Ja, dat stond allemaal correct ingesteld, maar toch heel erg bedankt.
Ondertussen heb ik het probleem zelf opgelost gekregen, na een dikke week... De map op mijn Thecus die ik wil delen heeft de naam 'mov' en is gedeeld via NFS. Verder is NFS ook algemeen geactiveerd op mijn NAS onder network services. Voor de parameters waarmee ik mijn mapje 'mov' gedeeld heb, heb ik telkens de eerste optie gekozen: read only, Linux, root:root, Sync (dit maakt echter niet echt uit, denk ik). De raid op mijn thecus is genaamd 'raid'.
Met bovenstaande voorwaarden, moet ik op mijn Tvix de NFS map nu volgende naam geven: "/raid/data/_NAS_NFS_Exports_/mov" (case sensitive!! En niet gewoon 'mov', '/mov', '/raid/mov' of ...) op het IP adres van mijn NAS (typisch 192.168.1.100). Het is de juiste naam waar ik zo lang naar gezocht heb. Alle andere instellingen zijn eigenlijk vrij self-explanatory.
Trouwens, ik heb het nog niet getest maar de naam van de gedeelde map zou ook niet langer dan 3 letters mogen zijn... Niet 'movies' dus, maar 'mov'.
Hopelijk bespaar ik een aantal mensen kopzorgen hiermee...

Ik heb dat ook al 2 maal voorgehad. Ik heb 3 schijven in een Raid5 en er is er al 2 maal 1 uitgevallen op een dikke week, telkens een andere. De RAID kon wel telkens gerebuilded worden, ook al duurde dat telkens 8 uur. Geen data kwijt dus.
Ik heb de case eens opengedaan een de plaat waar de schijven op koppelen wat stevigen aangeduwd zodat zeker alles een goed contact maakt. Ik zou dit namelijk wat losser gezet kunnen hebben toen ik de NAS bij ontvanst - natuurlijk - eerst eens moest kunnen open vijzen ... Sindsdien geen problemen meer gehad, maar dat is ook nog maar sinds 3 dagen, dus...