Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 107 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
EiT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Mondeo alleen bij Vignale, bij Kuga heeft de X versie geluidswerend glas dus waarschijnlijk ook active noise control.

Daarom gaf ik eerder ook aan dat de Mondeo hybride die ik meekreeg zo’n herrie was. Ik hen zelf een Vignale met 2L 240pk benzine gereden die bij 200km per uur nog stil was. Dat was een super auto om in te rijden en zou ik zo weer kopen (niet meer verkrijgbaar), enige nadeel was het verbruik en om de 500km tanken.
Pas nog in een nieuwe V90 B4 gereden, maar vond deze ook enorm tegenvallen tov de Mondeo die ik eerst had, verbruik was ook net zo slecht.

Rij nu een Edge, ook Vignale, die maakt meer geluid, zeker met deze wind. Maar alsnog stiller dan bijv. een Tiguan. Rijd overigens voor de rest prima.
Het aparte hierbij is dat de Amerikaanse Mondeo (Fusion SE) die ik nu rijd ook zo stil is. Laatst had ik van het werk een Mondeo hybrid mee en ik dacht in eerste instantie dat er iets mis mee was vanwege het geluid dat ie maakte.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47

EiT

GekkeRipper schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:53:
Viel de Volvo je ook op andere vlakken tegen?
Begrensd op 180 :F en je moet echt in de auto kruipen.

Vind het raar dat er zoveel haat is tegen Mondeo's, ik kom maar weinig auto's tegen die beter rijden, zo veel plek hebt en alle opties hebben.

Nadeel is wel dat ze mij bij de garage ondertussen wel bij naam kennen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door EiT op 11-02-2022 21:25 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-10 10:18
EiT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:23:
[...]

Vind het raar dat er zoveel haat is tegen Mondeo's, ik kom maar weinig auto's tegen die beter rijden, zo veel plek hebt en alle opties hebben.

Heeft Jeremy Clarkson hier niet eens een heel betoog over gehouden? Dat de Mondeo de beste auto is die niemand wil :P

YouTube: Jeremy's Farewel Funeral For the Ford Mondeo | The Grand Tour

YouTube: What Car Do Jeremy Clarkson, James May & Richard Hammond All Love? |...

[ Voor 24% gewijzigd door skai21 op 11-02-2022 21:37 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet helemaal verwacht, maar heb hier in de US met wat geluk een allocatie gekregen voor een Bronco Raptor - gaat een Q5 vervangen. Eerste Ford, gebruik de audi voornamelijk voor outdoor sports dus het is niet helemaal vreemd om te switchen, maar zal wel een kwaliteitsverschil worden. In Maart wordt de order bevestigd, in Augustus rijden (zal wel later worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

[...]

Die was echt een value for money wagen.

Heeft overigens in 4 jaar en bijna 200k weinig de garage gezien, anders dan bandjes en de beurten.
De Volvo V40 D2 die ik daarvoor had (klimaatcontrole daar was wel veel beter dan in de Fords, die kennen alleen maar loeihard of te zacht lijkt het) kwam er veel vaker, zeker in zijn laatste jaar... Maar dat was vooral ook het PSA dieselblok (D2 was in mijn V40 de beruchte 1.6HDI). Veelal olie, en kleine marge in het blok, dus op geven moment (ook al was het een leaseauto) in overleg met garage gewoon een litertje olie in de kofferbak bij me.

Overigens voor Ford's ook geen vreemde :+ , maar die 1.5tdci was prima (alleen zou je soms wat meer power willen, maar dat wil ik altijd :o :+ )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
[...]

Volvo is naar mijn mening een merk dat meer voor looks en het premium label voor een iets lager prijskaartje dan de Duitse drie gaat. De kopers ook. Heb ooit een aantal keer in een V40 gereden maar dat was qua rijden echt een minder fijne ervaring dan de Focus.

Waarom kennen ze je bij de garage? Gaat de Mondeo vaak kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sowieso is dat hele ‘premium’ label de beste marketing truc ever. En mensen trappen er massaal in :')

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

GekkeRipper schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:34:
[...]
Waarom kennen ze je bij de garage? Gaat de Mondeo vaak kapot?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb een focus mkdevorige (2012) gehad als leasauto met die psa-diesel erin. Daar heb ik alleen een keer een probleem mee gehad omdat de garage bij een beurt het brandstoffilter had vervangen en toen de deksel er niet goed opgedaan had. Omdat de brandstofpomp daar aanzuigt ging ie uit, die zoog lucht aan.

De fiesta (uit 2014) had 1 keer een brakke accu waardoor start/stop het niet meer deed.

De focus (2019) die we nu hebben heeft nog bijna niks gereden en dat is het duurste wat ik ooit gekocht heb op huizen na: daarom maak ik me zorgen om gekke constructies die Ford toepast. Uiteindelijk is een auto gewoon brakkeprutzooi waar je veel te veel voor betaald. :P
Gekke dingen: strip op het rechterportier onder het raam zat niet goed. Gefixt onder garantie, nieuwe op gezet. Op het voorraam, strip linksvoor niet goed eropgezet, alle klikkertjes krom. Gerepareerd onder garantie. Is een duitse import, dus voor hetzelfde was ie krom, maar ik zie dat eigenlijk nergens aan. Het plan is deze te rijden tot het niet meer mag... Oh, en ik heb zo'n marterverjager, die vinden die plaat die op de motor zit lekker (want het is goedkoop om dat rubber te maken met visolie (??))

Alle reparaties overigens gedaan tijdens regulier garagebezoek.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Lightning89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Of een Mondeo HEV, weliswaar geen SUV maar veel mooier naar mijn mening
Ik vrees toch van niet (oud artikel, maar was er niet van op de hoogte);
https://www.autoweek.nl/a...-verdwijnt-in-maart-2022/

En of de opvolger nou iets is... https://www.autoweek.nl/a...lger-ford-mondeo-gesnapt/ 8)7

Misschien toch maar bij BMW gaan kijken voor een mooie Touring...

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 16-02-2022 17:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 13:38

dbzfan

Nee.

dbzfan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:
Vorige week een Fiesta 1.0 ecoboost 100pk titanium gekocht uit 2013...

spoiler:
Rijdt heerlijk, veel koppel in de lage toeren en goed aangekleed. Vandaag door een bevriende garagehouder een keuring laten doen en nu blijkt dat er druppels olie onder aan de motor hangen.. Is dit iets wat vaker voorkomt? Ik ga er natuurlijk mee terug naar de verkopende garage waar ik garantie heb maar baal wel een beetje. Wat nog meer opvalt is dat de automatische airco het veeeel te warm maakt.. pas op 18 graden wordt het comfortabel.. Ook blaast de automatische stand te hard.
Nu valt ook nog de versnellingspook uit elkaar :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R48zoTUx0HlsjQLcIWRUvbq_KsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjpkDGnLUPIzhQfq8sq2ApZU.jpg?f=fotoalbum_large

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Zit gelijmd zo te zien, beetje ruitenkit er onder en weer gaan 😁

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
skai21 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Kun je er dan wel mee rijden: ja
Is ie dan fijn om mee te rijden: een stuk minder, aangezien die 2.5 Atkinson motor laag wel wat mist.
Moet je deze auto willen als je niet gaat laden: ik zou dan wat anders kopen

Waarom wil je niet laden?
Een CVT heeft weinig last van lage toeren. Het toerental is bij een CVT nl. niet afhankelijk van de snelheid, maar van de gevraagde belasting. Als je dus optrekt en het gaspedaal intrapt gaat de motor gelijk naar hoge toeren en heb je daarmee weinig last van wat je mist bij lage toeren. Daarnaast wordt de batterij door regeneratie continue opgeladen en zal de elektromotor daarmee ook gewoon meedoen bij optrekken. En die elektromotor zal vanaf dat je het pedaal indrukt al vermogen geven, zodat je ook weinig merkt van de lichte vertraging die je hebt omdat je ICE-motor in zijn toeren moet gaan.

Het voornaamste nadeel van de PHEV ten opzichte van de HEV is dat er een zwaardere accu in zit, en als je hem nooit oplaadt geeft dat alleen maar nadelen (zwaarder, onzuiniger rijden en minder snel optrekken)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-10 20:27
** Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum of hier advertenties onder de aandacht te brengen. **

[ Voor 114% gewijzigd door Taro op 20-02-2022 08:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 23:19

Crazy-

Best life ever

Crazy- schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:07:
Zijn hier toevallig meer bezitters die (vandaag?) een melding hebben ontvangen in hun mobiele app mbt uitschakelen 3G netwerk?

In mijn geval betreft het een Ford C-Max PlugIn Hybride 2015

Bizar bericht vandaag op m'n telefoon: 3G netwerk vervalt eind februari. Uw Ford beschikt over een 3G module. Hierdoor vervallen uw Ford Mobile Services.

Enig zoek werk kwam aan het licht dat dit sinds november '21 speelt in de USA, en klaarblijkelijk daar een oplossing voor is: $310,- voor het vervangen van je modem.

In Nederland tot op heden niets over te lezen/vinden. KPN zal inderdaad in maart het 3G netwerk uitzetten.

Bouwjaar is december 2015.

is het dienst zolang het duurt?
Is het een service voor onbepaalde tijd?
Wie draait op voor de kosten?

Gevolg: geen (status) updates meer qua foutmeldingen, laadstatus, niet meer kunnen volgen (track and trace, GPS) etc...
Update van Ford NL: Helaas. Pech gehad

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
dbzfan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Nu valt ook nog de versnellingspook uit elkaar :'(

[Afbeelding]
Druppels olie horen er niet, wellicht is er een keerring lek.
De airco heb ik in de MK7.5 Fiesta nooit een probleem mee gehad (van te hard blazen of te warm). Mijn ervaring is altijd op 19,5 of 20 graden instellen en werkt goed. Wellicht is de temperatuursensor verstopt door stof. Even schoonmaken kan helpen (al heb ik geen idee waar die zit).
Dat kapje op de pook kan je normaal gesproken zo terugsteken, echter lijken bij jou de pootjes afgebroken. Dus dat wordt lijmen of voor 14 euro op e-bay een nieuw kapje halen (wel letten op het juiste schakelpatroon)

Vraagje aan de mensen met een Fiesta MK8: willen jullie eens onder de bijrijdersstoel kijken hoe de bekabeling van de electra/airbag/stoelverwarming loopt? Bij het naar voren schuiven van de bijrijdersstoel had ik een airbaglampje omdat het circuit open zou zijn. Kabel ziet er goed uit, maar op de kabel zit een clip die ergens aan vast hoort te zitten, maar ik kan niet zien waaraan. Ik kan hem wel ergens aan vastklikken (de beugel om de stoel te schuiven van voor-achter) maar dan maakt die kabel is bepaalde stoelstanden een wel heel rare kronkel wat ook niet goed lijkt.
Lampje is trouwens weer uit (vanzelf na opnieuw opstarten :+ ) en met Forscan (FTW) de boel doorgemeten volgens dit filmpje YouTube: 2018 Mk8 Ford Fiesta Airbag Lamp - B1404 Driver Side Airbag Deployme... (wat goed was) en de foutcode gewist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Crazy- schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Update van Ford NL: Helaas. Pech gehad
Het lijkt Opel wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Nou en zonder enige waarschuwing vanmorgen spontaan:

Wat is dit voor een belachelijk gedoe zeg …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykwj_t11VG7Zlel8Lpnx8v0SC5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NWsJ5vXfP5bt2KsYB25wIf5F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Geen 3g support meer en ford had klaarblijkelijk weinig zin om de app te onderhouden lijkt het :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:23
Crazy- schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:46:
Nou en zonder enige waarschuwing vanmorgen spontaan:

Wat is dit voor een belachelijk gedoe zeg …

[Afbeelding]
Ik snap wel dat het enorm balen is, maar je hebt toch al in je vorige post zelf uitgelegd dat het komt omdat 3G wordt uitgeschakeld? Daar kan Ford toch weinig aan doen? Lijkt me niet dat je kan verwachten dat ze op een auto uit 2015 op hun kosten een 4G module erin gaan zetten. Kun je vast wel laten doen op je eigen kosten als je er aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Citroentjuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Ik snap wel dat het enorm balen is, maar je hebt toch al in je vorige post zelf uitgelegd dat het komt omdat 3G wordt uitgeschakeld? Daar kan Ford toch weinig aan doen? Lijkt me niet dat je kan verwachten dat ze op een auto uit 2015 op hun kosten een 4G module erin gaan zetten. Kun je vast wel laten doen op je eigen kosten als je er aan hecht.
Dan kan je er wel een 4G module in laten bouwen, maar als je geen werkende app hebt is dat alsnog zonde van je geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
SniperGuy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Dan kan je er wel een 4G module in laten bouwen, maar als je geen werkende app hebt is dat alsnog zonde van je geld :P
Ik neem aan dat je dan van de nieuwere app gebruik kunt maken? Deze is sowieso al een oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Citroentjuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:30:
[...]

Ik neem aan dat je dan van de nieuwere app gebruik kunt maken? Deze is sowieso al een oude versie.
Welke app zou dat dan moeten zijn? Want ford heeft wel Fordpass, maar dat is/lijkt niet zo uitgebreid als MyFord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
SniperGuy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Welke app zou dat dan moeten zijn? Want ford heeft wel Fordpass, maar dat is/lijkt niet zo uitgebreid als MyFord :?
Wat zit er extra in MyFord dan? Want de FordPass app heeft vrij veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Citroentjuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Wat zit er extra in MyFord dan? Want de FordPass app heeft vrij veel mogelijkheden.
- View the current state of charge and fuel level
- Commence charging
- Precondition the vehicle cabin temperature by setting ‘Go Times’
- View Value Charge profiles
- Find charge stations
- Use remote vehicle controls
Ik heb wel Fordpass, maar geen bzzzz auto dus ik weet niet welke van bovenstaande functies werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
SniperGuy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:34:
[...]

[...]

Ik heb wel Fordpass, maar geen bzzzz auto dus ik weet niet welke van bovenstaande functies werken :)
Ik heb ook geen bzzzz auto haha, maar volgens mij zitten deze functies er wel in. Maar misschien weet iemand dat die wel een elecktrische/hybride heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Citroentjuh schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Ik ben maar 1 persoon/auto. Maar er gaan miljoenen auto’s nu offline dankzij dit! Zelfs recentere modellen! Puur en alleen (…) omdat fabrikanten niks willen doen.
Putting the pieces together here, what I fear this means is that *every* Energi vehicle Ford rolled off the assembly line was outfitted with a 2G/3G modem--even the 2019s and 2020s.
En 6-7 jaar “oud” is imho niet oud voor een auto. Dat is relatief jong voor de occasion markt. Het is geen telefoon van 500/1000€ maar het gaat om auto’s tienduizenden euro’s. (40k in mij geval).

Auto’s waarbij oa laadstatus (plug-in) zichtbaar is; maar oa ook volg- en SOS systemen.

Balen is dus wat zachtjes uitgedrukt. En het gaat mij nog niet eens om de kosten. Als ik een “schappelijk” bedrag moet betalen; prima hoor…. Is het mij waard

[ Voor 14% gewijzigd door Crazy- op 23-02-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

SniperGuy schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:31:
[...]

MyFord is nu gewoon uitgezet. Einde verhaal
Even gedoken in FordPass (zelfde account) maar “auto heeft geen FordPass” dus daar kan je dus ook niks mee

Nog erger (…) in de VS bieden ze dus wel een oplossing (310$) upgrade naar 4G. Nederland niet; en er rijden er toch 1200 van dit model rond hier.

Waarom dan de app uitgeschakeld wordt snap ik niet…

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vast omdat ze in de VS een Class Action aan hun broek krijgen en hier niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Vooral laadstatus, laadsessie starten en pre-heaten lijkt me een gemis.
Zou er via OBD niet iets te maken zijn zoals gasten in het KIA IONIQ topic doen met EVnotify?
Dan kan je iig de status opvragen.

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 24-02-2022 08:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33

TMC

TMC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:52:
Wij hebben dit weekend een Ford Focus Wagon Titanium uit 2017 gekocht! We zochten een comfortabele station aangezien we in de zomer ons tweede kind verwachten. Eisen waren: lage kilometerstand, cruise control, climate control, Carplay en parkeersensoren. Meerdere auto's in dit segment geprobeerd (Opel Astra, Seat Leon), maar de Focus rijdt toch duidelijk het beste en ziet er imo ook het mooist uit (zeker de Titanium versie met mooie velgen). Nu nog wachten tot we deze op kunnen halen. :)
Inmiddels al enige tijd binnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TunrHO-Jm3jlQne_2TkRkXpG-UI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHZ1hQCHRMI9izey1FPdD1jx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHN5FgTwQgZ5F4zWuSRZnQzMpq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6e840chi8WLfQMRBmLoLI0Uy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 17:00
Weet niet of het van toegevoegde waarde is. Maar de levering van mijn (inmiddels wel gebouwde) Puma is weer een weekje opgeschoven naar de 2de helft van Maart. Met een beetje geluk nog komende maand rijden. Tegen de helft van Maart maar weer eens informeren. Al met al half jaar wachttijd met de huidige planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10 14:22

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Beste tweakers, ik ben aan het kijken naar een nieuwe (2e hands) auto. Nou heb ik afgelopen zaterdag in een Ford Focus station 1.0 - 101PK uit 2012 gereden en was verbaasd over de “power” die eruit kwam met 101pk. Nou heb ik vandaag een Ford Focus Station 1.0 125pk uit 2014 gereden, maar deze had naar mijn idee echt minder kracht met optrekken.

De auto reed verder heerlijk, niks op aan te merken, misschien iets gevoeliger met de koppeling dan de 5 bak van afgelopen zaterdag. Wat zijn eventuele ervaringen hier? Ben ik nou gek? Is dit al een no-go alert? Ik wordt gek van de auto zoektocht :N

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 09:33

sphere

Debian abuser

NinjaKiwiNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:31:
Beste tweakers, ik ben aan het kijken naar een nieuwe (2e hands) auto. Nou heb ik afgelopen zaterdag in een Ford Focus station 1.0 - 101PK uit 2012 gereden en was verbaasd over de “power” die eruit kwam met 101pk. Nou heb ik vandaag een Ford Focus Station 1.0 125pk uit 2014 gereden, maar deze had naar mijn idee echt minder kracht met optrekken.

De auto reed verder heerlijk, niks op aan te merken, misschien iets gevoeliger met de koppeling dan de 5 bak van afgelopen zaterdag. Wat zijn eventuele ervaringen hier? Ben ik nou gek? Is dit al een no-go alert? Ik wordt gek van de auto zoektocht :N
Toevallig zag ik laatst deze: YouTube: Top Five Cars You Should NEVER Buy according to Mike Brewer

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kachelweerstand van een Fiesta VI vervangen is inderdaad kinderspel *O*

Aanjager wilde alleen nog maar aan in standje 4, even op internet gezocht wat het kan zijn, en dat was dus de kachelweerstand. Nieuwe besteld voor €18,39 inclusief verzending, in 15 minuten gemonteerd (had wat moeite met een kap :X ) en het werkt weer :)

YouTube: How to replace a blower motor resistor on a Ford Fiesta 2014. Comple... dus.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Zijn er hier mensen die overgestapt zijn van volkswagen MQB platform (polo aw, a3, etc) naar de recente fiesta/focus?
Ik ben benieuwd naar ervaringen over de rij eigenschappen

Voor mij is de facelift fiesta namelijk onderweg😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
7Sins schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:22:
Zijn er hier mensen die overgestapt zijn van volkswagen MQB platform (polo aw, a3, etc) naar de recente fiesta/focus?

Telt een proefrit ook? Afgelopen jaar bij het uitkiezen van lease auto ook een A3 etron geprobeerd. Iets meer op comfort en lichter sturen gericht. In mijn beleving stuurt en rijdt huidige generatie Ford wat sportiever. Nadeel daarvan is dat je natuurlijk de drempels wel wat harder voelt, maar ik vind dat minder belangrijk dat je rijplezier ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 07:37

Kwam uit polo 2012 en heb in 2019 mijn focus in ontvangst mogen nemen
Heb toen ook proef gereden in octavia (die 1-0 voorstond want VAG auto; Polo beviel goed), en een Leon. Maar de rijbeleving van de focus verbaasde mij.
Stuurt goed (schakelde goed, maar heb geen handbak genomen maar de 8-traps automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 13:38

dbzfan

Nee.

Geluidsbox in het bestuurders portier kraakt sinds vandaag in onze fiesta titanium mk 7.5.. lijkt dus de geest te hebben gegeven.. herkenbaar probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Nou, vandaag toch weer een meevaller. Bericht van de dealer mijn Kuga PHEV ST-LINE-X wordt in april gebouwd, en is er waarschijnlijk in mei.

Ik ging uit van augustus, dan is mei toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

skai21 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
Nou, vandaag toch weer een meevaller. Bericht van de dealer mijn Kuga PHEV ST-LINE-X wordt in april gebouwd, en is er waarschijnlijk in mei.

Hmm dat stemt mij ook hoopvol, heb dezelfde auto in bestelling staan.

Al vraagt ik me af in hoeverre ik last ga krijgen van die oorlog in Oekraïne. Ze schijnen daar kabelbomen te maken en half auto bouwend Duitsland schijnt daardoor stil te gaan vallen. Mijne zou in september moeten komen.

@skai21 oja goed punt.. Mijn Fiesta kwam uit Duitsland. Kuga wordt daar inderdaad niet gebouwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Glashelder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Hmm dat stemt mij ook hoopvol, heb dezelfde auto in bestelling staan.

Al vraagt ik me af in hoeverre ik last ga krijgen van die oorlog in Oekraïne. Ze schijnen daar kabelbomen te maken en half auto bouwend Duitsland schijnt daardoor stil te gaan vallen. Mijne zou in september moeten komen.
Tsja, Ford bouwt de Kuga in Valencia. De mijne is besteld In begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Polo is vziw geen MQB, maar ik kan me vergissen.

Ik had een focus 2012 als leaseauto, daarna even een Leon MQB, daarna een fiesta uit 2014 en nu een focus uit 2019.

De Leon was een station, dus dat is anders maar die benaderde hoe de Focus die ik had reed. De Fiesta reed veel fijner maar zat ook veel beroerder in elkaar, al was de navi van de Leon pas opgestart als ik al op de snelweg zat. De Focus die ik nu heb is de fijnste van het stel, al is ie niet zo .. nimble als de Fiesta was.

Om maar te zeggen: daar ga je zeker plezier aan beleven.
skai21 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Tsja, Ford bouwt de Kuga in Valencia. De mijne is besteld In begin december.
Ik denk niet dat er veel kabelboomfabrieken zijn van Ford, als die onderdelen in UA gemaakt worden, gaat ook die nog wel een tijdje op zich laten wachten.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59
skai21 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:

Bofkont, ik heb nog niets gehoord.
pjottum schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:57:
Ik denk niet dat er veel kabelboomfabrieken zijn van Ford, als die onderdelen in UA gemaakt worden, gaat ook die nog wel een tijdje op zich laten wachten.
Ik kan nergens terugvinden of Ford hier ook last van heeft en zijn productie terug moet schroeven (of zelfs moet stilleggen zoals VW). Fingers crossed dan maar.

[ Voor 38% gewijzigd door Crawl NL op 04-03-2022 15:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag een Focus uit 2018 aangeschaft.
Volgens mij een MK3.2

Bij de proefrit merkte ik op dat deze ook keyless entry heeft.

Bij mijn huidige auto (Renault Zoe) kan ik via de afstandsbediening de auto op slot doen en werkt deze functie niet meer.
Is dit bij Ford ook zo, of blijft deze altijd actief?
Scheelt weer een stalen blikje waar ik de sleutel in moet bewaren.

Ik lees wel dat er ook sleutels zijn die in slaapstand gaan, kan ik dat ook ergens aan zien?
Of moet ik dan de auto vergrendelen en de sleutel een minuutje naast de auto laten liggen en dan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Crxtreem schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:46:
Vandaag een Focus uit 2018 aangeschaft.
Volgens mij een MK3.2

Bij de proefrit merkte ik op dat deze ook keyless entry heeft.

Bij mijn huidige auto (Renault Zoe) kan ik via de afstandsbediening de auto op slot doen en werkt deze functie niet meer.
Is dit bij Ford ook zo, of blijft deze altijd actief?
Scheelt weer een stalen blikje waar ik de sleutel in moet bewaren.

Ik lees wel dat er ook sleutels zijn die in slaapstand gaan, kan ik dat ook ergens aan zien?
Of moet ik dan de auto vergrendelen en de sleutel een minuutje naast de auto laten liggen en dan proberen?
Allereerst: gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier aan beleven!

Maarrr... Hou dat blikje er maar bij, dit hebben alle auto's helaas, de goedkope NXP (of Nexperience whatever ze nu heten) autosleutel chips.

Als het niet meer werkt is de batterij gewoon leeg. :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 05-03-2022 16:18 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pjottum schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Allereerst: gefeliciteerd! Daar ga je veel plezier aan beleven!

Maarrr... Hou dat blikje er maar bij, dit hebben alle auto's helaas, de goedkope NXP (of Nexperience whatever ze nu heten) autosleutel chips.

Als het niet meer werkt is de batterij gewoon leeg. :+ :+
Meen dat Ford keyless sleutels vanaf 2019 in slaapstand gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT

EiT

Vanaf de MK4 (2018) was er een vervangende sleutel te krijgen voor 80 euro die een slaapstand heeft.
Volgens mij niet voor eerdere modellen en ook alleen voor Focus en Fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ok dan gebruik ik mijn speciale hoesje wat ik ook voor mijn vorige sleutels gebruikte.
Daar zit een speciaal folie in wat het signaal blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Ik heb een probleem met mijn Focus (2017, Titanium): ik krijg rugpun van de stoelen. Ik kan op geen enkele manier een houding vinden die niet binnen enkele minuten tot rugpijn leidt. Tijdens de proefrit merkte ik hier vreemd genoeg niks van, maar nu al na enkele minuten dus. Heeft iemand een tip wat te doen in zo'n situatie? Ik weet eigenlijk niet wat ik eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 09:51

Quakie

quakelen

klinkt misschien gek, maar vraagt het (als je hem dealer laat onderhouden) aan je dealer.. Het is mij al zo vaak over gekomen dat een monteur aan mijn stoel heeft gezeten en het vaak gewoon beter zat..

Mijn eerste reactie als iemand mijn ford leende... niet aan mijn stoel zitten behalve naar voren of achter... :D

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
Zijn er trouwens 'betere' stoelen te monteren voor een focus of mondeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
Iemand ervaring met een stage1 tune op een fiesta mk 7.5 handgeschakeld? Lees vooral dat de versnellingsbak stuk kan gaan door het toegenomen koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

pikstert schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:55:
Zijn er trouwens 'betere' stoelen te monteren voor een focus of mondeo?
Op de focus kun je AGR stoelen krijgen, die zaten ook in mijn focus mk4. Meer verstel-mogelijkheden en verlengbare zitting. Ik vond ze prima zitten. Beter dan de stoelen in mijn huidige 508. Ben 2 meter lang dus lange zitting is fijn, maar als je de stoel verder onvoldoende aan kunt passen is dat niet genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 13-03-2022 19:20 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Untouchablezz20 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:59:
Iemand ervaring met een stage1 tune op een fiesta mk 7.5 handgeschakeld? Lees vooral dat de versnellingsbak stuk kan gaan door het toegenomen koppel.
Volgens mij is het alleen aan te raden om de 125pk versie te tunen (die heeft een 6bak) naar 145pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
De 125 en 140pk hebben “gewoon” een 5 bak.
Over de sterkte durf ik niks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:42
Hi Tweakers, ik heb hier al een paar "chip" tuning websites en referenties gelezen echter geraak ik er nog niet 100% aan uit... :)

Ik zelf had ATM gelezen hier, echter ben ik van Gent - Oost-Vlaanderen (België) en liggen hun vestigingen ook wel vrij ver.. Die in België heeft zelf geen testbank las ik ergens ?

Zijn er goede alternatieven ? Of wat raden jullie aan ? :)

Het gaat over een Ford Focus ST3 - Diesel - 190PK - manueel - 2020 (bouwjaar) :)

Dank je wel iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

QuZyX schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:02:
Hi Tweakers, ik heb hier al een paar "chip" tuning websites en referenties gelezen echter geraak ik er nog niet 100% aan uit... :)

Ik zelf had ATM gelezen hier, echter ben ik van Gent - Oost-Vlaanderen (België) en liggen hun vestigingen ook wel vrij ver.. Die in België heeft zelf geen testbank las ik ergens ?

Zijn er goede alternatieven ? Of wat raden jullie aan ? :)

Het gaat over een Ford Focus ST3 - Diesel - 190PK - manueel - 2020 (bouwjaar) :)

Dank je wel iedereen!
Ik zou je focus naar Mebu brengen. Die doen ook 'simpeler' tuning, neem even contact met ze op over wat ze voor je kunnen doen. Uit mijn hoofd gaat de 2l diesel van 190 pk naar 210 ofzo, das niet schokkend maar je wint wel ongeveer 60nm en die merk je wel ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
nielsicq schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:42:
De 125 en 140pk hebben “gewoon” een 5 bak.
Over de sterkte durf ik niks te zeggen.
Ik zie het, dan is het 6-bak verhaal van toepassing op de Focus :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 14:04
Vandaag met de Mondeo de 20K aangetikt. Wat blijft het toch een heerlijke bak. Samen met een maat de auto's eens lekker getrakteerd op een goeie wasbeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0PUi1yuGqyvhAAybA-0OwgjiWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkf8nxWURTjsXoL2yiDvgAxQ.jpg?f=fotoalbum_large

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aapjuh99
pixels66 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Absoluut, de Mondeo rijdt uiteraard zoveel lekkerder. Ligt als een schip op de weg en ik ben sowieso fan van hybride rijden met een CVT.. geen schakelmomenten en als je leert rijden met een CVT valt de herrie ook mee en is hij toch razendsnel… vandeweek haalde ik zelfs meer dan 20 km per liter..

[...]

Precies, men haakt veel af op die kofferbak maar man, het valt alles mee. Kinderwagen, luiertas, hond erin gaat allemaal prima. Die ene keer dat ik veel moet vervoeren, dan merk je die 12 cm hoogte ook amper..
Om een beetje een idee te krijgen over de ruimte in de Mondeo. De lengte van kofferbak tot rugleuning van de stoel is ~2.2m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agW7COguproz1oJZK3il8ysJxJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yVnPsI3ZDwehiJx91QKOtTw.jpg?f=fotoalbum_large

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pikstert
Sinds enige tijd rijd ik in een Mondeo. Ik kwam van een VW e-golf (ja die aanbieding). Dit is een grote stap voorwaarts in comfort op de snelweg. Ik gebruik de auto voornamelijk voor lange afstanden namelijk. Nu van 110.000 naar 130.000 gereden en geen enkel probleem. Ik hoop de auto de komende 5 jaar richting de 300.000 de rijden.

Tot nu toe zeer tevreden met deze auto. Een Mondeo ligt namelijk niet erg voor de hand. Daarmee is de auto erg ondergewaardeerd op de tweedehands markt, wat alleen maar een voordeel was voor mij.

Onderstaand een foto. Ongewassen en met saharazand. Maar echte schoonheid zit van binnen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9QPNQ7mdSQAnYuGwprUH-2izA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQCBvhJW12Szslo0LGA72lCy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

pikstert schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:36:
Sinds enige tijd rijd ik in een Mondeo. Ik kwam van een VW e-golf (ja die aanbieding). Dit is een grote stap voorwaarts in comfort op de snelweg. Ik gebruik de auto voornamelijk voor lange afstanden namelijk. Nu van 110.000 naar 130.000 gereden en geen enkel probleem. Ik hoop de auto de komende 5 jaar richting de 300.000 de rijden.

Tot nu toe zeer tevreden met deze auto. Een Mondeo ligt namelijk niet erg voor de hand. Daarmee is de auto erg ondergewaardeerd op de tweedehands markt, wat alleen maar een voordeel was voor mij.

Onderstaand een foto. Ongewassen en met saharazand. Maar echte schoonheid zit van binnen ;-)

[Afbeelding]
Inderdaad een hele mooie, fijne en ondergewaardeerde auto. Net als onze S-Max, die op hetzelfde platform staat. Welke motor ligt er in je Mondeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-10 20:04

[Afbeelding]
Inderdaad een ondergewaardeerde auto, eigenlijk al sinds de introductie van de 5e generatie. Veel rijplezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik vind jouw velgen heel mooi staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Untouchablezz20 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:59:
Die heb ik ja. Versnellingsbak inderdaad kapot gegaan, maar bij mij was de synchromeshring van de tweede versnelling kapot/versleten. Dat is niet iets wat komt door een toegenomen koppel, maar meer door verkeerd gebruik van de versnellingsbak. Iets te agressief terugschakelen of de hand op de pook houden, aldus de monteur.

Voor de rest vind ik de tune echt goud waard, rijdt echt heerlijk. En doe een beetje voorzichtig in de 1 en 2, dan gaat het misschien wel iets te rap af en toe.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag gaan kijken naar de Focus waar we volgende week in gaan rijden 8). Het is een ST Line X met een 125PK-motor geworden. Als extra heb ik een B&O-audiosysteem gekozen omdat het kan. Gelukkig waren we op tijd met bestellen want de Focus heeft het grote scherm.

Het is overigens een private lease via de ANWB, die het via Leasplan heeft geregeld. Het was een goeie aanbieding november vorig jaar. Kijken naar de prijzen van nu betalen we met gemak 100 euro minder. We rijden de auto voor 60 maanden met 15.000km/j.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oot31uyltrqvth8TK7TqIJ6cSQw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbg17f6pYRppTvb3cBKxFUWX.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPikjpLIjXVVzFSXoA5w-lHRUdY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeGKQuykF1qZAt7RkuulwUJa.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Mooie auto! Je bent één van de eerste die de facelift rijdt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
Frans92 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Die heb ik ja. Versnellingsbak inderdaad kapot gegaan, maar bij mij was de synchromeshring van de tweede versnelling kapot/versleten. Dat is niet iets wat komt door een toegenomen koppel, maar meer door verkeerd gebruik van de versnellingsbak. Iets te agressief terugschakelen of de hand op de pook houden, aldus de monteur.

Voor de rest vind ik de tune echt goud waard, rijdt echt heerlijk. En doe een beetje voorzichtig in de 1 en 2, dan gaat het misschien wel iets te rap af en toe.
Dus het heeft eigenlijk niks met de tune te maken, dat je versnellingsbak kapot is gegaan? Hoe bedoel je voorzichtig in de 1 en 2? Is de auto merkbaar sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
Wij hebben een Puma st line besteld eind september, verwachting was dat we eind februari een productienummer zouden krijgen, echter meneer Poetin gooide roet in het eten en blijkbaar volgens de woorden van de dealer zou de fabriek helemaal stil liggen en vandaag werd aangegeven dat de verwachting was dat dit nog weken zoniet maanden kon gaan duren. Helaas kan ik er nergens iets van on line vinden. Het vreemde is dat de andere fabrikanten weer aan het opstarten zijn of zelfs alweer draaien.
Iemand van jullie een zelfde soort verhaal of wellicht meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
GekkeRipper schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:07:
Mooie auto! Je bent één van de eerste die de facelift rijdt denk ik.
De dealer gaf gisteren aan dat ze drie modellen hadden ontvangen maar niet welke precies. Er stond ook een rode stationwagen in de showroom evenals een Fiesta met de facelift, maar die had een kleiner scherm (ik weet niet of de nieuwe Fiesta ook een groot scherm met Sync4 krijgt, dat terzijde).

Of de facelift is mondjesmaat besteld, of de leveringsproblemen zijn nu al in praktijk merkbaar. Ik heb ook geen idee in welke volgorde de Focus wordt geproduceerd, want ik kan mij indenken dat in de productie voorrang wordt gegeven aan auto's die beter uitgerust zijn (en dus meer geld in laatje brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
sjnoebel8 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:08:
Wij hebben een Puma st line besteld eind september, verwachting was dat we eind februari een productienummer zouden krijgen, echter meneer Poetin gooide roet in het eten en blijkbaar volgens de woorden van de dealer zou de fabriek helemaal stil liggen en vandaag werd aangegeven dat de verwachting was dat dit nog weken zoniet maanden kon gaan duren. Helaas kan ik er nergens iets van on line vinden. Het vreemde is dat de andere fabrikanten weer aan het opstarten zijn of zelfs alweer draaien.
Iemand van jullie een zelfde soort verhaal of wellicht meer informatie?
Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn Puma ST-line X in ontvangst mogen nemen en daarbij gaf de dealer aan dat dit zomaar eens de laatst geleverde Puma van dit jaar bij hen kan zijn vanwege enorme problemen op het gebied van kabelbomen en andere onderdelen die in Oekraine geproduceerd werden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Robin schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:39:
[...]
Ik heb ook geen idee in welke volgorde de Focus wordt geproduceerd, want ik kan mij indenken dat in de productie voorrang wordt gegeven aan auto's die beter uitgerust zijn (en dus meer geld in laatje brengen).
Dat zou ik niet met zekerheid zeggen, als ze wel genoeg chips hebben om twee minder uitgeruste auto's de deur uit te doen in verhouding met een dik uitgeruste en dan die tweede niet. Zullen ze waarschijnlijk niet voor de dikste kiezen. Maar dat zijn allemaal aannames waar vast een data scientist helemaal op los gaat O-)
.ik denk persoonlijk eerder dat het een kwestie van land of markt is. Misschien kunnen ze nu beter verdienen om puma's in andere landen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
True, true, daar heb je goed punt te pakken. Als buitenstaander is de exacte reden lastig te achterhalen :).

Toen wij de auto eind november hebben besteld, gaf een andere verkoper aan dat klanten die in februari 2021 een Fiesta hadden besteld, nog steeds aan het wachten waren op hun auto. Er speelde toen al problemen met het leveren van auto's, en dat is nu alleen maar ingrijpender geworden.

Het is echt zuur dat je zo lang moet wachten op de auto. WIj hebben echt geluk gehad dat wij 'maar' vier maanden hebben moeten wachten - ik was ook zeer opgelucht om te horen dat onze auto een groot scherm heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Dus het heeft eigenlijk niks met de tune te maken, dat je versnellingsbak kapot is gegaan? Hoe bedoel je voorzichtig in de 1 en 2? Is de auto merkbaar sneller?
Zoals ik het heb begrepen van de monteur (en met mijn beperkte technische kennis) had het kapot gaan van mijn bak niet te maken met de tune. In feite wordt extra vermogen/koppel niet overgedragen via een synchromeshring, want die ring is er om snelheidsverschillen op te vangen bij het schakelen.

Ik heb een 100pk versie die naar 150 pk is gegaan. In de praktijk ging ik van 110 -> 147 pk. Dat blok is rond de 2,5k rpm in zijn 1 en 2 zodanig krachtig geworden dat het af en toe wat veel lijkt. Het gaat gewoon echt rap. In de hogere versnellingen merk je het koppel heel goed en rijdt het echt heerlijk.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wuzzy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn Puma ST-line X in ontvangst mogen nemen en daarbij gaf de dealer aan dat dit zomaar eens de laatst geleverde Puma van dit jaar bij hen kan zijn vanwege enorme problemen op het gebied van kabelbomen en andere onderdelen die in Oekraine geproduceerd werden..
Dat probleem lijkt vooral te spelen bij auto's die in Duitsland geproduceerd worden, in ieder geval de Fiesta, Focus en ik denk ook de Puma vanwege het platform? Vooral de Focus werd omgeschreven als 'een drama'.

Ik heb een Kuga in bestelling staan en op dat gebied schijnen ze in Valencia geen problemen te hebben. Wel chips en COVID natuurlijk :P Maar die zal ook dit jaar wel niet meer komen.. begin februari besteld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Glashelder schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Dat probleem lijkt vooral te spelen bij auto's die in Duitsland geproduceerd worden, in ieder geval de Fiesta, Focus en ik denk ook de Puma vanwege het platform? Vooral de Focus werd omgeschreven als 'een drama'.

Ik heb een Kuga in bestelling staan en op dat gebied schijnen ze in Valencia geen problemen te hebben. Wel chips en COVID natuurlijk :P Maar die zal ook dit jaar wel niet meer komen.. begin februari besteld :X
Fiesta en Focus worden in DE gemaakt. De Puma in RO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Voorzichtig: niet doorrammen tot 7000 toeren en zo snel mogelijk willen schakelen naar 2e versnelling, al dan niet met een clutch dump.
Beter is om met lagere toeren over te schakelen naar de 2e en dan pas vol gas te geven. Is niet sneller maar wel beter voor de techniek.

[ Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 31-03-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 16-10 15:47
Glashelder schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Het is niet alleen ford welke deze issue's hebben o.a. de kabelbomen van vele vag auto's komen uit Oekraine en hebben dus allemaal lever issue's ik heb momenteel collega's die langer als een jaar moeten wachten op hun nieuwe auto.., ik heb onlangs een nieuwe Focus besteld en die staat op leverdatum eind november, maar denk eerder dat het volgend jaar wordt gezien lever issue's met het sync4 scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aozgXhiTX0Pi9uc8WggY_28myVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7R7FvVZO9YMKCwrKPkGq8cxQ.jpg?f=user_large

Het viel me net op dat de slang bij de rode pijl(geen idee hoe het heet) voor een gedeelte gescheurd is. Ik wil er mee naar de garage, maar in hoeverre kan ik met de auto rijden? Even wat tape eromheen als tijdelijke fix?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ByteMe_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:10:
Het viel me net op dat de slang bij de rode pijl(geen idee hoe het heet) voor een gedeelte gescheurd is. Ik wil er mee naar de garage, maar in hoeverre kan ik met de auto rijden? Even wat tape eromheen als tijdelijke fix?
Kan je doen, het is zo te zien de luchtinlaat, dus hij zuigt gewoon wat valse lucht aan. Wel ff de garage bellen voor je gaat rijden, of het een goed plan is en of ze het kunnen fixen voor je..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Zouden jullie een Ford Kuga plug-in hybride kopen van 2020, met 50.000 km op de teller, voor €32.000? Weet niet of het een goede aankoop zou zijn…

[ Voor 26% gewijzigd door iCruysberghs op 03-04-2022 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
iCruysberghs schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:09:
Zouden jullie een Ford Kuga plug-in hybride kopen van 2020, met 50.000 km op de teller, voor €32.000? Weet niet of het een goede aankoop zou zijn…
iets meer info qua opties, onderhoud en uiterlijke staat gaat nog beter helpen om hier een oordeel over te vormen. Als ik het alleen moet doen met bouwjaar en km stand, zeg ik sowieso nee, maar dat zou ik dan bij elke auto doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Alleen met garantie (aangezien er problemen waren met het accupakket) :Y
Welke uitvoering praten we over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is in ieder geval een fijne auto, maar het hangt wel af van het uitrustingsniveau. Er zitten in eerdere modellen soms wat vreemde combinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat het voor die prijs wel een goed uitgeruste versie moet zijn, aangezien je voor 37k al een nieuwe (maar vrij kale uitvoering) koopt.

Maar inderdaad, een linkje naar de betreffende auto zou handig zijn.

Verder goed om te weten dat de eerste modellen 1200kg mogen trekken, en >2021 1500kg. Mocht dat überhaupt een punt zijn voor je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMC

TMC

TMC schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:52:
Ik heb een probleem met mijn Focus (2017, Titanium): ik krijg rugpun van de stoelen. Ik kan op geen enkele manier een houding vinden die niet binnen enkele minuten tot rugpijn leidt. Tijdens de proefrit merkte ik hier vreemd genoeg niks van, maar nu al na enkele minuten dus. Heeft iemand een tip wat te doen in zo'n situatie? Ik weet eigenlijk niet wat ik eraan kan doen.
Quakie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:28:
klinkt misschien gek, maar vraagt het (als je hem dealer laat onderhouden) aan je dealer.. Het is mij al zo vaak over gekomen dat een monteur aan mijn stoel heeft gezeten en het vaak gewoon beter zat..

Mijn eerste reactie als iemand mijn ford leende... niet aan mijn stoel zitten behalve naar voren of achter... :D
Inmiddels geen klachten meer. Ik heb niet iets bijzonders gedaan, ik denk dat ik in het begin te krampachtig op zoek was naar een comfortabele houding waardoor ik verkeerd ging zitten. Zo zat ik de hele tijd met de lendensteun te spelen terwijl ik die nu juist helemaal niet gebruik. Wat volgens mij wel een groot verscil maakte is het stuur goed instellen, die stond eerst wat ver van me af waardoor ik een beetje krom ging zitten. Dit weekend een rit van 400 km gemaakt met geen centje pijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:00:
[...]

Alleen met garantie (aangezien er problemen waren met het accupakket) :Y
Welke uitvoering praten we over?
De accupaketten zijn in principe allemaal vervangen voor een nieuwe. Tenzij de vorige eigenaar de auto niet heeft weggebracht.

Idd linkje of uitvoering/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
pixels66 schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:06:
[...]

iets meer info qua opties, onderhoud en uiterlijke staat gaat nog beter helpen om hier een oordeel over te vormen. Als ik het alleen moet doen met bouwjaar en km stand, zeg ik sowieso nee, maar dat zou ik dan bij elke auto doen..
Kan ‘m helaas niet linken want is verdwenen van de site omdat ik ‘m reserveerde. Ford Kuga 2.5 ecoboost fwd plug-in hybrid titanium 152 AT. cilinderinhoud: 2499 cc
paardenkracht: 152 pk

Opties (helaas geen digital dashboard)
spoiler:
4 elektr.ruiten
6 airbags
ABS
achteruitrijcamera
airconditioning (vol autom.)
alu velgen 18 inch
Android Auto
Apple CarPlay
armsteun voor
attention assist (vermoeidheidssensor)
autom.dimmende binnenspiegel
banden met TPMS
blind spot-sensor (dode hoek)
bluetooth
boordcomputer
centrale vergrendeling met afstandsbediening
coming/leaving home
cruise control (adaptief)
dagrijlichten LED
dakrails
deelbare achterbank
dieselpartikelfilter
ESP
front assist
GPS
HDC (Hill Descent Control)
hoge zit
hoogte regelbare zetels voor
HSA (Hill Start Assist)
keyless entry & start
keyless start
lederen stuurwiel
lichtsensor (automatische ontsteking koplampen)
metaalkleur
mistlampen vooraan
multifunctioneel stuur
overnamepremie van 1500.00 € inbegrepen, bij inruil van je oude wagen
park pilot
parkeerhulp voor & achter
privacy ruiten achter
radio DAB
regensensor
reservewiel
spiegel(s) elektr.
spiegels elek.inklapbaar
sportzetels voor
stuurwiel verstelb.
trekhaak (afneembaar)
USB en/of Aux aansluiting
verkeersbordherkenning
verwarmd stuurwiel
verwarmde voorruit
verwarmde zetels voor & achter
Voice control
waarschuwing overschrijden wegmarkering
wireless charging
automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
Timmert schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat het voor die prijs wel een goed uitgeruste versie moet zijn, aangezien je voor 37k al een nieuwe (maar vrij kale uitvoering) koopt.

Maar inderdaad, een linkje naar de betreffende auto zou handig zijn.

Verder goed om te weten dat de eerste modellen 1200kg mogen trekken, en >2021 1500kg. Mocht dat überhaupt een punt zijn voor je.
Bedankt! Hierboven heb ik wat meer info gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Winterpack is imho een must :Y
dieselpartikelfilter
Op een benzineauto :? Dan heet het een benzinepartikelfilter :P

Ik blijf het vreemd vinden dat ze er een onzuinige turboloze 2.5 inlepelen met 152pk (daar hadden ze in 2006 maar een 2.0 voor nodig) om er vervolgens een hybride bak/aandrijflijn aanknopen om hem zuinig te maken :/

[ Voor 44% gewijzigd door SniperGuy op 05-04-2022 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49

itsalwaysme

Graast voor DB

SniperGuy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:56:
Winterpack is imho een must :Y

[...]

Op een benzineauto :? Dan heet het een benzinepartikelfilter :P

Ik blijf het vreemd vinden dat ze er een onzuinige turboloze 2.5 inlepelen met 152pk (daar hadden ze in 2006 maar een 2.0 voor nodig) om er vervolgens een hybride bak/aandrijflijn aanknopen om hem zuinig te maken :/
Het is geen 'gewone' 2,5L motor, maar juist een Atkinson cycle motor. Deze zijn zeer efficient. Dat is ook de reden dat deze er in zit.
Zie ook hier

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dat zal dan inderdaad wel wat schelen. Blijf wel een feit dat een 2.5 motor een stuk zwaarder weegt dan een 1.0Turbo (zoals in de Fiesta's en FoFo's).
Gewicht is ook iets wat je liever kwijt dan rijk bent als je een zuinige auto wil. Nadeel is dan wel het gebrek aan koppel, maar dat zou de HEV aandrijflijn weer op kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik rij nu een maand in zo’n PHEV. Als je langer bent dan 185 wordt het proppen. Elektrisch rijden kan prima, maar ik kan niet heen en weer op een lading, 53km heen en weer voornamelijk snelweg N weg. Rustig rijden is het verbruik OK, maar op en neer naar Limburg peren rustig 7-8l/100km.

Als dit ding sportstoelen heeft in een Titanium zou dat een upgrade kunnen zijn, de standaard stoelen drijf je een beetje door de bocht als je doorrijdt.

Infotainment is best OK, maar sync3 doet alleen wired CarPlay en Ford beweert dat er vanwege hardware beperking geen Sync4 komt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49

itsalwaysme

Graast voor DB

sphere schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:32:
Ik rij nu een maand in zo’n PHEV. Als je langer bent dan 185 wordt het proppen. Elektrisch rijden kan prima, maar ik kan niet heen en weer op een lading, 53km heen en weer voornamelijk snelweg N weg. Rustig rijden is het verbruik OK, maar op en neer naar Limburg peren rustig 7-8l/100km.

Als dit ding sportstoelen heeft in een Titanium zou dat een upgrade kunnen zijn, de standaard stoelen drijf je een beetje door de bocht als je doorrijdt.

Infotainment is best OK, maar sync3 doet alleen wired CarPlay en Ford beweert dat er vanwege hardware beperking geen Sync4 komt.
Ik rijd al een jaar in een Kuga PHEV Titanium X (met Panorama dak, heb je een paar tal cm minder ruimte), en ik snap je opmerking van langer dan 185cm niet. Ik ben zelf 198cm. En dat past makkelijk.

Als ik niet geladen heb, en dus met een lege accu rij. Dan rij ik gemiddeld 6.5L per 100km als ik langere afstanden rijd. Ik denk dat het ook wel aan hoe druk het is, en hoe je kan anticiperen op het overige verkeer.
Ik rijd wel bijna altijd op Cruide Control. Dat kan natuurlijk ook het verschil zijn.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

198cm makkelijk passen?

Ik kom met 194 niet tot een ergonomische houding. Bij hoge zit kan de achteruitkijkspiegel niet voldoende versteld worden. De zitting is sowieso te kort voor mijn bovenbenen. En bij lage zit heb je een scherpe kniehoek.

Cruise control helpt veel, maar ik heb het over 136 op de teller, een paar kilometer boven 130 gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben 197 en zit prima (in een Vignale). Hangt denk ik ook van je verhoudingen af :).

In Nederland heb ik sinds november nu 1x getankt, daar rij ik vaak elektrisch en sporadisch een paar kilometer met benzine, maar zodra de accu leeg is (als ik op wintersport ga) dan wordt het verbruik wel wat hoger. Voordeel is dat ie wel continu bijlaadt, waardoor het koppel er, waar nodig, gewoon is.

Het is en voelt niet als de snelste PHEV in dit segment, maar hij is vlot zat, heel comfortabel en rijdt ook op hogere snelheden nog prima, ook bij inhaalacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-10 20:04

Je kunt zelf ombouwen naar Sync 4, maar behalve voor wireless AA/carplay heeft Sync 4 geen voordelen op "kleine" schermen. Je gaat echter wel functionaliteit missen zoals het phev screen. Als wireless een pre is kun je misschien eens kijken naar een dongle voor in de usb poort.

En er is inderdaad andere hardware voor nodig. Sync 4 kan niet op sync 3 hardware draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door unreal0 op 05-04-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy

Bekend probleem: als de elektrische aandrijving niet meedoet gaat het verbruik gigantisch omhoog ;(
Vwb carplay: er zijn goede oplossingen om wireless carplay te gebruiken. Werkt in onze Fiesta MK8 heel erg goed!
itsalwaysme schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:36:
[...]

Ik rijd al een jaar in een Kuga PHEV Titanium X (met Panorama dak, heb je een paar tal cm minder ruimte), en ik snap je opmerking van langer dan 185cm niet. Ik ben zelf 198cm. En dat past makkelijk.

Als ik niet geladen heb, en dus met een lege accu rij. Dan rij ik gemiddeld 6.5L per 100km als ik langere afstanden rijd. Ik denk dat het ook wel aan hoe druk het is, en hoe je kan anticiperen op het overige verkeer.
Ik rijd wel bijna altijd op Cruide Control. Dat kan natuurlijk ook het verschil zijn.
Lange benen vs lang bovenlichaam: geen mens in hetzelfde en dat icm met andere stoelinstellingen kan het zijn dat iemand anders van 185cm niet lekker zit in zijn/haar auto ;)
Pagina: 1 ... 107 ... 139 Laatste