Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 58.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:48:

Maar ik zal ook niet ontkennen dat er iets niet klopt. En dat het opgelost moet worden.
Dáár gaat het om. Er zijn simpelweg veel meer mensen met problemen dan met vorige series, dus ze moeten het gewoon fixen. En hoe ze het doen moeten ze zelf maar uitzoeken. :D

Poll stond hier btw:

Bor de Wollef in "Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - ..."

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 27-01-2010 13:00 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Werelds schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:32:
[...]

Heb jij zelf al geprobeerd je 2D/3D profielen vast te zetten?
Wel met Ati tray tools ja, en dat hielp niet. Maar goed, ik zal de bios van de goed werkende Asus HD5870 van die vriend van mij als laatste redmiddel nog es proberen te flashen. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer, heb er al heel wat tijd aan gespendeerd.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
anathema schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:02:
[...]

Wel met Ati tray tools ja, en dat hielp niet. Maar goed, ik zal de bios van de goed werkende Asus HD5870 van die vriend van mij als laatste redmiddel nog es proberen te flashen. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer, heb er al heel wat tijd aan gespendeerd.
Ik heb je ook nog twee andere opties gegeven. Ik zou daar ook maar eens naar kijken. Er is nog genoeg kans dat het daar na opgelost is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:12:
[...]

Ik heb je ook nog twee andere opties gegeven. Ik zou daar ook maar eens naar kijken. Er is nog genoeg kans dat het daar na opgelost is.
Ja klopt, custom bios bedoel je toch? Dat kan ook, maar zijn kaart werkt prima dus zijn bios moet goed zijn. Als dat bij mij niet werkt is het dus geen bios issue.
Dat er dan alsnog iets op te lossen is mbv custom bios zou kunnen, maar dan ben ik voor mn gevoel toch echt een defect aan het omzeilen als powerplay uitmoet of zoiets. De kaart moet moet over een paar maand ook weer weg en dat is het wel jammer als functies zoals powerplay, waar mensen toch best waarde aan hechten, niet werken.
Maar als zijn bios niet goed werkt en RMA op zich laat wachten dan mail ik nog wel ff voor een custom bios om even te proberen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:48:
[...]

En hoe betrouwbaar is dit ? Waar heeft deze poll gestaan ? Mensen die problemen hebben antwoorden vaak meteen. Mensen die geen last hebben niet altijd. Als deze pol daarnaast in het Problemen topic zelf staat heb je sowieso een vertekend beeld. Maar ook al zet je em op de FP mensen die problemen hebben zullen eerder reageren dan mensen die geen problemen hebben. Dus dit soort dingen moet je altijd met een korreltje zout nemen.

Maar ik zal ook niet ontkennen dat er iets niet klopt. En dat het opgelost moet worden. Daarnaast vind ik de keuze opties een beetje vaag. HDxxxx kan ook HD2,3 en 4 zijn.
Ik snap niet dat je AMD hier zo met hand en tand aan het verdedigen bent hoor...
Het is toch vrij duidelijk dat een hele hoop mensen last hebben van problemen?
Heel leuk dat je het met custom-clocks en zelfgemaakte biossen kan fixen, maar dat is het punt hier natuurlijk niet.
De HD58xx reeks heeft gewoon problemen en AMD erkent het tot op heden niet openbaar en komt ook niet met een oplossing. Dat is het hele punt hier.
Kortom Rappie heeft gewoon gelijk :)
(waarom heb je je naam btw gewijzigd rappie?, had je imago-schade opgelopen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Gurneyhck schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:07:

(waarom heb je je naam btw gewijzigd rappie?, had je imago-schade opgelopen :+ )
Was zat van de nick RappieRappie. :P

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Was zat van de nick RappieRappie. :P
En je ondertitel is ook alweer verandert :P Vond die vorige beter :+ (daar stond: Ik edit teveel) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ik snap niet dat je AMD hier zo met hand en tand aan het verdedigen bent hoor...
Heel leuk dat je het met custom-clocks en zelfgemaakte biossen kan fixen, maar dat is het punt hier natuurlijk niet.
De HD58xx reeks heeft gewoon problemen en AMD erkent het tot op heden niet openbaar en komt ook niet met een oplossing. Dat is het hele punt hier.
+1

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Ja klopt, custom bios bedoel je toch? Dat kan ook, maar zijn kaart werkt prima dus zijn bios moet goed zijn. Als dat bij mij niet werkt is het dus geen bios issue.
Dat er dan alsnog iets op te lossen is mbv custom bios zou kunnen, maar dan ben ik voor mn gevoel toch echt een defect aan het omzeilen als powerplay uitmoet of zoiets. De kaart moet moet over een paar maand ook weer weg en dat is het wel jammer als functies zoals powerplay, waar mensen toch best waarde aan hechten, niet werken.
Maar als zijn bios niet goed werkt en RMA op zich laat wachten dan mail ik nog wel ff voor een custom bios om even te proberen.
Klopt die zou dan morgen werken. En dat met die tweaked bios is alleen om er achter te komen of dat het probleem daadwerkelijk is. Andere die 2d voltages niet interessant vinden kunnen die fix dan gebruiken.
[...]

Omdat ik hier al 5 HD5xxx kaarten heb gehad: 3x een HD5850, een HD5770 en een HD5750. Geen van alle problemen in meerdere systemen en meerdere bios'en en drivers. Allemaal op Win 7. Kortom de perfecte formule om er last van te hebben. Enige manier hoe ik het voor elkaar kreeg om strepen te krijgen is door tot het maximum te overclocken. Stock alles perfect. Alle HD5850's perfect op 5870 speeds en hoger.

Dat is de rede dat ik het verdedig. We weten niet wat het is alleen dat het soms voor komt. En het gaat er niet om om het te patchen maar om er achter te komen waar het fout gaat. Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee. Ik probeer alleen maar te helpen en idee'n aan te dragen en het enige wat wordt gedaan is zeuren dat het hoort te werken.

Be my quest stuur je kaart maar terug. Dan ben je em een weektje of vier kwijt. Als niet langer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:03:
[...]
Omdat ik hier al 5 HD5xxx kaarten heb gehad: 3x een HD5850, een HD5770 en een HD5750. Geen van alle problemen in meerdere systemen en meerdere bios'en en drivers. Allemaal op Win 7. Kortom de perfecte formule om er last van te hebben. Enige manier hoe ik het voor elkaar kreeg om strepen te krijgen is door tot het maximum te overclocken. Stock alles perfect. Alle HD5850's perfect op 5870 speeds en hoger.

Dat is de rede dat ik het verdedig. We weten niet wat het is alleen dat het soms voor komt. En het gaat er niet om om het te patchen maar om er achter te komen waar het fout gaat. Maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee. Ik probeer alleen maar te helpen en idee'n aan te dragen en het enige wat wordt gedaan is zeuren dat het hoort te werken.

Be my quest stuur je kaart maar terug. Dan ben je em een weektje of vier kwijt. Als niet langer.
Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer normaal gezien je bijdrages heel erg, maar deze keer ben ik het niet met je eens :)
Natuurlijk mag je oplossingen aandragen, maar je hoeft niet te ontkennen dat er iets fout is gegaan/zit bij AMD.

Even over je laatste opmerking, ik ga mijn kaart niet terugsturen. Ik heb nauwelijks problemen gelukkig :)
Enkel af en toe bij het opstarten, soort cold-boot bugje. Maar daar kan ik wel meeleven, pc is weer zó opnieuw opgestart :)
Overigens hielp een verse win7 install + nieuwste drivers hier niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
niet om het een of ander, maar na installatie zowel over 9.12 heen en deinstallatie,reboot, nieuwe installatie hou ik nog steeds versie 9.12, dus volgens mij is 10.1 er nog niet...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37

CvB

Catalyst 10.1 is uit! Heb hem al over mijn huidige 9.12 heen gezet, vooralsnog geen problemen.... Maar ook niks bijzonders gedaan nog.

Hier te downloaden

Het was al gepost, op miraculeuze wijze niet gezien... 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door CvB op 27-01-2010 21:03 . Reden: duidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:39:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer normaal gezien je bijdrages heel erg, maar deze keer ben ik het niet met je eens :)
Natuurlijk mag je oplossingen aandragen, maar je hoeft niet te ontkennen dat er iets fout is gegaan/zit bij AMD.

Even over je laatste opmerking, ik ga mijn kaart niet terugsturen. Ik heb nauwelijks problemen gelukkig :)
Enkel af en toe bij het opstarten, soort cold-boot bugje. Maar daar kan ik wel meeleven, pc is weer zó opnieuw opgestart :)
Overigens hielp een verse win7 install + nieuwste drivers hier niks aan...
Dan begrijp je mij verkeerd. Ik ontken niet dat er iets niet klopt echter kan ik het zelf niet constateren. Heb het wel geprobeerd maar tot dusver werkt alles perfect. Ik ben er alleen wel voor uit te zoeken wat het nu daadwerkelijk is. Deste eerder kan er ook een oplossing gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:02:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd. Ik ontken niet dat er iets niet klopt echter kan ik het zelf niet constateren. Heb het wel geprobeerd maar tot dusver werkt alles perfect. Ik ben er alleen wel voor uit te zoeken wat het nu daadwerkelijk is. Deste eerder kan er ook een oplossing gevonden worden.
Daar ben ik het ook wel mee eens :)
Maar hoe wou je dat uitzoeken?
Volgens mij duiden nagenoeg alle problemen er op dat er iets fout gaat mbt powerplay...

edit: En dat is dus niet echt een eenvoudig probleem en zkr niet door ons "leken" uit te zoeken. Dat is toch een high priority zaak van AMD.

[ Voor 11% gewijzigd door Gurneyhck op 27-01-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Gurneyhck schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:39:
[...]
Wat zie jij dan bij zo'n cold boot, strepen? en crashes af en toe na cold boot? En zie je blokjes tijdens afspelen met VLC player terwijl je met media player geen last hebt? (probeer ff een lotgenoot te vinden ;) )

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
nedernakker schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:48:
niet om het een of ander, maar na installatie zowel over 9.12 heen en deinstallatie,reboot, nieuwe installatie hou ik nog steeds versie 9.12, dus volgens mij is 10.1 er nog niet...
Idd same here, had de nieuwste beta's erop staan en net 10.1 eroverheen, heb screenshot gemaakt van voor en na en alles is precies hetzelfde qua versienummer etc... Hmmm :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

peakaboo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Idd same here, had de nieuwste beta's erop staan en net 10.1 eroverheen, heb screenshot gemaakt van voor en na en alles is precies hetzelfde qua versienummer etc... Hmmm :\
CM gaf al aan op twitter dat dat een bug was.. je draait echt 10.1
The correct 10.1 is up, the issue is that the version number just shows up as 9.12 - just use them as normal

[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 27-01-2010 22:42 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:41:
[...]

CM gaf al aan op twitter dat dat een bug was.. je draait echt 10.1

[...]
Hmm oke vaag, heb gewoon deze geinstalleerd: 10-1_vista64_win7_64_dd_ccc_wdm_enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Same here, vaag 8)7

Maar vanuit gaan dat het inderdaad een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
anathema schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Wat zie jij dan bij zo'n cold boot, strepen? en crashes af en toe na cold boot? En zie je blokjes tijdens afspelen met VLC player terwijl je met media player geen last hebt? (probeer ff een lotgenoot te vinden ;) )
Voor mijn fresh install had ik het volgende:
Normaal boot into windows, meestal ga ik eerst ff "firefoxen", gewoon tweakers/fok lezen als eerste. En dan bleef vaak ff het beeld hangen (vaak binnen 1 minuut), driver crashte en werd weer opnieuw opgestart door win7. Daarna niks meer aan de hand. Héél soms gebeurde dit een minuut later nog eens.

Nu na fresh install. Cold boot en dan krijg ik één groot grijs strepenfestijn, als in bijna een soort sneeuw (van tv zeg maar he :+ )
Dit gaat niet vanzelf weg, als ik mijn pc een reset geef dan komt het weer terug. Ik moet echt ff de pc uitzetten en dan opnieuw opstarten. Dan een hele dag geen problemen meer.
Ik zal morgenvroeg, als ik er aan denk ff een foto maken. Screenshot werkt niet zo makkelijk :+
Overigens had ik mijn huidige probleem ook helemaal op het begin, met de hemlock beta 5 drivers. Met nieuwere drivers werd dit vervangen door het andere probleem hier beschreven 8)7

VLC-player gebruik ik overigens niet, gebruik altijd windows mediaplayer classic homecinema, 0 problemen daarmee (gelukkig).

Overigens had/heb ik nog een ander probleem. Toen ik mijn HD5970 net had, had ik hem geïnstalleerd en vervolgens mijn monitor mbv displayport aangesloten. Dit leverde ook problemen op. Windows ging d8 ik prima, maar bij een game enorme lags! Echt 10fps waar normaal 100+. Ik heb toen mijn dvi-kabel opnieuw aangesloten en problem solved.
Misschien is dit laatste probleem inmiddels opgelost, dat heb ik eigenlijk niet meer getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
OK dat lijkt wel wat op mijn vage probleempjes.
Ik heb trouwens ook wel es "catalyst host failed to launch" of zoiets na een cold boot, dan is CCC ook niet meer aan te krijgen tot ik reboot. Ik heb in CCC de 2D clocks nu wel verhoogd met een profiel naar 400/900. Zowaar zie ik geen blokjes meer met VLC!
Morgenochtend zal blijken of dat ook wat scheelt voor de strepen...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:17:
[...]

Daar ben ik het ook wel mee eens :)
Maar hoe wou je dat uitzoeken?
Volgens mij duiden nagenoeg alle problemen er op dat er iets fout gaat mbt powerplay...

edit: En dat is dus niet echt een eenvoudig probleem en zkr niet door ons "leken" uit te zoeken. Dat is toch een high priority zaak van AMD.
Door een Bios aan te passen en power play min of meer uit te zetten. Eigenlijk zet je het niet uit maar zorg je er voor dat hij altijd naar een stand met 850-1200 schakelt. Als dat het op zou lossen kun je stellen dat het in power play zit. Dan zou je ook nog alleen het core voltage kunnen proberen. Als het dan ook weg blijft is het simpel. 2D core voltage wat verhogen. Eventueel kijken of het met een andere bios wel zonder problemen werkt. Als het met een andere bios niet werkt zou je em RMA kunnen sturen. Tenzij je 2D voltages je niets boeien. Het verbruik zal denk ik maar met 3-8 watt hoger worden. Valt op zich nog mee.
anathema schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:57:
OK dat lijkt wel wat op mijn vage probleempjes.
Ik heb trouwens ook wel es "catalyst host failed to launch" of zoiets na een cold boot, dan is CCC ook niet meer aan te krijgen tot ik reboot. Ik heb in CCC de 2D clocks nu wel verhoogd met een profiel naar 400/900. Zowaar zie ik geen blokjes meer met VLC!
Morgenochtend zal blijken of dat ook wat scheelt voor de strepen...
Kun je je 2D clocks aanpassen in CCC dan ? Zo ver ik weet kun je wel clocks aanpassen maar dan past hij de 3D clocks aan. Dus heb je 3D voltages en dan de clocks die je in CCC hebt staan.

Volgens mij is het als volgt:
low power 2D: 157-300 Core: 0.95v
2D Power Setting: 600-900 Core: 1.063v
3D Power Setting: 850-1200 Core: 1.16v

UVD Clocks: 400-900 Core: 1.063v

En ik kan me voorstellen dat de bovenstaande waardes nog wel eens per bios anders kunnen zijn.

Ik gebruik overigens deze bios (MSI Unlock 5870): http://cid-26aaa81850481d...E_unlock.910?sa=983863023

Al zijn er volgens mij wel nieuwere. Daarnaast gebruik ik deze op een 5850 dat is misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking aangezien die voor lagere clocks gebinned worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 28-01-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:30:
[...]

Kun je je 2D clocks aanpassen in CCC dan ? Zo ver ik weet kun je wel clocks aanpassen maar dan past hij de 3D clocks aan. Dus heb je 3D voltages en dan de clocks die je in CCC hebt staan.
Ja, zie:
http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=123699

Helaas helpt het niet, want as we speak zit ik tegen strepenfestijn aan te kijken... Maar goed, die 2D clocks (en voltage) worden natuurlijk pas geladen als je in windows bent dus dan is het kwaad wellicht al geschied.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Astennu schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:30:
[...]

[...]

Volgens mij is het als volgt:
low power 2D: 157-300 Core: 0.95v
2D Power Setting: 600-900 Core: 1.063v
3D Power Setting: 850-1200 Core: 1.16v

UVD Clocks: 400-900 Core: 1.063v

En ik kan me voorstellen dat de bovenstaande waardes nog wel eens per bios anders kunnen zijn.

Ik gebruik overigens deze bios (MSI Unlock 5870): http://cid-26aaa81850481d...E_unlock.910?sa=983863023

Al zijn er volgens mij wel nieuwere. Daarnaast gebruik ik deze op een 5850 dat is misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking aangezien die voor lagere clocks gebinned worden.
Ik draai ook de 5870unl bios. Maar heb je niet dat ie de 5850 voltage pakt ipv de 5870voltage?

Ik start hem nu op met msi ab om de voltage goed te krijgen. 1.162V ipv 1.102V?
Of ik gerbuik een profiel in CCC.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de 5870 Unlock bios en die geeft 1.16v. HD5850 unlock bios geeft netjes 1.09v (HD5850 stock voltage).

Dus met die bios krijg je HD5870 voltages op je HD5850. Ik kon me core ook 50 MHz verder clocken. En mem ging 100 MHz harder. Om uit te komen op 950-1225.

Reboot je PC even. Start GPU-Z in logging mode. Start dan een 3D app wacht 1 min. En kijk dan naar de voltages. Die zullen dan 1.16v aangeven

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 28-01-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:15:
Ik heb de 5870 Unlock bios en die geeft 1.16v. HD5850 unlock bios geeft netjes 1.09v (HD5850 stock voltage).

Dus met die bios krijg je HD5870 voltages op je HD5850. Ik kon me core ook 50 MHz verder clocken. En mem ging 100 MHz harder. Om uit te komen op 950-1225.

Reboot je PC even. Start GPU-Z in logging mode. Start dan een 3D app wacht 1 min. En kijk dan naar de voltages. Die zullen dan 1.16v aangeven
Volgens mij geeft ie juist bij mij 5850 voltages aan,anders had ik geen profiel aangemaakt dat ie de juiste voltages moet pakken.
Maar jij hoef dus niets te doen, hij pakt al de juiste voltages?

Als ik msi ab opstart ,zonder die profielen, dan geeft ie nl de 5850 voltages aan en zodra ik op reset druk, verspringt het voltage naar 1.16V.

Zal nog maar eens checken (als ik afgewerkt ben) ,zonder profielen of gpu-z wel de goede voltages aangeeft, maar ik betwijfel het.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Iemand die momenteel met succes een nvidia kaart gebruikt hier voor Physx samen met een HF58xx?
Mijn HD5870 gaat RMA. Die Asus bios van die vriend van mij was exact dezelfde dan die ik had, dus denk niet niet dat flashen zin heeft. Custom bios begin ik toch maar niet aan, wil gewoon een goed werkende kaart. Aangezien dat wel es ff kon duren zat ik te denken om een goedkoop GTS250 kaartje ofzo te kopen ter vervanging en later evt voor Physx te gebruiken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:37:
[...]

Volgens mij geeft ie juist bij mij 5850 voltages aan,anders had ik geen profiel aangemaakt dat ie de juiste voltages moet pakken.
Maar jij hoef dus niets te doen, hij pakt al de juiste voltages?

Als ik msi ab opstart ,zonder die profielen, dan geeft ie nl de 5850 voltages aan en zodra ik op reset druk, verspringt het voltage naar 1.16V.

Zal nog maar eens checken (als ik afgewerkt ben) ,zonder profielen of gpu-z wel de goede voltages aangeeft, maar ik betwijfel het.
Jep 3x een HD5850 geflashed an allemaal 1.16v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:42
anathema schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:17:
Iemand die momenteel met succes een nvidia kaart gebruikt hier voor Physx samen met een HF58xx?
Mijn HD5870 gaat RMA. Die Asus bios van die vriend van mij was exact dezelfde dan die ik had, dus denk niet niet dat flashen zin heeft. Custom bios begin ik toch maar niet aan, wil gewoon een goed werkende kaart. Aangezien dat wel es ff kon duren zat ik te denken om een goedkoop GTS250 kaartje ofzo te kopen ter vervanging en later evt voor Physx te gebruiken.
Daar denk ik dus ook aan ;) Die dingen presteren best goed voor 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is een HD 5770 niet een optie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Of een 5750. Werkt prima voor een 22" scherm. bij 1920x1200 begint het wat krap te worden. Maar met nieuwprijzen zou ik ook voor een 5770 gaan. Die kan 1920x1200 prima aan.

Physics tja leuk maar nog te weinig games die het gebruiken. En om daar de hele tijd een extra kaart voor in je pc te hebben die stroom verbruikt vind ik zonde.

+ nVidia heeft het als het goed is geblokkeerd. Zodra er een ATi driver wordt gezien is Physics niet meer mogelijk. Thanks nVidia.......

[ Voor 68% gewijzigd door Astennu op 28-01-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik speel alleen UT3, wat beter draait onder NVidia. Verder game ik helemaal niet, zo'n GTS250 zou voor mij dus beter zijn dan de HD4850 die ik nu heb. Die HD4850 presteert ook prima, alleen af en toe wat dipjes naar 40fps. Zo'n GTS 250 zou dat volgens de ervaringen van gebruikers in UT3 moet verhelpen.

Waarom zou ik dan voor een DX11 kaart gaan kijken? Ik draai trouwens 1680x1050.

[ Voor 3% gewijzigd door Jovas op 28-01-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:12:
Of een 5750. Werkt prima voor een 22" scherm. bij 1920x1200 begint het wat krap te worden. Maar met nieuwprijzen zou ik ook voor een 5770 gaan. Die kan 1920x1200 prima aan.

Physics tja leuk maar nog te weinig games die het gebruiken. En om daar de hele tijd een extra kaart voor in je pc te hebben die stroom verbruikt vind ik zonde.

+ nVidia heeft het als het goed is geblokkeerd. Zodra er een ATi driver wordt gezien is Physics niet meer mogelijk. Thanks nVidia.......
PhysX hack ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Macros4 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:33:
Ik speel alleen UT3, wat beter draait onder NVidia. Verder game ik helemaal niet, zo'n GTS250 zou voor mij dus beter zijn dan de HD4850 die ik nu heb. Die HD4850 presteert ook prima, alleen af en toe wat dipjes naar 40fps. Zo'n GTS 250 zou dat volgens de ervaringen van gebruikers in UT3 moet verhelpen.

Als je alleen maar UT3 speelt, en er zijn bewijzen (benchmarks) dat een gts250 het beter kan draaien zonder framedrops...

Dan zie ik geen reden om niet te switchen. Verkoop je 4850 voor 50 en haal een gts250.

Tenzij geld een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Macros4 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:33:

Het was ook meer voor Anathema bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
HD5750 of GTS250 maakt op zich niet zoveel uit als extra kaartje, maar dan toch maar liever wel de optie physics te draaien. Dat nieuwe metro spel bijvoorbeeld schijnt het ook te gebruiken.
Verder heb ik na het gekloot van de laatste tijd niet echt veel behoefte om nog meer HD5xxx kaarten in huis te halen ;).
Ik hoop dat alles met mn nieuwe HD5870 (als ik die krijg) gewoon goed werkt, want ben wel erg tevreden met de performance.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
anathema schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:49:
HD5750 of GTS250 maakt op zich niet zoveel uit als extra kaartje, maar dan toch maar liever wel de optie physics te draaien. Dat nieuwe metro spel bijvoorbeeld schijnt het ook te gebruiken.
Verder heb ik na het gekloot van de laatste tijd niet echt veel behoefte om nog meer HD5xxx kaarten in huis te halen ;).
Ik hoop dat alles met mn nieuwe HD5870 (als ik die krijg) gewoon goed werkt, want ben wel erg tevreden met de performance.
En zo kan het ook en niet van ATI su#$, ATI dit , ATI dat, nooit meer ATI...... :Y

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik wil niet negatief zijn hoor, maar als we het dan toch over AMD ATI HD5xxx serie ervaringen hebben; er zijn hier toch akelig wat mensen die slechte ervaringen hebben nietwaar?

Ik ben blij dat er zo'n topic is, en vergeet het maar dat ik zo'n kaart ga kopen de komende tijd ;) Misschien als de productie processen bij de chip bakker en blabla de levertijden blabla, nou ja je snapt het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Macros4 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:19:
Ik wil niet negatief zijn hoor, maar als we het dan toch over AMD ATI HD5xxx serie ervaringen hebben; er zijn hier toch akelig wat mensen die slechte ervaringen hebben nietwaar?

Ik ben blij dat er zo'n topic is, en vergeet het maar dat ik zo'n kaart ga kopen de komende tijd ;) Misschien als de productie processen bij de chip bakker en blabla de levertijden blabla, nou ja je snapt het wel ;)
De meeste komen hier alleen als het niet goed werkt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:21:
[...]

De meeste komen hier alleen als het niet goed werkt.
Precies, kep sinds dat ik die kaart heb nog geen enkel probleem gehad :) Top kaart! (5870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 11:03

defcon84

Multipass?

peakaboo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Precies, kep sinds dat ik die kaart heb nog geen enkel probleem gehad :) Top kaart! (5870)
zelfde hier, Nvidia drivers uninstall, kaart wissel, Ati drivers erop
nog geen enkel probleem gehad met men 5870
en loopt als een trein :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik had probs maar na het ruilen geen enkel probleem meer.

MW2, prototype, Dragon Age, draait allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

New hotfix for Catalyst 10.1

Force AA support and Crossfire improvements for Mass Effect 2
http://support.amd.com/us...support-in-Crossfire.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
defcon84 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:24:

waar is rappierappie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Viper® schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:56:
Ik had probs maar na het ruilen geen enkel probleem meer.

MW2, prototype, Dragon Age, draait allemaal zonder problemen.
Dragon Age Origins op 1900x1200 en alles op max: 47% load average na 3 uur spelen. :P
is dus grafisch niet het zwaarste spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

defcon84 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:24:

en je hoeft niet eerst 10.1 te installeren btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ah, hier zat ik net op te wachten. Mooi werk. Ik zat al te zoeken naar AA, en forceren werkte niet. _/-\o_

En nu hopen dat ze dit volhouden. Dit is iig een begin. :) (Ik zal ook direkt eens ff testen of het in meer games werkt. Het forcen van AA. En eventueel de exe renamen naar Mass Effect 2. Wie weet... )

Edit; en nu moet ik zeggen dat in Mass Effect alles in 1 x goed werkte. CF dus. Dus dat was al mooi.

Hotfixes and BETA drivers FTW! :>

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 28-01-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Format-C schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:17:
[...]

Ah, hier zat ik net op te wachten. Mooi werk. Ik zat al te zoeken naar AA, en forceren werkte niet. _/-\o_

En nu hopen dat ze dit volhouden. Dit is iig een begin. :) (Ik zal ook direkt eens ff testen of het in meer games werkt. Het forcen van AA. En eventueel de exe renamen naar Mass Effect 2. Wie weet... )

Edit; en nu moet ik zeggen dat in Mass Effect alles in 1 x goed werkte. CF dus. Dus dat was al mooi.

Hotfixes and BETA drivers FTW! :>
Renamen naar masseffect werkt ook en misschien zitten er in de 8.70 RC2 meer en nieuwere andere optimalisaties. (10.1 hotfix is 8.69 RC3)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan iemand *insert scheldkanonnade* even de driverset voor Win7 x64 online gooien via een mirror? Megaupload werkt totáál niet en het is ook nergens anders terug te vinden |:( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
deze: http://rapidshare.com/fil..._8.70_RC2_WinXP_Jan15.exe

[ Voor 191% gewijzigd door Viper® op 28-01-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat is die van WinXP alleen?

Edit: Dank je Viper: je geeft me de verkeerde link |:(

[ Voor 100% gewijzigd door Jejking op 30-01-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, met die drivers werkt AA bij mij juist niet. :D Edit; die 8.70 RC2's.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 28-01-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goed... die RC2 wil niet bij mij. CCC-versie te oud voor de driver (en ja, ik heb die eerst volledig verwijderd voordat ik aan deze nieuwe set begon). Terug naar de Cat 10.1 dan maar.

Dank je Viper: je geeft me de verkeerde link |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Jejking op 30-01-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
offtopic:
!!!REQUEST!!!

GEZOCHT beta testers voor voltage softmodding. Met de laatste beta van Radeon Bios Editor is het mogelijk geworden om met meerdere kaarten een voltage softmod te doen. Heb je een HD57xx/HD58xx/HD5970 videokaart, meld je direct op de forums voor het testen.

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=113949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Als ik upgrade van een HD2600, naar HD5770, moet ik dan ook eerst alle drivers verwijderen? Of gaat dit gewoon goed samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Upgrade eerst je driver en zet dan de kaart erin. Moet goed gaan :)

/EDIT : LOL @ hieronder _O-

[ Voor 18% gewijzigd door nero355 op 29-01-2010 12:18 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

nero355 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:48:
Upgrade eerst je driver en zet dan de kaart erin. Moet goed gaan :)
En niet zoals Jejking nog ATT draaien die incompatible is en een mooi BSOD veroorzaakt :')

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Daarmee is een wijze les geleerd, ja :+

Zodra je een HD5xxx-kaart hebt, verwijder ATi Tray Tools en kijk NOOIT meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kleine mededeling voor de mensen die RC2 nog nodig hebben... de mirror van MegaUpload werkt weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik weet niet of het hier bekend is maar er is nu een RBE met Voltage Control uit.

Ik heb al wat tests gedaan op mijn 5850:
GPU 3D Clocks: Clock info 00 aanpassen
GPU Volt Control: GPU volt register 0x18 aanpassen
MEM Volt Control: Werkt niet. Ook niet met een 5870 bios. Het zou kunnen dat de 5850 geen programmable mem volt control heeft. Maar voor een 5870 en 5970 zou je 0x15 moeten gebruiken.
Fan Control: Tmax aanpassen had geen effect op de fan speeds maar dit had ik ook bij de 4890. Table mode werkte bij de 4890 wel.

Dus met een 5870/5970 heb je de grootste lol :) Weer een rede er bij om een 5970 te kopen :P

Zie ook: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=113949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:11:
offtopic:
!!!REQUEST!!!

GEZOCHT beta testers voor voltage softmodding. Met de laatste beta van Radeon Bios Editor is het mogelijk geworden om met meerdere kaarten een voltage softmod te doen. Heb je een HD57xx/HD58xx/HD5970 videokaart, meld je direct op de forums voor het testen.

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=113949
Astennu schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:36:
Ik weet niet of het hier bekend is maar er is nu een RBE met Voltage Control uit.

Ik heb al wat tests gedaan op mijn 5850:
GPU 3D Clocks: Clock info 00 aanpassen
GPU Volt Control: GPU volt register 0x18 aanpassen
MEM Volt Control: Werkt niet. Ook niet met een 5870 bios. Het zou kunnen dat de 5850 geen programmable mem volt control heeft. Maar voor een 5870 en 5970 zou je 0x15 moeten gebruiken.
Fan Control: Tmax aanpassen had geen effect op de fan speeds maar dit had ik ook bij de 4890. Table mode werkte bij de 4890 wel.

Dus met een 5870/5970 heb je de grootste lol :) Weer een rede er bij om een 5970 te kopen :P

Zie ook: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=113949
kan je mss een korte uitleg geven over hoe je die moet gebruiken?
want ik hoor dingen zoals bios flashe ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Klopt RBE is een bios edit tool voor Radeon kaarten.

Je kunt met GPU-Z je huidige bios er uit halen. Die in RBE laden en daar voltages en clocks aanpassen en vervolgens terug flashen.

Ik houd zelf helemaal niet van die software tools. Ik zoek gewoon een maal de max en daar na maak ik een bios met die settings en laat ik die er de rest van de tijd in zitten.

Anyway op het clock tab blad heb je rechts onderin GPU en MEM registers daar kun je de voltages van de power states aanpassen. Voor GPU = 0x18 de 3D clock en voor mem is dat de 0x15.

Als je Clock info 00 aanpast heb je de 3D clocks te pakken. Ookal kan je Overdrive in CCC bv geen 1000 kun je wel een bios maken die dit kan. Dit heb ik ook met een 5750 gedaan waar geen unlock bios voor was. Op die manier blijf powerplay wel gewoon werken. En heb je toch een snelle en krachige 3D mode.

En voor de 58xx helemaal omdat je gewoon je 3D voltages kunt verhogen. Terwijl 2d alles laag blijft. Eventueel kunnen die ook nog wel lager maar daar ben ik nog niet mee bezig geweest dat is weer de volgende stap :P

Dan denk je ja maar wat als het nu fout gaat ?: Ja er is altijd een risico. Maar in mijn ogen is dat maar beperkt. Zolang je de orginele bios maar bewaart en zorgt dat je een 2e PCI-E of een PCI vga kaart kun je het 99% van de tijd fixen (ja ik heb dit zelf al eens moeten doen).

Dan is het gewoon de 2e kaart in het eerste PCI-E slot daar de monitor op en de niet werkde kaart in het 2e slot. Vervolgens met Atiflash -p 1 gebruiken ipv -p 0. Kun je die 2e kaart gewoon weer flashen met de orginele bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
FF Crosspost om toch waht hulp te krijgen :)

Ik loop even vast bij het maken van een BOOT CD, op de een of andere manier gaat bij niet booten als ik dat wil, ik zie wel dat hij een floppy image van 2.88Mb heeft, maar erna niks, zegt dat hij geen BOOT-loader heeft. Weet iemand wat ik fout doe? Ik maak image met WINImage, brand die erna met Nero, en dan niks -.-

Hopelijk kan iemand me helpen, want dan weten we of men het geheugen op de HD5870 qua voltages kan aansturen :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Astennu schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:36:
Wat zijn de oorspronkelijke waardes en naar welke waarde wil je het aanpassen? Wat is je verwachting bij het aanpassen?
defcon84 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:42:
[...]

[...]

kan je mss een korte uitleg geven over hoe je die moet gebruiken?
want ik hoor dingen zoals bios flashe ed..
Helaas, het is niet in een paar regels is het niet uit te leggen. Gelukkig is er een guide die het meeste goed uitlegd: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Darkasantion schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:52:

Ik loop even vast bij het maken van een BOOT CD, op de een of andere manier gaat bij niet booten als ik dat wil, ik zie wel dat hij een floppy image van 2.88Mb heeft, maar erna niks, zegt dat hij geen BOOT-loader heeft. Weet iemand wat ik fout doe? Ik maak image met WINImage, brand die erna met Nero, en dan niks -.-

Hopelijk kan iemand me helpen, want dan weten we of men het geheugen op de HD5870 qua voltages kan aansturen :D
Heb je geen usb stick? Als je een usb stick hebt zou ik die met de HP format tool formateren. Daarbij Create a dos start up disk aanfixen en naar de dos system files verwijzen.

HP Format tool: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
Dos system files: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darkasantion schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:52:

Stuur mij even een pm met je mail adres dan kan ik je een tool geven om een boot usb stick te maken.
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:57:
[...]

Wat zijn de oorspronkelijke waardes en naar welke waarde wil je het aanpassen? Wat is je verwachting bij het aanpassen?

[...]

Helaas, het is niet in een paar regels is het niet uit te leggen. Gelukkig is er een guide die het meeste goed uitlegd: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/154
Standaard waarde is 100. Wat volgens mij inhoud dat hij bij 100c ongeveer op max fanspeed moet zitten. Ik verwacht in ieder geval als ik die naar 80 zet dat me fanspeed hoger wordt bij lagere temps en dat de max temps onder full load lager worden dat zie je ook in de grafiek. maar dat gebeurt alleen als je table mode gebruikte bij de 4890. Table mode heb ik bij de 5850 nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Nu bezig met een USB Flash drive, hopelijk werkt dat wel :) Als niet, terug naar af. Alvast bedankt voor alle hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

tnx! dat wou ik weten :)
klinkt idd interessant!
dus je kan, na je bios te flashen, in CCC wel de clock van men 5870 op 1000 zetten bijvoorbeeld? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Yep, als je in CCC de clock op 1000 wilt zetten, kun je ook gewoon een 5870 unlock bios flashen ,hoef je niks aan te passen in RBE, of je gebruikt MSI ab.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 29-01-2010 17:01 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Gezien mijn defecte Sapphire Vapor-X HD 4890 (binnen de garantie) mag ik opnieuw deze kaart nemen of een alternatief product uitzoeken. Gezien de slechte levertijd of zelfs helemaal niet leverbare HD 4890 zit ik naar een alternatief/betere kaart te kijken. Dus een HD5xxx.

Hiervoor moet ik dus iets bijbetalen maar dat is geen probleem.

Kan ik dan beter voor de HD 5850 of de HD 5870 gaan? En trekt mijn huidige voeden van 520W deze kaarten?

Zijn er voor deze kaarten nog merken die eruit springen (zoals Vapor-X dat doet met koeling, of XFX met clocksnelheden).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 11-09 16:01
De HD4890 heeft meer stroom nodig dan de HD58xx kaarten. Dus je voeding is OK. Alleen zijn de HD58xx nauwelijks leverbaar voor fatsoenlijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die hetzelfde probleem heeft als ik na installatie van Catalyst 10.1? Het beeldscherm wordt wel zwart maar gaat niet uit.
in amd forum is ook een draadje hierover

Behoorlijk irritant :(

Mijn specs
XFX Radeon HD5750 512MB
Asock A780GMA/128M mobo (780G+SB710)

Catalyst 9.12 gaf dit probleem niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Met mijn 5770, deze om precies te zijn pricewatch: Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2, wilde ik graag de voltage aanpassen om verder te kunnen overclocken. Ik heb het geprobeerd met alle gangbare programma's, waaronder msi afterburn. Het lukte maar niet!
Dan maar flashen dacht ik. Bios van een asus t/m een xfx geprobeerd zonder resultaat. Ik heb zelf de voltage ook proberen aan te passen met RBE. Dit zorgde ervoor dat mijn kaart geen beeld meer gaf. Gelukkig heb ik mijn oude kaart nog, welke ik in de bovenste pci-e slot heb gedaan, 5770 in de tweede en weer tot leven kunnen wekken.
Nu heb ik alleen nog maar problemen met de huidige bios. Beeldscherm driver crasht en moet hersteld worden, kaart schakelt continu van 2d naar 3d en terug..

En zo ben ik wel een paar uurtjes zoet geweest met de conclusie, voltage is niet aan te passen :'(
Ik heb helaas geen back-up gemaakt van mijn originele bios, gelukkig staat hij wel hiertussen: techpowerup vga bios database Maar met de bios die daar op staat ervaar ik dus de hierboven vermelde problemen.

Zijn er hier mensen die de voltage ook niet kunnen aanpassen? Ik lees overal dat iederen het wel kan namelijk ;(
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:48:
iemand die hetzelfde probleem heeft als ik na installatie van Catalyst 10.1? Het beeldscherm wordt wel zwart maar gaat niet uit.

Ik ook, met een 5770.

[ Voor 12% gewijzigd door Matthew op 29-01-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

-dubbele post-

[ Voor 94% gewijzigd door Matthew op 29-01-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:48:

Mijn specs
XFX Radeon HD5750 512MB
Asock A780GMA/128M mobo (780G+SB710)

Catalyst 9.12 gaf dit probleem niet
Yup ook gehad met beta versies. Je moet ff de allerlaatste driver installeren en dan is dat weer gefixt. Dat is de 8.70RC2 die je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Even update vanaf mijn kant, het lijkt erop dat RBE wel het voltage van het geheugen kan veranderen, naar niet van de core, tenminste niet bij mij. Ook kan ik de snelheid van core en Mem in de BIOS niet aanpassen. Maar ik kan dat wel weer doen met MSI Afterburner, dus onder de streep win win :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Dreanor schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:02:
Kan ik dan beter voor de HD 5850 of de HD 5870 gaan? En trekt mijn huidige voeden van 520W deze kaarten?

Zijn er voor deze kaarten nog merken die eruit springen (zoals Vapor-X dat doet met koeling, of XFX met clocksnelheden).
Vapor-X is voor de extra koeling echt wel mooi. En wat je voeding betreft: Ik draai al jaren op een 550W voeding, en nu dus ook met mijn 5870. Geen enkel probleem mee gehad, dus dat moet zonder meer lukken bij jou, tenzij je een erg slechte voeding hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Nee, de voeding is goed. Dus dat gaat het probleem niet worden.

Echter nu ik beter duik in de wereld van de 58xx serie merk ik steeds meer dat er over de gehele lijn problemen zijn. Strepen, crashen en meer van dat soort ongein. Dit doet mij nu meer neigen naar toch maar een nieuwe HD 4890 te nemen.

Heeft iemand enig idee hoever ATI/AMD is met het fixen van die problem. Er zijn allerlei forums, sites e.d. die berichten over de problemen, die tijdelijke oplossingen bieden etc. Maar is er al ene officiele fix van ATI/AMD uit die dit probleem de wereld uit helpt?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:02:
[...]

Yup ook gehad met beta versies. Je moet ff de allerlaatste driver installeren en dan is dat weer gefixt. Dat is de 8.70RC2 die je moet hebben.
ja net geinstalleerd :) Zal posten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dreanor schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:20:
Maar is er al ene officiele fix van ATI/AMD uit die dit probleem de wereld uit helpt?
Nee, maar hopelijk zit dat wel in 10.2/10.3. Het "probleem" lijkt ook veel groter dan het is, de mensen zonder problemen melden zich over het algemeen niet ;)

Er zijn toch al zat mensen geweest hier, inclusief mezelf, die werkelijk geen enkel probleem met hun kaart hebben gehad. De meeste mogelijke oplossingen om van het probleem af te komen zijn ook niet écht tijdelijk, en in sommige gevallen is het wellicht zelfs gunstiger uiteindelijk. Zoals bijvoorbeeld je profielen vast zetten met MSI AB; kun je mooi met het voltage spelen om hem wellicht nog minder stroom te laten verbruiken in 2D, en waarschijnlijk wil je als tweaker toch wel overklokken in 3D mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10zmjxs.jpg
Weet iemand hier een oplossing voor of ervaart iemand anders dit ook?

Ik weet niet meer hoeveel catalyst releases ik nog terug moet om van de meeste bugs/problemen af te komen, en welke bugs ik weer ga krijgen ALS ik terug ga |:( Zit nu op RC2 beta oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Je 2D en 3D clocks vastzetten, dat is wat ik heb gedaan.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik gok erop dat matthew het prettig vindt dat je even toelicht hoe je dat dan precies doet ;)

Of heb je het nu gewoon over profielen maken met MSI Afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 22:26
Inmiddels ervaring met drie verschillende 5xxx kaarten en heb nauwelijks problemen ondervonden, in ieder geval niets wat niet simpel op te lossen was.

eigen PC:

q9550@3,4
striker 2 extreme
2x2 Gb OCZ Reaper@1600
2x 640 gb spinpoint F1 in raid o
1x 1TB spinpoint F1 voor opslag
bequit dark power 650 watt/ Antec true power quatro 1000 watt
ASUS 5970@ stock 10.1 catalyst
Windows Vista en Windows7 beide 64 bit

problemen: enkele keren vastlopen van CCC drivers in 2d, na 9.12 geen problemen.

PC voor een vriend gebouwd uit wat dingen die hier nog lagen:

C2D 4600
2x2 GB Corsair value ram pc 6400
Asus p5 Gmc-mx 1333
1 TB Spinpoint F1
Antec basiq power 550 watt
Powercolor 5750 passief gekoeld@ stock 9.12 catalyst
Windows Vista 64 bit

problemen: @random wegvallen van geluid in games op M audio 1394 geluidskaart. software conflict met CCC HDMI drivers, deze gede-ïnstalleerd en probleem was weg.

Pc gebouwd voor mijn zus:

i7 860
Gigabyte GA p55 ud5
2x2 GB corsair XMS3 1333
1 TB spinpoint F1
Bequit straightpower 600 watt
XFX 5770 XXX@ stock 10.1 catalyst
Windows 7 64 bit

problemen: @ random vergrote muiscursor, vooral in gebruik van MS office. Bios update van versie F3 naar F6 en probleem was opgelost.

de zwartkijker zal natuurlijk meteen roepen 'zie je wel, drie systemen en drie keer problemen die met alle waarschijnlijkheid zijn terug te voeren op de CCC drivers of de 5XXX kaarten.
Maar goed, ik kom altijd wel wat vreemds tegen met een net gebouwde PC, werkt toch eigenlijk nooit direct foutloos bij de eerste keer booten? bij mij in ieder geval niet. En er moet altijd wel even een kleine probleempje met een stekkertje hier, drivertje daar opgelost worden.
Met weinig tot geen moeite draaien alle drie de systemen nu als een zonnetje ( ik ben een gelukkig mens:-)
en ik ben meer dan tevreden met de prestaties van alle 5XXX kaarten. Zeker de 57xx serie verbaasd mij iedere keer weer. wat een power voor rond de 100/ 130 euro zeg.

ik heb in de afgelopen weken geen enkel probleem met vastlopers, strepen of andere gekke dingen gezien en ben heel blij dat ik ook niet tot de groep mensen behoor die ten einde raad zo een beetje alles aan het proberen zijn om het werkend te krijgen en niet echt kunnen genieten van hun nieuwe hardware.
Ik hoop van harte voor diegene dat de problemen snel opgelost zijn!! Maar min ervaringen zijn overwegend positief met deze nieuwe serie kaarten en heb geen spijt van de overstap Nvidia/ ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
matthew_o schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 02:04:
Weet iemand hier een oplossing voor of ervaart iemand anders dit ook?
Heeft helemaal niets met de driver te maken. Oplossing: Maak zelf de 2D en 3D profielen aan met MSI Afterburner. Let ook op je voltages dan!

AMD heeft overigens het strepen probleem erkend en ze zijn bezig met een hotfix!
Hotfix ondergaat nu tests, en zal snel beschikbaar zijn. Bron: Tom's Hardware

Zelf ga ik eens spelen met de nieuwe versie van RBE, eens kijken of ik daar het probleem ook op kan lossen met een aangepaste BIOS, waarin alleen de 2D en 3D clocks staan, en de powersaving mode niet.

Dat, en eens kijken of ik met een mem voltage softmod m'n geheugen boven de 1220 kan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Gurneyhck schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:02:
[...]

Inderdaad, ik heb ook wat zitten testen, en die 8.70RC2 driver is veruit de snelste en beste driver die er is op dit moment. Helaas geen Mass Effect 2 AA met die driver, maar wel hele goeie CFX performance in een hoop games.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Format-C schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:51:
[...]

Inderdaad, ik heb ook wat zitten testen, en die 8.70RC2 driver is veruit de snelste en beste driver die er is op dit moment. Helaas geen Mass Effect 2 AA met die driver, maar wel hele goeie CFX performance in een hoop games.

:)
Even renamen naar masseffect, zie ook edward zijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ty. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 30-01-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Bedankt voor het advies mensen, maar ik denk dat het weinig zal uithalen sinds ik de voltage niet kan verlagen en ook omdat ik de kloksnelheden niet zo laag kan krijgen in afterburn. Het is verder niet zo'n groot probleem. Ik hoopte gewoon dat er een oplossing voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Weet iemand hier sowieso de gouden truuk om de clock limits aan te passen van MSI Afterburner? Hier heb ik als minimum 660 en als max 1315MHz staan voor de core, maar dat kan lager natuurlijk.

Edit: en hoe je precies de tekstfiles van profielen aanpast op het moment dat je iets te ver gaat en dat profiel standaard geladen wordt met als gevolg crashes, ik hou me aanbevolen :P

Edit: dat tweede is waarschijnlijk opgelost ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jejking op 30-01-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Ik ging van 9.12 updaten naar 10.1 en dat ging niet helemaal goed. Nu lukt het installeren van de display driver van 9.12 ook al niet mbv de install manager. Alles gaat goed behalve de driver zelf. Als ik hem handmatig probeer de installeren zegt ie "Driver not intended for this platform" terwijl ik toch echt degene voor windows 7 64-bit heb gedownload en de 9.12 al eerder heeft gewerkt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alles cleanen met driver cleaner of sweeper heeft niet geholpen.

edit: gaat om een hd5870 trouwens
edit2: 9.12 installeren lukt nu wel handmatig, maar 10.1 wil gewoon niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Lightah op 31-01-2010 16:19 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Jejking schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:04:
Weet iemand hier sowieso de gouden truuk om de clock limits aan te passen van MSI Afterburner? Hier heb ik als minimum 660 en als max 1315MHz staan voor de core, maar dat kan lager natuurlijk.

Edit: en hoe je precies de tekstfiles van profielen aanpast op het moment dat je iets te ver gaat en dat profiel standaard geladen wordt met als gevolg crashes, ik hou me aanbevolen :P

Edit: dat tweede is waarschijnlijk opgelost ;)
als je in het cfg bestand van afterburner achter het regeltje: enableunofficialoverclocking van de 0 een 1 maakt kun je maximaal instellen, ik weet niet hoe dit zit met de laagste instelling

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
MSI ab past alleen de 3d clocks aan. Waarom lager dan 660?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Hey tweakers!

Zijn er hier mensen een MSI Radeon 5850 OC versie van de hebben? De mijne maakt echt een pl***is herrie! De rest van mijn PC is superstil. Deze komt er echt 5x overheen! Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Therapy777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:56:
Hey tweakers!

Zijn er hier mensen een MSI Radeon 5850 OC versie van de hebben? De mijne maakt echt een pl***is herrie! De rest van mijn PC is superstil. Deze komt er echt 5x overheen! Is dat normaal?
nee, hoe hard draait je fan volgens ccc of gpu-z? loopt de fan soms aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bullus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:26:
MSI ab past alleen de 3d clocks aan. Waarom lager dan 660?
Je hebt mensen die iets geven om idle verbruik en je hebt mensen die dat tot in den extremen doen. Ik hoor bij de laatste want het is gewoon leuk :+ Ma serieus, met die profielen gaat de standaard terugklokmodus wel fout wat ATi mee heeft gegeven voor 2D, die wordt dan overridden of iets dergelijks. 660 is een klap hoger dan 157MHz bv dus dat wil ik oplossen.

@ nedernakker: die cfg ga ik even napluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

nedernakker schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:58:
[...]

nee, hoe hard draait je fan volgens ccc of gpu-z? loopt de fan soms aan?
Dat weet ik helaas nog niet... bij de startup van mijn nieuwe systeem kreeg ik geen beeld. Mijn moederbord is defect. Maar ik verbaasde me over het geluid terwijl ik flink had geinvesteerd in stille koeling. Het geluid bleek van mijn videokaart te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Ah is dat het, hij draait in zo`n geval veelal op 100% en dan klinkt ie als een flinke stofzuiger. Maar in normaal gebruik hoor je hem haast niet. Hij komt iig niet boven mijn casefans uit..

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Jejking schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:22:
[...]

Je hebt mensen die iets geven om idle verbruik en je hebt mensen die dat tot in den extremen doen. Ik hoor bij de laatste want het is gewoon leuk :+ Ma serieus, met die profielen gaat de standaard terugklokmodus wel fout wat ATi mee heeft gegeven voor 2D, die wordt dan overridden of iets dergelijks. 660 is een klap hoger dan 157MHz bv dus dat wil ik oplossen.

@ nedernakker: die cfg ga ik even napluizen.
Als je met msi ab overklokt blijft ie op 3d clocks hangen?
Normaal behoudt ie de 2d clocks als je met msi ab overklokt.Om dit op te lossen moet je even msi ab opnieuw reinstallen.

@Therapy777

Als er nog geen driver is geinstalleerd dan blaast ie hard ja.Nadat de drivers geinstalleerd zijn dan zal ie veel langzamer blazen.

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.