Het grote spoorwegentopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
als al dat oude spul niet meer zou rijden dan ben ik benieuwd hoe je ergens wilt komen met een stoptrein cailin_coilleach, een groot deel daarvan wordt gereden met mat'64.

Sowieso rijdt er nu in Veenendaal alleen maar mat'64 rond (in afwachting van het SLT) en af en toe een verdwaalde SGMm. (Je hoort mij niet klagen hoor, bij SGMm krijg ik binnen een paar minuten al last van mijn zitvlak :X).

Wat betreft de info: allemaal te vinden op Somda :)

@wildhagen: de inzet plan T heeft niks met de defectenstand te maken, dat is sowieso al het geval omdat de bijsturing nog wel de neiging heeft om een T in te zetten in een dienst van 2x V (en dat gebeurt nog steeds volop door de Randstad ondanks dat ze eigenlijk allemaal onder de grote rivieren zouden moeten rijden... :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@wildhagen: de inzet plan T heeft niks met de defectenstand te maken, dat is sowieso al het geval omdat de bijsturing nog wel de neiging heeft om een T in te zetten in een dienst van 2x V
Mijn opmerking was dan ook meer generiek, niet specifiek deze verbinding :)

Overigens is de inzet van 1 T ipv 2 V's ook weer niet zo raar, je hebt dan bijna dezelfde capaciteit, dus als het eens zo uitkomt, why not? Beter dan één V ipv twee lijkt me, dan word het waarschijnlijk sardientjes persen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2010 09:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
begin me er niet over. Ik ontwijk al een paar weken met succes een losse V die hier rond Veenendaal zijn rondjes draait (en dan ook nog niet in de meest rustige slagen :X), dan maar een halfuurtje later i.p.v. sardientjes in het blik :P.

Over SLT gesproken trouwens: tot nu toe lijkt het aardig te lopen, ik hoor nog weinig klachten erover en mijn eigen ervaringen (neem er zo nu dan eentje vanaf Den Haag Centraal) zijn ook positief. Heeft de NS dan toch nog goed nieuws na al dat winterweer of is dit gewoon puur geluk? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:54:
Op de site van de NS staat o.a.
[...]
, en ik zou verwachten dat dit dan aangepast zou worden. Er is nu immers een 'nader bericht'.
Ah, een nader bericht in mijn Inbox:
Geachte heer [vooghel],

Wij verwachten vanaf maandag 25 januari weer voldoende treinen ter beschikking te hebben om de reguliere dienstregeling grotendeels te kunnen hervatten.
Onze excuses voor het ongemak dat u in de afgelopen weken ondervond.
Deze e-mail bevat informatie over de wijzigingen vanaf 25 januari.

Op de volgende trajecten rijden Intercity’s vanaf maandag 25 januari weer 4 x per uur in plaats van 2 x per uur:

* Den Haag Centraal – Gouda – Utrecht Centraal
* Rotterdam Centraal– Gouda – Utrecht Centraal – Amersfoort

Op onderstaand traject rijden Intercity’s in de spits voorlopig nog 2 x per uur:

* Amersfoort – Deventer

Op onderstaand traject vervallen in de spits voorlopig nog enkele Intercity’s:

* Utrecht Centraal – Zwolle

Op de onderstaande trajecten blijven pendeltreinen rijden en blijft een extra overstap nodig:

* Zwolle – Leeuwarden
* Sittard – Heerlen

Actuele reisinformatie
Kijkt u voor u vertrekt op ns.nl voor actuele reisinformatie. Indien u onderweg bent, kunt u gebruik maken van mobiel.ns.nl.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39
wildhagen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:20:
Waarom zou dat ding daar niet kunnen rijden? Maakt toch niet uit dat-ie oud is?
Sorry :) Ik blijf die types door elkander halen. Ik dacht "da's toch die diesel?", maar dat is U, niet T :D

*zucht* hopeloos gevalletje ben ik. Vandaar dus m'n hoop op 'n mooi boek.

Misschien moet ik zelf met alle bronnen op het web maar eens aan de slag :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De V250 die in België proefrondjes deed tussen Silly en Ath is inmiddels weer in Nederland, volgens Duvel op FOK! om deze reden:
Er schijnt een interpretatieverschil te zijn geweest van een het onderdeel van het PVE dat ging over de te doorlopen boogstraal. AnsaldoBreda heeft de eis geïnterpreteerd als geldig voor een treinstel, de makers van het PVE bedoelden alleen de losse rijtuigen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Alex) schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:51:
De V250 die in België proefrondjes deed tussen Silly en Ath is inmiddels weer in Nederland, volgens Duvel op FOK! om deze reden:

[...]
Oh my ....
Wat een stelletje prutsers zijn het toch 8)7 :X

Disclaimer: er van uitgaande dat dit bericht klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, mits het waar is (moeten we eerst nog maar eens afwachten) lijkt me dat beide partijen enige schuld treft, maar met name de aanbesteder (NS Hispeed neem ik aan?). De opsteller van het Programma Van Eisen (PVE) dient er voor te zorgen dat de verwachte specificaties duidelijk zijn.

Daarnaast had de aanbestedende partij ook de bids van de diverse meedingende partijen (o.a. AnsaldoBreda) beter moeten doorlezen, en moeten zien dat er door AB een foutieve aanname gedaan is.

Als ze daar nu pas achterkomen heeft er iemand zijn werk niet gedaan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik snap het probleem niet zo goed. Als ik het goed begrijp staat in het PVE een bepaalde minimum boogstraal gedefinieerd waar de V250 nog langs moet kunnen. Maar als het hele treinstel aan die eis voldoet, dan voldoen de losse rijtuigen daar toch automatisch ook aan?

Andersom kan ik het nog begrijpen: dat de losse rijtuigen door een bocht met een kleinere straal kunnen rijden dan het hele treinstel - maar dat is niet wat er in de post van Duvel staat. Waar zit mijn denkfout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dat de koppeling tussen de treinen ook nog een bepaalde straal aan moet kunnen? *gokje*

Maar dan nog.... nee, dat is het ook niet... *peins*

[ Voor 24% gewijzigd door Liegebeest op 21-01-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Handig, er is een extra trein naar het opstelterrein Utrecht Cartesiusweg:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9LxuwZ5Y7ZcnHIpwi8YEpPlQ/full.png

:P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:42
SleutelMan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:
Over SLT gesproken trouwens: tot nu toe lijkt het aardig te lopen, ik hoor nog weinig klachten erover en mijn eigen ervaringen (neem er zo nu dan eentje vanaf Den Haag Centraal) zijn ook positief. Heeft de NS dan toch nog goed nieuws na al dat winterweer of is dit gewoon puur geluk? :P
Dan had je nog geluk. Ik zat vandaag in de 2601 in trein 19855, en ik heb verschillende snelremmingen gehad. Maar uiteindelijk ben ik maar met 10 minuten vertraging in Gouda Goverwelle aangekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Trouwens, de startpost klopt niet echt meer :P.

De 6700 is officieël nog in dienst bij ACTS, 1 exemplaar die te Lw wordt gebruikt. Wat betreft de 1200, je kunt erbij vermelden dat deze retour eigenaar zijn gegaan (1 exemplaar voor onderdelen voor de werkgroep KLOK, en 1 als energieloc op Wgm).

Wat betreft de 1600/1700/1800 mag er ook 1 dingetje worden aangepast: Het klopt dat de locs in de toekomst overbodig worden (zeker de 1800, die heeft nu alleen nog maar nut voor het DDM-1, er is al een overschot in het 1700 bestand), het 1700-park heeft in de toekomst ook weinig te doen behalve ICRm en de IC140/240, het DD-AR gaat in revisie en daarbij worden 4 en 6-delige stammen gevormd met alleen het mDMM, dus niet de locs 1701-1729. Het is mogelijk dat ook de middenbakken DDM-1 daarin meegaan maar dat is op dit moment nog niet besloten. Hoe dan ook staat de beëndiging van DDM-1 in de huidige vorm gepland voor medio 2010... :(

De tekst bij Veolia Cargo is inmiddels ook al achterhaald, die is (net zoals ITL) overgenomen door SNCF Fret.

Wat betreft de 6400'en, op dit moment zijn alleen de Indusi+Zugfunk loccen (6461 t/m 6475 en 6480 t/m 6485) toegelaten in Duitsland, de normale Duitse herders (meende ik) niet meer. Door een extra lading met voor NL geschikte 189'ers is dit opgelost, deze gaan dan ook via de Betuweroute en niet via Utrecht-Arhem (Luccus, dit is even uit het hoofd, klopt dit of was dit nou tijdelijk?).

Dit is even alles wat me zo te binnen schiet en het is nogal uit het hoofd (ben niet thuis :P), maar misschien kun je er wat mee wildhagen :).

nog even over de startpost, is het mogelijk om er een gedeelde startpost van te maken? Meer dan 1 beheerder is wel zo handig, zeker gezien het feit dat dingen in de spoorwereld snel wijzigen. En het scheelt behoorlijk wat vervuiling in het topic als elke keer foutjes moeten worden hersteld :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Your wish is my command ;)

Ik heb de aanpassingen doorgevoerd, behalve die over de 6400-en, ik kan die niet goed verwoorden in zo'n kort stukje tekst.

Ik had sowieso al de nodige aanpassingen gedaan tov het vorige deel (waaronder nieuwe plaatjes voor SGMm, SLT en Plan-U, die meer representatief zijn voor hun serie), deze waren mij dus even ontschoten

Ik heb jou en IJnte (als auteur van het vorige deel van dit topic) mede-auteur gemaakt. Dit kan echter alleen voor de 1e post van een topic, dus de onderliggende delen zal ik moeten blijven doen voor dit deel. Mocht iemand over die laatsten dus nog opmerkingen hebben: shoot!

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 22-01-2010 12:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanmiddag reed ik terug uit Antwerpen. Van Antwerpen naar Roosendaal(gr) netjes een kaartje gekocht natuurlijk.
Krijg ik tijdens de controle van de conducteur (NMBS) op m'n dak dat ik m'n OV-kaart van 2009 niet bij me heb.
Hij controleert direct voor het Nederlandse traject ofzo :? Naja goed, daar kan ik nog wel inkomen.
Maar hij wil beweren dat ik zo niet mocht reizen... Benieuwd hoe ze dat dan op 1 februari willen gaan doen...

Btw, Antwerpen heeft een geweldig station _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Belgische conducteur controleert of je een vervoerbewijs hebt van A naar B. Jij had echter een kaartje tot een halte voor B, waar niet gestopt wordt. Voor het stukje Roosendaal Grens tot Roosendaal heb je ook een vervoerbewijs nodig: je OV-studentenkaart. En die wilde hij zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:10:
De Belgische conducteur controleert of je een vervoerbewijs hebt van A naar B. Jij had echter een kaartje tot een halte voor B, waar niet gestopt wordt. Voor het stukje Roosendaal Grens tot Roosendaal heb je ook een vervoerbewijs nodig: je OV-studentenkaart. En die wilde hij zien... ;)
Ja, dat is logisch. Dat postte ik ook.

Maar dan zou hij gewoon m'n chipkaart moeten accepteren, want die is geldig in Nederland.
Nu wilde hij beweren dat ik speciaal voor ritten richting Antwerpen (en terug) m'n 2009 kaart bij me moet hebben... Vandaar ook mijn vraag: hoe wil 'ie dat op 1 februari doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ook even een opmerking over de startpost.
Ik zie dat je er een aannemer in mist.

Te weten Asset Rail. Dat is een redelijk jonge speler in de markt maar toch 1 waar rekening mee te houden ;)

http://www.assetrail.nl/

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lol, had er zelfs nog nooit van gehoord zelfs. Zijn ook maar in een beperkt gebied actief (paar trajecten in Gelderland, plus de tunnels op de Betuweroute en de Havenspoorlijn).

Maar het is zeker een aannemer, en ik heb hem dan ook aan de startpost toegevoegd! Dank voor de tip!

Zag dat KeyRail ook nog ontbrak. Aangezien zij de infrastructuur van de Betuweroute beheren ook meteen maar toegevoegd.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 23-01-2010 09:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:42:
Your wish is my command ;)

Ik heb de aanpassingen doorgevoerd, behalve die over de 6400-en, ik kan die niet goed verwoorden in zo'n kort stukje tekst.

Ik had sowieso al de nodige aanpassingen gedaan tov het vorige deel (waaronder nieuwe plaatjes voor SGMm, SLT en Plan-U, die meer representatief zijn voor hun serie), deze waren mij dus even ontschoten

Ik heb jou en IJnte (als auteur van het vorige deel van dit topic) mede-auteur gemaakt. Dit kan echter alleen voor de 1e post van een topic, dus de onderliggende delen zal ik moeten blijven doen voor dit deel. Mocht iemand over die laatsten dus nog opmerkingen hebben: shoot!
Nou ik had nog een dingetje over DDM-1 (die staat net in de 2e post :P): Inzet van losse rijtuigen in de intercitydienst voor extra capaciteit is al jaaren voorbij, dat was in het verleden zo inderdaad i.c.m. ICR in de 3500 (destijds spitsdienst Eindhoven-Amsterdam). en de mDDM motorwagens zijn specifiek gekoppeld aan DD-AR, wat deze dus onder het DDM-1 hoofstk doen? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Damn, ik ben wel aan het kutten hé. Die posts zijn zo verrekte groot, je scrolled je een ongeluk :P

Heb je laatste opmerkingen ook weer verwerkt!

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 23-01-2010 09:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 14:25
Ik heb hetzelfde meegemaakt widhagen :9 het wordt inderdaad al een flinke lap code :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ik me afvraag.
Is er nu ook nog een uiterlijk verschik te zien tussen ICL en ICK rijtuigen? En kan iemand ook een aantal noemen van de ICL rijtuigen die de NS van de DB heeft geleased?

[ Voor 0% gewijzigd door AW_Bos op 23-01-2010 11:21 . Reden: kut-typo's ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kleine verschillen maar.

ICL bestaat uit meerdere DB-types (Bimz264, Aimz261 en Bimdz268).

ICK is van het type Bm235.

Bm235 (ICK) is voor een deel omgebouwd naar Bimz264 (ICL). Dat geeft al aan dat de verschillen niet echt enorm zijn enzo.

De exacte details mag je zelf opzoeken: Wikipedia: UIC-X-rijtuigen van de DB ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar herkenning aan de buitenkant is mogelijk, zonder naar afkortingen of andere tekst te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 07:36:
Lol, had er zelfs nog nooit van gehoord zelfs. Zijn ook maar in een beperkt gebied actief (paar trajecten in Gelderland, plus de tunnels op de Betuweroute en de Havenspoorlijn).

Maar het is zeker een aannemer, en ik heb hem dan ook aan de startpost toegevoegd! Dank voor de tip!

Zag dat KeyRail ook nog ontbrak. Aangezien zij de infrastructuur van de Betuweroute beheren ook meteen maar toegevoegd.
Geen dank ;)
Enne de tunnels van het A15 trace? Voor zover ik weet is dat altijd nog Strukton. Daar Strukton als enige aannemer de kennis in huis heeft voor de 25KV systemen en dus het totaal beheer voor het A15 Trace doet. Of dat moet veranderd zijn in de afgelopen 2 maanden?

Nu moet ik wel over keyrail even kwijt dat dit ipc gewoon Prorail is. Het is namelijk een 100% dochter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AW_Bos schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:44:
Maar herkenning aan de buitenkant is mogelijk, zinder naar afkortingen of andere tekst te kijken?
Pak een plaatje van elk en zoek de verschillen :?

[ Voor 68% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2010 11:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:55:
[...]

Pak een plaatje van elk en zoek de verschillen :?
Ik kan wel even kijken, maar misschien dat iemand zelf al beiden wist te onderscheiden van elkaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
bestaudio schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:54:
[...]

Geen dank ;)
Enne de tunnels van het A15 trace? Voor zover ik weet is dat altijd nog Strukton. Daar Strukton als enige aannemer de kennis in huis heeft voor de 25KV systemen en dus het totaal beheer voor het A15 Trace doet. Of dat moet veranderd zijn in de afgelopen 2 maanden?
Ik haal het ook maar van hun site hoor, ik kende ze niet ;)
Onderhoud tunneltechnische installaties van de Betuweroute en de Havenspoorlijn (5 tunnels met een totale lengte van 18 km).
De spoortrajecten waar ze onderhoud verrichten zijn de volgende:
* Arnhem - Nijmegen
* Nijmegen - Ravenstein (excl emplacement)
* Nijmegen - Molenhoek
* Elst - Tiel (excl emplacement)
* Arnhem - Zevenaar
* Arnhem - Zutphen (excl emplacement)
* Zevenaar - Winterswijk
* Winterwijk - Zutphen (excl emplacement)
Nu moet ik wel over keyrail even kwijt dat dit ipc gewoon Prorail is. Het is namelijk een 100% dochter van.
Niet helemaal:
Keyrail is een besloten vennootschap, die opgericht is door het Havenbedrijf Rotterdam, de Haven Amsterdam en ProRail voor de periode 2007 tot en met 2011. ProRail B.V. heeft een belang van 50% en de Havenbedrijven Rotterdam en Amsterdam respectievelijk 35% en 15%. De directie is in handen van de heren Cees Tommel en Sjoerd Sjoerdsma.
Zie Wikipedia: Keyrail

