens op internet iets over vinden.

Ja, hierdoor is de levering van mijn Focus ook al 2x door de dealer gecancelled. Het schijnt te maken te hebben met een foutieve BPM voor sommige versies (155hp automaat SW in mijn geval).

Als je er toch zo lang over doet een auto te produceren was er tijd genoeg om het papierwerk klaar te hebben zou je denken...

• JukeboxBill
205Gutmann schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:41:
Ik heb een Focus uit 2009 gehad. Hier zat ook een Travelpilot FX in. Deze was wel voorzien van USB.
Wij hebben ook problemen gehad met het koppelen van telefoons aan de Travelpilot, in ons geval bleek een defecte Bluetooth voicecontrol module hiervan de oorzaak.
Inmiddels wat verder gezocht en het blijkt dat de latere FX wel USB had via een soort dongle. Zou ook op oudere modellen aan te sluiten zijn, maar er zijn veel problemen mee en de radio moet daar helemaal opnieuw voor worden ingeregeld . Dus die weg ga ik maar liever niet op.

• Duinkonijn
c-w schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:10:

Hybride focus bij mij was met een week verdraging..

Ik kan nu ook de deur openen met m`n Iphone, gaat alleen een stuk trager

hoi

Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee