Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 374.693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:28:
[...]

Woon je aan de straat? Want dan zou ik die tv toch anders neerzetten!
8 hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ben weer een lange tijd weggeweest, maar heb absoluut niet stilgezeten.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/6569/p1000315k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/8002/p1000314g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/3351/p1000313.jpg

Een Arcam receiver met 5 kanaals UcD400 staat in de planning :)
Tevens een 15'' Dayton Reference sub voor front-mix-LFE en een Peerless XLS10 + slave voor de rears.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hou dit forum al een tijdje in de gaten, heb het van deel 1 gelezen en bewonderd
Wat een apparatuur komt er langs!! vind het jammer dat ik alles heb gelezen nu!
Hopelijk komen er nog meer mooie sets langs!

Even iets anders, ik weet niet zo gek veel af van dit onderwerp
Dus ik heb ook een vraagje: Dat afdek frontje van de speakers, wat is het nu daarvan?
Ik vind de speakers namelijk een heel stuk saaier met zon ding erop, vooral de speakers waarbij die van boven naar beneden is. Terwijl als je dit eraf haalt het er echt spectaculair eruit ziet, vooral bij B&W en Jamo vind ik er ook wel erg mooi uitzien.
Ik ben niet zo'n hele erge audiofiel en vind ook behoorlijk belangrijk wat het oog wil.
Dus wat zijn de nadelen van de speakers zonder frontje hebben? hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Dat kleine kinderen de tweeters in kunnen drukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:29:
Ik ben hou dit forum al een tijdje in de gaten, heb het van deel 1 gelezen en bewonderd

Dus ik heb ook een vraagje: Dat afdek frontje van de speakers, wat is het nu daarvan?
Ik vind de speakers namelijk een heel stuk saaier met zon ding erop, vooral de speakers waarbij die van boven naar beneden is. Terwijl als je dit eraf haalt het er echt spectaculair eruit ziet, vooral bij B&W en Jamo vind ik er ook wel erg mooi uitzien.
Ik ben niet zo'n hele erge audiofiel en vind ook behoorlijk belangrijk wat het oog wil.
Dus wat zijn de nadelen van de speakers zonder frontje hebben? hebben meer mensen dit?
De naam stofkappen zegt genoeg, lijkt mij :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swagger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:39:
Dat kleine kinderen de tweeters in kunnen drukken :p
hahah, die heb ik gelukkig nog niet! 8)7
Barry|IA schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:46:
[...]

De naam stofkappen zegt genoeg, lijkt mij :)
Moet ik hieruit opmaken dat stof schadelijk is voor de speakers?
Of is dit puur uit hygiënisch oogpunt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 23:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:03:
[...]

[...]

Stof is niet schadelijk, het afnemen van stof is wel gevaarlijk voor je speakers. Beter voorkomen dan genezen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Even een vraagje, ik heb een Onkyo HT-S3105 set, waar een knoepert van een subwoofer bij zit :9 (niks mis mee gezien mijn muzieksmaak (hardstyle) )

Maar ik heb een laminaatvloer en de subwoofer trilt zo hevig dat hij verschuift over de vloer.

Er zitten plastic spikes onder (standaard vanuit de fabriek).

Hoe zorg ik dat de subwoofer stevig blijft staan zonder iets aan m'n vloer te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:38:
Even een vraagje, ik heb een Onkyo HT-S3105 set, waar een knoepert van een subwoofer bij zit :9 (niks mis mee gezien mijn muzieksmaak (hardstyle) )

Maar ik heb een laminaatvloer en de subwoofer trilt zo hevig dat hij verschuift over de vloer.

Hoe zorg ik dat de subwoofer stevig blijft staan zonder iets aan m'n vloer te doen :P
Wasmachine rubbervoetjes? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05
Touchdomex schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:44:
[...]

Wasmachine rubbervoetjes? :)
Of de bass gewoon niet voluit zetten. Ik heb een soortgelijke set van Onkyo en bij mij trilt er niks weg. ;)
De knop op de subwoofer heb ik op ongeveer de helft (iets meer naar de - kant).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:37

Daniel36

vernieuwde formule

Vooral kleine jongetjes kunnen heel snel ff de conussen indrukken van speakers, vreselijk.
Ik snap de aantrekkingskracht best, maar het is natuurlijk zonde van je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46

Een paar bakstenen erop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
willekeurige rubber dopjes (praxis heeft vast wat) en anders vastschroeven.

blijf er bij dat subwoofers moeten zweven om er iets moois van te maken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 10:51
Aangezien ik een aantal apparaten heb vervangen, wil ik even laten zien wat ik in de plaats heb gekocht.

De Marantz SR5003 is vervangen door een PIoneer VSX-LX70 AV- receiver.

De Panasonic DMP-BD35 is vervangen door een Pioneer BD-51FD bluray speler.

Verder is er een Pioneer DV-LX50 speler bij gekomen, deze speelt zowel DVD, SACD, DVD-Audio als gewone CD's en MP3.

Wat foto's van het geheel ( helaas door de pianolak finish een beetje lastig op de foto te zetten )

Foto van de VSX-LX70 versterker.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v333/persys/VSX-LX70.jpg

Foto van de BDP-51FD bluray speler. ( en mijn HTPC )

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v333/persys/BD-51FD.jpg

Foto van de DV-LX50 DVD multispeler bovenaan ( en de te koop staande BDP-LX70 blurayspeler )

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v333/persys/DV-LX50.jpg

Opmerkingen / meningen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:29:

Het stof heeft traditioneel gewoon als reden om de speakers te verbergen. Tegenwoordig ziet een tweeter of woofer er behoorlijk interessant uit, vroeger waren het vrij saaie dingen om te zien. Volgens mij word het uiterlijk nu ook echt wel deels bepaald vanuit een esthetisch oogpunt, en niet alleen puur op basis van het geluid. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen het mooi vindt. Ik vind het persoonlijk wel mooi om de "naakte" speaker te zien, maar door mijn opstelling heb ik toch het doek ervoor. De speakers staan namelijk pal naast m'n meubel (en tv) en dan is het prettiger tv kijken als er 2 zwarte kolommen staan, dan 2 kolommen met 3 zilveren schijven van 13 cm.
Op deze foto kan je het effect goed zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2714/4261941333_34bf703d95.jpg
De linker speaker schreeuwt veel minder om aandacht. Overigens klopt deze opstelling niet meer. De rechter lade is er op het moment uit en in plaats daarvan staan er in dat vak de Humax kabel-ontvanger en een Popcorn Hour C-200. Ik wil nu de voorkant van de lade zo aan gaan passen dat dit een klep wordt waar deze 2 achter "verstopt kunnen worden.

Daarnaast biedt het doek gewoon bescherming voor de op zich tere speakers. Het indrukken van de conussen ben ik niet echt bang voor (bij gebrek aan kinderen én domes op m'n woofers ;) ), maar ik ben nog weleens slordig met tassen enzo en de onderste woofer zit dan toch echt wel in de gevarenzone.

Gisteren zat ik sinds tijden weer eens Cars te kijken, en damn... Wat kan deze combinatie een laag produceren :9~

Ter info, het huidige rijtje is:
  • Receiver: Cambridge Audio Azur 540 R (versie 1)
  • DVD-speler: Cambridge Audio Azur 540 D
  • Digitale ontvanger: Humax iPVR-9200C
  • Digitale media: Popcorn Hour C-200
  • Speakers front: Monitor Audio RS-8
  • Speakers center: Merkloos
  • Speakers surround: B&W DM22
  • TV: Philips 21PT oud... :$
Ik weet nog niet wat er eerst verder vervangen gaat worden... Aan de ene kant wil ik alle speakers vervangen voor de Monitor Audio RS-serie, aan de andere kant zou een andere TV toch ook wel prettig zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Barry|IA schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:12:
Wat voor luidsprekers zijn het? Totems zou ik op de gok zeggen.

Om een of andere rede vind ik die 2-weg zuilen er nooit zo indrukwekkend uit zien, maar er zal ongetwijfeld een mooi geluid uit komen. De kasten zijn behoorlijk diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 09-09 15:05
Barry|IA schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een Arcam receiver met 5 kanaals UcD400 staat in de planning :)
Tevens een 15'' Dayton Reference sub voor front-mix-LFE en een Peerless XLS10 + slave voor de rears.
Mooi meubel, zoiets zoek ik ook. Wat is het voor iets en waar heb je het aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35

Natuursteen tegel met rubber voetjes lijkt me een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
homecinema4all schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:19:
Aangezien ik een aantal apparaten heb vervangen, wil ik even laten zien wat ik in de plaats heb gekocht.

Verder is er een Pioneer DV-LX50 speler bij gekomen, deze speelt zowel DVD, SACD, DVD-Audio als gewone CD's en MP3.

Wat foto's van het geheel ( helaas door de pianolak finish een beetje lastig op de foto te zetten )

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto van de DV-LX50 DVD multispeler bovenaan ( en de te koop staande BDP-LX70 blurayspeler )

[afbeelding]

Je mediacenter behuizing klopt niet meer met het geheel, en waarom heb je de SR5003 weggedaan/verkocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 10:51
Kon voor een mooie prijs de LX70 op de kop tikken, daar ging bij de introductie al mijn voorkeur naar uit, maar vond hem toen te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
the-edge schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Mooi meubel, zoiets zoek ik ook. Wat is het voor iets en waar heb je het aangekocht?
Compleet 40 euro bij de Leenbakker 8)
Eigenlijk 140 euro, maar de beste mevrouw vergat de 2e doos in te scannen en ik lette per ongeluk even niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PHiXioN schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Wat voor luidsprekers zijn het? Totems zou ik op de gok zeggen.
Dit is een ontwerp van Rho uit België. Is onder andere actief op ZBA.
De speakers zijn op klassieke wijze ontworpen en spelen op een niveau dat je in de winkel niet zomaar tegenkomt :)
Om een of andere rede vind ik die 2-weg zuilen er nooit zo indrukwekkend uit zien, maar er zal ongetwijfeld een mooi geluid uit komen. De kasten zijn behoorlijk diep.
De inhoud is 34 liter, getuned ergens rond de 35Hz.
Het is geen indrukwekkende speaker om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 18:25
In vergelijking met wat de meeste mensen hier posten is dit natuurlijk niet erg spectaculair.
Maar toch vind ik het leuk om ff te delen met jullie :)

