Gisteren toch maar "eventjes" online gekomen.
Zoals gebruikelijk de daily random hc met m'n Warrior Tank snel snel afgewerkt, deze keer er zelfs in geslaagd om DTK voor het einde van de dungeon timer afgehandeld te krijgen en zoals gebruikelijk weeral records op bazen neerkrijgen gevestigd.
Daarna op goed geluk een toc10 groep gejoined die nog op zoek waren naar een Main Tank, gezien ik de weekly raid (Jaraxus) nog niet gedaan had hoopte ik om deze badges eventjes binnen te rijven.
Voor een keertje mocht ik mee zonder achievement of gezeik dat m'n healthpool (+/- 36k unbuffed) te laag was voor toc10 normal!
Allemaal toffe mensen uit één engelstalige guild (Scions of Eternity of zoiets) op een paar na, maar de meeste kende elkaar dus dat versterkte het gevoel van dit kan wel eens lukken. Ik mocht ook joinen op hun ventrilo zodat we verbaal tactics kregen uitgelegd.
1st boss, Beasts of Northrend
=> 1 Wipe enkel maar op Icehowl (3de beast) doordat deze een speler geraakt had en dus enragede en me effe trampelde ...)
2de try en daar gingen de beasts! => Wat ne rush als je deze voor de eerste keer plat krijgt!
=> Wel 2 stukken shammy gear dus geen nuttige drops.
Dan moest één van de DPS'en weg en heb ik m'n guildmaster kunnen te pakken krijgen om mee te gaan.
2de boss, Jaraxus
=> Deze was ook weekly raid dus hoofddoel van onze raid, van de eerste keer geoneshot, ik als adds tank.
=> Weeral 2 stukken shammy gear (deze hadden de raid beetje behekst denk ik

)
Iedereen was enthousiast dat het redelijk goed ging dus verder doen.
3de boss, faction champions
=> Ook geoneshot doordat groep goede afspraken maakte en de champions mooi één voor één uitschakelde, te beginnen bij de healers. => Nice we gaan door!
=> WEERAL 1 stuk shammy gear & 1 Caster trinket
4de boss(es), Valkyr Twins
=> 1 wipe omdat men me verkeerdelijk had uitgelegd dat we van kleur van orb moesten veranderen, en ik dus als tank ook effe begon rond te hossen, maar klaarblijkelijk (en ook vooral logischer) moet de tank gewoon zijn respectievelijk twin blijven tanken in de kleur waarin ie zit. Na opnieuw goeie afspraken easy peasy fight en twins lagen ook neer.
=> Ik was nu zelf redelijk euforisch aan het geraken omdat ik de achievement al kon ruiken.
=> Deze droppen eindelijk een tank item: "Band of the Twin Val'kyr" Ring en ja hoor, ik & andere tank rollen en ik win! JABADABADOE!
Dan maar op naar laaste boss, heel de cinematics enz lekker cool ( tjah had de tactics als gelezen dus wist wel wat er ging komen Tongue out )
5de boss, Anub Arak => Achievement here I come!
=> Eerste keer iedereen echt op los gegaan, gaan we toch niet gezellig in phase 3 dood waar hij nog 66k HP had! WTF!!!!!!
=> Ok iedereen vol vertrouwen er terug op los, maar telkens liep er in de volgende tries wel iets mis, waardoor we hem niet meer neerkregen en zelfs niet meer onder de 500k hp ... . Na een 6-tal pogingen en redelijk wat wisselingen van mensen die toch hun bed wilden opzoeken hebben we er dan toch een einde aan gebreid, de achievement dus echt op een haar na gemissed.
Conclusie(s)
=> Mezelf super geamuseerd en 4 van de 5 bosses op ToC10 neergelegd
=> ToC10 is echt een supervette raid waar je zeker wel een diversiteit aan klassen kan/moet gebruiken om deze toch een goed einde te kunnen brengen.
WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand