Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Daneel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:01:
FlatPanelsHD is alleen zoooo traag met hun reviews. De V10 werd daar ook pas getest toen die al bijna niet meer leverbaar was. Ik hoop dat die G20 iets sneller test wordt.
De review is online!

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267447473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Ziet er heel goed uit.
Jammer dat er geen verbetering is op het gebied van Phosphor trailing. Ook vinden ze de zwartwaarden niet genoeg verbeterd tegenover de G10.
All in all, I must say that Panasonic G20 is a lovely TV. It is no revolution, and although expectations were very high, I think G20 is a worthy successor to the much acclaimed G10. Panasonic has introduced image quality improvements and the THX mode is great but we miss better black level reproduction.
...
Phosphor trailing has not been eliminated on G20 either. Phosphor trailing occurs because of the phosphor that is been activated on plasma panels. When the phosphor emits light and changes state some intermediate colours are displayed

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de modelnummers te zien op iishop, gaat het hier om Franse modellen, de Belgische eindigen op een E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Geen ventilatoren meer bij de G20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik wacht toch op de nederlande prijzen van de 50V20 serie ter vervanging van mijn 46G10 :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
virtualJac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:25:
Ziet er heel goed uit.
Jammer dat er geen verbetering is op het gebied van Phosphor trailing. Ook vinden ze de zwartwaarden niet genoeg verbeterd tegenover de G10.

[...]
Het verklaart ook de gunstige "Belgische" prijzen. Als het echt een grote sprong voorwaarts zou zijn geweest, dan zou je ook een sprong voorwaarts in prijs hebben gezien.
De G20 heeft net voldoende nieuwigheid aan boord om zijn positie op de markt te behouden voor het komende jaar. Marketeers geven niets kado, ook niet die van Panasonic.

Opvallend vond ik ook het verbruik: 164 watt in de "gecalibreerde" stand (lees: de stand voor licht verduisterde huiskamers). Daar werd steeds niet over gesproken (taboe onderwerp voor plasma adepten?) maar dit is alleszins redelijk. Een Sony 40HX700 LCD verbruikt hetzelfde (volgens fabrieksopgave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Voor een TV die met een native contrast van 5.000.000:1 gemarket wordt vind ik het tegenvallen dat de reviewer weinig verschil qua zwartwaardes kan meten tov de G10, die een native contrast heeft van 40.000:1. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is, maar ik had daar meer van verwacht. Het scheelt natuurlijk overdag wel een hoop dat de reflecties een stuk minder zijn. En THX mode is wel iets goed natuurlijk!

Maar kort door de bocht had ik meer verschil met de G10 verwacht dan dat er eindelijk uit de review komt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Desondanks de beperkte vooruitgang is het nog stteds een heel goed toestel, zeker voor wat ie kost. de zwartwaarden zijn wel wat teleurstellend, zeker als ze indd met een native van 5.000.000:1 op de proppen komen tbh... Ook heb ik de indruk dat ze, omdat ISFccc er nu in zit, er vanuit gaan dat iedereen zijn panny gaat calibreren want de out of the box settings zijn nu niet zooo fantastisch heb ik de indruk. Dus het is kiezen, calibreren of THX heel de tijd opzwieren?

Desondanks de nadelen is en blijft het een goed toestel :) Wel even kijken naar de review van av-forums als die er is om te zien of ze iets anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:54:
[...]

Voor een TV die met een native contrast van 5.000.000:1 gemarket wordt vind ik het tegenvallen dat de reviewer weinig verschil qua zwartwaardes kan meten tov de G10, die een native contrast heeft van 40.000:1. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is, maar ik had daar meer van verwacht. Het scheelt natuurlijk overdag wel een hoop dat de reflecties een stuk minder zijn. En THX mode is wel iets goed natuurlijk!

Maar kort door de bocht had ik meer verschil met de G10 verwacht dan dat er eindelijk uit de review komt.
Ik snap niet hoe je een revolutie kunt verwachten van een tv waar het vorige model reeds een heel goede tv was en wat niet eens het topmodel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Fotografie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kom net een test tegen van de TXP42GW20
http://areadvd.de/hardware/2010/panasonic_tx_p42gw20.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht toch nog maar een paar andere tests af want dit is niet zo revolutionair als ik gehoopt heb. er zit nota bene KURO techniek in deze tv (G20). ik had wel verwacht dat ze een stuk betere zwartwaarden zouden hebben t.o.v. de 2009 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Die is eerder al genoemd en een vertaling ervan is ook al een paar pagina's terug te vinden.

Wacht nog een review af van hdtvtests of een Nederlandse reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ook jammer dat de "plasma noise" nog altijd niet weg is volgens de review. Die is bij sommige kleuren (helaas vooral huidskleuren) van dichtbij soms gewoon te gortig. Ik heb plasma's beter zien doen op dit gebied (hd-ready
s dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
gastje13 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:29:
Ook jammer dat de "plasma noise" nog altijd niet weg is volgens de review. Die is bij sommige kleuren (helaas vooral huidskleuren) van dichtbij soms gewoon te gortig. Ik heb plasma's beter zien doen op dit gebied (hd-ready
s dat wel)
Je geeft het zelf al aan, van dichtbij. Ben benieuwd wat je hiervan merkt op een normale kijkafstand.

Verder zijn de zwartwaardes hetzelfde als bij de G10. Erg tegenvallend om eerlijk te zijn, misschien is het dan wel zo dat het in je ogen donkerder is, omdat het paneel meer brightness kan produceren voor de content op het beeld. Als er dan een zwart of donker gedeelte is, lijkt het wel zwarter.

Jammer dat ze ook nooit even de moeite nemen voor een ANSI-contrast meting |:(

[ Voor 29% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Mja, hopelijk spelen ze bij AVforums het toestel eerst even in voor een review te doen. een kleine 100-200 uren inspelen en dan uitgebreid bekijken. Zou mooi zijn imo. En die zwartwaarden, ik kan me echt moeilijk inbeelden dat er helemaal GEEN verschil is met de g10, anders zou hun promo campagne wel heel hypocriet geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:59:
ik wacht toch nog maar een paar andere tests af want dit is niet zo revolutionair als ik gehoopt heb. er zit nota bene KURO techniek in deze tv (G20). ik had wel verwacht dat ze een stuk betere zwartwaarden zouden hebben t.o.v. de 2009 modellen.
Waar staat dan dat in de G20 Kuro techniek zit? Volgensmij zit het iig in de V20 en VT20 maar niet zeker in de G20.

Vwb Kuro techniek in de 2010 plasma's wil ik nog het volgende opmerken:
KURO techniek is een brede noemer. Het zou heel goed kunnen dat bepaalde KURO elementen niet matchen met andere wensen anno 2010, zoals bijvoorbeeld dunne TV's en lager verbruik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
StealthyPeanut schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:12:
[...]

Je geeft het zelf al aan, van dichtbij. Ben benieuwd wat je hiervan merkt op een normale kijkafstand.
Als die 2 meter of groter is zie je dit inderdaad niet meer. Maar bij PC gebruik of gaming is het soms prettig om dichtbij te zitten en dan is het toch wel een nadeel.

Positief is wel dat de SD weergave beter zou zijn die niet erg denderend was op de G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
ik vind 2 meter al dichtbij :)
kan niet wachten, ondertussen maar wat mogelijkheden zoeken voor bevestiging, plat tegen de muur wil ik niet maar ook geen swivel van 300 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Hmmm, door die review begin ik wel wat te twijfelen :s Normaal ging ik voor de 46G20 gaan, maar die niet al te flatterende review en de gedachte dat de zwartwaarde van de V20 waarschijnlijk een stuk beter gaat zijn doet me denken om daar de 42" van te kopen, die in prijs waarschijnlijk gelijk aan de 46g20 zal lopen (zo is het toch ook met de S-G verhouding iig :p) Jullie gedachte?

Ik kijk alvast uit naar AVForums hun review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:11:
[...]

Thx voor de link >:)

Bijna niet te geloven deze prijzen:

P42G20 825.00EUR 1200 EUR
P46G20S 995.00EUR 1329 EUR
P46G20 1,069.00EUR 1329 EUR
P50G20 1,209.00EUR 1480 EUR

P42V20 1389 EUR
Ik schat de prijs iets anders in als ik zo de NL winkels volg. We gaan het zien maar 825 EUR kan je voor de NL versie vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door freedzed6 op 01-03-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sparda schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:28:
Mja, hopelijk spelen ze bij AVforums het toestel eerst even in voor een review te doen. een kleine 100-200 uren inspelen en dan uitgebreid bekijken. Zou mooi zijn imo. En die zwartwaarden, ik kan me echt moeilijk inbeelden dat er helemaal GEEN verschil is met de g10, anders zou hun promo campagne wel heel hypocriet geweest zijn...
Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat. Een plasma moet uitgebreid ingespeeld worden en dat zal hier het probleem zijn geweest. Het is natuurlijk ook een race om zo snel mogelijk een review online te hebben om zoveel mogelijk lezers te trekken. Hopelijk voelt AVForums die druk niet en spelen ze hem eerst uitgebreid in.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

sparda schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:42:
Hmmm, door die review begin ik wel wat te twijfelen :s Normaal ging ik voor de 46G20 gaan, maar die niet al te flatterende review en de gedachte dat de zwartwaarde van de V20 waarschijnlijk een stuk beter gaat zijn doet me denken om daar de 42" van te kopen, die in prijs waarschijnlijk gelijk aan de 46g20 zal lopen (zo is het toch ook met de S-G verhouding iig :p) Jullie gedachte?

Ik kijk alvast uit naar AVForums hun review
Ik zou daar nog eens goed over nadenken. Van 46" terug naar 42"is best een groot verschil.
Probeer dan nog even wat meer door te sparen voor een grotere V-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
freedzed6 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:24:
[...]

Ik schat de prijs iets anders in als ik zo de NL winkels volg. We gaan het zien maar 825 EUR kan je voor de NL versie vergeten.
Bron?

Waarom kunnen de Belgische winkels zo goedkoop leveren en zouden de Nederlandse (en Engelse) dat niet kunnen? Dat verschil is er bij andere electronica toch ook niet?
Het is natuurlijk verstandig om in het eigen land te kopen (ivm garantie aan de deur) maar of dat 200 euro of meer waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:24:
[...]

Welke winkels bedoel je?
Ik zie alleen bij plasma discounter een adviesprijs van € 1.099,-

Zelf verwacht ik voor de 42 G20 al vrij snel een prijs van rond de €900,- in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
hebben ze bij iishop alleen de zilverkleurige g20's binnen? :s

[ Voor 5% gewijzigd door mrgoolie op 02-03-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
mrgoolie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:58:
hebben ze bij iishop alleen de zilverkleurige g20's binnen? :s
update:
ik heb even gebeld naar iishop...
de zilverkleurige leveren ze tegen 1215€, de zwarte komt op 1299€ omdat dit via een andere leverancier wordt aangekocht.
leverdatum is eind maart...

ik twijfel om de zwartkleurige te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Over welk formaat heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Grrrrrene schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:56:
Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat. Een plasma moet uitgebreid ingespeeld worden en dat zal hier het probleem zijn geweest. Het is natuurlijk ook een race om zo snel mogelijk een review online te hebben om zoveel mogelijk lezers te trekken. Hopelijk voelt AVForums die druk niet en spelen ze hem eerst uitgebreid in.
Welnee. Jij denkt echt dat deze nieuwe serie zo revolutionair veel beter is dan de voorganger? Die 5.000.000 op 1 slaat helemaal nergens op. Dat 'ie ietsjes beter is, tuurlijk. Dat 'ie een Kuro gaat evenaren, nou neen.
Allemaal marketing nonsens, is elk jaar hetzelfde. Op AVForums zal heus wel ongeveer hetzelfde er uit komen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Welnee. Jij denkt echt dat deze nieuwe serie zo revolutionair veel beter is dan de voorganger? Die 5.000.000 op 1 slaat helemaal nergens op. Dat 'ie ietsjes beter is, tuurlijk. Dat 'ie een Kuro gaat evenaren, nou neen.
Allemaal marketing nonsens, is elk jaar hetzelfde. Op AVForums zal heus wel ongeveer hetzelfde er uit komen.
Nou ja, ik ben een hoop marketing meuk gewend qua MegaPixels, Dynamisch Contrast, 1GB VRAM op een budget videokaart, MHz-nonsense etc.

Maar als je een TV met een native contrast van 5.000.000:1 market tegen een native contrast van 40.000:1 voor de vorige generatie, dan ben ik niet zo naïef om te denken dat het inderdaad 125 keer zo goed is, maar een behoorlijke verbetering zou ik dan toch wel verwachten. En dat blijkt absoluut niet het geval te zijn. En dat vind ik behoorlijk vreemd.
mrgoolie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:55:
[...]

update:
ik heb even gebeld naar iishop...
de zilverkleurige leveren ze tegen 1215€, de zwarte komt op 1299€ omdat dit via een andere leverancier wordt aangekocht.
leverdatum is eind maart...

ik twijfel om de zwartkleurige te bestellen!
46" of 42" ?

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 02-03-2010 11:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:12:
[...]
... maar een behoorlijke verbetering zou ik dan toch wel verwachten. En dat blijkt absoluut niet het geval te zijn. En dat vind ik behoorlijk vreemd.
Marketing @ work hè. Beetje bij beetje kleine verbeteringen toevoegen maar ze heviger voordoen dan ze zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou ja, ik ben een hoop marketing meuk gewend qua MegaPixels, Dynamisch Contrast, 1GB VRAM op een budget videokaart, MHz-nonsense etc.

Maar als je een TV met een native contrast van 5.000.000:1 market tegen een native contrast van 40.000:1 voor de vorige generatie, dan ben ik niet zo naïef om te denken dat het inderdaad 125 keer zo goed is, maar een behoorlijke verbetering zou ik dan toch wel verwachten. En dat blijkt absoluut niet het geval te zijn. En dat vind ik behoorlijk vreemd.
Wat ik mij afvraag is hoe goed hebben ze dit wel gemeten? Je zou inderdaad toch op zijn minst een verbetering verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
De G20 is een zeer goed product, Verkoopprijs van 1000 euro hier. Hij presteert veel beter dan zijn prijs maar zijn zwartwaarden zijn niet revolutionair beter. Toch wel iets beter maar nog altijd niet Z11 of Kuro. Heb ik al meerdere keren aangehaald. Ik zie ze allemaal naast elkaar staan in de winkel zowel in het duister als verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Ik ben op zoek naar een tv'tje welke ondersteuning heeft voor het NTSC-videosignaal (niet zo'n probleem), maar ook met een ingebouwde Closed Captioning decoder (dit is al heel wat moeilijker). Panasonic blijkt echter zulke dingen te hebben; gezien ik het wel zo goedkoop mogelijk wil (of toch prijs/kwaliteit) heb ik op de Panasonic.com-site de 2 goedkoopste types opgezocht; dit bleken deze te zijn:

TC-L32C12 (c12 serie 2009)
TC-L32X2 (x2 serie 2010)

Als ik echter dit (en het 2009-topic) doorneem is er geen vermelding van deze series.
Ook op de Belgische of Nederlandse Panasonic site zijn deze toestellen niet terug te vinden.
Als ik mij dan een willekeurige tv uitkies op deze sites (TX-L32C10P) is er uiteraard nergens vermelding van een Closed Captioning functie (ook niet in de handleiding ofzo)

Is er dan een verschil in de toestellen naargelang de locatie?
Kunnen mensen met een recente Panasonic-tv eens nagaan of deze functionaliteit nergens verborgen zit (niet beschreven in de handleiding ofzo)
Misschien niet de plaats om dit te vragen; maar kent iemand tv's die hier beschikbaar zijn en CC ondersteunen (hoeft dus geen Panasonic te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Alexis555 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:46:
De G20 is een zeer goed product, Verkoopprijs van 1000 euro hier. Hij presteert veel beter dan zijn prijs maar zijn zwartwaarden zijn niet revolutionair beter. Toch wel iets beter maar nog altijd niet Z11 of Kuro. Heb ik al meerdere keren aangehaald. Ik zie ze allemaal naast elkaar staan in de winkel zowel in het duister als verlicht.
Waar is jullie winkel dan? Kun je eens een linkje geven naar de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Willen mensen die prijzen opgeven ook vermelden om welk formaat het gaat. Typenummer erbij zou al helemaal geweldig zijn.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Wat ik mij afvraag is of er evt. al reviews zijn van de V20 en VT20 modellen?
Zo ja, of anders zodra er enkele zijn, kan iemand mij dan evt. een DM sturen?

Thanks.

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

I386DX schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:53:
Ik ben op zoek naar een tv'tje welke ondersteuning heeft voor het NTSC-videosignaal (niet zo'n probleem), maar ook met een ingebouwde Closed Captioning decoder (dit is al heel wat moeilijker). Panasonic blijkt echter zulke dingen te hebben; gezien ik het wel zo goedkoop mogelijk wil (of toch prijs/kwaliteit) heb ik op de Panasonic.com-site de 2 goedkoopste types opgezocht; dit bleken deze te zijn:

TC-L32C12 (c12 serie 2009)
TC-L32X2 (x2 serie 2010)

Als ik echter dit (en het 2009-topic) doorneem is er geen vermelding van deze series.
Ook op de Belgische of Nederlandse Panasonic site zijn deze toestellen niet terug te vinden.
Als ik mij dan een willekeurige tv uitkies op deze sites (TX-L32C10P) is er uiteraard nergens vermelding van een Closed Captioning functie (ook niet in de handleiding ofzo)

Is er dan een verschil in de toestellen naargelang de locatie?
Kunnen mensen met een recente Panasonic-tv eens nagaan of deze functionaliteit nergens verborgen zit (niet beschreven in de handleiding ofzo)
Misschien niet de plaats om dit te vragen; maar kent iemand tv's die hier beschikbaar zijn en CC ondersteunen (hoeft dus geen Panasonic te zijn)
Dat zijn ook LCD televisies, en het gaat hier over plasma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
[...]

[...]

46" of 42" ?
50" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Alexis555 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:46:
Over de V20 is ook nooit letterlijk gezegd dat het die Kuro blacklevels zou hebben.
Aangezien de G20 en de V20 beide hetzelfde contrast mee krijgen van Panasonic, vrees ik nu al dat de V20 die Kuro blacklevels ook niet heeft.

Het enige dat Panasonic heeft gezegd, is dat er nieuwe filters zijn gebruikt om beter te kunnen presenteren in lichte ruimtes. (en hogere lichtopbrengst/lager energieverbruik)

Die filters verschillen wel tussen de G20 en de V20...
Misschien heeft Panasonic gewoon een vreemde marketingstrategie waarbij ze de V20 geen hoger contrast mee geven en dat het wel zo is. :P (je kunt altijd hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in die youtube filmpjes van AVforum vroeg die kel toch of de technieken die ze van Pioneer overgenomen hadden in deze nieuwe serie tv's zat? antwoord daarop was geloof ik dat vanaf de G serie er inderdaad technieken van Pioneer in zaten. blijkbaar dan niet de technieken die ervoor zorgen dat het contrast zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Welnee. Jij denkt echt dat deze nieuwe serie zo revolutionair veel beter is dan de voorganger?
Waar zie je me dat zeggen?
Die 5.000.000 op 1 slaat helemaal nergens op. Dat 'ie ietsjes beter is, tuurlijk. Dat 'ie een Kuro gaat evenaren, nou neen.
Die 5M:1 is inderdaad marketing onzin, net als die 600Hz subfield drive, dat is vooral bedoeld voor concurrentie met 200Hz lcd.

Feit blijft dat een plasma uit de doos niet heel geweldig beeld geeft (beetje raar dat Flatpanels HD dan ook gaat zeuren dat Panasonic de tv niet gekalibreerd uit de doos laat komen) en dat de helderheid in de eerste uren relatief snel terugloopt, waardoor de zwartwaarden mooier worden. Als je hem dus direct uit de doos gaat reviewen is dat gewoon stom als je als reviewsite serieusgenomen wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nergens, maar dat hoopte je blijkbaar wel. Wat niet onlogisch is natuurlijk. Door te zeggen dat je hoopt dat ze de volgende test "beter" doen ga je er blijkbaar vanuit dat die test een groter verschil zal laten zien t.o.v. de huidige modellen. Welnu, ietsies beter zullen ze wel zijn, maar niet meer dan dat. A Kuro it ain't.
Als je hem dus direct uit de doos gaat reviewen is dat gewoon stom als je als reviewsite serieusgenomen wil worden.
Serieuze review sites zijn er dan ook weinig. Als er met centjes gestrooid gaat worden komt er vast wel een mooier resultaat uit. Even wachten dus op de WhatHifi waardering, die gaat gegarandeerd kont schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:04:
[...]

Nergens, maar dat hoopte je blijkbaar wel. Wat niet onlogisch is natuurlijk. Door te zeggen dat je hoopt dat ze de volgende test "beter" doen ga je er blijkbaar vanuit dat die test een groter verschil zal laten zien t.o.v. de huidige modellen. Welnu, ietsies beter zullen ze wel zijn, maar niet meer dan dat. A Kuro it ain't.
Euhm, als je het topic hebt gevolgd weet je dat ik voor de VT20 zal gaan. Ik hoopte dus helemaal niks, het zal me werkelijk worst wezen hoe een tv presteert die ik niet ga kopen (behalve dat ik hoop dat dit een mooie cashcow voor Panasonic wordt, zodat het plasma-marktaandeel groeit en ze meer geld voor onderzoek hebben).

Ik had geen hoge verwachtingen van de G20, behalve dat het een evolutie van de G10 zou zijn en dat komt uit. Ik heb nergens gezegd noch gesuggereerd dat het een Kuro zou zijn, ik heb alleen gezegd dat de manier van testen niet geweldig was omdat je een plasma in moet laten spelen voor je hem reviewt. Het zijn geen led-tv's die vanaf dag 1 het beeld geven dat je wil hebben, ze moeten even inspelen en dat heeft deze reviewer niet gedaan (daarvan ben ik overtuigd). Ik hecht daarom weinig waarde aan de gemeten zwartwaarde (die sowieso dermate laag is dat hun colorimeter in een erg onnauwkeurig gebied komt).
[...]

Serieuze review sites zijn er dan ook weinig. Als er met centjes gestrooid gaat worden komt er vast wel een mooier resultaat uit. Even wachten dus op de WhatHifi waardering, die gaat gegarandeerd kont schoppen.
What-Hifi en AVForums heb ik inderdaad hoog zitten. Maar laten we even afwachten wat hun getallen zijn, ik voorspel vast dat ze wat minder negatief zijn over de zwartwaarden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
MikeyMan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:30:
[...]

Dat zijn ook LCD televisies, en het gaat hier over plasma's...
Sorry, had over de 'Plasma' gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VT20 is leuk maar het is natuurlijk wel goed om te zien hoe de G20 zich verhoudt tov van de V20 en VT20. De VT20 is (zoals het er nu naar uitziet) wel 2x zo duur als de G20. Gezien het feit dat het het eerste 3d model is lijkt me dat wat te veel van het goede of hij moet op een hoop andere vlakken (zoals zwartwaarden) stukken beter zijn.

Ik deel wel de bezorgheid van andere tweakers dat de revolutie bij de VT20 ook uitblijft op andere gebieden dan 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Ik kan er maar niet aan uit :p de 42v20 die evenveel gaat worden als de 46g20 als we de prijzentrend mogen volgen of de 46g20... De V20 zal allicht aardig wat beter presteren zoals het ook de vorige jaren het geval is geweest, anderzijds is ied an weer iets kleiner :s

Doorsparen is geen optie want een 50" is te groot en kan ik niet kwijt... Ik zit op een 2-3m van men beeld, volgend jaar eerder 3-3.5... Is de V20 met die afstand dan nog wel een optie daar ie kleiner is en er dus wat "verlies aan detail" zal hebben? :s Pfff, hopelijk blijft een volgende review van de G20 net als de V20 niet te lang uit :o

(Anderzijds 't is men eerste flatscreen, is de V20 dan misschien overkill? :s:s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Nee hoor, die pana's zullen je echt verbazen bij de eerste blu-ray. Behalve als je heel veel SD gaat kijken kun je beter voor de X serie gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mowh... Ben van een 42x10 naar een 42g10 gegaan, en moet zeggen dat ik het sd beeld niet minder vind hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:25:
De VT20 is leuk maar het is natuurlijk wel goed om te zien hoe de G20 zich verhoudt tov van de V20 en VT20. De VT20 is (zoals het er nu naar uitziet) wel 2x zo duur als de G20. Gezien het feit dat het het eerste 3d model is lijkt me dat wat te veel van het goede of hij moet op een hoop andere vlakken (zoals zwartwaarden) stukken beter zijn.
De VT20 is niet alleen maar een 3D televisie. Daar koop ik hem iig niet voor. De technieken die het mogelijk maken om de VT20 3D weer te laten geven, werken ook erg goed in 2D-actiebeelden. Die phosphortrailing (wat in de G20 blijkbaar nog aanwezig is) moet bij de VT20 geminimaliseerd/voorkomen zijn. Daarbij kan de tv beelden beter/sneller weergeven vanwege de sneller uitdovende fosfors. 3D is een gimmick voorlopig, hoewel het voor games op een PS3 (die ik wil kopen) wel serieus gebruikt gaat worden, laat dat maar aan de marketingmachine van Sony over :P
Ik deel wel de bezorgheid van andere tweakers dat de revolutie bij de VT20 ook uitblijft op andere gebieden dan 3D
Waar lees je die bezorgdheid dan? Want als er een televisie door de experts wordt gezien als _de_ revolutie bij Panasonic, is het de VT20 wel. Ik heb alle reviewers tot nu toe horen zeggen dat de zwartwaarden "Kuro-achtig" zijn en de 3D-ervaring het best van alle televisies op de CES. De VT20 heeft dan nog als voordeel boven de 24p-beelden van een BD afgespeeld worden met 96Hz, itt de 72Hz die Kuro's gebruikten.
gastje13 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:32:
Nee hoor, die pana's zullen je echt verbazen bij de eerste blu-ray. Behalve als je heel veel SD gaat kijken kun je beter voor de X serie gaan,
Panasonic beweert volgens mij dat ze wat aan het sd-upscaling algoritme hebben verbeterd, maar dat is nog even afwachten inderdaad. Er zijn al verschillende AVForums-members geweest die hebben gevraagd of daar in de reviews naar gekeken kan worden en dat is nu toegezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje13 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:32:
In dit verband: kijk eens op http://www.avforums.com/f...read-67.html#post11660647 en de volgende posts: G20 zou SD beter processen dan de X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
[...]

[...]

46" of 42" ?
Daarom zeg ik altijd: test en vergelijk zelf. Wat een reviewer zegt is een mooi beginpunt, maar je zult het gewoon zelf moeten zien.

Een native contrast is hetzelfde als een Full On/Off contrast en heeft 0 waarde voor de beeldkwaliteit. Alleen een Ansi contrast waarde zegt iets over beeldkwaliteit ;)
Grrrrrene schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:35:
[...]

De VT20 heeft dan nog als voordeel boven de 24p-beelden van een BD afgespeeld worden met 96Hz, itt de 72Hz die Kuro's gebruikten.
[...]
Waarom zou dat een voordeel zijn? De Pioneer zendt de 24p in 72hz uit en dat is exact gelijk als in .....de bioscoop.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een adembenemend gezicht is en mn ogen werkelijk niet konden geloven wat ze zagen, toen ik blu-rays zag op mn Pioneer nadat ik mn isf-gecalibreerde Panasonic had ingeruild.
En dan is de Pioneer nog out-of-the-box!! (april krijgt die zn calibratie).

[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 02-03-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ferry34 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:11:
Een native contrast is hetzelfde als een Full On/Off contrast en heeft 0 waarde voor de beeldkwaliteit. Alleen een Ansi contrast waarde zegt iets over beeldkwaliteit ;)
NATIVE contrast is toch echt zover ik weet het verschil tussen het lichtste en donkerste weergave dat in 1 beeld weergegeven kan worden. Maar dat is blijkbaar niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Nee, niet in 1 beeld.

Ze meten het door de tv op de normale stand geen content weer te laten geven en daarna wit weer te laten geven. Oftewel, iets waar je totaal niks aan hebt want dit komt nooit voor.

ANSI contrast is een schaakbord patroon met 16 zwart/wit vakken en dan de zwartwaarde en helderheid meten. Dit is vergelijkbaar met scenes met zwarte vlakken erin of donkere/lichte scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:06:
Mowh... Ben van een 42x10 naar een 42g10 gegaan, en moet zeggen dat ik het sd beeld niet minder vind hoor...
...merk je nog wat van het feit dat de X-serie beter ontspiegeld was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Grrrrrene schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:35:
[...]

De VT20 is niet alleen maar een 3D televisie. Daar koop ik hem iig niet voor. De technieken die het mogelijk maken om de VT20 3D weer te laten geven, werken ook erg goed in 2D-actiebeelden. Die phosphortrailing (wat in de G20 blijkbaar nog aanwezig is) moet bij de VT20 geminimaliseerd/voorkomen zijn. Daarbij kan de tv beelden beter/sneller weergeven vanwege de sneller uitdovende fosfors. 3D is een gimmick voorlopig, hoewel het voor games op een PS3 (die ik wil kopen) wel serieus gebruikt gaat worden, laat dat maar aan de marketingmachine van Sony over :P
Qua 3D kwam ik recentelijk op een site terecht waarbij ze in IRL 3D op een 65" TV hadden gezien en de ervaring was niet echt geweldig. Zelfs niet op zo'n grote tv. Het formaat was gewoon niet groot genoeg om het echt te laten werken. Het is blijkbaar meer een bioscoop ding dan een huiskamer ding...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:33:
[...]
...merk je nog wat van het feit dat de X-serie beter ontspiegeld was ?
Mwoh, volgens mij is G10 beter ontspiegeld dan de X10.
Maar echt zonnig is het nog niet geweest sinds ik hem heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Alexis, mits ik zelf van BE ben zou ik wel eens in je winkel willen binnenspringen om de G20 draaiende te zien. Zet je de locatie hier liever niet dan kan je altijd een emailtje sturen ;)

Btw, iemand een idee of de v20 nu in eind maart-begin april of toch pas tegen einde mei uitkomt? Nog al wat tegenstrijdigheden op het net hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:03:
[...]

Waarom zou dat een voordeel zijn? De Pioneer zendt de 24p in 72hz uit en dat is exact gelijk als in .....de bioscoop.
Volgens mij doen bioscopen gewoon 24p, 25p in PAL-gebieden.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een adembenemend gezicht is en mn ogen werkelijk niet konden geloven wat ze zagen, toen ik blu-rays zag op mn Pioneer nadat ik mn isf-gecalibreerde Panasonic had ingeruild.
En dan is de Pioneer nog out-of-the-box!! (april krijgt die zn calibratie).
Het is algemeen bekend dat de Pioneers out-of-the-box beter presteren omdat ze semi-gekalibreerd zijn :) Je vergelijkt nu een Pioneer met een oudere Panasonic, terwijl we het hier over de eerste Panasonics met Pioneer-techniek hebben. De Pioneers staan buiten kijf wat mij betreft, ik heb een Kuro van de laatste generatie gereviewed en dat was echt een genot van een tv!

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 03-03-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
sparda schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:01:
Alexis, mits ik zelf van BE ben zou ik wel eens in je winkel willen binnenspringen om de G20 draaiende te zien. Zet je de locatie hier liever niet dan kan je altijd een emailtje sturen ;)

Btw, iemand een idee of de v20 nu in eind maart-begin april of toch pas tegen einde mei uitkomt? Nog al wat tegenstrijdigheden op het net hierover...
PB mij ook even de winkelgegevens aub. Ik zou ook graag een kijkje komen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook bij Panasonic Duitsland zijn de nieuwe series gelisted

http://www.panasonic.de/h...odukte/1938556/index.html

waar blijft Pana NL????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:01
sparda schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:01:

Ivm het WK Voetbal zou ik dit ook graag willen weten. Aangezien een release eind mei niet een zekerheid is voor beschikbaarheid (+ voldoende stock) in de winkels voor de aftrap van het WK. Het zou geen slimme move zijn van Panasonic om de release van de V20 zo vlak voor het WK te zetten.

Het WK kijken op m'n oude CRT is not done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
http://electrotaelman.be/ zowel de X20 en G20 zijn momenteel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Beetje ver voor mij. Mag k vragen wat de 42G20 kost bij jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
Exact 1000 € :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Goed om te weten. Ik wacht nog even met aankopen tot hij wat dichter in de buurt te bezichtigen is. Hoop dat hij volgende week toch wel een beetje binnen druppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:19:
Nu ook bij Panasonic Duitsland zijn de nieuwe series gelisted

http://www.panasonic.de/h...odukte/1938556/index.html

waar blijft Pana NL????
Dat heb ik gevraagd:
Beste,

De informatie m.b.t. het 2010-assortiment is beschikbaar in de tweede helft van maart. Wij adviseren u rond deze tijd onze website te bezoeken of uw dealer te raadplegen.

Met vriendelijke groet,
Panasonic Info Centre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
nieuws: Panasonic aangeklaagd om afnemende zwartwaarden plasma-tv's

Best goed nieuws, alhoewel nog steeds de waarheid ergens in het midden zal liggen. Op zich was het wel gerustellend om te zien op areadvd dat de internet verbinding ook voor firmware updates kan zorgen. Dus mochten de '10 modellen toch nog wat bij te schaven hebben, hoeft de tv daar waarschijnlijk niet voor weg cq een monteur voor langs te komen.

Denk dat het vlak voor WK uitbrengen misschien juist wel een truc is van Pana, veel mensen zullen dan toch nog het nieuwe model voor een relatief hoge prijs willen kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bacspin op 03-03-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:01
Bacspin schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:58:

Denk dat het vlak voor WK uitbrengen misschien juist wel een truc is van Pana, veel mensen zullen dan toch nog het nieuwe model voor een relatief hoge prijs willen kopen.
Ik denk dat deze truc niet gaan werken, aangezien overige merken juist zullen stunten met de prijzen rond WK's (uit historie gebleken). Misschien is het voor een willekeurige Tweaker belangrijk om een Panasonic plasma te kopen, maar de gemiddelde consument kijkt naar de prijs (en te heldere lcd/led schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heeft iemand ervaring met een winkel waar je redelijke vrijheid hebt om wat met de instellingen van een Plasma te spelen? Ik merk dat de plasma's vaak het ondergeschoven kindje zijn in winkels en het lijkt of ze hier minder graag van verkopen.

Ik lees heel veel goede ervaringen over plasma, maar wil het toch wel met me eigen ogen zien. En dan het liefst een beetje met de instellingen prutsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
iishop rulez!!

Ik had een 50g10 bestelt x aantal weken geleden voor 1299€, ik had nadien gezien dat de nieuwere 50g20 ook leverbaar was voor 1225€.
Het was geen enkel probleem deze nog om te ruilen!
Binnen 2-3 weken krijg ik de 50g20 binnen...

zalig toch wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgoolie schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:31:
iishop rulez!!

Ik had een 50g10 bestelt x aantal weken geleden voor 1299€, ik had nadien gezien dat de nieuwere 50g20 ook leverbaar was voor 1225€.
Het was geen enkel probleem deze nog om te ruilen!
Binnen 2-3 weken krijg ik de 50g20 binnen...

zalig toch wel:)
waar heb je je g20 bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
iishop?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie het niet vreemd dat er zo'n groot prijsverschil zit tussen iishop en de overige winkels? Zelfs als je uit zou gaan van grijze import en het vergelijkt met de adviesprijzen in andere Europese landen zijn ze buitengewoon goedkoop. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Naah foto dierckx fdvshop.be als ik me niet vergis verkoopt ze ook tegen 995-1069-1250 en die hebben een contract met panny BE, dus ik stel me daar niet echt vragen bij :)

Alexis, misschien ook interressant kan zijn om de G20 die nu te spelen staat zijn zwartwaarden even te meten als je 'r de apparatuur voor hebt en dan binnen een week of 2 weken nog eens te doen om te zien of er opnieuw een toename gaat zijn in de zwartwaarden.

Als dit het geval is zou ik nog durven te kijken naar de sammy/LG plasma's :o

[ Voor 50% gewijzigd door sparda op 03-03-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
dubbeltje gezet

[ Voor 93% gewijzigd door sparda op 03-03-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
Eigenaardig dat Panasonic Nederland nog geen nieuwe modellen levert, terwijl de Belgische distributeur ze kennelijk wel ruimschoots op voorraad heeft.
Nu krijg je de situatie dat Nederlandse winkels Belgische modellen gaan leveren (voor een mooie prijs ook nog!) maar dus zonder de thuisservice.

Zijn de "Belgische" modellen soms anders dan de Nederlandse, of moet er in Nederland (bijv) eerst een Ziggo certificering plaatsvinden voordat er wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso vreemd, normaalgesproken is alles in België aardig duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Valt mee hoor, Sony Bravia´s waren en zijn ook altijd goedkoper/even duur in België.
(keek regelmatig bij een Sony winkel in Antwerpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Heeft iemand de CI+ module al kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Heeft iemand uberhaubt al een G20 model in huis?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe plasma toestellen nu ook op kieskeurig.nl>

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Plasma-discounter heeft de P42G20 voor € 1099,- staan. Valt me dan toch weer tegen aan de hand van de prijzen in België.

http://www.plasma-discoun...-tx-p42g20-art-116250.htm

Op bestekeus.nl issie dan weer 899 euro. Een behoorlijk verschil, maar daar hebben ze het over P42G20E, is daar iets anders aan? Een model uit een ander land geimporteerd?

http://www.bestekeus.nl/p..._TXP42G20E-pId-67958.html

[ Voor 42% gewijzigd door Luuk1983 op 04-03-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Luuk1983 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:35:

......
Op bestekeus.nl issie dan weer 899 euro. Een behoorlijk verschil, maar daar hebben ze het over P42G20E, is daar iets anders aan? Een model uit een ander land geimporteerd?
......
"E" is het Europese Model. Volgens mij geen verschil met de P42G20. Alleen bij deze laatste aanduiding zou het kunnen dat ze sowieso landaanduiding weglaten en het dus ook een Frans of Oostenrijk model kan zijn. "Kan", hoeft niet.

Trouwens die Plasma-Discounter prijs staat er al een tijdje. Ik denk dus dat dat een beetje een middel is om mensen via Google op die site te laten komen maar er dan wel voor zorgen dat de Plasma-Discounter er niet bij inschiet als de echte prijzen bekend worden.

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 04-03-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Nu niet meer

Alleen de X types.

[ Voor 4% gewijzigd door immetjes op 04-03-2010 21:10 . Reden: X types wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel :P

Nieuwe plasma toestellen nu ook op kieskeurig.nl

Panasonic TX-P42X20 Euro 499,-
Panasonic TX-P37X20 Euro 549,-
Panasonic TX-P50X20 Euro 699,-

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
ruward schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:42:
Trouwens die Plasma-Discounter prijs staat er al een tijdje. Ik denk dus dat dat een beetje een middel is om mensen via Google op die site te laten komen maar er dan wel voor zorgen dat de Plasma-Discounter er niet bij inschiet als de echte prijzen bekend worden.
€ 1099 is gewoon de adviesprijs en zal vast naar beneden bijgesteld worden als ze leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:59:
[...]Panasonic TX-P42X20 Euro 499,-
Panasonic TX-P37X20 Euro 549,-
...bijzonder dat de 37 inch duurder is dan de 42 inch.... Wat je wel (zoals elk jaar) weer ziet, is dat de introductie prijzen van de nieuwe modellen niet ver van de uitverkoop prijzen van de oude modellen liggen. Lang leve de terugkerende vaste patronen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nederlandse Pana modellen komen iets later (wellicht al volgende week) heb ik vernomen van contacten bij Ziggo. (de testronde en certificering is afgelopen week afgerond)
Dit vanwege de Ziggo CI+ certificeringsoftware voor Nederland.
Nederland krijgt een aparte software toevoeging t.o.v.de rest van Europa en zullen uitsluitend via Panasonic NL (Haagtechno) geleverd worden met Ziggo certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Is er eigenlijk een ander merk dat kan concureren met panny als het op plasma vlak aankomt (kom nu niet af met de KURO's, danku :p) Dit omdat ik me wat zorgen maak over de zwartwaarden die wel eens toenemen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Wat mij verbaast is dat je nergens op dit forum iets over de LCD modellen van Panasonic iets kan vinden. Zijn die niet goed in verhouding met ander merken ofzo?

(Ja, ik weet dat dit het Plasma topic is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Ik kijk liever naar Plasma dan naar LCD, maar volgens mij waren de Panasonic LCD's van een paar jaar terug ook een van de betere..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:45:
De Nederlandse Pana modellen komen iets later (wellicht al volgende week) heb ik vernomen van contacten bij Ziggo. (de testronde en certificering is afgelopen week afgerond)
Dit vanwege de Ziggo CI+ certificeringsoftware voor Nederland.
Nederland krijgt een aparte software toevoeging t.o.v.de rest van Europa en zullen uitsluitend via Panasonic NL (Haagtechno) geleverd worden met Ziggo certificering.
Betekent dit dan dat parallel import voor Ziggo klanten die CI+ willen gebruiken met een CAM-module een "no-go" is? Ik had verwacht dat de 2010 modellen gewoon een CI+ module zouden hebben die onafhankelijk vanuit welk land de TV komt werkt in het Ziggo gebied.

Stel: Ik koop een 2010 model met CI+ in Frankrijk. Kan ik dit toestel nu in Nederland met een CAM gebruiken met een Ziggo kaart? Kan ik die software zelf "upgraden"? Ziggo maakt het er allemaal niet makkelijker op. En dat alleen om te voorkomen dat ik wat beschermde content zou opnemen van hun kabel. Sjonge, net of ik dat zou willen.

@ Freedzed6: Nou, ja, de tijd zal het leren.

[ Voor 2% gewijzigd door immetjes op 04-03-2010 22:42 . Reden: comment op Freedzed6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
ruward schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:35:
[...]

Betekent dit dan dat parallel import voor Ziggo klanten die CI+ willen gebruiken met een CAM-module een "no-go" is? Ik had verwacht dat de 2010 modellen gewoon een CI+ module zouden hebben die onafhankelijk vanuit welk land de TV komt werkt in het Ziggo gebied.

Stel: Ik koop een 2010 model met CI+ in Frankrijk. Kan ik dit toestel nu in Nederland met een CAM gebruiken met een Ziggo kaart? Kan ik die software zelf "upgraden"? Ziggo maakt het er allemaal niet makkelijker op. En dat alleen om te voorkomen dat ik wat beschermde content zou opnemen van hun kabel. Sjonge, net of ik dat zou willen.
tuurlijk! Dacht men nu echt dat als je een Panasonic TV bij bijvoorbeeld Redcoon koopt je dan geen digitale TV Ziggo kan bekijken via CI+?! Dan gaat half nederland de tv's terug sturen.

Dus.... Dit zijn dingen die op papier natuurlijk zijn afgesproken maar waar in de werkelijkheid geen barst van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajbu
  • Laatst online: 23:30
ruward schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:35:
[...]

@ Freedzed6: Nou, ja, de tijd zal het leren.
Certificeren gaat niet (alleen) over de CI+ compatibiliteit, maar over land specifieke dingen zoals de EPG en automatisch kanalen scannen en in de juiste volgorde zetten. Als je je TV in Frankrijk koopt zullen de zenders waarschijnlijk niet volgens nederlands gebruik (nl1, nl2, nl3, rtl4 etc.) gesorteerd worden, en EPG misschien wat kleine kuren vertonen.
Ik heb zelf een import model van vorig jaar. Kijken gaat perfect maar ik moest zelf de zenders sorteren. EPG werkt alleen door tv in te stellen voor Zweden. Ook gaat de EPG soms de fout in als er titels zijn met accenten of trema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Maar met de web-update mag dit toch geen drol uitmaken? Als je je tv kunt instellen op Zweden, kan een ander europees model toch ook op NL worden ingesteld? En desnoods de juiste EPG-settings erbij downloaden. Heb toch echt niet het idee dat de importeur alle dozen 1 voor 1 gaat open maken van de tv's die vast al een paar weken geleden op de boot zijn gezet.

Volgens mij is dit weer ontmoedigings beleid om vooral de kas van Haagtechno te spekken ipv de parallel import. Mooi he, dat verenigid europo, wat zou het Euro Parlement vinden van dit soort praktijken?

Pana heeft geluk dat de nieuwe Samsungs alleen in de top-modellen "echt-zwart" hebben en ook daar geen 54" van uitbrengen (wel 58).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingu007 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:12:
Wat mij verbaast is dat je nergens op dit forum iets over de LCD modellen van Panasonic iets kan vinden. Zijn die niet goed in verhouding met ander merken ofzo?

(Ja, ik weet dat dit het Plasma topic is)
Panasonic heeft alleen lcd voor kleinere modellen, hoewel er geloof ik dit jaar voor het eerst een 42" is met led-backlight. Ik vind de lcd's van Panasonic de beste panelen die je kunt krijgen. Ze gebruiken ips-panelen, wat gewoon de beste techniek is voor televisies: goede zwartwaarden, grote kijkhoek en mooie kleuren. Maarja, Panasonic pusht plasma en zelfs een ips-paneel geeft niet zulk mooi beeld als plasma (vind ik).
virtualJac schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met een winkel waar je redelijke vrijheid hebt om wat met de instellingen van een Plasma te spelen? Ik merk dat de plasma's vaak het ondergeschoven kindje zijn in winkels en het lijkt of ze hier minder graag van verkopen.

Ik lees heel veel goede ervaringen over plasma, maar wil het toch wel met me eigen ogen zien. En dan het liefst een beetje met de instellingen prutsen. :)
Het vervelende is dat je dat in de winkel niet zichtbaar kunt maken vanwege de lichtomstandigheden. Pas als je thuis een lcd en een plasma naast elkaar zet, zul je zien dat de lcd nogal fletse kleuren en grijs ipv zwart geeft. In de winkel is het meer andersom omdat de plasma niet zo fel kan als een lcd (hoewel ook daaraan hard gewerkt wordt). Vroeger mocht je bij de MediaMarkt altijd wel in het osd spelen, geen idee of dat nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
jeps iishop (www.iishop.be)
echt een aanrader! vriendelijke mensen daar ! en vooral goede prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Dit kan toch niet?:

Panasonic TXP42S20 TX P42S20 FULL HD PLASMA TV 400HZ 42" 654.00EUR
Panasonic TXPF42S20 TX PF42S20 FULL HD PLASMA TV 400HZ 42" 654.00EUR

iishop.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik heb een 50G10 van vorig jaar. Hierin zat bij levering al een dode pixel, maar ik heb besloten te wachten met dit te melden tot de nieuwe modellen uit zijn.
Indien het toestel vervangen wordt, om welk model van de nieuwe serie zou ik dan moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sNielz123 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:00:
Indien het toestel vervangen wordt, om welk model van de nieuwe serie zou ik dan moeten vragen?
Ik zou voor de VT20 gaan dan. Lijkt me wel een leuke omruil-tv.

Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.