Na lang sparen en eindelijk een bijbaantje heb ik het dan toch voor elkaar gekregen, eindelijk een nieuwe TV.
Ik heb daar toen meteen maar m'n setje op aan gesloten plus een Denon versterker.
Het is redelijk oud spul maar klinkt toch erg mooi :+

Ik zit nu alleen nog met een probleempje (wat binnen 2 weken verholpen is, daar niet van) het meubel. Alles staat op dit moment op mijn kledingkast en zoals je wel kan zien buigt het allemaal een beetje door. De plaat leunt nu een beetje op de bovenste lade, dus hier heb ik allemaal spullen in gelegd die ik nooit gebruik zodat deze mooi dicht kan blijven :P

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3143.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3151.jpg

De kabels (antenne+HDMI) heb ik zoveel mogelijk proberen weg te werken. En naar mijn mening tocht mooi gelukt. De kabels gaan onder de deur en plinten door dus je ziet er zowat niks van.

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3092.jpg

Spullen die er nu staan:
- Panasonic TX-P42C10E
- Denon PMA-360
- Wharfedale Vardus 100

Verder ligt er onder de kast nog een Wii welke is aangesloten op een ext. HDD. Daardoor hoef ik alleen maar in het menu het spel aan te klikken en spelen maar :D

Alle films (incl. Blu-Ray) staan op de PC welke met een HDMI aan de TV is verbonden.

Flinke post geworden ondertussen, maar dit is het dan; m'n eerste instap in de wereld van HT :9
Er staat nog genoeg te doen, maar daar is allemaal geld voor nodig (jammergenoeg :P ) En voor een (bijna) 15 jarige vind ik het toch nog best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Dirkjo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:25:
In vergelijking met wat de meeste mensen hier posten is dit natuurlijk niet erg spectaculair.
Zeker goed voor een bijna 15-jarige, en die set komt ongetwijfeld beter geluid uit dan de mijne dus voor mij is jouw setup al een stuk 'spectaculairder' ;)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
roy.ahuis schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:30:
[...]

Zeker goed voor een bijna 15-jarige, en die set komt ongetwijfeld beter geluid uit dan de mijne dus voor mij is jouw setup al een stuk 'spectaculairder' ;)
Haha, ben ook zeker tevreden erover :) Komt toch nog mooi geluid en redelijk wat laag uit die Wharfedale's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:03:
[...]

[...]

Zoals hierboven al bevestigd kan je best vermijden om stof af tenemen, maar een 2de belangrijke functie van die stofkappen is om de conussen (en rubbere ringen) te beschermen tegen direct zonlicht. Dat verklaard ook meteen waarom de kappen doorgaans zwart van kleur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

homecinema4all schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

2 Tipjes, probeer bij hoogglas objecten geen flitser te gebruiken (of alleen indirect flitsen) en koop bij de AH microvezel doekjes. Daarmee kan je de hoogglans weer echt mooi schoon krijgen zonder het risico op krasjes.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dirkjo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:25:

*Knip*

Flinke post geworden ondertussen, maar dit is het dan; m'n eerste instap in de wereld van HT :9
Er staat nog genoeg te doen, maar daar is allemaal geld voor nodig (jammergenoeg :P ) En voor een (bijna) 15 jarige vind ik het toch nog best mooi.
Voor een 15 jarige absoluut niet slecht...en een 15 jarige die naar Phil Collins live in parijs aan het kijken is terwijl hij de geweldige drumsolo in In the air tonight doet is natuurlijk helemaal goed bezig;)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Barry|IA schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Compleet 40 euro bij de Leenbakker 8)
Eigenlijk 140 euro, maar de beste mevrouw vergat de 2e doos in te scannen en ik lette per ongeluk even niet op :+
Zat daar een TV beugel bij?
Heb een Samsung LED en vroeg me af of dat allemaal ging passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
the-edge schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:57:
[...]

Zat daar een TV beugel bij?
Heb een Samsung LED en vroeg me af of dat allemaal ging passen.
Zit een beugel bij ja :), alleen geen schroeven..en een led is mooier met het speciale led beugel voor je muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
lj_tree schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:47:
[...]

Voor een 15 jarige absoluut niet slecht...en een 15 jarige die naar Phil Collins live in parijs aan het kijken is terwijl hij de geweldige drumsolo in In the air tonight doet is natuurlijk helemaal goed bezig;)
Haha, wat hier vooral aan staat zijn concerten van Phil, David Gilmour, Eagles ect.
Mooie muziek waar ik graag naar luister en kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan toch maar eens wat foto's van mijn systeem posten. Ik had tot voorkort een Canton Movie 80CX systeem op mijn Denon aangesloten, maar hier was ik niet tevreden over. De set had totaal geen middenbereik waardoor muziek niet goed klonk. Ik ben toen maar eens wat fora en internetsites afgegaan om te bepalen wat wel een goed satellietsysteem zou zijn. Het liefst had ik natuurlijk mooie zuilspeakers gehad, maar gezien ik nog op een studentenkamer (17m2) woon, ging dit niet passen. Ik kwam uiteindelijk, mede dankzij een huisgenoot bij de kef eitjes uit. Alles is nu ongeveer een week aangesloten en ben er bijzonder blij mee. De eitjes en de subwoofer vullen elkaar perfect aan waardoor er een warm vol geluid ontstaat.

