De prijzen worden bepaald door de importeur. De importeur in Belgie (in het geval dit niet vanuit Nederland wordt geregeld) zal dus waarschijnlijk genoegen nemen met een kleinere winstmarge.Baardmeester schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:50:
Ik vroeg mij af waarom het verschil tussen de g20 uit België en de g20 uit Nederland zo groot is? Het zijn precies dezelfde tv's met een andere serienummer, maar als ik naar de 46 inch kijk is een uit België geïmporteerde 1000 euro en een uit Nederland 1250 euro. Misschien ligt het er toevallig aan dat de websites die de Nederlandse hebben gewoon duur zijn en die met de Belgische goedkoop
.
Want ik wil eigenlijk weten of ik kan verwachten dat zodra de g20 bij wat meer winkels beschikbaar is of ik dan een 46 inch voor ongeveer 1000 euro, wat mijn budget is, kan scoren. Anders kan ik de g20 alvast afschrijven en hoef ik daar niet meer op te wachten. Is het trouwens sowieso handig om de komende weken te wachten nu onder andere Panasonic en Samsung met nieuwe modellen komen(ivm met de prijzen van oude modellen of zijn deze nu al in de loop van tijd zo gezakt dat dit geen invloed zal hebben)? Ik volg de markt van de tv's nooit zo nauw dus ik heb geen ervaring met hoe de prijs veranderd met dit soort grote ontwikkelingen .
Ik verwacht niet dat oude modellen zullen zakken nu. Deze tijd hebben ze inmiddels al gehad. Meestal is het zo dat een TV na introductie licht in prijs gaat zakken na ongeveer 3 maanden.