@ koestuiv40
Ik kan je helaas geen privébericht sturen, dit heb je niet actief geloof ik.
Ik zal het hier kort houden om het topic niet te veel te "bevuilen".
Mijn TH-42PF11(EU) van Panasonic bevalt me nog altijd uitstekend.
Je moet bij een dergelijk model wel bereid zijn wat "concessies" te doen, en er blijken onverwachts wat problemen / nadelen te zijn met een dergelijk scherm.
Als ik nu opnieuw een scherm zou moeten kopen dan zou het waarschijnlijk een ander worden en wel de
TH-50VX100U. Dat scherm lijkt me nog gaver. Ik zou hem echter wel eerst bij de importeur willen aanschouwen, dat is waarschijnlijk de enige plek in Nederland waar dat mogelijk zal zijn.
De nadelen van dit, en ook het andere scherm, zijn de beperkte mogelijkheden, dit is op veel fronten echter ook meteen zijn sterke punt.
Bij beide modellen maak je gebruik van dezelfde HDMI bay die er apart in de tv geplaatst wordt. Deze bay is "slechts" HDMI 1.2 Nu hoeft er geen geluid naar het scherm dus is het geen gemis dat er geen HD audio streams naar het scherm kunnen. Deze plasma schermen hebben geen lip sync problemen dus is het ook geen probleem dat ze geen auto lip sync ondersteunen.
De beperking waar ik zelf echter wel moeite mee had, had het namelijk eerst niet door, is dat deze HDMI bay geen 576i ondersteund. Het signaal moet minimaal 576p zijn. Mijn receiver voert voor de OSD waarmee je alles instelt echter uitsluitend 576i uit. Via een kleine omweg moest ik dus mijn receiver instellen.
Tevens kan ik mijn digitale tv decoder geen 576i uit laten sturen maar moet dit voor SD zenders 576p zijn en dit doet hij naar mijn mening niet mooi. Ik heb deze dan nu maar vast op 1080i staan, dan is het acceptabel maar liever had ik deze op original.
Het scherm kent geen 600Hz Motionflow of welke techniek men ook maar kent van motion bedrog.
Een 1080p24 Bluray is dus op mijn scherm 24p. Dit kun je soms ook zien aan het "knipperen" van het beeld. Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee en kijkt het perfect door het zuivere beeld ipv allerlei artefacts als het gevolg van het verzinnen van extra frames.
Ik heb mijn scherm nog niet laten calibreren omdat ik momenteel nog wacht op mijn nieuwe Blu-ray speler. Zodra deze binnen is en enkele uren gespeeld heeft zal het echter als nog gebeuren.
Mijn intresse gaat nog altijd uit naar de schermen die Philips op de markt brengt, vandaar dat ik nog geregeld hier kijk, of probeer info die ik tegen kom hier te posten. Kopen zal he echter voorlopig echt niet worden, daarvoor vind ik LCD nog altijd onplezierig.
Als iemand een keer mijn scherm in werking wil komen bekijken neemt hij maar contact op, wellicht komt het er dan wel eens van.