Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 106 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@Crawl NL je zou natuurlijk ook even kunnen informeren naar de status bij de leverende dealer of de leasemaatschappij.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27
nielsicq schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:32:
@Crawl NL je zou natuurlijk ook even kunnen informeren naar de status bij de leverende dealer of de leasemaatschappij.
Dat zou kunnen maar eerlijk gezegd heb ik geen haast. Tuurlijk is het fijn als je een auto besteld deze zo snel mogelijk geleverd kan worden. Ik kan het wel makkelijk van mij afzetten als het wat langer gaat duren.

Maar goed een belletje plegen kan geen kwaad. Laat wel even weten als ik gebeld heb. Zal wel even duren btw…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
skai21 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:00:
[...]

***members only***

Gaat allemaal nog wel ff duren dus
Uit nieuwsgierigheid even google erop nageslagen.

De Ford Puma wordt in Roemenië in elkaar gezet.

De Ford Kuga in Valencia.

Ik weet niet of Ford centraal semiconductors inkoopt of dit decentraal per locatie gebeurd. Wellicht zit hier ook nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:33
Crawl NL schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Dat zou kunnen maar eerlijk gezegd heb ik geen haast. Tuurlijk is het fijn als je een auto besteld deze zo snel mogelijk geleverd kan worden. Ik kan het wel makkelijk van mij afzetten als het wat langer gaat duren.

Maar goed een belletje plegen kan geen kwaad. Laat wel even weten als ik gebeld heb. Zal wel even duren btw…
Tsja, ik heb nu op mijn voorloopauto geen trekhaak. En wel een paard + trailer + ongedurige vriendin :+
Anders kon ik ook prima wachten, maar de huidige auto voldoet gewoon niet helaas

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
skai21 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Tsja, ik heb nu op mijn voorloopauto geen trekhaak. En wel een paard + trailer + ongedurige vriendin :+
Anders kon ik ook prima wachten, maar de huidige auto voldoet gewoon niet helaas
Dan snap ik dat wel. Fingers crossed dat het uiteindelijk wel meevalt en laten we eerlijk wezen, de tijd vliegt voorbij. Volgende week hebben we (gevoelsmatig) de langste maand van het jaar alweer achter ons liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

skai21 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Als het inderdaad nog een halfjaar gaat duren zou je in overleg met de leasemij kunnen gaan of er een trekhaak onder je voorloopauto gezet kan worden, of dat ze een andere in de pool hebben waar er al een onder zit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Pixeltje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Als het inderdaad nog een halfjaar gaat duren zou je in overleg met de leasemij kunnen gaan of er een trekhaak onder je voorloopauto gezet kan worden, of dat ze een andere in de pool hebben waar er al een onder zit.
Het is alphabet, maar dat was inderdaad al mijn plan. Mijn huidige Corolla hybrid mag geen trailer trekken, maar iets anders uit de pool misschien wel inderdaad.
Na mijn vakantie eens ff in de telefoon kruipen met ze, misschien hebben ze nog wel iets in de pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
Mensen,

Misschien een hele stomme vraag dit maar ik heb nog niet al te lang mijn rijbewijs. Onlangs heeft mijn werk een bedrijfsauto geleased (Ford Courier diesel) en mijn ervaring in een Ford en een diesel is 0. Nu heb ik af en toe een situatie waarin ik moeite heb met de Ford. Dat is als ik bijvoorbeeld op een rood stoplicht afrijd en terwijl ik dusdanig afgeremd heb en in de tweede versnelling met koppeling ingetrapt zo'n 10km/h rij en op dat moment het licht weer op groen springt. Ik heb nu 2x gehad dat de auto ontzettend moeilijk weer wil vertrekken in z'n 2. Terugschakelen naar 1 lijkt me niet gebruikelijk. Is dit gewoon een kwestie van meer gas bijgeven met een diesel? Of zijn er euvels bekend met Ford en lage toeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
Bij 10kmh in z'n 2 zit je bij veel auto's wel laag in snelheid hoor. Sowieso zal de turbo nog niet meedoen, dus er zal erg weinig vermogen zijn. Is niet erg gewoon wat meer geduld hebben. De auto moet echter niet schokken of trillen oid. Dan moet je terug naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Even een copy paste van Focus Forum:
Inmiddels dik 4000 km op de klok in bijna 3 maanden tijd.
Paar zaken die mij zijn opgevallen. Verbruik valt nog wat tegen. Ik kom eigenlijk uit op verbruik van 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
Op de lange afstanden merk ik nog niet superveel verschilt tussen Euro 95 E10 en Super 98.

Verder ben ik ontevreden over de TCS en ECS, bij sportief wegrijden of natte omstandigheden grijpt de tractiecontrole naar mijn mening te snel in met enorm harde klappen in de aandrijving. :X
Dat deed mijn Alfa Giulietta toch echt stukken beter, en ook de nieuwe Seat Leon en Skoda Octavia hebben daar geen last van...
Check door de dealer bleek dus dat hier niets aan te doen is (gewoon rustiger rijden). O-)
Een mailtje naar Rica tuning of dat ze dit herkennen bij dit type Ford Focus kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op terug.

Mogelijk zijn toch de huidige zomerbanden (Michelin Primacy 4) dan de beperkende factor...

Verder nog wel steeds tevreden met de auto, rijd goed en alles past erin. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Verschil tussen 95 en 98 is in theorie enkele procenten. Dus logisch dat je dat niet echt merkt in de verbruikscijfers lijkt me. Verhalen van mensen die daar veel verschil in zien neem ik altijd met een korrel zout.

Klappen in de aandrijflijn door tractie controle? Wat tractie controle doet is het vermogen wegnemen. Dat zou geen klappen moeten geven lijkt mij. ESP neemt vermogen weg en remt individuele wielen af. Zou ook geen klappen moeten geven. Staat de auto misschien niet gewoon te "stuiteren" op de spollende banden? Doordat tractie controle juist niet ingrijpt en bij die andere auto's die je noemt juist wel ingreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallllllooodaar
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-03-2023
GekkeRipper schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:05:
Bij 10kmh in z'n 2 zit je bij veel auto's wel laag in snelheid hoor. Sowieso zal de turbo nog niet meedoen, dus er zal erg weinig vermogen zijn. Is niet erg gewoon wat meer geduld hebben. De auto moet echter niet schokken of trillen oid. Dan moet je terug naar 1.
Hij begon inderdaad te schokken, gelukkig niet uitgevallen. Maar moet ik dan bij 10km/h in de 1 zitten? Ik schakel normaliter alleen terug naar 1 als ik compleet stilsta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Kennelijk wel. Of de koppeling wat laten slippen, niet te veel. Leer je allemaal vanzelf. Als een auto in de buurt van het stationaire toerental zit dan moet je terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:41

EiT

@Specht Dus volgas weg rijden bij een stoplicht? Verklaart ook direct je verbruik van 1:10 ;)
Banden zou wel oorzaak kunnen zijn en de eerste seconde iets rustiger wegrijden.

Wat jij nu hebt had ik ook met mijn Mondeo, als ik vol gas weg wil rijden, hoog verbruik en slippende bandjes, zeker bij een nat wegdek. Gewoon eerste seconde iets rustiger wegrijden en dan vol gas geven.
Mijn verbruik lag ook rond de 1:9-1:10 als ik sprintjes trok, bij netjes optrekken en aan de snelheid houden werd dit 1:13.

Mijn rijstijl nu wel aangepast nu ik geen tankcard meer heb en een andere auto. Dan haal ik ook 1:14.5 ipv 1:11 ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:02

OmeJoyo

This is me

Specht schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:10:
Even een copy paste van Focus Forum:
Inmiddels dik 4000 km op de klok in bijna 3 maanden tijd.
Paar zaken die mij zijn opgevallen. Verbruik valt nog wat tegen. Ik kom eigenlijk uit op verbruik van 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
Op de lange afstanden merk ik nog niet superveel verschilt tussen Euro 95 E10 en Super 98.

Verder ben ik ontevreden over de TCS en ECS, bij sportief wegrijden of natte omstandigheden grijpt de tractiecontrole naar mijn mening te snel in met enorm harde klappen in de aandrijving. :X
Dat deed mijn Alfa Giulietta toch echt stukken beter, en ook de nieuwe Seat Leon en Skoda Octavia hebben daar geen last van...
Check door de dealer bleek dus dat hier niets aan te doen is (gewoon rustiger rijden). O-)
Een mailtje naar Rica tuning of dat ze dit herkennen bij dit type Ford Focus kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op terug.

Mogelijk zijn toch de huidige zomerbanden (Michelin Primacy 4) dan de beperkende factor...

Verder nog wel steeds tevreden met de auto, rijd goed en alles past erin. :P
Ik rij toch heel sportief, maar in de winter doe ik rond de 1 op 12,5 en de zomermaanden 1 op 1:16.
Ik gebruik dan ook nog de remote start.

Nu heb ik een 1.5 automaat, maar ik herken in geen manier het probleem dat je omschrijft met de TCS/ECS overigens ook niet van andere Ford's. Met dit weer zullen die banden je niet helpen, maar zou ook geen drama moeten zijn, heb tot 2 maanden geleden op die banden gereden en heb de Focus nu 2,5 jaar.

Nu Michelin CrossClimate 2 eronder en ben erg onder de indruk van de grip bij regen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:44
Sinds twee maanden heb ik een Ford Focus station (Titanium Business X). Wat mij opvalt is dat ik maar 1 achteruitrijlicht heb; alleen de rechter doet het. Ik zit me nu af te vragen of dat normaal is, of dat de linker (al) kapot is? In de lampunit aan de linkerkant zit wel gewoon een "witte ruimte", vandaar mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:58
HeleBoel schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:49:
Sinds twee maanden heb ik een Ford Focus station (Titanium Business X). Wat mij opvalt is dat ik maar 1 achteruitrijlicht heb; alleen de rechter doet het. Ik zit me nu af te vragen of dat normaal is, of dat de linker (al) kapot is? In de lampunit aan de linkerkant zit wel gewoon een "witte ruimte", vandaar mijn twijfels.
Mijn Fiesta heeft twee achteruitrijlichten dus ik verwacht dat dit bij de Focus ook zo is. Zal wel kapot lampje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

HeleBoel schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:49:
afaik heeft de focus één achteruitrijlamp.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
@skai21 Alvast een voorproefje, speciaal voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vraagje voor de mensen die een Fiesta hybride hebben.

Sinds vorige week geeft de Ford Pass app steeds de melding dat de accu bijna leeg is en overbodige functies uitgezet zijn.

Vreemd, want ons rijgedrag is al een jaar hetzelfde, dus waarom dit nu opeens een issue moet zijn, is raar.

Maar goed, gister ging zelfs de deur niet meer open met de deur sensor en moest ik de afstandbediening gebruiken en stond er direct op het display: Wij schakelen dit uit want de accu is bijna leeg.

En vandaag staat er zelfs in de Ford Pass app: Het voertuig staat in diepe slaapstand.

Gister juist expres lange rit gemaakt, maar dit heeft dus niks geholpen. Meer mensen die dit issue hebben/hadden en waar lag het aan?

Vind het best slecht dat dit met een 1 jaar oude auto gebeurd.

En ja, hybride accu's zijn kleiner bla, bla, maar wij gebruiken de auto al een jaar lang hetzelfde. Dus waarom lekt deze auto plotseling stroom dan wel dynamo stuk?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Naboo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:16:

Sinds vorige week geeft de Ford Pass app steeds de melding dat de accu bijna leeg is en overbodige functies uitgezet zijn.

Vreemd, want ons rijgedrag is al een jaar hetzelfde, dus waarom dit nu opeens een issue moet zijn, is raar.

Maar goed, gister ging zelfs de deur niet meer open met de deur sensor en moest ik de afstandbediening gebruiken en stond er direct op het display: Wij schakelen dit uit want de accu is bijna leeg.

En vandaag staat er zelfs in de Ford Pass app: Het voertuig staat in diepe slaapstand.

Gister juist expres lange rit gemaakt, maar dit heeft dus niks geholpen. Meer mensen die dit issue hebben/hadden en waar lag het aan?

En ja, hybride accu's zijn kleiner bla, bla, maar wij gebruiken de auto al een jaar lang hetzelfde. Dus waarom lekt deze auto plotseling stroom dan wel dynamo stuk?
Denk even je 12v accu laten nameten bij je dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Ik heb liever een Ford Kuga Express, met een zwarte ST-Line-X PHEV en 19" ebony black velgen en winter pack en driver Assistance pack erop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nielsicq schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Denk even je 12v accu laten nameten bij je dealer.
Yep.

Vervangen zelfs. :(

Ik zou op garantie aandringen, als die wagen pas een week oud is.

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 24-01-2022 17:40 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:31
Naboo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:16:

Zeer waarschijnlijk je 12V accu die vervangen moet worden. Ik heb hetzelfde bij een mondeo hybrid gehad (wel pas na 4/5 jaar). Die 12V accu's zijn (te) krap in de hybrides. Vervangen is zelf mogelijk, let er wel op dat het battery monitoring system een reset krijgt bij een nieuwe accu.

Het lijkt mij een garantie ding in jouw geval :)

[ Voor 6% gewijzigd door unreal0 op 24-01-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
-

[ Voor 100% gewijzigd door unreal0 op 24-01-2022 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
skai21 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik heb liever een Ford Kuga Express, met een zwarte ST-Line-X PHEV en 19" ebony black velgen en winter pack en driver Assistance pack erop O-)
Ohh, dan heb ik het mis, ik dacht dat je een Puma had besteld |:(

Dan wachten we op (bijna) hetzelfde model (ik heb niet de X versie), solar silver, 19inch, winter pack en driver assistance ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:58
pjottum schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Yep.

Vervangen zelfs. :(

Ik zou op garantie aandringen, als die wagen pas een week oud is.
Het bericht verschijnt sinds een week, er staat niet dat de wagen pas een week oud is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Citroentjuh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Het bericht verschijnt sinds een week, er staat niet dat de wagen pas een week oud is…
Ja, dat ik dus ff snel een antwoord wil geven. |:(

Maar ook een accu na een jaar, dat vraagt om een nieuwe. 🤔

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Laatst online: 06:44
Pixeltje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:26:
[...]

afaik heeft de focus één achteruitrijlamp.
Aha, bedankt. Misschien dat ik het nog een keer aan de dealer vraag, maar voor nu ben ik even gerustgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 17:00
Crawl NL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Ohh, dan heb ik het mis, ik dacht dat je een Puma had besteld |:(

Dan wachten we op (bijna) hetzelfde model (ik heb niet de X versie), solar silver, 19inch, winter pack en driver assistance ;)
Volgens mij ben ik de enige tot dusver in dit topic die op een Puma zit te wachten :P Verwachte levertijd 17 Feb. Dus komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
wuzzy schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Volgens mij ben ik de enige tot dusver in dit topic die op een Puma zit te wachten :P Verwachte levertijd 17 Feb. Dus komt in de buurt.
Wanneer heb je de Puma besteld btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
Crawl NL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Wanneer heb je de Puma besteld btw?
Begin september, 7 of 9 uit m'n hoofd. ST-line X 155 in Desert Island Blue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
@skai21
Gisteren een mailtje gestuurd naar Broekhuis. Levering verloopt nog volgens planning al kunnen ze hier natuurlijk geen garanties op geven.

Bij toeval ontdekt dat de Kuga al in mijn persoonlijke omgeving (app) van Broekhuis is toegevoegd. Nu elke dag maar checken of de datum blijft staan of wordt aangepast ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziOmq0KN2TNv2xyz6F35L1Yw7Xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2f0Fqb26QNMH0ry1DsdEz51o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Crazy-

Best life ever

Zijn hier toevallig meer bezitters die (vandaag?) een melding hebben ontvangen in hun mobiele app mbt uitschakelen 3G netwerk?

In mijn geval betreft het een Ford C-Max PlugIn Hybride 2015

Bizar bericht vandaag op m'n telefoon: 3G netwerk vervalt eind februari. Uw Ford beschikt over een 3G module. Hierdoor vervallen uw Ford Mobile Services.

Enig zoek werk kwam aan het licht dat dit sinds november '21 speelt in de USA, en klaarblijkelijk daar een oplossing voor is: $310,- voor het vervangen van je modem.

In Nederland tot op heden niets over te lezen/vinden. KPN zal inderdaad in maart het 3G netwerk uitzetten.

Bouwjaar is december 2015.

is het dienst zolang het duurt?
Is het een service voor onbepaalde tijd?
Wie draait op voor de kosten?

Gevolg: geen (status) updates meer qua foutmeldingen, laadstatus, niet meer kunnen volgen (track and trace, GPS) etc...

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Crawl NL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:47:
@skai21
Gisteren een mailtje gestuurd naar Broekhuis. Levering verloopt nog volgens planning al kunnen ze hier natuurlijk geen garanties op geven.

Bij toeval ontdekt dat de Kuga al in mijn persoonlijke omgeving (app) van Broekhuis is toegevoegd. Nu elke dag maar checken of de datum blijft staan of wordt aangepast ;)

[Afbeelding]
Die heb ik ook al vanaf het moment van bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOJ1DHHVl1JnngB5P1_KZCI4TdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZVdRlMRZ9QNc1tac8jCrT4b.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij staat er zelfs dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsM-6B-xiAlV5S-I8n1dqPrlbag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVane99SdeiMX6D4GICC17yk.jpg?f=fotoalbum_large
Echter communiceert de leverende dealer wat anders :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
Even gecheckt bij de dealer. Mijn Puma is weer uitgesteld. Moet ergens deze week gebouwd worden dus dan verwacht ik hem begin volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 23:26
wij hebben een ford kuga ecoboost 1.5 120PK met NBMA1A motorcode.
Nu heb ik op het focusforum gelezen dat het mogelijk zou zijn om hier originele software/mappings in te laden zodat deze 150 (of misschien zelfs meer) pk's zou hebben.

Weet iemand waar we dit zouden kunnen laten doen (ergens in limburg)?
Je komt al snel op chiptuning uit waarbij custom mappings worden toegepast, dit heeft op zich niet onze voorkeur maar ik sta open voor meningen/ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:23
darklord007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:00:
wij hebben een ford kuga ecoboost 1.5 120PK met NBMA1A motorcode.
Nu heb ik op het focusforum gelezen dat het mogelijk zou zijn om hier originele software/mappings in te laden zodat deze 150 (of misschien zelfs meer) pk's zou hebben.

Weet iemand waar we dit zouden kunnen laten doen (ergens in limburg)?
Je komt al snel op chiptuning uit waarbij custom mappings worden toegepast, dit heeft op zich niet onze voorkeur maar ik sta open voor meningen/ervaringen.
Snuffel even rond op het forum focusclub.nl, daar zit iemand die dit tegen een vergoeding doet, velen zijn je al voor geweest.. hij zit in Ommen geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 23:26
pixels66 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:00:
[...]

Snuffel even rond op het forum focusclub.nl, daar zit iemand die dit tegen een vergoeding doet, velen zijn je al voor geweest.. hij zit in Ommen geloof ik..
ommen is wel behoorlijk uit de richting. Is dat de enige persoon die dit doen/kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
darklord007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:10:
[...]

ommen is wel behoorlijk uit de richting. Is dat de enige persoon die dit doen/kan?
Er zullen er vast meer zijn, maar een tankje benzine en zijn vergoeding zijn alsnog beter te doen dan het chippen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat kan ik onderschrijven. Ben ook bij hem geweest en inderdaad, Ommen is niet om de hoek maar zeker de moeite waard geweest.

Mijn focus heb ik inmiddels niet meer maar ik heb 80k km veel plezier gehad van de upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
darklord007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Zou het ook voor je kunnen doen maar zit nog noordelijker 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 23:48

TommyGun

Stik er maar in!

skai21 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik zit ook te kijken naar zo'n modelletje;
Ford Kuga Titanium X 2.5 PHEV e-CVT automaat 5d

Maar ik wil eigenlijk niet (nooit) laden :P. Kan je er dan wel mee rijden? Ik begreep dat tot 20 km/h oid de elektromotor het normaal voor z'n rekening neemt? Ik zie geen 'gewone' brandstof modellen 8)7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Maar ik wil eigenlijk niet (nooit) laden :P. Kan je er dan wel mee rijden? Ik begreep dat tot 20 km/h oid de elektromotor het normaal voor z'n rekening neemt? Ik zie geen 'gewone' brandstof modellen 8)7
Kun je er dan wel mee rijden: ja
Is ie dan fijn om mee te rijden: een stuk minder, aangezien die 2.5 Atkinson motor laag wel wat mist.
Moet je deze auto willen als je niet gaat laden: ik zou dan wat anders kopen

Waarom wil je niet laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Laatst online: 14:42
nielsicq schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Zou het ook voor je kunnen doen maar zit nog noordelijker 😅
Hoeveel levert het eigenlijk op? Ik heb een Focus Mk4 100pk en zou best de andere software willen, maar zit niet te wachten op issues met herkeuringen oid.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aziraphale schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Hoeveel levert het eigenlijk op? Ik heb een Focus Mk4 100pk en zou best de andere software willen, maar zit niet te wachten op issues met herkeuringen oid.
Deze discussie komt elke 3 weken terug in dit topic; ik heb wel eens wat van die grafiekjes gepost van automobile-catalog.com en dan kan je ook goed zien wat je huidige firmware doet (flatlinen op 100pk, in jouw geval) en wat de andere fabrieksfirmware doet.

Mijn beeld hiervan: Het is veel goedkoper om 250.000 motoren van precies dezelfde spec te bouwen en dan andere firmware per motor te laden, dan verschillende blokjes te maken voor elk soort vermogen, dus bijvoorbeeld 50k met deze turbo en 50k met die, etc. Qua inkoop, maar ook qua fabricage proces.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

skai21 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Kun je er dan wel mee rijden: ja
Is ie dan fijn om mee te rijden: een stuk minder, aangezien die 2.5 Atkinson motor laag wel wat mist.
Moet je deze auto willen als je niet gaat laden: ik zou dan wat anders kopen

Waarom wil je niet laden?
Niet praktisch, we hebben een gezamenlijke garage (appartementencomplex) en daar mag/kan niet geladen worden. Buiten staan enkele palen maar is altijd overvol. Sowieso vind ik het maar omslachtig.

Maar wat anders dan? De Kuga is er niet met enkel en alleen brandstofmotor toch?

EDIT; blijkbaar wel, "Daarnaast is de Kuga verkrijgbaar met een EcoBoost-benzinemotor".

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 04-02-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Niet praktisch, we hebben een gezamenlijke garage (appartementencomplex) en daar mag/kan niet geladen worden. Buiten staan enkele palen maar is altijd overvol. Sowieso vind ik het maar omslachtig.

Maar wat anders dan? De Kuga is er niet met enkel en alleen brandstofmotor toch?

EDIT; blijkbaar wel, "Daarnaast is de Kuga verkrijgbaar met een EcoBoost-benzinemotor".
Of ze officieel in NL geleverd zijn weet ik niet, maar hij wordt ook geleverd met de 1.5 Ecoboost hoor. Zoek maar eens op Autotrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Timmert schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Of ze officieel in NL geleverd zijn weet ik niet, maar hij wordt ook geleverd met de 1.5 Ecoboost hoor. Zoek maar eens op Autotrack.
Ik zie het, maar dat is dan gewoon een 6-bak. Beetje jammer.

Zal tzt wel eens 'voelen' wat de impact is van optrekken met lege accu.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 04-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Ik zie het, maar dat is dan gewoon een 6-bak. Beetje jammer.

Zal tzt wel eens 'voelen' wat de impact is van optrekken met lege accu.
Dat zou ik vooral gaan doen als ik jou was, nu zou de accu theoretisch gezien ook bij moeten laden op regeneratief remmen etc.
Maar ik zou me wel serieus afvragen of je zo'n zware auto wilt, die vermoedelijk ook niet heel zuinig is als je hem niet gaat laden.

Je betaald wel de wegenbelasting, hij is op alleen de benzine motor wss niet zo zuinig als alternatieve en je hebt niet de ervaring zoals de fabrikant dat bedacht heeft.

In jou geval zou ik op zoek gaan naar mild Hybrid auto's, zoals bijvoorbeeld de RAV4 of XC40 (B3 of B4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

skai21 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Dat zou ik vooral gaan doen als ik jou was, nu zou de accu theoretisch gezien ook bij moeten laden op regeneratief remmen etc.
Maar ik zou me wel serieus afvragen of je zo'n zware auto wilt, die vermoedelijk ook niet heel zuinig is als je hem niet gaat laden.

Je betaald wel de wegenbelasting, hij is op alleen de benzine motor wss niet zo zuinig als alternatieve en je hebt niet de ervaring zoals de fabrikant dat bedacht heeft.

In jou geval zou ik op zoek gaan naar mild Hybrid auto's, zoals bijvoorbeeld de RAV4 of XC40 (B3 of B4)
Het is operational lease, dus dat scheelt. Enige waar ik dan meer aan kwijt ben is benzine.

Thanks voor je input verder, ga ik checken / overwegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
pjottum schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Deze discussie komt elke 3 weken terug in dit topic; ik heb wel eens wat van die grafiekjes gepost van automobile-catalog.com en dan kan je ook goed zien wat je huidige firmware doet (flatlinen op 100pk, in jouw geval) en wat de andere fabrieksfirmware doet.

Mijn beeld hiervan: Het is veel goedkoper om 250.000 motoren van precies dezelfde spec te bouwen en dan andere firmware per motor te laden, dan verschillende blokjes te maken voor elk soort vermogen, dus bijvoorbeeld 50k met deze turbo en 50k met die, etc. Qua inkoop, maar ook qua fabricage proces.
Ik lees dit topic dus duidelijk niet vaak genoeg. O-) Heb het even opgezocht en als ik het goed interpreteer dan zit de mijn op 99pk en de andere software zou dan 123pk opleveren. Praktisch gezien betekent dat meer dan 20% en dus noodzaak tot herkeuren. Of zie ik dat verkeerd?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35
TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Het is operational lease, dus dat scheelt. Enige waar ik dan meer aan kwijt ben is benzine.

Thanks voor je input verder, ga ik checken / overwegen! :)
Of een Mondeo HEV, weliswaar geen SUV maar veel mooier naar mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Lightning89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:55:
[...]

En het rijdt echt heerlijk, heb er privé een staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 13:34

sphere

Debian abuser

TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:22:
Ik hoop deze uitvoering volgende week op te kunnen halen. Wat ik van reviews heb begrepen is zelfs als je start met lege accu voldoende regeneratie onderweg. Denk dat die Atkinson in NL wel meevalt, misschien Duitsland minder prettig.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zou niet snel de Kuga PHEV rijden zonder ooit te laden. Je hebt dan een normale hybride, met de nadelen van een pluginhybride (gewicht). Ook sta je dan wel erg vaak bij de pomp. Afhankelijk van je rijstijl om de 500 a 600km. Die auto is gewoon gemaakt om wel te laden en dat is ook de motor die erin zit.

Ik heb er nu sinds begin november heen, ik kan laden op mijn oprit en rijdt niet vaak meer dan 50km. Wel op wintersport geweest, toen getanked, maar verder in Nederland is ie nog niet bij de pomp geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Lightning89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat het eerder die wordt inderdaad, wel een Wagon dan (ivm hond).

En dan uiteraard in Vignale uitvoering :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
TommyGun schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat het eerder die wordt inderdaad, wel een Wagon dan (ivm hond).

En dan uiteraard in Vignale uitvoering :D
De hybrid vignale (zelf geen ervaring met de station) is nog steeds een prachtige auto die heerlijk rijdt. Dit komt zeker ook door de ctv omdat je geen schakel momenten hebt. Ook relatief recent een facelift gehad. De ctv kan wel een ding zijn, als je vol gas gaat moet hij eerst veel toeren maken en dat hoor je. En om goede verbruiksscores te halen moet je niet sneller dan 105 op de cruise control want daarboven gaat het hard. Verder ben je van alle luxe en stilte voorzien. Verwacht alleen niks van de kofferbak ruimte want daar zit de accu onder.

Ps: in een 'gewone' hybrid rijd je niet vaak volledig elektrisch dus hoor je de motor wat sneller, maar bij normaal rijden blijft het een erg stille auto. Geluid echt alleen bij snel optrekken.

[ Voor 26% gewijzigd door unreal0 op 04-02-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
-

[ Voor 100% gewijzigd door unreal0 op 04-02-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Aziraphale schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Gaat dan naar 125 pk met de originele software. Alleen voor de mk4 is andere hardware nodig en die heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik herken dat van die CVT (heeft mijn Kuga Vignale ook). Tegelijk: zolang je niet vol gas rijdt, valt het heel erg mee én het valt soms ook op omdat je opeens motorgeluid hoort (bij mijn PHEV), omdat je veelal elektrisch rijdt. Dus normaal hoor je de motor en dan opeens meer toeren, nu hoor je niets en dan opeens die toeren, de delta is dus groter én daarmee valt ie misschien meer op.

Ik heb hem nu 3 maanden, ik maakte me iets zorgen over dat geluid, maar dat was nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
nielsicq schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Gaat dan naar 125 pk met de originele software. Alleen voor de mk4 is andere hardware nodig en die heb ik helaas niet.
Dat is jammer. Dat gaat dus niet gewoon via de OBD interface? En zijn die paar pk meer een groot issue als hij niet bij de RDW langs gaat? Vind het nogal een gedoe om naar Veendam op en neer te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Niet online
Idd via obd maar Ford heeft het wel beveiligd.
Ik ken geen verhalen dat het fout is gegaan maar als je de regels erop naar leest mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:29:
Ik herken dat van die CVT (heeft mijn Kuga Vignale ook). Tegelijk: zolang je niet vol gas rijdt, valt het heel erg mee én het valt soms ook op omdat je opeens motorgeluid hoort (bij mijn PHEV), omdat je veelal elektrisch rijdt. Dus normaal hoor je de motor en dan opeens meer toeren, nu hoor je niets en dan opeens die toeren, de delta is dus groter én daarmee valt ie misschien meer op.

Ik heb hem nu 3 maanden, ik maakte me iets zorgen over dat geluid, maar dat was nergens voor nodig.
Rijdt nu een Corolla Hybrid met een CVT, 1.8 met daarnaast wat mild Hybride.
Alles wat je omschrijft met hoge toeren en dan pas vermogen is gewoon het kenmerk van een CVT bak. Ik moet zeggen dat ik het juist fijn vind, het is veel rustiger dan bijvoorbeeld een DSG.

Op de Nederlandse snelweg is het echt meer dan prima, afgelopen week op de Duitse als het omhoog ging af en toe wat lang in de hoge toeren.
Maar vind het fijner dan een DSG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 19:56
skai21 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Rijdt nu een Corolla Hybrid met een CVT, 1.8 met daarnaast wat mild Hybride.
Alles wat je omschrijft met hoge toeren en dan pas vermogen is gewoon het kenmerk van een CVT bak. Ik moet zeggen dat ik het juist fijn vind, het is veel rustiger dan bijvoorbeeld een DSG.

Op de Nederlandse snelweg is het echt meer dan prima, afgelopen week op de Duitse als het omhoog ging af en toe wat lang in de hoge toeren.
Maar vind het fijner dan een DSG.
Het voordeel van een CVT is dat als je vermogen nodig hebt de motor altijd in het toerengebied kan zitten waar het maximale vermogen aanwezig is. Het klinkt alleen een beetje raar vergeleken met een normale automaat of een handbak.
In theorie is een CVT dan ook altijd sneller omdat je geen schakelverliezen hebt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
nielsicq schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:55:
Idd via obd maar Ford heeft het wel beveiligd.
Ik ken geen verhalen dat het fout is gegaan maar als je de regels erop naar leest mag het niet.
Een OBDLink voor Forscan heb ik zelf wel, maar heb je dan nog een apart stuk hardware nodig om hem aan een laptop te koppelen? Ben vooral even nieuwsgierig, ik ga echt niet zelf knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10 23:01
sphere schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Ik hoop deze uitvoering volgende week op te kunnen halen. Wat ik van reviews heb begrepen is zelfs als je start met lege accu voldoende regeneratie onderweg. Denk dat die Atkinson in NL wel meevalt, misschien Duitsland minder prettig.
Ik heb de mijne net opgehaald O+ Wat een upgrade vanaf een Focus 1.0 Ecoboost-station uit 2015 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

M.b.t. Mondeo hybride, toevallig vorige week van de garage mee gehad. Ik vond deze juist minder fijn rijden. Hoop herrie als je gas goed intrapt en niet zo snel. De 2L benzine vond ik persoonlijk geweldig rijden, dat was dan wel Vignale wat qua geluid ook iets scheelt. Maar geluid zelf was ook veel “sportiever”.

Was overigens wel een stuk zuiniger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 23-10 13:34

sphere

Debian abuser

EiT schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:10:
M.b.t. Mondeo hybride, toevallig vorige week van de garage mee gehad.
Ik wilde die initieel tot ik de hump in de kofferbak zag in reviews...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
EiT schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:10:
M.b.t. Mondeo hybride, toevallig vorige week van de garage mee gehad. Ik vond deze juist minder fijn rijden. Hoop herrie als je gas goed intrapt en niet zo snel. De 2L benzine vond ik persoonlijk geweldig rijden, dat was dan wel Vignale wat qua geluid ook iets scheelt. Maar geluid zelf was ook veel “sportiever”.

Was overigens wel een stuk zuiniger :D
Tsja, Dat is een CVT.. daarentegen is ie wel rustiger als je hem niet intrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46
Weet iemand ongeveer hoe lang de Maps update is die het laatst beschikbaar is voor de Sync3? Ik moet deze nog installeren (via USB), maar (net zoals de normale sync3 updates) is het altijd maar gissen hoelang de update daadwerkelijk draait.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bij mijn Kuga klopte de tijd die in de handleiding stond heel aardig. Geen idee meer hoelang dat was, maar wel lang :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 23-10 20:50

TMC

Wij hebben dit weekend een Ford Focus Wagon Titanium uit 2017 gekocht! We zochten een comfortabele station aangezien we in de zomer ons tweede kind verwachten. Eisen waren: lage kilometerstand, cruise control, climate control, Carplay en parkeersensoren. Meerdere auto's in dit segment geprobeerd (Opel Astra, Seat Leon), maar de Focus rijdt toch duidelijk het beste en ziet er imo ook het mooist uit (zeker de Titanium versie met mooie velgen). Nu nog wachten tot we deze op kunnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
TMC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:52:
Wij hebben dit weekend een Ford Focus Wagon Titanium uit 2017 gekocht! We zochten een comfortabele station aangezien we in de zomer ons tweede kind verwachten. Eisen waren: lage kilometerstand, cruise control, climate control, Carplay en parkeersensoren. Meerdere auto's in dit segment geprobeerd (Opel Astra, Seat Leon), maar de Focus rijdt toch duidelijk het beste en ziet er imo ook het mooist uit (zeker de Titanium versie met mooie velgen). Nu nog wachten tot we deze op kunnen halen. :)
Zoiets vraagt om foto’s ;)

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en veel fijne en veilige kilometers met je gezin (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 23-10 20:50

TMC

Crawl NL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:15:
[...]

Zoiets vraagt om foto’s ;)

In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en veel fijne en veilige kilometers met je gezin (y)
Bedankt. Ik zal zeker wat foto's plaatsen als ik hem heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pixels66
Ik dacht, laat ik mijn wagenpark ook eens plaatsen. Ford heeft wat fans in dit huis dus zodoende een Mondeo HEV en een Focus Trend Edition Business. Gek genoeg vind ik van laatstgenoemde de 100 pk echt meer dan voldoende om goed mee te komen, terwijl men op internet er echt anders over denkt. De Mondeo doet dat uiteraard wel veel beter met zijn 187 pk. Die laatste is qua ruimte fantastisch met 3 kinderen, een kinderwagen en een hond..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7dXxQtwcW-hTT7-5uAdPcgLblQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBaPVMO8443WRWc0wy7FnUfv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WgK4q2R59PeUn8-y6baQqUPOS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzuUWbYiqcO2z4DlB1CW0iTG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sjowhan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:48:
Weet iemand ongeveer hoe lang de Maps update is die het laatst beschikbaar is voor de Sync3? Ik moet deze nog installeren (via USB), maar (net zoals de normale sync3 updates) is het altijd maar gissen hoelang de update daadwerkelijk draait.
Als ik de handleiding van ford (https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/) aanhoudt rekenen ze voor update van sync3 20-30 minuten en voor een map update stellen ze een rit van 2 uur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46
Dank allen :)
Gismo1979 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Als ik de handleiding van ford (https://www.ford.nl/onder...th-ondersteuning/update#/) aanhoudt rekenen ze voor update van sync3 20-30 minuten en voor een map update stellen ze een rit van 2 uur voor.
Kan mij inderdaad heugen dat vorige keer de update ook zolang duurt. Als we weer eens lang onderweg gaan ga ik de stick maar meenemen; meende dat een update niet "resumed" als je de auto tussentijds "uit" zet.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In de handleiding staat zelfs dat er schade kan ontstaan als de usbstick er tussentijds uitgehaald wordt of sync uitschakeld wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 09-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Sjowhan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:48:
De laatste vorige week gedraaid, die was gek genoeg met een kwartier klaar, vrij ongebruikelijk dus het zal een kleine update zijn geweest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 15:32
pixels66 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:53:
Ik dacht, laat ik mijn wagenpark ook eens plaatsen. Ford heeft wat fans in dit huis dus zodoende een Mondeo HEV en een Focus Trend Edition Business. Gek genoeg vind ik van laatstgenoemde de 100 pk echt meer dan voldoende om goed mee te komen, terwijl men op internet er echt anders over denkt. De Mondeo doet dat uiteraard wel veel beter met zijn 187 pk. Die laatste is qua ruimte fantastisch met 3 kinderen, een kinderwagen en een hond..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk dat je het deelt en mooie auto's! Merk je verschil in comfort tussen die twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 22-10 14:04
pikstert schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Leuk dat je het deelt en mooie auto's! Merk je verschil in comfort tussen die twee?
Ik gok dat hij dat wel merkt. Ik rij zelf een Mondeo ST-Line en een vriend heeft de Focus ST-Line. De Mondeo rijdt naar mijn mening veel soepeler over het wegdek. De Focus ligt heel laag en strak op de weg.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 22-10 14:04
sphere schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Ik wilde die initieel tot ik de hump in de kofferbak zag in reviews...
Ja, je levert in op effectieve kofferbakruimte, maar men kan ook overdrijven.

Ik heb mijn verhuizing met de Mondeo gedaan. De breedte van de kofferbak is 85 centimeter en hoogte 65 centimeter. Stoelen, wasmachine, kasten en ga zo maar door paste gewoon.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
pikstert schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Absoluut, de Mondeo rijdt uiteraard zoveel lekkerder. Ligt als een schip op de weg en ik ben sowieso fan van hybride rijden met een CVT.. geen schakelmomenten en als je leert rijden met een CVT valt de herrie ook mee en is hij toch razendsnel… vandeweek haalde ik zelfs meer dan 20 km per liter..
aapjuh99 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Ja, je levert in op effectieve kofferbakruimte, maar men kan ook overdrijven.

Ik heb mijn verhuizing met de Mondeo gedaan. De breedte van de kofferbak is 85 centimeter en hoogte 65 centimeter. Stoelen, wasmachine, kasten en ga zo maar door paste gewoon.
Precies, men haakt veel af op die kofferbak maar man, het valt alles mee. Kinderwagen, luiertas, hond erin gaat allemaal prima. Die ene keer dat ik veel moet vervoeren, dan merk je die 12 cm hoogte ook amper..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Ik ben van een Mondeo (2016 1.5 diesel) station naar een Focus (2020 1.0 125 pk benzine) gegaan.

Je levert iets in op comfort, zeker op langere afstanden. De Mondeo was iets breder en gedraagt zich wat rustiger (denk door meer lengte / langere wielbasis)
Vreesde bij de Focus er op achteruit te gaan in de ruimte, zijwaarts als bestuurder iets, maar bv de kofferbak is meer dan dik in orde. In liters op papier zelfs meer...
Focus vs mijn Mondeo vs de hybride die nu nog leverbaar is
https://www.autoweek.nl/c...94273&id2=87990&id3=97085

En het rijgedrag vind ik de Focus ondanks dat hij wat lichter is eigenlijk veel fijner. Ik hou wel van wat sturen, en waar de Mondeo al erg fijn en goed was, is de Focus messcherp zonder oncomfortabel te worden.

De actieradius was wel ff wennen (10ltr minder en diesel -> benzine).

Focus overigens 2 jaar verlengd, nog lang niet aan de km's, en op dit moment gewoon goede prijs/kwaliteit, tenzij je naar een kale astra of octavia wil :o

"Mekker, blaat"

• pixels66
djidee schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:00:
Ik ben van een Mondeo (2016 1.5 diesel) station naar een Focus (2020 1.0 125 pk benzine) gegaan.

Je levert iets in op comfort, zeker op langere afstanden. De Mondeo was iets breder en gedraagt zich wat rustiger (denk door meer lengte / langere wielbasis)
Vreesde bij de Focus er op achteruit te gaan in de ruimte, zijwaarts als bestuurder iets, maar bv de kofferbak is meer dan dik in orde. In liters op papier zelfs meer...
Focus vs mijn Mondeo vs de hybride die nu nog leverbaar is
https://www.autoweek.nl/c...94273&id2=87990&id3=97085

En het rijgedrag vind ik de Focus ondanks dat hij wat lichter is eigenlijk veel fijner. Ik hou wel van wat sturen, en waar de Mondeo al erg fijn en goed was, is de Focus messcherp zonder oncomfortabel te worden.

De actieradius was wel ff wennen (10ltr minder en diesel -> benzine).

Focus overigens 2 jaar verlengd, nog lang niet aan de km's, en op dit moment gewoon goede prijs/kwaliteit, tenzij je naar een kale astra of octavia wil :o
Nu ik je verhaal lees besef ik me 1 ding waar de Focus absoluut beter in is, en dat is geluidsisolatie. Banden- wind- en omgevingsgeluid worden veel beter buiten het voertuig gehouden dan in de Mondeo. Zou het komen door het “geluidswerende glas” waar Ford mee schermt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

pixels66 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Nu ik je verhaal lees besef ik me 1 ding waar de Focus absoluut beter in is, en dat is geluidsisolatie. Banden- wind- en omgevingsgeluid worden veel beter buiten het voertuig gehouden dan in de Mondeo. Zou het komen door het “geluidswerende glas” waar Ford mee schermt?
Oh, dat is absoluut waar... Ik dacht eerst dat dat vooral in diesel -> benzine ook zat, maar toen ik eens een leen mondeo met benzine had, merk je echt dat de Focus moderner en nieuwer is.

"Mekker, blaat"

• Marv87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN2IbrHxyD5_SBF_rNiGiAURgts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t31TVY4Tp8eeyKj5coZeGZcS.png?f=fotoalbum_large

23 km op een volle accu lijkt me wel heel weinig? Of moet ik de getallen in de app met een korreltje zout nemen? Kuga is een week oud dus een versleten batterij kan het niet zijn 😆

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Veel te weinig :). Afhankelijk van ‘t weer en daarmee mijn laatste verbruik schommelt het tussen de 40 en 55 km…

• Marv87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYBnVlxPWUvJCXFDnonyEw7yyJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6k9sUkB1GyFj7HsFAB6BzVcg.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels is het verdubbeld. Bijzonder, maar wel wat geruststellender. Morgenochtend maar eens kijken wat de daadwerkelijke score is…

• EiT

EiT

pixels66 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Vignale kopen, die is wel stil. Active Noise Control zit ook alleen in de Vignale versie van de Mondeo ( in ieder geval in de < 2019 versie, mogelijk is dat later ook aan de ST toegevoegd)

[ Voor 15% gewijzigd door EiT op 10-02-2022 21:42 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:56

dbzfan

Nee.

Vorige week een Fiesta 1.0 ecoboost 100pk titanium gekocht uit 2013...

spoiler:
Rijdt heerlijk, veel koppel in de lage toeren en goed aangekleed. Vandaag door een bevriende garagehouder een keuring laten doen en nu blijkt dat er druppels olie onder aan de motor hangen.. Is dit iets wat vaker voorkomt? Ik ga er natuurlijk mee terug naar de verkopende garage waar ik garantie heb maar baal wel een beetje. Wat nog meer opvalt is dat de automatische airco het veeeel te warm maakt.. pas op 18 graden wordt het comfortabel.. Ook blaast de automatische stand te hard.

• unreal0
EiT schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Vignale kopen, die is wel stil. Active Noise Control zit ook alleen in de Vignale versie van de Mondeo ( in ieder geval in de < 2019 versie, mogelijk is dat later ook aan de ST toegevoegd)
Blijkbaar maakt die noice control veel uit dan, een mondeo vignale hybrid durf ik wel fluisterstil te noemen, ook bij snelweg snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Hoe werkt die active noise control eigenlijk? Ben benieuwd of zoiets achteraf in te bouwen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

pixels66 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:40:
Hoe werkt die active noise control eigenlijk? Ben benieuwd of zoiets achteraf in te bouwen is..
https://media.ford.com/co...rk-like---a-giant-pa.html

1e hit Google. Ik verwacht overigens niet dat je dit (gemakkelijk) achteraf kan doen, gebruikt 3 mics en waarschijnlijk wat software aanpassingen. Ook heeft de Vignale en nu de X lijn ook ander glas voorin. Dit dempt het geluid ook behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
EiT schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:18:
[...]

https://media.ford.com/co...rk-like---a-giant-pa.html

1e hit Google. Ik verwacht overigens niet dat je dit (gemakkelijk) achteraf kan doen, gebruikt 3 mics en waarschijnlijk wat software aanpassingen. Ook heeft de Vignale en nu de X lijn ook ander glas voorin. Dit dempt het geluid ook behoorlijk.
Zou ik het toch moeten merken want ik heb een Titanium X uitvoering.. toch doet de focus het beter. Niet dat het herrie in de Mondeo is hoor, maar verschil is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
dbzfan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:
Vorige week een Fiesta 1.0 ecoboost 100pk titanium gekocht uit 2013...

spoiler:
Rijdt heerlijk, veel koppel in de lage toeren en goed aangekleed. Vandaag door een bevriende garagehouder een keuring laten doen en nu blijkt dat er druppels olie onder aan de motor hangen.. Is dit iets wat vaker voorkomt? Ik ga er natuurlijk mee terug naar de verkopende garage waar ik garantie heb maar baal wel een beetje. Wat nog meer opvalt is dat de automatische airco het veeeel te warm maakt.. pas op 18 graden wordt het comfortabel.. Ook blaast de automatische stand te hard.
Automatische stand van de Fiesta is echt dramatisch in de winter. Aan het begin van de rit (koude auto) op 18-19 omdat het anders een sauna wordt, eenmaal op temperatuur blaast die koude lucht en moet de temperatuur warmer. Ik eindig wel eens op 24-25. En in de auto is het dan gewoon 20 graden. Heel apart.

In de zomer nergens last van.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
We hadden een nieuwe Puma als huurauto onlangs. Daar viel me ook al op dat de automatische airco soms ineens veel warmer of kouder ging blazen ondanks dat er geen aanleiding voor was. Aanpassen van de ingestelde temperatuur was dan nodig om ongeveer dezelfde echte temperatuur aan te houden. Gezien een Puma een opgehoogde Fiesta is zal het waarschijnlijk ook in de nieuwe Fiesta niet helemaal jofel zijn met de climate control. Toch vreemd dat Ford zoiets simpels niet goed implementeert in de goedkopere modellen. In Focussen heb ik daar nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

pixels66 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:54:
[...]

Zou ik het toch moeten merken want ik heb een Titanium X uitvoering.. toch doet de focus het beter. Niet dat het herrie in de Mondeo is hoor, maar verschil is er wel.
Mondeo alleen bij Vignale, bij Kuga heeft de X versie geluidswerend glas dus waarschijnlijk ook active noise control.

Daarom gaf ik eerder ook aan dat de Mondeo hybride die ik meekreeg zo’n herrie was. Ik hen zelf een Vignale met 2L 240pk benzine gereden die bij 200km per uur nog stil was. Dat was een super auto om in te rijden en zou ik zo weer kopen (niet meer verkrijgbaar), enige nadeel was het verbruik en om de 500km tanken.
Pas nog in een nieuwe V90 B4 gereden, maar vond deze ook enorm tegenvallen tov de Mondeo die ik eerst had, verbruik was ook net zo slecht.

Rij nu een Edge, ook Vignale, die maakt meer geluid, zeker met deze wind. Maar alsnog stiller dan bijv. een Tiguan. Rijd overigens voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Viel de Volvo je ook op andere vlakken tegen?
Pagina: 1 ... 106 ... 139 Laatste