Vandaar dat ik hem apart opneem :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Hmm ok, dan is dat veranderd.
Aangezien ik zelf voor Strukton EV gewerkt hebt, en daarmee ook het A15 trace gedaan en dus ook elke week tunnel schouwing en reparaties.

Nu komt het mooie, ik zie in het staatje bv geen zevenaar-kijfhoek
Misschien dat iemand van Asset daar is meer inzicht in kan geven.

Schiet mij maar lek :P Ik heb hem denk ik door. TTI is een heel ander gebied dan EV.
De TTI was eerst in handen van Imtech en nu dus van Asset.
EV is nog steeds Strukton

En over keyrail Dan is dat verandert sinds de oprichting. Vroeger was het namelijk puur prorail.
Kleine aanvulling. Het beheer is van Keyrail. Maar om dingen te schakelen oid moet je nog steeds bij SMC Rtd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:
[...]

Ik kan wel even kijken, maar misschien dat iemand zelf al beiden wist te onderscheiden van elkaar ;).
je kunt het sowieso zien aan de verfkleur, wat mooier en glanzender is geheid ICL, ICK is nogal vaal. Ook staan er bij ICK stamnummers op de rijtuigen, bij ICL alleen de UIC nummers. Als je dichtbij genoeg bent om de indeling te zien vanaf buiten is het ook simpel :P. Wat ook anders is is de raamindeling: bij ICK is dit over de gehele lengte van een B bak overal schuiframen, bij ICL is het (aan de loopzijde) een aantal schuiframen en een aantal dichte ruiten. Maar zoals ik al zei, aan de vaalheid van de verf is meestal het verschil wel het duidelijkst te merken :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vanochtend op Amsterdam Centraal een Beneluxtrein met Belgische rijtuigen, ik vermoed van het type I6 of I10. Dat had ik nog niet eerder gezien. Is dit iets structureels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Euh, er rijd toch al enkele maanden één stam met I10-rijtuigen in de Beneluxdienst? Kennelijk is die nog steeds actief.

Volgens mij niet nieuw dus, werd in het vorige deel van dit topic ook al eens gevraagd geloof ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:05:
Euh, er rijd toch al enkele maanden één stam met I10-rijtuigen in de Beneluxdienst? Kennelijk is die nog steeds actief.
Voor jou een weet, voor mij dus een vraag. Maar kennelijk is het enorm logisch en zou iedereen het al moeten weten.
Volgens mij niet nieuw dus, werd in het vorige deel van dit topic ook al eens gevraagd geloof ik.
Mijn excuses dan voor het vragen :/

Edit: als er nog gegadigden zijn voor het fatsoenlijk beantwoorden van mijn vraag, namelijk of deze inzet van Belgische rijtuigen structureel is, zijn deze van harte welkom voor de beantwoording.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die inzet is inderdaad structureel. 2 van de 16 ritten per dag worden gereden met een combinatie van I6/I10. Dit komt omdat er rijtuigen nodig waren voor Fyra, en omdat er in Brussel tegenwoordig (sinds september dacht ik) lang gekeerd wordt waardoor er een stam te weinig was.

[ Voor 47% gewijzigd door Alex) op 24-01-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:10:
[...]

Mijn excuses dan voor het vragen :/

Edit: als er nog gegadigden zijn voor het fatsoenlijk beantwoorden van mijn vraag, namelijk of deze inzet van Belgische rijtuigen structureel is, zijn deze van harte welkom voor de beantwoording.
Ben je altijd zo agressief tegen mensen die je helpen met beantwoorden van vragen, of is dit eenmalig?

Zoals ik al zei in mijn reactie (en ook in het vorige deel), is dit idd structureel, het is al maanden het geval.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:13:
Die inzet is inderdaad structureel. 2 van de 16 ritten per dag worden gereden met een combinatie van I6/I10. Dit komt omdat er rijtuigen nodig waren voor Fyra, en omdat er in Brussel tegenwoordig (sinds september dacht ik) lang gekeerd wordt waardoor er een stam te weinig was.
Bedankt! Hier heb ik wat aan _/-\o_
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:27:
[...]

Ben je altijd zo agressief tegen mensen die je helpen met beantwoorden van vragen, of is dit eenmalig?

Zoals ik al zei in mijn reactie (en ook in het vorige deel), is dit idd structureel, het is al maanden het geval.
Zie DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:
[...]
Ik haal het ook maar van hun site hoor, ik kende ze niet ;)
[...]
De spoortrajecten waar ze onderhoud verrichten zijn de volgende:
[...]
Ter info, hier een compleet overzicht:
PCA gebied (PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 18:53

Luke!

#Treinbaas
Niet schrikken: vanavond komt er weer een V250 aan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is dat er één die helemaal is afgebouwd incl interieur, of is het weer een kale zoals de vorige?

Hoe zit het eigenlijk met het testen van de V250, loopt dat nog een beetje en is er al zicht op wanneer ze toegelaten gaan worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

m.ns.nl Amsterdam Bijlmer :

D 17:59 + 41 min Amsterdam Centraal
Intercity
Additional train

Meestal zijn dat omgeleide benelux treinen en dit lijkt zelfde trein op Rotterdam CS :

17:08 + 44 min Amsterdam Centraal
Intercity platform 15
Via Den Haag HS, Schiphol

Maar geen storingen bekend ?

