Have Fun Funske
Anoniem: 400137
Want ligt het aan mij of duurt het opstarten van dat ding gewoon veeeeel te lang?
Ik heb er geen problemen mee en als ik daarna weer het schitterende beeld zie dan denk ik er niet meer aan.
Have Fun Funske
Wat is lang, meet de tijd eens vanaf het moment dat je de AB indrukt tot dat je beeld en geluid hebt dan kunnen we het vergelijken. Bij mij vind ik het nog wel meevallen, het duurt gemiddeld zo'n 17 sec. Ik werk nog met 043. Op mijn decoder hoef ik niet te wachten, die doe ik nooit uit.Anoniem: 400137 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:08:
Zijn er nog meer mensen met een: phillips 46PFL9705H ?
Want ligt het aan mij of duurt het opstarten van dat ding gewoon veeeeel te lang?
[ Voor 6% gewijzigd door Borry op 08-01-2012 14:04 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Afgelopen donderdag geinstalleerd en gelijk onze nieuwe BDP5200 aangesloten: wat een verademing.
Van iemand die opgegroeit is met scart: je kunt gewoon de TV AB gebruiken om de BDP aan te sturen.
En wat een beeld weer: ben weer helemaal bijgedraaid over de kwaliteit van de 9705: heb sinds versie 46 ook geen rare backlighting effecten gezien rond de de ondertiteling, maar houd het nog even in de gaten.
Wel wat rare dingen met de BDP, misschien herkent iemand dit en weet een oplossing:
Alle andere BDP 'activiteiten' (e.g. NetTV, Setup, etc) zijn ineens verdwenen uit het home screen van de TV. Weet nit hoe ze terug te krijgen.
Browse PC werkt zowiezo niet op de BDP (er gebeurt gewoon niets), maar weer wel op de TV en ze zitten op de zelfde router. Ook NetTV doet het op de BDP, dus hij heeft correcte (bedrade) verbinding met het netwerk.
De speler kwam met firmware 1.00 en liep toen vast zo snel ik de netwerkkabel erin deed. nu geupedate naar 1.35 en loopt niet meer vast...
Chris.
Ik heb al zeer lang problemen met mijn Popcorn Hour, bij gebruik liep mijn geluid vast en het enige wat ik kon doen was mijn TV opnieuw opstarten. Andere HDMI apparaten hadden bij mij geen problemen... Ik had al zeer lang een supportcase lopen bij Philips. Dit heeft geleid tot een gratis upgrade van mijn TV (van 8605 naar 9605) en het moederbord is ook al vervangen geweest, maar niets hielp uiteraard.. Dit ook omdat ik wist dat het gewoon in de software zat.. Maar nu met de V46 zijn mijn audioproblemen eindelijk ten einde, dit dus na 1,5 jaar dus het mocht wel een keer
Anoniem: 440555
Ik ben benieuwd naar reacties.
Soms zelfs te goed.
Dan heb ik de tuner aanstaan op de HTS en wil ik via de tv instellen dat er een programma opgenomen moet worden.
Als de tv dan beeld geeft dan valt de tuner weg en schakelt de HTS altijd over naar tv-geluid. Als ik dan de tuner op de HTS weer aanzet, krijg ik op het tv-scherm meteen een melding dat de radio aan is en ik dus geen beeldscherm aan hoef te hebben. Met twee knoppen "Sluit" en "Annuleer". Pas als ik dan op Annuleer klik heb ik de tuner aan staan en kan ik verder gaan met het plannen van een opname.
Dus zeg niet dat dit in de praktijk totaal niet werkt, want het werkt perfect!
Have Fun Funske
Anoniem: 382705
Ik herken deze problematiek. Na aanvankelijk vlekkeloos te werken beginnen bij mij nu ook rare dingen te gebeuren. Bij inschakelen BDP8000 op HDMI2 verschijnen alle functies van de BDP in het menu (NetTV etc.). Als ik de BDP een tijdje niet gebruik verdwijnen deze icoontjes en is de apparaat-titel veranderd van "Philips BDP" naar "BDP speler".
Mijn Yamaha YSP4100 soundbar op HDMI1 (ARC) wordt na het aanzetten van de TV wel ingeschakeld maar het geluid wordt niet doorgeleid, althans niet altijd. Nu komt het rare: als ik in deze situatie de BDP aanzet wordt ook (meestal) het geluid naar de soundbar doorgegeven.
Wat mij betreft is er iets mis met de logica rondom de HDMI poorten in mijn 46PFL9705.
In eerste instantie werd mij vertelt dat het aan de Yamaha lag, dwz het HDMI-CEC protocol niet goed geimplementeerd. Zie echter op de diverse fora (oa het Philips support forum) dat het ook met aangesloten apparatuur van Philips zelf mis gaat.
@Funske
Je ziet dat ik me aansluit bij Ramje. Bij jou zal het prima werken, bij ons in de praktijk totaal niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 382705 op 13-01-2012 13:24 ]
Alles werkt nog als voorheen en het beeld is ook nog steeds perfect.
Ik had met de oude firmware alleen een probleen met het overschakelen tussen de HDMI ingangen, ik gebuik ze alle drie, dat ik geen geluid of een hoog scherp geluid had.
Dit is met versie .046 opgelost!!!! Ik heb het meerdere malen uitgetest en het werkt perfect, het geluid blijft zoals het moet zijn.
Ik ben nu, na een jaar, een tevreden 9705 gebruiker, eng hé.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik heb het ook gehad bij mijn philips BDP5200.Anoniem: 440555 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:30:
Ik ben sinds zomer 2010 in het bezit van de 46pfl9705. Prima tv, geen problemen. Nu heb ik een home cinema van Philips aangeschaft, de HTS8562. Deze heb ik via de HDMI ARC van de tv aangesloten op de HDMI ARC van de home cinema. De allereerste keer zag de tv direct de home cinema via Easylink. In het menu werden automatisch diverse nieuwe items gezet en als ik de tv inschakelde , werd ook automatisch de home cinema ingeschakeld. Echter na een paar uur zag de tv de home cinema niet meer, blijkbaar werkt Easylink niet goed. Ik heb alles geprobeerd om de koppeling opnieuw te maken, nieuwe 1.4 hdmi kabel, tv gerest, home cinema terug naar fabrieksinstellingen. Beide apparaten zijn voorzien van de laatste software, maar het mocht niet baten. Contact opgenomen met Philips, wordt binnenkort teruggebeld. Nou vergeet het maar, geen reactie. Ik heb inmiddels een nieuwe home cinema, maar ook wordt deze weer niet herkend door de tv. Wie weet een oplossing? Het is toch vreemd dat Philips pretendeert dat beide apparaten via Easylink moeten communiceren, maar in de praktijk werkt dit totaal niet.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Probeer eens het volgende (werkte bij mij)
Reset de HTS, maar voordat je op ok drukt, haal de HDMI kabel eruit. Zelf had ik ook de netwerkkabel eruit, maar weet niet of dat op de HTS zit...
Als de HTS is gereset (bij mijn BDP hoor ik de drive starten, staat er eerste PHILIPS en dan SETTINGS), druk op standby en haal de 240V stekkers uit de TV en de HTS en wacht minstens 2 min.
Daarna de HDMI aansluiten en stekkers erin.
Tevens viel mij op, toen ik probeerde eerst - met aangesloten BDP - alle 'activiteiten' uit het HOME screen te verwijderen, dat ik de laatste (willekeurige) niet weg kon halen en dat ik bij deze activiteit ineens de optie 'restore device activities' erbij kreeg, waarna ik ineens weer de activiteiten terug had. Dit waren echter niet alle activitetien van de BDP...
Succes!
Chris.
[ Voor 1% gewijzigd door Geertje op 16-01-2012 08:42 . Reden: Nog meer kabels eruit... ]
Anoniem: 382536
Hoeveel echter hz zijn dit dan? 200? Kan iemand mij hier iets over vertellen?
Thanks.
Anoniem: 440555
Ik heb dit twee keer geprobeerd, maar helaas geen succes. Volgende week komt het reparatiebedrijf van Philips langs om te kijken naar een oplossing. Zij verwachten dat het aan de tv ligt. Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor het meedenken.Geertje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:40:
[...]
Ik heb het ook gehad bij mijn philips BDP5200.
Probeer eens het volgende (werkte bij mij)
Reset de HTS, maar voordat je op ok drukt, haal de HDMI kabel eruit. Zelf had ik ook de netwerkkabel eruit, maar weet niet of dat op de HTS zit...
Als de HTS is gereset (bij mijn BDP hoor ik de drive starten, staat er eerste PHILIPS en dan SETTINGS), druk op standby en haal de 240V stekkers uit de TV en de HTS en wacht minstens 2 min.
Daarna de HDMI aansluiten en stekkers erin.
Tevens viel mij op, toen ik probeerde eerst - met aangesloten BDP - alle 'activiteiten' uit het HOME screen te verwijderen, dat ik de laatste (willekeurige) niet weg kon halen en dat ik bij deze activiteit ineens de optie 'restore device activities' erbij kreeg, waarna ik ineens weer de activiteiten terug had. Dit waren echter niet alle activitetien van de BDP...
Succes!
Chris.
Helaas, maar was te proberen. Zelf moest ik namelijk gisteren ook weer de speler resetten en daarna weer alle activiteiten terug..Anoniem: 440555 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:08:
[...]
Ik heb dit twee keer geprobeerd, maar helaas geen succes. Volgende week komt het reparatiebedrijf van Philips langs om te kijken naar een oplossing. Zij verwachten dat het aan de tv ligt. Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ben ook benieuwd en succes!
Chris
Op wat voor een harddisk?
Ik heb het geprobeerd met een 4Gb kaart, met een 16Gb USB 2.0 stick, maar ik krijg niets dat maar lijkt op formatteren laat staan opnemen.
Have Fun Funske
Anoniem: 334536
Dit kan toch alleen met de 9706 serie uit 2011, of kan dit nu ook bij de 9705 serie.funske schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:19:
Is het al iemand gelukt om om te nemen via SmartTV??
Op wat voor een harddisk?
Ik heb het geprobeerd met een 4Gb kaart, met een 16Gb USB 2.0 stick, maar ik krijg niets dat maar lijkt op formatteren laat staan opnemen.
Have Fun Funske
Opnemen van een analoge of digitale tv-zender kan de PFL9705 helaas niet.
Om digitale zenders op te kunnen nemen heb je inderdaad een PFLxxx6 (van 2011 dus) of later nodig.
Kan deze TV ook bestuurd worden (remote) met een android app? En zo nee, welke TV biedt dit nu wel al?
Ik wil nl af van IR remotes.
Cheers,
Hilgie
Anoniem: 385180
Aangezien ik mijn Philips 9705 heb verruild voor een 9706 heb ik een set nagel nieuwe PTA 02 over
deze kan helaas niet op de 9706.
de brillen zijn 1 keer gebruikt om te kijken of de tv een goede 3d kwaliteit was, daarna ben ik anderhalf jaar bezig geweest om de tv goed te krijgen, uit eindelijk heb ik een ruiling voor elkaar gekregen, maar mijn 3 d set willen ze niet ruilen , zelfs de sticker om op de tv te plakken is nog helemaal intact, want ik heb hem er nooit op geplakt, een soort voor gevoel.
Ik doe de set weg voor 240.- wees snel want deze prijs is erg goed!
06-22949479 omgeving Hoofddorp.
m.v.g
Jim
Kort door de bocht, is de 9705 overrated en moeten ze deze laten staan, of is het gewoon een mooi toestel waar de gemiddelde gebruiker jaren mee vooruit kan zonder dat deze iets merkt waar jullie high end users mee kampen? En zijn wellicht de problemen lang niet zo frequent aanwezig als dit topic doet geloven?
De pieptoon is volgens mij alleen een opstart probleempje geweest en komt nu niet meer voor (en anders is de support afdeling zeer coulant).coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe TV en twijfelen momenteel tussen een 9705H voor 1200 euro of een 8606H voor 1000 euro. Het beeld van de 9705 vonden ze veel mooier (edge led vs full led) en daar hebben ze op zich wel het prijsverschil wel voor over. Het lijkt hier echter een grote 9705 klaagzang geworden met pieptonen en backlight problemen.
Kort door de bocht, is de 9705 overrated en moeten ze deze laten staan, of is het gewoon een mooi toestel waar de gemiddelde gebruiker jaren mee vooruit kan zonder dat deze iets merkt waar jullie high end users mee kampen? En zijn wellicht de problemen lang niet zo frequent aanwezig als dit topic doet geloven?
Ik had 'wat' problemen met mijn 40" 9705 wat betreft backlight 'kerstverlichting' nadat 2x alles aan de binnenkant vervangen was.
Nu geniet ik al weer een paar maanden van een gloednieuwe 40" 9705 en hoor je mij hier dus niet zo veel meer..
Ook begrijp ik van menige reacties dat het backlight probleem ook afhankelijk is van het formaat TV.
Wel zijn er natuurlijk op de modernere versies (9705 = 2010 model, 8606 = 2011 model), andere/meer functionaliteit, zoals het kunnen aansluiten van een USB wireless toetsenbord en opnemen op een USB HD.
Wellicht ook een puntje wat je mee kan nemen, maar als je ouders daar niet om geven...
Succes!
Chris.
PS: Philips heeft ook net de 2012 line-up bekend gemaakt, dus als je ouders nog (veel?) geduld hebben, wordt bij introductie het 9000 model van de 2011 misschien ook wat goedkoper...
Ik heb een 37PFL9604 en daar duurt het 37 seconden voordat je beeld hebt. En dan nog zeker 10 seconden voordat de authenticatie compleet is en je van kanaal kunt wisselen en het volume kunt wijzigen.Borry schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:03:
[...]
Wat is lang, meet de tijd eens vanaf het moment dat je de AB indrukt tot dat je beeld en geluid hebt dan kunnen we het vergelijken. Bij mij vind ik het nog wel meevallen, het duurt gemiddeld zo'n 17 sec. Ik werk nog met 043. Op mijn decoder hoef ik niet te wachten, die doe ik nooit uit.
Miskoop van de eeuw; voor mij geen Philips meer.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Mijn 9705 heb ik nu ook al bijna 1,5 jaar en heb geen enkel van de problemen gehad die hier zijn besproken. Hij doet het nog steeds geweldig. Elke dag opnieuw valt me weer op hoe mooi en zuiver het beeld is. ook de ambilight aan de boven- en zijkanten is erg mooi.coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe TV en twijfelen momenteel tussen een 9705H voor 1200 euro of een 8606H voor 1000 euro. Het beeld van de 9705 vonden ze veel mooier (edge led vs full led) en daar hebben ze op zich wel het prijsverschil wel voor over. Het lijkt hier echter een grote 9705 klaagzang geworden met pieptonen en backlight problemen.
Kortom, dit is de mooiste tv die ik ooit heb gehad en ik heb er dus nog nooit spijt van gehad.
Have Fun Funske
De 8606 is weliswaar moderner, maar ook zeker niet zonder problemen en is qua beeld inderdaad gewoon een stuk minder, dus...
Ik heb de 46 inch versie van de 9705 nu zo'n jaar denk ik en kan enkel maar zeer tevreden zijn met deze TV. Van de problemen die genoemd worden in dit forum heb ik eigenlijk nooit last gehad. Beeld is echt geweldig mooi, en het Ambilight voegt echt iets toe aan het TV kijken (doe 's avonds Ambilight maar eens uit nadat je even TV hebt gekeken, zie je gelijk wat je mist).coelho schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:51:
Uit de doos was het beeld al niet slecht, maar nadat ik het eerst zelf iets heb bijgesteld, heb ik de TV later toch laten ISF calibreren (tegelijk met de calibratie van de HD beamer die ik thuis heb) en ik was onder de indruk van de verbetering die daar nog uit naar voren kwam. Zowel kleurinstelling (incl. fijnafstelling), helderheid, contrast etc. dit werd allemaal aangepast met als uiteindelijke resultaat een duidelijk zichtbare verbetering. Dit zie je uiteindelijk terug in zaken als doortekening in zowel de donkere als lichte partijen, huidtinten etc. Kortom, een aanrader (mocht je willen weten wie dit heeft gedaan, stuur me even een berichtje).
En dat is ook de TV - voor mij een zeer goede keus en ik ben dagelijks nog zeer blij met deze TV.
Dank je voor het antwoord. Geldt dit dan voor alle Philips Smart TV's?Freddy2 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:05:
Hoi Hilgie,
jazeker kan dat!Kijk hier voor meer informatie:
Android Market: Philips MyRemote
Hoi Hilgie,hilgie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:14:
Dank je voor het antwoord. Geldt dit dan voor alle Philips Smart TV's?
ja, de Philips MyRemote app is beschikbaar voor alle Philips NetTV/SmartTV's vanaf 2009, dus xxPFLxxx4 met NetTV en later.
