Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ach, valt gelijk voor de Gay Parade te recyclerenAlex) schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Aldus Somda.
Ik mag toch hopen van niet... een roze trein

Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Het is uiteraard vervelend dat de trein erg vol zit. Alleen is het niet 'onbegrijpelijk' dat er minder intercity's rijden. Als je de berichtgeving een klein beetje heb gevolgd, weet je dat er heel veel treinen kapot zijn gegaan. Die kun je niet in een keer repareren en NedTrain is daar dus nog steeds mee bezig. En dat 7 dagen per week, 24 uur per dag. Kijk voor wat informatie over die reparatiewerkzaamheden eens op http://www.ns.nl/cs/Satel...+in+beeld?p=1262674777364.Juancho schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:15:
Ik vind het onbegrijpelijk dat de intercity's tussen Amersfoort en Zwolle nog steeds niet volop rijden. De intercity naar Leeuwarden bijv. ligt er nog steeds uit terwijl de storingen al ver achter ons liggen.... Hierdoor is het stampensvol in de trein richting Groningen omdat die trein met dezelfde capaciteit dubbel zoveel mensen moet vervoeren.....
Om het even kort technisch uit te leggen: bij het ICM zijn er problemen met zowel de compressor (die de benodigde luchtdruk levert voor de remmen) als met de tractie-installatie. Normaal gesproken zouden stellen met deze klachten aan de kant moeten, echter, door half-defecte stellen aan elkaar te koppelen ontstaat er wel een dienstvaardige eenheid waarmee je een dienst kunt rijden. Alleen, probleem is dan wel dat je bepaalde stellen bij elkaar moet houden omdat je anders de kans hebt dat je met een los stel zit waarvan de compressor/tractieinstallatie defect is en je dus niet verder kan. Vandaar dat de NS op de trajecten Den Haag-Groningen en Den Haag-Enschede met vaste composities rijdt, om het splitsen en combineren zo veel mogelijk te voorkomen (en vandaar ook de losse pendels Rotterdam-Utrecht en Zwolle-Leeuwarden).
En een fotootje te Veenendaal West waar hij inmiddels al met +25 vertraging reed:IJnte schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:51:
SLT in de (1)7400 (Rhenen - Breukelen)!! Ik moest wel even 2x kijken voordat ik het geloofde..
[edit]
Hij schijnt al weer even stil te staan tussen Veenendaal West en Veenendaal Centrum (defect...)

Ook heb ik gehoord dat van de SLT's de snelheidsmeter vervangen is door een nauwkeurigere type.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zeker ook de reden dat de ICM stellen op de trajecten Rotterdam / Den Haag - Utrecht veel langer zijn dan normaal? Tegenwoordig zie ik veel 3-3-4 terwijl je dit vroeger zelden tegenkwam (buiten de spits).SleutelMan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:36:
Vandaar dat de NS op de trajecten Den Haag-Groningen en Den Haag-Enschede met vaste composities rijdt, om het splitsen en combineren zo veel mogelijk te voorkomen (en vandaar ook de losse pendels Rotterdam-Utrecht en Zwolle-Leeuwarden).
Rond Gouda zie ik de laatste tijd veel meer SLT rijden. Voornamelijk de sprinterdienst tussen Rtd en Gouda Goverwelle zit ik nu 8 van de 10 keer in een SLT.
Zijn wel fijne treinen moet ik zeggen, voornamelijk dat je de hele trein door kan kijken zorgt ervoor dat de trein van binnen erg ruim en licht oogt. Alleen wat openen de deuren langzaam zeg..

No Shame, only Fame!
Verwijderd
Betekenen deze leveringen dat de problemen zijn opgelost?AW_Bos schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:08:
Als het meezit zullen er vanaf volgende week 4 SLT per week de grens overkomen.
Ook heb ik gehoord dat van de SLT's de snelheidsmeter vervangen is door een nauwkeurigere type.
Niet alle problemen, aangezien ik van de week in een weigerend SLT-stel zat, maar de NS wilt blijkbaar nu toch wel gaan weer gaan beginnen met de uitrol van de diensten voor de SLT-stellen.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:59:
[...]
Betekenen deze leveringen dat de problemen zijn opgelost?
Het zou zelfs kunnen zijn dat ze inmiddels een goede firmware hebben die proefgedraaid is op enkele stellen, en dat die succesvol lijkt te werken waarna hij uitgerold wordt over de rest van de stellen?
Maar goed, dat is mijn gedachte

Maar een kaartautomaat????

Plaats: Hilversum Noord
Gevolg: Hilversum - Naarden-Bussum gestremd...

Bron: Twitpic...
[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 05-02-2010 15:03 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

