Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DrStitch is goed op weg met z'n 1 april grapje. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhoogendam schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:55:
[...]

Niet elke woning is gelijk, niet iedereen heeft zijn bank recht voor de TV staan
Als je bank of zetel niet recht voor de TV staat, dan draai je de televisie toch wel in de richting van de zitpositie of niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik stoicijns vanuit een hoek naar mijn beeldscherm zou kijken, als ik em ook zo kan draaien dat ik er recht voor zit. Of ligt dit echt aan mij? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:29:
[...]

Als je bank of zetel niet recht voor de TV staat, dan draai je de televisie toch wel in de richting van de zitpositie of niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik stoicijns vanuit een hoek naar mijn beeldscherm zou kijken, als ik em ook zo kan draaien dat ik er recht voor zit. Of ligt dit echt aan mij? >:)
Neuh, je kan zeker de TV draaien zodat deze recht voor je staat. Het word alleen zo onhandig als er 3 mensen aan die TV gaan trekken om deze recht voor hun beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deboss65 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:34:
[...]

Deze argumentatie is m.i. niet juist.
Andere 9000 (niet LED) serie modellen hebben een veel betere kijkhoek dan de 9704 serie.

Zoals je zelf al zegt, deze zijn niet LED (denk er ook aan dat dit geen side-LED, maar backpanelLED betreft)

Dat de LCD techniek inherent een mindere kijkhoek heeft is bekend. Maar afdoen als normaal is te gemakkelijk. Ik verwacht ook geen "plasma" kijkhoek. Maar van een toestel die anderhalf keer duurder is dan een 9000 serie model, met wel een hele acceptabele kijkhoek, verwacht ik minimaal hetzelfde resultaat.

Weer hetzelfde: hoe kun je hetzelfde resultaat (of beter) verwachten, als de onderliggende techniek niet vergelijkbaar is. Ik snap wel wat je bedoelt; 2600,- e is een bak met geld en een stuk boven de overige 9000 modellen geprijsd. Maar vergelijk het anders met een Volkwagen Tourer en een Touran. De Touran is een stuk duurder, maar je kunt er belachelijk veel minder spullen in de kofferruimte kwijt, dan in de Tourer. Dit komt doordat beide modellen andere kwaliteiten hebben. Een LED-tv heeft slechte inkijkhoek, maar is wel rijker qua kleuren, goedkoper qua verbruik en kan een hogere contrastratio weergeven (iets wat mij bij vele andere tv's enorm stoort, zwart is hier gewoon zwart). Maar nogmaals de kanttekening; mijn inkijkhoek thuis is zeer schappelijk te noemen, ik kan me voorstellen dat als je bij een hoek van 15 graden al problemen krijgt, je dit idd niet mag toeschrijven aan een eigenschap van het product zelf (LED-techniek), maar aan jouw specifieke toestel. Waar dan ook zeker iets aan gedaan moet worden. Om echter daarmee alle 9704's af te tekenen als waardeloze toestellen op dit gebied, gaat mij te ver.

Ik betaal niet extra voor het extra contrast en daarbij een verminderde kijkhoek.

Dat is helemaal afhankelijk van waar je prioriteiten liggen. De 9704 heeft een fenomenale contrastratio en als je als filmliefhebber, zoals ik, en recht voor je TV zit, dit kunt krijgen voor een schamele 2600,- e, dan heb ik dat er graag voor over en accepteer ik het feit dat de techniek resulteert in een kleinere inkijkhoek. Een vrouw met mooie borsten, heeft vaak een dikke kont en vice versa. Wil je een vrouw met zowel mooie borsten als een heerlijke kont, dan zul je nog heel lang moeten wachten en ook een stuk dieper in de buidel moeten tasten. O-)

Dat je maar recht voor je TV moet gaan zitten is prachtig als je kamer indeling dit onder alle omstandigheden toelaat. Maar als ik met het hele gezin voor de TV ga zitten binnen de 15° kijkhoek wordt ik knap claustrofobisch. Die 20° hoek die je aangeeft is bij mijn TV al teveel.

Zoals gezegd; jouw toestel heeft een probleem en dat moet je zeker niet accepteren (al kan intiem knuffelen met je gezin best gezellig zijn). Anderzijds moet je gewoon, net zoals je monitor volgens de arbodienst, je TV recht voor je snuffert zetten of minstens op je gezichtje richten. Zie eerdere post.

Het toestel heb ik gekocht puur op specificaties. Ik heb er 2 maanden op moeten wachten i.v.m. de bekende leverproblemen. Als ik hem had gezien in de winkel had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.

Erg zonde, maar ik zou zelf nooit iets puur op specificaties kopen. Er is ook nog zoiets als gebruiksgemak, schoonheid in real life, etc. Zou jij een relatie met een vrouw nemen/een auto kopen zonder deze eerst gezien en geprobeerd te hebben? Ik niet! En het zit in dezelfde klasse van grootte qua kostenplaatje zowat.. :+
Het is gewoon heel simpel: Je hebt een bepaald budget en TV's met een bepaalde prijs/prestatie verhouding.
Ik wil meer uitgeven voor een betere prestatie als het budget dit toelaat. Maar als ik voor een beter contrast een slechtere kijkhoek op de koop toe moet nemen betekent dit een slechtere prijs/prestatie verhouding.
Dit is namelijk het geval voor de 9704 serie. Onacceptabel !

En ik ben zeker niet de enige die over de kijkhoek klaag. In alle (nationale en internationale) testen wordt dit als minpunt voor deze tv genoemd. Als het geen issue is waarom noemen ze het dan ?

Zoals je zelf al zegt: het is een minpunt aan de modellenlijn. Maar het is geen dusdanig issue dat het als onacceptabel te betitelen valt (als je over een toestel als ik beschikt, het jouwe is dus een ander verhaal). Accepteer het, zoals je accepteert dat je met je 3-serie niet goed offroad kunt, je vrouw niet kan p**pen of je huis een dakkapel mist vanwege protesten van de buren. Zoals met al deze dingen zitten er genoeg andere voordelen aan, die de aanschaf/onderhoudsprijs ervan rechtvaardigen. Dat is mijn bescheiden mening. Wederom de kanttekening dat als je EIGEN toestel een onacceptabele inkijkhoek heeft, dit te wijten valt aan JOUW toestel en dat je vervanging of reperatie eisen moet.
Dank voor de aandacht en nee, het is geen 1 april grap. Dat lijken de levertijden van Philips echter wel, en dat is WEL onacceptabel. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhoogendam schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:34:
[...]

Neuh, je kan zeker de TV draaien zodat deze recht voor je staat. Het word alleen zo onhandig als er 3 mensen aan die TV gaan trekken om deze recht voor hun beeld te krijgen.
Meer knuffelen is mijn devies! Heeft ieder dan een eigen bank of hoe moet ik dat zien? Wij kijken ook met z'n drieen (alla, ik geef toe, de baby zal weinig problemen hebben met fletse kleuren e.d.) en vooralsnog zonder problemen. Maar ik krijg zo het idee dat ik de goden aan het verzoeken ben, dus ik ga maar snel meeklagen over beroerde inkijkhoeken e.d. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:55:
[...]
Meer knuffelen is mijn devies! Heeft ieder dan een eigen bank of hoe moet ik dat zien? Wij kijken ook met z'n drieen (alla, ik geef toe, de baby zal weinig problemen hebben met fletse kleuren e.d.) en vooralsnog zonder problemen. Maar ik krijg zo het idee dat ik de goden aan het verzoeken ben, dus ik ga maar snel meeklagen over beroerde inkijkhoeken e.d. O-)
We kunnen natuurlijk een eindeloze discussie gaan starten over woninginrichting maar dat gaat niet wat worden in dit Philips topic ;)
Zelf weinig tot geen last m.b.t. de kleinere kijkhoek, maar kan me voorstellen dat het hinderlijk is als je hier wel mee te maken hebt nadat je zeer veel geld hebt uitgegeven aan dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:47:
Dat men klaagt over de kijkhoek begrijp ik niet. Zoals reeds enkele malen gesteld; ik heb er totaal geen last van (of ik zie het gewoonweg niet), maar het is daarnaast gewoon inherent aan de techniek. LCD's hebben een beroerde inkijkhoek, deze philips misschien nog wel beroerder, vanwege de backpanel LED techniek. Dit had je op voorhand kunnen weten en misschien was het ook wijs geweest om een model uitvoerig te testen in de zaak, alvorens tot aanschaf over te gaan.
'Had je kunnen weten' vind ik een slecht argument. Je kan toch niet van consumenten verwachten dat ze de ins en outs van alle technische details kennen? Ik denk dat weinig mensen weten dat een LED backlight een slechtere kijkhoek zou opleveren dan een CCFL backlight (als dat al zo is). Ik zie ook niet in waarom ik dat zou moeten verwachten als Philips dezelfde kijkhoek claimt te halen. Dan mag ik er toch van uit gaan dat dat ook zo is en dat het niet al vanaf eenderde van de aangegeven hoek een slecht beeld oplevert?

Ik heb een Full HD TV gekocht om ook echt van het HD beeld te genieten (kijk ook alleen maar HD) en zit er dus redelijk dichtbij. Dat betekent echter ook direct dat als je met meer dan 2 mensen kijkt, het bijna niet te doen is om iedereen dicht genoeg in het midden te zetten om geen last van de kijkhoek te hebben.

Dat je alleen wel in het midden kunt zitten ben ik het wel mee eens, maar ik koop zo'n TV natuurlijk vooral om mijn vrienden te imponeren 8) Misschien kan ik een schema opstellen dat ik ze steeds 1 voor 1 uitnodig 8)7
Meer knuffelen is mijn devies!
Als ik met een paar vrienden een goede film wil kijken, dan denk ik dat ze raar opkijken als ik ze ineens ga knuffelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware upgrade version 000.026.072.000 beschikbaar voor de 9000 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:52:
[...]

Maar vergelijk het anders met een Volkwagen Tourer en een Touran. De Touran is een stuk duurder, maar je kunt er belachelijk veel minder spullen in de kofferruimte kwijt, dan in de Tourer. Dit komt doordat beide modellen andere kwaliteiten hebben.
Die vergelijking met auto's gaat ook mank: Hier koop je of een functie spullen vervoeren of een functie personen vervoeren.
Als ik een TV koop wil ik een functie goed beeld. Dit omvat alle aspecten. Dus contrast, snelheid, kijkhoek enz hebben maar met één ding te maken: beeld kwaliteit. Is een van de aspecten niet op orde, is de totale beeld kwaliteit niet goed.
Erg zonde, maar ik zou zelf nooit iets puur op specificaties kopen.
Prachtig maar dat heb je eigenlijk wel gedaan: Heb je de werkelijke paneel snelheid gemeten ?
Het opgenomen vermogen gemeten? En heb je getest dat het toestel bij de gespecificeerde 35°C omgeving temperatuur het nog goed doet ?
Om de vergelijking met auto's door te trekken: Heb je met je nieuwe te kopen auto gelijk de topsnelheid en en de gespecificeerde toerenbegrenzer getest ?
Kan zo nog wel doorgaan.
Ik ben techneut en werk bij een bedrijf waar klanten iets kopen wat er nog niet is. Dus op specificatie.
Voldoe je niet aan die specificaties is het linea recta "back to the drawing board"
Je mag en moet daar op af kunnen gaan.

Die vergelijking met de vrouwen ga ik maar niet aan. maar breek me de bek niet open 8)

Over één ding zijn we het wel eens denk ik: Dat Philips qua support beroerd scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:14:
nieuwe firmware upgrade version 000.026.072.000 beschikbaar voor de 9000 serie
Zojuist even geinstalleerd; en geef wijzigingen te merken.