Zou je jouw ISF calibratie settings met ons willen delen voor de 46pfl9705? Altijd leuk om te testen of het nog ietsje mooier kan. Zelf gebruik ik nu de volgende settings die ik van internet heb geplukt:TheTerp schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:57:
[...]
Ik heb de 46 inch versie van de 9705 nu zo'n jaar denk ik en kan enkel maar zeer tevreden zijn met deze TV. Van de problemen die genoemd worden in dit forum heb ik eigenlijk nooit last gehad. Beeld is echt geweldig mooi, en het Ambilight voegt echt iets toe aan het TV kijken (doe 's avonds Ambilight maar eens uit nadat je even TV hebt gekeken, zie je gelijk wat je mist).
Uit de doos was het beeld al niet slecht, maar nadat ik het eerst zelf iets heb bijgesteld, heb ik de TV later toch laten ISF calibreren (tegelijk met de calibratie van de HD beamer die ik thuis heb) en ik was onder de indruk van de verbetering die daar nog uit naar voren kwam. Zowel kleurinstelling (incl. fijnafstelling), helderheid, contrast etc. dit werd allemaal aangepast met als uiteindelijke resultaat een duidelijk zichtbare verbetering. Dit zie je uiteindelijk terug in zaken als doortekening in zowel de donkere als lichte partijen, huidtinten etc. Kortom, een aanrader (mocht je willen weten wie dit heeft gedaan, stuur me even een berichtje).
En dat is ook de TV - voor mij een zeer goede keus en ik ben dagelijks nog zeer blij met deze TV.
Smartbeeld: Persoonlijk (Elk smartbeeld heeft op de achtergrond weer zijn eigen instellingen/waardes. Als je onderstaande instellingen bijvoorbeeld op Cinema in zou stellen krijg je een iets ander beeld/tint/kleur. Bij persoonlijk lijkt het tot nu toe het meest neutraal)
Contrast: 94
Helderheid: 47
Kleur: 47
Scherpte: 0
Ruis Reductie: Uit
Tint: Gewenst
Gewenste Tint: 127 / 111 / 84
Perfect Pixel HD Engine:
Perfect.Nat.Mot: Minimum
400Hz Clear LCD: Aan
Superresolutie: Uit
Perfect Contrast: Uit
Dyn.Acht.Gr.Verl: Optimaal beeld
MPEG ArteF.Red: Uit
Kleurverbetering: Uit
Gamma: 2
PC modus: Uit
Licht Sensor: Uit
Beeld Formaat: Niet Geschaald
Ik ben overigens ook benieuwd of iemand goeie settings heeft voor de Xbox (waarbij de Xbox beeld settings op extended (full) RGB staan). Volgens mij zou de PC modus dan aan moeten staan, maar dan worden de zwartwaarden weer te zwart. De 46pfl9705 zou toch full RGB aan moeten kunnen?
En ja, ik ben erg tevreden met deze TV. Alleen blijf ik afstellen totdat ik het ultieme beeld heb.
Hieronder mijn settings nav de ISF calibratie. De instellingen zijn gedaan in de Smartbeeld: Gewenst mode. Bij het afregelen wordt ook rekening gehouden met het omgevingslicht van de ruimte waar de TV staat opgesteld. In ons geval wordt er 's avonds het meest naar de TV gekeken, vandaar dat de calibratie dan ook 's avonds uitgevoerd is met de verlichting aan die we normaal dan ook aan hebben staan bij het TV kijken.
Verder is, zoals je weet, geen TV hetzelfde. De waarden van mijn TV zijn dan ook de goede waarden voor mijn TV. Op een andere TV, ook al is die van dezelfde productielijn en productiedatum, zullen deze waarden mogelijk niet het beste beeld opleveren, mede gezien het feit dat de ruimte waar de TV staat ook anders is.
Bij het calibreren worden zo'n beetje alle 'beeldverbeteringsopties' uitgezet om de calibratie niet nadelig te beïnvloeden. Na de calibratie is er dan ook geen reden om deze weer aan te zetten, daar het beeld dan zeker niet beter wordt. Het enige dat ik nog even moet testen is wat de invloed is van de "400Hz Clear LCD" setting is op met name sneller bewegende beelden (bv bij sport).
Smartbeeld: Gewenst
Contrast: 45
Helderheid: 42
Kleur: 46
Scherpte: 1
Gewenste Tint: 113 / 95 / 60
Perfect Pixel HD Engine
400Hz Clear LCD: Uit
Dyn.Acht.Gr.Verl: Uit
Gamma: -3
PC modus: --
Beeld Formaat: AutoFill
Hieronder (hoop dat het embedden van de plaatjes gelukt is), een paar afdrukken van enkele instelling van voor en na de calibratie. Openbaring voor mij was te zien dat hoewel ik dacht dat het beeld toch niet verkeerd afgesteld stond, dat bij die ISF meting blijkt dat de waarden toch niet allemaal klopten. De calibratie bracht dus alle parameters, zowel kleur, helderheid, contrast, grijswaarden etc. allemaal mooi in balans, hetgeen het beeld behoorlijk verbeterde.
Afdruk van kleurtemperatuur voor en na de calibratie:

Afdruk van kleurinstelling voor en na de calibratie:

Afdruk van de gammainstelling voor en na de calibratie:

Groet, Richard
Dank je wel voor de moeite, Richard. Ik moet zeggen dat dit wel de meest extreme (lage) waarden zijn die ik ooit gezien heb voor de 46pfl9705 inclusief het gamma van -3. Afgelopen weekend heb ik met de instellingen gespeeld ('s avonds in woonkamer, weinig achtergrond verlichting) en het viel me alleszins mee. Het zijn niet helemaal de goede instellingen voor mijn 46pfl9705. Jouw screenshots liegen er niet om voor jouw televisie. Volgens mij heb jij hiermee fantastisch beeld. Voor mij is het iets te donker allemaal en de RGB tint neigt op mijn televisie wat naar de groene kant.TheTerp schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:43:
Bartje_K,
Hieronder mijn settings nav de ISF calibratie. De instellingen zijn gedaan in de Smartbeeld: Gewenst mode. Bij het afregelen wordt ook rekening gehouden met het omgevingslicht van de ruimte waar de TV staat opgesteld. In ons geval wordt er 's avonds het meest naar de TV gekeken, vandaar dat de calibratie dan ook 's avonds uitgevoerd is met de verlichting aan die we normaal dan ook aan hebben staan bij het TV kijken.
Verder is, zoals je weet, geen TV hetzelfde. De waarden van mijn TV zijn dan ook de goede waarden voor mijn TV. Op een andere TV, ook al is die van dezelfde productielijn en productiedatum, zullen deze waarden mogelijk niet het beste beeld opleveren, mede gezien het feit dat de ruimte waar de TV staat ook anders is.
Bij het calibreren worden zo'n beetje alle 'beeldverbeteringsopties' uitgezet om de calibratie niet nadelig te beïnvloeden. Na de calibratie is er dan ook geen reden om deze weer aan te zetten, daar het beeld dan zeker niet beter wordt. Het enige dat ik nog even moet testen is wat de invloed is van de "400Hz Clear LCD" setting is op met name sneller bewegende beelden (bv bij sport).
Perfect Pixel HD Engine
Hieronder (hoop dat het embedden van de plaatjes gelukt is), een paar afdrukken van enkele instelling van voor en na de calibratie. Openbaring voor mij was te zien dat hoewel ik dacht dat het beeld toch niet verkeerd afgesteld stond, dat bij die ISF meting blijkt dat de waarden toch niet allemaal klopten. De calibratie bracht dus alle parameters, zowel kleur, helderheid, contrast, grijswaarden etc. allemaal mooi in balans, hetgeen het beeld behoorlijk verbeterde.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet, Richard
Wat ik wel jammer vind, is dat alles wat deze TV zo duur maakt bij jou is uitgezet. Daardoor krijg ik wel een gevoel van 'wat zonde'. Graag zie ik van anderen ook de instellingen zodat we die met elkaar kunnen uitwisselen.
Ik ben heel benieuwd naar de instellingen van iedereen die een 46 pfl9705 in het bezit heeft, en dan van mensen met een Xbox 360 in het bijzonder.
En dat is nou precies waar het bij veel "calibraties" misgaat. Natuurlijk kun je de tv het makkelijkste calibreren door alle dynamische functies uit te zetten. Je krijgt dan wel een plaatje dat "klopt", maar wat totaal geen rekening houdt met de sterke en vooral ook zwakke punten (zwart waardes bijvoorbeeld) van de bewuste tv.Bartje_K schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:50:
[...]
Wat ik wel jammer vind, is dat alles wat deze TV zo duur maakt bij jou is uitgezet. Daardoor krijg ik wel een gevoel van 'wat zonde'. Graag zie ik van anderen ook de instellingen zodat we die met elkaar kunnen uitwisselen.
Het is daarom veel beter, maar ook veel meer werk, om eerst uit te vinden welke beeldverbeteraars onder welke omstandigheden wel of geen nut hebben, deze vervolgens optimaal te zetten voor het te gebruiken materiaal (films bijv. of juist games) en daar tenslotte de juiste instellingen bij te zoeken.
Na ongeveer een jaar gesleuteld te hebben aan mijn instellingen en deze met verschillende andere gedeeld te hebben... met tevreden gebruikers als gevolg...
's Avonds:
Contrast: 76
Brightness: 51
Colour: 52
Sharpness: 1/0 (SD / HD)
Noise Reduction: Min
Tint: Custom
Custom Tint: R/G/B = 127/105/93 (this can be slightly different for every tv)
Perfect Natural Motion: Med/Min/Off (24p-Movies / TV Movies, Documentaries / Cartoons, Sport, News, Gaming, etc.)
200/400 Hz Clear LCD: On
Super Resolution: On
Perfect Contrast: Off
Dynamic Backlight: Standard
MPEG Artefact Reduction: Min (Off in case you're experiencing Colour Banding)
Colour Enhancement: Off
Gamma: 1
PC Mode: Off
Light Sensor: Off
Picture Format: Auto-Zoom
Screen Edges: 7/0 (TV / Blu-ray)
Overdag idem behalve:
Contrast: 68
Brightness: 50
Colour: 53
Perfect Contrast: Min
Dynamic Backlight: Off
Gamma: 0
Voor Gaming kan het tenslotte, afhankelijk van de instellingen van de console zelf, nodig zijn om één instelling te veranderen, namelijk:
Brightness: 39/38 (i.c.m. de instellingen voor 's avonds / overdag)
Veel plezier ermee!
Dank je wel, Freddy. Kun je me misschien vertellen onder welke smart instelling je deze hebt opgeslagen? Het scheelt nl. ook of je dit onder bijv. cinema of natuurlijk opslaat. 'Onder water' is elke instelling verschillend. Er staan zeg maar dingen 'onder de motorkap' aan per instelling.Freddy2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:01:
[...]
En dat is nou precies waar het bij veel "calibraties" misgaat. Natuurlijk kun je de tv het makkelijkste calibreren door alle dynamische functies uit te zetten. Je krijgt dan wel een plaatje dat "klopt", maar wat totaal geen rekening houdt met de sterke en vooral ook zwakke punten (zwart waardes bijvoorbeeld) van de bewuste tv.
Het is daarom veel beter, maar ook veel meer werk, om eerst uit te vinden welke beeldverbeteraars onder welke omstandigheden wel of geen nut hebben, deze vervolgens optimaal te zetten voor het te gebruiken materiaal (films bijv. of juist games) en daar tenslotte de juiste instellingen bij te zoeken.
Na ongeveer een jaar gesleuteld te hebben aan mijn instellingen en deze met verschillende andere gedeeld te hebben... met tevreden gebruikers als gevolg...zijn dit mijn resultaten voor een zo natuurlijk mogelijk beeld:
's Avonds:
Contrast: 76
Brightness: 51
Colour: 52
Sharpness: 1/0 (SD / HD)
Noise Reduction: Min
Tint: Custom
Custom Tint: R/G/B = 127/105/93 (this can be slightly different for every tv)
Perfect Natural Motion: Med/Min/Off (24p-Movies / TV Movies / Cartoons, Sport, Gaming, etc.)
200/400 Hz Clear LCD: On
Super Resolution: On
Perfect Contrast: Off
Dynamic Backlight: Standard
MPEG Artefact Reduction: Min (Off in case you're experiencing Colour Banding)
Colour Enhancement: Off
Gamma: 1
PC Mode: Off
Light Sensor: Off
Picture Format: Auto-Zoom
Screen Edges: 7/0 (TV / Blu-ray)
Overdag verschillen t.o.v. 's avonds:
Contrast: 68
Brightness: 50
Colour: 53
Dynamic Backlight: Off
Gamma: 0
Voor Gaming kan het tenslotte, afhankelijk van de instellingen van de console zelf, nodig zijn om één instelling te veranderen, namelijk:
Veel plezier ermee!
Graag gedaan!
Dit is maar gedeeltelijk waar. Standaard zijn de Smart-instellingen inderdaad erg verschillend. En sommige instellingen willen wel eens terug springen nadat je ze verzet hebt: probeer bij het kijken naar een Blu-ray met de Cinema-instelling maar eens PNM aan te zetten en je zult zien dat die de volgende keer toch weer uit staat.Kun je me misschien vertellen onder welke smart instelling je deze hebt opgeslagen? Het scheelt nl. ook of je dit onder bijv. cinema of natuurlijk opslaat. 'Onder water' is elke instelling verschillend. Er staan zeg maar dingen 'onder de motorkap' aan per instelling.
Verander je de Smart-instellingen echter terwijl je gewoon naar de interne tv-tuner kijkt, dan blijven ze wel allemaal bewaard. Zou je op die manier alles hetzelfde afstellen, dan zijn ze daarna ook daadwerkelijk precies hetzelfde en maakt het dus niets meer uit welke je waarvoor gebruikt. Je kunt dan dus gewoon diegene kiezen die voor het bewuste doel (film / gaming) de meest logische naam heeft (Cinema / Spel).
Dan ga ik hier vanavond mee aan de slag. Er is me nu veel meer duidelijk.Freddy2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Graag gedaan!
[...]
Dit is maar gedeeltelijk waar. Standaard zijn de Smart-instellingen inderdaad erg verschillend. En sommige instellingen willen wel eens terug springen nadat je ze verzet hebt: probeer bij het kijken naar een Blu-ray met de Cinema-instelling maar eens PNM aan te zetten en je zult zien dat die de volgende keer toch weer uit staat.
Verander je de Smart-instellingen echter terwijl je gewoon naar de interne tv-tuner kijkt, dan blijven ze wel allemaal bewaard. Zou je op die manier alles hetzelfde afstellen, dan zijn ze daarna ook daadwerkelijk precies hetzelfde en maakt het dus niets meer uit welke je waarvoor gebruikt. Je kunt dan dus gewoon diegene kiezen die voor het bewuste doel (film / gaming) de meest logische naam heeft (Cinema / Spel).
Contrast: 75
Helderheid: 50
Kleur: 55
Scherpte: 4
Tint: Normaal
Perfect Pixel HD Engine:
400Hz Clear LCD: Aan
Superresolutie: Aan
Dyn.Acht.Gr.Verl: Optimaal beeld
Kleurverbetering: Min
Gamma: 2
PC modus: Uit
Beeld Formaat: Breedbeeld
Inmiddels wel de r/gb waardes van Freddy overgenomen, lijkt toch net iets beter beeld te geven
[ Voor 7% gewijzigd door Nol_NL op 12-03-2012 23:17 ]
Hmmm, dat is dan misschien voor de PS3 of de Wii het geval. Op de Xbox360 is de brightness die je voor de TV/BlueRay gebruikt prima. Mijn Xbox 360 heb ik nu trouwens op RGB normal (16-235) i.p.v. RGB expanded (0-255) staan. De instellingen die je opgaf voor TV komen dan ook goed uit op de Xbox.Voor Gaming kan het tenslotte, afhankelijk van de instellingen van de console zelf, nodig zijn om één instelling te veranderen, namelijk:
Veel plezier ermee!
Als je de Xbox op RGB expanded (0-255) instelt, dan zou je verwachten dat op de 46pfl9705 PC modus 'aan' zou moeten staan. Maar als ik dat doe, dan heb ik eigenlijk alleen maar last van 'black crush'. Zelf niet gezien, maar 'white crush' zou dan ook voorkomen. Het jammere is, dat het beeld in eerste instantie beter lijkt, totdat je in donkere ruimtes komt in een spel. Dan is alles zwart. Ik dacht dat de 46pfl9705 full/extended RGB (0-255) aan zou moeten kunnen. Maar met de Xbox 360 wordt je beeld er dan niet beter op.
Bedankt allemaal in ieder geval. En als iemand nog andere instellingen zou willen delen, dat is altijd welkom.
Software Upgrade
Nieuwste versie: 000.140.047.000, 2012-03-14
Alleen jammer dat het zip bestand wat ik download versie 46 als inhoud heeft..Bartje_K schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:24:
Er is gisteren een nieuwe firmware voor de 46pfl9705 uitgekomen, te vinden op de support pagina van Philips. Ik ben benieuwd, in de release notes staat alleen nog maar info van de vorige firmware (0.46). Vanavond maar eens installeren, gewon omdat het kan.![]()
Software Upgrade
Nieuwste versie: 000.140.047.000, 2012-03-14
Anoniem: 394486
Wat ik wel zag als in 123654 indrukt dat instaldatum 1-1-1996 was.(foutje philips)
Is dat bij jullie ook
Ik heb net even een medewerker van Philips gesproken en die bevestigd dat het om versie 47 gaat. De tenaamstelling is verkeerd en wordt spoedig aangepast. Changelog idem dito, die komt ook zo spoedig mogelijk. Maar het is wel de nieuwste firmware in ieder geval.Mavvie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:59:
[...]
Alleen jammer dat het zip bestand wat ik download versie 46 als inhoud heeft..
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..Bartje_K schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Ik net even een medewerker van Philips gesproken en die bevestigd dat het om versie 47 gaat. De tenaamstelling is verkeerd en wordt spoedig aangepast. Changelog idem dito, die komt ook zo spoedig mogelijk. Maar het is wel de nieuwste firmware in ieder geval.
Klopt, gewoon even de site van philips in de gaten houden. Ik heb ook nog de nodige scepsis en ben heel benieuwd naar de changelog.Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:12:
[...]
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..
Edit: Oke, toch nog maar even contact opgenomen met Philips n.a.v. van de datum van de zip file. Een andere medewerker kon me vertellen dat het inderdaad nog de oude firmware (.046) is. Hij gaat de website beheerders informeren over dit feit en dan zou er zeer snel alsnog de nieuwe versie (.047) op komen te staan, inclusief changelog. Komt goed.
[ Voor 33% gewijzigd door Bartje_K op 16-03-2012 13:10 ]
Probeer eens een andere taal-versie te downloaden. Deze zijn intern allemaal hetzelfde, maar sommige talen (Duits bijv.) worden vaak eerder bijgewerkt dan andere. En ja, de datum van de bestanden moet inderdaad van begin maart 2012 zijn.Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:12:
Toch betwijfel ik het omdat de datum van de file in het zipbestand op 11-12-2011 staat..
https://www.p4c.philips.c...6BF5C25E01219.app120-drp2
en deze heeft het versienummer 47 en is van 6 maart 2012.
Have Fun Funske
Dank je wel. Dat is de juiste versie. Hieronder de changelog van die versie. Niet zo heel spannend zo te zien.funske schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:54:
Ik heb die van mij hier gedownload:
https://www.p4c.philips.c...6BF5C25E01219.app120-drp2
en deze heeft het versienummer 47 en is van 6 maart 2012.
Q55xx_0.140.47.0(Publication date: 2012-03-14)
· Long movies will not play until the end. (not a download issue)
· Loss of services from channel grid in DVB-S when using ECO-Multiswitch.
Anoniem: 252363
Ofwel gaat het de gehele avond goed (dit gebeurt het meeste) ofwel gaat dan de gehele avond fout (dat het geluid dus af en toe wegvalt).
Is denk ik een opstart of memory probleem, want als ik merk dat het voorkomt, klik ik de TV even uit, wacht een paar seconden en zet hem dan weer aan. Probleem is dan weg.
Het probleem gaat, als het voorkomt, die avond dus niet vanzelf weg totdat ik de TV herstart.
Daar maak ik momenteel geen gebruik van. In het verleden wel, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad.Mavvie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:28:
Is het haperen van de digitale audio uitgang een bekend probleem bij de 9705?
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Anoniem: 322002
In het kort. NETTV werkte niet meer goed. Advies om downgrade naar 034 te doen. Daarna versie 046 (de toen nog laatste actieve update) erop te zetten. Versie 047 had Philips verzonden op stick. Deze kon ik echter niet installeren. Validatie bleef hangen. Technorep gekomen en heeft update van 046 naar 047 gedaan echter NETTV werkte nog steeds niet goed. Toen heeft men weer de downgrade naar 034 gedaan om vervolgens 047 er succesvol op te zetten. Nu werkt alles weer. Probleem is bekend bij Technorep.
Dus bij problemen, stabiele versie 034 erop zetten en dan upgraden naar laatste versie, nu 047.
ps, ik heb dat venster weg kunnen klikken. Maar dan moet je heel snel, zodra het opkomt op de toetsen reageren. Mij is het gelukt. Uiteindelijk heeft Philips toch Technorep moeten inschaklen. Viel nog binnen de garantie.
Downloads eerdere versies: http://philips.samipupu.com/9xx5.html
Ik heb dit ook al vaker gehad. De enige oplossing die ik "ken" is een aantal keren het scherm te voorschijn halen, totdat je een echt goed scherm hebt waarin je wel gewoon mbv pijltjes-toetsen kunt werken.Drees73 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:46:
Nooit problemen gehad en vanmorgen moest ik me plotseling opnieuw aanmelden. Procedure doorlopen en nou zit ik ook met zo'n zwevend venster in beeld waar je de knoppen niet van kunt bedienen, erg irritant. Iemand een idee?
Have Fun Funske
Alleen die homecomputer komt uit de USA en is NTSC.
Nu lees ik in de specs van mn TV dat hij NTSC video weergave heeft, maar voor de zekerheid, kan ik zo'n homecomputer met NTSC weergave zonder problemen op mn computer gebruiken?
Iemand een idee?
Ik heb mijn HTPC aangesloten (en met de laatse firmware EINDELIJK geen audio drops meer) op m'n TV en draai regelmatig NTSC materiaal af. Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik heb wel een 9705, maar dat zou niet zoveel moeten uitmaken.deBennie schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:58:
Ik heb een Philips PFL9604 tv en ben van plan een oude homecomputer te kopen.
Alleen die homecomputer komt uit de USA en is NTSC.
Nu lees ik in de specs van mn TV dat hij NTSC video weergave heeft, maar voor de zekerheid, kan ik zo'n homecomputer met NTSC weergave zonder problemen op mn computer gebruiken?
Iemand een idee?
[ Voor 255% gewijzigd door pielle007 op 15-06-2012 10:26 ]
"not possible to access NetTV due to country Selection. (Ukraine)"
Sinds versie .046 werkt bij mij alles perfect, dus ik laat het hierbij.
[ Voor 22% gewijzigd door Borry op 15-06-2012 14:59 ]
[LTS][MTS][HTS]
Even voor alle duidelijkheid, ook voor anderen hier:Emiel1984 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:18:
Ik wilde met de philips app verbinding maken met een 32PFL9604H/12 TV op een ipad3. Dus zoals de app vraagt, de laatste software via internet geïnstalleerd op de tv. Echter nu wil ik jointspace activeren, ik krijg echter niet de vermelding na het intoetsen van de code dat het is ingeschakeld. De app ziet de tv ook niet. Iemand een idee?
- welke Firmware versie heb je dus nu;
- welke code toets je in;
- en waar/hoe doe je dat precies?
- welke Firmware versie heb je dus nu;Freddy2 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:26:
[...]
Even voor alle duidelijkheid, ook voor anderen hier:
Versie: 26.078
- welke code toets je in;
code: 5646877223
- en waar/hoe doe je dat precies?
TV aanzetten -> home knop indrukken-> kies voor 'TV Kijken' -> druk bovenstaande code in.
Vandaag ga ik de update nog is proberen uit te voeren met het bestand dat ik via de philips website vond.
http://www.p4c.philips.co...604H/12&hlt=Link_Overview
Vond via google iemand die dezelfde tv had, het zou wel moeten werken...
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=29720
[ Voor 36% gewijzigd door Emiel1984 op 17-06-2012 12:47 ]
[LTS][MTS][HTS]
Wat werk wel op een Android telefoon met de philips app;
- TV bedienen via het Control venster.
- Diashow weergeven op de tv via het control venster.
Wat werkt op de Ipad3 met de philips app;
- TV bedienen via het 'Control venster'.
Wat werkt op de Ipad3 met de philips app niet:
- Diashow is niet beschikbaar in het 'Control venster', afbeeldingen weergeven gaat dus niet.
Wat werkt er op beide niet:
- Via SimpleShare afbeeldingen weergeven op de tv.
Opmerkingen:
- Simpleshare werkt wel naar andere apparaten;
Via de Ipad3 op de Android telefoon afbeeldingen weergeven. Als op de android telefoon de app BubbleUPnP actief is word deze beschikbaar als afspeelapparaat op de Ipad3.
[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 18-06-2012 22:27 ]
[LTS][MTS][HTS]
Dag Richard,TheTerp schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:43:
Bartje_K,
Perfect Pixel HD Engine
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet, Richard
Ik ben benieuwd of dit nog steeds jouw instellingen zijn. Heb je nog getest met "400Hz Clear LCD"? Of heb je nog een andere beeldverbeteraar getest? Ik vraag het me af omdat mijn vrouw last heeft van migraine, dus ietwat donkere afstelling van de TV is gewenst en ik neig er naar jouw instellingen over te nemen. Maar ik vroeg me af of je het nog verder hebt geperfectioneerd. Graag hoor ik nog van je.
Mvg Bart
Normaal kijk ik altijd via een HUMAX 5050 decoder/recorder maar kortgeleden heb ik een CI+ kaart van Quantis aangeschaft.
Beiden werken perfect en ik kijk meestal via de HUMAX omdat ik dan ook timeshift kan gebruiken.
De CI+ kaart heb ik puur voor het moment dat ik twee programma’s wil opnemen en naar een derde wil kijken.
Nu komt het vreemde, als ik via de HUMAX kijk en ik zet de TV op stand-by dan start hij de volgende dag normaal op met de Philips logo’s in beeld. Dat duurt ongeveer 20 sec.
Maar als ik met de CI+ heb gekeken en ik doe de TV de volgende dag weer aan heb ik binnen één seconde weer beeld en geluid net alsof de TV nooit uit is geweest maar het rode stand-by lampje brandde wel. Als ik de TV met de hoofdschakelaar uit doe start hij wel normaal op.
Zijn er mensen met een CI+ kaart die dit ook hebben ervaren of kunnen zeggen waarom dit zo is?
Hallo Bartje,Bartje_K schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:41:
[...]
Ik vraag het me af omdat mijn vrouw last heeft van migraine, dus ietwat donkere afstelling van de TV is gewenst
in dat geval hoef je eigenlijk niet eens zo heel veel te veranderen.
Als basis kun je, als je wilt tenminste...
Zet gewoon een helder beeld op met veel wit, een helder blauwe lucht met witte wolken bijvoorbeeld, en draai het Contrast stukje voor stukje, net zo lang naar beneden totdat je vrouw het aangenaam vindt. Doe dit zowel 's avonds als overdag (indien gewenst), want dat kan nog een behoorlijk verschil maken.
Afhankelijk van hoe ver je het Contrast hebt moeten terugdraaien, kun je ervoor kiezen om Gamma met 1 te verlagen. Verder zal waarschijnlijk niet nodig zijn, evenmin als andere veranderingen.
Veel succes en laat maar horen hoe het gaat!
Freddy
Dank je wel voor het meedenken. Ik kom toch weer op jouw instellingen uit inderdaad. Ik moet er nl. ook naar kijken
Mvg Bart
Bartje_K schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:25:
Hey Freddy,
Dank je wel voor het meedenken. Ik kom toch weer op jouw instellingen uit inderdaad. Ik moet er nl. ook naar kijken.
In principe kun je dat wel proberen, maar:Vraagje: is het misschien voldoende om de lichtsensor aan te zetten? Dat maakt het beeld ook iets donkerder, maar ik weet niet of het verder nog negatieve gevolgen kan hebben voor de beeldkwaliteit.
- dan wordt alleen het Contrast aangepast en niet, indien toch gewenst, de Gamma-waarde;
- en overdag kan het zelfs het omgekeerde effect hebben, dus juist een (veel) hoger Contrast, en dat wil je natuurlijk al helemaal niet.
De migraine van mijn vrouw komt en gaat, dus ik hou sowieso nog 1 instelling op jouw (toch wel redelijk perfecte) instelling.
Dank voor je hulp in ieder geval. Ben zeker dik tevreden over mijn 46PFL9705.
Dag Freddy,Freddy2 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:44:
[...]
[...]
In principe kun je dat wel proberen, maar:
- dan wordt alleen het Contrast aangepast en niet, indien toch gewenst, de Gamma-waarde;
- en overdag kan het zelfs het omgekeerde effect hebben, dus juist een (veel) hoger Contrast, en dat wil je natuurlijk al helemaal niet.
Ik heb nog wel vragen. Op andere sites kom ik instellingen van jou tegen waarbij de schermranden op 8 staan, de gamma op 2 en de kleur op 50. En de dynamische achtergrond staat dan weer op 'optimaal beeld' voor blueray, waarbij je dan het contrast op 75 zet. Die instellingen zijn niet meer oke door voortschrijdend inzicht? Of in sommige situaties weer wel?
Verder vraag ik me af welke firmware jij zelf gebruikt. De laatste (.48) of een (stabielere) eerdere firmware?
Mvg Bart
Hoi Bart,Bartje_K schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:32:
[...]
Op andere sites kom ik instellingen van jou tegen waarbij de schermranden op 8 staan, de gamma op 2 en de kleur op 50. En de dynamische achtergrond staat dan weer op 'optimaal beeld' voor blueray, waarbij je dan het contrast op 75 zet. Die instellingen zijn niet meer oke door voortschrijdend inzicht? Of in sommige situaties weer wel?
Verder vraag ik me af welke firmware jij zelf gebruikt. De laatste (.48) of een (stabielere) eerdere firmware?
Mvg Bart
sorry voor het late antwoord, maar ik was er even niet.
De instellingen die hier op de vorige pagina staan zijn inderdaad de meest recente. Vorig jaar heb ik nog een paar kleine wijzigingen aangebracht om uiteindelijk hier op uit te komen (Gamma en Kleur). De "Dynamic Backlight"-instelling "Optimal Picture", die ik eerst voor Blu-ray gebruikte, bleek te veel dim-problemen te veroorzaken, vandaar dat ik ook daar voor "Standard" gekozen heb. De Contrast-verandering was daaraan gekoppeld.
De schermranden tenslotte hebben vooral te maken met de gebruikte bron en kunnen daarom dus verschillen. 7 is over het algemeen prima voor digitale tv-uitzendingen. Oudere bronnen (analoog/VCR) hebben waarschijnlijk nog wat meer nodig, terwijl moderne apparaten (DVD/Blu-ray/PC) juist op 0 gezet moeten worden.
En wat betreft de firmware: ik gebruik inderdaad een oudere versie (140.25), die voor mij redelijk probleemloos werkt. Die paar problemen die ik nog heb, zijn ook in latere versies niet opgelost, dus voor mij was er geen reden meer om op te waarderen. Maar dat geldt eigenlijk altijd: als je geen (grote) problemen hebt en nieuwe versies lossen toch niks op waar je wat aan zou hebben, dan kun je beter genieten van je tv i.p.v. een nieuw experiment aan te gaan...
Waarom vraag je dat? Heb jij nog wel problemen en welke firmware gebruik je nu?...
Dank je wel voor je reactie. Mijn firmware was de laatste, 140.048, en daar zat hem het probleem ook denk ik. Jouw instellingen kwamen soms wat flets (bij gebrek aan een betere omschrijving) over op mij. Toen ik geen reactie van jou zag, heb ik de TV gereset en heb ik een week naar de standaard instellingen van de TV gekeken. Dat is gewoon geen optie, kan ik je vertellen. Hahaha. Maar goed, gisteren heb ik de TV gedowngrade naar de 140.011 en daarna geupgrade naar de 140.025 (die kun je vinden op http://philips.samipupu.com/, maar dat wist je waarschijnlijk al). Toen een fabrieksreset gedaan en jouw instellingen weer toegepast. Wat een ontzettend mooi plaatje levert dat op. Het viel mijn vrouw meteen op in ieder geval, en dat wil wat zeggen (even los van haar migraine zag ze niet altijd verschil in de diverse afstellingen, ook niet de standaard instellingen).
Ik ben eruit: niet meer updaten die firmware en jouw laatste instellingen overnemen. Ik zit goed tot mijn volgende Philips TV.
Nogmaals dank voor je hulp en als je ooit nog tips hebt, dan hoor ik ze graag.
Mvg
edit: Toch nog een vraagje, als je het niet erg vind. Hoe heb jij je ambilight settings eigenlijk staan? Ik krijg de kleuren niet helemaal gelijk aan het beeld met dynamic. Ik heb nu helderheid op 7 en dynamic op 6, en de kleurscheiding op minimaal. Misschien gebruik je het hele ambilight niet, maar juist de ambilight was voor mij een van de redenen om deze tv aan te schaffen. Ik kom namelijk 'terug' van een beamer en de ambilight maakt het kleinere 46" iets groter.
[ Voor 17% gewijzigd door Bartje_K op 17-08-2012 20:37 ]
Hey Bart,Bartje_K schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:58:
Hey Freddy,
Leuk om te horen! En interessant dat kennelijk dus ook de instellingen per firmware versie kunnen verschillen. Dat zou toch eigenlijk niet zo moeten zijn, maar ja... dat geldt wel voor meer, hè!?...Dank je wel voor je reactie. Mijn firmware was de laatste, 140.048, en daar zat hem het probleem ook denk ik. Jouw instellingen kwamen soms wat flets (bij gebrek aan een betere omschrijving) over op mij. [...] gisteren heb ik de TV gedowngrade naar de 140.011 en daarna geupgrade naar de 140.025 [...] Toen een fabrieksreset gedaan en jouw instellingen weer toegepast. Wat een ontzettend mooi plaatje levert dat op.
Trouwens, je had je kennelijk goed ingelezen om een betrouwbare downgrade te kunnen doen. Geen problemen tegengekomen?...
Weet je misschien ook nog welke versie er op je tv stond toen je hem kocht?... Dat vraag ik, omdat het sommige niet meer lukt om van 140.4x terug naar 140.25 te gaan.
edit: Toch nog een vraagje, als je het niet erg vind.
Ik gebruik Ambilight inderdaad niet zo vaak, eigenlijk alleen met sport, precies om de reden die jij noemt: een groter beeld, een beetje meer het gevoel dat je in het stadion zit, als je begrijpt wat ik bedoel...Hoe heb jij je ambilight settings eigenlijk staan? Ik krijg de kleuren niet helemaal gelijk aan het beeld met dynamic. Ik heb nu helderheid op 7 en dynamic op 6, en de kleurscheiding op minimaal. Misschien gebruik je het hele ambilight niet, maar juist de ambilight was voor mij een van de redenen om deze tv aan te schaffen. Ik kom namelijk 'terug' van een beamer en de ambilight maakt het kleinere 46" iets groter.
Wat betreft de Ambilight-instellingen:
- Helderheid is natuurlijk erg afhankelijk van de opstelling bij je thuis, maar het maakt eigenlijk geen verschil voor wat betreft kleur. Staat hij in een donker hoekje, dicht tegen de muur aan, dan is 0 misschien al voldoende. Bij invallend daglicht, of wanneer hij wat verder van de muur staat, kun je hoger gaan. Zet een gemiddeld egaal beeld op (een voetbalveld bijvoorbeeld) en regel de Helderheid zodat het Ambilight ongeveer even fel is als het beeld zelf, maar zeker niet feller.
- Dynamisch: 7
- Scheiding: Maximaal; dit is belangrijk voor een goede kleurovereenkomst, omdat bij Minimaal de kleuren van het beeld meer gemengd worden, om een rustiger effect te creëren. Maar dat kan natuurlijk juist gewenst zijn, dus...
- Muurkleur, tenslotte, is ook een erg belangrijke om de kleuren goed te laten kloppen. Probeer zo dicht mogelijk de kleur van je muur te benaderen in het lijstje met... al die meest uiteenlopende muurkleuren; van sommige kleuren denk ik, zijn er echt mensen met zo'n muur!?...

Succes maar weer!
Weet niet precies met welke firmware mijn TV geleverd werd, maar volgens mij hoger dan 140.025.
Trouwens, ik heb nu de 140.039 firmware geinstalleerd (met dezelfde beeldkwaliteit godzijdank). Ik gebruik de B&W zeppelin nl. voor het geluid en die kan de audio niet vertragen. Dat is zeker wenselijk als je een paar beeldverbeteraars aan hebt staan, waaronder voornamelijk de natural motion. Dus wil ik het in de tv regelen, maar die vertraging voor de audio (coax) is pas gefixt in de 140.039 versie. Wel een gedoe allemaal, maar het is het waard. Als de lip sync niet oke is kijkt het niet leuk naar een tv, hoe mooi het beeld dan ook mag zijn.
De muurkleur had ik al een keer aangepast (lichtblauw) en dat scheelt een hoop. Heb nu de ambilight op dynamisch 7 staan, helderheid op 3 en de scheiding maximaal. Ziet er weer erg strak uit allemaal.
Ik heb trouwens nog nooit een tv gehad waaraan ik zoveel heb moeten 'sleutelen' om het optimale eruit te halen. Maar goed, je krijgt wel eer voor je werk. En ik vind het super dat er mensen zoals jij zijn om mensen zoals mij uit de brand te helpen.
Mvg Bart
edit: helderheid van de ambilight toch maar op 0(!) gezet. Vind ik toch mooier dan 3. Verder ongewijzigd.
[ Voor 3% gewijzigd door Bartje_K op 20-08-2012 10:18 ]
Het volgende, een maat van me heeft de 37pfl9606h/12 TV aangeschaft en nu probeerde we film materiaal via usb direct aangesloten op de TV af te spelen. Dit ging voor kleine bestanden goed (lees 50 ~ 400 MB) echter bij grote bestanden 4GB+ krijgen we de melding kan bestand niet lezen / vinden. Formaat van de bstanden zijn exact zoals de kleinere. Zit er een limiet aan bestands grote wat een Philips 9xxx serie kan lezen / afspelen ?
Ja, er zit een limiet aan wat de TV's kunnen lezen en die zit inderdaad bij de magische grens van 4GB. Dat komt omdat de TV's alleen maar externe schijven/usb sticks met de bestandsindeling FAT32 herkennen. De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.schumi2004 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:39:
Heb een poging gedaan mijn antwoord in dit topic terug te vinden maar helaas niks er over gevonden.
Het volgende, een maat van me heeft de 37pfl9606h/12 TV aangeschaft en nu probeerde we film materiaal via usb direct aangesloten op de TV af te spelen. Dit ging voor kleine bestanden goed (lees 50 ~ 400 MB) echter bij grote bestanden 4GB+ krijgen we de melding kan bestand niet lezen / vinden. Formaat van de bstanden zijn exact zoals de kleinere. Zit er een limiet aan bestands grote wat een Philips 9xxx serie kan lezen / afspelen ?
Toch apart aangezien dit type toch ook echt NTFS aan kan (hoofdstuk 7.6) en we dit ook geprobeerd/gebruikt hebben. Naja jammer danBartje_K schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:21:
[...]
Ja, er zit een limiet aan wat de TV's kunnen lezen en die zit inderdaad bij de magische grens van 4GB. Dat komt omdat de TV's alleen maar externe schijven/usb sticks met de bestandsindeling FAT32 herkennen. De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.
Ik weet dat mijn TV zelf een beperkt aantal formaten ondersteunt, waaronder DivX. MKV wordt daarentegen niet ondersteund. Nu begreep ik dat de ZyXEL een ingebouwde mediastreamer had (Twonky) die wel het MKV bestand zou moeten afspelen.
Moet ik mijn NSA310 op een andere manier koppelen aan de TV om het bestand 'via' de mediastreamer te laten lopen, of zou het op de genoemde manier wel moeten werken en is er wat anders aan de hand?
Gerucht van een welingelichte bron : http://58pfl9955.wordpres...rsion-140-50-im-anmarsch/
Vraag, ik heb een 58PFL9955. Voor beeld en geluid gebruik ik de HDMI ingang (het geluid loopt via mijn AV-Receiver). Nu wil ik een draadloze Turtle Beach 5.1 aansluiten voor surround via de koptelefoon.
Kan ik de Coaxiale in/uitgang gebruiken achter op de TV om het basisstation aan te sluiten?
Zodat het geluid via de HDMI(ARC) binnenkomt en dan via de Coaxiale aansluiting naar de Trutle Beach?
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door 62vette op 15-10-2013 13:17 ]
Hij zegt, "Philips server niet gevonden".
Ik heb de laatste software geladen , .048, en het NETTV geheugen gewist maar niets helpt.
Ook op mijn Blueray speler, waar ook NETTV op zit doet het zelfde.
En de internet verbinding is wel aanwezig.
Wie weet raad?
Ik ben via jou link op de Philips support site terechtgekomen en die adviseerde om te downgraden naar .043 en daarna terug naar .048.
Ik heb het nog niet geprobeerd, dat doe ik na de feestdagen.
Maar....bedankt voor jou reactie.
Helaas is het setje na 3 jaar al nergens meer te koop in nieuwstaat en 2e hands wordt hij vermoedelijk alleen maar voor de nieuwwaarde aangeboden.
(zoekpogingen:)
Ik heb de TV afdeling van Philips en Myshop gebeld, maar daarbij gaven ze aan dat het product eigenlijk al binnen 3 jaar niet meer verkocht wordt door hen (dit geldt voor zowel nieuw als een gerefurbished model).
Via de site worldofparts kan ik de onderdelen voor de ontvanger los kopen en zelf in elkaar zetten voor een prijs van zo'n 100 euro.
In dit topic zag ik dat Pielle007 het setje van Xpand gekocht, maar mijn vraag is dan eigenlijk hebben meerdere mensen een volledige upgrade set van een ander merk kunnen kopen of heb je de ontvanger van Philips (PTA215) altijd nodig voordat je de brillen van een ander merk kunt gebruiken?
Op de website van Xpand kan ik er tot op heden niet achter komen of je genoeg hebt aan de RF ontvanger incl. de brillen.
1. Is er iemand die kan aangeven of je momenteel nog een 3d upgrade set van de 40PFL9705 kunt aanschaffen?
2. Zo ja, wat zijn dan de totaalkosten?
3. Heb je hem eventueel 2e hands te koop, laat het ook even weten en wie weet kunnen we er samen wel uitkomen qua prijs.
Momenteel heb ik ook een passieve 3D van 32", waardoor ik in ieder geval 3D content gelukkig vanuit bed kan bekijken, maar het zou mooi zijn als ik dit ook heerlijk vanaf de bank kan doen
Edit:
Ik ben inmiddels voorzien van een kekke 3d setje dankzij Borry van dit forum
[ Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 17-01-2014 15:50 . Reden: 3d set aangeschaft ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Vandaag mijn TV gedowngrated naar .034, de TV uitgezet en daarna weer geupgrated naar .048.
En mijn NetTV werkt weer.

Dit is wat ik zo snel even kon vinden, misschien heb je hier wat aan.
Operation Hours. Displays the accumulated total of
operation hours (not the stand-by hours). Every time the
TV is switched “on/off”, 0.5 hours is added to this number
Operation hours display. Displays the accumulated total
of operation hours of the screen itself. In case of a display
replacement, reset to “0” or to the consumed operation
hours of the spare display.
Verder is 9604H minder warm dan de 7404H
Wat ik niet snap. Waarom staat er een hoger gemiddelde wattage (7404H) 88W tegen (9604H) 92W op de site van Philips?
Op de stickers van de tv staan: 7404H (155W) en 9604H (146W)
[ Voor 24% gewijzigd door MedionAkoya op 24-01-2014 19:13 ]
Trein?
Anoniem: 576372
Ik weet niet of je de klacht al op gelost hebt?
Maar onder de tv zit een wit stickertje met in een klein rechthoekje een nummer,
dat is het nummer dat in de SAM gebruikt kan worden het is een 3 cijferig nummer.
in SAM met de A.B. met de cijfertoetsen de code intoetsen begin met 0 en bevestig met OK
daarna in SAM menu op store klikken.
TV met schakelaar uitzetten en opstarten.
Als het goed is nu de NVM hergeprogrameerd en werkt de tv als vanouds.
succes.
Top geregeld alsnogKiswum schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:08:
Doordat ik de aanschafprijs van de 3d upgrade set in 2011 nog te hoog vond (250 euro), probeerde ik er sinds een week weer actief naar te zoeken.
Helaas is het setje na 3 jaar al nergens meer te koop in nieuwstaat en 2e hands wordt hij vermoedelijk alleen maar voor de nieuwwaarde aangeboden.
(zoekpogingen:)
Ik heb de TV afdeling van Philips en Myshop gebeld, maar daarbij gaven ze aan dat het product eigenlijk al binnen 3 jaar niet meer verkocht wordt door hen (dit geldt voor zowel nieuw als een gerefurbished model).
Via de site worldofparts kan ik de onderdelen voor de ontvanger los kopen en zelf in elkaar zetten voor een prijs van zo'n 100 euro.
In dit topic zag ik dat Pielle007 het setje van Xpand gekocht, maar mijn vraag is dan eigenlijk hebben meerdere mensen een volledige upgrade set van een ander merk kunnen kopen of heb je de ontvanger van Philips (PTA215) altijd nodig voordat je de brillen van een ander merk kunt gebruiken?
Op de website van Xpand kan ik er tot op heden niet achter komen of je genoeg hebt aan de RF ontvanger incl. de brillen.
1. Is er iemand die kan aangeven of je momenteel nog een 3d upgrade set van de 40PFL9705 kunt aanschaffen?
2. Zo ja, wat zijn dan de totaalkosten?
3. Heb je hem eventueel 2e hands te koop, laat het ook even weten en wie weet kunnen we er samen wel uitkomen qua prijs.
Momenteel heb ik ook een passieve 3D van 32", waardoor ik in ieder geval 3D content gelukkig vanuit bed kan bekijken, maar het zou mooi zijn als ik dit ook heerlijk vanaf de bank kan doen
Edit:
Ik ben inmiddels voorzien van een kekke 3d setje dankzij Borry van dit forum
Wanneer ik overigens de nieuwere Philips tv's zie (2013) met hun passieve 3D, valt dit toch echt in het niet vergelijken met onze actieve 3D specs.
Persoonlijk ben ik er tevreden mee, maar echt heel vaak 3D kijk ik niet meer, mss 1x per maand hooguit.
TV bevalt verder nog steeds prima, hij heeft geen kuren meer, terwijl dit in het begin toch echt een ramp was. (meerdere signaal boarden + paneel vervangen, modificatie toepassing en software issue's

Persoonlijk geef ik de voorkeur voor passieve 3D, doordat de brillen niet flikkeren en doordat de brillen zeer betaalbaar en uitwisselbaar zijn. Ik heb er te weinig verstand van om de verschillen echt te kunnen zien
Ik heb overigens de originele PTA02 set overgenomen in nieuwstaat.
http://www.philips.nl/c/t...gradeset-pta02_00/prd/nl/
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik ben benieuwd of er iemand hier is die hetzelfde gehad heeft en hem heeft laten maken via Philips, want heb wel contact opgezocht met Philips om hem te laten maken ondanks dat het een oud ding is ben ik er altijd erg blij mee geweest. Ben benieuwd naar de reparatiekosten... en als ik hem laat repareren dat hij niet weer na verloop van tijd kapot gaat door hetzelfde probleem. Voor zo'n dure tv vind ik dit toch wel minder, heb hier ook nog een andere Philips tv staan die ouder is en die doet het perfect nog.
Voor de liefhebbers van een Aurea, de mijne 42PFL9900D/10 is over te nemen.
Ook mijn 58PFL9955 mag weg. (zie vraag en aanbod rubriek)
[ Voor 9% gewijzigd door dinandus op 30-04-2014 18:46 . Reden: extra toevoeging ]
Gisteren is mijn Aurea opgehaald (door e-care) de kosten voor nieuwe inverters en nog wat spullen is +/- 195 euro. Ik vind het zelf wel de moeite waard.dinandus schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:45:
Voor de storing van de Aurea, van SilverAqua, moet denk ik een nieuwe weerstand in gemonteerd worden, normaliter niet zo`n kostbare ingreep. daar heeft t deze tv wel vaker voor terug geweest voor reparatie.
Voor de liefhebbers van een Aurea, de mijne 42PFL9900D/10 is over te nemen.
Ook mijn 58PFL9955 mag weg. (zie vraag en aanbod rubriek)
Maar het zou ook het scherm kunnen zijn en dan is het over en uit helaas. Ik hoor het over een aantal dagen.