Videoland gaat niet werken op huidige generatie Net TV's, dus niet op mijn 9664 en niet op jouw 9704. Bevestigd door Philipsdibrial schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:12:
[...]Voor de liefhebbers van streaming video via NETTV. Kijk eens onder landkeuze Zwitserland bij de CINEMAN gadget (full screen). Ik ben wel onder de indruk van de streaming kwaliteit.
Dit is de kwaliteit die ik van de komende videoland gadget zou verwachten. En aangezien ik ook beveiligd kan inloggen op rabo bankieren, zou ik niet weten waarom we niet lekker met z'n allen online streaming videos kunnen huren.
Hoi,
Gisteren in een winkel naar tv's gaan kijken. Ik weet niet hoe ze het doen in die winkel, maar ze hadden allemaal een groenige zweem over het scherm. (Net een aquarium dat enkele maanden niet gekuist is). Er vielen echter 2 toestellen op die uitgestoken scherp en helder beeld gaven... Bleek een 46plf9704 en een 52pfl9704 te zijn. Er hing op beide een plakker met "laatste toestel". De prijs was wel 2990 voor de 52", dus de adviesprijs. Ik had wel niet de tijd om te vragen of ze korting wouden geven aangezien het toch om een demotoestel gaat, dat enkele maanden in de winkel opgestaan heeft.
Kan iemand mij raad geven wat een faire prijs is voor zo'n toestel?
Trouwens, ik vond de kijkhoek helemaal niet slecht, bij geen van de twee toestellen. Er was wel een beetje verkleuring, maar zeker niet storend. We zitten thuis dan ook wel altijd vrij recht voor de tv.
Gisteren in een winkel naar tv's gaan kijken. Ik weet niet hoe ze het doen in die winkel, maar ze hadden allemaal een groenige zweem over het scherm. (Net een aquarium dat enkele maanden niet gekuist is). Er vielen echter 2 toestellen op die uitgestoken scherp en helder beeld gaven... Bleek een 46plf9704 en een 52pfl9704 te zijn. Er hing op beide een plakker met "laatste toestel". De prijs was wel 2990 voor de 52", dus de adviesprijs. Ik had wel niet de tijd om te vragen of ze korting wouden geven aangezien het toch om een demotoestel gaat, dat enkele maanden in de winkel opgestaan heeft.
Kan iemand mij raad geven wat een faire prijs is voor zo'n toestel?
Trouwens, ik vond de kijkhoek helemaal niet slecht, bij geen van de twee toestellen. Er was wel een beetje verkleuring, maar zeker niet storend. We zitten thuis dan ook wel altijd vrij recht voor de tv.
Mocht je het showmodel willen kopen kan je eventueel nog bekijken hoevel branduren de TV heeft gemaakt in de showroom.
Zie dit bericht voor de manier: FeaR1986 in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."
Zie dit bericht voor de manier: FeaR1986 in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."
[ Voor 28% gewijzigd door mhoogendam op 11-03-2010 11:53 ]
thanx voor het snelle antwoord,
Stel een 1000 tal uren (lijkt me een normaal getal voor 4 maanden), hoeveel schat je hem dan nog waard?
Stel een 1000 tal uren (lijkt me een normaal getal voor 4 maanden), hoeveel schat je hem dan nog waard?
Dit scherm is voor ongeveer 2700 euro nieuw te verkrijgen (als je er nog een kunt vinden ergens), tenminste dat koste het scherm bij de BCC na wat onderhandelen in de 1e week van januari.the.bartman schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:00:
thanx voor het snelle antwoord,
Heb zelf uiteindelijk voor een ander model gekozen maar dan heb je een beetje een leidraad.
Voor een reeds gebruikt scherm zou er toch minimaal 15% af moeten kunnen lijkt me.
Mijn tip: onderhandel over de prijs met een verkopen die wat verantwoordelijkheden geeft in de betreffende winkel en dus ook weet waar de grenzen liggen.
Dat streamen werkt trouwens prima. Ik zoek alleen nog naar een goede transcoding instelling voor TVeristy en een goed codec pack. Heeft iemand een tip voor goede instellingen en codecs?Yihaaa schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:27:
[...]
Heb ik even gedaan en de streaming kwaliteit ziet er inderdaad prima uit. Had ik trouwens al via mijn Xbox 360, waar je ook HD films kan streamen (via Zune).
En FW71 ook gelijk even geinstalleerd
Voor het afspelen van MKV's vond ik op het forum van TVersity een goede tip.
1. Alles van TVersity van je PC afgooien inclusief codec pack.
PC Herstarten.
2. TVersity installeren zonder codec pack. Bij de laatste stap van installeren vinkjes uitzetten, zodat TVersity niet gelijk start.
3. Via services.msi (bij uitvoeren) de TVersity service op manual zetten.
PC Herstarten.
4. CCCP Codec pack installeren (laatste versie van de website). Bij installatie kan alles hetzelfde blijven...
PC Herstarten
5. TVersity kun je via services.msi weer op automatisch zetten. TVersity daarna opstarten, mappen toevoegen en genieten van je MKV's in Full-HD
PC Herstarten.
2. TVersity installeren zonder codec pack. Bij de laatste stap van installeren vinkjes uitzetten, zodat TVersity niet gelijk start.
PC Herstarten.
4. CCCP Codec pack installeren (laatste versie van de website). Bij installatie kan alles hetzelfde blijven...
PC Herstarten
5. TVersity kun je via services.msi weer op automatisch zetten. TVersity daarna opstarten, mappen toevoegen en genieten van je MKV's in Full-HD
Hallo allen,
Heb via de Mediamarkt een 47PFL9664 besteld. Na bijna 2 maanden is hij nu eindelijk binnen en staat hij klaar in de winkel. Ik lees in deze forum dat er nieuwe modellen zijn met betere specs dat heeft mij in twijfel gebracht.
Kan iemand mij hierover adviseren of ik toch voor deze TV moet gaan of moet wachten op de nieuwe TV' s.
Wanneer komen deze uit en komt er ook een opvolger voor de 9664 aangezien alles LED wordt?
Wellicht is er ook iemand die heeeeeeel graag deze TV wil.
Graag jullie advies..
Heb via de Mediamarkt een 47PFL9664 besteld. Na bijna 2 maanden is hij nu eindelijk binnen en staat hij klaar in de winkel. Ik lees in deze forum dat er nieuwe modellen zijn met betere specs dat heeft mij in twijfel gebracht.
Kan iemand mij hierover adviseren of ik toch voor deze TV moet gaan of moet wachten op de nieuwe TV' s.
Wanneer komen deze uit en komt er ook een opvolger voor de 9664 aangezien alles LED wordt?
Wellicht is er ook iemand die heeeeeeel graag deze TV wil.
Graag jullie advies..
[ Voor 3% gewijzigd door motuncer op 11-03-2010 18:03 ]
Verwijderd
Ik zou zeggen koop die TV die je al besteld heb, echte LED televisie zal nog wel enkele jaren duren. Er bestaan wel grote LED videoschermen die je wel eens ziet bij sportevenementen en pop concerten, maar er is (nog) geen LED tv voor normaal woonkamer gebruik.motuncer schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:34:
Hallo allen,
Heb via de Mediamarkt een 47PFL9664 besteld. Na bijna 2 maanden is hij nu eindelijk binnen en staat klaar hij klaar in de winkel. Ik lees in deze forum dat er nieuwe modellen zijn met betere specs dat heeft mij in twijfel gebracht.
Wellicht is er ook iemand die heeeeeeel graag deze TV wil.![]()
Graag jullie advies..
Hmm...had vorige week weer last van het (voor mij) 'bekende' geluidsprobleem. 'k moet zeggen dat Philips het dit keer (vorige keer kreeg ik uiteindelijk een nieuwe tv) anders oplost
Er schijnt nu een onderdeel vervangen te moeten worden.
De monteur van Philips is daar vandaag al voor langsgekomen...hij is nu mijn tv uit elkaar aan het halen.
Wel grappig...zo'n opengewerkte 42pFL9664...
De monteur van Philips is daar vandaag al voor langsgekomen...hij is nu mijn tv uit elkaar aan het halen.
Wel grappig...zo'n opengewerkte 42pFL9664...
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 12-03-2010 11:50 ]
Welke settings gebruik je in TVersity?henkjobse schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:21:
Voor het afspelen van MKV's vond ik op het forum van TVersity een goede tip.
PC Herstarten.
PC Herstarten.
PC Herstarten
Ik denk dat dit vooral afhangt van de PC waarop TVersity draait. Ik transcode Altijd 1920x1080 Quality zonder compressie en mijn TV laat alles netjes zien, maar mijn pc staat bij een WMV HD wel aardig te stampen. Dit weekend ga ik een mkv proberen eens kijken wat het resultaat is. Lagere resoluties worden volgens mij niet geupscaled, dus ik zou zeggen begin bij max. HD kwaliteit en ga dan steeds eens stapje terug.
Na 2 maanden heb ik eindelijk mijn 9664 binnen en ben momenteel aan het wachten tot ze digitale tv komen installeren. Nu merk ik echter als ik via de analoge kabel (rechtstreeks op tuner van de tv) kijk dat er altijd een delay is tussen beeld en geluid (geluid is eerst). Op zich vermoed ik dat dit geen probleem is een keer ik digitale tv via een settop via hdmi heb maar ik vind het toch wat teleurstellend voor zo een toestel...
Kan iemand mij bevestigen dat hij/zij hetzelfde probleem heeft? Zelfs al zet ik natural motion enzo uit blijft de delay er. Ik zou er toch vanuit mogen gaan dat de tv ervoor zou zorgen dat geluid en beeld gelijk lopen via analoog, niet?
Kan iemand mij bevestigen dat hij/zij hetzelfde probleem heeft? Zelfs al zet ik natural motion enzo uit blijft de delay er. Ik zou er toch vanuit mogen gaan dat de tv ervoor zou zorgen dat geluid en beeld gelijk lopen via analoog, niet?
Verwijderd
Wat vinden jullie van de aankomende modellen van Philips?
De specs zoals ze op blz 20 staan zien er goed uit, maar ga je bijvoorbeeld echt veel voordeel halen uit 400Hz ipv 200Hz?
En wat verwachten jullie van de 3D techniek? Staat dit nog teveel in de kinderschoenen of zal dit er toch wel spectaculair eruit zien?
De specs zoals ze op blz 20 staan zien er goed uit, maar ga je bijvoorbeeld echt veel voordeel halen uit 400Hz ipv 200Hz?
En wat verwachten jullie van de 3D techniek? Staat dit nog teveel in de kinderschoenen of zal dit er toch wel spectaculair eruit zien?
Verwijderd
Je hebt dit dus als je het geluid van de TV zelf gebruikt? Dus niet van aparte speakers? Dan moet er iets mis zijn met de TV of het analoge signaal, want dat hoort inderdaad niet, ongeacht de ingeschakelde processing van de TV.TheExperiment schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:25:
Na 2 maanden heb ik eindelijk mijn 9664 binnen en ben momenteel aan het wachten tot ze digitale tv komen installeren. Nu merk ik echter als ik via de analoge kabel (rechtstreeks op tuner van de tv) kijk dat er altijd een delay is tussen beeld en geluid (geluid is eerst).
Kijk ook eens of dit bij alle zenders hetzelfde is of niet.
Als je wilt weten hoe 3D er uit zal gaan zien (als er content voor beschikbaar komt, etc.) moet je een keer een 3D film met 'knipper bril' gaan bekijken in de bioscoop, dat is ongeveer wat je kunt verwachten (maar dan op een kleiner schermVerwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:44:
Wat vinden jullie van de aankomende modellen van Philips?
Natuurlijk staat 3D nog in de kinderschoenen, dus het is afwachten wat dat gaat doen.
Die 400Hz doelt vooral op afwisselend links/rechts beeld (voor 3D) en zal waarschijnlijk in de praktijk dus verder vergelijkbaar zijn aan de huidige 200Hz.
Belangrijkste wellicht om rekening mee te houden is de kwaliteit van de nieuwe modellen als die Sharp panelen gebruiken zoals de huidige generatie 'top' toestellen. Die panelen hebben namelijk een aantal slechte eigenschappen (waarover je in deze thread veel kunt lezen) waardoor het toch wat mindere toestellen zijn.
Specificaties zeggen in ieder geval bij de Philips toestellen dus weinig meer. Specs van de 9704 waren beter dan de 9703, maar het toestel presteert juist slechter op punten als kijkhoek, ghosting en kleur/tint...
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze in April in de winkels liggen zoals werd verteld. Het lijkt me dat ze dan nu langzamerhand al in pre-order te zien moeten zijn toch? Overigens zag ik dat de 9704 op zich nog wel aardig op voorraad is in den landen http://www.kieskeurig.nl/...h/prijzen/348874/#prijzenVerwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:10:
[...]
Je hebt dit dus als je het geluid van de TV zelf gebruikt? Dus niet van aparte speakers? Dan moet er iets mis zijn met de TV of het analoge signaal, want dat hoort inderdaad niet, ongeacht de ingeschakelde processing van de TV.
Kijk ook eens of dit bij alle zenders hetzelfde is of niet.
[...]
Als je wilt weten hoe 3D er uit zal gaan zien (als er content voor beschikbaar komt, etc.) moet je een keer een 3D film met 'knipper bril' gaan bekijken in de bioscoop, dat is ongeveer wat je kunt verwachten (maar dan op een kleiner scherm)
Natuurlijk staat 3D nog in de kinderschoenen, dus het is afwachten wat dat gaat doen.
Die 400Hz doelt vooral op afwisselend links/rechts beeld (voor 3D) en zal waarschijnlijk in de praktijk dus verder vergelijkbaar zijn aan de huidige 200Hz.
Belangrijkste wellicht om rekening mee te houden is de kwaliteit van de nieuwe modellen als die Sharp panelen gebruiken zoals de huidige generatie 'top' toestellen. Die panelen hebben namelijk een aantal slechte eigenschappen (waarover je in deze thread veel kunt lezen) waardoor het toch wat mindere toestellen zijn.
Specificaties zeggen in ieder geval bij de Philips toestellen dus weinig meer. Specs van de 9704 waren beter dan de 9703, maar het toestel presteert juist slechter op punten als kijkhoek, ghosting en kleur/tint...
had ik niet verwacht..
[ Voor 5% gewijzigd door xon op 15-03-2010 08:55 ]
Dat er een groen vinkje bij voorraad staat wil nog niet zeggen dat het bedrijf ze ook echt in het magazijn heeft staan. Meestal betekend dat dat de tv op voorraad in een centraal magazijn van de leverancier is, of kan leveren binnen een x-aantal dagen.xon schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:52:
[...]
Overigens zag ik dat de 9704 op zich nog wel aardig op voorraad is in den landen http://www.kieskeurig.nl/...h/prijzen/348874/#prijzen
had ik niet verwacht..
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik transcode de folder met de MKV's altijd (always transcode). Maar goed vond het toch te rottig werken en alles ook bedraad, dus ik heb een mediaplayer aangeschaft die ik hopelijk van de week binnenkrijg.
Het is leuk dat de TV aardig overweg kan met DNLA etc, maar het staat nog te zeer in de kinderschoenen.
Verwijderd
Ik vind het wel echt waanzin dat Philips nu alweer met een ander topmodel komt.
Gelukkig vind ik de 9704 mooier qua design dan de 9705 en ook zie ik dat 3D gedoe voorlopig nog echt niet gebeuren. Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat ik veel dingen niet eens in 3D wil zien. Denk aan (epileptische) muziekclips, het nieuws, erotische films & wildlife documentaires
Nee, ik ben zeer tevreden over de 9704 en hou me daar lekker bij.
Wel heb ik als puntje van kritiek dat de TV vaker de met HDMI-aangesloten apparaten niet goed weet te vinden en dan zegt "niet ondersteund videosignaal". Dit gebeurd zowel bij de humax 5050c als de PS3 (deze het vaakst). Een keer of 10 opnieuw proberen of wisselen tussen beide HDMI-apparaten geeft resultaat. Het videosignaal wordt dan klaarblijkelijk opeens wel ondersteund? (en de dag erna weer niet...
).
Wie herkent dit en weet een oplossing? Heb de TV sinds januari en zelf nog geen firmware-update uitgevoerd. Kan het helpen dit wel te doen?
Gelukkig vind ik de 9704 mooier qua design dan de 9705 en ook zie ik dat 3D gedoe voorlopig nog echt niet gebeuren. Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat ik veel dingen niet eens in 3D wil zien. Denk aan (epileptische) muziekclips, het nieuws, erotische films & wildlife documentaires
Nee, ik ben zeer tevreden over de 9704 en hou me daar lekker bij.
Wel heb ik als puntje van kritiek dat de TV vaker de met HDMI-aangesloten apparaten niet goed weet te vinden en dan zegt "niet ondersteund videosignaal". Dit gebeurd zowel bij de humax 5050c als de PS3 (deze het vaakst). Een keer of 10 opnieuw proberen of wisselen tussen beide HDMI-apparaten geeft resultaat. Het videosignaal wordt dan klaarblijkelijk opeens wel ondersteund? (en de dag erna weer niet...
Wie herkent dit en weet een oplossing? Heb de TV sinds januari en zelf nog geen firmware-update uitgevoerd. Kan het helpen dit wel te doen?
Niet goed gelezen...
[ Voor 131% gewijzigd door bulsing op 16-03-2010 08:28 . Reden: ik moet beter lezen... ]
Ik heb mijn 46PFL9704 al eens geupdate van .68 naar .70
Dit vorige keer gedaan via de USB stick omdat deze op internet niet de nieuwe versie ziet (wireless).
Met de laatst gereleasde versie van .71 weer hetzelfde verhaal, "er is geen update beschikbaar"
Ik zal de USB stick er weer bij gaan zoeken.
Dit vorige keer gedaan via de USB stick omdat deze op internet niet de nieuwe versie ziet (wireless).
Met de laatst gereleasde versie van .71 weer hetzelfde verhaal, "er is geen update beschikbaar"
Ik zal de USB stick er weer bij gaan zoeken.
Verwijderd
DrStitch
Ik onder vindt het zelfde probleem met mijn 47PFL9664 incombinatie met mijn UPC HD philips decoder het beeld 2 a 3 keer per uur een paar secode weg valt en dan weer terug komt. Soms gebeurt het dat ik de melding niet ondersteund videosignaal krijg.
Bij het upgraden van de FW naar .71 wordt het probleem alleen maar frequenter. Ik dacht eerst dat het aan de UPC decoder lag maar blijkbaar hebben ander dit probleem ook ondervonden met ander decoders.
Toch maar eens philips gaan raadplegen of ze hier een oplossing voor hebben.
Ik onder vindt het zelfde probleem met mijn 47PFL9664 incombinatie met mijn UPC HD philips decoder het beeld 2 a 3 keer per uur een paar secode weg valt en dan weer terug komt. Soms gebeurt het dat ik de melding niet ondersteund videosignaal krijg.
Bij het upgraden van de FW naar .71 wordt het probleem alleen maar frequenter. Ik dacht eerst dat het aan de UPC decoder lag maar blijkbaar hebben ander dit probleem ook ondervonden met ander decoders.
Ik woon ook in het Caiway gebied maar heb een 47PFL9703. Kan ik nou dezelfde grap uithalen als jou? Gewoon kabel er in proppen en (HD)beeld hebben!? Of pis ik weer net naast het potje?Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:43:
Hallo,
woon zelf in Caiway gebied.
Je kan inderdaad zo je kabel vanuit de muur aansluiten op je TV (9704).
Verder heb je niets nodig. Caiway zend n.l. het signaal van het basispakket ongecodeerd uit![]()
In het basispakket zitten al heel veel HD zenders, die je dus zo kan ontvangen![]()
Wil je meer dan het basispakket, dan zul je wel een "insteekkaart" in je CI+ slot moeten doen.
Ontvangst en ervaringen met basispakket (incl HD zenders) zijn prima![]()
Alleen de TV/kijkhoek is zoals bekend niet om over naar huis te schrijven![]()
Succes in het Caiway gebied..................
[...]
Verwijderd
Dat gaat bij jou helaas niet lukken omdat de 9703 geen Dvb-C tuner aan boord heeft.RoyK schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:17:
[...]
Ik woon ook in het Caiway gebied maar heb een 47PFL9703. Kan ik nou dezelfde grap uithalen als jou? Gewoon kabel er in proppen en (HD)beeld hebben!? Of pis ik weer net naast het potje?
Enige signaal wat je zal ontvangen is analoog.
Dat ligt eraan, er zijn 9603 modellen uitgeleverd met DVB-C ingebouwd ( volgens mij zit er dan een H in het typenummer bv 47pfl9603/H ipv ''D''
Maar ik weet dit niet zeker! Je moet dan op zweden oid zoeken en dan doet ie het wel.
Maar ik weet dit niet zeker! Je moet dan op zweden oid zoeken en dan doet ie het wel.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb een gelijkaardig probleempje met mijn 47PFL9664 en HD Decoder van Telenet.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:05:
DrStitch
Na aanzetten van tv en decoder gaat het beeld drie of vier maal op en af. Daarna komt het beeld wel. Dit gebeurd dus enkel bij het opstarten, nooit tussendoor.
Met Blu-ray speler of Xbox360 merk ik daar niets van.
Reeds 2 upgrades gedaan en heeft niet geholpen. De .70 firmware staat erop, .71 nog niet gedaan omdat er niets staat dat dit euvel ermee opgelost geraakt. Ik denk eerder dat het aan de HD Decoder ligt.
@ DrStitch Indien je Philips zou raadplegen en meer weet, laat je dan iets weten? Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb dit ook gehad bij de eerste update (wired, geen wireless); paar dagen achter elkaar online update geprobeerd, maar hij wilde de update daar niet zien. Dus uiteindelijk ook via usb stick gedaan. Daarna nog niet geprobeerd weer te upgraden omdat bij de nieuwere versie(s) twijfel was of daar problemen in zaten en er voor zover ik kan zien niets opgelost wordt dat voor mij belangrijk is...mhoogendam schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:13:
Ik heb mijn 46PFL9704 al eens geupdate van .68 naar .70
Verwijderd
Zojuist nieuwe versie van de 40 inch 228 xxxxx scherm (bom 4) bij iemand goed bekeken:
Zelfde kijkhoek en zelfde lamellen effect als bij de mijne..... 194 xxxxx scherm (bom 2).
Zelfde kijkhoek en zelfde lamellen effect als bij de mijne..... 194 xxxxx scherm (bom 2).
Verwijderd
Is bij Philips bekend en wordt ook wel het zg ''handshake'' probleem genoemd, vrijwel alle merken hebben hier last van als je verschillende merken onderling gaat aansluiten via de HDMI poorten. Heeft denk ik te maken dat er verschillende HDMI standaarden zijn te weten 1.1 , 1.2 t/m 1.4 (laatste versie)Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:56:
Wel heb ik als puntje van kritiek dat de TV vaker de met HDMI-aangesloten apparaten niet goed weet te vinden en dan zegt "niet ondersteund videosignaal". Dit gebeurd zowel bij de humax 5050c als de PS3 (deze het vaakst). Een keer of 10 opnieuw proberen of wisselen tussen beide HDMI-apparaten geeft resultaat. Het videosignaal wordt dan klaarblijkelijk opeens wel ondersteund? (en de dag erna weer niet...).
Tip die ik meekreeg is als je een DVD speler of ander HDMI apparaat koopt dat je de mogelijkheid moet krijgen van de winkel om het te ruilen of terug te brengen indien het niet goed zou werken op deze aansluitingen.
Wel heb ik gemerkt dat het handshake probleem minder is geworden met de 71 update.
Vorige week werd ik al gebeld voor de remplace van mijn 52PFL9704 door iemand van handelsbelangen.
De meneer aldaar vertelde mij dat er een nieuw toestel voor mij besteld is en dat de levertijd op dit moment nog onbekend is (duh.... toevallig)
Des te vreemder is het dat er -onofficieel dat dan weer wel- geen 52PFL9704's meer gemaakt worden en dat ze ook nagenoeg nergens meer te bestellen zijn...Zelf de pre-orders bij MM in Alexandrium staat nu nog steeds op 5 toestellen.
Hij vertelde mij min of meer stommelend aan dat het een nieuw model betrof maar dat het geen 9705 zou zijn en dat het zeg maar een 9704 zou zijn maar dan een verbeterde versie met een nieuw intern ontwerp...
Word er dus allemaal niet duidelijker op. Iemand wat meer inside info van vertegenwoordigers o.i.d. ?
De meneer aldaar vertelde mij dat er een nieuw toestel voor mij besteld is en dat de levertijd op dit moment nog onbekend is (duh.... toevallig)
Des te vreemder is het dat er -onofficieel dat dan weer wel- geen 52PFL9704's meer gemaakt worden en dat ze ook nagenoeg nergens meer te bestellen zijn...Zelf de pre-orders bij MM in Alexandrium staat nu nog steeds op 5 toestellen.
Hij vertelde mij min of meer stommelend aan dat het een nieuw model betrof maar dat het geen 9705 zou zijn en dat het zeg maar een 9704 zou zijn maar dan een verbeterde versie met een nieuw intern ontwerp...
Word er dus allemaal niet duidelijker op. Iemand wat meer inside info van vertegenwoordigers o.i.d. ?
Klinkt idd verwarrend...
Toen ik bij mijn leverancier aangaf gehoord te hebben dat de 52pfl9704 'waarschijnlijk' uit productie ging en backorders gecancelled zouden worden (gerucht) hebben ze dat bij hun 'Philips persoon' gevraagd en die gaf aan dat het onzin was en de 52pfl9704 reeks doorgezet zou worden.
Ook mijn leverancier wordt moedeloos van Philips, krijgt maar geen response op levertijd.
Ik ben daarom maar aan het informeren naar de 52HX900 van Sony..
Ik overweeg sterk om Philips maar helemaal te cancelen en die te nemen, ben alleen bang dat die teveel spiegelt.
5 maanden wachten (waarbinnen ook nog 1x een defect toestel geleverd en retour gegaan) vind ik toch eigenlijk schandalig.
Toen ik bij mijn leverancier aangaf gehoord te hebben dat de 52pfl9704 'waarschijnlijk' uit productie ging en backorders gecancelled zouden worden (gerucht) hebben ze dat bij hun 'Philips persoon' gevraagd en die gaf aan dat het onzin was en de 52pfl9704 reeks doorgezet zou worden.
Ook mijn leverancier wordt moedeloos van Philips, krijgt maar geen response op levertijd.
Ik ben daarom maar aan het informeren naar de 52HX900 van Sony..
Ik overweeg sterk om Philips maar helemaal te cancelen en die te nemen, ben alleen bang dat die teveel spiegelt.
5 maanden wachten (waarbinnen ook nog 1x een defect toestel geleverd en retour gegaan) vind ik toch eigenlijk schandalig.
Verwijderd
in België krijgt Philips nog een 30tal 52PFL9704 per maand binnen voor de komende 4 maand. Althans, dat hopen ze.
Probleem is wel dat er nog een 400 backorders zijn ...
Probleem is wel dat er nog een 400 backorders zijn ...
Wat is je bron hiervoor?
Mijn leverancier heeft me vrijdag gebeld dat Philips de toestellen (52'') inderdaad ging leveren, zonder verwachte levertermijn. Hij wist ook niet of ze nu al af waren of nog moesten gemaakt worden. Hij heeft er 2 in bestelling staan...
Mijn leverancier heeft me vrijdag gebeld dat Philips de toestellen (52'') inderdaad ging leveren, zonder verwachte levertermijn. Hij wist ook niet of ze nu al af waren of nog moesten gemaakt worden. Hij heeft er 2 in bestelling staan...
net eens geïnformeerd naar de te verwachte lever data van de nieuwe 9705 series.
netjes antwoord gekregen.
netjes antwoord gekregen.
U heeft ons gevraagd wanneer de nieuwe 9000 series weer in de winkel komen.
Wij hebben nog niet van alle modelnummers de datums. De verwachte datums van bepaalde modellen zijn ongeveer bekend. De 32PFL9705H/12 wordt verwacht in April. De grotere maat 40PFL9705H/12 wordt verwacht in Juni en de nog grotere maat 46PFL9705H/12 wordt verwacht in Juli.
Wij adviseren u te wachten tot begin April. Het is dan duidelijker voor ons welke televisies precies op de markt zijn gekomen.
Ik had vanmorgen er plots ineens genoeg van en heb maar weer eens een belletje naar Philips gedaan en daar een soort van 'ultimatum' gesteld. Ik heb de dame van de de consumer care in mijn dossier laten zetten dat ik uiterlijk 1 April 2010 een werkend toestel wil hebben wat vrij is van kijkhoek, kleur en ghosting problemen. Dit zou dan naar de commerciele afdeling worden gestuurd
Als dat niet het geval ik dan wil ik mijn aankoopbedrag retour hebben en ga ik bekijken om òf te kijken om naar een ander merk te switchen of te wachten tot de 9705 in de winkel te zien is en daar dan eventueel deze aan te schaffen.
Gezien de hele historie heeft het mij nu te lang geduurd en vind ik het niet meer acceptabel om nog voor een onbepaalde tijd te kijken naar een leen 42PFL5403 te kijken. Daar heb ik niet voor betaald...
Als dat niet het geval ik dan wil ik mijn aankoopbedrag retour hebben en ga ik bekijken om òf te kijken om naar een ander merk te switchen of te wachten tot de 9705 in de winkel te zien is en daar dan eventueel deze aan te schaffen.
Gezien de hele historie heeft het mij nu te lang geduurd en vind ik het niet meer acceptabel om nog voor een onbepaalde tijd te kijken naar een leen 42PFL5403 te kijken. Daar heb ik niet voor betaald...
Even iets de groep ingooien..
Mijn " aanschaf deadline" is eind mei vanwege een nieuw huis en installeren en zo bla bla.....
Nu begint de klok toch wel te tikken als je de verwachte levertijden ziet rekening houdend dat ik minimaal 40" aan me muur wil hebben hangen. (9705). Want natuurlijk hebben we het niet over juni maar komen de eerste pas ergens in september ;-)
Ik heb eens zitten kijken naar alternatieven van andere merken en neem aan dat jullie dit ook vast al hebben gedaan. Ik kom dan eigenlijk al direct uit op de nieuwe sony en samsung reeks. Toch zit 1 ding me dwars.....
Ambilight!!
ik heb dit nu al zo'n 3 jaar en het is gewoon een leuke " gadget"....Het is natuurlijk bedoelt als verbreding van je " zichtveld" (heel kortweg gezet)..maar het is vooral een leuke extra. Ik krabbel langzaam naar de afweging of Ambilight echt het geen is waardoor ik ga wachten.
Hoe denken jullie hierover en welke toestellen wegen jullie af?
Mijn " aanschaf deadline" is eind mei vanwege een nieuw huis en installeren en zo bla bla.....
Nu begint de klok toch wel te tikken als je de verwachte levertijden ziet rekening houdend dat ik minimaal 40" aan me muur wil hebben hangen. (9705). Want natuurlijk hebben we het niet over juni maar komen de eerste pas ergens in september ;-)
Ik heb eens zitten kijken naar alternatieven van andere merken en neem aan dat jullie dit ook vast al hebben gedaan. Ik kom dan eigenlijk al direct uit op de nieuwe sony en samsung reeks. Toch zit 1 ding me dwars.....
Ambilight!!
ik heb dit nu al zo'n 3 jaar en het is gewoon een leuke " gadget"....Het is natuurlijk bedoelt als verbreding van je " zichtveld" (heel kortweg gezet)..maar het is vooral een leuke extra. Ik krabbel langzaam naar de afweging of Ambilight echt het geen is waardoor ik ga wachten.
Tjah.. ook ik blijf wachten op mijn 52 inch omdat ik de ambilight een mooie toegevoegde waarde vind.xon schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:48:
Even iets de groep ingooien..
Ambilight!!
Maar we zijn nu inmiddels bijna een half jaar verder met nog geen verwachte datum.
Zit regelmatig de specs van de bravia 52HX900 te vergelijken en overweeg echt om mijn order te cancellen en te switchen.. en straks gewoon dit aparaatje achter mijn toestel te zetten... http://www.lighting.philips.com/microsite/living_colors/
Ik wil alleen nog uitzoeken hoeveel dat dat scherm spiegelt, want dat was ook 1 van de voornaamste redenen waarom ik koos voor Philips.
Verwijderd
Is dit de 1 april grap van 2010 ?bulsing schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:12:
Ik had vanmorgen er plots ineens genoeg van en heb maar weer eens een belletje naar Philips gedaan en daar een soort van 'ultimatum' gesteld. Ik heb de dame van de de consumer care in mijn dossier laten zetten dat ik uiterlijk 1 April 2010 een werkend toestel wil hebben wat vrij is van kijkhoek, kleur en ghosting problemen. Dit zou dan naar de commerciele afdeling worden gestuurd

De ultieme televisie is na 50 jaar nog steeds niet uitgevonden.
't is zeker geen 1 april grap. Tot voor kort kon ik het nog wel relativeren, maar ik begin steeds meer geirriteerd te raken door de complete radiostilte van Philips. Zal wel een commerciele keuze zijn, maar ik geloof nu echt niet meer in het verhaaltje dat ze de vraag niet aankunnen.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:30:
[...]
Is dit de 1 april grap van 2010 ?ik vrees dat deze wens niet in vervulling gaat worden.
![]()
De ultieme televisie is na 50 jaar nog steeds niet uitgevonden.
Vandaar dat ik de datum op 1 April heb gezet. Dan heb ik er een kwartaal op gewacht en dan vind ik het eigenlijk wel genoeg zo. Als ik dan geen goed werkend toestel heb, eis ik een creditering.
D'r gaat ongemerkt een heleboel tijd in zitten in al die telefoontjes en huisbezoeken die ik niet vergoed krijg. Ieder uur dat ik niet werk krijg ik ook niet betaald. En dat is al tig keer voorgekomen nu. Nu is dat dan wel gevolgschade, maar het houd een keer op.
Zo nu genoeg stoom afgeblazen. Morgen of overmorgen krijg ik als het goed is een antwoord van Philips.
Verwijderd
Ik neem aan dat je je dan al voorbereid hebt op een creditering?
In de verste verte is nog geen enkel model te bespeuren en ik verwacht ook niet dat dit model nog gaat komen. Ik hoop voor jou van harte dat het nieuwe model natuurlijk gaan uitleveren, maar ik ben bang dat eerst de verkoop wordt voorzien van de nieuwe modellen alvorens de service aan de beurt is. Dit is gewoon even vanuit marketing oogpunten bekeken!
Ik had zelf een voorstel gedaan om dan 'genoegen' te nemen met een 46PFL9705, omdat de 52PFL9705 pas weer ergens 4e kwartaal leverbaar word, en dan het verschil tussen die twee terug krijgen. Jammer genoeg wilde ze eerst de 52PFL8605 aanbieden
als vervanging. Maar dat is geen optie voor mij als je Ambilight Spectra 3 of Aurea gewend bent.
Dus hebben ze besloten dat het een verbeterde (kuch) 52PFL9704 werd.... En dat is inmiddels al weer een week of 4 geleden dat die toezegging is gedaan.

Dus hebben ze besloten dat het een verbeterde (kuch) 52PFL9704 werd.... En dat is inmiddels al weer een week of 4 geleden dat die toezegging is gedaan.
Vanaf begin januari ben ik al bezig met Philips om ze te bewegen tot een oplossing van de problemen die ik heb met m'n 40pfl9704.
Problemen:
Hardware:
1. Kijkhoek
2. Vertical Banding
3. Ghosting
Software:
4. Valt uit met plof
5. Authenticatie CI+ en Certificering Ziggo
6. Kinderslot laat kort afgeschermde zender zien
7. Kinderslot gaat in werking als dit niet moet
8. Guide is errug traag
"Oplossingen" totnutoe: bezoek van een service bedrijf en twee usb sticks met "de nieuwste" software. Het service bedrijf doet niets, je zou ook gek zijn Philips af te vallen dat is per slot van rekening je grootste klant en die wil je niet kwijt. De twee usb sticks, die met een tussenpose van een maand aan mij opgestuurd zijn, bevatten beide versie .70 die al lang op de site stonden.... Kortom je blijft bellen en mailen met de consumer care hoe het er mee staat. En telkens krijg je het idee dat er een oplossing op komst is: "we zetten uw zaak door naar de commerciele afdeling" en een week later een reactie: "helaas we kunnen niets voor u betekenen neemt u maar kontakt op met uw leverancier" Eén keer boos geworden dat ik daar geen genoegen mee neem en dat ik iemand van de commerciele afdeling wil spreken, die was toen in vergadering. Afgelopen week weer een keer gevraagd voor een gesprek met iemand van de commerciele afdeling en nu wel iemand aan de lijn gehad.
Hij vertelde mij dat hij het met mij eens was en dat mijn klachten gegronde klachten zijn (kijkhoek, vertical banding, roze gloed) Zelfs zijn baas vond dit, maar.... van hoger hand is bepaald dat genoemde klachten met de 9704 geen reden zijn tot omruiling -9705- creditering of wat dan ook. En daarmee ben je uitgel*ld. Philips laat zijn klanten doodleuk in de kou staan. Philips is bang voor onderlinge communicatie tussen klanten in fora zoals dit, Philips wil geen recall op dit toestel. Argumenten als "top of the range"model, prijs, eisa award, kijkhoek die niet voldoet aan specs, ziggo certificering, het laat ze koud. Tja wat rest nog; een oplossing met de winkelier (omruil voor Sony Samsung is bij hem mogelijk) rechtsbijstand, Radar, Kassa?
Ik ben zwaar teleurgesteld in de houding van het hoger management van Philips en de (dis)communicatie met diens customer (dont-)care afdeling. Wat een afgang.
Hoe nu verder? De TV heeft ook zwaarwegende positieve punten zoals top geluid, ambilight, goede zwartwaardes, als je recht voor de tv zit een prima beeld (behalve de verticale banding die soms zichtbaar is)
Is de 9705 het wachten waard? wanneer die dan ook komt..... Volgens de man van de commerciele afdeling die ik sprak, passen ze bij de 9705 weer Sharp schermen toe. Mijn reactie: hebben ze niet geleerd van het 9704 fiasco? Overigens heb ik ook gelezen dat de 2010 9000 serie LG schermen krijgt.....
Wat is waar?? Afwachten maar en zelf kritisch beoordelen, voor zover mogelijk in een winkel. Alternatieven voor mij: de Samsung c8700 en de Sony nx800.
Problemen:
Hardware:
1. Kijkhoek
2. Vertical Banding
3. Ghosting
Software:
4. Valt uit met plof
8. Guide is errug traag
"Oplossingen" totnutoe: bezoek van een service bedrijf en twee usb sticks met "de nieuwste" software. Het service bedrijf doet niets, je zou ook gek zijn Philips af te vallen dat is per slot van rekening je grootste klant en die wil je niet kwijt. De twee usb sticks, die met een tussenpose van een maand aan mij opgestuurd zijn, bevatten beide versie .70 die al lang op de site stonden.... Kortom je blijft bellen en mailen met de consumer care hoe het er mee staat. En telkens krijg je het idee dat er een oplossing op komst is: "we zetten uw zaak door naar de commerciele afdeling" en een week later een reactie: "helaas we kunnen niets voor u betekenen neemt u maar kontakt op met uw leverancier" Eén keer boos geworden dat ik daar geen genoegen mee neem en dat ik iemand van de commerciele afdeling wil spreken, die was toen in vergadering. Afgelopen week weer een keer gevraagd voor een gesprek met iemand van de commerciele afdeling en nu wel iemand aan de lijn gehad.
Hij vertelde mij dat hij het met mij eens was en dat mijn klachten gegronde klachten zijn (kijkhoek, vertical banding, roze gloed) Zelfs zijn baas vond dit, maar.... van hoger hand is bepaald dat genoemde klachten met de 9704 geen reden zijn tot omruiling -9705- creditering of wat dan ook. En daarmee ben je uitgel*ld. Philips laat zijn klanten doodleuk in de kou staan. Philips is bang voor onderlinge communicatie tussen klanten in fora zoals dit, Philips wil geen recall op dit toestel. Argumenten als "top of the range"model, prijs, eisa award, kijkhoek die niet voldoet aan specs, ziggo certificering, het laat ze koud. Tja wat rest nog; een oplossing met de winkelier (omruil voor Sony Samsung is bij hem mogelijk) rechtsbijstand, Radar, Kassa?
Ik ben zwaar teleurgesteld in de houding van het hoger management van Philips en de (dis)communicatie met diens customer (dont-)care afdeling. Wat een afgang.
Hoe nu verder? De TV heeft ook zwaarwegende positieve punten zoals top geluid, ambilight, goede zwartwaardes, als je recht voor de tv zit een prima beeld (behalve de verticale banding die soms zichtbaar is)
Is de 9705 het wachten waard? wanneer die dan ook komt..... Volgens de man van de commerciele afdeling die ik sprak, passen ze bij de 9705 weer Sharp schermen toe. Mijn reactie: hebben ze niet geleerd van het 9704 fiasco? Overigens heb ik ook gelezen dat de 2010 9000 serie LG schermen krijgt.....
Wat is waar?? Afwachten maar en zelf kritisch beoordelen, voor zover mogelijk in een winkel. Alternatieven voor mij: de Samsung c8700 en de Sony nx800.
Mag ik deze toevoegen aan " mijn " alternatieve lijstje?
Pracht toestel en al op korte termijn te leveren..en dat terwijl de introductie pas is geweest..het kan dus wel!
Op eerste gezicht geen streaming mogelijkheden en mis natuuuurlijk ambilight. (toch jammer dat er een goede patent opzit trouwens)
http://www.lge.com/nl/tv-...d-tv-42LE8500-INFINIA.jsp
En een LG scherm..:-)
Pracht toestel en al op korte termijn te leveren..en dat terwijl de introductie pas is geweest..het kan dus wel!
Op eerste gezicht geen streaming mogelijkheden en mis natuuuurlijk ambilight. (toch jammer dat er een goede patent opzit trouwens)
http://www.lge.com/nl/tv-...d-tv-42LE8500-INFINIA.jsp
En een LG scherm..:-)
[ Voor 38% gewijzigd door xon op 18-03-2010 22:43 ]
@ ev66
Informatie wat ik wat mee kan denk ik. Zo te zien moet ik zwaarder inzetten omdat ze blijven vasthouden aan het feit dat de 9704 volgens hun (nu) wel in orde is en er geen omruilingen gaan plaatsvinden. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dat dan ook daadwerkelijk zo is.
Nou is het ook niet mijn uiteindelijke doel om hoe dan ook een 9705 te krijgen, maar ik ga nu wel wat meer met de hakken in het zand en zeer zeker juridishe hulp inschakelen als ik op de eerder genoemde datum geen tv of toezegging van een creditering heb gekregen.
Informatie wat ik wat mee kan denk ik. Zo te zien moet ik zwaarder inzetten omdat ze blijven vasthouden aan het feit dat de 9704 volgens hun (nu) wel in orde is en er geen omruilingen gaan plaatsvinden. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dat dan ook daadwerkelijk zo is.
Nou is het ook niet mijn uiteindelijke doel om hoe dan ook een 9705 te krijgen, maar ik ga nu wel wat meer met de hakken in het zand en zeer zeker juridishe hulp inschakelen als ik op de eerder genoemde datum geen tv of toezegging van een creditering heb gekregen.
Verwijderd
Ik heb dezelfde TV, maar buiten de wat tegenvallende kijkhoek herken ik de meeste door jou genoemde problemen hier niet.ev66 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:32:
Vanaf begin januari ben ik al bezig met Philips om ze te bewegen tot een oplossing van de problemen die ik heb met m'n 40pfl9704.
Problemen:
Hardware:
1. Kijkhoek
2. Vertical Banding
3. Ghosting
Software:
4. Valt uit met plof
8. Guide is errug traag
Wel is bekend dat de 9000 serie niet goed werkt op de Ziggo CAM module (heb ik zelf getest) maar op een lose (HD) decoder werkt deze TV perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Feit is wel dat toestellen met een lager serienummer (VN 1,VN2) meer klachten en kuren (plofs, spontane reboots, roze gloed) vertonen dan de VN 3 en VN4 toestellen (de 40 pfl9704/12 van mijn is een VN 4)
Heb je software 0,71 al geprobeerd?
Verwijderd
Ik heb nu ruim drie maanden een 40PFL9704. "slechts" 1 plof gehad toen ik na aanzetten per ongeluk teletekst indrukte en HD-kanaal zapte. Zie dan ook voorlopig geen reden om huidige FW 66 te upgraden.
Wel geschrokken van test van consumentenbond. Op basis van EISA-award, Duitse tests en What HiFi (40PFL9704 best Premium 40-42) had ik een hoge score verwacht. De 42pfl9803 was vorig jaar ook de hoogst scorende TV bij de consumentenbond. In de top-5 staan nu oa 32/37PFL9604 en 37PFL9903. De 42PFL9664 is 12e en 40PFL9704 is 20e. Op basis van >100 TV's lijkt dat nog goed.
Kijk je specifiek naar beeldkwaliteit dan scoren de beste TV's ongeveer 7,0; de 42PFL9664 een 6,5 en de 40PFL9704 een 5,8. Hiermee is 40PFL9704 slechts een middenmoter!
Een Beste Koop 32PFL5404 (€ 440) scoort qua beeldkwaliteit een 6,6 en de 42PFL7404 (€ 800) zelfs 7,0!
Hierdoor getriggered mijn slaapkamer TV Sony V-serie naast de 9704 gezet. In eerste instantie vond ik mijn 9704 qua beeld minder, weer instellingen fors gewijzigd. Uiteindelijk was het beeld vergelijkbaar.
Opvallend was overigens dat volgens de consumentenbond de kijkhoek van de 37PFL9604 (iets) minder was dan die van de 9704. Over de kijkhoek van de 37PFL9604 lees ik echter niets op forums... Zelf ben ik tevreden over de kijkhoek van de 9704.
Op basis van consumententest en Ziggo-story (geen certificatie) nagedacht of ik stappen ga ondernemen tegen Philips. Mijn overwegingen hierbij zijn:
> Ziggo certificatie mocht verwacht worden, het was niet gegarandeerd (stond niet op de doos)
> Het instellen van goed beeld heb ik als zeer moeizaam ervaren, het beeld is uiteindelijk goed. Het feit dat het beeld niet beter is dan een goede middenklasser is irritant maar daar kun je niet zoveel mee
> Ik heb meer vertrouwen in de consumentenbond dan in die buitenlandse testen. Echter kan niet ontkent worden dat er ook (zeer) positieve testen zijn van de 9704-lijn
> Ik zou niet weten welke Philips-TV ik in plaats van de 9704-lijn zou willen op dit moment
> Alles wat met 3D-ready (XXX5) te maken heeft vertrouw ik nog niet...
Gelukkig heb ik ook goede ervaringen:
> Ambilight en geluid vind ik fantastisch.
> Een goede HD-uitzending (zoals Olympische spelen) geeft super beeld
Per saldo toch tevreden (met bijsmaak)
Wel geschrokken van test van consumentenbond. Op basis van EISA-award, Duitse tests en What HiFi (40PFL9704 best Premium 40-42) had ik een hoge score verwacht. De 42pfl9803 was vorig jaar ook de hoogst scorende TV bij de consumentenbond. In de top-5 staan nu oa 32/37PFL9604 en 37PFL9903. De 42PFL9664 is 12e en 40PFL9704 is 20e. Op basis van >100 TV's lijkt dat nog goed.
Kijk je specifiek naar beeldkwaliteit dan scoren de beste TV's ongeveer 7,0; de 42PFL9664 een 6,5 en de 40PFL9704 een 5,8. Hiermee is 40PFL9704 slechts een middenmoter!
Een Beste Koop 32PFL5404 (€ 440) scoort qua beeldkwaliteit een 6,6 en de 42PFL7404 (€ 800) zelfs 7,0!
Hierdoor getriggered mijn slaapkamer TV Sony V-serie naast de 9704 gezet. In eerste instantie vond ik mijn 9704 qua beeld minder, weer instellingen fors gewijzigd. Uiteindelijk was het beeld vergelijkbaar.
Opvallend was overigens dat volgens de consumentenbond de kijkhoek van de 37PFL9604 (iets) minder was dan die van de 9704. Over de kijkhoek van de 37PFL9604 lees ik echter niets op forums... Zelf ben ik tevreden over de kijkhoek van de 9704.
Op basis van consumententest en Ziggo-story (geen certificatie) nagedacht of ik stappen ga ondernemen tegen Philips. Mijn overwegingen hierbij zijn:
> Ziggo certificatie mocht verwacht worden, het was niet gegarandeerd (stond niet op de doos)
> Het instellen van goed beeld heb ik als zeer moeizaam ervaren, het beeld is uiteindelijk goed. Het feit dat het beeld niet beter is dan een goede middenklasser is irritant maar daar kun je niet zoveel mee
> Ik heb meer vertrouwen in de consumentenbond dan in die buitenlandse testen. Echter kan niet ontkent worden dat er ook (zeer) positieve testen zijn van de 9704-lijn
> Ik zou niet weten welke Philips-TV ik in plaats van de 9704-lijn zou willen op dit moment
> Alles wat met 3D-ready (XXX5) te maken heeft vertrouw ik nog niet...
Gelukkig heb ik ook goede ervaringen:
> Ambilight en geluid vind ik fantastisch.
> Een goede HD-uitzending (zoals Olympische spelen) geeft super beeld
Per saldo toch tevreden (met bijsmaak)
Dus dan zou de 32PFL5404 een beter beeld geeft dan de 9664 en de 9704 dit lijkt me natuurlijk gewoon onzin. Maar de consumentenbond kijkt ook naar onderdelen als prijs, geluid, vormgeving en dergelijke. Dingen die weinig te maken hebben het belangrijkste van een tv namelijk de beeldkwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:49:
Dus als beste uit de test lijkt me echt onzin.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
Toevallig heb ik voordat mijn 9664 kwam een maand een 5604 gehad. Als ik naar de scores kijk van de consumentenbond voor deze twee modellen op beeldkwaliteit zou de 5604 een stuk beter zijn. Ik snap werkelijk niet hoe ze dat verzinnen. Mijn eigen ervaring met deze twee modellen is nl. precies andersom.Ik heb meer vertrouwen in de consumentenbond dan in die buitenlandse testen. Echter kan niet ontkent worden dat er ook (zeer) positieve testen zijn van de 9704-lijn
De 9664 heeft nl:
- een betere contrastradio
- een beter inkijkhoek
- een betere beeldkwaliteit op 1080
- beter vloeiende beelden via HDMI

Hetzelfde geldt voor het gebruiksgemak:
- Het installeren van zender gaat op precies dezelfde wijze, hoe kan de score dan verschillen?
- De afstandsbediening voor de 9664 is een stuk mooier en heeft meer functies.

Als je tot slot leest hoe ze de beeldkwaliteit bepalen:
" We kijken naar:
* Contrast;
* Kijkhoek;
* Gevoeligheid van de tuners;
* Vloeiendheid van bewegende HD-beelden.
Daarnaast worden twee filmscènes door proefpersonen beoordeeld op scherpte, kleurweergave, contrast en storingen. De beeldkwaliteit wordt in de hoogst mogelijke kwaliteit beoordeeld voor de verschillende ingangen en beeldsignalen: via SCART (RGB-signaal), de analoge kabelingang, de ingebouwde DVB-T tuner en DVB-C tuner (indien aanwezig). Ook HD-beelden via de HDMI-aansluiting en de ingebouwde DVB-C tuner worden beoordeeld als deze aanwezig en hiervoor geschikt is. "
Een bijzonder algemene en subjectieve manier. Welke eisen gelden er? Hoe wordt een kijkhoek bepaald? Hoe wordt gevoeligheidheid bepaald (en wat is de relevantie bij digitaal kijken).
Als klap op de vuurpijl is een tvtje van 440 euro de beste koop. Dit is toch niet serieus meer te nemen.
Verwijderd
Nogmaals ik kijk regelmatig naar de bom 4 versie van de 40pfl9704 en heb zelf bom 2
Er zit werkelijk waar GEEN verschil in.
Mijn pogingen bij philips zijn ook gestrand en ik schakel nu mijn rechtsbijstand in.
Gisteren heb ik de hele avond naar een samsung (mooi design gekeken)
De philips wint het hiervan met gemak, dat dan weer wel....
Mijn pogingen bij philips zijn ook gestrand en ik schakel nu mijn rechtsbijstand in.
Dat heb ik sowieso met Samsung, je ziet het bij zoveel mensen thuis hangen. Maar ik heb serieus nog geen enkele samsung gezien die kwa beeldkwaliteit in de buurt komt van een Philips.Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:41:
Nogmaals ik kijk regelmatig naar de bom 4 versie van de 40pfl9704 en heb zelf bom 2
Verwijderd
Dat is ook het grote probleem. Als je een recht voor de 9704 wint ie het met gemak van elke andere tv (persoonlijke mening natuurlijk). Maar zodra je onder een hoek begint te kijken beginnen de problemen..
Persoonlijk vind ik het design van de 9704 ook prachtig (haat aan lelijke glimmende randen!) en daarom is bijvoorbeeld een samsung ook geen optie voor me.
Persoonlijk vind ik het design van de 9704 ook prachtig (haat aan lelijke glimmende randen!) en daarom is bijvoorbeeld een samsung ook geen optie voor me.
Helemaal mee eens sdekker. De afstandsbediening is echt beter, dus het lijkt me dat er verschil moet zitten in score.
En zenderinstallatie is precies hetzelfde, agz vrijwel dezelfde software aanwezig is (alleen met minder functionaliteiten naargelang de lagere serie).
En zenderinstallatie is precies hetzelfde, agz vrijwel dezelfde software aanwezig is (alleen met minder functionaliteiten naargelang de lagere serie).
.
[ Voor 99% gewijzigd door 2frankie op 19-03-2010 16:53 ]
Die geiten-wollen sokken club die zich consumentenbond noemt kan je toch niet serieus nemen. Enige waar ze op beoordelen is of er wel milieuvriendelijke onderdelen in zitten en of de doos wel van recyclebaar karton is.
Milieufreaks zijn het.
Getuige de wisselende beoordeling qua menustructuur en/of bediening. Die is al sinds de 9830 (ja 9830) grotendeels hetzelfde. Optische kleurtjes e.d. uitgezonderd.
Milieufreaks zijn het.
Getuige de wisselende beoordeling qua menustructuur en/of bediening. Die is al sinds de 9830 (ja 9830) grotendeels hetzelfde. Optische kleurtjes e.d. uitgezonderd.
bulsing schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:51:
Die geiten-wollen sokken club die zich consumentenbond noemt kan je toch niet serieus nemen.
Kennen jullie deze site al ?
Dit is best wel een interessante site waar veel tv's wél serieus worden getest
Ook de nieuwste tv's worden onder de loep genomen.
Verwijderd
Deze quote vind ik dan wel weer grappig cq triest,2frankie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:22:
[...]
![]()
Kennen jullie deze site al ?
Dit is best wel een interessante site waar veel tv's wél serieus worden getest![]()
Ook de nieuwste tv's worden onder de loep genomen.
All in all Philips 9664H gives you much more picture quality for your hard earned money than the 9704H that had some serious flaws. Personally I would prefer 9664H over 9704H even if the price was the same.
bron
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 20:15 ]
Gisteren gesproken met een of andere manager van customer care. De 9704 kwam ter sprake, de problemen zoals bekend zijn wel degelijk bij Philips bekend en nog niet (volledig) opgelost!
Ben aan het discussieren met die lui. Ze zouden tot creditering overgaan, maar de winkel waar ik mijn tv heb gekocht (Aurea 2) mag geen 9xxx modellen meer verkopen van Philips omdat het prijsimago dan wordt geschaad. Dus ik wil eigenlijk geen creditering maar gewoon een vervangend toestel: de 9705. Kon helaas niet meer omdat het eerder in het traject aangegeven had moeten worden. Dat had ik wel degelijk aangeroerd. Maar alles was in gang en kon niet meer gestopt worden. Ze willen ook niet meer ruilen omdat ze zeker weten dat ik met een volgend toestel ook niet tevreden zou zijn. Zij willen het risico niet lopen. Dat risico is reeel, maar is wel mijn risico! Ik wil alleen maar een tv die voldoet aan de specs zoals de fabrikant die opgeeft. Conclusie: Philips zegt dat ik geen Philips meer moet kopen omdat ze troep maken.
Zou nog teruggebeld worden door iemand die ik niet mag spreken, ik zou de hoogst verantwoordelijke al gesproken hebben. Tot op heden niet gebeurd.
Winkelier inmiddels gesproken, die gaan hoogst waarschijnlijk niet moeilijk doen om het geld cash terug te geven. Zit dus hopelijk niet vast aan een ander merk tv of low-end Philips tv.
Dan koop je dus het duurste model Philips, zit je niet voor een dubbeltje op de eerste rang, neem je 10 vrije dagen, zit je enkele maanden met een ruil tv uit het jaar kruik waar geen enkel stukje apparatuur op werkt, en dan steekt Philips hun tong uit en mag je het zelf maar uitzoeken. Duidelijk is dat dit nog een staartje gaat krijgen. Nog niet gesproken over hun topmodellen bluray spelers die 24p letterlijk zien als 24p en niet als 23,976 zoals de rest van de wereld, en je daardoor elke 40 seconden een framedrop hebt. Maar dat is offtopic
/rant
Ben aan het discussieren met die lui. Ze zouden tot creditering overgaan, maar de winkel waar ik mijn tv heb gekocht (Aurea 2) mag geen 9xxx modellen meer verkopen van Philips omdat het prijsimago dan wordt geschaad. Dus ik wil eigenlijk geen creditering maar gewoon een vervangend toestel: de 9705. Kon helaas niet meer omdat het eerder in het traject aangegeven had moeten worden. Dat had ik wel degelijk aangeroerd. Maar alles was in gang en kon niet meer gestopt worden. Ze willen ook niet meer ruilen omdat ze zeker weten dat ik met een volgend toestel ook niet tevreden zou zijn. Zij willen het risico niet lopen. Dat risico is reeel, maar is wel mijn risico! Ik wil alleen maar een tv die voldoet aan de specs zoals de fabrikant die opgeeft. Conclusie: Philips zegt dat ik geen Philips meer moet kopen omdat ze troep maken.
Zou nog teruggebeld worden door iemand die ik niet mag spreken, ik zou de hoogst verantwoordelijke al gesproken hebben. Tot op heden niet gebeurd.
Winkelier inmiddels gesproken, die gaan hoogst waarschijnlijk niet moeilijk doen om het geld cash terug te geven. Zit dus hopelijk niet vast aan een ander merk tv of low-end Philips tv.
Dan koop je dus het duurste model Philips, zit je niet voor een dubbeltje op de eerste rang, neem je 10 vrije dagen, zit je enkele maanden met een ruil tv uit het jaar kruik waar geen enkel stukje apparatuur op werkt, en dan steekt Philips hun tong uit en mag je het zelf maar uitzoeken. Duidelijk is dat dit nog een staartje gaat krijgen. Nog niet gesproken over hun topmodellen bluray spelers die 24p letterlijk zien als 24p en niet als 23,976 zoals de rest van de wereld, en je daardoor elke 40 seconden een framedrop hebt. Maar dat is offtopic
/rant
Verwijderd
Dat vind ik zoiets belachelijks van Philips. Philips bepaald sinds jaar en dag welke modellen verkocht mogen worden in welke winkel. Het lijkt mij dat Philips er baat bij heeft dat deze zoveel mogelijk verkocht worden puur en alleen om de kosten en investeringen die Philips heeft gedaan zo spoedig mogelijk terug te krijgen. Nu voert Philips als argument aan dat ze hiermee de service kunnen reguleren, maar daarnaast zijn de verkooppunten ook speciaal opgeleid voor de verkoop van deze TV's.Ze zouden tot creditering overgaan, maar de winkel waar ik mijn tv heb gekocht (Aurea 2) mag geen 9xxx modellen meer verkopen van Philips omdat het prijsimago dan wordt geschaad.
Philips weet net als alle andere fabrikanten dat de inkoop in Duitsland erg lucratief kan zijn en dit gebeurd dan ook vaak genoeg. Hierdoor omzeilen veel winkels de regels en wetten van Philips en worden de toestellen alsnog in de winkel verkocht. Philips moet eigenlijk blij zijn dat winkels toch nog hun 'troep' willen verkopen en hier kunstgrepen voor uithalen.
Probeer het kinderslot maar eens; en schakel dan van een beveiligde naar een niet beveiligde zender met de BACK toets op je AB, ik krijg dan op de beveiligde zender toch een seconde beeld, en op de niet beveiligde zender de vraag om een code in te voeren.Spider44:
Ik heb dezelfde TV, maar buiten de wat tegenvallende kijkhoek herken ik de meeste door jou genoemde problemen hier niet.
Ik heb deze TV gekocht om bij Ziggo via CI+ te kijken, niet via een externe tuner.Spider44:
Wel is bekend dat de 9000 serie niet goed werkt op de Ziggo CAM module (heb ik zelf getest) maar op een lose (HD) decoder werkt deze TV perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Ja die staat er op sinds die uitgebracht is, maar geen verbeteringen.Spider44:
Heb je software 0,71 al geprobeerd?
Ach daar schrik ik niet meer zo van, bij de consumentenbond komt toch altijd een middenmooter met de beste prijs-kwaliteit verhouding als beste koop uit de bus (let maar op: Hema en Aldi scoren vaak hoog)ed12:
Wel geschrokken van test van consumentenbond.
Het grootste deel van de eigenaren van een 9704 gaat voor kwaliteit, dat mag wat meer kosten. Maar die meerkosten moeten zich dan ook vertalen in een betere overall beeldkwaliteit en daar schort het aan bij de 9704.
Mijn leermoment: zelf je oordeel vormen over een aan te schaffen TV, dwz in een winkel de TV bekijken op diverse kriteria, niet afgaan op reviews, awards, specs, etc. En daar zit vaak het probleem, de MM, BCC of It's zal voor jou niet even het licht in de zaak uitdoen zodat jij de uniformiteit en zwartwaarde van een scherm even kunt beoordelen

Mijn winkelier is ook zeer coulant. En daar stuurt Philips bij velen van ons op aan: laat de leverancier het 9704 probleem maar oplossen, met hem heb je een koopovereenkomst en niet met Philips. Bij de "lastige" klagers (de pitbulls) die zich 3(+)maand vastbijten in de problemen die ze hebben met hun Philips TV is dit voor Philips een mooie en makkelijke uitweg. Op een bepaald moment heb je er als klant ook genoeg van om week in week uit tijd te spenderen aan een consumer care of een service bedrijf dat toch niet tot oplossingen komtPerentaart:

Dat dacht ik dus ook. Nu je hier dus bedrogen uit komt, wat is een alternatief? Een Samsung of Sony, Pioneer misschien? Design is voor mij ook een aspect, daar scoort de nieuwe c8700 Samsung voor mij weer. Maar Samsungs "pseudo" local dimming? kweenie. Eerst maar eens live zien. En Sony's NX800? Tja dat Monolithic design... niet helemaal mijn ding. Daarentegen had ik met mijn vorige LCD Sony 32D3000 nooit problemen met software, nooit een update gedaan, nooit een bug ontdekt, Guide is razendsnel. Bij de 9704 zit ik al op de 4e update en is het gros van de klachten die ik zie nog niet opgelost waaronder de traagheid van het menu (en die n.m.m. lelijke koeieletters) en de traagheid van de GuidePerentaart:
Dan koop je dus het duurste model Philips, zit je niet voor een dubbeltje op de eerste rang...

Ziggo en Philips en certificeringed12:
Op basis van consumententest en Ziggo-story (geen certificatie) nagedacht of ik stappen ga ondernemen tegen Philips.

En nu we dan toch met het spook van de CI+ zitten bij Ziggo, waarom kan Philips dan geen gecertificeerde software voor hun TV's leveren en Sony, Samsung en Panasonic wel? Recent heb ik gelezen van een ex-Philips software ontwikkelaar dat er op die afdeling teveel vergaderd, en te weing kwaliteit geleverd wordt...

Soms, heel soms, verlang ik terug naar een beeldbuis TV, met software in een ROM en een opstarttijd van 5 seconden......
Gisteravond bij de Mediamarkt in Roermond de 9703 en 9664 bekeken en allebei de schermen gaven schitterend beeld.
Ik moest bij de 9704 bijna onder een kijkhoek van 90 graden gaan staan voordat de kleuren wegvielen. Dat is toch nou juist waarover meeste kopers over klagen?
Hoe kan het bij dit scherm dan wel in orde zijn?
Ik moest bij de 9704 bijna onder een kijkhoek van 90 graden gaan staan voordat de kleuren wegvielen. Dat is toch nou juist waarover meeste kopers over klagen?
Verwijderd
Niet. Omdat niet alle kleuren even hard wegvallen (of veranderen) en het ook niet voor alle kleuren even kritisch is in het algemeen zie je het niet altijd even erg. Probeer het maar eens met de 'Benq' kleur (paarse balk op hun website) die roze wordt, of met een keur aan gezichten die (soms minder, meestal meer) grijs wordenPeet73 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:29:
Gisteravond bij de Mediamarkt in Roermond de 9703 en 9664 bekeken en allebei de schermen gaven schitterend beeld.
Maar als je er zelf geen last van hebt is er natuurlijk ook niets aan de hand.
niet veel positiefs merk ik zo.
als ik op zoek ga naar vergelijkbare modellen kom ik bij LG uit op plasma(enige met DVB-C) of bij sharp, alleen weet ik niet wat deze aan zelfde NEt-TV functie hebben. die van philips is helemaal goed voor uitzendingen terug kijken zonder PVCR
als ik op zoek ga naar vergelijkbare modellen kom ik bij LG uit op plasma(enige met DVB-C) of bij sharp, alleen weet ik niet wat deze aan zelfde NEt-TV functie hebben. die van philips is helemaal goed voor uitzendingen terug kijken zonder PVCR
[ Voor 3% gewijzigd door jap2slow op 22-03-2010 16:29 ]
Zijn er mensen die hun tv bij e-care hebben staan en vandaag gebeld zijn door een soort van problem manager ?
Afgelopen vrijdag een technicus van Ce Repair langs geweest. Deze kwam een nieuw panel plaatsen. Want dit loste de problemen op. Samen de tv van de wand gehaald en op de tafel neergelegd, op een zachte deken natuurlijk.
Na een tijdje schroeven ligt dan de complete tv in onderdelen op de tafel. Past het panel niet. Na wat gegoogle van mij op internet bleek het een panel te zijn voor de 46pfl5704. Nu gaan ze het goede panel bestellen.
Dus nu maar weer afwachten. Ik heb nog niets gehoord en ik begin zachtjes mijn geduld te verliezen.
Gisteren nog geprobeerd om bij Philips Customer Care iemand te spreken te krijgen. Maar daar is niet door te komen. Het enige antwoord van de medewerker is dat ik maar contact op moet nemen met mijn handelaar want deze is verantwoordelijk voor de verkoop en met “hem/hun” heb ik een koopovereenkomst. [zucht]
Ik weet dat Philips hierin gelijk heeft maar een beetje coulance zou toch wel op zijn plaats zijn.
Na een tijdje schroeven ligt dan de complete tv in onderdelen op de tafel. Past het panel niet. Na wat gegoogle van mij op internet bleek het een panel te zijn voor de 46pfl5704. Nu gaan ze het goede panel bestellen.
Dus nu maar weer afwachten. Ik heb nog niets gehoord en ik begin zachtjes mijn geduld te verliezen.
Gisteren nog geprobeerd om bij Philips Customer Care iemand te spreken te krijgen. Maar daar is niet door te komen. Het enige antwoord van de medewerker is dat ik maar contact op moet nemen met mijn handelaar want deze is verantwoordelijk voor de verkoop en met “hem/hun” heb ik een koopovereenkomst. [zucht]
Ik weet dat Philips hierin gelijk heeft maar een beetje coulance zou toch wel op zijn plaats zijn.

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
De meneer van e-care die ik gisteren sprak had, zoals het op mij overkwam, een robbertje lopen vechten met de commerciële mannen/vrouwen van Philips om de langlopende zaken op te pakken en een 'oplossing' te forceren.Schizo007nl schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:
[...]
Kom zojuist terug van Philips.. maar er is niets bekend over een 52PFL9705Enkel een 32'' die eind april verwacht wordt.. en de 40'' en 46'' ergens in augustus
Levertijden van huidige 9704 reeks is nog steeds een drama, aldus mijn ervaringen als verkoperKom er elke dag weer mee op 't werk.. maar veel duidelijkheid kan Philips niet geven
Daarbij kwam heel duidelijk naar boven dat Philips geen levertijden noemt en dat de servicebedrijven het maar met de klant mogen uitvechten. Kan me niet aan het idee onttrekken dat er gewoon helemaal geen voorraad is en dat de leveringen ook maar mondjesmaat binnendruppelen. Overweldigende vraag ? my *ss. D'r is gewoon een productieprobleem, met in ieder geval de schermen die in de 9704 zitten en de te krappe power van chipset in de 9x04 in het algemeen. (traag menu/OSD op de HD zenders en de CI+ troubles)
Op het duitse forum las ik dat er onofficieel een 52PFL9705 komt. Alleen is dat pas wéér na de IFA in Augustus/September 2010. Net zoals nu met de 9704 het geval is.
't is erg jammer dat er geen voorraad komt en de 46- of 52PFL9705 te lang op zich laat wachten als het idd wéér augustus of 4e kwartaal word. Ik heb er inmiddels zo erg genoeg van dat ik me net als vorig jaar weer serieus aan het afvragen ben of ik überhaupt nog wel een LCD van Philips wil.
Jaar op jaar blijven de toestellen problemen houden die zowel software- als hardwarematig zijn. Daar staat dan weer tegenover dat het ambilight en de Natural Motion engine weer onovertroffen zijn.
Een <noem alle merken maar op> trekken met gek genoeg totaal niet en heb ik, misschien geheel ten onrechte, het idee dat het allemaal b-spul is wat erin zit. Onzin natuurlijk, maar da's een gevoel en daar heeft Philips bij mij dan een troef in handen. Misschien ook nu wel weer tegen beter weten in.
Ik deel dat gevoel wel. Ondanks alle ellende en de rare afhandeling van problemen wacht ik tóch op de nieuwe modellen.
Ik vermoed dat er grotendeels toch dezelfde panelen en chips worden gebruikt eerlijk gezegd. En het ontwerp van Philips icm. Ambilight spreekt me erg aan. De menu's zijn op zich ook wel redelijk oke. Het is gewoon jammer dat Philips niet levert wat ze belooft.
Ik vermoed dat er grotendeels toch dezelfde panelen en chips worden gebruikt eerlijk gezegd. En het ontwerp van Philips icm. Ambilight spreekt me erg aan. De menu's zijn op zich ook wel redelijk oke. Het is gewoon jammer dat Philips niet levert wat ze belooft.
dit kwam ik tegen op avforums
Panels and back-lights:
5605 series:
Sharp UV2A (8bit), Direct LED (No local dimming)
7605 series:
Sharp UV2A (8bit), Edge LED
8605 series:
Sharp UV2A (8bit), Edge LED
9705 series:
Sharp UV2A (10bit), Direct LED with Local Dimming [Bright Pro: 1,000 cd/m2]
source:
Google Translate
[ Voor 19% gewijzigd door jap2slow op 24-03-2010 11:33 ]
Verwijderd
Dan kunnen de komende kopers zich weer gaan opmaken voor slechte kijkhoek, plofs, spontane reboots, roze gloed en als dat al niet genoeg is ook nog een slecht werkende Ziggo CAM module.

Kun je beter meedoen aan een loteriij.
over de roze gloed werd ook al gesproken op AVforums, nav de foto's op een show.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Dan kunnen de komende kopers zich weer gaan opmaken voor slechte kijkhoek, plofs, spontane reboots, roze gloed en als dat al niet genoeg is ook nog een slecht werkende Ziggo CAM module.![]()
http://www.avforums.com/f...-series.html#post11571580
[ Voor 11% gewijzigd door jap2slow op 24-03-2010 13:04 ]
Die prijzen die in die thread genoemd worden maken mij ook niet echt vrolijk:
40PFL8505 - £1600
46PFL8605 - £1900
52PFL8505 - £2400
32PFL9705 - £1400
40PFL9705 - £1900
46PFL9705 - £2500
58PFL9955 (21:9) - £4000
40PFL8505 - £1600
46PFL8605 - £1900
52PFL8505 - £2400
32PFL9705 - £1400
40PFL9705 - £1900
46PFL9705 - £2500
Ondanks advies prijzen vind ik ze ook ERG pittig!Wooldoor schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:46:
Die prijzen die in die thread genoemd worden maken mij ook niet echt vrolijk:
40PFL8505 - £1600
46PFL8605 - £1900
52PFL8505 - £2400
32PFL9705 - £1400
40PFL9705 - £1900
46PFL9705 - £2500
Ik zit er hard aan te denken om wat water in de fles wijn te mieteren en voor een 8605 te gaan ipv de 9705. De 8000 serie is als het goed is voor de zomer nog op de markt en de concessies die ik voor mezelf zou maken zijn best te overzien. Grootste nadeel is geen full led.
Wel al het plezier van spectra 2 en nettv
eens heel hard denken..
Is veel geld maar de 40pfl9704 is ook met €2199 begonnen. volgens google kost de 40pfl9705 dan: UK£ 1900 = 2 123,08557 €. is zelfs goedkoperxon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:15:
[...]
Ondanks advies prijzen vind ik ze ook ERG pittig!
Ik zit er hard aan te denken om wat water in de fles wijn te mieteren en voor een 8605 te gaan ipv de 9705. De 8000 serie is als het goed is voor de zomer nog op de markt en de concessies die ik voor mezelf zou maken zijn best te overzien. Grootste nadeel is geen full led.
Wel al het plezier van spectra 2 en nettv
eens heel hard denken..
Ik neem aan dat dat behalve de kijkhoek wel mee zal vallen.Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Dan kunnen de komende kopers zich weer gaan opmaken voor slechte kijkhoek, plofs, spontane reboots, roze gloed en als dat al niet genoeg is ook nog een slecht werkende Ziggo CAM module.![]()
Want ik denk dat die kijkhoek samenhangt met de LED achtergrond verlichting...
Mijn eerste korte ervaringen met de 46PFL9704 na 2 weken kritisch kijken zijn als volgt:
Specs: Een VN2 versie, met als productiedatum week 9 2010, geleverd in week 10.
Paneel: Volgens de sticker op de achterkant van het paneel zelf: Sharp D3LA43 (UV2A volgens de weinige hits op Google? toch niet...)
Samengevat ben ik erg tevreden
Grootste minpunt is de kijkhoek, maar eerlijk gezegd zie je dat vooral goed als je rondloopt, op ooghoogte is het ietsje minder. Nu ben ik wel in een situatie dat ik heel vaak alleen kijk, maar ook vorige week met veel bezoek, kon ik er heel goed naar kijken onder 45 graden. De kleuren zijn wat feller, maar met 6 man visite is de TV niet echt heel spannend imo. Dus ik kan daar zelf mee leven, al is hij zeker slecht te noemen. Als dat een beter beeld oplevert als je er recht voor zit kan ik daar wel vrede mee hebben.
Roze/paarse/andere gloed: Nog nooit opgevallen. Zelfde als horizontale of verticale lijnen, niet gezien.
Ghosting weet ik echter niet. Ik moet nog eens een test doen, maar het lijkt in bepaalde scenes wel aanwezig, terwijl ik het soms helemaal niet zie. Als het er is, dan is het voor mij in elk geval niet opvallend.
Ik zie het vooral bij SD materiaal, bij HD zelden (dus ik twijfel of het echte ghosting is die ik ervaar of wat anders), behalve bij scene in the Simpsons BluRay, maar dan zou ik al op een ander scherm hetzelfde stuk moeten kijken.
Klinkt vaag, maar dat zal vooral zijn omdat ik er op let naar aanleiding van klachten hier. Het voel in elk geval niet zo snel als een PC monitor, maar het is echt niet zo dat ik er last van heb ofzo.
Maar ik ben bepaald geen TV reviewer dus beter kan ik het niet omschrijven.
Verder qua beeldkwaliteit recht voor de TV, ambilight aan, BluRay aan, ik ken geen LCD die er aan kan tippen. Ook DVD vind ik verrassend mooi.
Dat is ook de reden dat ik geduldig heb gewacht ondanks de klachten her en der. En eerlijk is eerlijk, de perfecte TV bestaat ook niet.
Heb overigens wel de Perfect natural motion en 200Hz uit staan, kan daar niet aan wennen.
Meer ervaringen volgen nog wel, maar ik ben zeker niet ontevreden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
heb een philips 32pfl9604 en tele2 router/modem, na 30 minuten film kijken / radio luisteren vanaf het netwerk (DLNA vanaf de pc) valt de verbinding. Zowel met kabel als draadloos. De TV is niet meer te zien en ik moet opnieuw de TV opstarten op weer een film te kunnen kijken. Bij gebruik van een andere switch, treedt dit probleem niet op. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
kan als het een ouder type switch(b merken) is hij het data verkeer niet aankan en zich reset.funprogs schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:02:
heb een philips 32pfl9604 en tele2 router/modem, na 30 minuten film kijken / radio luisteren vanaf het netwerk (DLNA vanaf de pc) valt de verbinding. Zowel met kabel als draadloos. De TV is niet meer te zien en ik moet opnieuw de TV opstarten op weer een film te kunnen kijken. Bij gebruik van een andere switch, treedt dit probleem niet op. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Wat is het probleem (buiten de zogenaamde certificering) met het kijken via CI+ module?ev66 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:56:
[...]
Ik heb deze TV gekocht om bij Ziggo via CI+ te kijken, niet via een externe tuner.
[...]
Ik kijk de hele tijd al via Ziggo CI+ incl. HD pakket op mijn 9704. Het werkt prima hoor. Goed beeld, geluid en ondertitels.
Verwijderd
Hier werkt de 46 inch 9704 ook perfect, ook met CI+. Totaal geen klachten. Geen plofs gehad, geen ghosting (althans, niet voor mij zichtbaar) en geen last van slechte kijkhoek. Ik denk dat de kijkhoek afhankelijk is van de verticale hoek waarin tv wordt gekeken. Ghosting lijkt mij erg afhankelijk van de mate van het "Pietje Precies" zijn van de gebruiker.
Gebruik vaak icm Asrock ion330Ht met xbmc erop en muziek/films/etc op hd's via usb. Echt super beeld en geluid in 1080p!
Eén vraag: update via wifi geeft nog steeds dat er geen update is (gebruik nu .70 versie) ondanks dat de .71 er al een tijdje is. Iemand anders ook deze vraag?
Gebruik vaak icm Asrock ion330Ht met xbmc erop en muziek/films/etc op hd's via usb. Echt super beeld en geluid in 1080p!
Eén vraag: update via wifi geeft nog steeds dat er geen update is (gebruik nu .70 versie) ondanks dat de .71 er al een tijdje is. Iemand anders ook deze vraag?
Je zou ook kunnen zeggen dat er ook nog mensen zijn die totaal niet weten waar ze het over hebben...Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:51:
Ik denk dat de kijkhoek afhankelijk is van de verticale hoek waarin tv wordt gekeken. Ghosting lijkt mij erg afhankelijk van de mate van het "Pietje Precies" zijn van de gebruiker.
Verwijderd
Na dit forum de afgelopen maanden gelezen te hebben, zit ik met een groot dilemma, als ik onder andere de reacties van Perentaart en Maarten001 lees.
Helaas heb ik ook problemen met mijn Aurea 3 (40PFL9904/H). Ook ik heb vooral last van (grijze) vlekken in het beeld, welke vooral bij het “pannen” op vaste plekken zichtbaar worden bij het tonen van egale kleuren. IJshockey of bobsleeën tijdens de Olympische winterspelen was niet om aan te zien! Maar ook bij voetbal is het te zien.
De vraag is;
Als het vervangen van onderdelen of zelfs het toestel, niet helpt, of niet meer tot de mogelijkheden behoort omdat de problemen blijven of misschien later weer terugkomen, wat zou je dan moeten doen, als je wel graag Ambilight (met Active frame) wilt hebben?
Ook voor mij is dit de derde Aurea. De Aurea 1 (42PFL9900/D) vanwege verticale grijze streep bij “pannen”, omgeruild voor de Aurea 2 (42PFL9903/H), maar vanwege problemen met Ambilight uiteindelijk omgeruild door Philips voor de Aurea 3 (40PFL9904/H). Geen keuze mogelijkheid gekregen overigens voor een ander type of teruggave geld.
Na al die jaren schrijven/mailen/bellen/mensen over de vloer/vrij nemen e.d. ben, ook ik, er wel klaar mee zo langzamerhand.
Iemand een suggestie?
P.S. voor Perentaart, bij mij kleurt de Ambilight wel mee aan de zijkanten bij 4:3 beeld!
Helaas heb ik ook problemen met mijn Aurea 3 (40PFL9904/H). Ook ik heb vooral last van (grijze) vlekken in het beeld, welke vooral bij het “pannen” op vaste plekken zichtbaar worden bij het tonen van egale kleuren. IJshockey of bobsleeën tijdens de Olympische winterspelen was niet om aan te zien! Maar ook bij voetbal is het te zien.
De vraag is;
Als het vervangen van onderdelen of zelfs het toestel, niet helpt, of niet meer tot de mogelijkheden behoort omdat de problemen blijven of misschien later weer terugkomen, wat zou je dan moeten doen, als je wel graag Ambilight (met Active frame) wilt hebben?
Ook voor mij is dit de derde Aurea. De Aurea 1 (42PFL9900/D) vanwege verticale grijze streep bij “pannen”, omgeruild voor de Aurea 2 (42PFL9903/H), maar vanwege problemen met Ambilight uiteindelijk omgeruild door Philips voor de Aurea 3 (40PFL9904/H). Geen keuze mogelijkheid gekregen overigens voor een ander type of teruggave geld.
Na al die jaren schrijven/mailen/bellen/mensen over de vloer/vrij nemen e.d. ben, ook ik, er wel klaar mee zo langzamerhand.
Iemand een suggestie?
P.S. voor Perentaart, bij mij kleurt de Ambilight wel mee aan de zijkanten bij 4:3 beeld!
Serieus? De beste mensen Technorep, E-Care en Philips zweren dat dit niet mogelijk is (zijkanten die meekleuren bij een 4:3 weergave). Waarschijnlijk is je ambilight stuk
Volgens mij gaan hun producten zo vanuit de tekentafel naar de fabriek en daarna richting winkel, zonder dat een mens ooit het werkende product in hun handen krijgt. Ben je overigens bereid een foto te maken? Dan kan ik Philips eens confronteren.
Ik kreeg van de week te horen dat omruil in mijn geval niet mogelijk was omdat Philips bang is dat dat ik nooit tevreden zal zijn met een nieuwe Philips tv. Dat was de reden dat ik alleen nog maar mijn geld terug kon krijgen en dat ik eigenlijk maar een ander merk moest gaan uitzoeken. Ik had geen keuze meer volgens Philips. Ze zijn klaar met me en willen me niet meer als klant. Daar is het laatste woord overigens nog niet over gesproken hoor.
Omdat er maar 1 model Aurea is, en de vorige serie niet meer leverbaar is heb je weinig andere keus dan een ander model te kiezen of je geld terug te vragen als reparatie of omruil voor een nieuwe Aurea je problemen niet oplost.
Helaas ben ik 'verliefd' op de Aurea (hoewel de derde duidelijk minder is dan de tweede) en vind ik het zeer lastig een ander merk of model te kiezen. Ik heb mijn oude crt teruggeplaatst en overweeg te wachten op een Aurea 4. Ik weet het, toch met Philips in zee. Ik zou beter moeten weten.
edit: vraag om foto toegevoegd.
Ik kreeg van de week te horen dat omruil in mijn geval niet mogelijk was omdat Philips bang is dat dat ik nooit tevreden zal zijn met een nieuwe Philips tv. Dat was de reden dat ik alleen nog maar mijn geld terug kon krijgen en dat ik eigenlijk maar een ander merk moest gaan uitzoeken. Ik had geen keuze meer volgens Philips. Ze zijn klaar met me en willen me niet meer als klant. Daar is het laatste woord overigens nog niet over gesproken hoor.
Omdat er maar 1 model Aurea is, en de vorige serie niet meer leverbaar is heb je weinig andere keus dan een ander model te kiezen of je geld terug te vragen als reparatie of omruil voor een nieuwe Aurea je problemen niet oplost.
Helaas ben ik 'verliefd' op de Aurea (hoewel de derde duidelijk minder is dan de tweede) en vind ik het zeer lastig een ander merk of model te kiezen. Ik heb mijn oude crt teruggeplaatst en overweeg te wachten op een Aurea 4. Ik weet het, toch met Philips in zee. Ik zou beter moeten weten.
edit: vraag om foto toegevoegd.
[ Voor 4% gewijzigd door perentaart op 29-03-2010 14:04 ]
Bij ons staat er nog firmware uit november 2009 op (versie .66), zelfs daarbij geeft ie niet aan dat er nieuwe updates zijn. Handig hoor zo'n updatefunctie die niet gebruikt wordt! En dat wel op de site neerzetten "Tip: hebt u al een upgrade voor uw TV uitgevoerd met de nieuwste softwareversie?"Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:51:
Ik weet dat ik het ook via een usb-stick kan doen. Maar dat doe ik uit principe niet, laat Philips maar eens een keer aantonen wat 'Sense en Simplicity' is.
Misschien een bug in de firmware waardoor hij geen updates kan vinden ?john19_386 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:44:
[...]
Bij ons staat er nog firmware uit november 2009 op (versie .66), zelfs daarbij geeft ie niet aan dat er nieuwe updates zijn. Handig hoor zo'n updatefunctie die niet gebruikt wordt! En dat wel op de site neerzetten "Tip: hebt u al een upgrade voor uw TV uitgevoerd met de nieuwste softwareversie?"
Ik weet dat ik het ook via een usb-stick kan doen. Maar dat doe ik uit principe niet, laat Philips maar eens een keer aantonen wat 'Sense en Simplicity' is.
Ik verwacht eerder dat Philips de firmware nog niet heeft 'vrijgegeven' voor update via internet.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Beste forummers,
Dank voor jullie repliek op het zogeheten "handshake" probleem. Fijn om te weten dat het niet aan mijn toestel ligt en zelfs niet eens aan het merk. Fijn ook dat de een zegt dat een FW update helpen zal (jammer genoeg deed het bij de ander niets). Ik ga dus maar eens proberen met een USB-stickje te kloten (jaja ook mijn wifi ziet geen zak, zelfs mijn router niet, nou ja, ziet em wel, maar wil em niet kennen).
Voorts over de klachten van de 9704. Ik ben waarschijnlijk gewoonweg te onwetend/ondeskundig, maar ik berust me daar ook lekker in. Immers, hoe meer je weet, hoe meer je op dingen let en hoe meer dingen je kunnen gaan storen.
Mijn 9704 heeft immers een immense inkijkhoek (ik haal de 60 - 80 graden zonder VOOR MIJ zichtbare beeldveranderingen), geen ghosting, geen verkleuringen en geen clouding. Het enige wat ik gemerkt heb is 1 spontane reboot in 4 mnd tijd en heel soms wat extra processingtijd (wrdr haperingen in beeld) bij sommige signalen. Maar ook dat maar 2 keer bemerkt. Geen problemen met CI+ aangezien ik mijn humax 5050 C gebruik.
Al met al zeer tevreden over de TV, welke als enige echte nadeel het handshake probleem en de trage menu bediening kent. (Knock on wood)
Dank voor jullie repliek op het zogeheten "handshake" probleem. Fijn om te weten dat het niet aan mijn toestel ligt en zelfs niet eens aan het merk. Fijn ook dat de een zegt dat een FW update helpen zal (jammer genoeg deed het bij de ander niets). Ik ga dus maar eens proberen met een USB-stickje te kloten (jaja ook mijn wifi ziet geen zak, zelfs mijn router niet, nou ja, ziet em wel, maar wil em niet kennen).
Voorts over de klachten van de 9704. Ik ben waarschijnlijk gewoonweg te onwetend/ondeskundig, maar ik berust me daar ook lekker in. Immers, hoe meer je weet, hoe meer je op dingen let en hoe meer dingen je kunnen gaan storen.
Mijn 9704 heeft immers een immense inkijkhoek (ik haal de 60 - 80 graden zonder VOOR MIJ zichtbare beeldveranderingen), geen ghosting, geen verkleuringen en geen clouding. Het enige wat ik gemerkt heb is 1 spontane reboot in 4 mnd tijd en heel soms wat extra processingtijd (wrdr haperingen in beeld) bij sommige signalen. Maar ook dat maar 2 keer bemerkt. Geen problemen met CI+ aangezien ik mijn humax 5050 C gebruik.
Al met al zeer tevreden over de TV, welke als enige echte nadeel het handshake probleem en de trage menu bediening kent. (Knock on wood)
Ik heb er ook 1 besteld, de 46PFL9704, hoop hem binnen een paar weken binnen te hebben, ik ben erg benieuwd.
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
wij ook :-) Wat gaf je leverancier aan wat betreft levertijd?RobinJB schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:52:
Ik heb er ook 1 besteld, de 46PFL9704, hoop hem binnen een paar weken binnen te hebben, ik ben erg benieuwd.
Een aantal weken, hij kon niet specifieker zijn, meeste staat zo'n 4 á 5 weken uit voordat hij geleverd wordt.
Ik hoop hem dus binnen 2 weken te hebben (inmiddels 3 weken geleden besteld).
Wat hebben jullie er gemiddeld voor betaald? € 2299,- heb ik hem.
Ik hoop hem dus binnen 2 weken te hebben (inmiddels 3 weken geleden besteld).
Wat hebben jullie er gemiddeld voor betaald? € 2299,- heb ik hem.
https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config
(Hier is ook nog een apart topic voor: Leveringstermijnen en prijs Philips 9704 reeks)
Verwijderd
Offtopic zal ik dit dan maar noemen:
Ik heb mijn 46PFL9704 besteld voor €2195,- en ik hoop hem over enkele weken binnen te hebben.
Ik heb mijn 46PFL9704 besteld voor €2195,- en ik hoop hem over enkele weken binnen te hebben.
Wil je ook vertellen waar je deze scherpe prijs hebt gekregen?Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:34:
Offtopic zal ik dit dan maar noemen:
Philips heeft voor wat mijn probleem betreft de handdoek zo te zien in de ring gegooid.
Ik heb gisteren nog even contact gehad met E-care en gevraagd naar de status en ik kreeg te horen dat een remplace naar een 46PFL9705 niet doorgaat of gehonoreerd word. De andere optie blijft dan over dat ik een creditering tegemoet kan zien.
4 weken geleden heb ik wel de voorwaarde gesteld dat ik uiterlijk 1 April 2010 (geen 1 april grap) een perfect toestel wil hebben of anders de spreekwoordelijke stekker die ik uit het stopcontact trek. En naar het zo laat blijken zal Philips hier dan mee instemmen.
Ik wil best wachten op iets, maar een levertijd van meer dan een kwartaal gaat me te ver. Antwoord is nog steeds door de overweldigende vraag. Ze kunnen het niet bijbenen met de productie... (krabt zich even achter de oren)
Nog meer mensen die nog steeds wachtende zijn en maar niets horen ?
Ik heb gisteren nog even contact gehad met E-care en gevraagd naar de status en ik kreeg te horen dat een remplace naar een 46PFL9705 niet doorgaat of gehonoreerd word. De andere optie blijft dan over dat ik een creditering tegemoet kan zien.
4 weken geleden heb ik wel de voorwaarde gesteld dat ik uiterlijk 1 April 2010 (geen 1 april grap) een perfect toestel wil hebben of anders de spreekwoordelijke stekker die ik uit het stopcontact trek. En naar het zo laat blijken zal Philips hier dan mee instemmen.
Ik wil best wachten op iets, maar een levertijd van meer dan een kwartaal gaat me te ver. Antwoord is nog steeds door de overweldigende vraag. Ze kunnen het niet bijbenen met de productie... (krabt zich even achter de oren)
tja, ik heb de 52'' besteld begin november... (2009) twee weken geleden bericht gekregen van mijn leverancier dat philips laten weten had dat hij ging geleverd worden... Sinds dien weer stilte...
Vroeger dikwijls het grapje gehoord dat Philips graag ontwikkkeld, maar dat ze mochten ze kunnen dit liever zonder de klanten zouden doen... Blijkbaar hebben ze nu de manier gevonden om dit te verwezelijken...
Vroeger dikwijls het grapje gehoord dat Philips graag ontwikkkeld, maar dat ze mochten ze kunnen dit liever zonder de klanten zouden doen... Blijkbaar hebben ze nu de manier gevonden om dit te verwezelijken...
[offtopic]
Mijn leverancier heeft dagelijks met Philips aan de lijn gehangen wanneer ze nu leverden. Uiteindelijk hebben ze deze op oudjaarsavond nog binnen gekregen en bij mij geplaatst. Bij installatie bleek de backlight voortdurend uit te vallen. (wel beeld en geluid, maar moest schuin op lcd kijken om vaag wat beweging te zien)
Mijn leverancier heeft deze defecte tv gelijk weer teruggestuurd en als DOA gemeld.
Nu bellen ze nog regelmatig naar Philips en wat blijkt, ze hebben twee systemen:
Een afdeling inkoop waar nieuwe bestellingen binnen komen, en een afdeling waar defecten afgehandeld worden voor vervangende toestellen (wat dus sneller zou moeten gaan)
Kreeg ik afgelopen vrijdag van mijn leverancier te horen dat ze mijn order dus doodleuk weer als nieuwe bestelling geplaatst hebben. Maw ik sta weer achteraan op de bestellijst!
Na doorvragen bleek dat de Philips contactpersoon aangaf dat we het toestel hadden moeten laten repareren, zoals de meeste, dan was het sneller geweest.
Dus ja.. ik zit nu ook sterk te overwegen van Philips af te stappen naar bijv. de 52HX900 van Sony.
[end/oftopic]
Yep... Ik had de 52" in Oktober besteld. Toen was er al zo'n probleem met levering...bulsing schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:52:
Philips heeft voor wat mijn probleem betreft de handdoek zo te zien in de ring gegooid.
Mijn leverancier heeft dagelijks met Philips aan de lijn gehangen wanneer ze nu leverden. Uiteindelijk hebben ze deze op oudjaarsavond nog binnen gekregen en bij mij geplaatst. Bij installatie bleek de backlight voortdurend uit te vallen. (wel beeld en geluid, maar moest schuin op lcd kijken om vaag wat beweging te zien)
Mijn leverancier heeft deze defecte tv gelijk weer teruggestuurd en als DOA gemeld.
Nu bellen ze nog regelmatig naar Philips en wat blijkt, ze hebben twee systemen:
Een afdeling inkoop waar nieuwe bestellingen binnen komen, en een afdeling waar defecten afgehandeld worden voor vervangende toestellen (wat dus sneller zou moeten gaan)
Kreeg ik afgelopen vrijdag van mijn leverancier te horen dat ze mijn order dus doodleuk weer als nieuwe bestelling geplaatst hebben. Maw ik sta weer achteraan op de bestellijst!
Na doorvragen bleek dat de Philips contactpersoon aangaf dat we het toestel hadden moeten laten repareren, zoals de meeste, dan was het sneller geweest.

Dus ja.. ik zit nu ook sterk te overwegen van Philips af te stappen naar bijv. de 52HX900 van Sony.
[end/oftopic]
Als bezitter van een 40PFL9704 (sinds oktober vorig jaar) ben ik een maandje of wat geleden in de telefoon geklommen om mijn ongenoegen over een aantal kwaliteiten van deze "top" tv te uiten.
Klachten:
- Ontzettende beroerde kijkhoek. tussen 15 en 30° vanuit de as loodrecht op het scherm worden o.a de gezichten al fletser en het contrast minder. vanaf 30° is het niet meer om aan te zien.
- Het beeld (vooral de rode kleuren) krijgt een magenta kleurafwijking als de optie kleurverbetering aan staat.
- Bij het zappen als het beeld op zwart gaat zijn er verticale strepen zichtbaar. (niet als de bron een zwart beeld genereerd)
Als je recht voor de TV zit en en de kleurverbetering uit hebt staan dan is met goed HD materiaal het beeld schitterend. Niet volledig perfect, maar beter dan ik ooit gezien heb.
Ben vanmiddag gebeld door de klantenservice naar aanleiding van mijn klacht.
Het antwoord is volledig wat ik al verwachtte:
Eerst een (semi technisch) verhaal over de speciale eigenschappen van het paneel met alle voordelen waarbij de wat mindere kijkhoek een eigenschap van het paneel is. Dit was medegedeeld door de technische afdeling van Philips aan de klantenservice.
Hier kon niets aan veranderd worden. Kortom: leef er maar mee.
Ik heb even flink tegengas gegeven maar aangezien de persoon aan de telefoon alleen maar het verhaaltje verteld wat hij mag vertellen schiet ik hier niets mee op.
Mij werd verzocht het maar een niveautje hoger te proberen bij Philips nederland consumenten belangen.
Iemand hier al ervaringen mee?
Ik zit ook te denken of ik de consumenten bond hierbij moet gaan betrekken.
Maar voordat deze jongens echt in actie komen moeten meerdere mensen klagen over de 9704 serie.
Klachten:
- Ontzettende beroerde kijkhoek. tussen 15 en 30° vanuit de as loodrecht op het scherm worden o.a de gezichten al fletser en het contrast minder. vanaf 30° is het niet meer om aan te zien.
- Het beeld (vooral de rode kleuren) krijgt een magenta kleurafwijking als de optie kleurverbetering aan staat.
- Bij het zappen als het beeld op zwart gaat zijn er verticale strepen zichtbaar. (niet als de bron een zwart beeld genereerd)
Als je recht voor de TV zit en en de kleurverbetering uit hebt staan dan is met goed HD materiaal het beeld schitterend. Niet volledig perfect, maar beter dan ik ooit gezien heb.
Ben vanmiddag gebeld door de klantenservice naar aanleiding van mijn klacht.
Het antwoord is volledig wat ik al verwachtte:
Eerst een (semi technisch) verhaal over de speciale eigenschappen van het paneel met alle voordelen waarbij de wat mindere kijkhoek een eigenschap van het paneel is. Dit was medegedeeld door de technische afdeling van Philips aan de klantenservice.
Hier kon niets aan veranderd worden. Kortom: leef er maar mee.
Ik heb even flink tegengas gegeven maar aangezien de persoon aan de telefoon alleen maar het verhaaltje verteld wat hij mag vertellen schiet ik hier niets mee op.
Mij werd verzocht het maar een niveautje hoger te proberen bij Philips nederland consumenten belangen.
Iemand hier al ervaringen mee?
Ik zit ook te denken of ik de consumenten bond hierbij moet gaan betrekken.
Maar voordat deze jongens echt in actie komen moeten meerdere mensen klagen over de 9704 serie.
Verwijderd
Ergens in deze topic wordt een soortgelijk bericht gezet. In eerste instantie was, volgens deze poster, Philips in actie gekomen en ze wilde graag een nieuwe 9704 opsturen met enkele verbeteringen ingebouwd. Nu schijnt hij uiteindelijk lang aan het lijntje gehouden te zijn en nu wordt de 9704 niets eens meer uitgeleverd, aangezien Philips zich nu aan het voorbereiden is op de levering van de 9705.
Hoe deze kwestie nu exact is afgelopen weet ik niet, want ik kon de post niet zo snel terugvinden hier. Het feit blijft dat Philips hierin moeilijk doet en zal blijven doen helaas. Wellicht even verstandig om eens een paar bladzijde terug te bladeren om deze post terug te zoeken
Hoe deze kwestie nu exact is afgelopen weet ik niet, want ik kon de post niet zo snel terugvinden hier. Het feit blijft dat Philips hierin moeilijk doet en zal blijven doen helaas. Wellicht even verstandig om eens een paar bladzijde terug te bladeren om deze post terug te zoeken
Als bezitter van de "amassing" 52PFL9704 met de voor de forumlezers wel bekende problemen gaat het voor mij dan toch gebeuren vrijdag 2 april 2010 wordt dit toestel omgeruild met een "nieuwe" 52PFL9704 toestel...............wordt vervolgtbulsing schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:52:
Verwijderd
Dat men klaagt over de kijkhoek begrijp ik niet. Zoals reeds enkele malen gesteld; ik heb er totaal geen last van (of ik zie het gewoonweg niet), maar het is daarnaast gewoon inherent aan de techniek. LCD's hebben een beroerde inkijkhoek, deze philips misschien nog wel beroerder, vanwege de backpanel LED techniek. Dit had je op voorhand kunnen weten en misschien was het ook wijs geweest om een model uitvoerig te testen in de zaak, alvorens tot aanschaf over te gaan.
Tevens ben ik van mening dat je gewoon recht voor een tv (of tot een 20 graden hoek) moet gaan zitten. In de auto ga je toch ook niet scheef achter het stuur zitten of op de passagiersstoel zitten? Of in het museum (want daar hoort de 9704 misschien zelfs wel thuis) bekijk je de kunst ook liefst recht van voren en niet vanuit een hoek van 60 graden. Durf te wedden dat je bij de Mona Lisa heel wat lelijk relief zou zien.
Samengevat; weet waar je over klaagt. Heeft je tv last van ghosting, clouding, verticale/horizontale strepen, handschake problemen? Alle terechte klachten. Maar de inkijkhoek hoort wat mij betreft niet in dat rijtje thuis.
Mvrgr
Tevens ben ik van mening dat je gewoon recht voor een tv (of tot een 20 graden hoek) moet gaan zitten. In de auto ga je toch ook niet scheef achter het stuur zitten of op de passagiersstoel zitten? Of in het museum (want daar hoort de 9704 misschien zelfs wel thuis) bekijk je de kunst ook liefst recht van voren en niet vanuit een hoek van 60 graden. Durf te wedden dat je bij de Mona Lisa heel wat lelijk relief zou zien.
Samengevat; weet waar je over klaagt. Heeft je tv last van ghosting, clouding, verticale/horizontale strepen, handschake problemen? Alle terechte klachten. Maar de inkijkhoek hoort wat mij betreft niet in dat rijtje thuis.
Mvrgr
Niet elke woning is gelijk, niet iedereen heeft zijn bank recht voor de TV staan, en zo kan ik wel meerdere redenen bedenken om de kijkhoek wel belangrijk is voor veel mensen.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:47:
Dat men klaagt over de kijkhoek begrijp ik niet. Zoals reeds enkele malen gesteld; ik heb er totaal geen last van (of ik zie het gewoonweg niet), maar het is daarnaast gewoon inherent aan de techniek. LCD's hebben een beroerde inkijkhoek, deze philips misschien nog wel beroerder, vanwege de backpanel LED techniek. Dit had je op voorhand kunnen weten en misschien was het ook wijs geweest om een model uitvoerig te testen in de zaak, alvorens tot aanschaf over te gaan.
Mvrgr
Tevens geeft Philips op zijn site nog steeds aan dat de kijkhoek toch echt groter is dan 30º.
Zelf heb ik van de kleine kijkhoek eigenlijk geen last, de bank staat recht voor de TV. Wanneer je van 30º op mijn TV kijkt zie je duidelijk mindere kleuren dan recht voor de TV, dus het "probleem" is er wel.Kijkhoek 176º (H)/176º (V)
Deze argumentatie is m.i. niet juist.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:47:
Andere 9000 (niet LED) serie modellen hebben een veel betere kijkhoek dan de 9704 serie.
Dat de LCD techniek inherent een mindere kijkhoek heeft is bekend. Maar afdoen als normaal is te gemakkelijk. Ik verwacht ook geen "plasma" kijkhoek. Maar van een toestel die anderhalf keer duurder is dan een 9000 serie model, met wel een hele acceptabele kijkhoek, verwacht ik minimaal hetzelfde resultaat.
Ik betaal niet extra voor het extra contrast en daarbij een verminderde kijkhoek.
Dat je maar recht voor je TV moet gaan zitten is prachtig als je kamer indeling dit onder alle omstandigheden toelaat. Maar als ik met het hele gezin voor de TV ga zitten binnen de 15° kijkhoek wordt ik knap claustrofobisch. Die 20° hoek die je aangeeft is bij mijn TV al teveel.
Het toestel heb ik gekocht puur op specificaties. Ik heb er 2 maanden op moeten wachten i.v.m. de bekende leverproblemen. Als ik hem had gezien in de winkel had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Het is gewoon heel simpel: Je hebt een bepaald budget en TV's met een bepaalde prijs/prestatie verhouding.
Ik wil meer uitgeven voor een betere prestatie als het budget dit toelaat. Maar als ik voor een beter contrast een slechtere kijkhoek op de koop toe moet nemen betekent dit een slechtere prijs/prestatie verhouding.
Dit is namelijk het geval voor de 9704 serie. Onacceptabel !
En ik ben zeker niet de enige die over de kijkhoek klaag. In alle (nationale en internationale) testen wordt dit als minpunt voor deze tv genoemd. Als het geen issue is waarom noemen ze het dan ?