Oh ja zag wel dat NET TV het niet doet wegens onderhoud. Maar dat heeft niets met de FW upgrade te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van mijn leverancier de mogelijkheid gekregen om mijn 46PFL9704 in te leveren, tijdelijk een leentoestel te krijgen (ook 46 " ful HD..geen Philips) en later deze om te ruilen voor een 46PFL9705.
Mocht deze duurder zijn (3D ready ??) moet ik natuurlijk bijbetalen.
Lijkt mij goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn verhaal,

Ik hoef waarschijnlijk niet in detail te treden over mijn toestel de 42PFL9664. Na aanschaf van dit toestel, in september 2009, heb ik dit toestel na 10 dagen, direct geprobeerd om te ruilen, omdat tijdens het televisie kijken het toestel met grote regelmaat uit plopte, en geloof mij als je 's avonds TV zit te kijken schrik je je eigen dood. Na een week of 4 was het toestel bij BCC weer op voorraad. Ze hebben netjes gebeld en ik kon het toen direct komen omruilen. Dan is het inmiddels oktober.
In de maand februari van dit jaar zie ik verticale strepen in mijn lcd display. Na wat lezen in dit forum blijken er meerdere mensen hier last van te hebben. Dus gebeld met Philips en mijn constatering voor gelegd. Ja hoor de helpdesk, ziet u de strepen ook als de kabels eruit zijn, heeft u al de nieuwste software update? Op dit niveau denkt men nog dat de consument digibeet is. Maar goed, na wat aandringen is er een afspraak gemaakt met e-care. 2 Monteurs kwamen op 11 maart en constateerde veroudering strepen in de display! Waarschijnlijk een productie fout in de LG display's. Deze monteurs halen het toestel helemaal uit elkaar en pakken het nieuwe display uit en terwijl zij het display weer terug willen plaatsen ontdekken zij dat het een 47 inch display is, in plaats van een 42 inch display. Dus bellen met Philips en zij met e-care. 100 excuses, oké vooruit maar. Tijdens het weer in elkaar zetten van het scherm, met de oude display, sneuvelt de tiptoets bediening, TV kan nu alleen nog met de afstandsbediening uit gezet worden. Kan gebeuren, is allemaal erg gevoelig. Monteurs zetten op de bon een nieuwe te bestellen, ze moeten toch terug komen voor de nieuwe display te plaatsen. Het is voor mij erg moeilijk om vrij te krijgen en dit kost mij ook nog eens vakantie dagen die ik niet heb. Een week of 3 terug ben ik weer gebeld door e-care voor een vervolg afspraak. Deze gemaakt voor vrijdag 2 april en de monteur kwam in de middag. Deze heeft bij zich een 42 inch display en alleen het front gedeelte dat om de display heen gaat en dus niet het tiptoets gedeelte met chrome rand waar dit in verwerkt zit. Hij belt met e-care en ik met Philips. Bij Philips zeggen ze gewoon dood leuk dat ik mijn probleem met e-care moet afhandelen, maar ik heb geen TV gekocht bij e-care maar bij Philips. e-care wil op hun beurt weer een nieuwe afspraak maken met mij. Ik geef aan hier geen vrij meer voor te gaan nemen, dat zou de derde dag gaan worden. Bij Philips zeggen ze alleen maar dat zij er ook geen oplossing voor hebben, dus heb ik maar de oplossing aan gedragen! Je pakt een nieuwe 42PFL9664 uit het magazijn, belt een koerier, deze komt met het toestel naar mijn woning, ruilt deze om met de oude en rijd dan weer retour! Bij mij op de zaak komt het ook wel eens voor dat we met spoed een koerier naar een klant moeten sturen. Nu zijn de kosten inmiddels al vele melen hoger, dan de productie kosten van een LCD! En wat te denken van mijn onkosten dadelijk 3 x vrij moeten nemen a 150 euro per dag is inmiddels dus al 450 euro! Extra stroom verbruik doordat het toestel constant stand-by staat. Denk dat het maar eens tijd wordt voor Radar of Kassa, voor ik zelf een jurist ga in huren. Philips heeft mij toegezegd terug te bellen, vandaag nog, 2 april. Maar ik heb al zo'n donker bruin vermoeden. Ik ben in ieder geval helemaal klaar met Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:55:
Extra stroom verbruik doordat het toestel constant stand-by staat.
Ja, je kunt ook overdrijven. Deze TVs doen < 0.25W standby. Als je het toestel dus het hele jaar standby laat staan verbruik je bij elkaar 2kWh. Dat kost dus ongeveer 1 cent per week. Het milieu en je portemonnee willen sparen is 1 ding, maar dan zijn andere opties toch effectiever :)

Aan de rest van je verhaal wil ik overigens niks af doen. Erg klungelig als men niet de juiste onderdelen meeneemt terwijl ze wel (kunnen) weten wat er nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft ons allemaal afgepoeierd.

Op zich wel knap van ze, ik heb zeker mijn best gedaan.

Alleen Pascal lijkt zijn geld terug te krijgen.

Ook wel grappig dat ipv cancellen iedereen maar blijft wachten op zijn 9704.
Waarschuwen heeft dus geen enkele zin.

Ook grappig dat sommige de problemen gewoon niet zien.
Ik ben er echt van overtuigd dat ze nagenoeg allemaal hetzelfde zijn.

Na bijna 4 maanden ben ik niet helemaal ontevreden.
Met de slechte kijkhoek valt te leven en dat lamellen effect zie je eigenlijk alleen met voetbal.

Ik denk dat plasma tv`s er geen last van hebben maar hoe zit het met lcd`s van andere merken?

Ik ken drie mensen in mijn omgeving met dezelfde tv.
Na goed bestuderen moet ik zelfs concluderen dat de mijne beter is dan latere versies.

Wie had dat gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:42:

Alleen Pascal lijkt zijn geld terug te krijgen.
Met de nadruk op 'lijkt'.
Voorlopig is het weer de bekende radiostilte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik ben met mijn 52PFL9704 net terug gegaan van FW 000.026.072.000 naar 000.026.071.000 omdat de CI+ Authenticatie opeens ontzettend traag werd..... in langzame stappen, 20%, 40%, 60%, soms bleef hij hangen op 80%...

Nu ik weer terug ben op 000.026.071.000 loopt hij weer soepeltjes......

Voor de liefhebbers, ik heb de mijne vanaf eind oktober 2009 (ja, echt waar) en ik ben nog steeds zeer tevreden. Wel moet je een beetje spelen met alle instellingen zodat alles naar je smaak is. Iedereen met klachten zou eens de Bluray's This is it van Michael Jackson en/of Sweet en Sticky tour (concert Buenos Aires) van Madonna moeten aanschouwen, werkelijk onovertrefbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Luke the Duke schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:11:
Ik ben met mijn 52PFL9704 net terug gegaan van FW 000.026.072.000 naar 000.026.071.000 omdat de CI+ Authenticatie opeens ontzettend traag werd..... in langzame stappen, 20%, 40%, 60%, soms bleef hij hangen op 80%...

Nu ik weer terug ben op 000.026.071.000 loopt hij weer soepeltjes......

Voor de liefhebbers, ik heb de mijne vanaf eind oktober 2009 (ja, echt waar) en ik ben nog steeds zeer tevreden. Wel moet je een beetje spelen met alle instellingen zodat alles naar je smaak is. Iedereen met klachten zou eens de Bluray's This is it van Michael Jackson en/of Sweet en Sticky tour (concert Buenos Aires) van Madonna moeten aanschouwen, werkelijk onovertrefbaar.
Is dat dan makkelijk te doen? dat downgraden?
(ik dacht dat dat niet kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Change log firmware 0.72 software voor de 9000 serie. :)

Video freeze or macro blocks observed on HD digital broadcast at the interval of 10-12 minutes.

Uitgerekend deze update vind ik een van de betere, want nu gaat bij de HDMI ingangswissel stabiel en zonder schokkerig beeld (blokken en blokjes gedurende een halve seconde)

Dankzij deze 0.72 update een superstrakke en vloeiende HDMI ingangs wissel op mijn 40pfl9704/12 .Afbeeldingslocatie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/smilies/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 03:45:
Change log firmware 0.72 software voor de 9000 serie. :)

Video freeze or macro blocks observed on HD digital broadcast at the interval of 10-12 minutes.

Uitgerekend deze update vind ik een van de betere, want nu gaat bij de HDMI ingangswissel stabiel en zonder schokkerig beeld (blokken en blokjes gedurende een halve seconde)

Dankzij deze 0.72 update een superstrakke en vloeiende HDMI ingangs wissel op mijn 40pfl9704/12 .[afbeelding]
Waar heb je de changelog gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het topic nu pas. Zelf bezit ik een 32PFL9604H. Geweldig toestel! Alleen als ik weer moest kiezen ging ik wel voor 2 maatjes groter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 11:15
Ik heb zelf vanaf half maart nog een 46pfl9704 gekocht bij its. Het was het showmodel. Gezien het feit dat de tv in geheel Nederland niet of slecht leverbaar was heb ik dus dit model genomen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze tv. Hij heeft ongeveer 400 branduren gehad. Installatiedatum was 4-12-2009. Er was geen krasje op en stond in een aparte demo ruimte. Toen ik hem kocht wist ik in ieder geval zeker dat het apparaat functioneerde.Er zijn dus ook geen ghosting effecting, bandings en plofs die hier regematig de revu passeren. Echter de kijkhoek is uiteraard niet groot. Dit is echter algemeen bekend bij dit type full led tv's. Moet ik er ook bij zeggen dat dit alleen opvalt bij de kleur rood. Zou je de tv op cinema stand zetten valt het in het geheel niet meer op. Dat is volgens mij ook bij bezitters het geval die geen kijkhoek problemen hebben. Het serienummer begint met vnc1 en productie week is 45 in het jaar 2009. Ik heb hetzelfde paneel als iemand die in week 9 2010 deze tv heeft gekocht. Alle verhalen die ik hier lees dat philips verschillende panelen aan het gebruiken zijn wijs ik naar het rijk der fabelen. Alle bezitters die geprobeerd hebben om via philips de kijkhoek te verbeteren door een ander paneel te krijgen is dat in het geheel niet gelukt. Na wisseling paneel bleven dezelfde klachten. Alleen die kopers van de tv's die grijze vlekken hadden of plofs in de schermen of roze gloed hebben bij wisseling paneel een oplossing gehad. Ook dit duidt op het feit dat er vorig jaar een slechte batch was van panelen. Deze zijn dan ook netjes geholpen. Naar mijn mening moet je als bezitter van een lcd full led tv ermee akkoord gaan dat je kijkhoek slechter is dan van een gewone lcd tv. Echter wat is slecht aan deze kijkhoek. Het enigste is dat je onder een hoek minder rood hebt in het beeld. Het beeld zelf vervormt niet en blijft duidelijk leesbaar. Ten opzichte van gewone lcd is dit een vooruitgang. Als je daar in een te grote hoek naar kijkt kun je bijvoorbeeld geen ondertiteling meer zien of vervormt het beeld totaal. Dit is het bekende nadeel van lcd. Dit is weliswaar gedurende de jaren verbeterd maar nog niet opgelost. Wat ik wel opmerkelijk vindt zijn de testen nationaal en internationaal over deze tv. Elke test heeft het over de beste tv die er op dit moment verkrijgbaar is. Ik zie totaal geen slechte testen. Wat ook opvalt geen enkele test heeft het over de kijkhoek. Alleen de test van de consumentenbond vermeldt dit als min punt. Ik ga er dus ook vanuit dat alle andere professionele testen die tv dusdaning hebben gecalibereerd (aangepaste cinema stand) dat de kijkhoek geen issue is. Sterker nog ze spreken van een zeer goede kijkhoek. Als je dus vantevoren je hebt georienteerd aan de hand van deze testen en dan thuis komt met deze tv en iets anders constateert dan is de teleurstelling zeer groot. Echter ook ik vind de instelling die deze test instanties aanbevelen ook grote flauwekul. Je tv heeft in de hun aanbevolen stand bijna geen kleur. Het enige wat echt goed functioneert in deze stand zijn blu ray schijven van de hoogste kwaliteit. Je hebt dan een zelfde beeld als in de bioscoop. Echter de meeste tijd kijk je naar normale tv programm's die dan eenvoudig niet goed weg komen in deze stand en bijna kleurloos zijn. Je kiest dan meestal voor profiel standaard of natuurlijk. Deze profielen bieden meer kleur en dan kom je weer bij het kijkhoek probleem uit. Als ik dan van leveranciers hoor dat er 400 man op een wachtlijst staan voor deze tv dan vraag ik me af waar we het over hebben. Zijn deze mensen allemaal gek geworden om op een wachtlijst te staan voor een tv die niet goed zou zijn. Ik denk het niet. Er komt nu binnenkort de 9705 uit. Ook deze heeft hetzelfde sharp paneel. Het enige wat deze tv meer heeft is dat hij 3d ready is en naar 400 hz gaat. Ik heb zelf de 200 hz uit staan omdat het beeld te kunstmatig wordt. Philips wil verder meedoen aan de 3d hype veroorzaakt door de film avatar. We gaan dus met zijn allen met een bril op voor de tv zitten. Naar mijn mening is 3d pas interessant als we geen bril meer op hoeven te zetten. Ik wil bij deze dan ook bij idereen de zorg wegnemen dat er mensen zijn met een goed en slecht paneel in de 9704 reeks. Door al die verhalen kregen bezitters de indruk dat ze contact moesten opnemen met philips omdat ze een slecht paneel hadden. Pas als je een beetje research op het internet doet blijkt het niet het geval te zijn en kun je dus met een gerust hart genieten van je philips 9704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, kan hier maar 1 reactie op geven. Je blaat er lekker op los, meer dan dat dan ook niet. :O

Je beweert nu eigenlijk dat de mensen met klachten hier zeikerds zijn, staat je netjes. Moest je daarom zo nodig een tweakers account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Er zijn mensen hier met terechte klachten en deze worden ook geholpen. Er wordt hier geklaagd over inkijkhoeken en panelen die zogenaamd beter zouden zijn in dit model. Men gaat zelfs zover om met een microscoop zijn televisie te bekijken of men kan aantonen dat men een ander scherm heeft dat zogenaamd beter zou zijn. De indruk ontstaat dat er bezitters zijn met betere panelen. Men probeert zelfs aan te tonen dat hogere serienummers beter zouden zijn. Nergens kan er bewijs voor gevonden worden. Sterker nog de eventuele problemen komen bij alle serienummers en productieweken voor. Dit is ook vrij normaal. Er is altijd een percentage van een productie dat problemen heeft. Daarvoor is er garantie op. Ik heb mijn verhaal gehouden om deze misverstanden uit de weg te ruimen. Ik schrok me ook rot toen ik alle opmerkingen hier zag, terwijl ik de professionele testen van deze tv had gezien. Ik heb daarop enkele uren research gedaan op alle info die mij ter beschikking stond. Was veel leesvoer en kan alleen tot deze conclusie komen. Ik bespaar hiermee de toekomstige en huidige bezitters veel werk om deze en andere forums door te pluizen. Men wil hier af en toe mensen problemen met deze tv aanpraten die er niet zijn. Dit bederft veel mensen het plezier om naar deze tv te kijken. Dit terwijl dit een van de beste tv's is die op dit moment verkrijgbaar is. Dit zeg ik niet maar vele nationale en internationale testen. Zelfs in de consumentengids van april wordt deze tv aangeraden. Dat de consumentenbond een tv in deze prijsklasse aanbeveelt is echt uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:52
Yihaaa schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:03:
[...]

Is dat dan makkelijk te doen? dat downgraden?
(ik dacht dat dat niet kon)
Ja dat was geen probleem, hij herkende de firmware zelfs uit zich zelf toen ik de USB stick er in stak en vroeg vervolgens of ik zeker wist of ik deze software wou installeren omdat de versie lager was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Sjon,
Philips heeft wel degelijk verschillende panelen gebruikt. Mijn tv had serie kenmerk VN2B. Het paneel was duidelijk ASV (te zien met 20x loep). Ik heb hier over geklaagd. Afgelopen week de tv kunnen inruilen (coulance van winkel) en heb nu een 40PFL9704 met serie VN4D productie week 1012.
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft de gewenste tint settings voor de 40pfl9704 om de roze gloed te verminderen.
Want ik krijg roze gloed niet goed weg en ik blijf maar afstellen maar het lukt niet om de ideale settings te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
sjon.geurts schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:40:

Wat ik wel opmerkelijk vindt zijn de testen nationaal en internationaal over deze tv. Elke test heeft het over de beste tv die er op dit moment verkrijgbaar is. Ik zie totaal geen slechte testen.
Niet de zaken uit het verband trekken. Het eind testoordeel is gebaseerd op niet alleen de kijkhoek.
Als de rest in orde is (wat wel het geval is) dan is niet per definitie het eindoordeel slecht door de niet optimale kijkhoek. Maar dit toestel is zeker niet de beste TV die er verkrijgbaar is.
Naar mijn mening moet je als bezitter van een lcd full led tv ermee akkoord gaan dat je kijkhoek slechter is dan van een gewone lcd tv. Echter wat is slecht aan deze kijkhoek. Het enigste is dat je onder een hoek minder rood hebt in het beeld.
Dit accepteer je dit van "De beste TV die er verkrijgbaar is" ?
Wat ook opvalt geen enkele test heeft het over de kijkhoek. Alleen de test van de consumentenbond vermeldt dit als min punt.
Kan er zo een paar opnoemen die het wel noemen:
- Video-HomeVision 9/2009 : Minus: schwache Farben bei großem Blickwinkel
- C't 2/2010: "Kontrastmäßig liegt der 46PFL9704H nah am Ideal, die Farben sind jedoch recht winkelabhängig"
De meesten hebben allemaal duits op school gehad dus geen toelichting nodig.
Ik ga er dus ook vanuit dat alle andere professionele testen die tv dusdaning hebben gecalibereerd (aangepaste cinema stand) dat de kijkhoek geen issue is. Sterker nog ze spreken van een zeer goede kijkhoek
Welke test is dit ? Zou ik graag willen zien.
Pas als je een beetje research op het internet doet blijkt het niet het geval te zijn en kun je dus met een gerust hart genieten van je philips 9704.
Internet research heeft voor mij aangetoond dat ik zeker niet de enige ben die problemen met de kijkhoek heeft. En dat het probleem er wel degelijk is. (of wil zien :| )
Of je het nu een probleem of een eigenschap van het scherm noemt: De klant is niet tevreden.
En de meesten raden het toestel helemaal niet af. Ze loven vele eigenschappen en bekritiseren andere eigenschappen. De lezer kan zelf zijn oordeel vellen of de kijkhoek een issue is of niet.

Ook duidelijk is dat een groot aantal mensen het toestel op specificatie besteld hebben en dus op de gespecificeerde waarden zijn afgegaan. De reden is bekend.
Gezien de (betere) prestaties van de andere modellen op dit vlak verwacht je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:47:
wie heeft de gewenste tint settings voor de 40pfl9704 om de roze gloed te verminderen.
Want ik krijg roze gloed niet goed weg en ik blijf maar afstellen maar het lukt niet om de ideale settings te vinden.
Bij mij was er maar één optie: De kleurverbetering helemaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Gloeiende gloeiende....is er een paar weken geleden een monteur geweest om onze tv te fixen (nieuw moederbord geplaatst) hebben we sinds die tijd last van ploffen en opnieuw opstartende tv...

errug irritant...pfff....kan ik weer met Philips bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Genoemde problemen zijn natuurlijk wel degelijk aanwezig, maar onder welke omstandigheden?

Zijn er een aantal mensen die de ghosting, roze gloed, kijkhoek problemen hebben die hun (globale) instellingen willen melden? Met name natural motion, kleurverbetering en dergelijke? Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 40pfl9704 heeft een roze gloed en een slechte kijkhoek.

ik heb de volgende instellingen,

contrast 79
helderheid47
kleur 54
scherpte1
ruis uit
tint, wpr 112,wpg111,wpb90,rbl7,gbl6.
pnm min
geavscherpte uit
dyncontrast uit
dynachtergrond normaal
mpeg uit
kleurverb uit.

Met deze settings en ook ander geprobeerd blijf ik last houden van een roze gloed en een slechte kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Ook consumentenbond maakt melding van min punt de kijkhoek. Echter zij hebben de 40 inch versie getest. In de meeste testen die waar geen opmerking gemaakt wordt van kijkhoek is de 46 inch versie of groter getest. Om een voorbeeld test aan te halen. Zie de test van tweakers.net. Hier niks over de slechte kijkhoek.

reviews: Philips 46PFL9704H

Zij komen tot de volgende conclusie.

Concluderend mogen we stellen dat Philips met de 46PFL9704H een uitstekende high-end-tv heeft afgeleverd, die goed is afgewerkt en die als bijzondere eigenschap local dimming heeft vanwege de full led-backlight.

Voor diegene die een roze gloed hebben adviseer ik om ook de nieuwste firmware erop te zetten. Ik kom ook berichten tegen dat na firmware 71 dit bij sommige weg is. Doe dit niet via de automatische update functie van de tv maar op de ouderwetse manier met een usb stick en rechtstreeks downloaden via de philips site. De tv zelf geeft namelijk aan dat er geen update is. Op dit moment is het versie 72. Ik zie wel postings dat 72 last heeft van problemen met de c+ module. De versie 71 heeft dat niet. Zie eerdere post in dit forum. Ik kan dit niet aantonen omdat ik gebruik maak van een hd sateliet receiver. Om terug te komen op die verschillende panelen. Ik kan dit simpelweg aantonen omdat ik de beschikking heb over 2 tv"s 9704 46 inch modellen. Een van deze televisies is in het bezit van mijn broer die eerder als mij deze tv heeft aangekocht. Allebei geproduceerd in 2 verschillende productieweken. Allebei dezelfde panelen. Allebei dezelfde kijkhoek. Allebei geen roze gloed. Verder is het kijkhoek probleem sterk afhankelijk van het geleverde signaal. Zoals gezegd ik heb canal digitaal en heb de mogelijkheid om zeer veel hd zenders te ontvangen. Ik kan dus ook zeggen dat de 9704 een echte hd tv is en met zo een signaal het beste tot zijn recht komt. Vooral bij 46 inch en groter moet je beschikken over een goede signaalbron. Je merkt op deze tv heel dudelijk het verschil tussen sd en hd. Sterker nog je ziet dat canal digitaal de sd zenders behoorlijk comprimeert ten opzichte van de duitse zenders die ook in een hogere bitrate worden uitgezonden als bij canal digitaal. Als je spreekt van een nadeel is dat ook het enige nadeel dat ik kan ontdekken. De kwaliteit van de tv is zo goed dat je de tekortkomingen in signaal en apparatuur duidelijk ziet. Gelukkig dat straks alle Nederlandse zenders via satelliet in hd kwaliteit te zien zijn. Daarom ben ik ook sinds half maart overgestapt naar deze 9704. Vantevoren had ik de 9603 in een 42 inch uitvoering. Deze was ook zeer goed en was test winnaar. Ik kan dus ook duidelijk het verschil tussen de 9704 en 9603 zien. Allebei goed beeld maar de 9704 overtreft dit vooral in het zwarte bereik en contrastniveau. Ook de 9603 heeft problemen als je onder een hoek kijkt. Meer dan de 9704. Bij de 9704 onstaat in het rode bereik een kleurverschil. Echter bij de 9603 is ondertiteling niet meer leesbaar. Nog een klein voorbeeld. Bij aftiteling aan het einde van het programma die snel voorbij schiet kun je op de 9704 de letters lezen. Bij de 9603 was dit niet mogelijk. Alleen is het zo dat sd uitzendingen op de 9603 er beter uit zien. De 9704 heeft groter beeld en daar vallen de tekortkomingen in de bitrate meteen op. Maar ik kijk bijna alleen nog sd plus of hd dus dat is nu geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:45:
mijn 40pfl9704 heeft een roze gloed en een slechte kijkhoek.

ik heb de volgende instellingen,

contrast 79
helderheid47
kleur 54
scherpte1
ruis uit
tint, wpr 112,wpg111,wpb90,rbl7,gbl6.
pnm min
geavscherpte uit (ed12 aan)
dyncontrast uit (ed 12 min)
dynachtergrond normaal (ed12 opt. beeld)
mpeg uit
kleurverb uit.

Met deze settings en ook ander geprobeerd blijf ik last houden van een roze gloed en een slechte kijkhoek.
Ik heb ook lang met de instellingen 'geklooid'. Qua verbeteraars heb ik ongeveer hetzelfde (zie inserts) Met de volgende instellingen had ik een zeer goede witbalans (wit=wit geen roze tinten)
Contrast 90
Helderheid 50
Kleur 54
Scherpte 2
WPR 65
WPG 90
WPB 127
Nadat ik hieraan gewend was een Sony V-serie ernaast gezet. Geschrokken van het verschil. Mijn 40PFL9704 had te weinig/fletse kleur en weinig details (goed te zien bijvoorbeeld bij "druk behang" of in "motief op stropdas"). Vervolgens naar volgende instelling gegaan:
Contrast 98
Helderheid 42
Kleur 62
Scherpte 5
WPR 80
WPG 90
WPB 127
De helderheid heeft ook veel invloed op kleur en beelddetail. Als de helderheid te hoog staat, dan vermindert het detail en krijg je een "grijze waas". Als hij te laag staat dan zie je weer te weinig detail in donkere scenes. Ondanks enkele ongemakken per saldo tevreden.

@richjan, ben benieuwd hoe dit bij jou uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit hetzelfde als mijn handshake probleem? Een HDMI-ingangswissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Bij deze nog een paar links naar testen van deze tv:

http://www.whathifi.com/Review/Philips-46PFL9704/

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/philips_40pfl9704.htm

Hierbij een interessant artikel dat led tv's een betere kijkhoek hebben dan gewone lcd.

http://www.leerwiki.nl/Ti...ebben_een_betere_kijkhoek

Hier duidelijk een vergelijk tussen lcd. lcd-led en plasma. Dus ook led lcd hebben nog niet de perfecte kijkhoek ten opzichte van plasma.

http://www.internetbellentv.nl/102

Kortom over kijkhoek valt te twisten. Fabrikanten verstaan onder kijkhoek helderheid en leesbaarheid. Er wordt niet gesproken over kleurverandering.

http://www.leerwiki.nl/Ti...te_weetjes_over_de_LED-tv

En bij deze een artikel over de slechte leverbaarheid van de led tv. Simpelweg een tekort aan leds. Vooral de 9704 verbruikt zeer veel leds.

http://www.tvinformatie.com/Tags/lcd

En hierbij een review waarin de kijkhoek zeer goed wordt beoordeeld. Zoals gezegd ligt eraan wat je eronder verstaat.

http://www.emoiz.com/review-philips-46pfl9704h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:44:
Dag Sjon,
Philips heeft wel degelijk verschillende panelen gebruikt. Mijn tv had serie kenmerk VN2B. Het paneel was duidelijk ASV (te zien met 20x loep). Ik heb hier over geklaagd. Afgelopen week de tv kunnen inruilen (coulance van winkel) en heb nu een 40PFL9704 met serie VN4D productie week 1012.
Pierre
Heeft het geholpen. Heb je nu een betere kijkhoek.

[ Voor 12% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
sjon.geurts schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:53:
Men gaat zelfs zover om met een microscoop zijn televisie te bekijken of men kan aantonen dat men een ander scherm heeft dat zogenaamd beter zou zijn.

Ik heb daarop enkele uren research gedaan op alle info die mij ter beschikking stond. Was veel leesvoer en kan alleen tot deze conclusie komen. Ik bespaar hiermee de toekomstige en huidige bezitters veel werk om deze en andere forums door te pluizen. Men wil hier af en toe mensen problemen met deze tv aanpraten die er niet zijn.

Dit zeg ik niet maar vele nationale en internationale testen. Zelfs in de consumentengids van april wordt deze tv aangeraden. Dat de consumentenbond een tv in deze prijsklasse aanbeveelt is echt uitzonderlijk.
Ik vraag me toch sterk af hoe mensen hier hun paneel onder een microscoop gepropt krijgen. 8)7

Ik vind het een beetje krom om te zeggen: 'ik heb me een paar uur verdiept in wat 'tests' (dit noemen ze 'reviews' btw) en concludeer dat wat bij iedereen op alle fora speelt fictieve problemen zijn, dat men hier de problemen aanpraat die er niet zouden zijn. Dit alles omdat je wat positieve reviews gelezen hebt en zelfs de aanbevelingen van de consumentenbond als heilig aanneemt.
Reviews als deze bijv: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1264591408 (en er zijn er meer)
zijn critischer en oordelen op prestaties, niet enkel op mooi innovatief design e.d. als bijv EISA.

Daarnaast is het ook gemakkelijk te zeggen dat de slechte kijkhoek een algemeen bekend probleem is, maar hoe wordt zoiets 'algemeen bekend'? Juist, doordat reviewers en mensen op soortgelijke fora die problemen aankaarten, meer mensen erover lezen. Niet omdat Philips dat even netjes aangeeft.

Wanneer Philips een product verkoopt met bepaalde specificaties waaraan deze volgens hen voldoet, dan wil je (zeker voor een product van tegen de €3000,-) dat deze geleverd wordt volgens Philips eigen gestelde specificaties.
Misschien zijn sommige mensen kritischer en zijn de verschillen voor sommigen te verwaarlozen, maar ikzelf zou daar ook geen genoegen mee nemen.
Wanneer je een showroom model koopt, kan ik me voorstellen dat je wat sneller tevreden bent en minder kritisch neigt dan menig ander hier.

Overigens heb ik zelf tot nog toe geen enkele maal geklaagd over de kwaliteit van het paneel noch kijkhoek.
Het paneel wat mij geleverd was had een prima kijkhoek en het 'leentoestel' wat ik nu heb idem.
Niet alle kwaaltjes zijn bij elk toestel van toepassing of even sterk aanwezig.
Mijn probleem met Philips is vooralsnog de levering en wijze waarop.
2 mnd wachten, eindelijk leveren, blijkt stuk, terugsturen, vervolgens weer 3 mnd wachten (nog steeds)
daarnaast het feit dat Philips doodleuk zegt 'had je het toestel maar moeten laten repareren ipv omruilen'.
Bij een dure nieuwe aankoop moet alles naar mijn mening gewoon direct in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Je zegt het zelf je hebt geen problemen met de kijkhoek en ook het paneel is prima. Dat is ook waarom ik mijn verhaal wil houden in dit forum. Op dit moment overheersen hier gewoon de negatieve reacties en als je alles door leest zou je haast gaan denken dat deze tv niks waard is en je deze absoluut niet moet kopen. Velen worden zelfs afgeschrikt en denken niet aan beginnen. Ik wil bij deze ook eens een postief verhaal brengen en ook de problemen die er zijn in proportie brengen. Zo wordt naar mijn mening dit forum ook weer in balans gebracht. Kijk bijvoorbeeld eens naar berichten die geplaatst worden over deze tv in avforums. Daar is een duidelijke balans in de berichtgeving. We moeten als Nederlanders trots zijn dat een van oorsprong Nederlandse fabrikant een product heeft gemaakt dat alom zeer hoog gewaardeerd wordt in binnen en buitenland. Daarbij mag men uiteraard een kritische noot hebben, maar dat moet niet volledig doorslaan. Ik ben dan ook blij dat je zelf ook zeer tevreden bent over deze tv. Vanwege de langere levertijd heb ik bewust voor het showmodel gekozen. Ik zou op een lijst gezet worden waar 400 mensen voor mij waren. Met dit showmodel was ik er ook verzekerd van dat het apparaat functioneerde. Een showmodel is dus niet per definitie slechter dan een model nieuw uit de doos. Met de 9704 heeft dit zelfs zeer grote voordelen. Ik belandde daardoor gelukig niet in het traject waar jij nu in zit. Je hebt daarom volledig gelijk in de levertijden. Oorzaak is een chronisch tekort aan leds.Dit wordt echter in de loop van het jaar nog erger. Dat beloofd ook wat voor de levertijden van de 9705 en daarbij ook de prijs. Deze zal ongetwijfeld nog meer stijgen. Dus ik roep ook andere tevreden 9704 gebruikers op om hun ervaringen te posten. Op die manier worden die bezitters die nu problemen met hun tv hebben ook een hart onder de riem gestoken dat ze toch een goede keuze hebben gemaakt en dat andere apparaten wel goed werken. Soms kan een instelling of firmware update al de oplossing brengen. In de Duitse forum hififorum.de heeft men de tv onder de microscoop gelegd en waren in dit forum zelfs berichten aan het posten die later volledig niet klopten. Ook de bewering van de serienummers komt uit dit forum. In dit forum is dit voor waar opgepikt en hier een eigen leven gaan leiden.

[ Voor 14% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
sjon.geurts schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:05:

Hierbij een interessant artikel dat led tv's een betere kijkhoek hebben dan gewone lcd.

http://www.leerwiki.nl/Ti...ebben_een_betere_kijkhoek
Sorry maar dit is een artikel met totaal geen onderbouwing of referentie. (er staat ook geen naam bij)
En het klopt gewoon niet.

En alle andere artikelen zijn min of meer reviews. En dat zijn geen testen. (zoals voorgaande schrijver ook al opmerkte)
Zou me niets verbazen als de schrijvers van deze artikelen het toestel alleen in een showroom gezien hebben.
Het internet staat vol met reviews en zogenaamde testen die voor mij nul komma nul waarde hebben.
Er zijn maar een paar instanties die het toestel goed kunnen testen (en ook vergelijken met de concurrentie) Dat testen doe je technisch, door te meten en te calibreren enz.. Daar heb je apparatuur voor nodig die niet iedereen heeft.
En dat testen doe je ook door een panel het beeld visueel te laten beoordelen. (een meettechnisch perfect toestel hoeft geen mooi beeld te geven)

Gelukkig (voor Philips) zijn er ook mensen die geen problemen hebben met de kijkhoek en zeer tevreden zijn.
Dit is prima en ik respecteer dat. Ik wil diegenen ook absoluut geen probleem aanpraten zoals wel beweerd wordt.
Maar er zijn ook gebruikers die er wel problemen mee hebben en dit met feiten kunnen onderbouwen.
Hoe goed het toestel voor de rest ook is.

En de lezers zijn best in staat om uit alle "negative reacties" te filteren waar het werkelijk om gaat.
Want je vind hier geen berichten van het niveau: "waardeloos toestel, waarom ? nou gewoon een waardeloos beeld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Deze mensen hebben in deze reviews ook niet meettechnisch een tv beoordeelt maar visueel. Hetzelfde als een consument dat zou doen. De reviews komen uit vakbladen. Deze zijn zeker deskundig. Het zijn vakjournalisten die dagelijks tv"s beoordelen. Echter elke review is subjectief. Als echter bijna elke review positief beoordeelt wordt kun je van een trend spreken.En volledig gelijk, een meettechnisch perfecte tv hoeft nog niet te betekenen dat hij door de consument als goed wordt ervaren. Daardoor hecht ik meer waarde aan reviews van vakjournalisten dan waar men met meetapparatuur de tv aan het testen is. Het doel van deze tests is een kleurwaarde en instelling te krijgen dat dichtbij een bioscoopweergave ligt. Zoals al eerder gezegd je kijkt niet alleen films op een tv en niet iedereen vindt dit mooi. De extra artikelen die ik gepost hebt beschrijven op een leesbare manier het verschil tussen led en lcd. Het zijn samenvattingen van technische artikelen die niet meer voor de doorsnee consument leesbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjon, ik steun je volledig. Zeker ook je punt wat betreft de kijkhoek. Ik vraag me namelijk af of Philips diens specificaties niet heeft waargemaakt?! Zoals gezegd; bij een grote hoek verandert er niets qua vormen of leesbaarheid van teksten. Als dat gedefinieerd wordt als kijkhoek, dan houd Philips zich zeer goed aan hun belofte (ik kan vanui 80 graden kijken en zie nog steeds perfect beeld). Heb je het over kleurnuances (heeft Philips dat gedaan?) dan kan er bij sommigen idd wel iets inzitten. Maar dan nog worden de specificaties wel nagekomen.

Daarbij blijf ik erbij dat je een product uit deze prijsklasse niet ongezien gaat kopen. Dus ook niet online. Misschien bevalt het design je wel niet in real life. Of de menustructuur of de AB. Redenen genoeg voor mij iig om een dergelijk duur product pas aan te schaffen nadat ik deze uitgebreid geprobeerd heb. Dat ik dan 2400,- ipv 2200,-- e heb moeten betalen, kan mij niet schelen. Ik heb em gekocht bij een winkel met een goede service (AV speciaalzaak), klantvriendelijk beleid en ik kan ergens op terug vallen, indien nodig. En doordat ik em zelf uitgebreid getest heb, weet ik waar de manco's liggen. Maar goed, zoals gezegd, niets ten nadele van de mensen met problemen, want dat is uitermate vervelend en ik leef zeker met jullie mee.

De klantvriendelijkheid van Philips is iig erg ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
sjon.geurts schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:27:
Je zegt het zelf je hebt geen problemen met de kijkhoek en ook het paneel is prima. Dat is ook waarom ik mijn verhaal wil houden in dit forum. Op dit moment overheersen hier gewoon de negatieve reacties en als je alles door leest zou je haast gaan denken dat deze tv niks waard is en je deze absoluut niet moet kopen. Velen worden zelfs afgeschrikt en denken niet aan beginnen. Ik wil bij deze ook eens een postief verhaal brengen en ook de problemen die er zijn in proportie brengen. Zo wordt naar mijn mening dit forum ook weer in balans gebracht. Kijk bijvoorbeeld eens naar berichten die geplaatst worden over deze tv in avforums. Daar is een duidelijke balans in de berichtgeving. We moeten als Nederlanders trots zijn dat een van oorsprong Nederlandse fabrikant een product heeft gemaakt dat alom zeer hoog gewaardeerd wordt in binnen en buitenland. Daarbij mag men uiteraard een kritische noot hebben, maar dat moet niet volledig doorslaan. Ik ben dan ook blij dat je zelf ook zeer tevreden bent over deze tv. Vanwege de langere levertijd heb ik bewust voor het showmodel gekozen. Ik zou op een lijst gezet worden waar 400 mensen voor mij waren. Met dit showmodel was ik er ook verzekerd van dat het apparaat functioneerde. Een showmodel is dus niet per definitie slechter dan een model nieuw uit de doos. Met de 9704 heeft dit zelfs zeer grote voordelen. Ik belandde daardoor gelukig niet in het traject waar jij nu in zit. Je hebt daarom volledig gelijk in de levertijden. Oorzaak is een chronisch tekort aan leds.Dit wordt echter in de loop van het jaar nog erger. Dat beloofd ook wat voor de levertijden van de 9705 en daarbij ook de prijs. Deze zal ongetwijfeld nog meer stijgen. Dus ik roep ook andere tevreden 9704 gebruikers op om hun ervaringen te posten. Op die manier worden die bezitters die nu problemen met hun tv hebben ook een hart onder de riem gestoken dat ze toch een goede keuze hebben gemaakt en dat andere apparaten wel goed werken. Soms kan een instelling of firmware update al de oplossing brengen. In de Duitse forum hififorum.de heeft men de tv onder de microscoop gelegd en waren in dit forum zelfs berichten aan het posten die later volledig niet klopten. Ook de bewering van de serienummers komt uit dit forum. In dit forum is dit voor waar opgepikt en hier een eigen leven gaan leiden.
Ik zei dat ik er tot nu toe niet over heb geklaagd.. ;) mede omdat mijn bestelde toestel nog niet is geleverd.
Het leentoestel heeft wel zijn dingetjes mbt de andere technische kwaaltjes.
Ik gaf alleen wel aan dat de kijkhoek bij deze wel goed is.
Er is naar mijn weten ook niet binnen dit forum beweert dat alle 9704 toestellen per definitie slecht zijn.
In deze serie zijn gewoon veel probleemgevallen. Anderzijds kun je naar mijn mening ook niet op basis van enkele reviews stellig roepen dat alle kwaaltjes uit de wereld zijn en er niks aan de hand is.
Er worden iig zeker verschillende panelen gebruikt, telegraaf wijde er laatst nog een artikeltje aan: http://www.telegraaf.nl/d...an_in_winkel__.html?p=9,1

Ik begrijp wel je behoefte eens een positief bericht te plaatsen en ben blij dat je een goed toestel hebt. Het lijkt me dan ook wel zo dat de meeste mensen die een goed toestel hebben waar ze weinig aan tweaken of mee doen anders dan tv kijken, dat deze mensen weinig tot niet op een forum rondhangen. De meeste mensen hier zullen denk ik serieuse klachten hebben, en hier zoeken naar ervaringen en oplossingen.

Overigens is het stukje over het chronisch tekort aan led's half januari al een keer aangegeven binnen dit forum, dit helpt misschien mee maar is echt niet het enige verwijt dat Philips slecht levert.
Als ik mij niet vergis las ik laatst ook dat Philips zelf aan een leverancier gemeld had, dat deze het design van de 52" ook intern aan het vernieuwen was, vanwege problemen.

En wat nieuw in doos tov showroom betreft, heb ik ook wel zoiets van een 'unboxing' gevoel.. Als je nieuwe gadget of speeltje eindelijk binnen is wil je die vers uit het plastic rukken waarbij de nieuwigheid er vanaf spat . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Ik heb mijn showmodel ook in de originele doos gekregen. Alleen het plastic kon ik niet lekker uitpakken. :) Ik heb hem bij its gekocht. Hij stond daar in een aparte demo ruimte opgesteld. Dus toen was de keus wachten of direct meenemen en genieten. Ik heb dus het laatste gedaan. In het telegraaf artikel heeft men het over de 7000 en 8000 reeks. Er is nooit een officiële bevestiging van philips geweest dat men verschillende panels heeft gebruikt in de 9704 reeks. Buiten het geen in vooral Duitse fora wordt beweerd. In deze fora wordt echter geen bronvermelding gebruikt en de vraag is hoe serieus je dit dan kunt nemen. Feit blijft dat sommige mensen problemen hebben met deze tv en dat is niet meer dan bij andere types en modellen. Mijn vorige 9603 had een hardnekkig voedingsprobleem. Men heeft deze 2 keer moeten repareren en laatst was het probleem er weer in. Echter dit was duidelijk een euvel in dit model. Je kreeg de tv niet aan en had geen beeld alleen geluid en ambilight. Dus ik weet hoe mensen zich voelen. Echter dit soort euvels komen bij andere fabrikanten ook voor. Met dat verschil dat daar af en toe weinig met deze storingen wordt gedaan. Meestal hebben deze fabrikanten geen servicedienst in Nederland en wordt het toestel opgestuurd en is men maanden lang kwijt. Je bent dan in veel gevallen aangewezen op de service van de winkelier die dan een coulance toepast. Mijn ervaring met philips is dat ze het nog atlijd zoveel mogelijk bij de klant ter plekke oplossen. Heb een advies voor diegene die problemen hebben meld je in plaats van bij winkelier bij de klantenservice van philips. Bij mij heeft dat geholpen. Technorep wou mijn 9603 maanden uittesten en liet een bekraste reserve tv achter. Via de klantenservice had ik de tv binnen een week gerepareerd terug gekregen. Mede lotgenoten hebben op een gegeven moment een nieuw opvolgende model gekregen. Dus het kan ook goed gaan.

[ Voor 74% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:36:
[...]
heb deze settings geprobeerd maar het beeld blijft toch de roze blauwe gloed houden.
ik heb daarom ook naar Philips een mail gestuurd met de klacht omschrijving, hier is het antwoord wat ik terug kreeg van de Philips consumenten service Afd, waar ik helemaal niet aan heb want volgens mij is het toch een defect aangezien er ook forum gebruikers zijn die niet deze klachten hebben.

Het spijt ons te vernemen dat u niet geheel tevreden bent over de kleuren van uw televisie. Hier is echter een reden voor. Er zijn een aantal televisies, zoals ook de 40PFL9704H/12, die voorzien zijn van een nieuw soort glasplaat. Deze heeft een aantal voordelen zoasl een betere lichtsterkte, verbeterd contrast en scherper beeld bij bewegingen. Een nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor. Onze welgemeende excuses.

Met vriendelijke groet,

................................

Philips Nederland

Ik heb ook lang met de instellingen 'geklooid'. Qua verbeteraars heb ik ongeveer hetzelfde (zie inserts) Met de volgende instellingen had ik een zeer goede witbalans (wit=wit geen roze tinten)
Contrast 90
Helderheid 50
Kleur 54
Scherpte 2
WPR 65
WPG 90
WPB 127
Nadat ik hieraan gewend was een Sony V-serie ernaast gezet. Geschrokken van het verschil. Mijn 40PFL9704 had te weinig/fletse kleur en weinig details (goed te zien bijvoorbeeld bij "druk behang" of in "motief op stropdas"). Vervolgens naar volgende instelling gegaan:
Contrast 98
Helderheid 42
Kleur 62
Scherpte 5
WPR 80
WPG 90
WPB 127
De helderheid heeft ook veel invloed op kleur en beelddetail. Als de helderheid te hoog staat, dan vermindert het detail en krijg je een "grijze waas". Als hij te laag staat dan zie je weer te weinig detail in donkere scenes. Ondanks enkele ongemakken per saldo tevreden.

@richjan, ben benieuwd hoe dit bij jou uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
"...Een nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor..."

Haha wat een humor die knakkers zeg. Ze geven dus toe dat de kijkhoek kleiner is en dat de kleuren inderdaad niet goed zijn. En dat er geen oplossing voor is, dat is inmiddels wel duidelijk.

Ik heb zo'n idee dat het hele omruil programma wat bij verschillende kopers is toegezegd een beetje tegen gaat vallen financieel gezien. Nu maken ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf door te stellen dat het door de nieuwe technieken komt. Ja en ? Dan vermeld je toch in je verkoopmateriaal dat je door een concessie te doen aan de kleuren en kijkhoek je een nog beter resultaat krijg (staat wel haaks op elkaar, maar goed). Doe je dat niet dan fles je de boel lijkt mij.

Als dit mijn 1e toestel zou zijn zou die linea recta retour gaan. Of je maakt als fabrikant waar wat er in je verkoopmateriaal staat vermeld en komt de kopers van je imperfectie apparaat tegenmoet óf je past het aan als dat niet mogelijk is...

Maar als we de specs van de 9703 even tegenover de 9704 zetten dan kunnen we concluderen dat ze niet waarmaken wat er in de officiële documentatie vermeld word. Als beide dezelfde waarde's opgeven dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de 9703 en 9704 gelijk zijn qua kleur en kijkhoek. En dat is hier dus duidelijk niet het geval.

Data uit de bekende pdfjes voor de 42PFL9703, 40PFL9704 en resp. 46PFL9664

Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 42PFL9703D/10 pdfversie: 4.0.8
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 40PFL9704H/12 pdfversie: 7.6.11
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 47PFL9664H/12 pdfversie: 8.2.7

LCD-scherm met Wide Color Gamut voor schitterende kleuren

De medewerkers van de marketingafdeling die de pdfjes maken hebben allemaal pinoccio als voornaam of de schermen hebben echt geen kijkhoek van 176º en beroerde kleuren...

De 9704 heeft gewoon kijkhoek en de daarbij behorende kleur en ghosting problemen. Kan je lang of kort over discussiëren. Het is gewoon zo. Dat iemand het niet ziet, of acceptabel vind doet niet ter zake. De huidige panels zijn gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Hier ook maar even de .72 firmware geinstalleerd op mijn 32PFL9604H/12. Ging lekker maar miste digitale zenders in den beginne, vooral SyFy.
Dus ik wou vanaf een digitaal kanaal een zender herinstallatie doen, maar dit resulteerde in een plof reboot.
Na een tweede keer opnieuw proberen en weer een plof reboot, toch maar eens alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. Daarna nog eens proberen voor de derde keer vanaf digitaal, plof reboot.
Toen begon het toch te irriteren die reboots, maar toch maar op het heldere idee gekomen om even naar kanaal 2000 te schakelen (oftewel het analoge videokanaal (tenminste bij mij begint de analoge vanaf 2000)) en daarna een herinstallatie van de zenders proberen, en het ging door.

Sinds dien is mijn tv snel met zappen, snel in de menu's, werkt de EPG snel en goed, de now&next balk op alle zenders ook. En het aller belangerijkste waar ik mij veel aan stoorde, ik heb geen last meer van het probleem dat ik geen geluid heb vanaf mijn Mac Mini.

Even ter verduidelijking van het laatste probleem. In de mid 2009 Mac Mini die ik heb word geen audio of MiniDisplayPort ondersteunt, dus gaat dit over de analoge uitgang van mijn Mac Mini naar de Analoge ingang van de TV. Alleen pikte de TV het geluid niet altijd op vanaf de analoge ingang als ik naar HDMI schakelen deed. Nu geen probleem meer gelukkig >:)

Oh en voor mij start de TV ook een stuk sneller op. :)
Dus tot zover ben ik een tevreden gebruiker met FW .72. Alleen dus niet herinstalleren vanaf digitaal voor mij, maar daar valt mee te leven. Naar mijn inzicht is dit de enigste degelijk functionerende firmware sinds ik de TV heb. Dit is sinds Juni 2009, het was het eerste showmodel wat in de winkel stond en die stond er destijds nog niet eens een week (dus komt ook uit een van de aller eerste batches (hoorde hier iemand over batches van 2009 modellen praten gister, of was dat nu op het ziggo gebruikers forum 8)7 )).

Nou, dat wou ik gewoon even kwijt. Een keer een goede ervaring met firmware :P
Ik ga nu maar weer terug naar het duistere tweakers kamertje. :+

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:29:
[...] heb deze settings geprobeerd maar het beeld blijft toch de roze blauwe gloed houden.
ik heb daarom ook naar Philips een mail gestuurd met de klacht omschrijving, hier is het antwoord wat ik terug kreeg van de Philips consumenten service Afd, waar ik helemaal niet aan heb want volgens mij is het toch een defect aangezien er ook forum gebruikers zijn die niet deze klachten hebben.
Het lijkt wel of je instellingen voor Persoonlijke Tint niet (goed) werken. Je kunt dit mooi checken via het HD-Demo filmpje: Zet WPR en WPB op maximaal (127) en speel het filmpje af. Zet vervolgens WPR op 90, 60 en 30 en speel iedere keer het filmpje af. Op het moment dat het scherm "wit" is met alleen een Philips logo moet je goed opletten. Bij mij zie je:
WPR 90: nog duidelijk een roze tint
WPR 60: wit
WPR 30: duidelijk een blauwe tint
Als er bij jou geen verschil te zien, is werkt deze functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
bulsing schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:16:
"...Een nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor..."

Haha wat een humor die knakkers zeg. Ze geven dus toe dat de kijkhoek kleiner is en dat de kleuren inderdaad niet goed zijn. En dat er geen oplossing voor is, dat is inmiddels wel duidelijk.

Ik heb zo'n idee dat het hele omruil programma wat bij verschillende kopers is toegezegd een beetje tegen gaat vallen financieel gezien. Nu maken ze zich er met een Jantje van Leiden vanaf door te stellen dat het door de nieuwe technieken komt. Ja en ? Dan vermeld je toch in je verkoopmateriaal dat je door een concessie te doen aan de kleuren en kijkhoek je een nog beter resultaat krijg (staat wel haaks op elkaar, maar goed). Doe je dat niet dan fles je de boel lijkt mij.

Als dit mijn 1e toestel zou zijn zou die linea recta retour gaan. Of je maakt als fabrikant waar wat er in je verkoopmateriaal staat vermeld en komt de kopers van je imperfectie apparaat tegenmoet óf je past het aan als dat niet mogelijk is...

