Ik heb de afgelopen dagen een paar keer gemailt met Philips. Van boven naar beneden op tijd geordend:
Beste Philips,
Lange tijd geleden hebben wij een 46PFL9704 besteld. Deze zou enkele weken geleden worden geleverd.
Later heeft de verkoper ons verteld dat jullie problemen met de levering van deze serie hebben en dat hij niet wist wanneer Philips weer tv's uit deze serie uitlevert.
Hierna heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice welke mij vertelde dat door het grote succes van dit type toestel er meer vraag dan verwacht en er daarom een levering achterstand is ontstaan.
Ik heb zelf enige informatie bij Philips dealers en op internet gezocht waar uit blijkt dat deze serie al lange tijd helemaal niet meer uitgeleverd wordt.
Er zijn grote problemen met het beeld.
Jullie hebben toestellen van sommige klanten terug genomen en sommige gerepareerd en jullie zijn dus op de hoogste van de problemen omtrent deze serie zowel technisch als m.b.t. de levering, maar verzwijgen dit tegenover mij.
Volgende week maandag word de 9705 serie onthult. Als onze tv dus nog geleverd word is de opvolger al bekent!
Deze hele gang van zaken vind ik erg arrogant t.o.v. van jullie klanten. Graag wordt ik door jullie volledig geïnformeerd over wat ons te wachten staat.
Als tip geeft ik jullie de volgende link. Het lijkt mij verstandig dat jullie ook daar de informatie verspreiden:
[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010
Reactie Philips:
U heeft ons gevraagd naar meer duidelijkheid over de levering van de 46PFL9704H/12.
Er is absoluut geen sprake van het feit dat deze televisie niet meer geleverd zou worden en dat er grote problemen zijn met het beeld. Deze televisie wordt nog steeds geproduceerd en zijn wij hier er niet van op de hoogte dat er toestellen zijn terug genomen. Dat er leveringproblemen zijn dat klopt, maar dat heeft nog steeds te maken met het succes van de televisie.
Bovenstaande is de informatie die wij hebben. Wij hebben hier contact over gehad met onze commerciële afdeling en ook zij geven aan de de 46PFL9704H/12 nog steeds geleverd gaat worden. Het spijt ons dat deze geruchten op internet staan.
Mijn reactie daarop:
U reactie is helaas toch erg bedroevend. Het is al lang en breed toegegeven door E-care dat de 9704 ernstige problemen kent o.a. m.b.t. de inkijkhoek en de kleurweergave.
Als de productie inderdaad is hervat zoals u zegt heeft deze in elk geval lange tijd stilgelegen, mogelijk na wijzigingen in het productieproces. Dit eerste is ook telefonisch bevestigd door Philips aan mijzelf en aan mijn collega.
Mijn vraag is ook nog niet beantwoord aangezien ik heb gevraagd wat ons te wachten staat. Concreet, wanneer kan Philips deze toestellen uitleveren?
Philips tweede reactie:
U geeft aan dat telefonisch is bevestigd door Philips en E-care dat de 9704 ernstige problemen had.
Wij zijn op deze afdeling niet op de hoogte van deze informatie en kan u hierover ook niet meer duidelijkheid geven. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is voor u.
De televisie wordt momenteel nog geproduceerd en komt steeds met maar kleine partijen tegelijk vrij. Wij weten echter niet naar welke winkel of consument de vrijgekomen televisies worden heen gestuurd. Ik kan u dus geen uitsluitsel geven over wanneer de televisie voor u beschikbaar komt. Onze excuses dat ik u niet meer duidelijkheid hierin kan geven. Ik kan uw vraag niet beantwoorden. Sorry.
En weer mijn reactie daarop:
Als u niet van enig structureel probleem van de 9704 serie afweet kunt u mij dan uitleggen waarom geen van de aanbieders/Philips dealers die vermeld zijn op jullie website de 46PFL9704 in hun webshop hebben staan? Het is immers dankzij het grote succes van deze serie dat hij niet meer leverbaar is, zo vertelde u mij eerder.
Als voorbeeld noem ik
www.bcc.nl,
www.itsonline.nl,
www.mediamarkt.nl,
www.scheerenfoppen.nl en
www.harensesmid.nl.
Ik kan mij voorstellen dat het voor het goed functioneren van uw afdeling van belang is dat u van deze zaken op de hoogte bent.
Graag verzoek ik u daarom om informatie in te winnen bij de commerciële afdeling van Philips/Philips handelsbelangen zodat u mijn vraag daarna wel kunt beantwoorden.
Zelfs Philips zegt dus: "Ik kan uw vraag niet beantwoorden. Sorry.". Waar moeten de dealers het dan zoeken? Bij de fabrikant van de panelen

?
EDIT:
Net weer reactie ontvangen van Philips:
De reden dat geen winkel deze televisie in de webshop heeft staan is omdat niemand deze televisie op voorraad heeft. Zoals al eerder aangegeven zijn er door de grote vraag leveringsproblemen. Als deze winkels het apparaat op voorraad hadden, had u zelf ook niet zo lang hoeven te wachten want dan waren er genoeg geweest.
Wij hebben contact gehad met onze Commerciële Afdeling en ook zij geven aan dat er niets bekend is over de problemen van de 9704 en dat deze opnieuw in productie is genomen om een aantal dingen te wijzigen. Wij doen ons best om de gereserveerde TV zo snel mogelijk beschikbaar te stellen.
Ik kan u dus helaas nog steeds niet meer informatie geven. Dit is alle informatie die wij beschikbaar hebben. Ik kan u geen gericht antwoord geven op uw vraag. Wanneer er partijen vrij komen weten wij niet waar deze heen gaan. Als we dat zouden weten konden we u vertellen hoe lang u nog diende te wachten. Deze informatie is echter alleen beschikbaar bij de centra die de producten verdelen. Uw handelaar kan informatie opvragen bij zijn inkoopkanaal.
Wij kunnen u echt niet meer informatie geven. Wij begrijpen dat dit heel vervelend voor u is.
Ik neem aan dat je de productie enkel aanpast als er problemen zijn met het product of wanneer je goedkopere onderdelen kunt gebruiken vanwege doorontwikkeling. Dat laatste lijk mij niet aan de orde.
In elk geval heeft de productie dus stil gelegen. Belachelijk dat Philips deze twee tegenstrijdige oorzaken van het leveringsprobleem in hetzelfde e-mailtje zet.
[
Voor 15% gewijzigd door
My-life op 23-02-2010 15:13
]