Volgens mij heb je niets te vragen. Ze vervangen het toestel indien mogelijk met dezelfde en anders met de opvolger. Dat zou dan dus de 50G20 zijn. Ook met bijbetalen is er niets mogelijk, of je dealer moet dit uit zichzelf regelen.sNielz123 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:00:
Ik heb een 50G10 van vorig jaar. Hierin zat bij levering al een dode pixel, maar ik heb besloten te wachten met dit te melden tot de nieuwe modellen uit zijn.
Indien het toestel vervangen wordt, om welk model van de nieuwe serie zou ik dan moeten vragen?
Ik heb gisteren de G20 bij bestekeus besteld, en kreeg zojuist dit mailtje:
Ik ben benieuwd!Geachte heer/mevrouw,
Van het (de) door u bestelde product(en) hebben wij een terugkoppeling van de levertijd ontvangen.
PANASONIC - TV Plasma 106cm / Full HD (1920*1080) / 600Hz / Internet TV/ Usb recording & Wifi TXP42G20E - Wij verwachten dit product in week 10 te ontvangen, dit is de week van 8 Maart, 2010
Hallo,
Ik ben vandaag op uitnodiging in de showroom van Panasonic in Den Bosch geweest.
Het betref een "3D sneak preview" waarop je op de site van Panasonic kon inschrijven.
Wauw wat een ervaring, een korte maar zeer overweldigende demonstratie gezien van 3D TV.
Echt de moeite waard, jammer dat er nog maar zo weining content beschikbaar is maar ik zit nu echt te twijfelen of ik er voor ga
. Je moet bovenop de aanschafprijs wel een nieuwe 3D Blue Ray speler erbij op tellen, en eventueel extra brillitjes à €100,= afhankelijk van thuis situatie (er worden er twee meegeleverd).
P50VT20 komt voorlopig in de winkel voor €2.399,=, terwijl de P50V20 voor €1.899,= de winkel uit gaat.
Leverbaar vanaf respectievelijk eind april en eind mei.
Ik ben vandaag op uitnodiging in de showroom van Panasonic in Den Bosch geweest.
Het betref een "3D sneak preview" waarop je op de site van Panasonic kon inschrijven.
Wauw wat een ervaring, een korte maar zeer overweldigende demonstratie gezien van 3D TV.
Echt de moeite waard, jammer dat er nog maar zo weining content beschikbaar is maar ik zit nu echt te twijfelen of ik er voor ga
P50VT20 komt voorlopig in de winkel voor €2.399,=, terwijl de P50V20 voor €1.899,= de winkel uit gaat.
Verwijderd
V20 komt eind mei? NEEEEEEEE.karodem schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:10:
Hallo,
Echt de moeite waard, jammer dat er nog maar zo weining content beschikbaar is maar ik zit nu echt te twijfelen of ik er voor ga. Je moet bovenop de aanschafprijs wel een nieuwe 3D Blue Ray speler erbij op tellen, en eventueel extra brillitjes à €100,= afhankelijk van thuis situatie (er worden er twee meegeleverd).
Verwijderd
Goedkoper dan NL website?mrgoolie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:38:
[...]
jeps iishop (www.iishop.be)
echt een aanrader! vriendelijke mensen daar ! en vooral goede prijzen!
Waarom verkopen ze vroeger in belgie ?
Kan je iets vertellen over het contrast (black level) van het demo toestel (VT20)? Beetje benieuwd ofdat Panasonic toch op dit gebied wat vooruitgang gaat bieden dit jaar, want het absolute black level van de G20 is zo goed als gelijk met de oudere G10 (dus op zijn best dicht bij een 2007 8G Kuro). Ik vrees er een beetje voor of we dit jaar iets in de richting van een 9G Kuro zullen zien.karodem schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:10:
Hallo,
Echt de moeite waard, jammer dat er nog maar zo weining content beschikbaar is maar ik zit nu echt te twijfelen of ik er voor ga. Je moet bovenop de aanschafprijs wel een nieuwe 3D Blue Ray speler erbij op tellen, en eventueel extra brillitjes à €100,= afhankelijk van thuis situatie (er worden er twee meegeleverd).
Als de G20 al op 8G Kuro-niveau zit, dan is de V(T)20 (waarvan ik meerdere reviewers/beursbezoekers al heb horen zeggen dat zwart echt een hele stap vooruit was t.o.v. de G20) vast wel 9G-niveau. Waarom vrees je ervoor eigenlijk? Wat geeft je het idee dat het niet goed zit.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vergelijken ging moeilijk, aangezien de demo in een aparte ruimte werd gegeven, waar alleen een 65 inch toestel hing en alleen maar 3D content werd vertoond._Silencer schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:24:
[...]
Kan je iets vertellen over het contrast (black level) van het demo toestel (VT20)? Beetje benieuwd ofdat Panasonic toch op dit gebied wat vooruitgang gaat bieden dit jaar, want het absolute black level van de G20 is zo goed als gelijk met de oudere G10 (dus op zijn best dicht bij een 2007 8G Kuro). Ik vrees er een beetje voor of we dit jaar iets in de richting van een 9G Kuro zullen zien.
@Grrrrrene:
Ik zou het eigenlijk nogal een prestatie vinden moest Panasonic die Kuro technieken al zou verwerkt hebben dit jaar (op een paar maand kan je niet zomaar je ontwerp aanpassen). Als het van het jaar niet is, dan maar volgend jaar. We zullen maar de reviews afwachten, maar ja speculeren kan leuk zijnquote: D-nice @ avsforumThe G and V series share the same pre-discharge tech. The front filters are different. The front filter will make V series appear blacker when there is light in the room. It will have no effect on MLLs unless the filter on the V series is polarized (which I have seen nothing that states it is).
Op Panasonic België staan de G20 en VT20 ondertussen ook vermeld.
Momenteel nog zonder gedetailleerde specificaties of prijzen!
http://www.panasonic.be/h...are/productsCategory.html
Momenteel nog zonder gedetailleerde specificaties of prijzen!

http://www.panasonic.be/h...are/productsCategory.html
Geen idee waar MLLvoor staat, maar als dat op de black levels slaat: een pixel bij een plasma staat nooit uit, dus als hij zwart moet weergeven, is hij donkergrijs (nog altijd stukken beter dan een lcd, maar goed). Als het filter dan donkerder is, zal dit zwart ook donkerder zijn toch? En de lichtere gedeeltes moeten feller omdat het filter meer licht tegenhoudt._Silencer schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:04:
@Grrrrrene:
[...]
Ik zou het eigenlijk nogal een prestatie vinden moest Panasonic die Kuro technieken al zou verwerkt hebben dit jaar (op een paar maand kan je niet zomaar je ontwerp aanpassen). Als het van het jaar niet is, dan maar volgend jaar. We zullen maar de reviews afwachten, maar ja speculeren kan leuk zijn
Verwijderd
HD TV 2010 modellen met Ziggo CI+ certificatie
PANASONIC
Plasma
V-series
• TX-P65VT20E
• TX-P50VT20E
• TX-P50V20E
• TX-P42V20E
G-series
• TX-P50G20E
• TX-P50G20ES
• TX-P46G20E
• TX-P46G20ES
• TX-P42G20E
• TX-P42G20ES
S-series
• TX-P50S20E
• TX-P46S20E
• TX-P42S20E
• TX-P42S20ES
U-series
• TX-P50U20E
• TX-P46U20E
• TX-P42U20E
X-series
• TX-P50X20E
• TX-P42X20E
• TX-P37X20E
C-series
• TX-P50C2E
• TX-P42C2E
• TX-P37C2E
LCD
V-series
• TX-L42V20E
• TX-L37V20E
D-series
• TX-L37D28ES
• TX-L37D28EW
• TX-L32D28ES
• TX-L32D28EW
• TX-L32D28EP
• TX-L22D28EW
• TX-L22D28EP
• TX-L19D28EW
• TX-L19D28EP
• TX-L42D25E
• TX-L37D25E
• TX-L32D25E
G-series
• TX-L42G20E
• TX-L42G20ES
• TX-L37G20E
• TX-L37G20ES
• TX-L32G20E
• TX-L32G20ES
S-series
• TX-L42S20E
• TX-L37S20E
• TX-L37S20ES
• TX-L32S20E
• TX-L32S20ES
U-series
• TX-L42U2E
• TX-L37U2E
• TX-L32U2E
X-series
• TX-L32X25E
• TX-L32X25ES
• TX-L32X20E
• TX-L26X20E
• TX-L22X20E
C-series
• TX-L32C20E
• TX-L32C20ES
• TX-L26C20E
• TX-L26C20ES
• TX-L19C20E
• TX-L19C20EW
• TX-L32C2E
PANASONIC
Plasma
V-series
• TX-P65VT20E
• TX-P50VT20E
• TX-P50V20E
• TX-P42V20E
G-series
• TX-P50G20E
• TX-P50G20ES
• TX-P46G20E
• TX-P46G20ES
• TX-P42G20E
• TX-P42G20ES
S-series
• TX-P50S20E
• TX-P46S20E
• TX-P42S20E
• TX-P42S20ES
U-series
• TX-P50U20E
• TX-P46U20E
• TX-P42U20E
X-series
• TX-P50X20E
• TX-P42X20E
• TX-P37X20E
C-series
• TX-P50C2E
• TX-P42C2E
• TX-P37C2E
LCD
V-series
• TX-L42V20E
• TX-L37V20E
D-series
• TX-L37D28ES
• TX-L37D28EW
• TX-L32D28ES
• TX-L32D28EW
• TX-L32D28EP
• TX-L22D28EW
• TX-L22D28EP
• TX-L19D28EW
• TX-L19D28EP
• TX-L42D25E
• TX-L37D25E
• TX-L32D25E
G-series
• TX-L42G20E
• TX-L42G20ES
• TX-L37G20E
• TX-L37G20ES
• TX-L32G20E
• TX-L32G20ES
S-series
• TX-L42S20E
• TX-L37S20E
• TX-L37S20ES
• TX-L32S20E
• TX-L32S20ES
U-series
• TX-L42U2E
• TX-L37U2E
• TX-L32U2E
X-series
• TX-L32X25E
• TX-L32X25ES
• TX-L32X20E
• TX-L26X20E
• TX-L22X20E
C-series
• TX-L32C20E
• TX-L32C20ES
• TX-L26C20E
• TX-L26C20ES
• TX-L19C20E
• TX-L19C20EW
• TX-L32C2E
Op het Ziggo-gebruikersforum is een lijst gepubliceerd met door Ziggo gecertificeerde modellen van Panasonic. Dat gaat vanwege het CI+-verhaal natuurlijk alleen over de modellen van dit jaar maar volgens mij zijn ze het allemaal.
Is dat toevallig de lijst die 1 post boven je al gepost is?BeF-Bacchus schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:29:
Op het Ziggo-gebruikersforum is een lijst gepubliceerd met door Ziggo gecertificeerde modellen van Panasonic. Dat gaat vanwege het CI+-verhaal natuurlijk alleen over de modellen van dit jaar maar volgens mij zijn ze het allemaal.

Mooi om te zien dat alle (?) modellen gecertificeerd zijn, het lijkt me een verademing om met de CI+ cammodule te gaan werken straks
Mjah, ik vraag me nog steeds af wat nou het voordeel is van CI+ boven de oude Alphacrypt manier. Volgens mij is dat meer een voordeel voor Ziggo dan voor de consument.
Voor de Tweaker maakt het niet zoveel uit, voor de gemiddelde consument wel. Beiden krijgen nu de keus uit veel meer modellen met ingebouwde DVB-C-tuner omdat de fabrikanten daar nu meer brood inzien. Dat komt weer omdat de productiemaatschappijen het wel zien zitten, wat weer zijn invloed heeft op de kabelboeren. Wat de Tweaker niet zoveel kan schelen maar de gemiddelde consument wel is dat hij niet meer op een dubieuze website met zijn creditcard een apparaatje hoeft te bestellen waarvan het maar de vraag is of het geleverd wordt en of het doet wat het belooft.
Verwijderd
Ja, er wordt heel veel verwacht van de nieuwe LG plasma's. Dun, Single plated glass, special AR filter en 5000000:1 contrast. Maw, zelfde specs als de panasonics maar dan dun en een wel heel mooi design. Ze komen in april op de markt. De modellen zijn de PK550,PK750 en PK950.sparda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:55:
Is er eigenlijk een ander merk dat kan concureren met panny als het op plasma vlak aankomt (kom nu niet af met de KURO's, danku) Dit omdat ik me wat zorgen maak over de zwartwaarden die wel eens toenemen
Downside: minimum size is 50inch.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 09:26 ]
Inderdaad MLL = minimum luminance level of met andere woorden hoe zwart het zwart zal zijn op je scherm. Van wat ik gelezen heb is dit te wijten aan het feit dat de plasma een reset cyclus moet doen en afhankelijk van de spanning/stroom die zorgt voor de pre-charge op de cellen zal dit het black level beinvloeden. Het "rising black" probleem bij de Panasonics is de verhoging van de energie naar de cellen (om de licht productie te kunnen verhogen bij phosphors die slijten) en lijkt invloed te hebben op hogere MLL waarden.Grrrrrene schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:03:
[...]
Geen idee waar MLLvoor staat, maar als dat op de black levels slaat: een pixel bij een plasma staat nooit uit, dus als hij zwart moet weergeven, is hij donkergrijs (nog altijd stukken beter dan een lcd, maar goed). Als het filter dan donkerder is, zal dit zwart ook donkerder zijn toch? En de lichtere gedeeltes moeten feller omdat het filter meer licht tegenhoudt.
Een filter zal inderdaad wel invloed hebben op de black levels. Pioneer doet dit ook bij hun Kuro serie, maar van wat ik kan vinden op het net lijkt erop dat zij ook aanpassingen gedaan hebben op het paneel omzo de reset cyclus anders te doen en de MLL laag te houden.
Misschien dat iemand met echt verstand over de materie ons eens kan uitleggen hoe het echt werkt, want ik weet het niet...
Edit:
@olivierc:
Die contrast waarden zeggen echt niets, kijk maar naar de 5000000:1 native op de Panasonic G20. Dat is gewoon marketing en moet je gewoon negeren. Maar dit wil niet zeggen dat nieuwe LG serie niet interressant is! Zeker als je de prijzen mag geloven die je op het net tegenkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door _Silencer op 08-03-2010 14:24 ]
Nu weet ik dat Mediamarkt officieel Panasonic dealer is. Zijn er nog meer 'kleinere' zaken die dit zijn in Nederland? Of gewoon een officieel Panasonic verkoop punt? Ik verwacht dat het daar wat makkelijker vergelijken zal zijn.
there's no tweak without the tweaker
http://www.panasonic.nl/h...c+dealers/2608/index.htmlvirtualJac schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:10:
Nu weet ik dat Mediamarkt officieel Panasonic dealer is. Zijn er nog meer 'kleinere' zaken die dit zijn in Nederland? Of gewoon een officieel Panasonic verkoop punt? Ik verwacht dat het daar wat makkelijker vergelijken zal zijn.
Money for nothin' and your chicks for free
Ja hier is te zien wie Panasonic producten verkoopt. Ik vroeg me af of er echt een Panasonc winkel is. Bijvoorbeeld in de mediamarkt hebben ze in Middelburg een hele Panasonic hoek. Met alleen maar Panasonic tv's en reclame.
Verwijderd
Ja dat weet ik, maar is gewoon om aan te tonen dat die in dezelfde league zit als de panasonic_Silencer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:31:
[...]
@olivierc:
Die contrast waarden zeggen echt niets, kijk maar naar de 5000000:1 native op de Panasonic G20. Dat is gewoon marketing en moet je gewoon negeren. Maar dit wil niet zeggen dat nieuwe LG serie niet interrestant is! Zeker als je de prijzen mag geloven die je op het net tegenkomt.
Verwijderd
De TX-P50G20E staat nu ook bij bestekeus voor de erg lage prijs van 1161. Dat is nog lager dan iisshop
Als het getal niks zegt, toont het ook niet aan dat hij in dezelfde league zit als de panasonic. Daarvoor wil ik ze OF zelf zien OF gereviewed zien door een gerespecteerde websiteVerwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Ja dat weet ik, maar is gewoon om aan te tonen dat die in dezelfde league zit als de panasonic
Dit topic gaat dan wel over Panasonic. En ik ben helemal g**l gemaakt over Pana's, maar de LG 50PK950 kost me €1139,- incl. verzendkosten. Pffff ijsblokjes, ijsblokjes... (bij bestekeus trouwens).
Mijn gevoel zegt trouwens dat LG een mindere bouwkwaliteit heeft dan Panasonic. Maar ik vind die LG wel veel mooier.
Wat is het leven zonder twijfel...
(edit @ Grrrrrene:hier beneden. Voorlopig idd als de LG uit staat. Al zei m'n vrouw net: "Die LG staat veel te hoog op z'n voet").
Mijn gevoel zegt trouwens dat LG een mindere bouwkwaliteit heeft dan Panasonic. Maar ik vind die LG wel veel mooier.
(edit @ Grrrrrene:hier beneden. Voorlopig idd als de LG uit staat. Al zei m'n vrouw net: "Die LG staat veel te hoog op z'n voet").
[ Voor 15% gewijzigd door immetjes op 08-03-2010 23:41 . Reden: een coma en bouwkwaliteit van LG ]
Even een klein beetje aangepast. Meer kan ik er nu ook niet over zeggen zolang ik ze nog niet naast elkaar heb gezien. Het blijft doodzonde dat Panasonic niet met een wat spannender design kan komen, het kan nml heel simpel (kijk maar naar de Pioneer-modellen). Het lijkt alsof Panasonic met alle geweld onderscheidend wil zijn in de winkel en dat lukt opzich wel, maar dat gaat nu met een (mening!) beetje lelijk ontwerp.ruward schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:40:
Dit topic gaat dan wel over Panasonic. En ik ben helemal g**l gemaakt over Pana's, maar de LG 50PK950 kost me €1139,- incl. verzendkosten. Pffff ijsblokjes, ijsblokjes... (bij bestekeus trouwens).
Mijn gevoel zegt trouwens dat LG een mindere bouwkwaliteit heeft dan Panasonic. Maar ik vind die LG wel veel mooier als hij uit staat.
Verwijderd
De uitgebreide test van HDTV betreffende de G20 is online:
http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g20b-20100308169.htm
Zwartwaarde na calibratie 0.02 cd/m2
Eindelijk goede upscaler SD materiaal
Dead pixels None
Screen uniformity Perfect
Overscanning on HDMI 0% with [16:9 Overscan] set to “Off“
Blacker than black Passed
Calibrated black level 0.02 cd/m2
Black level retention Stable in [Cinema], [THX] & [Professional] modes
Primary chromaticity Excellent in [THX] & [Professional] modes
Scaling Above average
Video mode deinterlacing Very effective jaggies reduction
Film mode deinterlacing Failed 3:2/ 2:2 cadences in all resolutions
Viewing angle Excellent (> 150°)
Motion resolution [Intelligent Frame Creation] “On“: 1080; “Off“: 900
Digital noise reduction Less PWM noise than Pioneer Kuros
Sharpness Defeatable edge enhancement
Image retention Virtually none
Posterization Mild, though worse with poor source
Phosphor trails Yes; severity depends on individual susceptibility
1080p/24 capability (PS3) Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder
Input lag 0ms-16ms slower than our resident Samsung F96
Power Consumption
Default [Normal] mode 133 watts*
Calibrated [Professional] mode 172 watts
Standby 1 watt
Wat mij betreft is HDTV één van de gezaghebbende sites betreffende hifi en hebben hun reviews voor mij veel waarde.
http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g20b-20100308169.htm
Zwartwaarde na calibratie 0.02 cd/m2
Eindelijk goede upscaler SD materiaal
Dead pixels None
Screen uniformity Perfect
Overscanning on HDMI 0% with [16:9 Overscan] set to “Off“
Blacker than black Passed
Calibrated black level 0.02 cd/m2
Black level retention Stable in [Cinema], [THX] & [Professional] modes
Primary chromaticity Excellent in [THX] & [Professional] modes
Scaling Above average
Video mode deinterlacing Very effective jaggies reduction
Film mode deinterlacing Failed 3:2/ 2:2 cadences in all resolutions
Viewing angle Excellent (> 150°)
Motion resolution [Intelligent Frame Creation] “On“: 1080; “Off“: 900
Digital noise reduction Less PWM noise than Pioneer Kuros
Sharpness Defeatable edge enhancement
Image retention Virtually none
Posterization Mild, though worse with poor source
Phosphor trails Yes; severity depends on individual susceptibility
1080p/24 capability (PS3) Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder
Input lag 0ms-16ms slower than our resident Samsung F96
Power Consumption
Standby 1 watt
Wat mij betreft is HDTV één van de gezaghebbende sites betreffende hifi en hebben hun reviews voor mij veel waarde.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:17 . Reden: typfout ]
Enige minpuntje is dus eigenlijk phosphor trailing? Kan niet wachten om deze tv eens in het echt te bewonderen. En hopen dat ik weinig last van PT heb.
Ook schijnt er wat input lag te zijn. Ze zeggen er dit over:
Voor de mensen die last van flikkering hebben:
Ook schijnt er wat input lag te zijn. Ze zeggen er dit over:
En die Samsung heeft een inputlag van 30ms tov een CRT.Out of 10 consecutive runs, the Panasonic TX-P42G20’s input lag was measured to be on par with our resident Samsung F96 LED-based LCD television 4 times, and 16ms slower 6 times.
Voor de mensen die last van flikkering hebben:
Al met al wel een goede score:If you have been troubled by flicker on the G10/V10 plasmas, then the Panasonic TX-P42G20 won’t be suitable for you either.
(Wat is 'Posterization' precies??)Although it’s early days (after all we haven’t examined any 2010 offerings from other TV manufacturers), the Panasonic TX-P42G20 appears to be the HDTV to beat in 2010 when it comes to overall picture quality at this screen size and price point
[ Voor 87% gewijzigd door virtualJac op 09-03-2010 09:41 ]
PT had je op beeldbuis-TV's toch ook al? Het zijn dezelfde fosfors dus dat zou je toen ook al gehad meoten hebben.virtualJac schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:21:
Enige minpuntje is dus eigenlijk phosphor trailing? Kan niet wachten om deze tv eens in het echt te bewonderen. En hopen dat ik weinig last van PT heb.
Is dat niet èrg weinig voor een plasma, met name die "normal"?Corbaatje schreef:
Power Consumption
Die 133W is "unusual dimm". Dat is de reden.BeF-Bacchus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:58:
Is dat niet èrg weinig voor een plasma, met name die "normal"?
Dat is "vlakvorming" ten gevolge van te weinig beschikbare kleuren. Vooral goed te zien op grotere vlakken van vrijwel dezelfde kleur, zoals blauwe lucht.
Inderdaad, het wordt ook wel eens 'color banding' genoemd. Je zag dat vroeg met name als je foto's in Windows ging bekijken terwijl deze op 256 of 16-bit kleuren ingesteld was. Hier twee voorbeelden (waarbij het tweede voorbeeld wel erg extreem isTianB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:02:
[...]
Dat is "vlakvorming" ten gevolge van te weinig beschikbare kleuren. Vooral goed te zien op grotere vlakken van vrijwel dezelfde kleur, zoals blauwe lucht.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 09-03-2010 11:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Oke wel herkenbaar inderdaad. Vond het een beetje vaag uitgelegd op wikipedia.
Ben benieuwd wanneer de G20 te bewonderen is ergens.
Ben benieuwd wanneer de G20 te bewonderen is ergens.
Verwijderd
Weet iemand of dit ook gaat werken icm DVB-C en CI+: USB HDD recording on Panasonic G20? (zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473).
Je kan dan pauzeren en opnemen (wel slechts 1 tuner, dus opnemen wat je kijkt of een andere bron (hdmi bijv.))
En zou je dit dan ook kunnen gebruiken als je tv op standby staat? (oftewel een externe HDD en CI+ in plaats van een externe settopbox met harddisk).
Zie ook de thread op http://www.avforums.com/f...-g20-owners-thread-4.html
Je kan dan pauzeren en opnemen (wel slechts 1 tuner, dus opnemen wat je kijkt of een andere bron (hdmi bijv.))
En zou je dit dan ook kunnen gebruiken als je tv op standby staat? (oftewel een externe HDD en CI+ in plaats van een externe settopbox met harddisk).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 16:06 ]
Als ik nú de TX-P42G20E bestel bij bestekeus, zal die dan werken met de CI+ module van Ziggo ?
Heeft iemand het al getest ?
[ Voor 13% gewijzigd door Commander69 op 09-03-2010 15:12 ]
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Geen idee. Laat het toestel eerst maar leverbaar worden, zodat we het kunnen testen.Commander69 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:11:
Als ik nú de TX-P42G20E bestel bij bestekeus, zal die dan werken met de CI+ module van Ziggo ?
[ Voor 34% gewijzigd door WidgetTWW op 09-03-2010 15:18 ]
Aangezien Ziggo het toestel goedgekeurd heeft zal dat haast wel...Commander69 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:11:
Ik wil dat toestel gewoon hebben. Ik zal die knakkers eens mailen.baviaan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:21:
[...]
Aangezien Ziggo het toestel goedgekeurd heeft zal dat haast wel...
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Staat hier niet je antwoord dan?Commander69 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:22:
[...]
Ik wil dat toestel gewoon hebben. Ik zal die knakkers eens mailen.
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:28:
HD TV 2010 modellen met Ziggo CI+ certificatie
PANASONIC
Plasma
V-series
• TX-P65VT20E
• TX-P50VT20E
• TX-P50V20E
• TX-P42V20E
G-series
• TX-P50G20E
• TX-P50G20ES
• TX-P46G20E
• TX-P46G20ES
• TX-P42G20E
• TX-P42G20ES
S-series
• TX-P50S20E
• TX-P46S20E
• TX-P42S20E
• TX-P42S20ES
U-series
• TX-P50U20E
• TX-P46U20E
• TX-P42U20E
X-series
• TX-P50X20E
• TX-P42X20E
• TX-P37X20E
C-series
• TX-P50C2E
• TX-P42C2E
• TX-P37C2E
LCD
V-series
• TX-L42V20E
• TX-L37V20E
D-series
• TX-L37D28ES
• TX-L37D28EW
• TX-L32D28ES
• TX-L32D28EW
• TX-L32D28EP
• TX-L22D28EW
• TX-L22D28EP
• TX-L19D28EW
• TX-L19D28EP
• TX-L42D25E
• TX-L37D25E
• TX-L32D25E
G-series
• TX-L42G20E
• TX-L42G20ES
• TX-L37G20E
• TX-L37G20ES
• TX-L32G20E
• TX-L32G20ES
S-series
• TX-L42S20E
• TX-L37S20E
• TX-L37S20ES
• TX-L32S20E
• TX-L32S20ES
U-series
• TX-L42U2E
• TX-L37U2E
• TX-L32U2E
X-series
• TX-L32X25E
• TX-L32X25ES
• TX-L32X20E
• TX-L26X20E
• TX-L22X20E
C-series
• TX-L32C20E
• TX-L32C20ES
• TX-L26C20E
• TX-L26C20ES
• TX-L19C20E
• TX-L19C20EW
• TX-L32C2E
Money for nothin' and your chicks for free
Bij BesteKeus.nl krijg je een Belgisch toestel. Dat zal best redelijk werken, maar het is niet op voorhand zeker dat dit precies hetzelfde model is dat de Nederlandse importeur voor certificering heeft voorgedragen.
Ik geloof echt niet dat Panasonic een apart model voor de Nederlandse en de Belgische markt gaat maken. Dat is nu precies de reden dat je bij het opstarten een land en taal op moet geven, volgens mij.TianB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:25:
[...]
Bij BesteKeus.nl krijg je een Belgisch toestel. Dat zal best redelijk werken, maar het is niet op voorhand zeker dat dit precies hetzelfde model is dat de Nederlandse importeur voor certificering heeft voorgedragen.
Het vermogen van 170 watt doen ze in elk geval goed bij Panasonic! Nu zullen de LCD fanboys nog minder te klagen hebben! (Alhoewel die deze informatie toch niet weten / lezen of interesseren aangezien de helft nog roept dat je na een uurtje NED 1 al alle logo's in j beeld hebt)
Verwijderd
Dat soort informatie staat zelfs in een officieel Ziggo blaadje. Ook dat LED tv's de tv's van de toekomst zijn.Lightning89 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:45:
Het vermogen van 170 watt doen ze in elk geval goed bij Panasonic! Nu zullen de LCD fanboys nog minder te klagen hebben! (Alhoewel die deze informatie toch niet weten / lezen of interesseren aangezien de helft nog roept dat je na een uurtje NED 1 al alle logo's in j beeld hebt)
Aan al die reviews te zien hoef je niet je G10 in te ruilen voor een G20. Niet dat ik dat van plan ben. Toch is de G20 in 2010 een goede bang for bucks toestel.
Naja, Sony is lekker bezig met hun monolithic design, ziet er strak uit en spiegelt als de pest als ik de reviews moet geloven. Dat is voor mij een van _de_ redenen om voor een Panasonic plasma te gaanLightning89 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:45:
jammer dat ze in de review niet even de moeite nemen om die mooie settings die ze hebben gefrabiceerd te delen met ons. Wel leuk dat er naast de standaard settings ook twee professional modes zijn in te stellen!
Dat is wellicht makkelijk te verklaren. Ten eerste is iedere tv anders en heeft een andere instelling nodig. Anders was het overbodig om professionals je tv te laten calibreren.QwaftZefoni schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:24:
jammer dat ze in de review niet even de moeite nemen om die mooie settings die ze hebben gefrabiceerd te delen met ons. Wel leuk dat er naast de standaard settings ook twee professional modes zijn in te stellen!
Ten tweede zeggen ze dat Panasonic in het menu geen waardes laat zien, maar enkel een balk.
Kortom, ze kunnen onmogelijk de settings doorgeven al zouden ze het willen.
Verwijderd
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1268140343
binnenkort de review van de X20 en de V20 is op komst
binnenkort de review van de X20 en de V20 is op komst
OK, verklaar dan eens waarom de importeur de TV's nog niet in de markt zet (en daarmee de Belgische importeur een leuke nieuwe afzetmarkt biedt?) Om een of andere reden wordt er toch gewacht totdat de Ziggo certificering rond is. Terwijl er zat potentiele kopers zijn (mij incluis) buiten het Ziggo gebied.baviaan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:38:
[...]
Ik geloof echt niet dat Panasonic een apart model voor de Nederlandse en de Belgische markt gaat maken. Dat is nu precies de reden dat je bij het opstarten een land en taal op moet geven, volgens mij.
Dat kan duizendeneen redenen hebben, logistieke redenen, commerciele etc.. en die drie man en een paardenkop die nu online al een tv bestellen dat kun je geen afzetmarkt noemen.TianB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:29:
[...]
OK, verklaar dan eens waarom de importeur de TV's nog niet in de markt zet (en daarmee de Belgische importeur een leuke nieuwe afzetmarkt biedt?) Om een of andere reden wordt er toch gewacht totdat de Ziggo certificering rond is. Terwijl er zat potentiele kopers zijn (mij incluis) buiten het Ziggo gebied.
Ik vraag me af of het uberhaupt wel 'belgische' modellen zijn, aangezien bovenstaande webshop ze ook nog helemaal niet op voorraad heeft. Dat kan nog 2 weken duren, en wie weet nog wel langer.
Groetjes, FaceDown.
Misschien wat off-topic maar dat intrigeert me toch wel. Uiteraard zullen ze hun redenen wel hebben, maar hoe werkt dat in dat wereldje? Ik weet niet beter of je haalt de beste marges op de eerste exemplaren.FaceDown schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:58:
[...]
Dat kan duizendeneen redenen hebben, logistieke redenen, commerciele etc.. en die drie man en een paardenkop die nu online al een tv bestellen dat kun je geen afzetmarkt noemen.
Ik vraag me af of het uberhaupt wel 'belgische' modellen zijn, aangezien bovenstaande webshop ze ook nog helemaal niet op voorraad heeft. Dat kan nog 2 weken duren, en wie weet nog wel langer.
Bestekeus heeft al geleverd als ik eerdere posts hier mag geloven. En als je het ze vraagt dan zullen ze zeggen dat het model uit Belgie wordt gehaald
Het halen van de beste marges op eerste exemplaren is vooral voor geheel nieuwe producten waarbij de producent nog zelf de prijs kan bepalen. Bij een redelijk uitontwikkeld product als deze Panasonics zal het prijsverloop niet zo hard gaan (de mensen hebben bij introductie genoeg andere opties) en meer afhankelijk van de prijsontwikkeling markt/ concurrentie.TianB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:11:
[...]
Misschien wat off-topic maar dat intrigeert me toch wel. Uiteraard zullen ze hun redenen wel hebben, maar hoe werkt dat in dat wereldje? Ik weet niet beter of je haalt de beste marges op de eerste exemplaren.
Bestekeus heeft al geleverd als ik eerdere posts hier mag geloven. En als je het ze vraagt dan zullen ze zeggen dat het model uit Belgie wordt gehaald
Mogelijke andere redenen van latere introductie
- Afspraken met winkels (ik zag de G10 bij de Mediamarkt in de aanbieding) en eerst opmaken oude voorraden
- Marketing wacht op certificeren Ziggo. Misschien gaan ze samen een introductie campagne doen. Misschien is het (dure) reclame materiaal en campagne met Ziggo logo's al in de maak.
Kan voor Panasonic voordeliger zijn het meteen goed te doen en meteen ziggo klanten aan te spreken dan verwarring te zaaien met modelen die soms wel en soms niet gecertificeerd zijn.
Verwijderd
Wat ajbu zegt denk ik inderdaad dat het iets te maken heeft met oude voorraaden bij zowel grote klanten als Media Markt, maar ook bij distributeurs. Het kan dus goed zijn dat er nog zat voorraad is van de G10 en met de introductie van de G20 wordt dit alleen maar lastiger verkopen.
Ik denk persoonlijk niet dat het eigenlijk iets met de certificering te maken heeft. Zoals eerder werd aangehaald is er ook een groot gebied zonder Ziggo mogelijkheden en die hebben ook gewoon een TV nodig. Ik denk dan ook dat het eerder een afspraak onderling is in Nederland met Panasonic of hoe dit dan ook geregeld is.
Een reclamecampagne lijkt mij sterk. Heel veel mensen zijn nu gefocussed op de nieuwe lijn van Sony en zijn door de media helemaal LED minded geworden. Als Ziggo een campagne zou voeren, zou het denk ik eerder tesamen met een LED TV zijn, maar dat is mijn mening.
Ik denk persoonlijk niet dat het eigenlijk iets met de certificering te maken heeft. Zoals eerder werd aangehaald is er ook een groot gebied zonder Ziggo mogelijkheden en die hebben ook gewoon een TV nodig. Ik denk dan ook dat het eerder een afspraak onderling is in Nederland met Panasonic of hoe dit dan ook geregeld is.
Een reclamecampagne lijkt mij sterk. Heel veel mensen zijn nu gefocussed op de nieuwe lijn van Sony en zijn door de media helemaal LED minded geworden. Als Ziggo een campagne zou voeren, zou het denk ik eerder tesamen met een LED TV zijn, maar dat is mijn mening.
Helemaal waar, maar waarom zou dat alleen in Nederland spelen? In België hebben de winkels ook oude G10's staan die nog weg moeten en nu in 1 klap minder waard zijn.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 07:10:
Wat ajbu zegt denk ik inderdaad dat het iets te maken heeft met oude voorraaden bij zowel grote klanten als Media Markt, maar ook bij distributeurs. Het kan dus goed zijn dat er nog zat voorraad is van de G10 en met de introductie van de G20 wordt dit alleen maar lastiger verkopen.
Eerst zien dan geloven ......baviaan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:37:
Vraag over ZIGGO certificering
[...]
Dat lijkt mij nou ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Commander69 op 10-03-2010 08:25 ]
Heb je eigenlijk die lijst gezien die hier ergens boven zwerft? Daar staat toch duidelijk dat de Panasonics uit die lijst gecertificeerd zijn door Ziggo.
Verwijderd
Er is ondertussen een (pre)view verschenen van de lg 60pk550 op een griekse site. Zo te zien blaast die de g20 weg op gebied van zwartwaarden !ruward schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:40:
0,03cd/m² haalde de Panasonic volgens mij in de laatste review in het topic ook? Ziet er verder zeker uit als een mooie TVVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:22:
[...]
Er is ondertussen een (pre)view verschenen van de lg 60pk550 op een griekse site. Zo te zien blaast die de g20 weg op gebied van zwartwaarden !
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Als ik dat artikel mag geloven is die LG wel een stuk duurder dan een G20 (2200 vs 1500 (?) ofzo).
Ondanks dat ik een enorme fan ben van de Panasonic Plasma's kreeg ik toch wel een beetje de kriebels nadat ik zag dat de LG KP950 60" nog geen 1900 euro is bij bestekeus.
http://www.bestekeus.nl/p...6_713_1514-pId-68127.html
Volgens mij is dat toch het topmodel??
http://www.bestekeus.nl/p...6_713_1514-pId-68127.html
Volgens mij is dat toch het topmodel??
[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 10-03-2010 09:49 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Lijkt me sterk dat deze van dezelfde kwaliteit is als de G20. Voor een 60" zou dit wel extreem goedkoop zijn,
Verwijderd
Dit artikel spreekt over de 60 inchBeF-Bacchus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:45:
Als ik dat artikel mag geloven is die LG wel een stuk duurder dan een G20 (2200 vs 1500 (?) ofzo).
En dit is het instapmodel van LG he... de PK750 en PK950 zijn de topmodellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 10:38 ]
De meeste mensen prikken hun HDMI-spul in een receiver. Drie HDMI-ingangen zou voor mij ruim voldoende zijn.Luuk1983 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:32:
[...]
Maar 3 HDMI aansluitingen? Come on, das echt te weinig. Zou voor mij al een dealbreaker zijn...
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Dat kan idd, maar het is wel belangrijk wat de receiver ermee doet. Btw leg je dan weer de bottleneck bij je receiver. Deze hebben iha niet meer dan 3 hdmi ingangen of je moet echt naar de highend receivers. Standaard hebben de meeste mensen een spelcomputer (of 2) blueray, DVR, HD ontvanger en dan kom je toch in de knoei. Zowel als je via de receiver gaat als dat je via de TV Gaat. Ooit had ik een tv met 4 scart aansluitingen gekocht juist om dit voor te zijn, maar met alle apparatuur van nu is er volgens mij geen tv die genoeg HDMI aansluitingen heeft.
Dat heel sterk merkafhankelijk. Eenvoudige onkyo's hebben al 4 ingangen en zodra je een iets luxer model koopt (€500 oid) heb je er al 6.
Verwijderd
iemand een antwoord?Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:45:
Weet iemand of dit ook gaat werken icm DVB-C en CI+ (Ziggo): USB HDD recording on Panasonic G20? (zie http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473).
Je kan dan pauzeren en opnemen dmv een externe harddisk (wel slechts 1 tuner, dus opnemen wat je kijkt of een andere bron (hdmi bijv.))
Als dit zou werken zou dat namelijk een erg groot pluspunt voor de pana plasmareeks zijn!
Is toevallig reeds bekend of de nieuwe Pana's ook voor de CI+ cam van CAIWAY gecertificeerd zijn? Volgens mij kwamen de lijsten met geschikte tv's van Ziggo en CAIWAY altijd wel overeen dus ik verwacht stiekem dat de nieuwe Pana's ook bij CAIWAY zullen werken...
Grab shell dude!
Zoals al eerder gemeld; hou die rust...Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:28:
[...]
iemand een antwoord?
Als dit zou werken zou dat namelijk een erg groot pluspunt voor de pana plasmareeks zijn!
De apparaten zijn nog niet uitgeleverd, en dus kunnen we er weinig over zeggen...
Zwartwaarden lijken mij identiek, met dat verschil dat de G20 op andere punten (Gamma, RGB tracking, etc.) wel beter scoort ... Kwalitatief komt de G20 dus nog altijd beter uit de hoek.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:22:
[...]
Er is ondertussen een (pre)view verschenen van de lg 60pk550 op een griekse site. Zo te zien blaast die de g20 weg op gebied van zwartwaarden !
Ik ben benieuwd of de LG pk950 het beter doet want de prijzen en het design van LG zijn zonder meer interessant.
Verwijderd
eerste 50VT20 review op hdguru: http://hdguru.com/panason...lusive-first-review/1391/
edit: N.B. het gaat hier wel om een Amerikaans model (dus slechts ter info)
edit: N.B. het gaat hier wel om een Amerikaans model (dus slechts ter info)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:20 ]
Da's nog wel een amerikaans model, maar dan specifiek voor de "best buy" keten, met een afwijkend typenummer voor hen alleen. Die komt dan toevallig wel weer overeen met het europese typenummer, dus da's erg verwarrend.
In de review gebruiken ze allemaal amerikaanse grootheden (ft, inch enzo), dus ik zou niet weten hoe je dan kan vergelijken met onze meetwaarden.
In de review gebruiken ze allemaal amerikaanse grootheden (ft, inch enzo), dus ik zou niet weten hoe je dan kan vergelijken met onze meetwaarden.
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:16:
eerste 50VT20 review op hdguru: http://hdguru.com/panason...lusive-first-review/1391/
Zoals verwacht geen 9G Kuro waarden dit jaar voor Panasonic wel gelijk met een 8G Kuro wat toch nog steeds niet slecht is. Misschien volgend jaar... of andere reviews die deze tegenspreken.We calibrated the user controls in Custom mode and measured a white level of 32.39 ft lamberts white and .004 ft lamberts black level for a contrast ratio 8097.5 to 1. (The black level reading is about one-half of reported out of the box black levels of the 2009 V10 series).
Nou, in mijn 46G10 die ik een half jaar geleden heb aangeschaft zit inmiddels een dode pixel en niet ver daarnaast een donkere verticale streep van een centimeter of 20. De tv kon niet vervangen worden door eenzelfde model dus deze wordt morgen opgehaald en gecrediteerd. Dan mag ik in de winkel weer wat nieuws komen uitzoeken. Zal wel een G20 worden denk ik zo.
Wel jammer dat het nog even wachten is op de nieuwe modellen. Zit ik een poos met een crappy 26 inch scherm
Wel jammer dat het nog even wachten is op de nieuwe modellen. Zit ik een poos met een crappy 26 inch scherm

[ Voor 3% gewijzigd door _NeMeSiS_ op 10-03-2010 14:24 ]
Ik ken de waardes van de 9G Kuro niet. Als je die erbij zou zetten heeft je post een zekere meerwaarde._Silencer schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:16:
[...]
[...]
Zoals verwacht geen 9G Kuro waarden dit jaar voor Panasonic wel gelijk met een 8G Kuro wat toch nog steeds niet slecht is. Misschien volgend jaar... of andere reviews die deze tegenspreken.
Sorrymorpheus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:32:
[...]
Ik ken de waardes van de 9G Kuro niet. Als je die erbij zou zetten heeft je post een zekere meerwaarde.
Het is beter iets dan niets maar vind de Guru review niet zo vertrouwenwekkend en uitgebreid als bijvoorbeeld hdtv.co.uk
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Is zwartwaarde zo heilig dan? Of moet je dat in combinatie met contrast ed. beoordelen?
Ik wacht graag de andere reviews af. 0.04 Lambert is 0.013705036 cd/m2, zeker niet slecht voor een non-Kuro Panasonic, maar goed, ik vond de zwartwaarden van de G20 ook al zo enorm variëren tussen reviewers_Silencer schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:16:
[...]
[...]
Zoals verwacht geen 9G Kuro waarden dit jaar voor Panasonic wel gelijk met een 8G Kuro wat toch nog steeds niet slecht is. Misschien volgend jaar... of andere reviews die deze tegenspreken.
Ligt er natuurlijk aan hoe je tv kijkt. Volledig verduistert boeit het verschil tussen 0,01 en 0,001cd/m2 nog wel, maar in de gemiddelde kijksituatie volgens mij totaal niet.Raymond schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:04:
Is zwartwaarde zo heilig dan? Of moet je dat in combinatie met contrast ed. beoordelen?
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 10-03-2010 15:06 ]
Off-topic:
Flatpanels HD heeft de LG 50PK950 binnen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1268229561
Ik ben erg benieuwd hoe die zich houdt tov de G20.
Flatpanels HD heeft de LG 50PK950 binnen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1268229561
Ik ben erg benieuwd hoe die zich houdt tov de G20.
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen de
PF42G20
en de
P42G20 ?
PF42G20
en de
P42G20 ?
Now i am become death , the destroyer of worlds.
Aan Google te zien de Franse versie?zerotol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:44:
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen de
PF42G20
en de
P42G20 ?
Verwijderd
Panasonic heeft inmiddels een officieel persbericht uit de deur gedaan over de komst van de nieuwe TV's in Nederland.
Panasonic brengt dit voorjaar een nieuwe lijn NeoPDP-Plasma HDTV’s op de markt, die dankzij de zeer geavanceerde NeoPDP-technologie een hogere efficiëntie, betere beeldkwaliteit en lager stroomverbruik bieden in vergelijking met eerdere NeoPDP-modellen.
De verbetering wordt gerealiseerd door een nieuwe generatie schermen die gebruik maakt van een nieuw filter, nieuw ontladingsgas, verbeterd fosfor en een opnieuw ontworpen celstructuur.
NeoPDP-technologie is ingebouwd in de VIERA VT20 (65 inch TX-P65VT20 en 50 inch TX-P50VT20) Full HD 3D-tv’s, de V20-serie (50 inch TX-P50V20 en 42 inch inch TX-P42V20) en de G20-serie (50 inch TX-P50G20, 46 inch TX-P46G20 en de 42 inch TX-P42G20). Met functies als 600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro, Infinite Black Pro, een contrastverhouding van 5.000.000:1, THX-gecertificeerde kleurenreproductie en 0,001 ms responstijd, is een NeoPDP HD TV uitermate geschikt om te genieten van snelle sportbeelden, actiefilms en spannende games. NeoPDP levert haarscherpe bewegende beelden met diepe zwarttinten en rijke details, en is tegelijkertijd aangenaam voor je ogen.
Aangezien plasmaschermen zelfverlichtend zijn, bieden ze ook andere bekende voordelen zoals een brede kijkhoek en, dankzij 600 Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro, een volledige resolutie van 1080 lijnen voor bewegende beelden 1). In combinatie met de kenmerkende voordelen van plasmatechnologie brengt het nieuwe NeoPDP-scherm de beeldverbeterende kwaliteit van PDP duidelijk op een nóg hoger niveau. Daarnaast onderscheidt de NeoPDP-lijn zich door uitgebreide aansluitmogelijkheden en een elegant design.
In de nieuwe NeoPDP-modellen is Panasonic’s V-real PRO 5 processortechnologie gecombineerd met 600Hz Sub-field Drive en Intelligent Frame Creation Pro. De 600Hz Sub-field Drive geeft de oorspronkelijke 50 beelden per seconde weer met 12 sub-fields per frame, wat resulteert in 600 sub-fields per seconde, terwijl Intelligent Frame Creation Pro beweging detecteert en de reproductie in elk van de 600 sub-fields optimaliseert. Op deze manier staan NeoPDP-tv’s garant voor scherpe bewegende beelden zonder die vervelende wazige, onscherpe beelden of nabeelden die bij andere technologieën wel voorkomen. Bovendien staan Panasonic NeoPDP-tv’s garant voor een sensationeel snelle verwerkingstijd van slechts 0,001 milliseconden. De snelle drivetechnologie zorgt voor een drastische reductie van de benodigde tijd om de maximale lichtsterkte te bereiken, en een nieuw fosfor verkort de nagloeitijd met circa een derde. Deze combinatie van een snellere lichtemissie en kortere nagloei helpt de bewegende beelden te verwerken met een minimum aan nabeelden, zodat een fantastisch scherp beeld ontstaat. Gamers en filmfans kunnen zich niets beters wensen.
High Contrast Filter met High Contrast Filter Pro biedt een verbeterd contrast in heldere omgevingen en reduceert lichtreflectie. Deze innovatieve functie verbetert bovendien de kleurzuiverheid en de contourscherpte. In het nieuwe, op NeoPDP-technologie gebaseerde paneel is een belangrijk voordeel van PDP volledig uitgewerkt, waardoor een contrastverhouding van maar liefst 5.000.000:1 2) is bereikt. Dankzij een uitstekende kleurweergave en subtiele gradaties geeft het nieuwe paneel een natuurlijke reproductie van details van high-definition bronnen, van zuiver wit tot diep zwart. De THX® Certified Display-certificering zorgt ervoor dat elke Panasonic NeoPDP-tv films met exact dezelfde kwaliteit en kleurenpalet weergeeft als die de regisseur voor ogen had.
Alle NeoPDP-series zijn niet alleen uitgerust met VIERA CAST - waarmee kijkers in hun woonkamer geselecteerde internetpagina’s kunnen bekijken door middel van een druk op de knop - en VIERA Image Viewer – waarmee HD-video’s en digitale foto’s kunnen worden bekeken en naar muziek geluisterd kan worden -, maar bieden ook HDD recording via USB. Verder kan men via de HDMI-netwerkfunctie op de VIERA-tv digitale gegevens afspelen die op andere DLNA-apparaten in het thuisnetwerk zijn opgeslagen, en heeft men dankzij de ingebouwde CI+ of Common Interface Plus DVB triple tune geen set-top boxen of externe ontvangers meer nodig (ondersteunde providers kunnen per land verschillen). V-Audio Pro Surround zorgt voor virtual surround en het effect van een multi-kanaalssysteem met fantastische basrespons en detail, en dat met slechts twee luidsprekers.
Panasonic wil verder investeren in de technologie die verworven is met de ontwikkeling van het nieuwe superefficiënte plasmascherm. Deze energiezuinige technologie kan bijvoorbeeld ook op producten in andere categorieën worden toegepast. We kunnen er dus vanuit gaan dat Panasonic milieuvriendelijke producten zal blijven maken die voldoen aan de uiteenlopende behoeften van consumenten in de hele wereld.
1) Bewegende beeldresolutie duidt op de kwaliteit van bewegende beelden op basis van het aantal lijnen die het menselijk oog kan herkennen. (Gemeten met Advanced PDP Development Center Corporation Method). Een volledige (full) bewegende beeldresolutie bestaat uit 1080 lijnen.
2) Contrast van donkere gebieden die tegelijkertijd op het scherm kunnen worden weergegeven.
Verwijderd
mooi om te horen.
wanneer zullen ze in de winkels komen denken jullie
?
of online winkels zoals plasma-discounter
wanneer zullen ze in de winkels komen denken jullie
of online winkels zoals plasma-discounter
...zal aan mij liggen, maar ik zie het even nietVariX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:51:
En de nieuwe modellen staan op de Nederlandse Panasonic site
Ik kan ze ook niet vinden op de panasonic.nl site, alleen de lcd's en 3d, maar geen nieuwe plasma.
Wel mooi te koop bij Koopjeskampioen, in m'n eigen stad af te halen, alleen die prijs nog he.
Wel mooi te koop bij Koopjeskampioen, in m'n eigen stad af te halen, alleen die prijs nog he.
de V20 is ook gespot. 1499 euroVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:48:
Nu alweer nieuwe modellen op Kieskeurig.nl![]()
http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/nieuwe
http://www.koopjeskampioe...es/panasonic-tx-p42v20-e/
[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 10-03-2010 23:45 ]
Tja, te duur. Het is de adviesprijs van Panasonic, dus ik kan me niet voorstellen dat die prijs lang te handhanven is. De adviesprijs van de 50" (€ 2.399,00) valt me niet tegen (ook niet mee natuurlijk). Ik hoop dat die ook snel naar een nog wat realistischer niveau daalt.
PS. Aanstaande vrijdag maar eens kijken bij Panasonic.
PS. Aanstaande vrijdag maar eens kijken bij Panasonic.
[ Voor 9% gewijzigd door Daneel op 11-03-2010 00:26 ]
Aan de hand van goedkopere prijzen die we al weten zullen de afgeslankte prijzen dus ongeveer worden:
50G20: 1199
50V20: 1549
50VT20: 1999
Nu nog wat reviews afwachten van de V20 én de PK950 van LG en ik maak mijn keuze. Alleen moet ik bij de PK950 nog een paar honderd euro bijtellen want daar zit geen DVB-S2 tuner in. Het worden spannende tijden.
50G20: 1199
50V20: 1549
50VT20: 1999
Nu nog wat reviews afwachten van de V20 én de PK950 van LG en ik maak mijn keuze. Alleen moet ik bij de PK950 nog een paar honderd euro bijtellen want daar zit geen DVB-S2 tuner in. Het worden spannende tijden.
...zijn nog steeds niet de huidige nieuwe modellen hoor... ze zijn uit 2009 (Z11, V10, G10, G15)...
[edit]...en doorklikken geeft inderdaad wat meer verse producten.. (dank aan RCRD73)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 07:45 ]
Lost, je moet ff doorklikken naar "volgende pagina" rechts onder ergens.
Misschien even de moeite nemen de andere pagina's ook te bekijken?Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:40:
[...]
...zijn nog steeds niet de huidige nieuwe modellen hoor... ze zijn uit 2009 (Z11, V10, G10, G15)...
Zojuist een mail in mijn inbox gevonden dat ik mijn 42G20 op kan komen halen. Dat ga ik dan zometeen ook maar eens doen.
Ik heb de doorklikknopjes niet in Firefox (zelfs niet met extensies uitgeschakeld) maar wel in IE.
Ja Koopjeskampioen hanteert blijkbaar nog adviesprijzen. Ik word nu al blij, want dat wordt een 50S20 voor m'n ouders en een 50V20 voor mij:-)
Ja Koopjeskampioen hanteert blijkbaar nog adviesprijzen. Ik word nu al blij, want dat wordt een 50S20 voor m'n ouders en een 50V20 voor mij:-)
Ho ho, als jij om 7:40 een vraag stelt en ik geef om 7:43 een antwoord, dan ben ik toch aardig behulpzaam? Ik had dat eerdere antwoord nog niet gezien.Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:46:
[...]
ja, ja, ja, rustig maar....... 1 goede aanwijzing is voldoende hoor (dank RCRD73). Aan cynische losse kreten hebben we niet zoveel om elkaar te helpen (TianB). Als ik die andere pagina's had gezien, had ik ze wel bekeken en was er geen probleem. Tis nog vroeg
Ik snap overigens niet dat je de moeite neemt om je post te editen om deze oorvijg toe te voegen.
Edit, al gevonden. Check wel even het serienummer of je een echte te pakken heb? Aangezien t model nog niet leverbaar is bij de fatsoenlijke winkels. Dit kun je doen door:baviaan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:05:
Zojuist een mail in mijn inbox gevonden dat ik mijn 42G20 op kan komen halen. Dat ga ik dan zometeen ook maar eens doen.
- Je serienummer, je type en de vraag of ie in Nederland is ingekocht te mailen naar: kristel.hoeijmans@panasonic.nl
Dan weten wij ook of het interessant is om bij die winkel te kopen. En weet jij natuurlijk zeker of je pixel en huisservice hebt. Dat zou andere tweakers kunnen helpen om te kiezen waar ze het toestel kopen. Ik ben er een keer flink mee te grazen genomen. Maar dat hebben jullie kunnen lezen in andere topics. Toen kreeg ik deze reactie:
Het opgegeven serienummer is niet door ons geleverd en dus spreken we van een niet Nederlands model.. Dit houdt in dat u wel twee jaar garantie heeft maar deze wordt niet kosteloos aan huis uitgevoerd.
[ Voor 81% gewijzigd door WidgetTWW op 11-03-2010 10:47 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.