trouwens, wat betreft die kaartautomaat: gezien de pallets ernaast gok ik dat het een nieuwe was die geplaatst moest worden maar die van het perron is afgevallen? Vandalisme lijkt me sterk met dat plaatje...
[ Voor 10% gewijzigd door SleutelMan op 05-02-2010 15:37 ]
En een monteur/installateur zal hem ook niet zo dicht bij het spoor zettenSleutelMan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:36:
vandaag al een voorproefje daarvan: wegens dat "leuke incident" te Hvsn rijdt de serie 700 vanmiddag vanaf Ut, dus vanaf Ut nu elk halfuur een directe IC naar Zl. Dat verandert eigenlijk niks voor de reizigers die verder moeten dan Amf maar tot Amf heb je nu 5 IC's/uur. (2x 2800, 1x 500, 1x 1700 en 1x 700). Gevolg was dan ook dat de "extra trein naar Groningen" (de 700 dus) nogal werd bestormd, en aangezien deze van spoor 18b vertrok (bij de reizigers richting Gdm/Ht wel bekend) leverde dat nogal een chaotische mensenmassa op die rennend richting spoor 18b ging.
trouwens, wat betreft die kaartautomaat: gezien de pallets ernaast gok ik dat het een nieuwe was die geplaatst moest worden maar die van het perron is afgevallen? Vandalisme lijkt me sterk met dat plaatje...
Hoewel ook steekwagens kunnen op hol slaan...
Klopt, ging in dit geval om een echt ongelukje, dus geen vandalisme:SleutelMan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:36:
Zie http://nos.nl/artikel/134...jesautomaat-op-spoor.htmlOp het treinspoor bij station Hilversum Noord lag vanmiddag enige tijd een NS kaartjesautomaat. Het gaat om een bedrijfsongeval. Het apparaat kwam op het spoor terecht toen het op pallets werd vervoerd.
Tussen Naarden-Bussum en Hilversum reden hierdoor minder treinen. Rond 15.00 uur werd de automaat van het spoor getakeld.
De kaartjesautomaat werd vervoerd omdat het aanraakscherm was ingedeukt. Enkele weken geleden was op dezelfde plaats ook al een automaat stukgegaan. De oorzaak leek een kleine ontploffing.
Was dus geen nieuwe, maar juist een oude die defect was en net vervangen was door een andere.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 05-02-2010 16:47 ]
Virussen? Scan ze hier!

Gisteren voor het eerst sinds de verbouwing af is geweest tijdens de verbouwing kwam ik er soms wel 2x/week, iig op doorreis en als de Benelux het niet oversloeg - maar de laatste jaren spoor ik (blijkbaar) bijna alleen nog naar het Oosten de grens overCheesy schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:40:
Prachtig station, Antwerpen
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is inderdaad wel indrukwekkend, zeker op de bovenste drie verdiepingen, maar onderin valt het me lichtjes tegen, je krijgt bijna niets mee van het oude station Antwerpen, alleen als je pal naar boven kijkt zie je de overkapping. Eigenlijk doet het me daar vooral aan Rotterdam Blaak denken, tot en met de betonlucht die je nog ruikt (maar dan met duidelijk andere overkapping

[ Voor 89% gewijzigd door dion_b op 06-02-2010 12:27 ]
Oslik blyat! Oslik!

Het schijnt dat de perronoverkapping op spoor 5 te Utrecht nu wordt afgebroken, ik ben toch echt benieuwd hoe ze de halve perronoverkapping willen slopen zonder dat dat spoor 7 ook buiten dienst moet. Maar we zullen zien
Verwijderd
Was met een vriend en een vriendin in de trein van Amsterdam Bijlmer naar Utrecht, toen we na een minuut of 5/10, iets boven Abcoude een raar geluid hoorde waarna de trein harder dan normaal remde.
We wisten gelijk al dat er iets niet goed was, de machinist (?) liep gelijk buiten in z'n groene hesje, en na een tijdje werd er slecht hoorbaar omgeroepen wat er aan de hand was, de stroomafnemer was defect geraakt. Er moest een schade expert komen om dit op te lossen, en het kon nog wel even duren. Rokers konden vooraan naar buiten om hun behoefte te doen. Blijkbaar hebben ze zelf zitten te klooien, want na een kwartier gingen ze het weer proberen, de trein reed een paar meter en kwam weer schokkend tot stil stand, het was toch niet verantwoord genoeg en de schade expert moest alsnog komen. Uiteindelijk konden we niet harder dan 80km/u rijden, en zijn we toch nog in Utrecht CS aangekomen.
Gelukkig was dit net iets meer dan een uur later dan gepland, zodat we de helft van onze retour terug kunnen krijgen toch? Aan het eind kregen we nog een koffiebon, al met al best goed opgelost door de NS, neem aan dat ze hier ook niet zoveel aan konden doen verder.
Iemand enig idee hoe het kan dat de stroomafnemer er opeens mee ophoudt? Ik ga nu even kijken hoe ik geld kan terugvragen van de NS
Tsja, er zijn meerdere manieren waarop een pantograaf defect kan gaan. In onderstaande geval is de oorzaak vrij duidelijk natuurlijk:Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:41:
Iemand enig idee hoe het kan dat de stroomafnemer er opeens mee ophoudt? Ik ga nu even kijken hoe ik geld kan terugvragen van de NS
Maar er zijn ook minder duidelijk oorzaken. Vanaf het beeldscherm valt daar weinig over te zeggen
Virussen? Scan ze hier!
Misschien dat ik komende week even langs Utrecht ga om wat foto's te maken van de werkzaamhedenSleutelMan schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:12:
de vorige automaat was inderdaad slachtoffer van vandalisme, het is daar wel vaker raak.
Het schijnt dat de perronoverkapping op spoor 5 te Utrecht nu wordt afgebroken, ik ben toch echt benieuwd hoe ze de halve perronoverkapping willen slopen zonder dat dat spoor 7 ook buiten dienst moet. Maar we zullen zien.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 07-02-2010 15:21 ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
vreemde gang van zaken, als de stroomafnemer defect was geraakt (en de bovenleiding niet), dan is er in principe bij al het NS materieel de mogelijkheid om de reservestroomafnemer op te zetten, daarmee kan in principe gewoon verder mee worden gereden.wildhagen schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:47:
[...]
Tsja, er zijn meerdere manieren waarop een pantograaf defect kan gaan. In onderstaande geval is de oorzaak vrij duidelijk natuurlijk:
[video]
Maar er zijn ook minder duidelijk oorzaken. Vanaf het beeldscherm valt daar weinig over te zeggen
Wat betreft wat er defect kan gaan aan een stroomafnemer: er zijn diverse zaken te bedenken. Meest voorkomend geval is dat het sleepstuk (grafiet) te veel gesleten is en dus doorbrandt. Zou in principe moeten worden opgemerkt bij controles maar heb het wel eens meegemaakt dat ik een ICM stel zag met gevaarlijk dunne sleepstukken...
http://www.nieuwsblad.be/...oId=856747&cat=1&subcat=0Spookrijdende trein veroorzaakt chaos
HERENTALS/TURNHOUT - De treinreizigers in de Kempen waren gisteravond - alweer - de dupe van treinperikelen. Een trein kwam op een verkeerd spoor terecht, waardoor het treinverkeer danig in de knoei raakte en de reizigers een vertraging van drie kwartier opliepen.
Heel wat treinreizigers werden gisteravond verrast. Ze waren om 17.45uur net voorbij de tussenstop in Herentals toen hun trein plots stopte. 'De trein viel stil en de noodverlichting sprong op', vertellen Paul Meeus en An Van Tornhout, beiden gemeenteraadslid in Turnhout. Niemand wist wat er precies gebeurd was.
Al snel volgde de boodschap dat de trein op een verkeerd spoor zat. Blijkbaar was hij op het spoor richting Mol terechtgekomen en dat heeft geen bovenleiding. Voor een geëlektrificeerde trein natuurlijk een groot probleem.
De trein viel dus stil. Infrabel, beheerder van de spoorweginfrastructuur, kwam na een half uurtje met een oplossing aandraven: een diesellocomotief zou de trein terugtrekken tot net voorbij de wissel, waar er opnieuw een bovenleiding was. Toen dat lukte, kon de trein terug richting Turnhout vertrekken. De trein kwam daar uiteindelijk met drie kwartier vertraging aan.
Wachten op informatie
Jan Bertels uit Herentals reed met zo'n drie kwartier vertraging met de trein vanuit Brussel het station van Herentals binnen. 'We zijn stilgevallen in de buurt van Lier. Informatie kregen we voldoende, maar die wijzigde nogal. Eerst was er een stroompanne. Even later volgde het bericht dat er een trein geblokkeerd stond. Nog wat later verontschuldigde de treinbegeleider zich omdat de berichtgeving nogal diffuus was.'
Ook op het perron in Herentals was het wachten op informatie. Pendelaars die de trein naar Neerpelt moesten hebben, zagen die tot hun verbijstering op een van de goederensporen langsrijden. Wat later volgde het bericht dat er voor het station nog een trein met bestemming Neerpelt vaststond. Die zou de gestrande passagiers oppikken.
De fout lag niet bij de NMBS, maar bij Infrabel. Dat geeft het zelf ook toe. 'Het probleem lag volledig bij ons', zegt woordvoerder Bram De Saedeleer. 'Door een technische storing in het seinhuis was de wissel al ingesteld voor de trein richting Mol, die normaal vertrekt na de trein richting Turnhout. De trein heeft daardoor het verkeerde spoor genomen en is volledig zonder stroom gevallen.'
Het seinhuis kon de fout gelukkig snel opmerken. 'De veiligheid is nooit in het gedrang gekomen', zegt De Saedeleer. 'Het is niet mogelijk dat twee treinen dan zouden botsen. Het is natuurlijk wel heel vervelend voor de treinreizigers die vertraging hebben opgelopen en daarvoor willen we ons ook verontschuldigen.'
De 'vergissing' bracht wel de nodige hinder op de andere lijnen met zich mee. 'Er waren heel wat vertragingen op de treinen die daarna moesten vertrekken. Die vertragingen liepen op tot een kwartier. Tegen zeven uur gisteravond verliep het treinverkeer weer normaal.'
Om 17.45uur was er ook al een incident met een trein naar Neerpelt. Die werd voor een keer op spoor drie binnengeloodst. Dat is momenteel een doodlopend spoor in Herentals, dus moest het treinstel een stuk achteruit rijden tot voorbij de wissels.
[ Voor 77% gewijzigd door DinX op 08-02-2010 12:59 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 08-02-2010 18:54 ]
Weet niet wat voor trein het was, maar zie wel vaker materieel met de deur zelfs geopend langs het perron zonder dat er iemand te bekennen is. Naja, leermomentje zullen we maar zeggenGestoorde man even treinmachinist
Het is een verwarde man gelukt op eigen houtje een trein te verplaatsen. Op het station in Den Bosch reed hij een lege passagierstrein van perron 4A naar 4B, een afstand van ongeveer 100 meter.
De bestuurderscabine van de trein was niet afgesloten. Daardoor kon de man zonder moeite binnenkomen. Hij drukte er op wat knoppen en kreeg op die manier de trein aan de praat.
Medewerkers van de NS schrokken zich rot. Ze haalden de man uit de trein en droegen hem over aan de politie. Het bleek dat de man uit een psychiatrische inrichting in Den Dolder kwam.
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Mja, vorige week en de week ervoor 2 x een open stuurcabine gezien in de trein waar ik altijd in zit.Bastien schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:31:
Ach, lullige foutjes hebben ze hier ook
[...]
Weet niet wat voor trein het was, maar zie wel vaker materieel met de deur zelfs geopend langs het perron zonder dat er iemand te bekennen is. Naja, leermomentje zullen we maar zeggen
Geen idee wat er gebeurt in een rijdende trein (getrokken door een loc) , als je in de cabine aan de andere kant dingen gaat doen.
En voor diegenen die willen weten wat lange treinen zijn in Amerika.
Ja, met 9 locs voor, tussen en achter en een hele hoop beladen containerwagens met een totale lengte van bijna 5 km(!).
Enjoy
Overigens de SLT komen weer NL binnen
Dit is echt de langste
Australian BHP Iron ore train, the longest train to ever run in the world, this train is officially in the guinness book of world records for the longest train.
The record was set on june 21, 2001 in western australia between newman and port headland, a distance of 275km (170 miles) and the train consisted of 682 loaded iron ore wagons and 8 GE AC6000 locomotives giving a gross weight of almost 100,000 tonnes and moved 82,262 tonnes of ore, the train was 7.353 km (4.568 miles) long.
BHP iron ore did this to test locotrol which is where locomotives are evenly placed along the length of the train.
The locotrol setup was 2 locos-166 wagons, 2 locos-168 wagons, 2 locos-168 wagons, 1 loco-180 wagons then the last locomotive on the back.
This very long train is controlled by only one driver.
Certainly makes an awesome sight, enjoy!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
nu.nlEr is dinsdagochtend geen treinverkeer mogelijk van en naar Den Bosch. De politie heeft het station ontruimd. Volgens de woordvoerder is in een trein op het station een verdachte persoon aangetroffen.
''Op basis van zijn gedrag'' denkt de politie dat er zich mogelijk een explosief in de trein bevindt. De passagiers hebben de trein verlaten. Politiemedewerkers zijn in gesprek met de man.
Het plein voor het station staat vol reizigers. De politie verzoekt mensen daar ruimte te maken voor als hulpverleners het station in moeten.
De Explosieven Opruimings Dienst is onderweg naar het station.
Reizigers moeten rekening houden met vertragingen van maximaal een uur. Het is niet bekend hoeveel mensen het ontruimde station hebben moeten verlaten. "Maar het is in de ochtendspits, dus je kunt je wel voorstellen dat het druk was", aldus de woordvoerder.
Pics van de ontruiming:
- http://twitpic.com/126vxo
- http://twitpic.com/126uq2
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 09-02-2010 08:49 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dus ik plan mijn reis in voor maandag, sta ik vervolgens ergens midden tussen de weilanden zo’n 15 minuten stil. Gevolg; ik mis mijn aansluiting en ben te laat voor de afspraak. En ja, ik nam een treintje eerder voor de zekerheid. En vandaag rijden we potver3 weer een minuut of 8 in slakkengang over het spoor zodat ik weer mijn aansluiting mis.
Met alle respect, maar het staat een beetje knullig als je eerder vol trots aankondigt dat alles is opgelost en weer volgens de juiste tijden rijdt, om dan de eerste 2 werkdagen alweer met vertraging te zitten.
Beetje jammer…..
Virussen? Scan ze hier!
Signatures zijn voor boomers.
Als je het niet bevalt pak je toch lekker de auto? Dan heb je pas de garantie dat je op tijd bent (files bestaan immers niet).
Virussen? Scan ze hier!
Het ging idd om een seinstoring. Maar persoonlijk zal het mij niets uitmaken wat het is, het maakt mij veel uit dat er weer iets is. Hebben we net het barre winterweer gehad met alle ellende, krijg je dit weer. En dat nog wel op de eerste 2 dagen dat het treinverkeer weer normaal zou rijden voor de NS.wildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:15:
Ja, als je midden in de weilanden stil staat is er dus iets onverwachts aan de hand (trein defect, aanrijding op spoorwegovergang, problemen met bovenleiding, seinstoringen etc etc etc). Dat kan men natuurlijk niet enkele dagen van te voren zien natuurlijk, men is daar net zo helderziend als jij of ik.
Misschien is het wat te zwart/wit, maar ik zie de NS puur als een product wat ik koop. Immers, zo’n jaarkaart is niet geheel gratis te noemen. Als ik mijn werkproduct ook niet goed oplever aan de klant of vertraging heb, reken maar dat er dan wat staat te gebeuren.
Zoals gezegd, ik kan best begrip op brengen bij vertragingen als bijv. een gek zich voor de trein gooit. Maar technische storingen, nee sorry daar ben ik nu wel een keer klaar mee en dienen ze maar eens op een fatsoenlijke manier op te lossen. Hoe ze dat doen is niet relevant, ze willen een dienst/product leveren, ik betaal daar flink voor, dan wil ik ook krijgen waar ik recht op heb. Precies wat de klant ook van mijn werkgever verwacht.
Dan vind ik het altijd een slappe opmerking om te zeggen, dan pak je toch de auto. Zolang ik flink moet betalen voor de trein verwacht ik iets. Als het gratis zou zijn, hoor je me niet klagen. Of klaag jij ook niet als je veel geld hebt betaalt voor een auto die regelmatig mankementen vertoont?
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 09-02-2010 09:26 ]
Die discussie hebben we inderdaad al eens gevoerd. En het gaat er niet om dat je in de file kunt staan als je de auto pakt. Natuurlijk. Dat weet je. Maar je weet ook dat je niet op de trein moet vertrouwen als je ergens op tijd wil zijn. Wat dat betreft slaat die reclameslogan als een lul op een drumstel.wildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:19:
Die onzindiscussie hadden we al eens gevoerd geloof ik? Dat is dus geen garantie, en als mensen daar wel een garantie uithalen hebben die vermoedelijk nog nooit een lesje Nederlands gehad op school (of wel gehad, maar niet opgelet).
Als je het niet bevalt pak je toch lekker de auto? Dan heb je pas de garantie dat je op tijd bent (files bestaan immers niet).
En ik hoor noch de ANWB, noch RWS, noch enige andere instantie zeggen 'Wie op tijd wil zijn,
vertrouwt op de auto'. Ik hoor wel de NS zeggen dat ik op de trein moet vertrouwen als ik op tijd wil zijn.
En dat is gewoon lachwekkend.
No offence, maar als je iets anders verwacht is dat mijns inziens toch wel een tikje naïef te noemen hoor.
Marketing is altijd onbetrouwbaar, het doel van marketing is dan ook niet om de waarheid te spreken, maar om je produkt aan te prijzen.
Virussen? Scan ze hier!
Gelukkig rijdt de Stoptrein naar Nijmegen welwildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:42:
Problemen rondom Ht deze ochtend:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ok, maar dan mag ik dus als consument ook het product helemaal afzeiken en desnoods aanklagen als ze niet bieden wat ze beloven. Dus dan snap ik je opmerking nog steeds niet zo goed van "dan pak je toch de auto". Ik betaal ruim 4000 euro voor iets, dan mag je gewoon kwaliteit verwachten.wildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:46:
Marketing is altijd onbetrouwbaar, het doel van marketing is dan ook niet om de waarheid te spreken, maar om je produkt aan te prijzen.
Daar is niets mis mee lijkt me. En of het nou een seinstoring is of de wissels, dat zal mij als klant zijne echt een rotzorg zijn.
Dat is dan ook de enige. Voor zover ik heb gezien rijden er vanaf half 12 weer wat treinen.CodeCaster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:48:
[...]
Gelukkig rijdt de Stoptrein naar Nijmegen wel
Ik zat vanochtend in te trein Tl -> Ut, werd al ruim voor station Gdm de trein stil gezet: alle perrons stonden vol: een IC -> Ut op 3, naar Breda op 4b en Dordrecht op 4a. Dat kregen we in eerste instantie verteld. Niet veel later werd er omgeroepen door de conductrice dat op last van politie er geen treinverkeer naar Ht mocht. Veel reizigers balen dus. Overigens wel goede berichtgeving in de trein ook, op het station minder. We hebben dus even op Gdm staan wachten, terug naar huis maar. Nu gaan we zo om 12 uur proberen naar school te gaan, als het rijdt.
En zulke stennis allemaal door één verwarde passagier.
[ Voor 22% gewijzigd door ShitHappens op 09-02-2010 10:51 . Reden: quote ]
Meh. Als een weegschaalfabrikant adverteert met "voor een betrouwbare gewichtsmeting koopt u onze weegschaal" en als blijkt dat die weegschaal in 10% van de gevallen gewoon het verkeerde gewicht aangeeft, dan praat je ook niet over marketing maar over misleidende reclame.wildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:46:
Goh, wat een verrassing dat reclame nergens op slaat. Dat is het hele idee van reclame in zijn algemeenheid, of had je dat nog niet door?
No offence, maar als je iets anders verwacht is dat mijns inziens toch wel een tikje naïef te noemen hoor.
Feit is gewoon dat de trein niet betrouwbaar is om op tijd te komen. En als je reclame maakt die dat wel probeert te claimen dan ben je niet bezig met marketing maar met misleiding.
Uiteraard begrijp ik best dat niet elke trein altijd op tijd moet aankomen om een claim van "betrouwbaar" waar te maken, maar zelfs schermen met "gemiddeld" terwijl bijvoorbeeld één treinserie (in dit geval de 9200) of zelfs maar één bepaalde trein vrij consequent te laat komt maakt dat je niet van betrouwbaar kunt spreken.
Ik ben ongeveer één keer per twee maanden later vanwege een trein die vertraagd was uit of uitviel. Dat vind ik bijzonder prima. De bus is een veel grotere stoorfactor.Maasluip schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:54:
[...]
Feit is gewoon dat de trein niet betrouwbaar is om op tijd te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2010 11:01 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Of je leest het topic en stopt met Somba napapegaaien...AW_Bos schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:02:
Overigens de SLT komen weer NL binnen. De 2415 is inmiddels al op de Bokkeduinen, en morgen komt er nog een viertje via Aken binnen.
Er is nog steeds geen duidelijkheid over het explosief bij Den Bosch
De stennis indertijd in Madrid met die bomaanslagen was nog ietsje groter, dus wat mij betreft een goede reactie van politie en NS.ShitHappens schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:50:
En zulke stennis allemaal door één verwarde passagier.
Verwijderd
Dat is jouw waarneming. De waarneming van een andere reiziger hoeft niet noodzakelijkerwijs met deze waarneming overeen te komen. Bovendien heeft vertraging voor de een grotere gevolgen dan voor de ander. Als je moet overstappen op een bus die een keer per uur rijdt en je mist die bus door 10 minuten vertraging, is je werkelijke vertraging dus een uur. Andere reizigers hebben misschien wel een auto op de eindbestemming staan, dus valt die 10 minuten vertraging nauwelijks op.CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:01:
[...]
Ik ben ongeveer één keer per twee maanden later vanwege een trein die vertraagd was uit of uitviel. Dat vind ik bijzonder prima. De bus is een veel grotere stoorfactor.
Ik heb zeer regelmatig gehad dat ik de aansluitende bus mis door vertraging van de trein. Als het even kan, laat ik me ophalen. Ook herken ik een patroon in de vertraging. Toch is deze statistiek vrij onbetrouwbaar omdat ik erg weinig in de trein zit, maar het is vrijwel altijd hetzelfde traject. Het patroon is dat ik vanuit Amsterdam regelmatig vertraging heb, en dan met name in de ochtend en middag. Na 20u heb ik eigenlijk nooit vertraging. In de meeste gevallen komen de treinen al vertraagd Amsterdam binnenrijden en lopen verder op het traject nog meer vertraging op door andere treinen die nu voor in plaats van achter de trein rijden. Vanuit de rimboe ergens boven het Noordzeekanaal heb ik slechts zelden vertraging...
Overigens heb ik sinds gisteren de bus definitief begraven, toen deze het nodig vond om als laatste bus vijf minuten te vroeg langs de tijdhalte te denderen in een van god en alles verlaten rimboe. Bedankt Connexxion, u krijgt de rekening van de taxi toegestuurd

Enorm druk, en een paar asociale mensen die zich er toch nog in gaan proberen te proppen, terwijl het duidelijk is dat er niemand meer in past. Vervolgens kunnen die deuren niet dicht (veoliatreindeursensoren falen) en staan we nog 5 minuten te wachten, op elk station... In totaal 25 minuten vertraging (op een traject van ongeveer 20 minuten), heerlijk begin van de dag.
[ Voor 4% gewijzigd door ProperChaos op 09-02-2010 15:11 ]
SLeTje 2421 vanmiddag van Aachen naar Amersfoort, 2618 van Wegberg naar Amersfoort.
[ Voor 30% gewijzigd door Luke! op 09-02-2010 20:20 ]
what? misschien als ik voor elke reis 2 uur bovenop de NS planner dr bij neem.. achterlijk dat ik met OV (laatste stukje met de bus) 3.5 uur over doe over n stukje dat ik met n auto in 45 minuten tot n uur zou kunnen doen (mits geen file)Maasluip schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:16:
Maar vergeet niet, de NS reclameslogan van vandaag is: 'Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein'.

Traxx 2802 staat op het punt om met een sleep ICRm Prio-rijtuigen vanaf station Breda te vertrekken in de richting Roosendaal, Antwerpen en Brussel. De trein is hierlangs omgeleid na aanhoudende problemen tussen Dordrecht en Roosendaal, de normale route van de intercity Amsterdam - Brussel. Deze trein heeft zojuist kop gemaakt te Breda, de 2802 werd eraangekoppeld toen ik aankwam op het station.
Treinen komende vanuit België worden eveneens omgeleid, en stoppen te Roosendaal, Breda, 's-Hertogenbosch, Utrecht en eindbestemming Amsterdam Centraal.
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 11-02-2010 08:34 ]
We are shaping the future
Iets specifieker: diverse sein- en overwegstoringen. Tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe rijden geen treinen, maar bussen.De trein is hierlangs omgeleid na aanhoudende problemen tussen Dordrecht en Roosendaal
Virussen? Scan ze hier!
Zouden er meer treinen rijden vandaag?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Het kan wel: Dordrecht - Roosendaal ligt eruit, al die reizigers moeten omrijden via Breda, wat een langere in/uitstaptijd te Breda met zich meebrengt. Daarnaast rijdt de Benelux om langs Breda, wat ook weer een extra pad is.
Roosendaal - Breda heeft ook nog last van sein- en overwegstoringen waardoor je op dat traject ook nog langer onderweg bent, wat z'n gevolgen heeft voor de treinpaden elders in het land. Ofwel: be more specific?
Dus flinke chaos rond Roosendaal, alle trajecten muv die naar België hebben of hadden vanochtend problemen...
Virussen? Scan ze hier!
Schiedam <-> Den HaagAlex) schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:45:
Ik weet niet, waar jij rijdt.
Het kan wel: Dordrecht - Roosendaal ligt eruit, al die reizigers moeten omrijden via Breda, wat een langere in/uitstaptijd te Breda met zich meebrengt. Daarnaast rijdt de Benelux om langs Breda, wat ook weer een extra pad is.
Roosendaal - Breda heeft ook nog last van sein- en overwegstoringen waardoor je op dat traject ook nog langer onderweg bent, wat z'n gevolgen heeft voor de treinpaden elders in het land. Ofwel: be more specific?
Er was gewoon vertraging, maar ze moeten er wat moois van maken he
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ze beginnen dus eindelijk op te komen..
Als je DD-AR zat bent, dat gaat toch verdwijnen in de toekomst, wordt gereviseerd naar IC-materieel
[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 11-02-2010 15:31 ]
Inderdaad, verschrikkelijke treinen.
Diegene met eigen aandrijving inderdaad. Met locomotief zijn ze wel snel (en bijna geruisloos, mits er geen asociale medelanders aanwezig zijn).ShitHappens schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:44:
In de DD-AR (overigens ook in de Mat'64) heb ik nog wel eens het idee dat ik over de wissels heen stuiter en optrek van 0-100 in een eeuwigheid, had ik vandaag in de SGMm niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Kyoshi op 11-02-2010 17:59 ]
En gelukkig zijn er hier weinig mensen die de tijd van mat'54 en eerder bewust hebben meegemaakt, als je mat'64 al traag vind

(Intercities bestonden toen nog niet, die werden pas ingevoerd met ingang van Spoorslag '70.De treinstellen zijn gebouwd voor de lange afstandsverbindingen. In de loop van de jaren '50 werden, naast de Randstad, ook de andere grote steden in Nederland met elektrische treinen bereikbaar. Het materieel '54 werd dan ook ingezet in de verbindingen naar alle uiteinden van het land. Zo behoorden onder andere de Noordoost-verbindingen tussen de Randstad en Groningen, Leeuwarden en Enschede en de verbinding tussen Amsterdam en Vlissingen jarenlang tot het vaste inzetgebied van de treinstellen.
[...]
Het materieel '54 was bedoeld voor sneltreindiensten. Een snelle acceleratie was hierbij van minder belang dan het comfort. De treinstellen zijn degelijk geconstrueerd, wat leidde tot een relatief hoog gewicht per zitplaats. Voordeel hiervan was een (voor die tijd) zeer comfortabele loop. De Hondekoppen zijn tot op heden de zwaarste treinstellen die dienst hebben gedaan bij een Europese spoorwegmaatschappij.
Zie Wikipedia: Mat '54
Mat'64 daarentegen is juist ontworpen voor de stoptreindienst. Aangezien die veel frequenter stoppen moet die dus ook stukken sneller kunnen acceleren. En qua gewicht is hij ook een stuk lichter dan de Mat'54.
Mat'54 lag dan ook als een blok beton (lees: uiterst stabiel) op het spoor, wat vrij comfortabel is. Bij Mat'64 heb je af en toe het gevoel dat hij wat aan het waggelen is.
[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 11-02-2010 18:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Vroeger werd de DD-AR ingezet op de 4000 serie, welke ik altijd pak naar school. (Goverwelle - Alexander)
Tegenwoordig wordt de 4000 dienst altijd gereden met de MAT '64, welke een stuk minder capaciteit hebben. Reserveren ze de DD-AR dan al voor de renovatie?
En is er eigenlijk ook al een oplossing voor het koppelen van de SLT's? Want een 4-tje of 6-je is eigenlijk net te weinig voor de spits rond Gouda.
No Shame, only Fame!
wat betreft het DD-AR, op dit moment gebeurt er nog heel weinig mee behalve dat er een proefbak staat bij onderhoudsbedrijf Haarlem, dat is een uitgebrande bak waar men naar aan het kijken is voor de revisie. De daadwerkelijke revisie gaat aantsluitend beginnen op het ICM-IV (naar ICMm-IV) en dat is dus per 2012. DD-AR wordt dan DDZ (DubbelDekkerZones). Google daar maar eens op
[ Voor 34% gewijzigd door SleutelMan op 11-02-2010 21:18 ]

Alleen is het nog niet af

Eerste klas zitplaatsen.

Tweede klas zitplaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 13-02-2010 21:47 ]
Zoals pas vijfenveertig keer gezegd is één stel voorzien van meetapparatuur; de andere twee stellen hebben een volledig (definitief) interieur aan boord.AW_Bos schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:46:
[afbeelding]
Alleen is het nog niet af. Er schijnt er al wel eentje te zijn die grotendeels meer vorm heeft. Maar daarvan heb ik geen foto's.
Dreiländerfuzz (wie raadt wat waar is goed bezig):

[afbeelding]Luccus schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:56:
[...]
Zoals pas vijfenveertig keer gezegd is één stel voorzien van meetapparatuur; de andere twee stellen hebben een volledig (definitief) interieur aan boord.
Dreiländerfuzz (wie raadt wat waar is goed bezig):
[afbeelding]
Enkelsporige grensovergang met Belgie, Lanaken?
[afbeelding]
Belgie, zal wel tussen Vise en Luik zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
"Uiteraard" de RE13, als het goed is niet tussen Venlo en Moenchengladbach
't word tijd dat er een week lang elke week ergens een doos met electronica 'vergeten' word op een station, dan zijn we van dit gelul af.PeaceNlove schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:31:
[...]
De stennis indertijd in Madrid met die bomaanslagen was nog ietsje groter, dus wat mij betreft een goede reactie van politie en NS.
Want ja als je echt een terroristische aanslag wilt plegen doe je 't ook echt zo hè?
Wordt inderdaad wel een reeele optie om het inderdaad zo te doen als je daarvoor 10x een vals alarm weet te genereren.GoldenSample schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:52:
[...]
't word tijd dat er een week lang elke week ergens een doos met electronica 'vergeten' word op een station, dan zijn we van dit gelul af.
Want ja als je echt een terroristische aanslag wilt plegen doe je 't ook echt zo hè?
Overigens heeft een aantal jaar geleden ook een gestoorde moslim met arabische kledij aan een mes in de buik van Theo gestoken, dus als er nu weer iemand in dat soort rare kleren roept dat er rare dingen gaan gebeuren dan kan je er maar beter vanuit gaan dat die persoon ook zo gek als Mohammed B is.
word wel een beetje offtopic maar even concreet hè hoe 'onveilig' is 't nu in Nederland? moest je eens in de jaren 70 kijken, toen was er wel iets significants aan de hand, acties tegen onschuldige burgers en niet tegen 1 persoon gericht. Toen ging men er veel verstandiger mee om (niet spastisch reageren op elke verlaten boterham die op de grond ligt en mensen hun privacy afnemen), wat denk je dat het doel van de terreur van zeg, al qaida is? juist angst zaaien, wat doet ons kabinet? Juist die angst voeden, waarom? Omdat 1 dolgedraaide zo gek werd van een tv persoon dat ie 'm neer stak. Voor de rest is er hier in Nederland weinig daadwerkelijk aan de hand geweest. Telkens loos alarm, iemand werd weer zenuwachtig om niets.PeaceNlove schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:04:
[...]
Wordt inderdaad wel een reeele optie om het inderdaad zo te doen als je daarvoor 10x een vals alarm weet te genereren.
Overigens heeft een aantal jaar geleden ook een gestoorde moslim met arabische kledij aan een mes in de buik van Theo gestoken, dus als er nu weer iemand in dat soort rare kleren roept dat er rare dingen gaan gebeuren dan kan je er maar beter vanuit gaan dat die persoon ook zo gek als Mohammed B is.
Virussen? Scan ze hier!
Alleen zo jammer dat het spul er zo van slijt.
Zou wel eens een slowmotion filmpje daarvan willen zien, de vlamboog tussen de stroomafnemer en de rijdraad bij ijzel.
Virussen? Scan ze hier!
1) afgelopen jaren is dat 1x gebeurd. Vandaag zijn er in het verkeer meer doden gevallen, en toch mogen we nog de straat op zonder dat onze auto's dagelijks onderzocht moeten worden.PeaceNlove schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:04:
[...]
Wordt inderdaad wel een reeele optie om het inderdaad zo te doen als je daarvoor 10x een vals alarm weet te genereren.
2) dat was gewoon op straat (hier 100m vandaan trouwens), enigszins in de buurt van tramrails, maar verder 0,0 met treinen of stations te maken
3) Theo v Gogh was niet een random Nederlander maar iemand die juist langere tijd zoveel mogelijk had zitten provoceren. Dat praat allerminst goed wat Mohammed B deed, maar het bewijst in niets dat jij, ik of een willekeurige derde daadwerkelijk gevaar loopt van iemand die exact zo gek als Mohammed B is tenzij je net zo opzichtig bezig zou zijn als v Gogh.
They who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither liberty nor safety.
Oslik blyat! Oslik!
BRUSSEL - In Halle, ten westen van Brussel, zijn maandagochtend twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Volgens de Vlaamse publieke omroep VRT zou daarbij een nog onbekend aantal zwaargewonden zijn gevallen.
De treinen kwamen uit Brussel en Doornik, bij de Franse grens.
Er is geen treinverkeer meer tussen Halle en Brussel. Er is een crisiscentrum ingericht.
Bron: Nu.nl
[ Voor 14% gewijzigd door boaty op 15-02-2010 09:49 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
'Mogelijk 20 doden'
Treinbotsing in Buizingen — BUIZINGEN - In Buizingen, bij Halle, zijn rond 8.30 uur twee passagierstreinen frontaal op elkaar gebotst. Er zouden verschillende zwaargewonden gevallen zijn. De brandweer en de burgemeester van Halle spreken zelfs van 20 doden. Verschillende passagiers zouden nog gekneld zitten.
'De ene trein reed vanuit Leuven naar 's Gravenbrakel', zei Kristien Berckmans, woordvoerster van spoorwegbeheerder Infrabel. 'De andere reed van Quiévrain naar Luik. Ze botsten ter hoogte van Buizingen. Er is aanzienlijke schade en er zijn verscheidene gewonden. De hulpdiensten werden verwittigd en zijn inmiddels ter plaatse.'
Onduidelijkheid over aantal slachtoffers
De ravage is enorm. Om hoeveel slachtoffers het precies gaat, en hoe erg ze er precies aan toe zijn, is nog niet duidelijk. Ook de oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. Er zijn verschillende ziekenwagens ter plaatse en de brandweer van Halle en en Brussel is uitgerukt. De gewonden worden overgebracht naar de sporthal in Buizingen.
Treinverkeer ligt lam
De bovenleiding is op de plaats van het ongeval zwaar beschadigd. Daardoor ligt het treinverkeer lam op de drukke lijnen Brussel-Doornik en Brussel-Bergen.
Crisiscentrum in Leuven
De Vlaams-Brabantse gouverneur Lodewijk De Witte heeft ondertussen ook een crisiscentrum opgezet in Leuven.
[ Voor 72% gewijzigd door DinX op 15-02-2010 10:11 ]

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 15-02-2010 10:32 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
http://www.deredactie.be/...actietips/2.9186/1.716826
[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 15-02-2010 10:43 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heb even een topicje aangemaakt:psy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:46:
Kan dit niet beter afgesplitst in nieuws?
Treinongeluk in Halle, België
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zag vandaag op Gouda een gecombineerde SLT rijden (6+4) in de serie 9700. Wordt nu toch toegepast, gelukkig maar want een 6je is toch nog behoorlijk krap in de spits.
No Shame, only Fame!
Da’s nou aardig:
http://www.britishpathe.com/record.php?id=64557
een filmpje waarin een seinklok een mooie rol speelt.
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
http://www.treinreiziger....m_-_dordrecht_stil-142293Omstreeks elf uur is dinsdagmorgen het treinverkeer Rotterdam - Dordrecht stil komen te liggen. Oorzaak is een defecte trein waarin een klein brandje was uitgebroken. ProRail verwacht dat het treinverkeer tussen 12 uur en 13 uur weer hervat kan worden.
Hoe het brandje ontstond bij het ondergrondse station Rotterdam Blaak in een sneltrein Breda - Amsterdam. Wat de oorzaak is, is nog onduidelijk. Het station hoefde niet worden ontruimd.
Wel is de spanning van de bovenleidingen gehaald. Monteurs moeten de stroom ter plaatse weer inschakelen.
Door de defecte trein rijden er geen intercity's tussen Rotterdam en Dordrecht en vervallen de stoptreinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Lombardijen. Tussen Den Haag Centraal en Rotterdam rijden er minder treinen: de intercity's naar Venlo rijden enkel tussen Dordrecht en Venlo.
Update: Het treinverkeer is weer op gang gekomen. Tussen Dordrecht en Den Haag vallen er nog wel treinen uit. Naar verwachting zal omstreeks 14 uur de treindienst weer volledig hervat worden.
Zo komen we wel van het locomotieven-overschot af
Iemand enig idee welke loc betreft? Waarschijnlijk een 1700, omdat die meestal in die dienst rijden?
[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 16-02-2010 13:40 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ach, NS wilde toch al van die 1800's af, komt dan mooi uit zo'n fikkie
Virussen? Scan ze hier!
16/7/800 zijn de mooiste loc's die er bestaanwildhagen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:33:
Ow wacht, het is idd DDM1 dat daar rijd, was ff in de war met DD-AR (en dus 1700). Excuus voor de verwarring
Ach, NS wilde toch al van die 1800's af, komt dan mooi uit zo'n fikkie
Edit: Ow ik zie dat NS alleen van de 1800's af wil, niet van de rest
[ Voor 9% gewijzigd door Vinnienerd op 16-02-2010 16:41 ]
Ben ik met je eens, alhoewel de TRAXX F140 MS2 toch ook wel erg indrukwekkend is om te zienVinnienerd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:35:
[...]
16/7/800 zijn de mooiste loc's die er bestaan
Mwah, smaken verschillen, maar ik vond de locs van de serie 1000 mooier eigenlijk, ziet er gewoon nog steeds leuk uit vind ik.Vinnienerd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:35:
[...]
16/7/800 zijn de mooiste loc's die er bestaan

Met lekker ouderwetse spaakwielen (goed te zien op onderstaande foto):
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.