Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
D-TECH schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:41:
Omdat dat met scart niet gaat, als je iets aansluit met scart op deze Philips tv, ziet het er niet uit. Je zult toch echt een HD decodertje moeten kopen en die aansluiten met een HDMI kabel wil je goed beeld hebben.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een dvd-recorder die ik met scart heb aangesloten en die geeft een prima beeld. De andere recorder heb ik met HDMI aangesloten en die geeft een ietsjes beter beeld.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Freddy2 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:09:
[...]

Geloof me als ik zeg dat aan deze instellingen nog heel veel te verbeteren valt... :F Maar om te beginnen, en om jouw probleem op te lossen, zet alle mediums op minimum en vooral de scherpte op 1. ;)
Ik ben uiteraard ook weer aan het expirimenteren geweest, de instellingen op Cinema gezet en hier eigenlijk een kopie van getrokken, waarbij het beeld iets feller is. Daarnaast heb ik ook mijn decoder gezet op Pan/Scan, waardoor deze niet beeldvullend is bij SD opnames, gevoel dat het beeld dan toch mooier wordt.. Maar ik ga nog even jou suggesties bekijken :) Thanks :)

[ Voor 9% gewijzigd door CronoS76 op 26-09-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:50:
[...]
Ook via Scart is het beeld prima (niet zo goed als via HDMI, maar toch echt heel goed - heb het zelf ook), en bovengenoemde opties werken wel degelijk.

Waarschijnlijk staat bij jou de PC-modus per ongeluk ingeschakeld; dan werken deze twee functies namelijk niet.
De groene streep komt waarschijnlijk ook doordat in de PC-modus de instelling Schermranden op 0 staat. Met PC-modus uit kun je deze op 6 of nog wat hoger zetten.
Ja dat klopt het is haar scherp beeld(4/5 meter afstand).
Maar er staat ook een stoeltje op 2 meter afstand van de televisie en voor die gene is het beeld wel echt bar slecht.

Bedankt voor de tip ik ga het gelijk zoeken en uitzetten. ;)

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:31
Videopac schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:41:
Leuk hoor die 9706 series. Maar Philips mag dan nog zoveel tests en awards winnen, een nieuwe Philips komt er bij mij niet meer in. Ik heb nog steeds problemen met mijn 37PFL9604. Opstarten duurt eindeloos, daarna kun je vaak nog een tijd niet van kanaal wisselen of het volume wijzigen. Telkens van die meldingen over Zenderlijst bijgewerkt of authentication successfull na een paar minuten, de guide text knippert en is daardoor onleesbaar. Net tv functionaliteit is ook erg traag. En de problemen van deze nog geen 2 jaar oude televisie worden door Philips niet meer opgelost. Beseft dit ook voordat je een nieuwe Philips televisie koopt.
Kan t je nog sterker vertellen hier is sinds zaterdagavond het beeld als of je naar oude negatieven van fotoos (je weet wel die analoge van de vorige eeuw ;) ) zit te kijken. Van alles geprobeerd, maar niks. Philips gebeld, want tv is 2 jaar en net geen 3 maanden oud. Na overleg en toezegging dat het weliswar net buiten garantie is maar dat het wel coulant behandeld zou worden toch reparatie opdracht uitgezet. Belt E-care dat onderdeel niet op voorraad is en bieden thuis ophalen en vervangend toestel aan. Op zich netjes, maar kennelijk kunnen ze op afstand en aan de hand van mijn klachten al zo bepalen wat er loos is. Lijkt verdacht veel op vaker voorkomend probleem dan dus. Belde gister E-care voor ophaalafspraak, krijg ik te horen dat ik in ieder geval de voorrij, onderzoek en handling kosten van 155 euri moet betalen, maar dat ik maximaal 170 euro ga betalen voor de hele reparatie. Ik zeg what about garantie. Neen dit is coulance van Philips. :'(
Vervolgens gevraagd wat er gerepareerd gaat worden dan. Zegt ze het lcd scherm wordt vervangen.
Kennelijk hebben ze gaven die ik niet bezit, dat ze dit allemaal zo op afstand kunnen zien. Maar goed op zich is de service van vervangend toestel netjes, maar ik vind dat nog geen 3 maanden na de garantie gewoon onder garantie moet vallen. Dus we gaan hierover nog wel even bellen met Philips.
Verder deel ik je mening over de klachten in het dagelijks gebruik van de TV en het feit dat hij verkocht is/werd als Ziggo gecertificeerd, maar dat het nooit is waargemaakt en dat de software upgrades erg mager waren en nu verder nihil. Alles bij elkaar een helaas beginners/aanloop toestel kennelijk waarvoor de ondersteuning snel is afgebroken.

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:49
-edit- verplaatst naar 2011 topic

[ Voor 90% gewijzigd door Patrick_ op 28-09-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het slechte beeld met de scard aansluiting besloten om een hd recorder te kopen en aan te sluiten met hdmi.
Maar het beeld is nog steeds niet top.
Bij de meeste zenders zijn er ook nog eens niet normaal grote zwarte balken.
Ik heb al eens naar instellingen gekeken of ik het beeld kon verbeteren, maar helaas.
Phillips 46PFL970H ,, Humax iHDR 5200 c iemand ervaring met die combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

Freddy2 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:45:
De nieuwe SmartTV interface komt inderdaad ook beschikbaar voor oudere toestellen: alle tv's en BluRay-spelers met NetTV krijgen deze nieuwe interface.
Heb dit filmpje gevonden:
YouTube: Philips Smart TV - Philips Consumer Lifestyle - ondertitelde versie

SmartTV op een 46PFL9705, wil dat zeggen dat ook de record-funktie straks ook beschikbaar is voor de 2010 modellen?
Naar mijn mening zou best eens kunnen, of je nou een USB stick alleen leest of op de zelfde stick (of externe HD) een programma opslaat is alleen een kwestie van software, lijkt mij.

Philips zegt dat "SmartTV" binnen enkele maanden beschikbaar komt voor oudere modellen en niet alleen de "NetTV-Portal", dus lijk het me dat ook de meeste andere funkies van SmartTV op mijn 9705 gaan werken.
In Duitsland loopt een discussie dat het alleen werkt op een 9715. Ze noemen het een tussen model.
Maar als je de 9705 en de 9715 naast elkaar vergelijkt zijn er maar twee verschillen.
De AB is anders en de 9715 heeft een ingebouwde satteliet ontvanger. Verder kom ik geen verschillen tegen.

Zijn er mensen die hier iets meer over weten?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Borry schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:09:
Philips zegt dat "SmartTV" binnen enkele maanden beschikbaar komt voor oudere modellen en niet alleen de "NetTV-Portal", dus lijk het me dat ook de meeste andere funkies van SmartTV op mijn 9705 gaan werken.
In Duitsland loopt een discussie dat het alleen werkt op een 9715. Ze noemen het een tussen model.
Maar als je de 9705 en de 9715 naast elkaar vergelijkt zijn er maar twee verschillen.
De AB is anders en de 9715 heeft een ingebouwde satteliet ontvanger. Verder kom ik geen verschillen tegen.
SmartTV is een overkoepelende interface van verschillende functies, die per toestel kunnen verschillen:

- NetTV (online apps: 2009-)
- SimplyShare (play content from DLNA/Wi-Fi connected devices: 2009-)
- Control (use smart phone as remote: 2009-)
- Program (record with program guide: 2011-)

De opname-functie komt dus niet beschikbaar voor 2010 toestellen (xxPFLxxx5), maar de rest wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Freddy2 op 18-10-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Freddy2 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

SmartTV is een overkoepelende interface van verschillende functies, die per toestel kunnen verschillen:

- NetTV (online apps: 2009-)
- SimplyShare (play content from DLNA/Wi-Fi connected devices: 2009-)
- Control (use smart phone as remote: 2009-)
- Program (record with program guide: 2011-)

De opname-functie komt dus niet beschikbaar voor 2010 toestellen (xxPFLxxx5), maar de rest wel.
Hoe kom je aan die gegevens, ik kan het nergens vinden?
Vooral die laatste regel niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Borry op 19-10-2011 09:47 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Borry schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:45:
Hoe kom je aan die gegevens, ik kan het nergens vinden?
Vooral die laatste regel niet.
Het is vooral het combineren van gegevens: SmartTV is een verbeterde interface van al bestaande functies. Als jouw toestel een bepaalde functie al heeft (al dan niet wat verborgen), dan krijgt het die nu in verbeterde vorm. Als een functie echter nog helemaal niet voor jouw toestel beschikbaar was, dan komt die nu ook niet... jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Gisteravond mijn 40PFL9715 binnen gekregen na een hoop gezeur bij Redcoon (donderdagochtend 09.40 besteld en pas dinsdagavond om 21.00 bezorgd krijgen) en vandaag de boel maar eens geinstalleerd.

Ben redelijk tevreden met het beeld. Valt mij alleen op dat mijn Dreambox DM8000 met een DVI naar HDMI niet echt optimaal beeld op de HD kanalen geeft. Iemand anders toevallig dezelfde configuratie? Ik denk eerder dat het aan mijn Dreambox ligt. Heb de instellingen nu staan dat hij 720i moet doorgeven naar de TV. Bij 1080i was het beeld niet echt mooi naar mijn idee.

Helaas nog een oude DVD speler op SCART en daarvan is de doorvoer triest. Volgende upgrade is dus een nieuwe homecinema set met HDMI doorvoer.

De WII heb ik met een WII2HDMI plug aangesloten en met de HDTV 480p is het beeld goed.

De PS3 heb ik met HDMI aangesloten en hier is het beeld perfect van. Ook het afspelen van BlueRay films via de PS3 geeft een perfect beeld.

Daarnaast heb ik nog een Tele2 TV ontvanger (helaas nog het oude type zonder HD ondersteuning). Deze had ik op mijn oude CRT TV voor de 4 voetbal kanalen. Het beeld hiervan is diep triest en ik heb een bericht naar Tele2 gestuurd of ik mijn TV ontvanger kan omruilen voor eentje met HD en HDMI (deze zit met SCART aangesloten).

Mijn huidige TV configuratie:

Smart Beeld : Persoonlijk
Contrast : 70
Helderheid : 50
Kleur: 50
Scherpte: 5
Ruisreductie : uit
Tint: gewenst
Gewenste tint: Rood 127, Groen 115, Blauw 110
Lichtsensor : uit
Beeldformaat : auto-fill
Schermranden : 3

Wat ik wel mis is dat de TV automatisch naar het kanaal schakelt waar het signaal op binnenkrijgt. Ofwel, als ik de TV aanzet en daarna mijn sat-ontvanger, dan verwacht ik dat hij naar HDMI1 zou springen. Is dat ook nog ergens te configureren?

Perfect Pixel HD:
- Perfect Natural Mode : Uit
- 400 Hz Clear LCD : Aan
- Superresolutie : Uit
- Perfect Contrast : Uit
- Dynamische Achtergrond : Optimaal beeld
- MPEG Artefactreductie : Uit
- Kleurverbetering: minimum
- Gamma : 2

De Firmware die standaard geïnstalleerd was is: Q5551-0.9.22.0 van 15-07-2011
Volgens de Philips website is dat ook de laatst beschikbare firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door Mister.Ed640 op 19-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Hallo Mister Ed,

instellingen zijn natuurlijk altijd persoonlijk, maar omdat jij het bij de twee oudere Scart-apparaten hebt over een "trieste" kwaliteit, terwijl ik ook een digitale UPC-ontvanger via Scart heb aangesloten en daar een erg mooi beeld mee heb (geen HD natuurlijk, maar toch), heb ik eens naar je instellingen gekeken.

Verschillende dingen staan niet zoals ik ze zou zetten, maar i.v.m. de beperkte resolutie via Scart zou ik in jouw geval beginnen met twee veranderingen:

Scherpte: 1
Beeldformaat: Auto-Zoom

Als je hierna nog verder geïnteresseerd bent, heb ik nog wel wat meer tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Freddy2 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:20:
Hallo Mister Ed,

instellingen zijn natuurlijk altijd persoonlijk, maar omdat jij het bij de twee oudere Scart-apparaten hebt over een "trieste" kwaliteit, terwijl ik ook een digitale UPC-ontvanger via Scart heb aangesloten en daar een erg mooi beeld mee heb (geen HD natuurlijk, maar toch), heb ik eens naar je instellingen gekeken.

Verschillende dingen staan niet zoals ik ze zou zetten, maar i.v.m. de beperkte resolutie via Scart zou ik in jouw geval beginnen met twee veranderingen:

Scherpte: 1
Beeldformaat: Auto-Zoom

Als je hierna nog verder geïnteresseerd bent, heb ik nog wel wat meer tips.
Dank voor de tip Freddy. Zal deze vanavond of morgenavond even uitproberen. Wat mij gisteravond wel opviel dat er soms een soort witte waas over de kleuren ligt. Nu weet ik niet of dit door de inkijkhoek te maken heeft of dat ik toch nog iets aan de instellingen moet sleutelen. Het is wel een beste bak licht wat op je afkomt als je zo'n oude CRT TV gewend bent ;-) Misschien dat ik toch die lichtsensor moet gaan aanzetten in de avonduren en kijken hoe het scherm erop reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Mister.Ed640 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:05:
Dank voor de tip Freddy. Zal deze vanavond of morgenavond even uitproberen. Wat mij gisteravond wel opviel dat er soms een soort witte waas over de kleuren ligt. Nu weet ik niet of dit door de inkijkhoek te maken heeft of dat ik toch nog iets aan de instellingen moet sleutelen. Het is wel een beste bak licht wat op je afkomt als je zo'n oude CRT TV gewend bent ;-) Misschien dat ik toch die lichtsensor moet gaan aanzetten in de avonduren en kijken hoe het scherm erop reageert?
Hoi Mister Ed,

het is voor mij natuurlijk moeilijk vast te stellen wat er precies aan mankeert, maar:

- de lichtsensor zou ik niet aanzetten; maakt het beeld wat mat naar mijn idee (en ik kom ook van een CRT ;) );
- en die "witte waas over de kleuren" komt denk ik doordat de Tint bij jou nogal koud staat afgesteld.

Daarom zet ik hier nu maar meteen mijn volledige instelling neer, verkregen na vele maanden sleutelen... :P Er kunnen natuurlijk nog kleine verschillen in zitten wat betreft smaak, maar goed:

Contrast: 76/75 (depending on Dynamic Backlight: Standard / Best Picture)
Brightness: 51
Colour: 50
Sharpness: 1/0 (SD / HD)
Noise Reduction: Minimum
Tint: Custom
Custom Tint: R/G/B = 127/105/93 (this is slightly different for every tv)

Perfect Natural Motion: Minimum/Off (TV Movies / 24p-Movies, Sport, etc.)
200/400 Hz Clear LCD: On
Super Resolution: On
Perfect Contrast: Off
Dynamic Backlight: Standard/Best Picture (TV / Blu-ray)
MPEG Artefact Reduction: Minimum
Colour Enhancement: Off
Gamma: 2

PC Mode: Off
Light Sensor: Off
Picture Format: Auto-Zoom
Screen Edges: 8/0 (TV / Blu-ray)

Veel plezier ermee!... :) En laat maar weten wat je ervan denkt.

Freddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Beste tweakers, ik ben al 2 jaar in bezit van de 40PFL9704H/12 en ben hier dan vanaf dag een niet tevreden mee, zeker niet voor dat bedrag. Maar een lang verhaal kort deze televisie is niet CI+ gecertificeerd maar heeft het al 2 jaar met de Ziggo CAM gefunctioneerd tot vandaag. "Programma niet beschikbaar" bij alle digitale kanalen. Zenders opnieuw gezocht, televisie naar fabrieksinstellingen, CAM module getest samen met de smartcard. De televisie is voorzien van de laatste software. Iemand tips of advies voor mijn situatie. Een topset box komt hier niet in huis, want anders komt er gewoon een andere televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 15:15
Cablekevin schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:51:
Beste tweakers, ik ben al 2 jaar in bezit van de 40PFL9704H/12 en ben hier dan vanaf dag een niet tevreden mee, zeker niet voor dat bedrag. Maar een lang verhaal kort deze televisie is niet CI+ gecertificeerd maar heeft het al 2 jaar met de Ziggo CAM gefunctioneerd tot vandaag. "Programma niet beschikbaar" bij alle digitale kanalen. Zenders opnieuw gezocht, televisie naar fabrieksinstellingen, CAM module getest samen met de smartcard. De televisie is voorzien van de laatste software. Iemand tips of advies voor mijn situatie. Een topset box komt hier niet in huis, want anders komt er gewoon een andere televisie.
Het bericht is van vandaag, maar was dat toevallig woensdag dat het gebeurde?
Bij ons lag namelijk woensdag alle programma's eriut (regio Gouda), omdat er een glasvezelkabel uit wes getrokken.
Vandaag weer perfect beeld.

Helaas op een 7000 serie leen TV (hoewel mij die eigenlijk ook niet tegenvalt...), want mijn 9705 werd dinsdag na 2+ weken terug gebracht en kon na 5 minuutjes weer terug: de grote 'lamellen' in de licht en donker waren welliswaar weg, maar er zaten nog 2 kleine ronde vlekken op andere plekken.
De man van Ecare zei dat ze me net zo goed een andere TV hadden kunnen geven, want ze hadden alles wel vervangen.
Ik zei nog: nou, van mij mag het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Valt me op dat de meeste van jullie de opties Perfect Natural Motion/Super Resolution/Perfect Contrast uitschakelen. Mag ik vragen wat het voordeel is om deze opties uit te schakelen?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Geertje schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:29:
Het bericht is van vandaag, maar was dat toevallig woensdag dat het gebeurde?
Bij ons lag namelijk woensdag alle programma's eriut (regio Gouda), omdat er een glasvezelkabel uit wes getrokken.
Vandaag weer perfect beeld.
Regio Alphen aan den Rijn hier. Vandaag zelfde procedure uitgevoerd maar dat mag niet baten. Ik snap er helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Laatst online: 06-05 16:54
Enig idee of er uberhaubt nog firmware updates uitkomen voor de 52pfl9704h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik ben sinds gister in het bezit van de Philips 46PFL9705H/12
maar ik ben zeker niet tevreden over het beeld.
ik ben in bezit van hd decoder met ziggo.
het beeld is nogal blokkerig :? !
kan iemand mij helpen met de beste beeldinstellingen?? zodat ik lekker kan genieten van deze schitterende tv

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:30:
ik ben sinds gister in het bezit van de Philips 46PFL9705H/12
maar ik ben zeker niet tevreden over het beeld.
ik ben in bezit van hd decoder met ziggo.
het beeld is nogal blokkerig :? !
Je kunt goede hd-beelden via de kabel alleen ontvangen als er een heel goed signaal is. Dit ligt niet aan de tv, maar waarschijnlijk aan de gebruikte kabel, versterker, aansluitingen etc.

Dit probleem had ik ook totdat ik een echt goed (lees duurdere) antenneversterker gekocht had. Nu heb ik prima beeld. Soms zie ik nog wel eens blokjes, maar dat ligt dan vaak aan het weer.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip

zooow naar veel gekloot gister en vandaag heb ik nu ook een antenne versterker aangesloten een duren,
beel is bij veel zenders perfect maar bij sommige ook blokkerig.. maja nu nog wat puzellen met de instellingen
funske schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:20:
[...]

Je kunt goede hd-beelden via de kabel alleen ontvangen als er een heel goed signaal is. Dit ligt niet aan de tv, maar waarschijnlijk aan de gebruikte kabel, versterker, aansluitingen etc.

Dit probleem had ik ook totdat ik een echt goed (lees duurdere) antenneversterker gekocht had. Nu heb ik prima beeld. Soms zie ik nog wel eens blokjes, maar dat ligt dan vaak aan het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me al een tijdje aan het focussen op een nieuwe tv en stel er de volgende eisen aan:

1. Ambilight
2. 40"
3. Net tv/ Smart tv toepassingen
4. Zo goed mogelijke beeldkwaliteit
5. Max. € 1.000,--. Een paar honderd minder mag uiteraard ook.

De mogelijkheden zijn dus de 7, 8 of 9000 series. Op dit moment is de 40pfl9715 (naar wat ik begrepen heb de verbeterde versie van de 9705) voor € 999,-- bij Redcoon te koop. Hier zitten gewoonweg de meeste opties op. Ik wil echter niet voor opties betalen die ik als gebruiker (alleen tv met focus op films en voetbal/EL) niet nodig heb of eenvoudigweg niet herken.
Ambilight spectre 3 lijkt me dan net weer dat beetje extra cachet te geven, waar je voor wilt betalen.
Is het handig om me op de 2010 modellen te focussen of kan ik het beste wachten tot bijvoorbeeld de 37pfl9606 (dit betekent inderdaad een concessie tov mijn 40") voor een gunstige prijs te koop is. De 2011 serie heeft natuurlijk wel usb recording en is een stuk platter dan de 2010 modellen.

Graag jullie meningen en adviezen. Wil na maanden aftasten graag een keer een ei leggen.

Gr. Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:31
Persoonlijk zou ik op dit moment niet kiezen voor de "oude" modellen, simpelweg dat de huidige features ietwat interessanter zijn. Nog even wachten totdat de prijs van de 37" 9606 is gedaald naar jouw richtprijs.
(Huidige prijs volgens pricewatch €1178)

Heb zelf de 46" 9705 en het heeft ong. een jaar geduurd voordat de tv helemaal naar behoren werkte.
Qua service and repair heeft Philips het wel goed op orde.
Ik mag overigens hopen dat Philips alle issue's van de xx05 serie's heeft verholpen in de xx06 modellen, maar dat moet jezelf even nakijken in het nieuwe forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
Heeft de 9606 geen edge backlight?
Verder moet je bij de 9000 serie de brillen nog apart aanschaffen indien je 3D wil kijken.

Je zou dan ook bv eens naar de 42PFL76x6 kunnen kijken.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:26:
Ik ben me al een tijdje aan het focussen op een nieuwe tv en stel er de volgende eisen aan:

1. Ambilight
2. 40"
3. Net tv/ Smart tv toepassingen
4. Zo goed mogelijke beeldkwaliteit

De mogelijkheden zijn dus de 7, 8 of 9000 series. Op dit moment is de 40pfl9715 (naar wat ik begrepen heb de verbeterde versie van de 9705) voor € 999,-- bij Redcoon te koop.

[...]

Is het handig om me op de 2010 modellen te focussen of kan ik het beste wachten tot bijvoorbeeld de 37pfl9606 (dit betekent inderdaad een concessie tov mijn 40") voor een gunstige prijs te koop is. De 2011 serie heeft natuurlijk wel usb recording en is een stuk platter dan de 2010 modellen.
Hoi Bas,

uitgaande van jouw eisen is die 40PFL9715 de beste keus:

1. Ambilight ; is bij beide hetzelfde
2. 40" ; spreekt voor zich
3. Net tv/ Smart tv toepassingen ; de 37PFL9606 heeft inderdaad USB-recording
4. Zo goed mogelijke beeldkwaliteit ; de 40PFL9715 heeft Local Dimming Full LED, terwijl de 37PFL9606 Edge LED heeft

Als beeldkwaliteit voor jou het belangrijkste is, dan is de 40PFL9715 dus veruit de beste keus. Vind je USB-recording belangrijker, dan kom je bij de 37PFL9606 terecht. Wil je beide, dan moet je nog even wachten op de 40PFL9606, maar deze zal in het begin natuurlijk weer een stuk duurder zijn, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt voor de reacties en adviezen. Het blijft lastig!

Wel vreemd overigens dat de 9715 een stuk goedkoper wordt aangeboden dan de 9705. Want de 9715 is voor zover ik het weet jonger en heeft minder last van kinderziektes dan de 9705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:36:
OK, bedankt voor de reacties en adviezen. Het blijft lastig!

Wel vreemd overigens dat de 9715 een stuk goedkoper wordt aangeboden dan de 9705. Want de 9715 is voor zover ik het weet jonger en heeft minder last van kinderziektes dan de 9705.
Je weet dat ik mijn 9715 bij redcoon heb omgeruild voor een vt30 van panasonic?

Ik werd gek van die tv. Niet dat de vt30 perfect is, maar wel een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:57:
[...]

Je weet dat ik mijn 9715 bij redcoon heb omgeruild voor een vt30 van panasonic?
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Freddy2 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:03:

Als beeldkwaliteit voor jou het belangrijkste is, dan is de 40PFL9715 dus veruit de beste keus. Vind je USB-recording belangrijker, dan kom je bij de 37PFL9606 terecht. Wil je beide, dan moet je nog even wachten op de 40PFL9606, maar deze zal in het begin natuurlijk weer een stuk duurder zijn, dus...
De 40pfl9606 komt voorlopig niet uit. let wel op dat de 40pfl9715 bedoelt is voor de Duitse markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:59:
[...]

De 40pfl9606 komt voorlopig niet uit. let wel op dat de 40pfl9715 bedoelt is voor de Duitse markt
OK, ik neem echter aan dat de 40pfl9715 een Nederlandstalig menu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:05:
[...]

OK, ik neem echter aan dat de 40pfl9715 een Nederlandstalig menu heeft?
klopt, deze kan je in het nederlands instellen. Heb zelf deze tv en ben er zeer tevreden over.
Heb er, nu ik hem 2 weken gebruik, nog geen enkel probleem mee gehad.

De 9715 heeft trouwens een k02 type aanduiding. De 02 staat dacht ik niet alleen voor Duitsland maar voor meer landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is een actie voor de 46PFL9705 inclusief 3D pakket met 2 brillen voor zo'n 1150,- Euro. Volgens mij is dit een goede deal maar ik zit nog te twijfelen omdat ik de TV pas over 1 maand nodig heb en pas echt ga gebruiken (verhuizing).

Is het slim de TV nu te kopen omdat de prijs straks weer hoger wordt? Of gaat het toestel er helemaal uit? Bij een paar webshops staat ie al op EOL.

[ Voor 24% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Philips denkt nu eindelijk het probleem met het geluid, vervormd of helemaal geen geluid, te hebben gevonden als je schakeld tussen de HDMI ingangen.

i can confirm that we are working on an update regarding those sound issues. So it is addressed and there will be a fix. But as allways, i canot give any promises about date.

Is hier te lezen op regel #24:
http://www.supportforum.p...-on-HDMI-interfaces/page2

Hopelijk komt er binnenkort weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Bij mij werkt Philips NetTV niet meer, ik zie de algemene voorwaarden die ik kan lezen maar ik kan op doorgaan drukken wat ik wil er gebeurt niets :(

Meer mensen met dit probleem/

[ Voor 9% gewijzigd door Mavvie op 03-12-2011 22:37 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bij mij werkt het prima, zelfs sneller dan van te voren.

Misschien de laatste versie nogmaals installeren?!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Afgelopen vrijdag hebben ze mijn 40" 9705 opgehaald omdaq hij 2 a 3 weken nadat hij teruggebracht was na de 3e reparatie beelduitvallen had. Dit begon met zo af en toe een paar seconden tot uiteindelijk begin vorige week dat hij alleen het Philips logo gaf en daarna zwart beeld. Geluid en Ambilight werkte nog wel gewoon door.
De 2e keer dat hij 'gerepareerd' teruggebracht werd (donkere banden aan de linker bovenhoek) kon hij gelijk na 10 sec. weer de doos in, want er zaten nog 2 donkere vlekken op het scherm...

We blijven het een mooie TV vinden, maar dan moet hij het wel blijven doen. We hebben dus nu na 3x repareren het vertrouwen in dit apparaat opgegeven. :(
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de hele serie...

Hebben nu een 32" 9406 als leentoestel en ik mis de bovenste ambilight.. Damn, wat is dat verslavend... ;)

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe de reparatiedienst van Philips werkt, maar je zou bijna denken dat ze niet eerst een apparaat testen, voordat het als gerepareerd terug gaat naar de klant.
Dit is toch te zot voor woorden? En zeker geen goede reclame voor Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Op zich niet philips: Philips heeft een bedrijf ingehuurd voor de 'after sales repair'.

De 1e reparatie was ik tevreden over (direct aan het begin: het befaamde piepgeluid).
Daarna hebben we - tussen af en toe geluidsuitval via HDMI - een jaar kunnen genieten van de TV.

De 2e reparatie was inderdaad een ander verhaal: ik had haast het idee dat ze misschien daar dachten: we gokken erop dat de klant dit niet ziet en/of er niet moeilijk over gaat doen...
En die 3e, waarbij voor de 2e keer bijna alle onderdelen vervangen zijn, dat lijkt me ook niet bevordelijk voor de algehele staat van de TV...

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de support: als je duidelijk bent en door blijft vragen, dan wordt je zeer snel geholpen.
Misschien iets te makkelijk wordt er gezegd dat er een monteur langs komt, maar beter dat dan dat ze zeggen: u zult wel iets verkeerds hebben gedaan, dus pech. Of: ga maar naar de winkel waar je hem gekocht hebt...

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 19:30
Hallo
ik heb sinds vorige week de 40PFL9705 gekocht en heb 1 "probleem"
ik vind de backlight nogal extreem fel.
wit is extreem wit en lichtbronnen lijken wel zonnen.
herkennen meerdere mensen dit?
lichtsensor staat aan. dat scheelt wel al, maar is nog steeds erg fel.
ik kijk meestal tv in een gedimde omgeving dus niet met vollop licht in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Ik heb hier een 32PFL9604 en Ziggo. Nog geen digitale tv van Ziggo. Zoals bekend werkt CI+ niet altijd lekker in deze tv en daar heb ik dus geen zin in. Als ik nu een 'door Ziggo gecertificeerde interactieve hd recorder' via HDMI aansluit, kan ik dan met de afstandsbediening van mijn tv ook gewoon zappen? En werkt zoiets ook met een gewone digitale decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Dancing_Animal schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:31:
Ik heb hier een 32PFL9604 en Ziggo. Nog geen digitale tv van Ziggo. Zoals bekend werkt CI+ niet altijd lekker in deze tv en daar heb ik dus geen zin in. Als ik nu een 'door Ziggo gecertificeerde interactieve hd recorder' via HDMI aansluit, kan ik dan met de afstandsbediening van mijn tv ook gewoon zappen? En werkt zoiets ook met een gewone digitale decoder?
______

Kunt wel met met je HD decoder afstandsbediening je tv (grotendeels) bedienen. De code voor de Philips TV's die je op de afstandsbediening moet toetsen: 472

Zover ik weet kun je de Philips afstandsbediening niet programeren voor een HD decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
snake06 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:53:
Hallo
ik heb sinds vorige week de 40PFL9705 gekocht en heb 1 "probleem"
ik vind de backlight nogal extreem fel.
wit is extreem wit en lichtbronnen lijken wel zonnen.
herkennen meerdere mensen dit?
lichtsensor staat aan. dat scheelt wel al, maar is nog steeds erg fel.
ik kijk meestal tv in een gedimde omgeving dus niet met vollop licht in de kamer.
Ik had dezelfde ervaring nadat mijn 9705 was gerepareerd (=nieuw display).
En als er dan ondertiteling kwam dat werd de directe omgeving eromheen een tikje donkerder...
Werd er niet vrolijk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Gisteren contact met Philips Support gehad nadat ik een ticket had ingeschoten omdat ik geen SD kaart kon formateren in mijn 40PFL9715. Dit is nodig om de door Philips geleverde gratis SD kaart te gebruiken in combinatie met de Videoland channel in Net-TV.

Helaas kon support mij niet helpen na een aantal dingen (herstart, stroom eraf, andere SD kaart, etc) geprobeerd te hebben. A.s. maandag komt er een monteur langs om te kijken of het ter plekke opgelost kan worden en anders gaat de tv mee voor reparatie :-(

Ben bang dat, net als sommige andere Philips toestellen, hier ook het moederbord vervangen gaat worden.

Iemand hier ervaring met het laten vervangen van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Nieuwe firmware voor de 9000 (en andere?) serie: 000.140.044.000

Op dit moment nog niet op de NL site, maar wel die van de UK:
http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&slg=en&scy=GB

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Mister.Ed640 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:20:
Gisteren contact met Philips Support gehad nadat ik een ticket had ingeschoten omdat ik geen SD kaart kon formateren in mijn 40PFL9715. Dit is nodig om de door Philips geleverde gratis SD kaart te gebruiken in combinatie met de Videoland channel in Net-TV.

Helaas kon support mij niet helpen na een aantal dingen (herstart, stroom eraf, andere SD kaart, etc) geprobeerd te hebben. A.s. maandag komt er een monteur langs om te kijken of het ter plekke opgelost kan worden en anders gaat de tv mee voor reparatie :-(

Ben bang dat, net als sommige andere Philips toestellen, hier ook het moederbord vervangen gaat worden.

Iemand hier ervaring met het laten vervangen van het moederbord?
Bij mij is twee keer het MB vervangen,bij mij thuis, een keer omdat hij opstartte met blokkerig beeld en een dag later omdat het nieuwe MB geen netwerkfunktie had.
Test hem wel op alle funkties als je hem terugkrijgt want bij mij werkte na de eerste vervanging het netwerk niet meer.
De tweede keer heb ik de monteur net zo lang laten wachten totdat ik alle funkties had getest.(ik had voor die tijd een lijstje gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geertje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:17:

Chris
nieuwe FW is inderdaad een feit

http://www.supportforum.p...9xx5-series-(2010-models)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske

Chris
Nu ook op de NL-site!
http://tinyurl.com/d4zaan2

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640

Chris
Helaas niet voor de 9715 :(
Borry schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:26:
[...]

Bij mij is twee keer het MB vervangen,bij mij thuis, een keer omdat hij opstartte met blokkerig beeld en een dag later omdat het nieuwe MB geen netwerkfunktie had.
Test hem wel op alle funkties als je hem terugkrijgt want bij mij werkte na de eerste vervanging het netwerk niet meer.
De tweede keer heb ik de monteur net zo lang laten wachten totdat ik alle funkties had getest.(ik had voor die tijd een lijstje gemaakt)
Bedankt voor de tip!!! Hoop wel dat hij de tv niet meeneemt. Had al wel aangegeven dat ik een vervangende toestel wil als dit het geval is. Zie het niet zitten om die oude lompe bakbeest van zolder te tillen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Wat doe ik verkeerd? ik plaats het autorun.upg bestand op de root directory op mijn FAT32 geformateerde usb stick.

Als ik deze in mijn USB stick in de tv stop krijg ik alleen een scherm te zien waar ik de inhoud van de stick kan bekijken (waar alleen het autorun.upg file op staat, die ik niet zie) en vervolgens gebeurd er weinig

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Op je tv kies je configuratie. Daar kun je ergens software update zoeken en daar binnen kies je dan voor USB. Daarna zou het vanzelf moeten gaan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 46PFL9705 heeft zowel geen draadloze internet verbinding meer aan maar ook de bedrade internetverbinding werkt niet meer. Herkend iemand dit probleem?

Ik heb hem naar de fabieksinstellingen teruggezet maar geen resultaat.

Ik draai nog steeds op .140.25.0 omdat dat naar verluid het beste 2D beeldkwaliteit oplevert.
Ik ben een beetje huiverig om weer Philips op te bellen mijn MB is al 3x vervangen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
funske schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:22:
Op je tv kies je configuratie. Daar kun je ergens software update zoeken en daar binnen kies je dan voor USB. Daarna zou het vanzelf moeten gaan.
Dat dacht ik ook, als ik voor usb kies dan zet mn tv een html bestand op de stick en als ik deze open op mijn pc kom ik op dezelfde pagina waar ik de firmware kan downloaden. Ik zet vervolgens de firmware op de stick (autorun.upg) en stop deze in mn tv terwijl hij aan staat. Hij opent dan de stick en vervolgens staan er geen bestanden op die ik kan openen. (TV zou zelf het bestand moeten openen neem ik aan)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Is de schijf voor de rest leeg?
Dat bestand moet in de hoofddirectory staan:
"3. Dubbelklik op het zip-bestand en kopieer het bestand “autorun.upg” naar de hoofddirectory van het draagbare USB-apparaat."
Daarna:
"1. Schakel de TV in.
2. Plaats de USB Memory Stick in een USB-aansluiting van deTV.
3. De TV schakelt naar de standby-modus.
Het scherm blijft ongeveer 10 seconden zwart. Een ogenblik geduld aub.
Druk niet op de aan-uitschakelaar van de TV.
4. De upgraden start automatisch. Een ogenblik geduld aub…
5. Het upgraden is voltooid als het bericht “Operation successful” (Bewerking voltooid) op het scherm wordt weergegeven.
6. Verwijder de USB Memory Stick uit de TV.
7. Druk op de toets B op de afstandsbediening. Druk niet meer dan één keer op deze toets. Druk niet op de aan-uitschakelaar van de TV.
8. De TV schakelt naar de standby-modus.
Het scherm blijft ongeveer 10 seconden zwart. Een ogenblik geduld aub.
9. De TV wordt weer automatisch ingeschakeld. Het upgraden is voltooid.
10. Na de upgrade kunt u met uw PC de TV-software van uw USB-stick verwijderen.
En dan zou het moeten werken.
In het begin heb ik er ook wel eens last van problemen hiermee gehad.
Maar sinds ik een USB-stick (256Mb) alleen hiervoor gebruik en elke keer helemaal leeg maak, heb ik er geen problemen meer mee.
Oh ja, niet onbelangrijk, hij is MS-DOS (FAT16) geformatteerd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Het is inderdaad belangrijk dat het stickje goed leeg is.
Ik gebruik altijd een 8Gb stick (heb niet anders) die is FAT32 geformatteerd.
Voordat ik het bestandje er op zet doe ik altijd een quickformat, dan weet je zeker dat er geen onzichtbare bestanden achter blijven.
Dat heeft bij mij tot nu toe altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Iedereen bedankt voor de reacties het is uiteindelijk gelukt via Lokale updates, hier ziet hij wel de update op mn USB stick!

Alleen mn NetTV werkt nog steeds niet :( als ik deze open komt hij met de algemene voorwaarden en zie ik onderaan het scherm een slotje verschijnen dus ik kan niet op doorgaan drukken :(

[ Voor 43% gewijzigd door Mavvie op 11-12-2011 14:11 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een MKV bestand afspelen op mijn Philips 46PFL9705H?
Zover ik weet zeiden ze wel dat die .MKV ondersteunde. Maar dat blijkt wel anders nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een korte schreeuw om hulp.

Ik ben in bezit van een Philips 32 pfl9603 en heb zojuist een bose 321 GS serie III systeem aangeschaft. Ik wil de mediaset via HDMI installeren met de tv. Echter, ik krijg constant een zwart scherm met de melding: niet ondersteund beeldformaat.
Verschillende HDMI kabels gebruikt, geen geluk. Set up via TV uitgevoerd en juiste HDMI poort geselecteerd, geen geluk. Via composite kabel werkt alles wel.

Iemand een idee hoe ik de HDMI aansluiting werkend kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
M'n ouders hebben recent een Philips 40PFL9705H aangeschaft, ze vonden het beeld erg goed en het geluid stukken beter dan dat van andere TV's die ze hadden bekeken. Maar nu zitten ze met wat frustrerende problemen (waarvan ik het geluid hier in dit topic al voorbij heb zien komen):

Situatie: Amino kastje van Solcon op HDMI1, Philips HDD/DVD recorder op HDMI2, losse kabel voor laptop op HDMI3
  • Als ik mijn laptop aansluit zodat ze een mooie 1080p video kunnen bekijken doet in 7 van de 10 gevallen het geluid het opeens niet meer. Op geen enkel van de aangesloten apparaten. Toetstonen van het toestel werken wel prima. Na uit/aan zetten van de TV werkt het vaak weer, soms is het geluid dan opeens enorm vervormd.
  • Als mijn laptop van resolutie veranderd doet het geluid niets meer (elke keer, reproduceerbaar)
  • Zelfs voorgekomen dat als ik even 5 minuten een video op pauze heb en niets aanraak het geluid opeens weg is.
  • 1080p .mkv bestanden die met m'n laptop op een normale 1080p monitor prima afspelen laggen 8 op de 10 keer waardoor er een enorm audio/video sync probleem onstaat. Het meest vreemde hierbij is dat de andere twee keer de video wel loopt zoals het hoort.
Dingen die al zijn geprobeerd:
  • Andere HDMI kabel
  • Beeldverwerkingstroep uitgezet (sharpness etc)
  • Vertraging audio output uitgezet
  • Toestel gereset naar fabrieksinstellingen
  • Laatste firmware erop (x.x.44 ofzo)
Nu heb ik hier dus al gelezen over geluidsproblemen, maar dat was vaak uitval van enkele seconden. Hier kapt het geluid er dus vaak helemaal mee. Ook las ik hier en daar wat over mogelijke problemen met de HDMI poorten van dit type. Wat denken jullie, vallen de bovengenoemde problemen onder hier eerde gemeldde dingen of is dit nog een tik erger en kan ik m'n ouders beter aanraden het ding in te ruilen ipv proberen het te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Propane schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:42:

[...]

Nu heb ik hier dus al gelezen over geluidsproblemen, maar dat was vaak uitval van enkele seconden. Hier kapt het geluid er dus vaak helemaal mee. Ook las ik hier en daar wat over mogelijke problemen met de HDMI poorten van dit type. Wat denken jullie, vallen de bovengenoemde problemen onder hier eerde gemeldde dingen of is dit nog een tik erger en kan ik m'n ouders beter aanraden het ding in te ruilen ipv proberen het te laten repareren?
Ik zou in ieder geval contact opnemen met Philips support, zodat er een 'dossier' van jullie geval aangmaakt is.
Ik had er ook last van en vaak was het antwoord, dat eraan gewerkt werd en dat ik de volgende firmware af moest wachten.

Maar omdat je zelf al aangeeft zijn de problemen iets anders bij jou, dus misschien is het echt een HW defect.
Ondanks dat mijn TV het niet gehaald heeft (ook een 9705, maar niet te maken met geluidsproblemen), ben ik best tevreden over de manier waarop Philips Support de problemen afhandeld...

Succes!
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:49
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een 40pfl9705. Wat mij opvalt is dat er regelmatig plops uit mijn (linker) speaker komen. Het is alsof je een stekker uit een actieve versterker trekt. Een elektronische knal/tik.

Dit euvel heb ik alleen als ik via mijn Rebox (schotel,hdmi) naar de tv kijk. Wanneer ik een filmpje stream hoor ik het niet, of is het in ieder geval nog niet opgevallen.
Het komt dan ook soms 2x per minuut voor of soms een hele avond niet.

Nu heb ik het forum eens doorgenomen en gezien dat meerdere mensen hier last van hebben echter een oplossing wordt nergens gegeven. Wel wordt er een optie voorgesteld om "popcorn aan" op uit te zetten, maar deze setting kan ik niet vinden…
Op een PM naar een van de gebruikers die hier ook last van had heb ik geen reactie gekregen.

Heeft iemand een idee om dit te verhelpen??

Weet iemand al overigens wat de release notes zijn van de laatste firmware update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Patrick, wat betreft t geluid uit je speakers, heb geen oplossing , maar zou eens contact opnemen met bv: Technorep of E-care, zij maken de tv's van oa Philips, wellicht is dit bij hen een bekend probleem.

De release notes zijn nog niet beschikbaar, zie oa Philips forum.
Voordat ik upgrade wil ik deze uiteraard eerst inzien (en natuurlijk de ervaring van andere afwachten, want ik ben toch wel te vreden met FW 040)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Propane schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:42:
het ding in te ruilen ipv proberen het te laten repareren?
Als ik je een tip mag geven, probeer hem om te ruilen.
Geeft je uiteraard geen garantie dat de volgende wel werkt.
Heb je met t nieuwe toestel dezelfde problemen, dan wel aanmelden, dan wordt waarschijnlijk het signaalbord vervangen.
Na 3 vervangingen etc... heeft het bij mij geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Vanmiddag monteur langs gehad voor het probleem met het formatteren van mijn SD kaartjes. Hij keek even snel wat het probleem was en heeft toen direct het moederbord ter plekke vervangen. Monteur was binnen 30 minuten alweer weg en mijn probleem was gefixed.

Enige nadeel was dat ik al mijn settings kwijt was die ik niet op papier had staan (stomme zet van mijn kant). Dus nu weer even puzzelen hoe het eigenlijk stond :-)

Kan nu wel en SD kaart formateren en gebruik maken van het videoland kanaal op net-tv :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Geertje schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:02:
[...]

Ik zou in ieder geval contact opnemen met Philips support, zodat er een 'dossier' van jullie geval aangmaakt is. Ik had er ook last van en vaak was het antwoord, dat eraan gewerkt werd en dat ik de volgende firmware af moest wachten.
pielle007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:50:
[...]

Als ik je een tip mag geven, probeer hem om te ruilen. Geeft je uiteraard geen garantie dat de volgende wel werkt. Heb je met t nieuwe toestel dezelfde problemen, dan wel aanmelden, dan wordt waarschijnlijk het signaalbord vervangen. Na 3 vervangingen etc... heeft het bij mij geholpen :)
M'n ouders zijn ondertussen bezig met Philips support. Tot dusver geen geluk met de codes die de telefonische support medewerker ze in liet toetsen, en er is een dossier aangemaakt. Hopen dat er wat uitkomt, zou zonde zijn als m'n ouders met hun eerste 'platte' TV niet fatsoenlijk een laptop oid kunnen aansluiten zonder dat het geluid er mee stopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerret
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-04-2023
Nieuwe frimware upgrade is uit!
FW v0.14.91.0 voor de 2011 versies van 8000, 9000 en 21:9 series
http://www.p4c.philips.co...ip&new_tmpl=1&mode=inpage

Ik ga hem vanavond installeren, meer volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Fijn dat je 't even meldt in het 2010 topic :+

De release notes van de laatste 9705 firmware zijn kennelijk nog steeds niet bekend. Ik heb de hoop opgegeven: ik zit via een HTPC tv te kijken zodat ik tenminste nog een fatsoenlijke EPG heb. Dan valt het geluid weliswaar regelmatig uit, maar ja, bij Philips kan je eenmaal niet alles hebben ... :F

• Viper74
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2020
Releasenotes voor de nieuwe firmware: Q55xx_0.140.44.0(Publication date: 2011-12-08)

· Solution for audio drops and mutes with DVB-S boxes from Polsat.
· Solution for Video picture disturbances / freezes on two DVB-C HD services
on Eltrona Luxembourg network.
· Solution for sudden volume changes on Bose HCS systems via SPDIF.
· Solution for sound lost in combination with specific Hotel STB.
· Solution for slow respond of TV RC keys.

Geen bijzonderheden helaas :'(

Heeft iemand een idee wanneer we de beloofde upgrade van Net TV naar Smart TV komt?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
Viper74 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:03:
Releasenotes voor de nieuwe firmware: Q55xx_0.140.44.0(Publication date: 2011-12-08)

Geen bijzonderheden helaas :'(

Heeft iemand een idee wanneer we de beloofde upgrade van Net TV naar Smart TV komt?
- Introducing poping sound over HDMI when playing mp3 on mede8er MED500X......

Gaat lekker met die firmware. Ik begin er over te denk dat ding (46pfl9705) terug te brengen. Mooie TV, de maar software... Windows 95 had nog minder bugs..... :(

Verwijderd

Ik heb 044 geinstalleerd op mijn 7605 en nou werkt mijn nettv niet meer. Kan niks meer selecteren en iemand anders heeft hetzelfde. Wat is de algemene ervaring hier met 044 op jullie tvs? Werkt nettv bij jullie wel goed?

• funske
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 02:11:
Ik heb 044 geinstalleerd op mijn 7605 en nou werkt mijn nettv niet meer. Kan niks meer selecteren en iemand anders heeft hetzelfde. Wat is de algemene ervaring hier met 044 op jullie tvs? Werkt nettv bij jullie wel goed?
Ja hoor, nettv werkt bij mij prima. Net als andere zaken werkt mijn TV (46PFL7905) prima.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Even totaal iets anders.

Afgelopen zaterdag werd op BBC-HD het dans programma "Strictly Come Dancing" live uitgezonden in 3D.
Ik heb er naar gekeken via mijn HUMAX 5050 decoder en heb ook een stukje opgenomen.
De decoder is op de TV aangesloten met een 1.3 kabel op HDMI 2.
Wat mij verbaasde is dat ik een perfect 3D beeld had. Niks geen crosstalk of ghoosting.
Ik heb echt genoten van deze uitzending. Ook het stukje dat ik heb opgenomen is perfect.

Maar...als ik een 3D film met mijn 3D Blu-Ray speler BDP7500S2 en een HDMI 1.4 kabel op de HDMI 1 poort bekijk word ik niet blij van de crosstalk die zich voor doet, soms zo erg dat ik de film er af gooi.
Ook heb ik de andere twee HDMI poorten geprobeerd, maakt niets uit.

Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat de TV, in mijn geval een 46PFL9705H/12, de 3D wel goed aan kan en dat de 3D brillen ook goed zijn, maar dat de Blu-Ray speler de boosdoender is.

Heeft iemand hier ervaring mee of er ideën over?

[ Voor 3% gewijzigd door Borry op 21-12-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:11:
[...]

Ja hoor, nettv werkt bij mij prima. Net als andere zaken werkt mijn TV (46PFL7905) prima.
Opgelost door downgrade naar 34 en update naar 44. Alles werkt voor zover ik kan zien weer naar behoren. Downgrade naar 40 en upgrade naar 44 hielp overigens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Het philips forum stond vol van mensen die problemen hadden met 'popping' geluid bij versie 44.
Sinds gister staat er nu versie 45 online.
Voorlopig alleen weer op de UK Support site: http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&slg=en&scy=GB
Zoals gewend: nog geen release notes..

Zelf kan ik hem nog steeds niet uitproberen, omdat ik dit keer zwaar teleurgesteld ben in E-Care: na 2+ weken nog geen bericht over mijn - voor de 4e keer - opgehaalde defecte 9705.
Heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt, zoals ik gisteren tijdens een belletje naar hun ook gemeld heb.

Als het goed is, word ik dan nu vandaag of morgen gebeld. Het zal mij benieuwen. Ze moeten wel met een heel goed verhaal komen wil het vertrouwen wat ik eerder in hen had weer hersteld worden....

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Geertje schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:23:
Het philips forum stond vol van mensen die problemen hadden met 'popping' geluid bij versie 44.
Sinds gister staat er nu versie 45 online.
Voorlopig alleen weer op de UK Support site: http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&slg=en&scy=GB
Nu ook gewoon op de NL-site te downloaden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het popping dat begon met .44 is er nog steeds met .45, overigens niet met alle HDMI bronnen, bij mij vooral met mn PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Op een Duitse site meld men dat er een dezer dagen versie .46 uitkomt.

http://58pfl9955.wordpres...verffentlicht-2010er-tvs/

[ Voor 52% gewijzigd door Borry op 21-12-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:46
-

[ Voor 99% gewijzigd door willyb op 01-05-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom mijn tv geen MVK bestanden kan afspelen?

Philips 46PFL9705H

Afspeelformaten
• MP3, AAC
• WMA versie 2 tot versie 9.2
• Foto's: JPEG
• MPEG 1, MPEG 2, MPEG 4
• H.264 (MPEG-4 AVC)
• WMV9
• MPEG-programma en transportstream
• AVI, MP4, MKV, ASF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
MKV is een containerformaat. grote kans dat de gebruikte codec in de container niet door de televisie ondersteund wordt (vaak licentiekwestie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag mijn 46pfl9705 terugontvangen van de 3e reparatie. NIeuw lcd scherm erin en een nieuwe wireless netwerk controller.
Het scherm is ineens glanzend terwijl het oude scherm toch echt mat was...of ben ik nu gek? Buiten het mat/glans verhaal vond ik de beeldkwaliteit een stuk minder (minder scherpte). Dan krijg je dus meteen zo'n wellus nietus discussie...

Maar goed weet niet of er een wellus/nietus discussie komt -> kan niet langer dan een uurtje TV kijken en dan gebeuren er rare zaken op de TV.. Allerlei strepen en haperingen waarna het licht steeds zwakker wordt totdat ik een zwart scherm heb. Kan ook menu niet meer oproepen of niks. Ik heb het op alle devices dus het is zeker weten de TV. Enige remedie is stroom eraf/stroom erop.

Morgen maar weer bellen naar technorep, maar ik heb eigenlijk geen behoefte aan die 4e reparatie. Geef me maar een andere TV...wat een ellende...Helaas is de winkel waar ik het prul gekocht heb (IT's) failliet..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Gisteren versie 46 er op gezet en de problemen die ik had met geen geluid nadat ik met HDMI geschakeld had lijken opgelost, voorzichtigheidshalf zeg ik lijken.

Software history
Main modifications
Each release contains:
All solutions identified in earlier versions
Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
This content will also become available in your own language.

Q55xx_0.140.46.0(Publication date: 2011-12-21)
· Solution stuttering noise on HDMI.
· Solution about visible artefacts.

Q55xx_0.140.45.0(Publication date: 2011-12-19)
· Solution for No HD+services anymore possible when provider driven SW
update is done.(Germany,Austria and Switserland)
· Solution Mettalic sound when switching between SD and HD sources.

Q55xx_0.140.44.0(Publication date: 2011-12-08)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Gisteren gebeld door E-care: Philips heeft mijn coulance verzoek tot omruiling na defect 2wk na 3e reparatie geaccepteerd en ze komen het nieuwe toestel vrijdag brengen!
Een beetje wisselend gevoel: aan de ene kant blij met een nieuw toestel aan de andere kant een klein beetje teleargesteld. Blijkbaar is het toestel net te vroeg kapot gegaan, want ik krijg nog net een 40PFL9705, terwijl op de site net een paar weken de nieuwe 2011 40" 9606 staat...

Wie heeft er nog een losse 3D transmitter over?! ;)

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Geertje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:43:
Gisteren gebeld door E-care: Philips heeft mijn coulance verzoek tot omruiling na defect 2wk na 3e reparatie geaccepteerd en ze komen het nieuwe toestel vrijdag brengen!
Een beetje wisselend gevoel: aan de ene kant blij met een nieuw toestel aan de andere kant een klein beetje teleargesteld. Blijkbaar is het toestel net te vroeg kapot gegaan, want ik krijg nog net een 40PFL9705, terwijl op de site net een paar weken de nieuwe 2011 40" 9606 staat...

Chris
9705 zijn nog gewoon te koop hoor. Verwacht iig niet dat je een 9606 krijgt omdat die prijstechnisch een stuk duurder zijn.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:57:
Afgelopen vrijdag mijn 46pfl9705 terugontvangen van de 3e reparatie. NIeuw lcd scherm erin en een nieuwe wireless netwerk controller.
Het scherm is ineens glanzend terwijl het oude scherm toch echt mat was...of ben ik nu gek? Buiten het mat/glans verhaal vond ik de beeldkwaliteit een stuk minder (minder scherpte). Dan krijg je dus meteen zo'n wellus nietus discussie...

Maar goed weet niet of er een wellus/nietus discussie komt -> kan niet langer dan een uurtje TV kijken en dan gebeuren er rare zaken op de TV.. Allerlei strepen en haperingen waarna het licht steeds zwakker wordt totdat ik een zwart scherm heb. Kan ook menu niet meer oproepen of niks. Ik heb het op alle devices dus het is zeker weten de TV. Enige remedie is stroom eraf/stroom erop.

Morgen maar weer bellen naar technorep, maar ik heb eigenlijk geen behoefte aan die 4e reparatie. Geef me maar een andere TV...wat een ellende...Helaas is de winkel waar ik het prul gekocht heb (IT's) failliet..
Nou krijg geen nieuwe (4e) reparatie,maar een omruil naar een 9706. Hopelijk ga ik daar vele probleemloze jaren plezier van hebben:)

Chris
Ik heb nog een pta02 set over. Die is niet meer compatible met mijn omruil 46pfl9706 geloof ik. PM me maar mocht je belangstelling hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 16:02 ]

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13
Zit in afwachting van de .46 tbv de PFL8605, opzich vreemd dat deze nog niet online staat, maar wel voor overige toestellen. Iemand enig idee wanneer deze beschikbaar zou moeten zijn ?

Had het trouwens ook al elders vermeld, maar de nieuwe Xpand X104 brillen zijn echt een verbetering op de Philips. Ghosting is verleden tijd :)

• D-TECH

Chris
Ik zie geen 40" ?! Is nog niet leverbaar volgens mij.

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Nol_NL schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:16:
Zit in afwachting van de .46 tbv de PFL8605, opzich vreemd dat deze nog niet online staat, maar wel voor overige toestellen. Iemand enig idee wanneer deze beschikbaar zou moeten zijn ?

Had het trouwens ook al elders vermeld, maar de nieuwe Xpand X104 brillen zijn echt een verbetering op de Philips. Ghosting is verleden tijd :)
Waar heb je hem gekocht?

• Nol_NL
Bij pixmania.nl

Nu had ik bij Uncharted 3 wel weer wat ghosting, maar als ik switch tussen mijn oude bril en de nieuwe x104, dan is het echt een verbetering. Gewicht is een stuk beter en de glazen zijn ook wat lichter, dit komt de kleur weer ten goede. Het verschil tussen de oude en de nieuwe bril zie ik heel duidelijk bij de film, Sammy's Avonturen, eigenlijk voor de kids, maar hele leuke 3D effecten ;) Ik ben er zeker tevreden over.

[ Voor 21% gewijzigd door Nol_NL op 29-12-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Laatst online: 02-11-2024
Weet iemand of een al wat ouder toestel (37PFL9632 D10 uit +/- '07) de mogelijkheid heeft om een bepaalde ingang als 'standaard' in te stellen?
Ik heb namelijk bij mijn moeder de oude Humax (Fox-C) gisteren vervangen door een 5000C. Nu kan ze eindelijk eens zien wat dat scherm werkelijk kan: ze keek nog naar SD.
Alleen kan ik zo snel niet vinden of/waar ik kan instellen dat de TV de HDMI1 als standaard input pakt. De papieren handleiding is zoek geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Afgelopen vrijdag dus een nieuwe 40PFL9705 gekregen.
Ben toch wel weer blij met het mooie beeld (was bang voor hetzelfde beeld als na de 3e reparatie) en 40" is toch echt wel groot genoeg voor onze kamer.
Case closed dus wat mij betreft...
Mavvie schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:38:
[...]

9705 zijn nog gewoon te koop hoor. Verwacht iig niet dat je een 9606 krijgt omdat die prijstechnisch een stuk duurder zijn.
De coulance regeling is dat je een vergelijkbaar vervangend toestel krijgt. Als het orginele toestel niet meer op de markt is, dan krijg je een regeling voor het huidge vergelijkbare toestel wat op de Phlips site staat. Op het moment dat ik hier midden in zat, was de 9xx5 range niet meer op de site beschikbaar, alleen de 9xx6, maar dan geen 40"...
D-TECH schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:21:
[...]

Ik zie geen 40" ?! Is nog niet leverbaar volgens mij.
Dit was tegenstijdig: Ze hadden in de winkel waar ik orgineel mijn TV gekocht had gezegd, dat dat model rond feb 2012 zou komen. De Philips support line zei dat het model helemaal geskipped was voor de NL markt en dat het volgende 40" model het 2012 model zou worden, wat dan rond september 2012 beschikbaar zou worden.
Natuurlijk niet moeten doen, maar toch even gespiekt en jawel hoor: daar staat 'ie weer: de 40" 40PFL9606K/02...
Zouden ze alleen voor mijn support hem d'r even een weekje afgehaald hebben?! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Geertje op 02-01-2012 09:26 . Reden: Reactie op Mavvie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ook even gekeken, de 40 inch staat er inderdaad weer op. Beetje vreemd van Philips.

Voordeel is natuurlijk wel dat er kinderziektes uit zijn gehaald, als een model later op de markt komt.

[ Voor 39% gewijzigd door D-TECH op 02-01-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Sinds eergisteren staat nu versie 46 online, gewoon op de NL-site te downloaden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

funske schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:30:
Sinds eergisteren staat nu versie 46 online, gewoon op de NL-site te downloaden.
Ik kom op de Philips site alleen versie 045 tegen, waar moet ik dan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik ook hoor... Kijk voor de 52pfl8605 of moet ik elders zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb hem gevonden, de 046, beetje vreemd, je komt hem overal tegen, op de Engelse, Duitse of Belgische site van Philips maar niet op de Nederlandse.
Ik heb op de Engelse site van Philips aangegeven dat ik de Nederlandse versie wil hebben en ik kan hem zo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mijn producten heb ik geregistreerd bij Philips en als ik dan via deze pagina naar de 'ondersteuningpagina' van mijn 46PFL9705 ga, dan kom ik hier terecht (even wat korter gemaakt): http://tinyurl.com/7zzydgf
En daar zie je dan dat het versie 46 is geworden. O-)

Dus voor mij de gewone normale weg. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door funske op 06-01-2012 10:20 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Bedankt voor de link... Zou ik deze versie ook gewoon voor de 52pfl8605 kunnen downloaden of zou iedere versie afgestemd zijn op het model ? Het vreemde is dat er ook op de buitenlandse sites alleen nog maar versie 045 staat voor de 8605. Ik heb voor de zekerheid Philips toch maar even een berichtje gestuurd.

[ Voor 37% gewijzigd door Nol_NL op 06-01-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dan zou ik het niet doen!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTerp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 17:43
Via http://www.p4c.philips.co...&scy=gb&ctn=52PFL8605H/12 kun je de 046 versie downloaden voor de 8605. Wel even de juiste taal selecteren als je niet de Engelse versie wilt hebben.
Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste