Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hompu
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:34
Even een vraag hier voor medebezitters van een Focus mk4 (bj 2020 in mijn geval).

Toen ik zojuist even een kort ritje ging doen voor de boodschappen zag ik toen ik terug kwam een vrij grote plas water en een spoor van een paar meter vanuit het parkeervak. Ik ga ervan uit dat het water is, want het was kleur- en geurloos. Ik heb wel eens eerder een klein waterspoortje gemerkt, maar nu vond ik het toch vrij veel. Te veel naar mijn gedachten om gewoon airco-condens te zijn. Maar wat is het dan wel? Hebben andere bezitters van deze auto dit ook wel eens ervaren?

Mijn eigen theorie was altijd dat het wel airco-condens is. Ik rij eigenlijk altijd met de climate control aan (19 a 20 gr). Als ik onder de Focus kijk zie ik dat de hele onderkant van de auto beplaat is, dus misschien verzamelt het water zich bovenop de beplating en klotst het wel weg als je wegrijdt.

Ik ga in ieder geval de komende tijd eens proberen met a/c uit te rijden. Ben in ieder geval even benieuwd naar jullie bevindingen, voordat ik de dealer bel.

Edit: net nog even onder de motorkap gekeken. Koelwater lijkt op peil, mooi tussen de max en de min. Als ik langs het motorblok naar de onderkant de motorruimte kijk, zie ik wel dat de beplating vochtig is. Zou dus wat kunnen verklaren...

[Voor 10% gewijzigd door Hompu op 01-11-2021 17:57]

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:05
Hompu schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:49:
Even een vraag hier voor medebezitters van een Focus mk4 (bj 2020 in mijn geval).

Toen ik zojuist even een kort ritje ging doen voor de boodschappen zag ik toen ik terug kwam een vrij grote plas water en een spoor van een paar meter vanuit het parkeervak. Ik ga ervan uit dat het water is, want het was kleur- en geurloos. Ik heb wel eens eerder een klein waterspoortje gemerkt, maar nu vond ik het toch vrij veel. Te veel naar mijn gedachten om gewoon airco-condens te zijn. Maar wat is het dan wel? Hebben andere bezitters van deze auto dit ook wel eens ervaren?

Mijn eigen theorie was altijd dat het wel airco-condens is. Ik rij eigenlijk altijd met de climate control aan (19 a 20 gr). Als ik onder de Focus kijk zie ik dat de hele onderkant van de auto beplaat is, dus misschien verzamelt het water zich bovenop de beplating en klotst het wel weg als je wegrijdt.

Ik ga in ieder geval de komende tijd eens proberen met a/c uit te rijden. Ben in ieder geval even benieuwd naar jullie bevindingen, voordat ik de dealer bel.

Edit: net nog even onder de motorkap gekeken. Koelwater lijkt op peil, mooi tussen de max en de min. Als ik langs het motorblok naar de onderkant de motorruimte kijk, zie ik wel dat de beplating vochtig is. Zou dus wat kunnen verklaren...
Twee jaar met een soortgelijke focus gereden, bj 2019 dan, maar nooit een plas water waargenomen. Ook hier altijd de climate control aangehad. Zelfde geldt eigenlijk voor onze vorige focus en onze andere auto in de laatste zeg 6/7 jaar.

Ik zou voor de zekerheid ook zeker even checken of het daadwerkelijk van jou auto afkomt en of er niet iets lekt wanneer je onder kap kijkt?

Een echte plas water klinkt in ieder geval niet helemaal normaal, zeker niet met de huidige temperaturen...

Edit:
Zie net dat je nog even onder de kap gekeken hebt, en daar is toch iets nat? Zit het in de buurt van je airco gerelateerde zaken? Anders zou ik toch even naar de dealer gaan voor de zekerheid of op z'n minst even een belletje er aan te wagen. Zou toch zonde zijn wanneer er straks iets kapot vriest door dat water...

[Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 01-11-2021 18:03]

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01-12 19:06

Als je het niet vertrouwd: stap naar de dealer.

Mijn mk4 uit 2019 had onder het raam een lek omdat er iets niet goed dichtend aangesloten was, waardoor regenwater het kachelhuis inliep en het klimaatfilter zeiknat was. Ik heb nog geluk gehad dat er niet meer kapot is gegaan. ‘Productiefoutje, wat onder garantie hersteld is.

• Hompu
  • Registratie: juli 2009
@TIGER1125 @T-Rut Dank voor jullie reacties. Ga toch maar even de dealer en leasemij bellen dan. Beter het zekere voor het onzekere.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:55
Ford fiesta uit 2017 met powershift, is dat nog steeds ellende met de automaat?

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 17:09
Kraz schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:56:
[...]

Goed punt!
Alle 3 aanwezig idd :) Maar als ik via de telefoon probeer te uploaden heb ik hetzelfde; Er gebeurd niets nadat ik het bestand geselecteerd heb.
De Ford website heeft wel eens kuren (zoals niet de meest recente versie kunnen downloaden omdat de popup niet verschijnt).
Op de Sync support pagina staat ook een Interrogator app die je op USB kan zetten om zo de logfile te maken.
Wellicht dat de in de update gebakken interrogator niet werk (waar ik altijd last van heb: logfile wordt bij mij niet zelfs helemaal niet gemaakt) en dat je de losse interrogator kunt draaien (is seconden werk)

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:57:
Ford fiesta uit 2017 met powershift, is dat nog steeds ellende met de automaat?
Eigenlijk is PowerShift altijd ellende. 2017 is wel beter dan de eerste bakken uit 2011/2012, maar alsnog zou ik er met een boog omheen lopen.

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:28

Kraz

Saving the world

SniperGuy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:07:
[...]

De Ford website heeft wel eens kuren (zoals niet de meest recente versie kunnen downloaden omdat de popup niet verschijnt).
Op de Sync support pagina staat ook een Interrogator app die je op USB kan zetten om zo de logfile te maken.
Wellicht dat de in de update gebakken interrogator niet werk (waar ik altijd last van heb: logfile wordt bij mij niet zelfs helemaal niet gemaakt) en dat je de losse interrogator kunt draaien (is seconden werk)
Inmiddels heb m'n telefoon als HotSpot ingesteld en daarna met de auto daar naartoe verbonden.
Toen gezocht op updates en ik denk dat de logfile nu verzonden is.
Er stond een update klaar, maar dit is de kaart update (F10). Ik zit momenteel op F8.

Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om met mijn thuis netwerk te verbinden en mijn telefoon abonnement het niet toelaat om de update via tethering te downloaden, wil ik de kaart los downloaden en met USB erop zetten.
Ik heb het losse update bestand gedownload via het Ford Forum en op de (exFAT) USB gezet.
Helaas krijg ik steeds een foutmelding als ik via USB wil updaten.

Downloaden van de Ford site zelf is helaas niet mogelijk, omdat ik deze niet (meer) aangeboden krijg als ik mijn VIN nummer invoer; Je Sync Software is up-to-date.
Dat klopt inderdaad, maar de map loopt nog 2 versies achter :P

Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb de bestandsindeling gebruikt die wordt aangegeven, maar ik denk dat er iets in de autoinstall.lst file verkeerd staat.

[USB]
- SyncMyRide
----1U5T-14G421-BAH.tar.gz
- autoinstall.lst
- DONTINDX.MSA

Inhoud van autoinstall.lst
XML:
1
2
3
4
5
6
[SYNCGen3.0_3.4.21194_PRODUCT]

[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = 1U5T-14G421-BAH
Open1 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BAH.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction,AutoInstall

Iemand nog tips?

(Ik ga het nog een x proberen, en zal dan een foto maken van de foutmelding :) )

[Voor 14% gewijzigd door Kraz op 09-11-2021 19:51]

• SniperGuy
Kraz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:15:
[...]

Inmiddels heb m'n telefoon als HotSpot ingesteld en daarna met de auto daar naartoe verbonden.
Er stond een update klaar, maar dit is de kaart update (F10). Ik zit momenteel op F8.

Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om met mijn thuis netwerk te verbinden en mijn telefoon abonnement het niet toelaat om de update via tethering te downloaden, wil ik de kaart los downloaden en met USB erop zetten.
Ik heb het losse update bestand gedownload via het Ford Forum en op de (exFAT) USB gezet.

Downloaden van de Ford site zelf is helaas niet mogelijk, omdat ik deze niet (meer) aangeboden krijg als ik mijn VIN nummer invoer; Je Sync Software is up-to-date.

Ik heb de bestandsindeling gebruikt die wordt aangegeven, maar ik denk dat er iets in de autoinstall.lst file verkeerd staat.

[USB]
- SyncMyRide
- autoinstall.lst
- DONTINDX.MSA

XML:
1
2
3
4
5
6

[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = 1U5T-14G421-BAH

Iemand nog tips?

(Ik ga het nog een x proberen, en zal dan een foto maken van de foutmelding :) )
Het is jammer dat je alle voorgaande systeemupdates ook moet installeren (je kunt niet van F8 direct door naar F10, geloof ik).

• Kraz

Kraz

Saving the world

SniperGuy schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:59:
[...]

Het is jammer dat je alle voorgaande systeemupdates ook moet installeren (je kunt niet van F8 direct door naar F10, geloof ik).
Voor alleen de map update ook?
Het systeem is up-to-date, maar alleen de map loopt achter.

• SniperGuy
Kraz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:02:
[...]

Voor alleen de map update ook?
Het systeem is up-to-date, maar alleen de map loopt achter.
Dat zou kunnen, maar vaak is de MAP update en sync update één file.
Wat je wellicht nog kunt proberen is om via https://cyanlabs.net/applications/syn3-updater/ een F10 update te maken (ik ga er vanuit dat je een nieuwer Sync 3.4 systeem hebt).
Maar daar zitten een paar haken en ogen aan vast en je moet goed weten wat je doet!

[Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 10-11-2021 09:21]

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-12 15:15
Afgelopen weekend zag ik dat er een deurrubber los hing bij mn Focus mk4. Ik was gistermiddag uit werk even langs de dealer gereden. Dus ik kom daar binnen en vertel dat er een deurrubber los hangt "Oh, wat voor auto heeft u, Ford Focus?" Eh, ja.. "onderkant bestuurdersdeur?" Wederom correct :+ dus dit schijnt een bekend issue te zijn. Het was overigens in 15 minuten opgelost, maar wat knullig dat er een deurrubber los laat. Aan de andere kant, dit is voor het eerst in twee jaar dat er iets gebeurd waar ik voor langs de garage moet. Dan is een deurrubber makkelijker te fixen dan bijvoorbeeld iets met de turbo :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-12 18:18
Widow schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:37:
Afgelopen weekend zag ik dat er een deurrubber los hing bij mn Focus mk4. Ik was gistermiddag uit werk even langs de dealer gereden. Dus ik kom daar binnen en vertel dat er een deurrubber los hangt "Oh, wat voor auto heeft u, Ford Focus?" Eh, ja.. "onderkant bestuurdersdeur?" Wederom correct :+ dus dit schijnt een bekend issue te zijn. Het was overigens in 15 minuten opgelost, maar wat knullig dat er een deurrubber los laat. Aan de andere kant, dit is voor het eerst in twee jaar dat er iets gebeurd waar ik voor langs de garage moet. Dan is een deurrubber makkelijker te fixen dan bijvoorbeeld iets met de turbo :+
Voor zover ik weet was dat ook het geval met de mk3. Mijn vriendin had er met haar lease auto ook last van, 2x opnieuw laten vastzetten. En je moet op de snelweg eens rondkijken hoe vaak je een Focus met een uitstekend rubber onderaan een van de deuren ziet rijden. Ik kom ze met regelmaat tegen.

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 14:35
Mijn MK4 heeft er ook last van gehad, het lijkt erop of ze in de fabriek het met zo'n plakrandje die je ook op enveloppen hebt dit vastzetten.
Ben hier ook (via de dealer waar ik hem gekocht had) bij de regio dealer geweest en daar vast laten zetten.
Best slordig als je het mij vraagt..

http://specs.tweak.to/5253

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 23:02

Specht

Il Cuore Sportivo

http://www.rsgparts.nl/Focus3.jpg
http://www.rsgparts.nl/Focus4.jpg

Vanmiddag nog even de Focus gewassen en snelle fotoshoot gedaan.
Mooie was ook dat ik afgelopen weekend bij de Beekse Bergen een vrijwel identieke blauwe Focus wagon tegenkwam en de bestuurder vrolijk zwaaide en ik een duimpje teruggaf. :)

• Untouchablezz20
Willen jullie eens meekijken naar de foutcodes van mijn fiesta 2014 1.0?

• Untouchablezz20
Auto rijdt verder prima. Is het de katalysator?

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 06:44

Hegeman

Weet van alles wat

@Untouchablezz20 zijn het wel actuele foutmeldingen?
Of zijn dit foutemeldingen die opgeslagen zijn?

• Untouchablezz20
Hegeman schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:49:
@Untouchablezz20 zijn het wel actuele foutmeldingen?
Of zijn dit foutemeldingen die opgeslagen zijn?
Actuele, want ze blijven terugkomen na een reset en het motormanagement lampje gaat dan branden.

[Voor 8% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-11-2021 13:23]

• pjottum
  • Registratie: mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Untouchablezz20 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
[...]

Actuele, want ze blijven terugkomen na een reset en het motormanagement lampje gaat dan branden.
Hij zegt: component failure.

Wat zegt de ford dealer?

ping 127.212.23.124

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:52

Waarschijnlijk waterdamp die condenseert in de uitlaat en er dan uit loopt. Bij korte ritjes volledig normaal, bij lange ritten zou het normaal niet meer gebeurden. Tenzij het heel koud is icm heel lichte belasting (weinig warmte/temperatuur in de uitlaat)

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 16:49
O2 sensor = lambdasonde is defect. Een kortsluiting staat er bij. Mogelijk veroorzaakt de kortsluiting ook andere fouten. De lambdasonde hoort bij de uitlaatgassen regeling dus kan invloed hebben op de katalysator. Maar verder heb ik er weinig verstand van.

• wuzzy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-11 09:09
@Specht Die combinatie ST-line + Desert Island Blue blijft voor mij gewoon altijd prachtig. Kan niet wachten tot mijn Puma in dezelfde samenstelling geleverd wordt (verwacht Januari).

• SniperGuy
Die PTC error kan je negeren: die heb ik vaak voorbij zien komen, altijd gecleared maar kwam ook altijd terug

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb een Kuga Vignale. Vet blij mee en wat een fijne auto! De ingebouwd navigatie lijkt prima te werken, maar pakt vanzelf elke keer een soort splitscreen met de afslag die komt. In alle andere auto’s die ik had kon ik prima vinden hoe dat uit moest, maar hier niet….iemand een idee?

Daarnaast waren er mensen met vragen over de Kuga PHEV volgens mij :). Kom maar door!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:41
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:21:
Ik heb een Kuga Vignale. Vet blij mee en wat een fijne auto! De ingebouwd navigatie lijkt prima te werken, maar pakt vanzelf elke keer een soort splitscreen met de afslag die komt. In alle andere auto’s die ik had kon ik prima vinden hoe dat uit moest, maar hier niet….iemand een idee?

Daarnaast waren er mensen met vragen over de Kuga PHEV volgens mij :). Kom maar door!
Hoe bevalt de CVT automaat met digitaal geprogrammeerde verzetten.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• HeleBoel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06:36
Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Ford Focus Titanium Ecoboost (155pk) gekregen. Een hele fijne auto!
Ik heb ook de FordPass app geïnstalleerd, en ik zag dat ik daar een overzicht van mijn ritten kan bekijken. Echter, na een paar ritten zijn daar nog geen geregistreerde ritten zichtbaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik een rit registratie moet starten? Op de website van Ford en in de handleiding kon ik er niets over vinden.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
skai21 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:57:
[...]

Hoe bevalt de CVT automaat met digitaal geprogrammeerde verzetten.
Ik heb eigenlijk bijna volledig elektrisch gereden en voel die verzetten dan niet. Dus tot nu bevalt die automaat echt heel goed. De keren dat je echt vermogen wil dan maakt ie toeren, maar niets vervelends (en ook dan voel ik die verzetten niet..). Maar ik heb dus nog geen 200km gereden, bijna alles elektrisch.

• mrdemc
  • Laatst online: 03:00
HeleBoel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:18:
Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Ford Focus Titanium Ecoboost (155pk) gekregen. Een hele fijne auto!
Ik heb ook de FordPass app geïnstalleerd, en ik zag dat ik daar een overzicht van mijn ritten kan bekijken. Echter, na een paar ritten zijn daar nog geen geregistreerde ritten zichtbaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik een rit registratie moet starten? Op de website van Ford en in de handleiding kon ik er niets over vinden.
Staat in de app zelf :). Als je naar "mijn account" > instellingen > ritopname toe gaat zou het daar ingeschakeld moeten worden. Bij de "Meer informatie over AppLink" knop zie je waar je aan zou moeten voldoen.

• HeleBoel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06:36
mrdemc schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:21:
[...]

Staat in de app zelf :). Als je naar "mijn account" > instellingen > ritopname toe gaat zou het daar ingeschakeld moeten worden. Bij de "Meer informatie over AppLink" knop zie je waar je aan zou moeten voldoen.
Bedankt, ik heb het gevonden. En meteen ook ingeschakeld. Er staat wel bij dat Android auto uitgezet moet worden. Wat voor consequenties heeft dat?

Edit: Ik heb zelf al even gezocht. Android auto is dat je je mobiel koppelt met de auto via USB of Bluetooth en dat dan je telefoon op het scherm in de auto komt. Ik weet niet of ik dat zou willen, dus voorlopig laat ik Android auto even uit staan.

[Voor 20% gewijzigd door HeleBoel op 20-11-2021 10:54]

• aapjuh99
  • Laatst online: 02-12 11:00
Samen met mijn pa zijn auto schoongemaakt, gekleid en in de glascoating gezet.

Het was hard nodig want de lak van de Ford Focus was al flink beschadigd en vervuild met teerpunten

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• aapjuh99
Zo inmiddels alweer 7100 kilometer op de klok met de FoMo sinds de aanschaf.

Hij vervalt erg goed en is mooi ingereden met de vakantiereis naar Spanje.

Het totaalverbruik staat nu op 1:17.3 en woon-werkverkeer is vaak 1:19. Hierbij moet ik toegeven dat ik rustig rijdt en veel gebruik maak van de accu.

Inmiddels heb ik de reverse-dip camera functie werkende gekregen en de zitposities gekoppeld aan de sleutels 😁

Sinds dat ik de glascoating heb ik aangebracht is het schoonmaken van de FoMo heerlijk simpel.. even met de hogedruk afspoelen en droogtrekken 😬

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Mooie auto’s heren! Of dames :*)

[Voor 25% gewijzigd door nielsicq op 20-11-2021 18:17]

wat niet past, wordt gelast!

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:57

Pixeltje

Woo-woohoo!

aapjuh99 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:47:
Zo inmiddels alweer 7100 kilometer op de klok met de FoMo sinds de aanschaf.

Hij vervalt erg goed en is mooi ingereden met de vakantiereis naar Spanje.

Het totaalverbruik staat nu op 1:17.3 en woon-werkverkeer is vaak 1:19. Hierbij moet ik toegeven dat ik rustig rijdt en veel gebruik maak van de accu.

Inmiddels heb ik de reverse-dip camera functie werkende gekregen en de zitposities gekoppeld aan de sleutels 😁

Sinds dat ik de glascoating heb ik aangebracht is het schoonmaken van de FoMo heerlijk simpel.. even met de hogedruk afspoelen en droogtrekken 😬

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijft een mooie auto. Hoe is het info/entertainment van binnen? De mondeo gaat al even mee maar wordt er wel eentje voor op mijn shortlist begin volgend jaar. Is de interface wen beetje logisch en vooral; snel?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• aapjuh99
Pixeltje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:45:
[...]

Blijft een mooie auto. Hoe is het info/entertainment van binnen? De mondeo gaat al even mee maar wordt er wel eentje voor op mijn shortlist begin volgend jaar. Is de interface wen beetje logisch en vooral; snel?
Dankjewel! 😳

Infotainment systeem werkt na de laatste update zeer goed! Ik heb enkele weken geleden hier een update gepost met details over de update (duurde echt lang). Interface is Sync 3.4 en werkt heel soepel zeker nu met een iPhone 12.

Met mijn iPhone SE (2016) had ik last van lag icm Apple CarPlay.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-12 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ben ook aan het kijken naar een PHEV, ik twijfel op dit moment voornamelijk tussen de Ford Kuga PHEV en de Hyundai Tucson PHEV. Ik heb inmiddels in beiden een proefrit mogen maken, qua soepelheid van rijden en stilte aan boord scoorde de Kuga het beste, maar op aantal andere vlakken (o.a. looks, infotainment systeem, 360 graden camera) spreekt de Tucson me meer aan, dus ik vind het erg lastig om een keuze te maken.

Wel dan een concrete vraag over de Kuga: bij de proefrit viel me op dat de gesproken instructies van de navigatie heel hakkelig klonken, alsof de stem af en toe haar zinnen niet volledig afmaakte of soms even haperde. Ik vraag me af of dit exemplarisch is of dat de navigatie altijd zo klinkt. Sowieso vond ik de navigatie er tov wat de Hyundai heeft nogal achterhaald uit zien, wat dat betreft lijkt de Kuga echt wel de mindere van de twee.

Wat me verder nog een beetje over de Ford doet twijfelen is de wisselende lange termijn ervaringen die je bijv. op autoweek.nl van gebruikers kunt vinden. Daar lees je toch relatief meer over problemen die mensen met van alles en nog wat op de lange duur hebben dan bij de Hyundai. Natuurlijk heeft elk merk zo zijn issues, maar komende van een Honda Insight (waar ik in bijna 12 jaar eigenlijk nooit problemen mee heb gehad) ben ik hier toch een beetje huiverig voor. Maar ik moet wel zeggen: qua rijden beviel de Kuga dan wel weer heel erg goed, met name de soepelheid van de motor(en) en de rust hebben een positieve indruk op mij gemaakt.

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04:00
Al mijn Fords hebben issues gehad, waren vaak wel op te lossen, behalve in voorlaatste Mondeo. Daar stond 235k op de teller dus toen maar ingewisseld ;).
Onze Fiesta heeft een kapotte turbo gehad bij de 70k, 7 maanden na aankoop, was ex lease dus waarschijnlijk is het onderhoud minimaal gedaan. Ondertussen staat er 190k op en geen issues meer gehad.
Ik vind Ford beter rijden dan een gemiddelde andere auto en zeker voor de prijs krijg je een auto waar veel opzit.

Persoonlijk vind ik het interieur van de Mondeo beter dan de huidige lijn Focus/Kuga. Nieuwe Focus lijkt wel iets beter.

In mijn Mondeo heb ik Sync 3 en nooit problemen ondervonden. Geen idee waarom je de navigatie zou gebruiken. Android/iOS icm Flitsmeister en TomTom werkt beter.

Zal morgen de Mondeo eens door de wasstraat halen en een foto maken.
Nu zelf opzoek naar een andere auto, maar voor D segment blijft het de mooiste auto. Alleen helaas moeilijk een versie te vinden zonder hybride. De snelheidsbeperking en kofferbak ruimte blijf ik een issue vinden.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
jasjenl schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:46:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een PHEV, ik twijfel op dit moment voornamelijk tussen de Ford Kuga PHEV en de Hyundai Tucson PHEV. Ik heb inmiddels in beiden een proefrit mogen maken, qua soepelheid van rijden en stilte aan boord scoorde de Kuga het beste, maar op aantal andere vlakken (o.a. looks, infotainment systeem, 360 graden camera) spreekt de Tucson me meer aan, dus ik vind het erg lastig om een keuze te maken.

Wel dan een concrete vraag over de Kuga: bij de proefrit viel me op dat de gesproken instructies van de navigatie heel hakkelig klonken, alsof de stem af en toe haar zinnen niet volledig afmaakte of soms even haperde. Ik vraag me af of dit exemplarisch is of dat de navigatie altijd zo klinkt. Sowieso vond ik de navigatie er tov wat de Hyundai heeft nogal achterhaald uit zien, wat dat betreft lijkt de Kuga echt wel de mindere van de twee.

Wat me verder nog een beetje over de Ford doet twijfelen is de wisselende lange termijn ervaringen die je bijv. op autoweek.nl van gebruikers kunt vinden. Daar lees je toch relatief meer over problemen die mensen met van alles en nog wat op de lange duur hebben dan bij de Hyundai. Natuurlijk heeft elk merk zo zijn issues, maar komende van een Honda Insight (waar ik in bijna 12 jaar eigenlijk nooit problemen mee heb gehad) ben ik hier toch een beetje huiverig voor. Maar ik moet wel zeggen: qua rijden beviel de Kuga dan wel weer heel erg goed, met name de soepelheid van de motor(en) en de rust hebben een positieve indruk op mij gemaakt.
De tucson heb ik ook gereden maar vond ik (fors) meer banden geluid geven. Verder is dat ook een hele mooie auto! Ik gebruik navigatie zonder gesproken tekst, dus ik weet niet zeker of dat altijd hakkelend gaat. In de praktijk is het ook vaak via CarPlay. In de tucson zou ik dat ook doen, maar de TomTom live is ook prima, die had ik mijn vorige auto. Maar ook hier, in de praktijk is het toch veelal CarPlay.

Doorslaggevend voor mij was het banden geluid en rijcomfort, beiden scoort de Kuga echt beter. Rust is inderdaad een treffende omschrijving.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

EiT schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:08: Alleen helaas moeilijk een versie te vinden zonder hybride. De snelheidsbeperking en kofferbak ruimte blijf ik een issue vinden.
Welke snelheidsbeperking? (Asking for a friend.. O-) )

• EiT
Pixeltje schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:35:
[...]

Welke snelheidsbeperking? (Asking for a friend.. O-) )
170km/uur. Voor Nederland maakt dat niet uit, maar ik rij meer in het buitenland. Verbruik is dan wel belabberd.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oh, dat gaat m niet worden dan. Alleen omdat ‘t hybride is?

• aapjuh99
EiT schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:14:
[...]

170km/uur. Voor Nederland maakt dat niet uit, maar ik rij meer in het buitenland. Verbruik is dan wel belabberd.
Dat is onjuist. Mijn Mondeo Hybrid zou gelimiteerd zijn op 189km/h maar op de teller haalt hij 200km/h in Duitsland.

De ruimte kofferbak is inderdaad iets minder maar een racefiets maatje 58 past er volledig in met de wielen gemonteerd

• aapjuh99
Pixeltje schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
Oh, dat gaat m niet worden dan. Alleen omdat ‘t hybride is?
De Mondeo Hybrid’s zouden gelimiteerd zijn op 189km/h.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn vorige hybride (een Niro) zou gelimiteerd zijn op 160, maar dat heb ik nooit echt gemerkt. Als je 190 kan, is dat toch verder prima?

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 30-11 01:49
Het schijnt een bekend issue te zijn bij Ford's maar ik heb het laatste jaar al 2 keer last gehad dat me ramen niet meer dicht gingen. (Kalibratie verkeerd?)
Raam dicht, daarna gaat die automatisch weer open en dan blijft hij op 10 cm hoogte staan.
Laatst heeft de ford dealer het opgelost maar ze wilden niet of de persoon in kwestie kon niet vertellen hoe ze het opgelost hebben. Ik heb nog gevraagd of ik het zelf op kon lossen, maar daar konden ze geen antwoord op geven.
Auto: Ford Focus MK4 (2019)
Weet 1 van jullie hoe dit zit en of ik het zelf kan doen in het vervolg?

Ik ben niet bang om gebruik te maken van de OBD2 port en FORScan. :)

[Voor 12% gewijzigd door ReTechNL op 22-11-2021 15:38]

• nielsicq
  • Niet online
ReTechNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:35:
Het schijnt een bekend issue te zijn bij Ford's maar ik heb het laatste jaar al 2 keer last gehad dat me ramen niet meer dicht gingen. (Kalibratie verkeerd?)
Raam dicht, daarna gaat die automatisch weer open en dan blijft hij op 10 cm hoogte staan.
Laatst heeft de ford dealer het opgelost maar ze wilden niet of de persoon in kwestie kon niet vertellen hoe ze het opgelost hebben. Ik heb nog gevraagd of ik het zelf op kon lossen, maar daar konden ze geen antwoord op geven.
Auto: Ford Focus MK4 (2019)
Weet 1 van jullie hoe dit zit en of ik het zelf kan doen in het vervolg?

Ik ben niet bang om gebruik te maken van de OBD2 port en FORScan. :)
Voor de Focus mk4 zijn updates uitgebracht voor de deurmodule om dit te verhelpen.

Opnieuw inleren kan door het raam helemaal naar beneden te doen en dan de schakelaar nogmaals naar beneden te doen daarna de schakelaar omhoog en vast houden tot je een klik hoor. Het raam is dan opnieuw ingeleerd. De ervaring leert dat dit niet altijd in een keer lukt.

• EiT
aapjuh99 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:09:
[...]

De Mondeo Hybrid’s zouden gelimiteerd zijn op 189km/h.
Verkoper zij toen de tijd 170km. Maar sowieso was het ook geen optie ivm de kofferbak ruimte.

[Voor 45% gewijzigd door EiT op 03-12-2021 14:03]

• Crawl NL
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:33

Anderhalve week geleden ook een Ford Kuga PHEV besteld. Op de foto een model die al verkocht was maar heb eenzelfde configuratie uitgekozen. Moet helaas nog wel even wachten. Vermoedelijke afleverdatum ligt rond Mei 2022.

Goed om te weten dat we vragen kunnen stellen aan real time gebruikers ;) Wat mij over de streep heeft getrokken is het rijgedrag, ruimte, elektrificatie (gedeeltelijk) en de fysieke knoppen (niet dat gepruts op een digitaal scherm).

Eerste vraag dan maar. Laad je de auto thuis? Zo ja, hoe?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yup, ik laat em thuis, gewoon aan het stopcontact. Ik heb een grote oprit, het stopcontact heeft een eigen groep dus dit is, voor nu, het makkelijkst. Uiteindelijk, als het salderen van de zonnepanelen minder wordt, wil ik wel overdag (en dus sneller) gaan laden, maar dat zie ik dan wel.

• skai21
Crawl NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]

Anderhalve week geleden ook een Ford Kuga PHEV besteld. Op de foto een model die al verkocht was maar heb eenzelfde configuratie uitgekozen. Moet helaas nog wel even wachten. Vermoedelijke afleverdatum ligt rond Mei 2022.

Goed om te weten dat we vragen kunnen stellen aan real time gebruikers ;) Wat mij over de streep heeft getrokken is het rijgedrag, ruimte, elektrificatie (gedeeltelijk) en de fysieke knoppen (niet dat gepruts op een digitaal scherm).

Huh, mei 2022. Van de kuga waren toch echt super veel voorraad modellen beschikbaar
Of is alles op de Ford website allemaal zo laat?

• aapjuh99
EiT schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:18:
[...]

Verkoper zij toen de tijd 170km. Maar sowieso was het ook geen optie ivm de kofferbak ruimte.

***members only***
Heb je al eens de top geprobeerd in Duitsland en gekeken waar het naaldje staat op de teller?

Mooie versie die Vignale. Klasse apart met die luxe stoelen 🤤

• Crawl NL
skai21 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:53:
[...]
Huh, mei 2022. Van de kuga waren toch echt super veel voorraad modellen beschikbaar
Wellicht dat dat het geval is. Mag best wat mij betreft ;)
ZieMaar! schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:43:
Yup, ik laat em thuis, gewoon aan het stopcontact. Ik heb een grote oprit, het stopcontact heeft een eigen groep dus dit is, voor nu, het makkelijkst. Uiteindelijk, als het salderen van de zonnepanelen minder wordt, wil ik wel overdag (en dus sneller) gaan laden, maar dat zie ik dan wel.
Is wel de goedkoopste manier om te beginnen. Ik zie mezelf daarentegen niet hannesen om elke keer die kabel 'op te bergen'. Ik krijg hier ook zonnepanelen, dus wellicht ook maar even afwachten wat ze van plan zijn zijn met de salderingsregeling.

Veel rijplezier in ieder geval met de auto.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daar zag ik ook tegenop, maar voor nu valt het heel erg mee. Maar goed, dat komt deels ook door het thuiswerken. Op mijn werk kan ik gratis aan de laadpaal.

Als alternatief had ik nog de optie om de laad kabel binnen op te hangen en alleen het gedeelte achter het ‘kastje’ naar buiten te doen, zodat er wel een kabel hangt. Heeft iemand in het thuisladen topic ook gedaan, zie Rwinio in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

• Crawl NL
Dat is wellicht ook nog wel een goed idee en zou in mijn geval ook nog wel kunnen werken. Jij weet vast hoe lang de kabel is van de Fords granny oplader waarbij ik ervan uit ga dat je de 'kast' hiervan kunt demonteren?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

skai21 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:53:
[...]

Toen ik onlangs in een Ford garage hier naar informeerde, kreeg ik hier een beetje vaag antwoord op, wat er eigenlijk op neer kwam dat die voorraad op de Ford website eigenlijk helemaal geen echte voorraad is. In hoeverre dit echt de waarheid is vraag ik me af, ik had sowieso niet echt een positieve indruk van deze verkoper (mij iets teveel zo'n typische zelf ingenomen auto verkoper).

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-12 10:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Crawl NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]

Ik laad thuis ja. Via een laadpaal aan de muur (is het dan wel een paal?;))
Ik moet wel zeggen dat de mijne zakelijk is, en dat thuis laden verplicht wordt gesteld.
In het begin vond ik het even wennen, elke keer de kabel uitrollen. Maar nu gaat het vanzelf.
Ik heb nog wel wat problemen met de App en de vertrektijden. Als ik 7 uur zeg, dan is het de ene keer 12 uur en de andere keer 23:00. Nu ik dit via de auto zelf heb ingesteld, is dat probleem verdwenen.

Ik heb voor dezelfde redenen de Kuga gekozen. Ik rij de Titanium X met het first edition pakket. Zitten leuke dingen in ;)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Heeft de Kuga als je de meest uitgebreide versie en pakketten hebt, eigenlijk ook een 360 graden camera view? Ik zie dat sommige uitvoeringen namelijk ook een front camera hebben, maar kun je dan bij het inparkeren ook een bovenaanzicht krijgen op het display? Of kun je alleen afzonderlijk een beeld naar voren en naar achteren zien?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat laatste @jasjenl . En 2 plaatjes vanuit de sensoren. Ik zal een foto voor je maken als je wilt?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

ZieMaar! schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:15:
Dat laatste @jasjenl . En 2 plaatjes vanuit de sensoren. Ik zal een foto voor je maken als je wilt?
Oh, dat zou wel fijn zijn, thx!

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-12 11:47
Beste tweakers, ik heb aan jullie de volgende vraag.

Afgelopen week heb ik afscheid genomen van mijn Chevrolet Tahoe. De 5.3 V8 dronk redelijk wat (1 op 4,5 / 5.5) en lustte alleen 98 (90 liter in totaal). Al met al toch 2 jaar met veel plezier in gereden en 20.000 km afgelegd.

Op dit moment pak ik de fiets naar werk maar ben ik al wel aan het rondkijken naar een andere auto. Ik heb drie kinderen in de leeftijd van 6, 4 en 2. Mijn keuze is eigenlijk gevallen op een Ford S-Max (2010, 2011,2012,2013) omdat deze drie volledige stoelen heeft op de tweede rij en je er kwa looks ook niet mee voor jan joker rijd (in Titanium S uitvoering erg geslaagd naar mijn mening). Daarnaast moet de auto ook onze caravan (1400kg beladen) prima kunnen trekken.

Het idee is om de auto te kopen en he-le-maal op te gaan rijden (minimaal 10 jaar) en nadien over te stappen op een elektrisch voertuig.

Nu komt de vraag, welke motorisering?:
  • 2.0 SCTI met 203pk
  • 2.0 TDCI met 163pk
  • 2.2 TDCI met 200pk
Ik heb de wegenbelasting, verzekering en de brandstofkosten voor 15k per jaar naast elkaar gezet voor bovenstaande 3 voertuigen maar het ontloopt elkaar niet veel. Wat je wint m.b.t. de wegenbelasting voor de benzine verlies je weer in brandstof kosten.

Jullie input word zeer gewaardeerd, waarvoor dank!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Crawl NL
@ZieMaar! Waar ik nog nieuwsgierig naar ben is hoeveel de Ford Kuga minimaal nodig heeft aan stroomsterkte om opgeladen te worden?

Onlangs heb ik vanuit een ander topic vernomen dat het niet vanzelfsprekend is dat bij een slimme laadpaal/zonnepanelen combinatie je direct de stroom uit de zonnepanelen kunt gebruiken. De zonnepanelen dienen een minimale stroomsterkte op te wekken om te laden. Dus opladen in de zomer zou dan wat makkelijker gaan dan in de wintermaanden.

Ben benieuwd wat de 'ondergrens' is van de Ford Kuga.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat weet ik niet. Ik laad nu gewoon op een stopcontact, dus 10A, omdat alles wat ik opwek rechtstreeks teruggaat en het moment dus niet uitmaakt. In de praktijk heb ik straks een dak met 4000Wp, dat zal snel voldoende zijn, maar mogelijk een terecht punt. Antwoord weet ik dus niet, helaas :).

• Crawl NL
ZieMaar! schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:59:
Dat weet ik niet. Ik laad nu gewoon op een stopcontact, dus 10A, omdat alles wat ik opwek rechtstreeks teruggaat en het moment dus niet uitmaakt. In de praktijk heb ik straks een dak met 4000Wp, dat zal snel voldoende zijn, maar mogelijk een terecht punt. Antwoord weet ik dus niet, helaas :).
Okay, dank je wel. Ik weet inmiddels dat je via het stopcontact laad maar wellicht was je hiervan op de hoogte ;)

Op dit moment inderdaad nog geen punt ivm salderen maar wie weet voor later. Daarom wil ik zeker zijn dat mocht ik toch voor een laadpaal/wallbox gaan ik zeker wil zijn dat mijn situatie (8 zonnepanelen) geschikt is om überhaupt stroom rechtstreeks van de panelen in de auto te stoppen. Zou voor mij in ieder geval de ideale toepassing zijn.

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-12 10:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Crawl NL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:20:
@ZieMaar! Waar ik nog nieuwsgierig naar ben is hoeveel de Ford Kuga minimaal nodig heeft aan stroomsterkte om opgeladen te worden?

Onlangs heb ik vanuit een ander topic vernomen dat het niet vanzelfsprekend is dat bij een slimme laadpaal/zonnepanelen combinatie je direct de stroom uit de zonnepanelen kunt gebruiken. De zonnepanelen dienen een minimale stroomsterkte op te wekken om te laden. Dus opladen in de zomer zou dan wat makkelijker gaan dan in de wintermaanden.

Ben benieuwd wat de 'ondergrens' is van de Ford Kuga.
Volgens mij 6A minimaal. Maar pin me er niet op vast.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Crawl NL
itsalwaysme schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:25:
[...]
Volgens mij 6A minimaal. Maar pin me er niet op vast.
Had je eerdere bericht volledig over het hoofd gezien. Dank voor je reactie.

Dus stel:

6A is de minimale stroomsterkte dan moeten de zonnepanelen dus minimaal 6A x 230V = 1380 watt leveren om dit over te brengen naar de auto? En als de opbrengst minder is dan 1380 watt dan laad de auto helemaal niet?

Sorry for the nOOb vragen maar ben een leek op dit gebied maar wil het wel heel graag begrijpen hoe het werkt :)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij kan je ook met loadbalancing het eventeel wel aanvullen, maar misschien is dat meer voor het laadpalen topic?

• Crawl NL
Je hebt gelijk, ik ga een beetje offtopic nu.

Ik zal eens gaan kijken wat loadbalancing kan betekenen in mijn geval. Dank in ieder geval.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@jasjenl niet de beste foto maar ff qua idee

• wuzzy
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 29-11 09:09
jasjenl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:17:
[...]

Toen ik onlangs in een Ford garage hier naar informeerde, kreeg ik hier een beetje vaag antwoord op, wat er eigenlijk op neer kwam dat die voorraad op de Ford website eigenlijk helemaal geen echte voorraad is. In hoeverre dit echt de waarheid is vraag ik me af, ik had sowieso niet echt een positieve indruk van deze verkoper (mij iets teveel zo'n typische zelf ingenomen auto verkoper).
Hier had ik ook last van toen ik mijn Puma wilde bestellen. Met name Van Mossel heeft een specifieke website voor voorraad en hier staan heel veel modellen op. Maar als je dan belt krijg je een antwoord als: "Ja dat is een 'te bestellen' auto, die hebben we niet zomaar staan.". Oftewel, ze zetten gewoon allerlei configuraties in de voorraad zodat je daar heen komt en dan is in ieder geval het contact gemaakt, de eerste stap voor de verkoop. Gewoon nepperij dus. Meerdere dealers doen dit maar mijn ervaring was specifiek met een van Mossel dealer en daar dus ook meteen klaar mee.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bedankt, duidelijk!
wuzzy schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:42:
[...]

Hier had ik ook last van toen ik mijn Puma wilde bestellen. Met name Van Mossel heeft een specifieke website voor voorraad en hier staan heel veel modellen op. Maar als je dan belt krijg je een antwoord als: "Ja dat is een 'te bestellen' auto, die hebben we niet zomaar staan.". Oftewel, ze zetten gewoon allerlei configuraties in de voorraad zodat je daar heen komt en dan is in ieder geval het contact gemaakt, de eerste stap voor de verkoop. Gewoon nepperij dus. Meerdere dealers doen dit maar mijn ervaring was specifiek met een van Mossel dealer en daar dus ook meteen klaar mee.
Ik zie bij sommige dealers wel echt foto's van auto's staan die ze duidelijk zelf hebben gemaakt, dus daar heb ik dan wat meer vertrouwen in. Maar wat jij hier noemt heb ik ook vaak zien langskomen inderdaad, dat zijn gewoon lokkertjes... Ik doelde echter op de website van Ford zelf (dus bijv wat je hier ziet. Volgens de dealer waar ik ben geweest zijn dus veel van die modellen helemaal niet echt zo snel beschikbaar als daar bij sommigen staat. In hoeverre dat dan waar is, weet ik niet en of je van Ford Nederland hier een duidelijk antwoord op gaat krijgen betwijfel ik ook. Die had ik namelijk een keer ergens anders een vraag over gesteld (namelijk wat precies het verschil is tussen de 2021 en 2022 modellen die ze op hun eigen voorraad lijst hebben staan) maar daar kreeg ik dan als antwoord op: dat soort vragen moet je aan de dealer stellen... Lekker behulpzaam dus.

Overigens las ik vandaag dit nieuwsbericht hetgeen me eigenlijk wel heeft doen besluiten dat nu nog een 'oud' model Kuga bestellen niet iets is dat ik nog zou willen doen. Want dan heb je net een nieuwe auto en is ie eigenlijk al meteen weer 'verouderd'...

[Voor 73% gewijzigd door jasjenl op 24-11-2021 15:14]

• skai21
Vanmiddag proefrit gemaakt in de Kuga PHEV, en was eigenlijk direct verkocht. Heb vorige week proefgereden in een Tiguan eHybrid en deze auto is zo veel rustiger qua gedrag en comfort.
Ik ga a.s. maandag denk ik een Kuga PHEV ST-Line X met winter en assistance pack bestellen in agate Black met 19" i.p.v. de standaard 18" .

Iemand nog opties die ik zeker niet moet vergeten?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb een Vignale, dus heb alle opties, maar welke opties heb je nog bij de st line x? Stoelverwarming wellicht? Wat assistentie?

• skai21
ZieMaar! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:23:
Ik heb een Vignale, dus heb alle opties, maar welke opties heb je nog bij de st line x? Stoelverwarming wellicht? Wat assistentie?
Er zit heel weinig verschil tussen een vignale en ST-Line-X, bij vignale zit standaard het winter pakket erbij in. Verder zit daar geloof ik het Headup Display inbegrepen en vooral wat dingen chic i.p.v. sportief.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
skai21 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:25:
[...]

Er zit heel weinig verschil tussen een vignale en ST-Line-X, bij vignale zit standaard het winter pakket erbij in. Verder zit daar geloof ik het Headup Display inbegrepen en vooral wat dingen chic i.p.v. sportief.
Ik zit ff te kijken maar t maakt weinig uit. Grootste verschil (voor mij doorslaggevend) waren de betere stoelen en dan met name het stoelgeheugen :).

• skai21
ZieMaar! schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:29:
[...]

Ik zit ff te kijken maar t maakt weinig uit. Grootste verschil (voor mij doorslaggevend) waren de betere stoelen en dan met name het stoelgeheugen :).
Dat heeft een ST-Line-X toch ook gewoon? Zitten ook gewoon 10 weg elektrisch verstelbare stoelen in. Enige verschil is memory dan denk ik. Verder zijn het volgens mij dezelfde stoelen.
Maar goed, het is denk ik vooral een design / smaak kwestie. Ik vind het als vignale zelf net iets te rond. De ST-LINE-X maakt hem net wat sportiever.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet t niet exact meer. Maar dat geheugen was voor mij belangrijk. De ST Line ziet er sportief uit, de Vignale chique. Denk dat het grootste verschil is, qua pakketten is bijna hetzelfde te kiezen idd.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

De ST Line zou een iets sportievere en lagere wielophanging moeten hebben, maar ik heb ergens gelezen dat de laatste versies van de ST Line Kuga's dat verschil niet meer hebben. Verder is het vooral dan de styling en de Vignale is idd de enige die stoel/spiegel geheugen heeft.
Als ik een Kuga had gekozen, zou ik ivm dat laatste ook voor de Vignale zijn gegaan, alhoewel ik qua styling de ST Line wat mooier vind. Ik ben overigens toch voor een Hyundai Tucson gegaan, overall sprak die ons toch net wat meer aan, maar het was een close call met de Kuga :)

• skai21
Ik heb de offerte / bestelling zojuist naar de Leasemaatschappij gedaan, ik ben benieuwd wat de levertijd wordt :)

• Kraz

Kraz

Saving the world

Kraz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:15:
[...]

[USB]
- SyncMyRide
- autoinstall.lst
- DONTINDX.MSA

XML:
1
2
3
4
5
6

[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = 1U5T-14G421-BAH

Iemand nog tips?

Even mezelf quoten, mocht iemand anders tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door de 'Interrogator' te gebruiken van Ford en deze een nieuwe LOGbestand te laten aanmaken.
Deze is te downloaden van hun website onder het kopje "Problemen bij het maken van een logbestand"

Nadat het nieuwe logbestand was aangemaakt, kon ik deze wel normaal uploaden naar de website en vervolgens stond netjes de update klaar van 23GB. :9

Die duurde even met installeren, maar ik ben nu volledig up-to-date. :)

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-12 15:02
Ik zag zojuist toen ik de ford pass opende dat er een service actie open staat voor mijn Focus(2019 1.5 120pk diesel). De motorregeling zou opnieuw geprogrammeerd moeten worden.

Heeft iemand dit al laten doen en/of meer informatie?

• Crawl NL
jasjenl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:47:
De ST Line zou een iets sportievere en lagere wielophanging moeten hebben, maar ik heb ergens gelezen dat de laatste versies van de ST Line Kuga's dat verschil niet meer hebben.
Bron?

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-12 19:21
Ik heb sinds kort mijn FoFo Futura ingeruild voor een 10 jaar nieuwere FoFo Edition Plus. Deze staat op zomerbanden, en ik wil graag weer GoodYear Vector 4Seasons G3 sneeuwbanden hebben.
Nu schrok ik nogal van de prijs: deze kosten ruim het dubbele van mijn vorige banden, terwijl ze maar een klein stukje groter zijn. Momenteel zit er 215/55 R16 op.
Nu zie ik dat deze bandjes in maat 205/55 R16 in totaal 190 euro goedkoper zijn, en dat vind ik veel geld voor 1 cm verschil. Kan ik dit straffeloos vervangen (op dezelfde velgen)? Ze zijn ook nog eens 1 dB stiller.

[Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 02-12-2021 17:11]

• nielsicq
  • Niet online
Kijk even of er een sticker bij je tankklepje zit of bij het openen van de bestuurderdeur. Volgens mij is 205/55R16 ook een maat die Ford goed keurt.
Je krijgt natuurlijk een kleine afwijking in de teller.

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-12 18:18
Ik heb ooit deze tabel gevonden toen ik zocht naar een antwoord op dezelfde vraag en die komt tot nu toe aardig uit is mijn ervaring. https://i.stack.imgur.com/jHVET.png
Ervan uitgaande dat ze met je huidige velgen niet extreem laag zijn gaan zitten, zou het wel moeten kunnen. Je zou voor de zekerheid je velgmaat kunnen bekijken, die kun je waarschijnlijk ergens in de binnenkant van een velg wel vinden.

Wel rekening houden met een tellerafwijking, want vanwege de lagere breedte van je band wijzigt ook de hoogte (omdat de 55% wel hetzelfde blijft) en daarmee het loopvlak dus een stukje korter wordt.

[Voor 17% gewijzigd door toimoi op 02-12-2021 17:20]

• RemcoDelft
Dank je @nielsicq, het kan zo simpel zijn. Op het stickertje staan inderdaad zowel 205 als 215 breedte vermeldt.
Voor de tellerafwijking kom ik op 10*0,55/(16*25,4/2+215*0,55)=1,7%. 107 op de teller i.p.v. 105 bij 100 op de GPS dus, daar kan ik mee leven.

@toimoi Ik kan de velgbreedte niet eenvoudig meten, uitgaande van 7.0" zou het geen probleem moeten zijn.

[Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 02-12-2021 17:24]

• nielsicq
  • Niet online
@RemcoDelft
Je gaat toch de banden monteren op de huidige (originele) velgen?
Dan hoef je de velgen ook niet op te meten.

• RemcoDelft
Ervanuitgaande dat de velgen origineel zijn: ja.

• nielsicq
  • Niet online
Even op gaspedaal kijken of andere focussen Edition plus dezelfde velgen hebben.
Zit in ieder geval 16 inch standaard onder.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik meen ergens op autoweek.nl, maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden. Als ik het nog tegenkom, zal ik het hier wel laten weten.

• EiT
Mijn keuze voor de Kuga stond redelijk vast tot ik voor de 3e keer was gaan kijken met mijn vrouw. Toen ik vanuit de ST-X weer in mijn Mondeo stapte voelde ik toch wel direct het verschil in interieur en besloten het toch niet te doen. Ik heb deze “focus” interieur al vanaf dag 1 niets gevonden. Nu komt er waarschijnlijk volgend jaar een interieur update en zullen we nog eens kijken, vrouw is ook aan een andere auto toe.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee