Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Commander69 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:00:
[...]

Bestekeus komt uit Belgie. Prijs van koopjeskampioen klopt niet. moet 949 zijn.
Misschien moet je eens bellen met de koopjeskampioen. Die hebben de TV's vrijdag binnen gekregen. De eerste is daar dus al weg :P
Even gebeld: De laatste is ook al weg... Later deze week krijgen ze een volgende batch .
Maar 't zijn inderdaad modellen van de Nederlandse importeur. Dus die is al aan het uitleveren, ook de zwarte G20's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de geïnteresseerde die bij digitalstreet willen kopen. dit mailtje kreeg ik nadat ik hun gevraagd had wanneer zij hun lading binnen zouden krijgen:
Goedendag,

Hartelijk dank voor uw bericht. Helaas hebben wij het onderstaand artikel nog niet in ons assortiment. Dit is tevens de reden waarom deze nog niet op onze site staat aangegeven. Zodra het artikel bij ons leverbaar wordt, zal deze per direct op onze site verschijnen. Helaas hebben wij momenteel nog geen indicatie van de levertijd en of de prijs van het artikel aangezien deze ook nog niet bij onze leverancier aanwezig is.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben, verblijven wij met de meeste hoogachting. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Met vriendelijke groeten,

Het team van Digitalstreet.nl B.V.
Julianaplein 132-134
6641 CT Beuningen
0485-314818
support@digitalstreet.nl
www.digitalstreet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
Degene die de 42G20 thuis hebben staan:

Ik zit komend jaar nog gebonden aan analoge tv. Iemand die eens wil proberen hoe de kwaliteit hiervan is? Of allen geen analoog signaal meer thuis?

Algemeen:

Zou je via een winkel als Plasmadiscounter of Redcoon ook de Panasonic aan-huis-garantie krijgen met Pixelservice? Of alleen als je hem in een 'fysieke' winkel koopt?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:06:
Degene die de 42G20 thuis hebben staan:

Ik zit komend jaar nog gebonden aan analoge tv. Iemand die eens wil proberen hoe de kwaliteit hiervan is? Of allen geen analoog signaal meer thuis?

Algemeen:

Zou je via een winkel als Plasmadiscounter of Redcoon ook de Panasonic aan-huis-garantie krijgen met Pixelservice? Of alleen als je hem in een 'fysieke' winkel koopt?
Van die winkels weet ik het niet, maar Koopjeskampioen is een gecertificeerd Panasonic dealer en dus de volledige garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

virtualJac schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:06:

Volgens mij moet je bij Redcoon uitkijken. Die leveren dacht ik geen nederlandse modellen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:12:
[...]
Van die winkels weet ik het niet, maar Koopjeskampioen is een gecertificeerd Panasonic dealer en dus de volledige garanties.
Waar kan ik dat dan terug vinden, want als ik via de panasonic site zoek op dealers dan komt de koopjeskampioen er niet in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 10:05
Volgens mij zag ik ergens een keertje genoemd dat koopjeskampioen bij panasonic iets anders heette. Dat was niet in dit topic, maar in een andere.

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 15-03-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar Panasonic met de vraag of deze en andere webwinkels garant kunnen staan voor de volledige garantie met pixelservice. Zodra ik antwoord heb zal ik dit hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XenoMorph_LV426 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Waar kan ik dat dan terug vinden, want als ik via de panasonic site zoek op dealers dan komt de koopjeskampioen er niet in voor.
Hangt bij hun in de winkel in Hoogeveen een certificaat van het dealership van Panasonic aan de muur en werd door de bedrijfsleider bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Die koopjeskampioen mag idd wel officieel dealer zijn zeg. Gewoon 1-op-1 de adviesprijzen overnemen. Dat zijn nog eens koopjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Over het algemeen zijn ze een van de goedkoopsten. Daar heb ik mijn G10 vandaan. Ze waren op dat moment de goedkoopste aanbieder van Nederlandse modellen. Dat ze nu de eersten zijn die hem leveren zal de prijs wel iets opgedreven hebben.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Shiver23 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:35:
Over het algemeen zijn ze een van de goedkoopsten. Daar heb ik mijn G10 vandaan. Ze waren op dat moment de goedkoopste aanbieder van Nederlandse modellen. Dat ze nu de eersten zijn die hem leveren zal de prijs wel iets opgedreven hebben.
Mee eens. Ook ik heb mijn G10 daar vandaan. Toen goedkoop en snelle levering.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:46:
Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar Panasonic met de vraag of deze en andere webwinkels garant kunnen staan voor de volledige garantie met pixelservice. Zodra ik antwoord heb zal ik dit hier posten.
Dat heb ik afgelopen week toen ik bij panasonic al gevraagd en zelfs voor gecertificeerde dealers kunnen ze dat niet aangeven. Als de webshop aan grijze import doet dan heb je geen aanhuis service. Het is door panasonic alleen achteraf te controleren dmv een serial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daneel schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
Die koopjeskampioen mag idd wel officieel dealer zijn zeg. Gewoon 1-op-1 de adviesprijzen overnemen. Dat zijn nog eens koopjes :D
Het is wel de bedoeling dat je het forum leest ;)

Bericht van forumlid paar bladzijden terug, heeft de G20 al thuis staan.
€949,--
Als je op de site van koopjeskampioen klikt dan krijg je een hogere prijs te zien. Je moet ze gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Bericht van forumlid paar bladzijden terug, heeft de G20 al thuis staan.
€949,--
Als je op de site van koopjeskampioen klikt dan krijg je een hogere prijs te zien. Je moet ze gewoon even bellen.
Maar nu ze zijn uitverkocht is de prijs (telefonisch) weer terug op 1049,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Media Markt Rotterdam Alexandrium meldt dat de 42g20 daar eind maart/begin april wordt verwacht.
Verkoopprijs zoals die nu in het systeem staat is € 1.049,-

[ Voor 23% gewijzigd door Pingu007 op 15-03-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Adviesprijs dus. Zoals elke winkel. Ik wacht nog 2 weekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
TianB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:56:
[...]

Maar nu ze zijn uitverkocht is de prijs (telefonisch) weer terug op 1049,=
Klopt, vandaag ook gebeld naar koopjeskampioen, werd inderdaad 1049 aangegeven.
Kan ik hem morgen voor 940 meenemen, dan is er een deal.
Blijven ze stug 1049 aanhouden dan wacht ik nog een paar weekjes.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

XenoMorph_LV426 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Ik heb 2 janurari twee mailtjes naar koopjeskampion gestuurd:

Ik denk er over een Plasma Panasonic TX-PG46G10 te kopen. Is de door u verkochte Panasonic een Nederlands model? En zo ja, geldt dan de 2-jaar onsite reparatie/garantie service van Panasonic? Ik heb gehoord dat die erg goed is namelijk.
---------- message ----------
From: Koopjeskampioen.nl <xxxx@koopjeskampioen.nl>
Date: 2010/1/2
Subject: Re: Ingevuld contactformulier
To: Ward <xxxx@gmail.com>

We leveren uitsluitend producten bedoelt voor de nederlandse markt,
Dus ook de panasonic producten.

Met Vriendelijke Groet

Tom Pragt
Koopjeskampioen.nl
T: 0528-260481
F: 0528-290983
E: xxxx@koopjeskampioen.nl
Dank u wel voor uw zeer snelle reactie.

Het is mooi dat het een Nederlands model is. Maar is het nu zo dat ik gedurende 2 jaar -mocht er wat mis zijn- recht heb op reparatie aan huis door een Panasonic monteur? Dus niet dat de TV altijd opgehaald moet worden met de nadelen dat ik de TV lang kwijt ben en het risico van onverzekerde transportschade?
---------- message ----------
From: Koopjeskampioen.nl <xxxx@koopjeskampioen.nl>
Date: 2010/1/2
Subject: Re: Ingevuld contactformulier
To: Ward van Koperen <xxxx@gmail.com>

Er zit 100% zeker de aanhuis service van pansonic op,

Met Vriendelijke Groet

Tom Pragt
Koopjeskampioen.nl
T: 0528-260481
F: 0528-290983
E: xxxx@koopjeskampioen.nl
Ik was erg tevreden met deze nette en snelle reactie.

[ Voor 1% gewijzigd door immetjes op 15-03-2010 22:45 . Reden: xxxx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Dat is mooi. Ik heb dezelfde mail naar Panasonic gestuurd. Nu hopen dat we deze reacties kunnen vergelijken van de week en dat ze 1 op 1 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
baviaan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:12:
Ik heb nu sinds donderdag de 42G20 staan en hij bevalt me tot nu toe meer dan prima. Ik had hiervoor de 37PV70 maar deze tv is toch wel een heel ander verhaal. De beeldkwaliteit van de HD zenders is uitstekend en de kleuren vind ik uit de box helemaal niet tegenvallen, ik zal hem binnenkort eens laten calibreren door een professional.

Dit weekend ook al heel wat uurtjes op mijn Xbox360 gespeeld en ik heb geen last van lag, MW2, Fifa10 en FM3 gespeeld. Ook met mijn XBMC op mijn ION330 werkt alles prima samen.

Wel iets raars: ik probeerde dit weekend de Ziggo CAM van een vriend van me op mijn tv (lang verhaal) en die herkende hij niet, mijn eigen CAM van Caiway levert geen enkel probleem op. Zappen gaat vlot.

Tot slot heb ik gisteren F1 opgenomen op mijn USB drive (MyBook Mac edition) en een film van RTL4 (Devil wears Prada) en de kwaliteit van die opnames verbaast me behoorlijk in positieve zin - ik was een SD Harddisk recorder gewend...

Conclusie: ik ben meer dan tevreden tot nu toe.
Nog iemand met een 37PV70! Zit ook te twijfelen om deze overstap te maken, maar ben toch erg benieuwd naar jouw ervaringen met SD materiaal ivm de 37PV70. DVD's (heb er nog erg veel en kijk af en toe dus ook nog dvd's,) SD-tv, xvid's enz....

Heb zelf OOK een ION330 + XBMC dus het meerendeel wat ik kijk is wel HD, net als de games op m'n 360 ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Undeclinable schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:04:
[...]

Nog iemand met een 37PV70! Zit ook te twijfelen om deze overstap te maken, maar ben toch erg benieuwd naar jouw ervaringen met SD materiaal ivm de 37PV70. DVD's (heb er nog erg veel en kijk af en toe dus ook nog dvd's,) SD-tv, xvid's enz....

Heb zelf OOK een ION330 + XBMC dus het meerendeel wat ik kijk is wel HD, net als de games op m'n 360 ;)
Ik heb het analoge kabelsignaal niet afgetemd op mijn tv dus dat weet ik niet. DVD's lijken er wel beter uit te zien, net iets scherper en minder korrelig. Hetzelfde geldt voor xvids en dergelijke, kennelijk is de processing van de G20 t.o.v de PV70 een stuk beter.

Ook grappig: ik heb de blank screen screensaver aanstaan op mijn XBMC. Op mijn PV70 was het beeld dan heel donkergrijs, op mijn G20 lijkt het net of de TV uitstaat.

Maar zoals gezegd: ik heb nog geen seconde spijt gehad van de overstap, dat stukje extra beeld is fijn maar de kleuren en de beeldprocessing nog net wat fijner. Als je het geld hebt zou ik het gewoon doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
baviaan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:36:
[...]

Ik heb het analoge kabelsignaal niet afgetemd op mijn tv dus dat weet ik niet. DVD's lijken er wel beter uit te zien, net iets scherper en minder korrelig. Hetzelfde geldt voor xvids en dergelijke, kennelijk is de processing van de G20 t.o.v de PV70 een stuk beter.

Ook grappig: ik heb de blank screen screensaver aanstaan op mijn XBMC. Op mijn PV70 was het beeld dan heel donkergrijs, op mijn G20 lijkt het net of de TV uitstaat.

Maar zoals gezegd: ik heb nog geen seconde spijt gehad van de overstap, dat stukje extra beeld is fijn maar de kleuren en de beeldprocessing nog net wat fijner. Als je het geld hebt zou ik het gewoon doen :-)
Bedoelde ook gewoon digitale televisie, alleen dan de niet native-HD uitzendingen, die er hier helaas erg veel zijn (Ziggo + Humax HD5000C).

Geld is geen probleem......eega overtuigen echter wel ;)

Nog één vraag, als je 720p (of nu natuurlijk 1080p) rips kijkt, is de refresh-rate nu veel beter met XBMC ivm de 37PV70 die helaas geen 24p aan kan?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Undeclinable schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:57:
[...]

Bedoelde ook gewoon digitale televisie, alleen dan de niet native-HD uitzendingen, die er hier helaas erg veel zijn (Ziggo + Humax HD5000C).

Geld is geen probleem......eega overtuigen echter wel ;)

Nog één vraag, als je 720p (of nu natuurlijk 1080p) rips kijkt, is de refresh-rate nu veel beter met XBMC ivm de 37PV70 die helaas geen 24p aan kan?
Ik kijk zelden de Nederlandse televisieuitzendingen maar ja, de native-HD uitzendingen zien er beter uit.

De refreshrate is wel beter ja, als ik nu een 23,9nogwat frames films heb schakelt hij netjes naar 48Hz over en ze lopen ook soepeler, dat was ook een van de redenen dat ik de G20 wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:03
Zo, ik zat eerst vol overtuiging te kijken naar de nieuwe Sony bravia tv's.
Maar nu is mijn aandacht toch verschoven naar de G20!
Ik hoor namelijk dat de input lag bij de sony tvs toch wel erg veel is.
Maar hoe zit dit bij de G20, heeft deze een grote input lag of valt er goed mee te gamen?
Dat is eigenlijk het enigste wat mij nog weerhoud om deze tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gyrolion schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:45:
Zo, ik zat eerst vol overtuiging te kijken naar de nieuwe Sony bravia tv's.
Maar nu is mijn aandacht toch verschoven naar de G20!
Ik hoor namelijk dat de input lag bij de sony tvs toch wel erg veel is.
Maar hoe zit dit bij de G20, heeft deze een grote input lag of valt er goed mee te gamen?
Dat is eigenlijk het enigste wat mij nog weerhoud om deze tv te kopen.
Ik geloof 21 ms ten opzichte van een CRT. Dat is niet echt veel. Volgens de reviews kan je er dan ook goed op gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja 21ms ten opzichte van crt tv.
dit is erg goed, volgens mij hebben bijna alle schermen meer inputlag dan 21ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Expert heeft de 42G20 nu ook op de website staan:

http://www.expert.nl/tele...Refinement_Merk=panasonic

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Net plasmavisie een mailtje gestuurd, daar staan ze nu ook op de site, wel aan de prijzige kant, maar met het volgende antwoord.

"Goedendag,

Wij zijn officieel panasonic dealer.Wij weten helaas nog niet of deze begin of eind april komen helaas.

Met vriendelijke groet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer nieuwe prijzen op kieskeurig van oa. de G- en V serie :)

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit als pluspunt in een review van de panasonic G20 staan: Low amount of PWM (panel generated) image noise. Mijn vraag is deze ruis nog heel erg aanwezig. Wanneer is deze ruis te zien? Is dit bij SD, HD of tijdens het gamen. Die ruis viel mij ook op bij de V10.

Je hoort ook vaak mensen zeggen dat LCD scherper is dan plasma. Is dit waar? Ik vraag dit omdat ik eigenlijk van plan was om en LCD tv te kopen. Ik kijk iedere keer uit naar een bepaald model maar word ik iedere keer teleurgesteld. Als ik reviews lees dan kom ik steeds weer dezelfde problemen tegen zoals backlight bleed, hoge inputlag enz.

Het enige wat mij tegen houd om een plasma te kopen is ruis, scherpte van het beeld en het verbruik (ik weet het verbuik van een plasma is niet constant). Wie kan mij overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:38:
Ik zag dit als pluspunt in een review van de panasonic G20 staan: Low amount of PWM (panel generated) image noise. Mijn vraag is deze ruis nog heel erg aanwezig. Wanneer is deze ruis te zien? Is dit bij SD, HD of tijdens het gamen. Die ruis viel mij ook op bij de V10.

Je hoort ook vaak mensen zeggen dat LCD scherper is dan plasma. Is dit waar? Ik vraag dit omdat ik eigenlijk van plan was om en LCD tv te kopen. Ik kijk iedere keer uit naar een bepaald model maar word ik iedere keer teleurgesteld. Als ik reviews lees dan kom ik steeds weer dezelfde problemen tegen zoals backlight bleed, hoge inputlag enz.

Het enige wat mij tegen houd om een plasma te kopen is ruis, scherpte van het beeld en het verbruik (ik weet het verbuik van een plasma is niet constant). Wie kan mij overtuigen?
De nieuwe plasma's zijn qua stroomverbruik misschien 50 euro duurder per jaar, terwijl de kwalitatief GOEDE LCD-LED's meteen een paar honderd euro duurder zijn.

De ruis zie ik op mijn px80 alleen bij complete egale vlakken en dat is een model van 2 jaar oud. We zijn nu 2 generaties verder en ook 2 panelen verder.

De scherpte op een LCD is in mijn ogen erg (PERSOONLIJK!) kunstmatig en aanwezig zodra het om stilstaand beeld gaat. De motion resolution is dramatisch op veel LCD's. Zodra je elektronische hulpmiddelen aanzet is het goed, maar dan schiet de inputlag weer omhoog en heb je veel kans op artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ruis is helaas nog altijd van dichtbij (<1,5m) goed zichtbaar op plasma (gebasseerd op de G10)
Het schijnt dat dit niet verbeterd is volgens de eerste reviews bij de G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

gastje13 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17:
Ruis is helaas nog altijd van dichtbij (<1,5m) goed zichtbaar op plasma (gebasseerd op de G10)
Het schijnt dat dit niet verbeterd is volgens de eerste reviews bij de G20.
Vervelend ja.. wie zit er nou 1,5 van een plasma van 42" of groter.. 8)7 non-issue dus.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
OK, na veel twijfelen en uitzoekwerk ben ik eruit.
Vandaag de G20 bij koopjeskampioen gereserveerd en deze zal ik morgen in Hoogeveen ophalen.
Het wordt de 42 inch en het lijkt me echt geweldig.
Heb een PS3 thuis staan en die heb ik nu aangesloten via een scartkabel op een 27" CRT scherm van Deawoo.
Had me bijna van de wijs laten brengen bij MM, omdat ik daar voor de eerste keer de G15 in actie zag, en dat zag er lelijk uit! Donker, slechte kleuren en sprong er helemaal niet uit vergeleken bij de rest.
Het enige wat er uitsprong was de Samsung LED, maar ale die was als enige ook aangesloten op een bluray de rest op een lelijk SD MediaMarkt promo filmpje.
Toen ik onlangs de G15 echt in actie zag, aangesloten op ook een bluray source zag het er echt fenomenaal uit. In deze zaak stond ook een Bravia tv, die had naar mijn gevoel bij stilstaande of zeer langzaam bewegende beelden wel een iets scherper, intensere beleving maar wanneer je wat actie zag of snel bewegende beelden was de Pana weer de baas.
Zal hem vooral gebruiken voor HD tv, PS3 gaming en streaming.
Jammer van de 200 uur 'inlopen' maar ach, in een nieuwe auto kan je ook niet direct voluit gaan.
Ik zal mijn bevindingen tzt hier posten en zal het topic in ieder geval in de gaten houden.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vyndrox schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:41:
OK, na veel twijfelen en uitzoekwerk ben ik eruit.
Vandaag de G20 bij koopjeskampioen gereserveerd en deze zal ik morgen in Hoogeveen ophalen.
Het wordt de 42 inch en het lijkt me echt geweldig.
Heb een PS3 thuis staan en die heb ik nu aangesloten via een scartkabel op een 27" CRT scherm van Deawoo.
Had me bijna van de wijs laten brengen bij MM, omdat ik daar voor de eerste keer de G15 in actie zag, en dat zag er lelijk uit! Donker, slechte kleuren en sprong er helemaal niet uit vergeleken bij de rest.
Het enige wat er uitsprong was de Samsung LED, maar ale die was als enige ook aangesloten op een bluray de rest op een lelijk SD MediaMarkt promo filmpje.
Toen ik onlangs de G15 echt in actie zag, aangesloten op ook een bluray source zag het er echt fenomenaal uit. In deze zaak stond ook een Bravia tv, die had naar mijn gevoel bij stilstaande of zeer langzaam bewegende beelden wel een iets scherper, intensere beleving maar wanneer je wat actie zag of snel bewegende beelden was de Pana weer de baas.
Zal hem vooral gebruiken voor HD tv, PS3 gaming en streaming.
Jammer van de 200 uur 'inlopen' maar ach, in een nieuwe auto kan je ook niet direct voluit gaan.
Ik zal mijn bevindingen tzt hier posten en zal het topic in ieder geval in de gaten houden.
Die 200 uur hoeft niet gedramatiseerd te worden. Het contrast op de helft zetten (zal net als de G10 op 30 zitten) en je kan gewoon gamen. Dat is sowieso mooier en beter voor je ogen. Als je geen risico wil nemen moet je af en toe even tussendoor zappen. De meeste games hebben al genoeg voorzorgsmaatregelen.
Je hoeft echt niet 200 uur naar testbeelden te kijken. HDMI-kabeltje halen van max. €15 a €20 en genieten van je PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
vyndrox schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:02:

Klopt, vandaag ook gebeld naar koopjeskampioen, werd inderdaad 1049 aangegeven.
Kan ik hem morgen voor 940 meenemen, dan is er een deal.
Blijven ze stug 1049 aanhouden dan wacht ik nog een paar weekjes.
Ik begrijp dat je inmiddels een deal hebt ;)
Wil je met ons delen welke prijs je bent overeengekomen? Mijn lokale dealer laat de prijzen afhangen van wat de concurrentie vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralalaa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:02:
[...]

S voor een zilverkleurige lijst.
Q1: Weet iemand of ook het 42"model TX-P42V20 in zilver wordt uitgebracht? Is het enige punt waarom mijn vriendin nog niet overtuigd is...
Q2: Het klopt toch dat er in 2010 geen 42" model wordt uitgebracht met 3d ondersteuning? Is hier een speciale reden voor (bv te kleine schermgrootte oid), of moet ik dan nog een jaar wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:08:
[...]

Q1: Weet iemand of ook het 42"model TX-P42V20 in zilver wordt uitgebracht? Is het enige punt waarom mijn vriendin nog niet overtuigd is...
Q2: Het klopt toch dat er in 2010 geen 42" model wordt uitgebracht met 3d ondersteuning? Is hier een speciale reden voor (bv te kleine schermgrootte oid), of moet ik dan nog een jaar wachten?
3D is dit jaar nieuw in tv toestellen. Je zult het daarom bij de meeste fabrikanten alleen in hun topmodellen terugvinden. Dat zijn meestal ook de wat grotere schermen. Wellicht dat je het volgend jaar in veel meer modellen terug gaat vinden.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
FaceDown schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:30:
[...]

Vervelend ja.. wie zit er nou 1,5 van een plasma van 42" of groter.. 8)7 non-issue dus.
Hoho, dat is wel heel kort door de bocht. Ten eerste is het iets wat mij ook meteen opviel bij het bekijken van een V10. Dus het is echt wel een issue.

Bovendien: Als je zo gaat redeneren (niet zichtbaar op normale kijkafstand, dus non-issue, terwijl het wel degelijk optreedt), dan kan je de meeste nadelen van LCD ook meteen wegwuiven als non-issue. inputlag is alleen een probleem met gamen, dus non-issue. Backlight bleeding zie je alleen bij volledig zwart scherm, dus non-issue. artefacts kan je vrijwel geheel wegpoetsen door de juiste instellingen te kiezen en zijn op normale kijkafstand niet te zien, dus non-issue. Motion resolution is bij de betere modellen lcd's ook in orde, dus non-issue. En zo kan ik nog wel even doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29:
[...]

Hoho, dat is wel heel kort door de bocht. Ten eerste is het iets wat mij ook meteen opviel bij het bekijken van een V10. Dus het is echt wel een issue.

Bovendien: Als je zo gaat redeneren (niet zichtbaar op normale kijkafstand, dus non-issue, terwijl het wel degelijk optreedt), dan kan je de meeste nadelen van LCD ook meteen wegwuiven als non-issue. inputlag is alleen een probleem met gamen, dus non-issue. Backlight bleeding zie je alleen bij volledig zwart scherm, dus non-issue. artefacts kan je vrijwel geheel wegpoetsen door de juiste instellingen te kiezen en zijn op normale kijkafstand niet te zien, dus non-issue. Motion resolution is bij de betere modellen lcd's ook in orde, dus non-issue. En zo kan ik nog wel even doorgaan
Misschien heb je een klein puntje. Het is natuurlijk beter als het helemaal niet aanwezig is. Alleen word je daarna zelf wat kort door de bocht (schijnt sinds Vancouver normaal te zijn) ;)

Input-lag (mits je gamer bent) en backlight bleeding onder normale kijkomstandigheden zijn wel degelijk een issue. Artefacts en motionresolution zijn model afhankelijk en niet te generaliseren als LCD probleem. Als die op een normale kijkafstand niet te zien zijn is het ook geen probleem. Kan je ze wel zien dan is dat natuurlijk een probleem.

Na 1,5 meter heb ik gewoon een schoon beeld zonder ruis. Ik zie het dan ook niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
Raymond schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29:

Wat moet ik me bij "plasma ruis" voorstellen?
Als ik ruis heb op een digitale foto dan is mijn foto niet zo scherp, of juist overdreven aangescherpt. Dat kan ik niet rijmen met de lovende kritieken van de beeldkwaliteit door eigenaren en reviewers.
Is het een soort film-ruis in out-of-focus vlakken? Zie je het ook in animatie films (met volkomen egale vlakken)?

En ja ik zal het binnenkort eens gaan ervaren als ik weer eens in de stad kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Blacklight-bleeding is natuurlijk niet iets wat je bij plasma treft. Iets soortgelijks bestaat wel, clouding.
Banding vind ik ook wel een probleem en zie je bij een aantal plasma's terug. Goede afstelling (prof. calibratie) helpt heel veel.

Geintje, je hebt met plasma ook wel nadelen maar die kun je het beste zelf beoordelen door zo'n paneel eens goed te bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Daneel op 16-03-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Moeilijk uit te leggen, maar sommige kleurcombinaties kan een plasma tv niet maken, en probeert dit te compenseren door de pixels heel snel van kleur te laten wisselen die hij wel kan maken. Het lijkt een beetje op een .GIF plaatje, het deel van het beeld waar de ruis ontstaat. Je moet het gewoon zien, en net als alles, niet iedereen zal dit weer even sterk waarnemen. En je ziet het niet meer vanaf een meter of anderhalf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:43:
[...]

Misschien heb je een klein puntje. Het is natuurlijk beter als het helemaal niet aanwezig is. Alleen word je daarna zelf wat kort door de bocht (schijnt sinds Vancouver normaal te zijn) ;)

Input-lag (mits je gamer bent) en backlight bleeding onder normale kijkomstandigheden zijn wel degelijk een issue. Artefacts en motionresolution zijn model afhankelijk en niet te generaliseren als LCD probleem. Als die op een normale kijkafstand niet te zien zijn is het ook geen probleem. Kan je ze wel zien dan is dat natuurlijk een probleem.

Na 1,5 meter heb ik gewoon een schoon beeld zonder ruis. Ik zie het dan ook niet als een probleem.
Precies. Als ik met m'n neus in de voeding van m'n tv ga hangen dan stinkt die behoorlijk. Echter zie ik het niet als nadeel dat mijn tv stinkt want doorgaans zit ik niet met m'n neus in de voeding.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

howhow nu komen de lcd fanboys, de nadelen van plasma noemen haha.
geloof me dat zij er stuk minder dan een lcd, zo teken plaatje is niet om aan tezien(mijn mening).

iedere techniek heeft wel wat, maar volgens mij wint plasma op alle onderdelen van een lcd scherm als je ze zou vergelijken

ik ken ook niemand die met zen neus op het scherm gaat hangen voor ruis te kunnen zien, beetje dom dus.
was de g20 niet juist verbeterd met ruis?

iemand die de 50''g20 al ergens tekoop heeft zien staan? hoop dat die snel komt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hier het resultaat van mijn e-mail richting Panasonic:
Beste heer ...,

Panasonic Home Service wordt uitsluitend aangeboden in de garantieperiode van twee jaar vanaf datum van aankoop. Deze Home Service geldt alleen voor tv's welke door Panasonic op de Nederlandse markt zijn gebracht.

Bij een eventuele storing wordt dit aan de hand van het serienummer gecontroleerd. Of de genoemde webwinkels tv's verkopen die door Panasoncic Nederland zijn geleverd kunt u het beste bij deze dealers zelf navragen.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre
Koopjeskampioen geeft zelf aan Panasonic dealer te zijn, alleen vind ik het wel een beetje vreemd dat elke winkel de televisie pas eind april verwacht en Koopjeskampioen deze al kan leveren. Wellicht kan iemand die zijn G20 al binnen heeft het serieunummer eens bij Panasonic laten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Ik heb de G20 wel gezien bij Panasonic maar ik was meer gefocused op de VT20. Bij de VT20 is mij geen ruis opgevallen in elk geval. Ook geen bleeding, banding, Image Retention of clouding trouwens :)
Maar ik ben daar niet uitgebreid gaan zitten testen. Daar was ook de gelegenheid niet voor.

Er stonden daar ook een aantal LED-LCD's. Uiteraard in de kleinere (<50") maten en die gaven ook een mooi beeld. Persoonlijk vond ik de plasma's een nog mooier en vooral natuurlijker beeld geven. Het beeld van plasma was bij rustiger aan mijn ogen, maar de LED-LCD's zijn ook geen straf om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Iemand tips waar de 42G20 in 'het echt' is te bewonderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Daneel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:14:
Ik heb de G20 wel gezien bij Panasonic maar ik was meer gefocused op de VT20. Bij de VT20 is mij geen ruis opgevallen in elk geval. Ook geen bleeding, banding, Image Retention of clouding trouwens :)
Maar ik ben daar niet uitgebreid gaan zitten testen. Daar was ook de gelegenheid niet voor.

Er stonden daar ook een aantal LED-LCD's. Uiteraard in de kleinere (<50") maten en die gaven ook een mooi beeld. Persoonlijk vond ik de plasma's een nog mooier en vooral natuurlijker beeld geven. Het beeld van plasma was bij rustiger aan mijn ogen, maar de LED-LCD's zijn ook geen straf om naar te kijken.
Welke shop heeft een VT20 dan al in de showroom?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

De 42G20 heeft de interessante eigenschap om standaard elke 30 minuten nadat je hem op standby zet te gaan zoeken naar softwareupdates. Je hoort hem dan een paar keer klikken, iets dat best raar is als je niet weet wat het is. Gelukkig is het ook gewoon uit te zetten in het menu.

Maar goed, hij kwam zojuist wel aanzetten met een softwareupdate. Het werkt dus wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 42G20 hangt in Nijmegen bij Hifi Centre Video op de Bloemerstraat 109-123
En daar zeiden ze dat de 50v20 over 2 weken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:45:
[...]

Welke shop heeft een VT20 dan al in de showroom?
hij was in den bosch bij het kantoor van panasonic. daar heeft hij deze tv kunnen bewonderen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Klopt, ik was bij de "3D Sneak preview" van Panasonic, bij Panasonic in Den Bosch.
In de zaal, waar de preview werd gegeven, hingen volgens mij alle 2009 en 2010 modellen die Panasonic leverde, levert en gaat leveren.
Daar heb ik uitgebreid naar de VT20 gekeken (een 50" versie) in 3D en 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op de site van panasonic kan je je alsnog aanmelden voor een 3D preview. Die wordt 19 maart gegeven. Is misschien ook wel leuk om te doen, voor de mensen die graag de tv willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:08:
[...]

Ik heb prijslijsten gezien met een 42" VT20 die later dit jaar (september) uit moet komen. Prijs nog niet bekend.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen shop. Bij Panasonic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Voor degene die het nog niet gezien hadden, of er niet aan gedacht hebben, hier een link naar de Nederlandse handleiding van de G20 (alle modellen):

http://tda.panasonic-euro.../OI/835676/TQB0E0904B.pdf

Opnemen op de HDD kan helaas alleen digitaal, dus niet vanaf de coax aansluiting. Ik vroeg me echter af of het mogelijk is om vanaf HDMI op te nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 17-03-2010 13:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Even een update van mijn kant, heb afgelopen 2 dagen e-mail contact gehad met www.plasmavisie.nl waar de nieuwe modellen ook op staan. Ze geven aan panasonic dealer te zijn, maar op vragen of ze ook echt Nederlands modellen leveren met aan huis en pixel garantie geven ze niet direct antwoord en proberen ze de vraag te ontwijken. Advies oppassen dus bij deze winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
@Grrrrrene: Stonden er op die prijslijst ook grotere maten dan 50" (en kleiner dan 65")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:51:

Opnemen op de HDD kan helaas alleen digitaal, dus niet vanaf de coax aansluiting. Ik vroeg me echter af of het mogelijk is om vanaf HDMI op te nemen.
Dat maakt het dan een behoorlijk nutteloze feature. Toch maar een schotel kopen of naar een Ziggo / Caiway gebied verhuizen?

Waarom jouw vraag of je vanaf HDMI kunt opnemen? Wil je je coax via blu-ray naar HDMI omzetten?
Ben bang dat het niet werkt maar het wordt mij niet duidelijk uit de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TianB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:40:
[...]

Dat maakt het dan een behoorlijk nutteloze feature. Toch maar een schotel kopen of naar een Ziggo / Caiway gebied verhuizen?

Waarom jouw vraag of je vanaf HDMI kunt opnemen? Wil je je coax via blu-ray naar HDMI omzetten?
Ben bang dat het niet werkt maar het wordt mij niet duidelijk uit de handleiding.
Hehe, nee, ik ben de mogelijkheden aan het kijken om op te nemen. Om een lang verhaal kort te maken:

Ik krijg ergens dit jaar glasvezel en krijg dan een analoog signaal en een IPTV signaal. Het IPTV signaal wordt uiteraard door een kastje verwerkt en vervolgens via HDMI aangesloten. In feite heb ik dan twee 'tuners': een digitale via HDMI en een analoge. Op dit moment hebben de aanbieders nog geen decoder met HDD. Ik zit er daarom aan te denken om een HD recorder (analoog) te kopen. Maar indien het mogelijk was geweest om met de TV zelf analoog op te nemen, dan was dat mooi geweest, want dan kan ik analoog openemen en digitaal kijken (via HDMI dus) en dan had ik geen recorder hoeven te kopen, maar alleen een externe HDD.

Op dit moment is de aanbieder ook bezig met de mogelijkheid tot een DVB-C signaal ZONDER ENCRYPTIE! Hopelijk gaat dit door, dat zou namelijk te gek zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Luuk1983 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:51:
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovenaan dit topic staan verschillende types. maar nou staat er TX-P42G20, TX-P46G20 en TC-P50G20. vanwaar die C ipv een X bij het 50" model? of is dit een typ fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Ook ik ontvang IPTV middels een settopbox (Animo A130) welke is aangesloten op de HDMI poort van de TV. Het is mij duidelijk dat digitale TV opnemen mogelijk mits er gebruik word gemaakt van de ingebouwde CI+ tuner.

Graag zou ik willen weten of er in de opnamen configuratie de mogelijkheid bestaat de opnamen bron te veranderen, door bijvoorbeeld HDMI1,2,3, e.t.c te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

flipmans schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:12:
Ook ik ontvang IPTV middels een settopbox (Animo A130) welke is aangesloten op de HDMI poort van de TV. Het is mij duidelijk dat digitale TV opnemen mogelijk mits er gebruik word gemaakt van de ingebouwde CI+ tuner.

Graag zou ik willen weten of er in de opnamen configuratie de mogelijkheid bestaat de opnamen bron te veranderen, door bijvoorbeeld HDMI1,2,3, e.t.c te selecteren?
Nope. Je kunt alleen de DVB kanalen opnemen, meer niet. Je kunt verder de tijd instellen en aangeven of je een herinnering wilt van de guide, opnemen op USB of opnemen op een externe recorder. Ik neem aan dat dat met de Viera Link van Panasonic werkt met hun eigen HDD recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Dan zijn UPC klanten dus voor de zoveelste keer de sjaak, tenzij de Opta eindelijks gaat meppen die kant op ipv lief vragen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Iemand die de G20 al ingespeeld gezien heeft? Dat zou blijkbaar een PAK verschil moeten maken met een niet ingespeeld (nee ik ben er nog niet uit of ik nu voor een gebruikte pio of een pana ga :p) Hoe zit het met de fosfortrailing op dit beestje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik zit al enige tijd te wachten tot de (duurdere) 2010 modellen beschikbaar komen. Aanvankelijk keek ik alleen naar de nieuwe Sony's maar nu begin ik steeds meer te neigen naar een pana plasma :)

Als ik de vergelijkingssheet op panasonic.net bekijk kan ik niet zo snel verschil ontdekken tussen de G en de V serie (qua specs). De G serie heeft voor mij als voordeel dat er een 46" models (voor mij de uiterste maat, 50" wordt toch wat te veel).

Waar zitten nu de verschillen tussen G en de V series?

edit: op het web ondertussen kunnen achterhalen (was een quote van t.net :) ) dat er wel degelijk (feature) verschillen tussen de G en de V serie zijn (wel logisch) ondanks dat het op pana set niet zo snel naar voren komt.

[ Voor 18% gewijzigd door lintweaker op 17-03-2010 20:09 . Reden: verschillen ondertussen gevonden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Daneel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:38:
Klopt, ik was bij de "3D Sneak preview" van Panasonic, bij Panasonic in Den Bosch.
In de zaal, waar de preview werd gegeven, hingen volgens mij alle 2009 en 2010 modellen die Panasonic leverde, levert en gaat leveren.
Daar heb ik uitgebreid naar de VT20 gekeken (een 50" versie) in 3D en 2D.
Heb je ook de 3D demo op die 103 inch gezien?

* Alfisti was aardig onder de indruk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daneel schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:23:
@Grrrrrene: Stonden er op die prijslijst ook grotere maten dan 50" (en kleiner dan 65")?
Nee, helaas. Hoewel 50" groot genoeg is voor mijn thuissituatie snap ik niet waarom het met zulke grote stappen moet: 42" / 50" / 65".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Bacspin schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Dan zijn UPC klanten dus voor de zoveelste keer de sjaak, tenzij de Opta eindelijks gaat meppen die kant op ipv lief vragen :(
Hoezo?? bestel de DVR, dat werkt echt beter dan welke andere oplossing dan ook..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
M@cer schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:28:

Hoezo?? bestel de DVR, dat werkt echt beter dan welke andere oplossing dan ook..
Dat zou kunnen, maar ik vind een losse DVR bepaald geen ideale oplossing:

- geen integratie met de user interface van de TV
- alleen te verkrijgen in combinatie met een veel te duur (en uitgebreid) zenderpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in Den Bosch bij onze Panasonic vrienden geweest en was zeer onder de indruk van het geheel, en met name de 3D ervaring. Had al eerder bij Sony in januari 3D mogen zien, maar bij Pana was het toch net iets beter, en het design van de VT20 vind ik ook mooier dan die van Sony.
Ik heb een Shimmering Bronze vermoeden dat mijn vakantiegeld dit jaar niet op gaat aan vakantie, maar meehelpt die mooie 50" 3DTV in huis te halen... Als ik hem voor 2000 kan krijgen met 4 brilletjes ren ik naar de winkel... (ja, ik weet dat de adviesprijs 2399 is, ik hoop dat een internetwinkel hem wel voor die 2000 kan leveren)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Aan digitale TV ontkom je toch niet wanneer je een Plasma/LCD hebt. En de DVR starter is een tientje per maand itt de standaard versie voor 4,50..

De integratie met de tv vindt ik ook niet belangrijk. Het enige wat mijn tv hoeft te doen is beeld weergegeven, de enige knoppen die ik gebruik zijn aan/uit en wanneer nodig de keuze voor videokanaal. De rest wordt geregeld door de overige apparatuur (Receiver voor geluid,Mediabox voor tv en Popcorn Hour voor de Mediabestanden).

Ik vind het eigenlijk ook jammer dat er boxen op de G20 zitten, heb nu de Panasonic TH-42PWD7 en dat is eigenlijk niet meer dan een monitor, maar wel met geweldig beeld (Jammer genoeg SD, daarom wil ik nu naar de G20)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Wat is alweer de releasedate voor de vt20? Ik dacht dat ie toch iets duurder als 2300 advies werd? Meer naar de 2500 toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v20 eind mei? NEE!!!!!! te lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:48
sparda schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:17:
Wat is alweer de releasedate voor de vt20? Ik dacht dat ie toch iets duurder als 2300 advies werd? Meer naar de 2500 toe...
Relaesedate voor de P50VT20 eind april, met een adviesprijs van € 2.399,=
Dit is mij medegedeeld tijdens de sneak in Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je moet er dan goed vroeg bij zijn, in Amerika waren ze binnen een week uitverkocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
Laten we hopen dat Panasonic voldoende exemplaren besteld heeft... Het zou idd wel jammer zijn als de tv's niet binnen één week zijn uitverkocht. En een beetje een belediging, aan het adres van de inkoper, waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Bhue de eerste berichten op AVS doen blijken dat ie met alle opties af nog eeninput lag van rond de 35 haalt... So far for 3D-gaming? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
35ms is zeker nog te overzien hoor. Gezien de gemiddelde Sony LCD >40 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:19:
35ms is zeker nog te overzien hoor. Gezien de gemiddelde Sony LCD >40 zit.
en dan is die 35ms van de pana schijnbaar ook nog met 3d gaming gemeten, erg goed dus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
virtualJac schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:08:
Hier het resultaat van mijn e-mail richting Panasonic:

[Beste heer ...,

Panasonic Home Service wordt uitsluitend aangeboden in de garantieperiode van twee jaar vanaf datum van aankoop. Deze Home Service geldt alleen voor tv's welke door Panasonic op de Nederlandse markt zijn gebracht.

Bij een eventuele storing wordt dit aan de hand van het serienummer gecontroleerd. Of de genoemde webwinkels tv's verkopen die door Panasoncic Nederland zijn geleverd kunt u het beste bij deze dealers zelf navragen.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre]
Ik heb er nog eens op doorgevraagd en krijg antwoord van Panasonic NL dat het niet mogelijk is om op voorhand te controleren of een model door hen is geleverd. Dus geen certificaten of stickers op de doos waar je wat mee kunt.

Als een dealer een "NL model" verkoopt dat door Panasonic NL niet als NL model wordt erkend, dan zal diezelfde dealer ook wel moeilijk doen over het terugnemen van dit model.
Kortom: koop alleen bij een dealer die een goeie naam te verliezen heeft.

Ben er trouwens niet heel bang voor dat men liegt over de herkomst van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik ga bij de lokale Expert eens praten of ze er een kunnen reserveren en die kant op kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
TianB schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:00:
[...]

Als een dealer een "NL model" verkoopt dat door Panasonic NL niet als NL model wordt erkend, dan zal diezelfde dealer ook wel moeilijk doen over het terugnemen van dit model.
Kortom: koop alleen bij een dealer die een goeie naam te verliezen heeft.

Ben er trouwens niet heel bang voor dat men liegt over de herkomst van de TV.
Ik koop het gewoon bij de goedkoopste goede dealer en niet bij een officiele panasonic dealer want als het erop aan komt doet een BCC of MM soms zelfs moeilijker. Ten tweede moeten deze grote zaken ook nog eens al het personeel betalen ... Ik ga liever naar een speciaal zaak die er 350 euro onder zit kwa prijs en een betere service verlenen dan te geloven in allerlei praatjes van snelle verkopers.

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 18-03-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

freedzed6 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Ik koop het gewoon bij de goedkoopste goede dealer en niet bij een officiele panasonic dealer want als het erop aan komt doet een BCC of MM soms zelfs moeilijker. Ten tweede moeten deze grote zaken ook nog eens al het personeel betalen ... Ik ga liever naar een speciaal zaak die er 350 euro onder zit kwa prijs en een betere service verlenen dan te geloven in allerlei praatjes van snelle verkopers.
Als je bij een dealer koopt heb je met de MM/BCC niets meer te maken. Daarnaast is het mij tot nu toe twee keer prima gelukt een mooie prijs voor elkaar te krijgen bij een MediaMarkt. Zelfs onder de gangbare internetprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vaak als je gewoon een tijdje in gesprek gaat met een verkoper in een speciaalzaak dan loop je met dezelfde prijs weg als de gemiddelde webwinkel (miss incl verzendkosten wel). Ook is het mij en me schoonvader zelfs gelukt onder de laagste prijs van de webwinkel te komen voor zijn 46" LCD en incl. een goede HDMI-kabel + goede optische kabel.

Dit is misschien eerder uitzondering dan regel, maar ik heb tot nu toe altijd een goede prijs kunnen krijgen in een winkel waar de prijs 'op het kaartje' een stuk hoger was dan die van webwinkels. Het gaat om je benadering en je instelling.

Ik vind het persoonlijk belangrijk om duurdere producten bij een gerenomeerde winkel te krijgen, waar ik heen kan om eventueel garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Toch, als ik zo de adviesprijzen bekijk (1899 voor de 50V20, 2399 voor de 50VT20), dan vind ik dat verschil eigenlijk best wel groot. Dat had ik naar aanleiding van eerdere berichten niet zo verwacht. Ik snap dat je natuurlijk 3D+2 brilletjes erbij krijgt, maar €500 is best veel (ook al wordt dat misschien €400 winkelprijsverschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Raymond schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:18:
Toch, als ik zo de adviesprijzen bekijk (1899 voor de 50V20, 2399 voor de 50VT20), dan vind ik dat verschil eigenlijk best wel groot. Dat had ik naar aanleiding van eerdere berichten niet zo verwacht. Ik snap dat je natuurlijk 3D+2 brilletjes erbij krijgt, maar €500 is best veel (ook al wordt dat misschien €400 winkelprijsverschil)
Ergens vind ik het ook wel weer meevallen: de brilletjes zijn ongeveer 100 euro per stuk. Dan hou je een verschil van 200 a 300 euro over. Het paneel van de VT is geavanceerder dan de panelen van de andere modellen en dat kost samen met extra electronica voor 3D natuurlijk ook gewoon extra. En daarnaast betaal je gewoon meer omdat het 'nieuw' is en nog niet zoveel fabrikanten 3D TV's hebben. En in dat licht vind ik het allemaal best wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Luuk1983 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:55:
[...]
....de brilletjes zijn ongeveer 100 euro per stuk.
Die zijn natuurlijk qua fabricagekosten helemaal geen 100 euro per stuk maar gewoon €10,- (en dat is waarschijnlijk al te veel). Maar zo kan Panasonic voorlopig de hogere prijs van een VTxx TV beter rechtvaardigen.

Panasonic levert gewoon een product wat door de "early adaptors" graag voor een premium gekocht wordt en de extra prijs heeft (nou ok dan vrijwel-) niets met de gebruikte onderdelen te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door immetjes op 18-03-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ruward schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:48:
[...]

Die zijn natuurlijk qua fabricagekosten helemaal geen 100 euro per stuk maar gewoon €10,- (en dat is waarschijnlijk al te veel). Maar zo kan Panasonic voorlopig de hogere prijs van een VTxx TV beter rechtvaardigen.
Dat maakt niet uit. Voor jou als consument vertegenwoordigen die brilletjes gewoon een waarde van 200 euro. Bedoel, de fabricagekosten van de TV's zijn toch ook veel lager dan wat je betaald. Je moet daarom altijd gewoon vergelijken met de prijs die jij als consument betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruward schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:48:
[...]

Die zijn natuurlijk qua fabricagekosten helemaal geen 100 euro per stuk maar gewoon €10,- (en dat is waarschijnlijk al te veel).
Bron?
Maar zo kan Panasonic voorlopig de hogere prijs van een VTxx TV beter rechtvaardigen.

Panasonic levert gewoon een product wat door de "early adaptors" graag voor een premium gekocht wordt en de extra prijs heeft (nou ok dan vrijwel-) niets met de gebruikte onderdelen te maken.
Kun je dat ook nog onderbouwen of is dit een onderbuikgevoel? Panasonic levert 2 setjes brilletjes waarvan ik (zonder bron) weiger te geloven dat ze 10 euro/stuk kosten, Bovendien heeft de VT20 snellere fosfors dan de V20 of lager modellen, wat zorgt voor betere 3D- en 2D-beelden. Zoiets is natuurlijk een nieuwe techniek die terugverdiend moet worden met de VT20. Of het voor jou de meerprijs waard is moet je zelf bepalen, maar de nieuwste technieken kosten nu eenmaal geld, omdat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.

Er is genoeg concurrentie op de 3D-markt om Panasonic aan te sporen de prijzen concurrerend te houden. Panasonic zou wel gek zijn als ze Sony/Samsung weg laten lopen met de 3D-markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met Grrrrene. Nieuwe technieken kosten eenmaal geld en alle fabrikanten willen deze kosten zo snel mogelijk terugverdienen. Dat de brilletjes 10,- euro per stuk kosten geloof ik ook niet echt. Dat de brillen 100,- euro kosten geloof ik ook niet, maar tussen de 50 a 100 euro zullen ze zeker kosten.

Ik vergelijk de introductie van deze 3D TV's en hun prijzen met een nieuwe auto met nieuw technologie. Hoe meer gadgets en nieuwigheden op de auto des te duurder de auto is. Vroeger was een auto zonder airbags een stuk goedkoper dan een auto met airbags. Zo is een TV zonder 3D functie een stuk goedkoper dan de televisies met 3D techniek.

Dat merken onderling elkaar de haren uit het hoofd trekken om de meeste verkopen is logisch. Ze willen immers allen zo snel mogelijk de kosten terugverdienen. De prijzen zullen uiteindelijk zakken, maar dat komt ook door enerzijds dat de kosten terugverdiend gaan worden en anderzijds om mee te gaan in de markt.

Er spelen dus wel meer factoren mee om een prijs te bepalen dan enkel de inkoopprijs. Er moet ook onderhuids gekeken worden, maar ook op het gebied van marketing en budget moet gekeken worden om een juiste prijs te bepalen. En zo doet Panasonic dit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Het wordt een ietsje off-topic nu:
Grrrrrene schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:54:
[...]

Bron?

[...]
Kun je dat ook nog onderbouwen of is dit een onderbuikgevoel? Panasonic levert 2 setjes brilletjes waarvan ik (zonder bron) weiger te geloven dat ze 10 euro/stuk kosten, Bovendien heeft de VT20 snellere fosfors dan de V20 of lager modellen, wat zorgt voor betere 3D- en 2D-beelden. Zoiets is natuurlijk een nieuwe techniek die terugverdiend moet worden met de VT20. Of het voor jou de meerprijs waard is moet je zelf bepalen, maar de nieuwste technieken kosten nu eenmaal geld, omdat de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden.

Er is genoeg concurrentie op de 3D-markt om Panasonic aan te sporen de prijzen concurrerend te houden. Panasonic zou wel gek zijn als ze Sony/Samsung weg laten lopen met de 3D-markt :)
Dat kan ik niet onderbouwen natuurlijk omdat dit soort informatie nogal concurrentie gevoelig is. Als ik jouw verhaal lees bedoelen we precies hetzelfde. Als je ziet hoe de prijs van willekeurige elektronica binnen een paar jaar keldert weet je gewoon dat de eerste batch ook niet veel duurder is geweest om te maken. Als je dan ook nog ziet dat concurrenten het later namaken voor een fractie van de prijs dan moet het meeste deel (niet alles want er is waarschijnlijk kwaliteitsverschil) van de prijs gebruikt worden om R&D kosten en een goeie winst uit te financieren. Begrijp me niet verkeerd hoor, dat is niet fout of zo.

Dat is bij deze 3D brillen niet anders. Je zult er gewoon van op kijken hoe goedkoop dit soort zaken en masse voor weinig gemaakt kunnen worden als alleen materiaal en fabricage kosten worden meegerekend.

Ik ben het met Luuk1983 @15.51 ook wel eens en ik vind best dat zoiets nieuws als een 3D tv momenteel best wel 25% meer mag kosten dan een klassiek 2D tv. Of die snellere fosfor en 3D elektronica die 25% in de vorm van materiaal en fabricage kosten echt rechtvaardigt is een ander verhaal. Ik denk dat de verschillen met 2D tv ook snel kleiner zullen worden en uiteindelijk kun je waarschijnlijk alleen maar 3D TV's kopen voor minder geld dan een 2D TV nu (probeer maar eens een nieuwe zwart-wit tv te kopen).
tvinformatie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:58:
Ik ben het met Grrrrene. Nieuwe technieken kosten eenmaal geld en alle fabrikanten willen deze kosten zo snel mogelijk terugverdienen. Dat de brilletjes 10,- euro per stuk kosten geloof ik ook niet echt. Dat de brillen 100,- euro kosten geloof ik ook niet, maar tussen de 50 a 100 euro zullen ze zeker kosten.
[...]
Het zal best wel tussen €50 en €100, maar dat is incl. R&D kosten en een goeie winstmarge. Voor de rest eens met je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me goed advies geven a.u.b.? Ik overweeg voor mijn ouders de panasonic P50V20 aan te kopen. Probleem is dat ik dit toestel op de Belgische site van Panasonic (nog) niet kan terug vinden. Wel op de Nederlandse site. Bij ons (België) kan ik wel de P50VT20 terug vinden. Voor mijn ouders is 3D functionaliteit niet belangrijk. Wel wil ik dat de 2D (en HD) uitzendingen zo perfect mogelijk worden weergegeven (Satelliet). Nu lees ik hier en daar dat de 2D weergave van de P50VT20 nog beter zou zijn dan de 2D weergave van de P50V20. Wat zouden jullie me aanraden. Dus toch de P50VT20 aankopen (ondanks de 3D mogelijkheden niet zullen worden gebruikt) of is de kwaliteit van de P50V20 meer dan voldoende.

Ook zijn de prijzen in Nederland goedkoper dan in België. Verder lees ik hier en daar dat de garantie in Nederland beter zou zijn dan bij ons (blijkbaar zou het toestel bij één dode pixel in het center van het scherm binnen de garantie worden omgeruild, in België kan ik hierover niets terug vinden). Kan ik als Belg van deze garantie gebruik maken als ik het toestel in Nederland aankoop?

Alle goeie raad welkom. Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Piet.

PS mijn ouders vieren op 10 april hun 50ste huwelijksverjaardag. Bestaat de kans dat ik tegen dan deze toestellen effectief zal kunnen aankopen, of zal de release sowieso later zijn? Bij navraag in verschillende winkels in België doet men zeer onduidelijk over het tijdstip van beschikbaarheid van de P50VT20. De P50V20 is bij de meesten (nog) onbekend en zal dus, vrees ik, hier in België nog niet snel op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij wordt in dit topic regelmatig verwezen naar Belgische webshops waar nu al toestellen te koop zijn en die ook hele lage prijzen hanteren.

Verder: Ik denk dat je heel gelukkig gaat worden met een V20. De VT20 is idd beter, maar kost ook flink meer. Volgens mij is de V20 ook eerder leverbaar. D'r zijn ook al genoeg mensen in dit topic die de G20 hebben gekocht en daar ook al heel tevreden mee zijn. Met een 50" panasonic plasma uit het 2010 gamma, of het nu een G V of VT is, zal je heel tevreden zijn.

Edit:
Was dit al gespot?
http://www.coolsound.nl/p...20_plasma_televisie_brons

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 18-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
De V20 komt later dan de VT20 (volgens Panasonic, tijdens hun presentatie). De VT20 zou in de 2e helft van april in de winkels moeten liggen (of staan) en de V20 eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik vroeg mij af waarom het verschil tussen de g20 uit België en de g20 uit Nederland zo groot is? Het zijn precies dezelfde tv's met een andere serienummer, maar als ik naar de 46 inch kijk is een uit België geïmporteerde 1000 euro en een uit Nederland 1250 euro :? . Misschien ligt het er toevallig aan dat de websites die de Nederlandse hebben gewoon duur zijn en die met de Belgische goedkoop :P .

Want ik wil eigenlijk weten of ik kan verwachten dat zodra de g20 bij wat meer winkels beschikbaar is of ik dan een 46 inch voor ongeveer 1000 euro, wat mijn budget is, kan scoren :9~ . Anders kan ik de g20 alvast afschrijven en hoef ik daar niet meer op te wachten. Is het trouwens sowieso handig om de komende weken te wachten nu onder andere Panasonic en Samsung met nieuwe modellen komen(ivm met de prijzen van oude modellen of zijn deze nu al in de loop van tijd zo gezakt dat dit geen invloed zal hebben)? Ik volg de markt van de tv's nooit zo nauw dus ik heb geen ervaring met hoe de prijs veranderd met dit soort grote ontwikkelingen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Deze namiddag eens binnen geweest in deze winkel gezien ik er amper 10 minuutjes rijden vandaan woon. Bedankt voor de uitleg. Misschien was jij het wel? ;-) Knap toestel die G20
Pagina: 1 ... 10 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.