Al met al zien jullie dit vast nog als een "beginnersetje" :) . Ben misschien nog niet zo veeleisend op audiogebied maar dit zal ongetwijfeld groeien zodra de portomonee ook groter wordt ;)

Hier nog even de diverse componenen:

TV: Sony Bravia KDL-32p2530
Receiver: Denon AVR-1610
DVD/HDrecorer: Sony RDR-HX720
Digitale ontvanger: Humax IRHD-5000C
5.1 set: Kef KHT 2005.2

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9rt3l2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2dw28i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
je hebt een oude kefset? of 2e hands? want dat is de oude sub nietwaar?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze set inderdaad 2ehands gekocht voor een aantrekkelijke prijs. Het gaat om de PWS-2010 subwoofer. Deze subwoofer schijnt stukken beter te zijn dan de PWS-2000 sub die bij de eerste versies van de 2005 serie geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wols schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:56:
[...]
Zoals hierboven al bevestigd kan je best vermijden om stof af tenemen, maar een 2de belangrijke functie van die stofkappen is om de conussen (en rubbere ringen) te beschermen tegen direct zonlicht. Dat verklaard ook meteen waarom de kappen doorgaans zwart van kleur zijn
De kleur zwart absorbeert al het licht en de kleur wit weerkaatst al het licht.
Dan zou men de stofkappen toch beter de kleur wit kunnen geven? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Scandyna Minipods nu ook bijpassende Micropods als surround speakertjes. Even met de Audyssey ingesteld en het klinkt goed.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/michiel/100034/foto/web.jpg?ver=12677174330001

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/michiel/100034/foto1/web.jpg?ver=12677174370001

frontspeakers:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/michiel/100034/L1010831/web.jpg?ver=12625569410001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Hele strakke setup hierboven!!! O+ (en een mooi statief) ;)
deepbass909 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Het stof heeft traditioneel gewoon als reden om de speakers te verbergen. Tegenwoordig ziet een tweeter of woofer er behoorlijk interessant uit, vroeger waren het vrij saaie dingen om te zien. Volgens mij word het uiterlijk nu ook echt wel deels bepaald vanuit een esthetisch oogpunt, en niet alleen puur op basis van het geluid. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat iedereen het mooi vindt. Ik vind het persoonlijk wel mooi om de "naakte" speaker te zien, maar door mijn opstelling heb ik toch het doek ervoor. De speakers staan namelijk pal naast m'n meubel (en tv) en dan is het prettiger tv kijken als er 2 zwarte kolommen staan, dan 2 kolommen met 3 zilveren schijven van 13 cm.
Op deze foto kan je het effect goed zien:
-foto-
De linker speaker schreeuwt veel minder om aandacht. Overigens klopt deze opstelling niet meer. De rechter lade is er op het moment uit en in plaats daarvan staan er in dat vak de Humax kabel-ontvanger en een Popcorn Hour C-200. Ik wil nu de voorkant van de lade zo aan gaan passen dat dit een klep wordt waar deze 2 achter "verstopt kunnen worden.
Ben ik het helemaal mee eens. Ikzelf heb ook altijd de stofkappen erop en ik kan mijn drivers door het speakerdoek zien als ik goed kijk. Het valt dus niet erg op. 8)

Zonder:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SpQTSxtQIfI/AAAAAAAAAc4/WpAkmmVm7SU/s800/DSC_4785.JPG

Met:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SpQTSnLi7jI/AAAAAAAAAc0/IyIQUulGmNs/s800/DSC_4784.JPG

en voor de fototjes, al zeg ik het zelf :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SqVsMurc-5I/AAAAAAAAAhU/AOKGUPQSQ5Y/s800/DSC_5019%20v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 02:43
A. Qonsaides schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:06:

[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Ikzelf heb ook altijd de stofkappen erop en ik kan mijn drivers door het speakerdoek zien als ik goed kijk. Het valt dus niet erg op. 8)

Zonder:
[afbeelding]

Met:
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een waardeloze goedkope rotzooi ! >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:12

vhal

ಠ_ಠ

Roderiktweaker schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Wat een waardeloze goedkope rotzooi ! >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
nou! je centerspeaker is groter dan je tv man!

:9 :9 :9 :9 :9~

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ziet er nice uit !, maar zonder stofdoeken toch mooier !

en inderdaad it needs a bigger TV :P hahaah !
Flauwekull erg mooie set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Uiteraard was mijn eerder opmerking sarcastisch. Sta te kwijlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Volgens mij is dat de grootste centerspeaker die ik ooit gezien heb, my god :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Abbadon schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:41:
Dat kleine dingetje wat er bovenop ligt is de center, die bak eronder is voor de sier :+

Mooie setup inderdaad, maar zo groot is niks voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03

[...]

Zonder:
[afbeelding]

Met:
[afbeelding]

[afbeelding]
Een Sennheiser RS 140 ?_/-\o_ Een superding!

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm

[...]

Zonder:
[afbeelding]

Met:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmm, Dit is de kef reference serie ? Lijkt namelijk op mn iQ60 en die vond ik al groot voor een centerspeaker. Naja je hebt in iedergeval geen subwoofer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
raymonvdm schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:39:
[...]
Naja je hebt in iedergeval geen subwoofer nodig...
Veel units staat niet gelijk aan 'veel' laag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 04-03-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Indeed. Ram hier met een woofer zat laag (10'') in mijn zuiltjes.

Ziet er wel heel gaaf uit. Dat wel (meer woofers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Dirkjo schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:31:
[...]

Haha, wat hier vooral aan staat zijn concerten van Phil, David Gilmour, Eagles ect.
Mooie muziek waar ik graag naar luister en kijk :)
d:)b Heel goed. Neem het aan van een bijna 38-jarige.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Bedankt voor alle leuke reactie's. Het is leuk om af en toe een paar plaatjes te posten, want we moeten dit topic wel van plaatjes voorzien.
Het is een Sennheiser RS130. Ik gebruik hem niet zoveel, alleen wanneer ik in andere ruimtes ben. ;)
raymonvdm schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:39:
[...]

Hmmm, Dit is de kef reference serie ? Lijkt namelijk op mn iQ60 en die vond ik al groot voor een centerspeaker. Naja je hebt in iedergeval geen subwoofer nodig...
Het is inderdaad de KEF Reference serie. Een sub heb ik ook nog staan, een PSW3500.

Nu weer verder ontopic! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Abbadon schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:41:
Toch ooit eens plaatjes gezien van een man die rond zijn projectiescherm allemaal luidsprekers had gebouwd. Dat was pas een gigantische center. :*)
Barry|IA schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:21:
[...]
Veel units staat niet gelijk aan 'veel' laag :)
Juist. Maar goed ook, anders waren mijn C3's (5 drivers, 1 tweeter) verdronken in het laag :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
hieronder wat ik in huis heb. langzaam komt het allemaal wel. maar wilde het toch posten.

je ziet:
humax5050c
medion dvd-speler (gaat binnenkort)
WD TV (staat te koop)
en een externe HDD moet die hou ik.
verder de versteker een Technics erg fijn apparaatje.
tv een sony bravia 32u4000 ook een prima ding.
de boxen zijn van een goedkoop sony setje maar is voldoende. kan er leuk muziek op luisteren en films mee kijken.
de rear boxen heb ik er ook staan maar geen foto. de draden lopen onder de vloer door.

volgende week zet ik mijn eerste htpc in elkaar met de volgende specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Belkin Mini Bluetooth Adapter€ 9,18€ 9,18
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 33,50€ 33,50
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 87,-€ 87,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB€ 72,-€ 72,-
1Intel Core i3 530€ 89,90€ 89,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,50€ 87,50
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
1Silverstone Grandia GD05B€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 512,93

is best netjes toch?

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_Pj2j0Mfhocc/S5IkKmZCKfI/AAAAAAAAGxM/rinijTURZJM/s640/P1000571.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_Pj2j0Mfhocc/S5IkK6gDiaI/AAAAAAAAGxQ/glspDt9HS8w/s640/P1000572.JPG

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Mooie set hoor, ik zou mezelf alleen nogal storen aan alle kabels en andere meuk die zichtbaar is, maar that's just me :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Arfman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:01:
Mooie set hoor, ik zou mezelf alleen nogal storen aan alle kabels en andere meuk die zichtbaar is, maar that's just me :)
Hhaha ja ieder ze ding toch :P, bedoel ik hoor veel mensen ook vaak zat me pc moet still zijn etc.
wij zeggen dan altijd, dan staat je geluid te zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Toch ook maar even mijn home cinema hoekje showen:

Afbeeldingslocatie: http://www.stanleyoei.nl/images/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stanleyoei.nl/images/ht2.jpg

Specs:
Arcam AVR600
Panasonic TX-P46G10
PS3
Humax iHDR-5050c
Yamaha DVD-S557
B&W XT8/XTC/XT2
Rel Quake Subwoofer in een onzichtbaar hoekje...
Handmatig beamerschermpje voor een losse beamer die ik heb (Optoma), die zet ik dan achter de bank op een standaard.

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 06-03-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
StanTheMan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:52:

Specs:
Arcam AVR600
Panasonic TX-P46G10
PS3
Humax iHDR-5050c
Yamaha DVD-S557
B&W XT8/XTC/XT2
Rel Quake Subwoofer in een onzichtbaar hoekje...
Handmatig beamerschermpje voor een losse beamer die ik heb (Optoma), die zet ik dan achter de bank op een standaard.
Hangt er nu ook een beamer scherm boven of zie ik het niet goed?
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:53:
Bij mijn Scandyna Minipods nu ook bijpassende Micropods als surround speakertjes. Even met de Audyssey ingesteld en het klinkt goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

frontspeakers:

[afbeelding]
Altijd gaaf die pods, vooral die naast je tv. Je hebt een ander merk sub staan, welk is het?
Heb je ook de centerpod in de kast staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:57:
[...]

Hangt er nu ook een beamer scherm boven of zie ik het niet goed?
Heb je ook zijn tekst gelezen of kijk jij alleen plaatjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:01:
[...]

Heb je ook zijn tekst gelezen of kijk jij alleen plaatjes? ;)
Ik heb denk snel over de laatste zin heen gelezen :$
Ik had namelijk de rest van de specs wel bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Die XT serie van B&W zijn wat mij betreft nogaltijd een van de mooiste speakers om te zien! Klinken ze ook zo als ze uitzien? Waarmee kan ik het vergelijken.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ze klinken ook heel goed, vooral het midden, hoog en de 'ruimtelijkheid' zijn erg goed. Alleen is de akoestiek in mijn appartement helaas matig. Ze klonken nog beter in de luisterruimte. De bas zou wat mij betreft wat dieper en voller mogen (wat prima met een sub aan te vullen is) maar dat is ook een probleem van de ruimte, de subwoofer die ik heb en ook grotere subwoofers klonken qua bas op vergelijkbare locaties waar de XT8-en nu staan ook wat magertjes, behalve in die hoek waar de sub nu staat.
Maar goed, je koopt ze natuurlijk alleen als je het uiterlijk ook een belangrijke factor vindt en je deze moderne look mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Laatst online: 12-09 09:36
Gaaf, de AVR600! Normaal gesproken heb ik de voorkeur voor stereo versterkers, maar dit is een van de weinige receivers die hoog op mijn lijstje staat. Jammer dat ie zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ja dat was inderdaad het grootste twijfelpunt. En het is ook jammer dat er qua firmware nog wel een en ander te verbeteren valt. Implementatie van de moderne technieken zoals HDMI en het switchen tussen digitale formaten is nog niet helemaal optimaal. Dat is bv bij Denon door hun langere ervaring en grotere afzetmarkt wel beter.
De support is wel goed en er wordt wel duidelijk moeite in gestoken om firmware updates te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
StanTheMan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:52:
...
Ziet er netjes uit!
Voor zover ik kan zien staan de rears niet tegen een muur. Hier krijg ik binnekort in mijn nieuwe woning ook mee te maken. Wat ik mij afvraag: hoe heb je de kabels weggewerkt? Steken je kabels gewoon over van je zijmuur richting je dressoir / rears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:30
Eindelijk is het zover, nieuwe speakers :9~

Zijn zoals verwacht XTZ's geworden, 3 maal 99.26, later komt er surround bij maar het budget was even op. Hier alvast 3 foto's, waarschijnlijk komen er beter foto's binnenkort (moet eigenlijk een andere camera).

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/6jhfg3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2j1aav4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/34t60ex.jpg

- HTPC
- PS3-
- Pioneer VSX-919 receiver
- XTZ 99.26 fronts
- XTZ 99.26 center
- Acoustic Audio rears (tijdelijk dus)
- MJ Acoustics Reference 1 MKII sub
- Samsung 37" HD ready A436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Martijn1990 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:22:

Zijn zoals verwacht XTZ's geworden, 3 maal 99.26, later komt er surround bij maar het budget was even op. Hier alvast 3 foto's, waarschijnlijk komen er beter foto's binnenkort (moet eigenlijk een andere camera).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- HTPC
- PS3-
- XTZ 99.26 fronts
- XTZ 99.26 center
mooie speakers maar wel erg groot als front zo :O

En @ laatste foto: zit je altijd zo dicht op je scherm joh ?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Het front is niet te groot, de tv is gewoon te klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
darkpluisje schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:37:
[...]

Wat je op de laatste foto ziet zijn 2 voetenbankjes ;) Zit er in totaal zo'n 3 meter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martijn1990 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Wat je op de laatste foto ziet zijn 2 voetenbankjes ;) Zit er in totaal zo'n 3 meter vanaf.
Mooie speakrstands xD ( heb ze zelf ook op me b&w's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mektheb schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:07:
[...]

Vind het inderdaad mooie stevige stands :)

Ik zou het toch is andersom proberen, klinkt beter denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martijn1990 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:10:
[...]

Vind het inderdaad mooie stevige stands :)

Ik zou het toch is andersom proberen, klinkt beter denk ik ;)
andersom?,hoe bedoel je dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
[...]

Mooie speakrstands xD ( heb ze zelf ook OP me b&w's )
Meestal staan de speakers op de stands, ipv andersom ;)

Een beetje flauw, kon het niet laten.

[ Voor 20% gewijzigd door Martijn1990 op 07-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
[...]

;)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- HTPC
- PS3-
- XTZ 99.26 fronts
- XTZ 99.26 center
Mooi setje wat je hebt staan!

Heb je die XTZ's beluisterd ergens voordat je ze bestelde? Ik vind het ook wel erg interesante speakers, maar durf ze niet te kopen zonder geluisterd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
[...]

Groot ?
zal ze eerder behoorlijk compact noemen, Vergeleken (mijn) grote zuiltjes.

Hele strake zet trouwens !

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 07-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:00:
[...]

Mooi setje wat je hebt staan!

Heb je die XTZ's beluisterd ergens voordat je ze bestelde? Ik vind het ook wel erg interesante speakers, maar durf ze niet te kopen zonder geluisterd te hebben.
Bedankt :)

Ik heb ze tweedehands gekocht, heb ze daar natuurlijk kunnen beluisteren. En anders kan je altijd een afspraak maken met intosurround in Eindhoven, de verkoper van XTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is uiteraard ook nog mogelijk :P Ik woon zelf alleen in Almere dus Eindhoven rij ik niet even heen. Het kan wel, als ik maar gemotiveerd genoeg ben. In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik zit ze zelf ook te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Haso2000 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:15:
[...]

Ziet er netjes uit!
Voor zover ik kan zien staan de rears niet tegen een muur. Hier krijg ik binnekort in mijn nieuwe woning ook mee te maken. Wat ik mij afvraag: hoe heb je de kabels weggewerkt? Steken je kabels gewoon over van je zijmuur richting je dressoir / rears?
Die staan inderdaad niet tegen de muur. De kabels lopen richting het raam en van daaruit in een wit gootje langs de hoek naar de versterker.
Je ziet dus bij de rechter surround een heel klein stukje kabel naar onder de bank lopen en bij de linker surround is er ook wel wat kabel te zien (ook van de lamp die daar staat, de oplader van de harmony, dat is nu even niet anders helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- HTPC
- PS3-
- XTZ 99.26 fronts
- XTZ 99.26 center
Nice!
Moet zelf nog even met tv geluid doen. :+
5.1 set is nog niet tot leven gekomen en nog geen geld voor nieuwe versterker / speakers, als werkloze student en na aanschaf motor + pak. :D
Weet ook nog niet goed wat voor set ik wil en wil ook nog eens nieuwe pc en dj set upgraden. Nodig eens bijbaantje gaan zoeken.
Denk zelf tegen die tijd voor een degelijke surround reciever te gaan, met een degelijke dvd/cd speler, en dan 2 front speakers en eventueel een sub erbij en langzaam uitbreiden tot 5.1.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Groot?? :')

Woonkamer: speakers van 1,25 meter hoog. HT-zolder: bijna 1 meter hoog. En dat vind ik eigenlijk nog veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- HTPC
- PS3-
- XTZ 99.26 fronts
- XTZ 99.26 center
Mooie set :) Toevallig opzoek naar een nieuwe sub ;-)? Ik ben opzoek naar een MJ Acoustics Ref 1 (2dehands). Stuur me even een mailtje op mijn profieladres als je hem eventueel wilt inruilen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ok mijn beurt:

Met het Leenbakker TV meubel ;)

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/1299/img0076kh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/7106/img0077pd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/8497/img0075lw.jpg

Todo:
- HTPC aanschaffen / bouwen
- Humax gaat naar slaapkamer (komt een beamer met electrisch scherm > foto's volgen ;) )
- TV kijken gaat dadelijk via HTPC (wellicht icm Anysee module)

Mijn inziens heb ik een simpele maar strakke opstelling. Vriendin is het daar gelukkig mee eens _/-\o_
Wat vinden jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 08-03-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strak is het zeker! Heb je nog ergens een tapijt oid liggen? Een tegelvloer i.c.m. kale muren kan het geluid flink verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:16:
Strak is het zeker! Heb je nog ergens een tapijt oid liggen? Een tegelvloer i.c.m. kale muren kan het geluid flink verpesten.
Neen, overal tegels.
Muuren zijn niet zo kaal, alleen de muur waar het hele spul staat. Dus wat je niet ziet op de foto's.

Het klinkt nu echt erg goed, mijn inziens is het geluid warm en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Zeer strak ingericht, vanuit deze hoek lijkt het net alsof je aan het verhuizen bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
zou je de sub alleen niet rechts van die rechter zuil zetten? misschien dat je dit hebt gedaan ivm geluid maar ik kan er nooit tegen als het niet synchroon staat :P
verder leuk H/K blijft mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 08:52
Aangezien ik sinds kort ook de bezitter ben van een, naar mijn inziens, mooie home cinema set, bij deze:

De plek in mijn bed hoe ik naar de tv kijk (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20100308171253.jpg

Apparatuur (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20100308171408.jpg

Wat zie je?
Sony 40W4000
Onkyo SR507 (mijn eerste receiver)
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3

Ik kan alles fantastisch bedienen met één dezelfde afstandbediening, de Sony die bij de tv zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

mauricedb schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:16:
Aangezien ik sinds kort ook de bezitter ben van een, naar mijn inziens, mooie home cinema set, bij deze:

[afbeelding]
offtopic:
als je x zin hebt in fifa..... :) voeg me maar toe: snijdm :P
altijd leuk mensen die beetje willen (en kunnen) fifa-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020

[afbeelding]

Apparatuur (klikbaar):
[afbeelding]

Wat zie je?
Sony 40W4000
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3

Ik kan alles fantastisch bedienen met één dezelfde afstandbediening, de Sony die bij de tv zat.
Al die mooie apparatuur en dan zo'n grijze wekkerradio :X. Die zou ik daar niet neerzetten, maar dat is misschien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 08:19
Slordig dat die Skandia schroevendraaier daar zo slingert :+

Maar verder wel heel erg strak inderdaad. Naar mijn mening iets te kaal en te koud. Maar weet niet hoe de kamer verder is ingericht. Want het is natuurlijk maar een klein deel wat te zien is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
[afbeelding]

Apparatuur (klikbaar):
[afbeelding]

Vindt je dat nou lekker TV kijken vanaf je bed? Had je niet liever vanuit een luie stoel gekeken? Verder wel een mooie set hoor, heb zelf het kleinere model (de 32W4000).

Voordeel van die nieuwere PS3 ''slim'' is inderdaad dat je dan het zgn. ''bravia sync'' hebt en dan alles met 1 afstandsbediening kan doen. Heb zelf overigens de PS3 ''fat'', dus ik zit met 2 afstandsbedieningen: 1 van de TV en 1 van de PS3.

Overigens wel slim om je wekker daar neer te zetten, zo wordt je 's morgens wel min of meer ''gedwongen'' om uit je bed te stappen om de wekker uit te zetten, zo kom je zeker in ieder geval het bed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
FeaR1986 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Slordig dat die Skandia schroevendraaier daar zo slingert :+

Maar verder wel heel erg strak inderdaad. Naar mijn mening iets te kaal en te koud. Maar weet niet hoe de kamer verder is ingericht. Want het is natuurlijk maar een klein deel wat te zien is :)
Heb je gelijk in, in die hoek is het ook 'kaal' maar daarin komen de spullen beter tot zijn recht, het mag gezien worden zegmaar ;).
De rest van de kamer is lekker ingericht en over het algemeen niet kaal, echter die hoek (die ook op foto staat) wel :D

Als de beamer op de slaapkamer hangt maak ik weer nieuwe foto's, zal dan meer impressies geven :+

[ Voor 7% gewijzigd door the-edge op 08-03-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015

TNN

[afbeelding]

Apparatuur (klikbaar):
[afbeelding]

Wat zie je?
Sony 40W4000
Harman Kardon HKTS11
PlayStation 3

Ziet er erg mooi uit!
Zou ik mogen vragen hoe oud je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TNN schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:51:
[...]

Ziet er erg mooi uit!
Zou ik mogen vragen hoe oud je bent?
Staat gewoon in zijn profiel :)

Geboortedatum 18 augustus 1989. 20 jaar dus

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 12-09 08:52
@ HenkS: is goed, ben alleen niet een echte pro hoor in FIFA 10 :P
@ Spelvaud: Haha, heb je wel een beetje gelijk in, maar ach, het is maar een slaapkamer ;)
@ Jorn1986: Dat ligt wel lekker hoor, ben dit eigenlijk alleen maar gewend. En aangezien m'n slaapkamer niet al te groot is, heb ik geen plek voor een stoel of wat dan ook (plek is er wel, maar daar wordt het allemaal niet echt handig van). Als het koud is, lekker de elektrische deken aan :D. Wat betreft de afstandbediening, ik doel ook op de Onkyo receiver. Met een (simpele) instelling op de receiver kan ik via de Sony afstandbediening het geluid van de Onkyo regelen, zodat ik niet op de receiver maar gewoon op de tv moet richten (aangezien de Onkyo achter het bed staat en dus normaal gesproken niet in het zicht staat vanuit de plek waar ik lig). En ook het signaal veranderd automatisch mee als ik van input verander, TV->PS3 en andersom. Wekker gebruik ik btw alleen voor de tijd, niet voor de wekkerfunctie, daar heb ik de iPhone voor :P
@ TNN: Workaholic geeft het goede antwoord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

mauricedb schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:36:
@ HenkS: is goed, ben alleen niet een echte pro hoor in FIFA 10 :P
we kunnen het altijd s proberen he, al heb ik de laatste tijd veel te weinig tijd voor mijn ps3, drukke baan, nieuw huis gekocht etc etc. al kijk ik wel uit om ook eens pics in dit topic te kunnen plaatsten als ik straks in mijn nieuwe huis alles op orde heb..... maar goed, kan er pas in juli in ... grrrrr

wel al alles aan het uitzoeken, wat ik nog dien aan te schaffen en hoe ik het ga plaatsen. maar ik krijg in ieder geval al genoeg ideeen op dit topic! erg leuk om vooral de foto's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Aankomend weekend een paar Eltax Camargue Front Towers gaan halen,
ter vervanging van Celestion C6-S luidsprekers op mijn stereo-set.

Alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00031586.jpg

Meer foto's als ik ze heb :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Speakers zien er in ieder geval goed uit! ben benieuwd naar je foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:07
Wat zijn de meningen van deze wandmeubel (maar dan in het wit) :?

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdmeubel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/P/a/Panorama_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdmeubel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/P/a/Panorama_2_M1.jpg

Lijkt me een mooie oplossing als je geen sleuven wilt frezen in de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Ziet er goed uit, maar is redelijk makkelijk zelf te maken lijkt me? Zal ook een stuk goedkoper zijn denk ik zo.

Ben trouwens benieuwd of die scharnieren een zware reciever + tv + overige meuk zullen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcusso op 09-03-2010 21:47 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
EvolutionX schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:43:
Wat zijn de meningen van deze wandmeubel (maar dan in het wit) :?

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt me een mooie oplossing als je geen sleuven wilt frezen in de muur :)
Wow dat vind ik echt een prachtig wandmeubel.. zou hem zelf in die kleur willen of zelfs in het zwart, vind hem echt super mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
S2801 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:47:
Ziet er goed uit, maar is redelijk makkelijk zelf te maken lijkt me? Zal ook een stuk goedkoper zijn denk ik zo.

Ben trouwens benieuwd of die scharnieren een zware reciever + tv + overige meuk zullen houden.
Hoogst waarschijnlijk wel anders zullen ze het vast niet verkopen ;).

gewoon nee.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.