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 26-01-2010 17:42 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:37:
Is dat er één die helemaal is afgebouwd incl interieur, of is het weer een kale zoals de vorige?
De vorige was geen "kale", alleen de eerste is zonder interieur overgebracht. Benieuwd of het stel komt; de overbrenging is in NL weer opgeheven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:26:
[...]

Ter info, hier een compleet overzicht:
PCA gebied (PDF)
Zoals ik al dacht TTI is dan voor Asset (Was vorig jaar nog Imtech en EV is dus Strukton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Luccus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:23:
[...]
De vorige was geen "kale", alleen de eerste is zonder interieur overgebracht. Benieuwd of het stel komt; de overbrenging is in NL weer opgeheven...
Stelletje inmiddels gevorderd tot de Italiaans-Oostenrijkse grens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Grappig, vanmorgen zag ik op m.ns.nl het volgende:
Amf:
D 9:00 Zwolle Stoptrein platform 1 Additional train

Wel een heel vreemd tijdstip, maargoed.
Ben naar het perron gegaan, bleek het om een Intercity te gaan. Reed gewoon als extraatje ofzo.
Aangekomen te Zwolle werd er omgeroepen dat "vanwege de grote vertraging deze trein niet door gaat naar Groningen"
De trein van 9.08 reed inmiddels al achter ons zag ik.

Was zeker een trein die logistiek gezien naar Zwolle of Groningen moest ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 28-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2770/4308754785_76aeb6825f.jpg

Bron: http://www.flickr.com/photos/32046576@N03/4308754785/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Morgen in het donker van Emmerich naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik blijf't een lelijk ding vinden :') Maar smaak is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zullen we die discussie, die al minstens 10x gevoerd is in dit topic, niet nog een keer gaan voeren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hij zegt toch "smaak is persoonlijk", wat valt daar nou aan te discussiëren? Ik vind het ook geen mooi ding :/

Blijft deze ook eigendom van AnsaldoBreda of wordt deze meteen overgedragen aan NS Hispeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Stoney3K

Flatsehats!

Luccus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:44:
Morgen in het donker van Emmerich naar Amsterdam.
Heb je daar een route van? Ik verwacht dat ie dan over Arnhem (ICE-traject) het land binnen tuffelt?

* Stoney3K laadt zijn camera wel op en gaat bij Utrecht Centraal rondhangen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Prachtig station, Antwerpen :)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.118/857250001-857300000/857250201-857250300/857250245_5_S6ci.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.202/857250001-857300000/857250201-857250300/857250253_5_IysX.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet slecht idd, maar persoonlijk vind ik Den Haag Hollands Spoor nog altijd het mooiste treinstation, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant.

Gelukkig is het station na de grote brand van 14/15 oktober 1989 wel in originele stijl herbouwd.

Een goede tweede vind het ik het Gare du Nord in Parijs, met name van de buitenkant een prachtig gebouw.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:48:
Niet slecht idd, maar persoonlijk vind ik Den Haag Hollands Spoor nog altijd het mooiste treinstation, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant.

Gelukkig is het station na de grote brand van 14/15 oktober 1989 wel in originele stijl herbouwd.
Inderdaad een van de mooiere stations van Nederland. Mijn favoriet is Amsterdam Centraal. Helaas is het de laatste jaren een gigantische puinzooi waardoor de schoonheid van dit station alles behalve zichtbaar is :(
Een goede tweede vind het ik het Gare du Nord in Parijs, met name van de buitenkant een prachtig gebouw.
Ook een mooi station, ik vind vooral de drukte fascinerend. Het is een van de drukste stations die ik ken.

Wat betreft moderne stations is Gare do Oriente in Lissabon mijn favoriet. Toen ik daar jaren geleden aankwam na een reis van 26 uur met de nachttrein, was ik wel even verbaasd :)

London St. Pancras is ook erg mooi.

Bijzonder is de tropische tuin die ik tegenkwam op Madrid Atocha. Vliegen zelfs parkieten of papegaaien rond. Of allebei, geen flauw idee wat het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat denken we van Haarlem? Ook erg mooi....
A'dam centraal inderdaad ook ja.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:30:
[...]

Bijzonder is de tropische tuin die ik tegenkwam op Madrid Atocha. Vliegen zelfs parkieten of papegaaien rond. Of allebei, geen flauw idee wat het zijn.
Klopt idd. Toen ik voor mijn werk in Madrid was, twee jaar terug, heb ik daar (als spoorfanaat) in een restaurant (in het stationsgebouw dus!) gegeten, midden tussen de tropische planten en bomen.

D'r vloog idd wat gepluimde beesten rond, maar vraag me nou niet of het een mus of een adelaar was, dat verschil zie ik toch niet :P

En het klinkt allemaal wat kitscherig, maar in de praktijk is het erg mooi en het past goed bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.reisweb.nl/leden/images/sensakara/IMG_2750.JPG

Wat trouwens ook een mooi (of iig apart) station is, is Beijing West Railway Station, wat echt een mix is tussen de klassieke Chinese bouw en moderne gebouwen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Beijing_West_train_station_01.jpg

Is het grootste station van Azië, die gemiddeld 150.000-180.000 passagiers per dag verwerkt, met een peak capacity van 400.000 reizigers per dag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Alex) schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:35:
Blijft deze ook eigendom van AnsaldoBreda of wordt deze meteen overgedragen aan NS Hispeed?
Zo lang de toelating niet rond is zal het stel niet overgedragen worden.
Stoney3K schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:37:
[...]
Heb je daar een route van? Ik verwacht dat ie dan over Arnhem (ICE-traject) het land binnen tuffelt?
* Stoney3K laadt zijn camera wel op en gaat bij Utrecht Centraal rondhangen. :+
Via Arnhem en Utrecht inderdaad, neem aan via Duivendrecht en Diemen zuid naar de Meer. Ga je flitsfoto's maken op Utrecht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:18:
[...]

[...]
Via Arnhem en Utrecht inderdaad, neem aan via Duivendrecht en Diemen zuid naar de Meer. Ga je flitsfoto's maken op Utrecht? :+
Jij weet waarschijnlijk ook geen exacte tijden? Want ik ben in staat om vannacht ff naar de Watergraafsmeer te fietsen om te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Luccus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:18:
[...]
Is dat eigenlijk de standaardprocedure voor al het nieuw materieel? Waren de GTW's voor hun toelating ook nog eigendom van Stadler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Ik vind Kyoto Station erg indrukwekkend:

Afbeeldingslocatie: http://www.sacred-destinations.com/japan/images/kyoto/transportation/kyoto-station-cc-superciliousness.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Kyoto_Station_interior_long_from_mezzanine.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Flinke roltrap daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Kyoshi schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:14:
Ik vind Kyoto Station erg indrukwekkend:

[afbeelding]

[afbeelding]
Eensch. :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/Kyoto_station_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/Kyoto_station_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/Kyoto_station_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/Kyoto_station_04.jpg

Machtig indrukwekkend als je op de begaande grond staat en naar boven kijkt naar de kap 11 verdiepingen hoger. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:34:
[...]
Jij weet waarschijnlijk ook geen exacte tijden? Want ik ben in staat om vannacht ff naar de Watergraafsmeer te fietsen om te kijken 8)7
Pad is nog niet aangevraagd, prognose vertrek Emmerich rond 20u.
Alex) schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:46:
[...]

Is dat eigenlijk de standaardprocedure voor al het nieuw materieel? Waren de GTW's voor hun toelating ook nog eigendom van Stadler?
Klopt, zie ook het artikel in RM 252 waarin dat staat beschreven. Hetzelfde verhaal geldt ook voor NSR's SLT's nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iemand nog een locomotief nodig? Je kan bij eBay nu bieden op een echte Duitse loc uit de zeer succesvolle Baureihe 103: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=320459603896

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/16/!BhG2G7!!mk~$(KGrHqMH-EUEsL!4fZ9ZBLHsoqnnu!~~_3.JPG

Je hebt wel wat geld nodig, want de startprijs is momenteel ruim 103.000 euro :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:30:
Iemand nog een locomotief nodig? Je kan bij eBay nu bieden op een echte Duitse loc uit de zeer succesvolle Baureihe 103: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=320459603896

[afbeelding]

Je hebt wel wat geld nodig, want de startprijs is momenteel ruim 103.000 euro :P
Da's ook jammer, wil ik gaan bieden: 'Dieses Angebot wurde beendet.' En het leek me nog wel zo mooi staan op mijn balkon dat slechts 1,5x1,5m is.

Maar serieus nu: ik vind dit een erg mooie locomotief. Hopelijk komt hij in goede handen. Ik heb deze locomotieven nog zien rijden langs de Rijn met lange reizigerstreinen. Schitterend gezicht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zeker prachtige locs, en ook altijd erg betrouwbaar geweest. Is ook heel lang de trots en het vlaggeschip van de DB geweest, het waren ook de eerste locs die 200 km/h (sommigen zelfs 280 km/h) konden halen, en ze zijn dan ook zéér intensief gebruikt voor IC-treinen. Ze maakten in die dienst soms wel 350.000 km per jaar.

Daarom zijn ze dus ook al vrij snel buiten dienst gegaan (2003, na 30 jaar dienst), omdat ze gewoon versleten waren door het vele gebruik.

Ze zijn vervangen door locomotieven uit de Baureihe 101.

Maar je kunt ze in de toekomst nog wel blijven bewonderen hoor, er zijn er maar liefst 17 (van de 145) bewaard gebleven, waarvan 5 dienstvaardig. De DB gebruikt er ook nog enkele voor testdoeleinden.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 29-01-2010 20:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Misschien leuk:
Download Bergensbanen in HD

Friday November 27th, over 1,2 million Norwegians watched parts of “Bergensbanen” on NRK2. The longest documentary ever? At least the longest we have made, almost 7 1/2 hours, showing every minute of the scenic train ride between Bergen on the Norwegian west coast, crossing the mountains to the capital of Oslo.

Bergensbanen is 100 years in 2009, and the documentary was a wild idea from NRK staff that came through, and was, surprisingly, a big success.

On Twitter, this became the thing to talk about in Norway. Over 1 000 tweets with #bergensbanen were posted, and even more when we ran the program again two days later.

Now we want to give the material to our viewers, the whole thing, for download.

The documentary had picture-in-picture clips with videos about Bergensbanen, a reporter interviewing people on the train, music and two cameras pointing to the sides of the train. Because of rights, we had to remove the music and many videoclips, so we decided to make a clean front camera version for this download. It’s recorded on a Sony 700 camera in XDCAM HD 1080 50i. The camera has a 30 seconds buffer, making it possible to switch disks when needed. So we have a continuous recording of 7 hours.
Bittorrent

The original file was 165 GB, too much for most people to download. We coded a 720 50P, 1280×720 version, resulting in a 22 GB file. You need a filesystem on your drive that takes files bigger than 4 GB. Most external drives have a FAT32 filesystem, which has a limit of 4 GB. NTFS and HFS+ works fine.
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/

Een reis van 7.5 uur uitzenden, je moet er maar opkomen :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

defiant schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:38:
Misschien leuk:

[...]

Dat is gaaf. Ik heb ook een aantal soortgelijke DVD's van Mat'54, ik vindt het altijd erg leuk om naar te kijken. Ga deze zeker even downloaden :D

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

defiant schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:38:
Misschien leuk:

[...]

Had ik reeds gepost hier: jelmervos in "Het grote spoorwegentopic deel 19"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En is de derde V250 al in ons land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Ja dat probeer ik ook uit te vissen (net op Somda :P), ik heb er tot nu toe niks van kunnen vinden, als dat ding op een avond (en niet 's nachts) is vervoerd dan zou je toch denken dat iemand m heeft gezien. Zelfs op OVL geen spot kunnen vinden, dus ik gok dat ie nog ergens in Duitsland zit? :P

[ Voor 53% gewijzigd door SleutelMan op 31-01-2010 15:24 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik heb vanochtend om 5:30 een V250 waargenomen op Asd. Deze was van binnen compleet kaal, met zelfs nog houten planken in de cabine van de Mcn.. Dit zal ongetwijveld het eerste stel zijn wat NL binnen gekomen is. Lijkt me niet dat ze daar direct mee aan het rijden geslagen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIER nog wat pics van de V250 op transport

Edit: link doet het niet, zo dan maar: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4654307

Edit2: ik denk dat 'ie in het land is hoor:
O ja, RTB V155+HSA 4802 (= lelijke o.t.) om 22u25 langs Utzl rg Wgm.
Bron: http://forum.rolandrail.n...c.php?f=5&t=4698&start=40

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Dit wordt allemaal een leuk speculatie-circus :P.

[ Voor 159% gewijzigd door SleutelMan op 31-01-2010 15:38 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
De link verwijst naar de topiclisting, en er is geen topictitel die V250 bevat :) Daarnaast is m'n Duits niet super, dus een directe link naar het juiste topic is wellicht handig :P Ah, de komma :)

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 31-01-2010 15:34 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Ow dan heb ik niks gezegd Racetows :X. Wel vreemd dat deze wederom zonder interieur wordt geleverd. Aan de andee kant, heeft IJnte niet gewoon de 4806 gezien die op weg was naar een testrit?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:38:
Ow dan heb ik niks gezegd Racetows :X. Wel vreemd dat deze wederom zonder interieur wordt geleverd. Aan de andee kant, heeft IJnte niet gewoon de 4806 gezien die op weg was naar een testrit?
Grote kans dat dat de 4806 was, volgens Luccus (Luccus in "Het grote spoorwegentopic deel 19") is alleen de eerste zonder interieur geleverd. En als Luccus dat zegt, is het eigenlijk altijd waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ja, zoals ik al aangaf, is het aannemelijk dat het het eerste stel is. Ik stond net even naar het de binnenkant te kijken toen het stel vertrok. Er stond ook al een sticker op, dat het stel getest werd door lloyds rail register en AnsaldoBreda.. Ik heb met mijn suffe kop (7 uur staan dansen) niet naar het nummer gekeken, of iig niet onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Vreemde opstelling van de ruitenwissers van de V250 trouwens: als ze tegelijk werken schuiven ze al het vuil en nattigheid precies midden in het gezicht van de mcn en als de om en om werken schuiven ze alleen maar prut heen en weer ipv van de ruit af. Bug or feature? :/

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/7162/kopievon64es64f4027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mwah, zal wel meevallen lijkt me. Bepaalde typen TGV hebben toch dezelfde setup van ruitenwissers, en heb daar nog nooit van problemen gehoord.

Sowieso, bij die snelheden waait het er door de rijwind waarschijnlijk vanzelf wel af :P

En 1600/1700/1800-en hebben toch ook twee ruitenwissers, één aan elke kant?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 31-01-2010 16:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In Italië zijn ze vooral zonnig weer gewend, ruitenwissers heb je dan niet nodig. Daarom denken die Italianen daar niet bij na :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:18:
Mwah, zal wel meevallen lijkt me. Bepaalde typen TGV hebben toch dezelfde setup van ruitenwissers, en heb daar nog nooit van problemen gehoord.

Sowieso, bij die snelheden waait het er door de rijwind waarschijnlijk vanzelf wel af :P

En 1600/1700/1800-en hebben toch ook twee ruitenwissers, één aan elke kant?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/1700_zutphen.JPG
(even ter referentie op google opgezocht)

't Verschil met de 16/17/1800 series is dat die een gescheiden vooruit hebben en je dus niet dezelfde prut heen en weer blijft schuiven (ergo; je ruit word nooit echt schoon). Rijwind zal inderdaad wel een hoop helpen, maar ik ga er niet van uit dat die trein immer vMax zal rijden. Vergelijk het met het schoonmaken van je voorruit met een vies doekje; je schuift wel vuil weg, maar je laat op hetzelfde moment weer vuil achter. 'T eind van het liedje is dat je niets meer ziet. :) Als ze gewoon 1 wisser hadden gemonteerd, dan had je heel dat probleem niet gehad.

N.b. De TGV, TGV Duplex en ICE3 hebben ook beiden maar 1 wisser per ruit;

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/TGV_ICE3_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/treinen/TGVDuplex_small.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SleutelMan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:38:
Ow dan heb ik niks gezegd Racetows :X. Wel vreemd dat deze wederom zonder interieur wordt geleverd.
In Italië zat het interieur inderdaad gewoon nog in de 4802. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mambo No5 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:41:
[...]

N.b. De TGV, TGV Duplex en ICE3 hebben ook beiden maar 1 wisser per ruit;

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, maar er zijn ook TGV's met een 'dubbele' ruitenwisser (geweest):

Afbeeldingslocatie: http://www.capemm.com/uk/img/TGV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eikongraphia.com/wordpress/wp-content/1%20tgv-1_generation.jpg

En daar zijn nooit problemen mee geweest afaik. Waarom zou dat nu opeens bij de V250 dan anders zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

True, 't ziet er alleen zo gruwelijk onlogisch uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Pendolino heeft trouwens ook dubbele ruitenwisssers, hier in actie te zien:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

wildhagen schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:19:
De Pendolino heeft trouwens ook dubbele ruitenwisssers, hier in actie te zien:

[video]
Kijk, nou maakt het sense. Dat was imho ook de enige zinnige manier om die dingen te laten bewegen...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Aha, da's nice. Er zijn dus drie V250 inmiddels in het land :).
Nu is het benieuwd per waneer ze nou eindelijk in de dienst gaan, en met hoeveel treinstellen Ns Hispeed ze in het begin gaan rijden :).

Opzich ben ik niet de enige die benieuwd is hoe het inmiddels met de testen van de V250 loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Uit de 25e voortgangsrapportage (pagina 13) bleek dat de eerste V250 destijds (september 2009) alleen integrale systeemtesten heeft gehad, en een maximumsnelheid van 278 km/h heeft gehaald. ERTMS-testen waren destijds nog niet gedaan.

Het wordt afwachten om te zien wat de 26e voortgangsrapportage ons gaat brengen... die is alleen nog niet verschenen. Wat me ook opviel aan de vgr is dat men testen heeft uitgevoerd met BR189, dit terwijl er nu al Traxx rondrijdt. In vgr #26 meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:30:

[afbeelding]

€ 103.197. Om voor de hand liggende redenen.
Geweldige loks. Ik vond het altijd zo mooi als ze door Keulen Hbf kwamen rinkelen. Ze rijden daar 30 en dan hoor je de de onderstellen rinkelen. Dat waren nog loks met karakter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
mja het is geen volledige rijvaardige loc, alleen het plaatwerk +onderstel, voor de rest is ie leeg :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt idd, hij is ook als vergaderzaal gebruikt, dus intern zal het wel niet helemaal meer standaard zijn :P
103 197-0 wurde im Jahr 2003 an einen Privatmann in Köln verkauft. Sie wurde nicht zugänglich im Kölner Stadtteil Bickendorf abgestellt. Vor dem Verkauf wurde sie im DB-Werk Opladen als Konferenzraum hergerichtet und genutzt. Bis auf den Führerstand 2 ist sie komplett entkernt und darüber hinaus in einem Blauton lackiert. Mitte Dezember 2006 wurde die Lok ebenfalls in den Spatzenpark überführt. Dort hat sie einen Neulack in der klassischen Lackierung erhalten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 06:36
Alsof dat voor de gemiddelde Tweaker zou uitmaken :p Als ik een grote achtertuin had zou het best leuk staan denk :)

Weer eens wat anders als theehuisje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm, ik ben bezig met een overzicht voor mijn nieuwe site met alle zo goed als treinstellen.

Ik heb nu dus voor de V250 (datum in: JJJJ-MM-DD):
Nummer:      Aangekomen op:
4802           2009-05-12
4806           2009-04-28

Maar welke is nou laatst binnengekomen. Ik hoor dat dat de 4802 is, maar die was toch al eerder binnengekomen?
Wel raar dat de nummering ook niet echt op volgorde is?

Hoe zit dit nou eigenlijk, of rijdt er nou echt eentje nog zonder nummer rond :?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 03-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SLT in de (1)7400 (Rhenen - Breukelen)!! Ik moest wel even 2x kijken voordat ik het geloofde..

[edit]
Hij schijnt al weer even stil te staan tussen Veenendaal West en Veenendaal Centrum (defect...) :X

[ Voor 38% gewijzigd door IJnte op 02-02-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

IJnte schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:51:
SLT in de (1)7400 (Rhenen - Breukelen)!! Ik moest wel even 2x kijken voordat ik het geloofde..

[edit]
Hij schijnt al weer even stil te staan tussen Veenendaal West en Veenendaal Centrum (defect...) :X
SLT schijnt nog steeds diverse problemen te kennen. Zo zat ik gisteren in de 2402+2603 in Utrecht, maar na een +15 vanwege een machinist die te laat was bleek de trein zelf ook niet zoveel zin meer te hebben om we te rijden. Nadat er een storingsmonteur opgetrommeld was bleek dat de trein echt zo goed als stil bleef staan.
En dus werd het +25 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Heeft deze trein nog steeds een herstarttijd van 10 minuten :? Dat was volgens mij één van de kwalen die een poos terug bij deze trein voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:08:
Ik heb nu dus voor de V250 (datum in: MM-DD-JJJJ):
Nee, in JJJJ-MM-DD.
Nummer:      Aangekomen op:
4802           2009-05-12
4806           2009-04-28

Maar welke is nou laatst binnengekomen. Ik hoor dat dat de 4802 is, maar die was toch al eerder binnengekomen?
De 4801 (eerste, in april), 4802 (derde, in januari) en 4806 (tweede, in mei) zijn in het land. Dat de 4802 er al eerder zou zijn dan afgelopen donderdag is een fout in jouw statistiek. :+
Wel raar dat de nummering ook niet echt op volgorde is?
Niet opmerkelijk in de spoorwegindustrie.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 03-02-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het schijnt dat er ter promotie van de OV-chipkaart twee VIRM's overwegend roze worden bestickerd. De treinstellen zullen vanaf maart een jaar in deze uitmonstering rondrijden.
Aldus Somda.

Ik mag toch hopen van niet... een roze trein ;(

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.