• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:20

schumi2004

PSN: whocarez-

Heb een poging gedaan mijn antwoord in dit topic terug te vinden maar helaas niks er over gevonden.

Het volgende, een maat van me heeft de 37pfl9606h/12 TV aangeschaft en nu probeerde we film materiaal via usb direct aangesloten op de TV af te spelen. Dit ging voor kleine bestanden goed (lees 50 ~ 400 MB) echter bij grote bestanden 4GB+ krijgen we de melding kan bestand niet lezen / vinden. Formaat van de bstanden zijn exact zoals de kleinere. Zit er een limiet aan bestands grote wat een Philips 9xxx serie kan lezen / afspelen ?

• Bartje_K
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03 23:46
schumi2004 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:39:
Heb een poging gedaan mijn antwoord in dit topic terug te vinden maar helaas niks er over gevonden.

Het volgende, een maat van me heeft de 37pfl9606h/12 TV aangeschaft en nu probeerde we film materiaal via usb direct aangesloten op de TV af te spelen. Dit ging voor kleine bestanden goed (lees 50 ~ 400 MB) echter bij grote bestanden 4GB+ krijgen we de melding kan bestand niet lezen / vinden. Formaat van de bstanden zijn exact zoals de kleinere. Zit er een limiet aan bestands grote wat een Philips 9xxx serie kan lezen / afspelen ?
Ja, er zit een limiet aan wat de TV's kunnen lezen en die zit inderdaad bij de magische grens van 4GB. Dat komt omdat de TV's alleen maar externe schijven/usb sticks met de bestandsindeling FAT32 herkennen. De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:20

schumi2004

PSN: whocarez-

Bartje_K schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:21:
[...]

Ja, er zit een limiet aan wat de TV's kunnen lezen en die zit inderdaad bij de magische grens van 4GB. Dat komt omdat de TV's alleen maar externe schijven/usb sticks met de bestandsindeling FAT32 herkennen. De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.
Toch apart aangezien dit type toch ook echt NTFS aan kan (hoofdstuk 7.6) en we dit ook geprobeerd/gebruikt hebben. Naja jammer dan

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03 17:35

RoyK

Illustrator

Is het mogelijk om op een 1 of andere manier Jointspace aan de praat te krijgen op een 47pfl9703 (model is denk ik 2008)

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
Ik ben in het bezit van een Philips 37PFL9604 tv en heb sinds vandaag ook een ZyXEL NSA310 aan mijn netwerk hangen. Deze wordt in het menu van mijn tv gezien onder PC. Bestandenlijst wordt gewoon getoond, echter een aantal bestandformaten worden niet afgespeeld.

Ik weet dat mijn TV zelf een beperkt aantal formaten ondersteunt, waaronder DivX. MKV wordt daarentegen niet ondersteund. Nu begreep ik dat de ZyXEL een ingebouwde mediastreamer had (Twonky) die wel het MKV bestand zou moeten afspelen.

Moet ik mijn NSA310 op een andere manier koppelen aan de TV om het bestand 'via' de mediastreamer te laten lopen, of zou het op de genoemde manier wel moeten werken en is er wat anders aan de hand?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Anoniem: 382705

Zou het dan toch nog eens gebeuren ? Nieuwe software om alle problemen in een keer op te lossen ?
Gerucht van een welingelichte bron : http://58pfl9955.wordpres...rsion-140-50-im-anmarsch/

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 13:27
Hallo

Vraag, ik heb een 58PFL9955. Voor beeld en geluid gebruik ik de HDMI ingang (het geluid loopt via mijn AV-Receiver). Nu wil ik een draadloze Turtle Beach 5.1 aansluiten voor surround via de koptelefoon.
Kan ik de Coaxiale in/uitgang gebruiken achter op de TV om het basisstation aan te sluiten?

Zodat het geluid via de HDMI(ARC) binnenkomt en dan via de Coaxiale aansluiting naar de Trutle Beach?

Alvast bedankt.

[Voor 4% gewijzigd door 62vette op 15-10-2013 13:17]

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb een 46PFL9705H/12 en kan al een paar weken geen SMARTTV meer ontvangen.
Hij zegt, "Philips server niet gevonden".
Ik heb de laatste software geladen , .048, en het NETTV geheugen gewist maar niets helpt.
Ook op mijn Blueray speler, waar ook NETTV op zit doet het zelfde.
En de internet verbinding is wel aanwezig.
Wie weet raad?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

@Borry

Je zou hier eens kunnen kijken : http://58pfl9955.wordpres...-gefunden-ip-epg-smarttv/

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

@Paladium

Ik ben via jou link op de Philips support site terechtgekomen en die adviseerde om te downgraden naar .043 en daarna terug naar .048.
Ik heb het nog niet geprobeerd, dat doe ik na de feestdagen.

Maar....bedankt voor jou reactie.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

Doordat ik de aanschafprijs van de 3d upgrade set in 2011 nog te hoog vond (250 euro), probeerde ik er sinds een week weer actief naar te zoeken.
Helaas is het setje na 3 jaar al nergens meer te koop in nieuwstaat en 2e hands wordt hij vermoedelijk alleen maar voor de nieuwwaarde aangeboden.

(zoekpogingen:)
Ik heb de TV afdeling van Philips en Myshop gebeld, maar daarbij gaven ze aan dat het product eigenlijk al binnen 3 jaar niet meer verkocht wordt door hen (dit geldt voor zowel nieuw als een gerefurbished model).
Via de site worldofparts kan ik de onderdelen voor de ontvanger los kopen en zelf in elkaar zetten voor een prijs van zo'n 100 euro.
In dit topic zag ik dat Pielle007 het setje van Xpand gekocht, maar mijn vraag is dan eigenlijk hebben meerdere mensen een volledige upgrade set van een ander merk kunnen kopen of heb je de ontvanger van Philips (PTA215) altijd nodig voordat je de brillen van een ander merk kunt gebruiken?

Op de website van Xpand kan ik er tot op heden niet achter komen of je genoeg hebt aan de RF ontvanger incl. de brillen.

1. Is er iemand die kan aangeven of je momenteel nog een 3d upgrade set van de 40PFL9705 kunt aanschaffen?
2. Zo ja, wat zijn dan de totaalkosten?
3. Heb je hem eventueel 2e hands te koop, laat het ook even weten en wie weet kunnen we er samen wel uitkomen qua prijs.

Momenteel heb ik ook een passieve 3D van 32", waardoor ik in ieder geval 3D content gelukkig vanuit bed kan bekijken, maar het zou mooi zijn als ik dit ook heerlijk vanaf de bank kan doen :)

Edit:
Ik ben inmiddels voorzien van een kekke 3d setje dankzij Borry van dit forum

[Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 17-01-2014 15:50. Reden: 3d set aangeschaft]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

@Paladium;

Vandaag mijn TV gedowngrated naar .034, de TV uitgezet en daarna weer geupgrated naar .048.
En mijn NetTV werkt weer. oOo d:)b

@Borry
Goed om te horen dat je het problem hebt weten op te lossen.

• psantman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-08-2022
:? Beetje off topic, maar: Weet iemand het verschil tussen " operating hours display " en " operating hours " in het Philips service menu?

@ psantman
Dit is wat ik zo snel even kon vinden, misschien heb je hier wat aan.

Operation Hours. Displays the accumulated total of
operation hours (not the stand-by hours). Every time the
TV is switched “on/off”, 0.5 hours is added to this number

Operation hours display. Displays the accumulated total
of operation hours of the screen itself. In case of a display
replacement, reset to “0” or to the consumed operation
hours of the spare display.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:23

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

De 9000-serie is echt goed. Helaas heet 9604H geen Ambilight bovenop de tv. Alleen links en rechts.
Verder is 9604H minder warm dan de 7404H
Wat ik niet snap. Waarom staat er een hoger gemiddelde wattage (7404H) 88W tegen (9604H) 92W op de site van Philips?
Op de stickers van de tv staan: 7404H (155W) en 9604H (146W)

[Voor 24% gewijzigd door MedionAkoya op 24-01-2014 19:13]

Trein?

Anoniem: 576372

Hallo Rickz8v,

Ik weet niet of je de klacht al op gelost hebt?

Maar onder de tv zit een wit stickertje met in een klein rechthoekje een nummer,
dat is het nummer dat in de SAM gebruikt kan worden het is een 3 cijferig nummer.
in SAM met de A.B. met de cijfertoetsen de code intoetsen begin met 0 en bevestig met OK
daarna in SAM menu op store klikken.
TV met schakelaar uitzetten en opstarten.
Als het goed is nu de NVM hergeprogrameerd en werkt de tv als vanouds.
succes.

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03 16:58
Kiswum schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:08:
Doordat ik de aanschafprijs van de 3d upgrade set in 2011 nog te hoog vond (250 euro), probeerde ik er sinds een week weer actief naar te zoeken.
Helaas is het setje na 3 jaar al nergens meer te koop in nieuwstaat en 2e hands wordt hij vermoedelijk alleen maar voor de nieuwwaarde aangeboden.

(zoekpogingen:)
Ik heb de TV afdeling van Philips en Myshop gebeld, maar daarbij gaven ze aan dat het product eigenlijk al binnen 3 jaar niet meer verkocht wordt door hen (dit geldt voor zowel nieuw als een gerefurbished model).
Via de site worldofparts kan ik de onderdelen voor de ontvanger los kopen en zelf in elkaar zetten voor een prijs van zo'n 100 euro.
In dit topic zag ik dat Pielle007 het setje van Xpand gekocht, maar mijn vraag is dan eigenlijk hebben meerdere mensen een volledige upgrade set van een ander merk kunnen kopen of heb je de ontvanger van Philips (PTA215) altijd nodig voordat je de brillen van een ander merk kunt gebruiken?

Op de website van Xpand kan ik er tot op heden niet achter komen of je genoeg hebt aan de RF ontvanger incl. de brillen.

1. Is er iemand die kan aangeven of je momenteel nog een 3d upgrade set van de 40PFL9705 kunt aanschaffen?
2. Zo ja, wat zijn dan de totaalkosten?
3. Heb je hem eventueel 2e hands te koop, laat het ook even weten en wie weet kunnen we er samen wel uitkomen qua prijs.

Momenteel heb ik ook een passieve 3D van 32", waardoor ik in ieder geval 3D content gelukkig vanuit bed kan bekijken, maar het zou mooi zijn als ik dit ook heerlijk vanaf de bank kan doen :)

Edit:
Ik ben inmiddels voorzien van een kekke 3d setje dankzij Borry van dit forum
Top geregeld alsnog 8) , lees overigens nu pas je post. Bevalt 3D je goed? En welk setje heb je nu kunnen regelen?
Wanneer ik overigens de nieuwere Philips tv's zie (2013) met hun passieve 3D, valt dit toch echt in het niet vergelijken met onze actieve 3D specs.
Persoonlijk ben ik er tevreden mee, maar echt heel vaak 3D kijk ik niet meer, mss 1x per maand hooguit.
TV bevalt verder nog steeds prima, hij heeft geen kuren meer, terwijl dit in het begin toch echt een ramp was. (meerdere signaal boarden + paneel vervangen, modificatie toepassing en software issue's :X ).

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

We hebben een passieve 3D tv van philips, volgens mij is dat er een van 2012 uit de 7 serie en we hebben de 9 serie met actieve 3D.
Persoonlijk geef ik de voorkeur voor passieve 3D, doordat de brillen niet flikkeren en doordat de brillen zeer betaalbaar en uitwisselbaar zijn. Ik heb er te weinig verstand van om de verschillen echt te kunnen zien
Ik heb overigens de originele PTA02 set overgenomen in nieuwstaat.
http://www.philips.nl/c/t...gradeset-pta02_00/prd/nl/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Mijn Aurea (42PFL9900/10) heeft het gisteren begeven. Ik zat gewoon rustig tv te kijken toen het beeld uitviel. De Ambilight lijst eromheen deed het nog en hoorde ook gewoon nog het geluid van de home-cinema. Nou heb ik al even op het internet gekeken en zie dat dit bij de Aurea's wel vaker voorkomt.

Ik ben benieuwd of er iemand hier is die hetzelfde gehad heeft en hem heeft laten maken via Philips, want heb wel contact opgezocht met Philips om hem te laten maken ondanks dat het een oud ding is ben ik er altijd erg blij mee geweest. Ben benieuwd naar de reparatiekosten... en als ik hem laat repareren dat hij niet weer na verloop van tijd kapot gaat door hetzelfde probleem. Voor zo'n dure tv vind ik dit toch wel minder, heb hier ook nog een andere Philips tv staan die ouder is en die doet het perfect nog.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:10
Voor de storing van de Aurea, van SilverAqua, moet denk ik een nieuwe weerstand in gemonteerd worden, normaliter niet zo`n kostbare ingreep. daar heeft t deze tv wel vaker voor terug geweest voor reparatie.

Voor de liefhebbers van een Aurea, de mijne 42PFL9900D/10 is over te nemen.

Ook mijn 58PFL9955 mag weg. (zie vraag en aanbod rubriek)

[Voor 9% gewijzigd door dinandus op 30-04-2014 18:46. Reden: extra toevoeging]

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
dinandus schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:45:
Voor de storing van de Aurea, van SilverAqua, moet denk ik een nieuwe weerstand in gemonteerd worden, normaliter niet zo`n kostbare ingreep. daar heeft t deze tv wel vaker voor terug geweest voor reparatie.

Voor de liefhebbers van een Aurea, de mijne 42PFL9900D/10 is over te nemen.

Ook mijn 58PFL9955 mag weg. (zie vraag en aanbod rubriek)
Gisteren is mijn Aurea opgehaald (door e-care) de kosten voor nieuwe inverters en nog wat spullen is +/- 195 euro. Ik vind het zelf wel de moeite waard.

Maar het zou ook het scherm kunnen zijn en dan is het over en uit helaas. Ik hoor het over een aantal dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
graag zou ik weten wat een gangbare prijs voor deze tv is voor op MP etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
graag zou ik weten wat een gangbare prijs voor deze 55PFL9955/12 tv is voor op MP etc.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik wil weten hoe Ambilight van een 32pfl9604H feller wordt.
De 32PFL9613D kan extreem fel of juist niet zo fel worden ingesteld (lichtsterke), maar bij de 32pfl9604H alleen verzadiging (Hoe lager hoe witter de lampen worden).
De instelling "Helderheid" heeft blijkbaar dus niet dezelfde doel. :(

Nu wil ik weten hoe ik de lampen feller maakt. :)

Trein?

• tomvdburg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:01
Goedemorgen,

Ik ben dergelijke problemen eerder in dit topic gelezen, en vraag me af of mensen ook een werkende oplossing voor mij hebben.

Smart TV van mijn ouders geeft de melding "Philips-server niet gevonden", probeer het later nog een keer.

TV heeft netwerkverbinding, aangezien ik hem wel kan updaten. Er staat de laatste versie op, echter het probleem blijft zich voordoen.

Het betreft een 40PFL9705 (meen ik).

Iemand nog een werkende uitleg? Het heeft in het verleden wel gewerkt.. :(

• pielle007
tomvdburg schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:28:
Goedemorgen,

Ik ben dergelijke problemen eerder in dit topic gelezen, en vraag me af of mensen ook een werkende oplossing voor mij hebben.

Smart TV van mijn ouders geeft de melding "Philips-server niet gevonden", probeer het later nog een keer.

TV heeft netwerkverbinding, aangezien ik hem wel kan updaten. Er staat de laatste versie op, echter het probleem blijft zich voordoen.

Het betreft een 40PFL9705 (meen ik).

Iemand nog een werkende uitleg? Het heeft in het verleden wel gewerkt.. :(
Heb dit met beide tv gehad, met de 9 serie en de 7 serie, moest toen eerst de software downgraden, en hierna weer upgraden. Hierna nooit meer last van gehad.

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 91761 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Ik heb zelf de 47PFL9664 met firmware 78 en geen problemen met CI+ cammodule van ziggo. Helaas is zijn de 04 typen van Philips niet Ziggo gecertificeerd maar ze werken wel met de module.
Beetje oud probleem opnieuw het topic in slingeren :)
Heb nog steeds een 32PFL9604 hier en kijk nog steeds analoog. Van een afstand wel leuk, maar HD kijken lijkt me toch wel lekker. De 32PFL9604 is de serie die wel CI maar geen CI+ ondersteunt. Ik zit in het Ziggo-gebied.
Ik begrijp uit jullie reacties van toentertijd dat als je het kaartje rechtstreeks in de tv stopt dat het weleens heel traag zappen of vastlopers kan veroorzaken. Dat wil ik dus absoluut niet. Is dat met de nieuwere firmwares inmiddels opgelost? En hoe zit het met de verschillen in kwaliteit van losse decoders? Ik zie op de site van Ziggo drie verschillende merken voorbijkomen. Ik ben zelf niet zo verzot op Samsung, vraag me af hoe goed (beeldkwaliteit EN snelheid) Humax (?) en Cisco zijn.
Heb ik trouwens nog iets aan de ingebouwde DVB-C en DVB-T-ontvangers?
MedionAkoya schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:22:
Ik wil weten hoe Ambilight van een 32pfl9604H feller wordt.
De 32PFL9613D kan extreem fel of juist niet zo fel worden ingesteld (lichtsterke), maar bij de 32pfl9604H alleen verzadiging (Hoe lager hoe witter de lampen worden).
De instelling "Helderheid" heeft blijkbaar dus niet dezelfde doel. :(

Nu wil ik weten hoe ik de lampen feller maakt. :)
Wanneer ik in het menu de helderheid regel zie ik volgens mij toch echt dezelfde kleur feller of minder fel worden. Wit wordt volgens mij dan ook zwakker, maar blijft wel wit.
Trouwens, de 9604 is dan wel een dikkerdje vergeleken met de huidige generatie tv's maar de ambilight is wel een stuk mooier afgewerkt he! Zag van de week in MediaMarkt de achterkant van een 'Philps'-tv, daar zag je gewoon links en rechts aan de achterkant 5 losse leds uit de behuizing steken en dan eigenlijk alleen maar zo'n beetje in het midden en iets hoger en lager. Weet niet of het een lagere serie danis. Wij hebben er dan zowel links als rechts 10 over de hele zijkant van de tv, afgewerkt met een mooie kunststof strip.

[Voor 34% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-10-2014 01:14]

• Dancing_Animal
Ik wil jullie graag op twee MediaMarkt aanbiedingen attenderen. Het gaat om demomodellen.
- 47PFL6158K/12 - geen ab, geen voet, voorkant zwart, van €899 voor €539
- 46PFL9706 - geen ab, geen voet, rand lichtgrijs, ik dacht achterkant wit, van €1297 voor €499

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:11
Dancing_Animal schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:41:
[...]

Beetje oud probleem opnieuw het topic in slingeren :)
Heb nog steeds een 32PFL9604 hier en kijk nog steeds analoog. Van een afstand wel leuk, maar HD kijken lijkt me toch wel lekker. De 32PFL9604 is de serie die wel CI maar geen CI+ ondersteunt. Ik zit in het Ziggo-gebied.
Ik begrijp uit jullie reacties van toentertijd dat als je het kaartje rechtstreeks in de tv stopt dat het weleens heel traag zappen of vastlopers kan veroorzaken. Dat wil ik dus absoluut niet. Is dat met de nieuwere firmwares inmiddels opgelost? En hoe zit het met de verschillen in kwaliteit van losse decoders? Ik zie op de site van Ziggo drie verschillende merken voorbijkomen. Ik ben zelf niet zo verzot op Samsung, vraag me af hoe goed (beeldkwaliteit EN snelheid) Humax (?) en Cisco zijn.
Heb ik trouwens nog iets aan de ingebouwde DVB-C en DVB-T-ontvangers?

Hoi, ik had een 37PFL9604H, ook in het Ziggo gebied en had daarin gewoon een Smit CI+ kaart. Ondanks dat Ziggo de TV niet ondersteund werkte digitale tv prima. Zappen is inderdaad ontzettend traag, maar dat ligt deel aan het decrypten. Er is voor deze tv bij mijn weten geen nieuwere firmware dan wat er in 2010 beschikbaar is gesteld. Je hebt overigens wel een 1.2 cam module nodig, 1.3 (interactief) zal niet werken.

[...]

Wanneer ik in het menu de helderheid regel zie ik volgens mij toch echt dezelfde kleur feller of minder fel worden. Wit wordt volgens mij dan ook zwakker, maar blijft wel wit.
Trouwens, de 9604 is dan wel een dikkerdje vergeleken met de huidige generatie tv's maar de ambilight is wel een stuk mooier afgewerkt he! Zag van de week in MediaMarkt de achterkant van een 'Philps'-tv, daar zag je gewoon links en rechts aan de achterkant 5 losse leds uit de behuizing steken en dan eigenlijk alleen maar zo'n beetje in het midden en iets hoger en lager. Weet niet of het een lagere serie danis. Wij hebben er dan zowel links als rechts 10 over de hele zijkant van de tv, afgewerkt met een mooie kunststof strip.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kan iemand mij helpen aan een overzicht van de bout maten voor een 42PFL7404H/12? Op de een of andere manier zijn die niet te vinden. Zelfs niet op de site van Philips zelf. Ik heb hen gebeld, maar ze geven aan dit soort informatie niet te hebben omdat ze brackets niet ondersteunen :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gevonden door gewoon maar uit te proberen. Het blijken maatje M6 bouten te zijn.. Zo, weer een aantal bracket verkopers die niet blij zijn :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik gebruik de 32pfl9604H als gamescherm aangesloten op PC, hoef ik niet krampachtig met een controller op een stoeltje te zitten en zit ik lekker op de bank. :)

Wel jammer dat het beeld met zowel HDMI als VGA wazig blijft. :?
PC modus bied dan uitkomst, maar dat ziet zo kiddy uit. ;(

Weet iemand hoe ik ervoor zorgt dat ik geluid uit HDMI krijg. Want nu krijgt de speakers of de tv het geluid en niet tegelijkertijd. :(

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Weet iemand wat de kleinste tv is met Ambilight?
Ik heb hier 32 inch 32pfl9604H, maar voor PC-gebruik is 24 inch fijner

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Kick :+

Weet iemand hoe ik aan een Amazon dongle komt.
Ik heb een tweedehandse TV zonder bon. 32pfl9604h/12
Werkt perfect en is een van de laatste modellen met 32 inch scherm én Ambilight. :D

Aanleiding:
nieuws: Philips geeft klanten die smart-tv-functies verliezen Amazon-dongle -...

Trein?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:54
MedionAkoya schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:29:
Kick :+

Weet iemand hoe ik aan een Amazon dongle komt.
Ik heb een tweedehandse TV zonder bon. 32pfl9604h/12
Werkt perfect en is een van de laatste modellen met 32 inch scherm én Ambilight. :D

Aanleiding:
nieuws: Philips geeft klanten die smart-tv-functies verliezen Amazon-dongle -...
Je kan via de website van philips een mail sturen.
Je krijgt vervolgens een mail van de servicedesk met een link naar een webformulier waar je je gegevens kan opgeven. Je hebt geen factuur nodig. Wel het serienummer en een foto daarvan als bewijs.

Overigens kan je kiezen uit de fire tv stick of een chromecast.

Ik heb hem zelf 2 uur geleden ingediend, ik heb exact dezelfde tv.

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2016 19:47]

• MedionAkoya

MedionAkoya

Kick
Heeft iemand al wat ontvangen?
Chromecast of Fire Stick?

Trein?

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:02
Ik heb vorige week dit formulier ingevuld voor mijn 37pfl9604h/12:
https://tpvision.responsemanager.eu/nlnl/1000889

Nog geen enkele reactie op gekregen.

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 13:51
Ook donderdag 1-12-2016 formulier ingevuld en ook nog geen reactie.
Ik heb de Chromecast aangevinkt.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• Gatecrasher74
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb gekozen voor de Amazon Fire Stick, ook nog niets vernomen. Ben erg nieuwsgierig of het een 1st or 2nd generation is.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik denk 2de generatie aangezien de geruchten zijn dat Amazon in december in Nederland start.
Dus wacht totdat de ondersteuning van Philips-tv op 28ste van december vervalt en dan moet de module binnen zijn. Anders mail ik op de 28 december weer naar Philips/TP-Vision.

Trein?

• Dancing_Animal
Ik kan helemaal nergens kiezen voor de Amazon stick. Volgens een chatmedewerker omdat de stick het in Nederland niet zou doen.Zelfde link als slow whoop hierboven gaf.
Ik heb hen inmiddels het artikel op de frontpage laten zien en ze bevestigen nogmaals dat in NL alleen voor de Chromecast kan worden gekozen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29

Klippy

Still Game

Ook voor Fire Stick gekozen, Chromecast heb ik natuurlijk al, maar als ze niks laten horen kunnen we ook niks veranderen :z

Wel jammer, zou graag een 55pos901f aanschaffen, maar na één keer een topmodel Philips gekocht te hebben (9704) weet ik niet of ik dat nog een keer wil met die "service"..

[Voor 7% gewijzigd door Klippy op 15-12-2016 00:04]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:44
Goedemorgen , ik heb , na contact met helpddesk gehad te hebben, ook een chroomkast aangevinkt.
Mij werd verteld dat ze de chroomkast na 28 December gaan opsturen, met een maximale levertijd van 6 weken.
Erg lang vond ik dat, echter zo is het beleid opgesteld, al met al geeft het toch, iig voor mij, duidelijkheid.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29

Klippy

Still Game

Inderdaad, bedankt voor het delen van deze info.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Arjant2
Het had ze gesierd als ze de chromecast voor het nieuwe jaar hadden verzonden.
Zo moeilijk is dat niet.
Wel beeindigen per einde jaar maar niet de oplossing bieden voor die tijd.
Beetje halfbakken service.

• Dancing_Animal
Klippy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:03:
Ook voor Fire Stick gekozen, Chromecast heb ik natuurlijk al, maar als ze niks laten horen kunnen we ook niks veranderen :z

Wel jammer, zou graag een 55pos901f aanschaffen, maar na één keer een topmodel Philips gekocht te hebben (9704) weet ik niet of ik dat nog een keer wil met die "service"..
He kom op die service valt mij reuze mee. 7 jaar na aanschaf kastje krijgen vind ik netjes.

• Arjant2
Ik vind de oplossing ook zeker netjes, maar zorg er dan voor dat je het op tijd uitlevert.
Kom op zeg, die chromecasten kunnen ze eenvoudig inkopen en hadden ze ook al lang kunnen versturen.

• Yihaaa
  • Laatst online: 07:44
Zojuist het formulier ook ingevuld voor mijn 42PFL9664/12.

Iemand al iets ontvangen?

Benieuwd wanneer ik de Chromecast ontvang.

• Dancing_Animal
Nog niks ontvangen. Ik betwijfel zelfs of ik een mail heb ontvangen na het invullen van het formulier. Kan nu even niet bij m'n mail.

[Voor 13% gewijzigd door Dancing_Animal op 07-01-2017 14:26]

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-03 11:08
Ik heb ook nog niets ontvangen, en heb ook geen mail ontvangen na het invullen. Ik ben dus in ieder geval niet de enige die nog niets heeft ontvangen, afwachten maar...

• slow whoop
Ik heb ook nog niks ontvangen. Begin december het formulier ingevuld. Nog geen mail ontvangen, zelfs geen bevestiging van het invullen van het formulier.

• Arjant2
niets nada noppes vernomen of ontvangen.

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:46
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

De laatste informatie waarover wij beschikken is dat de compensatie zo spoedig als mogelijk verstuurd zal worden. Wij hebben nog geen andere informatie gekregen hieromtrent.Bedankt voor uw geduld en begrip.

Met vriendelijke groet,
xxx

Philips TV Support

• Arjant2
wat lief, 3 kusjes ;)
Wel jammer dat ze gewoon nog niets weten en ook slordig dat ze geen bevestigingsmail sturen.

[Voor 69% gewijzigd door Arjant2 op 10-01-2017 10:20]

• brammetje11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-02 15:40
Ik heb vandaag de google chromecast ontvangen. De brief heeft een dagtekening van 11 januari 2017.

• Gatecrasher74
Hier ook net de Chromecast binnen gekregen. Had de Amazon Fire Stick besteld. Toch maar even contact zoeken met support afdeling.

[Voor 25% gewijzigd door Gatecrasher74 op 12-01-2017 12:17]

• Arjant2
Ik ook vandaag mijn Chromecast ontvangen.
Blijkbaar allemaal tegelijk verstuurd.

[Voor 32% gewijzigd door Arjant2 op 12-01-2017 13:15]

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-03 11:08
Inderdaad, ook ik heb de aangevraagde Chromecast ontvangen!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Binnen. :o

[Voor 22% gewijzigd door MedionAkoya op 12-01-2017 17:08]

Trein?

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-03 12:48
Ik heb destijds meteen een firestick besteltd. Ik heb nu net vandaag ook een chromecast opgestuurd gekregen. De administratie gaat niet helemaal goed daar... moet maar weer gaan bellen...

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ook de Chromecast gekregen vandaag ipv Fire TV stick...

• slow whoop
Door wie is het bezorgd?

Ik vond een briefje van GLS op de deurmat met daarop de mededeling dat er een pakketje bij mijn buren is bezorgd. Op het briefje hebben ze als bezorgadres mijn eigen naam en adres opgeschreven. 8)7

Ben al bij een aantal buren geweest maar die hebben niets ontvangen. Ben dus benieuwd of het de Chromecast zou kunnen zijn...

• MedionAkoya

MedionAkoya

Je moet niet een gegeven paard in de bek kijken. :O :')
Ik had ook FireStick gekozen, maar een Chromecast had ik nog niet. *O*
slow whoop schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:17:
Door wie is het bezorgd?

Ik vond een briefje van GLS op de deurmat met daarop de mededeling dat er een pakketje bij mijn buren is bezorgd. Op het briefje hebben ze als bezorgadres mijn eigen naam en adres opgeschreven. 8)7

Ben al bij een aantal buren geweest maar die hebben niets ontvangen. Ben dus benieuwd of het de Chromecast zou kunnen zijn...
GLS, en het is bijna 100% zeker dat het een Chromecast betreft. oOo

[Voor 68% gewijzigd door MedionAkoya op 12-01-2017 20:32]

Trein?

• slow whoop
MedionAkoya schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:30:
[...]
GLS, en het is bijna 100% zeker dat het een Chromecast betreft. oOo
Bedankt voor de info. Moet ik alleen nog uitzoeken wie van mijn buren het in ontvangst heeft genomen.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

Gaitman

The Real One

Ik heb het formulier ook net ingevuld. Ben benieuwd of ik op tijd ben.

• Gatecrasher74
Heb vanavond even contact gehad met support via de chat. Ze leveren alleen maar Chromecasts uit, vanwege onzekerheid over levertijd van de Fire Stick. Als iemand anders wat anders heeft gehoord, dan hoor ik het graag.

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:46
En ook hier binnen. (Chromecast)

• slow whoop
Ik heb zojuist ook een Chromecast gekregen.

Op het briefje van gisteren hadden ze "bij de buren afgeleverd" aangevinkt i.p.v. "niet thuis, we proberen het morgen opnieuw". Vandaag was ik gelukkig wel thuis toen er aangebeld werd.

• Dancing_Animal
Gister werd ie aangeboden door GLS morgen bij afhaalpunt langsgaan.

• pielle007
Heb voor mn Philips 9705 (ondanks dat t een 2010 model is? ) de Chromecast mogen ontvangen afgelopen donderdag.

• slow whoop
Leuk ding die Chromecast, maar het biedt maar weinig functionaliteit boven de Kodi mediaspeler die ik al aan de TV heb hangen. Vrees dat ik hem minder ga gebruiken dan ik in eerste instantie gedacht had.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Gisteren ineens een Chromecast ontvangen. Ik denk nog ivm bovenstaande. Maar ik weet het niet zeker. De afzender is:
TP Vision
OrderDesk
De Schakel
5651 GH Eindhoven

Meer Tweakers ook ineens toch nog een Chromecast ontvangen?

EDIT:
Lijkt inderdaad van Philips. Quote: "TP Vision is een bedrijf dat televisies produceert en ontwikkelt onder licentie van de merknaam Philips. "

[Voor 11% gewijzigd door Gaitman op 21-06-2017 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Gaitman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Gisteren ineens een Chromecast ontvangen. Ik denk nog ivm bovenstaande. Maar ik weet het niet zeker. De afzender is:
TP Vision
OrderDesk
De Schakel
5651 GH Eindhoven

Meer Tweakers ook ineens toch nog een Chromecast ontvangen?

EDIT:
Lijkt inderdaad van Philips. Quote: "TP Vision is een bedrijf dat televisies produceert en ontwikkelt onder licentie van de merknaam Philips. "
Ineens? Nee, helaas ik had het veel eerder binnen. :+ :P
Doos en brief ben ik kwijt...
TP Vision maakt nu TV's onder naam van Philips.

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Beste,

Weet iemand hoe je inzoomt als je bron een YPbPr-aansluiting (component) is?
Ik heb een Playstation Portable aan de tv hangen. Menu is Full Screen en in-game is letterboxed (met zwarte balken aan de bovenkant, onderkant en zijkanten).

Met "Super Zoom" kom ik wel verder, maar ik kan hiermee inzoomen (en ook niet uitzoomen).

Gr MedionAkoya

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topic kick:

Ik heb ontdekt als ik op de PSP op 4:3-verhouding instel dat het beeld op Philips-TV groter word.
Maar ik blijf met zwarte randjes zitten.

Het is deze persoon wel gelukt om full screen te spelen. Maar dat is geen Philips-TV.

[Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 11-03-2018 13:23]

Trein?

• Dancing_Animal
MedionAkoya schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:20:
Topic kick:

Ik heb ontdekt als ik op de PSP op 4:3-verhouding instel dat het beeld op Philips-TV groter word.
Maar ik blijf met zwarte randjes zitten.

Het is deze persoon wel gelukt om full screen te spelen. Maar dat is geen Philips-TV.
[video]
Ik heb op mijn Philips tv een pc mode. Dan kun je ook kiezen voor 1 op 1 pixels, dus niet vergroten. Misschien dat aan of juist uit zetten?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Dancing_Animal schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Ik heb op mijn Philips tv een pc mode. Dan kun je ook kiezen voor 1 op 1 pixels, dus niet vergroten. Misschien dat aan of juist uit zetten?
Oh ja! Goede tip.

Ik heb ontdekt dat een PSP een signaal van 480P stuurt.
Maar wat heeft de PSP zelf een scherm van 480 bij 272 en op je PSP zie je 272P 8)7
Dus wat krijg je dan op je Philipsscherm? 272P met zwart randjes en dat is 480P. :')

XMB-menu is 480P zonder randjes.
Games zijn 272P met zwarte randjes. :X

Bedankt voor je moeite.

[Voor 15% gewijzigd door MedionAkoya op 11-03-2018 14:18]

Trein?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slow whoop
Mijn Philips 37PFL9604H maakt de laatste tijd een tikkend/knetterend geluid.
  • Het geluid klinkt niet heel hard, maar wel hard genoeg om door het normale geluid van de TV door te horen.
  • Het geluid is niet aaneengesloten. Met intervallen van enkele seconden is het wel of niet te horen.
  • Het geluid is bron-onafhankelijk. Ik hoor het als ik TV kijk (via coax), maar ook als ik iets via m'n media-speler (HDMI poort) bekijk.
  • Na (ongeveer) anderhalf uur TV kijken verdwijnt het geluid.
Vraag aan het alwetende collectieve brein der Tweakers is natuurlijk wat dit veroorzaakt, en hoe ik het kan oplossen. :) Tips zijn welkom.

De open deur schop ik zelf maar alvast in: Tijd voor een nieuwe TV. 8)

• MedionAkoya

MedionAkoya

Knetterende voeding. _/-\o_
FF serieus het is waarschijnlik Coil Whine.

Nog 1 jaar en mijn 32pfl9604H wordt dan 10 jaar oud. Ja, stelt natuurlijk niets voor. :') Philips maakte ook TV's die 25 jaar meekonden. _/-\o_

[Voor 53% gewijzigd door MedionAkoya op 16-05-2019 22:24]

Trein?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slow whoop
MedionAkoya schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:22:
Knetterende voeding. _/-\o_
FF serieus het is waarschijnlik Coil Whine.

Nog 1 jaar en mijn 32pfl9604H wordt dan 10 jaar oud. Ja, stelt natuurlijk niets voor. :') Philips maakte ook TV's die 25 jaar meekonden. _/-\o_
Coil whine. Ja, dat zou kunnen. Maar ik ben bang dat ik daar niet veel aan kan doen. Ik heb eerlijk gezegd ook niet veel zin om de tv open te schroeven en te kijken of ik er zelf nog iets aan kan doen.

Toch maar eens gaan uitkijken naar een nieuwe tv. Ik ben bang dat het geen Philips meer gaat worden. En ik twijfel erg over de grootte van een nieuwe tv. Als ie aan staat wil ik best een 55". Maar als ie uit staat (en dat staat ie meestal) heb ik liever een kleiner model. Zo'n groot zwart vlak vind ik niet echt een sieraad voor de woonkamer.

Edit: Na nog wat verder zoeken op het grote internet stuitte ik op deze sites, waar mensen (volgens mij) hetzelfde probleem hadden met bijna dezelfde televisie. Zij werden gewezen op een IC-tje (DDA002B) dat defect zou zijn. Nadat ze dat vervangen hadden was het probleem verholpen. Het IC-tje kost nog geen 5 euro, maar ik moet er nog even over nadenken of ik zelf wil en durf te vervangen. Mijn soldeer ervaring is zeer beperkt. Dit soort projecten zijn altijd alleen leuk als je ze tot een goed einde weet te brengen. Stap één zou sowieso moeten zijn om de tv open te maken en te kijken of ik het IC-tje kan lokaliseren op de printplaat.

Ook vond ik nog wat berichten van mede-tweakers @rhayes71 en @TheShadow met hetzelfde probleem, maar de topics daarover geven ook geen nieuwe inzichten.

[Voor 39% gewijzigd door slow whoop op 21-05-2019 13:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Toevallig dat ik vandaag op dit draadje stuit.

Op mijn draad kwam geen reactie. Ik heb destijds zelf gezocht, maar had die links die jij deelde niet gevonden.
Het vervangen van het SMD IC had ik een leuke uitdaging gevonden. Aan de andere kant had ik niet wekenlang dat geknetter aan willen horen en mijn vrouw al helemaal niet. ;)

Uiteindelijk kocht ik een Sony 4K LED TV. Hiermee ben ik dik tevreden en ik mis de Philips eerlijk gezegd nog geen moment.

De oude Philips bracht nog €25,- op via Marktplaats. Misschien wist de koper af van het IC-tje. Ik wens hem er veel plezier mee!

If you want time, buy the magazine!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slow whoop
Afgelopen weekend heb ik mijn Philips 37PFL9604H op z'n buikje gelegd voor een inwendig onderzoek. Doel was om te zien of ik het bewuste IC kon lokaliseren dat het tikkende geluid zou veroorzaken. Het paneel aan de achterkant zit vast met ongeveer 20 torx schroefjes (maat 10). Nadat ik het paneel verwijderd had zag ik dit:

Links zit het voedingsbord. Dat is een generiek ding dat volgens mij in meerdere Philips TV's uit die tijd gebruikt wordt. Rechts zit het bordje met aansluitingen dat specifiek voor de 37PFL9604H is. Het voedingsbordje is van het type DPS-298CP-A.

Dit bordje zit ook weer vast met 6 torx schroefjes. Toen ik die had losgedraaid en de voedingskabels aan de onderkant voor het had losgehaald, kon ik het bord omklappen om de achterkant te zien.

En inderdaad, daar zit ie dus, het zwarte IC links van het midden: Type DDA002B.

De aanduidingen eronder slaan volgens de datasheet onder meer op het jaar en de week waarin het IC gemaakt is, in mijn geval jaar 2009, week 40. Dat zou zo maar kunnen, want ik heb m'n TV in 2010 gekocht. Om aan te geven hoe groot (of eigenlijk klein) het IC is nog een foto van het IC met een rolmaat (in cm):

Dat vind ik best klein. De afzonderlijke pinnetjes die gesoldeerd moeten worden zijn 0.52 mm. Nog best een uitdaging voor iemand die in z'n hele leven vijf keer gesoldeerd heeft (de laatste keer zo'n 20 jaar geleden).

Maar goed, ik heb het IC toch maar besteld. 10 stuks voor € 3.66. Dat vond ik een aanvaardbaar bedrag om de gok te wagen, en zo heb ik er ook nog een paar extra om mee te oefenen. Ik weet nog steeds niet of ik het zelf ga vervangen, maar ik heb dan over een paar weken wel de onderdelen in huis als ik het wil gaan doen. Ik heb de eerste Google hits van "YouTube replace SMD IC" alvast bekeken. De kans op succes acht ik nog steeds niet zo groot.

In overleg met Mrs slow whoop is er besloten dat er een LG OLED55C8PLA mag komen als de TV (door mijn toedoen) het loodje legt. Dat lijkt me een prima garantie op hoe dan ook een goede afloop. 8)

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

slow whoop schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:57:
In overleg met Mrs slow whoop is er besloten dat er een LG OLED55C8PLA mag komen als de TV (door mijn toedoen) het loodje legt. Dat lijkt me een prima garantie op hoe dan ook een goede afloop. 8)
In dat geval moet je, met een 50W soldeerbout met een lompe, botte punt en heel veel tin gaan 'proberen' het IC te vervangen. Ongeveer 30 seconden stilhouden op het IC om goed te vertinnen. ;)

If you want time, buy the magazine!

• slow whoop
@TheShadow Ik heb uiteindelijk het hele voedingsbord (DPS-298CP-A) van m'n TV vervangen. Na nog wat beter zoeken vond ik een (refurbished) exemplaar op internet voor € 35. Dat leek me geen slechte deal (zie trouwens dat ie nu € 10 duurder is). Ik denk dat ik met de aanschaf van degelijke soldeerspullen minstens dat bedrag kwijt was geweest, en dan had ik nog een (groot) risico gehad dat ik de boel zelf zou verprutsen.

Dus bordje besteld en ontvangen, TV opgeschroefd en voedingsbord vervangen, TV weer dichtgemaakt en aangezet, en... geen getik meer! oOo

Het oude bordje bewaar ik nog even. Het IC dat daarop vervangen moet worden heb ik nog niet binnen. Misschien dat er ooit zelf nog mee aan de slag ga, of dat het nog van pas komt als m'n nieuwe voedingsbord het onverhoopt begeeft.

Helaas komt er dus voorlopig nog geen 55-inch oled scherm. ;) Maar dat gaat er vroeg of laat toch wel komen. Ik kan nog wel wachten, en de prijs/kwaliteit van m'n volgende TV zal dan alleen maar beter zijn.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Mijn TV begon ook te knetteren / tikken. :( Eén 32PFL9604H/12
Ik heb het probleem mogelijk al langer. Alleen ik zette TV na afloop helemaal uit.
Echter laatste paar dagen zette ik het op Standby. :o
Tadah twee geknetteringen om de 2 of 5 minuten.

Ik dacht eerst dat de speakers knetterde. :')

Misschien moet ik overwegen om de IC te vervangen of een ander TV te halen. :X
Zo'n IC SMD'tje vervangen. Dat is echt een uitdaging.

[Voor 21% gewijzigd door MedionAkoya op 09-08-2019 16:35]

Trein?

• slow whoop
MedionAkoya schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:29:
Mijn TV begon ook te knetteren / tikken. :( Eén 32PFL9604H/12
Ik heb het probleem mogelijk al langer. Alleen ik zette TV na afloop helemaal uit. Echter laatste paar dagen zette ik het op Standby. :o
Tadah twee geknetteringen om de 2 of 5 minuten.

Ik dacht eerst dat de speakers knetterde. :')

Misschien moet ik overwegen om de IC te vervangen of een ander TV te halen. :X
Zo'n IC SMD'tje vervangen. Dat is echt een uitdaging.
Precies daarom heb ik het hele voedingsbord vervangen. Dat is misschien iets duurder dan een IC-tje (als je de soldeer apparatuur al hebt), maar het risico dat het mis gaat is een stuk kleiner. Ik heb weer een prima TV. En voor die paar uur in de week dat ie aan staat, hoef ik eigenlijk nog geen nieuwe.

• MedionAkoya

MedionAkoya

slow whoop schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Precies daarom heb ik het hele voedingsbord vervangen. Dat is misschien iets duurder dan een IC-tje (als je de soldeer apparatuur al hebt), maar het risico dat het mis gaat is een stuk kleiner. Ik heb weer een prima TV. En voor die paar uur in de week dat ie aan staat, hoef ik eigenlijk nog geen nieuwe.
Voedingsbord? Zo'n chip zit toch op de achterkant van mainbord?
Toch de voedingsbord, groene achterkant en bruine voorkant is wel erg verwarrend. |:(
De mainbord is ook denk ik defect. Soms worden de HDMI-aansluitingen niet herkend. De HDMI-aansluitingen aan de zijkanten werken nog perfect. Dus waarschijnlijk moeten de aansluitingen opnieuw doorgesoldeerd worden.

Ach, ik trek de stekker ieder keer na afloop uit stopcontact.
Edit: Eerst standby, daarna knop aan zijkant en daarna stekker eruit of geschakelde stekkerdoos uit.
Ik gebruik het ook niet heel vaak en als ie aan staat...hoor ik geen getik.
Misschien komt dat nog.

[Voor 36% gewijzigd door MedionAkoya op 09-08-2019 23:43]

Trein?

• slow whoop
MedionAkoya schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

Voedingsbord? Zo'n chip zit toch op de achterkant van mainbord?
Toch de voedingsbord, groene achterkant en bruine voorkant is wel erg verwarrend. |:(
De mainbord is ook denk ik defect. Soms worden de HDMI-aansluitingen niet herkend. De HDMI-aansluitingen aan de zijkanten werken nog perfect. Dus waarschijnlijk moeten de aansluitingen opnieuw doorgesoldeerd worden.

Ach, ik trek de stekker ieder keer na afloop uit stopcontact.
Ik gebruik het ook niet heel vaak en als ie aan staat...hoor ik geen getik.
Misschien komt dat nog.
Ik zet mijn TV altijd uit met de knop op de TV. De stekker laat ik wel in het stopcontact. Ik heb wel eens geprobeerd om de stekker eruit te halen, maar toen ik hem daarna weer aanzette hoorde ik nog steeds getik. Met het nieuwe voedingsbord geen last meer.

Geen idee trouwens waarom dat voedingsbord aan de voorkant bruin en aan de achterkant groen is. :)

• MedionAkoya

MedionAkoya

Vandaag start mijn tv niet meer op.
Het lampje knippert twee keer en houdt daarna op. Philips logo komt niet in beeld.
Ook geen geklik van de relais.
De powerboard zal wel stuk zijn.
slow whoop schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:47:
[...]

Met het nieuwe voedingsbord geen last meer.
Waar heb het nieuwe voedingsbord vandaan gehaald?

[Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 12-08-2019 10:07]

Trein?

• slow whoop
MedionAkoya schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:05:
Vandaag start mijn tv niet meer op.
Het lampje knippert twee keer en houdt daarna op. Philips logo komt niet in beeld.
Ook geen geklik van de relais.
De powerboard zal wel stuk zijn.

[...]

Waar heb het nieuwe voedingsbord vandaan gehaald?
Hier. Zie ook mijn eerdere post hierover.

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Even ter info : Als het een Philips model is van de 2012 / 2013 serie zoals de pfl6007 pfl6008 pfl7007 pfl7008 pfl8007 of pfl8008 is het meestal het moederbord en niet het powerboard.
Deze zijn helaas niet meer leverbaar en daarom wordt marktplaats de laatste tijd overspoeld met kapotte tv's van deze modellen.
Het defect is steeds hetzelfde : rode lampje knippert twee keer en de televisie start niet op.

[Voor 3% gewijzigd door M.Remmerde op 12-08-2019 12:02]

• MedionAkoya

MedionAkoya

M.Remmerde schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:00:
Even ter info : Als het een Philips model is van de 2012 / 2013 serie zoals de pfl6007 pfl6008 pfl7007 pfl7008 pfl8007 of pfl8008 is het meestal het moederbord en niet het powerboard.
Deze zijn helaas niet meer leverbaar en daarom wordt marktplaats de laatste tijd overspoeld met kapotte tv's van deze modellen.
Het defect is steeds hetzelfde : rode lampje knippert twee keer en de televisie start niet op.
Mijn tv komt uit week 7 van 2010. Echter het model komt uit 2009. 32PFL9604H/12.
Oké, nu komt het gekke verhaal. Tv doet het wel..... :o
Stekker in en uit doen werkt 50% van gevallen. Maar ik moet dat iedere keer doen. Want de volgende keer dat ik de TV aanzet moet ik deze handelingen weer doen.
Als de TV aangaat werkt het probleemloos , tenzij je geluidvolume opeens heel hoog doet, extensief zit te zappen of ambilight aanzet. Dan valt de TV weer uit. :'(

Oké, ik zit met een dilemma.
-Ik doe niets met mijn TV. Ik doe de stekker iedere keer in en uit. 50% van de gevallen springt ie aan. Deze oplossing met stekkers in en uit leidt tot boosheid binnen het gezin.
-Ik haal een tweedehandse powerboard van 45, 55 of 65 euro.
-Ik haal een PWM-chip SMD voor 5 euro en ik desoldeer en soldeer het weer op.
-Ik haal een donor TV op marktplaats voor 50 euro. Die defect is aan scherm of inverter etc. En niet aan powerboard.
- Mijn ouders hebben een 7404H aangeboden, echter er zit wel een defect op waarbij 1 op 10 keren dat je het aanzet een paarse streep aan de linkerkant ziet. 8)7 Waarschijnlijk een half-defecte moederbord
Verder werkt ie perfect, maar er zit geen ambillight op. :'(

[Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 17-08-2019 16:06]

Trein?

• slow whoop
Nou lekker dan. Het voedingsbordje dat ik in m'n TV heb gestopt is er al na 2.5 maand mee opgehouden. :'(
M'n TV ging spontaan uit en deed daarna helemaal niets meer. Vandaag het oude voedingsbord teruggeplaatst, en toen deed m'n TV het weer. Het ligt dus echt aan het voedingsbord dat ik gekocht heb.

Alleen zit ik nu wel weer met het tikkende geluid... 8)7

• pielle007
oh damn, komt me heel bekend voor, knetterend / krakend geluid, maar TV Philips 46" 9705 doet dit al een jaartje of 2 denk ik, wist al die tijd niet waar t vandaan kwam, maar doe dan ook altijd compleet de stroom afschakelen.

Gisteren toch maar eens alles afgekoppeld behalve de TV, en ja hoor... om x-aantal minuten hoor t gekraak/geknetter wanneer ie aanstaat OF in de standby.

als ik t goed begrijp het voedingsbord vervangen (indien t uberhaubt nog te verkrijgen is) of de IC SMD laten vervangen door een specialist?

wel frappant dat er meerdere mensen zich melden rond dezelfde tijd.

• MedionAkoya

MedionAkoya

pielle007 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:51:
oh damn, komt me heel bekend voor, knetterend / krakend geluid, maar TV Philips 46" 9705 doet dit al een jaartje of 2 denk ik, wist al die tijd niet waar t vandaan kwam, maar doe dan ook altijd compleet de stroom afschakelen.

Gisteren toch maar eens alles afgekoppeld behalve de TV, en ja hoor... om x-aantal minuten hoor t gekraak/geknetter wanneer ie aanstaat OF in de standby.

als ik t goed begrijp het voedingsbord vervangen (indien t uberhaubt nog te verkrijgen is) of de IC SMD laten vervangen door een specialist?

wel frappant dat er meerdere mensen zich melden rond dezelfde tijd.
Planned obsolescence })
Het komt misschien door de warmte of het komt doordat in de zomer minder tv wordt gekeken. Het geknetter hoor je vooral in standby stand.

Ik denk zelf dat Ambilight je TV vermoord. -O-
De 5604 en 7404 bij mij thuis werken nog steeds en hebben geen Ambilight. :o
Terwijl 9613D en 9604H op sterfbed liggen.

Als je in topic van 7000&8000-serie en 3000&5000-serie kijkt, niemand rept over knetterende tv's. Misschien omdat ze geen Ambilight hebben of omdat ze geen waarde hebben.

[Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 25-08-2019 15:27]

Trein?

• slow whoop
@pielle007 en @MedionAkoya Ik hoor het geknetter als m'n TV aan staat, nooit in standby. Misschien is het bij mij toch iets anders en/of heeft het een andere oorzaak.

Ik heb contact opgenomen met plasmaonderdelen.nl, waar ik de voeding gekocht heb. Ze hebben me aangeboden om de voeding kosteloos te repareren. Goede service dus. Hoop wel dat ie het dan langer doet dan de vorige keer.

Edit: Gisteren (4 september) de gerepareerde voeding weer ontvangen en in m'n TV gestopt. Ik heb alleen de verzendkosten betaald. M'n TV doet het weer prima. Geen getik..

Hoop wel dat de voeding het langer blijft doen dan de vorige keer.

[Voor 23% gewijzigd door slow whoop op 05-09-2019 08:48]

• Bart Flevo
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb al jaren een Philips BDP9600 ongebruikt liggen. Mijn andere bluray speler is stuk en ik denk erover om mijn oude Philips bdp9600 weer te gaan gebruiken of een nieuwe blu-ray speler te kopen.
Denk aan Reavon x110 of x200 (hdmi aansluiten), of Sony x800m2 of Panasonic 9004.
Er worden ook audio cd´s (m.n. klassiek) en bluraydisks (niet 4k, heb ik niet, zijn duur) op gebruikt.

Het wordt aangesloten op een Yamaha RX-A3080 receiver en B&W 802 speakers en Quadral 8000 series.
Philips One Tv is recent en 4k, 58pus7304.

Wat is wijsheid, de oude Philips uit 2011 weer gebruiken of een nieuwe Sony, Reavon, Panasonic kopen.
Dank voor jullie adviezen.

• slow whoop
Bart Flevo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:34:
Ik heb al jaren een Philips BDP9600 ongebruikt liggen. Mijn andere bluray speler is stuk en ik denk erover om mijn oude Philips bdp9600 weer te gaan gebruiken of een nieuwe blu-ray speler te kopen.
Denk aan Reavon x110 of x200 (hdmi aansluiten), of Sony x800m2 of Panasonic 9004.
Er worden ook audio cd´s (m.n. klassiek) en bluraydisks (niet 4k, heb ik niet, zijn duur) op gebruikt.

Het wordt aangesloten op een Yamaha RX-A3080 receiver en B&W 802 speakers en Quadral 8000 series.
Philips One Tv is recent en 4k, 58pus7304.

Wat is wijsheid, de oude Philips uit 2011 weer gebruiken of een nieuwe Sony, Reavon, Panasonic kopen.
Dank voor jullie adviezen.
Dit is het forum voor 13-14 jaar oude Philips LED TV's. Waarom stel je hier een vraag over een Bluray speler die je wilt aansluiten op een relatief nieuwe Philips TV?

Ik verwacht niet dat je hier veel nuttige adviezen zal krijgen. Ik kan je ze in ieder geval niet geven.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee