Toon posts:

Het grote Ford topic

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 17:09
stervis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:31:
Iemand ook een idee waar ik iets van changelogs kan vinden van de laatste updates?

Bijvoorbeeld na maanden van een update die niet wilde installeren net een map update van 22gb geïnstalleerd Map_23667292796_Update.

Ben toch wel benieuwd wat het allemaal omvat.
F10 kaarten denk ik, verder zijn er geen changelogs (want die leest toch niemand :P )

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-12 19:10
SniperGuy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:58:
[...]

F10 kaarten denk ik, verder zijn er geen changelogs (want die leest toch niemand :P )
Klopt.

Maar het valt mij nog steeds op dat de verkeersboordherkenning vaak nog de verkeerde snelheid weergeeft e.d. - had gehoopt dat dit inmiddels was opgelost.

Moo, I say.

• Aziraphale
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:53
stervis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:25:
[...]

Klopt.

Maar het valt mij nog steeds op dat de verkeersboordherkenning vaak nog de verkeerde snelheid weergeeft e.d. - had gehoopt dat dit inmiddels was opgelost.
Nope, dat is en blijft een drama. Ik heb zelfs verschil tussen de snelheidsaanduiding in de navigatie en op het dashboard.

3120WP Omnik, 4825WP SolarEdge en verwarmen met een Elga.

• stervis
Aziraphale schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:27:
[...]

Nope, dat is en blijft een drama. Ik heb zelfs verschil tussen de snelheidsaanduiding in de navigatie en op het dashboard.
Ik dus ook. Een grote update, maar niet groot genoeg om Android Auto aan de kant te schuiven >:)

En ik heb laatst maar eens met een ODM dongle lopen klooien om AutoLock aan te zetten. Alleen jammer dat je de snelheid niet kan aanpassen. Lock gaat pas af op 21 km per uur.

Moo, I say.

• Aziraphale
stervis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:03:
[...]

Ik dus ook. Een grote update, maar niet groot genoeg om Android Auto aan de kant te schuiven >:)

En ik heb laatst maar eens met een ODM dongle lopen klooien om AutoLock aan te zetten. Alleen jammer dat je de snelheid niet kan aanpassen. Lock gaat pas af op 21 km per uur.
Klopt. En er zijn nog veel meer leuke dingen die je met een OBD2 stekker en Forscan aan kunt zetten. 😊

• stervis
Aziraphale schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:05:
[...]

Klopt. En er zijn nog veel meer leuke dingen die je met een OBD2 stekker en Forscan aan kunt zetten. 😊
Tell me. Tell me :P Het is wel een lease bak

Moo, I say.

• Aziraphale
stervis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:07:
[...]

Tell me. Tell me :P Het is wel een lease bak
Heb je een Mk4? Ik heb bij de mijne (een Trend Business) snelheid in de navigatie, dubbele verkeersbordherkenning, driver alert, verwarmd stuurwiel en stoelen in Sync, Ford Performance splash screen, uitgebreid alarm en geluid bij afsluiten aangezet. Automatisch grootlicht staat nog op de planning. Verder zijn er ook nog zaken mogelijk zoals climate control bediening via Sync, maar daar heb ik de juiste hardware niet voor.

• stervis
Aziraphale schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:16:
[...]

Heb je een Mk4? Ik heb bij de mijne (een Trend Business) snelheid in de navigatie, dubbele verkeersbordherkenning, driver alert, verwarmd stuurwiel en stoelen in Sync, Ford Performance splash screen, uitgebreid alarm en geluid bij afsluiten aangezet. Automatisch grootlicht staat nog op de planning. Verder zijn er ook nog zaken mogelijk zoals climate control bediening via Sync, maar daar heb ik de juiste hardware niet voor.
Ik heb een Ford Fiesta Vignale Mk8.

Moo, I say.

• Rocketman
  • Laatst online: 03-12 15:44
[quote]SniperGuy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:58:
[...]

[Voor 64% gewijzigd door Rocketman op 21-09-2021 21:30]

• Aziraphale
stervis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:23:
[...]

Ik heb een Ford Fiesta Vignale Mk8.
Dan zou je hier eens kunnen kijken: https://forum.fiestaclub....esta-mk8-via-ucdsforscan/

• SniperGuy
Aziraphale schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:27:
[...]

er is verschil tussen verkeersbordherkenning en snelheidsweergave: voor die eerste kijkt de camera naar de bebording, voor de 2e komt dat gewoon uit de DB van je navi :)
Met forscan kan je aanpassen welke leading is :)

• Aziraphale
SniperGuy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:42:
[...]

er is verschil tussen verkeersbordherkenning en snelheidsweergave: voor die eerste kijkt de camera naar de bebording, voor de 2e komt dat gewoon uit de DB van je navi :)
Met forscan kan je aanpassen welke leading is :)
I know, maar dan nog. Standaard is de camera leading en krijg je navigatieinfo als de camera niks heeft geregistreerd. Dat registreren door de camera gat prima, maar schakelt na een bepaalde tijd terug naar de navigatieinfo en dan zit er soms nog steeds verschil tussen dashboard en navigatie. Het lijkt wel alsof daar verschillend gegevens voor gebruikt worden.

• Dylan93
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-12 14:52
stervis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:03:
[...]

Begrijp ik goed dat ik hiermee dus automatisch op slot zetten van de auto aan kan zetten? Ik heb ook een private lease Ford Fiesta met vrijwel alle opties en vind het bijzonder dat deze mogelijkheid er niet in zit...

• stervis
Dylan93 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:39:
[...]

Begrijp ik goed dat ik hiermee dus automatisch op slot zetten van de auto aan kan zetten? Ik heb ook een private lease Ford Fiesta met vrijwel alle opties en vind het bijzonder dat deze mogelijkheid er niet in zit...
Klopt. Zodra ik 21 km per uur rijd, gaan de deuren op slot. En dit is een standaard beschikbare instelling in het menu voor alle Ford's buiten Nederland of Europa had ik begrepen...

Moo, I say.

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-11 14:26
Kort vraagje, kan de navigatie SD-kaart zelf ook gemaakt/geüpdatet worden? Nu zit er een kaart uit 2015 in. (gaat om een Ford Fiesta 2016 met sync1.1).

Rijd zelf al jaren met google maps op mijn mobieltje en vind 50 euro voor een map update in de auto zelf wat prijzig.

• Luuuk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 30-11 00:04
Sinds 2 maanden rijden wij in deze 2008 Ford Mustang 4.0 V6 rond. Het mag dan wel niet meer de nieuwste zijn, maar echt. Wat, een, auto. :9~

We wisten al heel lang dat we een Mustang uit de serie van 2005 - 2014 wilden hebben, en toen begon de zoektocht. :+ Duidelijk was dat we een Convertible wilden, en een V6 om het qua verbruik nog een beetje leuk te houden voor dagelijks gebruik. Daarnaast was ABS een must (geloof het of niet, maar dat was destijds slechts een optie voor deze auto :') ), leren bekleding, boordcomputer en het premium audiosysteem stonden ook hoog op het lijstje. Lastige combi, bleek al snel.

Toen ik na een halfjaar zoeken bijna de hoop had opgegeven, dook een advertentie uit Zuid-Duitsland op waarin deze werd aangeboden. Perfect! Prijs was netjes, keurig onderhouden, weinig km's, en voorzien van alle opties waarmee je een V6 destijds kon krijgen. En wow, die kleur... Het was wel duidelijk dat dit hem zou worden. En na een wat stroperig verlopen importproces, staat hij eindelijk voor de deur. Voor mij een jongensdroom die is uitgekomen!

Wat nog wel op het verlanglijstje staat, is dat de achterlichten weer naar origineel worden teruggebouwd. In Duitsland mag je niet met rode richtingaanwijzers rijden voor de TÜV keuring, dus worden bij dit type Mustang vaak de achteruitrijlichten tot richtingaanwijzers gepromoveerd, en is er onder de achterbumper een wit lampje geknutseld. Tja. :D

[Voor 8% gewijzigd door Luuuk op 25-09-2021 01:15]

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03-12 11:03
Sinds eind juni onderstaande Focus in ons bezit als gezinswagen (gekocht als stockwagen), en ik had nog een ervaring beloofd. Intussen 7.500 km waaronder een reis naar Italië afgelopen zomer;

Ford Focus ST-Line 1.5 Ecoboost 182 pk A8

Komende van een Focus Titanium 2.0 TDCI M6 uit 2013 die eigenlijk nog prima reed ondanks 220.000 km, was vooral de nood aan extra ruimte (omwille van gezinsuitbreiding) doorslaggevend om hem toch te vervangen. En dat verschil is groot, niet enkel omwille dat het een break betreft met dus een veel grotere koffer, het nieuwe model is sowieso veel ruimer in het interieur dan het vorige. Echt zeer comfortabel om op reis te gaan.

De performance dan, ik was tevreden dat ik deze wagen gevonden had in de 182 pk uitvoering, want dat was toch mijn belangrijkste eis. De combinatie met de automaat maakt het een heerlijke auto die heel relaxed vlot kan rijden, en toch nog een massa vermogen achter de hand heeft voor wanneer je dit eist. Volgeladen op de autobahn even hernemen van 120 km/u naar 160 km/u, geen moeite mee. Italiaanse bergweggetje lekker strak insturen (het is tenslotte een Focus) en dan uit accelereren, heerlijk gewoon. De sportophanging en 18" velgen maken het geheel sportief sturend, maar is niet te extreem voor dagelijks gebruik. Enkel bij erg slecht wegdek krijg je het wel meer te verduren dan je op dat moment zou willen.

Ik heb lang getwijfeld over de automaat, en daar ben ik formeel in; een absolute meerwaarde. Even leren omgaan met je gasrespons en dan gaat dat prima, kan je zelf niet beter. Het is wel geen supersnelle sportautomaat dus als je werkelijk elke dag tot het uiterste gaat op vlak van sportief rijden ben je met een manueel misschien nog beter af. Daar tegenover staat dat ik veel meer vertrouwen heb in de duurzaamheid van deze conventionele automaat met koppelomvormer dan die supersnelle DSG's en anderen.

Huidig verbruik dan nog, 7,0 liter per 100 km dus dat zal 1 op 14 zijn zoals jullie in Nederland zeggen. Ben ik best tevreden mee voor een auto van dit formaat en vermogen. Ik tank wel enkel E5 benzine met 98 octaan gezien we hier met onze Ford Fiesta EcoBoost ook een betere ervaringen mee hebben dan met E10 met 95 octaan. Uiteraard is een benzine erg variabel gezien de omstandigheden, op de autosnelweg kan je er een litertje vanaf doen, en in de stad eentje erbij.

Gamertag: I Darks I

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SniperGuy
RozeDwergbanaan schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:15:
Kort vraagje, kan de navigatie SD-kaart zelf ook gemaakt/geüpdatet worden? Nu zit er een kaart uit 2015 in. (gaat om een Ford Fiesta 2016 met sync1.1).

Rijd zelf al jaren met google maps op mijn mobieltje en vind 50 euro voor een map update in de auto zelf wat prijzig.
Ja dat kan, alleen moet de CID (?) aangepast worden van de SD kaart en dat kan niet zomaar bij iedere SD kaart.
Dan is het een kwestie van CID van de SD kaart veranderen in de juiste en van het Illegale internet de juiste kaartversie downloaden en erop zetten :)
Het kan zijn dat je tever achterloopt en eerst nog een tussentijdse versie erop moet zetten.
Bij gebrek aan kennis (linux), middelen (CID changable SD kaart) zou ik voor 14 euro op ebay een SD kaartje kopen met de laatste versie.

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-12 11:47
Hallo!

Ben mij momenteel aan het orienteren op een andere auto en heb eerlijk gezegd mijn zinnen gezet op een tweede hands Ford S-Max Titanium S met de 2.2 liter TDCi met 200pk.

Nu ben ik op zich nooit zo bang voor het aanschaffen van een goed gebruikt exemplaar (mits goed onderhouden) met 200k - 220k op de teller.

Mijn vraag is of deze 2.2 liter diesel een betrouwbare motor is? Hoeveel kilometer lopen deze blokker normaliter met goed onderhoud?

Hartelijk dank!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wobbit schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:40:
Hallo!

Ben mij momenteel aan het orienteren op een andere auto en heb eerlijk gezegd mijn zinnen gezet op een tweede hands Ford S-Max Titanium S met de 2.2 liter TDCi met 200pk.

Nu ben ik op zich nooit zo bang voor het aanschaffen van een goed gebruikt exemplaar (mits goed onderhouden) met 200k - 220k op de teller.

Mijn vraag is of deze 2.2 liter diesel een betrouwbare motor is? Hoeveel kilometer lopen deze blokker normaliter met goed onderhoud?

Hartelijk dank!
Volgens mij is dat een Peugeot/HDi blok, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet.

Ze zijn vrij weinig verkocht en er is ook nog een 175pk versie. Ook geleverd in de Mondeo. Voor zover ik weet prima betrouwbaar en vlot. Wel even opletten met roetfilter, verstuivers en koppeling/dubbelmassa vliegwiel, zoals bij alle diesels met die kilometerstanden.

Verder een zalige auto zo'n S-Max!
Wij zijn inmiddels met de 4e bezig, wel van de laatste generatie inmiddels (2015-heden).

• aapjuh99
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 02-12 11:00
Ik ben net gecontacteerd door de Ford-dealer. Ik mag mijn Ford Mondeo Wagon ST-Line a.s. donderdag ophalen!

Dat worden twee slapeloze nachten.. oOo

Edit:

Om te janken dit. Ik werd vanochtend gebeld dat het kenteken nog niet is binnengekomen :'(

[Voor 25% gewijzigd door aapjuh99 op 07-10-2021 11:36]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• SniperGuy
aapjuh99 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:54:
Ik ben net gecontacteerd door de Ford-dealer. Ik mag mijn Ford Mondeo Wagon ST-Line a.s. donderdag ophalen!

Dat worden twee slapeloze nachten.. oOo

Edit:

Om te janken dit. Ik werd vanochtend gebeld dat het kenteken nog niet is binnengekomen :'(
Groene platen van de dealer lenen tot het kenteken binnen is :P

• aapjuh99
SniperGuy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Groene platen van de dealer lenen tot het kenteken binnen is :P
Kon dat maar! :9

Het mannetje van dealer wist mij te vertellen dat er een probleem is met de uitlevering van de kentekenplaten. Hij zei dat de v/d week wel nog kentekenplaten hadden ontvangen voor een andere Mondeo, maar hij wist mij niet te vertellen waar het aan lag.

Ik ben benieuwd, de vakantie eind oktober naar Spanje staat al gepland met de Mondeo zodat hij gelijk goed is ingereden... O-)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• SniperGuy
aapjuh99 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Kon dat maar! :9

Het mannetje van dealer wist mij te vertellen dat er een probleem is met de uitlevering van de kentekenplaten. Hij zei dat de v/d week wel nog kentekenplaten hadden ontvangen voor een andere Mondeo, maar hij wist mij niet te vertellen waar het aan lag.

Ik ben benieuwd, de vakantie eind oktober naar Spanje staat al gepland met de Mondeo zodat hij gelijk goed is ingereden... O-)
Raar: een kenteken kan je bij iedere Brezan of kentekenplaatboer laten fabriceren :F

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-12 13:22
SniperGuy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Raar: een kenteken kan je bij iedere Brezan of kentekenplaatboer laten fabriceren :F
Maar dat is geen officiële. Je achterste nummerplaat heeft in België een waarmerk van de DIV (dienst inverkeerstelling)en is officieel. is dat in Nederland niet?

• SniperGuy
stijn014 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:43:
[...]

Maar dat is geen officiële. Je achterste nummerplaat heeft in België een waarmerk van de DIV (dienst inverkeerstelling)en is officieel. is dat in Nederland niet?
Hier in NL is het een kwestie van langs de platenbakker gaan en platen maken terwijl je wacht. Echtheidskenmerken worden erin ter plekke ingebakken :)

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
SniperGuy schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

De dealer moet natuurlijk wel kentekengegevens verstrekt krijgen van de importeur/RDW anders kun je ook geen platen drukken ;)

wat niet past, wordt gelast!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

nielsicq schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

De dealer moet natuurlijk wel kentekengegevens verstrekt krijgen van de importeur/RDW anders kun je ook geen platen drukken ;)
Denk dat dit aan de hand is.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• aapjuh99
JohanKupers schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Denk dat dit aan de hand is.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik bel einde v/d week nogmaals als er geen update is.

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:06
Darks schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:48:

Huidig verbruik dan nog, 7,0 liter per 100 km dus dat zal 1 op 14 zijn zoals jullie in Nederland zeggen. Ben ik best tevreden mee voor een auto van dit formaat en vermogen. Ik tank wel enkel E5 benzine met 98 octaan gezien we hier met onze Ford Fiesta EcoBoost ook een betere ervaringen mee hebben dan met E10 met 95 octaan. Uiteraard is een benzine erg variabel gezien de omstandigheden, op de autosnelweg kan je er een litertje vanaf doen, en in de stad eentje erbij.
Dat doe je heel netjes! Ik heb in Nederland testritten gedaan met de 150 pk automaat en ik schrok van het verbruik. Hoger dan de handbak met 182 pk, die ik uiteindelijk gekozen heb. Voor de rest erg herkenbaar in ervaring. Na 2,5 jaar en 60.000 km elke keer weer een glimlach als ik (te) hard een bocht pak en de achterkant los komt als je even lift :+

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-11 20:28
Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Dat doe je heel netjes! Ik heb in Nederland testritten gedaan met de 150 pk automaat en ik schrok van het verbruik. Hoger dan de handbak met 182 pk, die ik uiteindelijk gekozen heb. Voor de rest erg herkenbaar in ervaring. Na 2,5 jaar en 60.000 km elke keer weer een glimlach als ik (te) hard een bocht pak en de achterkant los komt als je even lift :+
Ik heb de 150pk met automaat (oktober ‘19 en ca 50k totaal)
Wegens werk alleen veel stadsverkeer. Verbruik staat rond 7/8 liter op de 100.
Alleen de beheersing van de rechtervoet is zo lastig :+
Blijft een heerlijke auto :P

• aapjuh99
Morgenmiddag poging #2 om de auto op te halen. Inmiddels is het kenteken bekend en heb ik vanochtend voor de zekerheid nog nagevraagd of de afspraak morgen echt doorgaat.

Ben benieuwd! Foto's volgen :)

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-12 13:28
Wat vinden jullie van de nieuwe facelifts van de Fiesta en Focus?
Wat mij betreft compleet onnodig en het verplaatsen van het logo naar de grille is wennen.
De voorkant van de focus is wel gaaf, maar de oude was veel meer een focus en minder anoniem. Het lijkt nu net een Leon.

Daarnaast de integratie van de temperatuur naar een touchscreen, dus minder knoppen. Lijkt mij echt een waardeloze vooruitgang.

https://www.autoblog.nl/n...ieuwe-neus-en-48v-1044524

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03-12 18:52
Lightning89 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:51:
Wat mij betreft compleet onnodig en het verplaatsen van het logo naar de grille is wennen.
De voorkant van de focus is wel gaaf, maar de oude was veel meer een focus en minder anoniem. Het lijkt nu net een Leon.

Daarnaast de integratie van de temperatuur naar een touchscreen, dus minder knoppen. Lijkt mij echt een waardeloze vooruitgang.

Ten aanzien van de Sync4 integratie van de knoppen voor de klimaat, kan ik uit ervaring spreken dat het in het begin wat omslachtig is maar het went vrij snel wanneer je weet wat waar zit. Die onderste balk is altijd in beeld en bij ons (Ford Mustang Mach-e) kan ik met een simpele handeling de rest van het menu tevoorschijn toveren met een enkele knop. Ik zie dat hier, op de foto's, dat eigenlijk alles altijd in beeld is. Hoogstens dat de temperatuurbalk groter wordt bij bediening en het uitblaaskeuze instellingen groter kan worden.

Ben benieuwd of ze begin '22, daadwerkelijk kunnen gaan leveren zoals in het artikel staat. Levertijd nieuw bestelde Focus was een maand of 2 terug nog 9 maanden...

[Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 14-10-2021 17:54]

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-12 16:49

Die neus is wel echt een varkenssnuit. Stuk minder mooi. Koplampen lijken erg veel op de Hyundai i30. ST en ST line ogen minder sportief van voren. Erg jammer maar de massa wil nu eenmaal denken in een hoge auto te zitten en dan effect wordt wel bereikt met zo'n pompeuze hoge neus.

Het interieur is met de stoel designs er op vooruit gegaan. Dat scherm ziet er ook mooi uit. Zo lang er te allen tijde grote touch elementen in beeld zijn voor de temperatuur is het prima toch. Ik zie nog fysieke knoppen voor bijvoorbeeld ruit verwarming denk ik.

• Aziraphale
Ik loop er niet warm voor. Het idee achter de facelifts snap ik wel, kijkend naar de Puma en Kuga, maar ik vind beide auto's er niet mooier op geworden.

• aapjuh99

Eindelijk mijn eerste auto mogen ophalen. Wat een bakbeest🙈

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-12 13:22
Ik vind de Fiesta veel molliger overkomen. Niet echt een verbetering

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

aapjuh99 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie uitvoering, hoe bevalt de hybrid aandrijflijn? Ik wissel van werkgever binnenkort en ben in de markt voor een andere auto. Heb nu een 2l diesel focus mk4 , misschien een maatje groter gaan..

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• GekkeRipper
aapjuh99 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie auto en spec! Zeker voor een eerste auto een flinke bak.

• aapjuh99
Pixeltje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

Mooie uitvoering, hoe bevalt de hybrid aandrijflijn? Ik wissel van werkgever binnenkort en ben in de markt voor een andere auto. Heb nu een 2l diesel focus mk4 , misschien een maatje groter gaan..
Ik heb vanmiddag een mooie rit vanuit Dordrecht naar mijn ouders (Venlo) gereden, waarvan grotendeels file en het is een genot. Hij rijdt zo rustig. Gemiddeld 1 op 20 deze rit.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-12 19:21
Net als veel andere auto's tegenwoordig is de voorbumper grotendeels verdwenen. Ooit was een bumper bedoeld om te bumpen, als er nu iemand tegenaan rijdt is meteen je grill kapot.

• aapjuh99
Ik heb een vraag rondom het omlaag kantelen van je achteruitkijkspiegel.

Als ik de voglende handleiding moet geloven, moet ik eerst een spiegel 'selecteren', waarna ik de automaat in R moet zetten om de spiegel te kantelen, echter gebeurd dit niet.

https://www.fordserviceco...f&vFilteringEnabled=False

Iemand ervaring met het kantelen van de achteruitkijkspiegel op een Ford?

• wuzzy
  • Laatst online: 29-11 09:09

Ik vind het geen verbetering, ik vond de oude neus veel sportiever ogen en direct herkenbaar in het verkeer. De facelift is veel minder uniek. De focus vind ik nog wel mooi ogen maar de Fiesta niet. De Fiesta vond ik altijd een B-segmenter die ver boven de anderen in het segment stond qua uiterlijk en rijgedrag, met deze nieuwe neus valt hij zo weg in het segment. Gelukkig heb ik een Puma ST-line in de bestelling staan, die is nog wel mooi :)

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:06
Die nieuwe neus is een soort mix tussen een Seat Leon en een Hyundai i30. Niet per se een verbetering.

En dat veeeuuull te grote scherm in het midden, jezus. Het interieur is ten opzichte van de concurrenten echt wel ouderwets en bijna ondermaats, maar zo'n giga scherm is ook niet de beste quick fix daarvoor.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 00:26

amphora

Websites & Fotografie

Ik zie overigens niets over facelift fiesta?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, MacBook Pro 15" Retina

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

amphora schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Ik zie overigens niets over facelift fiesta?
Link onderaan die pagina: https://www.autoblog.nl/n...el-meer-kracht-st-1037571

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 03-12 19:34
Ik maak daaruit op dat het multimediascherm bij de fiesta hetzelfde blijft, en niet zoals bij de focus veel groter wordt

• RemcoDelft
Ik heb een Ford Focus 1.0 EcoBoost 125PK Edition Plus (2014) gekocht, en kan hem over 2 weken ophalen.
Echter, nu slaat de twijfel toe over de versnellingsbak: de auto rijdt prima, maar als ik de auto in z'n 3 zet, "schiet" de versnellingspook erin. Het is alsof er een veer aan zit die hem na een klein zetje verder trekt.
Ik dacht tijdens de proefrit dat het een feature is, om te voorkomen dat de auto niet helemaal in de versnelling zit. Bij de andere versnellingen viel het me niet direct op (en ik kan het dus over 2 weken pas testen), dus vandaar mijn vraag: is dit normaal?
Ik kan me niet herinneren dit ooit bij een andere auto te hebben meegemaakt, en heb wel 6 maanden Bovag garantie.

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 03-12 12:09

Ankh

|Proud dad of Bart

Aangezien het weer wat regent en ik weer wat meer bij klanten kom. Viel mij vandaag ineens op (na 2-3 jaar rijden in een Ford Focus), dat als de ruitenwissers aanstaan en je de auto uitzet, dat de ruitenwissers niet terug gaan naar hun uit stand...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• RemcoDelft
Ankh schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:49:
Aangezien het weer wat regent en ik weer wat meer bij klanten kom. Viel mij vandaag ineens op (na 2-3 jaar rijden in een Ford Focus), dat als de ruitenwissers aanstaan en je de auto uitzet, dat de ruitenwissers niet terug gaan naar hun uit stand...
Heeft niet elke auto dat? Dit is erg handig als je ergens bij moet kunnen om te sleutelen.

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

RemcoDelft schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Heeft niet elke auto dat? Dit is erg handig als je ergens bij moet kunnen om te sleutelen.
Klinkt logisch inderdaad, maar als ik er over nadenk dan kan ik me heugen dat mijn vorige leaseauto wel automatisch terugging (o.b.v. de stand, dus auto-stand betekent terug naar rust-stand).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ankh schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Klinkt logisch inderdaad, maar als ik er over nadenk dan kan ik me heugen dat mijn vorige leaseauto wel automatisch terugging (o.b.v. de stand, dus auto-stand betekent terug naar rust-stand).
Uit is uit, wat moet ie dan doen, nog even parkeren voor je?

ping 127.212.23.124

• GekkeRipper
Haha. Moderne auto's staan echt niet helemaal uit hoor na uitschakelen contact of indrukken van de uitknop .

Wat bedoel je eigenlijk met de uit stand van de ruitenwissers @Ankh ? Dat ze niet abrupt stoppen tijdens het wissen?

• RemcoDelft
GekkeRipper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:58:
Wat bedoel je eigenlijk met de uit stand van de ruitenwissers @Ankh ?
Hij bedoelt de parkeerstand.

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Haha, ja hoe leg je dit nou makkelijk uit.

De hendel heeft een paar standen, bijvoorbeeld uit/auto/interval.
De ruitwisserbladen staan uit of aan.

Mijn vorige lease auto (Peugeot) en volgens mij de auto daarvoor (Volkswagen), als de hendel in auto stond dan ging het blad weer terug naar beneden (de uit stand, zeg maar).

• GekkeRipper
Als het lang genoeg niet regent gaan de wissers als het goed is ook net dat laatste stukje terug. Is dat wat je bedoelt?

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee volgens mij bedoeld hij dat als je de auto stopt /uitzet/van contact haalt de ruitenwissers gewoon stoppen met bewegen wherever ze op dat moment zijn. Halverwege de ruit bijvoorbeeld. Bij starten gaan ze pas terug naar hun huisje bij de motorkap.

En vziw is dat normaal gedrag, huidige en vorige focus hadden het, polo daarvoor ook. Zelfs de xc40 van mij moeder en de c-klasse van mijn manager hebben die dingen halverwege de ruit staan soms.

[Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 19-10-2021 21:53]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-11 20:28
Zoals hierboven aangegeven door @Pixeltje
Mijn focus (2019) stopt ook halverwege als ik de motor uit zet.
Mijn vorige auto (polo 2012) niet.
Daar konden overigens de wissers niet van omhoog gezet worden in de 0-stand, dan moest je op contact eenmalig op wissen zetten om de volledig hoog te zetten

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04:00
Ondertussen ook weer toe aan een andere auto. Hoewel ik de Mondeo nog steeds de mooiste auto vind zit ik er over te denken aan de nieuwe Kuga PHEV in ST+ of Vignale uitvoering.

Ik zal zo’n 35-40000km per jaar mee rijden. De vergoeding van mijn werk is ruim voldoende om de auto nieuw te rijden.
Nu heb ik e.a. door zitten rekenen en kom ik uit dat private lease eigenlijk goedkoper is + geen gezeik mocht er iets duurs kapot gaan. Gezien alle Fords die wij hebben gehad wel issues hadden lijkt mij dat ook een betere keuze. Ik vraag mij wel af waarom het goedkoper is. Ik verwacht ook niet dar een Kuga met 200k op de teller meer dan 15k op gaat leveren na 15 jaar.

Andere optie is een Edge uit 2018 of nieuwer. Ik zie deze wel eens voor rond de 30k. Ik vind het een mooie auto, maar volgens mij zijn de meeste die te koop komen Diesels en kosten ze een vermogen aan brandstof, wegenbelasting en onderhoud.

Lastige keuzes…

Druk en zetfouten voorbehouden.

• enriqueeeee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 15:34

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Zijn hier nog andere ford fiesta rijders waar het trek gewicht niet opgegeven staat ?

Ik wilde graag een trekhaak plaatsen, maar het trekgewicht ontbreekt.
Bij navraag bij de RDW moet de auto met trekhaak gekeurd worden en de dealer moet een COC document opstellen, dit lijkt mij een aardig dure haak te worden.

Gaat om een fiesta uit 2014 titanium editie, geen panorama dak of iets dergelijks.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• nielsicq
  • Niet online
enriqueeeee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:38:
Zijn hier nog andere ford fiesta rijders waar het trek gewicht niet opgegeven staat ?

Ik wilde graag een trekhaak plaatsen, maar het trekgewicht ontbreekt.
Bij navraag bij de RDW moet de auto met trekhaak gekeurd worden en de dealer moet een COC document opstellen, dit lijkt mij een aardig dure haak te worden.

Gaat om een fiesta uit 2014 titanium editie, geen panorama dak of iets dergelijks.
RDW keuring zal wel aan de prijs zijn ja. Een coc verklaring valt mee kwa prijs.
Is het een diesel?

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

ZieMaar!

Moderator General Chat
EiT schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:33:
Ondertussen ook weer toe aan een andere auto. Hoewel ik de Mondeo nog steeds de mooiste auto vind zit ik er over te denken aan de nieuwe Kuga PHEV in ST+ of Vignale uitvoering.

Ik zal zo’n 35-40000km per jaar mee rijden. De vergoeding van mijn werk is ruim voldoende om de auto nieuw te rijden.
Nu heb ik e.a. door zitten rekenen en kom ik uit dat private lease eigenlijk goedkoper is + geen gezeik mocht er iets duurs kapot gaan. Gezien alle Fords die wij hebben gehad wel issues hadden lijkt mij dat ook een betere keuze. Ik vraag mij wel af waarom het goedkoper is. Ik verwacht ook niet dar een Kuga met 200k op de teller meer dan 15k op gaat leveren na 15 jaar.

Andere optie is een Edge uit 2018 of nieuwer. Ik zie deze wel eens voor rond de 30k. Ik vind het een mooie auto, maar volgens mij zijn de meeste die te koop komen Diesels en kosten ze een vermogen aan brandstof, wegenbelasting en onderhoud.

Lastige keuzes…
Ik krijg over een week of wat mijn Kuga PHEV vignale, ook private lease (met een actie) en daar kan dan zelf aanschaffen eigenlijk niet tegenop…

Dus als je nog wat wil weten, binnenkort weet ik het :).

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

nielsicq schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:02:
[...]

RDW keuring zal wel aan de prijs zijn ja. Een coc verklaring valt mee kwa prijs.
Is het een diesel?
Ja gaat om een diesel

• EiT
ZieMaar! schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

Ik krijg over een week of wat mijn Kuga PHEV vignale, ook private lease (met een actie) en daar kan dan zelf aanschaffen eigenlijk niet tegenop…

Wat was je kwijt als ik het vragen mag? Ik kom uit rond de 750-770 euro met +/- 35000km voor 48 maanden. En wat is de levertijd? Ik heb hem eigenlijk al in januari nodig.

Verder twijfel ik nog om zelf winterbanden te regelen, volgens mij is dat wel goedkoper om zelf te doen.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

ZieMaar!

Moderator General Chat
Circa € 500,- voor 15k km, denk dat voor jouw km iets boven de € 600,- zou zijn. Wel 60 maanden. Levertijd was ca 20 weken, maar gaat net iets sneller

• nielsicq
  • Niet online
Op het coc zal ook 0kg trekgewicht staan dan.

• aapjuh99
Reeds terug van weekendje Spanje (L'Estartit) met twee maten. Afgelopen vrijdagochtend om 05:00 uur vertrokken en om 18:30 uur aangekomen bij het hotel.

We wouden eigenlijk rijden via Viaduc de Millau, maar volgens de navigatie was Autoroute du Soleil sneller. Uiteindelijk in totaal ~3000KM gereden met een gemiddeld verbruik van 1:16,5 met flink doorrijden. Ik heb vier keer getankt, net voor de grens bij Maastricht, twee keer in Frankrijk en een keer in Spanje (a 1,379EU de liter :O).

Dat hybride systeem in de Mondeo werkt wel lekker berg afwaarts. Knopje op de pook induwen en auto gaat meer op de motor afremmen, zodat de batterij nog meer wordt opgeladen. Uiteindelijk kun je met heel gedoseerd wegrijden elektrisch rijden en op 50-/80-wegen heerlijk elektrisch rijden voor een kilometer of 10.

Het enige was ik anders zou doen, is niet meer in de 'Eco-modus' rijden aangezien de CVT-bak compleet de weg kwijt is in de bergen. Het maakt een herrie niet normaal.

Een ander dingetje was dat de Apple CarPlay met Google-/Flitsmeister navigatie soms besloot te stoppen met functioneren. Wellicht komt dit door mijn verouderde Apple iPhone SE (2016).

De passagiers zaten zeer 'koninklijk' als ik hun woorden mocht geloven. Stoelverwarming voor- en achter werkte goed. Maatje welke achterin zat met een lengte van 1.85m heeft het ~14 uur volgehouden met een paar stops en voelde zich zeer fris.

Vanavond de auto wassen en kijken naar de schade van de steentjes. Ik had van te voren de auto gekleid en in wax gezet, hopelijk valt de schade mee want hij moet nog in 2K coating.

[Voor 21% gewijzigd door aapjuh99 op 26-10-2021 13:43. Reden: Toevoeging foto en ervaring "Apple CarPlay"]

• skai21
  • Laatst online: 22:41
ZieMaar! schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen, ik mag in December mijn nieuwe leaseauto uizoeken.
En ben ook sterk aan het denken aan een PHEV ST-Line X

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

nielsicq schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Op het coc zal ook 0kg trekgewicht staan dan.
Hoe dat zo ?

• nielsicq
  • Niet online
0kg is bij de diesel de opgave van Ford.

• EiT
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:25:
Circa € 500,- voor 15k km, denk dat voor jouw km iets boven de € 600,- zou zijn. Wel 60 maanden. Levertijd was ca 20 weken, maar gaat net iets sneller
Wow, dat is niet duur.
Was vandaag nog even bij een ST-X wezen kijken, mooie auto. Alleen stond de Mustang Match-E er natuurlijk ook en brengt mij weer aan het twijfelen. Het zal goedkoper rijden zijn, alleen onhandig, ik moet 2-3x per maand naar het buitenland.

@aapjuh99 Lekker zuinig gereden, ik rij 1 op 10 met mij Mondeo (geen hybride), als ik naar Oosterijk moet zelfs tussen de 1 op 6 en 1 op 8.

Toch leuk om te zien dat er nog mensen de Mondeo waarderen, vind het een geweldige auto om te rijden.

[Voor 7% gewijzigd door EiT op 27-10-2021 16:48]

• aapjuh99
EiT schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Wow, dat is niet duur.
Was vandaag nog even bij een ST-X wezen kijken, mooie auto. Alleen stond de Mustang Match-E er natuurlijk ook en brengt mij weer aan het twijfelen. Het zal goedkoper rijden zijn, alleen onhandig, ik moet 2-3x per maand naar het buitenland.

@aapjuh99 Lekker zuinig gereden, ik rij 1 op 10 met mij Mondeo (geen hybride), als ik naar Oosterijk moet zelfs tussen de 1 op 6 en 1 op 8.

Toch leuk om te zien dat er nog mensen de Mondeo waarderen, vind het een geweldige auto om te rijden.
Welke aandrijving heb jij? Wij hebben ons aan de snelheidslimieten gehouden, maar d.m.v. adaptief cruise en de elektrische aandrijving is het verbruik netjes gebleven. Gisteren van Leiden naar Venlo gereden (naar mijn ouders) en toen was het ook weer een gemiddeld verbruik van 1:18,7 met files en omrijden via A73.

• EiT
aapjuh99 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Welke aandrijving heb jij? Wij hebben ons aan de snelheidslimieten gehouden, maar d.m.v. adaptief cruise en de elektrische aandrijving is het verbruik netjes gebleven. Gisteren van Leiden naar Venlo gereden (naar mijn ouders) en toen was het ook weer een gemiddeld verbruik van 1:18,7 met files en omrijden via A73.
2L 177 kW Benzine (automaat)

• aapjuh99
EiT schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

2L 177 kW Benzine (automaat)
Rij je privé of zakelijk? Chip tuning helpt ook met het verbeteren van het verbruik. Mijn pa heeft de MK5 2.0 TDCI van 2015 gehad en dat scheelde al een hoop.

• EiT
aapjuh99 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Rij je privé of zakelijk? Chip tuning helpt ook met het verbeteren van het verbruik. Mijn pa heeft de MK5 2.0 TDCI van 2015 gehad en dat scheelde al een hoop.
Niet als een idioot rijden helpt beter ;)

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 23:02

Specht

Il Cuore Sportivo

Zaterdag onze nieuwe (prive lease) aanwinst ophalen. 8)
Bij gebrek aan betaalbare nieuwe Alfa Romeo's in stationwagon vorm, de keuze gemaakt om is te gaan proefrijden met andere merken, en daar kwam de Focus al snel als sportieve en betaalbare auto het beste uit.
Dus mooi symbolisch het Alfa logo van de buren op de achtergrond. Heb nog wel een youngtimer Alfa GTV 2.0 16v TS erbij voor de hobby. ;)

Betreft een 1.0 Ecoboost 155pk MHEV in ST line uitvoering. Alle niet standaard rij-assistentie systemen lekker geskipt en budget gebruikt om te upgraden naar 155pk motor en blauwe metallic kleur en verder alleen leuke en bruikbare opties geselecteerd zoals de 18" velgen, ledkoplampen, B&O geluidssysteem en zwenkbare trekhaak.

Superblij mee. *O*

http://www.rsgparts.nl/Focus1.jpg
http://www.rsgparts.nl/Focus2.jpg

• EiT
@Specht Staat in Tilburg? Ik vond het wel een mooie kleur/auto.

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-12 13:28
Specht schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:06:
Bij gebrek aan betaalbare nieuwe Alfa Romeo's in stationwagon vorm, de keuze gemaakt om is te gaan proefrijden met andere merken, en daar kwam de Focus al snel als sportieve en betaalbare auto het beste uit.
Dus mooi symbolisch het Alfa logo van de buren op de achtergrond. Heb nog wel een youngtimer Alfa GTV 2.0 16v TS erbij voor de hobby. ;)

Betreft een 1.0 Ecoboost 155pk MHEV in ST line uitvoering. Alle niet standaard rij-assistentie systemen lekker geskipt en budget gebruikt om te upgraden naar 155pk motor en blauwe metallic kleur en verder alleen leuke en bruikbare opties geselecteerd zoals de 18" velgen, ledkoplampen, B&O geluidssysteem en zwenkbare trekhaak.

Superblij mee. *O*

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Altijd doen die kleur, prachtig! Hoe rijdt de 155pk? Voel je ook echt dat het erin zit?

• pjotrski71
  • Laatst online: 03-12 19:14
Lightning89 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Altijd doen die kleur, prachtig! Hoe rijdt de 155pk? Voel je ook echt dat het erin zit?
Ik heb de 155pk versie in een PUMA ST X liggen, heerlijke motor hoor :-) Ook in de Island Dessert Bleu kleur, super mooi.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

EiT schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:18:
@Specht Staat in Tilburg? Ik vond het wel een mooie kleur/auto.
Klopt 😉
Lightning89 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Ik heb zelf alleen proefgereden in de standaard 125pk versie.
Verder met proefritjes nog gereden in een Seat Leon 1.5 TSI 150pk en Suzuki Vitara 140pk en heb zelf natuurlijk nog een Alfa GTV met 150 pk, dus weet wel ongeveer wat ik kan verwachten. 😉
Dus morgen met ophalen wordt de eerste proefrit haha.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

nielsicq schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

0kg is bij de diesel de opgave van Ford.
Vaag zag ook al wat de keuring kost bij de RDW pfff
Dure grap.

• aapjuh99
Specht schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:06:

Superblij mee. *O*

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel dik! Hier ga je veel plezier mee beleven. De ST-line is lekker stug geveerd en ligt goed op de weg. Mijn pa heeft hem ook maar in de kleurstelling Fantastic Red. Heel eerlijk.. jouw kleur is net even wat mooier :9~

• aapjuh99
Ben al sinds half 10 bezig met het binnenhalen van updates voor de Sync (v. 3.4) en navigatie.

Ach, een ochtendje werken vanuit de auto met stoelverwarming is beter dan aan de keukentafel..

• Aziraphale
aapjuh99 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:49:
Ben al sinds half 10 bezig met het binnenhalen van updates voor de Sync (v. 3.4) en navigatie.

Ach, een ochtendje werken vanuit de auto met stoelverwarming is beter dan aan de keukentafel..

[Afbeelding]
Gaat dat niet vlotter wanneer je vanaf een USB update?

• aapjuh99
Aziraphale schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Gaat dat niet vlotter wanneer je vanaf een USB update?
Ja, maar dan moeten er geen foutmeldingen optreden.

Heb deze handleiding gevolgd en uiteindelijk besloten via OTA te updaten.

https://www.ford.nl/conte...NC_3_USB-Update-Guide.pdf

Dacht even dat updaten klaar was maar helaas..

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:28

Kraz

Saving the world

aapjuh99 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Ja, maar dan moeten er geen foutmeldingen optreden.

Heb deze handleiding gevolgd en uiteindelijk besloten via OTA te updaten.

https://www.ford.nl/conte...NC_3_USB-Update-Guide.pdf

Dacht even dat updaten klaar was maar helaas..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zojuist ook mijn Ford Focus geupdate naar de laatste versie (via USB). Alles is OK gegegaan, maar het uploaden van de logfile naar Ford als 'bewijs' dat de update goed gegaan is, lukt/werkt niet. :(

Als ik het XML bestand selecteer op de Ford website, gebeurd er daarna niets.

• aapjuh99
Kraz schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Ik heb zojuist ook mijn Ford Focus geupdate naar de laatste versie (via USB). Alles is OK gegegaan, maar het uploaden van de logfile naar Ford als 'bewijs' dat de update goed gegaan is, lukt/werkt niet. :(

Als je in je navigatie kijkt zie je dan wel dat hij is bijgewerkt?

• Kraz

Kraz

Saving the world

aapjuh99 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:37:
[...]

Als je in je navigatie kijkt zie je dan wel dat hij is bijgewerkt?
Yup.
Hij is ook netjes bijgewerkt. De melding heeft op het scherm gestaan en ik heb de laatste versie volgens de instellingen.

Het XML bestand staat ook gewoon op de usb stick. De website van Ford doet gewoon niets als ik het bestand selecteer. :/

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Sinds zaterdag dan de Focus in bezit. 250km gereden dit weekend samen met vriendin en dochterlief van 1,5. Dus ook toebehoren zoals kinderzitje, wandelwagen en campingbedje achterin. :)
Zee van ruimte en perfecte wegligging en voldoende power. Zeer tevreden met de keuze. Binnenkort nog even een paar fotos schieten ergens in herfst setting oid.
Het felle blauw steekt nu extra goed af. 😁

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Specht schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:34:
Sinds zaterdag dan de Focus in bezit. 250km gereden dit weekend samen met vriendin en dochterlief van 1,5. Dus ook toebehoren zoals kinderzitje, wandelwagen en campingbedje achterin. :)
Zee van ruimte en perfecte wegligging en voldoende power. Zeer tevreden met de keuze. Binnenkort nog even een paar fotos schieten ergens in herfst setting oid.
Wel je plaatje en ondertitel nog aanpasen. ;)

ping 127.212.23.124

• wuzzy
  • Laatst online: 29-11 09:09
Specht schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:34:
Zag bovenin dat je voorheen alleen in de 125pk versie had gereden. Merk je nu verschil met de 155pk? Ik heb een Puma ST-Line X in de bestelling staan met 155pk (en ook desert island blue) maar voor de proefrit alleen 125pk kunnen rijden. Werd mij verteld dat je het onderin niet zo merkt maar juist bij hoge snelheden is hij wat rustiger.

• aapjuh99
Kraz schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Yup.
Hij is ook netjes bijgewerkt. De melding heeft op het scherm gestaan en ik heb de laatste versie volgens de instellingen.

Het XML bestand staat ook gewoon op de usb stick. De website van Ford doet gewoon niets als ik het bestand selecteer. :/
Dat is wel apart. Wat is nu je huidige Sync- en Maps versie? Je zou namelijk even de changelog kunnen bekijken en verifiëren of jij deze functies/verbeteringen ook ziet/merkt. Dan weet je dat het goed zit :)

• DutchDrive
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:39
aapjuh99 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:26:
[...]

Dat is wel apart. Wat is nu je huidige Sync- en Maps versie? Je zou namelijk even de changelog kunnen bekijken en verifiëren of jij deze functies/verbeteringen ook ziet/merkt. Dan weet je dat het goed zit :)
Heeft Ford inmiddels changelogs beschikbaar? Daar zoek ik al eventjes naar, nog nooit officiële documenten gevonden :-(

• aapjuh99
DutchDrive schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:27:
[...]

Heeft Ford inmiddels changelogs beschikbaar? Daar zoek ik al eventjes naar, nog nooit officiële documenten gevonden :-(
Geen officiële maar als je je update zoekt kom je uit op Duitse fora die wel wat aanpassingen beschrijven.

Voorbeeld:

https://www.ford-puma-for...version-3-4-alle-updates/

https://community.cyanlab...4-feedback-issues/3571/20

[Voor 8% gewijzigd door aapjuh99 op 01-11-2021 12:55]

• Sjowhan
  • Laatst online: 03-12 14:35
Kraz schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Je zou even kunnen kijken obv je VIN of je hier geen fix beschikbaar voor hebt. Ik moest deze ook installeren (heb een ford focus 2018) omdat de XML niet weggeschreven werd na update via de USB.
Na het draaien van de fix werkt dit ook bij de andere updates.

http://specs.tweak.to/5253

• Kraz

Kraz

Saving the world

Sjowhan schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:07:
[...]

Je zou even kunnen kijken obv je VIN of je hier geen fix beschikbaar voor hebt. Ik moest deze ook installeren (heb een ford focus 2018) omdat de XML niet weggeschreven werd na update via de USB.
Na het draaien van de fix werkt dit ook bij de andere updates.
Dat is het nou juist;
- Update IS goed gegaan
- de XML IS netjes weggeschreven naar de USB stick

Als ik naar de website van Ford ga en op de knop "Bevestig je update" klik, vervolgens het XML bestand selecteer via de "Browse bestand" -knop dan gebeurd er daarna niets.
Ik kan dus niet bevestigen dat ik nu de update geinstalleerd heb, waardoor ook de kaart-update niet beschikbaar komt.

[Voor 6% gewijzigd door Kraz op 01-11-2021 13:17]

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kraz schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:17:
[...]

Dat is het nou juist;
- Update IS goed gegaan
- de XML IS netjes weggeschreven naar de USB stick

Als ik naar de website van Ford ga en op de knop "Bevestig je update" klik, vervolgens het XML bestand selecteer via de "Browse bestand" -knop dan gebeurd er daarna niets.
Ik kan dus niet bevestigen dat ik nu de update geinstalleerd heb, waardoor ook de kaart-update niet beschikbaar komt.
Stomme vraag, maar hoe zit je in je addblokers, pi-holes, ghostery en privacy badgers? Zo'n Ford wil wellicht gebruik maken van derde partijen.

ping 127.212.23.124

• Kraz

Kraz

Saving the world

pjottum schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:43:
[...]

Stomme vraag, maar hoe zit je in je addblokers, pi-holes, ghostery en privacy badgers? Zo'n Ford wil wellicht gebruik maken van derde partijen.
Goed punt!
Alle 3 aanwezig idd :) Maar als ik via de telefoon probeer te uploaden heb ik hetzelfde; Er gebeurd niets nadat ik het bestand geselecteerd heb.

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kraz schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:56:
[...]

Goed punt!
Alle 3 aanwezig idd :) Maar als ik via de telefoon probeer te uploaden heb ik hetzelfde; Er gebeurd niets nadat ik het bestand geselecteerd heb.
Jammer. Heb je op je telefoon vast geen Blokkada ofzo lopen, want dat doet natuurlijk hetzelfde. :)

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee