Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:37:
[
[...]

Klinkt goed. Denk dat ik dan toch maar voor dit model ga. De prijs is lager dan ik 10 maanden geleden voor mijn 32pfl9705 (zonder 3d en maar 200hz) heb gegeven ;) Maar ja concurrentie op tv gebied tussen de diverse merken is moordend op dit moment.

Maar met zo'n lage prijs zou je bijna denken dat je een b-keus koopt. Maar in Duitsland stunt zelfs de mm met dit soort prijzen.

Heb jij de 3d al getest of gebruik je dit niet? Levert Redcoon snel, want ik zie dat de tv direct leverbaar is. Lees over Redcoon nogal heel tegenstrijdige berichten.
Zoals ik al eerder gemeld heb, heeft mijn tv wel last van "vertical banding", maar neem dit denk ik maar op de koop toe voor dit geld.

3d kan ik nix over zeggen, dat gebruik ik niet.

edit: Oja de levering was binnen 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is Vertical Bending precies?

Ik was aan het wachten op de nieuwe 7000 serie totdat ik voor 999 euro de 9705K of voor 1049 euro voor de 9715k bij Redcoon voorbij zag komen. Daar ga ik dan toch ff een nachtje over slapen.

Ik kom er ook zo niet echt achter wat nu het verschil tussen H en K is behalve de Sateliet uitbreiding op de K versie.
En dan de nieuwe versie 9715k. Op de duitse site die in dit forum wordt vermeld wordt ook alleen maar gespeculeerd. Ik heb op de duitse Philips-site de modellen met elkaar vergeleken... geen verschil.

Heeft iemand toch nog gevonden wat het verschil kan zijn?

gr
Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:56:
Wat is Vertical Bending precies?

Ik was aan het wachten op de nieuwe 7000 serie totdat ik voor 999 euro de 9705K of voor 1049 euro voor de 9715k bij Redcoon voorbij zag komen. Daar ga ik dan toch ff een nachtje over slapen.

Ik kom er ook zo niet echt achter wat nu het verschil tussen H en K is behalve de Sateliet uitbreiding op de K versie.
En dan de nieuwe versie 9715k. Op de duitse site die in dit forum wordt vermeld wordt ook alleen maar gespeculeerd. Ik heb op de duitse Philips-site de modellen met elkaar vergeleken... geen verschil.

Heeft iemand toch nog gevonden wat het verschil kan zijn?

gr
Ralph
Afstandsbediening en vernieuwde firmware, en natuurlijk het feit dat het een nieuwere productie serie is, waarbij kinderziektes uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Het verschil tussen de H/12 en de K/02 is inderdaad alleen de satelliet-tuner: die zit niet in de H/12, maar wel in de K/02.

De verschillen tussen de 40/46" 9705 en de 9715:
D-TECH schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:10:
Afstandsbediening en vernieuwde firmware, en natuurlijk het feit dat het een nieuwere productie serie is, waarbij kinderziektes uit zijn gehaald.
Een verbeterde afstandsbediening en andere firmware zijn de enige bevestigde verschillen. Of, en zo ja welke, kinderziektes er uit zijn gehaald is onbekend.
Wel bekend is voorlopig nog het verschil met betrekking tot dat zogenaamde "Vertical Banding":

in dit geval gaat het om verticaal zichtbare bandvorming in kleurverlopen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn te zien in deze Duitse thread:

http://www.hifi-forum.de/...read=7913&back=&sort=&z=1

Dit probleem treedt alleen op met de 40/46" versies van de 9705 en de 9715, en alleen wanneer "MPEG Artefact Reduction" aan staat.
Het verschil tussen de 9705 en 9715 hierbij is, dat er voor de 9705 een eenvoudige, softwarematige oplossing voor dit probleem bekend is bij de technische dienst, terwijl dat voor de 9715 nog niet zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie snelle reacties en uitleg.

Kortom: de optie "MPEG Artefact Reduction" uitschakelen en dan heb je geen problemen meer met Vertical Banding:
http://www.supportforum.p...ive/index.php/t-1819.html

Geldt dat dan ook voor de 9715k? of heeft deze er juist door nieuwe firmware meer last van?

Technisch gezien zou je nu voor de 9715 kiezen, maar hier loop je ook weer risico's met de nieuwe firmware.
Is deze qua uiterlijk (kleur: geborsteld aluminium) exact hetzelfde als zijn broertje, de 9705?
En heeft iemand al de 9715 thuis staan en kan mij overtuigen voor dit model te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Of dan toch maar voor een VT30 van Panasonic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een HD-ready met Ambillight en als je dat eenmaal gewend bent...

Ik zie in de beschrijvingen dat de kleur dus wel afwijkt:
9705: Onyx zwart geborsteld aluminium
9715: zilver geborsteld aluminium

Citaat van Philips naar aanleiding van mijn vraag tussen H en K:
Het enige verschil wat er inderdaad is is dat de K modellen een DVB-S tuner hebben ingebouwd. Dit betekend dat u zonder externe satelietontvanger TV kunt kijken. Het is uiteraard wel mogelijk om gewoon digitaal TV te kijken via dit set. U heeft gewoon de 2 jarige garantie en deze TV werkt ook gewoon in Nederland. Via ons kunt u ook terecht met vragen over deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Zit zelf ook te kijken naar de 40PFL9705 en merkte in deze topic de 40PFL9715 op.
Als de 40PFL9715 nieuwe en beter is, waarom is deze dan goedkoper?

Enige verschillen (naast de hier opgemerkte verschillen zoals DVB-S en afstandsbediening) op tweakers wat ik kan vinden (pricewatch) zijn:

- 9705 heeft 2W surround sound en de 9715 40W stereo sound
- 9705 heeft teletekst geheugen voor 1200 pagina's en de 9715 voor 1000 pagina's
- 9705 heeft een standby stroomgebruik van 0,15 en de 9715 een stroomverbruik van 0,1 bij standby
- 9705 heeft ontvangstnorm SECA naast de PAL en NTFS, de 9715 heeft geen SECA
- 9705 heeft geen local dimming en de 9715 heeft dit wel

Kwam op een duitse site nog meer specs tegen. Moet nog even vergelijken met de 9705. Wel is de 9715 daar een stukje duurder dan Redcoon.
Philips 40PFL9715
mit Ambilight und bester Bildqualität
Philips 9000 series LED-Fernseher 40PFL9715K 102 cm, DVB-T/C/S2, Full HD 1080p mit Ambilight Spectra 3 und Perfect Pixel HD Engine

Technische Daten

Bild/Anzeige
Bildformat: Breitbild
•Helligkeit: 500 cd/m²
•Dynamischer Bildschirmkontrast: 10.000.000:1
•Reaktionszeit (normal): 0,5 (BEW Äquiv.) ms
•Betrachtungswinkel: 176º (H) / 176º (V)
•Bildschirmgröße diagonal: 40 Zoll / 102 cm
•Anzeige: 2D-segmentierte LED-Hintergrundbeleuchtung, Full HD, LED Pro
•Auflösung des Displays: 1920 x 1080p
•Bildoptimierung: Perfect Pixel HD Engine, Perfect Natural Motion, Perfekter Kontrast, Perfekte Farben, Anzeige mit breitem Farbspektrum, Active Control + Lichtsensor, 2D-/3D-Rauschreduzierung, 400 Hz Clear LCD*, Scantechnologie mit Hintergrundbeleuchtung, LED-Hintergrundlicht mit lokaler Dimm-Funktion, Segmentiertes LED-Hintergrundlicht, Bright Pro, LED Pro, Super Resolution, 3D-fähig*
•Bildschirmoptimierung: Nicht reflektierender Bildschirm
•Max. Helligkeit: 65 %
•Farboptimierung: 2250 Billionen Farben 17-Bit RGB
•3D: 3D Ready*
•Gehäusefarbe: Gebürstetes Aluminium, Silber

Ambilight
•Ambilight-Version: 3-seitig
•Ambilight-Funktionen: Ambilight Spectra 3, Lounge-Beleuchtungsmodus im Standby-Betrieb, Sonnenuntergangsmodus (sanftes Abschalten), Anpassung an die Wandfarbe
•Dimm-Funktion: Manuell und über Lichtsensor
•Ambilight-Beleuchtungssystem: Breites LED-Farbspektrum

Unterstützte Display-Auflösung
•Computereingänge: bis zu 1920 x 1080 bei 60 Hz
•Videoeingänge: bis zu 1920 x 1080p, 24, 25, 30, 50, 60 Hz

Ton
•Sinus-Ausgangsleistung (RMS): 2 x 15 W, leistungsstarker Sound
•Verbesserung der Soundqualität: Automatische Lautstärkeeinstellung, Dynamic Bass Enhancement, Incredible Surround, Höhen- und Bassregelung, Klarer Klang
•Lautsprecher-Typen: 2 Kalotten-Hochtöner, 2 Woofer

Komfort
•PC-Netzwerkverbindung: DLNA 1.5-zertifiziert
•Einfache Installation: Programminstallationsassistent, Netzwerkinstallationsassistent, Einstellungsassistent, Geräte-Verbindungsassistent, Automatisches Erkennen von Philips Geräten, 2-in-1-Wandhalterung
•Einfache Bedienung: Bildschirm-Benutzerhandbuch, Bedienelemente mit Touch-Technologie, Benutzerfreundliche Taste HOME
•Elektronische Programmzeitschrift (EPG): EPG, Akt. & Folg., 8-Tage-Elektronische Programmzeitschrift*
•Bildschirmformat-Anpassung: AutoFill (keine schwarzen Balken), Autozoom (Originalformat), (einschließlich 4:3, 14:9 und 21:9), SuperZoom, Breitbildformat 16:9, Breitbild, 1080p native Darstellung
•Videotext: 1200 Seiten Hypertext
•Upgradefähige Firmware: Assistent für autom. Firmware-Akt., Firmware-Upgrade über USB, Online-Aktualisierung der Firmware
•Multimedia: DLNA Media Browser, Net TV-Dienste, USB Media Browser, WiFi MediaConnect*

Multimedia-Anwendungen
•Bildwiedergabeformate: JPEG
•Musikwiedergabeformate: MP3, WMA (v2 bis v9.2), AAC
•Videowiedergabeformate: Codec-Unterstützung:, H264/MPEG-4 (AVC), MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1, Dateien: AVI, MKV
•Net TV: Im Lieferumfang enthalten

Tuner/Empfang/Übertragung
•Antenneneingang: 75 Ohm koaxial (IEC75), 75 Ohm Typ F
•Video-Wiedergabe: NTSC, Secam, PAL
•Digitales Fernsehen: DVB-T*, DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*, DVB-S2 und MPEG4 HD, DVB-S, HD+ kompatibel
•Frequenzbänder: Hyperband, S-Kanal, UHF, VHF
•LNB: 1 bis 4 LNBs unterstützt

Anschlüsse
•Anzahl HDMI-Anschlüsse: 4
•HDMI Funktionen: HDMI 1.4 mit, 3D, Inhaltstyp, Deep Color, ARC (HDMI 1)
•EasyLink (HDMI-CEC): System-Start, Pixel Plus-Link (Philips), Remote-Kontrollübertragung, System-Audiosteuerung, System Standby-Modus, Plug & Play im Startbildschirm, Aktivitäten-Download (Philips), Automatische Untertitelverschiebung (Philips),EasyLink
•Anzahl der Komponenteneingänge (YPbPr): 1
•Anzahl der Scartanschlüsse (RGB/CVBS): 2
•Anzahl der USB-Anschlüsse: 2
•Weitere Anschlüsse: Antenne (Typ F), Kopfhörer-Ausgang, PC-VGA-Eingang und L/R Audio-Eingang, SP-DIF-Ausgang (koaxial), Common Interface Plus (CI+), Service-Anschluss, integriertes WiFi 802.11b/g/n-spec, Ethernet-LAN RJ-45, 3D TV-Anschluss, Antenne IEC75, SD-Kartenslot (Videostore)
•Satellitenantennen-Schnittstelle: DiSEq 1.0
•Zusammenfassung: 4 x HDMI, 2 x USB, 2 x SCART, 1 x LAN, WiFi integriert

Leistung
•Umgebungstemperatur: 5 °C bis 35 °C
•Netzstrom: AC: 220 bis 240 V, 50/60 Hz
•Energieeffizienzklasse: B
•Energieverbrauch (normal): 92,0 W
•Standby-Stromverbrauch: < 0,15 W
•Stromverbrauch (ausgeschaltet): < 0,01 W
•Jährlicher Energieverbrauch: 134,00 kWh
•Bleihaltig: Ja*
•Energiesparfunktionen: Komplettabschaltung (0 Watt), Lichtsensor, Eco mode (Ökomodus), Bildabschaltung (bei Radiobetrieb), Ausschalt-Timer, Menü für Stromspareinstellungen

Abmessungen
•Abmessungen Gerät (B x H x T): 955 x 596 x 69 mm
•Abmessungen Gerät inkl. Fuß (H x T): 632 x 240 mm
•Produktgewicht: 20 kg
•Produktgewicht (+ Ständer): 22 kg
•Abmessungen Box (B x H x T): 1200 x 786 x 200 mm
•VESA-kompatible Wandhalterung: verstellbar, 200 x 300 mm

*400 Hz Clear LCD kombiniert die fortschrittliche 200-Hz-Technologie mit der Scantechnologie der Hintergrundbeleuchtung (Arbeitszyklus 50%) und zeigt so 400 Szenen pro Sekunde an.
*8-Tage-EPG, Service nicht in allen Ländern verfügbar
*Net TV: Besuchen Sie www.philips.com/tv, und erfahren Sie, welche Dienste in Ihrem Land verfügbar sind.
*Der Fernseher unterstützt DVB-T-Empfang für Free-to-Air-Übertragungen. Bestimmte DVB-T-Betreiber werden möglicherweise nicht unterstützt. Eine aktuelle Liste dieser Betreiber finden Sie in den FAQs auf der Philips Support-Website. Bei einigen Betreibern sind Conditional Access und ein Abonnement erforderlich. Weitere Informationen erhalten Sie von Ihrem Betreiber.
*Für Fernsehen in 3D benötigen Sie das Zubehörkit PTA02 (2 Active3D-Brillen und ein Sender) ein 3D-kompatibles Quellgerät und Quellmaterial in 3D.
*Durchschnittlicher Stromverbrauch bei Betrieb entsprechend IEC62087 Ed. 2.
*Der jährliche Energieverbrauch wird über den durchschnittlichen Stromverbrauch für 4 Stunden pro Tag bei 365 Tagen pro Jahr berechnet.
*Einige Komponenten dieses Fernsehers, bei denen technologisch keine Alternative besteht, enthalten Blei. Dies entspricht der geltenden Ausnahmeregelung der RoHS-Richtlinie.

Farbe: gebürstetes Aluminium, silber
Preis: 1749.00 Euro
Paketanzahl: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Hoho. 9705 geen local dimming. Dacht het wel ;)

Allebei 30w surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
D-TECH schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:39:
Hoho. 9705 geen local dimming. Dacht het wel ;)

Allebei 30w surround.
Ja ik merk dat de gegevens op tweakers niet accuraat zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmpfff...
en volgens customer-care van Philips is het enige verschil tussen de 9705 en 9715 de afstandsbediening!

