Gisteravond mijn 40PFL9715 binnen gekregen na een hoop gezeur bij Redcoon (donderdagochtend 09.40 besteld en pas dinsdagavond om 21.00 bezorgd krijgen) en vandaag de boel maar eens geinstalleerd.
Ben redelijk tevreden met het beeld. Valt mij alleen op dat mijn Dreambox DM8000 met een DVI naar HDMI niet echt optimaal beeld op de HD kanalen geeft. Iemand anders toevallig dezelfde configuratie? Ik denk eerder dat het aan mijn Dreambox ligt. Heb de instellingen nu staan dat hij 720i moet doorgeven naar de TV. Bij 1080i was het beeld niet echt mooi naar mijn idee.
Helaas nog een oude DVD speler op SCART en daarvan is de doorvoer triest. Volgende upgrade is dus een nieuwe homecinema set met HDMI doorvoer.
De WII heb ik met een WII2HDMI plug aangesloten en met de HDTV 480p is het beeld goed.
De PS3 heb ik met HDMI aangesloten en hier is het beeld perfect van. Ook het afspelen van BlueRay films via de PS3 geeft een perfect beeld.
Daarnaast heb ik nog een Tele2 TV ontvanger (helaas nog het oude type zonder HD ondersteuning). Deze had ik op mijn oude CRT TV voor de 4 voetbal kanalen. Het beeld hiervan is diep triest en ik heb een bericht naar Tele2 gestuurd of ik mijn TV ontvanger kan omruilen voor eentje met HD en HDMI (deze zit met SCART aangesloten).
Mijn huidige TV configuratie:
Smart Beeld : Persoonlijk
Contrast : 70
Helderheid : 50
Kleur: 50
Scherpte: 5
Ruisreductie : uit
Tint: gewenst
Gewenste tint: Rood 127, Groen 115, Blauw 110
Lichtsensor : uit
Beeldformaat : auto-fill
Schermranden : 3
Wat ik wel mis is dat de TV automatisch naar het kanaal schakelt waar het signaal op binnenkrijgt. Ofwel, als ik de TV aanzet en daarna mijn sat-ontvanger, dan verwacht ik dat hij naar HDMI1 zou springen. Is dat ook nog ergens te configureren?
Perfect Pixel HD:
- Perfect Natural Mode : Uit
- 400 Hz Clear LCD : Aan
- Superresolutie : Uit
- Perfect Contrast : Uit
- Dynamische Achtergrond : Optimaal beeld
- MPEG Artefactreductie : Uit
- Kleurverbetering: minimum
- Gamma : 2
De Firmware die standaard geïnstalleerd was is: Q5551-0.9.22.0 van 15-07-2011
Volgens de Philips website is dat ook de laatst beschikbare firmware.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mister.Ed640 op 19-10-2011 15:59
]