Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ruward schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:50:
[...]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Kijk eens op blz. 37 van de handleiding (op de CD en te downen van de Pana-site)
Is dat wat? Zie je 160 zenders? Of veel minder?
Ik heb een heel veel zenders, ook de zenders die ik niet kan bekijken omdat ze niet in het standaardpakket zitten ("gecodeerd kanaal" verschijnt dan op het scherm, wat normaal is), maar ook radiozenders. Die kanalen wil ik juist niet zien, net zoals ik Nederland 1 HD op de plek wil zetten waar de standaard Nederland 1 zit, ofwel op kanaal 1.

Als je p. 37 van de handleiding op de cd-rom ziet, zie je links naast die grote 5 een lijstje staan van hoe het DVB-C afstemmenu er uit zou moeten zien, dus de volgorde Favorieten bewerken - Kanaallijst - Auto setup - Handm. afstemming - enz, maar bij is wat daar staat Favorieten bewerken - Auto setup - Handm. afstemming- enz.

Lijkt mij niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Druk op de betreffende toets om een favorietenlijst te maken. Dan knikker je wat je niet wilt en niet hebt eruit. Daarna met de blauwe knop door je lijsten switchen tot je bij je favoriet1 bent.

Gelukkig betrof het bij mij een gevalletje image retention en geen burn in. Het tros logo is al onherkenbaar en het 1 logo is ook al redelijk vervaagd. Morgen maar weer een hele dag op BBC en burn in slides zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:53:
ps3 schijnt met een firmware update van hdmi 1.3 naar hdmi 1.4 te gaan. of dat echt volledig gaat werken weet ik niet (wie kan mij/ons dat wel vertellen???).
I know, maar ik lees ook vaak dat hij dan 1080i in 3D gaat weergeven, ipv 1080p. Ik kan me haast niet voorstellen dat Sony niet met een nieuwe versie van de PS3 gaat komen met een echte hdmi 1.4-connector. Waarom zouden ze dat niet doen? Ik kan geen reden bedenken :)

Maarja, da's offtopic. Ik heb vanavond bij de MM maar 's door de brilletjes naar de VT20 gekeken. Erg overtuigend beeld hoor :9 Het frame is inderdaad gewoon zwart met een bronstintje die alleen onder een bepaalde hoek te zien is (had ik nooit gespot als ik er niet naar had gezocht). Ben wel verkocht moet ik zeggen, 'k vond hem er niet eens groot uitzien :D Ik ben in ieder geval blij dat ik geen geflikker heb gezien, m'n vriendin ook niet, zijn we blijkbaar allebei niet gevoelig voor \o/

Wat ik me trouwens afvroeg: komt er nog iets van uitzending gemist en rtl/sbs-gemist op de Panasonic PDP's? Sony schijnt daar (lees ik in het Sony 2010 lcd-topic) mee bezig te zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2010 00:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
REDFISH schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:44:
Had ik nou toch maar eerst die 100 uur alleen maar slides gedraaid. Grr.
Heb m'n plasma ruim 400 uur ingespeeld en alsnog gewoon retentie. Zegt ook allemaal niet alles c.q. niets ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Geen idee hoe dat gaat gebeuren met de PS3. Ik weet wel dat HDMI 1.4 niet persé nodig is voor 3D, want hier speelt ie gewoon met HDMI 1.3 kabels en een Sat-receiver (die alleen HDMI 1.3 heeft) prima 3D! Alleen schakelt de tv niet automatisch -en dat boeit me nou niet echt-

Voor de VT20 kopers met een knappe HD-Sat-Receiver heb ik nog wel een tip. Er is op de 23.5 een test kanaal van Astra waar 24/7 een 3D-Demo draait. Ik weet het, het is niet echt bijzonder maar als je, zoals ik, niet direct 3D content beschikbaar hebt :) FF kijken voor meer info...
Astra 23.5 1E/1G/3A
Name: Test <-- onder die naam kun je de Demo-zender vinden
ID: 5310
Type: 25
Freq.: 11778-Vertical-27500 9/10
Sinds: 14-04-2010
Ik heb zelf een VU+ DUO en daarmee werkt het 3D gebeuren probleemloos, alleen herkent de tv niet dat het een 3D uitzending is en geeft de beelden dus eerst naast elkaar door (wel vaag, 2 vrijwel exact dezelfde beelden naast elkaar, alsof je scheel kijkt) Maar als je in het Instellingen menu, bij 3D instellingen, dan kun je de 3D Eyewear aanzetten (standaard aan) en meteen daaronder kun je kiezen voor het soort 3D (Auto, zij aan zij, boven en onder of oorspronkelijk)

Bij het 3D demo kanaal moet je dus kiezen voor "zij aan zij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
angelus20 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:04:
[...]
TX-P50G20E = Blauw/Zwart in mijn beleving meer blauw dan zwart... maar wordt als Zwart verkocht
Mijn 42G20 is toch echt pikzwart hoor, ook in een heldere kamer.
REDFISH schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:16:
[...]

Je weet dat er een aparte volumeregeling is voor de koptelefoon? Staat deze al op max?
Heel erg bedankt, dat had ik nog niet gevonden stukken beter zo! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
TV bevalt tot dusver prima (g20), kom zelf van crt dus tsja, ik vind het beeld ook heel natuurlijk overkomen en niet zo nep als bij lcd net of er een figuur los van het beeld loopt.
Toch wederom een tweetal vraagjes (heb inmiddels de handleiding doorgenomen).
Hoe kun je ook alweer zien in het menu hoeveel uren de TV heeft gespeeld, ik weet dat het eerder gezegt is in dit topic maar kon het niet terugvinden.
En is het ook mogelijk om het beeld handmatig te verhogen of te verlagen , dat kon bij mijn oude tv namenlijk wel. Als voorbeeld als ik naar Film1, 2 of 3 zit te kijken zie je boven een zwarte balk met linksboven een paar felle strepen net in beeld verschijnen, als je het beeld nu handmatig een beetje zou verhogen is dit dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SPAM*

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 29-05-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreselijke spam.. echt zo'n losse opmerking..
We gaan zo even naar foto klein, kijken of mijn vrouw de tv er ook mooi uit vind zien, krijg een erg scherpe prijs voor de 50 inch.. zo blijkt maar weer wat er allemaal mogelijk is als je niet gewoon betaald wat ze vragen.
De zilveren is mijn favoriet geworden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:10:
Vreselijke spam.. echt zo'n losse opmerking..
We gaan zo even naar foto klein, kijken of mijn vrouw de tv er ook mooi uit vind zien, krijg een erg scherpe prijs voor de 50 inch.. zo blijkt maar weer wat er allemaal mogelijk is als je niet gewoon betaald wat ze vragen.
De zilveren is mijn favoriet geworden moet ik zeggen.
Ik vraag me af hoeveel marge een winkel maakt als je de prijs betaalt waarmee ze adverteren. Ik denk dat de inkoopprijs zo rond de 2000-2100 euro zal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over de G20, niet over de vt20, dat hele 3d is leuk voor 5 minuten maar daarna hoeft het voor mij niet meer.
Marges zijn er om de zaak draaiende te houden, zo hoort het ook te zijn maar de grenzen van die marge opzoeken mag ik graag doen. Keyword is geen haast hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de inkoopprijs nog wel iets lager ligt voor de VT20 want een paar weken geleden heeft Scheer en Foppen een aantal toestellen verkocht voor 1950 euro. en dat was geen typfout want een paar mensen hebben nadat de prijs op de site weer naar 2599 was gezet de tv ook nog kunnen kopen voor 2000 euro.

EDIT: ik heb iishop.be gemailed voor de prijs van de VT20: dit is de reactie

Beste,

TXP50VT20 = 2115€ zonder 3D-brillen
= 2315€ met 3D-brillen

kun je misschien nog wel 100 euro afkrijgen. of meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

Brabso schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:21:
...
Hoe kun je ook alweer zien in het menu hoeveel uren de TV heeft gespeeld, ik weet dat het eerder gezegt is in dit topic maar kon het niet terugvinden.
...
Vanuit het 2009 forum:
1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
ruward schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:21:
[...]

Vanuit het 2009 forum:
1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Thanks very much, is altijd handig !
Nu nog iemand die me met punt 2 kan helpen.
Hebben jullie dat dan niet bij filmnet 1,2 en 3 dat je boven zo'n irritante witte lijn hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:12:
ik denk dat de inkoopprijs nog wel iets lager ligt voor de VT20 want een paar weken geleden heeft Scheer en Foppen een aantal toestellen verkocht voor 1950 euro. en dat was geen typfout want een paar mensen hebben nadat de prijs op de site weer naar 2599 was gezet de tv ook nog kunnen kopen voor 2000 euro.

Beste,

= 2315€ met 3D-brillen

Toen ik nog bij de MM werkte, waren er geregeld aanbiedingen die onder de inkoopprijs weggingen. Soms gebeurt dat meer om de reclame dan om echt veel tv's te verkopen. Laten we wel wezen: S&F heeft zichzelf op de kaart gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:06
Brabso schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Thanks very much, is altijd handig !
Nu nog iemand die me met punt 2 kan helpen.
Hebben jullie dat dan niet bij filmnet 1,2 en 3 dat je boven zo'n irritante witte lijn hebt ?
Dat is volgens mij anti kopieer beveiliging, soort streepjescode. ik had het ook toendertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een zwarte 50 geworden (g20).
Heb hem over 2 weken ofzo maar ik heb geen haast, netjes op tijd voor de camera actie, die gaat wel richting marktplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

6pack15 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:54:
[witte lijn]

Dat is volgens mij anti kopieer beveiliging, soort streepjescode. ik had het ook toendertijd
Heb je 16:9 beeldscan aangezet? Dan moet hij wegvallen. Veel van het totale beeld mis je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Bij S&F de 50V20 besteld, en zoals hierboven al eerder werd vermeld, aardige lui daar. Men bood exact de prijs die ik in gedachten had, want 1650 vind ik een nette prijs als de adviesprijs 1899 is. Sta op de reserveringslijst, maar hoop op deze manier dat het sneller gaat dan wanneer je hem pas koopt als ie in de winkel staat, en je alsnog moet wachten. Als het echt te lang duurt, of men heeft weer zo'n mega-actiedag, ja dan kap ik af, maar ik lees hier wel hoe het anderen vergaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
ik had nog even een vraagje over de CI+ CAM modules. Is het zo dat de NEO CAM module sneller opstart want vele houden er geen rekening mee dat als je je TV weer aanzet uiteraard de smartcard weer geautorizeerd moet worden.

mijn vrraag is dus: Hoe zit dit met de verschillende modules? Krijg je irritante startup schermen / suffe logo's van Smit oid die 1 minuut duurt voordat je beeld en geluid hebt?
Ik las ook dat je bij sommige CAM's irritante bevestigings opties krijgt als je een TV zender voorbij zapt die niet in je pakket zit ?

[ Voor 14% gewijzigd door freedzed6 op 30-05-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CI+ Module van Ziggo in mijn VT20 zitten.
Het opstarten hiervan duurt een paar seconden bij mij en last van irritante bevestigings opties heb ik niet.
Ik dacht ook dat het niet echt bepaald snel zou zijn, maar valt me toch reuze mee hoor.

Zenderwisselen duurt circa 2 seconden voordat je beeld krijgt schat ik zo. Sommige mensen vinden dit irritant met zappen maar ik heb daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hier de Smit CAM. Geen logo's zichtbaar. Nergens wordt verwezen naar Smit. Opstarten duurt ongeveer 20 seconden. Je hebt dan 2 schermen in beeld gekregen met authenticatie. Wat ik wel een nadeel vind, is dat als een zender niet in het pakket zit en je zapt ernaartoe je dan weer zo'n groot authenticatie/gecodeerd kanaal vlak krijgt voordat je het bescheiden balkje gecodeerd kanaal ziet. Het wegzappen en invoeren van zendernummers met de nummertoetsen wordt een beetje gehinderd door die pop-up schermen. Je kunt wel een favorietenlijst maken dus op zich niet zo'n probleem.

Het zappen gaat iets langzamer dan met de samsung SD ontvanger die we eerst hadden, maar met 2-3 seconden is het goed te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 30-05-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees al wat weekjes mee, was in de markt voor een V20. Vrouwtje een lang weekend weg, deze jongen maar eens gaan kijken wat de S&F in de buurt heeft staan en ook maar eens vragen wanneer zij de V20 geleverd krijgen. Daar aangekomen werd er vermeld dat de eerste batch volgende week wordt uitgeleverd en de nieuwe bestellingen nog wel op zich zouden laten wachten. Beetje balen dus. Maakt de verkoper terloops de opmerking dat hij nog wel een VT20 achter heeft staan, voor 2600 euries. Ik zeggen maar die was 2000 een tijdje terug op de site. Maar dat ik dat ook al wat veel geld vind.
Zegt 'ie : als je nu koopt, dan mag je hem voor 2000 mee nemen.

Heb het maar gedaan B-) vrouwtje gebeld aangezien voor haar 42" al een beetje groot was. Nog niet verteld dat deze 50" is, moet eerlijk zeggen dat ook ik wel effe moest slikken toen ik hem plaatste gisteren. Maar damn... hij is mooi (vind zelfs het lichte brons effect stylish), 1080p, 24Hz materiaal via de Xtreamer is om te smullen. :9~ Zelfs analoog valt mij niet tegen. Heb de smartcard (ziggo CI+) gisteren geactiveerd, zou vandaag signaal moeten doorgeven. PS3 is ook top, God of War is echt fantastisch!
In totaal 2077 euries kwijt, prima deal!

Nu maar hopen dat het vrouwtje er ook snel aan went :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
Ik ben nu een paar weken in het bezit van mijn 42G20 en ben er nog steeds super tevreden mee. Ik heb eens zitten zoeken op het internet naar informatie over calibraties e.d. om te kijken of ik dit zelf ook kan. Hierbij kwam ik ook terecht op een aantal ervaringen met een ITC calibratie. Na het doorlezen van verschillende topics op het htforum over deze ITC calibraties ben ik toch redelijk overtuigt geraakt. Het is alleen vrij prijzig. Ik woon niet in de buurt van de winkel en mee doen aan een calibratie "tour" kost 225,-. Heeft iemand hier op GOT toevallig ervaring mee en is het verschil tussen een gecalibreerde TV echt zo overduidelijk? Je zou zeggen dat de TV in THX modus toch enigszins in de buurt zou moeten komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50
Ik vind 225 euro wel erg veel geld gezien de prijs van de tv. Wanneer ik mijn P50G20 krijg probeer ik hem zelf wel in te stellen met een calibratie dvd. Het zal dan wel niet helemaal perfect zijn, maar de vraag is of een ISF calibratie dan nog wel zo veel meer waarde heeft. En zal je het verschil wel zien? Ik denk dat de meeste mensen al heel erg te vreden zijn met THX omdat ze toch nog nooit een ISF gecalibreerde tv hebben gezien (ik ook niet). Wat je niet ziet/weet zal je ook niet missen. Bedenk ook dat op dit soort fora veel mensen rondlopen die daar hun boterham proberen te verdienen en niet helemaal onafhankelijk zijn. Ik blijf in elk geval sceptisch over de meer waarde van ISF.

Wat ook nog stof tot nadenken geeft is het rising blacks probleem van de 2009 serie. Ik weet niet of de 2010 modellen dit ook hebben, maar als de kleuren veranderen met de ouderdom van de tv moet je dus ook om de zo veel tijd je tv opnieuw calibreren (als je het optimaal wilt houden). ISF wordt dan wel een erg dure hobby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Rutger Mulder schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:02:

Wat ook nog stof tot nadenken geeft is het rising blacks probleem van de 2009 serie. Ik weet niet of de 2010 modellen dit ook hebben, maar als de kleuren veranderen met de ouderdom van de tv moet je dus ook om de zo veel tijd je tv opnieuw calibreren (
Dat is altijd zo, of je nou 'rising blacks' hebt of niet. Zelf zou ik het het onzinnig vinden om €200+ te betalen voor een eenmalige kalibratie. Gebruik dan lekker de THX-stand of koop zelf zo'n ding. Als je vooral via een HTPC films en series kijkt kun je gewoon een colorimeter voor pc's gebruiken. Kun je meteen al je computerschermen ook goed instellen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCRD73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Iemand een tip wat de beste instelling is om voetbal te kijken (HD) op een G20? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb de 46g20 eindelijk thuis en ik moet zeggen ik ben erg tevreden wat een mooi beeld, is mijn eerste hd tv en nu dus nu ook met ziggo allerlei extra kanalen erbij op proef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand me een tip geven waar je voor een scherpe prijs de 46" of 50" G20 in de buurt van Gent Belgie kan krijgen.
In de MM is ie nog niet binnen, de prijs van de 46" daar zal vermoedelijk 1249€ worden hebben ze me gezegd. 1€ onder de Panasonic adviesprijs.

edit: Vanden Borre ... 1249€ gratis levering en installatie en op 3 plaatsen in mijn buurt op voorraad ... damn ... morgen er eens naar toe :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:12:

Beste,

= 2315€ met 3D-brillen

Weet jij wat de leveringstermijn is?

Ik heb nog niet hard gezocht maar de nu koopbare Belgische VT20's zijn enkel bij van den borre te krijgen - voor 2799 euro nota bene - zum Kotzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee. maar ze zeggen dat ze de tv's op voorraad hebben dus in principe zou de leveringstermijn een paar dagen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
Dit weekend de TX-PF37X20 besteld op redcoon aan een mooie prijs:
http://www.redcoon.be/ind...5001/Panasonic_TX_PF37X20

Ik opteerde aanvankelijk voor een Full HD LCD LED tv. De prijs, kwaliteit en goede reviews van de Panasonic Plasma TV's hebben me uiteindelijk van gedacht laten veranderen. Ik heb gekozen voor de 37 inch omdat dat het perfecte formaat is voor de ingebouwde kast op mijn appartement. Hoewel het "slechts" een HD Ready televisie is, zou het verschil met de Full HD schermen miniem zijn. Integendeel, in sommige gevallen zouden de beelden meer scherpte vertonen.

Later deze week hoop ik bovenstaande te kunnen bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ikzelf heb zoiets van: waarom laten calibreren als je voor een fractie van het geld een spyder3tv hebt voor 100 euro oid. Ik zou ervan staan kijken als de calibratie door een professional gedaan wordt met de 1800 euro variant van datacolor en dan nog vraag ik me af hoeveel procent het zou schelen in de kleurweergave vergeleken met je cheape oplossing.

Voor voetbal gebruik ik gewoon THX met contrast rond de 20. Ik heb wat geëxperimenteerd met superresolutie en IFC, maar vond het bij de HD beelden op de nederlander niet nodig. Ik zag ook geen noemenswaardige artefacten bij voetbal met IFC, dus die kan op zich wel aan.

Ik heb hem een tijdje op IFC aan met superresolutie midden en maximum getest, maar vind het dan onnatuurlijk overkomen. Het beeld is eigenlijk te scherp en het lijken soms net foto's omdat zoveel frames scherp zijn.

Verder zet ik bij digitale tv de Noise Reduction altijd af. Ik heb niet het idee dat het handig is dit aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GSamson schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:29:
Dit weekend de TX-PF37X20 besteld op redcoon aan een mooie prijs:
http://www.redcoon.be/ind...5001/Panasonic_TX_PF37X20
...vind het formaat ook prima, alleen vindt ik het jammer dat de ontspiegeling op de X20 beduidend minder schijnt te zijn, zowel ten opzichte van van het vorige model X10, als t.ov de andere 2010 modellen, zoals de G20... Gemiste kans imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Laatst online: 15-09 16:50
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 07:42:
[...]
...vind het formaat ook prima, alleen vindt ik het jammer dat de ontspiegeling op de X20 beduidend minder schijnt te zijn, zowel ten opzichte van van het vorige model X10, als t.ov de andere 2010 modellen, zoals de G20... Gemiste kans imo.
Daar heb ik ook slechte dingen over gelezen. Ik heb alsnog voor de tv gekozen omdat de binnenkant van mijn appartement vrij donker is en er amper zonlicht op de tv kan vallen. Hopelijk valt het dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Wederom waarschijnlijk een onnozele vraag maar toch ; Ik zoek de functie 24P smooth film maar kan deze niet vinden in het menu, ook niet als ik een 1080p .mkv bron heb. Het enigste wat ik kan vinden is de Intelligent Frame Creation. Is dit nu precies hetzelfde en hoe kan ik die 24P functie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:23:
Kan er iemand me een tip geven waar je voor een scherpe prijs de 46" of 50" G20 in de buurt van Gent Belgie kan krijgen.
In de MM is ie nog niet binnen, de prijs van de 46" daar zal vermoedelijk 1249€ worden hebben ze me gezegd. 1€ onder de Panasonic adviesprijs.

edit: Vanden Borre ... 1249€ gratis levering en installatie en op 3 plaatsen in mijn buurt op voorraad ... damn ... morgen er eens naar toe :Y
1249 bij vandenborre? i dont think so
waardat?

ikzelf heb een mooie deal lopen in winkel in brugge voor de 50 inch en dat voor 1300 euro (200 onder de prijs van vandenborre)
toon mij eens jouw prijs op de site v vandenborre? en zeg me welke winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brabso schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:43:
Wederom waarschijnlijk een onnozele vraag maar toch ; Ik zoek de functie 24P smooth film maar kan deze niet vinden in het menu, ook niet als ik een 1080p .mkv bron heb. Het enigste wat ik kan vinden is de Intelligent Frame Creation. Is dit nu precies hetzelfde en hoe kan ik die 24P functie instellen.
Bij de modellen van vorig jaar wilde 24p smooth film niet werken in THX-mode, probeer 's een van de andere beeldinstellingen, professional 1 bijvoorbeeld? Geen idee trouwens waarom dat niet wil in THX-mode, zal wel met de certificering te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afgelopen zaterdag een P50G20ES gekocht en heb tot nu toe geen ervaring met plasma tv's. Wat zijn de beste instellingen om inbranding te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:06
Nu we het toch hebben over 24p :P , ik speel 1080p mkv bestanden vanaf mijn macbook naar mn 42g20 via hdmi (met adaptertje naturlich). Nu kan je instellen dat hij 24hz als refreshrate gebruikt voor je externe monitor (tv dus). Moet je dit dan ook aanzetten ? Of moet je het gewoon op 60hz zetten , en dat de tv het 24p maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:04:
[...]

1249 bij vandenborre? i dont think so
waardat?

ikzelf heb een mooie deal lopen in winkel in brugge voor de 50 inch en dat voor 1300 euro (200 onder de prijs van vandenborre)
toon mij eens jouw prijs op de site v vandenborre? en zeg me welke winkel ;)
http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaLq9nM6tn

Maakt blijkbaar niet uit waar ... 46" model.
Had je mijn vorige post goed gelezen dat had je wel gezien dat de prijs over de 46" ging en niet over de 50" ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingie001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 17:48
Wij hebben op moment een panasonic plasma type TH42PV70, echter na ongeveer 2 a 2,5 jaar hebben wij last gekrgen van het welbekende probleem van verticale groene strepen door het beeld. Dit worden er in de loop van de tijd steeds meer.

nu na wat onderzoek gedaan te hebben dacht ik dat dit aan de desbetreffende beelbuis en processor lag en dit dus ook niet meer voor zou komen nieuwere modellen.

Wij hadden dus besloten om een nieuwe tv te gaan bestellen en hebben dus nu toch ook weer voor een plasma van panasonic gekozen. wij hebben nu de tx-p50g20 besteld en komt omstreeks 20 juni binnen bij de dealer.

echter heb ik natuurlijk ook vooronderzoek gedaan en doe dat'elke dag wel een beetje wat de ervaringen zijn van mensen die hem al in bezit hebben en bij reviews. Nu was ik zojuist aan het kijken en schrok ik toch wel even van een gebruiker van dit toestel.

zie hieronder wat deze persoon heeft:
bron: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18470361#post18470361

Two Week Old Panasonic TX-P50GW20 has developed a thin vertical line

--------------------------------------------------------------------------------

So I'm an American, living in Germany for several years..

Two weeks ago, I purchased the equivalent of the P50G20 at my local Media Markt (falling in love with the picture in the store). However, I recently noticed that there is a very thin (like two blocks wide or 1-2mm) vertical line that is not reproducing the correct color. I can't see the line in dark scenes, but in lighter scenes this vertical strip will change to various colors, but usually is green or white. The line itself is about a third of the way from the edge of the panel.
I'm thinking I have a faulty panel, but before I contact Panasonic, I'd like to get some input from others here who may have experienced the same issue or one like it. Is it possible this will go away after additional use? I've heard of these vertical lines showing up several months to a year later, but I've only had this set for 13 days now. Returning to the store is an option as well, but I've heard good things about Panasonic's technicians and service and would like to give them a chance to make things right.

Als ik dit lees kun je je natuurlijk wel bedenken dat mijn haren recht omhoog gaan staan omdat wij hiervoor hebben besloten een nieuwe tv te gaan kopen. Ik ben nu daarom ook erg aan het twijfelen geslagen of ik de tv niet moet gaan afzeggen en jammer genoeg toch voor een ander merk moet gaan kiezen. (wat ik eigenlijk niet wil maar wel verstandiger lijkt.)

nu vraag ik mke af of er nog een verschil zit tussen de tx-p50gw20 en de tx-50g20?
ik heb zelf het vermoeden dat dit te maken heeft in welk land de tv afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:17
@kingie001

Lijkt me duidelijk een productiefout als het na 2 weken al zichtbaar is. Zou hier echt niet bang van worden. Moet gewoon even omgeruild worden. Denk ook vooral niet dat merken als Sony/Samsung/Philips foutloos zijn. LG zou ik me niet aan wagen, heb zoveel nare ervaringen gehad met hun. LG is zo'n beetje de hardste prijsvechter die er is, en daar lijdt de kwaliteit onder. Panasonic heeft daarnaast prima garantie in NL, dus ik zou me echt niet laten ontmoedigen door een enkele gebruikerservaring met een imperfect toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
^^ Met Bassie hierboven: Ze verkopen een miljoen tv's, daarvan heeft een klein percentage een probleem, dat gebeurt nou eenmaal. Daarvoor heb je garantie. En als je een nederlands model hebt, dan wordt alles aan huis afgehandeld.
Niet zenuwachtig van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ga iig geen reviews lezen van andere merken want dan koop je nooit meer een TV. Elk merk/type heeft zo zijn uitvallers. Wordt netjes opgelost door Panasonic.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingie001
weet iemand ook misschien te vertellen wat het verschil is tussen de tx-p50gw20 en de tx-50g20?
ik heb hem bij redcoon besteld en ik weet dat ze daar internationaal inkopen dus weet ik ook helaas niet hoe het gaat met de garantie afhandelingmisschien iemand ervaring mee hier? ik heb in iedergeval wel voor 5 jaar garantie aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Mijn P50G20 heeft nu zo'n 190 uur gedraaid en ik denk erover om hem te calibreren. Eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid, want over de beeldkwaliteit heb ik absoluut geen klachten.

Beetje rondgekeken o.a. in dit draadje en ik voel eigenlijk wel wat voor de Spyder 3TV zoals verder hierboven ook genoemd. Heb vroeger mijn monitoren (CRT's) daarmee (ander type Spyder) ingesteld ivm fotobewerking en dat ging eigenlijk best goed.

Iemand die dit op deze manier al eens gedaan heeft en daar wat zinnigs over wil zeggen?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:37:
[...]

http://www.vandenborre.be...=KmqaLmqaLmqaO6qaLq9nM6tn

Maakt blijkbaar niet uit waar ... 46" model.
Had je mijn vorige post goed gelezen dat had je wel gezien dat de prijs over de 46" ging en niet over de 50" ;)
oh had enkel gelezen 46 of 50 ;)
mijn excuses
maar als je nog niet gekocht hebt
bij www.deltavox.be (brugge) heb ik de 50 inch voor 1300 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Joepla schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:05:
Mijn P50G20 heeft nu zo'n 190 uur gedraaid en ik denk erover om hem te calibreren. Eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid, want over de beeldkwaliteit heb ik absoluut geen klachten.

Beetje rondgekeken o.a. in dit draadje en ik voel eigenlijk wel wat voor de Spyder 3TV zoals verder hierboven ook genoemd. Heb vroeger mijn monitoren (CRT's) daarmee (ander type Spyder) ingesteld ivm fotobewerking en dat ging eigenlijk best goed.

Iemand die dit op deze manier al eens gedaan heeft en daar wat zinnigs over wil zeggen?
Er is een gezegde: Wat niet weet, dat niet deert.
Bespaar jezelf van die paar honderd euro. De televisie's zijn normaal gesproken al in fabriek gecalibreerd. Panasonic en andere grote merken hebben een echte kwaliteitscontroles en gaan heus geen slecht afgestelde tv's uitbrengen.

225euro voor een software-instelling, pff. Ik kan het geld wel voor iets anders gebruiken.
Trouwens de kalibratie moet na een aantal x uren weg opnieuw uitgevoerd worden en bingo voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Blord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:16:
225euro voor een software-instelling, pff. Ik kan het geld wel voor iets anders gebruiken.
Trouwens de kalibratie moet na een aantal x uren weg opnieuw uitgevoerd worden en bingo voor die mensen.
pricewatch: Datacolor Spyder 3 TV

Nog geen €100 en da's eenmalig, want je kan daarmee je eigen calibraties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Raymond schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Helaas is het niet eenmalig want die calorimeters verlopen ook. Dus zo'n Datacolor geeft na een jaar niet meer dezelfde waardes als toen hij nieuw was. Laatst stond er in Ct een heel stuk over. En dat calibreren valt nog niet mee. Ik hou het voorlopig gewoon bij de THX stand. Mooi zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

kingie001 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:57:
weet iemand ook misschien te vertellen wat het verschil is tussen de tx-p50gw20 en de tx-50g20?
ik heb hem bij redcoon besteld en ik weet dat ze daar internationaal inkopen dus weet ik ook helaas niet hoe het gaat met de garantie afhandelingmisschien iemand ervaring mee hier? ik heb in iedergeval wel voor 5 jaar garantie aangekocht.
Redcoon hanteert gewoon de garantie van Panasonic, met dien verstande dat er geen monteur aan huis komt en ze de TV dus op komen halen en weer terug brengen na reparatie. Eventuele transportschade is voor jou. En dat laatste vind ik zo belachelijk dat ik dus persé geen TV bij Redcoon wilde kopen.

Waarom heb je trouwens garantie bijgekocht? Je hebt in Nederland gewoon garantie gedurende de technische levensduur van het product (en dat is langer dan 5jaar). Ik had dat geld lekker in m'n zak gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Raymond schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Ik bedoel voor tv-bezitters die de kalibratie aan huis door iemand laat doen. Zo'n iemand doet een ronde in een bepaald regio/provincie en vraag dit bedrag per huis. Dat is een "koopje" want normaal is dit veel duurder wanneer je iemand speciaal laat komen. Vooral op het htforum zitten die mensen.
ruward schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Waarom heb je trouwens garantie bijgekocht? Je hebt in Nederland gewoon garantie gedurende de technische levensduur van het product (en dat is langer dan 5jaar). Ik had dat geld lekker in m'n zak gehouden.
Dit is nieuw voor mij. Ik dat de Europese garantie 2 jaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door Blord op 31-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingie001
ruward schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Redcoon hanteert gewoon de garantie van Panasonic, met dien verstande dat er geen monteur aan huis komt en ze de TV dus op komen halen en weer terug brengen na reparatie. Eventuele transportschade is voor jou. En dat laatste vind ik zo belachelijk dat ik dus persé geen TV bij Redcoon wilde kopen.

Dat klopt echter wanneer je buiten je normale fabrieksgarantie bent zoals ik dat bij mijn tv die ik nu heb
th-42pv70e, dan komt panasonic met een coulance regeling. je krijgt dan een voorstel om je oude tv bij hun te laten en je krijgt dan als je 350 euro bij legt een tv die momenteel op de beste pricewatch te verkrijgen is van 550 euro. en dat vindt ik niet echt coulance als je tv voor 1100 hebt gekocht en dan nog eens 350 euro bij moet leggen voor een tv die 550 euro kost. maargoed das mijn mening. pfew mijn frustratie is er weer uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Blord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:16:
[...]Er is een gezegde: Wat niet weet, dat niet deert.
Bespaar jezelf van die paar honderd euro. De televisie's zijn normaal gesproken al in fabriek gecalibreerd. Panasonic en andere grote merken hebben een echte kwaliteitscontroles en gaan heus geen slecht afgestelde tv's uitbrengen.
Hee, ik ben 'n Tweaker :)
Ik wil graag het onderste uit de kan, mits dat voor een normaal bedrag gaat. 'Laten' calibreren is dan dus geen optie, daarbij wil ik dat soort zaken gewoon zelf kunnen. Het is bepaald geen rocket science, met alle respect overigens voor de vakmensen die er zeker zullen zijn.

@ruward: Dat wist ik niet, zal daar eerst eens induiken. Misschien is er ook een calibratietool om de Spyder te hercalibreren? :P

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Giordino schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:35:
[...]
net even S&F klantenservice gebeld, daar zeiden ze dat ze mijn order (=50vt20) maandag binnen zouden krijgen van leverancier (volgens verwachte leverdatum zou dat vandaag zijn). Dan zouden ze contact opnemen en op zn vroegst woensdag kunnen bezorgen.

hmm we wachten wel af idd, maar die laatste loodjes wegen wel zwaar :)
even bovenstaande post van mezelf gequote, hoef ik dat niet een 2e keer uit te leggen :)

Bij deze een tip voor de mensen die de 50VT20 net als ik op 3 mei bij die 'actie' van S&F besteld hebben. Log in op je site-account en kies de afleverdatum :) Blijkbaar zijn ze vergeten mij op de hoogte te stellen van de mogelijkheid (noch per mail noch telefoon), maar na zelf kijken blijkt dat hij blijkbaar binnen is en de bezorgdatum gekozen kan worden. Ik kan me zo voorstellen dat ongeveer hetzelfde geld voor de mensen die hem bij diezelfde actie besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Giordino schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:25:
[...]

even bovenstaande post van mezelf gequote, hoef ik dat niet een 2e keer uit te leggen :)

Bij deze een tip voor de mensen die de 50VT20 net als ik op 3 mei bij die 'actie' van S&F besteld hebben. Log in op je site-account en kies de afleverdatum :) Blijkbaar zijn ze vergeten mij op de hoogte te stellen van de mogelijkheid (noch per mail noch telefoon), maar na zelf kijken blijkt dat hij blijkbaar binnen is en de bezorgdatum gekozen kan worden. Ik kan me zo voorstellen dat ongeveer hetzelfde geld voor de mensen die hem bij diezelfde actie besteld hebben.
hmm moet je toch even uitleggen hoe dat moet. Ik zie namelijk alleen maar dat de status van mijn bestelling "wordt verwerkt" is... Nergens een optie om een bezorgdatum te kiezen. Ook bij de postcode bezorgcheck krijg ik de melding, bestelling niet gevonden.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Volgens mij is 24p en Intelligent Frame Creation hetzelfde, zo lees ik de beschijving in ieder geval wel. De 24p functie ben ik nog nergens tegen gekomen ook niet in normale mode bij 1080p mkv.
En hoe zit het met Eco-Mode, ik deed deze voor de aardigheid even aan en plop een stuk helderder. Maar lijkt mij dat ik dit in het begin beter uit kan schakelen, is dit niet een automatische contractafstelling o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Stefie2010 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:40:
[...]
hmm moet je toch even uitleggen hoe dat moet. Ik zie namelijk alleen maar dat de status van mijn bestelling "wordt verwerkt" is... Nergens een optie om een bezorgdatum te kiezen. Ook bij de postcode bezorgcheck krijg ik de melding, bestelling niet gevonden.
o ja, dat klopt.. die site werkt niet super, ik kon het op de detailpagina van je order doen, en daar kom je idd niet bij als je gewoon inlogd. Maar als het goed is heb je ooit mailtjes gehad met 'aangepaste levertijden'. en daarin vind je dan een direct linkje naar die detailpagina (die je dus idd via het overzicht niet kan bereiken).

Daar aangekomen moest ik even omhoogscrollen om tot mijn grote (blijde:) verbazing dat bezorgdatum-invul schermpje te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Brabso schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:51:
Volgens mij is 24p en Intelligent Frame Creation hetzelfde, zo lees ik de beschijving in ieder geval wel. De 24p functie ben ik nog nergens tegen gekomen ook niet in normale mode bij 1080p mkv.
En hoe zit het met Eco-Mode, ik deed deze voor de aardigheid even aan en plop een stuk helderder. Maar lijkt mij dat ik dit in het begin beter uit kan schakelen, is dit niet een automatische contractafstelling o.i.d. ?
1080p24 is geen functie maar een invoerformaat. Als je zorgt dat de bron 1080p24 de tv instuurt, geeft deze netjes '1080p24' aan, ook in THX modus.

Zo kan ik via de HTPC of PS3 1080p24 uitsturen, of ik kan andere signalen via de Denon receiver upscalen naar 1080p24.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Giordino schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:01:
[...]

o ja, dat klopt.. die site werkt niet super, ik kon het op de detailpagina van je order doen, en daar kom je idd niet bij als je gewoon inlogd. Maar als het goed is heb je ooit mailtjes gehad met 'aangepaste levertijden'. en daarin vind je dan een direct linkje naar die detailpagina (die je dus idd via het overzicht niet kan bereiken).

Daar aangekomen moest ik even omhoogscrollen om tot mijn grote (blijde:) verbazing dat bezorgdatum-invul schermpje te zien :)
_/-\o_ thnx man!!! idd ik kon ook een datum kiezen op deze manier :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Blord schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:38:
[...]
Dit is nieuw voor mij. Ik dat de Europese garantie 2 jaar is.
Inderdaad, de Europese garantie AANBEVELING voor de lidstaten is 2 jaar. Nederland is echter niet met deze aanbeveling mee gegaan en hier geldt dus alleen die termijn van de technische levensduur. Natuurlijk staat het de fabrikant/winkelier vrij om wel bv 2 jaar of meer garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skank schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:07:
[...]

oh had enkel gelezen 46 of 50 ;)
mijn excuses
maar als je nog niet gekocht hebt
bij www.deltavox.be (brugge) heb ik de 50 inch voor 1300 euro ;)
Ik kom net terug van Vanden Borre en heb me er meteen de P46G20E besteld, ook zien spelen.
1249€ .... aan huis geleverd en geinstalleerd.
Handig ... moet ik er zelf niet achter rijden, levering nu donderdag 3 juni al :)
Nice ... knal op mijn verjaardag *O*

Ter info:
met mijn exemplaar eraf uiteraard, zijn er bij hen nog 29 exemplaren op stock.
De 50" versie daarentegen was niet op stock en ze hadden in het systeem ook nog geen datum gekregen wanneer ze bij hen zouden geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:17:
[...]

_/-\o_ thnx man!!! idd ik kon ook een datum kiezen op deze manier :)
Kreeg ook net een mail van S&F.
Kon de leverdatum invullen en vrijdag wordt hij geleverd. Ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Hm. Kan iemand me even geruststellen?
Ik heb zaterdag m'n 42G20 ontvangen. Zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb is het contrast naar beneden knallen (van 36 naar 20). Nu heb ik zondag ik schat een minuut of vijf slechts gekeken naar een 4:3 zender. Probleem is dat hij nu al een randje laat zien! Dus de buitenste rand, die maar een minuutje of vijf op zwart heeft gestaan terwijl de rest de 4:3 deed, is nu wat helderder dan het binnenste gedeelte. Niet heel erg opvallend, vooral bij lichte en egale beelden, maar voor mij toch duidelijk zichtbaar.
Is dit retentie en moet ik maar gewoon geduld hebben voordat het bijgetrokken is? Of is dit toch een serieuzer probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Image retention, effe wat anders dan 4:3-content gaan kijken :D. Pas als je dag in dag uit 4:3 shizzle gaat kijken met het contrast heel hoog moet je een beetje uitkijken.

Een inbrand-dvdtje zou ook nog kunnen: http://www.eaprogramming.com/downloads/download_main.htm

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 31-05-2010 18:41 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Dus ik hoef me niet ongerust te maken? Komt voornamelijk voort uit de omstandigheid dat het maar zo kort was dat ik 4:3 materiaal keek en dat het verschil in helderheid na vrijwel een hele dag 16:9 spul nog steeds duidelijk (nou ja, duidelijk... m'n vriendin zou het bijvoorbeeld niet opvallen) zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nee hoor, moet vanzelf weer weggaan. Met 1, misschien 2 keer, die inbrand-dvd draaien moet je er sowieso vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor mijn beeldvorming: de inbrand dvd gebruik je pas als je problemen hebt? Natuurlijk al wel gedownload. Om problemen te voorkomen kan ik hem ook nog inspelen (ik kijk zelf weinig tv, mijn vrouw veel meer) is daar ook een dvd voor?

En nog over de actie met de camera. Ik heb de 50 inch gekocht op 30 mei, ook volledig betaald, bij foto klein, maar ik las op de site van pana dat je hem binnen de gestelde tijd ook geleverd moet hebben gekregen (voor 31 mei dus) en dat je voor 11 juni de papieren moet opsturen.. zou wel balen als ik dat toestel niet krijg, ben al naar de winkel geweest en die gaat morgen informeren of er iets te regelen is.

Heb nooit probleem gehad met de 26 inch die we nu hebben (was duurder toen dan wat ik nu voor de 50 g20 betaal :) ) maar als ik hem nu zo zie staan is het echt een mini ding zeg! Nog een paar weken..
Ook nog op zoek naar een kastje om hem op te zetten..

Oh misschien kan ik die vraag hier ook nog even snel droppen: is er een home cinema setje te koop waar neit zo'n grote bass box bijzit?, offtopic i know maar goed, ik hoop dat even een antwoord , kort en bondig, oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:32:
Even voor mijn beeldvorming: de inbrand dvd gebruik je pas als je problemen hebt? Natuurlijk al wel gedownload. Om problemen te voorkomen kan ik hem ook nog inspelen (ik kijk zelf weinig tv, mijn vrouw veel meer) is daar ook een dvd voor?
Deze dvd kun je gebruiken om de tv in te spelen, dus een uurtje of 100+ die dvd afspelen. Of inderdaad wanneer je 'last' hebt van image-retention of iets wat meer richting inbrander gaat met de hoop dat het of verdwijnt of iig een stuk minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Nou jaaaa zeg. Ik vond het al vreemd dat het zo duidelijk zichtbaar zou zijn na zo'n korte periode.
Gooi ik net die slideshow erover heen via een SD-kaartje, zie ik in het rood heul duidelijk een logo SLAM TV. Ik wist niet eens dat die zender bestond, laat staan dat ik er naar kijk. Dus opgezocht in de zenderlijst, en ja hoor, het logo past, maar ook het 4:3 gedeelte; die zenden ze uit met grijze balken. Erg vreemd. Dus middels de post van twee pagina's terug in het servicemenu gedoken om te kijken hoe lang hij nu gedraaid had.
202:40 uur en 63 keer aan uit geweest! |:(
En dat binnen 48 uur in mijn bezit, dat is knap! Ligt niet aan mijn leverancier, want die haalde hem nieuw uit de doos en is bovendien een goede kennis van me. Lijkt er dus op dat Panasonic een RMA weer nieuw in de doos stopt. Leverancier gebeld, die overduidelijk not amused is. Hij bestelt een nieuwe, tot die tijd hou ik deze.
Geeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koffie: oke, dan gaan we hem daarvoor inzetten, die 100 uur zal ik niet draaien maar een nachtje of wat laten lopen lijkt me geen probleem.

@kissyfur.. het wordt in elk geval opgelost en het lijkt er inderdaad op dat er zo gehandeld wordt als je zegt. Ik heb het eens met een dslr gehad.. maar dat lag aan de verkoper..
Zal als de mijne binnenkomt daar gelijk naar kijken. Goede tip voor een ieder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Na een aantal weken meegelezen te hebben heb ik de 42G20 gekocht! Helemaal geweldig!!!

Ik heb echter nog één vraagje aan jullie. Ik mag misschien een bord voor m'n kop hebben, maar hoe switch je in hemelsnaam van TV naar Radio? Ik heb 3 kwartier gezocht, gelezen en menu's bekeken maar ik kan zo iets ogenschijnlijks simpel niet vinden, grrrr.... Met mijn Humax decoder kon ik op de AB gewoon kiezen voor Radio.

Ik maakt gebruik van een CI+ module van Ziggo (voormalig multikabel gebied).

Excuus als het al ergens op het forum staat, maar kan het echt niet vinden...

PS: ik vind het niet erg om beeld te hebben op mijn TV als ik naar de radio luister en ik ben ook gewoon gezapt naar de radio zenders maar krijg dan ongeldig kanaal. Op de slaapkamer krijg ik met een oude SD decoder van Samsung wel gewoon keurig de radio zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Weet je zeker dat de tv dat kan? Staat het niet gewoon in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenzy500
  • Laatst online: 07-03-2023
dura schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:10:
Oh ja, mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn de kleur van de 42G20; het ding is gewoon zwart, pikzwart, ook in vol licht. Het enige dat een beetje blauwgrijzig oplicht is een vreemde in het materiaal ingebakken streep aan de onderkant van het scherm; de marineblauwe foto's kloppen gewoon niet.
Ja klopt, heb hem nu een week en ik ben er achteraf gezien helemaal tevreden mee! Was al bang dat hij blauw uit zou vallen maar hij is echt zwart. Zit onder in de rand een soort gradient van zwart naar grijs, eigenlijk best mooi! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Gurrr schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:24:
Ik heb echter nog één vraagje aan jullie. Ik mag misschien een bord voor m'n kop hebben, maar hoe switch je in hemelsnaam van TV naar Radio?
Bij mij in ziggo gebied krijgen de muziekkanalen hogere nummers bijv: 2557 ofzo. De oude nummers heb ik niet geprobeerd. Als je zapt dan krijg je die info balk. Druk dan op de blauwe knop tot je in categorie betaal radio komt. Dan zit je in de radiozenders. Doet ie dan nog niks dan moet je even kijken of ze goed worden gevonden in je zenderlijst bij het afstemmen.

Ik heb de IFC ook uit. De 24p smooth film zag ik wel op de D25 LED versie. Deze had ook een setting middel en hoog. Bij de plasma G20 is er volgens mij alleen IFC aan of uit.

Ik ga toch ook maar eens even testen hoe lang mijn tv al draait naar dat verhaal van Kissy.

Trouwens mbt image retention: Panasonic geeft een (waarschijnlijk overdreven) levensduur van 100.000 uur. Dan zou zo'n anti image retention DVD dus helemaal niks moeten uitmaken.

[ Voor 30% gewijzigd door REDFISH op 31-05-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
kissyfur schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:41:
Nou jaaaa zeg. Ik vond het al vreemd dat het zo duidelijk zichtbaar zou zijn na zo'n korte periode.
Gooi ik net die slideshow erover heen via een SD-kaartje, zie ik in het rood heul duidelijk een logo SLAM TV. Ik wist niet eens dat die zender bestond, laat staan dat ik er naar kijk. Dus opgezocht in de zenderlijst, en ja hoor, het logo past, maar ook het 4:3 gedeelte; die zenden ze uit met grijze balken. Erg vreemd. Dus middels de post van twee pagina's terug in het servicemenu gedoken om te kijken hoe lang hij nu gedraaid had.
202:40 uur en 63 keer aan uit geweest! |:(
En dat binnen 48 uur in mijn bezit, dat is knap! Ligt niet aan mijn leverancier, want die haalde hem nieuw uit de doos en is bovendien een goede kennis van me. Lijkt er dus op dat Panasonic een RMA weer nieuw in de doos stopt. Leverancier gebeld, die overduidelijk not amused is. Hij bestelt een nieuwe, tot die tijd hou ik deze.
Geeft te denken.
Het is wel mogelijk na zo'n korte periode, ik heb op mijn G10 al na enkele minuten rentention en daar is niets mis mee, want dat hoort bij de techniek :)

Maar dat je een unit hebt die al 202 uur heeft gespeeld, dat is van den zotte. Ik kan ook haast niet geloven hoe dat mogelijk moet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
ruward schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:21:
[...]

Vanuit het 2009 forum:
Welke knop bedoel je hier mee ? Heb zo'n beetje alle knoppen geprobeerd maar geen resultaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-/V knop = knop Volume omlaag op de zijkant van de TV zelf en deze ingedrukt houden terwijl je 3x op de 0 toets van de afstandbediening drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*maakt notitie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Je kunt het beste gewoon die handleiding precies volgen(zoek op service menu). Ik had wat teveel op de 1 gedrukt en kreeg toen alleen nog maar een grijs scherm. Niks reageerde meer. Gelukkig ging hij daarna wel nog aan. Je wilt ook niets veranderen aan de fabrieksinstellingen die per tv uniek zijn om die thx stand te kunnen halen. Dus op zijn minst foto's maken zou je eraan komen!

De Eco mode vind ik niet erg zinvol hoewel hij in het donker wel prettig werkt, maar vooral in de beginperiode wil je niet dat hij gaat blazen met het contrast omdat de kamer te fel verlicht is.

[ Voor 16% gewijzigd door REDFISH op 31-05-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
stomme vraag wellicht. Hoe vind ik het serienummer van de 50vt20 als deze al aan de muur hangt? Op de doos zit een stikker met 2 streepjescodes, de bovenste is het typenummer, de onderste het serienummer? Staat namelijk verder niets bij?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Bij mij in ziggo gebied krijgen de muziekkanalen hogere nummers bijv: 2557 ofzo. De oude nummers heb ik niet geprobeerd. Als je zapt dan krijg je die info balk. Druk dan op de blauwe knop tot je in categorie betaal radio komt. Dan zit je in de radiozenders. Doet ie dan nog niks dan moet je even kijken of ze goed worden gevonden in je zenderlijst bij het afstemmen.
Bedankt REDFISH.

Sodeju, die kanalen zitten ergens in de 2000. Beetje vaag en ongemakkelijk om er te komen maar daar zal ik nog wel iets op vinden.

Ik ga nu niet meer zoveel proberen op dit tijdstip, maar ik zag wel een grijs blok in beeld met RADIO. Heb jij nog ervaren dat dit blok weggaat? Lijkt mij niet wenselijk dat dit stil in beeld blijft staan! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Adlermann schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:49:
[...]

Het is wel mogelijk na zo'n korte periode, ik heb op mijn G10 al na enkele minuten rentention en daar is niets mis mee, want dat hoort bij de techniek :)

Maar dat je een unit hebt die al 202 uur heeft gespeeld, dat is van den zotte. Ik kan ook haast niet geloven hoe dat mogelijk moet zijn geweest.
Nou, ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit scherm ingebrand is. Vanmiddag zat ik namelijk wat te spelen met de ingangen (mijn dvd-recorder van scart naar component en weer terug instellen), en zag toen image retention van dat lijstje met ingangen. Dat was echt in no time weer weg; paar minuten later was het weg. De heldere zijbalken zie ik echter al sinds gisteren constant, en met de diavoorstelling zie je overduidelijk dat slam tv logo. Gecombineerd met de 200 uur bedrijfstijd is mijn conclusie dat dit ingebrand is, en geen retentie.
Weet wel dat ik bij het vervangscherm direct even check hoe lang hij heeft gespeeld en 'm daarna wel gewoon gebruik maar met de burn in plaatjes zo snel mogelijk op de tweehonderd probeer te krijgen.

Overigens ben ik voor het rest erg tevreden over de t.v., met als voordelen:
- mooie diepe waarden en natuurlijke kleuren
- mooi scherp Full HD beeld
- gebruiksvriendelijk
Als belangrijkste nadelen ervaar ik tot op heden (behalve dan het bovengenoemde probleem):
- dithering bij SD materiaal en geüpscaled HD materiaal via de CI+ module;
- geen goede instelling voor 4:3 naar 14:9 of 16:9. Ik keek vanavond even naar een 4:3 uitzending (maakt nu toch al niets meers uit). Auto, 16:9 en Juist zorgden voor te brede gezichten en lichamen. 14:9 knipte het logo en een deel van de ondertiteling eraf, en de Zoom modes nog veel meer. Blijft over 4:3. Om eerlijk te zijn deed mijn Loewe CRT (de Aventos 3781 om precies te zijn) dat toch een stuk beter. ['t Is dat Loewe geen plasma doet en een slechtere prijs/kwaliteit verhouding heeft, anders was ik weer blind daarvoor gegaan. Maar dat terzijde.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kissyfur schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:03:
[...]

- geen goede instelling voor 4:3 naar 14:9 of 16:9. Ik keek vanavond even naar een 4:3 uitzending. Auto, 16:9 en Juist zorgden voor te brede gezichten en lichamen. 14:9 knipte het logo en een deel van de ondertiteling eraf, en de Zoom modes nog veel meer. Blijft over 4:3. Om eerlijk te zijn deed mijn Loewe CRT (de Aventos 3781 om precies te zijn) dat toch een stuk beter. ['t Is dat Loewe geen plasma doet en een slechtere prijs/kwaliteit verhouding heeft, anders was ik weer blind daarvoor gegaan. Maar dat terzijde.]
Dit snap ik nou echt nooit van sommige mensen. Kopen ze een Panasonic Plasma; heel goed, ze gaan dus voor kwaliteit, gaan ze 4:3 lopen vervormen?!?!?!

Ik zie het zo vaak, gewoon stug 4:3 uitzendingen in breedbeeld vertonen. "Ja maar, mijn TV doet het op zo'n manier dat je het niet ziet"..........bullshit! 4:3 hoort gewoon 4:3 vertoond te worden, punt!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
Undeclinable schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:06:
[...]

"Ja maar, mijn TV doet het op zo'n manier dat je het niet ziet"..........bullshit! 4:3 hoort gewoon 4:3 vertoond te worden, punt!
Nou, die Loewe deed 14:9 heel acceptabel, een wereld van verschil in vergelijk met andere t.v.'s die ik dat wel eens heb zien proberen. Natuurlijk was er wel verschil met 4:3, maar het was niet onnatuurlijk. Maar goed, dat kan ik niet laten zien nu hij afgekoppeld in de schuur staat te wachten op een nieuw baasje.
Bij de Panasonic blijft er geen andere keus dan 4:3 op 4:3 te laten staan. Gelukkig wordt al erg veel op 16:9 uitgezonden zodat het geen al te groot probleem is.

[ Voor 12% gewijzigd door kissyfur op 31-05-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenzy500 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:41:
[...]

Ja klopt, heb hem nu een week en ik ben er achteraf gezien helemaal tevreden mee! Was al bang dat hij blauw uit zou vallen maar hij is echt zwart. Zit onder in de rand een soort gradient van zwart naar grijs, eigenlijk best mooi! >:)
De gradient ook gezien vandaag bij de 46" ... het maakt de TV echt een beetje "af" ... idd mooi .... een beetje sjiek zou je kunnen zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

kissyfur schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:15:
[...]

Nou, die Loewe deed 14:9 heel acceptabel, een wereld van verschil in vergelijk met andere t.v.'s die ik dat wel eens heb zien proberen. Natuurlijk was er wel verschil met 4:3, maar het was niet onnatuurlijk. Maar goed, dat kan ik niet laten zien nu hij afgekoppeld in de schuur staat te wachten op een nieuw baasje.
Bij de Panasonic blijft er geen andere keus dan 4:3 op 4:3 te laten staan. Gelukkig wordt al erg veel op 16:9 uitgezonden zodat het geen al te groot probleem is.
Ik ben het met je eens. Ik heb op zolder nog de vorige 32" CRT intelliart van JVC staan en dat is echt de beste scalen van 4:3 naar 16:9 die je ooit hebt gezien. Hij kapt een ietsje van de boven en onderkant af. Je kan makkelijk afstellen aan welke kant dat het meest gebeurd. Dan houdt ie het centrum van het beeld goed en rekt de zijkanten wat. Vrienden hebben me wel eens gevraagd hoe ik aan die en die DVD kwam met 16:9 menu's terwijl die van hen toch echt 4:3 was. Jammer dat deze Panasonic dat niet zo goed kan. Was toch wel lekker geweest met retentie gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
ruward schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:57:
Dan houdt ie het centrum van het beeld goed en rekt de zijkanten wat.
Dat had mijn vorige LCD televisie ook. Anamorphic noemde hij dat. In sommige gevallen is dat wel handig, maar over het algemeen ergerde ik me er kapot aan. Ondertiteling liep aan de randen dan harder (door het uitrekken) dan in het midden. En een voetbalwedstrijd in die stand kijken was een hel, want bij het snel draaien van de camera zag je gewoon dat het midden langzamer ging dan aan de randen. Net op de TV krom gevouwen is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Undeclinable schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Dit snap ik nou echt nooit van sommige mensen. Kopen ze een Panasonic Plasma; heel goed, ze gaan dus voor kwaliteit, gaan ze 4:3 lopen vervormen?!?!?!

Ik zie het zo vaak, gewoon stug 4:3 uitzendingen in breedbeeld vertonen. "Ja maar, mijn TV doet het op zo'n manier dat je het niet ziet"..........bullshit! 4:3 hoort gewoon 4:3 vertoond te worden, punt!
Ze horen gewoon geen 4:3 uitzendingen meer uit te zenden.. Gisteren keek mij wederhelft Americans Next Top model en dat was nog steeds in 4:3... 8)7

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Volgenstmij komt dat omdat amerikanen (vroegah iig) van die huge 4:3 CRT-tvs hadden. Dit idee, maar dan 50" :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.creativecrash.com/system/photos/000/052/718/52718/big/tv-crt-thumb-01.jpg

Ik zie het iig ook alleen maar bij USA-televisie. High stakes poker of Poker after dark op Poker-channel ook.

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 01-06-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Als ik het goed begrijp gebruik je die break-in dvd om je tv in te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:32:

En nog over de actie met de camera. Ik heb de 50 inch gekocht op 30 mei, ook volledig betaald, bij foto klein, maar ik las op de site van pana dat je hem binnen de gestelde tijd ook geleverd moet hebben gekregen (voor 31 mei dus) en dat je voor 11 juni de papieren moet opsturen.. zou wel balen als ik dat toestel niet krijg, ben al naar de winkel geweest en die gaat morgen informeren of er iets te regelen is.
Heb zelf ook al contact gehad met Panasonic. Die vertelden mij dat ik een kopie van de afleverbon danwel bestelbon, met een kopie van de actiecoupon moest opsturen. Op het moment dat je de tv hebt kun je de streepjescode met de originele actiecoupon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

magnifor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:28:
KoffieNT schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:40:
[...]

Deze dvd kun je gebruiken om de tv in te spelen, dus een uurtje of 100+ die dvd afspelen. Of inderdaad wanneer je 'last' hebt van image-retention of iets wat meer richting inbrander gaat met de hoop dat het of verdwijnt of iig een stuk minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
magnifor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:28:
Ik zou het niet doen. Gewoon tv/blu-ray kijken, gamen, etc. op half contrast. Na verloop van tijd kun je het contrast dan wat omhoog draaien. Bij normaal gebruik (als in niet 12u/dag dezelfde game of zender in beeld) ga je echt geen inbrandverschijnselen krijgen. Zowel de panasonic als m'n playstation dimmen trouwens na verloop van tijd (bij inactiviteit), dus daar kan ook niks gebeuren.

Dan kun je wel moeilijk gaan doen met break-in dvd's, maar het voegt niks toe.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nou, er is nogal een verschil tussen inspelen door het contrast laag te zetten of een dvd te draaien en dan het contrast juist een flink stuk hoger te zetten. Omdat je bij de break in images weet dat het hele vlak gelijkmatig wordt belicht is er ook vrijwel geen risico op inbranden. Daardoor kun je een hogere helderheid en contrast kiezen zodat de pixels forser worden aangestraald en je dus ook sneller de tv ingedraaid hebt. 100 uur met laag contrast tv kijken is wat anders dan 100 uur met 50 contrast en 20 helderheid om maar wat te noemen. Een pixel wordt vaker aangestraald naarmate de helderheid hoger is.
Gurrr schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:50:

Sodeju, die kanalen zitten ergens in de 2000. Beetje vaag en ongemakkelijk om er te komen maar daar zal ik nog wel iets op vinden.

Ik ga nu niet meer zoveel proberen op dit tijdstip, maar ik zag wel een grijs blok in beeld met RADIO. Heb jij nog ervaren dat dit blok weggaat? Lijkt mij niet wenselijk dat dit stil in beeld blijft staan! :?
Als je 1x zapt en dan op de blauwe knop drukt tot je ziet: betaal radio dan kun je verder zappen binnen de radiozenders. Dan valt het op zich wel mee en hoef je niet die nummers in te gaan drukken.
Er is ik meen bij geluid een optie om bij het gebruik van radiozenders een timer in te stellen hoe lang het duurt voordat het scherm op zwart gaat. Ikzelf heb dit op 15 seconden gezet. Dan gaat het scherm op zwart en verbruikt het ook net wat minder stroom en ook geen kans op inbranden (het belangrijkste).

Het probleem met 4:3 uitzendingen is, dat ze op de meeste zenders uitgezonden worden in een 16:9 signaal met zwarte balken links en rechts. Schakel je dan toch over op 4:3 dan heb je naast de grijze balken een zwarte balk en dan het beeld. Niet handig. Mijn vorige CRT panasonic had overigens een optie waarbij je zelf handmatig het beeld hoger kom schalen en ook kon verplaatsen. Nu heb je alleen de auto stand, die het soms toch niet helemaal goed doet.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 01-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
@ REDFISH Wanneer je zo'n inspeel dvd draait, op hoeveel contrast en helderheid zou je hem dan zetten? En hoelang zou je dan je tv moeten inspelen op deze manier in uren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
in ieder geval hoop ik mijn tv deze week binnen te krijgen, wil nog een camera scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55
magnifor schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:53:
in ieder geval hoop ik mijn tv deze week binnen te krijgen, wil nog een camera scoren :P
Kan je niet gewoon de datum photoshoppen op de bon en dan insturen? Als die dan maar voor 11 juni binnen is, toch?!

Was vandaag even bij de MM (Utrecht, Hoog Catharijne) om mijn potentiële nieuwe TV (TX-P46G20) in actie te zien. Helaas hadden ze alleen de 42" staan, maar wat een beest is het! Ben nu overtuigd. Had even met de medewerker daar gepraat en vroeg hem wanneer ze hem wanneer ze de 46" versie weer binnen zou krijgen. Hij hoopte deze week en het liefst morgen omdat ze donderdag met een actie begonnen. Hij mocht nog niet vertellen wat de actie precies inhield maar toen ik vroeg of het met korting te maken had begon hij te lachen. Denk dat ik mij donderdag weer even meldt in Hoog Catharijne! :)

Ben wel vergeten te vragen of de actie ook in andere MM vestigingen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:50:
[...]

Heb zelf ook al contact gehad met Panasonic. Die vertelden mij dat ik een kopie van de afleverbon danwel bestelbon, met een kopie van de actiecoupon moest opsturen. Op het moment dat je de tv hebt kun je de streepjescode met de originele actiecoupon opsturen.
In de voorwaarden staat dat de aanvraag voor 11 juni binnen moet zijn, geen tv=geen barcode=geen camera.
Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV nlaten inspelen.