Wij hebben op moment een panasonic plasma type TH42PV70, echter na ongeveer 2 a 2,5 jaar hebben wij last gekrgen van het welbekende probleem van verticale groene strepen door het beeld. Dit worden er in de loop van de tijd steeds meer.
nu na wat onderzoek gedaan te hebben dacht ik dat dit aan de desbetreffende beelbuis en processor lag en dit dus ook niet meer voor zou komen nieuwere modellen.
Wij hadden dus besloten om een nieuwe tv te gaan bestellen en hebben dus nu toch ook weer voor een plasma van panasonic gekozen. wij hebben nu de tx-p50g20 besteld en komt omstreeks 20 juni binnen bij de dealer.
echter heb ik natuurlijk ook vooronderzoek gedaan en doe dat'elke dag wel een beetje wat de ervaringen zijn van mensen die hem al in bezit hebben en bij reviews. Nu was ik zojuist aan het kijken en schrok ik toch wel even van een gebruiker van dit toestel.
zie hieronder wat deze persoon heeft:
bron:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18470361#post18470361
Two Week Old Panasonic TX-P50GW20 has developed a thin vertical line
--------------------------------------------------------------------------------
So I'm an American, living in Germany for several years..
Two weeks ago, I purchased the equivalent of the P50G20 at my local Media Markt (falling in love with the picture in the store). However, I recently noticed that there is a very thin (like two blocks wide or 1-2mm) vertical line that is not reproducing the correct color. I can't see the line in dark scenes, but in lighter scenes this vertical strip will change to various colors, but usually is green or white. The line itself is about a third of the way from the edge of the panel.
I'm thinking I have a faulty panel, but before I contact Panasonic, I'd like to get some input from others here who may have experienced the same issue or one like it. Is it possible this will go away after additional use? I've heard of these vertical lines showing up several months to a year later, but I've only had this set for 13 days now. Returning to the store is an option as well, but I've heard good things about Panasonic's technicians and service and would like to give them a chance to make things right.
Als ik dit lees kun je je natuurlijk wel bedenken dat mijn haren recht omhoog gaan staan omdat wij hiervoor hebben besloten een nieuwe tv te gaan kopen. Ik ben nu daarom ook erg aan het twijfelen geslagen of ik de tv niet moet gaan afzeggen en jammer genoeg toch voor een ander merk moet gaan kiezen. (wat ik eigenlijk niet wil maar wel verstandiger lijkt.)
nu vraag ik mke af of er nog een verschil zit tussen de tx-p50gw20 en de tx-50g20?
ik heb zelf het vermoeden dat dit te maken heeft in welk land de tv afkomstig is.