Maar als we de specs van de 9703 even tegenover de 9704 zetten dan kunnen we concluderen dat ze niet waarmaken wat er in de officiële documentatie vermeld word. Als beide dezelfde waarde's opgeven dan mag je er toch wel vanuit gaan dat de 9703 en 9704 gelijk zijn qua kleur en kijkhoek. En dat is hier dus duidelijk niet het geval.

Data uit de bekende pdfjes voor de 42PFL9703, 40PFL9704 en resp. 46PFL9664

Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 42PFL9703D/10 pdfversie: 4.0.8
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 40PFL9704H/12 pdfversie: 7.6.11
Kijkhoek: 176º (H)/176º (V) -----> 47PFL9664H/12 pdfversie: 8.2.7

LCD-scherm met Wide Color Gamut voor schitterende kleuren

De medewerkers van de marketingafdeling die de pdfjes maken hebben allemaal pinoccio als voornaam of de schermen hebben echt geen kijkhoek van 176º en beroerde kleuren...

De 9704 heeft gewoon kijkhoek en de daarbij behorende kleur en ghosting problemen. Kan je lang of kort over discussiëren. Het is gewoon zo. Dat iemand het niet ziet, of acceptabel vind doet niet ter zake. De huidige panels zijn gewoon ruk.
Bij deze heb je dus van philips officieel de bevestiging dat er inderdaad kleurafwijkingen zijn onder een bepaalde kijkhoek. Verder dat de ghostingproblemen en ook de kleurafwijking in het wit voor deze tv normaal zijn. Het heeft dus totaal geen zin om bij philips aan te kloppen voor nieuwe panelen. Er zijn dus gewoonweg geen betere panelen. Wat ik persoonlijk echter wel storend vindt is dat er winkeliers, service centers van philips complete panelen en tv's hebben omgewisseld om deze klachten te verhelpen. Nu blijkt dit dus helemaal geen oplossing te bieden. Men heeft dus reparatiekosten gehad en een hoop ellende bij mensen veroorzaakt en achteraf blijkt het gewoon normaal te zijn voor deze tv. Bij deze weet iedereen waar hij aan toe is en weet ook dat als je je daaraan stoort deze tv niet je keus moet zijn. Ik heb zoals ik al eerder heb gepost geen problemen met mijn 46 inch versie. Dat wil zeggen als ik onder een bepaalde hoek kijk is er een weinig kleurverschil in rood. Zoals ook gezegd ik heb de beschikking over 2 tv's en beide hebben dit. Ik stoor me daar totaal niet aan. Bij een goed signaal zie je het helemaal niet. Er zijn mensen die zich storen aan bepaalde dingen en andere niet. Iedere tv heeft zijn voor en nadelen. Ik denk de perfecte kijkhoek en kleurweergave zal pas mogelijk zijn als we oled tv's hebben. Dan zijn we echter een paar jaar verder voor de grote schermen. Maar ook dan zul je zien dat er weer andere dingen tegenvallen.

[ Voor 43% gewijzigd door sjon.geurts op 07-04-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Dat klopt, maar ondertussen zit je met een tv waar je genoemde problemen niet zou verwachten. Ik verwachtte van de Aurea 3 dat deze minimaal net zo goed was als de Aurea 2, maar dat was zeer zeker niet het geval.

Pascal, ik meen gelezen te hebben dat jij alle toeters en bellen aan hebt staan. Hoe is de kwaliteit wanneer je deze features uitschakelt? Met name PNM en geav. scherpte, kleurverbetering etc?

Wat ook jammer is, hoewel niet 100% duidelijk, dat de 9705 technisch gezien weinig veranderd is tov. de 9704. Volgens mij worden dezelfde schermen gebruikt en dezelfde chips e.d. Of sla ik de plank volledig mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
Hier wat info over de 9705. Ziet er inderdaad uit dat hetzelfde scherm wordt gebruikt. Het type wordt uv2a. De verbeterde versie met speciale rgb pixels houdt sharp voorlopig voor zichzelf. Dus inderdaad dezelfde panelen. Verschil 3d ready, ambilight wat zich kan aanpassen aan de achtergrond en 400 hz in plaats van 200 hz. Dit is vooral nodig voor de 3d. De 40 en 46 inch komen pas in juli uit. Kortom de licht verbeterde 9704 met als main feature 3d ready.

http://www.avforums.com/f...eady-led-tv-series-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
sjon.geurts schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:52:
[...]
ambilight wat zich kan aanpassen aan de achtergrond
[...]
Op de foto's van de beurs in Barcelona was te zien dat als demo voor deze functies 9704's gebruik werden.
http://www.recordere.dk/i...esign.aspx?articleid=3677
Dit zal dus waarschijnlijk wel een software aanpassing zijn die net zo makkelijk via een firmware op de 9704 te gebruiken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De nieuwe 2010 serie van Philips maakt gebruik van de NXP5130 processor. Dit is de opvolger van de PNX5120 die in de 2009 lijn wordt gebruikt.

Meer info: http://www.nxp.com/news/content/file_1655.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
perentaart schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:09:
Pascal, ik meen gelezen te hebben dat jij alle toeters en bellen aan hebt staan. Hoe is de kwaliteit wanneer je deze features uitschakelt? Met name PNM en geav. scherpte, kleurverbetering etc?
..had staan. Inmiddels is het toestel al weer 3 maanden retour naar Philips en heb ik nu een leentoestel. Maar ik had in ieder geval altijd de NM en 200hz aan staan. Noise reduction uiteraard uit en kleurverbetering soms aan en soms uit. Ook de lichtsensor stond bij mij altijd aan. De rest weet ik niet meer zo goed.

Ook met alles aan was het nog steeds ver onder het acceptabele. Juist met alles uitzetten werd het helemaal een drama om naar te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door bulsing op 07-04-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heden vandaag CE Repair over de vloer gehad en gekeken naar de slechte kijkhoek en de roze gloed.
De meneer van CE Repair kwam niet deskundig over naar mijn idee maar oké.
Hij had een Re-Calibration white settings meegenomen en deze settings via de service menu vastgelegd.
Dit zou het probleem moeten verhelpen met de roze gloed problemen.
De settings zijn als volgt normaal WPR 127/WPG100/WPB101/warmWPR127/WPG91/WPB57cool WPR127/WPG113/WPB120.
Probeer deze settings maar even een tijdje mocht je alsnog niet tevreden zijn moet je ons maar weer bellen.
Dus probleem is nog steeds aanwezig pffffffffffffffffff.
Hier mijn mail naar Philips heden vandaag verstuurd naar aanleiding van hun mail van gisteren,

Beste ……………..,

ik ben het niet hier mee eens op de site van Philips staan de volgende
product kenmerken zoals,
LCD-scherm met Wide Color Gamut voor schitterende kleuren, Kijkhoek: 176º
(H)/176º (V),Dynamisch-contrastverhouding 5.000.000:1 voor uitzonderlijk
heldere beelden.
Maar wat krijg ik van philips roze grijze beelden en met een kijkhoek die
niet beloofd wat jullie op de product info site wel vermelden en niet kunnen
waar maken maar wel verkopen aan de consument.
Dus wat gaan we hier aan doen ik heb geen lenco lcd tv gekocht van 200 euro
maar een philips van 2000 euro en voor dat bedrag mag je wel topkwaliteit
verwachten.
Graag wens ik dan ook een passende en klant vriendelijke oplossing met mijn
ongenoegen betreffende de Beeldkwaliteit en kijkhoek van dit toestel de 40pfl9704.

Mvg, ………….

> PHILIPS
>
> Geachte heer ,…..
>
> U heeft ons aangegeven dat de kijkhoek van uw televisie erg klein is.
>
> Het spijt ons te vernemen dat u niet geheel tevreden bent over de kleuren
> van uw televisie. Hier is echter een reden voor. Er zijn een aantal
> televisies, zoals ook de 40PFL9704H/12, die voorzien zijn van een nieuw
> soort glasplaat. Deze heeft een aantal voordelen zoals een betere
> lichtsterkte, verbeterd contrast en scherper beeld bij bewegingen. Een
> nadeel is echter dat de kijkhoek hierdoor kleiner wordt en de
> kleurbeleving anders is. Hier is helaas geen oplossing voor. Onze
> welgemeende excuses.
>
> We hopen uw vraag hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben. Mocht u
> verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met
> ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer:
> ………
>
> Wij zijn bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m
> vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> ……………………..
> Philips Nederland
>
>
> Philips is geïnteresseerd in uw mening. Nadat uw dossier is afgesloten
> ontvangt u een korte enquête waarin naar uw ervaring met Philips wordt
> gevraagd. Uw mening helpt ons om onze service nog verder te verbeteren.
> Alvast hartelijk dank voor uw deelname.
>
> ____________________________________________________________________________________________________________________________________
> Algemene informatie
> Voor een uitgebreid overzicht van alle beschikbare Philips producten
> verwijzen wij u ook naar onze website www.philips.nl. Verder vindt u
> onder "Ondersteuning" een uitgebreid overzicht van alle beschikbare
> productinformatie (bijv. gebruiksaanwijzingen en eventueel software
> upgrades), die u voor gebruik kunt downloaden.
>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulsing schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:03:
[...]

Inmiddels is het toestel al weer 3 maanden retour naar Philips en heb ik nu een leentoestel.
En hoe bevalt het leentoestel? ;)

Als ik het hele topic zo doorlees heb ik begrepen dat je hoopt dat Philips je een (beter en gratis) nieuwer TV geeft of de winkel het aankoop bedrag terug geeft. Intussen zit je wel met een aftandse leen TV |:(
bulsing schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:03:
Ook met alles aan was het nog steeds ver onder het acceptabele. Juist met alles uitzetten werd het helemaal een drama om naar te kijken.
Dat zal gezien je toch wel on realistische eisen en wensen bij het volgende toestel niet anders worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Ik weet niet of die eisen onrealistisch zijn. De concurrentie kan het wel, zelfs de lagere modellen van Philips kunnen het, waarom de topmodellen niet? Beperking van de techniek? Prima, maar geef dat dan van te voren aan. En een roze gloed lijkt me hoe dan ook, beperking of niet, niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

en daar plopte een 2010 model in 1 keer op in belgie met prijs

http://www.loveno.be/prod...L8605-37-inch-LED-TV.html

Erg gek waarom Philips naast een 37" ook een 40" maakt en andersom..die paar centimeter?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:13:
[...]
En hoe bevalt het leentoestel? ;)
Als ik het hele topic zo doorlees heb ik begrepen dat je hoopt dat Philips je een (beter en gratis) nieuwer TV geeft of de winkel het aankoop bedrag terug geeft. Intussen zit je wel met een aftandse leen TV |:(
[...]
Dat zal gezien je toch wel on realistische eisen en wensen bij het volgende toestel niet anders worden. 8)7
Ik heb al heel vroeg aangegeven dat ze wat mij betreft een creditering mogen uitvoeren. Maar Philips bleef aandringen op een omruiling. Nouja ook prima. Maar als ze dan ook nog niet kunnen leveren dan houd het voor mij ook een keer op. Toestel is begin Januari retour genomen in afwachting van een replacement, maar tot op heden... (ik val in herhaling)

Het leentoestel is een 42PFL5603. Beeld en geluid valt me helemaal niet tegen. Ok geen 100 of 200hz en DNM en bovenal mis je het ambilight enorm maar buiten dat alles is het best te doen. En boven al, normale kleuren en een normale kijkhoek... Voor op de slaapkamer o.i.d. zou het voor mij zeer zeker acceptabel genoeg zijn.

Of de eisen realistisch zijn ? tja dat is afhankelijk van de fabrikant.

Als de fabrikant stelt dat je een kijkhoek hebt van wel 176 graden dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je een 1ms scherm krijg met ongekende beweging scherpte, dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je schitterende kleuren krijg, dan wil ik die ook tot een acceptabele kijkhoek van minimaal 100 graden.

Kan je als fabrikant dit niet waarmaken, dan maak je de specs niet waar. En andere toestellen of merken kunnen het wel, dus zijn de eisen echt niet onrealistisch, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ambilight wat zich kan aanpassen aan de achtergrond
Wat bedoel je hiermee? Dat doet ambilight toch al? Of bedoel je dat wanneer er zwart in het beeld is, de ambi-light leds ook echt uitgaan? Want dat vind ik nog steeds heel vreemd....als ik een donkere scene bekijk, dan worden de LED's wit, maar wel gedimd. Is toch vreemd? Enorm contrast met het zwarte beeld nog (aha, zo komen ze dus aan die hoge contrastratio! ;P) en het is toch veel gemakkerlijk om lokaal de ambilight-leds uit te schakelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 17:19
Met de achtergrond word de muur waarvoor de tv staat/hangt bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.geurts
bulsing schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:39:
[...]

Ik heb al heel vroeg aangegeven dat ze wat mij betreft een creditering mogen uitvoeren. Maar Philips bleef aandringen op een omruiling. Nouja ook prima. Maar als ze dan ook nog niet kunnen leveren dan houd het voor mij ook een keer op. Toestel is begin Januari retour genomen in afwachting van een replacement, maar tot op heden... (ik val in herhaling)

Het leentoestel is een 42PFL5603. Beeld en geluid valt me helemaal niet tegen. Ok geen 100 of 200hz en DNM en bovenal mis je het ambilight enorm maar buiten dat alles is het best te doen. En boven al, normale kleuren en een normale kijkhoek... Voor op de slaapkamer o.i.d. zou het voor mij zeer zeker acceptabel genoeg zijn.

Of de eisen realistisch zijn ? tja dat is afhankelijk van de fabrikant.

Als de fabrikant stelt dat je een kijkhoek hebt van wel 176 graden dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je een 1ms scherm krijg met ongekende beweging scherpte, dan wil ik die ook
Als de fabrikant stelt dat je schitterende kleuren krijg, dan wil ik die ook tot een acceptabele kijkhoek van minimaal 100 graden.

Kan je als fabrikant dit niet waarmaken, dan maak je de specs niet waar. En andere toestellen of merken kunnen het wel, dus zijn de eisen echt niet onrealistisch, maar dat snap je zelf ook wel denk ik.
Heb je philips klantenservice hierop aangesproken. Ik zou het nooit gepikt hebben om maanden met een leentoestel te zitten. Dat wouen ze bij mij ook met mijn 9603. Ik heb toen op hoge poten naar philips klantenservice gebeld en deze heeft toen binnen een week de situatie opgelost. Ze hebben in dat geval ook de firma technorep erop aangesproken. Deze hebben dit waarschijnlijk niet zo leuk gevonden, maar ik ben de klant en heb voor een tv betaald. Helaas moet je tegenwoordig dit doen. Als ze niks van je horen laten ze het maar verder lopen. Krijg je niet meteen een antwoord gewoon elke week status vragen. Nummer is gratis en kost je verder niks meer dan tijd. Op een gegeven moment wordt je lastig en dan lossen ze het op. Tip probeer in de morgen of in ieder geval overdag te bellen. Dan zitten er medewerkers op de klantenservice die echt wat voor je kunnen doen. Veel succes in ieder geval.

[ Voor 45% gewijzigd door sjon.geurts op 08-04-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
sjon.geurts schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:19:
[...]

Heb je philips klantenservice hierop aangesproken. Ik zou het nooit gepikt hebben om maanden met een leentoestel te zitten. Dat wouen ze bij mij ook met mijn 9603. Ik heb toen op hoge poten naar philips klantenservice gebeld en deze heeft toen binnen een week de situatie opgelost. Ze hebben in dat geval ook de firma technorep erop aangesproken. Deze hebben dit waarschijnlijk niet zo leuk gevonden, maar ik ben de klant en heb voor een tv betaald. Helaas moet je tegenwoordig dit doen. Als ze niks van je horen laten ze het maar verder lopen. Krijg je niet meteen een antwoord gewoon elke week status vragen. Nummer is gratis en kost je verder niks meer dan tijd. Op een gegeven moment wordt je lastig en dan lossen ze het op. Tip probeer in de morgen of in ieder geval overdag te bellen. Dan zitten er medewerkers op de klantenservice die echt wat voor je kunnen doen. Veel succes in ieder geval.
Van wat ik me herinner in de afgelopen maanden dat ik dit forum al bij houd heeft Bulsing al aardig wat gebeld met Philips en Technorep e.d. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat doet ambilight toch al? Of bedoel je dat wanneer er zwart in het beeld is, de ambi-light leds ook echt uitgaan? Want dat vind ik nog steeds heel vreemd....als ik een donkere scene bekijk, dan worden de LED's wit, maar wel gedimd. Is toch vreemd? Enorm contrast met het zwarte beeld nog (aha, zo komen ze dus aan die hoge contrastratio! ;P) en het is toch veel gemakkerlijk om lokaal de ambilight-leds uit te schakelen of niet?
Ik denk dat hij de nieuwere ambilight bedoelt waarbij het niet meer uitmaakt of je achtergrond muur wit of groen is. Via een menu selecteer je de kleur die het meest met je muur overeenkomt en daarna compenseert de tv de kleuren van je ambilight... als ik me niet vergis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Voordat het toestel werd opgehaald ben ik al gebeld door een meneer van handelsbelangen die vertelde dat het wel even kon duren voordat de 52PFL9704 opnieuw leverbaar zou worden. Op zich vond ik dat ook niet zo heel erg, omdat ik wist dat het opgelost zou gaan worden. Ben accoord gegaan met het wachten op een nieuwe en verbeterde 9704 of anders wachtende op een 9705. Maar die komt er helaas (nog ?) niet in de 52" maat.

Maar omdat er nu nog steeds geen reactie is geweest heb ik eind maart/begin april februari/begin maart 2010 Philips een ultimatum gesteld dat ik uiterlijk 1 April een werken toestel wil hebben. Jammer genoeg was dat niet op voorhand te zeggen en in de praktijk is het ook zo gebleken dat ik geen 52PFL9704 heb mogen ontvangen op 1-4-2010. Dus heb ik mijn eis kracht bijgezet en e-care (die dus verantwoordelijk word gesteld door Philips notabene voor de lange doorloop tijd) contact laten zoeken met Philips en aangegeven dat het voor mij nu over en uit is en dat ik mijn centjes terug wil en op zoek ga naar iets anders.

Ik heb zelf ook een direct telefoonnummer van een van de managers van de handelsbelangen of commerciele afdeling, maar die wil ik niet direct bellen en op hoge poten een oplossing eisen. Ten tijde van mijn omruiling van de 9900 naar de 9903 heb ik veevuldig contact met deze mevrouw gehad en was altijd zeer behulpzaam om tot een oplossing te komen. Voordeel als je het via de klantenservice of e-care doet, dan komt het allemaal netjes in je dossier te staan.

Maar nu houd het voor mij op en wacht (ja nog steeds geen antwoord van Philips voor E-care) op de creditering.

[ Voor 1% gewijzigd door bulsing op 09-04-2010 06:49 . Reden: foutje in de maanden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 12-09 15:04
Tweakers heeft een review van de 9705 geplaatst : reviews: Hands-on: de Philips 9705H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

PREview :-) zij hebben hem natuurlijk ook nog nie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik5
  • Laatst online: 24-05-2023
Iemand enig idee wanneer bijv de 40pfl9705 in de winkel staat en wat de prijs zal zijn....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe 9705 toestel lijkt vrijwel op de 9704, bovendien hebben ze bij de 2010 lijn de LED backlight uitgebreid naar de 7000 en 8000 serie, Eerlijk is eerlijk die LED backlight (over de gehele oppervlakte) is een echte verademing tov edge verlichting wat het meeste gebruikt wordt. Het zg ''bleeding effect'' behoord met volledige LED backlight tot het verleden.

Wat in 2009 alleen in de toprange (9000 serie) zat hebben ze nu uitgebreid nar de 7000 en 8000 serie voor de prijs wat nu nog de 2009 toestellen kosten.
Ik denk dat Philps hiermee praktijk ervaring wilt opdoen om in de nabije toekomst echte LED televisie's te maken in hanteerbaar woonkamer formaat (nu zijn LED schermen nog zeer groot in omvang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkjobse schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Zo, mijn eerste reactie op GoT. Gelijk maar even reageren op bovenstaande: ja, je kunt via wifi de firmware upgraden. Nadat je voor NetTV een WLan hebt ingesteld, kun je de firmware upgrade uitvoeren, indien beschikbaar.
Hallo.

Ik heb een wifi verbinding, maar mijn tv zegt dat er geen nieuwe updates zijn via internet.
maar die is er wel degelijk & heb het dus met een USB stick moeten doen...
weet iemand wat er fout gaat?

hoor graag
mvg
egon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:56
@egonvdv:
Het gaat fout aan de kant van Philips, ze moeten het wel aanbieden via wifi.
Bij mij, en andere forumleden, werkt het ook niet.
Zit voor nu niks anders op dan met enige regelmaat de Philips support site te checken en te updaten via usb.

PS: heeft iemand hier toevallig al eens naar gevraagd bij de philips chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten niet vergeten dat dit soort forums een verzameling zijn van problemen en dit echt geen goed beeld creëert van welke tv en merk dan ook.
Samsungs en sony's 2009 hadden erg veel problemen met cloudings en dit jaar ziet het er niet echt beter uit bij samsung, de sony's met edge leds hebben last van flashlights en ongelijke kleur verdeling. Deze problemen heb je bij de goedkopere en duurdere klasse bij samsung en sony.
Dan LG, deze blijken te vinden dat hoe dunner de beter maar het beeld kwaliteit hierdoor in problemen komt is niet belangrijk, Doe hier op de Happy nightmares bij de LE8500, zie AVSForum.
Ook de plasma's van panasonic van afgelopen jaar, verlies van zwartwaarde na 1000 uur, een ingebouwde sat receiver die je niet onder bepaalde land instelling kan gebruiken, ( alleen met Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ) .

Ga zo maar door, de perfecte tv bestaat niet.!!!

Maar ga er van uit dat voor elk negatieve posting er 100's positieve zijn die niet gepost zijn.

Ik wacht op de 46pfl9705 want ik denk dat ondanks het een duur setje is een heel goed beeld geeft en deze 3D optie is misschien leuk voor ps3 gamming maar ik denk de processor kracht die deze 3D ready sets hebben het beeldkwaliteit van 2D te goed doet.
Als ik de verwachte prijs vergelijk met de samsung 3D ready 46C7000 dan is in mijn ogen de philips toch de meer interessante en deze liggen kwa prijs heel dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reply dr_dreey!

iets anders:

ik kijk veel films/series vanaf mijn pc met de tv,
maar vind het beeld een beetje schokkerig.
(niet zo erg dat het niet te bekijken is, maar toch...)

ligt dit nou aan de tv, of zou het de router kunnen zijn...?

wat zijn jullie ervaringen?

mvg
egon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:17:
bedankt voor de reply dr_dreey!

iets anders:

ik kijk veel films/series vanaf mijn pc met de tv,
maar vind het beeld een beetje schokkerig.
(niet zo erg dat het niet te bekijken is, maar toch...)

ligt dit nou aan de tv, of zou het de router kunnen zijn...?

wat zijn jullie ervaringen?
Kijk je via wifi of bekabeld ?
Je hoeft niet steeds groetjes onder je bericht te zetten. Zie de FAQ.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe tussen twee haakjes, ik heb ergens iets gelezen over een nieuwe software versie voor de 9000 serie (0.73) Bij Philips was hier niks over bekend, op het Ziggo forum werd er over geschreven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:37:
Effe tussen twee haakjes, ik heb ergens iets gelezen over een nieuwe software versie voor de 9000 serie (0.73) Bij Philips was hier niks over bekend, op het Ziggo forum werd er over geschreven. :?
Lees dan ook de eerste post in het topic over de 73 firmware.
Philips heeft een pre-release software versie 73 uitgebracht en gevraagd deze software aan een beperkte groep testers beschikbaar te stellen.
De testers die in het verleden ook mee gedaan hebben kunnen mij een PM sturen voor de link.

Het meedoen is uiteraard op eigen risico.
Dus niet mij PM-en maar Anoniem op het ziggo forum.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Klopt.. En zoals ook al op het ziggo forum wordt vermeld:
Philips heeft een pre-release software versie 73 uitgebracht en gevraagd deze software aan een beperkte groep testers beschikbaar te stellen.
.

0.73 is overigens de eerste versie waar ik tevreden over ben... (alhoewel EPG nog steeds volkomen onbruikbaar is)

Edit: Spuit 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:01:
[...]

Lees dan ook de eerste post in het topic over de 73 firmware.

[...]

Dus niet mij PM-en maar Anoniem op het ziggo forum.
Heb ik al gedaan, ben benieuwd. Uiteraard zou je mij ook de link kunnen mailen via PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:00:
[...]

Kijk je via wifi of bekabeld ?
Je hoeft niet steeds groetjes onder je bericht te zetten. Zie de FAQ.
WIFI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:53:
[...]

Heb ik al gedaan, ben benieuwd. Uiteraard zou je mij ook de link kunnen mailen via PM. :)
Dat zou kunnen, alleen heeft anoniem het verzoek gedaan de link niet met anderen te delen, dat respecteer ik !

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:11:
[...]

Dat zou kunnen, alleen heeft anoniem het verzoek gedaan de link niet met anderen te delen, dat respecteer ik !
Heb PM gestuurd, maar helaas geen antwoord terug, dat schiet dus ook niet op! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de link gedownload (dank ''anoniem'') maar zie wel dat het een ander bestand is, kan ik dit bestand zo op de USB stick zetten en flashen op de TV?

Is deze wel voor de 9000 (9704)serie geschikt? Ik vraag het maar omdat het toch buiten de officiele Philips site om gaat.

pre 0.26.73.merged.prud.upg

Normaal is het autorun.upg

Ik heb het bestand hernoemd (autorun.upg), maar heeft iemand ook al een changelog? Ik lees alleen maar dat de TV beter werkt, maar wat werkt er dan beter? Eigenlijk durf ik 'm nog niet te flashen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 21:05

BTB

dibrial schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat dit vooral afhangt van de PC waarop TVersity draait. Ik transcode Altijd 1920x1080 Quality zonder compressie en mijn TV laat alles netjes zien, maar mijn pc staat bij een WMV HD wel aardig te stampen. Dit weekend ga ik een mkv proberen eens kijken wat het resultaat is. Lagere resoluties worden volgens mij niet geupscaled, dus ik zou zeggen begin bij max. HD kwaliteit en ga dan steeds eens stapje terug.
Ik heb dus de 40PFL9704, en er zijn nogal wat files die deze niet slikt. Deze haal ik dan door
code:
1
mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:trell:v4mv:turbo:autoaspect -oac copy -of avi -o $2 $1

en dan werkt het wel. De kwaliteit is dan niet altijd geweldig; hangt nogal van de bron af.
Zo heb ik dus ook via een DVB-T kaartje wat van NL1/2/3 uit de ether geplukt, en dat komt er zelfs
erg beroerd uit: heel veel blokjes. Mijn vermoeden is dat de interlacing dat erg lastig maakt.
Ik ben dus nog zoekende naar betere instellingen, en ben dus wel benieuwd naar welke parameters
jouw transcode dan gebruikt.

Bram Bouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowwan schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:02:

0.73 is overigens de eerste versie waar ik tevreden over ben... (alhoewel EPG nog steeds volkomen onbruikbaar is)
Wat is er volgens jou dan veranderd (in positieve en negatieve) zin?
Heb de nieuwe versie erop gezet, maar echt verschil kan ik niet merken. Tenminste nog niet. ;)

Verloop van de 0.72 naar de 0.73 update. (Philips 40pfl9704h/12)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/104oqpy.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar weer de 0.72 erop gezet, heb gemerkt dat bij het uitzetten van de TV de ambilght niet goed meer reageerde. Zolang er geen officiele update van Philips komt wordt er niks meer geflashed van software buiten de officiele Philips site om.

Nu reageerd de ambilght wel goed tijdens het uitzetten van de TV. Hou het voorlopig toch maar even op de 0.72 in afwachting van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Modbreak:Mocht er iemand zich geroepen voelen om een topic aan te maken voor de 2010-2011 modellen (xx05-serie), neem dan even contact met me op via een DM :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrial
  • Laatst online: 06-10-2023
BTB schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:02:
[...]
Ik heb dus de 40PFL9704, en er zijn nogal wat files die deze niet slikt. Deze haal ik dan door
code:
1
mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:trell:v4mv:turbo:autoaspect -oac copy -of avi -o $2 $1
Super, bedankt. Ik was al opzoek naar wat aanvullingen voor mencoder. Kan ik eindelijk mijn PS3mediaserver/Linux finetunen.
Misschien zijn de kleine haperingen in de getranscode MKV's dan ook weg. PS3mediaserver werkt bij mij het beste. De nieuwe beta heeft overigens een aparte Philips.conf setting file en herkent de TV als een Philips Aurea.
TVersity in Win7 crasht bij mij overigens als ik een MKV wil transcoden. De rest gaat prima, maar helaas geen VIDEO_TS ondersteuning. Alleen .VOB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het effect van ambilight.

Vergroot dit het effect van de tv? Ik twijfel nog over de grote van de 46pfl9705 en of deze toch niet te klein is voor mij. Ik heb nu 40'' sony en deze is voor mij te klein geworden. Zit afstand is tussen de 2.20 en 2.50 en wilde eigenlijk voor een 52-55 grote gaan.

Dus nu is het 46'' met ambilight vs 55'' zonder ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Weet iemand of het heel veel uitmaakt of je 3d beeld op een 32 inch beeld kijkt of niet? heb gehoord dat op een klein beeld het 3d effect afneemt.. iemand die hier wat meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Dat is voor mij de reden om (nog) niet voor 3D te gaan. Ik denk dat het effect op een 32/40/42 inch tv lang zo mooi niet is als dat je het in de bioscoop ervaart.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:18:

Vergroot dit het effect van de tv? Ik twijfel nog over de grote van de 46pfl9705 en of deze toch niet te klein is voor mij. Ik heb nu 40'' sony en deze is voor mij te klein geworden. Zit afstand is tussen de 2.20 en 2.50 en wilde eigenlijk voor een 52-55 grote gaan.

Je zal zelf naar de winkel moeten gaan om te bepalen of Ambilight je het gevoel geeft dat het het scherm vergroot. Ik heb Ambilight op m'n 47PFL9664 en het geeft met name meer rust omdat er geen harde licht-donker overgang zit tussen het scherm en de muur. Dit maakt dat ik met Ambilight aan een stuk prettiger tv kijk dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdekker schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:38:
[...]

Je zal zelf naar de winkel moeten gaan om te bepalen of Ambilight je het gevoel geeft dat het het scherm vergroot. Ik heb Ambilight op m'n 47PFL9664 en het geeft met name meer rust omdat er geen harde licht-donker overgang zit tussen het scherm en de muur. Dit maakt dat ik met Ambilight aan een stuk prettiger tv kijk dan zonder.
In de winkels is het meestal te licht om goed dit effect te kunnen oordelen, ik heb nu een paar witte leds achter mijn tv en het brengt die rust die jij beschrijft ook maar dan zonder de kleur overgang die met het beeld overeen komt.

Ik denk dat ik toch voor een groter scherm ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:42:
Weet iemand of het heel veel uitmaakt of je 3d beeld op een 32 inch beeld kijkt of niet? heb gehoord dat op een klein beeld het 3d effect afneemt.. iemand die hier wat meer vanaf weet?
De dieptewerking van het beeld zal evenredig zijn aan de grootte van het scherm. Dat is ook goed, want je vergoot of verkleint dan het hele (3D) beeld op de juiste manier. In het extreemste geval is het beeld dus heel klein (klein scherm en/of grote kijkafstand) waardoor alles erg klein is, en dus ook de dieptewerking.

Het voordeel van een kleiner scherm is dan wel weer dat de 'truc' die je ogen moeten ondergaan (scherpstellen op een andere afstand dan de schijnbare kijkafstand) ook minder extreem is, waardoor je minder snel last krijgt van hoofdpijn of andere klachten (voor zover je daar last van hebt, dit verschilt van persoon tot persoon).
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 06:18:

Mijn ervaring is zeker dat het beeld veel ruimtelijker wordt, alsof je naar een groter beeld kijkt, zeker in een (redelijk) donkere omgeving waarin je het beste kan kijken. Zonder Ambilight zit je toch naar een rechthoek te kijken, alsof je door een raam kijkt. Met Ambilight heb je dat veel minder.

Het blijft natuurlijk wel een aanvulling, want het daadwerkelijke beeld wordt er niet groter van. Het hangt dus ook af hoe je kijkt (in een lichte omgeving heeft Ambilight veel minder effect) en waar je waarde aan hecht (voor het zien van ieder detail op full HD werkt 55" op je kijkafstand prima, voor SD heeft het natuurlijk weinig zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:46:
[...]

Mijn ervaring is zeker dat het beeld veel ruimtelijker wordt, alsof je naar een groter beeld kijkt, zeker in een (redelijk) donkere omgeving waarin je het beste kan kijken. Zonder Ambilight zit je toch naar een rechthoek te kijken, alsof je door een raam kijkt. Met Ambilight heb je dat veel minder.

Het blijft natuurlijk wel een aanvulling, want het daadwerkelijke beeld wordt er niet groter van. Het hangt dus ook af hoe je kijkt (in een lichte omgeving heeft Ambilight veel minder effect) en waar je waarde aan hecht (voor het zien van ieder detail op full HD werkt 55" op je kijkafstand prima, voor SD heeft het natuurlijk weinig zin)
Misschien is de 52pfl8605 interesant. Is de juiste grote en heeft ook ambi2. Even afwachten wat de prijs en wanneer deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap2slow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02-2023
ik zag net op plasma-discounter dat er al wat 05 series leverbaar zijn.
http://www.plasma-discoun...-tv-cat-1575_265_4276.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

jap2slow schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:04:
ik zag net op plasma-discounter dat er al wat 05 series leverbaar zijn.
http://www.plasma-discoun...-tv-cat-1575_265_4276.htm
Ik heb geinformeerd naar de 8605 en Philips doet het slim :-) Ze geven aan dat de tv's naar verwachting tussen 25-4 en 1-7 leverbaar zullen zijn. de 9000 reeks nog wat later behalve de 32" die ook dezelfde levertijd lijkt te krijgen als de 8000 reeks..

De 8605 lijkt overigens geen ingebouwde WIFI te hebben ?!? Ik kwam dit tegen:

http://download.p4c.phili...1_00/pta01_00_pss_nld.pdf

De 9705 staat hier bv niet bij..

[ Voor 15% gewijzigd door xon op 14-04-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:17:
[...]

Ik heb geinformeerd naar de 8605 en Philips doet het slim :-) Ze geven aan dat de tv's naar verwachting tussen 25-4 en 1-7 leverbaar zullen zijn. de 9000 reeks nog wat later behalve de 32" die ook dezelfde levertijd lijkt te krijgen als de 8000 reeks..

De 8605 lijkt overigens geen ingebouwde WIFI te hebben ?!? Ik kwam dit tegen:

http://download.p4c.phili...1_00/pta01_00_pss_nld.pdf

De 9705 staat hier bv niet bij..
25-4 lijkt mij een hele goede datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Thunderroad schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:11:
[...]

Als bezitter van de "amassing" 52PFL9704 met de voor de forumlezers wel bekende problemen gaat het voor mij dan toch gebeuren vrijdag 2 april 2010 wordt dit toestel omgeruild met een "nieuwe" 52PFL9704 toestel...............wordt vervolgt :|
En ? Al geleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg deze thread al een paar maand, terwijl ik aan het wachten was op mijn 46pfl9704, en ben ondertussen een beetje verward: is er nu eigenlijk iemand die het kijkhoekprobleem al kunnen oplossen/verbeteren heeft?

- door middel van een nieuw ontvangen toestel?
- door middel van een reparatie/vervangstuk aan zijn toestel?
- door instellingen?
- door nieuwe firmware?

Als er niemand zo is, dan ben ik van plan om gewoon te leren leven met de wetenschap dat ik een fenomenale tv heb als je er recht voor zit die als enige (opvallend) nadeel heeft dat de kleuren fel verminderen vanaf een bepaalde (kleine) kijkhoek.

kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het kleurverschil niet zouden zien, het is zelfs niet echt geleidelijk dat de kleuren veranderen, het is echt bijna een switch vanaf een bepaalde kijkhoek (<45), je kan het best zien bij een aangezicht van een persoon, als je redelijk dicht gaat staan en je beweegt je hoofd zie je de kleuren van het gezicht echt snel veranderen van bruin/levendig naar lichtroze/bleek

heb een VN2B week9 2010 serienummer.
Is er iemand met een VN4 die kan garanderen dat dit bij hem niet gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Erg stil in dit topic.
Is er iemand met een PFL9664 (42 inch) die zijn ervaringen en instellingen met dit toestel wil delen?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:03:
Volg deze thread al een paar maand, terwijl ik aan het wachten was op mijn 46pfl9704, en ben ondertussen een beetje verward: is er nu eigenlijk iemand die het kijkhoekprobleem al kunnen oplossen/verbeteren heeft?
Voor zover ik heb gevolgd niet. Er zijn wel mensen die het niet zien, of dat het misschien marginaal verbeterd zou kunnen zijn, maar niemand bij wie het een probleem was is het ook echt opgelost. Standpunt van Philips is ook vrij hard dat ze er niets aan gaan doen (ondanks dat ze nogal rommelen met specificaties en zich verschuilen achter vage beweringen). Enige bij wie enige vorm van coulance is zoals bijvoorbeeld terugbetalen lijkt te zijn bij mensen die eerder een Aurea model hebben gehad.
kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het kleurverschil niet zouden zien
Het is niet bij alle kleuren even erg, en ook zijn er bepaalde gezichtstinten waarbij het meevalt, en andere waarbij het schokkend is. Het kan dus zijn dat mensen bij het testen naar ander (bron)materiaal kijken waar de kleuren/belichting anders gedaan is en het daar dan minder opvalt. En ja, sommige mensen zijn ook totaal niet kritisch en kun je gewoon nog een zwart/wit TV voorzetten zonder dat ze het in de gaten hebben :+
Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste