Mooi. Ik heb het gedownload en zal hier ook mijn ontwerp mee maken. Dat van jou ziet er in ieder geval geweldig uit!masser120 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:08:
[...]
[...]
OT:
Uhu, daarbij moet alleen wel gezegd worden dat ik de banken, de beamer, de overige speakers en de ramen gedownload heb uit het 3D Warehouse (kostte me niet iets te veel tijd).
Hoe dan ook, zo kun je alles maken. Ook als je een speaker ontwerpt of zo kun je zo een schetsje maken. Niet alleen dat, maar ook bruggen enz. alles.
Wat je ziet is een Cybernet CR-200 receiver jaren "70 Japans. Sony STR-4300 receiver, Technics 673 tapedeck,ronaldme schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:50:
das echt eens wat anders het plaatje komt tot leven, waar bestaat het geheel eigenlijk uit
AKAI 630db bandrecorder, MHZS buizen cd speler en een Menqeue Buizenampje..
De Jamo s 606 ken ik niet. Eigenlijk gekozen door goede recensies en design en prijs/kwaliteit verhouding.TroonStaal schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:01:
[...]
Hee leuk, de 606s hebben opvolgers gekregenHoewel het objectief is, hoor je nu verschil tussen deze en de 606? (of heb je die speakers niet gehad?)
Ziet er mooi uit hoor. Ook leuke set up!
Tubes....It's what make music music!
Zo, andere indeling van de kamer gemaakt 
Van:

Naar:

Meer ruimte in de kamer plus meteen de tv opgehangen. Een kabelgoot voor de kabels naar de tv komt uiteraard nog. De externe harde schijven heb ik nu even tijdelijk achter de centerspeaker gezet maar daar ga ik nog wat anders op verzinnen. Zo is het nog niet helemaal wat ik wil namelijk.
Waar kijk en luister ik naar?
- Philips 47PFL9703 47" tv met ambilight3
- Yamaha RXV 440 RDS versterker
- Media PC
- Mordaunt Short 908i fronts (met 10" woofer aan de zijkant)
- Wharfedale Achromatic WA-C4 center
- Wharfedale Achromatic WA-T8 als rear (zijn eigenlijk fronts uit de achromatic set)
- Wharfedale Achromatic subwoofer amp
- Crunch 12" subwoofer
De setup zo met de MS908i's bevalt nog steeds erg goed, klinken echt heel erg lekker
En tja, ambilight blijft geweldig
Van:

Naar:

Meer ruimte in de kamer plus meteen de tv opgehangen. Een kabelgoot voor de kabels naar de tv komt uiteraard nog. De externe harde schijven heb ik nu even tijdelijk achter de centerspeaker gezet maar daar ga ik nog wat anders op verzinnen. Zo is het nog niet helemaal wat ik wil namelijk.
- Media PC
- Wharfedale Achromatic WA-T8 als rear (zijn eigenlijk fronts uit de achromatic set)
- Crunch 12" subwoofer
De setup zo met de MS908i's bevalt nog steeds erg goed, klinken echt heel erg lekker
Netjes geworden, betere opstelling lijkt me ook, niet bang dat je die zuilen omloopt zo vlak naast de deuropening? Zijn wel redelijk massieve dingen natuurlijk, maar als ze gaan wankelen is het zo gebeurd.
Nog geen last van gehad met het er tegenaan lopen, gaat tot nu toe goed. Mocht het irritant worden dan zet ik ze gewoon 5cm naar binnen toe. En ze zijn inderdaad vrij zwaar en staan op spikes dus voor je voorbij het kantelpunt bent dan heb je m niet aangestoten maar omgeschopt
Ziet er mooi uit hoor, leuk ook dat ambilight. Lijkt me een veel betere opstelling zo.
Ik neem aan dat je bekend bent met John Zorn's werk als ik die muziek zo hoor...?silitek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:46:
Met zulke fraaie speakers moet je in een comfortabele fauteuil zitten...
edit:
" Value for money" zo werden de Jamo's s 608 gelanceerd in dec j.l. Dacht laat ik eens blind een set kopen.
Koud uit de grote doos gelijk maar de vuurdoop en een test met " Fazz Junk" album...
De Denen hebben het goed voor elkaar dit keer met name stereobeeld is verbazend..
filmpje is niet objectief maar weer eens wat anders dan foto's![]()
[video]
Ah okee, dan ben ik abuis. Ik heb namelijk zelf de 606's en die bevallen me heel erg goedsilitek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:26:
[...]
Wat je ziet is een Cybernet CR-200 receiver jaren "70 Japans. Sony STR-4300 receiver, Technics 673 tapedeck,
AKAI 630db bandrecorder, MHZS buizen cd speler en een Menqeue Buizenampje..
[...]
De Jamo s 606 ken ik niet. Eigenlijk gekozen door goede recensies en design en prijs/kwaliteit verhouding.
Leuk, die vintage apparatuur

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb even heel mijn set omgegooid. B&W set vervangen voor XTZ en mn marantz receiver vervangen door losse voor- eindversterking. PS3 vervangen door Pio BD speler.
Kijk- en luisterpositie

Kastje dicht

Kastje open

Achterkant Emotiva (voor kan het kastje niet meer open omdat de front ervoor staat)

Stekkerblok

Front+sub

Specs:
pre/pro: Onkyo PR-SC 886
eindversterker: Emotiva XPA-5
bluray: Pioneer BDP-51FD
fronts: XTZ 99.38
rears: XTZ 99.26
center: XTZ 99.25
koptel: Sennheiser HD650
tv: Panasonic 42PX80E
mp3: Airport Express + iPhone
kabels: W&M HDMI + LS, Emotiva RCA, Lapp powercable + Oyaide
sub: Hypex DS4.0 & Adire DPL12+PR15
Kijk- en luisterpositie

Kastje dicht

Kastje open

Achterkant Emotiva (voor kan het kastje niet meer open omdat de front ervoor staat)

Stekkerblok

Front+sub

Specs:
Mooie set!noks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Heb even heel mijn set omgegooid. B&W set vervangen voor XTZ en mn marantz receiver vervangen door losse voor- eindversterking. PS3 vervangen door Pio BD speler.
Kijk- en luisterpositie
[afbeelding]
Kastje dicht
[afbeelding]
Kastje open
[afbeelding]
[afbeelding]
Stekkerblok
[afbeelding]
Front+sub
[afbeelding]
Specs:
Maar zie ik het nou goed dat je slaapt op een matras op de vloer voor een deur?

Haha altijd scherp de tweakersSpelvaud schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:03:
[...]
Mooie set!
Maar zie ik het nou goed dat je slaapt op een matras op de vloer voor een deur?Zoja, dan is dat wel een bijzondere verschuiving van prioriteiten
.
Klopt, liggen 2 matrassen langs elkaar. De deur kan gewoon open. Achter de deur zit mijn kleding kast + ketel. Heel de verdieping is mijn slaapkamer (thuiswonend) Achter mijn set is de trap en daar kom je dus meteen de kamer in. Slaap trouwens laatste 10j al op een matras op de grond
Het zijn locking plugs van GLS audio, die heb ik een keer via een powerbuy op htforum gekocht.nl.mark schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:28:
[...]
Welke pluggen heb je hier aan de speakerkabel gemonteerd als ik vragen mag?

Respect voor die setnoks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Hoe klinkt dat nou die combo XTZ/Emotiva. Ben zelf aan het orienteren voor een HT set en XTZ en Emotiva staan hoog op mijn lijstje om te gaan beluisteren.
Heb je die emotiva gekocht via de Powerbuy op HTForum? Ik zag daar ook zo'n XTZ set te koop staan
Tot nu toe heel tevreden over de combiJuicie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:26:
[...]
Respect voor die set![]()
Hoe klinkt dat nou die combo XTZ/Emotiva. Ben zelf aan het orienteren voor een HT set en XTZ en Emotiva staan hoog op mijn lijstje om te gaan beluisteren.
Heb je die emotiva gekocht via de Powerbuy op HTForum? Ik zag daar ook zo'n XTZ set te koop staan
Ik had eerst de Cambridge Audio 650R & BD in de powerbuy besteld maar deze geannuleerd. Kon gelukkig nog net meedoen met de Emotiva powerbuy
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar een Pioneer BDP-51FD. Ben je er tevreden van? Het gaat bij mij tussen een PS3 of de BR, wat zijn uw bevindingen? Wat heb je voor die BR betaalt als ik mag vragen?noks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Kijk- en luisterpositie
[afbeelding]
Kastje dicht
[afbeelding]
Kastje open
[afbeelding]
[afbeelding]
Stekkerblok
[afbeelding]
Front+sub
[afbeelding]
Specs:
Voor het vocht afvoer van je matras is het wel belangrijk dat je VAN de grond af slaapt.
Maar ieder zo zijn ding. Voor de rest ziet het er prima uit. Gave stoelen ook!
Maar ieder zo zijn ding. Voor de rest ziet het er prima uit. Gave stoelen ook!
Ik zie hier dat veel mensen hun B&Ws vervangen door andere merken, ik was nogtans van plan 7.1 neer te zetten van B&W, raden jullie mij dat af?
Misschien een domme vraag, maar hoe kwam jij eerst je woonkamer in? Het lijkt alsof de bank voor je deur stond en op de foto daaronder is te zien dat de deur naar binnen opent. Ook komt de deur dan tegen je speaker aan?Sick Nick schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:46:
Zo, andere indeling van de kamer gemaakt
Van:
[afbeelding]
Naar:
[afbeelding]
[afbeelding]
- Media PC
- Crunch 12" subwoofer
De setup zo met de MS908i's bevalt nog steeds erg goed, klinken echt heel erg lekkerEn tja, ambilight blijft geweldig
Het huis heeft een rare indeling, eerst ging ik via de gang (langwerpig, goede 6 meter) en de keuken. nu dus aan het einde van de gang gewoon via de deur of via de keuken. De deur raakt de speaker niet natuurlijk, kan gewoon normaal open en dicht.
Ah, ok je kan nog via de keuken dus ^^
Dat de deur de speaker zou raken bedoelde ik bij hoe het eerst was, niet hoe het nu is
Dat de deur de speaker zou raken bedoelde ik bij hoe het eerst was, niet hoe het nu is
ja, in de oude situatie zou ie m wel raken ja. Maar met de bank ervoor was dat geen mogelijkheid
heel goed, eigenaren van een P5 in walnoot/cherry mogen zich meldenSiXke schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:13:
Ik zie hier dat veel mensen hun B&Ws vervangen door andere merken, ik was nogtans van plan 7.1 neer te zetten van B&W, raden jullie mij dat af?
onder het mom 'ik moet leren hoe de draaibank werkt'
zelfgemaakt 8 stuks alu spikes met M6 draad voor onder m'n bijna vintage B&W P4 speakers
ik snap nog geen snars van de hoeken en hoe of wat maar heb gelukkig een geduldige leermeester
"euhm.. kopervet? oh ja..."
de eerste kostte me bijna 45 min. tijd de laatste 10 min.
the making of

klaar! (zoek de 14 verschillen)

helemaal gelijk zijn ze niet maar ach, de vloer is ook niet recht
schoonheid

^^ Erg netjes gedaan...roeping gemist?
Mooie set hoor, XTZ, erg mooinoks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:54:
Kijk- en luisterpositie
[afbeelding]
Kastje dicht
[afbeelding]
Kastje open
[afbeelding]
[afbeelding]
Stekkerblok
[afbeelding]
Front+sub
[afbeelding]
Specs:
Ohw en die stoelen, vertel, waar komt dat vandaan!
Heb ook een PS3 en een 51fd. Vind het SD-beeld van de Pioneer echt veel beter dan van de PS3, ik snap dan ook niet waarom die zo wordt geroemd vanwege zijn scaling en deïnterlacing, dat doet de Pioneer veel beter.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:39:
Ik ben ook op zoek naar een Pioneer BDP-51FD. Ben je er tevreden van? Het gaat bij mij tussen een PS3 of de BR, wat zijn uw bevindingen? Wat heb je voor die BR betaalt als ik mag vragen?
Wel is het een súperlangzaam apparaat, dat je daar wel rekening mee houdt. Zowel qua opstarten (30 sec) als wel het herkennen en inladen van een disc (wederom 30 sec). Dus "eventjes" een audio-CD dan wel een filmpje kijken zit er niet in. Nu vind ik het met een filmpje persoonlijk geen probleem, druk alles aan en de 51fd op Eject en ga wat te drinken halen. Als je terugkomt is het laadje open en doe je de film er in.
Heel irritant is het wel als je meerdere CD's wilt beluisteren. Iedere keer weer die pauze van een halve minuut verveelt dan snel. Het geluid van de CD-playback maakt het wel weer goed, die is even goed als het beeld
Zou ik hem al met al weer kopen? Wel degelijk. Ben er erg blij mee. Je kan natuurlijk ook kijken naar een van de opvolgers, zoals de 320, die is wel iets sneller maar vind ik persoonlijk veel minder mooi. Ieder zijn ding
Nickname does not reflect reality
ik heb vorige maand ook een BDP-51FD op de kop kunnen tikken om mijn PS3 te vervangen.
Vind het apparaat vele malen beter dan de ps3,vooral het geluid klinkt veel dynamischer dan de ps3.
Dit kan ook komen omdat ik nu de de decoder van mijn versterker gebruik in plaats van de decoder in de ps3.
Scaler is ook super, dvds zijn er ook beter uit dan met de ps3.
De snelheid is wel een nadeel maar ik erger me niet echt aan die 30sec extra die ik moet wachten als ik een filmpje wil gaan kijken.als je er eentje kan vinden zal ik je hem zeker aanraden
Vind het apparaat vele malen beter dan de ps3,vooral het geluid klinkt veel dynamischer dan de ps3.
Dit kan ook komen omdat ik nu de de decoder van mijn versterker gebruik in plaats van de decoder in de ps3.
Scaler is ook super, dvds zijn er ook beter uit dan met de ps3.
De snelheid is wel een nadeel maar ik erger me niet echt aan die 30sec extra die ik moet wachten als ik een filmpje wil gaan kijken.als je er eentje kan vinden zal ik je hem zeker aanraden
Afhankelijk van je receiver kan je ook eens de 51fd analoog aansluiten en daarmee gebruik maken van zijn interne DAC's. Die zijn namelijk bijzonder goed en vaak beter dan die van de versterker.Brimme schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:58:
Je mist dan alleen wel het OSD op je tv. Maar goed, als het beter klinkt waarom ook niet hè. Worth a try
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2010 17:39 ]
Nickname does not reflect reality
He das leuk, heb zelf sinds kort ook deze speakers staan (zat vorige week in mexico en in die tijd had mijn zwager ze thuis in ontvangst genomen, dus met terugkomst stond er meteen een mooi cadeautje klaar!)silitek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:46:
Met zulke fraaie speakers moet je in een comfortabele fauteuil zitten...
edit:
" Value for money" zo werden de Jamo's s 608 gelanceerd in dec j.l. Dacht laat ik eens blind een set kopen.
Koud uit de grote doos gelijk maar de vuurdoop en een test met " Fazz Junk" album...
De Denen hebben het goed voor elkaar dit keer met name stereobeeld is verbazend..
filmpje is niet objectief maar weer eens wat anders dan foto's![]()
[video]
Je leest er weinig over maar ik vind ze heerlijk klinken, nu moet ik zeggen dat ik van een logitech z5400 afkom en dus 0,0 gewend ben maar ik ben er erg over te spreken! Vind ze ook erg mooi qua design.
Ik ben zelf voor de HCS 3 Gegaan (misschien dat ik er in de toekomst nog een REL quake via marktplaats aan toevoeg, maar dat is eigenlijk niet eens nodig heb ik het idee) en de home cinema beleving is echt overweldigend, echt op en top bioscoop gevoel!
Ben momenteel nog op zoek naar fatsoenlijke speakerstands voor de rear speakers maar als ik die heb zal ik is een update foto van mijn setup posten! Ben er erg trots op
Nee, dat is niet af te raden als je B&W's mooi vindt en goed vind klinken. Het is natuurlijk wel zo dat je best er flink op vooruit kan gaan om een paar budgetmodellen van B&W te vervangen door een ander merk in een hoger segment.SiXke schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:13:
Veel hifi-kopers wijken bij zo'n upgrade vaak af van B&W omdat ze toch net iets anders willen dan B&W, of er door de jaren heen achter zijn gekomen dat een ander merk net beter bij hun smaak past.
B&W maakt prima luidsprekers, maar het is belangrijk om te weten dat er meer is. Veel mensen kopen juist als eerste set B&W omdat dat een veilige keuze is.
Idd het zijn leuke zuiltjes zeker voor die prijs, ontwerp en design mooi en ze klinken nog behoorlijk met een beste versterker en prima DAC als bron, nou applaus voor de Denen . Komen nog wel meer recensies over de Jamo s608 ze zijn nog maar kort gelanceerd.cuberob schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:43:
[...]
He das leuk, heb zelf sinds kort ook deze speakers staan (zat vorige week in mexico en in die tijd had mijn zwager ze thuis in ontvangst genomen, dus met terugkomst stond er meteen een mooi cadeautje klaar!)
Je leest er weinig over maar ik vind ze heerlijk klinken, nu moet ik zeggen dat ik van een logitech z5400 afkom en dus 0,0 gewend ben maar ik ben er erg over te spreken! Vind ze ook erg mooi qua design.
Ik ben zelf voor de HCS 3 Gegaan (misschien dat ik er in de toekomst nog een REL quake via marktplaats aan toevoeg, maar dat is eigenlijk niet eens nodig heb ik het idee) en de home cinema beleving is echt overweldigend, echt op en top bioscoop gevoel!
Ben momenteel nog op zoek naar fatsoenlijke speakerstands voor de rear speakers maar als ik die heb zal ik is een update foto van mijn setup posten! Ben er erg trots op, nu moeten ze eigenlijk alleen nog ergens anders komen dan de slaapkamer...... maargoed alles op zijn tijd
In de Hifi vakbladen zijn ze inmiddels heel goed ontvangen!!
http://www.hifi.nl/recensies/4044/Jamo_S_608.html
Rel subje voor HC is echt niet nodig. Ze staan bij mij ook op een kamertje gaat prima
Veel luisterplezier
Verwijderd
B&W is heel goed (kom zelf van een cm7) maar er is gewoon meer (en beter) op de markt.SiXke schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:13:
Zeker voor de prijzen van b&w.
Klopt ja zag die set daar ook staan, en heb zelf ook XTZ ( 2 maal een 99.26 en 1 maal een 99.25 ) thuis. En snap niet hoe je dat kunt verkopen, zeker op zo een korte termijnnoks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:30:
[...]
XTZ set komt idd ook van het HT forum, set is van december 2009
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Heb inderdaad die prijs betaald, daarvoor wel de stands en 6aderige LS kabel erbij gekregen. En hij is ze netjes komen brengen bij me thuis! Meer dan tevreden voorlopigApoca schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:18:
[...]
Klopt ja zag die set daar ook staan, en heb zelf ook XTZ ( 2 maal een 99.26 en 1 maal een 99.25 ) thuis. En snap niet hoe je dat kunt verkopen, zeker op zo een korte termijnVoor dat geld, kun je echt niet iets vinden wat zo veel beter is. Als de sound je aanstaat maak je echt een heel goede deal met XTZ. En als jij de vraagprijs op het Htforum hebt betaald, of misschien nog wel iets minder met pingelen dan heb je gewoon een heel nette prijs betaald voor de setup
DankjeConZito schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:20:
[...]
Mooie set hoor, XTZ, erg mooi
Ohw en die stoelen, vertel, waar komt dat vandaan!
Stoelen zijn van Vitra, welteverstaan de Amoebe. Te verkrijgen bij de, wat op niveau, interieur winkel.
Heb er 250euro voor betaald, kreeg daarbij 3 BD's naar keuze. Erg tevreden over, maar heb hem pas 1 dagVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een Pioneer BDP-51FD. Ben je er tevreden van? Het gaat bij mij tussen een PS3 of de BR, wat zijn uw bevindingen? Wat heb je voor die BR betaalt als ik mag vragen?
[ Voor 25% gewijzigd door noks op 24-02-2010 20:56 ]
^^ XTZ zijn zeer mooi om te zien, (net iets wat te veel pianolak rondom) en te horen. Ribbon tweeter die vaak te "schel" overkomen zijn gecontroleerd in deze Scandinavische nieuwkomers....
Erg goede deal gemaakt dan al met al, zijn last in deze is jou nieuwe lust henoks schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:49:
[...]
Heb inderdaad die prijs betaald, daarvoor wel de stands en 6aderige LS kabel erbij gekregen. En hij is ze netjes komen brengen bij me thuis! Meer dan tevreden voorlopig
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Heb alles nu ingesteld op 5.1 dus de .38's zijn wat bass betreft iets ontlast. De vorige eigenaar heeft zijn sub weggedaan bij deze set. Ik moet nog een keer goed testen als 5.0 set, maar heb het idee dat mijn sub nog wel net dat beetje extra heeft ondanks dat de fronts erg laag gaan. Als ik tijd & zin heb keer experimenteren, ben nu vooral blij met dat alles er staat en naar behoren werktApoca schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:28:
[...]
Erg goede deal gemaakt dan al met al, zijn last in deze is jou nieuwe lust heHeb je de sub ook anders kunnen afstellen nu met de 99.38 als front, dat deze wat later begint? Heb deze destijds ook beluisterd, en zat vrij aardig wat bass in voor een dergelijke luidspreker. Of ervaar je dat niet zo?
Verwijderd
B&W is een prima merk, ik zou ze alleen niet nieuw kopen. Voor het geld dat ze nieuw kosten is er toch veel meer te krijgen... Sowieso koop ik niets nieuw maar dat terzijde.
Nice!QwaftZefoni schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:04:
onder het mom 'ik moet leren hoe de draaibank werkt'
zelfgemaakt 8 stuks alu spikes met M6 draad voor onder m'n bijna vintage B&W P4 speakers
Ik zoek ook nog van die spike standaards; er liggen nu 5ct muntjes onder, maar als ik m'n speakers verschuif dan schuiven m'n spikes van de muntjes af, niet heel erg handig
[ Voor 42% gewijzigd door Pelle op 25-02-2010 09:30 ]
5ct muntjes kunnen weg als tweaker zoek je een oplossing. Bij de XENOS haal je mooie RVS onderzettersPelle schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:29:
[...]
Nice!
Ik zoek ook nog van die spike standaards; er liggen nu 5ct muntjes onder, maar als ik m'n speakers verschuif dan schuiven m'n spikes van de muntjes af, niet heel erg handig
Kun je nog een beetje schuiven ook
zo dus.

even een leek vraagPelle schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:29:
[...]
Nice!

Moet niet!!..wel zo fijn voor je vloertje. Gaatjes, krassen dat soort ongein.HenkS schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:17:
[...]
even een leek vraagmaar waarom moet je onder je spikes nog iets hebben staan?
Misschien omdat anders je vloer naar de ratten gaat...HenkS schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:17:
[...]
even een leek vraagmaar waarom moet je onder je spikes nog iets hebben staan?
Die RVS onderzetters zijn erg netjes zeg. Gewoon met een kolomboor nog een klein kuiltje erin zodat de spikes ook geen kant op kunnen. Ga ik direct aan een maatje van mij vertellen want die was nog opzoek naar onderleggers die er een beetje uitzien.
Mijn zuilen staan op twee op elkaar geplakte tegels met daaronder nog wat isolatieschuim. Vloer kan niet beschadigen, speakers staan altijd stabiel, het ziet er leuk uit en ik kan ze makkelijk verschuiven voor als dat nodig is met schoonmaken.
Ook m'n KRK 10s subwoofer bij de PC staat op zo'n tegel met isolatieschuim, ik vind het ideaal
Mijn zuilen staan op twee op elkaar geplakte tegels met daaronder nog wat isolatieschuim. Vloer kan niet beschadigen, speakers staan altijd stabiel, het ziet er leuk uit en ik kan ze makkelijk verschuiven voor als dat nodig is met schoonmaken.
Ook m'n KRK 10s subwoofer bij de PC staat op zo'n tegel met isolatieschuim, ik vind het ideaal

Nieuwe htpc en TV in setup
De rest is bijna hetzelfde gebleven,
niets is ook van plek veranderd (omdat ze dat lekker niet meer kan
)
HTPC
Intel Core i5 661
ASUS P7H55-M Pro
Geheugen OCZ Platinum 4GB DDR3-1333 CL7 Low Voltage kit
Intel® HD Graphics
Intel X25-M 80GB
LG GGWH20L Blu-ray
OrigenAE S14V IR Silver
Cooler Master Silent Pro M500
Scythe Shuriken Rev. B
Logitech Cordless Desktop EX 100
Logitech Cordless Optical Mouse
Windows 7 Ultimate + XBMC
Panasonic Plasma TX-50V10E
Denon AVR 1909
Kef KHT2005
REL Q200
Samsung DCB-H360R @ Ziggo
Logitech Harmony 1000
Logitech RF-extender
HTPC zit verbonden met een D-Link DIR-855 Gigabit-router aan mijn
Pc die even verderop staat.
Alles is te bedienen met de Harmony 1000, inclusief het dimmen van de verlichting rondom in de woonkamer dmv een Eaton Xanura dimactor en een Marmitek IRRF controller die bij de PC staat vanwaar ik dus ook de verlichting kan bedienen.

niets is ook van plek veranderd (omdat ze dat lekker niet meer kan
HTPC
Intel Core i5 661
ASUS P7H55-M Pro
Geheugen OCZ Platinum 4GB DDR3-1333 CL7 Low Voltage kit
Intel® HD Graphics
Intel X25-M 80GB
LG GGWH20L Blu-ray
OrigenAE S14V IR Silver
Cooler Master Silent Pro M500
Scythe Shuriken Rev. B
Logitech Cordless Desktop EX 100
Logitech Cordless Optical Mouse
Windows 7 Ultimate + XBMC
Panasonic Plasma TX-50V10E
Denon AVR 1909
Kef KHT2005
REL Q200
Samsung DCB-H360R @ Ziggo
Logitech Harmony 1000
Logitech RF-extender
HTPC zit verbonden met een D-Link DIR-855 Gigabit-router aan mijn
Pc die even verderop staat.
Alles is te bedienen met de Harmony 1000, inclusief het dimmen van de verlichting rondom in de woonkamer dmv een Eaton Xanura dimactor en een Marmitek IRRF controller die bij de PC staat vanwaar ik dus ook de verlichting kan bedienen.
Verwijderd
Bij Hifisupply hebben ze verschiilende te koop: HifisupplyPelle schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:29:
[...]
Nice!
Wat raden jullie dan aan om nieuw te kopen ipv B&W? Dezelfde prijsklasse dan de 600 serie dan.
Wij raden vooral luisteren aanSiXke schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:53:
Wat raden jullie dan aan om nieuw te kopen ipv B&W? Dezelfde prijsklasse dan de 600 serie dan.
Als je puur HT gaat verandert je focus natuurlijk ook, ik las ook iets over 7.1, ik zou lekker dat geld van twee luidsprekers uitsparen en bij 5.1 blijven, maar dat is dan weer een mening.
Het meeste ga ik TrueHD materiaal bekijken, dan zou het toch spijtig zijn om geen 7.1 te hebben?ConZito schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:14:
[...]
Wij raden vooral luisteren aan
Als je puur HT gaat verandert je focus natuurlijk ook, ik las ook iets over 7.1, ik zou lekker dat geld van twee luidsprekers uitsparen en bij 5.1 blijven, maar dat is dan weer een mening.
Allemaal beetje off-topic, hoort hier eigenlijk niet thuis he 
Ik heb veel sets gehoord en ik heb de toegevoegde waarde van een 7.1 set in een normale woonkamer nooit echt ervaren. Als je de plaatsing van de surrounds goed doet dan geven die al zo'n ruimtelijk effect. Daarnaast is er ook niet bijzonder veel 7.1 content, soms kom je wel eens een 6.1 mix tegen, maar het merendeel is toch maar 5.1.
Ik gebruik zelf Definitive Technology omdat dat voor mij de beste filmbeleving geeft (in die prijsklasse).
Maar scroll eens wat "Post hier foto's en spec an je home cinema!" topics door, kijk wat andere mensen hebben staan en ga wat Googlen. Loop vervolgens een keer een winkel binnen, Hobo HiFi, Correct, RAF, Stassen, die hebben allemaal een hoop spul staan.
Ik heb veel sets gehoord en ik heb de toegevoegde waarde van een 7.1 set in een normale woonkamer nooit echt ervaren. Als je de plaatsing van de surrounds goed doet dan geven die al zo'n ruimtelijk effect. Daarnaast is er ook niet bijzonder veel 7.1 content, soms kom je wel eens een 6.1 mix tegen, maar het merendeel is toch maar 5.1.
Ik gebruik zelf Definitive Technology omdat dat voor mij de beste filmbeleving geeft (in die prijsklasse).
Maar scroll eens wat "Post hier foto's en spec an je home cinema!" topics door, kijk wat andere mensen hebben staan en ga wat Googlen. Loop vervolgens een keer een winkel binnen, Hobo HiFi, Correct, RAF, Stassen, die hebben allemaal een hoop spul staan.
Ik heb hier ook 7.1 (eigenlijk 7.0) staan, de films die 7.1 geluid hebben, gebruiken die kanalen echt! Als je een 5.1 opstelling zou hebben wordt het signaal voor de twee backs naar je rears gestuurd. Ook leuk, maar die twee extra geeft wel iets extra's. Bij films die alleen 5.1 hebben, wordt het signaal naar de twee backs gewoon het zelfde als naar de rears. Al weet ik niet zeker of de versterker niet zelf iets mixt (zoals dolby pro logic en DTS:Neo6 een stereo signaal naar 6 kanalen omzetten). Dit verschilt denk ik per versterker en instellingen die je gebruikt.SiXke schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:15:
[...]
Het meeste ga ik TrueHD materiaal bekijken, dan zou het toch spijtig zijn om geen 7.1 te hebben?
Die twee backs kunnen gewoon kleine boekenplank speakers zijn, hoef je geen kapitalen aan uit te geven. Je kan ze natuurlijk ook pas later toevoegen

Edit: Vrijwel alle films van Lionsgate worden met een 7.1 mix uitgebracht. Hier en hier een lijstje met alle blu-ray's met 7.1 audio.
Note to self: Foto's maken en posten
[ Voor 14% gewijzigd door Who Am I? op 25-02-2010 12:38 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
niet als je een stenen vloer hebt....Behzo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:21:
[...]
Misschien omdat anders je vloer naar de ratten gaat...
ik dacht misschien heeft het ook nog met andere dingen te maken... maar als het enkel hiervoor is, kan ik het gewoon op spikes zetten (ik heb dus een stenen vloer..)
maar goed, eerst nog eens verhuizen naar desbetreffend huis, dan kan ik (eindelijk) ook eens foto's showen
Mooi set, ik gok dat het een Ikea meubel is? Kan 'm alleen niet vinden..l3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:31:
Nieuwe htpc en TV in setup![]()
niets is ook van plek veranderd (omdat ze dat lekker niet meer kan)
[afbeelding]
Ik wil niet vervelend doen, maar ik kan met die spikes gewoon mijn tegels snijden als het moet, die dingen zijn gewoon scherp en het krast als de ziekte. Dus ik zou er echt wat onder doen, een losse tegel die je verneukt of een onderzetje heb je zo vervangen, een geplakte tegel is een ander verhaal.HenkS schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:36:
[...]
niet als je een stenen vloer hebt....![]()
ik dacht misschien heeft het ook nog met andere dingen te maken... maar als het enkel hiervoor is, kan ik het gewoon op spikes zetten (ik heb dus een stenen vloer..)
maar goed, eerst nog eens verhuizen naar desbetreffend huis, dan kan ik (eindelijk) ook eens foto's showen
Kort antwoord, waarom het risico op slopen nemen
Xbmc op Windows7 met confluence skinBobbus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:34:
[...]
Mooie HTPC! Welke software gebruik je als ik vragen mag?
Komt uit de Ikea LACK serie.jasperaap schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:38:
[...]
Mooi set, ik gok dat het een Ikea meubel is? Kan 'm alleen niet vinden..
Heb een half jaar gezocht om een passend meubel, alles was tussen de 300-400 euro.
Vrouwtje zei op een gegeven moment kijk eens bij ikea, was voor 85 euro incl bijpassende tafel klaar
Even voor mijn beeldvorming, wat voegt XBMC toe tov. Media Center?
bedankt in ieder geval voor de waarschuwing, dan let ik hier in ieder geval op en kan ik het inderdaad voorkomen indien nodig.ConZito schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Ik wil niet vervelend doen, maar ik kan met die spikes gewoon mijn tegels snijden als het moet, die dingen zijn gewoon scherp en het krast als de ziekte. Dus ik zou er echt wat onder doen, een losse tegel die je verneukt of een onderzetje heb je zo vervangen, een geplakte tegel is een ander verhaal.
Kort antwoord, waarom het risico op slopen nemen
Ik ben het maar al gewoon aan het installerenl3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:05:
Tja ik weet het eigenlijk niet, ik vind het mooier, "customisabler" en makkelijker
Je hebt opzich wel een punt, MCE doet wat het moet doen, maar ook niet meer dan dat. En er is een remote app voor XBMC voor de Apple iPhone/iPod Touch
I3p hoe bevallen die kefs en waarom een Rel erbij? was je pws2000 stuk?l3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:05:
Tja ik weet het eigenlijk niet, ik vind het mooier, "customisabler" en makkelijker
diskeltische lurker
Ik zoek kabelgoten waarmee je een bocht kan leggen zegmaar.. Moet duurzaam zijn en liefst van aluminium.
Constructie wordt ongeveer
Heeft iemand ervaring met dergelijke duurzame kabelgoten?? En bovenal, waar kan ik deze (liefst online) vinden?
code:
1
2
3
4
5
| | | |_____ | |____ |
Heeft iemand ervaring met dergelijke duurzame kabelgoten?? En bovenal, waar kan ik deze (liefst online) vinden?
Verwijderd
Geen ervaring mee, maar hier staat een kabelgootbocht van alu.the-edge schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:24:
Ik zoek kabelgoten waarmee je een bocht kan leggen zegmaar.. Moet duurzaam zijn en liefst van aluminium.
De kefs bevallen mij prima, bekijk veel films, dus ism de rel gaat dat super.technopeuter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:20:
[...]
I3p hoe bevallen die kefs en waarom een Rel erbij? was je pws2000 stuk?
Heb de psw2000 vervangen omdat dat simpelweg niet mooi klinkt in mijn kamer, beetje blikkerig. Met de REL geen last van
l3p! Bedankt, XBMC-fan! Die remote applicatie voor op de iPod Touch/iPhone is echt geweldig, zelfde interface als voor iTunes. Dit is echt zwaar ideaal, gewoon filmpje browsen, aanklikken en kijken, volledige bediening vanaf de iPod Touch dus.
Top idee. Ik heb nu het jagra meubel. Mocht ik hier geen plezier van hebben dan schaf ik zo'n meubel aan. Heb deze gekocht voor 40 euro, dus verkoop 'm altijd wel weer.l3p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:49:
[...]
Komt uit de Ikea LACK serie.
Heb een half jaar gezocht om een passend meubel, alles was tussen de 300-400 euro.
Vrouwtje zei op een gegeven moment kijk eens bij ikea, was voor 85 euro incl bijpassende tafel klaar
Hou er wel rekening mee dat het LACK tvmeubel een opening heeft van 15cm hoog. Of te wel, elke fatsoenlijke versterker past er niet in of misschien net wel als je de pootjes eraf haalt waarna je bovenop geen ruimte meer hebt voor de koeling. M'n yamaha versterker bv is al 16cm hoog en dat is echt geen ultra-high-end versterker ofzo. Al die home-cinema setjes passen natuurlijk wel prima, die receivers zijn vaak maar een cm of 8 a 10 hoog.
O, oké. Daarom heb ik die vergeten. Dacht al. Maar dat gaat dus niet passen nee. BedanktSick Nick schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:48:
Hou er wel rekening mee dat het LACK tvmeubel een opening heeft van 15cm hoog. Of te wel, elke fatsoenlijke versterker past er niet in of misschien net wel als je de pootjes eraf haalt waarna je bovenop geen ruimte meer hebt voor de koeling. M'n yamaha versterker bv is al 16cm hoog en dat is echt geen ultra-high-end versterker ofzo. Al die home-cinema setjes passen natuurlijk wel prima, die receivers zijn vaak maar een cm of 8 a 10 hoog.
Ik heb ook een ikea meubel, de Besta Bank heet ie. Die heeft met 20cm wel genoeg ruimte voor apparatuur
Is er in allerlei breedtes te koop, ik heb de 120 brede versie maar hij is er ook in 240 als je echt breed wil hebben. Of dubbel hoog zodat je spullen boven elkaar kunt zetten. Keuze zat in ieder geval.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50102195
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50102195
ik heb een avr3808a staan dus ik neem aan dat die dac wel een tikkeltje beter is dan die is de bdp51fdBrad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:38:
[...]
Afhankelijk van je receiver kan je ook eens de 51fd analoog aansluiten en daarmee gebruik maken van zijn interne DAC's. Die zijn namelijk bijzonder goed en vaak beter dan die van de versterker.
Je mist dan alleen wel het OSD op je tv. Maar goed, als het beter klinkt waarom ook niet hè. Worth a try
Ik heb het boven blad gewoon losgelaten zodat je er steeds makkelijk bij kan.Sick Nick schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:48:
En heb pootjes die onder een andere receiver zaten onder het blad geschroefd, beetje koeling en ziet er wel leuk uit
Verwijderd
Om ook maar even in te haken op de Ikea meubels: wat is de hoogte van het op vak van de besta jagra? Ik kwam met meten in het plaatje uit op 15,5cm.
Ik vind alleen maar meubels die niet hoog of diep genoeg zijn. Voor mijn htpc moet ik een vak hebben dat 20 cm hoog en 55 cm diep is.
Ik vind alleen maar meubels die niet hoog of diep genoeg zijn. Voor mijn htpc moet ik een vak hebben dat 20 cm hoog en 55 cm diep is.
Dat klopt ja. 15,7 meet ik hier.Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:20:
Om ook maar even in te haken op de Ikea meubels: wat is de hoogte van het op vak van de besta jagra? Ik kwam met meten in het plaatje uit op 15,5cm.
Wat ik heb gedaan, niet mij meubel, maar exact dezelfde oplossing:

Dat vak voldoet precies aan je eisen. Even snel gemeten maar is volgens mij precies 55 bij 20. Hoort origineel een lade in. Op dit moment de geleiders laten zitten, even aankijken of dit de oplossing is. Als ik naar mn kamer toe ga maak ik 'm "clean".
[ Voor 10% gewijzigd door jasperaap op 25-02-2010 21:33 ]
Verwijderd
Bedankt voor je respons. Ik weet niet of ik dit echt een mooie oplossing vind. Vooral niet omdat mijn versterker ook niet in 15 cm past. Dan zou ik dus beide lades eruit moeten halen.
Ik heb ook een ikea meubeltje en daar past mijn Silverstone LC03 gewoon netjes in. En ik denk niet dat hij kleiner is dan jouw behuizing. Er staat genoeg spul op MP dus voor een paar euri kun je een gok wagen (Niet dat het bij de Ikea duur is, maar dan misschien wel dichterbij)Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:20:
Overigens gebruik ik voor mijn spikes tegels van 40x40x3cm (natuursteen) met daarop geplakt spike schijfjes van de RAF. Dit eigenlijk omdat mn spikes door de vloerbedeking zijn gegaan waardoor het geheel instabiel wordt. Met 3 katten in huis niet handig als ze wel eens "achter" de speakers spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door raymonvdm op 27-02-2010 22:17 ]
Hoe ben je aan de tegels gekomen? Kennissen van mij zijn ook naar grote fatsoenlijke tegels op zoek voor hun speakers.raymonvdm schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:01:
[...]
Overigens gebruik ik voor mijn spikes tegels van 40x40x3cm (natuursteen) met daarop geplakt spike schijfjes van de RAF. Dit eigenlijk omdat mn spikes door de vloerbedeking zijn gegaan waardoor het geheel instabiel wordt. Met 3 katten in huis niet handig als ze wel eens "achter" de speakers spelen.
[afbeelding]
Tevens heb ik ook een vraag voor de katten liefhebbers om hierboven op aan te sluiten:
Hoe zit het met katten en speakerdoeken (frontjes) en speakers? Ik ben bang dat ze dit als krabpaal zullen gebruiken en vooral de zuilspeakers... Is deze zorg terecht of laten de katten het met rust?
mocht je toegang hebben tot de technische unie of een dergelijke fabrikant, kijk dan eens naar de Tehalit plintgoten. http://www.hager.nl/index.php?scr=1024&id=4943the-edge schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:24:
code:
1 2 3 4 5 | | |_____ | |____
Ze hebben verschillende hoogtes (50-70-100mm) en de mogelijkheid om verschillende aansluitpunten te creeren (WCD, Coax, UTP etc). Zover ik weet hebben ze geen aluminium maar alles is gemaakt van een zeer degelijk kunststof materiaal. Overigens is het stukken makkelijker te bewerken dan alu plintgoten
www.muurbeugel.nl verkoopt het ook mocht je niet de beschikking hebben om bij de TU te bestellen, maar helaas is het daar wel een stuk duurder dan de TU.
In ieder geval ben ik er erg content mee. Heb zelf gekozen voor 50mm profielen waar 2 x 7mm coax, 3x 1,5kwadraat installatiekabel voor voeding WCD, UTP kabel en in de toekomst nog ruimte voor een speakerkabel.
Dat is iets waar ik me ook wel zorgen om maak. Onze katten hebben een massief houten plafondkrabpaal staan uit Duitsland (kwaliteit in NL is bagger, ze doen er max een jaar mee) maar ik ben bang dat speakerstof hun aandacht zal trekken. Om maar te zwijgen over de haren die ws. overal tussen gaan zitten :xASF86 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:30:
[...]
Tevens heb ik ook een vraag voor de katten liefhebbers om hierboven op aan te sluiten:
Hoe zit het met katten en speakerdoeken (frontjes) en speakers? Ik ben bang dat ze dit als krabpaal zullen gebruiken en vooral de zuilspeakers... Is deze zorg terecht of laten de katten het met rust?
[ Voor 21% gewijzigd door vhal op 28-02-2010 17:14 . Reden: kat verhaal ]
Die zorg is terecht... Mijn kat vind het erg leuk om aan het speakerdoek te krabben. De zuilen zelf vind ze niet interresant. Ik zoek nog steeds naar een goede oplossing hier tegen. Iemand ervaring hier mee?ASF86 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:30:
[...]
Hoe ben je aan de tegels gekomen? Kennissen van mij zijn ook naar grote fatsoenlijke tegels op zoek voor hun speakers.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Stroom erop, kaboem kat.Who Am I? schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:31:
[...]
Die zorg is terecht... Mijn kat vind het erg leuk om aan het speakerdoek te krabben. De zuilen zelf vind ze niet interresant. Ik zoek nog steeds naar een goede oplossing hier tegen. Iemand ervaring hier mee?
Maar: de mesh kan er toch altijd af? Of vind je dat lelijk?
Welles
ik heb 2 katten en mijn katten kijken er niet eens naar om. heb ook dat spul op 2 b&w boxen zitten. komen soms wel eens paar haren op als de kat er langs loopt maar verder ook niks. zolang je maar voldoende spullen voor de kat hebt waar hij zich aan kan krabben.....roy.ahuis schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:35:
[...]
Stroom erop, kaboem kat.
Lang geleden dat ik nog eens gepost heb. Er is dan ook niet zo gek veel veranderd, buiten volgende:

Volledige specs:
Marantz SR-5002 AV-Reciever 6.1
Marantz MA-500 eindversterkers
Marantz CD-62 Cd speler
LG BD370 BluRay speler
Celestion C3 Fronts
Celestion C4-C Center
Celestion CS-6 Subwoofer
Celestion 15 rears
Celestion C2 Rear center
Samsung 42" Plasma
- Celestion DVD-300 DVDspeler verkocht en vervangen door LG BD370 BluRay speler
- Rears (Celestion CS6) vervangen door Celestion 15 (staan wat hoger op de poten, is beter in mijn opstelling)
- Subwoofer is al even geen Magnat niet meer, maar Celestion C6-S
Volledige specs:
Marantz CD-62 Cd speler
LG BD370 BluRay speler
Celestion C3 Fronts
Celestion C4-C Center
Celestion CS-6 Subwoofer
Celestion 15 rears
Celestion C2 Rear center
Samsung 42" Plasma
[ Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 28-02-2010 18:47 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Die kan er af ja, maar ik vind dat zo patserig over komen en ik ben bang dat ze dan in de conussen (is dat een woord) gaat hangen. Ze lijkt ook een voorkeur te hebben voor rechtsvoor, daarna linksvoor, maar op de een of andere manier de 4 surrounds nietroy.ahuis schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:35:
[...]
Stroom erop, kaboem kat.

Verwijderd
Is dat niet wat erg bruin? Of ligt het aan mijn scherm?TomSwinnen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:44:
Lang geleden dat ik nog eens gepost heb. Er is dan ook niet zo gek veel veranderd, buiten volgende:Foto's? Ja hoor!
- Rears (Celestion CS6) vervangen door Celestion 15 (staan wat hoger op de poten, is beter in mijn opstelling)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volledige specs:
Marantz CD-62 Cd speler
LG BD370 BluRay speler
Celestion C3 Fronts
Celestion C4-C Center
Celestion CS-6 Subwoofer
Celestion 15 rears
Celestion C2 Rear center
Samsung 42" Plasma

Nette setTomSwinnen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:44:
Lang geleden dat ik nog eens gepost heb. Er is dan ook niet zo gek veel veranderd, buiten volgende:Foto's? Ja hoor!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volledige specs:
Marantz CD-62 Cd speler
LG BD370 BluRay speler
Celestion C3 Fronts
Celestion C4-C Center
Celestion CS-6 Subwoofer
Celestion 15 rears
Celestion C2 Rear center
Samsung 42" Plasma
Maar 1 tip, koop een logitech harmony, dan heb je weer 25 procent meer plek op je tafel
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Deze heb ik gekocht bij een plaatselijke bestratingsbedrijf, heb er wel even naar mogen zoeken maar het is een stuk goedkoper dan de kosten bij een beeld/steenhouwerASF86 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:30:
[...]
Hoe ben je aan de tegels gekomen? Kennissen van mij zijn ook naar grote fatsoenlijke tegels op zoek voor hun speakers.
Verder laten mijn katten tegenwoordig de speakers wel met rust. Ik heb 2 gaatjes in de rand van mij kef speaker omdat ik ze zonder frontjes geplaatst heb. Maar voor 180 euro ben je dan weer klaar (verzekering dekt geen schade door je eigen katten)
Het helpt overigens wel om je katten flink te bedreigen mochten ze weer in de buurt van de speaker te komen.
.
[ Voor 34% gewijzigd door raymonvdm op 01-03-2010 00:37 ]
Als ik jou was ging ik sparen voor een logitech harmony ! Die dingen zijn vrouw vriendelijk want die van mij snapt hoe hij werkt...TomSwinnen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volledige specs:
Marantz CD-62 Cd speler
LG BD370 BluRay speler
Celestion C3 Fronts
Celestion C4-C Center
Celestion CS-6 Subwoofer
Celestion 15 rears
Celestion C2 Rear center
Samsung 42" Plasma
Valt in het echt heel goed mee, plafond plus linkermuur zijn beige-wit, dat breekt erg mooi met het bruin.Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Is dat niet wat erg bruin? Of ligt het aan mijn scherm?
peugeot206gt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:10:
[...]
Nette set![]()
![]()
Maar 1 tip, koop een logitech harmony, dan heb je weer 25 procent meer plek op je tafel
Mensen met een deftige Marantz versterker hebben geen nood aan een Logitech Harmony, die hun afstandsbediening kan ook met alles overweg...raymonvdm schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:43:
[...]
Als ik jou was ging ik sparen voor een logitech harmony ! Die dingen zijn vrouw vriendelijk want die van mij snapt hoe hij werkt...
(Die afstandsbedieningen liggen daar dus gewoon maar om ze niet kwijt te spelen, maar alleen de grote zilvergrijze gebruik ik)
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Boven verwachting die van mij ook..raymonvdm schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:43:
[...]
Als ik jou was ging ik sparen voor een logitech harmony ! Die dingen zijn vrouw vriendelijk want die van mij snapt hoe hij werkt...
Valt de Marantz SR4003 ook in de categorie deftige versterker, want ik gebruik toch bij alles ,mn logitech 525 De marantz AB gebruik ik alleen om de B speakers in te schakelen zo af en toe...
[ Voor 26% gewijzigd door raymonvdm op 01-03-2010 11:06 ]
Mijn Marantz heeft een learning remote. Ik kan hem dus met gemak alles aanleren wat ik wil.
Vraagje.... waar heb jij nu je center geplaatst dan?Abbadon schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:32:
Ik heb hier een upgrade gedaan afgelopen weekeinde, van 42" Pioneer naar 50" Pioneer
[afbeelding]
Wil hem uiteindelijk wel aan de muur hangen, maar moet nog bedenken hoe ik dat wil doen (i.v.m. kabels wegwerken).
Volgende upgrade wordt de grotere broer van mijn huidige centerspeaker, alleen is die schijnbaar lastig te vinden. Ik ben nml. nog steeds erg te spreken over m'n surroundset maar de center mag wel iets beter.
Ik zie onder de tv geen ruimte......
Dat laat hij in deze post zien.Rekkie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:49:
[...]
Vraagje.... waar heb jij nu je center geplaatst dan?
Ik zie onder de tv geen ruimte......
http://gathering.tweakers...message/33381402#33381402
net verhuist en verbouwd, en het is zeker nog niet klaar. maar alvast een voorproefje;

je ziet: marantz 6003, mission m74i's, b&w cmc, yamaha sw510 (oid?), 360 elite, toshiba 42x3030, htpc.
je ziet niet: nas (6tb), logitech dinovo mini, b&w cm1's (rears), fatsoenlijke foto's
nog een flink todo lijstje, de rears moeten nog opgehangen worden, panasonic v(t)20 moet nog komen zodra ze leverbaar zijn, en de zuilen gaan nog vervangen worden om de set compleet de maken met de cm7's. en niet te vergeten de bank moet nog geleverd worden, maakt het kijken en luisteren ook stukken aangenamer..
tzt betere pics!

je ziet: marantz 6003, mission m74i's, b&w cmc, yamaha sw510 (oid?), 360 elite, toshiba 42x3030, htpc.
je ziet niet: nas (6tb), logitech dinovo mini, b&w cm1's (rears), fatsoenlijke foto's
nog een flink todo lijstje, de rears moeten nog opgehangen worden, panasonic v(t)20 moet nog komen zodra ze leverbaar zijn, en de zuilen gaan nog vervangen worden om de set compleet de maken met de cm7's. en niet te vergeten de bank moet nog geleverd worden, maakt het kijken en luisteren ook stukken aangenamer..
tzt betere pics!
een tv pal voor een raam, kijkt dat goed?
[ Voor 90% gewijzigd door Shanquish op 01-03-2010 15:21 ]
tot nu toe wel, ik kijk overdag trouwens weinig tot geen tv. en de zon staat vanaf een uur of 12 al niet meer aan de voorkant.
oh en een flink wolkendek wat voorbij schuift als achtergrond is juist een erg mooi gezicht tijdens het tv kijken
oh en een flink wolkendek wat voorbij schuift als achtergrond is juist een erg mooi gezicht tijdens het tv kijken
[ Voor 32% gewijzigd door lange op 01-03-2010 15:54 ]
Thanks, geheel overheen gekeken.M a r c o schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:54:
[...]
Dat laat hij in deze post zien.
http://gathering.tweakers...message/33381402#33381402
Hè verdorie, dat is helaas geen oplossing voor mij...... tenzij....
In hoeverre is het hoorbaar dat een center niet helemaal gecentreerd staat?
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacScum op 01-03-2010 17:10 ]
Is idd deels persoonlijk, maar hangt ook grotendeels van je kijkafstand af. Hoe verder je eraf zit, hoe minder hoorbaar het is en vice versa.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Woon je aan de straat? Want dan zou ik die tv toch anders neerzetten!lange schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:20:
net verhuist en verbouwd, en het is zeker nog niet klaar. maar alvast een voorproefje;
[afbeelding]
blabla
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.