Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Volgens mij had Baviaan hem van Bestekeus, import uit België dus.mrc16 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:29:
Edit, al gevonden. Check wel even het serienummer of je een echte te pakken heb? Aangezien t model nog niet leverbaar is bij de fatsoenlijke winkels. Dit kun je doen door:
Ja, Bestekeus. Het Europeese model. Ik had Panasonic gebeld hoe dat zit met de garantie en die geldt ook gewoon voor Nederland. Hopelijk heb ik die nooit nodig, maar toch.BeF-Bacchus schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:41:
[...]
Volgens mij had Baviaan hem van Bestekeus, import uit België dus.
Ondertussen heb ik hem uitgepakt en tijdelijk op een kastje neergezet, erg mooi. Mijn Caiway CI+ cam werkt perfect, mijn USB Harddisk ook. Opnemen doet hij gewoon in HD.
Nu eerst maar eens ophangen en de kleuren afstellen, die zien er inderdaad "very dim" uit, standaard.
Ja, maar je mist wel de Home-service en de pixel policy 100%. Andere merken zijn hier makkelijk in, maar qua garantie heeft Pansonic duidelijke voorkeuren. Zie je je zelf al slepen naar Den Bosch. Wil niet zeggen dat ie kapot gaat. Een week wachten en je had m in een fatsoenlijke winkel kunnen halen voor een zeer goeie prijs. Maar iedereen moet zo zijn eigen keus maken.baviaan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:22:
[...]
Het Europeese model. Ik had Panasonic gebeld hoe dat zit met de garantie en die geldt ook gewoon voor Nederland. Hopelijk heb ik die nooit nodig, maar toch.
[ Voor 14% gewijzigd door WidgetTWW op 11-03-2010 13:29 ]
Klopt ja. Maar mijn televisie was NU defect en mijn peuters willen heel graag Bob de Bouwer kijken. En ik verwacht niet dat iedereen hier familie in Belgie heeft als backup.mrc16 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:28:
[...]
Ja, maar je mist wel de Home-service en de pixel policy 100%. Andere merken zijn hier makkelijk in, maar qua garantie heeft Pansonic duidelijke voorkeuren. Zie je je zelf al slepen naar Den Bosch. Wil niet zeggen dat ie kapot gaat. Een week wachten en je had m in een fatsoenlijke winkel kunnen halen voor een zeer goeie prijs. Maar iedereen moet zo zijn eigen keus maken.
Dat wel wel meevallen, het zou redelijk schandalig zijn als Panasonic geen service verleent omdat het toestel uit Belgie komt. Ik verwacht ook niet dat dat het geval zal zijn. Als het toestel zou grijze import uit China was, was het een ander verhaal geweest.mrc16 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:28:
[...]
Ja, maar je mist wel de Home-service en de pixel policy 100%. Andere merken zijn hier makkelijk in, maar qua garantie heeft Pansonic duidelijke voorkeuren. Zie je je zelf al slepen naar Den Bosch. Wil niet zeggen dat ie kapot gaat. Een week wachten en je had m in een fatsoenlijke winkel kunnen halen voor een zeer goeie prijs. Maar iedereen moet zo zijn eigen keus maken.
Groetjes, FaceDown.
Ze verlenen wel de service, maar in mindere mate. Apparaat word gewoon netjes gemaakt. Maar niet op locatie. Gaat er een pixel kapot, jammer. Had je m maar bij een Certified dealer moeten kopen.FaceDown schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:58:
[...]
Dat wel wel meevallen, het zou redelijk schandalig zijn als Panasonic geen service verleent omdat het toestel uit Belgie komt. Ik verwacht ook niet dat dat het geval zal zijn. Als het toestel zou grijze import uit China was, was het een ander verhaal geweest.
Verwijderd
Maar de v20 heeft toch ook 3D in huis ? Of is dat alleen voor de VT20 weg gelegd.
Edit: Omdat ik op de Panasonic site het er niet bij zag staan. En bij de openings post van dit topic wel
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 14:37 . Reden: Te vroeg verzonden ]
http://www.hdtvnieuws.nl/...ma-lcd-led-hdtv-20100310/
http://www.hdtvnieuws.nl/...pdp-plasma-hdtv-20100310/
Ik lees dus dat Panasonic een 100% pixel garantie geeft, maar dat je dan wel bij een certified dealer moet kopen. Echter zie ik volgens mij geen webshops tussen die dealers staan. Betekent dat dat je hem toch het beste in de gewone winkel kunt kopen voor die 100% zekerheid?
Op de Panasonic site staat:
"De Panasonic Experience Stores staan voor kwaliteit en vertrouwen. Dit uit zich nadrukkelijk in onze garantievoorwaarden. Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy. Gedurende de gehele garantieperiode wordt uw tv kosteloos bij u thuis gerepareerd. € 0,- reparatiekosten, € 0,- voorrijkosten, € 0,- uurloon, 100% zekerheid."
Geldt hierbij die 100% pixelgarantie ook alleen gedurende die 2 jaar? Vind ik op zich al vrij netjes...
Als het goed is alleen de VT20/25.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:
Misschien domme oprmerking hoor.
Maar de v20 heeft toch ook 3D in huis ? Of is dat alleen voor de VT20 weg gelegd.
Verwijderd
Doet ie dit alleen als je ook daadwerkelijk naar dat kanaal aan het kijken bent? Of kan ie dit ook als de tv in standby staat (zodat je dus kan inprogrammeren als je niet thuis bent) of als je bijv naar een andere bron (bijv bluray) aan het kijken bent? In dat geval is een externe PVR dus overbodig!baviaan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:22:
[...]
Mijn Caiway CI+ cam werkt perfect, mijn USB Harddisk ook. Opnemen doet hij gewoon in HD.
Ik heb het even voor je geprobeerd: werkt ook als de tv in standby staat. Als hij aan het opnemen is kun je niet van zender switchen (niet zo raar) maar je kunt wel een andere HDMI bron gebruiken. De gids werkt ook uitstekend overigens.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:35:
[...]
Doet ie dit alleen als je ook daadwerkelijk naar dat kanaal aan het kijken bent? Of kan ie dit ook als de tv in standby staat (zodat je dus kan inprogrammeren als je niet thuis bent) of als je bijv naar een andere bron (bijv bluray) aan het kijken bent? In dat geval is een externe PVR dus overbodig!
Verwijderd
Awel.. niet dat ik pérse de 3D wil hebben.. Bedoel leuk als het erop zit maar echt een eis nee
Denk dat de V20 mooie alternatief is tov de V10 die bijna niet te pakken te krijgen is meer.. en. als ie dat wel is praktisch net zo duur is als deze V20
Lijkt me de keuze als koper toch wel simpel...
Waarom ouder model nemen als nieuwe model net zo goed (beter) is en zelfs goedkoper.
Verwijderd
Dat is mooi nieuws!baviaan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:46:
[...]
Ik heb het even voor je geprobeerd: werkt ook als de tv in standby staat. Als hij aan het opnemen is kun je niet van zender switchen (niet zo raar) maar je kunt wel een andere HDMI bron gebruiken. De gids werkt ook uitstekend overigens.
Thanks voor het snelle testen.
Meestal neem je op als je niet thuis bent, dus als je de TV in stand by laat staan kan je dus opnemen?baviaan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:46:
Ik heb het even voor je geprobeerd: werkt ook als de tv in standby staat. Als hij aan het opnemen is kun je niet van zender switchen (niet zo raar) maar je kunt wel een andere HDMI bron gebruiken. De gids werkt ook uitstekend overigens.
Maar het zou wel betekenen dat ik van de analoge tuner kan opnemen terwijl ik via de digitale decoder (via HDMI) TV kijk. Dat zou HEEL mooi zijn. Is mijn vriendin ook weer blij
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 11-03-2010 16:35 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
nieuws: Kabelaars moeten netwerk binnen twaalf weken openstellen
Edit: Inderdaad nu gaat over het analoge deel alleen. Reken maar dat dat uiteindelijk ook opgaat voor het digitale deel. Een netwerk openstellen is een netwerk openstellen, en niet half openstellen. OPTA loopt hier gewoon achter de feiten aan.
[ Voor 36% gewijzigd door immetjes op 11-03-2010 21:39 ]
Ik zou het nog eens lezen, aangezien je conclusie niet echt aansluit bij het bericht.ruward schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:52:
Heeft Panasonic eindelijk Ziggo CI+ gecertificeerde TV.'s heb je dat over 12 weken dus niet meer nodig:
nieuws: Kabelaars moeten netwerk binnen twaalf weken openstellen
Denk juist dat CI+ modules nog belangrijker worden, gezien er via het hele netwerk onderscheid gemaakt moet worden tussen klanten van de verschillende bedrijven.
Ja, als je TV in standby staat kun je opnemen. Helaas voor jou kun je analoog signaal dan weer niet opnemen, alleen DVB-T, DVB-S of DVB-C.Luuk1983 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:35:
[...]
Meestal neem je op als je niet thuis bent, dus als je de TV in stand by laat staan kan je dus opnemen?Dat zou heel goed nieuws zijn. Ik was al van plan een harddisk recorder te gaan kopen omdat XMS geen decoder met opnamefunctie heeft.
Maar het zou wel betekenen dat ik van de analoge tuner kan opnemen terwijl ik via de digitale decoder (via HDMI) TV kijk. Dat zou HEEL mooi zijn. Is mijn vriendin ook weer blij
Nederlandse dealers kunnen een certificaat verstrekken waaruit blijkt dat je recht hebt op 2 jaar garantie aan huis.
Belangrijker; ALLEEN NEDERLANDSE MODELLEN voldoen aan de ZIGGO CI+ certificatie. In het buitenland kan dit afwijken en wordt het NIET gegarandeerd!!
Daarvoor heb je geen CI+ interface nodig, is al perfect mogelijk met de echte standaard "DVB CI". Sateliet aanbieders doen dit al jaren... (bv. MTV heeft zijn eigen transponder en voegt de ecm streams toe van de providers zodat de kaart de DCW (decryption control word) kan bepalen. Alles is namelijk gecodeerd door een publiek algoritme, welke na jaren nog altijd niet gekraakt is (als het er ooit van komt zal zelf CI+ niemand kunnen tegen houden om illegaal te kijken).MikeyMan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:55:
[...]
Ik zou het nog eens lezen, aangezien je conclusie niet echt aansluit bij het bericht.
Denk juist dat CI+ modules nog belangrijker worden, gezien er via het hele netwerk onderscheid gemaakt moet worden tussen klanten van de verschillende bedrijven.
Zolang die CI+ tv's maar geen gewone CI module gaan weigeren maakt het mij niet veel uit...
Handig om er ook even bij te zetten waar deze op voorraad zijn. M'n glazen bol is vandaag voor APK.gpdijks schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:10:
De Panasonic Tx-p42G20 en de Tx-p42x20 zijn inmiddels op voorraad!!
Ik zie dat Panasonic ook een 42" G20 LCD scherm op de markt brengt. Wat zullen de belangrijkste verschillen in 'kijkervaring' zijn met de G20 Plasma en G20 LCD? Zal er verschil in doelgroep zijn of verschil in kwaliteit?
Ik meen me te herinneren dat Panasonic alles onder 42" LCD maakte van de modellen en erboven Plasma. Waarom toch de keuze om een 42" LCD te maken denken jullie?
[ Voor 49% gewijzigd door virtualJac op 11-03-2010 19:37 ]
there's no tweak without the tweaker
Jaja ze denken dat ze er zo makkelijk vanaf denken te komen. Ik stuur er gewoon een advocaat op af als ze de boel flessen en dan eens zien wat de rechter zegt! Je wordt beschermd door europeesche regelgeving met als simpele uitleg dat je met je boeren klompen kan aanvoelen dat ELKE panasonic TV die je in nederland koopt een bepaalde garantie kan verwachten. Dit houdt dit in:henrid schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:57:
Op de Panasonic site staat:
"De Panasonic Experience Stores staan voor kwaliteit en vertrouwen. Dit uit zich nadrukkelijk in onze garantievoorwaarden. Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy. Gedurende de gehele garantieperiode wordt uw tv kosteloos bij u thuis gerepareerd. € 0,- reparatiekosten, € 0,- voorrijkosten, € 0,- uurloon, 100% zekerheid."
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
Iemand zit hier de boel gewoon op te naaien om er zelf een slaatje uit te slaan is mijn idee ( verkoop jongens van de bcc It's en mediamarkt dealtje met panasonic ? )
Als je je rug recht houd kunnen ze hoog of laag gaan springen en moeilijk gaan doen maar een TV die binnen 2 jaar allerlei kuren vertoont krijg je 100% vergoed. Zeker voor zo'n hoog bedrag.
Wel zal een gratis repatie aan huis uitgesloten kunnen worden maar ik heb het grote vermoeden dat iemand hier de boel aan het uitmelken is als je nagaat hoe weinig van die panasonoc tv's echte grote problemen hebben.
ps : anders kom ik hem wel persoonlijk even brengen naar de winkel want dat is toch om de hoek.
<46" http://www.koopjeskampioe...&subcat=plasma-tm-42-inch
>46" http://www.koopjeskampioe...bcat=plasma-vanaf-46-inch
Panasonic nederland verleent een extra service op tv's die via hen geleverd zijn, namelijk dat ze die aan huis komen repareren. Da's fijn. En het is hen ook prima toegestaan die service niet te verlenen wanneer je tv niet via hen geleverd is.
Je kunt wel in je recht staan, maar dat wil niet zeggen dat dat ook gehonoreerd wordt door de bedrijven. Zijn genoeg merken die van allerlei foefjes uithalen met garantie en tv's die bij NL (web)winkels gekocht zijn, maar die via grijze import uit het buitenland komen. Heb het probleem bij mijn pa mogen aanschouwen en na 7 maanden heeft de winkel uiteindelijk de schuld maar op zich genomen (zoals het hoort, maar ze blijven je maanden aan het lijntje houden) en m'n pa z'n geld terug gegeven.freedzed6 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:
[...]
Jaja ze denken dat ze er zo makkelijk vanaf denken te komen. Ik stuur er gewoon een advocaat op af als ze de boel flessen en dan eens zien wat de rechter zegt! Je wordt beschermd door europeesche regelgeving met als simpele uitleg dat je met je boeren klompen kan aanvoelen dat ELKE panasonic TV die je in nederland koopt een bepaalde garantie kan verwachten. Dit houdt dit in:
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
Iemand zit hier de boel gewoon op te naaien om er zelf een slaatje uit te slaan is mijn idee ( verkoop jongens van de bcc It's en mediamarkt dealtje met panasonic ? )
Als je je rug recht houd kunnen ze hoog of laag gaan springen en moeilijk gaan doen maar een TV die binnen 2 jaar allerlei kuren vertoont krijg je 100% vergoed. Zeker voor zo'n hoog bedrag.
Wel zal een gratis repatie aan huis uitgesloten kunnen worden maar ik heb het grote vermoeden dat iemand hier de boel aan het uitmelken is als je nagaat hoe weinig van die panasonoc tv's echte grote problemen hebben.
ps : anders kom ik hem wel persoonlijk even brengen naar de winkel want dat is toch om de hoek.
Anyway, teveel interessante opties op het moment. 3d is voor mij afgeschreven, m'n budget haalt de 50" al niet en m'n kamer is eik ook te klein
Heb even een vraagje voor degene die de XXG20 al hebben, dus als ik het goed begrijp kun je via de ingebouwde dvb-c tuner in de TV op een USB harddrive opnemen (in HD). Is dat ook een dubbele tuner dan? Of kun je alleen maar zenders kijken die in dezelfde stream als de opname zitten? Het is iig een zeer interessante extra
Verwijderd
Volgens enkele webwinkels die ik heb gesproken komt de 42 inch V20 begin april al ( je bedoelde de V20 lijkt mescim schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:03:
[...]
Anyway, teveel interessante opties op het moment. 3d is voor mij afgeschreven, m'n budget haalt de 50" al niet en m'n kamer is eik ook te klein. Ik neig op het moment naar de 42v10, maar de lg 50pk950 lijkt me ook zeer interessant. Ze worden beiden in april/mei pas leverbaar dus ik kan rustig de reviews afwachten
Heb even een vraagje voor degene die de XXG20 al hebben, dus als ik het goed begrijp kun je via de ingebouwde dvb-c tuner in de TV op een USB harddrive opnemen (in HD). Is dat ook een dubbele tuner dan? Of kun je alleen maar zenders kijken die in dezelfde stream als de opname zitten? Het is iig een zeer interessante extrazeker als je je bedenkt dat de humax hd recorder nog altijd ~250-300 euro kost.
Verwijderd
Nu wil ik best nog effies geduld hebben en door voor de V20 ( als maar voor het WK is
Ik wacht nog even op de 50" modellen (en misschien wel de VT versie)
Medio april zou het dan moeten worden.
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een enkele tuner. Als hij aan het opnemen is kun je niet switchen van kanaal. Wel van HDMI, maar dat is logisch.scim schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:03:
[...]
Heb even een vraagje voor degene die de XXG20 al hebben, dus als ik het goed begrijp kun je via de ingebouwde dvb-c tuner in de TV op een USB harddrive opnemen (in HD). Is dat ook een dubbele tuner dan? Of kun je alleen maar zenders kijken die in dezelfde stream als de opname zitten? Het is iig een zeer interessante extrazeker als je je bedenkt dat de humax hd recorder nog altijd ~250-300 euro kost.
http://www.avforums.com/f...0-plasma-hdtv-review.html
Verwijderd
Afwachten maar
Verwijderd
Netjes. Zijn wel dingen die te fixen zijn met een firmware update. Het is wel weer een topper in het segment net als de G10Yi-Long schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:49:
De AVFORUMS-review van de Panasonic G20 staat online.
http://www.avforums.com/f...0-plasma-hdtv-review.html
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door DeeJee op 12-03-2010 14:41 ]
Money for nothin' and your chicks for free
3D was (zeker op 103") heel indrukwekkend. Messcherpe 3D beelden werden soepel op het scherm getoverd en voegde, voor mij, duidelijk heel wat toe. De gebruikte demo-brillen waren niet al te comfortabel.
Gelukkig stond er ook een 50VT20 met de gewone 3D brillen (zoals geleverd gaan worden). Die waren een stuk beter te verdragen. In de groep waren ook brildragers, met brillen op een normaal formaat. De normale 3D brillen waren ook voor hun geen probleem, want de 3D-bril paste gewoon over hun bril heen.
De 50VT20 gaf ook op een grotere afstand (3-4 meter) een prima HD-3D-beeld. Normaal HD-beeld was ook scherp, helder en voorzien van spetterende kleuren.
De 50VT20 stond het beeld weer te geven via een 3D-BluRay speler, het enige 3D BluRay model trouwens. De (advies)prijs van deze speler viel wel wat tegen +/- € 750,00!! AUW
Op de vraag of er nog andere afmetingen te verwachten waren, was de mededeling duidelijk; "Nee, dit is het voorlopig wel". Wel werd de mogelijkheid opengelaten, om meerdere maten (42"/46" of 54"/58") te gaan leveren. Daar zou dan in september meer duidelijkheid over moeten komen.
In de ruimte bij Panasonic, stonden (voor zo ver ik weet) alle 2009 en 2010 modelen. Er stonden ook LED-LCD's en CCFL-LCD's. De LED varianten gaven ook een mooi helder beeld met frisse kleuren. Toch kwamen ze niet helemaal aan de beeldkwaliteit van de PlasmaVT/V/G20 serie in de sfeerverlichtte setting.
Van de overige plasma's viel mij de Z11 op die niet alleen voorzien was van een mooiere behuizing, maar had ook een mooier beeld dan zijn 2009 collega's.
Nu nog even over de verwachte datum waarop de modellen beschikbaar komen. De VT20's en andere grote (niet V-modellen) worden eind april uitgeleverd, tegelijkertijd met de 3D BluRay speler (voor de prijs van +/- 4 PS3 spelers). De niet 3D V20 komt pas eind mei beschikbaar.
http://www.nu.nl/gadgets/...rt-3d-blu-rayspeler-.htmlDaneel schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:57:
....
De 50VT20 stond het beeld weer te geven via een 3D-BluRay speler, het enige 3D BluRay model trouwens. De (advies)prijs van deze speler viel wel wat tegen +/- € 750,00!! AUW
...
€ 599 staat hier.
Maar al kost de speler € 599,00, dan vind ik dat nog steeds erg duur.
Het is een hoop geld. Helaas weten we nog niet of het duur is aangezien er weinig andere 3D BR spelers zijn.Daneel schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:07:
Op het kaartje, dat bij de speler lag, stond € 759,00.
Maar al kost de speler € 599,00, dan vind ik dat nog steeds erg duur.
Grote kans dat de prijzen dalen zodra er meer fabricanten op de markt komen met deze spelers.
Helemaal mee eens. 'Duur' is altijd relatief. Zo vinden we hier collectief de prijzen van de nieuwe plasma's niet 'duur'. Je kan het veel geld vinden, of je kan het er niet voor over hebben, maar als je de specificaties afzet tegen de concurrentie, dan zijn deze plasma's zeker niet duur.DeeJee schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:11:
Het is een hoop geld. Helaas weten we nog niet of het duur is aangezien er weinig andere 3D BR spelers zijn.
Grote kans dat de prijzen dalen zodra er meer fabricanten op de markt komen met deze spelers.
Ik persoonlijk heb geen 500 euro over voor een 3D blu-ray speler, maar 'duur' hangt echt af van de prijzen van andere blu-ray spelers. Het is zeker veel geld en je weet ook dat binnen een jaar of 2 de prijzen waarschijnlijk nog maar een factie zijn van wat ze nu zijn. Maar duur? Ik weet het niet hoor
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Das wel mooi, dan is net het vakantiegeld binnenVerwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:23:
Allemachtig de V20 pas eind mei 2010 in de winkel? Dat word wel erg lang wachten dan![]()
- NAC Breda -
Verwijderd
Al .. het nog steeds voor WK is .. maar wordt dan wel krap
Een PS3 van €299 gaat na de volgende update ook 3D tonen, net als alle bestaande PS3's.DeeJee schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:11:
[...]
Het is een hoop geld. Helaas weten we nog niet of het duur is aangezien er weinig andere 3D BR spelers zijn.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 20:33 ]
Ik heb nu een 32" CRT JVC interiArt TV, Geluid van de DVD speler (Pioneer DV600-AV) optisch aangesloten op een Pioneer VSX709RDS receiver.
Als ik deze TV nu vervang door een Panasonic TX-P46G20 hoe zit het dan met lipsync? Gaat dat goed of heb ik een andere versterker nodig?
Ik denk dat je de enige bent. Dat het je niet boeit, prima (daar sta je verre van alleen in), maar hopen dat het overwaaitvirtualJac schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:04:
Ben ik de enige die hoopt dat dat 3D een beetje overwaait?? Ik vind het buiten de bios echt niks toevoegen. Het hele 'ontspannen een filmpje kijken' gaat er bij mij een beetje af.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mijn beleving (let wel: MIJN beleving) was wel redelijk
Ik stond dan nog erg vooraan en helemaal aan de zijkant, maar dan nog vond ik het een heel bijzondere ervaring. (Ondanks deze tamelijk oncomfortabele DEMO-bril)
Natuurlijk zal niet iedereen dezelfde beleving hebben, maar IK vond het 3D-effect bij veel filmscenes echt heel erg mooi.
Nou is deze jongen niet helemaal achterlijk, dus ik vroeg de Panasonic-man die bij de demo was, of die 50VT20 ook niet-3D kon weergeven (nou wist ik dat natuurlijk wel, maar ik wilde het wel eens even zien). Dus hij even goochelen met de afstandsbediening... Toen hadden we de (overigens veel comfortabelere) normale 3D brillen af doen. Het 2D beeld was superscherp, helder en met sprankelende kleuren. Dat allemaal ook bij snellere beelden en veel gespetter in de waterige scenes.
Persoonlijk, vond ik de 50" vt20 de meest interessante tv die daar hing (van de +/- 50 tv's). 3D was voor mij daarbij een leuke extra, maar het is nog maar afwachten of hier veel content voor zal komen. Aan de beeldkwaliteit en weergave van het 3D-effect zal het niet liggen.

Toen ik mezelf weer opraapte van de grond (van het lachen uiteraard
Verwijderd
Tsja maar dat gaat dan niet via de shutter techniek. De hardware ontbreekt simpelweg.Ferry34 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:03:
[...]
Een PS3 van €299 gaat na de volgende update ook 3D tonen, net als alle bestaande PS3's.
Verwijderd
toch is 3d plasma niet duur. Voor 2000 euro heb je een 50" scherm. Daar koop je een non-3d 50" Led niet voor al helemaal niet als het backlit isgastje13 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:12:
Zolang het uit te zetten is 3d, en compromisloos 2d krijgt, vind ik het allemaal prima. Niet dat ik het niets vind 3d, maar ik kan het gewoon niet betalen nu
Die van AVSForum is een stuk beter wat dat betreftGrrrrrene schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:31:
Met meteen de kanttekening dat het nogal een matige review is (niet de tv, maar de reviewer). Die VT20 wordt, net als de G20 en V20, met ISFccc controls geleverd, oftewel zeer uitgebreide kalibratiemogelijkheden. Wat doet Televisions Info? Kleurtemperatuur op warm zetten, ruisfilter uit en wat met het contrast spelenEn ze raden vervolgens aan om een led lcd-tv te kopen omdat die beter beeld geeft
Toen ik mezelf weer opraapte van de grond (van het lachen uiteraard) heb ik de tab maar weggeklikt, ik wacht wel op een echte review.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 10:11 ]
Grrrrrene schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:31:
Met meteen de kanttekening dat het nogal een matige review is (niet de tv, maar de reviewer). Die VT20 wordt, net als de G20 en V20, met ISFccc controls geleverd, oftewel zeer uitgebreide kalibratiemogelijkheden. Wat doet Televisions Info? Kleurtemperatuur op warm zetten, ruisfilter uit en wat met het contrast spelenEn ze raden vervolgens aan om een led lcd-tv te kopen omdat die beter beeld geeft
Toen ik mezelf weer opraapte van de grond (van het lachen uiteraard) heb ik de tab maar weggeklikt, ik wacht wel op een echte review.

Motion
The motion performance on both the Panasonic TC-P50VT20 and the Samsung UN55C7000 was good, which is something you should hope for on TVs this expensive. However, the Panasonic showed virtually no artifacting, at least when we applied a little of the special motion processing features. Even so, the Samsung is still quite good.
En toch geven ze de Samsung een hoger cijfer voor Motion Smoothness. Alleen jammer dat ze dan niet meteen de inputlag meten, want die is gegarandeerd veel hoger bij de Samsung in vergelijking met de plasma. Als je dan die hulpmiddelen uitzet om de inputlag te verlagen, dan krijg je weer het punt dat je motion res naar beneden schiet

Verwijderd
Bij de G20 stond in de review dat de mode (cinema, thx, game etc) geen invloed had op een input lag. Misschien dat het ook voor de VT20 geldt. Games zijn toch meestal 720p of opgepompt tot 1080p. Game mode kan dan geen kwaad denk ik.StealthyPeanut schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:28:
[...]
. Zie hieronder
Motion
The motion performance on both the Panasonic TC-P50VT20 and the Samsung UN55C7000 was good, which is something you should hope for on TVs this expensive. However, the Panasonic showed virtually no artifacting, at least when we applied a little of the special motion processing features. Even so, the Samsung is still quite good.
En toch geven ze de Samsung een hoger cijfer voor Motion Smoothness. Alleen jammer dat ze dan niet meteen de inputlag meten, want die is gegarandeerd veel hoger bij de Samsung in vergelijking met de plasma. Als je dan die hulpmiddelen uitzet om de inputlag te verlagen, dan krijg je weer het punt dat je motion res naar beneden schiet
Dat weet ik, ik bedoelde de opmerking over INPUT LAG ook over de Samsung LED-LCD, niet de VT20.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:06:
[...]
Bij de G20 stond in de review dat de mode (cinema, thx, game etc) geen invloed had op een input lag. Misschien dat het ook voor de VT20 geldt. Games zijn toch meestal 720p of opgepompt tot 1080p. Game mode kan dan geen kwaad denk ik.
Jij hebt het echt niet begrepen he?Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07:
[...]
Tsja maar dat gaat dan niet via de shutter techniek. De hardware ontbreekt simpelweg.
De shutter techniek zit in de bril en het scherm niet in de PS3, 3D-BluRay of weet-ik-wat-voor HDD speler. Als de Panasonic data-input accepteerd en je kiest voor 3D weergave...Hoppa 3D beeld via active shutter. Die data wordt in de meeste gevallen via HDMI aangeboden, maar kan net zo goed via USB aangeboden worden.
Kortom, als de PS3 geschikt is om 3D data aan te bieden (wat door zowel Sony als Panasonic bevestigd wordt), dan kun je via je active shutter brilletje gewoon 3D kijken. De enige vraag is, kan de PS3 via HDMI 1.3 ook 3D aanbieden in 1080p of wordt het dan verplicht 1080i?
Ik voel me een beetje een grammofoonplaat met een kras, maar ik zal het nogmaals uitleggen: hdmi 1.3 is meer dan snel genoeg om 1080p 3D-beelden aan te bieden. Zoals je weet bestaan 3D-beelden uit afzonderlijke 1080p-beelden voor je beide ogen, dus 1 frame links, dan 1 frame rechts, dan weer 1 frame links enzovoorts. Als bluray nu met 24p werkt, zal dat straks als het ware 48p worden, nog steeds ruim binnen de maximale datastream voor hdmi 1.3: 1080p60. Hdmi 1.4 voegt alleen extra tags toe voor 3D (wat de PS3 dus met een update ook gaat kunnen) en ondersteuning voor 4k x 2k schermen zoals de 152" Panasonic plasma die op de CES te bewonderen was. Dat laatste is voorlopig amper een meerwaarde te noemenDaneel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:39:
[...]
Jij hebt het echt niet begrepen he?
De shutter techniek zit in de bril en het scherm niet in de PS3, 3D-BluRay of weet-ik-wat-voor HDD speler. Als de Panasonic data-input accepteerd en je kiest voor 3D weergave...Hoppa 3D beeld via active shutter. Die data wordt in de meeste gevallen via HDMI aangeboden, maar kan net zo goed via USB aangeboden worden.
Kortom, als de PS3 geschikt is om 3D data aan te bieden (wat door zowel Sony als Panasonic bevestigd wordt), dan kun je via je active shutter brilletje gewoon 3D kijken. De enige vraag is, kan de PS3 via HDMI 1.3 ook 3D aanbieden in 1080p of wordt het dan verplicht 1080i?
@FrE911: bij welke shop was dit dan?FrE911 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:31:
Net een mailtje gekregen. Mijn 42G20 (825 euro) is aangekomen in de winkel en kan afgehaald worden
Verwijderd
Dat bedoel ik ook jochie.Daneel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:39:
[...]
Jij hebt het echt niet begrepen he?
Dan zeg je het wel heel onduidelijk

Punt is dat het voor 3D niet uitmaakt wat voor televisie je hebt (met gepolariseerde brilletjes of shutterbril), de tv krijgt gewoon 3D aangeleverd en gaat dat weergeven met z'n eigen techniek. Op AVForums staat nog een mooi verhaal van iemand die een 3D-demo van Sky heeft bijgewoond (Sky gaat het WK voetbal in 3D uitzenden). Sky beweerde dat hun "techniek" niet zou samenwerken met active shutter glasses, de techniek die Sony en Panasonic onder andere gebruiken. Dat staat dan weer haaks op een eerder statement van Sky dat alle nieuwe 3D televisies geschikt waren om hun 3D-signaal weer te geven

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 13-03-2010 15:55 ]
De beelden vanaf mijn popcorn hour kan ik eindelijk in full hd bekijken. De grootte is wel even wennen, ik kwam van een 28inch CRT. Het geluid valt me ook niet tegen voor zo een flat screen.
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
(Ik hoop in vrijwel dezelfde situatie als jij te komen, alleen wat later dit jaar: 28" CRT -> 42G20 op Ziggo. Heb alleen een CFULLHDMA ipv Popcornhour.)
Korte samenvatting: De Panasonic wint overtuigend met prachtige kleuren, de beste zwartwaarden sinds ze een Kuro-Pioneer hebben gezien en geen gedoe met crosstalk of rare effecten als je je hoofd iets schuin houdt.
Hmm, raar, Avatar is gewoon in 3D bevestigd voor een release op BD dit jaar. Volgens mij heb ik ergens een hele waslijst aan films gezien die de komende jaren in 3D uit gaan komen (deze kon ik wel snel vinden). Het was een lijst met een stuk of 30-40 films die op dit moment bevestigd zijn en nog wat geruchten van films die de komende jaren uitkomen. Het feit dat het WK Voetbal in 3D wordt opgenomen en in sommige landen ook in 3D wordt uitgezonden is een veelbelovend feit, Panasonic levert "betaalbare" 3D camera's en Sky gaat in GB een 3D-zender starten. Dat suggereert dat er nog wel meer 3D content gaat komen. Ach, en Sony wil games in 3D op hun PS3 speelbaar maken.Daneel schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:03:
Voorlopig is er nog maar bijzonder weinig (lees: vrijwel niets) te krijgen in 3D. Het is zelfs maar de vraag of bijvoorbeeld Avatar als 3D-BluRayzal verschijnen. En die was al in 3D opgenomen.
Als Panasonic slim is bundelen ze de VT20 met een 3D blu-ray speler en Avatar 3D of een andere 3D BD tegen de tijd dat de VT20 op de markt komt. In de VS gaan ze dat doen: een spectaculair goedkoop geprijsde bundel, maar voor Europa is nog niks bekend voor zover ik weet.
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 13-03-2010 19:28 ]
Ik gebruik de Neovision CAM op het Caiway netwerk (dezelfde dus als Ziggo) en het zappen is echt razendsnel. Niks te klagen.BeF-Bacchus schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:53:
Welke CAM heb je precies en hoe is de zap-performance? Het schijnt dat die nog weleens wil tegenvallen.
(Ik hoop in vrijwel dezelfde situatie als jij te komen, alleen wat later dit jaar: 28" CRT -> 42G20 op Ziggo. Heb alleen een CFULLHDMA ipv Popcornhour.)
Verwijderd
Was van plan om een nieuwe tv en een humax HD aan te schaffen.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik programma's kan opnemen als ik niet thuis ben.
Maar het is natuurlijk ook mooi als er op 2 zenders iets is wat je leuk vind, je de ene zender kunt opnemen.
Wie kan mij uitleg geven hoe dat USB HDD Recording werkt en wat de mogelijkheden zijn?
Iemand die nu een weekendje met de G20 gespeeld heeft die zijn bevindingen
wil posten?
Rleever: En nog zaken om te vermelden na een weekend spelen met de G20? wat was de prijs die je betaald hebt?Commander69 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:22:
Nou mensen hij staat er hoor. De TX-P42G20E. Gekocht bij koopjes kampioen.
Kun je iets vertellen over je bevindingen? Hoe vond je de schermen?RCRD73 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:19:
Ben gisteren naar de discountonline shop (iishop.be) gereden in België om eens te kijken. *knip*
TXPF46G20S voor 995 euro
en
TXP46G20 voor 1079 euro
Wat is het verschil tussen deze 2 types?
http://www.iishop.be/adva...979e45cf5246d13fcdbc45598
-Real power isn't given, it must be taken-
Ben ik ook erg benieuwd naar, weet niet of het loont om vanuit Friesland helemaal naar die Belgische shop te rijden voor de G20.Spicers schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:56:
[...]
Rleever: En nog zaken om te vermelden na een weekend spelen met de G20? wat was de prijs die je betaald hebt?
-Real power isn't given, it must be taken-
Ik vond de G20 duidelijk het mooiste beeld geven. Bij binnenkomst stond er een Blu-ray te spelen op alle schermen. Na een verzoek van mijn kant schakelde de verkoper over naar digitale televisie. In beide gevallen vond ik de Panasonic de winnaar. Het was vrij donker in de winkel. Ik was ook weleens benieuwd naar een HD filmpje van Youtube (had dit nooit eerder gezien op een TV) en was onder de indruk dat dit zeer goed werd weergegeven. Kan niet wachten om thuis eens lekker een avondje te gaan "youtubben" als de TV er is.virtualJac schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:51:
[...]
Kun je iets vertellen over je bevindingen? Hoe vond je de schermen?
S voor een zilverkleurige lijst.vyndrox schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:41:
Op die belgische site staat het volgende:
TXPF46G20S voor 995 euro
en
TXP46G20 voor 1079 euro
Wat is het verschil tussen deze 2 types?
http://www.iishop.be/adva...979e45cf5246d13fcdbc45598
€949,--Spicers schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:56:
[...]
Rleever: En nog zaken om te vermelden na een weekend spelen met de G20? wat was de prijs die je betaald hebt?
Als je op de site van koopjeskampioen klikt dan krijg je een hogere prijs te zien. Je moet ze gewoon even bellen.
Van spelen is nog niet zo heel veel gekomen. De kids willen steeds weer hun filmpjes kijken. Maar goed. De CAM die erin zit is de ZIGGO cam https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/ de paarse dus.
Zappen gaat voor mijn gevoel wel snel, ik was de Humax digitale decoder gewend.
Het enige dat me opvalt is dat bij het opstarten de TV even wat schermen doorloopt om de verificatie van de smartcard te doen.
Mijn 500Gig USB HDD heb ik er nog niet aan gehangen, daar staat nog te veel filmmateriaal op.
Ik zal eens kijken of ik vanavond een filmpje kan maken van het opstarten en zappen.
Beeldkwaliteit, tsja moeilijk te zeggen als je een 28"CRT kent. Vergeleken met het (bagger)beeld dat mijn ouders op hun sony lcd hebben is dit echt superieur.
[ Voor 13% gewijzigd door Commander69 op 15-03-2010 08:42 ]
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Verwijderd
Na wat draaiuren:
After a small amount of run-in and calibration, colour accuracy is also fantastic
Bron AVFforum David McKenzie
http://www.avforums.com/r...0-Plasma-HDTV-Review.html
Ik zie vooralsnog alleen dat bestsellers.eu de zilveren variant direct kan leveren, en dat de zwarte variant per 31 maart wordt verwacht.
Verwijderd
Is al leverbaar TianTianB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:50:
Heeft iemand al gehoord wanneer de 42G20 in de winkels gaat komen ("Nederlands" model dan, ik weet dat 'ie vanuit Belgie te importeren is).
Ik zie vooralsnog alleen dat bestsellers.eu de zilveren variant direct kan leveren, en dat de zwarte variant per 31 maart wordt verwacht.
http://www.kieskeurig.nl/...tml?q=Panasonic+TX-P42G20
Bestekeus komt uit Belgie. Prijs van koopjeskampioen klopt niet. moet 949 zijn.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:55:
[...]
Is al leverbaar Tian
http://www.kieskeurig.nl/...tml?q=Panasonic+TX-P42G20
Misschien moet je eens bellen met de koopjeskampioen. Die hebben de TV's vrijdag binnen gekregen. De eerste is daar dus al weg
[ Voor 18% gewijzigd door Commander69 op 15-03-2010 10:01 ]
Een verkoper bij IT's vertelde mij afgelopen zaterdag dat ze half mei de nieuwe modellen in de winkel krijgen. Volgens hem geldt dat voor alle winkels, die schijnen na de webshops en directe kanalen te komen.TianB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:50:
Heeft iemand al gehoord wanneer de 42G20 in de winkels gaat komen ("Nederlands" model dan, ik weet dat 'ie vanuit Belgie te importeren is).
Dit weekend ook al heel wat uurtjes op mijn Xbox360 gespeeld en ik heb geen last van lag, MW2, Fifa10 en FM3 gespeeld. Ook met mijn XBMC op mijn ION330 werkt alles prima samen.
Wel iets raars: ik probeerde dit weekend de Ziggo CAM van een vriend van me op mijn tv (lang verhaal) en die herkende hij niet, mijn eigen CAM van Caiway levert geen enkel probleem op. Zappen gaat vlot.
Tot slot heb ik gisteren F1 opgenomen op mijn USB drive (MyBook Mac edition) en een film van RTL4 (Devil wears Prada) en de kwaliteit van die opnames verbaast me behoorlijk in positieve zin - ik was een SD Harddisk recorder gewend...
Conclusie: ik ben meer dan tevreden tot nu toe.
Beide in HD hier op de kabel (caiwayMikeyMan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:41:
Euh, F1 en RTL4 zijn toch ook SD?
Dit topic is gesloten.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.