Is altijd zo. Als je in windows bent dan is de fanspeed weer normaal.Therapy777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:31:
[...]
Dat weet ik helaas nog niet... bij de startup van mijn nieuwe systeem kreeg ik geen beeld. Mijn moederbord is defect. Maar ik verbaasde me over het geluid terwijl ik flink had geinvesteerd in stille koeling. Het geluid bleek van mijn videokaart te komen.
Ahh juist! Dom dat ik daar zelf niet aan dacht. De andere fans waren wel erg stil maar dat is omdat mijn fancontroller wel gewoon werkt omdat die geen besturingssysteem heeft.
Dan moet ik maar wachten op dat nieuwe moederbord en hopen dat hij dan stiller is als alles werkt
Dank jullie wel!
Dan moet ik maar wachten op dat nieuwe moederbord en hopen dat hij dan stiller is als alles werkt
Dank jullie wel!
Hoe zit het eigenlijk met de geluidproductie?Werelds schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:55:
[...]
Vapor-X is voor de extra koeling echt wel mooi. En wat je voeding betreft: Ik draai al jaren op een 550W voeding, en nu dus ook met mijn 5870. Geen enkel probleem mee gehad, dus dat moet zonder meer lukken bij jou, tenzij je een erg slechte voeding hebt
De "gewone" 5870's zouden ~35db maken,
en de vapor ~10minder, dus de max ligt op 25?
En in idle?
De rest van mijn systeem is 10-15dB onderdelen ...
dus het zou fijn zijn als de vapor-x 5870 in idle in ieder geval onder de 20 blijft ^-^
:edit:
Even wat reviews gegoogled...
Bij een omgevingsgeluid van 30dB(?) maakt de Vapor-X iets meer dan 40dB (omgeving+vapor-x)
en meeste anderen tegen de 50

Anyways, volgens reviews zou die, stock in ieder geval, een stuk stiller moeten zijn
Nu nog "even" wachten tot i binnenkomt

[ Voor 19% gewijzigd door zakutera op 02-02-2010 00:01 ]
Hij pakt een soort halve 2d clocks of iets dergelijks, beetje raar. Daarom wil ik dus liever zelf met m'n profielen aan de slag. Heb er al drie met hotkeys, makkelijk switchen. Alleen m'n full idle-profiel wil ik terug naar 300MHz of iets dergelijks, nu blijft ie hangen rond de 500 ongeveer.Bullus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:46:
[...]
Als je met msi ab overklokt blijft ie op 3d clocks hangen?
Normaal behoudt ie de 2d clocks als je met msi ab overklokt.Om dit op te lossen moet je even msi ab opnieuw reinstallen.
Wat vind jij herrie ? Mijn HD5850 @ 950-1225 met verhoogt voltage maakt aardig wat geluid maar lang niet zo veel als een HD4890 of een HD4870/X2. Stock is hij wel heel stil (persoonlijke mening) HD5850 zou iets stiller zijn dan een GTX285 die veel mensen toch erg stil vinden.Therapy777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:56:
Hey tweakers!
Zijn er hier mensen een MSI Radeon 5850 OC versie van de hebben? De mijne maakt echt een pl***is herrie! De rest van mijn PC is superstil. Deze komt er echt 5x overheen! Is dat normaal?
Maar misschien loopt de fan bij jou aan of zo. Of heb jij bij stil een ander idee als andere mensen ? Die MSI oc heeft amper hogere clocks dan stock dus zal gewoon stock volts draaien dus zou even stil moeten zijn als een normale HD5850.
Maar 2D hoor ik em helemaal niet alleen 3D.
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 02-02-2010 08:42 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Astennu schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:41:
[...]
Wat vind jij herrie ? Mijn HD5850 @ 950-1225 met verhoogt voltage maakt aardig wat geluid maar lang niet zo veel als een HD4890 of een HD4870/X2. Stock is hij wel heel stil (persoonlijke mening) HD5850 zou iets stiller zijn dan een GTX285 die veel mensen toch erg stil vinden.
Maar misschien loopt de fan bij jou aan of zo. Of heb jij bij stil een ander idee als andere mensen ? Die MSI oc heeft amper hogere clocks dan stock dus zal gewoon stock volts draaien dus zou even stil moeten zijn als een normale HD5850.
Maar 2D hoor ik em helemaal niet alleen 3D.
MorguhTherapy777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:58:
Ahh juist! Dom dat ik daar zelf niet aan dacht. De andere fans waren wel erg stil maar dat is omdat mijn fancontroller wel gewoon werkt omdat die geen besturingssysteem heeft.
Dank jullie wel!
|2600k|Asus 290|
Hm, hoeveel m3/uur slurpt die fan van de Vapor-X 5870 eigenlijk?zakutera schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:24:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de geluidproductie?
De "gewone" 5870's zouden ~35db maken,
en de vapor ~10minder, dus de max ligt op 25?
En in idle?
De rest van mijn systeem is 10-15dB onderdelen ...
dus het zou fijn zijn als de vapor-x 5870 in idle in ieder geval onder de 20 blijft ^-^
:edit:
Even wat reviews gegoogled...
Bij een omgevingsgeluid van 30dB(?) maakt de Vapor-X iets meer dan 40dB (omgeving+vapor-x)
en meeste anderen tegen de 50
![]()
hoe zit dat met die dB's?
Anyways, volgens reviews zou die, stock in ieder geval, een stuk stiller moeten zijn
Nu nog "even" wachten tot i binnenkomt
min-max ... 80-90mm fan zat erop?
Aangezien deze lucht direct naat buiten gaat, zal ik mijn intakes wat moeten upgraden...
maar hoeveel?
Gaat ruwweg de helft van de .. 92mm fan, naar buiten, en de andere helft de kast in?
[ Voor 5% gewijzigd door zakutera op 03-02-2010 15:00 ]
Nu blijkt de limiet voor het geheugen van m'n 5770 helemáál niet op 1313 x 4 = 5250 te liggen. Ervoor ging alles mis bij het profielen verwisselen als ik hoger dan dat ging in MSI Afterburner, leverde constant grijze schermen op 
Ik ben via CCC aan het overklokken geslagen en schrik niet... 1430 x 4 = 5720 = stabiel (en ja, het levert nog performance op ten opzichte van lager). Oftewel: major bug found in MSI Afterburner
Bij de Unigine Heaven benchmark zie ik iets opvallends... met 950MHz core maakt het vanaf ongeveer 1370 x 4 = 5480 geen drol meer uit @ 1680x1050 4xAF @ DX11, alles high. Het verschil tussen dat en 5720 is miserabel puntje. Oftewel: het lijkt op een massale GPU bottleneck
. Ik dacht dat ik met die 128-bit eerder tegen een memory flessenhals zou lopen, maar het is ergens ook wel in overeenstemming met de bottleneck investigation reviews.
1.125v is al genoeg voor 950MHz core, maar voor 1GHz heb ik 1.264v nodig. Leakage, hating it

Ik ben via CCC aan het overklokken geslagen en schrik niet... 1430 x 4 = 5720 = stabiel (en ja, het levert nog performance op ten opzichte van lager). Oftewel: major bug found in MSI Afterburner

Bij de Unigine Heaven benchmark zie ik iets opvallends... met 950MHz core maakt het vanaf ongeveer 1370 x 4 = 5480 geen drol meer uit @ 1680x1050 4xAF @ DX11, alles high. Het verschil tussen dat en 5720 is miserabel puntje. Oftewel: het lijkt op een massale GPU bottleneck
1.125v is al genoeg voor 950MHz core, maar voor 1GHz heb ik 1.264v nodig. Leakage, hating it
[ Voor 41% gewijzigd door Jejking op 04-02-2010 13:51 ]
Dit roep ik al veel langer maar iedereen blijft maar zeggen dat ze mem bandwith limited zijn. En dat is simpelweg niet waar. Ik weet niet wat AMD gedaan heeft maar die memory controller doet zijn werk echt perfect.Jejking schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:07:
Nu blijkt de limiet voor het geheugen van m'n 5770 helemáál niet op 1313 x 4 = 5250 te liggen. Ervoor ging alles mis bij het profielen verwisselen als ik hoger dan dat ging in MSI Afterburner, leverde constant grijze schermen op
Bij de Unigine Heaven benchmark zie ik iets opvallends... met 950MHz core maakt het vanaf ongeveer 1370 x 4 = 5480 geen drol meer uit @ 1680x1050 4xAF @ DX11, alles high. Het verschil tussen dat en 5720 is miserabel puntje. Oftewel: het lijkt op een massale GPU bottleneck. Ik dacht dat ik met die 128-bit eerder tegen een memory flessenhals zou lopen, maar het is ergens ook wel in overeenstemming met de bottleneck investigation reviews.
Nu zullen er hier en daar wel games zijn die wel baat hebben bij sneller geheugen maar over het algemeen is de core degene die het zwaar krijgt in moderne games.
Over je GPU OC. Dan heb je een chip te pakken die hoog clockt op lage voltages. Voor jou doeleinde juist beter. Die High leakage parts hebben ook een hoger verbruik maar schalen iets beter met hogere core spanningen. Maar dat wil jij juist niet hebben met folding. Gewoon lekker stock v-core blijven draaien
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het verbruik valt op zich nog wel mee. Ik kom met m'n systeem fully loaded uit rond de 290w als ik de 5770 oppomp naar 1000/5720 op 1.264v. Op 945/5300 met 1.125v hangt het rond de 250w en op 810/5200 @ 1v blijft dat op 235w steken. Het begint hand over hand toe te nemen als je er extra voltage overheen trekt... maar goed, wat wil je ook 
Temps blijven erg netjes trouwens, rond de 67 graden met 36% fan. Bij 1000/5720 zet ik er wel een tandje extra luchtstroom op, anders komen we boven de 80 uit en dat is gewoon niet zo'n lekker idee. Lager = beter. Sowieso ga ik die modus alleen maar gebruiken op het moment dat ik echt horsepower tekort kom
Temps blijven erg netjes trouwens, rond de 67 graden met 36% fan. Bij 1000/5720 zet ik er wel een tandje extra luchtstroom op, anders komen we boven de 80 uit en dat is gewoon niet zo'n lekker idee. Lager = beter. Sowieso ga ik die modus alleen maar gebruiken op het moment dat ik echt horsepower tekort kom
Ik zou em gewoon lekker op 950 laten. Relatief een goede performance per watt. Die laatste 50 MHz is echt zonde gezien het hogere verbruik (40 watt extra).
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 04-02-2010 14:52 ]
Het is een ervaringentopic maar ik heb een oplossing gevonden voor een probleem waar ik mee te maken had bij het updaten van mijn ATI RADEON 5670 videokaart. Dit lukt namelijk niet met de Catalyst drivers van ATI voor de 5600 serie, dan wordt de videokaart niet gedetecteerd en blijft er volgens windows gewoon een standaard vga-adapter actief (in plaats van je 5670).
Ik las ergens dat dit komt omdat de drivers op die site ouder dan de kaart zijn, dus via een omweg kwam ik uiteindelijk hier terecht: http://support.amd.com/us...er-for-Radeon-HD5670.aspx
Deze drivers werken dus wel.
Ik las ergens dat dit komt omdat de drivers op die site ouder dan de kaart zijn, dus via een omweg kwam ik uiteindelijk hier terecht: http://support.amd.com/us...er-for-Radeon-HD5670.aspx
Deze drivers werken dus wel.
Hier een niet geheel tevreden 5870-bezitter. Ik heb een Sapphire 5870 Vapor-X en de kaart is lekker stil, alleen is het aantal crashes dat ik heb zo ongeveer vertienvoudigd. In Dirt 2, Far Cry 2, Crysis enz. gaat er geen dag voorbij zonder dat de display driver plat gaat. Wat ik al heb gedaan:
- voor het installeren driver sweeper gedraaid
- nieuwste drivers geïnstalleerd (10.1)
- temps gecontroleerd: 34 °C idle, 81 °C na 10 minuten Furmark
- Windows en alle games zijn voorzien van de nieuwste patches / updates
Mijn systeem:
mobo: Asus P7P55D
CPU: i7 860
RAM: 8GB Kingston ValueRam 1066MHz C7
PSU: Corsair HX850W
Is er iets wat ik zelf nog kan proberen of is de display driver brak? Of is het misschien toch een hardware probleem?
Mijn systeem:
Is er iets wat ik zelf nog kan proberen of is de display driver brak? Of is het misschien toch een hardware probleem?
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
Ik heb hier nog geen enkele problemen met mijn Asus HD5850, nog geen games gedraait, maar draait nu vanaf een uur of 1 al goed zonder strepen/hangups etc. Voor specs zie mijn signature 
Windows 7 Professional 64bit btw..
Windows 7 Professional 64bit btw..
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik blijf het maar aanraden, want het lijkt vaak toch te helpen. Zet je 2D en 3D profielen eens vast met MSI AB? Als je dit namelijk nog niet gedaan hebt, wilt je Vcore nog wel eens te laag blijven hangen. Heb je in principe geen last van, totdat de kaart belast wordt. Eventueel kun je de Vcore dan nog 50 mV verhogen als de profielen vastzetten niet helpt.Kurgan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:24:
Is die crash altijd maar 1 keer per game-sessie? Zoja, dan ben ik er vrij zeker van dat hij z'n voltage niet fatsoenlijk omhoog krikt. Na de driver reset draait hij dan op de fatsoenlijke clocks/voltages
Zijn die temperaturen niet wat hoog?Kurgan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:24:
Hier een niet geheel tevreden 5870-bezitter. Ik heb een Sapphire 5870 Vapor-X en de kaart is lekker stil, alleen is het aantal crashes dat ik heb zo ongeveer vertienvoudigd. In Dirt 2, Far Cry 2, Crysis enz. gaat er geen dag voorbij zonder dat de display driver plat gaat. Wat ik al heb gedaan:
Mijn systeem:
De reference card, is dat "standaard" 5870?, gaat tot 85C,
en de Vapor-X zou hier ruim 15C onder moeten blijven, onder stock settings.
Results HD 5870 Vapor-X Rev. 2 HD 5870 Vapor-X
Loudness Idle 0.8 Sone 0.4 Sone
Temperature Idle 35 Degrees Celsius 37 Degrees Celsius
Power consumption Idle 28 Watt 24.5 Watt
Loudness Race Driver: Grid 1.7 Sone 2.3 Sone
Temperature Race Driver: Grid 66 Degrees Celsius 61 Degrees Celsius
Power consumption RD: Grid 134 Watt 116 Watt
Loudness Furmark 3.4 Sone 4.2 Sone
Temperature Furmark 82 Degrees Celsius 69 Degrees Celsius
Ah nvm me. .. die nieuwe revisie maakt minder lawaaii... en koelt minder...
misschien kan je de fanspeed zelf weer wat opschroeven?
Als je denkt dat het koelingsproblemen zou kunnen zijn.
Tot hoe heet horen die kaartjes eigenlijk te kunnen draaien?
[ Voor 25% gewijzigd door zakutera op 04-02-2010 21:04 ]
Verwijderd
Mijn ervaring (en de ervaring van een random ander iemand op Tom's Hardware forum) is dat de 5770 en 5850 niet compatible zijn met een Abit il9-pro moederbord.
Er zullen niet veel mensen zijn die nog zo'n bordje hebben, maar ik zeg het maar even. Ik schrok me half dood toen ik de pc wou starten met de nieuwe 5850 erin. Een boel gepiep van het moederbord...
Er zullen niet veel mensen zijn die nog zo'n bordje hebben, maar ik zeg het maar even. Ik schrok me half dood toen ik de pc wou starten met de nieuwe 5850 erin. Een boel gepiep van het moederbord...
Ik heb MSI AB gedownload en geïnstalleerd, maar ik kan de Vcore niet wijzigen (voltage control is wel unlocked). Dat kan trouwens best kloppen want volgens de documentatie werkt het alleen als de fabrikant geen wijzigingen heeft aangebracht, en de Sapphire Vapor-X heeft geen reference-PCB. Het wordt zelfs expliciet in deze review vermeld.Werelds schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:18:
[...]
Ik blijf het maar aanraden, want het lijkt vaak toch te helpen. Zet je 2D en 3D profielen eens vast met MSI AB? Als je dit namelijk nog niet gedaan hebt, wilt je Vcore nog wel eens te laag blijven hangen. Heb je in principe geen last van, totdat de kaart belast wordt. Eventueel kun je de Vcore dan nog 50 mV verhogen als de profielen vastzetten niet helpt.
Meestal betekent zo'n crash ook gelijk het einde van de game-sessie want 9 van de 10 keer blijft het geluid in een loop hangen die pas weer weggaat na een reboot. Ik heb het ondanks het irritante gebrom toch even geprobeerd en Dirt 2 is gedurende 3 races niet gecrashed, maar of we daar gelijk een conclusie aan kunnen verbinden? Ik ga het in elk geval nog een paar keer proberen.Is die crash altijd maar 1 keer per game-sessie? Zoja, dan ben ik er vrij zeker van dat hij z'n voltage niet fatsoenlijk omhoog krikt. Na de driver reset draait hij dan op de fatsoenlijke clocks/voltages
Je geeft het zelf al aan:zakutera schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:57:
[...]
Zijn die temperaturen niet wat hoog?
De reference card, is dat "standaard" 5870?, gaat tot 85C,
en de Vapor-X zou hier ruim 15C onder moeten blijven, onder stock settings.
Klopt met wat ik hier zie. Overigens is de temperatuur tijdens het gamen lager, ongeveer 65-70 °C.Temperature Furmark 82 Degrees Celsius
Ik betwijfel of het een koelprobleem is, er staat een 140mm fan rechtstreeks op de graka te blazen maar ik wilde het kunnen uitsluiten.Ah nvm me. .. die nieuwe revisie maakt minder lawaaii... en koelt minder...
misschien kan je de fanspeed zelf weer wat opschroeven?
Als je denkt dat het koelingsproblemen zou kunnen zijn.
Tot hoe heet horen die kaartjes eigenlijk te kunnen draaien?
Maar goed, dit begint wel erg ver van het topic af te gaan. Zo te horen is het dus een vaker voorkomend probleem, eens kijken of ik wat meer kan vinden over Vcore-gerelateerde crashes. Mijn ervaring tot dusver is dat de 5870 ondanks zijn snelheid geen onverdeelde zegen is, ik lever graag wat snelheid in voor stabiliteit.
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
Compleet gemist dat jij een 2e revisie Vapor-X had. Niettemin, stel je 2D en 3D profielen eens in met MSI AB. Helpt sowieso met de clocks; ik heb het even getest, en als ik MSI AB niet aan heb staan om de profielen te regelen, zie ik zowel in 2D als 3D de core clock constant schommelen.Kurgan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:10:
Ik heb MSI AB gedownload en geïnstalleerd, maar ik kan de Vcore niet wijzigen (voltage control is wel unlocked). Dat kan trouwens best kloppen want volgens de documentatie werkt het alleen als de fabrikant geen wijzigingen heeft aangebracht, en de Sapphire Vapor-X heeft geen reference-PCB. Het wordt zelfs expliciet in deze review vermeld.
Op stock voltage (1.1625 V of 1162 mV in AB) draai ik zonder problemen 950/1220 als mijn 24/7 3D profiel - ik kan zelfs 975/1220 draaien zonder problemen. Helaas kan mijn geheugen niet sneller, die 1250 van jou haal ik echt niet.
Dus, probeer het volgende eens:
- Stel 2D/3D clocks in met MSI AB: instellingen goed zetten, save en opslaan onder een profiel nummertje. Als dat gebeurd is, kun je in de settings van AB instellen welk profiel voor 2D/3D gebruikt moet worden. Voltage negeert hij nu toch gewoon. Sowieso moet je handmatig unofficial overclocking aanzetten in AB's CFG bestanden voordat voltmodding werkt (althans dat was bij mij zo).
- Nog steeds problemen na het bovenstaande? Underclock het geheugen eens in 3D. Gewoon proberen op 1200 (stock 5870 setting). Gaat dat goed, dan weet je in ieder geval waar het aan ligt - rustig weer verhogen totdat je problemen krijgt en dan een stapje terug. Core lijkt me sterk, aangezien 875 een overclock van niks is.
Overigens kun jij niet overvolten omdat Sapphire goedkopere volt regulatoren heeft gebruikt op de 2e revisie, niet perse vanwege het aangepaste PCB. Maakt verder niet uit, want zoals ik al zei, ik kan behoorlijk hard overclocken zonder aan het voltage te komen - ook een Sapphire, alleen geen Vapor-X
Verwijderd
beetje traahaage reactie van mijGurneyhck schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:02:
[...]
Yup ook gehad met beta versies. Je moet ff de allerlaatste driver installeren en dan is dat weer gefixt. Dat is de 8.70RC2 die je moet hebben.

Pas geleden een Club3d HD 5750 geinstalleerd met heerlijk stille passieve koeling. Echter had ik met mijn vorige ATI kaart, een 9800 Pro, de mogelijkheid om de kaart in "theater mode" te zetten om zo alleen beeld naar je tv uit te sturen als je een filmpje opzet.
Met mijn nieuwe kaart is het mij na uren zoeken op google nog steeds niet duidelijk geworden of dit uberhaupt wel mogelijk is met deze kaart en de nieuwste Catalyst drivers die ik inmiddels heb geinstalleerd. Het is een hdtv met hdmi input en de modes dupliceren en extenden werken gewoon probleemloos. Wat is de beste manier?
Met mijn nieuwe kaart is het mij na uren zoeken op google nog steeds niet duidelijk geworden of dit uberhaupt wel mogelijk is met deze kaart en de nieuwste Catalyst drivers die ik inmiddels heb geinstalleerd. Het is een hdtv met hdmi input en de modes dupliceren en extenden werken gewoon probleemloos. Wat is de beste manier?
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Hallo mensen,
Net even dit topic doorgenomen maar weet niet of deze vraag hier wel thuishoort:)
anyways,
Ik heb een Club3D HD5770 v2, en van mijn oude overleden HD4850 nog een Scythe Musashi liggen.
Nu wilde ik deze op mijn HD5770 bouwen.
Ik heb op de site van Scythe gekeken en daar staat dat de HD5770 niet supported is voor deze koeler, maar niets over de v2 van Club3D ( korter PCB en andere koeler )
Als ik zo de Musashi op de HD5770 leg zou het kwa schroefjes wel passen maar de koeler steekt dan wel 3 - 4 cm uit.
Zou ik het risico nemen en de stockkoeler eraf schroeven en de Musashi erop zetten? of deze gok toch niet wagen?
mvg Stef
Nou ik heb gepast met de gaatjes en dit moet gaan passen, alleen weet niet of ik de core helemaal bedek met de heatsink van de Musashi.
Iemand die er ervaringen mee heeft?
Ik vind de temps van m'n HD5770 prima maar geeft me wat meer overklokruimte:)
Ook met pasruimte is het geen probleem want hiervoor zat deze koeler in dezelfde kast op m'n HD4850.
De HD5770 is trouwens de singleslot versie.
sorry dat dit bericht een beetje onoverzichtelijk is, ik typ vanaf m'n gsm
Net even dit topic doorgenomen maar weet niet of deze vraag hier wel thuishoort:)
anyways,
Ik heb een Club3D HD5770 v2, en van mijn oude overleden HD4850 nog een Scythe Musashi liggen.
Nu wilde ik deze op mijn HD5770 bouwen.
Ik heb op de site van Scythe gekeken en daar staat dat de HD5770 niet supported is voor deze koeler, maar niets over de v2 van Club3D ( korter PCB en andere koeler )
Als ik zo de Musashi op de HD5770 leg zou het kwa schroefjes wel passen maar de koeler steekt dan wel 3 - 4 cm uit.
Zou ik het risico nemen en de stockkoeler eraf schroeven en de Musashi erop zetten? of deze gok toch niet wagen?
mvg Stef
Even bericht quoten uit het nieuwsdiscussietopic,Astennu schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:04:
[...]
Dit hoort in het ervaringen topic thuis. Maar ik vermoed dat dit helemaal niet past. Cooler is de groot. Dan zou hij aan de achterkant van de kast moeten kunnen uitstreken en moet je dingen uit je kast gaan zagen.
Je kunt het zo zien als je em er boven op legt gewoon gokken dat je ongeveer met de gaatjes gelijk zit. Dan zie je volgens mij meteen dat hij te ver uit zal steken.Desnoods aan de achterkant er even voor houden daar kun je pressies zien waar de gaatjes zitten.
Maar ik stel voor dit verder te bespreken in: Astennu in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - ..."
Nou ik heb gepast met de gaatjes en dit moet gaan passen, alleen weet niet of ik de core helemaal bedek met de heatsink van de Musashi.
Iemand die er ervaringen mee heeft?
Ik vind de temps van m'n HD5770 prima maar geeft me wat meer overklokruimte:)
Ook met pasruimte is het geen probleem want hiervoor zat deze koeler in dezelfde kast op m'n HD4850.
De HD5770 is trouwens de singleslot versie.
sorry dat dit bericht een beetje onoverzichtelijk is, ik typ vanaf m'n gsm
[ Voor 30% gewijzigd door Lucky0wn op 06-02-2010 01:06 ]
Verwijderd
Ik heb 3dmark06 gedraaid met mijn pas nieuwe ati readon 5750.
Mijn specs:
AMD x2 240@2,8hgz
2 gb DDR geheugen
ati 5750 (niet overclockt)
Ik haalde 10.550 punten. Is dit een normale score gezien mijn systeem?
Mijn specs:
AMD x2 240@2,8hgz
2 gb DDR geheugen
ati 5750 (niet overclockt)
Ik haalde 10.550 punten. Is dit een normale score gezien mijn systeem?
Ik hoop dat ik mijn vraag hier in het goede topic zet.
Ik heb een Acer X1700 aangesloten op mijn tv. Hierin zit een Geforce 9300GE (qua prestaties volgens mij een veredelde IGP op een los kaartje). Het probleem is dat af en toe de ventilators best veel moeten draaien (volgens een programmaatje komt de temperatuur maar zelden boven de 60 graden maar toch).
Dus mijn oplossing was een nieuw videokaartje te kopen (met een low profile form). In een andere pc zit een HD 4550 (gekozen mede door het verbruik) en dit geeft voor mij voldoende prestaties (ben niet echt een gamer).
Nu zie ik de nieuwe HD5450. Deze zou zelfs een nog kleiner procede te hebben dan de 4550 (en daarom nog zuiniger en dus minder warm?). Ligt deze kaart qua prestaties gelijk met de 4550? en ik neem aan dat de voeding niet veel is in zo'n Acer, zou deze dus maximaal hetzelfde gebruiken als de huidige 9300GE? (met andere woorden, zal ik mijn voeding niet slopen?)
Ik heb een Acer X1700 aangesloten op mijn tv. Hierin zit een Geforce 9300GE (qua prestaties volgens mij een veredelde IGP op een los kaartje). Het probleem is dat af en toe de ventilators best veel moeten draaien (volgens een programmaatje komt de temperatuur maar zelden boven de 60 graden maar toch).
Dus mijn oplossing was een nieuw videokaartje te kopen (met een low profile form). In een andere pc zit een HD 4550 (gekozen mede door het verbruik) en dit geeft voor mij voldoende prestaties (ben niet echt een gamer).
Nu zie ik de nieuwe HD5450. Deze zou zelfs een nog kleiner procede te hebben dan de 4550 (en daarom nog zuiniger en dus minder warm?). Ligt deze kaart qua prestaties gelijk met de 4550? en ik neem aan dat de voeding niet veel is in zo'n Acer, zou deze dus maximaal hetzelfde gebruiken als de huidige 9300GE? (met andere woorden, zal ik mijn voeding niet slopen?)
De HD5450 heeft geen 6 of 8 pins voeding aansluting nodig. Het trekt stroom uit de pci-e slot. Ik geloof dat er 85 watt max uit gehaald kan worden? Je voeding zal in ieder geval niet gesloopt worden
Klopt. Max 75w voor het slot zelf. Dat haalt die HD5450 toch nooit
Ik krijg mijn Powercolor PCS+ 5770 op 960 mhz stabiel (max 62 graden in Furmark) en 975 Mhz, maar toen crashte ie na 5 min Furmark.. 1 probleem (ligt volgens mij aan koeler) 1300 mhz is max stabiel, daarboven gaat ie raar doen.
Dit heb ik gedaan zonder extra voltage erbij, ik heb nog geen manier gevonden om dat te doen, dan moet ik zeker 1 ghz core clock kunnen halen, nu crasht ie na 1 sec furmark met 1 ghz clock
Dit heb ik gedaan zonder extra voltage erbij, ik heb nog geen manier gevonden om dat te doen, dan moet ik zeker 1 ghz core clock kunnen halen, nu crasht ie na 1 sec furmark met 1 ghz clock
Het schijnt *schijnt* dat er een lock op 960MHz zit. Zou verklaren waarom ik net met MSI Afterburner opeens niet meer de 960 voorbij kwam. Alles wat ik erna stelde, cancelde 'ie en gooide terug op 960. Zou kunnen omdat het een nieuwe versie is, bij 1.4.2 was dit nog niet zo.
Nog een beetje informatie trouwens: http://forums.guru3d.com/...p?p=3450158&postcount=394
Over crashes tijdens profile switches met MSI AB wanneer het geheugen overgeklokt is en er load op staat, na 1313x4 = 5250MHz.
Nog een beetje informatie trouwens: http://forums.guru3d.com/...p?p=3450158&postcount=394
Over crashes tijdens profile switches met MSI AB wanneer het geheugen overgeklokt is en er load op staat, na 1313x4 = 5250MHz.
Dat heb ik al unlocked, maar na de 960 kom je toch niet hoger meer, dan crasht ie of instant, of na een paar minuten stressen.Jejking schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:01:
Het schijnt *schijnt* dat er een lock op 960MHz zit. Zou verklaren waarom ik net met MSI Afterburner opeens niet meer de 960 voorbij kwam. Alles wat ik erna stelde, cancelde 'ie en gooide terug op 960. Zou kunnen omdat het een nieuwe versie is, bij 1.4.2 was dit nog niet zo.
Heeft er iemand eigenlijk enig idee wat meer prestaties oplevert..
Twee HD5770's in CrossfireX setting.. of 1 HD5850.
Wil ik ff weten want over een maand (of 2) gooi ik er een zwaardere videokaart in.. heb ATM al een HD5770 dus.
Power Consumption boeit me echt niks dus begin daar niet over xD.
Ik overclock beide kaarten in ieder geval naar 875/1300 (De 5770 die ik nu heb staat op 875/1300 -kan denk ik wel hoger, maar heb weinig tijd gehad om hem op hogere snelheden met benchmarks te testen.)
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/16
Bij de meeste tests gaat de HD5770 in CFX een beetje voorop op de HD5850, bij Call of Duty streeft het zelfs de HD5870 VER voorbij.
Wil ik ff weten want over een maand (of 2) gooi ik er een zwaardere videokaart in.. heb ATM al een HD5770 dus.
Ik overclock beide kaarten in ieder geval naar 875/1300 (De 5770 die ik nu heb staat op 875/1300 -kan denk ik wel hoger, maar heb weinig tijd gehad om hem op hogere snelheden met benchmarks te testen.)
Bij de meeste tests gaat de HD5770 in CFX een beetje voorop op de HD5850, bij Call of Duty streeft het zelfs de HD5870 VER voorbij.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nouja, als je goed kijkt, dan zie je dat de 5770 in crossfire bijna altijd wint van de 5870..D4NG3R NL schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:23:
Heeft er iemand eigenlijk enig idee wat meer prestaties oplevert..
Ik heb gisteravond mijn XFX5870XXX in mijn PC gebouwd.
Alles draait als een zonnetje. Geen problemen/strepen.
Win7-64 Ultimate
Zalman 1000Hp
ATI 10.1 (zonder hotfix, dont fix what aint broken)
en verticale synchronisatie uitgeschakeld.. (ivm game die ik speel)
Alles draait als een zonnetje. Geen problemen/strepen.
Win7-64 Ultimate
Zalman 1000Hp
ATI 10.1 (zonder hotfix, dont fix what aint broken)
en verticale synchronisatie uitgeschakeld.. (ivm game die ik speel)
75w onder normale omstandigheden, Maar sommige mobo's kunnen 5w meer leveren als de videokaart op de volle 75w draait.matthew_o schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:08:
De HD5450 heeft geen 6 of 8 pins voeding aansluting nodig. Het trekt stroom uit de pci-e slot. Ik geloof dat er 85 watt max uit gehaald kan worden? Je voeding zal in ieder geval niet gesloopt worden
CATALYST 10.1 hotfix: Alleviates intermittent grey screen and vertical line corruptions Back
Last Updated
2/5/2010
Article Number
GPU-54
Catalyst 10.1 hotfix Features:
Alleviates some of the intermittent grey screen and vertical line corruptions that may randomly appear during normal usage when using an ATI™ Radeon HD 5800 series graphics card
Instructions:
Download and install the hotfix from the following location:
■ATI Catalyst™ Hotfix for Windows® 7 / Windows® Vista
■ATI Catalyst™ Hotfix for Windows® XP
Applicable Products:
This issue applies to the following configuration(s):
■Hardware
◦ATI Radeon™ HD 5800 Series
■Software
◦ATI Catalyst™ release
■Operating System ◦Windows 7® 32bit ◦Windows 7® 64bit ◦Windows Vista® 32 bit
◦Windows Vista® 64 bit
◦Windows® XP
◦Windows® XP x64
◦Windows® XP Media Center
Ik weet niet of het idd werkt of niet, want ik ben nu niet thuis, dus kan het niet uit proberen...
Weet ook niet of de links juist te voorschijn zijn gekomen, dus plak anders dit maar in jullie webbrowser!
http://support.amd.com/us...cal-line-corruptions.aspx
Groetjes van Hondaygo, en veel sucses!
Last Updated
2/5/2010
Article Number
GPU-54
Catalyst 10.1 hotfix Features:
Alleviates some of the intermittent grey screen and vertical line corruptions that may randomly appear during normal usage when using an ATI™ Radeon HD 5800 series graphics card
Instructions:
Download and install the hotfix from the following location:
■ATI Catalyst™ Hotfix for Windows® 7 / Windows® Vista
■ATI Catalyst™ Hotfix for Windows® XP
Applicable Products:
This issue applies to the following configuration(s):
■Hardware
◦ATI Radeon™ HD 5800 Series
■Software
◦ATI Catalyst™ release
■Operating System ◦Windows 7® 32bit ◦Windows 7® 64bit ◦Windows Vista® 32 bit
◦Windows Vista® 64 bit
◦Windows® XP
◦Windows® XP x64
◦Windows® XP Media Center
Ik weet niet of het idd werkt of niet, want ik ben nu niet thuis, dus kan het niet uit proberen...
Weet ook niet of de links juist te voorschijn zijn gekomen, dus plak anders dit maar in jullie webbrowser!
http://support.amd.com/us...cal-line-corruptions.aspx
Groetjes van Hondaygo, en veel sucses!
just looking for wisdom...
Hmmzz, ik zit een beetje in dubio.
Mijn oude 4870 met 512MB is overleden en is RMA terug naar 4launch.
Zij kunnen echter geen 4870's meer leveren zeggen ze en bieden aan om in plaats daarvan
een Sapphire Vapor-X 5770 met 1GB op te sturen.
Nou lees ik dat het stroomverbruik een stuk gunstiger is voor die 5770 en DX11 support en eye-finity en dat dat eik de pluspunten zijn en dat het minpunt is dat ie overall gewoon minder performed in games en zeker op 1920x1200 en al helemaal als je er nog eens AA in gooit.
Nou is het zo dat het stroomverbruik me zal jeuken, DX11 ook en ik heb toch maar 1 monitor, dus dat eye-finity kan me ook gestolen worden.
Het enige wat ik wil is onder garantie een kaart die net zo snel presteert op 1920x1200 en ik hou nu eigenlijk mn hart een beetje vast, want ik heb straks wel akkoord gegeven omdat ze anders toch niks hebben liggen nu en ik wil wel gamen
Is er misschien iemand die beide kaarten heeft (gehad) en mij een beetje gerust kan stellen?
Voor de duidelijkheid, deze kaart willen ze me opsturen:
http://www.4launch.nl/shop/product/085842/
Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?
Zij kunnen echter geen 4870's meer leveren zeggen ze en bieden aan om in plaats daarvan
Nou lees ik dat het stroomverbruik een stuk gunstiger is voor die 5770 en DX11 support en eye-finity en dat dat eik de pluspunten zijn en dat het minpunt is dat ie overall gewoon minder performed in games en zeker op 1920x1200 en al helemaal als je er nog eens AA in gooit.
Nou is het zo dat het stroomverbruik me zal jeuken, DX11 ook en ik heb toch maar 1 monitor, dus dat eye-finity kan me ook gestolen worden.
Het enige wat ik wil is onder garantie een kaart die net zo snel presteert op 1920x1200 en ik hou nu eigenlijk mn hart een beetje vast, want ik heb straks wel akkoord gegeven omdat ze anders toch niks hebben liggen nu en ik wil wel gamen
Is er misschien iemand die beide kaarten heeft (gehad) en mij een beetje gerust kan stellen?
Ik heb een HD4890 gehad en zit nu op (met
) een HD5770. HD5770, erg lekker kaartje. Kom je horsepower tekort? Dan stook je hem een eindje op. Maar goed, als je 1920x1200 met AA en DX11 wilt gaan spelen, ik vertel je nu alvast dat met een maximale OC 1680x1050 met 4xAF de Heaven benchmark met full DX11 nét te doen is. Het zit werkelijk op het randje van acceptabel dus als je speelruimte wilt, bijleggen en gaan voor een 5850.
Nou het is zo dat ik tevreden was over de performance van mijn 4870.
Dat ging nog net zegmaar en ik was al aan het sparen voor een 5850, maargoed, toen ging mijn 4870 dus ineens stuk.
Het moet niet minder worden dan het was, zo moet ik het zeggen en geld bijleggen is er nu even niet, ik ben mijn Lancia Delta HF Turbo weer rijklaar aan het maken en dat kost meer geld dan de bedoeling was
Dat ging nog net zegmaar en ik was al aan het sparen voor een 5850, maargoed, toen ging mijn 4870 dus ineens stuk.
Het moet niet minder worden dan het was, zo moet ik het zeggen en geld bijleggen is er nu even niet, ik ben mijn Lancia Delta HF Turbo weer rijklaar aan het maken en dat kost meer geld dan de bedoeling was
[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 08-02-2010 20:35 ]
Ik ben zelf te lui om reviews te zoeken nu. Maar een HD5770 is echt wel sneller dan een HD4870 512MB, juist op die resolutie! Die 512MB van je oude kaart nekt hem daar behoorlijk.vosss schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:15:
Hmmzz, ik zit een beetje in dubio.
En bij de 5770 de lagere membandwith? Of geeft dat geen probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 08-02-2010 20:36 ]
Yeah!
http://www.cool-prices.nl...i-ati-eyefinity-in-601468
Zojuist binnengekregen van de buurman (De deurbel was kapot van ons dus d8 meneer de bezorger dat we niet thuis waren
-Klop dan ff aan xD?-)
Edit: Binnen 2 maanden komt er nog een 2e bij
Zojuist binnengekregen van de buurman (De deurbel was kapot van ons dus d8 meneer de bezorger dat we niet thuis waren

Edit: Binnen 2 maanden komt er nog een 2e bij
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 08-02-2010 20:53 ]
Doe een poging en vraag of je 200 euro ofzo bij kan leggen en dan een HD5870 kan krijgen (of 150 euro en een HD5850)?vosss schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:34:
Nou het is zo dat ik tevreden was over de performance van mijn 4870.
Zoiets is mij ook een keer gelukt met een andere videokaart.
Dat had ik al gevraagd en dat ging niet en het geld is er nu eik ook niet.
Maargoed, met een beetje geluk heb ik hem woensdag dan al binnen en dan hoop ik er maar het beste van
Maargoed, met een beetje geluk heb ik hem woensdag dan al binnen en dan hoop ik er maar het beste van
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/14
Die 5770 presteerd overal beter dan de 4870, dus je gaat er gewoon nog op vooruit
Die 5770 presteerd overal beter dan de 4870, dus je gaat er gewoon nog op vooruit
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/30.html zie je het nog beter, dan is te zien dat de HD5770 niet altijd sneller is maar dat het verschil bijna altijd verwaarloosbaar klein is behalve op 2500x1600, dan is de HD5770 gemiddeld zo'n 10% sneller.charrel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:51:
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/14
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja die reviews had ik al gezien, en soms issie sneller en soms niet.
Ik wil eik een kaart die net zo snel is.
Maargoed, die zijn er kennelijk niet meer, dus ik moet het hier maar mee doen dan voorlopig.
Ik ben benieuwd hoe stil ie is tegenover mn oude 4870, want die maakt toch een hoop lawaai
Maargoed, die zijn er kennelijk niet meer, dus ik moet het hier maar mee doen dan voorlopig.
Ik ben benieuwd hoe stil ie is tegenover mn oude 4870, want die maakt toch een hoop lawaai
Ik zie het probleem niet hoor, op jouw resolutie van 1920x1200 is de HD5770 8% sneller (zie techpowerup). En dan is ie ook nog eens zuiniger en DX11vosss schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:16:
Ja die reviews had ik al gezien, en soms issie sneller en soms niet.
Je hebt liever een langzamere kaart?
Verwijderd
Ik heb nu een paar keer gehad dat ik mijn PC wakker wilde maken uit de slaapstand (Standby) en geen beeld kreeg.
Windows start wel gewoon, ik hoor ook mijn muziek gaan spelen als ik op de play knop druk. Windows+L lockt de sessie, en ik kan ook weer inloggen. Maar geen beeld.
Het lijkt dus of de 5850 niet meer wakker wordt, de beeldschermen blijven op standby omdat ze geen signaal krijgen.
Dit gebeurt op Vista 64 bit.
Iemand een idee?
Windows start wel gewoon, ik hoor ook mijn muziek gaan spelen als ik op de play knop druk. Windows+L lockt de sessie, en ik kan ook weer inloggen. Maar geen beeld.
Het lijkt dus of de 5850 niet meer wakker wordt, de beeldschermen blijven op standby omdat ze geen signaal krijgen.
Dit gebeurt op Vista 64 bit.
Iemand een idee?
Zoiets? Had ik ook last van toen ik 10.1 installeerde. Beeldscherm "leek" op slaapstand te staan, maar in werkelijkheid stond die gewoon aan op zwart. Zag namelijk duidelijk backlight branden en het aan/uit knopje stond op aan.Ook hier last van een zwart scherm die eigenlijk nog aanstaat (WinXP). Catalyst 10.1 geinstalled en aansluiting via HDMI. Tevens wilt CCC niet geheel installeren, alleen de drivers worden geinstalleerd en voor de rest krijg ik een error.
Heb 9.12 nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen.
edit:
Is een 5850 btw
Bij mij is dit opgelost door 9.12 weer te installeren, tot nu toe (nog) geen problemen gehad!
@ Voss: Welke games speel je vooral? Daar moet je eigenlijk heen kijken, niet naar overall scores.
En DX11 moet je niet zomaar weggooien, het is nu al populairder dan DX10 was, en met goed recht. Onder DX11 zul je met de 5770 een stuk performance winnen; mits je tessellation uit zet
@ Jejking: Ik neem aan dat die heaven run van jou met Tesselation is? Zet dat voor de grap eens uit en vergelijk dan je score met eenzelfde run maar dan onder DX9 of 10
En DX11 moet je niet zomaar weggooien, het is nu al populairder dan DX10 was, en met goed recht. Onder DX11 zul je met de 5770 een stuk performance winnen; mits je tessellation uit zet
@ Jejking: Ik neem aan dat die heaven run van jou met Tesselation is? Zet dat voor de grap eens uit en vergelijk dan je score met eenzelfde run maar dan onder DX9 of 10
Verwijderd
Ik weet niet of je dit als reactie op mijn zwartbeeld probleem postte, maar het is niet zoiets nee.Kraziey schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:11:
[...]
Zoiets? Had ik ook last van toen ik 10.1 installeerde. Beeldscherm "leek" op slaapstand te staan, maar in werkelijkheid stond die gewoon aan op zwart. Zag namelijk duidelijk backlight branden en het aan/uit knopje stond op aan.
Bij mij is dit opgelost door 9.12 weer te installeren, tot nu toe (nog) geen problemen gehad!
Bij mij "lijken" ze niet op standby te staan, ze staan echt op standby. Daarnaast is de installatie van CCC en de drivers vanaf de meegeleverde CD zonder problemen verlopen.
en welke Catalyst versie staat er op die cd?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:56:
[...]
Ik weet niet of je dit als reactie op mijn zwartbeeld probleem postte, maar het is niet zoiets nee.
Bij mij "lijken" ze niet op standby te staan, ze staan echt op standby. Daarnaast is de installatie van CCC en de drivers vanaf de meegeleverde CD zonder problemen verlopen.
wss niet de nieuwste..
probeer eens de nieuwe 10.1 drivers met hotfix..
Da's inderdaad met Tesselation ja, FPS met DX9 / 10 is hoger gok ik zo?Werelds schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:28:
Als je bij Dx11 de Tesselator afzet haal je al 50% meer fps/score in Unigine..Jejking schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:42:
[...]
Da's inderdaad met Tesselation ja, FPS met DX9 / 10 is hoger gok ik zo?
tja, maar die bench draai je juist voor tesselation, dat maakt onder andere DX11 zo gaaf..defcon84 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:56:
[...]
Als je bij Dx11 de Tesselator afzet haal je al 50% meer fps/score in Unigine..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Voor een nieuw systeem wilde ik in eerste instantie 2x HD5850 kopen, maar bij nader inzien zit ik in dubio of ik voor dat geld niet beter een HD5870 kan nemen samen met een relatief simpele kaart voor de extra video outputs.
Aangezien ik minimaal 3 DVI outputs nodig heb is een enkele kaart icm eyefinity geen optie. Tevens heb ik met 2 kaarten de mogelijkheid om aan de 4de output een projector te hangen indien nodig.
Q: Crossfire zal ik niet kunnen gebruiken bij de 2x HD5850 setup gezien het aantal outputs, dus ik verwacht dat het qua performance dan ook weinig uit zal maken of er 1 of 2 5850's in het systeem zitten?
Eea zal gebruikt worden voor een 3D applicatie gebaseerd op OpenGL (live 3D rendering), overige CAD applicaties en video-editing.
Q: Heeft er iemand ervaring met een 2de simpele kaart naast een HD58**, en zoja welke? Dat ivm eventuele conflicten etc ...
Overige specs:
* Asus P6T Deluxe V2
* Intel Core I7 960
* 3x2 GB Kingston DDR3
* 2x intel X25 SSD
Verder heb ik hier nog een Tagan Easycon 530W voeding op de plank liggen. In geval van de 5870 zou ik het daar misschien nog mee redden. Met dual 5850 gaat dat wellicht niet lukken
Aangezien ik minimaal 3 DVI outputs nodig heb is een enkele kaart icm eyefinity geen optie. Tevens heb ik met 2 kaarten de mogelijkheid om aan de 4de output een projector te hangen indien nodig.
Q: Crossfire zal ik niet kunnen gebruiken bij de 2x HD5850 setup gezien het aantal outputs, dus ik verwacht dat het qua performance dan ook weinig uit zal maken of er 1 of 2 5850's in het systeem zitten?
Eea zal gebruikt worden voor een 3D applicatie gebaseerd op OpenGL (live 3D rendering), overige CAD applicaties en video-editing.
Q: Heeft er iemand ervaring met een 2de simpele kaart naast een HD58**, en zoja welke? Dat ivm eventuele conflicten etc ...
Overige specs:
* Asus P6T Deluxe V2
* Intel Core I7 960
* 3x2 GB Kingston DDR3
* 2x intel X25 SSD
Verder heb ik hier nog een Tagan Easycon 530W voeding op de plank liggen. In geval van de 5870 zou ik het daar misschien nog mee redden. Met dual 5850 gaat dat wellicht niet lukken
Nee hoor, shaders zien er ook beter uit in DX11nedernakker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:04:
[...]
tja, maar die bench draai je juist voor tesselation, dat maakt onder andere DX11 zo gaaf..
Tesselation vind ik vooralsnog geen feature die in elke game gaat passen, shaders daarentegen wel
daarom staat er toch onder andere.........Werelds schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:21:
[...]
Nee hoor, shaders zien er ook beter uit in DX11
Tesselation vind ik vooralsnog geen feature die in elke game gaat passen, shaders daarentegen wel
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
CyberNBD schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:16:
Voor een nieuw systeem wilde ik in eerste instantie 2x HD5850 kopen, maar bij nader inzien zit ik in dubio of ik voor dat geld niet beter een HD5870 kan nemen samen met een relatief simpele kaart voor de extra video outputs.
Volgens mij kun je beter wachten voor een 5870 Six, hoewel daar helaas weinig nieuws over is
Hoezo zou dat crossfire niet werken? Volgens mij maakt dat niet uit.
Even een technisch vraagje, zit nu al tijdje te kijken welke geheugenchips er op de HD5870 zitten, ivm overclocken en overvolten hiervan.
Wat ik gevonden heb, is dat (tenminste op reference design) de chips gespecificeerd zijn voor 5000Mhz QRD op 1.5Vmem, van Samsung.
Ik wil nog even kijken of mijn Club 3D dat ook heeft, maar mijn vraag is nu, hoe kan het dat in het BIOS het geheugen maar 1.15V krijgt van de voltage regulatoren, en toch op 1200Mhz(en hoger) loopt.?
OF(en dan gok ik) Radeon BIOS Editor leest de verkeerde waarde uit, of ATI.AMD heeft het geheugen zo aangepast dat het op lagere voltages loopt, maar wel hoog kan clocken....
En dan is op zich wel interessant, want wat gebeurt er als ik er dan 1.5V opzet
(gebakken chips als ik niet oplet, heeft dan iemand zin in gebakken chips met zout
?)
Wat ik gevonden heb, is dat (tenminste op reference design) de chips gespecificeerd zijn voor 5000Mhz QRD op 1.5Vmem, van Samsung.
Ik wil nog even kijken of mijn Club 3D dat ook heeft, maar mijn vraag is nu, hoe kan het dat in het BIOS het geheugen maar 1.15V krijgt van de voltage regulatoren, en toch op 1200Mhz(en hoger) loopt.?
OF(en dan gok ik) Radeon BIOS Editor leest de verkeerde waarde uit, of ATI.AMD heeft het geheugen zo aangepast dat het op lagere voltages loopt, maar wel hoog kan clocken....
En dan is op zich wel interessant, want wat gebeurt er als ik er dan 1.5V opzet
[ Voor 13% gewijzigd door Darkasantion op 10-02-2010 02:10 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Op 1 HD5850 kan je 3 video-outputs gebruiken hoorCyberNBD schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:16:
Met 2 HD5770's heb je al meer preformance als 1 HD5870, dus waarom zouden 2 5850's dit niet hebben?
Overige specs:
* Asus P6T Deluxe V2
* Intel Core I7 960
* 3x2 GB Kingston DDR3
* 2x intel X25 SSD
Ik denk dat je in jouw geval gewoon 2 HD5770's moet nemen, zo heb je 2x3 video-outputs. heb je meer preformance als een HD5850, en in sommige spellen (Call of Duty MW2 bijvoorbeeld) zelfs meer preformance als een 5870.
FF voorbeeldje:
HD5770 in Crossfire: 85FPS
HD5870:68
HD5850:55
Edit: en voor 2 HD5770's betaal je 260 euro, wat ookal goedkoper is als de andere twee kaarten
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2010 20:59 ]
Crossfire opzich zal prima werken, maar met Crossfire enabled hou je toch maar 1 output meer over? Of heb ik het nou helemaal mis.An1mA schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:16:
Hoezo zou dat crossfire niet werken? Volgens mij maakt dat niet uit.
Ik las op diverse plaatsen hier op het forum dat dat niet werkt. Hiervoor zou een echte converter nodig zijn die om en nabij de 100 euro kosten? Daar heb ik ook een 2de simpele kaart voor.D4NG3R NL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:57:
[...]
Als je 3 DVI poorten moet hebben dan gebruik je gewoon een HDMI to DVI kabeltje, kost je hooguit 10 euro @ mediamarkt (ff van een dure winkel uitgaan).
Die optie heb ik inderdaad ook overwogen, maar dan kom je weer terug bij het eerste punt. Crossfire enabled = je multi screen mogelijkheid verliezen. Zonder crossfire zal je geen performance winst hebben lijkt me, buiten het feit dat ik op het 3e en eventueel 4de scherm ook heftige applicaties kan draaien, maar da's zo 123 nog niet nodig.D4NG3R NL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:57:
[...]
Ik denk dat je in jouw geval gewoon 2 HD5770's moet nemen, zo heb je 2x3 video-outputs. heb je meer preformance als een HD5850, en in sommige spellen (Call of Duty MW2 bijvoorbeeld) zelfs meer preformance als een 5870.
Verder moet ik ook zeggen dat ik amper spellen speel en dat dat de keuze wellicht extra lastig maakt. Ik heb de power vooral nodig voor de OpenGL / 3D CAD performance en daar zijn zo bar weinig reviews over te vinden. Ik heb ook al zitten kijken naar bijvoorbeeld een wat minder recent model Quadro, maar da's helemaal een gok qua performance ten opzichte van de huidige high-end gaming kaarten.
das alleen voor DP -> DVI volgens mij.. ik kan niets vinden over actieve HDMI -> DVI adapters hoor..CyberNBD schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Ik las op diverse plaatsen hier op het forum dat dat niet werkt. Hiervoor zou een echte converter nodig zijn die om en nabij de 100 euro kosten? Daar heb ik ook een 2de simpele kaart voor.
als je niet gamed zou ik ook eens naar dit kijken: nieuws: Matrox stuurt zes beeldschermen aan met Multi-GXM[...]
Die optie heb ik inderdaad ook overwogen, maar dan kom je weer terug bij het eerste punt. Crossfire enabled = je multi screen mogelijkheid verliezen. Zonder crossfire zal je geen performance winst hebben lijkt me, buiten het feit dat ik op het 3e en eventueel 4de scherm ook heftige applicaties kan draaien, maar da's zo 123 nog niet nodig.
Verder moet ik ook zeggen dat ik amper spellen speel en dat dat de keuze wellicht extra lastig maakt. Ik heb de power vooral nodig voor de OpenGL / 3D CAD performance en daar zijn zo bar weinig reviews over te vinden. Ik heb ook al zitten kijken naar bijvoorbeeld een wat minder recent model Quadro, maar da's helemaal een gok qua performance ten opzichte van de huidige high-end gaming kaarten.
In crossfire kan je gewoon 6 schermen aansturen hoorCyberNBD schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Crossfire opzich zal prima werken, maar met Crossfire enabled hou je toch maar 1 output meer over? Of heb ik het nou helemaal mis.
[...]
Ik las op diverse plaatsen hier op het forum dat dat niet werkt. Hiervoor zou een echte converter nodig zijn die om en nabij de 100 euro kosten? Daar heb ik ook een 2de simpele kaart voor.
[...]
Die optie heb ik inderdaad ook overwogen, maar dan kom je weer terug bij het eerste punt. Crossfire enabled = je multi screen mogelijkheid verliezen. Zonder crossfire zal je geen performance winst hebben lijkt me, buiten het feit dat ik op het 3e en eventueel 4de scherm ook heftige applicaties kan draaien, maar da's zo 123 nog niet nodig.
Zoals ik al zij mijn oom heeft 2 HD5970's daar werkt het ook gewoon.
Goedkoopste HDMI to DVI (en andersom) http://www.bol.com/nl/p/e...00000006423844/index.html 11 euro
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2010 20:45 ]
Nee hoor:D4NG3R NL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:44:
[...]
Goedkoopste HDMI to DVI (en andersom) http://www.bol.com/nl/p/e...00000006423844/index.html 11 euro
http://shop.ebay.nl/i.htm...3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1
Nog geen 9euro
Ok, blijkbaar loop ik nog wat achter voor wat betreft Crossfire mogelijkheden
Dat een HDMI -> DVI verloopje gewoon werkt voor Eyefinity is ook top, die 10 euro maakt het verschil ook niet meer bij zo een kaart.
Dan nu alleen nog een nachtje slapen over de keuze 2x 5770 of 1x 5870

Dat een HDMI -> DVI verloopje gewoon werkt voor Eyefinity is ook top, die 10 euro maakt het verschil ook niet meer bij zo een kaart.
Dan nu alleen nog een nachtje slapen over de keuze 2x 5770 of 1x 5870
Jongens even een vraagje tussendoor:
Mijn broertje heeft een P5GC-mx moederbord, hier zit een PCI-express x16 slotje op, maar hij wil een betere videokaart, kunnen de recente kaarten met PCI-express x16 2.0 hier ook op draaien?
Mijn broertje heeft een P5GC-mx moederbord, hier zit een PCI-express x16 slotje op, maar hij wil een betere videokaart, kunnen de recente kaarten met PCI-express x16 2.0 hier ook op draaien?
Ebay ben ik niet zo weg van dus daar zocht ik nietGurneyhck schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:11:
[...]
Nee hoor:
http://shop.ebay.nl/i.htm...3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1
Nog geen 9euro
Edit: Ow.. werkt dus alleen met crossed HD5970's....
http://www.tomshardware.c...77-15-eyefinity-crossfire
Alhoewel ik wel verwacht dat ze drivers maken zodat het WEL word ondersteunt.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2010 20:46 ]
Eyefinity met twee bijvoorbeeld twee HD5850's in CrossFireX werkt al.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb net een HD5770 geinstalleerd, maar nu ik de software cd-rom gebruik krijg ik telkens een foutmelding met het installeren van de HMDI geluidsbesturingsprogramma
Installatie stuurprogramma: de installatie is mislukt.
Mijn geluid doet het ook niet... dat kan toch niet aan de videokaartdrivers liggen of weL?
hoe kan dit?
Ik heb ontdekt dat als ik ATI FunctionDriver for High Definition Audio ATI AA01 driver verwijder, dat dan mijn geluid het wel doet... Echter, zodra ik mijn computer opnieuw opstart, installeert hij het automatisch weer waardoor ik geen geluid heb.
Hoe valt dit o te lossen
Mijn geluid doet het ook niet... dat kan toch niet aan de videokaartdrivers liggen of weL?
hoe kan dit?
Ik heb ontdekt dat als ik ATI FunctionDriver for High Definition Audio ATI AA01 driver verwijder, dat dan mijn geluid het wel doet... Echter, zodra ik mijn computer opnieuw opstart, installeert hij het automatisch weer waardoor ik geen geluid heb.
Hoe valt dit o te lossen
[ Voor 45% gewijzigd door AOC op 10-02-2010 22:28 ]
Sowieso je drivers van je videokaart deïnstalleren. Dan ga je naar game.amd.com en download je de laatste drivers (nu is dat 10.1). Die ga je installeren, heb je daarna weer het probleem met je geluid. Ga je naar control panel en dan naar je geluidsinstellingen (afhankelijk van je windows versie hoe dat heet). Daar zet je je ATI High definition audio NIET op default (daar staat ie wel op waarschijnlijk), maar je geluidskaart die je wel gebruikt. Succes.Dark0z schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:16:
Ik heb net een HD5770 geinstalleerd, maar nu ik de software cd-rom gebruik krijg ik telkens een foutmelding met het installeren van de HMDI geluidsbesturingsprogramma
hoe kan dit?
Hoe valt dit o te lossen
Vanochtend mijn 5770 gekregen en ik moet zeggen ik ben er dik tevreden mee.
Even Bioshock2 gespeeld op 1920x1200 met alles vol aan en daarna de hele middag/avond tot nu net eigenlijk Mass Effect 2 ook alles vol erin en dat gaat prima.
Hij is een stuk stiller dan mn oude 4870 en hij blijft nog eens een flink stuk koeler ook nog.
Al met al ben ik er prima over te spreken en heb ik me druk liggen maken om niks of het wel een goeie vervanger zou zijn
Als mijn 4870 niet stuk was gegaan had upgraden geen zin gehad, maar nu komt het me mooi uit dat het nog onder garantie viel
Even Bioshock2 gespeeld op 1920x1200 met alles vol aan en daarna de hele middag/avond tot nu net eigenlijk Mass Effect 2 ook alles vol erin en dat gaat prima.
Hij is een stuk stiller dan mn oude 4870 en hij blijft nog eens een flink stuk koeler ook nog.
Al met al ben ik er prima over te spreken en heb ik me druk liggen maken om niks of het wel een goeie vervanger zou zijn
Als mijn 4870 niet stuk was gegaan had upgraden geen zin gehad, maar nu komt het me mooi uit dat het nog onder garantie viel
Onlangs tijdens het spelen van Bad Company 2 beta liep mijn pc even vast, en later kwam ie wel weer los en kwam er onderin beeld een melding dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer werkte oid en dat het hersteld was. Windows werkte nog wel normaal maar in het spel had ik geen beeld meer en het knipperde wit. Komt iemand dit bekend voor? Win7 premium en asus 5870 btw.
[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 11-02-2010 16:44 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Heb ik ook gedaan. Dus een andere driver geinstalleerd weet iemand of de hotfix het maakt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:56:
[...]
Ik weet niet of je dit als reactie op mijn zwartbeeld probleem postte, maar het is niet zoiets nee.
ow ja, geen hd5xxx maar een hd2600xt. Dus het ligt niet aan de 5x serie.
[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 11-02-2010 16:49 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Thanks gelukt. ik heb de driver gewoon uitgeschakeld... werk perfect nu. Binnenkort maar even benchmarkenGurneyhck schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:12:
[...]
Sowieso je drivers van je videokaart deïnstalleren. Dan ga je naar game.amd.com en download je de laatste drivers (nu is dat 10.1). Die ga je installeren, heb je daarna weer het probleem met je geluid. Ga je naar control panel en dan naar je geluidsinstellingen (afhankelijk van je windows versie hoe dat heet). Daar zet je je ATI High definition audio NIET op default (daar staat ie wel op waarschijnlijk), maar je geluidskaart die je wel gebruikt. Succes.
Dat ding is wel lang zeg, pastte net aan in mijn kast
Gisteren mijn MSI 5870 binnengekregen, vandaag mijn displayport kabeltje....
Eyefinity is echt GEWELDIG!!!!
daar hoor ik dan toch graag info bij... welke game, welk specs van je pc, welke fps e.d.Alpha Suprime schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:39:
Gisteren mijn MSI 5870 binnengekregen, vandaag mijn displayport kabeltje....
en welk kabeltje heb je besteld
?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Getest met H.A.W.X (60fps), Company of heroes(40fps), dawn of war 2(30fps), dirt 2(40fps), quake 4(genoeg fps)nedernakker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:46:
[...]
daar hoor ik dan toch graag info bij... welke game, welk specs van je pc, welke fps e.d.
Systeem
Displayport, bleek niet bij de monitor te zitten. Moest ik uiteindelijk langer op wachten dan de videokaart...
[ Voor 7% gewijzigd door Alpha Supreme op 11-02-2010 22:29 ]
Er zijn best wat games die werken. vooral de nieuwe games. Alleen COD MW2 ging nog niet goed maar al het andere wat ik tot nu toe geprobeerd heb bij mijn broer wel.nedernakker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:46:
[...]
daar hoor ik dan toch graag info bij... welke game, welk specs van je pc, welke fps e.d.
Persoonlijk vind ik de FPS wat te laag. Maar dan ben ik ook gigantisch verwend door altijd de nieuwste hardware te hebben. De resolutie is ook niet mis. Met 3x22" heb je al 5.3 Megapixel ter vergelijking bij een 30" is dat maar 4.1 en die resolutie is vaak al zwaar. FPS is in de meeste games prima. En voor veel mensen meer dan voldoende maar ik wil perse een min FPS van boven de 40 en dat lukt niet altijd.
Maar het is wel een geweldige ervaring om met Eyefinity te gamen. Als ze dat goed werkend krijgen met CF heb je ook voldoende power beschikbaar voor een hoge min fps.
Moet ook zeggen dat een 2e 5870 ook wel erg aantrekkelijk is. En nu heb ik 2x19" en een 23", dat moet ook maar 3x23" wordenAstennu schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:18:
[...]
Er zijn best wat games die werken. vooral de nieuwe games. Alleen COD MW2 ging nog niet goed maar al het andere wat ik tot nu toe geprobeerd heb bij mijn broer wel.
Persoonlijk vind ik de FPS wat te laag. Maar dan ben ik ook gigantisch verwend door altijd de nieuwste hardware te hebben. De resolutie is ook niet mis. Met 3x22" heb je al 5.3 Megapixel ter vergelijking bij een 30" is dat maar 4.1 en die resolutie is vaak al zwaar. FPS is in de meeste games prima. En voor veel mensen meer dan voldoende maar ik wil perse een min FPS van boven de 40 en dat lukt niet altijd.
Maar het is wel een geweldige ervaring om met Eyefinity te gamen. Als ze dat goed werkend krijgen met CF heb je ook voldoende power beschikbaar voor een hoge min fps.
Op welke resolutie speelje nu dan?Alpha Suprime schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:
[...]
Moet ook zeggen dat een 2e 5870 ook wel erg aantrekkelijk is. En nu heb ik 2x19" en een 23", dat moet ook maar 3x23" worden
Tierelier
Ikzelf heb nu een HD5770 met 2 schermen erachter.. ben van plan om er over een tijdje een 2e bij te halen, en dan een 3e scherm erachter te hangen. alledrie op 1280x1024
Speelt geniaal
MW2 @ 40+ FPS
Speelt geniaal
[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 12-02-2010 14:47 ]
3x 1280x1024, eyefinity gebruikt automatisch de hoogste resolutie van de slechste monitor op alle drie. Bij mij dus 1280x1024. Als ik 3x23" heb kan het dus op 3x 1920x1080.
Met als gevolg dat de framerate in een hoop games inkakt tot onder de 30FPS.Alpha Suprime schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:05:
Bij mij dus 1280x1024. Als ik 3x23" heb kan het dus op 3x 1920x1080.
Voor zulke hoge reso's heb je echt wel CFX nodig. Helaasch.
[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 12-02-2010 18:02 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Waar kan ik in godsnaam de nieuwste direct x downloaden voor Windows XP? Op de officele site zie ik alleen maar rare bestanden en directx 9.0

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 12-02-2010 22:20 ]
Euhm, er zit geen hogere in xp ....... 9.0c is de laatste.
8.703 Feb.10/10 (Cat 10.x) Win7/Vista/XP
beta drivers!!vb

[ Voor 21% gewijzigd door Bullus op 12-02-2010 22:35 ]
|2600k|Asus 290|
Thanks, zal het even proberen.... Heb het hele net afgespeurd, maar ik kom enkel troep tegen.. virus e.d.
mmh werkt niet, dan maar updaten van windows
[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 12-02-2010 22:57 ]
Dat is een tijd geleden? Dat dat programma nog leeft, misschien wil ik wel terug naar ATT als het niet voor BSOD's zorgt door een gebrek aan support, ik vind het prima
Werken hier prima, dirt2 lijkt iets beter te lopen nog op m'n 5770. Stanby nog niet geprobeerd, maar met de vorige had ik iig last van de grey screen bug. Met bf2 gebeurde dat ook af en toe, zal dat nu is even proberen.
Standby werkt ook weer gewoon
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 13-02-2010 00:43 ]
Verwijderd
Mijn GTX280 is kapot. Allemaal artifacts. Rotte soldeerverbindingen de oorzaak. Kaart RMA. Omdat ik niet zonder kan, heb ik gelijk een nieuwe kaart gehaald. Het is de MSI-HD5870 geworden. Ik was eerst bang dat ik ook problemen ermee zou krijgen. Ik heb de HD5870 nu 5 dagen in bezit en de pc staat elke dag zo`n 16 uur of meer aan. Ik heb totaal zo`n 60 uur games als Crysis (Warhead), MW2, GTA4, Dirt 2, Empire Total War en nog veel meer games gespeeld zonder problemen.
Met een klein beetje extra volt op de GPU dan haal ik 1020MHZ of hoger. Het geheugen wil niet hoger dan 1250MHZ. Ik heb dit opgezocht op internet en meer mensen hebben er last van. Ik heb dan ook nog geen programma gevonden die een optie hebt om meer volt op het geheugen zetten.
Flink wat FPS erbij tegenover mijn GTX280.
Met een klein beetje extra volt op de GPU dan haal ik 1020MHZ of hoger. Het geheugen wil niet hoger dan 1250MHZ. Ik heb dit opgezocht op internet en meer mensen hebben er last van. Ik heb dan ook nog geen programma gevonden die een optie hebt om meer volt op het geheugen zetten.
Flink wat FPS erbij tegenover mijn GTX280.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 00:13 ]
Ik heb hem net getest. Geen BSODS. Werkt prima.Jejking schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:24:
Dat is een tijd geleden? Dat dat programma nog leeft, misschien wil ik wel terug naar ATT als het niet voor BSOD's zorgt door een gebrek aan support, ik vind het prima
Alleen werkt het forcen van AA in Bioshock 2 bijvoorbeeld niet helaas. Verder nog niets getest.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 13-02-2010 00:38 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
net de beta geinstalleerd..
met de nieuwe drivers krijg ik geen extra performance
score in Unigine blijft exact gelijk
dus er zullen wel een deel bugfixes inzitten..
Catalyst version staat nog steeds op 9.12 volgens de CCC infopagina
overzichtje van men 5870 @ 900/1300 (via CCC):
9.12 (8.681) -> 28,4 fps / score 715
10.01 (8.690) -> 28,4 fps / score 715
beta (8.703) -> 28,4 fps / score 716
met de nieuwe drivers krijg ik geen extra performance
score in Unigine blijft exact gelijk
dus er zullen wel een deel bugfixes inzitten..
Catalyst version staat nog steeds op 9.12 volgens de CCC infopagina
overzichtje van men 5870 @ 900/1300 (via CCC):
9.12 (8.681) -> 28,4 fps / score 715
10.01 (8.690) -> 28,4 fps / score 715
beta (8.703) -> 28,4 fps / score 716
Misschien zitten er wel nieuwe CF profielen in.
Mooi Mooi Mooi
Ga ik morgenmiddag mooi bestellen (+ de rest van mijn nieuwe systeem)... Ben gek op die Reference model koeler
Ga ik morgenmiddag mooi bestellen (+ de rest van mijn nieuwe systeem)... Ben gek op die Reference model koeler
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 13-02-2010 03:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.