Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Gefeliciteerd,
Zo te zien heb je een ontvanger met BOM 4. Dat is de nieuwste versie.
Pierre
Dan moet die 40pf 9704 h/12 van mij ook een latere versie zijn, het serienummer begint bij die van mij ook met VN 431004024220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik begin steeds meer te twijfelen of er in de nieuwe 9000 serie een 52" uitvoering komt..
Toch maar hopen dat de 9704 nog uitgeleverd wordt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het luitjes even advies inwinnen;

Mijn ouders zijn van plan een nieuwe tv te kopen en willen voor de 9704 gaan, mede vanwege het mooie design. Ze hadden nog geen keuze gemaakt omdat ze nog twijfelde tussen de 47 en 52 inch.

Echter lees ik erg tegenstrijdige berichten over deze tv, hoewel hij talloze prijzen heeft gewonnen zie ik dat menig tweaker ook de nodige problemen heeft ondervonden of op en aanmerkingen heeft.

Wat adviseren jullie, wachten op de 9705? Mijn ouders kijken trouwens alleen tv (geen dvd) via digitenne haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:41:
Het luitjes even advies inwinnen;

Mijn ouders zijn van plan een nieuwe tv te kopen en willen voor de 9704 gaan, mede vanwege het mooie design. Ze hadden nog geen keuze gemaakt omdat ze nog twijfelde tussen de 47 en 52 inch.

Echter lees ik erg tegenstrijdige berichten over deze tv, hoewel hij talloze prijzen heeft gewonnen zie ik dat menig tweaker ook de nodige problemen heeft ondervonden of op en aanmerkingen heeft.

Wat adviseren jullie, wachten op de 9705? Mijn ouders kijken trouwens alleen tv (geen dvd) via digitenne haha.
indien je ouders alleen tv kijken en geen bluray / HD content zou ik ze zeker geen 9704 / 9705 aanraden. Daar zou je de tv tekort mee doen. mijn advies, ga voor een full hd scherm die de helft goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

williz schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:59:
Ik begin steeds meer te twijfelen of er in de nieuwe 9000 serie een 52" uitvoering komt..
Volgens Philips zou hij weer in april, mei of zelfs helemaal niet meer geleverd worden. Maar hierover hoor en lees ik ook tegenstrijdige berichten.

Iik heb na 2 maanden zoeken in Duitsland een 40pf9704h/12 gevonden (een NL toestel met /12 op het einde) :)

In Nederland een nog 9000 vinden. vergeet het maar! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:52:
[...]

Volgens Philips zou hij weer in april, mei of zelfs helemaal niet meer geleverd worden. Maar hierover hoor en lees ik ook tegenstrijdige berichten.

Iik heb na 2 maanden zoeken in Duitsland een 40pf9704h/12 gevonden (een NL toestel met /12 op het einde) :)

In Nederland een nog 9000 vinden. vergeet het maar! :(
Backorders werden toch nog verwerkt? Mijn toestel was 1 januari geleverd, maar wegens defect meteen als DOA gemeld. Ik wacht nog steeds op vervanging. Winkelier heeft wel gezegd dat als de 9705 serie uitkomt voordat de 9704 geleverd wordt, dat ik alsnog voor die kan kiezen.. maar als die vervolgens niet in 52" geproduceerd wordt heeft dat voor mij geen nut.
De 21:9 krijgt geen aluminium uitvoering, wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Philips gebeld en ze hebben mij uitgelegt dat mijn TV (een hoog seriennummer) in 14 december 2009 is geupdate maar in januario 2010 de fabriek heeft verlaten, vroegere 9000 serie's hadden volgens Philips last van een soort roze gloed op hert scherm. (zeg maar de VN1 en VN 2 toestellen)

Mijnh serienummer van de 9704 begint dan ook met VN4B10040, waarin die 4 staat voor de 4e release en 10 achter de B staat voor voor 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Is er iemand al iets tegengekomen over verkoopprijzen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:07:
[...]

indien je ouders alleen tv kijken en geen bluray / HD content zou ik ze zeker geen 9704 / 9705 aanraden. Daar zou je de tv tekort mee doen. mijn advies, ga voor een full hd scherm die de helft goedkoper is
Bedankt voor je reactie :)

Dat je de tv eigenlijk te kort mee doen daar moet ik je wel gelijk in geven, maar voor mijn ouwe zijn ook de looks van een tv erg belangrijk. Ze zien een tv meer als een meubelstuk en vinden dat geborsteld staal geweldig.

Wat zijn eigenlijk de problemen die spelen bij de 9704? Ik zie veel mensen klagen maar zie geen exacte klachten.

Moet ik nog ergens opletten qua serienummer als ze toch besluiten een 9704 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Wat zijn eigenlijk de problemen die spelen bij de 9704? Ik zie veel mensen klagen maar zie geen exacte klachten.
Je hebt zo te zien niet even wat pagina's terug gelezen. Je struikelt er namelijk over de duidelijk omschreven klachten... Kort samengevat zou je kunnen stellen dat de 9704 (met name de 46" en 52") een enorm r*k beeld hebben, een kijkhoek van krap 40 graden en een ghosting van heb ik jouw daar. En ik spreek zelf uit ervaring, zoals zovelen hier eigenlijk. Uitzonderingen daargelaten. Die zien het echt niet, of ontkennen het gewoon.

Voor de verdere problemen en details verwijs ik je graag naar wat pagina's terug in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Moet ik nog ergens opletten qua serienummer als ze toch besluiten een 9704 te kopen?
Problemen zijn er nauwelijks, de meeste problemen die er wel zijn zijn toe te schrijven aan de vroegere uitgaves van deze 9000 serie.
Op het serienummer hoef je alleen te letten dat het nummer begint met VN 3 of VN 4, dan zit je eigenlijk al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
pascalbulsing schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:53:
[...]

Je hebt zo te zien niet even wat pagina's terug gelezen. Je struikelt er namelijk over de duidelijk omschreven klachten... Kort samengevat zou je kunnen stellen dat de 9704 (met name de 46" en 52") een enorm r*k beeld hebben, een kijkhoek van krap 40 graden en een ghosting van heb ik jouw daar. En ik spreek zelf uit ervaring, zoals zovelen hier eigenlijk. Uitzonderingen daargelaten. Die zien het echt niet, of ontkennen het gewoon.

Voor de verdere problemen en details verwijs ik je graag naar wat pagina's terug in deze thread.
En naar de thread die hier paralel aan loopt, over de problemen met levering. (Te wijten aan het grote succes van deze reeks)
Sommige mensen wachten letterlijk al maanden op hun bestelling. Daarnaast weet ik niet of de 9704 reeks uberhaupt nog te bestellen is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
  • Laatst online: 06-10-2023
williz schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:48:
[...]
Daarnaast weet ik niet of de 9704 reeks uberhaupt nog te bestellen is. :/
Nou, volgens de reclame kun je hem in ieder geval wel winnen bij RTLgemist.nl. :P
Dan zal hij toch ook nog wel te bestellen zijn? Of hebben ze er nog net eentje op de plank gevonden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes m.b.t. de nieuwe reeks 9000 TV toestellen (2010):

http://www.youtube.com/watch?v=F22aMKqGamI&NR=1 (geluid is nogal zacht)

http://www.youtube.com/wa...vcYtTsJXA&feature=related (Cinema model)

http://www.youtube.com/wa...zPJpyqjTY&feature=related (Net TV met o.a. RTL gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:43:
Ik heb net met Philips gebeld en ze hebben mij uitgelegt dat mijn TV (een hoog seriennummer) in 14 december 2009 is geupdate maar in januario 2010 de fabriek heeft verlaten, vroegere 9000 serie's hadden volgens Philips last van een soort roze gloed op hert scherm. (zeg maar de VN1 en VN 2 toestellen)

Mijnh serienummer van de 9704 begint dan ook met VN4B10040, waarin die 4 staat voor de 4e release en 10 achter de B staat voor voor 2010.
Ik heb dus een VN2A0939001 toestel
Heb ik geen garantie dat je dan ook een VN4 toestel (dus beter) moet hebben?
Heb ook slechte kijkhoek
Moet ik philips gaan mailen/bellen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:36:
[...]

Ik heb dus een VN2A0939001 toestel
Heb ik geen garantie dat je dan ook een VN4 toestel (dus beter) moet hebben?
Heb ook slechte kijkhoek
Moet ik philips gaan mailen/bellen? :/
Ik zou als ik jou was wel actie ondernemen, dat je toch een klacht heb waar toch eens naar gekeken mag worden door een Philips monteur. Je hebt immer 2 jaar volledige garantie. :)

Mijn TV heeft totaal geen last van en slechte kijkhoek, OK als je behoorlijk schuin voor de TV gaat zitten wordt het iets minder, maar bij de VN 3 en VN 4 toestellen is dat heel wat minder storend dan bij de VN 1 en VN 2 toestellen (heeft schijnbaar te maken dat de eerrste VN 1 en VN 2 serie Sharp panels heeft en de 3 en 4 reeks LG panels. Roze gloed, spontane reboots, plofs bij standby zetten heb ik na bijna een maand in bezit te hebben nog steeds niet ondekt bij mijn 40pfl9704h/12 :)
Veel 9704 toestellen uit de VN 1 en VN 2 reeks schijnen hier wel regelmatig last van te hebben.

De klacht die ik had dat de HD decoder niet goed werkte (HDMI handschake probleem) lag niet aan de TV, maar aan de decoder. De Philips monteur heeft dit bij mij op een zeer nette wijze opgelost en alles werkt nu correct.

Heerlijk gewoon Hystory HD, om kippenvel van te krijgen met de bijhorende ambilight. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:09:
[...]

Problemen zijn er nauwelijks, de meeste problemen die er wel zijn zijn toe te schrijven aan de vroegere uitgaves van deze 9000 serie.
Op het serienummer hoef je alleen te letten dat het nummer begint met VN 3 of VN 4, dan zit je eigenlijk al goed.
Oke thanks, zal hier zeker op letten. Ik snap overigens niet hoe een tv zoveel prijzen kan ontvangen bij de release als de eerste uitgaves vol problemen zaten.

Vraag me trouwens wel af of op 52 inch nog wel fatsoenlijk tv kan kijken met die kwaliteit van digitenne......
Zal de ervaringen hier posten mocht hij binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:09:
[...]
7(8)7 Problemen zijn er nauwelijks 7(8)7
Gelukkig zijn de nieuwe 9704 modellen waar de klachten verminderd moeten zijn zo direct uit voorraad leverbaar bij iedere willekeurige winkel of shop hè... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het valt me op dat je toch wat minder objectief bent als in je eerdere posts Pascal. Begin je er soms een beetje genoeg van te krijgen ;-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Net zo gemotiveerd als anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:06:
[...]

Mijn TV heeft totaal geen last van en slechte kijkhoek, OK als je behoorlijk schuin voor de TV gaat zitten wordt het iets minder, maar bij de VN 3 en VN 4 toestellen is dat heel wat minder storend dan bij de VN 1 en VN 2 toestellen (heeft schijnbaar te maken dat de eerrste VN 1 en VN 2 serie Sharp panels heeft en de 3 en 4 reeks LG panels. Roze gloed, spontane reboots, plofs bij standby zetten heb ik na bijna een maand in bezit te hebben nog steeds niet ondekt bij mijn 40pfl9704h/12 :)
Veel 9704 toestellen uit de VN 1 en VN 2 reeks schijnen hier wel regelmatig last van te hebben.
Volgens mij klopt het niet helemaal dat in de VN3 en 4 LG panels zitten. Bij mijn VN4 is volgens het service menu toch echt Sharp. (Zie mijn voorgaande posts)

Het beeld op bv. Discovery HD en History HD vind ik overigens ook schitterend. Met de Dolby Digital stream geselecteerd is de beleving helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:43:

Niet zozeer 4de release, maar 1004 = jaar 10 (i.e. 2010) week 04 (laatste week van januari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlrb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:00:
[...]

Niet zozeer 4de release, maar 1004 = jaar 10 (i.e. 2010) week 04 (laatste week van januari).
Een vriend van mijn moeder heeft dezelfde TV (gelijktijdig gekocht al ik in dezelfde winkel) maar zijn serienummer begint toch met VN1A0937.., waar die 09 staat voor 2009 en 37 voor week 37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
En hier nog wat plaatjes van het Barcelona event:

http://www.recordere.dk/i...esign.aspx?articleid=3677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
Hangt er bij dat eerste plaatje met die Wall adaptive ambilight nu een 9704?? Ik dacht dat dat nieuw was op de 9705, of komt het middels een firmware update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
williz schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:59:
Als ik alle Philips informatie (zie eerde posts) bekijk, zie ik alleen in de 8000 lijn een 52".
Ik zou dus niet teveel verwachten of afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
dibrial schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:07:
[...]

Hangt er bij dat eerste plaatje met die Wall adaptive ambilight nu een 9704?? Ik dacht dat dat nieuw was op de 9705, of komt het middels een firmware update??
Is inderdaad een 9704. Lijkt me een softwarematige kleurcorrectie. Wat ik vreemder vind is dat ze de 9704 nog presenteren op de beurs. Ik dacht dat deze end-of-life was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
De modellen staan niet te zien op de muur waar de modellenreeks xxx5 staat uitgebeeld.
Als ik zo de foto's bekijk dan zijn de 9704's gewoon gebruikt om een techniek, die dus niet model afhankelijk is, te demonstreren.

Waarschijnlijk gewoon de kneusjes die retour gekomen zijn uit het veld... Hoewel; op deze modellen geen gekke kleuren te zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens effe in het sevicemenu gedoken van mijn 40pfl9704h/12 om te kijken welk panel ik heb, en zie dat het en Sharp panel is. Vreemd ik dacht dat toestellen met VN 3 en VN 4 LG panelen had. maar afgezien hiervan heb ik totaal geen problemen met mijn TV.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=29ktkq1&s=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave k
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-02 20:38
Eindelijk, na bijna 8 weken wachten wordt eind deze week mijn 47pfl9664 geleverd. :9~
Ik werd hiervoor net gebeld door mijn leverancier, na een beetje doorvragen wist ze me nog te vertellen dat dit hun laatste levering was voor de 9000-reeks. Van de 14 bestellingen in 9664 worden er nog 6 uitgeleverd, de rest moet ze annuleren en voor die mensen wordt het dan wachten op het nieuwe model in juni of juli naargelang.
Ook voor de 9704 reeks is dit de laatste levering en mag ze een heleboel klanten verwittigen dat hun bestelling geannuleerd wordt.
Het is toch ongelooflijk dat philips dit zomaar eenzijdig kan beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wordt er toch ook echt heeeel moedeloos van.
ik heb een 9704 52" VN1C, in bezit sinds eind november.
omdat er een aantal grijzige vlekken in het scherm zitten, als je van de zijkant kijkt, heb ik dat toen binnen een week gemeld. ik zou een nieuwe tv krijgen zodra ze een nieuwe levering binnen krijgen.
ik ben een paar keer gebeld door de winkel zelf (correct rdam), met eerst als reden problemen dat er een reorganisatie in de fabriek zou zijn, maar nu weten ze niet meer wat er aan de hand is en wat/wanneer er iets gaat gebeuren. Philips heeft officieel hun niets medegedeeld. tot dan moet ik wachten!
de grote vraag is dus, komen er nog 9704 52" tv's of..... de nieuwe 9705 komt niet in een 52"dus dat schiet ook niet op. iemand met dezelfde problemen, mensen met tips hoe dit af te handelen?
de nieuwe Samsungs en Sony's komen toch ook pas rond de zomer?
een ding is zeker, een hele grote schande van philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

dave k schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:30:
Eindelijk, na bijna 8 weken wachten wordt eind deze week mijn 47pfl9664 geleverd. :9~
Ik werd hiervoor net gebeld door mijn leverancier, na een beetje doorvragen wist ze me nog te vertellen dat dit hun laatste levering was voor de 9000-reeks. Van de 14 bestellingen in 9664 worden er nog 6 uitgeleverd, de rest moet ze annuleren en voor die mensen wordt het dan wachten op het nieuwe model in juni of juli naargelang.
Ook voor de 9704 reeks is dit de laatste levering en mag ze een heleboel klanten verwittigen dat hun bestelling geannuleerd wordt.
Die mensen mogen blij zijn. Ze krijgen namelijk de nieuwe versie van Net TV. Op jouw gloednieuwe 47PFL9664 gaat Videoland VOD niet werken. En op mijn 47PFL9664 die ik ook net heb dus ook niet. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 17:21
Vorig jaar 2 nieuwe lcds gekocht.

De 32PFL8404 met VN1G0934 + LGD W4F SBN1 32" en

de 40PFL9704 met VN1B0942 + Sharp D3LA33Y 40".

De kijkhoek van de 9704 vind ik redelijk, maar als ik hem vergelijk met de 8404 dan is deze toch slechter.

Heb nog geen klacht ingediend bij Philips, ben voor de rest tevreden over de tv.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave k
beschuit schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:51:
[...]

Die mensen mogen blij zijn. Ze krijgen namelijk de nieuwe versie van Net TV. Op jouw gloednieuwe 47PFL9664 gaat Videoland VOD niet werken. En op mijn 47PFL9664 die ik ook net heb dus ook niet. :( :(
Hmm, ik begrijp best dat dit voor jou belangrijk is, maar zelf verwacht ik niet dat ik 'Net TV' veel zal gebruiken. Ik wou deze televiesie om hele resem andere redenen, maar niet voor net tv of internetfunctionaliteit, wat in mijn ogen meer gimmick is.
Misschien moet je proberen om jouw toestel te verkopen en te investeren in een nieuwer 2010-model. Genoeg leden hier die het je ieder jaar voordoen en met een opleg elk jaar het nieuwste van het nieuwste in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
[...]

Puur op 'video on demand' zou ik de keuze van een toestel niet laten hangen. Van wat ik gelezen heb worden die films in SD kwaliteit doorgezonden. Dan kun je net zo goed de moeite nemen naar een Videoland te gaan en de film alsnog in bluray te huren.

Zo blij ben ik er niet mee, want ik heb mijn toestel gekocht wegens de maat 52", icm local dimming en een aluminium randje. De nieuwe serie biedt vooralsnog geen 52" uitvoering.

En het lijkt me dat ze niet simpelweg de bestelling eenzijdig kunnen annuleren, ik heb deze al gekocht en geleverd gehad, maar omdat deze defect was zou hij omgeruild worden voor een nieuwe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 12-09 15:04
De NetTV functionaliteit wordt anders de laatste tijd wel goed uitgebreid. RTL Gemist en nu eindelijk ook NOS via een widget is best handig.

Ik wist niet dat Videoland alleen op de nieuwe toestellen werkt; jammer inderdaad, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben gisteren wezen kijken naar een vervanging voor mijn oude Philips Matchline uit '96 (jaja).

En ik ben me dood geschrokken.
Sjees, wat een verschrikkelijk beeld. En dan heb ik het over platte TV's in het algemeen en de Philips'en in het bijzonder. Ze laten allemaal Bluray content zien. Erg mooi natuurlijk, maar ik kijk toch het meeste naar Veronica, RTL/Net 5 en dat kan wel digitaal, maar alleen in SD!! En dat valt ontzettend tegen...

Het lijkt wel alsof de bewegende gedeeltes van het beeld losgetrokken wordt van de achtergrond, apart bewerkt, en daarna weer op de achtergrond wordt gesmeten. Wat een onnatuurlijke cartoony plastic look komt eruit.
De video die ze laten zien laat een gast zien die aan parkour doet (of hoe zeg je dat?) en zijn benen verdwijnen gewoon regelmatig. Ook zie ik allerlei artefacten rondom beweging. Blokkerige ghosting effecten, kleur shifting en soms zie ik ook nog eens het beeld schokken!!!!
Ik begrijp niet dat ze dat durven te laten zien. Het is notabene een stand van Philips zelf (de verkoper vertelde me dat het ook alleen Philips apparatuur was/mag zijn, zelfs de bekabeling mogen de winkels niet zelf doen).
Het was op [b]alle[/b[ Philips modellen uit de 9000 serie. LED of geen LED, Pixel Pruts of Unnatural Motion, maakt allemaal niet uit.

Ik heb nog nooit een andere TV gehad dan van Philips en ik ben altijd een groot fan geweest. Vind het ook belangrijk om een Nederlands product te kopen. Maar o mijn god, wat vind ik het tegenvallen.

Kan iemand mij vertellen of dat door de instellingen komt, het bronmateriaal of knullig installatie werk?
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een reden om tóch een Philips te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door [Yellow] op 04-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the.bartman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik heb maandag nog naar philips gemaild met de vraag of de toestellen nog gemaakt werden. (Ik heb een 52'' in november besteld). Een uurtje later telefoon van de helpdesk gekregen met de melding dat de toestellen zeker niet uit productie zijn, maar dat het nog even kan duren.

Ze waren wel verwonderd dat de 2010 serie geen 52'' zou hebben en vroegen vanwaar ik die info had?... Een andere medewerker heeft dit dan wel bevestigd.

Zijn er eigenlijk hier nog mensen die de laatste weken een 52pfl9704 kunnen vastkrijgen hebben?

Een andere leverancier waar ik geinformeerd heb had er al 3 maand een in bestelling staan, maar wist ook niet wanneer die nog binnen kwamen...

Zijn er eigenlijk andere merken met een 52'' local dimming die wel kunnen leveren of is er een algemeen tekort voor dit type panelen?

CU
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
@Yellow,

Zo slecht vind ik 't beeld niet op m'n PES0001 ;)

[ Voor 58% gewijzigd door 2frankie op 04-03-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ziggo schrapt CI+-certificatie voor Philips-tv's uit 2009

http://tweakers.net/nieuw...vs-uit-2009.html#reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
@2frankie: moet je eerst een keertje bij me komen kijken op mijn 14 jaar oude CRT (SD analoge zender, een DVD'tje of vanaf mijn XBMC). Mag je je LCD erlangs zetten.

Maar misschien zie ik het wel verkeerd en moet ik de Philips LCD's gewoon anders instellen zodat het meer naar mijn smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:06:
[...] zijn benen verdwijnen gewoon regelmatig. Ook zie ik allerlei artefacten rondom beweging. Blokkerige ghosting effecten, kleur shifting en soms zie ik ook nog eens het beeld schokken!!!!
Dat kan bijna niet met goede instellingen/materiaal/speler gedaan zijn. Het effect van 'plastic' dat je beschrijft klinkt als de Natural Motion die je eventueel uit kunt zetten als je geen fan bent. Ook de artefacten en verdwijnende benen zullen hierdoor komen, maar alleen omdat de set niet goed is afgeregeld (framerate mismatches tussen materiaal/speler/tv)

Blokken kunnen komen doordat het signaal (te sterk) gecomprimeerd is en ligt aan digitaal versus analoog in het algemeen.

Schokken zul je ook niet altijd aan ontkomen als het 24p materiaal is, dat is nu eenmaal niet genoeg (ook wel 'film effect' genoemd). Als je naar je oude Matchline kijkt moet je je realiseren dat je daar naar 50Hz (interlaced) kijkt wat dus veel meer beelden geeft en dus veel vloeiender overkomt. Toch zul je ook daar als je goed kijkt en weet waar je op moet letten het schokken ook zien (maar dan altijd met het hele beeld, in plaats van alleen kleine stukjes die de NM niet goed te pakken krijgt af en toe). Ook als je een 100Hz CRT hebt blijft dat staan.

Kleur shifting zegt me niet zo veel, maar ik merk wel dat bij mijn 9704 met LED backlight de tint licht afwijkt bij helder vs donker beeld. Normaal valt dit niet op, maar je kunt het bij zwart-wit beeld wel zien. Als je bedoelt dat de kleuren veranderen onder een kijkhoek, dan is dat ook een algemeen probleem van LCDs, maar wel bij de 9704 serie veel erger dan bij andere (moderne) panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Punt is dus dat het filmpje door Philips wordt geleverd, evenals de BD speler, evenals de bekabeling. Framerate mismatches mogen niet voorkomen imho.

Blokkerig bedoel ik niet MPEG ruis, het is meer een soort anti-alias probleem bij schuine lijnen. Maar dan vele malen erger.

En schokken mag alleen voorkomen bij 3:2 pulldown en dat is ongeveer 1x per second. En dat zijn kleine schokjes die eigenlijk alleen opvallen bij een grote en lange camera beweging. Waar ik het over heb zijn echt grote haperingen die bijna een seconde lijken te duren. Ze zijn ook onregelmatig. Het lijkt meer op een film die je vanaf je netwerk afspeelt en dan de netwerk kabel er elke 10 seconden gedurende een seconde uithaalt.

Kleur shifting bedoel ik meer in de trant van een soort halo effect bij beweging. Als in een soort naijling. Ik dacht dat dat alleen voorkwam bij Plasma TV's (phospor trailing ofzo).

Maarre het afzetten van Natural Motion zorgt er dus voor dat de 'plastic' look verdwijnt? Ik zal het onthouden de volgende keer als ik naar de winkel ga.
Iemand nog andere tips voor de rest van de genoemde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oma.be
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2012
Gisteren de 21:9 tv in huis gehaald en ik moet zeggen, je wordt het beeld heel vlug gewoon en is echt super NICE! :D
Met ps3 speelt hij ook heel vlot en films in 21:9 formaat kijken geeft toch wel een hele andere ervaring (lees: veel leuker).Het enigste nadeel is dat hij wel heel lang is, en hier maar juist tussen de deur en de kas past x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
@Beschuit
Ik kan nergens vinden dat er een nieuwe versie van NetTV komt. Kun je vertellen waar je dit gelezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:32:

Maarre het afzetten van Natural Motion zorgt er dus voor dat de 'plastic' look verdwijnt? Ik zal het onthouden de volgende keer als ik naar de winkel ga.
Iemand nog andere tips voor de rest van de genoemde problemen?
Ik zou hem eerst eens van de shop setting afhalen, die ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik heb het ook gezien. Als dit waar is heeft Philips in ieder geval 1 rechtszaak van onderstaande aan de broek. Op de doos stond op Ziggo gecertificeerd dus als hij niet komt wil ik op zijn minst geld terug zien (de kosten van de aanschaf van een externe decoder). Garanties dat de Ziggo ontvangst blijft werken ga je dus nooit krijgen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar de CAM module sowiezo slecht werkt op bepaalde Philips toestellen (traag) heb ik besloten mijn nieuwe Ziggo CAM module (in DVD box) te koop aan te bieden voor een leuk prijsje.

Interesse geef maar PM. :)

Intussen heb ik de Humax 5000 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

dibrial schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:41:
[...]
@Beschuit
Ik kan nergens vinden dat er een nieuwe versie van NetTV komt. Kun je vertellen waar je dit gelezen hebt?
Ik heb het nagevraagd bij Philips toen ik hoorde dat TVOD van Videoland niet gaat werken op de huidige generatie:
Om gebruik te kunnen maken van VideoStore in NetTV dient u de tv van zo'n geheugenkaartje te voorzien (4GB SD kaart). Ook hebben de nieuwe tv's een speciale decodeer software en hardware met licenties aan boord voor films aangeboden door VideoStore. De huidige generatie tv's kan niet worden voorzien van een geheugenuitbreiding en codes. De VideoStore zal daarom voor deze tv's niet zichtbaar zijn in NetTV
Ik baal daar enorm van, ik heb niet voor niets een TV uit Philips toprange genomen, ik nam aan dat die TV (47PFL9664) en de software klaar was voor de toekomst, waarbij ik als eerste denk aan TVOD toepassingen. Net twee maanden oud, nu al verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave k
Gisteren m'n 47pfl9664 afgehaald en geïnstalleerd.
Voor de geinteresseerden onder jullie, de productie code is VN1L 1007 018667. Verder heb ik al eens onder de motorkap gekeken en het paneel is van LG. Ook is er al de laatste software op geplaatst.

De eerste bevindingen zijn super, mooi beeld in SD en perfect beeld in HD. Ik moet nog het een en ander uitproberen en wat instellingen wijzigen maar 'out of the box' zet het ding al heel mooie prestaties neer.

Heb er geen spijt van dat ik deze niet geannuleerd heb om te wachten op een model uit de 2010-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 16:16
[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:06:
Ik ben gisteren wezen kijken naar een vervanging voor mijn oude Philips Matchline uit '96 (jaja).

En ik ben me dood geschrokken.
Sjees, wat een verschrikkelijk beeld. En dan heb ik het over platte TV's in het algemeen en de Philips'en in het bijzonder. Ze laten allemaal Bluray content zien. Erg mooi natuurlijk, maar ik kijk toch het meeste naar Veronica, RTL/Net 5 en dat kan wel digitaal, maar alleen in SD!! En dat valt ontzettend tegen...
Ik vind dat je geen goede vergelijking maakt. Als je een 78 toeren plaat op een high end audio instalatie afspeelt en dan zegt dat de instalatie niet goed is omdat het niet als HiFi klinkt. Een LCD geeft het beste beeld met een digitaal signaal. Wat je ziet zijn de tekortkomingen in het SD signaal en niet de tekortkoming van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik heb op 26-2 eens een mailtje gestuurd naar Saskia Maas, blijkbaar iets van woordvoerder miepje over het uitblijven van informatie over de 52PFL9705 of de 52PFL97909...

Zoals was te verwachten jammer genoeg (nog) geen antwoord.
Ook gisteren nog contact gehad met de customer service lijn, maar ook daar geen informatie over de 52PFL9705. Sterker nog er werd mij verteld dat de 52PFL8605 intern als vervanger voor de 52PFL9704 word gezien... |:( Moet niet gekker worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben eindelijk bezig om de partij kabels zo netjes mogelijk weg te werken. Voor het mooie is de stekker van mijn tv (het snoer) een tikkie te kort. Het liefst zou ik hier een andere voor willen kopen die wat langer is. Maar ik kom niet verder dan 1,5 meter. Heeft dit een reden?

Naar mijn inzicht gaat het om deze kabel (ik heb een 47pfl9703)

http://kabeltje.com/voeding-230v-apparaatkabels-c-52_53.html

of hebben jullie een ander idee?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
draad ergens in het midden doorknippen, kroonsteentje ertussen, stukje draad ertussen dan wat elektrotape er weer om en klaar... Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ik heb zojuist een E-Care monteur over de vloer gehad.
De beste man heeft naar het scherm gekeken geconstateerd dat er geen technische gebreken waren.
Op de vraag of hij de kijkhoek normaal vond moest hij toegeven dat het beeld snel fletser werd. Tevens heb ik hem laten zien dat vanaf een graad of 30, de kleur rood, roze werd. Dit was volgens hem echter de eigenschap van het panel, en was ook niet te veranderen door een nieuw MB of een nieuw panel.

Op de vraag of hij het normaal vond gaf hij te kennen dat oudere (lees niet LED) tv's een betere kijk hoek hebben. Volgens hem was het normaal dat LED een mindere kijkhoek heeft. Bij zijn bevindingen heeft hij uiteindelijk het onderstaande opgeschreven:

"beeld fletser als je iets vanuit het minden kijkt (L of R). is geen technisch defect, maar klant vindt het hinderlijk. Bij oudere LCD schermen van een ander type Philips is dit niet zo."

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de afhandeling. Als ik van te voren had geweten dat een mindere kijkhoek een eigenschap was van deze televisie, had ik nooit voor dit product gekozen.

Iemand nog suggesties voor een volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik heb sterk het idee dat e-care (en andere rep. bedrijven) donders goed weten dat de 9704 serie niet juist is en dat ze vanuit Philips opdracht hebben gekregen om niet te snel mee te gaan met de klant.

De 3 monteurs die bij mij geweest zijn wilde er ook eerst niet aan maar na aangegeven dat het absoluut niet binnen de specs valt en dat je een kijkhoek van minimaal 50 gr. met alle kleuren mag verwachten gingen ze uiteindelijk wel mee in mijn mening.Daar kwam bij dat de ghosting ook abnormaal hoog was. Eigenlijk was dit nog meer stotender dan de kijkhoek.

Bij het 3e huisbezoek heb ik een oude LCD (van Philips welliswaar) ernaast gezet om ze te laten vergelijken. En toen was er eigenlijk geen discussie meer mogelijk en waren ze het ze er voor 100% mee eens dat dit echt niet kon. Misschien een tip voor je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
pascalbulsing schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:15:
Ik heb op 26-2 eens een mailtje gestuurd naar Saskia Maas, blijkbaar iets van woordvoerder miepje over het uitblijven van informatie over de 52PFL9705 of de 52PFL97909...

Zoals was te verwachten jammer genoeg (nog) geen antwoord.
Ook gisteren nog contact gehad met de customer service lijn, maar ook daar geen informatie over de 52PFL9705. Sterker nog er werd mij verteld dat de 52PFL8605 intern als vervanger voor de 52PFL9704 word gezien... |:( Moet niet gekker worden
De 9709 waarover je hebt is waarschijnlijk een typenummer gebruikt voor de Chinese markt. De kans is zeer groot dat deze qua looks en features vergelijkbaar is met een Europese 7000/8000 serie. Dat is in de 2009 range ook al het geval met de 9509:

http://www.consumer.phili..._TV_SE_CN_CONSUMER%3Dtrue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Fotografie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
(jarig!)
@ RoyK

Kijk even bij ons op de site http://www.maxwell.nl en dan even naar onderdelenshop/Kabelconfigurator
2,5 meter op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

pascalbulsing schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:20:
De 3 monteurs die bij mij geweest zijn wilde er ook eerst niet aan maar na aangegeven dat het absoluut niet binnen de specs valt en dat je een kijkhoek van minimaal 50 gr. met alle kleuren mag verwachten gingen ze uiteindelijk wel mee in mijn mening.Daar kwam bij dat de ghosting ook abnormaal hoog was. Eigenlijk was dit nog meer stotender dan de kijkhoek. Bij het 3e huisbezoek heb ik een oude LCD (van Philips welliswaar) ernaast gezet om ze te laten vergelijken. En toen was er eigenlijk geen discussie meer mogelijk en waren ze het ze er voor 100% mee eens dat dit echt niet kon. Misschien een tip voor je !
Het zou mooi zijn als ik een onderbouwing kan vinden voor bijvoorbeeld de kijkhoek. Ik snap dat een kijkhoek van 180 graden niet bestaat, maar staat die 50 graden ergens beschreven? Het is anders wel erg makkelijk om te zeggen dat een tv binnen de specs valt en dit te wijten valt aan het feit dat het een LED scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Martijn18 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:41:
[...]

Het zou mooi zijn als ik een onderbouwing kan vinden voor bijvoorbeeld de kijkhoek. Ik snap dat een kijkhoek van 180 graden niet bestaat, maar staat die 50 graden ergens beschreven? Het is anders wel erg makkelijk om te zeggen dat een tv binnen de specs valt en dit te wijten valt aan het feit dat het een LED scherm is?
heeft het soort achtergrondverlichting met de inkijkhoek te maken dan?
als dat daadwerkelijk zo is dan laat ik de LED techniek fijn links liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
ewf2003 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:34:
[...]

Ik vind dat je geen goede vergelijking maakt. Als je een 78 toeren plaat op een high end audio instalatie afspeelt en dan zegt dat de instalatie niet goed is omdat het niet als HiFi klinkt. Een LCD geeft het beste beeld met een digitaal signaal. Wat je ziet zijn de tekortkomingen in het SD signaal en niet de tekortkoming van de TV.
Ik heb het ook niet over analoog SD signaal. Dat ziet er slecht uit maar vind ik ook geen probleem.
Ik heb het over digitaal SD signaal. Dat is op dit moment toch waar zeker 90% beschikbare zenders in uitzend.
Dan mag ik toch wel verwachten dat 90% van de huidige TV's dat goed afspeelt?

En de stand van Philips laat gewoon een DVD zien. Dat is ook volledig digitaal. Progressief zou ik zelfs zeggen, maar daar ben ik niet zeker van.
Dat zou er toch ook gewoon goed uit moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

shameete schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:53:
[...]

Dit werd mij verteld door de E-Care monteur. Het is natuurlijk te triest voor worden als een high range model een kleinere kijkhoek heeft door nieuwere techniek. Dan mogen ze dat bij de aanschaf wel is duidelijk vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:53:
[...]

Complete kul, het is niks meer en minder dan de belichting achter het scherm, de kijkhoek wordt bepaald door het scherm en niet door de belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:20:
Bij het 3e huisbezoek heb ik een oude LCD (van Philips welliswaar) ernaast gezet om ze te laten vergelijken. En toen was er eigenlijk geen discussie meer mogelijk en waren ze het ze er voor 100% mee eens dat dit echt niet kon. Misschien een tip voor je !
Toch hangt dat van de situatie af. Ik ben bij de service van Philips toch behoorlijk afgescheept met 'het is nu eenmaal zo' en ze gaan er dus niets aan doen. Kan natuurlijk hoog en laag blijven springen, maar als hun standpunt er niet door verandert is het enige dat ik kan doen mensen geen Philips meer aanraden (en vooral de 9704 specifiek sterk afraden) en in de toekomst geen Philips spul meer kopen. Voor de 9705 zou ik ook heel erg uitkijken, zolang ze daar nog Sharp panelen in willen stoppen is nog maar de vraag of dat niet net zo erg gaat worden.

Ik had voor de service van de 9704 initieel goede hoop omdat ze wel direct bereid waren een monteur te sturen, maar daarna werd het toch angstvallend stil met voorstellen voor een oplossing. Maar ja, ik had de oude 9703 er ook niet meer naast staan, en de 9664 van een collega kan ik moeilijk hierheen verslepen ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag hetzelfde bericht van deze mannen te horen gekregen.
Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens,maar weet even niet hoe hier verder mee,ze zijn waarschijnlijk bang bij PHILIPS dat er en soort terugroep actie moet komen.

Maar zijn er dan wel 9704 toestellen die een redelijke kijkhoek hebben??,volgens de heren worden er alleen SHARP schermen gebruikt in deze serie.
Ze hebben nog wel wat instellingen aangepast ivm wat roze gloed bij veel wit in het beeld,maar ben daar ook nog niet tevreden over.

Mogelijk kunnen we met meer mensen samen een brief richting PHILIPS sturen en hierin ons ongenoegen uiten,mogelijk zijn er hier mensen die precies weten hoe men zo'n brief juridisch goed kan schrijven.

De technicus gaf zelf ook toe dat zijn tv thuis(de voorganger van deze) een veel betere kijkhoek heeft.
Genoteerd dat ik niet tevreden ben,maar daar doen ze toch niks mee.
Mogelijk kunnen we met andere problemen met dit scherm zoals ghosting wel meer bereiken????

Wie weet een idee

Groet,

Paul
Martijn18 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:57:
Ik heb zojuist een E-Care monteur over de vloer gehad.
De beste man heeft naar het scherm gekeken geconstateerd dat er geen technische gebreken waren.
Op de vraag of hij de kijkhoek normaal vond moest hij toegeven dat het beeld snel fletser werd. Tevens heb ik hem laten zien dat vanaf een graad of 30, de kleur rood, roze werd. Dit was volgens hem echter de eigenschap van het panel, en was ook niet te veranderen door een nieuw MB of een nieuw panel.

Op de vraag of hij het normaal vond gaf hij te kennen dat oudere (lees niet LED) tv's een betere kijk hoek hebben. Volgens hem was het normaal dat LED een mindere kijkhoek heeft. Bij zijn bevindingen heeft hij uiteindelijk het onderstaande opgeschreven:

"beeld fletser als je iets vanuit het minden kijkt (L of R). is geen technisch defect, maar klant vindt het hinderlijk. Bij oudere LCD schermen van een ander type Philips is dit niet zo."

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de afhandeling. Als ik van te voren had geweten dat een mindere kijkhoek een eigenschap was van deze televisie, had ik nooit voor dit product gekozen.

Iemand nog suggesties voor een volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Laatst online: 12-05-2024
Die brief zou ik sowieso schrijven. Genoemde problemen met de 9704 zou bij de derde of vierde versie (ten dele) opgelost zijn, lijkt dus een interessante oplossing om te proberen, ongeacht of die kijkhoek van de eerste twee versies normaal is volgens Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ik ben het eens om gezamelijk iets op touw te zetten, alleen dan is het wel handig dat ieder ongeveer dezelfde bevindingen heeft hetzelfde "evidence" kan overhandigen.

Ik heb bijvoorlbeeld gezocht naar een goede test voor ghosting. Ik vind dit erg lastig om vast te leggen. Ik merk het wel bij bijvoorbeeld Xboxen. Bij snelle bewegingen is het beeld wat stroperig, voornamelijk bij een rood/zwart object wat over een witte/grijze achtergrond beweegd. Alleen om dit aan een monteur te laten zien is nog al lastig...

De kijkhoek is ook onderkend door de monteur, maar wordt afgedaan als binnen de specificaties, dus ook daar zal een onderbouwing voor moeten komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:55:
Hoi,

Ik heb afgelopen zaterdag hetzelfde bericht van deze mannen te horen gekregen.
Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens,maar weet even niet hoe hier verder mee,ze zijn waarschijnlijk bang bij PHILIPS dat er en soort terugroep actie moet komen.

Maar zijn er dan wel 9704 toestellen die een redelijke kijkhoek hebben??,volgens de heren worden er alleen SHARP schermen gebruikt in deze serie.
Ze hebben nog wel wat instellingen aangepast ivm wat roze gloed bij veel wit in het beeld,maar ben daar ook nog niet tevreden over.

Mogelijk kunnen we met meer mensen samen een brief richting PHILIPS sturen en hierin ons ongenoegen uiten,mogelijk zijn er hier mensen die precies weten hoe men zo'n brief juridisch goed kan schrijven.

De technicus gaf zelf ook toe dat zijn tv thuis(de voorganger van deze) een veel betere kijkhoek heeft.
Genoteerd dat ik niet tevreden ben,maar daar doen ze toch niks mee.
Mogelijk kunnen we met andere problemen met dit scherm zoals ghosting wel meer bereiken????
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldenm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Ook ik ben gisteren door Philips afgescheept met "daar doen we niks aan", nadat eerst een monteur van CE-repair het kijkhoek-probleem had geinventariseerd.

De volgende stap die nu gezet moet worden is de winkelier waar de tv is gekocht te confronteren met het kijkhoek-probleem. Zij hebben je een tv-verkocht die niet voldoet aan de verwachtingen die je op basis van de specificaties en de mededelingen door de winkelier van de tv mocht hebben, namelijk een behoorlijke kijkhoek van 176 graden. Dit is in strijd met het conformiteitevereiste van artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek. Je hebt dan als consument verschillende opties, de koop ongedaan maken of een vervangend vergelijkbaar toestel eisen.

Als de winkelier niet over de brug komt, is er nog de mogelijkheid om het probleem voor te leggen aan de onafhankelijke geschillencommissie elektro.
Echter, hieraan zijn wel kosten verbonden (ik meen rond de 100 euro). Zij buigen zich over de kwestie en geven een bindend advies aan partijen. Hiervoor is het wel van belang dat het kijkhoek-probleem goed inzichtelijk kan worden gemaakt. Zoveel mogelijk bewijsmateriaal aandragen.

Misschien dat we hierin een collectief initiatief kunnen nemen (om zo de kosten te delen), als de winkelier zijn verplichtingen niet nakomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn18 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:52:
Ik heb bijvoorlbeeld gezocht naar een goede test voor ghosting. Ik vind dit erg lastig om vast te leggen. Ik merk het wel bij bijvoorbeeld Xboxen. Bij snelle bewegingen is het beeld wat stroperig, voornamelijk bij een rood/zwart object wat over een witte/grijze achtergrond beweegd. Alleen om dit aan een monteur te laten zien is nog al lastig...
Het tooltje pixperan is redelijk simpel in gebruik en kan de ghosting goed laten zien bij de schuivende blokjes. Je ziet dan vooral bij de derde kleurcombinatie dat het lang duurt. Ik kwam op 10, 10 en 20 ms respectievelijk voor de drie combinaties. Dat is nogal wat meer dan 1. Zelfs al is het wat subjectief, 1 is er niet uit te krijgen. Hoe dat overigens 'wetenschappelijk' precies werkt weet ik niet aangezien het scherm voor deze test op 60Hz draait en dus in 'stappen' van 16ms zou meten waardoor je nooit helemaal flexibel bent. Maar zelfs daarmee lijkt het overduidelijk dat het niet in de buurt van 1ms komt wat gewoon in alle gevallen een scherp beeld moet opleveren.

Verder heb ik zelf nog wel een paar demofilmpjes waar je het kleurverschil/kijkhoek goed kunt zien. Eentje bij blauw-paars dat naar roze gaat (Benq demo filmpje, waarschijnlijk qua kleur vergelijkbaar aan hun website banner) en een andere waar je een wijnglas ziet met (licht) rode wijn op een grijze achtergrond. Dit is recht voor goed te zien, maar onder een hoek van zo'n 50 graden is er geen onderscheid meer tussen achtergrond en kleur van de wijn. Ik zal eens kijken of ik daar wat van kan opsnorren voor de 'liefhebbers'.

De meeste irritatie ontstaat wat mij betreft bij gezichten (daarvan weet je immers dat ze niet lijkbleek horen te zijn). Ze doen het niet allemaal even erg (hangt een beetje van de kleur af), maar ik heb eerder al een link naar een plaatje gepost waarbij het effect zeer duidelijk is. Videomateriaal voor dit effect is ook ruim voorhanden (bijna alle populaire Amerikaanse series die je kunt downloaden), maar ik kan geen kleine stukjes uit dat materiaal knippen als 'collage' of korte demonstraties.

Vond overigens de gestopte Ziggo certificatie ook weer een van die tekenen dat Philips tegenwoordig de producten echt half-ontwikkeld de markt op gooit, en als de bugs er dan niet snel genoeg uit zijn gehaald dan houden ze er gewoon mee op en gaan door met een nieuwe generatie (op dezelfde manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Wat ik hier vooral lees is dat mensen enkel en alleen de kijkhoek melden als probleem en alleen hier zich op focussen. Zonder jullie je tegen de schenen te schoppen hebben jullie denk ik de kansen verspeeld om tot een juiste garantie afhandeling te komen. Nu niet gelijk boos worden en driftig gaan antwoorden lees eerst even door. De kijkhoek is slecht, geen discussie over mogelijk maar er zijn nog een aantal zaken bij deze schermen die veel erger zijn dan de beroerde kijkhoek.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de kijkhoek ok is, want die is gewoon erbarmelijk slecht, maar dat dit eigenlijk de minst erge van de problemen zijn. Je moet dus de monteurs niet enkel de kijkhoek laten beoordelen maar juist ook de enorme ghosting en de kleurstelling in het algemeen. De roze/blauw/grijze gloed. De software problemen het uitspringen van de tv (reboot) traag werkende menu's op HD zenders. Jullie focussen je enkel maar op de kijkhoek. Probeer juist alle negatieve zaken van dit toestel te accentueren.

Zo hoor ik, op uitzonderingen na, niemand klagen over de ghosting en dan te bedenken dat deze echt vele malen erger of storende is dan de kijkhoek.

Laat de monteur zien dat het met andere toestellen niet zo is. Zet er een LCD tv naast, gebruik je pc of laptop om de ghosting te laten zien en wijs ze op de kleuren die gewoon niet kloppen. Met een mondelinge bewijsvoering ga je het echt niet redden schat ik zo in. Duidelijk is is dat je het gewoon niet zal winnen zonder hulp in te roepen om de klachten te bewijzen. Uiteraard is het te gek voor woorden dat de consument met technische hulpmiddelen moet aantonen wat er aan de hand is, maar dit niet doen is voor mij geen optie.

Hoe kan het anders dat ik hier drie monteur bezoeken van e-care heb gehad (en waarschijnlijk ook technorep in e-care jas) en alle drie er gewoon voor 100% mee eens waren dat dit echt niet goed was. 1x paneel wissel, 1x SSB vervangen en als laatste een wijziging in de kleurbalans die helemaal doorschoot en dan nog steeds hetzelfde beeld geven en tot de conclusie komen dat de drie bezoekjes niet geholpen heeft. Steevast stond er op de bon dat er door Philips (of het servicebureau) een second opinion gedaan moest worden door de bezoekende monteurs. Dat geeft al te kennen dat Philips of het reparatiebedrijf al op voorhand uitgaan dat het meevalt en binnen de specs valt.

Ga er maar van uit dat de servicebedrijven echt wel weten wat er loos is met de toestellen en dat ze gewoon van Philips de opdracht hebben gekregen om in principe alle klachten die hier mee te maken af te keuren. Prik hier doorheen. Bedenk je een ding. Die servicebedrijven werken voor Philips en niet voor jouw. Ze worden beaald door Philips en niet door jouw. De uitspraak 'bijt niet in de hand die je voedt' dek hier de lading wel denk ik.

Als laatste hebben jullie misschien nog 1 troef in handen en dat is de CI+ en Ziggo certificering. Recent heeft Ziggo aangegeven dat Ziggo de certificering van de Philips xxx4 modellen staakt of niet afgeeft omdat geen enkel toestel aan de, overigens absurde en misleidende, eisen van de Ziggo voldoet. Misschien dat je hier een claim kan maken bij de leverancier dat je juist daarvoor het toestel gekocht hebt en dat dit nu niet meer werkt of nooit (voor 100%) gewerkt heeft. Uiteraard moet je natuurlijk niet akkoord gaan met een externe ontvanger omdat perse je ingebouwde decoder wil gebruiken en dit naar nu blijkt niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 16:16
[Yellow] schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:40:
[...]

Ik heb het ook niet over analoog SD signaal. Dat ziet er slecht uit maar vind ik ook geen probleem.
Ik heb het over digitaal SD signaal. Dat is op dit moment toch waar zeker 90% beschikbare zenders in uitzend.
Dan mag ik toch wel verwachten dat 90% van de huidige TV's dat goed afspeelt?

En de stand van Philips laat gewoon een DVD zien. Dat is ook volledig digitaal. Progressief zou ik zelfs zeggen, maar daar ben ik niet zeker van.
Dat zou er toch ook gewoon goed uit moeten zien?
Een DVD zou er inderdaad gewoon goed uit moeten zien. Als ik naar mijn eigen TV kijk dan geeft een DVD een prima beeld en SD TV is ook nog prima om aan te zien. Ik heb ook altijd Philips TV's gehad en deze die ik nu geeft toch echt een mooier beeld dan alle voorgaande modellen. Maar het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naast de kijkhoek het vooral over de verticale banen gehad bij mijn beklag.
Het leek lang goed te gaan en nu wordt ik gigantisch afgepoeierd.
Wat me nog rest is mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Hiervoor vroeg ik het verslag van mijn klacht per e mail en binnen welke specificaties volgens hun mijn klacht valt.
Al 3-4 weken bel ik elke week twee keer en ik krijg opeens de heer Munster niet meer te pakken.

Z`n collega`s geven het steeds door aan hem maar zonder resultaat.

Ik heb dus nu naast de klacht over de tv nu ook een klacht over de klantenservice.

Ik geef steeds aan dat de monteur zei dat het helemaal kut was maar dat staat natuurlijk nergens op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eerder in dit forum opgemerkt dat ik een 40PFL9704 TV heb (BOM 2), die volgens alle info van Philips zowel in Portugal als IFA een New ASV scherm (rechthoekige pixels) zou moeten hebben maar ik heb een scherm met visgraat structuur. Het New ASV scherm zou ook een groter contrast hebben dan zijn voorgangers.
Op dit punt heb ik geklaagd met overlegging van plaatjes zoals ze op de diverse forums te vinden zijn.
Mijn klacht loopt nog en is niet afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCALoermans
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Hallo

Ik heb dus last van de verticale strepen ....Nu bijna 3 maanden bezig geweest met E-Care en Technorep.
De TV werd thuis bekeken en idd de strepen werden door de monteurs opgemerkt. Er was geen oplossing opdat moment. Na veel bellen en mailen naar E-Care en Technorep krijg ik te horen dat dit normaal is voor deze TV en dat dit binnen de specs valt.... In de eerste instantie zou de TV opgehaald worden en vergeleken worden met een zelfde model. Dit is nooit gebeurd maar wel na 5 weken pas deze conclusie.
E-care houd je ook gewoon aan het lijntje, zoals Technorep ( heb dit al bij een eerder mee gemaakt) het afschuift als normaal gedrag. Mijn vorige Philips de 37PF9731 met de zgn lamelen effect koste mij 1,5 jaar om deze omgeruild te krijgen. Oplossing voor dit probleem ????? Ik heb deze 40PFL9704 zojuist verkocht , en ga niet nog een keer zoveel ellende aan met E-Care en Technorep ...Uitkomst 0-2 voor Philips.
Dit grapje heeft me wel de nodige €€€ gekost maar ok.
Hopelijk voor jullie wel een passende oplossing voor jullie problemen ? SUCCES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
ewf2003 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:41:
[...]

Een DVD zou er inderdaad gewoon goed uit moeten zien. Als ik naar mijn eigen TV kijk dan geeft een DVD een prima beeld en SD TV is ook nog prima om aan te zien. Ik heb ook altijd Philips TV's gehad en deze die ik nu geeft toch echt een mooier beeld dan alle voorgaande modellen. Maar het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak ;)
Tsja, als jij verdwijnen van bewegende benen een kwestie van smaak vindt... En welke voorgaande TV's vergelijk je dan mee? CRT of LCD? LCD TV's van een jaar of vijf geleden waren zó slecht dat ik er niet eens over piekerde om er een te kopen.

Maar goed, ik merk aan mezelf dat ik toch niet overtuigd raak en het nog steeds een slecht beeld vind. Dus ik zal ook proberen om te stoppen met het klagen over de slechte beeldkwaliteit.

Het allerergste is nog wel de vele software problemen die ik hier lees, vooral dat TV's spontaan rebooten en een 'Plop' over de luidsprekers laten horen vind ik absoluut niet kunnen. Ik heb zelf een tijdje bij Philips als software engineer gewerkt en helaas weet ik hoe het daar werkt. Veel te veel vergaderingen en veel te weinig talent.

Vanwege de vrachtlading aan problemen die hier en in het Ziggo forum gemeld worden heb ik in ieder geval één beslissing genomen: het wordt deze keer :'( géén Philips TV.... :'(

P.S. lees de forums van de andere fabrikanten. Natuurlijk zijn er problemen, maar dat is misschien 10% van de posts, de rest zijn vragen of opmerkingen. Vergelijk dat maar eens met forums over Philips en trek dan je conclusies...

[ Voor 7% gewijzigd door [Yellow] op 07-03-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

pascalbulsing schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:55:
Wat ik hier vooral lees is dat mensen enkel en alleen de kijkhoek melden als probleem en alleen hier zich op focussen. Zonder jullie je tegen de schenen te schoppen hebben jullie denk ik de kansen verspeeld om tot een juiste garantie afhandeling te komen. Nu niet gelijk boos worden en driftig gaan antwoorden lees eerst even door. De kijkhoek is slecht, geen discussie over mogelijk maar er zijn nog een aantal zaken bij deze schermen die veel erger zijn dan de beroerde kijkhoek.
Ik heb het ghosting probleem ook voorgelegd aan de monteur. Hierbij heb ik met mijn xbox een aantal, voor mij, duidelijke voorbeelden laten zien. De monteur deed net of hij niets zag, dus ik zal met een beter verhaal moeten komen. Daarom heb ik met de Pixel Analyser tool wat vergelijkingen gemaakt tussen mijn 9704 en een samsung lcd monitor (2ms reponse).

Philips
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/08/1268067016-730.jpg

Samsung 206BW
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/08/1268067016-731.jpg

Al hoewel de foto's niet helemaal scherp zijn, is het naar mijn idee overduidelijk dat bij de Philips een lange trail aan de linker zijde van het rode blok zichtbaar is. Bij de overige testen (groen/blauw en blauw/geel) is dit eveneens het geval.

Delen jullie deze mening (het resultaat van de Philips is minder dan de Samsung) of moet ik mijn evidence verder aanscherpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Moeilijk verhaal ben ik bang. Dat de Samsung beter is wil natuurlijk niks zeggen.
Het gaat erom of de TV doet wat hij belooft.

En wat dat betreft schat ik je kansen erg slecht in. Fabrikanten proberen niet voor niks zo onduidelijk mogelijk te zijn als het gaat om response time specs...

Als ik jou was zou ik proberen ermee te leven of de TV te verkopen want ik ben bang dat het anders een beetje een welles/nietes en zeer langdurig getouwtrek gaat worden.

Lees anders eens http://www.displaymate.com/LCD_Response_Time_ShootOut.htm
Het is veel om te lezen, maar wat er eigenlijk uitkomt is dat het blurring probleem inherent is aan LCD. Dat er onderling nog verschillen zijn heb je zojuist aangetoond :)

[ Voor 21% gewijzigd door [Yellow] op 08-03-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

[Yellow] schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:46:
Moeilijk verhaal ben ik bang. Dat de Samsung beter is wil natuurlijk niks zeggen.
Het gaat erom of de TV doet wat hij belooft.

En wat dat betreft schat ik je kansen erg slecht in. Fabrikanten proberen niet voor niks zo onduidelijk mogelijk te zijn als het gaat om response time specs.. Als ik jou was zou ik proberen ermee te leven of de TV te verkopen want ik ben bang dat het anders een beetje een welles/nietes en zeer langdurig getouwtrek gaat worden. Lees anders eens http://www.displaymate.com/LCD_Response_Time_ShootOut.htm
Het is veel om te lezen, maar wat er eigenlijk uitkomt is dat het blurring probleem inherent is aan LCD. Dat er onderling nog verschillen zijn heb je zojuist aangetoond :)
Geniet van zeer scherpe beeldweergave zonder onvolkomenheden in het beeld. Het 200 Hz Clear LCD van Philips verlaagt de responstijd van LCD-TV's naar een ongelooflijke 1 ms, dus zelfs bij de snelste actiescène wordt u overrompeld door de actie in plaats van dat u wordt afgeleid door de uitgerekte vormen. Ga ervoor, geniet van de actie! bron: philips.com

Het kan het zo zijn dat blurring inherent is LCD. Maar het kan toch niet zo zijn dat tv uit het topsegment van Philips met een "beloofde" response tijd van 1 ms, minder presteert dan een lcd van Samsung die 3 jaar oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Philips 9664 en heb zo'n beetje alle instellingen doorgeakkerd, maar ik kan nergens vinden waar je kunt instellen, dat de TV opstart met de laatst bekeken zender van de DVB-C tuner.

Iemand een gouden tip? (mag ook in het servicemenu zijn)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Martijn18 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Geniet van zeer scherpe beeldweergave zonder onvolkomenheden in het beeld. Het 200 Hz Clear LCD van Philips verlaagt de responstijd van LCD-TV's naar een ongelooflijke 1 ms, dus zelfs bij de snelste actiescène wordt u overrompeld door de actie in plaats van dat u wordt afgeleid door de uitgerekte vormen. Ga ervoor, geniet van de actie! bron: philips.com

Het kan het zo zijn dat blurring inherent is LCD. Maar het kan toch niet zo zijn dat tv uit het topsegment van Philips met een "beloofde" response tijd van 1 ms, minder presteert dan een lcd van Samsung die 3 jaar oud is?
LOL. Daar ga je al. Marketing poehah van de bovenste plank.

200Hz verlaagt de response tijd namelijk niet. Het zorgt er alleen voor dat je meer verschillende plaatjes kunt laten zien. Het is een techniek die andere technieken mogelijk maakt. Zoals Unnatural motion enzo.

1 ms response tijd lijkt een harde spec maar is het niet. Is het black-to-black of grey-to-grey? Staat nergens vermeld. Overigens denk ik dat ze hier simpelweg liegen en 1ms gewoon niet waar kunnen maken.

'Clear LCD' betekent (meestal) dat ze het backlight aan en uitzetten. Dat heeft als effect dat het beeld op je ogen 'inbrandt' om het overdreven te zeggen. Dat zou motion blur moeten verminderen maar ik denk dat Philips gewoon een of ander onderzoekje heeft gedaan waarin staat dat het de 'waargenomen' response tijd verlaagt. En daarmee kunnen ze dan 'bewijzen' dat het scherm 1ms response tijd heeft....

waargenomen = perceptie = subjectief

[ Voor 17% gewijzigd door [Yellow] op 08-03-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

[Yellow] schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:47:
[...]

LOL. Daar ga je al. Marketing poehah van de bovenste plank.

200Hz verlaagt de response tijd namelijk niet. Het zorgt er alleen voor dat je meer verschillende plaatjes kunt laten zien. Het is een techniek die andere technieken mogelijk maakt.

1 ms response tijd lijkt een harde spec maar is het niet. Is het black-to-black of grey-to-grey. Overigens denk ik dat ze hier simpelweg liegen en 1ms gewoon niet waar kunnen maken.

'Clear LCD' betekent (meestal) dat ze het backlight aan en uitzetten. Dat heeft als effect dat het beeld op je ogen 'inbrandt' om het overdreven te zeggen. Dat zou motion blur moeten verminderen maar ik denk dat Philips gewoon een of ander onderzoekje heeft gedaan waarin staat dat het de 'waargenomen' response tijd verlaagt. En daarmee kunnen ze dan 'bewijzen' dat het scherm 1ms response tijd heeft....
Ik snap dat het marketing is, net als de kijkhoek van 180 graden, maar zou er geen "standaard" moeten zijn om deze informatie aan de consument te presenteren? Eigenlijk wordt je nu natuurlijk gewoon om de tuin geleid...

Neem als bijvoorbeeld een stereosets. Hierbij wordt informatie gegeven over piek vermogen en continue vernogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die test ook gedaan op mijn Philips 9704 (40 inch), maar bij mij is die zg ''trail'' aan de linkerkant van het rode blok beduidend minder dan wat Martijn18 op zijn foto's laat zien, ik denk dat de snelheid van je internet aansluiting ook een rol speeld bij de beoordeling van dit soort testen. Philps kan die 1 ms mischien niet helemaal waarmaken, maar is wel beduidend beter dan de LG die ik hiervoor had gehad, bij die TV leek het inderdaad alsof je spoken zag op je scherm.

Ik heb ook een Samsung LCD PC monitor (P2270) met 2 ms en die ziet er het zelfde uit als mijn Philips 9704.

Zal eens wat pics schieten van het geheel.

Test op de Philips 40pfl9704h/12

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/1341/testtwee.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Martijn18 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:02:
[...]
Ik snap dat het marketing is, net als de kijkhoek van 180 graden, maar zou er geen "standaard" moeten zijn om deze informatie aan de consument te presenteren? Eigenlijk wordt je nu natuurlijk gewoon om de tuin geleid...
Er is een standaard alleen geven fabrikanten de randvoorwaarden niet vrij. Zodat je het dus nooit kunt reproduceren.

Contrast ratio is ook al zoiets. Als een TV werkelijk 5.000.000:1 aan zou kunnen zou dat betekenen dat je zo ongeveer rechtstreeks naar de zon zou kijken. Dan zou het crimineel zijn om geen zonnebril bij de TV te leveren.

Megapixel mania. Onlang een compact cameraatje gekocht: 12 Megapixel. Twaalf. Geen typefout. En weet je wat? Onze Nikon D70 met 'maar' 6 megapixel maakt betere foto's. Maar goed ik dwaal af.

Je HDTV is overigens 2,1 megapixel. En de énorme scherpte is precies waarop ze verkocht worden 8)7

Probleem is om door al die marketing bla heen te kijken. Maar ja, op cijfertjes vergelijken is zo lekker makkelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Martijn18 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:08:
[...]
Daarom heb ik met de Pixel Analyser tool wat vergelijkingen gemaakt tussen mijn 9704 en een samsung lcd monitor (2ms reponse).

Delen jullie deze mening (het resultaat van de Philips is minder dan de Samsung) of moet ik mijn evidence verder aanscherpen?
Er vanuit gaande dat je je pc/laptop op 1920x1080 32bit èn 60hz gezet heb is dit zeker niet goed naar mijn mening. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het op het crappy paneel van de 52PFL9704 er nog erger uit zag. Daar zag je ongeveer een halve lengte van het blokje als staart achter het 1e blokje aangaan. Opgemerkt dat dit wel op een hoog ingesteld tempo was. Maar al vanaf 1/3 van het instelbalkje van het tempo begon het gedonder al.

Persoonlijk zou ik hier geen genoegen mee nemen en een remplace aanvragen (9705) of anders bij weigering een heleboel, misschien collectief met meerdere mensen hier, stampij gaan maken. Denk aan pers, rechtsbijstand e.d. Duidelijk is, is dat monteurs het niet willen zien omdat ze waarschijnlijk opdracht hebben gekregen om het e.e.a. te ontkennen o.i.d. Iedere persoon kan toch zien dat dit niet in orde is. Dan verwacht je van een monteur dat hij toch wel iets meer ervaring en/of kennis (kuch...) heeft om dit te beoordelen. Ik kan niet anders oordelen dat dat er opzettelijk ontkend word dat een scherm niet goed zou zijn.

Een lcd heeft nou eenmaal een bepaalde traagheid in zich net zoals de kijkhoek afneemt. Dat zijn feiten. Maar deze panelen zijn extreem slecht. Voor een dergelijk topmodel, 9704, mag die niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
@Martijn18:
Ik heb zojuist even terug zitten lezen. Als ik het goed begrijp heb je dus problemen met de Kijkhoek en de Ghosting. Nu zijn dat allebei problemen van LCD's maar volgens jou zijn ze beiden niet volgens spec.

Het beste zou natuurlijk zijn als een aantal andere eigenaren van een 9704 (met dezelfde paneel grootte!) dezelfde test zouden doen en hun resultaten hier posten.

Dan zou je een eerlijk vergelijk kunnen maken en weet je of jouw paneel goed, gemiddeld of slecht is.
En je kunt natuurlijk altijd proberen om de TV terug te brengen. Probeer het eerst bij je winkel of anders bij Philips zelf. In het verleden vond ik Philips altijd een erg goede service hebben dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

[Yellow] schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:55:
@Martijn18:
Ik heb zojuist even terug zitten lezen. Als ik het goed begrijp heb je dus problemen met de Kijkhoek en de Ghosting. Nu zijn dat allebei problemen van LCD's maar volgens jou zijn ze beiden niet volgens spec.

Het beste zou natuurlijk zijn als een aantal andere eigenaren van een 9704 (met dezelfde paneel grootte!) dezelfde test zouden doen en hun resultaten hier posten.

Dan zou je een eerlijk vergelijk kunnen maken en weet je of jouw paneel goed, gemiddeld of slecht is.
En je kunt natuurlijk altijd proberen om de TV terug te brengen. Probeer het eerst bij je winkel of anders bij Philips zelf. In het verleden vond ik Philips altijd een erg goede service hebben dus wie weet.
@Yellow
Een aantal tests door meerdere eigenaren is prima. De vraag alleen is wat je er mee op schiet. Immers als alle panels onder de maat presteren heb je alleen een vergelijking tussen dezelfde "ondermaatse" panelen. Ik wil juist doormiddel van een andere panel laten zien hoe het 9704 scherm presteert. Dat is naar mijn idee de enige optie om ghosting hard te maken.

btw: onderstaand viel volgens de monteur binnen de specs :?
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/09/1268115606-440.png
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/09/1268115606-451.png

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn18 op 09-03-2010 09:25 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Tja dat valt echt niet onder de specs ik heb ook een 40pfl9704 met problemen met de kijkhoek.

In januari Philips gebeld over het probleem er zou contact met mij opgenomen worden, dit is dus niet gebeurd.

Vervolgens weer gebeld en er is een monteur lang geweest van Technorep voor de kijkhoek probleem en dat de tv zomaar uitvalt. Het viel mij wel op dat de Philips medewerker de tweede keer aan de lijn een heel ander standpunt had over de kijkhoek. De Philips medewerker probeert het probleem af te schuiven naar de winkel (duidelijk instructies gekregen om het probleem af te schuiven naar de winkelier)

De monteur van Technorep deed vrij geheimzinnig over de kijkhoek maar liet wel los dat de kijkhoek niet binnen de specificaties valt en dat hij dit zou rapporteren aan Philips. Hij vertelde mij ook dat er geen oplossing is om de kijkhoek te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Een paar quotes uit de Philips chat:
Bezoeker: onder welke kijkhoek zou ik een tv moeten kunnen kijken, zonder dat de kleuren fletser en/of kleuren veranderen?
Philips: dat ligt aan het modelnummer van het toestel, welk modelnr heeft u?
Bezoeker: 9704
Philips: Bij de 9704 kan de kijkhoek kleiner zijn aangezien deze gebruik maakt van LED pro(ledverlichting over het gehele scherm) ipv alleen de zijkanten
Philips: dan is het contrastbeter als u ervoor zit
Philips: alleen de kijkhoed is kleiner dan tv's met TLverlichting
....
Bezoeker: maar vanaf hoeveel graden mag het beeld fletser worden of gaan verkleuren
Bezoeker: is dat 10graden, 40 graden, of 90 graden
Philips: dat staat niet exact gespecificeerd, ik raad u aandit in de winkel te bekijken om te zien of dit u wel of niet bevalt.
Bezoeker: nee die heb ik al een monteur over de vloer gehad. Die heeft met het blote oog, zonder meetapratuur of vergelijkings materiaal vastgesteld dat het scherm voldoet. Hij heeft echter ook aangegeven dat oudere Philips modelen een betere kijkhoek hebben. Daarom ben ik op zoek naar die specificaties.
Philips: Dat komt inderdaad door de verlichting; beter contrast als u ervoor zit, minder in een hoek
Philips: dat is de trade off geweest bij de verlixchting van dit toestel
Bezoeker: aha, dat is dan goed gecommuniceerd naar de consument
Philips: U bedoelt dat u dat niet gezegd is?
Bezoeker: niet bij de aanschaf van dit product nee
Philips: Dabn is de winkel niet goed op de hoogte, waar heeft u deze aangeschaft?
Bezoeker: bij XXX, maar kunt u aangeven waar dit op jullie site is te vinden?
Bezoeker: als ik de 8000 serie en de 9000 vergelijk, zie ik nergens iets over een mindere kijkhoek
Philips: er staat op dat er LED pro (achter het gehele scherm) in zit, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere verkoper dat weet wat het exact inhoudt

Samenvattend:
Als consument hoor je te weten dat een LED LCD scherm een kleinere kijkhoek heeft als een "normaal" LCD scherm. Als een winkel je dat niet verteld heb je pech, want die informatie is niet terug te vinden op de site van Philips. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Laatst online: 12-05-2024
Een nogal schokkende chat. Ik ben benieuwd of de 9705 ook last zal hebben van dit probleem. Overigens vreemd dat er (dan dus) zoveel verschil is tussen edge-lit, back-lit en ccfl-lit panelen.

Mij hebben ze via chat verteld dat de verticale kijkhoek beperkt is, omdat de pixels in een bepaalde richting staan en alleen in die richting goed functioneren. Dat klinkt plausibel, maar je kunt me alles wijsmaken. Hoe is de verticale kijkhoek bij de 9704?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:58
is dit ook niet het "probleem" van de led tv's van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLucas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2021
hallo,
Ik heb net ook al in het Samsung topic gepost dat ik van plan ben binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Budget ligt rond de 2000 euro, maar mocht het het waard zijn kan dit verhoogd worden.
Ik twijfel nog tussen de Samsung UE46B7000 en de Philips 46PFL9704H/12.
Groot pluspunt voor mij van de Philips is het ambilight, wat ik eigenlijk wel graag wil.
Nu heb ik een aantal vragen voor de kenners hier.

Allereerst de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb het topic goed doorgelezen en ben me daardoor bewust van de problemen die men hier ervaart met de Philips.
In principe zou het mij niet heel veel uitmaken aangezien ik me toch niet kan voorstellen dat ik niet recht voor de tv zal gaan zitten.
Maar is deze tv nu wel of niet het geld waard? Is de tv echt zo uitzonderlijk of zijn er goedkopere alternatieven met ongeveer de zelfde kwaliteiten? Voor mij is de meerwaarde op dit moment alleen het ambilight.

En Is het verstandig om nu een tv uit deze serie te kopen? Of zitten er nieuwe modellen/price droppings aan te komen? Als dit het geval is, wanneer zal dit dan gebeuren ongeveer?
Anders is het misschien beter om even te wachten met de aankoop en over een tijdje een nieuw model te kopen, of toch dit model voor een paar honderd euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:19:
Ik heb die test ook gedaan op mijn Philips 9704 (40 inch), maar bij mij is die zg ''trail'' aan de linkerkant van het rode blok beduidend minder dan wat Martijn18 op zijn foto's laat zien, ik denk dat de snelheid van je internet aansluiting ook een rol speeld bij de beoordeling van dit soort testen.
@Spider44, is er een mogelijk om je per email te benaderen? Misschien kunnen we wat testresultaten uitwisselen. Het is natuurlijk bijzonder dat twee dezelfde schermen verschillende resultaten geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:19:
ik denk dat de snelheid van je internet aansluiting ook een rol speeld bij de beoordeling van dit soort testen.
Leg mij eens uit wat de snelheid van een internetverbinding met de beoordeling van dit soort testen te maken heeft... :?

Of lees ik het nou verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

bulsing schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:41:
[...]

Leg mij eens uit wat de snelheid van een internetverbinding met de beoordeling van dit soort testen te maken heeft... :?

Of lees ik het nou verkeerd ?
haha, ik heb idd ook maar gedaan of dat er niet stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:48
Nieuwe update voor 9000 serie
Versie: 000.026.071.000
Straks eens kijken of er wat verandert is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katje96 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:53:
Nieuwe update voor 9000 serie
Versie: 000.026.071.000
Straks eens kijken of er wat verandert is
Lees dit mar eens, dan weet je het. :)

En dit moet hij dan doen in de TV (kreeg ik net toegestuurd van Philips)

Heb 'm maar meteen effe geflashed op mijn 9704.

U heeft ons gevraagd wat een software nu exact doet.

Het volgende is hierover bekend:

Met de software-upgrade voor de TV worden de volgende problemen opgelost:

Introductie van de extra functie Interactieve TV via de “rode knop” op de afstandsbediening. Deze functie werkt in eerste instantie voor Nederlandse zenders op TV's in Nederland zonder een set-top box.
Interactieve TV wordt niet aangeboden in het VK, omdat de rode knop daar wordt gebruikt voor andere interactieve toepassingen (MHEG).
Oplossing voor automatische zenderinstallatie op het UPC-netwerk in Nederland.
De functie Scenea kan worden gebruikt, behalve voor de 56PFL9954H/12. (Scenea is een nieuwe functie waarmee u uw TV kunt gebruiken als een grote elektronische fotolijst.) Als u Scenea selecteert, ziet u een vlinder. Dit is de standaard Scenea-afbeelding. U kunt uw persoonlijke afbeelding laden door deze in de browser weer te geven, op de toets Options te drukken en omlaag te gaan naar "Set as Scenea" (Instellen als Scenea). Uw persoonlijke afbeelding wordt dan opgeslagen als de "Scenea-afbeelding". Als u daarna Scenea in het hoofdmenu kiest, krijgt u uw persoonlijke afbeelding te zien. Als u in Scenea op een willekeurige toets drukt, gaat u terug naar televisiekijken. De maximumweergavetijd in Scenea bedraagt 240 minuten. Een paar minuten voordat de TV wordt uitgeschakeld, wordt een bericht weergegeven om de gebruiker te waarschuwen.
Verbeterde camcorderverificatie.
Ondersteuning voor de DVB-S2-box.
Hiermee wordt een installatieprobleem op DVB-C-netwerken en analoge netwerken in Nederland en Duitsland opgelost.
Volledige DVB-C-beschikbaarheid in Oostenrijk en Zwitserland.
Betrouwbaardere bediening aan de zijkant van de TV.
Na deze software-update kan de werking van de knoppen aan de zijkant iets zijn gewijzigd. Mogelijk vraagt de TV om bevestiging van de ingedrukte knop. Dit betekent dat u eerst een keer op de knop moet drukken om de knop te activeren en vervolgens een tweede keer op dezelfde knop moet drukken om de actie uit te voeren. Gedurende 15 seconden werkt de knop onmiddellijk wanneer u deze indrukt. Hierna moet de knop eerst weer worden geactiveerd.
Oplossing voor verloren videobeelden bij zenderwisselingen op externe set-top box.
Betere betrouwbaarheid van Net TV.
Verbetering voor .avi-media via WiFi in Nederland.
Geluidsverbeteringen voor Frankrijk.
Mogelijkheid om de digitale zenderupdate in stand-bymodus uit te schakelen.
Voor Canal+-decoder in Frankrijk: oplossing voor voorkeuze die soms wordt overgeslagen na gebruik van de toets Back of na stand-by.
Verbeterd opstarten van de NetTV-functionaliteit.
Deze software is gecertificeerd voor RiksTV.
Verbeterde installatie voor DVB-C-landen Nederland en Oostenrijk.
Gecertificeerd voor DGTVi.
HD simulcast-instellingen raken niet meer zoek na een nachtelijke update-installatie.
Stabieler bladeren door USB-apparaten.
Ondersteuning van DVB-T MPEG4 voor Slovenië.

Hopend u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Anita van Maris
Philips Consumer Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn18 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:15:
[...]

@Spider44, is er een mogelijk om je per email te benaderen? Misschien kunnen we wat testresultaten uitwisselen. Het is natuurlijk bijzonder dat twee dezelfde schermen verschillende resultaten geven..
Als je wilt mailen om test ervaringen uit te wisselen over dit toestel, stuur maar een bericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:34:
[...]
Met de software-upgrade voor de TV worden de volgende problemen opgelost:
[...]
[/i]
Dit is volgens mij een opsomming van een heleboel changelogs van vorige updates. link. Dat wordt filteren of er nog iets nieuws op zit.
Ik zie bij USB volgens mij geen niet afspeelbare bestanden en kan plots een XVID afspelen die volgens mij eerder niet opende... Dit zal ik morgen eens verder testen.

Voor de liefhebbers van streaming video via NETTV. Kijk eens onder landkeuze Zwitserland bij de CINEMAN gadget (full screen). Ik ben wel onder de indruk van de streaming kwaliteit.
Dit is de kwaliteit die ik van de komende videoland gadget zou verwachten. En aangezien ik ook beveiligd kan inloggen op rabo bankieren, zou ik niet weten waarom we niet lekker met z'n allen online streaming videos kunnen huren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 12-09 15:04
Klopt, diverse zaken zaten er al veel eerder in, zoals Scenea en het uitzetten van zenderupdates.
Ben benieuwd wat de 'verbeterde DVB-C' functionaliteit voor Nederland inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
dibrial schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Dit is volgens mij een opsomming van een heleboel changelogs van vorige updates. link. Dat wordt filteren of er nog iets nieuws op zit.
Ik zie bij USB volgens mij geen niet afspeelbare bestanden en kan plots een XVID afspelen die volgens mij eerder niet opende... Dit zal ik morgen eens verder testen.

Voor de liefhebbers van streaming video via NETTV. Kijk eens onder landkeuze Zwitserland bij de CINEMAN gadget (full screen). Ik ben wel onder de indruk van de streaming kwaliteit.
Dit is de kwaliteit die ik van de komende videoland gadget zou verwachten. En aangezien ik ook beveiligd kan inloggen op rabo bankieren, zou ik niet weten waarom we niet lekker met z'n allen online streaming videos kunnen huren. :9
Heb ik even gedaan en de streaming kwaliteit ziet er inderdaad prima uit. Had ik trouwens al via mijn Xbox 360, waar je ook HD films kan streamen (via Zune).

En FW71 ook gelijk even geinstalleerd 8)
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste