Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47
stijn014 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

mooi hoor. Je had wel spoiler tags mogen gebruiken :+
Hahaha fair enough!

Als ik hem ophaal
spoiler:
zal ik de juiste tags
gebruiken! :+

• Tosti55
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-12-2022

Wie herkent hem :) ?

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:24
Laatste generatie Capri denk ik, maar welke? De V6 misschien? Geheugen wordt minder, ik ben dan ook al ouder dan die wagen waarschijnlijk 😎

• Tosti55
Yes Capri MK3 inderdaad.. ligt echter een V8 Cosworth in momenteel met 300+ PK (schijfremmen voor en achter)

project van een klant, die wou een one of a kind Capri MK3 met veel vermogen

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36
De Fiesta zou volgens de Britse autopers op het kapblok liggen.

https://www.autoexpress.c...4/ford-fiesta-set-be-axed

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Benieuwd welk Chinees bedrijf straks in het gat sprint dat Westerse bedrijven laten vallen. Het is niet alleen Ford dat stopt met de compacte auto's..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:46

Touchdomex

Meisje!

Glashelder schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:43:
Benieuwd welk Chinees bedrijf straks in het gat sprint dat Westerse bedrijven laten vallen. Het is niet alleen Ford dat stopt met de compacte auto's..
Ik verwacht dat ze alles klaarmaken voor elektrische auto's. Dat is er alleen nog niet... De huidige modellen lopen af.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Fiesta is nu veel te duur. Voor 15-20 was het een leuke auto, nu ben je tussen de 25-35k kwijt. Dan wordt een Focus of Kuga ook een optie.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is het hele punt. Ik ga zelf ook met een reden van een Fiesta naar een Kuga. Het is alleen de vraag hoeveel mensen je die stap kan laten maken. Ik vermoed dat de nodige mensen over 10/20 jaar in Chinese Fiesta's rijden en dat Ford, VW en al die andere Europese merken zichzelf enorm in de voet geschoten hebben.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 23:12
Iemand een idee wat er met de update site van ford sync is gebeurd ?
Deze site
Staat al dagen deze foutmelding op.
An error occurred while processing your request.
Reference #30.24fa7b5c.1666780816.5c37a1f3

MacBook Pro 14" M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02 17:48
Staat nu ook op nu.nl:
https://www.nu.nl/economi...van-iconische-fiesta.html

Ze gaan kennelijk richten op electrische auto's en er is minder vraag naar hatchbacks en meer naar SUV's. Ik vind wel jammer dat de trend gaat naar crossovers en SUV's. Ik heb er niks mee. Puur mijn persoonlijke mening natuurlijk en ieder zijn ding. Maar persoonlijk heb ik liever een (beetje sportief uitziende) personenauto. Is straks alleen steeds minder om uit te kiezen. Mijn Fusion (Mondeo) was al stopgezet en nu dus de Fiesta ook. Hopelijk blijft de Focus nog wel even voortbestaan. Mijn vriendin heeft een Fiesta en is toch erg fijne en ook praktische auto, jammer dat ze ermee stoppen.

Edit: lees net dat de geruchten zijn dat de Focus ook in 2024/25 stopgezet gaat worden. ;(

[Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 26-10-2022 16:51]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Staat nu ook op nu.nl:
https://www.nu.nl/economi...van-iconische-fiesta.html

Ze gaan kennelijk richten op electrische auto's en er is minder vraag naar hatchbacks en meer naar SUV's. Ik vind wel jammer dat de trend gaat naar crossovers en SUV's. Ik heb er niks mee. Puur mijn persoonlijke mening natuurlijk en ieder zijn ding. Maar persoonlijk heb ik liever een (beetje sportief uitziende) personenauto. Is straks alleen steeds minder om uit te kiezen. Mijn Fusion (Mondeo) was al stopgezet en nu dus de Fiesta ook. Hopelijk blijft de Focus nog wel even voortbestaan. Mijn vriendin heeft een Fiesta en is toch erg fijne en ook praktische auto, jammer dat ze ermee stoppen.

Edit: lees net dat de geruchten zijn dat de Focus ook in 2024/25 stopgezet gaat worden. ;(
Tja, de consument wil hoog zitten om over andere verkeer heen te kijken, maar als je allemaal hoog zit kan je nergens meer overheen kijken. Sowieso snap ik die zeecontainers niet, maar ja, als men dat wil of als luxe ziet en er moeten evs gebouwd en verkocht worden...

ping 127.212.23.124

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Volgens Autoblog stopt Ford ook met de Focus, s-max en Galaxy.
Ik ben benieuwd wat daar dan allemaal voor in de plaats gaat komen.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:52

Bluebe

Roar

Harmen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:50:
***members only***

Iemand een idee? Ervaringen met marktplaats zijn de laatste tijd niet best.....
Ik heb 3 maanden terug toevallig ook mijn focus station titanium ingeruild, 113.000 van halverwege 2013 en ik kreeg er 7400 voor terug. Dit was bij een ford dealer (niet puur alleen ford ook aantal andere merken).

Ik heb hetzelfde meegemaakt aantal lage biedingen en de ford dealer die mijn auto in onderhoud heeft bood helemaal slecht. Zij zetten hem op een bieding website dus verkopen hem niet zelf in de shop. Zal wel te weinig opbrengen en te veel kosten kwa ruimte.

De ford dealer die hem nu heeft overgenomen verkocht hem wel zelf, is uiteindelijk voor ongeveer 8k verkocht.

De riem moet ook na 10 jaar vervangen worden, en volgend jaar is die 10 jaar ook voorbij dus mogelijk houden ze dat ook wel in op de prijs. Zo’n vervanging kost voor de consument ook 1500,- omdat het een riem is die door de olie loopt.

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Heb een Ford Mondeo Stationwagon uit eind 2010. Betreft de 2.0 SCTI uitvoering met 203PK en 6-traps automaat en heeft bijna 200.000km op de teller.

Rijdt heerlijk. Heeft al z'n onderhoud gehad en bij 175.000km een powerflush van de automaat gekregen.

Het enige wat hinderlijk is, is een hoog frequent fluit / pieptoon tijdens het rijden. Meestal zo rond de 2000 toeren. Geluid varieert soms ook een beetje in toonhoogte. Als het geluid bij een bepaalde snelheid weg is en ik dan kort een stootje gas geef, hoor ik de fluit heel eventjes nadat ik het pedaal los laat en de toeren weer terug lopen.

Ik vermoed ergens een gaatje in een luchtslang of een versleten lager in de turbo, maar de garage heeft nog niks kunnen vinden. Het is ook vaker aanwezig dan pakweg 10.000km geleden. Heb de pech erg gevoelige oren te hebben. Muziek aanzetten helpt, maar vaak wil ik ook een stil ritje.

Iemand ervaring met dit euvel ?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Titan_Fox schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:51:
Heb een Ford Mondeo Stationwagon uit eind 2010. Betreft de 2.0 SCTI uitvoering met 203PK en 6-traps automaat en heeft bijna 200.000km op de teller.

Rijdt heerlijk. Heeft al z'n onderhoud gehad en bij 175.000km een powerflush van de automaat gekregen.

Het enige wat hinderlijk is, is een hoog frequent fluit / pieptoon tijdens het rijden. Meestal zo rond de 2000 toeren. Geluid varieert soms ook een beetje in toonhoogte. Als het geluid bij een bepaalde snelheid weg is en ik dan kort een stootje gas geef, hoor ik de fluit heel eventjes nadat ik het pedaal los laat en de toeren weer terug lopen.

Ik vermoed ergens een gaatje in een luchtslang of een versleten lager in de turbo, maar de garage heeft nog niks kunnen vinden. Het is ook vaker aanwezig dan pakweg 10.000km geleden. Heb de pech erg gevoelige oren te hebben. Muziek aanzetten helpt, maar vaak wil ik ook een stil ritje.

Iemand ervaring met dit euvel ?
Fluittoon bij gasgeven klinkt mij inderdaad als turbo in de oren, maar ik ben op geen enkele manier een gekwalificeerd troubleshooter. Misschien toch de turbo eraf en laten controleren. Kan bij 175k km sowiezo geen kwaad.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Bluebe Heb hem 2 week geleden verkocht voor 6800. Hoogste wat ik kon krijgen.
Rijd nu hybride, Toyota Corolla. Relaxt :7

Whatever.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toyota :+ De designers daarvan kunnen op een of andere manier niet stoppen met ontwerpen.. nog ff een ronding daar, lijntje daar, ow nog een ronding daar en daar.. oeff, daar hoort nog een lijntje :+

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:25
Heeft iemand ervaring met de recente Fiesta’s (Titanium) vanaf 2017 op lange afstanden? Zijn de stoelen een beetje goed met lendensteun? Ik ben van plan om autovakantie te plannen!

Ook lees ok verhalen over kraakjes of rammeltjes in het dashboard?

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:54

amphora

Websites & Fotografie

hotymoty schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:39:
Heeft iemand ervaring met de recente Fiesta’s (Titanium) vanaf 2017 op lange afstanden? Zijn de stoelen een beetje goed met lendensteun? Ik ben van plan om autovakantie te plannen!

Ook lees ok verhalen over kraakjes of rammeltjes in het dashboard?
Afgelopen zomer ruim 4000km gereden in twee weken en nergens last van. En ik heb best vaak rugklachten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier ook geen klachten met een Fiesta uit 2018 (Titanium). Ervaar wel eens geluiden bij het dashboard maar tot op heden is dat altijd iets geweest wat dan in een van de deuren of bij de versnellingspook lag.

• Tosti55
Voor de liefhebbers heb ik een rondje in mijn sim gereden met een Zakspeed Ford Capri turbo..

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
ComTech schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:43:
Iemand een idee wat er met de update site van ford sync is gebeurd ?
Deze site
Staat al dagen deze foutmelding op.

[...]
Ze hebben vaak onderhoud waar een paar dagen overheen gaat. Nu lijkt hij het weer te doen.
De laatste update voor mijn 2017 Focus is van feb-2021. Dat zijn nog de F9 F10 kaarten en mogen onderhand wel weer een update krijgen (niet dat ik het gebruik, ik gebruik altijd AA, maar het gaat om het principe).
Als ze einde van dit jaar nog geen update hebben ga ik denk ik aan de Cyanlabs update.

Jammer dat ze met het huidige gamma stoppen (Fiesta, Focus etc) het blijven fijne auto's en ook ik heb niks met crossover of SUV's: te hoog, te log, verre van sportief en niet perse meer bagageruimte.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:25
amphora schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:02:
[...]

Afgelopen zomer ruim 4000km gereden in twee weken en nergens last van. En ik heb best vaak rugklachten.
Dank voor jullie reacties. Ik las dat dat de lendensteun best hard is en ook een vervelende plek steun geeft. Maar volgens jou nergens last van? En het gekraak ook nergens last van?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47
Nu een weekje in bezit, heel erg blij met mn droomauto. Nu goed voor zorgen en mooie ritten maken!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb bericht gekregen dat m’n focus deze maand in productie gaat..

En als het goed is krijg ik hem dan nog volgende maand 😄

hoi

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:24
Duinkonijn schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:46:
Heb bericht gekregen dat m’n focus deze maand in productie gaat..

En als het goed is krijg ik hem dan nog volgende maand 😄
En wanneer was deze besteld ? ik zit ook met smart te wachten op een datum wanneer de mijne gaat komen !

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik heb mijn 2014 Focus Edition Plus ondertussen bijna een jaar. Na 5 maanden bleek-ie koelvloeistof te lekken, en dat bleek de beruchte lekkende O-ring in de motor te zijn (wat een erg dure reparatie is). Die is binnen de garantie vervangen, en tegen een kleine meerprijs is de distributieriem ook vervangen. Ik heb alleen de onderdelen betaald, prima dus!
Hierna stond de koelvloeistof nog een keertje laag, maar dat bleek lucht te zijn geweest. Na bijvullen geen problemen meer gehad.
Tot ik 6400 km later eens naar de peilstok keek, en de olie onderaan stond. Ik durfde meteen niet meer te rijden en ben op de fiets een fles 5W-20 gaan halen. Na 400 km stond-ie weer onder het minimum, en bleek dat 5W-20 is heel Luxemburg niet te vinden is. Het alternatief in het boekje was 5W-30 ACEA A5/B5, en dat was wel te vinden. Bij thuiskomst kwam het olieverbruik op 1 liter per 1000 km.
De motor was ondertussen een behoorlijke smeerboel, en de garage moest hem eerst schoonmaken voor ze konden zien wat er mis was. Het bleek een lekkende kleppendekselpakking te zijn, deze was een half jaar eerder wel vervangen, maar die was blijkbaar niet goed. Over 2 weken (en na nog 1000 km) ga ik voor de jaarbeurt en APK, en kijken ze of-ie niet toch nog lekt.
De reparatie kostte me niets, dus qua service prima geregeld. Ik vind de Ecoboost een heel fijn motortje om te rijden, maar qua manuren aan onderhoud is het gewoon een heel naar ding :+

• Duinkonijn
  • Nu online
LightStar schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:46:
[...]

En wanneer was deze besteld ? ik zit ook met smart te wachten op een datum wanneer de mijne gaat komen !
14 mei. Ik heb de hatchback

hoi

• Duinkonijn
  • Nu online
RemcoDelft schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:03:. Ik vind de Ecoboost een heel fijn motortje om te rijden, maar qua manuren aan onderhoud is het gewoon een heel naar ding :+
Hoeveel rij je met dat ding?

De ecoboost 1.0 heb ik gereden met een Fiesta (3x) en C-max en herken dat niet. Heb wel 1x gehad dat de C-Max lui/instabiel was, maar dat was met een vakantie in Duitsland voorbij :X

[Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 14-11-2022 20:04]

hoi

• RemcoDelft
Duinkonijn schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:00:
[...]

Hoeveel rij je met dat ding?
Het eerste half jaar 20.000 km. Dat was ook de enige reden dat ik de koelvloeistoflekkage tegenkwam. Sindsdien rijd ik niet zo veel meer, en ik hoop dan ook dat het voorlopig klaar is. Het idee achter het vroegtijdig vervangen van de distributieriem was dat we er weer 10 jaar mee kunnen rijden.

Voor het vervangen van de lekkende O-ring was ik de auto een (mid)week kwijt. Officieel staat er 9 uur voor bij Ford, maar de monteur zei dat het aanzienlijk meer werk is dan dat.

[Voor 16% gewijzigd door RemcoDelft op 15-11-2022 14:49]

• LightStar
Oke.., de mijne is besteld op 31 maart (station), krijg jij dan 1 met Sync 4 of de oude Sync 3 ?

• Duinkonijn
  • Nu online
LightStar schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:47:
[...]

Oke.., de mijne is besteld op 31 maart (station), krijg jij dan 1 met Sync 4 of de oude Sync 3 ?
geen idee, :? :X

hoi

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:49
Hi allemaal

Wij zijn aan het kijken voor een focus automaat mk4. Met adaptive cruise controle en lane centering. Nu heb ik alleen ervaring met lane keeping assist, wat net wat anders werkt.

Is er iemand die kan vertellen of dat lane centering een beetje werkt? Of toch vaak hapert?

Ik heb afgelopen tijd in een tesla gereden en daar werkt het wel voortreffelijk.

Alvast bedankt!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@LightStar @Duinkonijn
Even je bestelling bekijken of dealer vragen het kan beiden.
Sync 4 is nu weer leverbaar.

wat niet past, wordt gelast!

• nielsicq
  • Niet online
firejelle schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:58:
Hi allemaal

Wij zijn aan het kijken voor een focus automaat mk4. Met adaptive cruise controle en lane centering. Nu heb ik alleen ervaring met lane keeping assist, wat net wat anders werkt.

Is er iemand die kan vertellen of dat lane centering een beetje werkt? Of toch vaak hapert?

Ik heb afgelopen tijd in een tesla gereden en daar werkt het wel voortreffelijk.

Alvast bedankt!
De lane centering werkt prima, heb zelf geen ervaring met Tesla.
Die van Volvo werkt nog net even beter is mijn ervaring.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 18:38
Hi allemaal

Alvast bedankt!
Mijn FoFo 2019 heeft ook ondersteuning.
Gebruik dit 99% van de tijd. Enige waar ik problemen mee ervaar:
- Spitsstrook gebruiken en belijning naar afrit (auto wil afrit af). Dit is een logisch gevolg. Na 1x weet je dit en hou je er rekening mee
- bij regen heeft hij moeite de juiste lijn te ‘lezen’. Hij wil bitumen naden of plassen ook als lijn zien waardoor hij erg gaat zoeken. Medepassagiers denken dan eerder dat je dronken bent 8)7

Tldr ik ben er fan van, als je de foutjes kan vergeven

• LightStar
nielsicq schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:09:
[...]

@LightStar @Duinkonijn
Even je bestelling bekijken of dealer vragen het kan beiden.
Sync 4 is nu weer leverbaar.
Ik heb hem besteld met Sync 4, zal de lease maatschappij eens mailen of de status nog gelijk is qua leverdatum (half jan)

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Ik merk met mijn focus automaat 2019 niks van Lane centering, wel van de assist..

• firejelle
Kalevandaal schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:05:
[...]

- Spitsstrook gebruiken en belijning naar afrit (auto wil afrit af). Dit is een logisch gevolg. Na 1x weet je dit en hou je er rekening mee
- bij regen heeft hij moeite de juiste lijn te ‘lezen’. Hij wil bitumen naden of plassen ook als lijn zien waardoor hij erg gaat zoeken. Medepassagiers denken dan eerder dat je dronken bent 8)7

Dat klinkt goed! Ik kon nergens een goede video vinden op YouTube erover! Maar dit zegt voldoende! Dank voor je reactie!

• firejelle
pixels66 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:14:
Ik merk met mijn focus automaat 2019 niks van Lane centering, wel van de assist..
Heb je wel de optie genomen op de auto? niet elke focus automaat heeft adaptive cruise control

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:07
Kalevandaal schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:05:
[...]

Dat is vooral de lane assist niet de lane centering wanneer je een afrit afgeduwd wordt. ;) Wij hebben een tijdje wegwerkzaamheden in de buurt gehad waarbij onze handbak (dus geen centering) last van hetzelfde euvel had.

Lekker de witte lijn volgen en niet met de gele mee van baan wisselen. :+ Was de eerste keer best schrikken. _O-

@firejelle Werkt allemaal prima, alleen even onthouden dat je er zelf bij blijft, dan gaat het in principe niet fout en anders gewoon de cancel knop van de lane assist gebruiken. Maar het blijft van belang dat je er wel even in gedachten bij blijft. Het is geen autopilot. :+

Zoals @Kalevandaal aangeeft, regen is altijd een dingetje en naar mijn ervaring polderweggetjes ook waarbij er alleen belijning aan de zijkant van de weg is. Verder werkt het allemaal prima, maar dat ik vooral omdat in NL heel veel wegdek goed belijnd is.

Let overigens wel even op! De MK4 komt uit een type goedkeuring waarbij de Europese regels door Ford (en andere fabrikanten) zo geïnterpreteerd zijn dat de lane assist niet "uitgeschakeld" kan worden. Wanneer je 'm "uitschakelt" staat hij die of het restant van de rit uit, maar wanneer je de auto opnieuw start staat hij weer aan. Dat was bij ons het geval.

[Voor 28% gewijzigd door TIGER1125 op 28-11-2022 12:39]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat? Is dat iets van de laatste jaren dan? Ik heb een Fiesta nu uit 2018 en die lane assist is volgens mij van dezelfde generatie, maar die kan je wel gewoon uitschakelen.

Ik lees ook nergens dat dit systeem niet uitgezet mag worden. Vanaf 2022 moet er bij nieuwe modellen (niet bestaande modellen dus) wel e.a. aanwezig zijn, maar de focus is nog niet zo nieuw volgens mij..

• TIGER1125
Glashelder schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:31:
Wat? Is dat iets van de laatste jaren dan? Ik heb een Fiesta nu uit 2018 en die lane assist is volgens mij van dezelfde generatie, maar die kan je wel gewoon uitschakelen.

Ik lees ook nergens dat dit systeem niet uitgezet mag worden. Vanaf 2022 moet er bij nieuwe modellen (niet bestaande modellen dus) wel e.a. aanwezig zijn, maar de focus is nog niet zo nieuw volgens mij..
Ja, of dat nou een echte verplichting is, is mij overigens ook niet helemaal duidelijk. Maar er gaan zat van zulke verhalen bij allerlei merken waarbij de fabrikant de Europese regels zo heeft gelezen. Tijdelijk uit schakelen mogelijk, maar niet definitief niet zonder in het systeem van de auto zelf dingen aan te passen. (heb de verwijzing naar de regels even aangepast)

Nu zie je overigens ook weer berichten dat die mensen er achter komen dat het bij nieuwe modellen van hetzelfde merk weer wel kan. :+

De type goedkeuring van de focus liep volgens mij precies parallel aan die eisen omtrent lane assist destijds. Wij waren destijds aan het oriënteren naar een nieuwe auto en dan wil ik graag weten wat voor extra Europese onzin ik er weer bij krijg. Zoals de verplichte achteruitrij camera, leuk op grote auto's maar in mijn ogen overbodig op zeg een Aygo. :+

[Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 28-11-2022 12:46]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:51
Misschien vooral voor wat extra puntjes in de NCAP-test ?

• TIGER1125
Marcel Br schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:52:
Misschien vooral voor wat extra puntjes in de NCAP-test ?
Dat zou inderdaad kunnen.

Dan kun je het niet "vergeten" om weer in te schakelen, en je auto "onveiliger" maken. :+

[Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 28-11-2022 12:54]

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-01 17:48
Bij mijn 2022 Focus kan ik de lane assist gewoon uitzetten met het knopje aan de zijkant van de knipperlicht pook. Deze blijft dan ook uit staan tot ik het weer zelf aan zet.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55
Ook zo bij mijn (eind 2018) eigen Focus.
Hij gaat niet automatisch aan, ik moet de knop indrukken om deze weer in te schakelen.

http://specs.tweak.to/5253

• firejelle
Pagman schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:40:
Bij mijn 2022 Focus kan ik de lane assist gewoon uitzetten met het knopje aan de zijkant van de knipperlicht pook. Deze blijft dan ook uit staan tot ik het weer zelf aan zet.
Mijn vraag ging over lane centering :) lane assist ken ik wel inderdaad. Dat kan je per rit uitschakelen.

• T-Rut
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
Hi allemaal

Alvast bedankt!
Ik heb lane centering op een focus mk4 wagon. Ik vind het heerlijk (op langere stukken doorgaande weg) en heb het dan ook vaak aan staan.

Het centeren werkt lekker, maar niet feilloos. Bij afritten moet je (extra) opletten, als je die niet wilt pakken. Want het gebeurt geregeld dat hij de doorgetrokken lijn volgt en niet de blokmarkering. En die doorgetrokken lijn volgt over het algemeen de afrit :+ Maar het stuur bij een afrit even goed vasthouden, totdat de auto geen weerstand meer geeft op het stuur raakte ik zo aan gewend.

Je moet met acc en lanecentering aan het stuur sowieso losjes in de hand houden en af en toe beetje met het stuur 'spelen' / druk geven om waarschuwingsmeldingen en uiteindelijk ingrijpen van de auto te voorkomen. Want de auto laat je hooguit 10 seconden de handen van het stuur houden en controleert dit door weerstand die je geeft op het stuur.
Een gevuld flesje in het stuur klemmen schijnt meldingen te voorkomen, maar ik heb dat nooit zelf geprobeerd. Waarom ook O-)

De auto positioneert zich op het midden van de strook. Als je dan vrachtwagens inhaalt, dan voelt het voor mij vaak dat de auto dan te dicht langs alle vrachtwachens rijd. Persoonlijk rij ik dan liever wat verder links van het midden van de strook...

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00
beste mensen, wij zijn op zoek naar een andere auto en zijn ook de ford focus wagon tegengekomen.
We hebben budget van 10-12k euro en daarvoor komen we er heel veel tegen, van 2015 tm 2018.
Als ik het goed begrijp is de Titanium het model met de meeste opties, maar ook dat is niet altijd zo. De Trend voldoet eigenlijk ook al aan onze eisen.

Moet ik nog een bepaald jaartal ontwijken, bij welke km stand is de auto aan groot onderhoud onderhevig?

• nielsicq
  • Niet online
@Ozza leuke en fijn rijdende auto’s !
Er vanuitgaande dat je een 1.0 ecoboost neemt.
Als er veel keuze is neem dan eentje die tijdig en dealer onderhouden is.
Deze motoren hebben een specifieke olie nodig. Als men zich niet hier aanhoud dan loop je grote kans dat de distributieriem oplost in de olie met alle gevolgen van dien.

Als de auto 10 jaar oud is of 240.000 heeft gelopen moet deze riem vervangen worden.
Kosten rond de 1250 euro.

Koppeling is ook een aandachtspunt.

Als een trend voldoet zou ik die nemen, die zijn vaak voordeliger dan een titanium.

• Ozza
hoi @nielsicq ! bedankt voor de reply.

Nu u het zegt, ik zit te kijken bij de advertenties (b.v https://www.marktplaats.n...st-100pk-navigatie-cruise, dan vervangt dit bedrijf voor al hun modellen die te koop staan de 'distributieset'.

Deze autos lijken allemaal geimporteerd uit Duitsland, maar wel allemaal met onderhoudshistorie. Moet ik mij nog zorgen maken over geimporteerde autos?

• pixels66
Juist de ecoboost motor zou ik nooit kopen bij een niet Ford dealer. Niet dat het wat zegt, mijn oliepomp riem lostte twee maanden geleden ook ineens op..

• nielsicq
  • Niet online
@Ozza ik kan uit de advertentie niet opmaken wat de km-stand is.
De riem is vermoedelijk eerder gedaan dan voorschrift. Even vragen waarom.

Als je wilt weten of een buitenlandse auto klopt dan kan je evt de dealer vragen of ze kunnen kijken of op basis van het chassisnummer het onderhoud kunnen opvragen.

• nielsicq
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:53:
Juist de ecoboost motor zou ik nooit kopen bij een niet Ford dealer. Niet dat het wat zegt, mijn oliepomp riem lostte twee maanden geleden ook ineens op..
Inderdaad dat vind ik ook. Dat is vervelend zeg! Ben je de eerste eigenaar?

• pixels66
nielsicq schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:22:
[...]

Inderdaad dat vind ik ook. Dat is vervelend zeg! Ben je de eerste eigenaar?
De tweede. Gebeurde bij 60k. Gelukkig rij ik automaat waardoor je weinig toeren draait, en daarmee is de motor bespaard gebleven(en zsm stoppen natuurlijk). Alles onder garantie weer geregeld maar het vertrouwen is wel minder in de auto.

• nielsicq
  • Niet online
@pixels66 wat goed dat je het door had!
Het wordt vast vakkundig hersteld. En nu kan de motor weer 10 jaar voorruit.

• pixels66
Ja de oliezeef, oliepomp en riem zijn vervangen. Ik moet zeggen, de motor loopt echt voor zo ver dat als driepitter kan als een zonnetje..

• Ozza
nielsicq schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:21:
@Ozza ik kan uit de advertentie niet opmaken wat de km-stand is.
De riem is vermoedelijk eerder gedaan dan voorschrift. Even vragen waarom.

Als je wilt weten of een buitenlandse auto klopt dan kan je evt de dealer vragen of ze kunnen kijken of op basis van het chassisnummer het onderhoud kunnen opvragen.
123.000km

ik zie dat je 5 euro de APK historie e.d. kan opvragen, maar dat zal alleen binnen NLD zijn neem ik aan.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:13
Ozza schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:11:
beste mensen, wij zijn op zoek naar een andere auto en zijn ook de ford focus wagon tegengekomen.
We hebben budget van 10-12k euro en daarvoor komen we er heel veel tegen, van 2015 tm 2018.
Als ik het goed begrijp is de Titanium het model met de meeste opties, maar ook dat is niet altijd zo. De Trend voldoet eigenlijk ook al aan onze eisen.

Moet ik nog een bepaald jaartal ontwijken, bij welke km stand is de auto aan groot onderhoud onderhevig?
Reden voor een wat nieuwer model zou carplay kunnen zijn. Met import auto’s altijd oppassen dat er niet gesjoemeld is met km stand of schade.

Daarom advies altijd om een keuring te laten doen. Heeft mij een set remschijven en winterbanden opgeleverd ;-) dus die kosten had ik snel terug verdiend.

Persoonlijk zou ik liever een titanium of st-line kiezen, maar ligt er ook aan wat je rijd. Vaak heb je dan net die extra opties die handig zijn zoals cruise control, automatische ruitenwissers, voorruit verwarming etc. Kost waarschijnlijk wel een stuk meer dan een trend.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Rocketman
  • Laatst online: 17:05
Ik zag vandaag dat Tweakers ook aan auto's doet in het forum, wist ik niet. Daarom wil ik jullie even op de hoogte brengen van mijn Mondeo ervaringen. Om geen dubbel verhaal te hoeven schrijven is hier een link van een review in Autoweek, dat ik ruim twee jaar geleden schreef: https://www.autoweek.nl/r...n-1-5-tdci-titanium-2015/
Ik rijd nog steeds rond met deze auto, en eigenlijk zonder enig probleem sindsdien. Huidige km stand 274.000 Ik heb later wel weer eens het bekende oranje motorlampje gehad, en uiteindelijk viel dit terug te voeren op slechte dieselolie van witte pompen. Sinds ik daar achter ben gekomen gebruik ik uitsluitend merkdiesel en gaat alles probleemloos en zit de originele turbo er nog steeds in.

[Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 30-11-2022 15:57]

• nielsicq
  • Niet online
Ozza schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:12:
[...]

123.000km

ik zie dat je 5 euro de APK historie e.d. kan opvragen, maar dat zal alleen binnen NLD zijn neem ik aan.
Alleen Nederland dan inderdaad. Als de auto dealer onderhouden is, ook buiten Nederland dan wordt dat (bijna) altijd geregistreerd in het systeem.

Persoonlijk zou ik trouwens voor de 125pk versie gaan omdat je dan ook een 6 bak hebt.

• SniperGuy
  • Laatst online: 16:22
Ozza schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:52:
hoi @nielsicq ! bedankt voor de reply.

Nu u het zegt, ik zit te kijken bij de advertenties (b.v https://www.marktplaats.n...st-100pk-navigatie-cruise, dan vervangt dit bedrijf voor al hun modellen die te koop staan de 'distributieset'.

Deze autos lijken allemaal geimporteerd uit Duitsland, maar wel allemaal met onderhoudshistorie. Moet ik mij nog zorgen maken over geimporteerde autos?
Import hoeft geen probleem te zijn mits de onderhoudshistorie bekend is en uitgevoerd is door een Ford dealer.
Deze specifieke auto is duidelijk import: Duitsers houden er soms wat rare optiesamenstellingen op na.
Zo te zien is dit ook een trend versie: raamslingers achter, handmatige airo, oud Sync 2 systeem (dus geen Carplay of Android Auto!), wel weer cruise control en een leer stuurwiel. Ik vind hem aardig aan de prijs en zou ook altijd voor een 125PK met 6bak gaan :)

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:10
Rocketman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:52:
Ik zag vandaag dat Tweakers ook aan auto's doet in het forum, wist ik niet. Daarom wil ik jullie even op de hoogte brengen van mijn Mondeo ervaringen. Om geen dubbel verhaal te hoeven schrijven is hier een link van een review in Autoweek, dat ik ruim twee jaar geleden schreef: https://www.autoweek.nl/r...n-1-5-tdci-titanium-2015/
Ik rijd nog steeds rond met deze auto, en eigenlijk zonder enig probleem sindsdien. Huidige km stand 274.000 Ik heb later wel weer eens het bekende oranje motorlampje gehad, en uiteindelijk viel dit terug te voeren op slechte dieselolie van witte pompen. Sinds ik daar achter ben gekomen gebruik ik uitsluitend merkdiesel en gaat alles probleemloos en zit de originele turbo er nog steeds in.
Heb je review weleens gelezen op Autoweek! Zit met smacht te wachten op een update. Mooi dat het met 274k erop nogsteeds goed gaat.

• Rocketman
pikstert schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:41:
[...]

Heb je review weleens gelezen op Autoweek! Zit met smacht te wachten op een update. Mooi dat het met 274k erop nogsteeds goed gaat.
Goed idee, ga ik binnenkort doen!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 21:11
Sinds mijn laatste post in augustus wat actiever met mijn zoektocht naar een S-Max 2.0L min bj 2017 begonnen. 2x vlak voor mijn neus een S-Max "weggekaapt". Beide keren 2 uur na plaatsing advertentie gebeld en en beide dealers gaven aan dat er net vóór mij op dezelfde dag in de middag een afspraak was gepland en beide keren ook meteen verkocht.
2 verschillende verkopers gaven mij aan dat de S-maxjes (automaat) enorm gewild zijn en als warme broodjes verkocht worden. (Toevallig waren beide auto's een 7 zits)

Vanwege het aanbod op de Nederlandse markt heb ik mijn zoekveld uitgebreid met Duitsland (wel bij een officiele merkdealer). Met de bijkomende kosten komt het ongeveer op hetzelfde neer als wanneer ik het in Nederland zou kopen, maar daar heb ik meer aanbod.

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
Ik rijd nu een jaar in een Ford Focus Titanium station uit 2019 en word langzaam gek van de verbinding met Android Auto. Via de kabel laadt de auto de telefoon (Pixel 6) op, maar de verbinding met AA valt steeds weg. De ene keer na 10 minuten, de andere keer direct na aansluiten. Heel irritant als bijvoorbeeld de navigatie aan staat. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals de poorten schoonmaken, debugging aan zetten op de pixel, andere kabel gebruiken.

M'n vriendin heeft een S21 en heeft er vrijwel nooit last van. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de USB-C aansluiting ligt van de Pixel, want aansluiten op PC of voor het opladen heb ik nooit problemen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56
klaps schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:32:
Ik rijd nu een jaar in een Ford Focus Titanium station uit 2019 en word langzaam gek van de verbinding met Android Auto. Via de kabel laadt de auto de telefoon (Pixel 6) op, maar de verbinding met AA valt steeds weg. De ene keer na 10 minuten, de andere keer direct na aansluiten. Heel irritant als bijvoorbeeld de navigatie aan staat. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals de poorten schoonmaken, debugging aan zetten op de pixel, andere kabel gebruiken.

M'n vriendin heeft een S21 en heeft er vrijwel nooit last van. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de USB-C aansluiting ligt van de Pixel, want aansluiten op PC of voor het opladen heb ik nooit problemen.

Gaat je scherm uit na een poosje? Mijn mobiel werkt met AA wel, totdat automatisch mn scherm uit gaat, dan freezed AA. Bij ontwikkelaarsopties kan het zijn dat je aan kan zetten dat het scherm aan moet blijven tijdens laden. Dan is je scherm wel altijd aan natuurlijk, maar freezed AA niet.
Bij mij is het dus niet een probleem van AA/Ford, maar van mn mobiel (Realme x2 pro).

Apple, Samsung etc hebben dit beter voor elkaar :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eskiya schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:31:
Sinds mijn laatste post in augustus wat actiever met mijn zoektocht naar een S-Max 2.0L min bj 2017 begonnen. 2x vlak voor mijn neus een S-Max "weggekaapt". Beide keren 2 uur na plaatsing advertentie gebeld en en beide dealers gaven aan dat er net vóór mij op dezelfde dag in de middag een afspraak was gepland en beide keren ook meteen verkocht.
2 verschillende verkopers gaven mij aan dat de S-maxjes (automaat) enorm gewild zijn en als warme broodjes verkocht worden. (Toevallig waren beide auto's een 7 zits)

Vanwege het aanbod op de Nederlandse markt heb ik mijn zoekveld uitgebreid met Duitsland (wel bij een officiele merkdealer). Met de bijkomende kosten komt het ongeveer op hetzelfde neer als wanneer ik het in Nederland zou kopen, maar daar heb ik meer aanbod.
Ja dat is een bekend probleem inderdaad. Ik heb destijds m'n buurman uit z'n auto gejaagd omdat ik op de markt geen geschikt exemplaar vond :+

Wat zijn je vereisten?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

Ik heb met mijn Ford Focus (2018) dat ik draadloos laden uit heb moeten zetten.

Al meerdere keren gehad dat de telefoon via kabel is aangesloten en dus oplaadt, maar ook het draadloos laden op de een of andere manier wordt gebruikt.
Gevolg is dat de telefoon echt heel warm wordt. Ik kon deze na een rit van 30 min bijna niet meer in mn hand houden.

Op zich vreemd dat dit niet automatisch uitgezet wordt als er een telefoon via kabel is aangesloten?

• klaps
Ewivis schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:45:
[...]

Gaat je scherm uit na een poosje? Mijn mobiel werkt met AA wel, totdat automatisch mn scherm uit gaat, dan freezed AA. Bij ontwikkelaarsopties kan het zijn dat je aan kan zetten dat het scherm aan moet blijven tijdens laden. Dan is je scherm wel altijd aan natuurlijk, maar freezed AA niet.
Bij mij is het dus niet een probleem van AA/Ford, maar van mn mobiel (Realme x2 pro).

Apple, Samsung etc hebben dit beter voor elkaar :)
Weet niet zeker of het daaraan ligt, maar kan het proberen. Afgelopen zaterdag viel AA uit 2 seconden na aansluiten, dus het scherm was niet uit.

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Hoi Allen, Ik zou graag wat advies willen vragen over het volgende:

Ik heb een zeer nette Ford Focus op het oog die ik via de familie over kan kopen.
Het betreft een Ford Focus MK4 ST Line Business 1.5 EcoBoost (182 pk) 6-(hand)bak Wagon in Desert Island Blue.
Deze is eigenlijk full options aangekleed, B&O geluids systeem, panorama dak, vrijwel alle extra packs (Winter Technology, Parking, Comfort, Design, Style). Kostte destijds, eind 2019, 38.800 euro nieuw, nu kan ik hem overnemen voor 19.000 euro. Dit alles inclusief winter banden(met velgen) set en een zojuist uitgevoerde grote beurt.

Wat denken jullie? Dit wordt mijn eerste auto en heb dus ook nog geen schade vrije jaren opgebouwd. Nu kan ik met een kleinere auto beginnen, maar een VW Polo gaat ook al voor 15.000 op de tweedehands markt nu deze aardig oververhit is op het moment. Zodoende denk ik dat het best een mooie uitgelezen kans is om deze auto over te nemen. Zeker als ik zie dat vergelijkbare Ford Focussen voor 25.000 van de hand worden gedaan :)

Alle tips waar ik op moet letten/kijken zijn welkom!

[Voor 3% gewijzigd door BarendBotje op 05-12-2022 10:55]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:18

Ik had hier met mijn S21 juist wel last van. Probleem daar was stof in de usb-c aansluiting op de telefoon. Dacht dat ik hem goed schoon had gemaakt, maar na toch nog een keer proberen met een tandenstoker kwam er alsnog heel veel stof uit de usb-c poort.

Kun je met je Pixel wel gewoon snelladen aan het stopcontact? Dat werkte bij mij ook niet meer, terwijl gewoon laden het wel deed. In de Focus had ik eerst al een andere kabel geprobeerd, maar dat was niet de oplossing. Verder merkte ik dat AA het wel deed, maar dan moest de kabel er precies onder de juiste hoek in. Als ik dan per ongeluk de telefoon of kabel aanraakte stopte AA er meteen mee.
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:54:
Hoi Allen, Ik zou graag wat advies willen vragen over het volgende:

Ik heb een zeer nette Ford Focus op het oog die ik via de familie over kan kopen.
Het betreft een Ford Focus MK4 ST Line Business 1.5 EcoBoost (182 pk) 6-(hand)bak Wagon in Desert Island Blue.
Deze is eigenlijk full options aangekleed, B&O geluids systeem, panorama dak, vrijwel alle extra packs (Winter Technology, Parking, Comfort, Design, Style). Kostte destijds, eind 2019, 38.800 euro nieuw, nu kan ik hem overnemen voor 19.000 euro. Dit alles inclusief winter banden(met velgen) set en een zojuist uitgevoerde grote beurt.

Wat denken jullie? Dit wordt mijn eerste auto en heb dus ook nog geen schade vrije jaren opgebouwd. Nu kan ik met een kleinere auto beginnen, maar een VW Polo gaat ook al voor 15.000 op de tweedehands markt nu deze aardig oververhit is op het moment. Zodoende denk ik dat het best een mooie uitgelezen kans is om deze auto over te nemen. Zeker als ik zie dat vergelijkbare Ford Focussen voor 25.000 van de hand worden gedaan :)

Alle tips waar ik op moet letten/kijken zijn welkom!
Hoe komt het dat je hem zo "voordelig" over kan nemen? Want dat jij hem voor 19k kan overnemen, terwijl vergelijkbare modellen 25k zijn zou voor mij een reden tot twijfel zijn. Wat is de km-stand? Verder letten op dealeronderhoud bij deze motoren, maar dat is in de posts hierboven nog besproken ;)

[Voor 33% gewijzigd door Hompu op 05-12-2022 11:00]

• BarendBotje
  • Niet online
Om een vergelijkbaar model en uitvoering als voorbeeld te geven waarvoor ze te koop staan:
https://www.stern.nl/ford...pk-st-line-business-wagon Enige verschil is de kleur, deze is zonder panorama dak en trekhaak.
Hompu schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:57:
[...]

Hoe komt het dat je hem zo "voordelig" over kan nemen? Want dat jij hem voor 19k kan overnemen, terwijl vergelijkbare modellen 25k zijn zou voor mij een reden tot twijfel zijn. Wat is de km-stand? Verder letten op dealeronderhoud bij deze motoren, maar dat is in de posts hierboven nog besproken ;)
Kan ik niet teveel op uitwijden, komt erop neer dat deze verkocht wordt vanuit een bedrijf via een familie lid. Deze heeft een bod gekregen vanuit een auto dealer die er 19k op heeft geboden, als ik daar iets boven bied is hij van mij. :) Dus weinig reden tot bezorgd zijn nu de prijs wat lager is dan verwacht. Vroeg mij alleen af of er grote problemen met deze auto zijn of dat dit een goede auto is om over te nemen voor die prijs en er de komende 5-10 jaar in te rijden. Verwachting is 25k per jaar ermee te rijden :)

km stand is 66.000, verder altijd in onderhoud geweest bij de Ford dealer waar deze aangekocht is. Wordt nog compleet nagekeken voor overname :9

[Voor 21% gewijzigd door BarendBotje op 05-12-2022 11:14]

• klaps
Hompu schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:57:
[...]

Kun je met je Pixel wel gewoon snelladen aan het stopcontact? Dat werkte bij mij ook niet meer, terwijl gewoon laden het wel deed. In de Focus had ik eerst al een andere kabel geprobeerd, maar dat was niet de oplossing. Verder merkte ik dat AA het wel deed, maar dan moest de kabel er precies onder de juiste hoek in. Als ik dan per ongeluk de telefoon of kabel aanraakte stopte AA er meteen mee.
Ja, snelladen gaat gewoon. De telefoon in de juiste positie leggen herken ik, maar zelfs dan stopt ie ermee.

• Rocketman
Dit lijkt mij een nette prijs voor deze mooie auto. Ik moet wel zeggen dat er steeds meer horrorverhalen over ecoboost motoren beginnen op te duiken. Dit bouwjaar zal het lekken van koelwater naar de cilinders waarschijnlijk niet hebben.

• BarendBotje
  • Niet online
Rocketman schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:05:
Dit lijkt mij een nette prijs voor deze mooie auto. Ik moet wel zeggen dat er steeds meer horrorverhalen over ecoboost motoren beginnen op te duiken. Dit bouwjaar zal het lekken van koelwater naar de cilinders waarschijnlijk niet hebben.
Is dat een reactie op mijn bericht?

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Rocketman schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:05:
Ik hoor daar inderdaad ook meer verhalen over. Schijnt vanaf 2017 tot circa 2020 voor te komen bij de 1.5, 1.6 2.0 en 2.3 ecoboost door een ontwerpfout.

• BarendBotje
  • Niet online
205Gutmann schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:07:
[...]

Ik hoor daar inderdaad ook meer verhalen over. Schijnt vanaf 2017 tot circa 2020 voor te komen bij de 1.5, 1.6 2.0 en 2.3 ecoboost door een ontwerpfout.
Enige bron? Ben benieuwd 😊

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-02 20:47

Hier met een Ford Focus Connected Station uit 2020, en mijn Pixel 6 werkt gewoon goed met Android Auto (muv van Waze om een of andere reden). Mijn vriendin haar S21 klapt er om de haverklap uit. :P

Buiten usb poorten schoon maken of een andere kabel proberen zou ik het ook niet weten...

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wel interessant dat dit allemaal Amerikaans is.
Eens zoeken of dat ook in Europa te vinden is, en of de driecilinder ecoboosts dit ook hebben..

Ah, dus de verschillende fabrieken maken uit:
YouTube: Why I am excited my 2.0 Ecoboost was built in Spain and not Clevelan...

[Voor 25% gewijzigd door pjottum op 05-12-2022 20:59]

ping 127.212.23.124

• RemcoDelft
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:11:
[...]

Enige bron? Ben benieuwd 😊
Mijn 1 liter Ecoboost uit 2014 valt hier ook onder, en de monteur van de dealer had recent al een paar van de bewuste O-ringen vervangen.

In mijn N=1 ervaring is de Zetec 4 cilinder 1.6 aanzienlijk degelijker dan de Ecoboost 3 cilinder 999. De Ecoboost is zuiniger, maar die besparing ben je weer kwijt aan extra onderhoud en dat zou niet nodig moeten zijn.

[Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 05-12-2022 21:05]

• BarendBotje
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:03:
[...]

Mijn 1 liter Ecoboost uit 2014 valt hier ook onder, en de monteur van de dealer had recent al een paar van de bewuste O-ringen vervangen.

In mijn N=1 ervaring is de Zetec 4 cilinder 1.6 aanzienlijk degelijker dan de Ecoboost 3 cilinder 999. De Ecoboost is zuiniger, maar die besparing ben je weer kwijt aan extra onderhoud en dat zou niet nodig moeten zijn.
Oei dat zijn niet echt bevorderlijke berichten als ik op het punt sta er een aan te schaffen 2e hands 😕

• pixels66
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:16:
[...]

Oei dat zijn niet echt bevorderlijke berichten als ik op het punt sta er een aan te schaffen 2e hands 😕
Ook ik had dat O-ring geneuzel met de vorige Ford. 1300 euro die ik door garantie gelukkig niet hoefde te betalen.

De huidige ecoboosts hebben weer het probleem van de wetbelt met oliepomp waardoor hele blokken in elkaar lopen. Ook dit heb ik aan de hand gehad, en wederom onder garantie. De dealer had er nog 3 staan met hetzelfde probleem.

• BarendBotje
  • Niet online
pixels66 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:33:
[...]

Ook ik had dat O-ring geneuzel met de vorige Ford. 1300 euro die ik door garantie gelukkig niet hoefde te betalen.

De huidige ecoboosts hebben weer het probleem van de wetbelt met oliepomp waardoor hele blokken in elkaar lopen. Ook dit heb ik aan de hand gehad, en wederom onder garantie. De dealer had er nog 3 staan met hetzelfde probleem.
Niet bepaald goede reclame voor Ford. Als je zo een auto 2e hands koopt, zoals ik mogelijk, zullen ze toch minder coulant zijn denk ik?

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:30
Iemand nog tips voor een armsteun Ford Fiesta MK7 (2018)? Met USB.

De officiele Ford kost zo'n 146 euro part no 2 464 172 .

Alvast dank!

• Rocketman
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:15:
[...]

Is dat een reactie op mijn bericht?
Ja, sorry. Per ongeluk niet gequot.

• Rocketman
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:16:
[...]

Zoek maar eens op ecoboost bij Youtube, daar wordt haarfijn uit de doeken gedaan wat er aan de hand is. De algemene levensduur van de Ecoboost blokken schijnt ook niet denderend te zijn.

https://techservicecenter...J8HVxfqnIpBQaAh82EALw_wcB

YouTube: Ford 1.0 EcoBoost 3 cylinder engine Problems What You need to Know.

YouTube: Beware of Ford’s 1.5L 1.6L 2.0L Ecoboost Engines and Their Never End...

YouTube: This is Why the Ford 1.5L 1.6L 2.0L and 2.3L Ecoboost Engines are Gu...

Het is dus zo, dat afgezien van die koelstof lekkage er een groot probleem kan optreden met de distributieriem die door speciale motorolieolie loopt. Als de motor een keer een verkeerd scheutje olie krijgt bijgevuld, lost deze riem volkomen op en draait de motor in de soep. Een nieuwe motor is dan benodigd en die kost minimaal 8000 euro.
Het regulier wisselen van de distributieriem kost bij de dealer trouwens 1250 euro, kassa.....
Ik ben blij dat ik destijds gekozen heb voor de 1.5 tdci in mijn Mondeo, die draait als een zonnetje bij 274.000
km, maar die is dan ook afkomstig van PSA in Frankrijk.

[Voor 20% gewijzigd door Rocketman op 06-12-2022 00:20]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:54:
Focus MK4 ST Line Business 1.5 EcoBoost
1.5 dus ketting, dus geen wetbelt problemen.
Lijkt mij een mooie deal, mits je vertrouwen hebt in die kennis.
Die handelaar wil er een paar ruggen op maken en zet hem voor 25k op de markt.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
pixels66 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:33:
ecoboosts hebben weer het probleem van de wetbelt met oliepomp waardoor hele blokken in elkaar lopen.
Hij heeft een 1.5 op het oog, die heeft een ketting, geen wetbelt.

• Rocketman
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:21:
[...]

Hij heeft een 1.5 op het oog, die heeft een ketting, geen wetbelt.
Dan is er nog het probleem van eventuele koelvloeistof lekkage naar de cilinders en de te verwachten levensduur die vaak niet verder gaat dan 200.000 km.

• pixels66
BarendBotje schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:55:
[...]

Niet bepaald goede reclame voor Ford. Als je zo een auto 2e hands koopt, zoals ik mogelijk, zullen ze toch minder coulant zijn denk ik?
Beide casussen die ik aan de hand heb gehad waren met een occasion en binnen een maand na aanschaf. de garantie heeft mij in die zin schadeloos gesteld maar een hoop gedoe..

• BarendBotje
  • Niet online
Rocketman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:32:
[...]

Dan is er nog het probleem van eventuele koelvloeistof lekkage naar de cilinders en de te verwachten levensduur die vaak niet verder gaat dan 200.000 km.
@JaDatIsPeter Ik heb nog even verder gezocht naar het een en ander besproken hier de afgelopen dagen. De 1.5 ecoboost heeft inderdaad geen wetbelt, maar ook geen ketting, wel een distributie riem(niet in de olie).

Verder is de vloeistoflekkage naar de cylinder ook niet van toepassing, dit bleek alleen zo te zijn voor de 4cylinder 1.5 ecoboost. Wellicht dat iemand anders bronnen heeft waar dit wel het geval is?

• BarendBotje
  • Niet online
Dit betreft naar dieper onderzoek allemaal te gaan over 4 cylinders als ik het goed heb. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het alsnog graag :)

[Voor 6% gewijzigd door BarendBotje op 08-12-2022 17:19]

• Rocketman
BarendBotje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:19:
[...]

Dit betreft naar dieper onderzoek allemaal te gaan over 4 cylinders als ik het goed heb. Mocht dit niet zo zijn hoor ik het alsnog graag :)
Ja, allemaal 4 cilinder motoren. Die filmpjes zijn niet echt reclame voor Ford met Ecoboost. Ze zijn erg storingsgevoelig en hebben over het algemeen geen lange levensduur.

• Rocketman
Hier nog wat ecoboost horror in het Duits voor de liefhebber: YouTube: Motorschaden am Ford Ecoboost - schon wieder! (1,0l Ecoboost)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah, de 1 liter met de verkeerde olie. Andere olie lost die riem op, volgens mij is dat algemeen bekend?

Wel een goeie tip om dat filter te controleren, want dat geeft aan of er schade op die riem zit.

ping 127.212.23.124

• Rocketman
pjottum schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:59:
[...]

Ah, de 1 liter met de verkeerde olie. Andere olie lost die riem op, volgens mij is dat algemeen bekend?

Wel een goeie tip om dat filter te controleren, want dat geeft aan of er schade op die riem zit.
Alleen voor de liefhebber dus!
Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee