Testing, one, two ...
M.b.t. snelheid van zappen, je kunt in Kodi tegenwoording de predictive channel switch aanzetten. Dat werkt echt HEERLIJK!, heb het ingesteld op 1 predictive (omdat ik slechts 2 tuners heb), maar als ik zou kunnen zou ik hem hoger zetten. Zappen in één lijn naar boven gaat nu net zo snel als analoog, en als je terug naar beneden zapt, dan gaat het na de eerste x ook weer snel. Hij stemt alvast op de volgende zender af. Het is echt geniaal, m'n vriendin is er ook super happy mee, die is nog van de 'oude stempel; niet in de gids kijken maar alle zenders langs om te kijken wat er is.gibraltar schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Koop liever deze smartcard reader. De Smargo heeft wat bugs en problemen met data overdracht. Daarnaast is hij best wel prijzig. Die Phoenix/Smartmouse kun je ook op eBay kopen.
[...]
De zaptijden zijn iets langzamer wellicht. Ik kan het niet vergelijken met een Horizon box, maar hier is de oplossing die je nu zelf voorstelt net zo snel als de ingebouwde tuner van de TV.
Let wel even op: om dit werkend te krijgen moet je in een oud-Ziggo gebied wonen, dat wil zeggen: je moet een Irdeto kaart hebben en geactiveerd hebben. Als je in een oud-UPC gebied woont heb je een Nagravision kaart, en die werkt niet voor deze setup.
60 TB can not be enough
Kun je me vertellen waar ik op moet zoeken om het via een andere weg werkend te kunnen krijgen?hardware-lover schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:53:
Niet via de officiële weg ben ik bang.
Overstappen naar een andere provider is voor mij ook mogelijk.
Die andere provider zal dan toch een digitaal (HD) DVB-C aanbod in het pakket moeten hebben wil je er wat mee opschieten, en dat worden er met de dag minder als ik het goed begrepen heb, een enkeling bied dat nog aan. Kijken wie, en wat je kunt krijgen, op je postcode, en als er niets tussen de aanbieders zit wat geschikt zou kunnen zijn dan neem een kijkje in het algemene Ziggo topic, daar kwam het toevallig vandaag weer even ter sprake.Bumperke schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:37:
[...]
Kun je me vertellen waar ik op moet zoeken om het via een andere weg werkend te kunnen krijgen?
Testing, one, two ...
Dat had ik hier al eens uitgelegd. Het overgrote deel (als het niet alles is) van Knippr wordt extern ingekocht, en daarmee ook de onmogelijkheid voor een Kodi of TVheadend plugin. Ik heb geen Knippr, maar als iemand met een abbo eens wat snif werk doet op het verkeer dan kun je dit eenvoudig bevestigen. Kans is groot dat de content gewoon DRM bevat.KorneelB schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:41:
nu dat Knippr officieel uit is.. iemand al dit werkend gekregen op tvheadend? ik heb een abbo maar wordt gek om dit werkend te krijgen!
Voor wat betreft DVB-C is Ziggo de enige optie, en dan moet je een Irdeto-kaart zien te bemachtigen. Hiervoor moet je in een oud-Ziggo gebied wonen. Dus hoeveel famlie en vrienden heb je in oud-Ziggo gebied?Bumperke schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:37:
Kun je me vertellen waar ik op moet zoeken om het via een andere weg werkend te kunnen krijgen?
Een uitzondering is een hele enkele provider die over glas nog DVB-C aanbied, maar dat is echt heel uitzonderlijk tegenwoordig.
je mag van mij best wel mijn accountgegevens "lenen" om die streams te bekijken.. dat is helaas te ver gezocht voor mij..gibraltar schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:00:
[...]
Dat had ik hier al eens uitgelegd. Het overgrote deel (als het niet alles is) van Knippr wordt extern ingekocht, en daarmee ook de onmogelijkheid voor een Kodi of TVheadend plugin. Ik heb geen Knippr, maar als iemand met een abbo eens wat snif werk doet op het verkeer dan kun je dit eenvoudig bevestigen. Kans is groot dat de content gewoon DRM bevat.
[...]
Voor wat betreft DVB-C is Ziggo de enige optie, en dan moet je een Irdeto-kaart zien te bemachtigen. Hiervoor moet je in een oud-Ziggo gebied wonen. Dus hoeveel famlie en vrienden heb je in oud-Ziggo gebied?
Een uitzondering is een hele enkele provider die over glas nog DVB-C aanbied, maar dat is echt heel uitzonderlijk tegenwoordig.
60 TB can not be enough
Een andere weg is er niet als je in former UPC gebied zit.Bumperke schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:37:
[...]
Daar is je smartcard gewoon keihard aan de set top box of gecertificeerde CI+ interface gekoppeld. Als je in former UPC gebied zit waar sinds de merge met Ziggo ook irdeto codering op de kanalen zit, dan kan je idd nog zien of iemand in former Ziggo gebied een extra smartcard wil aanvragen en die aan jou uitlenen.
Andere opties heb je, zoals hierboven ook al geöpperd wrs niet. Op glas biedt een enkele provider die nog op KPN ITNS aanbiedt misschien DVB-C aan. Maar dat is netals bij het ongecodeerde Ziggo basispakket alleen met NPO 1, 2 en 3 in HD. Rest is SD.
Bij diensten zoals KPN Play en Knippr een eigen oplossing zoals TVHeadend of KODI gebruiken, kan je ook vergeten. Dat is ook allemaal beveiligd via DRM.
Omzeilen zal vast ergens wel een keer te doen zijn, maar daarover mag hier op Tweakers niets besproken worden.
En dat zal (ben ik bang) in de toekomst alleen maar erger worden. Zeker omdat er nu ook gewoon talloze verkopers van Android boxjes zijn (zoals SOS solutions) die en passant ook betaalde abonnementen op illegale streams (waaronder premium kanalen zoals Sport 1 e.d.) aanbieden. Die streams kunnen alleen verkregen zijn doordat mensen die nog wél een minder dicht getimmerde provider hebben, wrs betaald krijgen om hun gedecodeerde streams buitenshuis te versprijden.
Waardoor mensen die TVHeadend gewoon willen gebruiken voor binnenshuis gebruik mede genaaid worden overigens......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
alles services verwijderen, een scan doen en weer een map al services?
of weet iemand een handigere truc?
En dan bedoel ik, hoe vaak komt het voor dat je meer dan 2 tuner in gebruik hebt?
Kan je op alle apparaten dezelfde stream afspelen? telt dat als 1 tuner in gebruik?
Zitten sommige zenders op dezelfde frequentie? en kost het je dan alsnog maar 1 tuner?
Verwijderd
Dual tuners zijn alleen nog 2e hands te koop en met een quad tuner heb je altijd voldoende.
Ik heb nu dus via tweakers een dual tunes voor weinig op de kop getikt om het fatsoenlijk te testen, als het dan bevalt koop ik alsnog de 4tunes versie en verkoop ik de dual tuner zonder/weinig verlies.
Andere issue, ik heb het inmiddels draaien, maar de framerate lijkt wat laag te zijn.
Vooral bij bewegende beelden lijkt het bijvoorbeeld het verschil tussen een 50hz en een 100hz tv te zijn.
Is daar nog wat aan te doen?
Heb er zelf 1 en wat een genot, werkt als een trein. Absoluut geen spijt van dat ik deze destijds gekocht heb.
Terugkomen op de tuners. Ik weet niet wat je er mee van plan bent maar stel dat je er op 2 devices mee wilt kijken dan heb je met een dual tuner al een issue mocht je willen opnemen. (of de op te nemen zender moet in een mux vallen waar opdat moment al naar gekeken wordt maar dat is meestal niet zo.)
Soms merk ik zelfs met een quad tuner dat zelfs EPG ophalen een tuner claimed (ben je er al weer 1 kwijt)
Ik heb nu een quad tuner en ik hoef me niet druk te maken of er wel een tuner vrij is of niet en dan kijken we met gemiddeld 3 devices tegelijk.
Verwijderd
Is dit geen interlacing issue? Heb hier zelf ook 'last' van bij met name voetbalwedstrijden. Ook gek genoeg altijd duidelijk te zijn bij het programma Voetbal Inside op RTL7.Sinned123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:43:
Andere issue, ik heb het inmiddels draaien, maar de framerate lijkt wat laag te zijn.
Vooral bij bewegende beelden lijkt het bijvoorbeeld het verschil tussen een 50hz en een 100hz tv te zijn.
Ik ben nog niet tevreden, het beeld loopt gewoon niet vloeiend. Zeker bij druk bewegende beelden heel erg zichtbaar. Ook is het beeld minder strak dan een directe feed vanuit ziggo op bijvoorbeeld een humaxschumi2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:01:
Om er later achter te komen dat wat niet goed werkt, de HDHomerun?
Heb er zelf 1 en wat een genot, werkt als een trein. Absoluut geen spijt van dat ik deze destijds gekocht heb.
Terugkomen op de tuners. Ik weet niet wat je er mee van plan bent maar stel dat je er op 2 devices mee wilt kijken dan heb je met een dual tuner al een issue mocht je willen opnemen. (of de op te nemen zender moet in een mux vallen waar opdat moment al naar gekeken wordt maar dat is meestal niet zo.)
Soms merk ik zelfs met een quad tuner dat zelfs EPG ophalen een tuner claimed (ben je er al weer 1 kwijt)
Ik heb nu een quad tuner en ik hoef me niet druk te maken of er wel een tuner vrij is of niet en dan kijken we met gemiddeld 3 devices tegelijk.
Op een 2tuner hdhomerun voor 70euro zal ik amper verlies maken als ik hem weer doorverkoop.
De 4tuner variant zie ik nooit 2e hands staan en dan zal ik moeten gaan afschrijven op 170euro, dan ben ik al gauw 40euro kwijt.
Zou wel kunnen, zo voelt het wel ja. Wel megairritant. Ik zal nog eens door de settings neuzen of daar iets voor te vinden is.BertusG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:04:
[...]
Is dit geen interlacing issue? Heb hier zelf ook 'last' van bij met name voetbalwedstrijden. Ook gek genoeg altijd duidelijk te zijn bij het programma Voetbal Inside op RTL7.
[ Voor 23% gewijzigd door Sinned123 op 09-08-2016 17:25 ]
Gaat het daarbij om een HD of niet HD zender? Over het algemeen valt er weinig te klagen over het beeld wat een HDHomerun zou kunnen leveren, maar je bent daarbij wel afhankelijk van de software die gebruikt wordt om het plaatje op TV/Monitor te toveren, in dit geval dus TV Headend. En het ene pakket is daar wat beter (of soms minder goed in), dan de andere. Overigens is het verschil tussen de 2 en 4-tuner versie van HDHomerun niet enkel het aantal tuners, er zijn meer technische verschillen.Sinned123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:43:
klopt, ik vind 175euro best een grote uitgave om er dan later achter te komen dat het toch niet lekker werkt.
Ik heb nu dus via tweakers een dual tunes voor weinig op de kop getikt om het fatsoenlijk te testen, als het dan bevalt koop ik alsnog de 4tunes versie en verkoop ik de dual tuner zonder/weinig verlies.
Testing, one, two ...
Pas op tweede plaats komen danwel hardware danwel software matige decoders en deinterlacing. Zo heb ik een GPU die hangt bij de Ziggo Sport zender op blijkbaar niet correct MPEG data.
Volgens mij zie je dit soort dingen vooral bij snel bewegende beelden.
Met alle respect voor je reactie, maar ik zie toch een flink verschil of ik een zelfde Ziggo stream bekijk via bijvoorbeeld Potplayer of VLC, laatste doet dat een stuk beroerder. Neem als voorbeeld de scrollende tekst van RTL-Z onderin beeld. Via VLC bekeken is het eigenlijk niet om aan te zien, via Potplayer is dat stukken strakker, WMC en MediaPortal (met MadVR) ook beiden dik in orde, rechtstreeks via DLNA op TV ook een dikke plus, Kodi doet het weer wat minder, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarbij maakt een wel of geen HD beeld natuurlijk ook nog het nodige verschil, ondanks dat Ziggo de HD signalen weer wat meer aan het knijpen is dan voor 01-07 het geval was. De bron is bij allen hetzelfde, Ziggo en de HDHomerun via het bekabelde netwerk.gibraltar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:22:
Een tuner heeft geen invloed op de beeldkwaliteit (op blokken in beeld na). TVHeadend ook niet. Wat hier ter sprake komt is de bandbreedte besparing die gebruikt wordt bij encoden van de video. En dat ligt bij Ziggo.
Pas op tweede plaats komen danwel hardware danwel software matige decoders en deinterlacing. Zo heb ik een GPU die hangt bij de Ziggo Sport zender op blijkbaar niet correct MPEG data.
Volgens mij zie je dit soort dingen vooral bij snel bewegende beelden.
Testing, one, two ...
Dat is wat ik als tweede noem. De encoding door Ziggo, en de bandbreedte die ze daarmee toekennen, is veel bepalender voor wat je ziet.hardware-lover schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:40:
[...]
Met alle respect voor je reactie, maar ik zie toch een flink verschil of ik een zelfde Ziggo stream bekijk via bijvoorbeeld Potplayer of VLC, laatste doet dat een stuk beroerder. Neem als voorbeeld de scrollende tekst van RTL-Z onderin beeld. Via VLC bekeken is het eigenlijk niet om aan te zien, via Potplayer is dat stukken strakker, WMC en MediaPortal (met MadVR) ook beiden dik in orde, rechtstreeks via DLNA op TV ook een dikke plus, Kodi doet het weer wat minder, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarbij maakt een wel of geen HD beeld natuurlijk ook nog het nodige verschil, ondanks dat Ziggo de HD signalen weer wat meer aan het knijpen is dan voor 01-07 het geval was. De bron is bij allen hetzelfde, Ziggo en de HDHomerun via het bekabelde netwerk.
Dat je zelf allerlei manieren van deinterlacing kan toepassen, en dat daar verschil in kan zitten is inderdaad waar. Overigens is daar vaak nog wel wat in aan te passen, en sommige GPU's hebben daar ook features voor.
Bekabeling, tuners, TVHeadend en de kwaliteit van je HDMI kabel hebben daar geen invloed op. Bij digitale televisie is dat puur begin en eindpunt, transport heeft geen invloed.
Frontend is Kodi, backend is TVHeadend.
[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 11-08-2016 15:16 ]
RTL-Z is een prima ijkpunt idd (voetbal trouwens ookhardware-lover schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:40:
[...]
Neem als voorbeeld de scrollende tekst van RTL-Z onderin beeld.
En hoe zou deze moeten staan dan? Is dat niet per TV verschillend?Zapp-it schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
RTL-Z is een prima ijkpunt idd (voetbal trouwens ook), dat is deinterlacing die niet goed staat in Kodi. Mag ik vragen op wat voor hardware je Kodi draait?
Ik heb namelijk nog een oldschool HD Ready ding (wat overigens nog prima werkt)
In de meeste gevallen stuur je echter gewoon een 'progressive' resolutie uit en dan gaat de-interlacing in je software dus een rol spelen.
Hoe de-interlacing moet staan verschilt niet alleen per programma, maar binnen 1 programma (in jouw geval KODI) ook. Dit is afhankelijk van wat voor hardware je verder hebt, platform, drivers. Op goede Intel hardware (generatie haswell en hoger) en met de juiste drivers, heb je in het geval van Windows DXVA en in het geval van Linux "VAAPI". Beiden kunnen erg goed hardwarematig de-interlacing doen, en KODI zou dat in beide gevallen ook automatisch moeten kiezen, mits DXVA, VAAPI, etc. aan staat.
Op hardware die niet goed kan de-interlacen, of waar dat niet toegankelijk is door bv. gebrek aan driver support, heb je alleen maar softwarematige de-interlacing. En daarvan is er in KODI geen eentje die ik mooi vind werken (los van het feit dat dat veel cpu power kost). VLC heeft trouwens wel een paar mooie softwarematige de-interlacers.
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 11-08-2016 15:47 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Niet per TV, wat ik doe is alle toeters en bellen qua beeld correctie uitzetten op de TV (het mooiste zou zijn als de TV een PC mode optie heeft) en dan kijken hoe het beeld door Kodi wordt weer gegeven. De instellingen zijn wel afhankelijk van de hardware waarop Kodi draait. Ik heb zelf een Shield en jawel https://forums.geforce.com/default/topic/949464/shield-android-tv/3-2-deinterlacing-problems/ HW deinterlacing op dit moment werkt niet dus doe ik het software matig, vandaar mijn vraag op welke HW Kodi draait.schumi2004 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:33:
[...]
En hoe zou deze moeten staan dan? Is dat niet per TV verschillend?
Ik heb namelijk nog een oldschool HD Ready ding (wat overigens nog prima werkt)
Zal me er nog eens in verdiepen en wat dingen uitproberen vanavond. Ik draai het op AMD (E350)
Dat mag je vragen, maar ik kan niet volstaan met het vermelden van één configuratie. Ik ben eigenlijk veel meer tester dan eindgebruiker, dus er staat nogal wat aan hardware hier in mijn directe omgeving waarop ik, naast Kodi (in diverse builds), ook andere media afspeel-software in gebruik heb.Zapp-it schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
RTL-Z is een prima ijkpunt idd (voetbal trouwens ook), dat is deinterlacing die niet goed staat in Kodi. Mag ik vragen op wat voor hardware je Kodi draait?
Testing, one, two ...
Ik woon in een voormalig UPC gebied en ik heb nu Ziggo. Als ik bovenstaande aanschaf heb ik dan sowieso alle zenders al in SD kwaliteit?eymey schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:24:
Waarom neem je niet gewoon een basis TV abbo op de lokale kabelboer? Als dit Ziggo is, of een andere kabelaar waar dit voor geldt, dan heb je op z'n minst het basispakket onversleuteld in DVB-C beschikbaar. Zet een HDHomerun in je meterkast aan de coax aansluiting, eventueel TVHeadend eraan en je bent klaar. Maar KODI ondersteunt zelfs de HDHomerun direct, als het goed is.
Legale "Over The Top" providers zijn er, maar dan zéker niet met 'unencrypted' streams die jij zo maar even in KODI of VLC ofzo kan openen, maar via apps voor een X aantal bekende platformen, waarop goed DRM wordt ondersteund.
Als ik het zo lees geldt dit laatste dus voor Knippr. Ik verwacht dat waar zij uiteindelijk mee komen, erg zal lijken op KPN Play. Voor een bepaald bedrag per maand krijg je een pakket van bekende tv-zenders waar je op door hun ondersteunde platformen naar kan kijken.
In het geval van KPN Play is dat dus bv. ook iOS, Android en Chromecast (en mss nog wat platformen die ik vergeet).
En mocht ik HD willen dan moet ik een Irdeto ci+ smartcard module via bijv. marktplaats aanschaffen en vervolgens iemand kennen die in het voormalige Ziggo gebied woont? En lopen de kosten dan via zijn Ziggo abonnement? Dus dan zou het hem 5euro per maand meer gaan kosten?
Theoretisch zou de truc met iemand in Ziggo gebied idd nog moeten werken, mits er in jouw plaats ook Irdeto actief is. Hoe je dat moet uitvinden weet ik niet precies. Uiteraard gaat het hem dan meer kosten ja. Weet niet precies hoe dat zit met smartcard kosten in fZiggo gebied.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 23-08-2016 08:32 ]
Als het goed is levert dit voor de abonnementhouder in fZiggo gebied geen extra kosten op… In fUPC gebied wel (en dan krijg je geen irdeto smartcard) en is de boxkey onbekend (dus geen oscam).Bumperke schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:23:
[...]
En mocht ik HD willen dan moet ik een Irdeto ci+ smartcard module via bijv. marktplaats aanschaffen en vervolgens iemand kennen die in het voormalige Ziggo gebied woont? En lopen de kosten dan via zijn Ziggo abonnement? Dus dan zou het hem 5euro per maand meer gaan kosten?
Ik probeer een betere streaming profile te maken dan de voorgestelde in TVH
webtv-h264-aac-matroska
webtv-h264-aac-mpegts
webtv-vp8-vorbis-webm
Nu ben ik bang dat mijn NAS (DS715) dat gewoon niet gaat trekken maar er moet toch iets aan te doen zijn mocht je een bandbreedte issue hebben wanneer je remote wilt kijken?
Het lijkt er op dat libx264 de hardware transcoding support in de CPU kan gebruiken.schumi2004 schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:08:
ZIjn er mensen die ervaring hebben met de transcode functie in TVHeadend?
Ik probeer een betere streaming profile te maken dan de voorgestelde in TVH
webtv-h264-aac-matroska
webtv-h264-aac-mpegts
webtv-vp8-vorbis-webm
Nu ben ik bang dat mijn NAS (DS715) dat gewoon niet gaat trekken maar er moet toch iets aan te doen zijn mocht je een bandbreedte issue hebben wanneer je remote wilt kijken?
Als de build van tvheadend die jij gebruikt dat ondersteunt dan moet transcoden van SD streams werken
Verwijderd
1. Ik wil in "aut. opnemen" ervoor zorgen dat "andere tijden' en (bijv) "andere tijden speciaal" worden opgenomen maar "andere tijden sport" niet.
Volgens Regexp site zou "andere tijden(?! sport)" aan de gestelde eisen voldoen. Echter als ik dan op "Opslaan" klik dan is de Regexp leeg.
Wat is het probleem?
2. Ik heb een XMLTV file welke goed werkt in andere programma's zoals DVBlink, EyeTV en MythTV. Ook staat er in /bin een "tv-grab_file: welke correct uitgevoerd wordt. Binnen TVHeadend is ook alles ingesteld zoals "EPG Grabber Module" en "EPG Grabber". "EPG Grabber kanalen" blijft leeg en in "kanalen" kan ik geen verbinding maken.
E.e.a. zou moeten werken maar doet't niet.
Wat te doen?
Af en toe heb ik het probleem dat TVHeadend "corrupte" opnames aflevert. Ik neem alles op met het standaard recording profile, dus het gaat om pass-through Transport Stream (.ts) bestanden.
Soms gebeurt het dat - ondanks dat TVHeadend aangeeft dat er 0 errors zijn en de log ook errorvrij is - de file niet of niet helemaal wil afspelen.
Hij speelt dan bv tot 29:45 prima, maar van dan af wordt het beeld zwart en is er geen geluid meer, maar de klok loopt gewoon door.
Omgekeerd heb ik ook een bestand dat in het begin niet speelt, en plots vanaf 14:28 beeld en geluid geeft.
Aan de player ligt het niet, voor de bestanden in kwestie heb ik dat met zowel VLC, Media Player Classic, MPC-HD en KMPlayer.
Als de error log vol fouten staat (bv. bij zware regenval, daar houdt een satelliet receiver niet van), dan kan ik dat begrijpen; maar bij 0 errors is dat vreemd.
Ik moet nog uitzoeken of dat aan de build van TVHeadend, mijn apparatuur, drivers ofzo ligt, maar daar gaat het nu niet echt om.
Zijn er programma's waarmee ik die .ts bestanden kan proberen te herstellen? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze niet helemaal onbruikbaar zijn, zelfs niet voor periode van 45 minuten.
--
Analoog hieraan ben ik eveneens op zoek naar software waarmee ik een bestaand .ts bestand kan editen. Ik neem alles op met een pre- en post-padding, omdat uitzendingen zelden op tijd beginnen of stoppen.
Ik zou eens willen kijken of ik de extra's er zoveel mogelijk uit kan knippen.
Voor beide geldt:
* bij voorkeur freeware. Betalend mag ook, zolang er maar een trial of demo versie is die ik eerst kan proberen en werkt.
* windows of linux maakt niet veel uit. Ik heb Win7 en Debian Jessie. Lichte voorkeur voor Windows,omdat die PC recenter en performanter is.
* het is niet de bedoeling te gaan transcoden. Liefst opnieuw een .ts als resultaat.
Voor de editor ook
* liefst iets wat niet heel de file opnieuw schrijft, maar enkel het gewijzigde deel (ik meen gelezen te hebben dat zoiets kan, alleen dat pakket ondersteunde geen .ts files)
Ik heb wel een aantal pakketten gevonden, maar dat:
* was een stopgezet project
* ondersteunde geen .ts files
* ondersteunde geen HD files
* deed transcoding naar een of ander kleiner formaat (mp4,...)
Heeft iemand ervaringen met een pakket dat me met 1 of beide van deze uitdagingen kan helpen?
[ Voor 15% gewijzigd door tc-t op 13-09-2016 23:36 ]
Verwijderd
Dat lost dan mogelijke toekomstige problemen op.
Hebben jullie ook enig idee hoe ik de huidige problemen kan oplossen?
Of misschien in eerste instantie al kan testen of de file corrupt is of niet?
En als je al gare TS mkv bestanden hebt dan kan je ze makkelijk door een tool heenhalen. Een equivalent workflow vond ik voor ts bestanden niet. Ik had het onderstaande script ingesteld als post-processing script, dat werkte lekkerchielmi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:28:
Recording profiel op Matroska instellen heeft bij mij alle problemen met corrupte ts-files opgelost. Ik had ook vaak problemen met opnames zonder errors, die met geen mogelijkheid afgespeeld konden worden.
Later heb ik ontdekt waardoor mijn capture kaart niet goed werkte en was dit niet meer nodig
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #!/bin/sh MKVFILE=$1 POSTPROC="/usr/bin/mkvmerge" if [ -z "$MKVFILE" ] ; then echo "Post-processings for HTS Tveheadend recorded .mkv." echo "Usage: $0 /full/path/to/the-record.mkv" exit 1 fi if [ -w "$MKVFILE" ]; then if TMPFILE=`/bin/mktemp --tmpdir=${MKVFILE%/*}/` ; then if $POSTPROC -q -o $TMPFILE "$MKVFILE" > /dev/null ; then /bin/mv -f $TMPFILE "$MKVFILE" /bin/chmod 666 "$MKVFILE" fi fi fi |
Jammer genoeg voor mij denk ik dat je gare mkv-bestanden bedoelt.ANdrode schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:18:En als je al gare TS bestanden hebt dan kan je ze makkelijk door een tool heenhalen.
Desondanks, toch bedankt voor dat script. Kan misschien later nog eens van pas komen
Goed gezien. Slordigheidje.. Maar hiermee verbeter ik inderdaad gare mkv bestanden wanneer nodig.tc-t schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:31:
[...]
Jammer genoeg voor mij denk ik dat je gare mkv-bestanden bedoelt.
Desondanks, toch bedankt voor dat script. Kan misschien later nog eens van pas komen
Als jouw capture kaart goed werkt heb je dit niet nodig
Ik heb er 4:
* 1. een TBS 5980 QBox CI op een Linux Debian VM (op mijn ESXi-server)
* 2. een DVBSky S960 op een Linux Debian VM (op mijn ESXi-server)
* 3. een DVBSky S960 op een Raspberry Pi
* 4. nog een DVBSky S960 op een andere Raspberry Pi
De probleemfiles komen - voor zover ik dat nu kan beoordelen, ik moet nog heel wat recordings doorspitten - van 1 en 3, dus 2 verschillende DVB-adapters en 2 verschillende OS'en op verschillende hardware.
1 en 3 zijn ook degene die ik het meest gebruik, dus helemaal onlogisch is dat niet.
4 is redelijk nieuw, gebruik ik vooral om mee te experimenteren.
schumi2004 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:39:
[...]
wat was je 404 oplossing, lijk hetzelfde te hebben
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Een oude post waar je naar refereert:P
Uiteindelijk moest ik gewoon de user waar TVH onder draait de rechten geven op de xpicons.
mijn setup is de wetek play2 met daarin de dvbc tuner waar ik mijn ziggo kabel in heb geprikt.
normaal zat die in mijn horizion box zonder kaart.
omdat dit toch wel vet werkt zou ik graag definitief overstappen en dus ook rtl4 in hd willen. (en eventueel later de homerun via mijn synology laten lopen)
echter heb ik geen kaart
klopt het dan dat ik een cardreader kan aanschaffen en dan via zijn card alsnog ziggo gebruiken?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Afgelopen week aan het experimenteren, naast DVB-S2, om zenders te kijken via de kabel. Ik ben van de volgende aannames uitgegaan:
- Afgezien dat ik al 6 jaar niets meer met kabel doe, geen abo, maar er toch nog (analoog) signaal opzit, neem ik aan dat ook het digitale gedeelte aanwezig is
- De standaard parameters ingevoerd, maar ook allerlei varianten, zou goed moeten zijn: Network (ziggo, netwID 5555), Muxes (Del.System: DVB-C, Freq [Hz]: 474.000.000, Sym.rate [Sym/s]: 6875000, Constellation: QAM/64, FEC: Auto)
Na scanning active te hebben gezet krijg ik het volgende (keer op keer):
2016-09-17 09:16:29.999 mpegts: 474MHz in Ziggo - tuning on TurboSight TBS 6281 DVBC frontend : DVB-C #2
2016-09-17 09:16:30.174 subscription: 0070: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 6, adapter: "TurboSight TBS 6281 DVBC frontend : DVB-C #2", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2016-09-17 09:16:35.103 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2016-09-17 09:16:35.103 subscription: 0070: "scan" unsubscribing
Als het een Irdeto (dus niet uit voormalig UPC gebied) kaart is kan datremcoXP schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:32:
echter heb ik geen kaartnu heeft een maar die in sliedrecht woont (ik in dordrecht) wel zo'n kaart in zijn oude box die hij niet meer gebruikt vanwege synology.
klopt het dan dat ik een cardreader kan aanschaffen en dan via zijn card alsnog ziggo gebruiken?
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België bij Telenet (ook een Liberty Global-dochter) werkt dat niet.[b][message=48382471,noline]Ik ben van de volgende aannames uitgegaan:
- Afgezien dat ik al 6 jaar niets meer met kabel doe, geen abo, maar er toch nog (analoog) signaal opzit, neem ik aan dat ook het digitale gedeelte aanwezig is
Hier plaatsen ze dan een filter in de bakjes langs de straatkant (1 bakje per 2 huizen geloof ik), waarmee elk signaal dat *niet* in je abonnement zit weggefilterd wordt.
Ik heb zelf een internet-only abonnement, en een TV-signaal ontvang ik dus niet.
Als het analoge signaal nog werkt dan zou je inderdaad gewoon nog het ongecodeerde DVB-C pakket moeten kunnen ontvangen. Zover ik weet wordt er Nederland niet gewerkt met filters o.i.d. voor dergelijke zaken.meindert66 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:28:
Vraag over DVB-C met TBS628SE + Ziggo (Apeldoorn = voormalig UPC)
Afgelopen week aan het experimenteren, naast DVB-S2, om zenders te kijken via de kabel. Ik ben van de volgende aannames uitgegaan:
- De standaard parameters ingevoerd, maar ook allerlei varianten, zou goed moeten zijn: Network (ziggo, netwID 5555), Muxes (Del.System: DVB-C, Freq [Hz]: 474.000.000, Sym.rate [Sym/s]: 6875000, Constellation: QAM/64, FEC: Auto)
Na scanning active te hebben gezet krijg ik het volgende (keer op keer):
2016-09-17 09:16:29.999 mpegts: 474MHz in Ziggo - tuning on TurboSight TBS 6281 DVBC frontend : DVB-C #2
2016-09-17 09:16:30.174 subscription: 0070: "scan" subscribing to mux "474MHz", weight: 6, adapter: "TurboSight TBS 6281 DVBC frontend : DVB-C #2", network: "Ziggo", service: "Raw PID Subscription"
2016-09-17 09:16:35.103 mpegts: 474MHz in Ziggo - scan no data, failed
2016-09-17 09:16:35.103 subscription: 0070: "scan" unsubscribing
De muxes moet hij automatisch oppakken als je het Ziggo netwerk goed hebt ingesteld. Heb je in het tuner overzicht ook de link naar het aangemaakte Ziggo netwerk aangemaakt? Misschien heb je iets aan mijn instellingen:
Faire oplossingtc-t schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:42:
[...]
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België bij Telenet (ook een Liberty Global-dochter) werkt dat niet.
Hier plaatsen ze dan een filter in de bakjes langs de straatkant (1 bakje per 2 huizen geloof ik), waarmee elk signaal dat *niet* in je abonnement zit weggefilterd wordt.
Ik heb zelf een internet-only abonnement, en een TV-signaal ontvang ik dus niet.
Dat doet Ziggo in Nederland niet. Bij een internet-only abonnement zit verplicht een analoog kabel pakket gekoppeld a €18,70/maand. De HD zenders kan je niet kijken zonder een decoder te huren...
Volgens mij heb ik de instellingen wel goed.BertusG schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:08:
[...]
Als het analoge signaal nog werkt dan zou je inderdaad gewoon nog het ongecodeerde DVB-C pakket moeten kunnen ontvangen. Zover ik weet wordt er Nederland niet gewerkt met filters o.i.d. voor dergelijke zaken.
De muxes moet hij automatisch oppakken als je het Ziggo netwerk goed hebt ingesteld. Heb je in het tuner overzicht ook de link naar het aangemaakte Ziggo netwerk aangemaakt? Misschien heb je iets aan mijn instellingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[Adapters]
[Network]
[Muxes]
In fUPC gebied zijn de instellingen anders. Als ik op de ziggo site de instellingen voor een (niet-Irdeto) CI+ module opzoek zie ik andere instellingen.meindert66 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:28:
Vraag over DVB-C met TBS628SE + Ziggo (Apeldoorn = voormalig UPC)
Ik zoek de instellingen voor fUPC:
- Frequentie/Symboolsnelheid/Modulatie via "Zonder mediabox of CI+ module" -> "mijn klantnummer begint met een ander getal"
- Netwerk-ID (verschilt per provincie) door de instellingen voor SmarDTV CI+ module te gebruiken
Netwerk-ID 43142 voor Gelderland, 164 MHz, Symbolrate 6900, QAM64
Bij mij staat het iets anders voor de desbetreffende mux, maar twijfel of dat het verschil gaat maken. Force scan al geprobeerd denk ik?meindert66 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:43:
[...]
Volgens mij heb ik de instellingen wel goed.
[Adapters]
[Network]
[Muxes]
Verwijderd
Ik heb 2 problemen met TVHeadend (4.1.2190 op een Synology DS216+II):
1. Ik wil in "aut. opnemen" ervoor zorgen dat "andere tijden' en (bijv) "andere tijden speciaal" worden opgenomen maar "andere tijden sport" niet.
Volgens Regexp site zou "andere tijden(?! sport)" aan de gestelde eisen voldoen. Echter als ik dan op "Opslaan" klik dan is de Regexp leeg.
Wat is het probleem?
2. Ik heb een XMLTV file welke goed werkt in andere programma's zoals DVBlink, EyeTV en MythTV. Ook staat er in /bin een "tv-grab_file: welke correct uitgevoerd wordt. Binnen TVHeadend is ook alles ingesteld zoals "EPG Grabber Module" en "EPG Grabber". "EPG Grabber kanalen" blijft leeg en in "kanalen" kan ik geen verbinding maken.
Wat te doen?
Geweldig bedankt het werktANdrode schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:41:
Kan jij dit proberen?
Netwerk-ID 43142 voor Gelderland, 164 MHz, Symbolrate 6900, QAM64
Wat het probleem is met dat Regexp leeg blijft weet ik niet, maar volgens mij kun je wel om dit probleem heen werken toch? Maak twee auto opnames elk met een van de volgende regexpr:Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:00:
- ^andere tijden$
- ^andere tijden speciaal$
NOOT: Ik heb ook commentaar gezet bij je TVheadend issue
[ Voor 4% gewijzigd door meindert66 op 18-09-2016 09:06 ]
Op mijn Rpi met een Anysee DVB-C adapter en tv-headend waren het alleen de mpeg4 TS files die beroerd afspeelden (zeker met kodi) mpeg2 TS files deden het prima. Vervolgens inderdaad ook mkv ingesteld en geen problemen meer gehad.tc-t schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:44:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de DVB-adapter goed werkt inderdaad.
Ik heb er 4:
* 1. een TBS 5980 QBox CI op een Linux Debian VM (op mijn ESXi-server)
* 2. een DVBSky S960 op een Linux Debian VM (op mijn ESXi-server)
* 3. een DVBSky S960 op een Raspberry Pi
* 4. nog een DVBSky S960 op een andere Raspberry Pi
De probleemfiles komen - voor zover ik dat nu kan beoordelen, ik moet nog heel wat recordings doorspitten - van 1 en 3, dus 2 verschillende DVB-adapters en 2 verschillende OS'en op verschillende hardware.
1 en 3 zijn ook degene die ik het meest gebruik, dus helemaal onlogisch is dat niet.
4 is redelijk nieuw, gebruik ik vooral om mee te experimenteren.
Kun je met voorbeelden van GUI laten zien wat je hebt gedaan?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:00:
Zelf maak ik gebruik van WebGrab+Plus en dat gebruik ik op de volgende manier:
[EPG Grabber Modules]
Een script "run_wg.sh" wordt middels een cron job op vaste tijden aangeroepen:
#!/bin/sh
cd ~/wg++
mono WebGrab+Plus.exe "$(pwd)"
cat "$(pwd)/guide.xml" | socat - UNIX-CONNECT:/home/hts/.hts/tvheadend/epggrab/xmltv.sock
Verwijderd
Zal die "$" gaan proberen. Helaas dat ik nu gedwongen ben de EIT gids te gebruiken en die beperkt zich tot enkele dagen.meindert66 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:12:
[...]
Wat het probleem is met dat Regexp leeg blijft weet ik niet, maar volgens mij kun je wel om dit probleem heen werken toch? Maak twee auto opnames elk met een van de volgende regexpr:
- ^andere tijden$
- ^andere tijden speciaal$
NOOT: Ik heb ook commentaar gezet bij je TVheadend issue
Zag net ook die melding op TVHeadend issue. Voordeel is in elk geval dat ik niet de enige ben. Nu maar hopen dat een developer gaat kijken.
Verwijderd
In /bin staat "tv_grab_file" (is uitvoerbaar) met als inhoud:
1
2
| #!/bin/bash cat /volume2/_Downloads/_TVopnames/XMLgen.xml |
Als ik dit in een Terminal/CLI uitvoer dan vliegt de hele VML file over het scherm. Dus werkt dit.
Screenprint maken van Configuratie->Kanaal/EPG->EPG Grabber Module heeft weinig zin want inhoud "pad" is extreem lichtgrijs en vrijwel onleesbaar maar met knippel/plakken staat er "/volume1/@appstore/tvheadend-testing/var/epggrab/xmltv.sock". Kan overigens niet veranderd worden.
Ik moet zeggen dat ik vroeger met exact dezelfde "tv_grab_file" na veel gemier uiteindelijk wel de XML gebruikt werd. Maar sedert de reinstall van scratch lukt het niet.
Screenprint: https://www.dropbox.com/s...iq7/ScrnPrnt.852.png?dl=0
Een heel andere vraag, heb jij geen problemen dat TVH crashed wanneer je in de GUI aan het rotzooien bent en deze verlaat?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:00:
2e poging:
Ik heb 2 problemen met TVHeadend (4.1.2190 op een Synology DS216+II):
Wat is het probleem?
Wat te doen?
Regexp heb ik zelf ooit geprobeerd maar zal er eens mee spelen.
XMLTV heeft hier altijd prima gewerkt, welke user/group hangt er aan het script en de output file?
Verwijderd
tv_grab_file heeft 'root' als groep/eigenaar (net als rest in '/bin' en '0777' als rechten. Dus eerder teveel dan te weinig.
Het ontbreken van een echte EPG vind ik een groot gemis. En dan bedoel ik een echt zoals je bijv. op de meeste TV's kunt zien of waar programma's als DVBlink/EyeTV gebruik van maken. Je zou het ook een Frontend voor TVH kunnen noemen mits daar de scheduling ook in zou komen.
Ik meen dat ik horepg destijds onder de user van tvh had draaien en dat ging toen goed echter werkt deze hier niet meer om onverklaarbare redenenVerwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:38:
Ik herinner ooit 1 maal te hebben meegemaakt dat TVH 'bevroren' was maar crashes niet meegemaakt. Ik gebruik nu al enige tijd TVHeadend-testing 4.1.2190-2 van Dierkse.
tv_grab_file heeft 'root' als groep/eigenaar (net als rest in '/bin' en '0777' als rechten. Dus eerder teveel dan te weinig.
Het ontbreken van een echte EPG vind ik een groot gemis. En dan bedoel ik een echt zoals je bijv. op de meeste TV's kunt zien of waar programma's als DVBlink/EyeTV gebruik van maken. Je zou het ook een Frontend voor TVH kunnen noemen mits daar de scheduling ook in zou komen.
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee? Dat ik de user waar TV_grab_file onder draait moet wijzigen? Waarin?schumi2004 schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:11:
[...]
Ik meen dat ik horepg destijds onder de user van tvh had draaien en dat ging toen goed echter werkt deze hier niet meer om onverklaarbare redenen
In de user waar tvheadend onder draait, althans zo had ik het hier.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:18:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Dat ik de user waar TV_grab_file onder draait moet wijzigen? Waarin?
Verwijderd
Wel wat anders gevonden. Hier (https://github.com/polini...bileUI/tree/tvheadend-4.0) is een stukje software wat al een redelijke benadering levert van wat ik een acceptabele EPG/GUI vind. Zitten vrij veel bugs in maar goed begin.
Zie screenprints.

Behalve dan dat je op ip in kan loggen en dat het 4 tuners heeft..
je gedachte is goed. De interne cardreader van de anysee is (voor zover ik weet) niet te gebruiken i.c.m. TVHeadend. Je kunt wel gewoon een externe cardreader gebruiken.virtua69 schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:55:
Ik heb een vraagje ik gebruik een oude anysee die ik met tv headend werkend gekregen hebt, nu geeft hij alleen ongecoderde kanalen door, nu dacht ik een kaartlezer er bij te halen zodat ik met oscam die kan laten lopen met tvheadend, is deze gedachte goed of moet ik een HDHomeRun aanschaffen? Volgens mij doet dit apparaat het zelde
Behalve dan dat je op ip in kan loggen en dat het 4 tuners heeft..
Smargo Smartreader V2 of is er een betere?
virtua69 schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:34:
top, ga ik gelijk even bestellen dan, had mijn oog laten vallen op de Smargo Smartreader V2 of is er een betere?
Deze heb ik op aanraden van CIStem gekocht ter vervanging van mijn Smargo. En ik ben zeker niet de enige hier die dat gedaan heeftgibraltar schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:28:
[...]
Koop liever deze smartcard reader. De Smargo heeft wat bugs en problemen met data overdracht. Daarnaast is hij best wel prijzig. Die Phoenix/Smartmouse kun je ook op eBay kopen.
Die heb ik ook en het werkt.tc-t schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:37:
[...]
Deze heb ik op aanraden van CIStem gekocht ter vervanging van mijn Smargo. En ik ben zeker niet de enige hier die dat gedaan heeft
Let wel op: Deze heeft een seriële poort nodig. Als je die niet hebt moet je de USB variant zoeken.
Ik keek naar het plaatje van een suggested productvirtua69 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:11:
Van die link is toch usb?

😕
De stick is goed verkrijgbaar bij Conrad voor € 44,99 incl. gratis verzenden. Ik heb de stick op Ubuntu 16.04 LTS in combinatie met TVheadend 4.0.9.
De stick wordt niet direct herkend door Ubuntu. Na wat zoeken bleek dat ik de kernelmodules v4l-dvb moet installeren (instructies hier). De instructies zijn voor 12.04 maar werkt ook prima op 16.04.
In het kort:
1
2
3
4
5
6
| sudo apt-get install build-essential libdigest-sha-perl patchutils libproc-processtable-perl git-core sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r) sudo apt-get install linux-firmware-nonfree git clone git://linuxtv.org/media_build.git ./build sudo make install |
Daarna zijn nog wat andere drivers nodig:
1
2
| https://github.com/OpenELEC/dvb-firmware/blob/master/firmware/dvb-demod-si2168-02.fw https://github.com/OpenELEC/dvb-firmware/blob/master/firmware/dvb-demod-si2168-b40-01.fw |
Allebei naar /lib/firmware kopiëren.
in dmesg zie ik dan bij het opstarten van het systeem / bij het inpluggen van de stick:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [ 7.134636] em28xx: DVB interface 0 found: isoc [ 9.119552] em28178 #0: dvb set to isoc mode. [ 9.133060] em28178 #0: Binding DVB extension [ 9.146187] DVB: registering new adapter (em28178 #0) [ 9.146190] usb 1-2: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Silicon Labs Si2168)... [ 9.146192] dvb_create_media_entity: media entity 'Silicon Labs Si2168' registered. [ 9.146464] dvb_create_media_entity: media entity 'dvb-demux' registered. [ 9.146697] em28178 #0: DVB extension successfully initialized [ 9.146699] em28xx: Registered (Em28xx dvb Extension) extension [ 10.192213] si2168 1-0064: downloading firmware from file 'dvb-demod-si2168-b40-01.fw' |
De stick wordt dan herkend in TVheadend en werkt perfect. Wordt wel een beetje warm en er zit een afschuwelijk fel oranje led'je in, maar dat mag de pret niet drukken. Er zit ook een DVB-T antenne bij, deze heb ik even geprobeerd en werkt prima binnenshuis, maar is ook al snel vervangen voor de kabel aansluiting. Om Ziggo in oud UPC gebied in Gelderland aan de praat te krijgen heb ik deze instellingen moeten gebruiken:
- Netwerk ID 43142
- Frequentie 164000000
- Symbolrate 6900000
- Modulatie Auto
Er is overigens ook een dualHD stick verkrijgbaar met 2 tuners. Daar heb ik geen ervaringen mee, en het blijkt ook dat deze toch wat anders werkt/is dan de soloHD. Dus de werking van de soloHD is geen garantie dat de dualHD ook werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Thijs? op 22-09-2016 21:38 ]
1
2
3
4
5
6
7
| wget http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.6.3-yakkety/linux-headers-4.6.3-040603_4.6.3-040603.201606241434_all.deb wget http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.6.3-yakkety/linux-headers-4.6.3-040603-generic_4.6.3-040603.201606241434_amd64.deb wget http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.6.3-yakkety/linux-image-4.6.3-040603-generic_4.6.3-040603.201606241434_amd64.deb wget https://github.com/OpenELEC/dvb-firmware/blob/master/firmware/dvb-demod-si2168-02.fw?raw=true -O /lib/firmware/dvb-demod-si2168-02.fw wget https://github.com/OpenELEC/dvb-firmware/blob/master/firmware/dvb-demod-si2168-b40-01.fw?raw=true -O /lib/firmware/dvb-demod-si2168-b40-01.fw dpkg -i *.deb reboot |
Daarna wordt de stick meteen herkend door de kernel zonder extra drivers. De firmware is nog wel nodig.
Heb zelf een Sundtek MediaTV Digital Home (DVB-C/T/T2) aan mijn Synology DS214 hangen, maar die is een stukje duurder dan deze.
[ Voor 76% gewijzigd door Hero of Time op 01-10-2016 19:38 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Hero of Time op 01-10-2016 19:40 ]
Waardeloze verwoording aangepast
En ik zou transparantie wat betreft de lijst van schadelijke en ongewenste geschriften waarderen… Ik zou namelijk best willen kijken naar het opnemen van de met open source geïmplementeerde ip streams van mijn provider
[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 05-10-2016 16:51 ]
Zal je mij een beetje op weg kunnen helpen hoe je dat instelt bij oscam in combinatie met die reader, hij is inmiddels binnen, heb een synology en de usb drivers zijn geïnstalleerd, volgde een guide bij hardwareinfo maar met putty kom ik niet bij oscam, krijg dan te zien dat het een directory is, zit dus vast nutc-t schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:37:
[...]
[...]
Deze heb ik op aanraden van CIStem gekocht ter vervanging van mijn Smargo. En ik ben zeker niet de enige hier die dat gedaan heeft
😐
Het zou dan enkel DVB-C (Irdeto) kunnen betreffen? En de aanbieders daarvan zijn dan tamelijk beperkt. In een ander topic (DVB-C via PC), komt dit uitgebreid ter sprake en zolang men gebruikt maakt van wat je provider je aanlevert (een geactiveerde Irdeto smartcard bijvoorbeeld), is er niet werkelijk wat illegaals aan. Maar mogelijk doel jij op wat anders aangezien je het hebt over IP streams?ANdrode schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:57:
Blijft het decrypten van Irdeto DRM een onderwerp dat wij wel mogen bespreken? Want doordat dit (ook) met open source is toegestaan verwacht ik dat tweakers nooit gesommeerd is om uitdrukkingen hierover te stoppen?
En ik zou transparantie wat betreft de lijst van schadelijke en ongewenste geschriften waarderen… Ik zou namelijk best willen kijken naar het opnemen van de met open source geïmplementeerde ip streams van mijn provider
Testing, one, two ...
Ik verwacht niet dat de diverse softcams een licentie hebben, om het intellectuele eigendom van de encryptiemethode die er onderdeel van is te implementeren en distribueren. Wat dat betreft is dat ook een grijs gebied.hardware-lover schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:36:
[...]
In een ander topic (DVB-C via PC), komt dit uitgebreid ter sprake en zolang men gebruikt maakt van wat je provider je aanlevert (een geactiveerde Irdeto smartcard bijvoorbeeld), is er niet werkelijk wat illegaals aan. Maar mogelijk doel jij op wat anders aangezien je het hebt over IP streams?
Ik wilde kijken naar DASH en/of de HLS streams van een TV dienst waar ik voor betaal. Ik denk alleen dat dit gecensureerd gaat worden zodra de content aanbieder er over klaagt, daarom begin ik niet eens aan de posts. Zelfcensuur…
Over de interactie met de Synology kan ik weinig zeggen, ik heb de reader geconecteer op een (virtuele) Debian Linux-server.virtua69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Zal je mij een beetje op weg kunnen helpen hoe je dat instelt bij oscam in combinatie met die reader, hij is inmiddels binnen, heb een synology en de usb drivers zijn geïnstalleerd, volgde een guide bij hardwareinfo maar met putty kom ik niet bij oscam, krijg dan te zien dat het een directory is, zit dus vast nu
😐
Voor mij ging het als volgt:
* Debian ingericht, en een fixed IP gegeven
* via PuTTy verbonden met de debian server
* dmv dmesg |grep usb de naam van de USB-verbinding opgehaald (voor mij: /dev/ttyUSB0)
* oscam van git gehaald en geïnstalleerd
* de 3 config files aangemaakt (oscam.conf, oscam.server, oscam.user)
Ik kan de config files wel posten als je wil (heb ze nu niet bij de hand) maar hoe je via PuTTy bij je Synolgy komt en hoe oscam daar geïnstalleerd wordt, daar kan ik niks over zeggen.
Ik denk wel dat er veel anderen zijn die wél met een Synology werken (Schumi2004 bv als ik me niet vergis)
waar loop je vast dan? de guide van hardware.info zou volledig moeten zijn. Met putty moet je overal bij kunnen als je het juiste account gebruikt.virtua69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
Zal je mij een beetje op weg kunnen helpen hoe je dat instelt bij oscam in combinatie met die reader, hij is inmiddels binnen, heb een synology en de usb drivers zijn geïnstalleerd, volgde een guide bij hardwareinfo maar met putty kom ik niet bij oscam, krijg dan te zien dat het een directory is, zit dus vast nu
😐
Bij mij staan de config bestanden in
1
| /volume1/@appstore/oscam/etc |
ben ingelogd met eerst me gebruikersnaam en vervolgens sudo su -, verder is alles tot nu toe gelukt, usb drivers en nano text editor, bootstrap dus ook

[ Voor 15% gewijzigd door Virtua op 05-10-2016 23:07 ]

dacht ik ook , volgens mij komt het omdat hij niet gebootstrapped is , als ik /volume1@appstore/oscam/etc invul met putty krijg ik te zien: /volume1/@appstore/oscam/etc: Is a directory.Sa1 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:46:
[...]
waar loop je vast dan? de guide van hardware.info zou volledig moeten zijn. Met putty moet je overal bij kunnen als je het juiste account gebruikt.
Bij mij staan de config bestanden in
code:
1 /volume1/@appstore/oscam/etc
ben ingelogd met eerst me gebruikersnaam en vervolgens sudo su -, verder is alles tot nu toe gelukt, usb drivers en nano text editor, bootstrap dus ook, nu ben ik er achter dat als je het comando geeft :cd /volume1/@appstore/oscam/etc en vervolgens op ls drukt dat je te zien krijgt :
nano.save oscam.ccache oscam.server oscam.srvid2 script yes
no oscam.conf oscam.server.bak oscam.user template,vraag me nu alleen af nu ik oscam.conf te zien krijgt hoe ik in dat menu moet komen, nu heb ik dit comando geprobeerd :
/volume1/@appstore/oscam/etc/oscam.conf: Permission denied , ben ff het spoor duidelijk bijster
[ Voor 26% gewijzigd door Virtua op 06-10-2016 00:51 ]
Nu weer terug bij NewCS. Vreselijk oud, maar werkt als een trein.
Klinkt als dat je niet zo heel veel ervaring hebt met Linux. Das natuurlijk geen enkel probleem, maar maakt het wel een stuk lastiger.virtua69 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:07:
![]()
![]()
![]()
[...]
dacht ik ook , volgens mij komt het omdat hij niet gebootstrapped is , als ik /volume1@appstore/oscam/etc invul met putty krijg ik te zien: /volume1/@appstore/oscam/etc: Is a directory.
ben ingelogd met eerst me gebruikersnaam en vervolgens sudo su -, verder is alles tot nu toe gelukt, usb drivers en nano text editor, bootstrap dus ook, nu ben ik er achter dat als je het comando geeft :cd /volume1/@appstore/oscam/etc en vervolgens op ls drukt dat je te zien krijgt :
nano.save oscam.ccache oscam.server oscam.srvid2 script yes
no oscam.conf oscam.server.bak oscam.user template,vraag me nu alleen af nu ik oscam.conf te zien krijgt hoe ik in dat menu moet komen, nu heb ik dit comando geprobeerd :
/volume1/@appstore/oscam/etc/oscam.conf: Permission denied , ben ff het spoor duidelijk bijster
CD staat voor Change Directory. Dus als je het pad invult en hij zegt dat het een directory is. Dan zal dat wel kloppen. Zet je er vervolgens CD voor, dan zie je inderdaad dat je prompt wijzigt naar dat pad. Wanneer je nu PWD invult zie je in welke directory je staat.
LS is een commando om te zien wat er in de directory staat. Met LS -lah krijg je een overzichtelijker overzicht (vind ik).
Wil je nu oscam.conf gaan bewerken dan zal je daar een editor voor moeten gebruiken. Persoonlijk vind ik NANO de gemakkelijkste, alleen is die niet standaard beschikbaar in de Synology omgeving. VI wel. Alleen VI is niet heel laagdrempelig.
Probeer eens om, als je in de juiste directory / pad / folder zit "vi oscam.conf" te typen. Als je de INS toets indrukt dan kun je gaan typen. Druk je weer ESC en type je dan wq dan sla je hem op en sluit je hem (w = write en q = quit).
Heel veel succes
Tjah, denk dat dat toch aan de omgeving ligt dan. Ik gebruik echt al jaren OSCAM en heb (op een experimentele uitstap naar DVBAPI) nooit problemen gehad. Draait stabiel, zappen gaat traag, maar niet trager dan op een humax (digitaal zappen is gewoon k). Overigens heb ik het 'zap-probleem' deels opgelost door Kodi, die doet nu predictive tuning.DappereDodo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 06:13:
Ik heb Oscam eruit gedonderd na een paar maanden experimenteren. Het was altijd wat. Het crashed om de zoveel dagen, maakt kanaal wisselen traag, kan sommige kanalen helemaal niet decoderen en regelmatig moet je twee keer een kanaal openen voordat het werkt.
Nu weer terug bij NewCS. Vreselijk oud, maar werkt als een trein.
Verwijderd
Klopt, Linux ervaring was tot nu toe een raspberry waar ik slechts wat Bluetooth drivers installeerde, Thanks voor de info ga er vanavond weer mee aan de slag.Sa1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:53:
[...]
Klinkt als dat je niet zo heel veel ervaring hebt met Linux. Das natuurlijk geen enkel probleem, maar maakt het wel een stuk lastiger.
CD staat voor Change Directory. Dus als je het pad invult en hij zegt dat het een directory is. Dan zal dat wel kloppen. Zet je er vervolgens CD voor, dan zie je inderdaad dat je prompt wijzigt naar dat pad. Wanneer je nu PWD invult zie je in welke directory je staat.
LS is een commando om te zien wat er in de directory staat. Met LS -lah krijg je een overzichtelijker overzicht (vind ik).
Wil je nu oscam.conf gaan bewerken dan zal je daar een editor voor moeten gebruiken. Persoonlijk vind ik NANO de gemakkelijkste, alleen is die niet standaard beschikbaar in de Synology omgeving. VI wel. Alleen VI is niet heel laagdrempelig.
Probeer eens om, als je in de juiste directory / pad / folder zit "vi oscam.conf" te typen. Als je de INS toets indrukt dan kun je gaan typen. Druk je weer ESC en type je dan wq dan sla je hem op en sluit je hem (w = write en q = quit).
Heel veel succes
Waarom ben je weer van dvbapi afgestapt? Ik neem aan dat je nu (weer) newcamd gebruikt dan?Sa1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:56:
[...]
Ik gebruik echt al jaren OSCAM en heb (op een experimentele uitstap naar DVBAPI) nooit problemen gehad.
Ik heb op mijn beide oscam servers (1 voor Canaal Digitaal, 1 voor TV Vlaanderen) zowel newcamd als dvbapi geconfigureerd.
Op mijn TVHeadend clients heb ik beide voorzien. Ik heb met beide wat geëxperimenteerd en ben eigenlijk geen echte problemen tegengekomen. Momenteel staan de clients weer op newcamd, maar daar zit iets niet helmaal goed. De AutoUpdate van mijn kaarten werkt niet. Om dat gedaan te krijgen moet ik 1 client tijdelijk even op dvbapi zetten want daarmee werkt het wel.
Ongetwijfeld een configuratiefoutje, maar ik vind het niet zo direct (en heb er ook nog niet veel tijd ingestoken aangezien ik een workaround heb waarmee het wel werkt)
nou ik ben er mee aan de slag maar kan je mij vertellen hoe je de bovenkant in moet stellen?tc-t schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:37:
[...]
[...]
je kan hem op 3.3v of 5v instellen , ook smartmouse of phoenix, verder is er een pijl naar links met daar onder 3.579 mhz en een schakelaar voor 6mhz,8mhz of 10 mhz of y5?
heb de link er ff geplakt..
http://www.buydvb.net/tbs...ouse-card-reader-p-6.html
[ Voor 10% gewijzigd door Virtua op 06-10-2016 21:10 ]
super bedankt, weer een stapje verder, als ik in het pad zit doe ik nano osram.conf , ik kom dan in het conf, zie alleen het cardid volgens mij niet, wat er staat klopt volgens mij niet want dat zou toch met elke kaart anders moeten zijn?Sa1 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:53:
[...]
Klinkt als dat je niet zo heel veel ervaring hebt met Linux. Das natuurlijk geen enkel probleem, maar maakt het wel een stuk lastiger.
Heel veel succes
wel echt super interessant dat Linux, had ik veel eerder mee aan de slag moeten gaan
ik had redelijk problemen met twee zenders tegelijk kijken. Het werkte goed met één client tegelijk, ook opnemen en alles. Alleen als de TV boven ook aan ging, dan ging het decoderen niet goed, kregen veel meldingen over tuners die gelockt zijn enz.. dus weer terug naar newcamd en daar werkt alles vlekkeloos mee.tc-t schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Waarom ben je weer van dvbapi afgestapt? Ik neem aan dat je nu (weer) newcamd gebruikt dan?
Ik heb op mijn beide oscam servers (1 voor Canaal Digitaal, 1 voor TV Vlaanderen) zowel newcamd als dvbapi geconfigureerd.
Op mijn TVHeadend clients heb ik beide voorzien. Ik heb met beide wat geëxperimenteerd en ben eigenlijk geen echte problemen tegengekomen. Momenteel staan de clients weer op newcamd, maar daar zit iets niet helmaal goed. De AutoUpdate van mijn kaarten werkt niet. Om dat gedaan te krijgen moet ik 1 client tijdelijk even op dvbapi zetten want daarmee werkt het wel.
Ongetwijfeld een configuratiefoutje, maar ik vind het niet zo direct (en heb er ook nog niet veel tijd ingestoken aangezien ik een workaround heb waarmee het wel werkt)
Linux is leuk ja, kost alleen best veel tijd om het echt onder de knie te krijgen. Achvirtua69 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
super bedankt, weer een stapje verder, als ik in het pad zit doe ik nano osram.conf , ik kom dan in het conf, zie alleen het cardid volgens mij niet, wat er staat klopt volgens mij niet want dat zou toch met elke kaart anders moeten zijn?
wel echt super interessant dat Linux, had ik veel eerder mee aan de slag moeten gaan
Mijn oscam.conf ziet er als volgt uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| [global] logfile = /volume1/@appstore/oscam/var/log/oscam.log nice = -1 maxlogsize = 100 [cache] [newcamd] port = 15050@0604:09F3F1 key = 0102030405060708090A0B0C0D0E [dvbapi] enabled = 0 au = 1 pmt_mode = 4 request_mode = 1 listen_port = 9000 user = aap boxtype = pc [monitor] port = 988 [webif] httpport = 9000 httpuser = admin httppwd = aapnootmies httpallowed = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255 |
Dat hangt er een beetje vanaf wat voor soort kaart je hebt.virtua69 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:01:
[...]
nou ik ben er mee aan de slag maar kan je mij vertellen hoe je de bovenkant in moet stellen?
je kan hem op 3.3v of 5v instellen , ook smartmouse of phoenix, verder is er een pijl naar links met daar onder 3.579 mhz en een schakelaar voor 6mhz,8mhz of 10 mhz of y5?
Ik post even wat links naar reacties van CIStem (lang niet meer gezien trouwens, iemand enig idee?)
Ik verwacht dat deze bovenste de goeie gaat zijn voor jou
gibraltar in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"
Voor mij (met een Belgische smartcard voor satelliet) is het anders, daarvoor had ik deze instellingen nodig:
thanks, wat ik eigenlijk niet kan vinden of deze reader ook met usb3 werkt, heb inmiddels alles ingesteld maar krijg het niet aan de praat..misschien ligt het aan usb 3tc-t schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Dat hangt er een beetje vanaf wat voor soort kaart je hebt.
Ik post even wat links naar reacties van CIStem (lang niet meer gezien trouwens, iemand enig idee?)
Ik verwacht dat deze bovenste de goeie gaat zijn voor jou
Voor mij (met een Belgische smartcard voor satelliet) is het anders, daarvoor had ik deze instellingen nodig: