Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Quakie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Zou je zo vriendelijk willen zijn en zeggen wel knop het het is? Links is geluid en er boven adaptieve cruise control. Rechts is op en neer knop het wijzigen van menu midden scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4Vaq0L9GOavgNSCaRMCSgy_EBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7cdm2EN2TJmvu7DUpwC1S4NX.jpg?f=user_large
Knopje rechts onderin zorgt er bij mij voor dat ik naar een volgend nummer ga.

En sorry, ik wist niet of het een vraag in het algemeen was ofzo.. :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 17:00
@amphora Die is er in Sync3 in ieder geval wel. Was een van de eerste instellingen die ik heb aangepast. Sync4 zou die dan toch (hopelijk) ook moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 09:51

Quakie

quakelen

Glashelder schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
Knopje rechts onderin zorgt er bij mij voor dat ik naar een volgend nummer ga.

En sorry, ik wist niet of het een vraag in het algemeen was ofzo.. :+
Jeetje 🫤 wat erg. Zoom in op jouw foto om knop te bekijken en staat er duidelijk op. Zag het zo als een telefoon knop dat ik niet verder keek. 🙈. Ik ga er helemaal vanuit dat het bij mij ook zo gaat werken. Dank! En ja had misschien iets specifieker mijn vraag moeten stellen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
wuzzy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:18:
@Duinkonijn Je weet wel dat je dan niet het model krijgt op het plaatje dat je laat zien he? :p Er is inmiddels een facelift geweest. Dus je krijgt hem zo (als je een ST-line krijgt):
[Afbeelding]
Dat is een ST-Line Vignale ;) te zien aan o.a. de grijze delen onderin de bumper + 18" wielen.

Zo op het plaatje wordt mijn nieuwe auto alleen dan de station versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
LightStar schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Dat is een ST-Line Vignale ;) te zien aan o.a. de grijze delen onderin de bumper + 18" wielen.

Zo op het plaatje wordt mijn nieuwe auto alleen dan de station versie
Je hebt helemaal gelijk. Had even snel een plaatje van de facelift gepakt en zelf ingevuld dat het een ST-line was vanwege de zwarte grill. Dacht dat Vignale altijd een chroom omlijsting had.. sinds de facelift niet meer dus :9

edit: Maar het ging er dus vooral om dat @Duinkonijn het (in mijn ogen mooiere) 2018 model linkte en niet de vernieuwde 2022 facelift.

[ Voor 11% gewijzigd door wuzzy op 16-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:48

Duinkonijn

Huh?

wuzzy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:18:
@Duinkonijn Je weet wel dat je dan niet het model krijgt op het plaatje dat je laat zien he? :p Er is inmiddels een facelift geweest. Dus je krijgt hem zo (als je een ST-line krijgt):
[Afbeelding]
tnx :-)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

amphora schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Is er geen donkere modus voor de standaard ford interface? Dan is het al veel minder storend.
jawel, als je in het donker rijdt, gaat dat automatisch.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bij sync3 is het een optie en kan je donker selecteren.. Misschien kan dit met sync4 ook wel gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Quakie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:35:
Bij sync3 is het een optie en kan je donker selecteren.. Misschien kan dit met sync4 ook wel gewoon?
sync 3 gaat automatisch bij me.. sync 4 duurt `9 maanden op z`n vroegst voor dat ik het antwoord heb :P

[ Voor 4% gewijzigd door Duinkonijn op 17-05-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
Default instelling is inderdaad dat het scherm in donkere modus gaat op basis van de lichtsensor. Je kan hem ook instellen op altijd donker of licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Gisteren voor het eerst een wat langer ritje gemaakt en daarbij Apple CarPlay maar eens aangezet.
Had Flitsmeister aan en wat me opviel is dat de snelheid verkeerd werd weergegeven.
Bij 80 km/h gaf hij 93 km/h aan. En nog harder werd de afwijking alleen maar groter.
De iPhone los met Flitsmeister gaf de snelheid wel goed aan.
Iemand tips ?
Gaat om een focus mk3 2017 met sync 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:29

amphora

Websites & Fotografie

ComTech schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:10:
Gisteren voor het eerst een wat langer ritje gemaakt en daarbij Apple CarPlay maar eens aangezet.
Had Flitsmeister aan en wat me opviel is dat de snelheid verkeerd werd weergegeven.
Bij 80 km/h gaf hij 93 km/h aan. En nog harder werd de afwijking alleen maar groter.
De iPhone los met Flitsmeister gaf de snelheid wel goed aan.
Iemand tips ?
Gaat om een focus mk3 2017 met sync 3.
Is je sync 3 up to date? Mijn 2018 fiesta had in het begin hetzelfde probleem en na een update van ford (geen idee welke van de vele) was het opgelost.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vorige week een Focus MK2 station uit 2009 gekocht 8)
Maar nu zit er de standaard autoradio in zonder bluetooth of carkit.

Iemand ervaring met een losse bluetooth naar aux module?

Ik vind Android auto ook erg interessant en zie ook veel Chinese radio's met Android 10 die er precies in passen maar de recensies zijn vaak niet best en voor dat soort bedragen wil ik het ook niet even uitproberen.

Iemand ervaring met zo'n radio, of kan iemand me een goede 2din autoradio met Android auto aanbevelen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-10 20:27
Ik zou lekker zo'n android radio aanschaffen. Hou inderdaad rekening met de kwaliteit van die dingen.
Ik zou even voor de mk2 niet weten welke je moet halen.
Heb zelf in mijn mk2 een Parrot Android radio zitten. Met...jaja... Android 2.3.6!
Zelfs dat werkt eigenlijk prima. Ik kan bellen, radio, bluetooth gebruiken.
Nee geen google maps of android auto natuurlijk.. Maar voor de basics werkt hij prima.
Let wel goed op of er bij de android radio verloop stekkertjes zijn voor je stuurbediening.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
CAP-Team schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:21:

Ik vind Android auto ook erg interessant en zie ook veel Chinese radio's met Android 10 die er precies in passen maar de recensies zijn vaak niet best en voor dat soort bedragen wil ik het ook niet even uitproberen.

Iemand ervaring met zo'n radio, of kan iemand me een goede 2din autoradio met Android auto aanbevelen?
Ik heb er een via ALi gekocht van Ugreen, werkt fantastisch incl. AptX HD én BT5.0. Je kan deze in je ventilatierooster klikken. Daarnaast heb ik een dubbele USB lader gekocht met QC4.0 voor snelladen van de telefoon én stroom voor de Ugreen.

Je kan evt. natuurlijk ook de usb gebruiken van de auto voor stroom van de Ugreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 07:26

HSG

Mensen,

ik zit met het volgende...

Ik heb een Ford Focus ST-line 2019 waarbij ik steeds de sync3-software en kaarten via USB update. Nu zit er ook een functie in waarmee je je auto kan verbinden met je thuisnetwerk en op die manier updates naar binnen kan trekken.

Echter als ik mijn hotspot selecteer en het wachtwoord invoer krijg na een tijdje de melding dat hij geen verbinding met mijn WIFI kan maken. Aan het wachtwoord kan het niet liggen want anders gaf hij aan dat het wachtwoord niet zou kloppen.

Als er geen wachtwoord op zit maakt hij zonder problemen verbinding.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

HSG schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:47:
Mensen,

Ik heb een Ford Focus ST-line 2019 waarbij ik steeds de sync3-software en kaarten via USB update. Nu zit er ook een functie in waarmee je je auto kan verbinden met je thuisnetwerk en op die manier updates naar binnen kan trekken.

Echter als ik mijn hotspot selecteer en het wachtwoord invoer krijg na een tijdje de melding dat hij geen verbinding met mijn WIFI kan maken. Aan het wachtwoord kan het niet liggen want anders gaf hij aan dat het wachtwoord niet zou kloppen.

Volgens mij werkt die hele functie in NL niet.. dus ik zou je de moeite besparen :)

Ik kan hier wel verbinden via wifi maar updaten via wifi werkt niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 09:12
Glashelder schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Volgens mij werkt die hele functie in NL niet.. dus ik zou je de moeite besparen :)

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik heb mijn fiesta 2021 model weleens een update via m’n WiFi gegeven. Het duurde alleen ontzettend lang, en ik moest er m’n motor dus ook voor starten op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Glashelder schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Maar dat beantwoord niet mijn vraag.

De vraag is waarom ik geen verbinding kan maken ondanks het wachtwoord correct is en zonder wachtwoord geen problemen zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@HSG deze klacht hoor je wel vaker.
Heb dit zelf nooit ondervonden maar heb wel eens gelezen dat je minimaal WPA2 beveiliging moet hebben en een sterk wachtwoord.

Volgens mij kun je de sync software updates wel via wifi downloaden maar de kaart updates weer niet.

Overigens las ik dat er net een update is voor sync 3 en nieuwe kaarten te downloaden zijn.
Morgen maar eens proberen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nielsicq schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:54:
Overigens las ik dat er net een update is voor sync 3 en nieuwe kaarten te downloaden zijn.
Verschilt dat per sync3 revisie ofzo?

Vriend van mij heeft een Focus (geloof uit 2019) en zijn sync zag er na een update (jaar geleden ofzo) er ineens heel anders uit. Sync3 uit mijn Fiesta (2018) heeft al dik 2 jaar oude software en volgens Ford is er voor die van mij geen update beschikbaar.. ja navigatie, maar die gebruik ik niet. Net nog mijn VIN ingevuld => geen update :(

Edit: ja dus. Focus heeft blijkbaar nieuwere versie van sync3. Autofabrikanten :') :') :')
Citroentjuh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:16:
[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik heb mijn fiesta 2021 model weleens een update via m’n WiFi gegeven. Het duurde alleen ontzettend lang, en ik moest er m’n motor dus ook voor starten op een gegeven moment.
Aha.. de dealer vertelde me dit en ik heb het nog nooit werkend gehad, dus ik geloofde hem :p

[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 24-05-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Glashelder schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Verschilt dat per sync3 revisie ofzo?

Vriend van mij heeft een Focus (geloof uit 2019) en zijn sync zag er na een update (jaar geleden ofzo) er ineens heel anders uit. Sync3 uit mijn Fiesta (2018) heeft al dik 2 jaar oude software en volgens Ford is er voor die van mij geen update beschikbaar.. ja navigatie, maar die gebruik ik niet. Net nog mijn VIN ingevuld => geen update :(

Edit: ja dus. Focus heeft blijkbaar nieuwere versie van sync3. Autofabrikanten :') :') :')
Had ik vorig jaar dus. Update van meer dan 1GB geïnstalleerd en zat er ook een heel ander uiterlijk van Sync3 op. :P Maar nog steeds krijg ik de WIFI niet aan de praat. :/ Alsof deze niet het type beveiliging van je router om kan gaan.
nielsicq schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:54:
Heb dit zelf nooit ondervonden maar heb wel eens gelezen dat je minimaal WPA2 beveiliging moet hebben en een sterk wachtwoord.

Volgens mij kun je de sync software updates wel via wifi downloaden maar de kaart updates weer niet.

Die update heb ik vandaag via USB geïnstalleerd. Binnenkort de kaartupdate doen.

Dan voldoe ik wel aan de eisen qua beveiliging want mijn WIFI is WPA2-PSK (AES) + WPA-PSK (TKIP).

[ Voor 38% gewijzigd door HSG op 25-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Laatst online: 15:05
HSG schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:47:
Mensen,

Had dit ook op mijn TPlink Deco wifi netwerk. Ik heb 'snelle roaming' uit moeten zetten en daarna kon de Ford wel connecten met mijn Wifi netwerk.

Updaten via Wifi werkt trouwens wel gewoon. Ook de kaarten. Sync zal eerst 1 bestand downloaden en deze dan installeren. Pakt daarna weer het volgende bestand.
Gaat wel ontzettend traag dat downloaden, maar pakt dit vanzelf weer op als auto wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

EdVe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:01:
[...]

Had dit ook op mijn TPlink Deco wifi netwerk. Ik heb 'snelle roaming' uit moeten zetten en daarna kon de Ford wel connecten met mijn Wifi netwerk.

Updaten via Wifi werkt trouwens wel gewoon. Ook de kaarten. Sync zal eerst 1 bestand downloaden en deze dan installeren. Pakt daarna weer het volgende bestand.
Gaat wel ontzettend traag dat downloaden, maar pakt dit vanzelf weer op als auto wordt uitgezet.
Komt dat goed uit want ik heb ook een TPLink DECO. :P Overigens neemt het niet weg...waarom kan het zonder wachtwoord wel.

[ Voor 7% gewijzigd door HSG op 25-05-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Laatst online: 15:05
HSG schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:03:
[...]

Komt dat goed uit want ik heb ook een TPLink DECO. :P

Wat is "snelle roaming" eigenlijk?
Dan is dit het probleem. Staat onder advanced settings.

"Fast Roaming met IEEE 802.11r laat clienten zonder onderbreking wisselen tussen verschillende Decos."
Overigens neemt het niet weg...waarom kan het zonder wachtwoord wel.
Geen idee. Maar dit was voor mij de oplossing, omdat ik anders de hele buurt op mijn wifi punt heb als ik ww uitzet.

[ Voor 21% gewijzigd door EdVe op 25-05-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@Glashelder
Als je de zelfde interface wil hebben op jou Fiesta als jou vriend dan kan dat wel maar niet via de officiële weg helaas.
De oudere model jaren hebben andere indeling van de opslagruimte. Door de tool syn3updater te downloaden op je pc kun je zowel het besturingssysteem updaten als de kaarten. Updaten via de officiële weg kan dan niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nielsicq schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:44:
@Glashelder
Als je de zelfde interface wil hebben op jou Fiesta als jou vriend dan kan dat wel maar niet via de officiële weg helaas.
De oudere model jaren hebben andere indeling van de opslagruimte. Door de tool syn3updater te downloaden op je pc kun je zowel het besturingssysteem updaten als de kaarten. Updaten via de officiële weg kan dan niet meer.
Het is een leasebak die weg gaat binnen nu en 5 maanden (hoop ik). Dan staan er een Kuga voor de deur en die zal vast wel de nieuwere interface hebben :p

Ga niet onofficiële updates op een leasebak installeren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-10 20:04
Kijk allemaal eens op de site van cyanlabs en haal daar lekker de nieuwste sync3(3.4) binnen en update vanaf dan alleen met USB :) Ondersteuning vanuit Ford is niet zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComTech
unreal0 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:55:
Kijk allemaal eens op de site van cyanlabs en haal daar lekker de nieuwste sync3(3.4) binnen en update vanaf dan alleen met USB :) Ondersteuning vanuit Ford is niet zo goed.
Bedankt ik was me op deze vrije dag toch aan het vervelen dus maar gelijk gedaan.
Was ook wel nodig ging van 3,0 naar 3.4 alles ziet er nu anders uit en werkt toch wel wat vloeiender.
Kaartupdate ook gelijk naar F11 gedaan staat mijn eigen huis er ook eindelijk op (nieuwbouw wijkje).

Maar als er u nieuwe updates komen moet je die dan altijd weer via cyanlabs downloaden en installeren ?
Het kan niet meer via de officiële ford manier?

Tip voor andere zorg dat of je motor draait of vink in het menu even de optie "motor auto uit" uit dan blijft hij gewoon op contact staan en gaat niet uit na een half uur.
(wel even goede acculader aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@ComTech via de officiële weg wil helaas niet meer. Dit omdat de indeling van de opslag veranderd is tov de indeling die bekend is bij ford van jou auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Ik heb zelf ook een Mk2 uit 2006. Daar heb ik een Alpine iLX-702D in laten zetten. Dat is een 2-DIN unit met ondersteuning van Apple Carplay en Android Auto. Ook hebben ze een DAB+ antenne, stuurwielbedieningsintegratie en extern microfoontje geïnstalleerd. De USB aansluiting is weggewerkt in een blindplaatje naast de knop van de achterruitverwarming. Erg netjes geïnstalleerd. Het werkt allemaal perfect, hoewel de DAB ontvangst via een OEM radio en antenne beter is denk ik. Alpine is een A merk en dat merk je, alles werkt gewoon goed. Tevens is de geluidskwaliteit uit de standaard speakers er op vooruit gegaan. Zo'n radio blijft wel een hoog jaren 2000 '10 gehalte hebben, maar dat past bij de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkeRipper op 28-05-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:47
Mijn Fiesta 1.3 uit 2007 begint nu wel echt "op" te raken en ben dus opzoek naar een nieuwe auto. Nu heb ik besloten dat het een Focus MK4 gaat worden, alleen weet ik nog niet zo goed welke. Ik wil vooral niet dezelfde fout maken als mijn huidige fiesta en na een tijdje mij gaan irriteren omdat je niet lekker met het verkeer mee kan af en toe. (0-100 in 17-20 sec..)
Nadat ik voor mijzelf besloten heb dat het helaas geen automaat wordt (toch wat tegenvallend verbruik lijkt het op en hele wisselende verhalen in dit topic) Heb ik de keuze beperkt tot:
2021 1.0 hybrid st-line business met winterpack (17000 km)
2021 1.0 hybrid st-line x business met winter en technology pack(DEMO Auto en 36000km)
(en ga er toch vanuit dat dit wel meer dan genoeg is om met het verkeer mee te kunnen:P)

Nu vraag ik mij af wat jullie vinden:
De Demo auto heeft al 36000Km gelopen in een jaar, is dit (te) veel? en kan ik beter verder zoeken? Of is het wat jullie betreft te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Akilla schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:18:
Mijn Fiesta 1.3 uit 2007 begint nu wel echt "op" te raken en ben dus opzoek naar een nieuwe auto. Nu heb ik besloten dat het een Focus MK4 gaat worden, alleen weet ik nog niet zo goed welke. Ik wil vooral niet dezelfde fout maken als mijn huidige fiesta en na een tijdje mij gaan irriteren omdat je niet lekker met het verkeer mee kan af en toe. (0-100 in 17-20 sec..)
Nadat ik voor mijzelf besloten heb dat het helaas geen automaat wordt (toch wat tegenvallend verbruik lijkt het op en hele wisselende verhalen in dit topic) Heb ik de keuze beperkt tot:
2021 1.0 hybrid st-line x business met winter en technology pack(DEMO Auto en 36000km)
(en ga er toch vanuit dat dit wel meer dan genoeg is om met het verkeer mee te kunnen:P)

De Demo auto heeft al 36000Km gelopen in een jaar, is dit (te) veel? en kan ik beter verder zoeken? Of is het wat jullie betreft te verwaarlozen?
Als je volledige garantie op de demo auto hebt maakt de km stand niet zo heel veel uit. Er hebben natuurlijk wel heel veel verschillende mensen in gereden dus de kans dat een paar idioten em hebben mishandeld is wel wat groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 17:03
Die 36000 km moet wel in de prijs terug te vinden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Inmiddels kabel besteld voor de AUX aansluiting, inclusief microfoon. Vanmiddag samen met m'n schoonvader ingebouwd, werkt perfect. d:)b
Oplossing van 35 euro

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Akilla schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:18:

In het technology pack zit toch adaptive cruise control? Dat zou ik altijd nemen. Verder zijn veel snelweg kilometers beter dan korte ritten. Zorg wel voor goede garantie en een goede prijs omdat een demo auto mogelijk veel berijders heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Laatst online: 20:47
Thanks allen, Voordeel is idd dat alle garanties e.d er nog opzitten (ook omdat die pas 1 jaar oud is) maar ga het zeker even duidelijk bespreken. Bij een demo auto heb ik ook wel het gevoel dat deze over het algemeen goed onderhouden is (als in, als ene potentiele klant ziet dat iets kapot is/niet lekker werkt, schrikt dat misschien af)
GekkeRipper schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:12:
[...]

In het technology pack zit toch adaptive cruise control? Dat zou ik altijd nemen. Verder zijn veel snelweg kilometers beter dan korte ritten. Zorg wel voor goede garantie en een goede prijs omdat een demo auto mogelijk veel berijders heeft gehad.
Klopt, alleen vraag ik mij een soort van af hoe lekker dat werkt in een handgeschakelde auto (in een elektrische auto werkt het iig ideaal) aangezien je toch moet schakelen en zelf tot stilstand moet komen lijkt mij.

Ik ga vandeweek even een proefrit maken, want deze auto is wel vrij compleet en voldoet aan de opties die ik zeker moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Akilla schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:39:
Klopt, alleen vraag ik mij een soort van af hoe lekker dat werkt in een handgeschakelde auto (in een elektrische auto werkt het iig ideaal) aangezien je toch moet schakelen en zelf tot stilstand moet komen lijkt mij.

Ik ga vandeweek even een proefrit maken, want deze auto is wel vrij compleet en voldoet aan de opties die ik zeker moet hebben :)
Ik heb het op mijn handgeschakelde Fiesta en ik gebruik het constant op de snelweg. Als het echt druk is is het sowieso nutteloos ook al heb je een automaat: de ACC houdt teveel afstand en constant duiken er mensen in het gat voor je, bloed irritant.

Vind de ACC in mijn handgeschakelde Fiesta beter werken dan in een ID3. Die laatste houdt nóg meer afstand 8)7. En de verkeersbordenherkenning reageert op verkeersborden van parallelle wegen. Dan gaat ie ineens remmen van 130 naar 80 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Akilla schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:39:
Thanks allen, Voordeel is idd dat alle garanties e.d er nog opzitten (ook omdat die pas 1 jaar oud is) maar ga het zeker even duidelijk bespreken. Bij een demo auto heb ik ook wel het gevoel dat deze over het algemeen goed onderhouden is (als in, als ene potentiele klant ziet dat iets kapot is/niet lekker werkt, schrikt dat misschien af)

[...]

Acc in een handbak is nog steeds fijn. Gebruik het constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 07:37
Glashelder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb het op mijn handgeschakelde Fiesta en ik gebruik het constant op de snelweg. Als het echt druk is is het sowieso nutteloos ook al heb je een automaat: de ACC houdt teveel afstand en constant duiken er mensen in het gat voor je, bloed irritant.

Vind de ACC in mijn handgeschakelde Fiesta beter werken dan in een ID3. Die laatste houdt nóg meer afstand 8)7.
Heb zelf MK4 met automaat en ACC. Ik snap je punt over dat afstand houden. In spits heb ik hem op kortste afstand staan, en dan is het precies zo groot dat er af en toe iemand tussen schiet.
Keerzijde vind ik: rustig op de rechterbaan blijven en niet zitten pushen maakt dit dan weer minder frustrerend
Ook is het filerijden 0-20 km ook heerlijk op ACC. Hij stopt zelf. Verder rijden even activeren door een druk op de knop
Glashelder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:48:
[...]
En de verkeersbordenherkenning reageert op verkeersborden van parallelle wegen. Dan gaat ie ineens remmen van 130 naar 80 8)7
Je weet dat dit ook op de ACC zit (van mijn Focus tenminste). Maar hier staat hij altijd uit. De verkeersborden herkenning klopt vaak genoeg niet op het moment (zoals altijd 130)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-10 10:18
Hey, ik meld me af in het Toyota topic en hier aan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqig6J2a6QyW2piwVjmQCD0STpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvmMRg7qVRAJ8REARMCrqLGt.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren mijn Kuga ST-Line-X PHEV mogen ontvangen, hij rijdt als een zonnetje.
Vandaag naar mijn werk gecrossed, en ben ook wel tevreden over het elektrische bereik :)
115,2KM totaal, 58,8KM 100% elektrische KM's vrijwel allemaal snelweg kilometers.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Spiegelingsvraagje... 7.2liter / 100 met een Ford Puma hybrid. Is 1 op 13.6 ongeveer. Is dit zuinig?
Het betreft 90% stadswerk / kleine ritjes...

@skai21 mooie bak! heel veel veilige km s gewenst.

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 01-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:59

Haan

dotnetter

Quakie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:13:
Spiegelingsvraagje... 7.2liter / 100 met een Ford Puma hybrid. Is 1 op 13.6 ongeveer. Is dit zuinig?
Het betreft 90% stadswerk / kleine ritjes...
Kleine ritjes zijn funest voor je gemiddelde verbruik, ik deed met een Focus hybrid nauwelijks 1:12 in de winter met ook voornamelijk korte ritjes, dus dan lijkt jouw verbruik wel in lijn.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:17

Bluebe

Roar

Ik wil mijn huidige ford focus station 125pk (2013) inruilen voor een ford focus station 150 pk (2020) of ford focus station 125 pk hybrid (2021). Ik ben niet zo bekend met de Ford focus hybrid modellen, maar wat ik heb begrepen is dat er een 48v accu in zit die helpt bij het optrekken en die zich via het remmen weer zelf oplaad.

Voor mij is de 125 pk voldoende, dat vind ik nu al prima rijden maar een iets krachtigere motor kan natuurlijk altijd lekker zijn. ik zit alleen heel erg te twijfelen over de hybrid door mijn gebrek aan ervaring ermee. Zijn er mensen die de hybrid rijden die zeggen gewoon lekker doen of beter overslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:59

Haan

dotnetter

@Bluebe Ik heb een half jaar in die 2021 hybrid Focus gereden en dat beviel prima qua motor. Met een 150pk blok moet je wat beter opletten bij de flitspalen ;)
Ik zou in dit geval zelf de keus af laten hangen van de overige uitrusting, bijv. Winter pack is een optie die je graag wilt (stuurverwarming, voorruitverwarming)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Haan dank je, helaas dus.. ik had gehoopt 1 op 15 /16 te halen voor stadsritjes.. Wordt wat als het winter is want dit is het gemis van zijn eerste 1000km.

@Bluebe zelfde systeem heb ik in mijn puma en het is een vloeiende ervaring. Als je blind in de auto zou rijden zou je het niet merken.. En wat @Haan zegt, ga je trappen merk je het meer, en zit je zo aan illegale snelheden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10 00:27
-

[ Voor 99% gewijzigd door replica17 op 31-07-2022 03:57 ]

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GekkeRipper
Zeker doen! ESP doet individuele remingrepen op je wielen. Een aanhanger heeft invloed op hoe er geremd moet worden om een slip te corrigeren. Voor 69 euro ga je toch niet je veiligheid en die van andere weg gebruikers op het spel zetten?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39

backupdevice

No Risk , Full Push

Vandaag een Ford Focus Titanium uit 2018 aangeschaft. Komt bij een goed aangeschreven bedrijf vandaan . Auto is geïmporteerd uit België

Auto heeft nog geen NL kenteken. Dealer onderhouden. KM stand laatste stempel en huidige km stand is rond en nabij een onderhouds interval. Auto moet dus eerst een Nederlands kenteken voordat hij op naam kan komen.

Lijkt mij dat als het een schade auto zou zijn dat het bedrijf eerst een NL kenteken gaat regelen vanwege de lagere BPM?

Opzich kon ik niks raars en geks zien op de bekende plekken die je kunt checken voor Schade herstel.

Mooie auto , over twee weken ophalen .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010

EiT

Als je twijfelt had je ook een aankoop keuring kunnen doen. Zou ik persoonlijk altijd doen, tenzij de auto bij een dealer met garantie stond.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
replica17 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:28:
Ik wil een vaste trekhaak laten installeren op mijn Ford Fiesta uit 2017 (MK7).

Nu krijg ik de optie voor:
"boordcomputer updaten, Bij deze auto is het noodzakelijk om de boordcomputer te updaten, zodat functies als ESP, parkeersensoren, mistlampuitschakeling, lane-assist, e.a. correct blijven werken."

Kosten 69 euro.

Is dit echt nodig? Mijn auto heeft alleen lane-assist en ESP.

Mvg
Weet je zeker dat het een MK7 is? Deze hebben zeker geen lane-assist.
Dit is vanaf de MK8.

Zover ik weet ondersteund de Fiesta geen Trailer Sway Assist (onderdeel van ESP)

Het uitschakelen van de parkeersensoren en de mistlamp achter is natuurlijk wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

EiT schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:56:
Als je twijfelt had je ook een aankoop keuring kunnen doen. Zou ik persoonlijk altijd doen, tenzij de auto bij een dealer met garantie stond.
Zit nog tot 2025 Ford extended warranty op ( overdraagbaar en europeesch) Tevens 3 maanden garantie van de verkoper , die hem ook in het Ford systeem zet enzo.

Heb geen twijfels eerlijk gezegd. Van wat ik op het oog kon nalopen zag het er allemaal ok uit. En het feit dat hij nog niet een NL kenteken heeft , geeft mij wel veel vertrouwen dat het goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:49:
Vandaag een Ford Focus Titanium uit 2018 aangeschaft. Komt bij een goed aangeschreven bedrijf vandaan . Auto is geïmporteerd uit België

Auto heeft nog geen NL kenteken. Dealer onderhouden. KM stand laatste stempel en huidige km stand is rond en nabij een onderhouds interval. Auto moet dus eerst een Nederlands kenteken voordat hij op naam kan komen.

Lijkt mij dat als het een schade auto zou zijn dat het bedrijf eerst een NL kenteken gaat regelen vanwege de lagere BPM?

Opzich kon ik niks raars en geks zien op de bekende plekken die je kunt checken voor Schade herstel.

Mooie auto , over twee weken ophalen .
Als je het chassisnummer weet van de auto kan je lokale Ford dealer je zo een uitdraai geven van de onderhoudsgeschiedenis. Als het het oude model is moet het elk jaar zijn het nieuwe model om het jaar. Natuurlijk afhankelijk van de gereden kilometers.

Auto met schade invoeren is inderdaad goedkoper dan zonder. Als het kenteken bekend is kun je straks op RDW.nl zien wanneer deze is afgegeven.

Veel rijplezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

nielsicq schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:40:
[...]

Als je het chassisnummer weet van de auto kan je lokale Ford dealer je zo een uitdraai geven van de onderhoudsgeschiedenis. Als het het oude model is moet het elk jaar zijn het nieuwe model om het jaar. Natuurlijk afhankelijk van de gereden kilometers.

Auto met schade invoeren is inderdaad goedkoper dan zonder. Als het kenteken bekend is kun je straks op RDW.nl zien wanneer deze is afgegeven.

Veel rijplezier alvast!
Thx 😊

Onderhoudsboekje gaf idd om de 12 maanden een Ford onderhuids beurt aan. Laatste onderhoudsbeurt was ook van een jaar geleden. KM stand was ook 20K verder dan in het boekje.

Auto gaat geleverd worden met een onderhoudsbeurt die gelijk is aan Ford qua wat er moet gebeuren met deze KM stand .

Auto zag er gewoon ok uit. Normale gebruikssporen die bij de KM stand horen .

Kenteken moest aangevraagd worden en dat duurde zo’n anderhalve week volgens hem. Komt aardig overeen volgens mij.

Heb idd een chassisnummer . Zal morgen wel eens naar de lokale dealer rijden en een uitdraai vragen. Heb voor de rest niks aanbetaald of getekend ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 02-06-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
backupdevice schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Heb idd een chassisnummer . Zal morgen wel eens naar de lokale dealer rijden en een uitdraai vragen. Heb voor de rest niks aanbetaald of getekend ofzo.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx , mocht de lokale dealer niet meewerken stuur ik je wel een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10 00:27
nielsicq schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:36:
[...]

Weet je zeker dat het een MK7 is? Deze hebben zeker geen lane-assist.
Dit is vanaf de MK8.

Zover ik weet ondersteund de Fiesta geen Trailer Sway Assist (onderdeel van ESP)

Het uitschakelen van de parkeersensoren en de mistlamp achter is natuurlijk wel makkelijk.
Het model is van 2017, met de nieuwe grill en grote scherm in het midden.

Lane assist, simpel gezegd hij trilt wanneer ik te dichtbij de streep kom. Hij volgt het niet.

Geen parkeersensoren.

Oftewel moet ik deze optie nemen? 8)7

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Wat is er onduidelijk aan het woord noodzakelijk? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
replica17 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:28:
Nu krijg ik de optie voor:
"boordcomputer updaten, Bij deze auto is het noodzakelijk om de boordcomputer te updaten, zodat functies als ESP, parkeersensoren, mistlampuitschakeling, lane-assist, e.a. correct blijven werken."

Kosten 69 euro.

Is dit echt nodig? Mijn auto heeft alleen lane-assist en ESP.
Jouw auto heeft geen mistachterlicht? Apart.

Ja, de trekhaak aanmelden in de boordcomputer is noodzakelijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Net bij de lokale Ford dealer geweest.

Uitdraai laten maken van de history en die komt overeen met wat er in de boekjes van de auto stond . Tevens was er geen Nederlands kenteken bekent dus dat zou dan betekenen dat hij idd in Nederland nog niet met kenteken bekent is. Geeft mij een goed gevoel .

Tevens zit er tot 2025 nog extended warranty op, tot 140.000 km .

Denk dat wij een goede koop hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
skai21 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:45:
Hey, ik meld me af in het Toyota topic en hier aan :)
[Afbeelding]

Gisteren mijn Kuga ST-Line-X PHEV mogen ontvangen, hij rijdt als een zonnetje.
Vandaag naar mijn werk gecrossed, en ben ook wel tevreden over het elektrische bereik :)
115,2KM totaal, 58,8KM 100% elektrische KM's vrijwel allemaal snelweg kilometers.
Efficientst zou dus zijn om op de snelweg (onder een gelijke motorbelasting) op brandstof te rijden en zodra je van de snelweg gaat overschakelen naar volledig electrisch (ivm wisselende motorbelasting)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DonJunior schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Efficientst zou dus zijn om op de snelweg (onder een gelijke motorbelasting) op brandstof te rijden en zodra je van de snelweg gaat overschakelen naar volledig electrisch (ivm wisselende motorbelasting)
Dat ligt er denk ik wel aan hoe ver je moet rijden. Als dat 60km is dan zou ik eerder de EV modus kiezen. Dan rij je slechts een paar km op de benzinemotor.

Vraag me sowieso af of het niet het efficiëntste is om altijd zoveel mogelijk elektrisch te rijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 03-06-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
replica17 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:36:
[...]

Het model is van 2017, met de nieuwe grill en grote scherm in het midden.

Lane assist, simpel gezegd hij trilt wanneer ik te dichtbij de streep kom. Hij volgt het niet.

Geen parkeersensoren.

Oftewel moet ik deze optie nemen? 8)7
Ja ik zou zelf altijd voor origineel Ford gaan dan weet je dat het goed zit.
Vind het bedrag wat ze vragen voor het activeren vrij hoog. Is misschien 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
Glashelder schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Dat ligt er denk ik wel aan hoe ver je moet rijden. Als dat 60km is dan zou ik eerder de EV modus kiezen. Dan rij je slechts een paar km op de benzinemotor.

Vraag me sowieso af of het niet het efficiëntste is om altijd zoveel mogelijk elektrisch te rijden?
Doordat ie regenereert bij afremmen maakt het allemaal niet zoveel uit. Op de snelweg heb je wat meer verliezen door de luchtweerstand, op de binnenwegen verlies je wat meer doordat regeneratie natuurlijk niet 100% energie terugwint. Uiteindelijk is het belangrijkste, zoals je al zegt, om zoveel mogelijk elektrisch te rijden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:55
Glashelder schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Natuurlijk is het beter om volledig electrisch te rijden als dat mogelijk is..
Maar ik doelde meer op de zin van skai21:
elektrische KM's vrijwel allemaal snelweg kilometers.
..op de snelweg heb je de meeste luchtweerstand en draait je benzine blok in principe vrij constante toeren. In dat geval is het efficienter om (als je dus niet de rit volledig electrisch kan rijden) op de snelweg over te schakelen naar benzine zodat je buiten de snelweg volledig electrisch kan rijden. Want toeren maken met je benzine blok met het optrekken dat is uiterst inefficient.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb een Focus mk3 uit 2014, en de airco stinkt (en dit valt extra op als de airco uitschakelt bij gebruik van het start/stop systeem).
Ik heb reinigingsschuim waar ik tevreden over ben. Bij mijn 10 jaar oudere Focus wist ik waar ik dat het beste in kan spuiten om de verdamper goed te bereiken, maar bij deze auto weet ik het niet zeker omdat het interieurfilter hier bij de passagiersvoeten zit.
Wie heeft hier ervaring mee, en waar kan ik dit het beste spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Andekant
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08-2022
Goedendag

Ben in het bezit van een Kuga PHEV ST line X aug 2021. Bij het laden hoor ik een soort van elektrisch geluid. Niet hard maar je hoort het wel. Ik heb ook gereden in een Kuga PHEV van 2020 en daar dit zich dit niet voor.
Wie herkent het geluid bij het laden of kan aangeven of dit wel of niet hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:33
Hoor ik ook inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muMHMY1slxR9hJPvt3KeWPtEvFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBwMRPVX7ChHkVZ3FFV9nBxe.jpg?f=fotoalbum_large

Zie dit net op de achterklap. Dacht dat het vogelpoep was, maar helaas is er gewoon een stuk lak weg. Geen idee hoe. Wat is de beste manier om dit nu te (laten) fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
@Marv87 jammer. Het hangt af van hoe kritisch je bent.
Denk dat er 3 mogelijkheden zijn:

Zwarte lak stift kopen en bijwerken.
Kijken of spotrepair mogelijk is.
Gehele spoiler overspuiten.

Natuurlijk ook kijken wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Beste Fordrijders,

Wij moeten vanwege een verwachte dubbele gezinsuitbreiding op zoek naar een grotere gezinsauto. Op de shortlist staan naast de VAG modellen Sharan en Alhambra (2015 en later), Renault Espace (2015 en later) de benzine-versies van de Ford S-max en Galaxy vanaf 2012-2016 met vermoedelijk een kilometerstand ergens tussen 70 en 120k. We rijden ongeveer 10-15k per jaar aan kilometers, dus we willen er zo probleemloos mogelijk zo'n 5-8 jaar mee rijden.

Zijn er specifieke dingen waar we op moeten letten bij de aankoop van deze modellen?
Bepaald type motoren of jaartallen die je beter kunt mijden?
Zijn er nog noemenswaardige grote verschillen (in betrouwbaarheid) tussen de S-Max en de Galaxy?

Ik kijk uit naar jullie ervaringen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:33
nielsicq schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:16:
@Marv87 jammer. Het hangt af van hoe kritisch je bent.
Denk dat er 3 mogelijkheden zijn:

Zwarte lak stift kopen en bijwerken.
Kijken of spotrepair mogelijk is.
Gehele spoiler overspuiten.

Natuurlijk ook kijken wat de oorzaak is.
Het is een auto van 4 maand oud, dus in die zin ben ik best kritisch. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dus krasjes zul je vroeg of laat krijgen natuurlijk, maar dit is wel een hele lelijke plek. Ik zal eens kijken wat kan qua spotrepair.

En of ik er ooit achterkom wat de oorzaak is… Heb niks gemerkt en kan ook niks bedenken wat er gebeurd zou kunnen zijn jammer genoeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
4 maand oud.. dan zou ik ook zeker kritisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Timoth schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:21:
Beste Fordrijders,

Wij moeten vanwege een verwachte dubbele gezinsuitbreiding op zoek naar een grotere gezinsauto. Op de shortlist staan naast de VAG modellen Sharan en Alhambra (2015 en later), Renault Espace (2015 en later) de benzine-versies van de Ford S-max en Galaxy vanaf 2012-2016 met vermoedelijk een kilometerstand ergens tussen 70 en 120k. We rijden ongeveer 10-15k per jaar aan kilometers, dus we willen er zo probleemloos mogelijk zo'n 5-8 jaar mee rijden.

Zijn er specifieke dingen waar we op moeten letten bij de aankoop van deze modellen?
Zijn er nog noemenswaardige grote verschillen (in betrouwbaarheid) tussen de S-Max en de Galaxy?

Vrij probleemloze wagens. Persoonlijk zou ik de powershift automaat vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Beste Fordrijders,

Zoals gezegd, powershift vermijden.
Verder zou ik niet voor de 2.0 16v zonder turbo gaan, voor zover die al geleverd is na 2012.
Een 1.6 EcoBoost is een probleemloze motor die bovendien vrij zuinig is. Stiekem vond ik onze 2011 S-Max 1.6 EcoBoost fijner dan onze huidige 2017 (nieuw model) 1.5 EcoBoost.

Verder kennen deze auto's niet echt specifieke aandachtspunten.

Wel zou ik altijd voor een 7-zitter gaan, is ook beter voor je restwaarde tzt. Maar dat was je mogelijk al van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Timmert schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Zoals gezegd, powershift vermijden.
Verder zou ik niet voor de 2.0 16v zonder turbo gaan, voor zover die al geleverd is na 2012.
Een 1.6 EcoBoost is een probleemloze motor die bovendien vrij zuinig is. Stiekem vond ik onze 2011 S-Max 1.6 EcoBoost fijner dan onze huidige 2017 (nieuw model) 1.5 EcoBoost.

Verder kennen deze auto's niet echt specifieke aandachtspunten.

Wel zou ik altijd voor een 7-zitter gaan, is ook beter voor je restwaarde tzt. Maar dat was je mogelijk al van plan?
Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik iets mee! d:)b

We wilden inderdaad voor een 7-zitter gaan. Altijd handig om naast 3 kinderen nog een extra iemand mee te kunnen nemen voor korte ritjes. Dat totaal wegklappen in de bodem van de extra stoelen bij dit soort auto's de laatste jaren is wel een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timoth schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik iets mee! d:)b

We wilden inderdaad voor een 7-zitter gaan. Altijd handig om naast 3 kinderen nog een extra iemand mee te kunnen nemen voor korte ritjes. Dat totaal wegklappen in de bodem van de extra stoelen bij dit soort auto's de laatste jaren is wel een verademing.
Dat gezegd hebbende, wat is jullie budget ongeveer? Want voor het geld wat die Alhambra of Espace kost heb je ook het nieuwe model S-Max. Die van ons is ook te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Timmert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Dat gezegd hebbende, wat is jullie budget ongeveer? Want voor het geld wat die Alhambra of Espace kost heb je ook het nieuwe model S-Max. Die van ons is ook te koop :)
In principe max 20k. Hoe minder hoe beter ;)

Ook een beetje afhankelijk van wat we voor onze huidige Seat Leon ST krijgen. Daarnaast hangt het ook van de specifieke auto af. Voor de ene auto houdt het met 15k wel op en voor een ander zou ik bijv nog wel 21k willen neerleggen.

Daarnaast beperk ik eigenlijk mijn zoekgebied tot max ruim 1 uur reistijd en moet de garage goede reviews hebben. Geen zin on tijd te verspillen aan mogelijk dubieuze auto's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste Fordrijders,

Wij rijden nu een maand of 2 in een S-Max van 2017. De kids vinden het erg leuk om op de achterste rij te zitten, maar voor een volwassene is het wel wat krap. Mega veel laadruimte, met kamperen past alles erin. We hebben de 2 liter benzine met een automaat, rijd erg lekker, maar snel te hard.Ook niet echt zuinig (1 op 10-11). Erg fijn zijn ook de stoelen met memory functie, voor en achteruit rij camera's en Carplay of Android Auto ondersteuning.

Ik had alleen nog wel graag full-led lampen gehad (of xenon) en adaptive cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Appesteijn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Wij rijden nu een maand of 2 in een S-Max van 2017. De kids vinden het erg leuk om op de achterste rij te zitten, maar voor een volwassene is het wel wat krap. Mega veel laadruimte, met kamperen past alles erin. We hebben de 2 liter benzine met een automaat, rijd erg lekker, maar snel te hard.Ook niet echt zuinig (1 op 10-11). Erg fijn zijn ook de stoelen met memory functie, voor en achteruit rij camera's en Carplay of Android Auto ondersteuning.

Ik had alleen nog wel graag full-led lampen gehad (of xenon) en adaptive cruisecontrol.
Mooie auto! Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar een 2 liter. Heb je een foto van jouw auto? Grote kans dat ik die wel herken van de autosites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Appesteijn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:04:
[...]
We hebben de 2 liter benzine met een automaat, rijd erg lekker, maar snel te hard.Ook niet echt zuinig (1 op 10-11).
Ik hoop dat de 1.5L zuiniger is, maar ik kan bevestigen dat de 2L absoluut niet zuinig is.

Ik haalde dezelfde cijfers (met een Mondeo) en toen het nog 130 was, was het nog beroerder. Toen zat ik ergens tussen de 1:8-1:9.

Rij beleving van die motor is wel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:18:
[...]

Mooie auto! Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar een 2 liter. Heb je een foto van jouw auto? Grote kans dat ik die wel herken van de autosites :)
Natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfmc3_RsTl8g46nxR42Y78s7Hao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eougN4UqpUsWMkiErutcQVss.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:23
Blijkbaar stopt de meeste functionaliteit van de Fordpass app?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dat betekent dat u vanaf 1.6.2022 de volgende functies niet meer kan gebruiken:

> Gegevens over de staat van het voertuig (waaronder brandstofverbruik, meldingen over de staat van het voertuig, oliepeil, brandstofniveau, mijlpalen, bandenspanning, kilometerteller)

> App-catalogus

> Mijn ritten

> Naar voertuig sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-10 20:04
stijn014 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:20:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

> Gegevens over de staat van het voertuig (waaronder brandstofverbruik, meldingen over de staat van het voertuig, oliepeil, brandstofniveau, mijlpalen, bandenspanning, kilometerteller)

> App-catalogus

> Mijn ritten

> Naar voertuig sturen
Ik denk dat de focus volledig opschuift naar de 'next-gen' vehicles zoals de Mustang mach-e, en Ford de ondersteuning met sync3 steeds meer laten varen.

[ Voor 4% gewijzigd door unreal0 op 21-06-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
Was mij inderdaad al eerder opgevallen. Het werkte meer niet dan wel bij mij, enkel interessante was dat het rijden zelf een beetje in de gaten werd gehouden, waarna de app aangaf waar je (te) snel optrok etc.
Was geinig, maar niet meer dan dat.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:58
Beste Fordrijders,

Ik rijd al jaren een S-Max. Eerst 1 uit 2007, gereden van ongeveer 80k naar 300k km en nu 2,5 jaar een S-max uit 2013, gekocht met 87K op de teller en inmiddels over de 150k. Ik heb een 2.0 diesel met dubbel clutch automaat (is dat powershift? Staat wel op de pook).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrMxLqAlY-VGsmKAkA38IzkvkHY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CFt8yMKLkBM9Je6e4iCKUHl.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik ben zeer tevreden. De S-max uit 2007 had na 300k km geen koppeling meer, dus die heb ik weg gedaan. Nu dus een 2013 versie. Naast het standaard onderhoud heb ik geen enkel raar ding gehad of extra kosten. Ik heb beide autos zelf uit Duitsland geimporteerd. De leeftijd icm de km stand is voor een diesel versie in Nederland niet te vinden.
Wat ik aan mijn huidige auto echt super vind:

- Bochtenverlichting (ik had in de 2007 S-max ook meedraaiende koplampen, maar dat heb ik nu niet meer, nu alleen bochtenverlichting)
- ACC (icm automaat), echt geweldig.
- de enorme bak met ruimte

Ik heb 3 kinderen, inmiddels is de oudste 11. Voordeel is dat deze op de eerste rij 3 stoelen met isofix heeft en de stoelen lekker vlak zijn, dus stoeltjes echt goed passen. Ik heb geen 3e zitrij, maar deze is toe te voegen door van de sloop 2 achterstoelen van een galaxy te vragen. Deze zijn hetzelfde en als je een beetje handig bent, dan is dit makkelijk te doen.
Als trekauto is hij ook echt super. Ik heb een 1500kg caravan en dit is voor mijn diesel (die tot 1800kg mag trekken) geen enkel probleem. Ik geloof dat de benzine niet zoveel mag trekken.
Ik heb ook een afneembare trekhaak en panoramadak. Dakdragers met het panoramadak kun je alleen de originele ford gebruiken (tot de 2016 versie, want van die weet ik het niet), ivm druk op het glas.
Ik ben echt een enorme fan van mijn auto :)
Enige puntje wat ik wel moet aanstippen is dat vooral als de olie in de koppelomvormer (voor de automatische versnelling) wat ouder wordt, er iets meer slip in de koppeling komt, waardoor tussen de 1500 en 1800 toeren het koppel een beetje schommelt. Dit is echt heel soms. Het kan ook liggen aan dat de eerste keer dat dit moest (bij 60k) dit niet is gebeurd en ik daar bij 90k achter kwam.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

> App-catalogus

> Mijn ritten

> Naar voertuig sturen
Dit bericht heb ik ook gehad, volgens mij gaat het om auto’s zonder modem dus als je FordPass Connect hebt blijft het gewoon werken. De nieuwe Fiesta en de meeste nieuwe Focusen hebben immers ook nog Sync3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
R.E. schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Ik rijd al jaren een S-Max. Eerst 1 uit 2007, gereden van ongeveer 80k naar 300k km en nu 2,5 jaar een S-max uit 2013, gekocht met 87K op de teller en inmiddels over de 150k. Ik heb een 2.0 diesel met dubbel clutch automaat (is dat powershift? Staat wel op de pook).
[Afbeelding]
Ik ben zeer tevreden. De S-max uit 2007 had na 300k km geen koppeling meer, dus die heb ik weg gedaan. Nu dus een 2013 versie. Naast het standaard onderhoud heb ik geen enkel raar ding gehad of extra kosten. Ik heb beide autos zelf uit Duitsland geimporteerd. De leeftijd icm de km stand is voor een diesel versie in Nederland niet te vinden.
Wat ik aan mijn huidige auto echt super vind:

- Bochtenverlichting (ik had in de 2007 S-max ook meedraaiende koplampen, maar dat heb ik nu niet meer, nu alleen bochtenverlichting)
- ACC (icm automaat), echt geweldig.
- de enorme bak met ruimte

Ik heb 3 kinderen, inmiddels is de oudste 11. Voordeel is dat deze op de eerste rij 3 stoelen met isofix heeft en de stoelen lekker vlak zijn, dus stoeltjes echt goed passen. Ik heb geen 3e zitrij, maar deze is toe te voegen door van de sloop 2 achterstoelen van een galaxy te vragen. Deze zijn hetzelfde en als je een beetje handig bent, dan is dit makkelijk te doen.
Als trekauto is hij ook echt super. Ik heb een 1500kg caravan en dit is voor mijn diesel (die tot 1800kg mag trekken) geen enkel probleem. Ik geloof dat de benzine niet zoveel mag trekken.
Ik heb ook een afneembare trekhaak en panoramadak. Dakdragers met het panoramadak kun je alleen de originele ford gebruiken (tot de 2016 versie, want van die weet ik het niet), ivm druk op het glas.
Ik ben echt een enorme fan van mijn auto :)
Enige puntje wat ik wel moet aanstippen is dat vooral als de olie in de koppelomvormer (voor de automatische versnelling) wat ouder wordt, er iets meer slip in de koppeling komt, waardoor tussen de 1500 en 1800 toeren het koppel een beetje schommelt. Dit is echt heel soms. Het kan ook liggen aan dat de eerste keer dat dit moest (bij 60k) dit niet is gebeurd en ik daar bij 90k achter kwam.
Mooie S-Max! Met naar mijn mening de enige juiste velgen O-)
Volgens mij moest je bij dit type wel voorbereiding voor de derde zitrij mee bestellen voor een kleine meerprijs. Dan staat er ook 7 zitplaatsen op het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
nielsicq schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:52:
[...]

Mooie S-Max! Met naar mijn mening de enige juiste velgen O-)
Volgens mij moest je bij dit type wel voorbereiding voor de derde zitrij mee bestellen voor een kleine meerprijs. Dan staat er ook 7 zitplaatsen op het kenteken.
Yes, dan is het wel makkelijker. Dan zitten de gordels er al. Je kan het nog steeds nabouwen, maar zal dan een gat wat er geloof ik al zit, nog moeten tappen om de gordel vast te maken. Dit kun je "afkijken" bij een galaxy of S-max. Staat vast wel ergens een handleiding.

Edit: ik heb de voorbereiding niet, maar er staat wel 7 zitplaatsen op het kentekenbewijs.

[ Voor 7% gewijzigd door R.E. op 21-06-2022 23:34 ]

Vette shit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Das een mooie, die ken ik inderdaad nog wel.

Ik heb vandaag overeenkomst bereikt met de dealer en onze 1.5 EcoBoost ingeruild op een 2017 S-Max 2.0 EcoBoost Vignale. Goede deal gedaan, vorige eigenaar ken ik (m'n buurman :+) en hij heeft alle opties die ik wilde én meer. Ik wist niet dat er multi-contour massagestoelen geleverd zijn op een S-Max o.a. Ben voornamelijk blij met de LED koplampen, stoelventilatie en ACC. Volgende week donderdag ophalen, foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Mja, nadeel is dat je jezelf verpest. Had deze in de Mondeo ook en mis de massage stoelen nog steeds. Voordeel is wel dat de vrouw niet meer loopt te kutten met Sync3 om ze aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik heb een Focus ST line 1.0 uit 2019. Op de veerboot gaat steeds het alarm af tijdens beweging. Iemand een idee hoe dit uit te schakelen? Volgens handleiding schakelt de optie ‘beperkt beveiligd’ alleen de interieursensors uit. Mijn dealer kon geen antwoord geven op deze vraag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77l22337LxHv1PgpXjUQuWK7l78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCJ0fmOYereLEonMoYm6Vc9k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Medic112 op 24-06-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Medic112 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:39:
Ik heb een Focus ST line 1.0 uit 2019. Op de veerboot gaat steeds het alarm af tijdens beweging. Iemand een idee hoe dit uit te schakelen? Volgens handleiding schakelt de optie ‘beperkt beveiligd’ alleen de interieursensors uit. Mijn dealer kon geen antwoord geven op deze vraag. [Afbeelding]
https://www.fordownersclu...alarm-for-ferry-crossing/

TL;DR, de auto niet op slot doen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 20:22

OmeJoyo

This is me

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

> App-catalogus

> Mijn ritten

> Naar voertuig sturen
Dit is voor een aantal series en heeft te maken met het afschakelen van 2g en 3g bij sommige providers. Kan het nieuwsbericht niet meer terugvinden zo 1,2,3.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Medic112 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:39:
Ik heb een Focus ST line 1.0 uit 2019. Op de veerboot gaat steeds het alarm af tijdens beweging. Iemand een idee hoe dit uit te schakelen? Volgens handleiding schakelt de optie ‘beperkt beveiligd’ alleen de interieursensors uit. Mijn dealer kon geen antwoord geven op deze vraag. [Afbeelding]
Je zou kunnen proberen de auto met de fysieke sleutel op slot te doen, meen dit een keer ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11
Nieuwe alles in 1 Pickup van Ford

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoth
R.E. schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Ik rijd al jaren een S-Max. Eerst 1 uit 2007, gereden van ongeveer 80k naar 300k km en nu 2,5 jaar een S-max uit 2013, gekocht met 87K op de teller en inmiddels over de 150k...
...
Wij mogen ons over 3 weken ook de eigenaar noemen van een Ford S-Max. Bouwjaar 2014 en nog maar 75k gelopen, mooi uitgeruste 7-persoons Platinum versie met 1.6 ecoboost benzine handgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijOxHzEhV78xGHtEtvR3blr5clY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clQlyI4JDlr9KgTrDQeTdkpC.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel me alles mee hoe hij reed voor zo'n grote 'bus', maar het is wel even iets minder direct dan onze Seat Leon ST. Wel heerlijk cruisen op de snelweg. Hij mag 1600kg trekken, dus de trailer van max 1200kg gaat geen problemen geven.

Enige 'probleem' is dat de S-Max een maximaal belaadbaar gewicht heeft van 2400kg. Met de trailer van 1200kg, kom ik gecombineerd over de 3500kg heen, waardoor ik nu mijn E achter B rijbewijs moet gaan halen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Timoth schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Wij mogen ons over 3 weken ook de eigenaar noemen van een Ford S-Max. Bouwjaar 2013 en nog maar 75k gelopen, mooi uitgeruste 7-persoons Platinum versie met 1.6 ecoboost benzine handgeschakeld.

[Afbeelding]

Het viel me alles mee hoe hij reed voor zo'n grote 'bus', maar het is wel even iets minder direct dan onze Seat Leon ST. Wel heerlijk cruisen op de snelweg. Hij mag 1600kg trekken, dus de trailer van max 1200kg gaat geen problemen geven.

Enige 'probleem' is dat de S-Max een maximaal belaadbaar gewicht heeft van 2400kg. Met de trailer van 1200kg, kom ik gecombineerd over de 3500kg heen, waardoor ik nu mijn E achter B rijbewijs moet gaan halen... :')
Mooie auto man! Het is inderdaad zo'n beetje de meest dynamische MPV die er is. Ik beleef nog altijd veel lol op Franse bergweggetjes, al moet ik wel zeggen dat jouw generatie een stuk directer (en zwaarder) stuurt dan de huidige/nieuwere. Verschil tussen hydraulische en elektrische stuurbekrachtiging denk ik.

Dat rijbewijsprobleem had ik inderdaad ook toen wij een S-Max kochten. Toen ook E achter B gehaald.

Tipje: tank 98 benzine. Hij loopt daar zoveel lekkerder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
[...]

Wij mogen ons over 3 weken ook de eigenaar noemen van een Ford S-Max. Bouwjaar 2014 en nog maar 75k gelopen, mooi uitgeruste 7-persoons Platinum versie met 1.6 ecoboost benzine handgeschakeld.

[Afbeelding]

Luxe problemen :*)
Ik heb sinds 2007 E achter B en mijn vrouw sinds 2014, toen we de caravan kochten. Ik heb het met een eendaagse cursus gedaan en ik vind het nog steeds een toevoeging. Je leert wat trucjes die je vooral bij achteruit rijden veel kunnen helpen. Bijvoorbeeld de lijnen in de bestrating en het bekend raken met achteruit op spiegels. Ook hoe je gebruik moet maken van de weg met de extra lengte, bijvoorbeeld met krappe bochten of het naderen van rotondes met een los fietspad.

Ook wel weer een mooie uitvoering hoor. En nice rims ;). Navigatie zie ik (aan de haaienvin op het dak) en afneembare trekhaak of moet die er nog onder?

[ Voor 4% gewijzigd door R.E. op 27-06-2022 14:33 ]

Vette shit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Laatst online: 21:52
[...]

[Afbeelding]

Heerlijke auto is dat, ik heb zelf een 2.0 ecoboost uit 2013, hier ga je vele jaren plezier van hebben.

Voor wat betreft je rijbewijs probleem, je kunt ook het maximale laadvermogen van de auto met 100 kilo naar beneden Aa passen, dan mag je wel met het b rijbewijs blijven rijden.
Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste