Zit het pistool er ver genoeg in? Moet minimaal 1 haakje naar binnen geloof ik.pixels66 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:58:
Iemand bekend met problemen met tanken en het easyfuel systeem? Mijn ene focus gaat prima, mijn tweede focus gooit nadat het vulpistool afslaat benzine onder de auto vandaan..
Hij gaat niet verder, tot het einde erin.. ahum…GekkeRipper schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:53:
[...]
Zit het pistool er ver genoeg in? Moet minimaal 1 haakje naar binnen geloof ik.
misschien een scheurtje ergens in de vulhals? Immers als het vulpistool afslaat zit de vulhals vol benzine, in theorie zou het met goed afgestelde vulpistolen nooit zo moeten zijn dat de benzine eruit kan spuiten/uit de vulopening kan komen.pixels66 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:58:
Iemand bekend met problemen met tanken en het easyfuel systeem? Mijn ene focus gaat prima, mijn tweede focus gooit nadat het vulpistool afslaat benzine onder de auto vandaan..
Diegene die de koplampen op een Fiesta MK8 heeft ontworpen (en dan specifiek de montage ervan) mag ontslagen worden bij FORD

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 04-08-2022 07:46 ]
Ja ik denk het ook, mijn andere focus heeft het immers niet. Ik ben benieuwd of de dealer mij afscheept(beter je best doen met tanken etc) of dat ze er echt ff goed naar kijken…SniperGuy schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 07:45:
[...]
misschien een scheurtje ergens in de vulhals? Immers als het vulpistool afslaat zit de vulhals vol benzine, in theorie zou het met goed afgestelde vulpistolen nooit zo moeten zijn dat de benzine eruit kan spuiten/uit de vulopening kan komen.
Diegene die de koplampen op een Fiesta MK8 heeft ontworpen (en dan specifiek de montage ervan) mag ontslagen worden bij FORD![]()
Dit is omwille van de terugroepactie, daarin staat: als je iets van gekke geluidjes hoort, zet de auto langs de kant. Dus waarschijnlijk heb je geluk, en wordt je rammel gefixt onder die noemerG.Andekant schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:35:
[...]
Advies van de dealer was om er niet meer mee te rijden. Auto is opgehaald en staat nu bij de dealer in afwachting van analyse klacht.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Vandaag de Logarska Dolina pass gereden. Deze heb ik gisteren met pijn en moeite met de racefiets gedaan.
Bij het dalen was er een steentje tussen de schijfrem en hitteschild geraakt. Hele irritante piep en schuur geluiden. Ik zag het lijk al drijven dat ik op de camping kon gaan klussen maar met een paar goed hard remmen kwam hij er toch uit.
Voor de andere Mondeo hybrid rijders tot hoe ver wordt jullie accu op geladen? Ik kom niet meer voorbij het tweede blokje..
:strip_exif()/f/image/vmARDmdHNFhHXJFQQoy6usCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7n9FAw9ZZjvVlTWk032YRHHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UhRnEHQMa2EH0nGUKKbX3apY.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het dalen was er een steentje tussen de schijfrem en hitteschild geraakt. Hele irritante piep en schuur geluiden. Ik zag het lijk al drijven dat ik op de camping kon gaan klussen maar met een paar goed hard remmen kwam hij er toch uit.
Voor de andere Mondeo hybrid rijders tot hoe ver wordt jullie accu op geladen? Ik kom niet meer voorbij het tweede blokje..
:strip_exif()/f/image/vmARDmdHNFhHXJFQQoy6usCU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7n9FAw9ZZjvVlTWk032YRHHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UhRnEHQMa2EH0nGUKKbX3apY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kiPR2SwS5zTG3TMwkKH85mRN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door aapjuh99 op 04-08-2022 20:16 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Ik heb met mijn Mondeo Hybrid precies hetzelfde gehad, ook zo’n steentje tussen de schijf en ankerplaat.aapjuh99 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:15:
Vandaag de Logarska Dolina pass gereden. Deze heb ik gisteren met pijn en moeite met de racefiets gedaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welk batterijstreepje bedoel je precies? Mijn batterijweergave was niet met streepjes maar een geheel. Wellicht omdat ik het allerlaatste model had? Ik weet wel dat hellingen vreemde dingen doen met het laadgedrag..
Hier nr. 3 die dit heeft gehad bij een Mondeo, ANWB gebeld om hem er uit te krijgen.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Iemand ervaring met een defecte katalysator in zijn Ford?
Ik ben sinds 2018 eigenaar van een Fiesta VII uit 2016. De 1.0L ecoboost 125pk uitvoering. Rijdt als een tierelier. Afgelopen week voor de 2e keer in 2 maanden tijd motorstoringslampje aan. Lokale Ford garage zegt na uitlezen 'katalysator defect, moet vervangen, kost €1090'.
Vind ik nogal een bedrag voor het vervangen van een onderdeel op een 6 jaar oude auto met 90k km op de teller. Internet lijkt wisselend, sommige website geven aan dat een kat een auto leven lang mee zou moeten gaan en eigenlijk alleen kapot gaat als er iets mis is. Ik twijfel dus nu om te vragen om verder onderzoek en evt coulance of moet ik gewoon even slikken, betalen en weer doorgaan?
Ik ben sinds 2018 eigenaar van een Fiesta VII uit 2016. De 1.0L ecoboost 125pk uitvoering. Rijdt als een tierelier. Afgelopen week voor de 2e keer in 2 maanden tijd motorstoringslampje aan. Lokale Ford garage zegt na uitlezen 'katalysator defect, moet vervangen, kost €1090'.
Vind ik nogal een bedrag voor het vervangen van een onderdeel op een 6 jaar oude auto met 90k km op de teller. Internet lijkt wisselend, sommige website geven aan dat een kat een auto leven lang mee zou moeten gaan en eigenlijk alleen kapot gaat als er iets mis is. Ik twijfel dus nu om te vragen om verder onderzoek en evt coulance of moet ik gewoon even slikken, betalen en weer doorgaan?
12x400WP West Fronius
Breng hem bij een vakgarage of goede andere garage in de buurt voor 2nd opinion. Bespaard je ook nog eens een hoop geld
Ik heb ook het allerlaatste model (bouwjaar oktober 2021). Ik bedoel het KW metertje links en rechts verbruik. Dat KW metertje wordt blauw als je elektrisch rijdt. Als je ‘oplaad’ zie je zo’n blauw batterijtje ronddraaien en het KW metertje blauw worden, maar hij wordt niet meer volledig vol.pixels66 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:38:
[...]
Ik heb met mijn Mondeo Hybrid precies hetzelfde gehad, ook zo’n steentje tussen de schijf en ankerplaat.
Welk batterijstreepje bedoel je precies? Mijn batterijweergave was niet met streepjes maar een geheel. Wellicht omdat ik het allerlaatste model had? Ik weet wel dat hellingen vreemde dingen doen met het laadgedrag..
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Ik snap wat je bedoelt, daar kan ik je niet mee helpen want die kw meter gebruikte ik nooit…aapjuh99 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:34:
[...]
Ik heb ook het allerlaatste model (bouwjaar oktober 2021). Ik bedoel het KW metertje links en rechts verbruik. Dat KW metertje wordt blauw als je elektrisch rijdt. Als je ‘oplaad’ zie je zo’n blauw batterijtje ronddraaien en het KW metertje blauw worden, maar hij wordt niet meer volledig vol.
Altijd Euro98 tanken, bij voorkeur Shell of BP (want die hebben geen bioethanol) en kijken of het probleem wegblijft.Jansen90 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:33:
Iemand ervaring met een defecte katalysator in zijn Ford?
Jij had zeker dit. Ik kan dit helaas niet aanzetten heb die optie niet?pixels66 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, daar kan ik je niet mee helpen want die kw meter gebruikte ik nooit…
/f/image/GUVBOraG1tkBcbI08oA1MunR.png?f=fotoalbum_large)
Klopt inderdaad.. hoe dan ook, ik kreeg die batterij bijna nooit helemaal vol, alleen als ik echt de auto honderden meters liet uitrollen..aapjuh99 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:57:
[...]
Jij had zeker dit. Ik kan dit helaas niet aanzetten heb die optie niet?
[Afbeelding]
Dat zou een mooie oplossing zijn, ga ik proberen. Thanks!SniperGuy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Altijd Euro98 tanken, bij voorkeur Shell of BP (want die hebben geen bioethanol) en kijken of het probleem wegblijft.
12x400WP West Fronius
Het oorspronkelijke plan was om nog naar Zwitserland te gaan (Arolla) maar vanwege het slechte weer besloten om dat niet meer te doen.
We hebben met de terugreis gekozen voor de 202-pass tussen Bovec en Tarvisio. Je komt dan langs Lago Del Pridel en een oude mijn. De Kranisjka Gora pass had ik al eens eerder gedaan met de scooter. Het was nu behoorlijk druk met campers en caravans. Ik had daar geen zin in.. wil ook een beetje sportief kunnen rijden.
De terugreis a ~1100km ging vlot met veel comfort. Af en toe 140-150 gereden waar het kon, maar over het algemeen 109 op de cruise. Onze mede-camping reizigers uit Rotterdam reden in een Alfa Romeo Guilletta QV en hadden niet veel plek meer over.
Uiteindelijk met alle files, baustellen en ja wel grenscontroles! net geen 14 uur gereden op 1,5 tankje. Wat is dat adaptieve LED toch een verademing in de nacht. Ik heb in een stuk door gereden met twee plas-pauzes en voelde mij behoorlijk fris.
Morgen wordt de auto goed gewassen en dan kunnen weer gaan klussen aan het huis🫣
:strip_exif()/f/image/pgkqWWbhWRRgHegsejP6lRSd.jpg?f=fotoalbum_large)
We hebben met de terugreis gekozen voor de 202-pass tussen Bovec en Tarvisio. Je komt dan langs Lago Del Pridel en een oude mijn. De Kranisjka Gora pass had ik al eens eerder gedaan met de scooter. Het was nu behoorlijk druk met campers en caravans. Ik had daar geen zin in.. wil ook een beetje sportief kunnen rijden.
De terugreis a ~1100km ging vlot met veel comfort. Af en toe 140-150 gereden waar het kon, maar over het algemeen 109 op de cruise. Onze mede-camping reizigers uit Rotterdam reden in een Alfa Romeo Guilletta QV en hadden niet veel plek meer over.
Uiteindelijk met alle files, baustellen en ja wel grenscontroles! net geen 14 uur gereden op 1,5 tankje. Wat is dat adaptieve LED toch een verademing in de nacht. Ik heb in een stuk door gereden met twee plas-pauzes en voelde mij behoorlijk fris.
Morgen wordt de auto goed gewassen en dan kunnen weer gaan klussen aan het huis🫣
:strip_exif()/f/image/pgkqWWbhWRRgHegsejP6lRSd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ur3vL2v8NBn8HD0O3NKX7oAy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door aapjuh99 op 13-08-2022 13:38 ]
** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 21-08-2022 15:23 ]
Wellicht dat het zou kunnen met een programma als Forscan of een firmware update?aapjuh99 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:57:
[...]
Jij had zeker dit. Ik kan dit helaas niet aanzetten heb die optie niet?
[Afbeelding]
wat niet past, wordt gelast!
Heb interesse in het achteraf (laten) monteren van een achteruitrijcamera op mijn Fiesta MK8.
Mijn Fiesta heeft Sync 3
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Softwarematig ga ik mij wel redden.
Welke aftermarket camera is het beste? Er zitten grote prijs verschillen tussen bijv eBay AliExpress.
Bij de setjes die ik heb gezien moet er volgens mij gesoldeerd worden, daar ben ik absoluut geen held in 😂.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn Fiesta heeft Sync 3
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Softwarematig ga ik mij wel redden.
Welke aftermarket camera is het beste? Er zitten grote prijs verschillen tussen bijv eBay AliExpress.
Bij de setjes die ik heb gezien moet er volgens mij gesoldeerd worden, daar ben ik absoluut geen held in 😂.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Momenteel rij ik iets meer dan 10 jaar een Toyota Corola Verso 2.2D-Cat uit 2007 (177pk) met veel plezier en ben ik langzamerhand mij aan het orienteren op de automarkt. Omdat ik 3 kids van 6,5,2 jaar oud heb wil ik 3 volwaardige stoelen achterin en kom ik steeds weer uit op de Ford S-Max.
Met de sporty looks de ST-Line.
Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn van de S-Max 1.5, 2.0 en 2.5hybride gebruikers?
Weet namelijk nog steeds niet voor welke versie ik zou moeten gaan.
Excl. Autovakanties (geen caravan) rij ik max 18.000km pj
Ik wilde altijd voor de 2.0 versie gaan, omdat ik niks in de pk's wil inleveren en ik niet zo warm loop van gedownsizede motoren.
Inmiddels zijn de omstandigheden mbt oa brandstofprijzen dermate veranderd dat het niet meer aantrekkelijk is om een 2.0 te kopen en daarnaast is het aanbod in 2.0 motoren nihil (ook in DL niet) en als ik er 1 vind en uit DL zou importeren zou ik vanwege de co2 uitstoot een hoge bpm moeten betalen.
Zijn er smax rijders met ervaring met beide versies? En/of 2.5 FHEV?
Ik vraag me af of de meerprijs van een FHEV tov de 1.5 versie wel waard is? Wat zouden jullie adviseren?
Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn van de S-Max 1.5, 2.0 en 2.5hybride gebruikers?
Ik wilde altijd voor de 2.0 versie gaan, omdat ik niks in de pk's wil inleveren en ik niet zo warm loop van gedownsizede motoren.
Inmiddels zijn de omstandigheden mbt oa brandstofprijzen dermate veranderd dat het niet meer aantrekkelijk is om een 2.0 te kopen en daarnaast is het aanbod in 2.0 motoren nihil (ook in DL niet) en als ik er 1 vind en uit DL zou importeren zou ik vanwege de co2 uitstoot een hoge bpm moeten betalen.
Ik vraag me af of de meerprijs van een FHEV tov de 1.5 versie wel waard is? Wat zouden jullie adviseren?
Aan info over de S Max kan ik je niet helpen, maar oriënteer je wellicht ook even op de Mondeo. Daar reden wij met kinderen van 1, 4 en 7 tot vorig jaar in, dat is echt groot zat.c inclusief kinderstoel..
S-Max ervaringsdeskundige hier!Eskiya schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:05:
Momenteel rij ik iets meer dan 10 jaar een Toyota Corola Verso 2.2D-Cat uit 2007 (177pk) met veel plezier en ben ik langzamerhand mij aan het orienteren op de automarkt. Omdat ik 3 kids van 6,5,2 jaar oud heb wil ik 3 volwaardige stoelen achterin en kom ik steeds weer uit op de Ford S-Max.
Wij hebben 5 S-Max'en gehad:
- 2007 2.0 Titanium 7p (145pk, handgeschakeld)
- 2011 1.6 EcoBoost 5p (160pk, handgeschakeld)
- 2009 2.5T 7p (220pk, handgeschakeld)
- 2017 1.5 EcoBoost 7p (160pk, handgeschakeld)
- Huidig: 2017 2.0 EcoBoost Vignale 7p (240pk, automaat)
Stuk voor stuk heerlijke auto's. Wij hebben ook 3 kinderen, momenteel 15, 8 en 4 en de ruimte is echt heel erg fijn. Ik denk dat het in een Mondeo ook zou passen, maar hier hoeven we niet te proppen. Ook de vlakke vloer achter, flexibele stoelen en wat hogere instap is erg praktisch. Dat mis je wel bij een normale personenwagen. Ik ben nog altijd erg te spreken over de rij-eigenschappen. In onze laatste zoektocht heb ik proefgereden in een Land Rover Discovery Sport, Volvo XC60, XC90 en V90XC. Dan blijkt toch weer dat de S-Max een onderschatte auto is qua rijcomfort, zitcomfort, dynamiek en vooral de enorme stilte aan boord.
Onze huidige 2.0 240pk is wel een zuipschuit. 1:10 gemiddeld en dan doe je niks geks. Op langere ritten is 1:13 mogelijk, met de caravan erachter loopt ie 1:5,5. Verder wel een heerlijke auto. Wij hebben specifiek naar deze versie gezocht omdat we meer trekvermogen willen voor de caravan.
Heb je die niet, en wil je niet perse een automaat, dan is de 1.5 by far de beste keus. Die motor is ook heerlijk stil, krachtig zat en schakellui te rijden en bovendien nog vrij zuinig. 1:14 gemiddeld is wel haalbaar als je je rechtervoet in toom houdt. Een nette 1.5 ST-Line met niet teveel kilometers moet je voor 26-29k kunnen vinden denk ik.
De FHEV is de meerprijs m.i. niet waard. Ze kosten rond de 50k en dan krijg je een wat verouderd hybride systeem, vergelijkbaar met de Mondeo HEV. Daar zit gewoon niet zoveel zuinigheidswinst.
Dan kun je beter naar een Kuga PHEV kijken.
Ik zou altijd voor een 7-persoons versie gaan, ook ivm restwaarde maar bovendien is het praktisch met kinderfeestjes etc. Wij zetten tijdens lange reizen 1 van de kinderen op de 3e zitrij om wat meer rust en minder prikkels aan boord te creëren
Als je nog meer wil weten, schiet maar raak
edit: Voor wat betreft gedownsizede motoren: ik heb echt uitstekende ervaringen met zowel de 1.6 als de 1.5 EB. Met de caravan erachter moesten ze echt hard werken, maar ze gaven geen krimp. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ze zijn ook niet zover gedownsized als bijvoorbeeld de 1.2 Puretech in een Citroen C4 Picasso.
[ Voor 4% gewijzigd door Timmert op 23-08-2022 09:15 ]
Al eerder verteld in dit topic en zoals bovenstaande: 2L 240pk versie rijd geweldig, alleen verbruik zo hoog dat ik hem niet meer wilde rijden toen ik van werkgever wisselde en maar voor een diesel heb gekozen. Zat op 1:8 in 2019
, 1:10 toen het 100 werd, 1:5-1:6 door Duitsland. Nu rij ik 1:13 “normaal” en 1:9 met 200 door Duitsland.
Mijn ervaring was dan een Mondeo uit 2019, maar zal zelfde motor zijn.
Mondeo heeft inderdaad ruimte zat voor 3 kinderen, ook vaak stuk goedkoper.
Voor zuinig rijden koop je in ieder geval geen Ford ;-)
Mijn ervaring was dan een Mondeo uit 2019, maar zal zelfde motor zijn.
Mondeo heeft inderdaad ruimte zat voor 3 kinderen, ook vaak stuk goedkoper.
Voor zuinig rijden koop je in ieder geval geen Ford ;-)
Zelf heb ik een S-max uit 2013 met de 2.0 ecoboost, handgeschakeld en 200pk.Eskiya schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:05:
Ik vind het heerlijk rijden en onze 2 kinderen hebben zeeën van ruimte op de achterbank. Onze volgende auto gaat zeker weer een S-max worden.
Ons praktijk verbruik met de 2.0 is ongeveer 1:11 maar wij rijden dan ook het meeste korte afstanden.
Naast de st-line is een vignale ook zeker de moeite waard om eens naar te kijken.
Verder ben ik het met @Timmert eens
Wat ben ik blij dat er op GoT smax deskundigen zijn(en ook mij aan het denken hebben gezet om meer richting de 1.5 te zoeken) dank hiervoor!!
Zijn er nog tips om vanaf een bepaald bouwjaar te zoeken ivm kinderziektes?
Om niet voor de verouderde 2.5 te gaan zet mij anderszijds ook weer in een spagaat om naar een skoda kodiaq te kijken...wellicht is het vloeken in de kerk maar ook nog mensen die ervaring met de kodiaq en smax hebben?
Ik heb nu een handbak en wil mijn volgende auto in een automaat. Een ander eis was altijd een standkachel maar ben bang dat ik dat moet loslaten gezien het aanbod in europa op autoscout.
Als ik het verbruik vd 2.0 versie lees dan neig ik nog meer naar de 1.5 alleen ben dat ik de pktjes echt ga missen wanneer ik even wil inhalen op de snelweg.
Wellicht op den duur laten chippen naar 190pk/340nm Of raden jullie dat af?
Herinneren jullie nog hoeveel je op 1 volle tank snelweg kan komen? (Spritmonitor kan ik geen kaas van bakken)
Qua specs sluit de vignale het meest aan mijn wensen maar vind de Vignale met al dat chrome en bling helemaal niks en wil daarom op zoek gaan naar de st-line.
@Timmert & @205Gutmann mocht het zover zijn dan zal ik jullie wel lastig vallen 😁
Om niet voor de verouderde 2.5 te gaan zet mij anderszijds ook weer in een spagaat om naar een skoda kodiaq te kijken...wellicht is het vloeken in de kerk maar ook nog mensen die ervaring met de kodiaq en smax hebben?
Ik heb nu een handbak en wil mijn volgende auto in een automaat. Een ander eis was altijd een standkachel maar ben bang dat ik dat moet loslaten gezien het aanbod in europa op autoscout.
Als ik het verbruik vd 2.0 versie lees dan neig ik nog meer naar de 1.5 alleen ben dat ik de pktjes echt ga missen wanneer ik even wil inhalen op de snelweg.
Herinneren jullie nog hoeveel je op 1 volle tank snelweg kan komen? (Spritmonitor kan ik geen kaas van bakken)
Qua specs sluit de vignale het meest aan mijn wensen maar vind de Vignale met al dat chrome en bling helemaal niks en wil daarom op zoek gaan naar de st-line.
@Timmert & @205Gutmann mocht het zover zijn dan zal ik jullie wel lastig vallen 😁
@Eskiya De 1e generatie Ford s-max met powershift automaat kent wat problemen.
In de generatie van ~2015 en jonger zouden minder problemen zijn. Het belangrijkste bij de powershift bakken is het juiste en tijdige onderhoud, het tijdig vervangen van de versnellingsbakolie is van groot belang. Een defecte powershift bak gaat je ontzettend veel geld kosten.
Bij enkel snelweg kilometers is een verbruik van 1:14 haalbaar met mijn s-max, dit komt bij ons echter zelden voor.
Ikzelf heb bewust voor de 2.0 met 203pk gekozen omdat deze een handbak heeft, bij de nieuwe heb je enkel de keuze uit een automaat bij de 2.0
Een standkachel ben ik nog niet vaak tegengekomen, wellicht dat dit op de nieuwste s-max wél is mogelijk icm de Ford pass app?
In de generatie van ~2015 en jonger zouden minder problemen zijn. Het belangrijkste bij de powershift bakken is het juiste en tijdige onderhoud, het tijdig vervangen van de versnellingsbakolie is van groot belang. Een defecte powershift bak gaat je ontzettend veel geld kosten.
Bij enkel snelweg kilometers is een verbruik van 1:14 haalbaar met mijn s-max, dit komt bij ons echter zelden voor.
Ikzelf heb bewust voor de 2.0 met 203pk gekozen omdat deze een handbak heeft, bij de nieuwe heb je enkel de keuze uit een automaat bij de 2.0
Een standkachel ben ik nog niet vaak tegengekomen, wellicht dat dit op de nieuwste s-max wél is mogelijk icm de Ford pass app?
Kinderziektes zijn niet bekend. Maar als je een ST-Line wil zit je op minimaal 2017. Dat is aan te raden, omdat je dan ook Sync3 infotainment hebt incl Carplay en Android auto. Sync2 is niet echt meer van deze tijd.Eskiya schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:43:
Wat ben ik blij dat er op GoT smax deskundigen zijn(en ook mij aan het denken hebben gezet om meer richting de 1.5 te zoeken) dank hiervoor!!
Als je een automaat wil valt de 1.5 af, want die is er enkel handgeschakeld. Wel een prettige versnellingsbak trouwens. Voor het vermogen hoef je echt geen 2-liter te nemen. De 1.5 voldoet ruimschoots, echt. Ga maar eens proefrijden
Mijn eerste keus viel ook niet op een Vignale, maar gezien de dunne spoeling 2-liters moest ik wel. Achteraf helemaal geen spijt van. Zit vol met opties die ik veel gebruik.
Op een volle tank kwam ik met de 1.5 makkelijk 750km ver indien ik alleen snelweg reed met een legale snelheid. Met de 2-liter haal ik net aan 600-650 met dezelfde tankinhoud (50l).
Toevalligerwijs heb ik ook Kodiaq ervaring, maar alleen met de 1.4 en 1.5 TSI met DSG bak. Helaas niet met de 2.0 TSI. Hoewel ik het van buiten nog steeds een mooie auto vind, vond ik het qua rijden echt oersaai. Totaal geen beleving, minder fijne stoelen, minder goed stuurgevoel en de 1.5 vond ik heel brommerig. Dan is de Ford 1.5 een heerlijk smeuige machine hoor. In de Kodiaq voelde ik me veel minder "één met de auto" en dat vind ik persoonlijk belangrijk. Ander voordeel van Ford boven Skoda: als je adaptieve cruisecontrol hebt, kun je bij Ford kiezen tussen adaptief of normaal. Bij VAG/Skoda is ie dan alleen adaptief. Soms wil je dat even niet en dan is Ford in het voordeel.
Ik ben ergens in Duitsland mat de Focus 1.5 (driepitter) - rijden op koppel met je turbomotor is zooi fijn, ook op de autobahn. Ik heb een paar fietsen op de knobbel en de koffer+bank vol met kampeerspullen. dus hard rijden doe ik niet: alsof je met een parachute rijdt kwa verbruik als je hem eens intrapt. Met 105 tussen de lkws door gaat dat prima. Dan is het verbruik (BC) 5.8 op de 100.
Overige 's altijd vermogen te over als je zo rijdt, broem! Ruim 100 in de drie, want ja, invoegen.
Over de Kodiaq: die komt uit de mqb familie. Allemaal zelfde skateboard met een ander hoedje. Ik heb een seat leonst gehad en die was.. Mwoah, ok. Dat was een leaser die ik weer ingeleverd heb. Sindsdien terug bij Ford. Ga dus rijden, dan weet je waarom je die kiest. In dit topic tenminste.
Overige 's altijd vermogen te over als je zo rijdt, broem! Ruim 100 in de drie, want ja, invoegen.
Over de Kodiaq: die komt uit de mqb familie. Allemaal zelfde skateboard met een ander hoedje. Ik heb een seat leonst gehad en die was.. Mwoah, ok. Dat was een leaser die ik weer ingeleverd heb. Sindsdien terug bij Ford. Ga dus rijden, dan weet je waarom je die kiest. In dit topic tenminste.
ping 127.212.23.124
YouTube: Ford rammel 1SniperGuy schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Dat klinkt echt niet goed. Ben benieuwd naar de uitkomst!
Blijkt een door Ford Nederland erkend probleem te zijn. Komt niet voor bij alle Kuga PHEV's. Er is geen oplossing op korte termijn. Advies van Ford om bij een ingeschakelde brandstofmotor de stand N niet in te schakelen. Verder geven ze aan dat het geen kwaad kan om de auto te gebruiken. Ik kan door rijden tot er een oplossing gevonden is. Als dit een erkend probleem is dan snap ik niet dat er nog steeds Kuga's worden verkocht met deze klacht. Als ik dit had geweten had ik deze auto namelijk niet gekocht.
Mocht je als aspirant koper van een Kuga PHEV dit lezen neem dan het volgende in acht. Schakel tijdens de proefrit de benzinemotor in. Zet vervolgens de automaat in stand N. Luister of je gerammel hoort en of de auto heen en weer beweegt. Mocht dit zo zijn houd er dan rekening mee dat het voertuig niet in orde is en dat er op korte termijn geen oplossing zal komen.
[ Voor 4% gewijzigd door G.Andekant op 26-08-2022 14:48 ]
[
[ Voor 99% gewijzigd door G.Andekant op 25-08-2022 23:36 ]
Een jaar geleden hebben wij een 2019 Focus Active station 1.0 ecoboost gekocht, met ~30k op te teller. Inmiddels zijn we een jaar en 25k verder, en is de auto 3x terug geweest met een defecte versnellingsbak. In november de 2e versnelling, in maart de 3e versnelling, en eind juli de 1e versnelling. Hoewel dit gelukkig onder garantie en daarna met een hoge mate van coulance is opgelost, heeft noch de dealer (voormalig merkdealer; staat goed bekend hier) noch de reparateur van de bak iets bijzonders kunnen constateren, anders dan defecte synchro ringen. Bij ons rijst de vraag... #hoedan? Schakelen gaat altijd probleemloos, geen rare geluiden, totdat de bak opeens niet meer in de defecte versnelling wilde. We doen geen rare dingen met de auto. De auto heeft geen schadeverleden voor zover ons bekend.
Op internet (meerdere talen gezocht) heb ik weinig concrete issues kunnen vinden met de gebruikte Getrag MX65 6MTT215 versnellingsbak, op een enkele melding maar zonder verdere discussie of duiding na. Deze bak zit in elk geval in de recentere Focus en Fiesta modellen.
Is iemand bekend met dit soort issues, of hoe dit uberhaupt zou kunnen gebeuren? Enige wat ik me zelf kan bedenken is dat er in het verleden erg lompe dingen met de auto zijn gedaan; denk aan schakelen zonder koppelen en dat soort zaken.
Dit is de synchro van de laatste keer. De nokjes horen aan die ring vast te zitten. Ik heb de reparaties van de eerdere twee versnellingen niet zelf gezien, maar naar wat me verteld is was die schade vergelijkbaar.
Op internet (meerdere talen gezocht) heb ik weinig concrete issues kunnen vinden met de gebruikte Getrag MX65 6MTT215 versnellingsbak, op een enkele melding maar zonder verdere discussie of duiding na. Deze bak zit in elk geval in de recentere Focus en Fiesta modellen.
Is iemand bekend met dit soort issues, of hoe dit uberhaupt zou kunnen gebeuren? Enige wat ik me zelf kan bedenken is dat er in het verleden erg lompe dingen met de auto zijn gedaan; denk aan schakelen zonder koppelen en dat soort zaken.
Dit is de synchro van de laatste keer. De nokjes horen aan die ring vast te zitten. Ik heb de reparaties van de eerdere twee versnellingen niet zelf gezien, maar naar wat me verteld is was die schade vergelijkbaar.
:strip_exif()/f/image/jIldziCl17bGlDYpvaacrHTV.jpg?f=fotoalbum_large)
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Tijd voor een super brutale vraag:
Ik ben vandaag op pad geweest om te orienteren voor de volgende auto en rij graag automaat, maar het is bij Ford blijkbaar momenteel onmogelijk om een demo auto met automaat te rijden. Alles is handgeschakeld.
Is hier iemand die een Ford (Focus?) met 7-traps DCT automaat rijd waarvan ik de automaat eens mag ervaren?
Ik ben vandaag op pad geweest om te orienteren voor de volgende auto en rij graag automaat, maar het is bij Ford blijkbaar momenteel onmogelijk om een demo auto met automaat te rijden. Alles is handgeschakeld.
Is hier iemand die een Ford (Focus?) met 7-traps DCT automaat rijd waarvan ik de automaat eens mag ervaren?
Waar woon je?lolgast schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:05:
Tijd voor een super brutale vraag:
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Wij zijn begin dit jaar overgestapt van een Kodiaq van uit 2017 (dacht ik) naar een S-Max uit ook 2017.Eskiya schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:43:
Kodiaq:
+ DSG automaat
+ Media systeem en Virtual Cockpit
+ Ruimte zat
+ Dynamic cruise control + Lane assist werkte erg fijn.
- Rij eigenschappen. Voelde groot en log, lastig met parkeren en als een slagschip door de bochten.
S-Max:
- Powershift doet het redelijk, maar soms net niet wat ik verwacht. In de Sportstand dan weer wel, maar dan ook wat meer herrie
- Lane assist doet soms wel wat maar houd de auto niet in het midden van de baan
- Sync 3 -> Gelukkig dat het Carplay/Android auto ondersteund zullen we maar zeggen
- Verbruik (1:10) Dus 6xx km op 1 tank.
+ Rijd als een grote station
+ Goed zicht rondom
+ Alles past erin
+ Gelijkvloers bij naar beneden klappen van de achterstoelen
+ Memory functie op de voorstoelen
Typisch met dit soort dingen is dat twee partijen altijd aan de andere kant van de wereld wonenlolgast schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:42:
***members only***

In
Members only:
woont iemand die ik ken die het misschien wel toestaat
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 27-08-2022 21:45 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat is uhm, niet om de hoek neeGlashelder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:44:
[...]
Typisch met dit soort dingen is dat twee partijen altijd aan de andere kant van de wereld wonen![]()
In
***members only***
woont iemand die ik ken die het misschien wel toestaat
Overigens heeft een Focus met automaat momenteel gewoon 11 maanden levertijd..

Ik weet het, heb al 6 maanden een Kuga in bestelling staan en het lijkt erop dat het nog minimaal 6 maanden gaat duren
Als ik het Kuga leveringentopic mag geloven:X
Ik woon in de omgeving van Hoofddorp met een focus automaat, je mag wat mij betreft hier een keer komen testen en rijden hoor..
De nieuw te bestellen Focus heeft tegenwoordig 7 versnellingen ipv 8.
Geen idee of deze ook beter/anders schakelt.
De Focus van mijn ouders heeft laatst een update gehad, deze schakelt nu een stuk soepeler.
De mooie draaiknop voor de automaat is (helaas) nu weer een pook.
Geen idee of deze ook beter/anders schakelt.
De Focus van mijn ouders heeft laatst een update gehad, deze schakelt nu een stuk soepeler.
[ Voor 33% gewijzigd door nielsicq op 27-08-2022 22:59 ]
Dat is dan een kwestie van smaaknielsicq schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:58:
Al vind ik het pookje in mijn octavia toch de mooiste oplossing, beter dan dat gedraai:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IqA8FE6Ed6rWeFY5WntxfAmq.png?f=user_large)
@nielsicq De nieuwe automaat is een DCT, dus dual clutch. In tegenstelling tot alle voorgaande (volgens mij). Daarmee zou het schakelen aanzienlijk soepeler en vooral sneller moeten gaan.
Het is, komende van een DSG, een grote ergernis van mijn Mazda3. Hij is eigenlijk altijd te laat
@jongetje Zo heeft de Seat Leon het ook. Daar heb ik ook in proefgereden. Ik moet zeggen dat ik een pook "handiger" lijk te vinden, maar dat zal gewenning zijn wellicht.
Ik ben gisteren nog eens door de optielijst van de nieuwe Focus heen gelopen en het lijkt erop dat de Focus van de lijst gaat. Ik kan géén optie vinden om elektrisch verstelbare stoelen te krijgen, tenzij je de ST-X kiest. En die is wat te veel van het goede
Voor ons is elektrische stoelen icm een memoryfunctie eigenlijk een eis.
Het is, komende van een DSG, een grote ergernis van mijn Mazda3. Hij is eigenlijk altijd te laat

@jongetje Zo heeft de Seat Leon het ook. Daar heb ik ook in proefgereden. Ik moet zeggen dat ik een pook "handiger" lijk te vinden, maar dat zal gewenning zijn wellicht.
Ik ben gisteren nog eens door de optielijst van de nieuwe Focus heen gelopen en het lijkt erop dat de Focus van de lijst gaat. Ik kan géén optie vinden om elektrisch verstelbare stoelen te krijgen, tenzij je de ST-X kiest. En die is wat te veel van het goede
[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 28-08-2022 14:06 ]
@lolgast Klopt dubbele koppeling, vroeger noemde Ford dat Powershift.
Begrijp wel dat deze naam niet hergebruikt wordt.
Begrijp wel dat deze naam niet hergebruikt wordt.
@nielsicq Zijn de huidige DCT bakken beter dan de powershift bakken?
Ze worden nog maar net uitgeleverd dus we weten over een paar jaar meer.
Is de motor getuned zover je weet? Deze bakken kunnen niet goed extra koppel handelen.ijdod schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:52:
Een jaar geleden hebben wij een 2019 Focus Active station 1.0 ecoboost gekocht, met ~30k op te teller. Inmiddels zijn we een jaar en 25k verder, en is de auto 3x terug geweest met een defecte versnellingsbak. In november de 2e versnelling, in maart de 3e versnelling, en eind juli de 1e versnelling. Hoewel dit gelukkig onder garantie en daarna met een hoge mate van coulance is opgelost, heeft noch de dealer (voormalig merkdealer; staat goed bekend hier) noch de reparateur van de bak iets bijzonders kunnen constateren, anders dan defecte synchro ringen. Bij ons rijst de vraag... #hoedan? Schakelen gaat altijd probleemloos, geen rare geluiden, totdat de bak opeens niet meer in de defecte versnelling wilde. We doen geen rare dingen met de auto. De auto heeft geen schadeverleden voor zover ons bekend.
[Afbeelding]
@nielsicq Niet dat ik weet. Ik zou ook verwachten dat er dan andere dingen stuk gaan; niet zozeer de synchro.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Je zou kunnen vragen of je dealer voor de zekerheid de pcm wil updaten.
Na de vakantie zijn we druk aan het passen en meten of we volgend jaar alles in onze Ford Focus Wagon III (2013) zullen gaan krijgen voor het kamperen. Nu zal het erom gaan spannen, de tent past in de lengte net niet in de kofferbak. Een paar extra centimeter kofferbakruimte zal ons zeker uit de brand gaan helpen, op internet kan ik alleen de inhoud vinden in Liters maar niet het aantal centimeter.
Is er iemand met een Ford Focus IV die voor mij de kofferbak breedte (in het midden) en lengte (ook in het midden) met de achterbak gewoon omhoog zou kunnen meten? Mocht dit wat extra ruimte opleveren dat geeft dat meer redenen om te gaan kijken naar een andere Focus. Kunnen we gelijk profiteren van de extra beenruimte voorin.
Is er iemand met een Ford Focus IV die voor mij de kofferbak breedte (in het midden) en lengte (ook in het midden) met de achterbak gewoon omhoog zou kunnen meten? Mocht dit wat extra ruimte opleveren dat geeft dat meer redenen om te gaan kijken naar een andere Focus. Kunnen we gelijk profiteren van de extra beenruimte voorin.
Je zou ook gewoon de plastic kap van de achterklep kunnen halen, zit met 4 schroeven en een kliksysteem bevestigd. Na de vakantie plaats je die weer terug. Klaar?Evos schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:51:
Na de vakantie zijn we druk aan het passen en meten of we volgend jaar alles in onze Ford Focus Wagon III (2013) zullen gaan krijgen voor het kamperen. Nu zal het erom gaan spannen, de tent past in de lengte net niet in de kofferbak. Een paar extra centimeter kofferbakruimte zal ons zeker uit de brand gaan helpen, op internet kan ik alleen de inhoud vinden in Liters maar niet het aantal centimeter.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Daar heb ik nog niet aangedacht, ga ik ook proberen. Dank.Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:34:
[...]
Je zou ook gewoon de plastic kap van de achterklep kunnen halen, zit met 4 schroeven en een kliksysteem bevestigd. Na de vakantie plaats je die weer terug. Klaar?
Wel ben nog steeds benieuwd naar de afmetingen...misschien scheelt het dan nog meer.
Scheelt juist minder als je meer ruimte maakt in de mk3 toch?Evos schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
[...]
Daar heb ik nog niet aangedacht, ga ik ook proberen. Dank.
Wel ben nog steeds benieuwd naar de afmetingen...misschien scheelt het dan nog meer.
Of ik begrijp je verkeerd...
Weet niet of je bij de mk4 ook zo'n plastic kap kan verwijderen overigens...
Dat weet ik niet, los daarvan is het verwijderen van zo'n plastic kap wat mij betreft wel een laatste optie die ik zal doen. De huidige Focus heeft nu 3 ton gereden en er kan/mag geen kar achter (Econetic Lease) dus op termijn zullen we een overstap moeten maken. Dan hoop ik dat iemand even wil meten.Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:04:
[...]
Scheelt juist minder als je meer ruimte maakt in de mk3 toch?
Of ik begrijp je verkeerd...
Weet niet of je bij de mk4 ook zo'n plastic kap kan verwijderen overigens...
Waarom zou daar geen kar achter mogen? Max 300 kg toch? Weet niet hoe zwaar karretjes zijn?
Wel weinig trouwens zeg, pfff
Dakkoffer geen optie?
Dakkoffer geen optie?
Dakoffer is zeker nodig, maar elke CM van de kofferbak dus ook.Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
Waarom zou daar geen kar achter mogen? Max 300 kg toch? Weet niet hoe zwaar karretjes zijn?
Dakkoffer geen optie?
Ik ga even meten voor je, zo terug.Evos schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:58:
[...]
Daar heb ik nog niet aangedacht, ga ik ook proberen. Dank.
Ik heb een vraagje aan mede Fiesta eigenaren. Sinds een paar maanden heb ik een Fiesta (2013). Nu de laatste drie ritjes hoor ik een gek geluid bij het wegrijden.
Ik rijd uit de parkeerplaats, (moet hierbij ook meteen een bocht maken) en hoor kort een bonk. Voor mijn gevoel komt het van onder de motorkap.
Daarna is tijdens het rijden mij niets meer opgevallen.
Is dit een herkenbaar fenomeen?
Ik rijd uit de parkeerplaats, (moet hierbij ook meteen een bocht maken) en hoor kort een bonk. Voor mijn gevoel komt het van onder de motorkap.
Daarna is tijdens het rijden mij niets meer opgevallen.
Is dit een herkenbaar fenomeen?
Vanuit de motor ruimte kan ik zo niet plaatsen.
Laat de rubbers van je ophanging eens controleren. Dit is een Fiesta kwaaltje.
Relatief goedkoop om te laten doen. Had mijn Fiesta van 2015 ook last van.
Gebroken veren komen ook relatief vaak voor.
ik weet niet of er hier tweakers zijn die wachten op hun Ford Puma...
Maar er staan hier een paar op, waar een flink brandje is nu..
Maar er staan hier een paar op, waar een flink brandje is nu..
Vraagje over d Fiesta, aangezien ik die zeer waarschijnlijk begin volgend jaar wil aanschaffen.
Gaat om de Fiesta uit 2017 en 2018. Wat zijn daar bekende kwaaltjes/andere dingen om op te letten tijdens het bezichtigen en proefrijden?
Gaat om de Fiesta uit 2017 en 2018. Wat zijn daar bekende kwaaltjes/andere dingen om op te letten tijdens het bezichtigen en proefrijden?
Klopt van de veren. Wij hebben een fiesta uit 2014. en beide achterveren hebben we moeten vervangen.nielsicq schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:35:
Vanuit de motor ruimte kan ik zo niet plaatsen.
Onze 7.5 had knoppen op het stuur die er geen zin meer in hadden. Is op te lossen, want bekende kwaal.champion16 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:21:
Vraagje over d Fiesta, aangezien ik die zeer waarschijnlijk begin volgend jaar wil aanschaffen.
ping 127.212.23.124
Knoppen wel direct (laten) vervangen, niet gaan knoeien met poetsen of middeltjes, het komt dan weer terug.
Zeker als je de auto nog moet kopen - ik zou er in elk geval even aandacht aan besteden bij het aanschaffen van een auto (test sowieso alle knopjes en functies) en als het niet werkt, de verkoper melden en aangeven dat het gefixt moet worden. Met zo'n jonge auto heb je vermoedelijk bovag garantie, dus als het binnen x-maanden terug komt, ga jij ook lekker terug..Marcel Br schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:54:
Knoppen wel direct (laten) vervangen, niet gaan knoeien met poetsen of middeltjes, het komt dan weer terug.
ping 127.212.23.124
Het scheelt niet veel, de oude/mijn versie is 2cm dieper en 1cm breder. Met een beetje meetfout/meetmethode inacht genomen is de grote dus zo goed als gelijk. Dank nogmaals voor het meten @pixels66.pixels66 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder nog voorzien van een dubbele bodem.
Als je nog meer wilt weten over de auto, altijd welkom.
Zijn er tweakers die een focus RS rijden? Ben me aan het oriënteren en input/ervaringen zijn welkom
. Zelf al wat zaken gevonden zoals de koppakking die vervangen moet zijn.
Ben nu naar dit model aan het kijken: https://www.zeeuwenzeeuw....ruitverwarming-825385809/?
Vind de grijze kleur met kuipstoelen en 19" (optionele) velgen de mooiste samenstelling. Ik weet alleen niet of deze versie uit december 2015 een sync versie heeft waarmee apple carplay werkt bijvoorbeeld.
Ben nu naar dit model aan het kijken: https://www.zeeuwenzeeuw....ruitverwarming-825385809/?
Vind de grijze kleur met kuipstoelen en 19" (optionele) velgen de mooiste samenstelling. Ik weet alleen niet of deze versie uit december 2015 een sync versie heeft waarmee apple carplay werkt bijvoorbeeld.
Dat ziet er niet uit als een sync versie die carplay/ android auto ondersteunt.BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:02:
Zijn er tweakers die een focus RS rijden? Ben me aan het oriënteren en input/ervaringen zijn welkom. Zelf al wat zaken gevonden zoals de koppakking die vervangen moet zijn.
Eens, maar deze heeft het (volgens de advertentie in ieder geval) wel: https://www.zeeuwenzeeuw....tt-zwarte-wrap-240020106/Wren schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:22:
[...]
Dat ziet er niet uit als een sync versie die carplay/ android auto ondersteunt.
Die is ook 1,5 jaar nieuwer overigens.
BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:02:
Ik weet alleen niet of deze versie uit december 2015 een sync versie heeft waarmee apple carplay werkt bijvoorbeeld.
Wren schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:22:
[...]
Dat ziet er niet uit als een sync versie die carplay/ android auto ondersteunt.
Waar het dus om gaat is dat je SYNC versie 3 moet hebben om carplay ondersteuning te krijgen.BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:25:
[...]
Eens, maar deze heeft het (volgens de advertentie in ieder geval) wel: https://www.zeeuwenzeeuw....tt-zwarte-wrap-240020106/
SYNC 2 heef dat niet en is goed te herkennen aan de layout op het display.
Daarbij, mocht je het echt noodzakelijk vinden; Een ombouw van 2 naar 3 is met enige voorbereiding goed te doen.
Sync 2:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wEmRedpqBS14VXGB9nyofUOY.png?f=user_large)
Sync 3:
:fill(white):strip_exif()/f/image/gaezxSUgKKVgjTAi59au3FaY.png?f=user_large)
Ik rijd sinds kort een Focus RS mk3 uit 2017! Een geweldige auto!BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:02:
Zijn er tweakers die een focus RS rijden? Ben me aan het oriënteren en input/ervaringen zijn welkom. Zelf al wat zaken gevonden zoals de koppakking die vervangen moet zijn.
Vanaf eind 2016 worden ze met Sync 3 geleverd. Sync 2 ondersteunt geen Carplay noch Android Auto.
Ik zou een auto kopen die af fabriek al geleverd is met de juiste koppakking. Dan weet je zeker dat de verkeerde koppakking geen schade kan hebben veroorzaakt. Volgens mij werd die ergens begin 2017 af fabriek gebruikt.
Hier nog een uitgebreide buyers guide: https://garagedreams.net/...-mk3-buyers-guide-history
Top, dan is het duidelijk dat deze RS sync 2 heeft. Goed om te weten bij een eventuele aanschaf.SpelFaut schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:31:
[...]
[...]
[...]
Waar het dus om gaat is dat je SYNC versie 3 moet hebben om carplay ondersteuning te krijgen.
SYNC 2 heef dat niet en is goed te herkennen aan de layout op het display.
Daarbij, mocht je het echt noodzakelijk vinden; Een ombouw van 2 naar 3 is met enige voorbereiding goed te doen.
Sync 2:
[Afbeelding]
Sync 3:
[Afbeelding]
In die heb ik toevallig proef gereden 🙂. Goede auto maar uiteindelijk wilde ik toch geen gewrapte auto. Ik ben voor een Nitrous Blue model gegaan.BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:25:
[...]
Eens, maar deze heeft het (volgens de advertentie in ieder geval) wel: https://www.zeeuwenzeeuw....tt-zwarte-wrap-240020106/
GekkeRipper schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:35:
[...]
Ik rijd sinds kort een Focus RS mk3 uit 2017! Een geweldige auto!
Vanaf eind 2016 worden ze met Sync 3 geleverd. Sync 2 ondersteunt geen Carplay noch Android Auto.
Ik zou een auto kopen die af fabriek al geleverd is met de juiste koppakking. Dan weet je zeker dat de verkeerde koppakking geen schade kan hebben veroorzaakt. Volgens mij werd die ergens begin 2017 af fabriek gebruikt.
Hier nog een uitgebreide buyers guide: https://garagedreams.net/...-mk3-buyers-guide-history
Ha kijk dit is top zeg! Wat fijn om ervaring te horen in dit topic. Via de search zag ik dat @calsonic er ook eentje reed. Die heb ik een bericht gestuurd maar begreep dat hij inmiddels een Yaris GR heeft aangeschaft (ook erg fraai overigens)!GekkeRipper schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:38:
[...]
In die heb ik toevallig proef gereden 🙂. Goede auto maar uiteindelijk wilde ik toch geen gewrapte auto. Ik ben voor een Nitrous Blue model gegaan.
Bedankt voor de tips tot dusver, mijn voorkeur gaat uit naar de grijze variant met de recaro kuipstoelen en die 19" velgen. Lees verhalen over dat de recaro's spijkerhard zijn maar ik moet zeggen dat in mijn fiesta ST mk7,5 (waar een H&R verlaagde set onder set) wel e.e.a. gewend ben. Daarnaast zal het niet mijn daily worden, daarvoor hebben we de 5008 burgerlijke lease auto
Buyers guide ga ik even checken, dank voor zover!
Vervelend probleem bij Ford
https://www.axios.com/202...go-supply-chain-shortages
https://www.axios.com/202...go-supply-chain-shortages
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iemand een idee? Ervaringen met marktplaats zijn de laatste tijd niet best.....
Whatever.
Nou, invullen op de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst
En dan zien wat daaruit komt.
Ik denk meer dan geboden wordt. Meestal kom je wat anders halen, dus dan krijg je wat meer terug (wat anders korting was op die andere).
Autos waarderen voor hun particuliere eigenaren nu eenmaal sneller af dan voor de markt. Sterker nog. De garage uitrijden met je nieuwe ros kost al direct duizenden euro's. (volgens diezelfde verkoper..)
Ik denk meer dan geboden wordt. Meestal kom je wat anders halen, dus dan krijg je wat meer terug (wat anders korting was op die andere).
Autos waarderen voor hun particuliere eigenaren nu eenmaal sneller af dan voor de markt. Sterker nog. De garage uitrijden met je nieuwe ros kost al direct duizenden euro's. (volgens diezelfde verkoper..)
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 28-09-2022 12:58 ]
ping 127.212.23.124
Ga mij nog wat verder oriënteren, heb nu 3 auto's thuis. 1 zakelijk en 2 privé. Even rustig afwachten, denk dat 8k de max zal zijn.
Whatever.
Is natuurlijk ook afhankelijk , van kleur, motor en opties. Boekjes afgestempeld erbij. Bij de EcoBoost moet volgend jaar ook de riem gedaan worden.Harmen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:50:
***members only***
Iemand een idee? Ervaringen met marktplaats zijn de laatste tijd niet best.....
Die koerslijst klopt weinig van. Inruilwaarde van mijn s-max uit 2013 zou volgens hen 15k zijn. Beste bod wat ik heb gehad is 12k met uitschieters naar 10k.pjottum schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:58:
Nou, invullen op de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst
Voor de grap mijn auto ingevuld: Niet genoeg gegevens om een waarde te bepalen205Gutmann schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:41:
[...]
Die koerslijst klopt weinig van. Inruilwaarde van mijn s-max uit 2013 zou volgens hen 15k zijn. Beste bod wat ik heb gehad is 12k met uitschieters naar 10k.

Inderdaad altijd proberen er een te scoren met Sync3: dat is zoveel fijner!BertP schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:02:
Import is altijd wel een dingetje. Je kan een prima auto hebben, maar weet wel dat er maar 1 iemand baat heeft bij een geïmporteerde auto: diegene die hem importeert en verkoopt.
Dat moet je dus duidelijk in de prijs terugzien anders kan je beter voor ene NL auto gaan.
De binnenkant zie je niet (afgezien van de 3 extra metertjes en de stoelen) niet dat het een RS is.
Qua techniek is het belangrijk te weten of hij de recall heeft gehad voor de koppakking. Als dat netjes gedaan is zou het OK moeten zijn.
Vergeet gemiddeld verbruik, dat is met 1:8-1:10 fors te noemen en zeker alleen maar Vpower, BP ultimate of incidenteel euro 98 tanken.
Xenon koplampen kunnen wel eens kuren krijgen door een rotte stekker op de koplampunit. De unit vVervangen is erg duur, maar (laten) repareren heeft even wat tijd nodig maar is bijna gratis.
Je vullingen rammelen uit je gebit met dat onderstel, zeker als je hem in sport zet. Je moet er tegenkunnen. Uitlaatkleppen zijn leuk (kunnen wel eens kuren hebben dat ze niet willen werken) omdat je dan redelijk stil rond kan rijden.
Onderhoud zal duurder zijn dan een niet RS. Denk dan met name aan remmen, banden, koppeling.
Het is ene sportieve auto, maar een Tesla zal je niet zoek rijden. Het is wel een bonk emotie en dat is toch ook wat waard.
Ze blijven ook redelijk waardevast aangezien er nooit meer een RS gebouwd zal worden. Dus afschrijving (mits netjes onderhouden zullen meevallen)
[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 13-10-2022 09:57 ]
Thanx! Inmiddels gelukt, deze week een slate grey uitvoering uit 2018 in Duitsland op de kop getikt. Via een bekende van mij geregeld (die importeur is). Ik weet dus ook wat er aan kosten tussen zit en heb bij de onderhandelingen met de Duitse verkoper 'aan tafel gezeten' (want telefonisch).SniperGuy schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:46:
[...]
Inderdaad altijd proberen er een te scoren met Sync3: dat is zoveel fijner!
Import is altijd wel een dingetje. Je kan een prima auto hebben, maar weet wel dat er maar 1 iemand baat heeft bij een geïmporteerde auto: diegene die hem importeert en verkoopt.
Dat moet je dus duidelijk in de prijs terugzien anders kan je beter voor ene NL auto gaan.
De binnenkant zie je niet (afgezien van de 3 extra metertjes en de stoelen) niet dat het een RS is.
Qua techniek is het belangrijk te weten of hij de recall heeft gehad voor de koppakking. Als dat netjes gedaan is zou het OK moeten zijn.
Vergeet gemiddeld verbruik, dat is met 1:8-1:10 fors te noemen en zeker alleen maar Vpower, BP ultimate of incidenteel euro 98 tanken.
Xenon koplampen kunnen wel eens kuren krijgen door een rotte stekker op de koplampunit. De unit vVervangen is erg duur, maar (laten) repareren heeft even wat tijd nodig maar is bijna gratis.
Je vullingen rammelen uit je gebit met dat onderstel, zeker als je hem in sport zet. Je moet er tegenkunnen. Uitlaatkleppen zijn leuk (kunnen wel eens kuren hebben dat ze niet willen werken) omdat je dan redelijk stil rond kan rijden.
Onderhoud zal duurder zijn dan een niet RS. Denk dan met name aan remmen, banden, koppeling.
Het is ene sportieve auto, maar een Tesla zal je niet zoek rijden. Het is wel een bonk emotie en dat is toch ook wat waard.
Ze blijven ook redelijk waardevast aangezien er nooit meer een RS gebouwd zal worden. Dus afschrijving (mits netjes onderhouden zullen meevallen)
Zeer nette auto, nog Ford garantie tot einde van het jaar en uiteraard een netjes onderhoudsboekje. De koppakking zou geen issue moeten zijn aangezien ze vanaf juni '17 fabrieksaf met de nieuwe koppakking zijn geleverd. Dit model is in januari 2018 in Duitsland geregistreerd.
Wilde graag de schaalstoelen en eentje die er verder netjes uitzag, geen stickers/tunes/schroefsets/sportuitlaten etc. etc.
Verbruik is inderdaad fors, lees ik overal wel terug eigenlijk. Maar goed, de gechipte Fiesta ST die ik nu heb is ook niet echt een economisch wonder

Voor de rest weet ik dat het economisch gezien wellicht niet de beste keuze is, maar het is inderdaad ook een hoop emotie die je koopt. Ik weet zeker dat ik er heel veel plezier van ga hebben! Stiekem toch ook wel prettig dat het eentje is uit het laatste productiejaar van de RS, misschien dat dat ooit nog eens van pas komt bij de restwaarde. Maar dat is iets voor over een jaar of 10 als het aan mij ligt. Eerst genieten en nog paar weekjes wachten tot hij op de stoep staat.
*ongeduldig kind modus aan*
Van harte gefeliciteerd met je aankoop @BertP !
Dank! De advertentie is helaas offline dus heb er nu geen beelden van maar zodra hij er is zal ik mijn bijdrage in het topic hier doen.GekkeRipper schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:40:
Van harte gefeliciteerd met je aankoop @BertP !
Nice! veel plezier ermee.
O nog een tip: installeer een aftermarket alarminstallatie en een BEARLOCK! ST's worden gejat als de raven (vooral in de oostelijke en zuidelijke provincies).
O nog een tip: installeer een aftermarket alarminstallatie en een BEARLOCK! ST's worden gejat als de raven (vooral in de oostelijke en zuidelijke provincies).
Bedoel je dat de RS als de raven wordt gestolen @SniperGuy ? Vervelende jatmozen.
Nee, de raven zijn de dieven
Ik heb op een lager niveaus dezelfde overstap gemaakt van Fiesta naar Focus (als BertP) , absoluut de moeite waard.
Ik heb op een lager niveaus dezelfde overstap gemaakt van Fiesta naar Focus (als BertP) , absoluut de moeite waard.
Ik ging 3 jaar geleden van 1l naar 1,5l, van 100pk naar 150pk (op papier enzo) en van Fiesta uit 2014 naar Focus uit 2019. Toch vind ik die fiesta nog steeds een gave auto om te zien.Marcel Br schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:07:
Nee, de raven zijn de dieven![]()
ping 127.212.23.124
Ja daar ben ik dus wel een beetje bang voor. Woon opzich in een rustig dorpje in t midden van t land maar hoorde niet al te beste verhalen uit Limburg, veel st’s en RS’en die gejat worden en direct de grens over zijn.
Zo’n stuurslot is in ieder geval een optie, dat maakt het allemaal net ff wat moeilijker. Met mn ST eigenlijk niet al teveel over in gezeten maar nu dus wel…
Overigens begonnen met een Fiesta mk6, de opvolger daarvan was een Fiesta red edition, opgevolgd door Fiesta mk7 ST, en nu dus de upgrade naar de RS.
Zo’n stuurslot is in ieder geval een optie, dat maakt het allemaal net ff wat moeilijker. Met mn ST eigenlijk niet al teveel over in gezeten maar nu dus wel…
Overigens begonnen met een Fiesta mk6, de opvolger daarvan was een Fiesta red edition, opgevolgd door Fiesta mk7 ST, en nu dus de upgrade naar de RS.
Kom dit topic net voor het eerst tegen..
Mijn vader is al 30 jaar monteur en sleuteld vooral aan een inmiddels erg zeldzaam model van ford..
Benieuwd of iemand kan raden welk model..
Ik zal morgen foto's posten
Mijn vader is al 30 jaar monteur en sleuteld vooral aan een inmiddels erg zeldzaam model van ford..
TaunusTosti55 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:52:
Kom dit topic net voor het eerst tegen..
Die hebben wij ook staan.. ik was de post al helemaal vergeten.. ik zal eens een foto maken zo..
Kijk of iemand er met Foto op komt... (hij word nog gerestaureerd momenteel)
Kijk of iemand er met Foto op komt... (hij word nog gerestaureerd momenteel)
mooi hoor. Je had wel spoiler tags mogen gebruikenBertP schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:09:
Even bij de dealer gekeken, hij is net binnen! Nu wachten op de RDW, hoop dat het niet te lang duurt