Novadecasa schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:19:
[...]
Dankje, ik ben nog vrij onbekend met het veranderingen aanbrengen in het register.
Heb al wel eens de gevoeligheid van het toetsenbord aangepast naar een goede uitleg hier.
Kan je mij hier een iets uitgebreidere uitleg in geven.
Ik weet hoe ik bij die mappen kan komen, HKEY, Start, Extra, etc maar dan wordt het me onduidelijk.
Ik zou ook graag willen weten wat ik aan het doen ben zodat ik het kan begrijpen wat er verandert wordt.
Zoals je zegt 'je kan zelf ook een pad naar je nieuwe icoon geven', ik weet nog niet hoe dat moet.
Hopelijk wil je hier bij helpen.
Oké, Icons veranderen via het register:
Als eerste moet je even
ceregeditor downloaden, hiermee kan je het register bewerken via je PC in ActiveSync mode. Je moet met het programma boven eerst je register unlocken door naar Tools -> unlock registery te gaan, en op je mobiel op oké drukken.
Om je eigen icon op je mobiel te krijgen ga je naar:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\Shell\StartInfo\Start\ jouw snelkoppeling.lnk]
Je ziet daar 1, 2 of 3 waardes staan, Group, Icon en Rank.
Meestal staat de waarde Icon er niet bij, en moet je die dus zelf aanmaken. Je kunt dat doen door een nieuwe string value aan te maken (rechtsklik -> New -> String Value). Zet in het vakje value name de naam Icon, en in het vakje value date het pad naar jouw icon (bijv. \Application Data\HTC\Icons\jouw snelkoppeling.
PNG). De locatie kan je natuurlijk zelf bepalen wat dat word, maar houd er rekening mee dat wanneer je hem naar bijvoorbeeld My Documents laat verwijzen, dat je icons zichtbaar zijn in je album, dus vandaar dat ik hem naar een systeem map laat verwijzen. Ik heb dus een map aangemaakt in Application Data -> HTC ->
Icons, en heb daar al mijn custom icons ingezet, en vul dat pad in bij value data.
Wanneer je klaar bent, kan je rechtsklikken op je snelkoppeling, en naar je favorieten zetten, zodat je de volgende keer snel toegang hebt tot dat gedeelte. Je kunt je register key ook exporteren naar een reg bestand, en daarna met hetzelfde programma omzetten naar een cab bestand, dan kan je de volgende keer gewoon via je mobiel je nieuwe icon installeren.
Wanneer je nieuwe Icon niet zichtbaar is, moet je even de oude icon uit de map Application data -> HTC -> ProgLauncher -> oude snelkoppeling naam.bmg verwijderen. Ook zie je de verandering pas nadat je een reset hebt gedaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Barfman op 09-01-2010 09:58
]