Denk dat ik toch maar voor de 9705k bij Redcoon (€999) ga. €50 goedkoper en een zwarte geborstelde rand, volgens de specs althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er 1 bestellen...en toen waren ze bij redcoon van de site verdwenen )-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:31
Heb voor mijn Philips 46" 9705 gisteren de PTA02 upgrade set (3D brillen etc) ontvangen van het merk Xpand.
(Bij de T online shop voor maar €169) Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de kwaliteit wanneer ik een film kijk, t ziet er echt goed uit. Voor mij persoonlijk absoluut een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Ik heb pas een Dune B1 aangeschaft en die aangesloten op HDMI Side van mijn 9705 46". Regelmatig komt het voor dat het geluid plots schel en vervormd te horen is en pas wanneer ik de TV uitschakel en daarna weer in is het geluid weer goed. Het doet zich dan voor op al het geluid wat geproduceerd door de TV, en komt door de Dune, tenminste sinds ik de Dune heb treedt het op en ook alleen maar als ik de Dune gebruik of gebruikt heb, maar ik kan het niet reproduceren (nog niet).

Die HDMI aansluitingen zijn volgens mij zo labiel als Irene die los gelaten wordt in een bos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
PierreO schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:36:
Ik heb pas een Dune B1 aangeschaft en die aangesloten op HDMI Side van mijn 9705 46". Regelmatig komt het voor dat het geluid plots schel en vervormd te horen is en pas wanneer ik de TV uitschakel en daarna weer in is het geluid weer goed. Het doet zich dan voor op al het geluid wat geproduceerd door de TV, en komt door de Dune, tenminste sinds ik de Dune heb treedt het op en ook alleen maar als ik de Dune gebruik of gebruikt heb, maar ik kan het niet reproduceren (nog niet).

Die HDMI aansluitingen zijn volgens mij zo labiel als Irene die los gelaten wordt in een bos. :(
Dit fenomeen heb ik nu ook 1x gehad... heb pas sinds een week de Mediaplayer Eminent 7080 aangesloten op de ARC HDMI. Na het gebruik had ik de TV uitgezet, paar uur later weer aan....Ik dacht dat ik een transformer in me kamer had ;) Het geluid was zoals jij ook beschrijft compleet vervormd.
TV uitzetten (middels schakelaar) en daarna weer aan verhelpt het probleem.
De ochtend erna zette ik de tv aan kreeg eerst sneeuw te zien daarna werd het beeld geheel groen.... Tv uitzetten en daarna weer aan en t werkt weer.
Alleen de TV uitzetten middels de afstandsbediening werkte niet, dan volgt namelijk de melding "video formaat niet ondersteund"

Ik draai de TV met software versie 140.037

http://youtu.be/HCXq-6Nf96k

http://youtu.be/CFgFL-o9640

[ Voor 14% gewijzigd door pielle007 op 06-07-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik weet niet precies waar ik dit moet vragen, maar het gaat om de Philips Econova 42PFL6805H.

Ben op zoek naar de juiste calibratie instellingen. Ik kan deze nergens vinden.
Heeft iemand een goede calibratie die ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Onderstaande frase heb ik gekopieerd uit een Philips uitleg over aansluitpunten, waar ik meen dat de HDMI aansluitingen bij de 9705 debet zijn aan allerlei storingen beweert Philips dat juist de HDMI aansluitingen robuust zijn.

HDMI is de toonaangevende nieuwe standaard voor de overdracht van niet-gegecomprimeerde volledig digitale audio-videosignalen. HDMI is compatibel met DVI, met de volgende extra voordelen:

Inclusief digitale audio (SPDIF), maximaal acht PCM-signalen uit meerdere kanalen.
Eleganter, robuuster
Inclusief interactieve ondersteuning met CEC (Consumer Electronic Control) voor de bediening van HDMI-apparatuur.

HDMI vervangt stapsgewijs de analoge SCART-connector voor de aansluiting van een scherm.

Ik heb al zo vaak met Philips gebeld dat ik het een beetje moe ben, ik hoop alleen niet dat ze daardoor denken dat de problemen niet meer bestaan, en dat zijn voornamelijk geluidsproblemen. Maar ook Ambilight die ineens andere instellingen heeft, of de TV niet meer kunnen bedienen met de afstandsbediening, of teletekst die op hol slaat. Gelukkig niet allemaal tegelijk en iedere dag, maar wanneer het weer gebeurt zucht ik maar weer en schakel de TV voor een aantal seconden uit. Prijs en kwaliteit hebben blijkbaar niets meer met elkaar te maken. It's a pity, no it's a shame, shame you Philips. Was signed, a former Philipsman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de 9715k via Redcoon gekocht?
En welke kleur heeft de hij dan (zilver of zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PierreO schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:36:

Beste Pierre,

het zelfde heb ik met mijn Humax harddisc recorder, het ligt dus aan de HDMI aansluitingen, dit euvel is al tig pagina's bekend maar elke keer als Philips een update daarvoor maakt blijkt diezelfde update weer andere software aan te tasten in plaats van de HDMI aansluitingen in orde te maken.
ik denk dan ook de dit niet software matig is op te lossen, ik hoop het natuurlijk wel, want als dit nog zo'n jaar door gaat heb je geen garantie meer, het enige wat je kan doen is dus zeuren bij philips, en ik weet als geen ander dat je daar juist zo moe van word.
dit hopen ze dan ook ,dat je niet meer zeurt en het neemt zoals het is ,NOU MOOI NIET !!!!
als de HDMI aansluitingren van de nieuwste tv goed zijn moeten we dat printplaatje maar krijgen toch.

de 037 durf ik niet eens te installeren, maar als je philipd belt zeggen ze eerst dat je deze wel moet installeren anders kunnen ze geen goede storing door geven...de sukkels
als ik dasn zeg kijki ff op tweakers en lees wat deze software bij sommige mensen fout doet krijg je een antwoord van eeehh ja eeeeh nou u moet toch echt eerst de software installeren.
ze houden ons gewoon aan het lijntje!!

gr

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
de 037 durf ik niet eens te installeren, maar als je philipd belt zeggen ze eerst dat je deze wel moet installeren anders kunnen ze geen goede storing door geven...de sukkels
als ik dasn zeg kijki ff op tweakers en lees wat deze software bij sommige mensen fout doet krijg je een antwoord van eeehh ja eeeeh nou u moet toch echt eerst de software installeren.
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je moet liegen, dus dat zeg ik dan ook niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:06:
Wil er 1 bestellen...en toen waren ze bij redcoon van de site verdwenen )-:
Redcoon heeft de 9715 weer op voorraad zag ik. Ze hebben nu de 40 en de 46 inch variant.
Vanavond maar eens overleggen met de vrouw des huizes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het gezien. Maar ze wil dan wel een antraciet/zwarte!

En de 9715 is volgens mij alu. zilver???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
vind de geborstelde alu. toch mooier dan het antraciet zwarte. Vond het ook jammer dat in eerste instantie de 32PFL9705 dit wel was en de 40PFL9705 niet.

Was vanmiddag ff bij MediaMarkt Arena in Amsterdam maar helaas konden zij mij niet vertellen wat nu de verschillen zijn tussen de 9705 en de 9715. Ze wisten het bestaan van de 9715 niet eens. Krijg dan echt het 'gratis kabeltje' gevoel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Voor 1050 die 9715 nemen of wachten op de 9606. Lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
is de prijs van de 40PFL9606 al bekend dan? De 40PFL9705 is ook binnen 12 maanden 1000 euries in prijs gezakt.

zie in tweakers wel de 32PFL9606 staan voor dezelfde prijs als de 40PFL9715. Daarbij is de 9715 dus groter en heeft ook iets betere specs? (400Hz tegenover de 200Hz van de 32PFL9606)

[ Voor 49% gewijzigd door Mister.Ed640 op 08-07-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
32 inch wordt 1300 euro, maar is nu al te krijgen voor 1100 euro.

37 inch wordt 1400 euro.

46 inch wordt 2700 euro (!)

Prijzen 40 inch nog niet bekend, maar dit zal waarschijnlijk rond de 2000 worden.

Bron: http://58pfl9955.wordpres...der-9000er-serie-in-2011/

[ Voor 18% gewijzigd door D-TECH op 08-07-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:36:
Ik had het gezien. Maar ze wil dan wel een antraciet/zwarte!

En de 9715 is volgens mij alu. zilver???
Ik zie nu op site van Redcoon alleen de 46" inch versie van de 9715. Stond vrijdag de 40" inch weer op hun site?

En wat de kleuren betreft. Er is volgens mij geen verschil tussen de 9705 en 9715. Beide zijn antraciet, geborsteld aluminium. Ik heb zelf de 32pfl9705, die heeft dezelfde kleur als de 40"en 46" versie. Alleen in Duitsland was het mogelijk om een versie met een lichtere kleur van de 9705 te bestellen. Deze lichtere kleur hadden alle toestellen die op de Ifa van 2010 hingen. Deze kleur was alleen in Duitsland apart te bestellen. Voor zo ver ik weet is er nooit een antraciet zwarte uitvoering geweest. Die kleur had de rand van de xxpfl8605 modellen.

Ik wil zelf voor een grotere versie dan 32" gaan. Had graag de 9715 uitvoering willen hebben vanwege de 2011 uitvoering van de afstandsbediening en andere firmware dan de 9705. Alleen is de 9715 niet meer te vinden bij Redcoon en is 40pfl9705 daar nu ineens veel duurder dan een week geleden. Wachten op de 40pfl9606 is op dit moment ook geen optie. Heb begrepen dat die waarschijnlijk pas eind dit jaar komt. De andere modellen uit de nieuwe 9000 komen in september. De 32" is al verkrijgbaar. Ik heb hem bij de MM in Arnhem gezien. Ben niet zo weg van het nieuwe design en betwijfel of het geluid wat in de voet van de tv verwerkt net zo goed of beter klinkt dan bij de huidige 9000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:03:
[...]
het zelfde heb ik met mijn Humax harddisc recorder, het ligt dus aan de HDMI aansluitingen, dit euvel is al tig pagina's bekend maar elke keer als Philips een update daarvoor maakt blijkt diezelfde update weer andere software aan te tasten in plaats van de HDMI aansluitingen in orde te maken.
ik denk dan ook de dit niet software matig is op te lossen, ik hoop het natuurlijk wel, want als dit nog zo'n jaar door gaat heb je geen garantie meer, het enige wat je kan doen is dus zeuren bij philips, en ik weet als geen ander dat je daar juist zo moe van word.
dit hopen ze dan ook ,dat je niet meer zeurt en het neemt zoals het is ,NOU MOOI NIET !!!!
als de HDMI aansluitingren van de nieuwste tv goed zijn moeten we dat printplaatje maar krijgen toch.

ze houden ons gewoon aan het lijntje!!
Gisteren plotseling een zeer schel geluid, heb ook de HUMAX.
Normaal doet hij dat alleen als ik overschakel van de ene naar de andere HDMI ingang ( of ik heb helemaal geen geluid meer).
Ik deed niets, alleen zappen. Een keer uit en aanzetten en het werkt weer.
Een software oplossing zal hier wel nooit voor komen, er moet gewoon een nieuwe print voor ontworpen worden.
Daar zal mijnheer Philips wel geen zin in hebben, ze zijn veel te druk met de nieuwe 9706 en omdat die van ons al een jaar oud is zijn wij niet interressant meer.
Ik ben altijd Philipsgek geweest maar ik word er nu gek van. Dit was echt mijn laatse Philips TV ook al wordt de keet verkocht aan een andere partner.
Jammer van het ambilight, dan maar zonder.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Iemand al in het bezit van een 9715 en die weet te vertellen of deze dezelfde klachten heeft als de 9705 met het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan iemand ook de kleur van de lijst van de 9715k bevestigen?
Zwart/antraciet of zilver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Borry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Gisteren plotseling een zeer schel geluid, heb ook de HUMAX.
Normaal doet hij dat alleen als ik overschakel van de ene naar de andere HDMI ingang ( of ik heb helemaal geen geluid meer).
Ik deed niets, alleen zappen. Een keer uit en aanzetten en het werkt weer.
Een software oplossing zal hier wel nooit voor komen, er moet gewoon een nieuwe print voor ontworpen worden.
Daar zal mijnheer Philips wel geen zin in hebben, ze zijn veel te druk met de nieuwe 9706 en omdat die van ons al een jaar oud is zijn wij niet interressant meer.
Ik ben altijd Philipsgek geweest maar ik word er nu gek van. Dit was echt mijn laatse Philips TV ook al wordt de keet verkocht aan een andere partner.
Jammer van het ambilight, dan maar zonder.
He Borry,
ik had dit probleem ook, overigens nooit eerder gehad! zie mijn vorige posts, heb eenEminent mediaplayer Cisco HD PVR, en xdoos360 aangesloten op resp. Hdmi poort 1 tm 3.
heb t direct aangemeld bij Technorep. (niet via Philips dat duurt te lang en uiteindelijk komt het bij 1 en dezelfde persoon terecht als je t wel eerst via Philips aanmeld). vandaag hebben ze een nieuw signaalbord geplaatst met productie datum 30-06-2011. Hoop dat t nu een keer is afgelopen met t gehouwehoer want inmiddels hebben ze:
Modificatie toepast (ivm pieptoon)
Signaalbord vervangen (ivm uitvallen geluid)
Paneel vervangen (ivm uitgevallen LED)
Signaalbord vervangen (ivm vervormd geluid en http://youtu.be/HCXq-6Nf96k + http://youtu.be/CFgFL-o9640 )
Dus ik raad je aan om je probleem kenbaar te maken bij jou reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06
Heb de firmware van juli geplaatst op mijn 52PFL8605, maar het beeld lijkt beter dan ooit :)
Vreemde is dan weer dat ik verder niets kan terugvinden over beeldverbeteringen, die de firmware zou moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 000.140.039.000 voor de 9xx5 is beschikbaar op de site van philips:

http://www.p4c.philips.co...PFL9705H/12&scy=NL&slg=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Downloading. Slechter dan .37 zal het wel niet zijn, toch? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 15:15
Nou, laat ik dan ook maar weer eens proberen. Zit nu nog op 35 ivm alle verhalen van 37.
Kijken of NetTV het dan weer doet, wat daar zit ik al weken zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen net tv meer vanaf software 35 .Ik heb nu de 37 geinstaleerd maar jammer geen net tv .
Soms heb ik wel net tv als tv een half uur aanstaat.zet ik tv uit en dan weer aan heb ik weer geen net tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:04:
Ik heb ook geen net tv meer vanaf software 35 .Ik heb nu de 37 geinstaleerd maar jammer geen net tv .
Soms heb ik wel net tv als tv een half uur aanstaat.zet ik tv uit en dan weer aan heb ik weer geen net tv
als NET TV / Internet niet werkt, staat hoogst waarschijnlijk een instelling in het service menu niet goed
dit kun alsvolgt controleren:
Put your TV to a normal channel, than press 123654 on the remote control. You see the Customer Service Menu (CSM). Check here if it displays the type number of your TV and the serial number. Without this info it will not be allowed to get access.
Dit staat in het Philips forum en is mij tevens medegedeeld door de monteur.
Maar ja... als de gegevens toch goed staan zou ik t aanmelden. Wellicht is jullie signaalbord ook kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Bij mij is alles netjes ingevuld en het is ook totale willekeur wanneer ik er niet of wel op kom, maar meestal moet ik 3 of meer keer proberen.
Eenmaal 'ingelogd' blijf je ingelogd (nadat het tergend langzame reclameplaatje geladen is) en is het redelijk snel.
Ik zit niet wireless, maar via netwerkkabel, dus dat kan het ook niet zijn.
Vanavond maar eens v.39 proberen en anders bellen.
Moet toch ook eens doorgeven dat ik nog steeds last heb van sporadische beeld en geluidsuitval via MediaCenter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister.Ed640 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:43:
Iemand al in het bezit van een 9715 en die weet te vertellen of deze dezelfde klachten heeft als de 9705 met het geluid?
Heb ook een aantal soundrops gehad , maar dat kan ook door de bron komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:47:
En kan iemand ook de kleur van de lijst van de 9715k bevestigen?
Zwart/antraciet of zilver?
Hij is zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister.Ed640
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:48:
[...]

Heb ook een aantal soundrops gehad , maar dat kan ook door de bron komen.
Wat voor bron gebruik jij dan? Ben zelf van plan een losse sat-decoder erop aan te sluiten.
Ook de laatste firmware erop staan?

Baal dat Redcoon op dit moment alleen nog de 46 inch heeft. Ik wacht rustig af totdat de 40 inch weer op voorraad is en dan bestel ik er direct een. Mijn huidige tv staat nu echt op instorten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister.Ed640 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Wat voor bron gebruik jij dan? Ben zelf van plan een losse sat-decoder erop aan te sluiten.
Ook de laatste firmware erop staan?
Een upc mediabox.
Is echter maar een paar keer geweest hoor.
Heb de 1 na laatste firmware, er is net een nieuwe, maar ik wacht nog ff op de bevindingen van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Is het mogelijk om wat in te stellen op een Philips tv zodat hij bij het aanzetten meteen op HDMI 1 staat?
Hij ging eerst altijd naar de ext1 maar daar zit nu niets meer op aangesloten.
ik kan het in de menu´s nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
tajvdz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:25:
Is het mogelijk om wat in te stellen op een Philips tv zodat hij bij het aanzetten meteen op HDMI 1 staat?
Hij gaat aan op de ingang waarop hij stond toen je hem uit deed. Simpel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Freddy2 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:29:
[...]

Hij gaat aan op de ingang waarop hij stond toen je hem uit deed. Simpel! :)
nee hoor dat is bij mij zeker niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
nee hoor dat is bij mij zeker niet het geval!
Dat is raar...

Drie vragen:

- welke tv heb je precies;
- heb je het oude toestel dat op ext1 zat wel uit het Home menu verwijderd;
- en natuurlijk, staat het nieuwe apparaat op HDMI-1zelf al wel aan op het moment dat je de tv aan doet?

[ Voor 24% gewijzigd door Freddy2 op 21-07-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
- welke tv heb je precies; >> 37PFL9603D
- heb je het oude toestel dat op ext1 zat wel uit het Home menu verwijderd; >>ik heb de apparaatnaam verwijderd maar ext1 staat er nog wel. meer is bij mij niet mogelijk
- en natuurlijk, staat het nieuwe apparaat op HDMI-1zelf al wel aan op het moment dat je de tv aan doet?
>> in eerste instantie niet, maar getest en maakt niets uit. als apparaat aanstaat en zet daarna de tv aan dan komt ie op 0 - video met zwart beeld en moet ik zelf naar hdmi-1

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

tajvdz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:07:
- welke tv heb je precies; >> 37PFL9603D
- heb je het oude toestel dat op ext1 zat wel uit het Home menu verwijderd; >>ik heb de apparaatnaam verwijderd maar ext1 staat er nog wel. meer is bij mij niet mogelijk
>> in eerste instantie niet, maar getest en maakt niets uit. als apparaat aanstaat en zet daarna de tv aan dan komt ie op 0 - video met zwart beeld en moet ik zelf naar hdmi-1

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor...
Als niets helpt kun je altijd nog kiezen voor een Harmony afstand bediening, daarin kun je ook de ingangen programeren die hij moet kiezen bij het opstarten.
Zelf heb ik de 46PFL9705 en die gaat altijd naar de laatst gekozen ingang, in mijn geval HDMI 2, of je hem nu op standby zet of helemaal spanningsloos maakt met de hoofdschakelaar.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Hierbij de voorlopige change log van de 140.39.0 software voor de 9xx5:

* Lost of presets after toggling between ASTRA and HOT Bird (between 2 LNBs).
* Picture disturbance on DVB-C channel ‘Phoenix’ (Germany region Zweibrücken).
* Lipsync on EXT, ‘audio output delay’ not working.
* When starting up, sometimes no picture.
* Russian translation errors in UI and Net TV.
* TV goes auto to standby after 2h startup in the morning (RiksTV Norwegian DVB-T network).
* TV does not react anymore on any RC key when starting from semi-Standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Ik heb de firmware ge-update maar het werkt nog steeds niet bij mij. tv komt niet terug op zender waar op hij is uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik heb vorige week een 9705 TV besteld bij Budgethouse maar was deze plots niet meer leverbaar. Nu een week later is het verhaal dat de bestelling bij Philips ligt maar deze nog niet wordt uitgeleverd. Ik vraag mij af of jullie enig idee hebben of dit nog gaat gebeuren en eventueel op welke termijn?

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
De 9706 staat over 3 weken gepland, wellicht speelt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Mijn provider, Ziggo, gaat over naar digitaal. Ik heb een Philips 32PFL9604. Helaas dus uit het jaar dat de tv's CI+ nog niet lekker ondersteunden. Mijn firmware-versie zit op Q5492-0.26.75.0. Is er voor deze tv al een update waardoor hij wel goed werkt met CI+? Wat is wijsheid qua keuze van decoder? Gewoon de decoder nemen die de provider er bij aanbiedt? Is er wel een kaartje of decoder nodig? Het kaartje in je decoder, is dat hetzelfde kaartje als dat wat in de zijkant van de tv gaat?
Ik zag bij iemand die Caiway heeft dat er alleen maar een coax-kabel ingaat, volgens mij ook geen kaartje, en daar wordt wel gewoon digitaal en HD ontvangen. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_F
Voor Ziggo is er een Cam+ PCMCIA adapter nodig waar de kaart in gaat. Het geheel gaat dan in de zijkant van een TV die deze kaart ondersteunt. Door verschillen bij merken zijn er (in het verleden) ook verschillende types adapters geweest die specifiek voor een bepaald merk TV (sony, samsung etc) bedoeld waren. Niet zeker of dit nog steeds het geval is.
Om terug te komen op je vragen, die Caiway klant heeft dus een TV met ondersteuning voor de adapter en kaart waardoor de TV zowel analoog als digitaal via de coax-kabel kan ontvangen zonder externe decoder.
Voor jouw specifieke situatie is het de vraag of je alle ellende op je dak wilt halen om een niet-gesupporte Cam+ adapter c.q. een niet-gecertificeerde Ziggo-tv te gebruiken als er prima externe HD ontvangers zijn.

Veel succes met het overwegen van het experiment of het aanschaffen van een externe HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 18-09 12:04
Als het er in het kort op neerkomt dat als ik geen externe decoder kies ik vrijwel zeker gezeik ga hebben, dan maar een externe decoder. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Kleine correcty: Caiway heeft - in ieder geval buiten regio Gouda - het basispakket ongecodeerd, waardoor je geen 'kaartje' nodig hebt (of CAM module).
Dat kaartje bevat informatie over je abonnement. Als je bij Caiway een uitgebreider pakket kiest (i.e. meer buitenlandse zenders, Film1, etc), heb je toch zo'n smartcard nodig.
Dez kaart moet je dan in de CAM module stoppen, zie - zoals boven staat - in de TV moet stoppen.
Voor HD heb je in ieder geval CI+ nodig, de opvolger van CI (ok, laatste van opvolger is een aanname..)

Wat betreft mijn opmerking over het gebied Gouda: daar woon ik dus en als unieke positie binnen Nederland kunnen wij dus kiezen uit kabelaanbieders, waardoor Caiway ook zijn basispakket codeerd. Jeeh!
Dat betekend dus, dat ik 2 euro extra per maand moet betalen, omdat ik ook een mediacenter heb waar ik ook HD mee wil opnemen (1e smartcard is gelukkig wel gratis)... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:15:
Mijn provider, Ziggo, gaat over naar digitaal. Ik heb een Philips 32PFL9604. Helaas dus uit het jaar dat de tv's CI+ nog niet lekker ondersteunden. Mijn firmware-versie zit op Q5492-0.26.75.0. Is er voor deze tv al een update waardoor hij wel goed werkt met CI+? Wat is wijsheid qua keuze van decoder? Gewoon de decoder nemen die de provider er bij aanbiedt? Is er wel een kaartje of decoder nodig? Het kaartje in je decoder, is dat hetzelfde kaartje als dat wat in de zijkant van de tv gaat?
Ik zag bij iemand die Caiway heeft dat er alleen maar een coax-kabel ingaat, volgens mij ook geen kaartje, en daar wordt wel gewoon digitaal en HD ontvangen. Hoe kan dat?
Ik heb zelf de 47PFL9664 met firmware 78 en geen problemen met CI+ cammodule van ziggo. Helaas is zijn de 04 typen van Philips niet Ziggo gecertificeerd maar ze werken wel met de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand onderstaande al eens gezien?

http://www.open.ou.nl/msc/46pfl9705/IMG_0487.MOV

Heb ik de laatste tijd regelmatig, na een herstart is het weer weg.. Deze week maar weer bellen, zou dan de derde reparatie worden :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 14:37
Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn 40PFL9705 niet meer automatisch mijn receiver (Onkyo HT-R990, onderdeel van HT-S9405THX) uitschakelt?

Ik heb ARC ingeschakeld en sindsdien is het zo dat, wanneer ik de TV uit zet met de bijbehorende AB, de receiver 3 tel later ook uitschakelt. Ik heb EasyLink Afstandbediening op "Uit" staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik lees nog steeds niets over de .039 update voor de 9705.
Betekend dit dat de update zonder problemen werkt of zijn we allemaal bang geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Borry schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:04:
Betekend dit dat de update zonder problemen werkt of zijn we allemaal bang geworden?
Bang geworden??? :? Hoezo bang geworden?? 8)7
Ik heb alle updates tot nu toe gewoon geïnstalleerd en heb met geen enkele update problemen gehad.
Dus ik weet niet waarvoor ik bang zou moeten zijn.

Overigens moet het "betekent dit" zijn i.p.v. "betekend dit".

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Borry schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:04:
Heb - na wat updates voorbij laten gaan - 39 ook maar weer eens geinstalleerd (had 34).
De reden was hetzelfde als bij jou: ik las nergens problemen (over verdwenen zenders, spontaan uit of aan gaan) meer.. ;)

Hij draait nog steeds zonder problemen, maar het beeld/geluid valt bij mij nog steeds soms uit op HDMI aansluiting, maar we kijken via CAM en daar hebben we totaal geen last daarvan (Alleen dus af te toe stukje 'terugspoelen' met MediaCenter).
Alleen is NetTV ook nog steeds zeer problematisch. Maandag na 6+ keer proberen (waarbij 2x 'turn your TV off and on to complete signin') eindelijk weer eens contact. Volgens de Fora is het echt een firmware probleem...

Moet toch echt een keer bellen met support, zie alleen iedere keer geen tijd (dochter vraagt te veel aandacht ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

funske schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:38:
[...]

Bang geworden??? :? Hoezo bang geworden?? 8)7
Ik heb alle updates tot nu toe gewoon geïnstalleerd en heb met geen enkele update problemen gehad.
Dus ik weet niet waarvoor ik bang zou moeten zijn.

Overigens moet het "betekent dit" zijn i.p.v. "betekend dit".
Bij de eerste drie updates, .011, .023 en .025 heb ik ontzettend veel problemen gehad, dus daarom ben ik een beetje voorzichtig.

Overigens heb ik een hekel aan onderwijzers, dit is histories gegroeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:03:
Iemand onderstaande al eens gezien?

http://www.open.ou.nl/msc/46pfl9705/IMG_0487.MOV

Heb ik de laatste tijd regelmatig, na een herstart is het weer weg.. Deze week maar weer bellen, zou dan de derde reparatie worden :(
Had het nog nooit eerder gezien dacht ik, maar ineens vanavond zag ik het. Uiterst irritant.
Ook als ik het MediaCenter uit zet (dus zwart beeld), slaat de dynamic backlighting op hol.
Alleen aan de rechterkant.
Heb Dynamic backlighting op 'Standard' staan.

Als ik er zo over denk, is dit pas na de 39 versie gekomen... Had lichte effecten gezien, maar op standaard gezet.
Alleen omdat we nu in het donker zaten te kijken werd het pijnlijk duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 16-09 06:43
Binnenkort krijg ik de 9706 en kan ik eens kijken wat het verschil is t.o.v. 9705. Hij is nu leverbaar trouwens.

• Mister.Ed640
Prijzen van de 9706 al bekend dan? Zover ik weet kan de 9706 elk willekeurig 2D signaal naar 3D omzetten.

• Brakius
Ja prijs is van de 46 inch 9706 bekend, namelijk 2.499 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Geertje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:20:
[...]
Alleen is NetTV ook nog steeds zeer problematisch. Maandag na 6+ keer proberen (waarbij 2x 'turn your TV off and on to complete signin') eindelijk weer eens contact. Volgens de Fora is het echt een firmware probleem...

Moet toch echt een keer bellen met support, zie alleen iedere keer geen tijd (dochter vraagt te veel aandacht ;)).
Dat klopt dit is bekend bij Philips. Het is inderdaad een software bug, schijnbaar gaat hier een Private Update voor komen die binnenkort gaat uitkomen.
Ik had van de week Philips gebeld en er komt een monteur langs omdat ik nog steeds audio problemen heb mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CronoS76 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:00:
[...]

Dat klopt dit is bekend bij Philips. Het is inderdaad een software bug, schijnbaar gaat hier een Private Update voor komen die binnenkort gaat uitkomen.
Ik had van de week Philips gebeld en er komt een monteur langs omdat ik nog steeds audio problemen heb mijn TV.
bij philips zeggen ze uiterlijk week 36 voor de net-tv update

ik heb bij het streamen van de pc naar de tv wel beeld maar geen geluid.
heeft iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Brakius schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 07:08:
Ja prijs is van de 46 inch 9706 bekend, namelijk 2.499 euro.
Prijs 40 inch 9606? Staat er net niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:52:
[...]

bij philips zeggen ze uiterlijk week 36 voor de net-tv update

ik heb bij het streamen van de pc naar de tv wel beeld maar geen geluid.
heeft iemand een oplossing ?
Lijkt mij mij soms afhankelijk van de volgorde. Het gewenste signaal met geluid later op starten werkt soms. Ben zelf nog niet 100% zeker ofdat het nu altijd lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog een vraag over de 40pfl9705 in combinatie met de blue-ray speler BDP9600 soms stoor ik me aan het schokken van het beeld. De TV is aangesloten op de 40PFL9705. Zijn er toevallig ook andere die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Leuk hoor die 9706 series. Maar Philips mag dan nog zoveel tests en awards winnen, een nieuwe Philips komt er bij mij niet meer in. Ik heb nog steeds problemen met mijn 37PFL9604. Opstarten duurt eindeloos, daarna kun je vaak nog een tijd niet van kanaal wisselen of het volume wijzigen. Telkens van die meldingen over Zenderlijst bijgewerkt of authentication successfull na een paar minuten, de guide text knippert en is daardoor onleesbaar. Net tv functionaliteit is ook erg traag. En de problemen van deze nog geen 2 jaar oude televisie worden door Philips niet meer opgelost. Beseft dit ook voordat je een nieuwe Philips televisie koopt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Geertje
Versie 40 staat online voor de 9705...
(wie durft.. ;) )
New software that can take care of the connectivity issue!
We are happy to announce availability of new software that can take care of the connectivity issue.
I apologize for the poor communication on this subject, for a while it was not clear what was causing the problem.

Cause:
Our portal connection is handled over HTTPS (Secured). In this secured protocol certificates being communicated between portal and device. We found out that the browser version of Opera provided in the 2010 range TV’s is delaying this communication, causing very slow performance of Net TV or even no connection at all.

With help of software engineers from Opera we could correct the Opera browser software.

New software:
The software Q5551_1.140.40.0 is now available for xxPFL9xx5x/xxx and xxPFL8xx5x/xx
The software Q5553_1.140.40.0 will come available next week for xxPFL7xx5x/xx
The software Q5553_11.140.40.0 will soon come available for 58PFL9955H/xx

Just search for your TV-type number on Philips.com, go to the support section to find the software plus installation instructions.

The issue mentioned above is only related to the 2010 range of TV’s.
The 2009 range, 2011 range and blu-ray players with Net TV are not affected.
There is nothing wrong with the Net TV portal, it was up and running all the time and has sufficient capacity to support all the connecting devices.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb nog steeds het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met beeld.
Zal dat misschien met de laatste firmware verholpen zijn?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Geertje schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:29:
Versie 40 staat online voor de 9705...
(wie durft.. ;) )

[...]
Ben net een half uur geleden van .034 naar .039 gegaan............ik wacht nog even.
Mensen met meer lef dan mij wens ik suc6. _/-\o_

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Het kan ff duren maar NetTV werkt weer met update 0.40,
Niemand geloofd het toch zeker dat je meer dan 4 maanden nodig hebt om er achter te komen dat de operabrowser niet goed werkt,, 8)7

Verwijderd

Zorki schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:24:
Het kan ff duren maar NetTV werkt weer met update 0.40,
Niemand geloofd het toch zeker dat je meer dan 4 maanden nodig hebt om er achter te komen dat de operabrowser niet goed werkt,, 8)7
klopt , bij mij werkt net-tv ook weer met update 0.40 op de 40PFL9705.
tot nu toe geen problemen , hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:24:
[...]

klopt , bij mij werkt net-tv ook weer met update 0.40 op de 40PFL9705.
tot nu toe geen problemen , hopen dat het zo blijft.
Bij mij heeft NetTV altijd gewerkt, met alle firmwares, duurde wel eens lang om er in te komen, maar dat ligt volgens mij aan de philips server.

Ik heb wel last van resonantie bij volume in de buurt van 25, dan trilt de speaker of iets dergelijks en als ik de hand op de achterkant van de kast houdt is het over. Het gebeurt bij een bepaalde klankkleur. Meer mensen dat probleem. Heb de 46PFL9705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
PierreO schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44:
Ik heb wel last van resonantie bij volume in de buurt van 25, dan trilt de speaker of iets dergelijks en als ik de hand op de achterkant van de kast houdt is het over. Het gebeurt bij een bepaalde klankkleur. Meer mensen dat probleem. Heb de 46PFL9705.
Jazeker, dat herken ik. Ik heb dan wel de 32PFL9705, maar bij alle drie de groottes komt dit probleem soms voor. Ik heb het op de volgende manier opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-nBdlsJas4bo/TVKQ3j9XQYI/AAAAAAAABNU/6Q_CC00Zazc/s0/Speakers.jpg

Zoals je op de foto kunt zien, heb ik er een stukje siliconen... :P tussen zitten en nu vibreert er niks meer!... Hmmm... rare zin als je hem zonder context leest... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
PierreO schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Bij mij heeft NetTV altijd gewerkt, met alle firmwares, duurde wel eens lang om er in te komen, maar dat ligt volgens mij aan de philips server.

(...)
Heb zelf de update toch maar gedaan en met succes. Volgens de release notes (de snelste ooit!) is de enige verandering the NetTV fix.
Scheen te maken te hebben met de ingebouwde Opera browser en model afhankelijk...
Anyhow... Als ik niet direct na het aandoen van de TV (1 a 2 min wachten) naar NetTV ga, heb ik het gelijk.
Hoef ook niet meer te wachten op die tergend langzaam ladende advertentie rechtsonder, want die laad ook snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het menu CMD ofzoiets komt zie ik de installation date...

wat staat er bij jullie? Bij mij 1996..... :S

in het menu kom je door 123654 in te toetsen bij het tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Doet NetTV het weer (kon zelfs eindelijk na een jaar mij correct aanmelden bij VideoLand VOD, waarmee ik een voucher en SD zou krijgen), gaat de backlighting weer op hol (en beeld/geluid via HDMI valt nog steeds uit).
Zucht...

Gisteren was het echt enorm erg. Het is het gedrag wat Koffiefilter beschrijft: Bij mij was gister de hele rechterkant aan het flikkeren tijdens het kijken.
Een (cold) restart van enkele minuten hielp zelfs niet.
Ik had de Dynamic Backlighting op 'Standard' staan. Heb het uiteinderlijk op Best Picture gezet en daarna (voorlopig) geen last gehad...

Iemand anders?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Geertje schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:09:
Doet NetTV het weer (kon zelfs eindelijk na een jaar mij correct aanmelden bij VideoLand VOD, waarmee ik een voucher en SD zou krijgen), gaat de backlighting weer op hol (en beeld/geluid via HDMI valt nog steeds uit).
Zucht...

Gisteren was het echt enorm erg. Het is het gedrag wat Koffiefilter beschrijft: Bij mij was gister de hele rechterkant aan het flikkeren tijdens het kijken.
Een (cold) restart van enkele minuten hielp zelfs niet.
Ik had de Dynamic Backlighting op 'Standard' staan. Heb het uiteinderlijk op Best Picture gezet en daarna (voorlopig) geen last gehad...

Iemand anders?!
Ik heb geen probleem met de backlight, maar wel (opnieuw) van het af en toe uitvallen van zowel beeld als geluid van mijn Blu-ray speler (Philips BDP7500B) via HDMI. Ik dacht dat ik hier eindelijk van af was nadat mijn speler bijna drie maanden in reparatie was geweest, waarbij o.a. het main board werd vervangen. Ik heb nu inmiddels al zoveel problemen ondervonden met diverse Philips apparaten en met name met deze TV (40PFL9705H), dat het merk voor mij volledig en voorgoed heeft afgedaan. Ik zal dan ook niemand in mijn omgeving ooit aanraden om iets van Philips te kopen, hooguit nog een gloeilamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand als iets gehoord over de nieuwe interface: SmartTV?
Deze lijkt een stuk beter te zijn dan wat we nu gewend zijn. Hopelijk kan deze ook via een update voor de wat oudere 9705 toestellen beschikbaar worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
De nieuwe SmartTV interface komt inderdaad ook beschikbaar voor oudere toestellen: alle tv's en BluRay-spelers met NetTV krijgen deze nieuwe interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Freddy2 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:45:
De nieuwe SmartTV interface komt inderdaad ook beschikbaar voor oudere toestellen: alle tv's en BluRay-spelers met NetTV krijgen deze nieuwe interface.
Dat zou heel mooi zijn. :*)
Waar heb je dat gelezen / gehoord?

Have Fun Funske

Verwijderd

funske schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:29:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. :*)
Waar heb je dat gelezen / gehoord?
Ik heb net iets gevonden op http://nl.hardware.info/n...ieuwe-smart-tv-interface:
...De nieuwe interface moet gebruiksvriendelijker gaan werken dan het huidige NetTV portal. De update wordt de komende maanden uitgerold via internet en zal ook voor oudere televisies met NetTV beschikbaar komen...

• Peter_F
Eindelijk na een jaar is de 46PFL9705 eindelijk opgehaald en omgeruild voor de 46PFL9706. Ik zou eigenlijk kwaad moeten zijn dat Customer Care nog steeds weigert om het verschil van 300 euro met de verkoopadviesprijs te compenseren (misschien denken ze daarmee de 300 miljoen besparing mee te halen) maar ben nu verbluft van de 3D kwaliteit. Met deze software doet de 3D side-by-side setting het vreemd genoeg niet (1080p MKV film afspelen via HTS9540, niks speciaals), maar met de 3D bluray zie ik verbluffende resultaten. Ook de bediening is bij vlagen supersnel vergeleken met de 9705, maar merk wel bij sommige handelingen wat hapering. Ik heb nu geen tijd om de rest uit te proberen zoals de 3d conversie van normale programma's.

Met gemengde gevoelens neem ik afscheid van deze thread, ik zal mijn ervaringen delen op de 2011 thread.

Groeten,
Peter

• Freddy2
Peter_F schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:12:
Met gemengde gevoelens neem ik afscheid van deze thread, ik zal mijn ervaringen delen op de 2011 thread.
Het ga je goed!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
recar schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:17:
Sinds enkele dagen firmware versie 140.37 erop gezet (46PFL9705H) en moet zeggen dat ik daar blij mee ben. Dit omdat ik nu geen last meer heb van het uitvallen van het beeld (om de +/-20 minuten viel het beeld voor 2 seconden uit waarbij het geluid wel door bleef lopen (waarschijnlijk omdat de STB rechtstreeks aangesloten is op receiver)).
Sinds enkele weken versie .39 er op staan en je raadt het al: het beeld valt weer regelmatig weg. Vanavond eens proberen om de laatste versie te installeren en te kijken of dit verbetering met zich mee gaat brengen. Word er onderhand een beetje gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Peter_F schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:12:
Eindelijk na een jaar is de 46PFL9705 eindelijk opgehaald en omgeruild voor de 46PFL9706. Ik zou eigenlijk kwaad moeten zijn dat Customer Care nog steeds weigert om het verschil van 300 euro met de verkoopadviesprijs te compenseren (misschien denken ze daarmee de 300 miljoen besparing mee te halen) maar ben nu verbluft van de 3D kwaliteit. Met deze software doet de 3D side-by-side setting het vreemd genoeg niet (1080p MKV film afspelen via HTS9540, niks speciaals), maar met de 3D bluray zie ik verbluffende resultaten. Ook de bediening is bij vlagen supersnel vergeleken met de 9705, maar merk wel bij sommige handelingen wat hapering. Ik heb nu geen tijd om de rest uit te proberen zoals de 3d conversie van normale programma's.

Groeten,
Peter
Tja dat is Philips, mijn 40pfl9704 wordt niet meer gerepareerd en wordt vervangen voor de 40pfl9705. Philips kan en wil het aankoopbedrag niet teruggeven en ook niet het verschil van de verkoopadviesprijs .

Aan de andere kant is de service wel zo netjes dat je een replacement krijgt, maar na alle reparaties en ellende is dit maar een pleister op een pijnlijke wond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Ik heb gisteren van Philips de 46PFL9705 gekregen, hiervoor had ik de 46PFL8685 (broertje van de 8605). Ik had continu geluidsproblemen, oorzaak onbekend dus ik kreeg een upgrade aangeboden vanuit Philips.

Echter gebruik ik een satellietdecoder met HD zenders voor deze TV met een goede HDMI kabel. I
k heb dus nu het gevoel dat het beeld veel korrelig is dan mijn "oude" Edge Led TV? Het is zeker meer zichtbaar en bij grote kleurovergangen, lijken de pixels erg groot te zijn en vanaf afstand goed zichtbaar. Ik erger me er al aan :)
Dit fenomeen leek mij niet op te treden met mijn oude TV. Nu weet ik dat RTL4 HD een ander aanvoersignaal heeft dan History HD, maar ik moet persoonlijk zeggen dat je deze imperfecties nu echt duidelijk zichtbaar zijn, de kwaliteit lijkt mij dus nu gewoon minder?
is er toevallig een instelling waar je iets kan doen met de Pixels, want ik weet even niet waar ik dit moet zoeken? Zijn er ook andere die toevallig dit fenomeen ervaren?

Ik hoor het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Plaats eens je instellingen hier. Scherpte te hoog staan? Ruisonderdrukking aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Brakius schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:00:
Plaats eens je instellingen hier. Scherpte te hoog staan? Ruisonderdrukking aan staan?
Ik kom er even op terug, aangezien ik nu op mijn werk zit kan ik er niet naar kijken :) Maargoed, snel gezegd, de meeste zaken staan op "medium".
Toen ik gisteren de TV aan het instellen was, heb op een afstandje van 30 CM van de TV af naar de Pixels gekeken en bij elke instelling bekeken of het beeld beter werd, maar voor mijn gevoel maakte het niets uit.
Ik moet er ook bij zeggen, dat het beeld van mijn PS3 en HD films die ik via mijn Mediaspeler stream er goed uitzien, maargoed.. het gaat om de TV zenders, aangezien je dit het meeste gebruikt.. :)

Edit -> De instellingen:
Smart beeld: natuurlijk
Contrast: 85
Helderheid: 55
Kleur: 59
Scherpte: 5
Ruisreductie: Medium
Tint: normaal
Perfect Natural Motion: Medium
400 hz: aan
Superresolutie: aan
Perfect Contrast: Medium
Dynamische Achtergrond: Optimaal beeld
Mpeg: medium
Kleurverbetering: medium
Gamma: 2

Het contrast, helderheid en kleur staat wat hoger omdat ik het felle persoonlijk wat mooier vind dan als het wat fletser is, maargoed dit lijkt me niet uit te maken voor de pixelkwaliteit...

[ Voor 63% gewijzigd door CronoS76 op 23-09-2011 17:51 ]

• Freddy2
CronoS76 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:50:
[...]

Ik kom er even op terug, aangezien ik nu op mijn werk zit kan ik er niet naar kijken :) Maargoed, snel gezegd, de meeste zaken staan op "medium".

[...]

Edit -> De instellingen:

[...]

Scherpte: 5
Geloof me als ik zeg dat aan deze instellingen nog heel veel te verbeteren valt... :F Maar om te beginnen, en om jouw probleem op te lossen, zet alle mediums op minimum en vooral de scherpte op 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een phillips 46PFL9705H gekocht.
Maar het beeld valt vies tegen.
Ik ben dus nu al een week bezig met de instellingen.
Het is er wel wat beter op geworden maar nog niet wat ik er van verwacht had.
Heeft iemand ervaring met dat toestel en de beste instellingen?
Wat ik erwel bij moet vertellen is dat die nog is aangesloten met scard ipv HDMI.
Omdat als ik via de decoder wil kijken ik alleen scard kan gebruiken.
En er zit een irritant groene streep helemaal onder in het beeld als ik hem op auto-fill heb staan.

edit: Ook krijg ik de optie 440 hz Clear lcd en perfect natural motion niet aangezet. Geen idee waarom niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:40:
Wat ik erwel bij moet vertellen is dat die nog is aangesloten met scard ipv HDMI.
En er zit een irritant groene streep helemaal onder in het beeld als ik hem op auto-fill heb staan.

edit: Ook krijg ik de optie 440 hz Clear lcd en perfect natural motion niet aangezet. Geen idee waarom niet.
Omdat dat met scart niet gaat, als je iets aansluit met scart op deze Philips tv, ziet het er niet uit. Je zult toch echt een HD decodertje moeten kopen en die aansluiten met een HDMI kabel wil je goed beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor de reactie.
Dat was al wat ik van plan was. Ook vooral om dingen te kunnen opnemen.
Mischien weet je me ook nog te vertellen of de HUMAX IHDR-5050C HD iets is? of dat er volgens jouw betere op de markt zijn in die prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:40:

Ook via Scart is het beeld prima (niet zo goed als via HDMI, maar toch echt heel goed - heb het zelf ook), en bovengenoemde opties werken wel degelijk.

Waarschijnlijk staat bij jou de PC-modus per ongeluk ingeschakeld; dan werken deze twee functies namelijk niet.
De groene streep komt waarschijnlijk ook doordat in de PC-modus de instelling Schermranden op 0 staat. Met PC-modus uit kun je deze op 6 of nog wat hoger zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Freddy2 op 26-09-2011 00:55 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste