DrStitch is goed op weg met z'n 1 april grapje.

Verwijderd
Als je bank of zetel niet recht voor de TV staat, dan draai je de televisie toch wel in de richting van de zitpositie of niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik stoicijns vanuit een hoek naar mijn beeldscherm zou kijken, als ik em ook zo kan draaien dat ik er recht voor zit. Of ligt dit echt aan mij?mhoogendam schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:55:
[...]
Niet elke woning is gelijk, niet iedereen heeft zijn bank recht voor de TV staan
Neuh, je kan zeker de TV draaien zodat deze recht voor je staat. Het word alleen zo onhandig als er 3 mensen aan die TV gaan trekken om deze recht voor hun beeld te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:29:
[...]
Als je bank of zetel niet recht voor de TV staat, dan draai je de televisie toch wel in de richting van de zitpositie of niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik stoicijns vanuit een hoek naar mijn beeldscherm zou kijken, als ik em ook zo kan draaien dat ik er recht voor zit. Of ligt dit echt aan mij?
Verwijderd
Dank voor de aandacht en nee, het is geen 1 april grap. Dat lijken de levertijden van Philips echter wel, en dat is WEL onacceptabel.deboss65 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:34:
[...]
Deze argumentatie is m.i. niet juist.
Andere 9000 (niet LED) serie modellen hebben een veel betere kijkhoek dan de 9704 serie.
Zoals je zelf al zegt, deze zijn niet LED (denk er ook aan dat dit geen side-LED, maar backpanelLED betreft)
Dat de LCD techniek inherent een mindere kijkhoek heeft is bekend. Maar afdoen als normaal is te gemakkelijk. Ik verwacht ook geen "plasma" kijkhoek. Maar van een toestel die anderhalf keer duurder is dan een 9000 serie model, met wel een hele acceptabele kijkhoek, verwacht ik minimaal hetzelfde resultaat.
Weer hetzelfde: hoe kun je hetzelfde resultaat (of beter) verwachten, als de onderliggende techniek niet vergelijkbaar is. Ik snap wel wat je bedoelt; 2600,- e is een bak met geld en een stuk boven de overige 9000 modellen geprijsd. Maar vergelijk het anders met een Volkwagen Tourer en een Touran. De Touran is een stuk duurder, maar je kunt er belachelijk veel minder spullen in de kofferruimte kwijt, dan in de Tourer. Dit komt doordat beide modellen andere kwaliteiten hebben. Een LED-tv heeft slechte inkijkhoek, maar is wel rijker qua kleuren, goedkoper qua verbruik en kan een hogere contrastratio weergeven (iets wat mij bij vele andere tv's enorm stoort, zwart is hier gewoon zwart). Maar nogmaals de kanttekening; mijn inkijkhoek thuis is zeer schappelijk te noemen, ik kan me voorstellen dat als je bij een hoek van 15 graden al problemen krijgt, je dit idd niet mag toeschrijven aan een eigenschap van het product zelf (LED-techniek), maar aan jouw specifieke toestel. Waar dan ook zeker iets aan gedaan moet worden. Om echter daarmee alle 9704's af te tekenen als waardeloze toestellen op dit gebied, gaat mij te ver.
Ik betaal niet extra voor het extra contrast en daarbij een verminderde kijkhoek.
Dat is helemaal afhankelijk van waar je prioriteiten liggen. De 9704 heeft een fenomenale contrastratio en als je als filmliefhebber, zoals ik, en recht voor je TV zit, dit kunt krijgen voor een schamele 2600,- e, dan heb ik dat er graag voor over en accepteer ik het feit dat de techniek resulteert in een kleinere inkijkhoek. Een vrouw met mooie borsten, heeft vaak een dikke kont en vice versa. Wil je een vrouw met zowel mooie borsten als een heerlijke kont, dan zul je nog heel lang moeten wachten en ook een stuk dieper in de buidel moeten tasten.![]()
Dat je maar recht voor je TV moet gaan zitten is prachtig als je kamer indeling dit onder alle omstandigheden toelaat. Maar als ik met het hele gezin voor de TV ga zitten binnen de 15° kijkhoek wordt ik knap claustrofobisch. Die 20° hoek die je aangeeft is bij mijn TV al teveel.
Zoals gezegd; jouw toestel heeft een probleem en dat moet je zeker niet accepteren (al kan intiem knuffelen met je gezin best gezellig zijn). Anderzijds moet je gewoon, net zoals je monitor volgens de arbodienst, je TV recht voor je snuffert zetten of minstens op je gezichtje richten. Zie eerdere post.
Het toestel heb ik gekocht puur op specificaties. Ik heb er 2 maanden op moeten wachten i.v.m. de bekende leverproblemen. Als ik hem had gezien in de winkel had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Erg zonde, maar ik zou zelf nooit iets puur op specificaties kopen. Er is ook nog zoiets als gebruiksgemak, schoonheid in real life, etc. Zou jij een relatie met een vrouw nemen/een auto kopen zonder deze eerst gezien en geprobeerd te hebben? Ik niet! En het zit in dezelfde klasse van grootte qua kostenplaatje zowat..![]()
Het is gewoon heel simpel: Je hebt een bepaald budget en TV's met een bepaalde prijs/prestatie verhouding.
Ik wil meer uitgeven voor een betere prestatie als het budget dit toelaat. Maar als ik voor een beter contrast een slechtere kijkhoek op de koop toe moet nemen betekent dit een slechtere prijs/prestatie verhouding.
Dit is namelijk het geval voor de 9704 serie. Onacceptabel !
En ik ben zeker niet de enige die over de kijkhoek klaag. In alle (nationale en internationale) testen wordt dit als minpunt voor deze tv genoemd. Als het geen issue is waarom noemen ze het dan ?
Zoals je zelf al zegt: het is een minpunt aan de modellenlijn. Maar het is geen dusdanig issue dat het als onacceptabel te betitelen valt (als je over een toestel als ik beschikt, het jouwe is dus een ander verhaal). Accepteer het, zoals je accepteert dat je met je 3-serie niet goed offroad kunt, je vrouw niet kan p**pen of je huis een dakkapel mist vanwege protesten van de buren. Zoals met al deze dingen zitten er genoeg andere voordelen aan, die de aanschaf/onderhoudsprijs ervan rechtvaardigen. Dat is mijn bescheiden mening. Wederom de kanttekening dat als je EIGEN toestel een onacceptabele inkijkhoek heeft, dit te wijten valt aan JOUW toestel en dat je vervanging of reperatie eisen moet.
Verwijderd
Meer knuffelen is mijn devies! Heeft ieder dan een eigen bank of hoe moet ik dat zien? Wij kijken ook met z'n drieen (alla, ik geef toe, de baby zal weinig problemen hebben met fletse kleuren e.d.) en vooralsnog zonder problemen. Maar ik krijg zo het idee dat ik de goden aan het verzoeken ben, dus ik ga maar snel meeklagen over beroerde inkijkhoeken e.d.mhoogendam schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:34:
[...]
Neuh, je kan zeker de TV draaien zodat deze recht voor je staat. Het word alleen zo onhandig als er 3 mensen aan die TV gaan trekken om deze recht voor hun beeld te krijgen.
We kunnen natuurlijk een eindeloze discussie gaan starten over woninginrichting maar dat gaat niet wat worden in dit Philips topicVerwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:55:
[...]
Meer knuffelen is mijn devies! Heeft ieder dan een eigen bank of hoe moet ik dat zien? Wij kijken ook met z'n drieen (alla, ik geef toe, de baby zal weinig problemen hebben met fletse kleuren e.d.) en vooralsnog zonder problemen. Maar ik krijg zo het idee dat ik de goden aan het verzoeken ben, dus ik ga maar snel meeklagen over beroerde inkijkhoeken e.d.
Verwijderd
'Had je kunnen weten' vind ik een slecht argument. Je kan toch niet van consumenten verwachten dat ze de ins en outs van alle technische details kennen? Ik denk dat weinig mensen weten dat een LED backlight een slechtere kijkhoek zou opleveren dan een CCFL backlight (als dat al zo is). Ik zie ook niet in waarom ik dat zou moeten verwachten als Philips dezelfde kijkhoek claimt te halen. Dan mag ik er toch van uit gaan dat dat ook zo is en dat het niet al vanaf eenderde van de aangegeven hoek een slecht beeld oplevert?Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:47:
Dat men klaagt over de kijkhoek begrijp ik niet. Zoals reeds enkele malen gesteld; ik heb er totaal geen last van (of ik zie het gewoonweg niet), maar het is daarnaast gewoon inherent aan de techniek. LCD's hebben een beroerde inkijkhoek, deze philips misschien nog wel beroerder, vanwege de backpanel LED techniek. Dit had je op voorhand kunnen weten en misschien was het ook wijs geweest om een model uitvoerig te testen in de zaak, alvorens tot aanschaf over te gaan.
Als ik met een paar vrienden een goede film wil kijken, dan denk ik dat ze raar opkijken als ik ze ineens ga knuffelenMeer knuffelen is mijn devies!
Die vergelijking met auto's gaat ook mank: Hier koop je of een functie spullen vervoeren of een functie personen vervoeren.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:52:
[...]
Maar vergelijk het anders met een Volkwagen Tourer en een Touran. De Touran is een stuk duurder, maar je kunt er belachelijk veel minder spullen in de kofferruimte kwijt, dan in de Tourer. Dit komt doordat beide modellen andere kwaliteiten hebben.
Prachtig maar dat heb je eigenlijk wel gedaan: Heb je de werkelijke paneel snelheid gemeten ?Erg zonde, maar ik zou zelf nooit iets puur op specificaties kopen.
Zojuist even geinstalleerd; en geef wijzigingen te merken.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:14:
nieuwe firmware upgrade version 000.026.072.000 beschikbaar voor de 9000 serie
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja, je kunt ook overdrijven. Deze TVs doen < 0.25W standby. Als je het toestel dus het hele jaar standby laat staan verbruik je bij elkaar 2kWh. Dat kost dus ongeveer 1 cent per week. Het milieu en je portemonnee willen sparen is 1 ding, maar dan zijn andere opties toch effectieverVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:55:
Extra stroom verbruik doordat het toestel constant stand-by staat.
Verwijderd
Met de nadruk op 'lijkt'.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:42:
Alleen Pascal lijkt zijn geld terug te krijgen.
Is dat dan makkelijk te doen? dat downgraden?Luke the Duke schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:11:
Ik ben met mijn 52PFL9704 net terug gegaan van FW 000.026.072.000 naar 000.026.071.000 omdat de CI+ Authenticatie opeens ontzettend traag werd..... in langzame stappen, 20%, 40%, 60%, soms bleef hij hangen op 80%...
Nu ik weer terug ben op 000.026.071.000 loopt hij weer soepeltjes......
Voor de liefhebbers, ik heb de mijne vanaf eind oktober 2009 (ja, echt waar) en ik ben nog steeds zeer tevreden. Wel moet je een beetje spelen met alle instellingen zodat alles naar je smaak is. Iedereen met klachten zou eens de Bluray's This is it van Michael Jackson en/of Sweet en Sticky tour (concert Buenos Aires) van Madonna moeten aanschouwen, werkelijk onovertrefbaar.
Verwijderd
Waar heb je de changelog gevonden?Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 03:45:
Change log firmware 0.72 software voor de 9000 serie.![]()
Video freeze or macro blocks observed on HD digital broadcast at the interval of 10-12 minutes.
Uitgerekend deze update vind ik een van de betere, want nu gaat bij de HDMI ingangswissel stabiel en zonder schokkerig beeld (blokken en blokjes gedurende een halve seconde)
Dankzij deze 0.72 update een superstrakke en vloeiende HDMI ingangs wissel op mijn 40pfl9704/12 .[afbeelding]
Verwijderd
zie blz 4 van hier: http://www.p4c.philips.co...37pfl8404h_12_fur_eng.pdf
Verwijderd
Ja dat was geen probleem, hij herkende de firmware zelfs uit zich zelf toen ik de USB stick er in stak en vroeg vervolgens of ik zeker wist of ik deze software wou installeren omdat de versie lager was!Yihaaa schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:03:
[...]
Is dat dan makkelijk te doen? dat downgraden?
(ik dacht dat dat niet kon)
Verwijderd
Verwijderd
Niet de zaken uit het verband trekken. Het eind testoordeel is gebaseerd op niet alleen de kijkhoek.sjon.geurts schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:40:
Wat ik wel opmerkelijk vindt zijn de testen nationaal en internationaal over deze tv. Elke test heeft het over de beste tv die er op dit moment verkrijgbaar is. Ik zie totaal geen slechte testen.
Dit accepteer je dit van "De beste TV die er verkrijgbaar is" ?Naar mijn mening moet je als bezitter van een lcd full led tv ermee akkoord gaan dat je kijkhoek slechter is dan van een gewone lcd tv. Echter wat is slecht aan deze kijkhoek. Het enigste is dat je onder een hoek minder rood hebt in het beeld.
Kan er zo een paar opnoemen die het wel noemen:Wat ook opvalt geen enkele test heeft het over de kijkhoek. Alleen de test van de consumentenbond vermeldt dit als min punt.
Welke test is dit ? Zou ik graag willen zien.Ik ga er dus ook vanuit dat alle andere professionele testen die tv dusdaning hebben gecalibereerd (aangepaste cinema stand) dat de kijkhoek geen issue is. Sterker nog ze spreken van een zeer goede kijkhoek
Internet research heeft voor mij aangetoond dat ik zeker niet de enige ben die problemen met de kijkhoek heeft. En dat het probleem er wel degelijk is. (of wil zienPas als je een beetje research op het internet doet blijkt het niet het geval te zijn en kun je dus met een gerust hart genieten van je philips 9704.
Bij mij was er maar één optie: De kleurverbetering helemaal uitzetten.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:47:
wie heeft de gewenste tint settings voor de 40pfl9704 om de roze gloed te verminderen.
Want ik krijg roze gloed niet goed weg en ik blijf maar afstellen maar het lukt niet om de ideale settings te vinden.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ook lang met de instellingen 'geklooid'. Qua verbeteraars heb ik ongeveer hetzelfde (zie inserts) Met de volgende instellingen had ik een zeer goede witbalans (wit=wit geen roze tinten)Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:45:
mijn 40pfl9704 heeft een roze gloed en een slechte kijkhoek.
ik heb de volgende instellingen,
contrast 79
helderheid47
kleur 54
scherpte1
ruis uit
tint, wpr 112,wpg111,wpb90,rbl7,gbl6.
pnm min
geavscherpte uit (ed12 aan)
dyncontrast uit (ed 12 min)
dynachtergrond normaal (ed12 opt. beeld)
mpeg uit
kleurverb uit.
Met deze settings en ook ander geprobeerd blijf ik last houden van een roze gloed en een slechte kijkhoek.
Verwijderd
Is dit hetzelfde als mijn handshake probleem? Een HDMI-ingangswissel?Uitgerekend deze update vind ik een van de betere, want nu gaat bij de HDMI ingangswissel stabiel en zonder schokkerig beeld (blokken en blokjes gedurende een halve seconde)
Heeft het geholpen. Heb je nu een betere kijkhoek.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:44:
Dag Sjon,
Philips heeft wel degelijk verschillende panelen gebruikt. Mijn tv had serie kenmerk VN2B. Het paneel was duidelijk ASV (te zien met 20x loep). Ik heb hier over geklaagd. Afgelopen week de tv kunnen inruilen (coulance van winkel) en heb nu een 40PFL9704 met serie VN4D productie week 1012.
Pierre
[ Voor 12% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 11:16 ]
Ik vraag me toch sterk af hoe mensen hier hun paneel onder een microscoop gepropt krijgen.sjon.geurts schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:53:
Men gaat zelfs zover om met een microscoop zijn televisie te bekijken of men kan aantonen dat men een ander scherm heeft dat zogenaamd beter zou zijn.
Ik heb daarop enkele uren research gedaan op alle info die mij ter beschikking stond. Was veel leesvoer en kan alleen tot deze conclusie komen. Ik bespaar hiermee de toekomstige en huidige bezitters veel werk om deze en andere forums door te pluizen. Men wil hier af en toe mensen problemen met deze tv aanpraten die er niet zijn.
Dit zeg ik niet maar vele nationale en internationale testen. Zelfs in de consumentengids van april wordt deze tv aangeraden. Dat de consumentenbond een tv in deze prijsklasse aanbeveelt is echt uitzonderlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 12:45 ]
Sorry maar dit is een artikel met totaal geen onderbouwing of referentie. (er staat ook geen naam bij)sjon.geurts schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:05:
Hierbij een interessant artikel dat led tv's een betere kijkhoek hebben dan gewone lcd.
http://www.leerwiki.nl/Ti...ebben_een_betere_kijkhoek
Verwijderd
Ik zei dat ik er tot nu toe niet over heb geklaagd..sjon.geurts schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:27:
Je zegt het zelf je hebt geen problemen met de kijkhoek en ook het paneel is prima. Dat is ook waarom ik mijn verhaal wil houden in dit forum. Op dit moment overheersen hier gewoon de negatieve reacties en als je alles door leest zou je haast gaan denken dat deze tv niks waard is en je deze absoluut niet moet kopen. Velen worden zelfs afgeschrikt en denken niet aan beginnen. Ik wil bij deze ook eens een postief verhaal brengen en ook de problemen die er zijn in proportie brengen. Zo wordt naar mijn mening dit forum ook weer in balans gebracht. Kijk bijvoorbeeld eens naar berichten die geplaatst worden over deze tv in avforums. Daar is een duidelijke balans in de berichtgeving. We moeten als Nederlanders trots zijn dat een van oorsprong Nederlandse fabrikant een product heeft gemaakt dat alom zeer hoog gewaardeerd wordt in binnen en buitenland. Daarbij mag men uiteraard een kritische noot hebben, maar dat moet niet volledig doorslaan. Ik ben dan ook blij dat je zelf ook zeer tevreden bent over deze tv. Vanwege de langere levertijd heb ik bewust voor het showmodel gekozen. Ik zou op een lijst gezet worden waar 400 mensen voor mij waren. Met dit showmodel was ik er ook verzekerd van dat het apparaat functioneerde. Een showmodel is dus niet per definitie slechter dan een model nieuw uit de doos. Met de 9704 heeft dit zelfs zeer grote voordelen. Ik belandde daardoor gelukig niet in het traject waar jij nu in zit. Je hebt daarom volledig gelijk in de levertijden. Oorzaak is een chronisch tekort aan leds.Dit wordt echter in de loop van het jaar nog erger. Dat beloofd ook wat voor de levertijden van de 9705 en daarbij ook de prijs. Deze zal ongetwijfeld nog meer stijgen. Dus ik roep ook andere tevreden 9704 gebruikers op om hun ervaringen te posten. Op die manier worden die bezitters die nu problemen met hun tv hebben ook een hart onder de riem gestoken dat ze toch een goede keuze hebben gemaakt en dat andere apparaten wel goed werken. Soms kan een instelling of firmware update al de oplossing brengen. In de Duitse forum hififorum.de heeft men de tv onder de microscoop gelegd en waren in dit forum zelfs berichten aan het posten die later volledig niet klopten. Ook de bewering van de serienummers komt uit dit forum. In dit forum is dit voor waar opgepikt en hier een eigen leven gaan leiden.
[ Voor 74% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 15:08 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:36:
[...]
heb deze settings geprobeerd maar het beeld blijft toch de roze blauwe gloed houden.
ik heb daarom ook naar Philips een mail gestuurd met de klacht omschrijving, hier is het antwoord wat ik terug kreeg van de Philips consumenten service Afd, waar ik helemaal niet aan heb want volgens mij is het toch een defect aangezien er ook forum gebruikers zijn die niet deze klachten hebben.
Het spijt ons te vernemen dat u niet geheel tevreden bent over de kleuren van uw televisie. Hier is echter een reden voor. Er zijn een aantal televisies, zoals ook de 40PFL9704H/12, die voorzien zijn van een nieuw soort glasplaat. Deze heeft een aantal voordelen zoasl een betere lichtsterkte, verbeterd contrast en scherper beeld bij bewegingen. Een nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor. Onze welgemeende excuses.
Met vriendelijke groet,
................................
Philips Nederland
Ik heb ook lang met de instellingen 'geklooid'. Qua verbeteraars heb ik ongeveer hetzelfde (zie inserts) Met de volgende instellingen had ik een zeer goede witbalans (wit=wit geen roze tinten)
Contrast 90
Helderheid 50
Kleur 54
Scherpte 2
WPR 65
WPG 90
WPB 127
Nadat ik hieraan gewend was een Sony V-serie ernaast gezet. Geschrokken van het verschil. Mijn 40PFL9704 had te weinig/fletse kleur en weinig details (goed te zien bijvoorbeeld bij "druk behang" of in "motief op stropdas"). Vervolgens naar volgende instelling gegaan:
Contrast 98
Helderheid 42
Kleur 62
Scherpte 5
WPR 80
WPG 90
WPB 127
De helderheid heeft ook veel invloed op kleur en beelddetail. Als de helderheid te hoog staat, dan vermindert het detail en krijg je een "grijze waas". Als hij te laag staat dan zie je weer te weinig detail in donkere scenes. Ondanks enkele ongemakken per saldo tevreden.
@richjan, ben benieuwd hoe dit bij jou uitpakt.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Verwijderd
Het lijkt wel of je instellingen voor Persoonlijke Tint niet (goed) werken. Je kunt dit mooi checken via het HD-Demo filmpje: Zet WPR en WPB op maximaal (127) en speel het filmpje af. Zet vervolgens WPR op 90, 60 en 30 en speel iedere keer het filmpje af. Op het moment dat het scherm "wit" is met alleen een Philips logo moet je goed opletten. Bij mij zie je:Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:29:
[...] heb deze settings geprobeerd maar het beeld blijft toch de roze blauwe gloed houden.
ik heb daarom ook naar Philips een mail gestuurd met de klacht omschrijving, hier is het antwoord wat ik terug kreeg van de Philips consumenten service Afd, waar ik helemaal niet aan heb want volgens mij is het toch een defect aangezien er ook forum gebruikers zijn die niet deze klachten hebben.
Bij deze heb je dus van philips officieel de bevestiging dat er inderdaad kleurafwijkingen zijn onder een bepaalde kijkhoek. Verder dat de ghostingproblemen en ook de kleurafwijking in het wit voor deze tv normaal zijn. Het heeft dus totaal geen zin om bij philips aan te kloppen voor nieuwe panelen. Er zijn dus gewoonweg geen betere panelen. Wat ik persoonlijk echter wel storend vindt is dat er winkeliers, service centers van philips complete panelen en tv's hebben omgewisseld om deze klachten te verhelpen. Nu blijkt dit dus helemaal geen oplossing te bieden. Men heeft dus reparatiekosten gehad en een hoop ellende bij mensen veroorzaakt en achteraf blijkt het gewoon normaal te zijn voor deze tv. Bij deze weet iedereen waar hij aan toe is en weet ook dat als je je daaraan stoort deze tv niet je keus moet zijn. Ik heb zoals ik al eerder heb gepost geen problemen met mijn 46 inch versie. Dat wil zeggen als ik onder een bepaalde hoek kijk is er een weinig kleurverschil in rood. Zoals ook gezegd ik heb de beschikking over 2 tv's en beide hebben dit. Ik stoor me daar totaal niet aan. Bij een goed signaal zie je het helemaal niet. Er zijn mensen die zich storen aan bepaalde dingen en andere niet. Iedere tv heeft zijn voor en nadelen. Ik denk de perfecte kijkhoek en kleurweergave zal pas mogelijk zijn als we oled tv's hebben. Dan zijn we echter een paar jaar verder voor de grote schermen. Maar ook dan zul je zien dat er weer andere dingen tegenvallen.bulsing schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:16:
"...Een nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor..."
Haha wat een humor die knakkers zeg. Ze geven dus toe dat de kijkhoek kleiner is en dat de kleuren inderdaad niet goed zijn. En dat er geen oplossing voor is, dat is inmiddels wel duidelijk.
Ik heb zo'n idee dat het hele omruil programma wat bij verschillende kopers is toegezegd een beetje tegen gaat vallen financieel gezien. Nu maken ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf door te stellen dat het door de nieuwe technieken komt. Ja en ? Dan vermeld je toch in je verkoopmateriaal dat je door een concessie te doen aan de kleuren en kijkhoek je een nog beter resultaat krijg (staat wel haaks op elkaar, maar goed). Doe je dat niet dan fles je de boel lijkt mij.
Als dit mijn 1e toestel zou zijn zou die linea recta retour gaan. Of je maakt als fabrikant waar wat er in je verkoopmateriaal staat vermeld en komt de kopers van je imperfectie apparaat tegenmoet óf je past het aan als dat niet mogelijk is...
Maar als we de specs van de 9703 even tegenover de 9704 zetten dan kunnen we concluderen dat ze niet waarmaken wat er in de officiële documentatie vermeld word. Als beide dezelfde waarde's opgeven dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de 9703 en 9704 gelijk zijn qua kleur en kijkhoek. En dat is hier dus duidelijk niet het geval.
Data uit de bekende pdfjes voor de 42PFL9703, 40PFL9704 en resp. 46PFL9664
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 42PFL9703D/10 pdfversie: 4.0.8
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 40PFL9704H/12 pdfversie: 7.6.11
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 47PFL9664H/12 pdfversie: 8.2.7
LCD-scherm met Wide Color Gamut voor schitterende kleuren
De medewerkers van de marketingafdeling die de pdfjes maken hebben allemaal pinoccio als voornaam of de schermen hebben echt geen kijkhoek van 176º en beroerde kleuren...
De 9704 heeft gewoon kijkhoek en de daarbij behorende kleur en ghosting problemen. Kan je lang of kort over discussiëren. Het is gewoon zo. Dat iemand het niet ziet, of acceptabel vind doet niet ter zake. De huidige panels zijn gewoon ruk.
[ Voor 43% gewijzigd door sjon.geurts op 07-04-2010 12:46 ]
Op de foto's van de beurs in Barcelona was te zien dat als demo voor deze functies 9704's gebruik werden.sjon.geurts schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:52:
[...]
ambilight wat zich kan aanpassen aan de achtergrond
[...]
..had staan. Inmiddels is het toestel al weer 3 maanden retour naar Philips en heb ik nu een leentoestel. Maar ik had in ieder geval altijd de NM en 200hz aan staan. Noise reduction uiteraard uit en kleurverbetering soms aan en soms uit. Ook de lichtsensor stond bij mij altijd aan. De rest weet ik niet meer zo goed.perentaart schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:09:
Pascal, ik meen gelezen te hebben dat jij alle toeters en bellen aan hebt staan. Hoe is de kwaliteit wanneer je deze features uitschakelt? Met name PNM en geav. scherpte, kleurverbetering etc?
[ Voor 10% gewijzigd door bulsing op 07-04-2010 16:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
En hoe bevalt het leentoestel?bulsing schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:03:
[...]
Inmiddels is het toestel al weer 3 maanden retour naar Philips en heb ik nu een leentoestel.
Dat zal gezien je toch wel on realistische eisen en wensen bij het volgende toestel niet anders worden.bulsing schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:03:
Ook met alles aan was het nog steeds ver onder het acceptabele. Juist met alles uitzetten werd het helemaal een drama om naar te kijken.
Ik heb al heel vroeg aangegeven dat ze wat mij betreft een creditering mogen uitvoeren. Maar Philips bleef aandringen op een omruiling. Nouja ook prima. Maar als ze dan ook nog niet kunnen leveren dan houd het voor mij ook een keer op. Toestel is begin Januari retour genomen in afwachting van een replacement, maar tot op heden... (ik val in herhaling)Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:13:
[...]
En hoe bevalt het leentoestel?![]()
Als ik het hele topic zo doorlees heb ik begrepen dat je hoopt dat Philips je een (beter en gratis) nieuwer TV geeft of de winkel het aankoop bedrag terug geeft. Intussen zit je wel met een aftandse leen TV![]()
[...]
Dat zal gezien je toch wel on realistische eisen en wensen bij het volgende toestel niet anders worden.
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee? Dat doet ambilight toch al? Of bedoel je dat wanneer er zwart in het beeld is, de ambi-light leds ook echt uitgaan? Want dat vind ik nog steeds heel vreemd....als ik een donkere scene bekijk, dan worden de LED's wit, maar wel gedimd. Is toch vreemd? Enorm contrast met het zwarte beeld nog (aha, zo komen ze dus aan die hoge contrastratio! ;P) en het is toch veel gemakkerlijk om lokaal de ambilight-leds uit te schakelen of niet?[ambilight wat zich kan aanpassen aan de achtergrond
Heb je philips klantenservice hierop aangesproken. Ik zou het nooit gepikt hebben om maanden met een leentoestel te zitten. Dat wouen ze bij mij ook met mijn 9603. Ik heb toen op hoge poten naar philips klantenservice gebeld en deze heeft toen binnen een week de situatie opgelost. Ze hebben in dat geval ook de firma technorep erop aangesproken. Deze hebben dit waarschijnlijk niet zo leuk gevonden, maar ik ben de klant en heb voor een tv betaald. Helaas moet je tegenwoordig dit doen. Als ze niks van je horen laten ze het maar verder lopen. Krijg je niet meteen een antwoord gewoon elke week status vragen. Nummer is gratis en kost je verder niks meer dan tijd. Op een gegeven moment wordt je lastig en dan lossen ze het op. Tip probeer in de morgen of in ieder geval overdag te bellen. Dan zitten er medewerkers op de klantenservice die echt wat voor je kunnen doen. Veel succes in ieder geval.bulsing schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:39:
[...]
Ik heb al heel vroeg aangegeven dat ze wat mij betreft een creditering mogen uitvoeren. Maar Philips bleef aandringen op een omruiling. Nouja ook prima. Maar als ze dan ook nog niet kunnen leveren dan houd het voor mij ook een keer op. Toestel is begin Januari retour genomen in afwachting van een replacement, maar tot op heden... (ik val in herhaling)
Het leentoestel is een 42PFL5603. Beeld en geluid valt me helemaal niet tegen. Ok geen 100 of 200hz en DNM en bovenal mis je het ambilight enorm maar buiten dat alles is het best te doen. En boven al, normale kleuren en een normale kijkhoek... Voor op de slaapkamer o.i.d. zou het voor mij zeer zeker acceptabel genoeg zijn.
Of de eisen realistisch zijn ? tja dat is afhankelijk van de fabrikant.
Als de fabrikant stelt dat je een kijkhoek hebt van wel 176 graden dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je een 1ms scherm krijg met ongekende beweging scherpte, dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je schitterende kleuren krijg, dan wil ik die ook tot een acceptabele kijkhoek van minimaal 100 graden.
Kan je als fabrikant dit niet waarmaken, dan maak je de specs niet waar. En andere toestellen of merken kunnen het wel, dus zijn de eisen echt niet onrealistisch, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.
[ Voor 45% gewijzigd door sjon.geurts op 08-04-2010 16:20 ]
Van wat ik me herinner in de afgelopen maanden dat ik dit forum al bij houd heeft Bulsing al aardig wat gebeld met Philips en Technorep e.d.sjon.geurts schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:19:
[...]
Heb je philips klantenservice hierop aangesproken. Ik zou het nooit gepikt hebben om maanden met een leentoestel te zitten. Dat wouen ze bij mij ook met mijn 9603. Ik heb toen op hoge poten naar philips klantenservice gebeld en deze heeft toen binnen een week de situatie opgelost. Ze hebben in dat geval ook de firma technorep erop aangesproken. Deze hebben dit waarschijnlijk niet zo leuk gevonden, maar ik ben de klant en heb voor een tv betaald. Helaas moet je tegenwoordig dit doen. Als ze niks van je horen laten ze het maar verder lopen. Krijg je niet meteen een antwoord gewoon elke week status vragen. Nummer is gratis en kost je verder niks meer dan tijd. Op een gegeven moment wordt je lastig en dan lossen ze het op. Tip probeer in de morgen of in ieder geval overdag te bellen. Dan zitten er medewerkers op de klantenservice die echt wat voor je kunnen doen. Veel succes in ieder geval.
Ik denk dat hij de nieuwere ambilight bedoelt waarbij het niet meer uitmaakt of je achtergrond muur wit of groen is. Via een menu selecteer je de kleur die het meest met je muur overeenkomt en daarna compenseert de tv de kleuren van je ambilight... als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Dat doet ambilight toch al? Of bedoel je dat wanneer er zwart in het beeld is, de ambi-light leds ook echt uitgaan? Want dat vind ik nog steeds heel vreemd....als ik een donkere scene bekijk, dan worden de LED's wit, maar wel gedimd. Is toch vreemd? Enorm contrast met het zwarte beeld nog (aha, zo komen ze dus aan die hoge contrastratio! ;P) en het is toch veel gemakkerlijk om lokaal de ambilight-leds uit te schakelen of niet?
[ Voor 1% gewijzigd door bulsing op 09-04-2010 06:49 . Reden: foutje in de maanden ]
PREview :-) zij hebben hem natuurlijk ook nog nie :-)henkjobse schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:36:
Tweakers heeft een review van de 9705 geplaatst : reviews: Hands-on: de Philips 9705H
Verwijderd
Het nieuwe 9705 toestel lijkt vrijwel op de 9704, bovendien hebben ze bij de 2010 lijn de LED backlight uitgebreid naar de 7000 en 8000 serie, Eerlijk is eerlijk die LED backlight (over de gehele oppervlakte) is een echte verademing tov edge verlichting wat het meeste gebruikt wordt. Het zg ''bleeding effect'' behoord met volledige LED backlight tot het verleden.henkjobse schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:36:
Tweakers heeft een review van de 9705 geplaatst : reviews: Hands-on: de Philips 9705H
Verwijderd
Hallo.henkjobse schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:13:
[...]
Zo, mijn eerste reactie op GoT. Gelijk maar even reageren op bovenstaande: ja, je kunt via wifi de firmware upgraden. Nadat je voor NetTV een WLan hebt ingesteld, kun je de firmware upgrade uitvoeren, indien beschikbaar.
Verwijderd
Verwijderd
Kijk je via wifi of bekabeld ?Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:17:
bedankt voor de reply dr_dreey!
iets anders:
ik kijk veel films/series vanaf mijn pc met de tv,
maar vind het beeld een beetje schokkerig.
(niet zo erg dat het niet te bekijken is, maar toch...)
ligt dit nou aan de tv, of zou het de router kunnen zijn...?
wat zijn jullie ervaringen?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Lees dan ook de eerste post in het topic over de 73 firmware.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:37:
Effe tussen twee haakjes, ik heb ergens iets gelezen over een nieuwe software versie voor de 9000 serie (0.73) Bij Philips was hier niks over bekend, op het Ziggo forum werd er over geschreven.
Dus niet mij PM-en maar Anoniem op het ziggo forum.Philips heeft een pre-release software versie 73 uitgebracht en gevraagd deze software aan een beperkte groep testers beschikbaar te stellen.
De testers die in het verleden ook mee gedaan hebben kunnen mij een PM sturen voor de link.
Het meedoen is uiteraard op eigen risico.
Volg je bankbiljetten
.Philips heeft een pre-release software versie 73 uitgebracht en gevraagd deze software aan een beperkte groep testers beschikbaar te stellen.
Verwijderd
Heb ik al gedaan, ben benieuwd. Uiteraard zou je mij ook de link kunnen mailen via PM.ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:01:
[...]
Lees dan ook de eerste post in het topic over de 73 firmware.
[...]
Dus niet mij PM-en maar Anoniem op het ziggo forum.
Verwijderd
WIFI..ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:00:
[...]
Kijk je via wifi of bekabeld ?
Je hoeft niet steeds groetjes onder je bericht te zetten. Zie de FAQ.
Dat zou kunnen, alleen heeft anoniem het verzoek gedaan de link niet met anderen te delen, dat respecteer ik !Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:53:
[...]
Heb ik al gedaan, ben benieuwd. Uiteraard zou je mij ook de link kunnen mailen via PM.
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Heb PM gestuurd, maar helaas geen antwoord terug, dat schiet dus ook niet op!ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:11:
[...]
Dat zou kunnen, alleen heeft anoniem het verzoek gedaan de link niet met anderen te delen, dat respecteer ik !
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 20:42 ]
Ik heb dus de 40PFL9704, en er zijn nogal wat files die deze niet slikt. Deze haal ik dan doordibrial schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat dit vooral afhangt van de PC waarop TVersity draait. Ik transcode Altijd 1920x1080 Quality zonder compressie en mijn TV laat alles netjes zien, maar mijn pc staat bij een WMV HD wel aardig te stampen. Dit weekend ga ik een mkv proberen eens kijken wat het resultaat is. Lagere resoluties worden volgens mij niet geupscaled, dus ik zou zeggen begin bij max. HD kwaliteit en ga dan steeds eens stapje terug.
1
| mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:trell:v4mv:turbo:autoaspect -oac copy -of avi -o $2 $1 |
Bram Bouwens
Verwijderd
Wat is er volgens jou dan veranderd (in positieve en negatieve) zin?Rowwan schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:02:
0.73 is overigens de eerste versie waar ik tevreden over ben... (alhoewel EPG nog steeds volkomen onbruikbaar is)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 17:49 ]
Verwijderd
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Super, bedankt. Ik was al opzoek naar wat aanvullingen voor mencoder. Kan ik eindelijk mijn PS3mediaserver/Linux finetunen.BTB schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:02:
[...]
Ik heb dus de 40PFL9704, en er zijn nogal wat files die deze niet slikt. Deze haal ik dan door
code:
1 mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:trell:v4mv:turbo:autoaspect -oac copy -of avi -o $2 $1
Verwijderd
debeerzietzevliegen.nl
Je zal zelf naar de winkel moeten gaan om te bepalen of Ambilight je het gevoel geeft dat het het scherm vergroot. Ik heb Ambilight op m'n 47PFL9664 en het geeft met name meer rust omdat er geen harde licht-donker overgang zit tussen het scherm en de muur. Dit maakt dat ik met Ambilight aan een stuk prettiger tv kijk dan zonder.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:18:
Ik heb een vraag over het effect van ambilight.
Vergroot dit het effect van de tv? Ik twijfel nog over de grote van de 46pfl9705 en of deze toch niet te klein is voor mij. Ik heb nu 40'' sony en deze is voor mij te klein geworden. Zit afstand is tussen de 2.20 en 2.50 en wilde eigenlijk voor een 52-55 grote gaan.
Dus nu is het 46'' met ambilight vs 55'' zonder ambilight.
Verwijderd
In de winkels is het meestal te licht om goed dit effect te kunnen oordelen, ik heb nu een paar witte leds achter mijn tv en het brengt die rust die jij beschrijft ook maar dan zonder de kleur overgang die met het beeld overeen komt.sdekker schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:38:
[...]
Je zal zelf naar de winkel moeten gaan om te bepalen of Ambilight je het gevoel geeft dat het het scherm vergroot. Ik heb Ambilight op m'n 47PFL9664 en het geeft met name meer rust omdat er geen harde licht-donker overgang zit tussen het scherm en de muur. Dit maakt dat ik met Ambilight aan een stuk prettiger tv kijk dan zonder.
Verwijderd
De dieptewerking van het beeld zal evenredig zijn aan de grootte van het scherm. Dat is ook goed, want je vergoot of verkleint dan het hele (3D) beeld op de juiste manier. In het extreemste geval is het beeld dus heel klein (klein scherm en/of grote kijkafstand) waardoor alles erg klein is, en dus ook de dieptewerking.Igor4 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:42:
Weet iemand of het heel veel uitmaakt of je 3d beeld op een 32 inch beeld kijkt of niet? heb gehoord dat op een klein beeld het 3d effect afneemt.. iemand die hier wat meer vanaf weet?
Mijn ervaring is zeker dat het beeld veel ruimtelijker wordt, alsof je naar een groter beeld kijkt, zeker in een (redelijk) donkere omgeving waarin je het beste kan kijken. Zonder Ambilight zit je toch naar een rechthoek te kijken, alsof je door een raam kijkt. Met Ambilight heb je dat veel minder.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:18:
Ik heb een vraag over het effect van ambilight.
Vergroot dit het effect van de tv? Ik twijfel nog over de grote van de 46pfl9705 en of deze toch niet te klein is voor mij. Ik heb nu 40'' sony en deze is voor mij te klein geworden. Zit afstand is tussen de 2.20 en 2.50 en wilde eigenlijk voor een 52-55 grote gaan.
Dus nu is het 46'' met ambilight vs 55'' zonder ambilight.
Verwijderd
Misschien is de 52pfl8605 interesant. Is de juiste grote en heeft ook ambi2. Even afwachten wat de prijs en wanneer deze beschikbaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:46:
[...]
Mijn ervaring is zeker dat het beeld veel ruimtelijker wordt, alsof je naar een groter beeld kijkt, zeker in een (redelijk) donkere omgeving waarin je het beste kan kijken. Zonder Ambilight zit je toch naar een rechthoek te kijken, alsof je door een raam kijkt. Met Ambilight heb je dat veel minder.
Het blijft natuurlijk wel een aanvulling, want het daadwerkelijke beeld wordt er niet groter van. Het hangt dus ook af hoe je kijkt (in een lichte omgeving heeft Ambilight veel minder effect) en waar je waarde aan hecht (voor het zien van ieder detail op full HD werkt 55" op je kijkafstand prima, voor SD heeft het natuurlijk weinig zin)
Ik heb geinformeerd naar de 8605 en Philips doet het slim :-) Ze geven aan dat de tv's naar verwachting tussen 25-4 en 1-7 leverbaar zullen zijn. de 9000 reeks nog wat later behalve de 32" die ook dezelfde levertijd lijkt te krijgen als de 8000 reeks..jap2slow schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:04:
ik zag net op plasma-discounter dat er al wat 05 series leverbaar zijn.
http://www.plasma-discoun...-tv-cat-1575_265_4276.htm
[ Voor 15% gewijzigd door xon op 14-04-2010 10:18 ]
Verwijderd
25-4 lijkt mij een hele goede datumxon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:17:
[...]
Ik heb geinformeerd naar de 8605 en Philips doet het slim :-) Ze geven aan dat de tv's naar verwachting tussen 25-4 en 1-7 leverbaar zullen zijn. de 9000 reeks nog wat later behalve de 32" die ook dezelfde levertijd lijkt te krijgen als de 8000 reeks..
De 8605 lijkt overigens geen ingebouwde WIFI te hebben ?!? Ik kwam dit tegen:
http://download.p4c.phili...1_00/pta01_00_pss_nld.pdf
De 9705 staat hier bv niet bij..
En ? Al geleverd ?Thunderroad schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:11:
[...]
Als bezitter van de "amassing" 52PFL9704 met de voor de forumlezers wel bekende problemen gaat het voor mij dan toch gebeuren vrijdag 2 april 2010 wordt dit toestel omgeruild met een "nieuwe" 52PFL9704 toestel...............wordt vervolgt
Verwijderd
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
Voor zover ik heb gevolgd niet. Er zijn wel mensen die het niet zien, of dat het misschien marginaal verbeterd zou kunnen zijn, maar niemand bij wie het een probleem was is het ook echt opgelost. Standpunt van Philips is ook vrij hard dat ze er niets aan gaan doen (ondanks dat ze nogal rommelen met specificaties en zich verschuilen achter vage beweringen). Enige bij wie enige vorm van coulance is zoals bijvoorbeeld terugbetalen lijkt te zijn bij mensen die eerder een Aurea model hebben gehad.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:03:
Volg deze thread al een paar maand, terwijl ik aan het wachten was op mijn 46pfl9704, en ben ondertussen een beetje verward: is er nu eigenlijk iemand die het kijkhoekprobleem al kunnen oplossen/verbeteren heeft?
Het is niet bij alle kleuren even erg, en ook zijn er bepaalde gezichtstinten waarbij het meevalt, en andere waarbij het schokkend is. Het kan dus zijn dat mensen bij het testen naar ander (bron)materiaal kijken waar de kleuren/belichting anders gedaan is en het daar dan minder opvalt. En ja, sommige mensen zijn ook totaal niet kritisch en kun je gewoon nog een zwart/wit TV voorzetten zonder dat ze het in de gaten hebbenkan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het kleurverschil niet zouden zien
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq