Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:33:
@wouterhelm Wat is het voordeel van Plex ten opzichte van XBMC wat er standaard op zit?
Ik heb er niet veel ervaring mee, gebruik tot op heden nog de TVmobile module na alle tevredenheid. Ik zou zeggen, bekijk alle info op hun websites:
http://xbmc.org/
http://www.plexapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:33:
@wouterhelm Wat is het voordeel van Plex ten opzichte van XBMC wat er standaard op zit?
Plex werkt met een server-client opzet waardoor je niet elk xbmc apparaat apart te configureren. Plex heeft overigens 90% xbmc code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helder! Ik zal XBMC naast Twonky draaien dus hou het lekker bij XBMC! (ik kijk mijn media voornamelijk vanuit de huiskamer)... de keren dat ik op mijn ipad wil kijken kan ik Twonky gebruiken...

Iemand al ervaring met de ST3000DM001? Ik zoek 3 3Tb schrijven die redelijk geprijsd zijn. Op de compabiliteitslijst van de N5550 staat de seagate barracuda als voordeligst... Ik vraag me af na het lezen van de reviews of dit een slimme aankoop is...

In elk geval ga ik op zoek naar de Thaise modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:15:

Iemand al ervaring met de ST3000DM001? Ik zoek 3 3Tb schrijven die redelijk geprijsd zijn. Op de compabiliteitslijst van de N5550 staat de seagate barracuda als voordeligst... Ik vraag me af na het lezen van de reviews of dit een slimme aankoop is...
Ik heb geen ervaring met deze HDD's, maar aangezien op de lijst staan zal het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik ga voor de 5x WD 3TB RED. Vanmiddag halen en dan maar eens gaan prullen met Plex, SB, SAB en CP.

Er bestaat kans dat er meerdere systemen streamen vanaf de NAS via Plex. Loop ik dan tegen bottlenecks aan qua bandbreedte en rekenkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NICE! Ik vind ze net wat te prijzig. Helaas kan ik voor de seagate geen modellen meer vinden uit thailand dus ik denk voor de Western Digital Green WD30EZRSDTL te gaan. Ik zal er eerst drie aanschaffen...kan altijd nog upgraden!

Ik begrijp dat jij hem nu ook binnen hebt... Laat weten waar je tegen aan loopt. Ben erg benieuwd. Een vriend gaat mij helpen want heb er zelf eerlijk gezegd weinig verstand van! (Thank God for Tweakers)

Nog een vraag: Ik ga een HDMI kabel kopen... (grrr denk die van 5 meter te moeten kiezen). Heeft iemand hier advies over? Denk aan 1.1 of toch 1.4?? Maakt dat uit? Maakt het merk nog wat uit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:32:
NICE! Ik vind ze net wat te prijzig. Helaas kan ik voor de seagate geen modellen meer vinden uit thailand dus ik denk voor de Western Digital Green WD30EZRSDTL te gaan. Ik zal er eerst drie aanschaffen...kan altijd nog upgraden!

Ik begrijp dat jij hem nu ook binnen hebt... Laat weten waar je tegen aan loopt. Ben erg benieuwd. Een vriend gaat mij helpen want heb er zelf eerlijk gezegd weinig verstand van! (Thank God for Tweakers)

Nog een vraag: Ik ga een HDMI kabel kopen... (grrr denk die van 5 meter te moeten kiezen). Heeft iemand hier advies over? Denk aan 1.1 of toch 1.4?? Maakt dat uit? Maakt het merk nog wat uit?
Briljant apparaat. Werkt uit de doos eigenlijk.

Zit wel een of andere oude Twonky cd bij waar je geen kont aan hebt. Je bouwt je schijven in, slingert hem aan. Gaat naar 192.168.1.100 en je krijgt een tutorial. Deze tut is eigenlijk te beperkt waardoor je services niet aan zet en je beperkte RAID keuze hebt. Ik heb alles overgeslagen en via het menu ingesteld. Werkt handig en simpel. Wat services aan gezet, schijven in RAID5 gezet en een folder aan gemaakt. (Standaard staan er een hoop specifieke folders op die ik niet mount)

2 problemen gehad:
-Na zelfcheck blijkt dat je een alarmtoon krijgt omdat de fan zou zijn uitgevallen. Echter hij draaide nog toen ik me naar de nas spoedde. :') Is een bekend probleem en met nieuwe firmware opgelost. Dus best direct een fw upgrade doen.

-Notification per mail krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. smtp van provider, zonder ssl. juiste poort en met provider mailadres als afzender. Niets helpt! Moet ik nog oplossen dus.

Topapparaatje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat hoor ik graag!

Die maat die me komt helpen is netwerkbeheerder bij een groot accountants kantoor. Ik zal vragen of hij kan kijken naar de twee genoemde punten om te kijken of het bij mij ook problemen op leveren gaat!

Heb jij hem al via HDMI op de TV aangesloten? Weet jij welke HDMI kabel ik het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:22:
Kijk dat hoor ik graag!

Die maat die me komt helpen is netwerkbeheerder bij een groot accountants kantoor. Ik zal vragen of hij kan kijken naar de twee genoemde punten om te kijken of het bij mij ook problemen op leveren gaat!

Heb jij hem al via HDMI op de TV aangesloten? Weet jij welke HDMI kabel ik het beste kan kopen?
Ik gebruik geen HDMI, ding staat ergens op zolder. Via IP is veel makkelijker.

HDMI kan gewoon een goedkoop ding zijn. Je hebt geen slechte of goede kabels, ze werken of ze werken niet. Action verkoopt goede kabels voor 2,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik ben maar begonnen met 3 WD red disks van 3TB in mijn 5550.
Na de firmware update en module installaties nu eerst eens wat testjes doen met migreren, mocht ik ooit nog naar 5 disks gaan.
Ik ben er al achter dat migreren van JBOD naar RAID5 niet kan.
In JBOD van 2 disks er 1 bijplaatsen is me niet gelukt, maar ik vermoed dat ik zelf iets verkeerds gedaan heb. Dit ga ik later nog eens opnieuw testen.
Nu loopt de build van raid1 met 2 disks die ik later omzet naar 3 disk raid5. Pfff..dit gaat even duren :}

// edit: quick format oid vakje niet gezien. nu gaat het sneller. Eerste raid 1 naar raid5 ombouw liep al stuk voordat ik begon. Tot 2 keer toe drive in bay2 die uit raid1 ging. Omgewisseld met drive bay 3 en weer bay2 die uit sync gaat?!? Gelijk maar raid 5 nieuw ingesteld en nu draaid het goed. Jammer dat ik geen 4e schijf heb, zou graag uitbreiding willen testen naar 4 of 5 schijven zonder dataverlies.

[ Voor 28% gewijzigd door Dr.Roelski op 10-08-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Dr.Roelski schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:03:
Ik ben maar begonnen met 3 WD red disks van 3TB in mijn 5550.
Na de firmware update en module installaties nu eerst eens wat testjes doen met migreren, mocht ik ooit nog naar 5 disks gaan.
Ik ben er al achter dat migreren van JBOD naar RAID5 niet kan.
In JBOD van 2 disks er 1 bijplaatsen is me niet gelukt, maar ik vermoed dat ik zelf iets verkeerds gedaan heb. Dit ga ik later nog eens opnieuw testen.
Vanuit een JBOD kun je volgens mij niks, volgens mij ook niet uitbreiden. Maar ik denk dat JBOD ook niet echt een goede optie is in een 5-bay NAS. 1 HDD stuk en je bent je data kwijt.
Jpjedi schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

-Notification per mail krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. smtp van provider, zonder ssl. juiste poort en met provider mailadres als afzender. Niets helpt! Moet ik nog oplossen dus.

Topapparaatje. _/-\o_
Heb je de DNS ingesteld bij de WAN/LAN1 pagina? Wat heb je als "Authorization type" bij de mail instellingen?

[ Voor 44% gewijzigd door SpaceAce op 09-08-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
WouterHelm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Heb je de DNS ingesteld bij de WAN/LAN1 pagina? Wat heb je als "Authorization type" bij de mail instellingen?
Werkt ondertussen. DNS van telenet sucks dus op opendns staan. Gelijk al mijn testmails binnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

OMD

hmmzzz,

Ik had op ibood gelezen dat iemand problemen had met dit ding. Ik heb exact dezelfde klachten eigenlijk.

Na 5 uur had ik aan een degraded Raid. Ik vind dit persoonlijk on acceptabel. Hij gaat bij mij retour, dan maar wat meer uitgeven voor een Synology. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.

[ Voor 75% gewijzigd door OMD op 10-08-2012 23:44 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Welk type raid met hoeveel harddisken en welk type harddisk heb je gebruikt?
Bij het testen heb ik het met 2 harddisks WD red gehad in raid1. Nu met 3 HD's raid 5 nog geen problemen.
OMD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:08:
hmmzzz,

Ik had op ibood gelezen dat iemand problemen had met dit ding. Ik heb exact dezelfde klachten eigenlijk.

Na 5 uur had ik aan een degraded Raid. Ik vind dit persoonlijk on acceptabel. Hij gaat bij mij retour, dan maar wat meer uitgeven voor een Synology. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

OMD

Ik gebruikte 2x seagate sm3000 3tb 7200rpm schijven in raid 1

Naast dat ik na een paar uur al een major fail had en dan is die gelijk ontiegelijk lang aan het herbouwen. Er stond 7 gig aan data op. Had ook problemen met dat de cpu volledig werd belast en daardoor de gui erg traag was.

Ik heb precies dezelfde klachten met dit apparaat gehad als meer mensen op internet. Ik heb er simpelweg te weinig verstand van om alles uit te gaan zoeken en heb mijn vertrouwen verloren in de n5550.
Ik wil niet elke dag een raid gaan herbouwen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erelder
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10-2012
Gisteren de Thecus 5550 binnengekregen.

Configuratie via het menu is een eitje. Gewoon naar 192.168.1.100 browsen en wat standaard instellingen maken. Tijd wordt automatisch opgehaald, even tijdzone instellen en meteen maar de tijdserver aangezet.
Mijn Linksys NAS200 heeft wat moeite met de Thecus als tijdserver. Op de Thecus staat de datum correct ingevuld, op de NAS200 is het opeens januari ipv. augustus :? Nou ja, komt later wel. Kan ook aan de Linksys liggen.

Eerst getest met 2 x Samsung HD204UI (2TB hd) als raid 1. Ging feilloos en kopieren van een paar GB gaf geen problemen.
Toen uitgebreid tot 5 x HD204UI en conversie naar raid 5 gestart. Dat duurde een nacht en een deel van de dag maar ik was onderhand ook ca 40 GB aan files naar de Thecus aan het schrijven onder het motto "als ie dit slikt is ie zo slecht nog niet" >:) Weer geen problemen en conversie goed gelukt.
Daarna een expansie om de extra ruimte te kunnen gebruiken. Gedurende deze tijd is de NAS niet beschikbaar maar dat duurde niet zo lang want toen ik na een uurtje ging kijken was ie al weer klaar. Mooi om te zien dat ik nu vier keer zoveel diskruimte heb :)

Nu vanaf 2 PCs tegelijk data naar de Thecus aan het schrijven en onderhand een video aan het kijken via mijn TVIX M6500 vanaf de Thecus en dat gaat prima. Ik heb geen HD video bij de hand dus dat moet nog geprobeerd worden. Heb ook alleen nog maar Samba gebruikt en maar 1 van de LAN aansluitingen.
Eerst maar eens slapen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Bij mij werkt het na een paar dagen nog steeds perfect. Heerlijk mooi systeempje.

Aangezien ik alles apple heb in huis, ben ik van SMB over gegaan op AFP. Vele malen sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:18
erelder schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:42:
Gisteren de Thecus 5550 binnengekregen.
Hoi, ik heb ook deze NAS gekocht (iBood :)) en geïnstalleerd, tot nu toe kom ik er met de 'standaard zaken' wel redelijk uit, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat de 3rd party modules zo moeilijk te vinden zijn :'( Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb tot dusver maar 1 Torrent module gevonden (FaJo), géén dedicated FTP module/server [edit: alleen een trial, die uiteindelijk 200 dollar vraagt :)], nog niks om media te streamen naar een tv... ik heb hier thecus rond gekeken, maar een duidelijk overzicht/lijst met te downloaden modules ben ik nog niet tegen gekomen (allen wat losse linkjes her en der in bepaalde berichten die met de search wel te vinden zijn :)). En gebruik jij iets anders dan FTP om data van/naar je NAS te kopiëren? Ik ben er zoals je merkt nogal een noob in! Kan jij/jullie me wellicht wat op weg helpen hiermee?

Thanks, groet,

Jeroen

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Man op 11-08-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:18
Hi, daar had ik al wel gekeken, dit zijn de bijgeleverde modules die ook op de bijgeleverde cdrom zitten. Geen 3rd party modules dus :/

De display module heb ik gezien, echter die kwam op een aantal fora er niet zo best uit. Enfin, ik zal deze toch eens proberen!

Echter een FTP module staat hier (nog steeds) niet tussen, wel een HiSSH en NZB, die zal ik eens nazoeken op het forum. Verder nog ideeën? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Tha Man schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Hi, daar had ik al wel gekeken, dit zijn de bijgeleverde modules die ook op de bijgeleverde cdrom zitten. Geen 3rd party modules dus :/

De display module heb ik gezien, echter die kwam op een aantal fora er niet zo best uit. Enfin, ik zal deze toch eens proberen!

Echter een FTP module staat hier (nog steeds) niet tussen, wel een HiSSH en NZB, die zal ik eens nazoeken op het forum. Verder nog ideeën? Thanks!
Ah 3rd party, weet ik niet. Staat er niets in het 3rd party forum deel van thecus?

Ftp? Dat is 1 van de vele services die je aan kan slingeren. Smb of afp bijvoorbeeld en je ziet je nas shares op elke pc of mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erelder
  • Laatst online: 14-10-2012
Hoi Jeroen,

Voor wat die modules betreft heb ik nog niets uitgeprobeerd dus daar heb ik nog geen ervaring mee.

Maar ftp staat gewoon onder network service dus die kun je direct aanvinken zoals jpjedi al zei.

In de advertentie van iBood stond ook iets over modules: "Download manager: BT download (via Transmission module), HTTP/FTP/BT/eMule (via DLM module), NZB download (via NZB module)".
BT (torrent) wordt twee maal genoemd en dat Transmission module is een van de standaard modules dus misschien is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Tha Man schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Hoi, ik heb ook deze NAS gekocht (iBood :)) en geïnstalleerd, tot nu toe kom ik er met de 'standaard zaken' wel redelijk uit, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat de 3rd party modules zo moeilijk te vinden zijn :'( Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb tot dusver maar 1 Torrent module gevonden (FaJo), géén dedicated FTP module/server [edit: alleen een trial, die uiteindelijk 200 dollar vraagt :)], nog niks om media te streamen naar een tv... ik heb hier thecus rond gekeken, maar een duidelijk overzicht/lijst met te downloaden modules ben ik nog niet tegen gekomen (allen wat losse linkjes her en der in bepaalde berichten die met de search wel te vinden zijn :)). En gebruik jij iets anders dan FTP om data van/naar je NAS te kopiëren? Ik ben er zoals je merkt nogal een noob in! Kan jij/jullie me wellicht wat op weg helpen hiermee?

Thanks, groet,

Jeroen
Hier staan erg veel 3rd party modules:
http://forum.thecus.com/v...051a15bfd7c6c9b2bf2900c57
OMD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:08:
hmmzzz,

Heb je de laatste firmware geïnstalleerd? Op het Thecus forum zag ik een post van iemand die ook I/O errors had, maar nadat hij de laatste firmware geïnstalleerd had was dit probleem niet meer voorgekomen.

[ Voor 83% gewijzigd door SpaceAce op 12-08-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 15:49
Tha Man schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Third party modules

Twonkey Let erop je hebt een CD bij de NAS gekregen met een license key

En FTP werkt standaard erg omslachtig. Je kunt niet per submap aangeven wie erin mag. Tevens moet je voor externe toegang mappen op private en invisible gaan zetten en de rechten aan passen dat alleen jouw windows share erin mag. Dan kun je voor 1 map iemand toegang geven maar dan loop je weer met externe modules tegen het probleem dat die weer slecht toegang tot hun mappen hebben, zoals auto backup of nzb etc....
Ik zit erover te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen en vandaar uit externe toegang tot mijn NAS op te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Frank J. schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:16:
[...]

Third party modules

Twonkey Let erop je hebt een CD bij de NAS gekregen met een license key

En FTP werkt standaard erg omslachtig. Je kunt niet per submap aangeven wie erin mag. Tevens moet je voor externe toegang mappen op private en invisible gaan zetten en de rechten aan passen dat alleen jouw windows share erin mag. Dan kun je voor 1 map iemand toegang geven maar dan loop je weer met externe modules tegen het probleem dat die weer slecht toegang tot hun mappen hebben, zoals auto backup of nzb etc....
Ik zit erover te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen en vandaar uit externe toegang tot mijn NAS op te gaan zetten.
Dat Twonky gaat toch nergens over? Met zo'n NAS draaien de meesten toch hopelijk wel Plex of xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Jpjedi schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:03:
[...]

Dat Twonky gaat toch nergens over? Met zo'n NAS draaien de meesten toch hopelijk wel Plex of xbmc?
Maar voor plex of xbmc moet ik toch de hdmi gebruiken, of heb ik dat verkeerd begrepen? Beide ondersteunen volgens mij ook niet een remote (via bijv telefoon app).
Dit kan ik wel met twonky doen door te streamen naar m'n tv met controle via mijn mobiel.
Zelfs als een van beide programma's wel externe controle zouden hebben en via de hdmi aangesloten worden vraag ik me af of ik de nas in mn woonkamer wil hebben. Hij is stil, maar niet geluidloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dr.Roelski schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:54:
[...]

Maar voor plex of xbmc moet ik toch de hdmi gebruiken, of heb ik dat verkeerd begrepen? Beide ondersteunen volgens mij ook niet een remote (via bijv telefoon app).
Dit kan ik wel met twonky doen door te streamen naar m'n tv met controle via mijn mobiel.
Zelfs als een van beide programma's wel externe controle zouden hebben en via de hdmi aangesloten worden vraag ik me af of ik de nas in mn woonkamer wil hebben. Hij is stil, maar niet geluidloos.
Lees je even in want er is maar weinig niet mogelik met Plex/xbmc.. Elk apparaat kan dan gebruikt worden om je media te bekijken en systeem zoekt zelf ondertitels, hoesjes en beschrijving.

Remote is nog wel het meest standaard wat er is. Wat dacht je van spraak gestuurd?

YouTube: Home Theater PC V 1.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n5550 hier ook. VirusScan 1.00.06 geïnstalleerd.

Echter, als ik een te scannen directory wil toevoegen, dan "werkt" de "browse" knop niet. Ik kan ook niet ingeven in het veld ernaast:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/AcousticSolution/thecus.JPG

any ideas?

ps: besef dat dit een domme vraag is, maar werkt gewoon niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Is er ergens een max aantal connecties in te stellen voor het AFP protocol? Als ik op de mini mount dan is de share greyed out op de MBP :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:59:
n5550 hier ook. VirusScan 1.00.06 geïnstalleerd.

Echter, als ik een te scannen directory wil toevoegen, dan "werkt" de "browse" knop niet. Ik kan ook niet ingeven in het veld ernaast:
Ik heb sinds kort een N4800 en hetzelfde probleem, ik heb het toen links laten liggen en laatst toen ik weer wilde proberen lukte het wel. Wat er in de tussentijd is veranderd:
- NAS opnieuw opgestart
- Module verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
- Mijn Windows opnieuw geïnstalleerd

De laatste optie is misschien wat te veel van het goede. maar misschien kun je het eens met een andere browser proberen of de browser opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb sinds kort een N4800 en hetzelfde probleem, ik heb het toen links laten liggen en laatst toen ik weer wilde proberen lukte het wel. Wat er in de tussentijd is veranderd:
- NAS opnieuw opgestart
- Module verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
- Mijn Windows opnieuw geïnstalleerd

De laatste optie is misschien wat te veel van het goede. maar misschien kun je het eens met een andere browser proberen of de browser opnieuw installeren.
Thx, andere browser, herinstalleren module, helpt niet. NAS ook al herstart...

Ik wacht wel af tot eventueel een nwe versie van de module...

Op Thecus forum niet veel respons. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Mis inderdaad een goede FTP module. Heeft er iemand al een alternatief gevonden? Vond die Wing FTP behoorlijk prijzig!. Zowat duurder dan de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik krijg toch wat problemen met de n5550

Vanavond al de tweede keer dat de NAS muurvast loopt. Moet er heen om hem handmatig te resetten, zelfs de display doet niets meer dan de laatste melding weergeven.

Ook krijg ik ineens veel meer incomplete usenet downloads in mijn lijst. Kan geen toeval dat er 3 van de 10 incomplete zijn terwijl ik er normaal 1 in de maand heb die incompleet is.

Deze problemen zijn redelijk onverwacht en bovenal zeer ongewenst. Ik ben pas gemigreerd van een W2008R2 server naar de NAS om stroom te besparen en ook minder gedoe te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jpjedi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:35:
Ik krijg toch wat problemen met de n5550

Vanavond al de tweede keer dat de NAS muurvast loopt. Moet er heen om hem handmatig te resetten, zelfs de display doet niets meer dan de laatste melding weergeven.

Ook krijg ik ineens veel meer incomplete usenet downloads in mijn lijst. Kan geen toeval dat er 3 van de 10 incomplete zijn terwijl ik er normaal 1 in de maand heb die incompleet is.

Deze problemen zijn redelijk onverwacht en bovenal zeer ongewenst. Ik ben pas gemigreerd van een W2008R2 server naar de NAS om stroom te besparen en ook minder gedoe te hebben.
Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als wat er op het Thecus forum omschreven staat. Het probleem is dat je geheugen vol loopt en dit niet correct geleegd wordt. Thecus heeft aangegeven dat het een bekend probleem is en het zo snel mogelijk met een FW update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
WouterHelm schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 07:49:
[...]

Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als wat er op het Thecus forum omschreven staat. Het probleem is dat je geheugen vol loopt en dit niet correct geleegd wordt. Thecus heeft aangegeven dat het een bekend probleem is en het zo snel mogelijk met een FW update komt.
Ah goed te weten, ik heb het wel gepost in een topic op dat forum waar meer mensen zich hebben gemeld met dit probleem, echter daar kon ik nog geen reactie of actie terugvinden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jpjedi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:22:
[...]

Ah goed te weten, ik heb het wel gepost in een topic op dat forum waar meer mensen zich hebben gemeld met dit probleem, echter daar kon ik nog geen reactie of actie terugvinden.

Bedankt!
Een forum is in het algemeen vooral een user to user forum, dus je zult daar niet snel een reactie van een fabrikant vinden. Maar ik zag wel wat reacties van gebruikers die dit bevestigd hadden gekregen van Thecus. Dus er wordt in ieder geval aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Support meldt dat ze de fout niet gereproduceert krijgen maar ik zie telkens meer gebruikers langs komen met hetzelffde issue. Support denkt nu dat het een issue met ongeveer 1% van de units betreft maar dat zou dan betekenen dat de bulk van die 1% via de iBood actie is verkocht want vooral uit die hoek hoor je van het issue. Thecus brengt gewoon heel makkelijk en snel nieuwe firmwares uit (zie issue met de false-positive melding oververhitting) en dat brengt uiteraard risico's met zich mee. Je lost probleem x snel op maar creeër daarmee wel nieuw probleem y. Ik hoop dat ze het huidige issue snel oplossen maar niet TE snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:22:
Support meldt dat ze de fout niet gereproduceert krijgen maar ik zie telkens meer gebruikers langs komen met hetzelffde issue. Support denkt nu dat het een issue met ongeveer 1% van de units betreft maar dat zou dan betekenen dat de bulk van die 1% via de iBood actie is verkocht want vooral uit die hoek hoor je van het issue. Thecus brengt gewoon heel makkelijk en snel nieuwe firmwares uit (zie issue met de false-positive melding oververhitting) en dat brengt uiteraard risico's met zich mee. Je lost probleem x snel op maar creeër daarmee wel nieuw probleem y. Ik hoop dat ze het huidige issue snel oplossen maar niet TE snel.
Inderdaad, op zich te prijzen dat ze doorpakken met updates maar als het niet uitgebreid getest is dan creëer je weer andere issues en ben je in een cirkeltje aan het werken.

Ik heb ook een ticket aan gemaakt zodat de statistieken in ieder geval meer richting werkelijkheid lopen bij Thecus. Verder wacht ik dan de nieuwe firmware af en zet ik SABNZBD even uit voorlopig.

Edit: antwoord ontvangen
Beste,

We hebben een nieuwe firmware gekregen, zou je kunnen kijken of het daarmee verbeterd?

http://www.thecus.com/Dow...800_N4800_N5550_N7510.rom

Kind regards,

Thecus NL BV

[ Voor 10% gewijzigd door Jpjedi op 15-08-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik heb hem ook aangeschaft via iBood en gebruik hem met twee WD Red schijven. Na enkele uren viel ook bij mij een van de schijven uit de raid-configuratie, maar toen heeft hij volgens mij QuickRaid gebruikt. Hij was namelijk erg snel klaar met bouwen. Daarna alles opnieuw opgezet zonder QuickRaid en sindsdien daar geen problemen meer mee gehad. Het geheugen loopt nog wel steeds vol waardoor alles traag of onbruikbaar wordt, maar ik hoop dat de nieuwe firmware dat gaat fixen vanavond.

XBMC heeft trouwens een potje gemaakt van mijn library, daar klopt echt heel erg weinig van. Voor zover ik gezien heb ik iets van 90% van de 'herkende' titels incorrect.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb er ook een gekocht(N5500) bij Ibood, jesus Mina waar ben ik aan begonnen, mekkert iedere 5minuten dat 15 seconden lang met een irritante bliep waarvan zelfs de mussen op het dak schrikken over de temperattur is 36 graden, te hoog zet dat geval uit. Ja knip de luidspreker draadjes wel door. En geen dlna server zo te zien en een bittorrent manager ook niet. Nog ff de kat uit de boon kijken en anders naar de stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dat is de 'no-system fan' melding? Als je kijkt dan zie je dat de fan gewoon draait. Update je firmware en het probleem is voorbij.

DLNA en torrents zijn modules die je naar gelieve kan installeren. Twonly key staat op het cd hoedje. ;)

En mocht je het allemaal te lastig vinden dan neem ik hem graag van je over. Heb nog een bergje schijven dat een huisje zoekt.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja update gedownload, pikt ie niet, en een raid configureren duurt al 8 uur en staat nu op 14% Gaat lekker zo vanacht oordoppen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:56:
ja update gedownload, pikt ie niet, en een raid configureren duurt al 8 uur en staat nu op 14% Gaat lekker zo vanacht oordoppen in.
'pakt ie niet' ? Heb je een goede download? Geen corrupt bestand? Ik heb al meerdere malen geupdate zonder enig probleem. File selecteren, go, reboot.

Raid-5? Dat is wel even bouwen ja echter je kunt ook quickraid selecteren als het nieuwe schijven zijn en dan ben je in 1 minuut klaar. Raid bouwen duurt gewoon lang en heeft niets met het merk van de NAS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:56:
Ik denk dat het niet mogelijk is om tijdens een RAID build een firmware update te doen. Er zijn twee dingen die je kunt doen:
- De sound notification even uitzetten (ergens mij system -> notifications)
- De RAID build stoppen, firmware updaten, RAID opnieuw aanmaken

Ik weet niet of je in de interface een RAID build kunt stoppen, zo niet, gewoon de schijven eruit trekken, kan geen kwaad. Firmware vervolgens updaten en opnieuw een RAID aanmaken.

Neem gelijk even de nieuwste firmware die ze vandaag op het forum gezet hebben:

Ik heb hem inmiddels op mijn N4800 staan.

Voor modules ook even op het forum kijken:
http://forum.thecus.com/viewforum.php?f=36

Qua DLNA zit er zoals Jpjedi al aangaf ook standaard Twonky Media bij (inclusief licentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twonkey is dat niet om op een pc naar je nas te luisteren, heb een mediaplayer op mn netje en die ziet nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kap ermee heeft zelfs geen ip meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:41:
Twonkey is dat niet om op een pc naar je nas te luisteren, heb een mediaplayer op mn netje en die ziet nog niks
Nee, Twonky is een media server om media mee te streamen naar DLNA apparaten. Maar deze dien je, net zoals eventueel andere media servers en download clients, als module te installeren.

Voor modules dien je eerst een RAID te hebben.

Misschien handig om eerst even de handleiding door te lezen... :)
http://www.thecus.com/dow...4510UN7510_UM_V5.1_EN.pdf

Geen IP meer? Als je misschien wat meer informatie geeft kunnen we ook proberen te helpen? Wat staat er in het schermpje? Is het nog te pingen? Al een reboot geprobeerd? De Setup Wizard kan de NAS wel nog vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik denk dat Ebeltje wat geduld mist om het goed in te stellen. ;)

De Thecus N5550 is echt geen rocket science. Dit topic helpt ook goed voor aanvullende vragen naast google. Als dat toch wat te lastig is allemaal kan je beter geen NAS kopen maar een externe HD denk ik.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Volgens mij krijgt ie wel een ip maar krijg jij een timeout als je hem probeert te benaderen via het ip dat op het display staat.

Oplossing: start de wizard in de meegeleverde cd, verbind via de wizard met de NAS, zet in de webinterface de ip toewijzing weer op DHCP. Nu krijgt ie weer een bruikbaar ip in jouw netwerk en kun je gewoon weer vanuit je browser verbinden.

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Jpjedi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:33:
[...]

Inderdaad, op zich te prijzen dat ze doorpakken met updates maar als het niet uitgebreid getest is dan creëer je weer andere issues en ben je in een cirkeltje aan het werken.

Ik heb ook een ticket aan gemaakt zodat de statistieken in ieder geval meer richting werkelijkheid lopen bij Thecus. Verder wacht ik dan de nieuwe firmware af en zet ik SABNZBD even uit voorlopig.

Edit: antwoord ontvangen

[...]
Ik heb inmiddels mijn derde hangup. Ik had de monitor pagina opengelaten en ik kan zien dat om 05:20 de statistieken bevroren zijn.
Waar heb je precies dat ticket aangemaakt, dan zal ik er ook een aanmaken!?
Ik zal ook even de laatste firmware installeren, maar als ze het probleem nog niet gereproduceerd hebben vraag ik me af wat er gefixed is.

// edit: zoals ook al hieronder geschreven heb ik het topic op thecus forum gevonden. Was alleen iets te laat met posten :)
Hi guys,

After engineer confirm that it's cause the V2.03.02 with new GFX driver & some modules spent too much memory, thus why system slow response, and new FW V2.03.03 fix this issue and updated: http://www.thecus.com/Dow...800_N4800_N5550_N7510.rom
Absoluut naar V2.03.03 firmware updaten dus!!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Roelski op 16-08-2012 13:04 ]

• SpaceAce
Dr.Roelski schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Ik heb inmiddels mijn derde hangup. Ik had de monitor pagina opengelaten en ik kan zien dat om 05:20 de statistieken bevroren zijn.
Waar heb je precies dat ticket aangemaakt, dan zal ik er ook een aanmaken!?
Ik zal ook even de laatste firmware installeren, maar als ze het probleem nog niet gereproduceerd hebben vraag ik me af wat er gefixed is.
Ik zal als ik jouw was toch de laatste firmware installeren, welke inmiddels ook op de website staat:

In de release notes staat o.a.:
Improve memory usage for GFX driver and certain modules.

Het probleem met de stabiliteit heeft iets met het geheugen beheer te maken volgens het Thecus forum, daar is ook aangegeven dat het probleem bekend is en er daarvoor deze firmware is uitgekomen. Als ik de reacties op het forum lees lijkt het erop dat het inderdaad is opgelost.

Verwijderd

WouterHelm schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:59:
[...]

Nee, Twonky is een media server om media mee te streamen naar DLNA apparaten. Maar deze dien je, net zoals eventueel andere media servers en download clients, als module te installeren.

Voor modules dien je eerst een RAID te hebben.

Misschien handig om eerst even de handleiding door te lezen... :)
http://www.thecus.com/dow...4510UN7510_UM_V5.1_EN.pdf

Geen IP meer? Als je misschien wat meer informatie geeft kunnen we ook proberen te helpen? Wat staat er in het schermpje? Is het nog te pingen? Al een reboot geprobeerd? De Setup Wizard kan de NAS wel nog vinden?
Hai hier ben ik weer, alles onder controle, had het netwerkkabeltje in het verkeerde gat gestopt, vindt mijn vriendin ook niet fijn,
en die raid1 maar uit laten lopen, kon die niet afbreken, nu raid0 erop gezet en dan alles overzetten van mn Netgear ultra2(dat ding het een hoop ellende veroorzaakt, slecht kontaktje bij de poweraansluiting wat powerdrops gaf , zag harde schijven als dead en blokkeerde de router, wel een mooi ding met veel nuttige software)
Heb de firmware geupdate en de mussen blijven rustig zitten op het dak. Twonky erop zetten en nu nog opzoek naar een bitorrent manager en dan de schijven van mn netgear erin en heb nog eentje in de reparatie kom ik uit op 13G(3x3 en 2x2) hoeveel is dat in raid0? en dat alles voor mn thuisbioscoop.
Alvast iedereen bedankt

Verwijderd

moet natuurlijk Tera zijn

• SpaceAce
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:55:
[...]

Hai hier ben ik weer, alles onder controle, had het netwerkkabeltje in het verkeerde gat gestopt, vindt mijn vriendin ook niet fijn,
en die raid1 maar uit laten lopen, kon die niet afbreken, nu raid0 erop gezet en dan alles overzetten van mn Netgear ultra2(dat ding het een hoop ellende veroorzaakt, slecht kontaktje bij de poweraansluiting wat powerdrops gaf , zag harde schijven als dead en blokkeerde de router, wel een mooi ding met veel nuttige software)
Heb de firmware geupdate en de mussen blijven rustig zitten op het dak. Twonky erop zetten en nu nog opzoek naar een bitorrent manager en dan de schijven van mn netgear erin en heb nog eentje in de reparatie kom ik uit op 13G(3x3 en 2x2) hoeveel is dat in raid0? en dat alles voor mn thuisbioscoop.
Alvast iedereen bedankt
RAID0 zal ik niet doen, dat is spelen met vuur. Indien er 1 HDD stuk gaat, ben je al je data kwijt. Hoeveel HDD's ga je in totaal inbouwen? Vanaf 3 á 4 HDD's is RAID5 toch de meest voorkomende optie. Maar 2TB en 3TB mixen is misschien niet zo'n goed idee, bij een RAID5 is de totale grootte altijd afhankelijk van de kleinste schijf, dus bij 3x3TB en 2x2TB heb je eigenlijk 5 x 2TB (effectief 8TB bij een RAID5).

Kun je misschien beter beginnen met 3x3TB in een RAID5 (6TB in RAID5) en deze eventueel later als je ruimte te kort komt extra 3TB HDD's installeren en het RAID uitbreiden.

Er is een super Torrent client beschikbaar als 3rd Party module::
http://forum.thecus.com/v...&t=3035&hilit=fajotorrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:07:
[...]

Thx, andere browser, herinstalleren module, helpt niet. NAS ook al herstart...

Ik wacht wel af tot eventueel een nwe versie van de module...

Op Thecus forum niet veel respons. :O
OK, 2 parallele draaidjes op Thecus forum. Probleem met Virusscan is blijkbaar gekend.

Hier het draadje naar de beta versie van de volgende versie: http://www.thecus.com/forum/viewtopic.php?f=65&t=4158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berghske
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 21:17
Ivm het bekijken van films op een Tvix, (bij mij de M6500A), krijg ik Samba noch NFS correct ingesteld op mijn Thecus 5550N (firmware N5550 V2.03.03.atom) of Tvix opdat dit zou werken. Ik heb mij vooral gefocust op NFS en heb al zoveel zaken geprobeerd;
  1. Andere benamingen op mijn Tvix voor de share map (bv. /<naam raid>/<naam filmmap>, of /<naam filmmap> en eveneens deze <naam filmmap> beperkt tot 3 letters),
  2. wat met de NFS instellingen zitten klooien op mijn NAS (read only of read write, synch of asynch, ...)
  3. ...
Iemand enig idee wat ik fout doe? Het enige wat ik nog niet heb kunnen toepassen is het afzetten van Jumbo Frames op mijn NAS. Op de locatie waar ik volgens de Thecus manual Jumbo frames kan afzetten (= Home > System Network > Networking), kan ik blijkbaar enkel de grootte van deze frames aanpassen en niet uitzetten dus... Vreemd.

Iemand enig idee? Ik begin een beetje hopeloos te worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:36:
[...]

Ik zal als ik jouw was toch de laatste firmware installeren, welke inmiddels ook op de website staat:

In de release notes staat o.a.:
Improve memory usage for GFX driver and certain modules.

Het probleem met de stabiliteit heeft iets met het geheugen beheer te maken volgens het Thecus forum, daar is ook aangegeven dat het probleem bekend is en er daarvoor deze firmware is uitgekomen. Als ik de reacties op het forum lees lijkt het erop dat het inderdaad is opgelost.
Iemand heeft voor mij de firmware geïnstalleerd... is de N5550 V2.03.03.atom de nieuwste? Dus die jullie hier hebben staan om te downloaden? Hij is nu bezig met het opbouwen van de raid dus kan het zelf niet checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Berghske schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:32:
Ivm het bekijken van films op een Tvix, (bij mij de M6500A), krijg ik Samba noch NFS correct ingesteld op mijn Thecus 5550N (firmware N5550 V2.03.03.atom) of Tvix opdat dit zou werken. Ik heb mij vooral gefocust op NFS en heb al zoveel zaken geprobeerd;
  1. Andere benamingen op mijn Tvix voor de share map (bv. /<naam raid>/<naam filmmap>, of /<naam filmmap> en eveneens deze <naam filmmap> beperkt tot 3 letters),
  2. wat met de NFS instellingen zitten klooien op mijn NAS (read only of read write, synch of asynch, ...)
  3. ...
Iemand enig idee wat ik fout doe? Het enige wat ik nog niet heb kunnen toepassen is het afzetten van Jumbo Frames op mijn NAS. Op de locatie waar ik volgens de Thecus manual Jumbo frames kan afzetten (= Home > System Network > Networking), kan ik blijkbaar enkel de grootte van deze frames aanpassen en niet uitzetten dus... Vreemd.

Iemand enig idee? Ik begin een beetje hopeloos te worden... :)
NFS staat ingeschakeld (staat standaard uit)? Bij de NFS instellingen van de share staat bij "hostname" het IP, IP range of * zodat de rechten in orde zijn?

Jumbo Frames op 1500 (is hetzelfde als uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Raid array viel er zaterdag weer zomaar uit bij m'n N5550, dat was de tweede keer. Dit mogen ze wel gaan fixen, want elke keer een dag rebuilden heb ik geen zin in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berghske
WouterHelm schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:12:
[...]

NFS staat ingeschakeld (staat standaard uit)? Bij de NFS instellingen van de share staat bij "hostname" het IP, IP range of * zodat de rechten in orde zijn?

Jumbo Frames op 1500 (is hetzelfde als uit).
Ja, dat stond allemaal correct ingesteld, maar toch heel erg bedankt.

Ondertussen heb ik het probleem zelf opgelost gekregen, na een dikke week... De map op mijn Thecus die ik wil delen heeft de naam 'mov' en is gedeeld via NFS. Verder is NFS ook algemeen geactiveerd op mijn NAS onder network services. Voor de parameters waarmee ik mijn mapje 'mov' gedeeld heb, heb ik telkens de eerste optie gekozen: read only, Linux, root:root, Sync (dit maakt echter niet echt uit, denk ik). De raid op mijn thecus is genaamd 'raid'.

Met bovenstaande voorwaarden, moet ik op mijn Tvix de NFS map nu volgende naam geven: "/raid/data/_NAS_NFS_Exports_/mov" (case sensitive!! En niet gewoon 'mov', '/mov', '/raid/mov' of ...) op het IP adres van mijn NAS (typisch 192.168.1.100). Het is de juiste naam waar ik zo lang naar gezocht heb. Alle andere instellingen zijn eigenlijk vrij self-explanatory.

Trouwens, ik heb het nog niet getest maar de naam van de gedeelde map zou ook niet langer dan 3 letters mogen zijn... Niet 'movies' dus, maar 'mov'.

Hopelijk bespaar ik een aantal mensen kopzorgen hiermee... :)
brinkdinges schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:31:
Raid array viel er zaterdag weer zomaar uit bij m'n N5550, dat was de tweede keer. Dit mogen ze wel gaan fixen, want elke keer een dag rebuilden heb ik geen zin in :|
Ik heb dat ook al 2 maal voorgehad. Ik heb 3 schijven in een Raid5 en er is er al 2 maal 1 uitgevallen op een dikke week, telkens een andere. De RAID kon wel telkens gerebuilded worden, ook al duurde dat telkens 8 uur. Geen data kwijt dus.

Ik heb de case eens opengedaan een de plaat waar de schijven op koppelen wat stevigen aangeduwd zodat zeker alles een goed contact maakt. Ik zou dit namelijk wat losser gezet kunnen hebben toen ik de NAS bij ontvanst - natuurlijk - eerst eens moest kunnen open vijzen ... Sindsdien geen problemen meer gehad, maar dat is ook nog maar sinds 3 dagen, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ga waarschijnlijk wat hele stomme vragen stellen waarvoor nu al mijn excuus!

Bij mij stond er na een nacht RAID opbouwen bij Raid management het volgende:

Status: Healthy
disk used 1,2,3
Total capacity: 5584 GB
Data capacity: 2.1 GB/ 5582.2 GB

Nu vraag ik me af ... Dit laatste klopt toch niet? Hij moet toch de volledige 5582.2 GB aangeven bij capacity?

Ik ben hier allemaal niet zo sterk in heb nog meer problemen. Ik kan de mappen die ik kan vinden onder : "Share folders" niet vinden op mijn computer! Ik zie ze alleen op de Thecus omgeving! Nu net op advies van mijn maatje een map aangemaakt in de thecus omgeving om na te gaan of deze op mijn computer verschijnt maar dat gebeurd ook al niet...

Nu maar eerst RAID opnieuw opbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berghske
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:31:
Ok ik ga waarschijnlijk wat hele stomme vragen stellen waarvoor nu al mijn excuus!

disk used 1,2,3

Nu vraag ik me af ... Dit laatste klopt toch niet? Hij moet toch de volledige 5582.2 GB aangeven bij capacity?
Volgens mij wil de 2.1 GB/ 5582.2 GB zeggen dat je nog maar 2.1 in gebruik hebt en nog 5582.2 gig beschikbaar hebt.

Wat het andere probleem betreft: Normaal moet je de NAS gewoon kunnen zien in jouw netwerkomgeving als je via windows verkenner je netwerk gaan browsen. Zo was dat bij mij toch. Desnoods eens proberen de CD van Thecus the runnen (de zogezegde install) en daarna nog eens gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

brinkdinges schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:31:
Welke Firmware versie? Ouder dan V2.03.03.atom -> updaten!!!
Berghske schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:45:
[...]

....
...
Met bovenstaande voorwaarden, moet ik op mijn Tvix de NFS map nu volgende naam geven: "/raid/data/_NAS_NFS_Exports_/mov" (case sensitive!! En niet gewoon 'mov', '/mov', '/raid/mov' of ...) op het IP adres van mijn NAS (typisch 192.168.1.100). Het is de juiste naam waar ik zo lang naar gezocht heb. Alle andere instellingen zijn eigenlijk vrij self-explanatory.
...
...
Klik op Storage, share folders. Klik de folder aan die je geshared heb. Klik icoontje NFS welke nu oplicht. Hier zie je de mount points.
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:31:

disk used 1,2,3

Ik ben hier allemaal niet zo sterk in heb nog meer problemen. Ik kan de mappen die ik kan vinden onder : "Share folders" niet vinden op mijn computer! Ik zie ze alleen op de Thecus omgeving! Nu net op advies van mijn maatje een map aangemaakt in de thecus omgeving om na te gaan of deze op mijn computer verschijnt maar dat gebeurd ook al niet...

Nu maar eerst RAID opnieuw opbouwen?
Hoezo, raid is toch healthy? Je hebt 2.1GB in gebruik van de 5582.2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn dat was wel een erg domme vraag in dat geval... Nou ja hij is nu opnieuw aan het opbouwen... Morgen dan maar verder... Sorry echt een noob...

Maar goed ben benieuwd of ik na het installeren van de thecus cd wel in staat ben om in mijn netwerk in verkenner de gedeelde mappen te vinden. Dank jullie! Ik ben weer wat verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:47:
damn dat was wel een erg domme vraag in dat geval... Nou ja hij is nu opnieuw aan het opbouwen... Morgen dan maar verder... Sorry echt een noob...

Maar goed ben benieuwd of ik na het installeren van de thecus cd wel in staat ben om in mijn netwerk in verkenner de gedeelde mappen te vinden. Dank jullie! Ik ben weer wat verder!
Nee, het Thecus tooltje is enkel om een NAS in je netwerk te vinden, hem vervolgens IP in jouw subnet te geven en het admin paswoord in te stellen, voor de rest doet het niks.

Ik gebruik nooit de netwerk omgeving van Windows, op de een of andere manier heb ik daar altijd ruzie mee. Het kwam me te vaak voor dat hij niet alle apparaten zag. Voor mijn NAS heb ik 2 shares, die ik via een drive mapping benader, stukken sneller en eenvoudiger naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berghske
Dr.Roelski schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:37:
[...]
Klik op Storage, share folders. Klik de folder aan die je geshared heb. Klik icoontje NFS welke nu oplicht. Hier zie je de mount points.
Inderdaad, omdat ik dat zag staan heb ik het uiteindelijk ook zo geprobeerd. De NAS geeft wel weer dat je /raid0/.../mov moet ingeven, terwijl het mij mij /raid/.../mov is.

Anyway; ik wist toch niet wat die mounting points wilden zeggen, dus bij deze is dat wel uitgeklaard. Ben ook vrij noob wat NFS betreft... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Dr.Roelski schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:37:
[...]

Welke Firmware versie? Ouder dan V2.03.03.atom -> updaten!!!
Ik heb reeds versie drie draaien. Die zorgde er wel voor dat de machine niet meer vast liep, maar kom dus niet voorkomen dat de RAID-array eruit viel. Het stond trouwens niet eens in de logfile, pas bij het opnieuw opstarten gaf de logfile een melding dat de array stuk was. Ik kon daarna de schijf eruit trekken er er weer in stoppen om het rebuilden te starten.

Verder heb ik nog een aantal issues:
- Ik krijg het niet voor elkaar om DTS geluid werkend te krijgen, ook al staat de tv ingesteld op het doorsturen van DTS en XBMC ook.
- XBMC draait een volledig incorrecte library in elkaar, bij de meeste films gaat dit fout en pakt hij de verkeerde info erbij
- Het beeld stottert bij elk soort video, bij lage kwaliteit en bij full HD, maar alleen bij bewegend beeld. Dit gebeurt zowel bij VLC als bij XBMC.

Als iemand enig idee heeft hoe ik een of meerdere van deze issues kan oplossen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus hij is nu opnieuw opgebouwd. Ik gooi het cd-tje er in en klik op "setup wizard"... op een gegeven moment gaat ie scannen maar vind hij de thecus niet in mijn netwerk...? Die maat van mij heeft de cd ook niet gebruikt... Denk net als Wouter.

Mijn probleem blijft echter bestaan... Waar is mijn NAS? Waarom zie ik de gedeelde mappen vanuit de Thecus omgeving niet in mijn verkenner. En waarom zie ik de mappen in de verkenner onder "netwerk" niet op de Thecus omgeving...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:29:
Ok dus hij is nu opnieuw opgebouwd. Ik gooi het cd-tje er in en klik op "setup wizard"... op een gegeven moment gaat ie scannen maar vind hij de thecus niet in mijn netwerk...? Die maat van mij heeft de cd ook niet gebruikt... Denk net als Wouter.

Mijn probleem blijft echter bestaan... Waar is mijn NAS? Waarom zie ik de gedeelde mappen vanuit de Thecus omgeving niet in mijn verkenner. En waarom zie ik de mappen in de verkenner onder "netwerk" niet op de Thecus omgeving...?
Al op 192.168.1.100 gezocht? Als je niets veranderd hebt dan moet je hem daar op kunnen pingen. De linkse LAN poort gebruikt?

Wizard of cd is kut. Kon zelfs in de wizzard geen Raid5 op 5 schijven zetten. Wizard afsliuten en de instellingen er per sectie inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:29:

Als je netwerk niet de ip range 192.168.1.xxx gebruikt, dan vind je hem niet met die tool. Je moet hem dan bekabeld aan je computer hangen (draadloos uitzetten), handmatig je pc op een ip 192.168.1.xxx instellen en weer zoeken. Dan zul je de NAS wel vinden, waarna je in kunt loggen en dhcp aan kunt zetten zodat hij een ip krijgt wat in jouw netwerk gebruikt wordt. Hang hem weer aan het gewone netwerk en stel het ip van je computer weer in zoals het eerst was (waarschijnlijk automatisch ip verkrijgen) en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
brinkdinges schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:28:
[...]

Als je netwerk niet de ip range 192.168.1.xxx gebruikt, dan vind je hem niet met die tool. Je moet hem dan bekabeld aan je computer hangen (draadloos uitzetten), handmatig je pc op een ip 192.168.1.xxx instellen en weer zoeken. Dan zul je de NAS wel vinden, waarna je in kunt loggen en dhcp aan kunt zetten zodat hij een ip krijgt wat in jouw netwerk gebruikt wordt. Hang hem weer aan het gewone netwerk en stel het ip van je computer weer in zoals het eerst was (waarschijnlijk automatisch ip verkrijgen) en dan moet het werken.
Dat is niet helemaal waar, ook al zit je in een ander subnet, het tooltje zal hem altijd vinden (net zelf even getest).

Ik zou wel nakijken of je hem wel via WAN/LAN1 hebt aangesloten, omdat ik mij kan herinneren dat het tooltje hem niet zag toen ik hem via LAN2 had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allen. Ik zal dan toch even de hulp van mijn maatje weer in moeten roepen. http://192.168.1.100/ doet niks en hij is op de linker poort aangesloten. Zal dus inderdaad iets te maken hebben met de ip range en heel eerlijk dat begrijp ik niet zo goed. Zag hem dat ook doen de eerste keer dat hij hier was maar kan het helaas niet nadoen...

Het schermpje geeft wel een wan ip aan maar geen lan ip..

Maar jullie hebben me weer verder geholpen. Weet in elk geval waar ik weer verder naar kan kijken.

UPDATE::: Dit geloven jullie niet... Het enige wat er moest gebeuren was het internetkabeltje van de modem af te halen en aan te sluiten op de router....

Eindelijk dus in staat de schrijven te zien. Nu even kijken hoe ik de rest zo goed als mogelijk kan instellen. Bijvoorbeeld... hoe kan ik een verbinding maken vanaf een andere computer om zaken op te slaan op mijn harde schrijf... Denk met FTP de beste optie te hebben... Nogmaals dank!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Je modem geeft maar enkele apparaten een IP. Uiteraard alles achter router hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL had dat eerder gezegd ;o))

Korte vraag: Probeer wat iphone en ipad programma's aan het werk te krijgen. Overal vragen ze om een hostname of IP adres van de nas om van externe te bereiken dus. Is deze algemeen te vinden bij de instellingen? Of moet ik daar nog iets voor instellen?

EDIT: Het is me nu net gelukt om Thecus on the go te installeren. Voor de mensen die niet weten hoe dit werkt: Hier staat een handleiding: http://www.thecus.com/sp_download.php

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 23:39 ]

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

najah, als er iemand eentje (N5550) kwijt wil die bij ibood gekocht is, mag je een PM sturen. Greep helaas net naast de aanbieding

[ Voor 3% gewijzigd door ranzige pad op 23-08-2012 07:20 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch lees ik ook negatieve berichten op het forum van ibood. Ik heb tot nu toe nog geen vreemde dingen. heb net mijn USB harde schrijven eraan gehangen. Even uitzoeken hoe ik automatische backups naar de externe schrijven kan maken van de belangrijkste info (foto's etc)...

Iemand al ervaring met HD content afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:33
Ik ga morgen proberen xbmc te draaien met een HD versie van The Avengers (ja ja ik weet het download boo en zo, over een paar dagen krijg ik de bluray, alles weer goed).
Ik heb de Logitech K400 wireless keyboard met interne trackpad gekocht, deze zou zonder problemen native moeten draaien op deze NAS/HTPC volgens de Thecus forums, maar het blijft proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Laatst online: 12:36
Bij mijn N5550 is wat vreemds aan de hand. Disk info op het display geeft aan [000X0], terwijl de raid verder healthy is. Ook is het disk info icoon rood gekleurd in de webinterface.

Het lijkt dus dat er toch iets aan de hand is met mijn 4de schijf, alleen ik kan nergens vinden wat dit zou kunnen zijn.

Deze 4de schijf is overigens een Samsung 154ui die ik uit een externe behuizing heb gehaald, de eerste 3 zijn reguliere 154 ui's. De 5de schijf is een 204ui.

Zou het mogelijk te maken kunnen hebben met het feit dat de 4de schijf eerder in een externe behuizing (samsung story station) heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware 2.03.04 sinds vanochtend beschikbaar: http://www.thecus.com/Dow...10U_N4800_N5550_N7510.rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release notes?
Download section op Thecus site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Download section op Thecus site...
Niet zo boeiend dus:
[New Features/Changes]

Change Hardware information layout for multiple addition on card.
Enhance HDD detectability for certain HDD.
Enhance XenServer compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik Acces Guard geinstalleerd heb, kan ik Transmission geen connectie meer maken met peers.

Ik heb de port range die Transmission gebruikt als Allow rule in Acces Guard gezet, geen succes.

Als ik Acces Guard uitschakel, starten de downloads onmiddellijk.

Iemand een idee hoe ik Acces Guard moet instellen?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:33
Zo, XBMC draait, nu nog de Netgear NAS verbinding maken, ik probeer het via
smb://nasi/media
of via het ip adres, maar hij wil niet lekker verbinding maken :/
Op mijn oude HTPC met XBMC pakt hij hem wel direct, erg vreemd

[ Voor 16% gewijzigd door KilljoyNL op 25-08-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***Diepe zucht***

Maatje is zojuist geweest! We proberen via Twonky MKV af te spelen op mijn ps3 maar dat werkt niet. Op de site van Thecus deze gevonden: http://forum.thecus.com/v...d28046dc457ecb4a582b357e1 (Serviio). Echter deze krijg ik niet aan de praat!

Om bovenstaande werkend te krijgen deze mods geinstaleerd:
• ModBase1 1.01.00
• PHP53 1.01.01
• OracleJRE6 1.01.01
• FFMpeg 0.10.0.0
• Serviio DLNA Server 0.6.2.1

Maar ook geen succes... Ook niet met de update naar serviio 1.0.1.0

Iemand een idee hoe ik HD MKV af kan spelen op iphone, ipad, xbox en ps3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:26:
***Diepe zucht***

Maatje is zojuist geweest! We proberen via Twonky MKV af te spelen op mijn ps3 maar dat werkt niet. Op de site van Thecus deze gevonden: http://forum.thecus.com/v...d28046dc457ecb4a582b357e1 (Serviio). Echter deze krijg ik niet aan de praat!

Om bovenstaande werkend te krijgen deze mods geinstaleerd:
• ModBase1 1.01.00
• PHP53 1.01.01
• OracleJRE6 1.01.01
• FFMpeg 0.10.0.0
• Serviio DLNA Server 0.6.2.1

Maar ook geen succes... Ook niet met de update naar serviio 1.0.1.0

Iemand een idee hoe ik HD MKV af kan spelen op iphone, ipad, xbox en ps3??
Zal niet lukken, PS3 ondersteund geen MKV. iPhone en iPad denk ik ook niet, Xbox weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Hai Wouter, of iedere andere vriendelijke Tweaker.

Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een 5200xxx, tweede hands maar doet het geweldig.Ik heb twee vragen.

Eerste vraag
Ik heb 2 useraccounts aangemaakt voor vrienden maar deze kunnen alleen inloggen als ik mijn mappen op public heb staan en dat lijkt me nu net niet de bedoeling. Wat kan/moet ik doen.

Tweede vraag
Ik heb via de module installation NZBget draaien, doet het prima, pakt max van mijn xsnews, maar hij pakt niet uit, geen unrar.
Kan ik dit aanpassen/verhelpen? Ik heb gebruik geen thirdparty software.

Wil hier trouwens nog even vermelden dat ik de supportsuitte van Thecus heel goed vind werken.

Grtz en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wouter: Dat is jammer! Hmmm... Gebruik jij streaming? Hoe los jij dit op dan? Om nu al mijn films weer om te zetten ;o(

@paul kan je geen wachtwoord opgeven per gebruiker? Ik ben nog niet zo ver maar misschien kan je daar naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Paul Baan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:00:
Hai Wouter, of iedere andere vriendelijke Tweaker.

Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van een 5200xxx, tweede hands maar doet het geweldig.Ik heb twee vragen.

Eerste vraag
Ik heb 2 useraccounts aangemaakt voor vrienden maar deze kunnen alleen inloggen als ik mijn mappen op public heb staan en dat lijkt me nu net niet de bedoeling. Wat kan/moet ik doen.

Tweede vraag
Ik heb via de module installation NZBget draaien, doet het prima, pakt max van mijn xsnews, maar hij pakt niet uit, geen unrar.
Kan ik dit aanpassen/verhelpen? Ik heb gebruik geen thirdparty software.

Wil hier trouwens nog even vermelden dat ik de supportsuitte van Thecus heel goed vind werken.

Grtz en alvast bedankt.
De gebruikers die je aangemaakt heb dien je ook rechten te geven via [storage -> share folders].

Ik heb nooit de NZBget module gebruikt, ik gebruik altijd SABnzb+ module.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:02:
@Wouter: Dat is jammer! Hmmm... Gebruik jij streaming? Hoe los jij dit op dan? Om nu al mijn films weer om te zetten ;o(
Ik stream direct naar mijn TV (Samsung 46D8000). Voordat ik deze TV had naar mijn PS3, waarbij ik MKV's niet meer aan de praat kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

WouterHelm schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:41:
[...]

Zal niet lukken, PS3 ondersteund geen MKV. iPhone en iPad denk ik ook niet, Xbox weet ik zo niet.
Tenzij de twonky/thecus ook transcoding ondersteund. Geen idee of dat zo is, maar het zou kunnen.
Bij Serviio http://forum.thecus.com/v...d28046dc457ecb4a582b357e1 zie ik iets staan over transcoding, maar of dat alleen audio is of ook videa staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dr Roelski dat is dus precies wat ik heb geprobeerd! Maar helaas zonder resultaat. Nu ben ik geen held in dit soort zaken dus vroeg me af of jullie dit al hebben geprobeerd ;o))

Andere vraag: Ik heb een Acronis gekregen (Secure your data)... Maar waarom zou je deze willen gebruiken??
Als ik belangrijke informatie zoals bijvoorbeeld foto's op de Raid plaats en deze wil backuppen dan kan ik toch gewoon de optie Amazon S3 gebruiken (Local Backup) naar een andere harde schrijf...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:17:
@Dr Roelski dat is dus precies wat ik heb geprobeerd! Maar helaas zonder resultaat. Nu ben ik geen held in dit soort zaken dus vroeg me af of jullie dit al hebben geprobeerd ;o))

Andere vraag: Ik heb een Acronis gekregen (Secure your data)... Maar waarom zou je deze willen gebruiken??
Als ik belangrijke informatie zoals bijvoorbeeld foto's op de Raid plaats en deze wil backuppen dan kan ik toch gewoon de optie Amazon S3 gebruiken (Local Backup) naar een andere harde schrijf...?
Waarschijnlijk om ook je systeem partitie op te kunnen slaan?
Ik heb deze software in het verleden gebruikt om mn laptop om te zetten naar ssd harddisk.

Heheh... ik heb in mijn 5550 nu de 4 gig geheugen die ik overhad van mijn laptopupgrade erin gedaan, en het werkt! hij meld netje 4Gig en ik zie dat ik 15% geheugen ipv 30% geheugen in rust gebruik. Het zal geen snelheidswinst geven, maar ik kan wel meer plugins laden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dr.Roelski schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:25:
[...]

Waarschijnlijk om ook je systeem partitie op te kunnen slaan?
Ik heb deze software in het verleden gebruikt om mn laptop om te zetten naar ssd harddisk.

Heheh... ik heb in mijn 5550 nu de 4 gig geheugen die ik overhad van mijn laptopupgrade erin gedaan, en het werkt! hij meld netje 4Gig en ik zie dat ik 15% geheugen ipv 30% geheugen in rust gebruik. Het zal geen snelheidswinst geven, maar ik kan wel meer plugins laden denk ik.
Heey dat is een goed idee! ik heb ook nog wat SO-DIMM's liggen. Welke specs passen er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Jpjedi schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:34:
[...]

Heey dat is een goed idee! ik heb ook nog wat SO-DIMM's liggen. Welke specs passen er in?
Ik heb het gewoon geprobeerd. Was oud geheugen uit een DELL Studio 17.
Er zijn op inet wel topics over te vinden, maar volgens mij is het uiteindelijk gewoon een pc met intel atom erin die so-dimm moet kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ga ik ook proberen :)

Ik heb een probleem waar ik na lang puzzelen niet uit kom. Ik heb in OSX regelmatig unmounts van SMB en AFP shares. Dit heb ik opgelost met NFS echter dat is ENORM traag. Ik doe nog geen gb/uur en geen idee waar ik moet zoeken.

N5550<-> mac mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik kom weer met een beginnersvraag:

Ik probeer via hdmi in te loggen op mijn nas. Echter ik zie hier een soort dos omgeving waar gevraagd word om mijn inlognaam. Maar Admin met mijn wachtwoord werkt niet! Ik heb daarnaast een gebruiker aangemaakt en een wachtwoord maar hiervan zegt hij : can't chdir to home directory?

Ik moet toch gewoon in kunnen loggen via HDMI?

Edit:
XBMC module (in combinatie met de local display module) geinstalleerd,... Maar waar zie ik deze dan?? Of moet ik dat dus juist zien op mijn TV na inloggen?

pfff... Ik gebruik serieus nog helemaal NIKS van de mogelijkheden. Klaarblijkelijk heb ik nu een hele dure externe harde schrijf. Ik begrijp er gewoon niks van....

Edit:
Ik heb de combinatie van de local display module met xbmc er af gegooid. Op de site van Thecus de display driver gedownload. Vervolgens geactiveerd. Hij geeft aan dat je moet rebooten. Wat ik vervolgens doe. Op de een of andere manier starten dan alleen je modules niet meer waardoor je hem handmatig weer opnieuw aan moet zetten. Vervolgens geeft ie natuurlijk weer aan dat je moet rebooten .... Dat werkt dus niet! Gewoon aangezet: Ik ga via de Onkyo naar de juiste HDMI: Ik zie letterlijk het zwarte bios inlog scherm van Thecus....Alleen kan hier nog steeds niet inloggen... Niet via admin en niet via local gebruiker die ik heb toegvoegd.

Op de een of andere manier is het na een dag kloten toch gelukt! Aantal keren de modules er op en er af halen was de oplossing. Nu nog aan het formaat werken....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dringende vraag ;)

Ik heb op de nas (n5550) 1 parent directory "movies" met verschillende subdirs. Eén hiervan is "HD".

Ik wil nu HD backuppen naar een externe USB disk die aan de nas hangt.

Ik gebruikte vorige week hiervoor de ingebouwde functie "data guard", selecteer source directory, selecteer USB target, zeg "SYNC" backup en start.

Alle bestanden mooi gecopieerd.

Echter, wil ik vandaag de taak herstarten (is immers een "SYNC" type backup waarbij source en target 1:1 gehouden worden), merk ik dat op de USB drive alle bestanden gewist worden en dat ie ze allemaal TERUG aan het kopiëren is. :( Dat duurt zo'n 12 uur.

Met de Thecus USB/eSata module kan ik enkel parent directories backuppen en geen subdirs. :( Target drive is te klein.

(en directory HD een parent maken is geen optie, want mij dune mediaspeler kan maar 1 share per keer bereiken).

Hoe pak ik dit aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met beheer van Thecus NAS via SSH?

De web interface van mijn N5550 werkt niet meer en Thecus support reageert mondjesmaat.
Hun suggestie om de NAS te booten zonder disks was op zich goed, want zo heb ik in ieder geval een update naar de nieuwste firmware kunnen doen en SSH kunnen enablen, maar zodra de disks teruggeplaatst worden geeft de web interface weer een lege pagina.
Het lijkt er op dat er een probleem met de modules.db database is, want /raid/module/cfg/module.db is een link naar een DIRECTORY /raid0/data/_NAS_Picture_, wat me niet goed lijkt.
Bij het opstarten van de httpd via SSH geeft hij namelijk
Error: unable to open database "/raid/data/module/cfg/module.db": unable to open database file
Probleem is alleen dat /raid op dit moment read-only gemount is en het niet lukt om 'm rw te mounten, dus ik kan niets testen met die modules.db (ergens las ik een suggestie om de link te verwijderen waarna de NAS zelf de modules.db zou moeten reconstrueren).

'cat /proc/mdstat' en 'mdadm --query --detail /dev/md0' lijken geen problemen aan te geven met het RAID array (status: clean), dus het is me niet helemaal duidelijk waarom ik 'm niet rw kan mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch iets verder gekomen met het web interface probleem: apache omgeving naar /tmp gekopieerd zodat alles te wijzigen is, de modules.db link weggegooid en vanaf tmp apache opgestart.
En ja hoor: de web interface doet het eindelijk weer, dus die foute modules.db link op de disks lijkt het probleem te zijn.
De web interface doet het nu dus ook weer als er wel disks aanwezig zijn.
Eerst maar eens even een file system check gestart om te kijken of er toch een reden is waarom /raid read-only gemount werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Hallo samen,

ik heb inmiddels SABnzbPlus, sickbeard en Couchpotato draaien op mijn 5200xxx,
Sickbeard geeft na de SABnzb test aan dat hij het doet en ik heb de APIkeys op de juiste plaatsen staan.
Ik zie echter nog geen downloads binnen komen, natuurlijk wel mijn series ingevoerd.
Ik ben bang dat ik ergens iets mis, de connectie tussen Sab en Sickbeard niet goed heb gemaakt of hoef ik dat niet te doen vanwege de APIkey. Of heeft het iets te maken met de map verwijzing.
Ik weet het dus niet? Oja SAB vreet netjes de de nzb files die ik m geef dus dat werkt.
PS met Couch heb ik hetzelfde gevoel, de logs kloppen echter wel.
Iemand ? BVB dank !
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste