Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Heb je in SB je serie op wanted staan?

Anderzijds, gooi deze vraag even in het SB/CP topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
yep alles staat op Wanted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten jullie je modules na een reboot ook allemaal handmatig weer aanvinken? Ook al lijken de modules aan te staan dat is bij mij niet het geval...

Grote kans dat ik hem verkoop... Begrijp er geen reet van. Volgens mij was er hier iemand nog geinteresseerd?? Ik zal ook kijken of iemand mij kan helpen van de thecus forum maar mijn klachten zijn volgens mij vrij apart en puur beginnersinstellingen?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
PM me maar even als je hem kwijt wil. Ik wil gaan stacken met mijn huidige N5550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heeft er iemand FaJoTorrent aan de praat gekregen, krijg iederkeer ongeldige paath of directory The given path does not exist or is not a directory bij opgave van default torrent library. heb al van alles geprobeerd zoals /raid/media maar niets helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:53:
Hoi heeft er iemand FaJoTorrent aan de praat gekregen, krijg iederkeer ongeldige paath of directory The given path does not exist or is not a directory bij opgave van default torrent library. heb al van alles geprobeerd zoals /raid/media maar niets helpt
Dit moet /raid0/data/jouwmap zijn, waarbij "jouwmap" een map op jouw NAS moet zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
Wooot, ik heb sickbeard aan de gang. Ik had de zoekmachines niet goed staan. Tip gekregen via sb/cp topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
Hallo beste Tweakers,

als NASNoob, maar met redelijke basiskennis heb ik de volledige installatie van mijn Thecus voor elkaar gekregen. Wel met wat hulp van dees of geen, maar toch.
Wat mij bij het instellen van SABnzb+, Couchpotato en Sickbeard erg geholpen heeft staat in de volgende link:" http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120406 "

Mocht iemand er nu echt niet uitkomen kan en wil ik mogelijk wel helpen.

Een erg tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Yeah... Spotweb werkend gekregen! En NIET de 3rd party module gebruikt, maar de laatste release van github.

REQUIREMENTS : Fajo ModBase1-1.02.02
Fajo PHP53-1.03.01PHP53-1.04.01
Fajo PHPExtensions-1.02.04
FaJoCron-1.01.01 (if you wanna set a cron job to retrieve the spots from usenet)
http://www.fajo.de

Spotweb van github
https://github.com/spotweb/spotweb (download knop ZIP naast clone in windows)

+standaard mysql module
+standaard webserver
+standaard ssh access (zie menu network serice)

Handig: winscp

Download en installeer alle modules en activeer ze.
Maak een SQL database aan (klik in module installation op MySQL 5 om phpmyadmin te starten)
(standaard inlog: root zonder paswoord)
Maak database spotweb aan en een user spotweb'@'localhost die alle rechten heeft op die database.
user -->spotweb
password -->spotweb
pas eventueel je root paswood aan voor mysql.

Om PHP53 te activeren met de ingebouwde webserver moet nog een wijziging aangebracht worden. Tevens heeft een temp dir niet de juiste rechten:

Ga met winscp naar /raid/data/naswebsite/conf/httpd.conf
Voeg de volgende code toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# PHP53-Module
<IfModule !mod_actions.c>                              
    LoadModule actions_module modules/mod_actions.so
</IfModule>                                     

<IfModule mod_actions.c>                        
    ScriptAlias /.PHP53/cgi-bin/ /raid/data/module/PHP53/cgi-bin/

<Directory /raid/data/module/PHP53/cgi-bin/>
        AllowOverride None                           
        Options +ExecCGI +FollowSymLinks        
        Order allow,deny                            
        Allow from all                        
    </Directory>                                                                 

<Directory "/">                                    
        AllowOverride All  
    </Directory>           
</IfModule>

AddType application/x-httpd-php-php53 .php
Action  application/x-httpd-php-php53 /.PHP53/cgi-bin/php-cgi
# End PHP53-Module

Wijzig de rechten met winscp van de directory /raid/tmp zodat iedereen schrijfrechten heeft (hier komen sessie cookies in te staan). Dit stond nergens op inet omschreven dus waarschijnlijk kan dit ook op een andere manier, maar voor mij werkt het.

Pak de spotweb zip uit en kopieer alles naar /raid/data/naswebsite/www/ (ik heb hieronder een spotweb dir aangemaakt aangezien ik ook andere zaken op mijn website heb)

Stop en start de webserver (om php53 httpd.conf wijziging door te voeren).

Start de installatie met http://<jouw nas ip>:10080/install.php (of in mijn geval ...:10080/spotweb/install.php)

Klaar.

Zelf ook sabnzbd geinstalleerd (uit de 3rd party modules van thecus forum), api keys geconfigureerd en gaan met die banaan.

Ik hoop dat ik niets vergeten ben en dat ik zo een hoop mensen blij maak. Het heeft mij in elk geval meer moeite gekost dan ik gedacht had.

// edit:
Ohja, ik moest ergens ipv localhost het ip adres 127.0.0.1 ingeven (mysql?). en in spotweb pakte hij mijn provider niet, maar via custom werkte de instelling van mijn newsserver wel.

// edit 2: statistics werken weer met Fajo PHP53-1.04.01

p.s.: dit is het cron bestand van http://www.thecus.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=3716
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh

# Author: borry

set -e

[ -x /raid/data/module/PHP53/system/bin/php ] || exit 0
[ -e /raid/data/naswebsite/www/spotweb/retrieve.php ] || exit 0

/raid/data/module/PHP53/system/bin/php /raid/data/naswebsite/www/spotweb/retrieve.php || exit 1

Zet bovenstaande code in een bestand, zet deze in /raid/data/module/FaJoCron/system/etc/cron.hourly en geef het bestand executable rechten.
Helaas zie ik na een update niet meer wat er nieuw was voor de vorige update. Kan zo 1,2,3 niet vinden of ik dat nog ergens kan instellen. Nu zie ik dus alleen wat er van het vorige uur nieuw was.

// edit 3:
Met de laatste versie van PHP53 blijkt 'Allow furl open' op NOT OK te staan. Deze is nodig om automatisch nzb's aan te kunnen klikken die dan gedownlaod worden in sabnzbd.
Ga naar module management, klik op PHP53 en open 'Configuration'. Zoek de optie 'allow_url_fopen' en verander de waarde in 'On'

[ Voor 17% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-09-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi nassers, ben weer bezig aan mn N5550 te prutsen, de torrent manager werkt nu goed, en probeer deze nu aan een netgear eva9100 mediaplayer te koppelen mbv NFS. Heb ondertussen begrepen dat de share naam maar 3 lang mag zijn. Kijken of het lukt en of nfs3 en nfs4 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:38

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik heb al een tijdje een N2050BM in gebruik. Allemaal leuk en aardig, maar omdat ik steeds meer rommel bewaar zou ik er graag wat grotere schijven inzetten (2*2TB of 2*3TB in RAID0). Officieel ondersteunt het ding slechts 1TB totaal; denken jullie dat dat een probleem wordt of zouden ze niet met grotere schijven getest hebben en zal het in de praktijk prima werken?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Misschien gekke vraag maar hoe krijg ik bestanden van de N5550 naar een externe HDD.
Ik heb een 1 Tb hangen aan een USB poort aan de achterzijde. Volgens mij is deze zichtbaar als USB25 in de USBHDD map van de NAS. Nu heb ik een andere map met video's gesleept naar deze USB25 map.
Als ik met behulp van verkenner nu naar deze USB25 ga lijkt het alsof alle bestanden er al in zitten. Maar dat lijkt mij erg sterk gezien de grote hoeveelheid.
Wat ik ook zie is dat de NAS knippert dus kennelijk wat doet en het blauwe lampje (4e van boven) brand.

Maar waar kan ik nu zien dat er echt wat gebeurt?

Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
Paul Baan schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:05:
Hallo beste Tweakers,

als NASNoob, maar met redelijke basiskennis heb ik de volledige installatie van mijn Thecus voor elkaar gekregen. Wel met wat hulp van dees of geen, maar toch.
Wat mij bij het instellen van SABnzb+, Couchpotato en Sickbeard erg geholpen heeft staat in de volgende link:" http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120406 "

Mocht iemand er nu echt niet uitkomen kan en wil ik mogelijk wel helpen.

Een erg tevreden gebruiker!
Ik heb een N5550 en ben ook bezig om SABnzb en Sickbeard in te stellen.
Ik heb een hoop guides doorgelezen, onder andere ook degene die jij aanraadt, maar ik kom er helaas nog niet helemaal uit.

Ik zie nu wel dat SABnzb een aantal episodes heeft gedownload, maar ik kan ze daarna niet meer terugvinden. Ik kan zien naar welke map ze zijn gedownload, maar daar zie ik niets staan en ze komen ook niet in de map die ik in Sickbeard heb opgegeven. (Sickbeard heeft wel allemaal submappen in mijn series map gemaakt (dus een aparte map voor 'homeland' en eentje voor 'how i met your mother' etc.) maar behalve een .nfo staat er niets in deze mappen.

enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet even bij folders kijken wat daar staat. Ik heb zelf een downloads map aangemaakt en dan is het path: /raid/data/downloads/complete.
Bij categories kan je aparte submappen aanmaken. Eventueel kan je voor een bepaalde categorie ook een ander path opgeven. Ik doe dat bijvoorbeeld bij films: /raid/data/Video, zodat de de films meteen klaar staan voor de media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Blue Knight schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 05:32:
Je moet even bij folders kijken wat daar staat. Ik heb zelf een downloads map aangemaakt en dan is het path: /raid/data/downloads/complete.
Bij categories kan je aparte submappen aanmaken. Eventueel kan je voor een bepaalde categorie ook een ander path opgeven. Ik doe dat bijvoorbeeld bij films: /raid/data/Video, zodat de de films meteen klaar staan voor de media player.
ah het is nu gelukt, ik heb die mappen veranderd en zie nu wel downloads in m'n 'complete' map komen.

Ik wil nu dat die in m'n map /raid/nas/series/ en dan in submappen per serie komen. Is dat niet iets wat Sickbeard doet? die maakt zelf namelijk al een submap aan met een .nfo bestand als je een serie toevoegt in Sickbeard.
Of moet ik dit ook in SABnzb opgeven?

ik wil trouwens ook gewoon dat m'n episodes wel hun oorspronkelijke filename houden zoals bv.

How.I.Met.Your.Mother.S08E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 02-10-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrimreaper
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb sinds kort een N5550. Ik ben nu een beetje aan het lezen en uitzoeken wat hier allemaal mee kan. (1e NAS) Alleen heb ik hier thuis niet heel erg veel tijd voor. Dus doe ik dit op mijn werk. Ik wil dus graag vanaf mijn werk ook inloggen op mijn NAS thuis om het een en ander in te stellen.
Ik heb aan de hand van de gebruikaanwijzing dit geprobeerd in te stellen maar het lukt niet.
Ik heb een account aangemaakt bij dyndns en poorten geprobeerd door te sturen in mijn router en modem maar het werkt allemaal niet.
Kan iemand mij verder helpen en uitleggen wat ik precies moet doen?
Router is een Netgear WNDR3700.
Modem is een Copperjet 1616.

bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Hallo Grimreaper,

Ik ben toevallig ook net begonnen met een Thecus N2800 (Zelfde serie volgens mij als de N5550). Wat ik heb moeten doen is 3 poorten in mijn router forwarden, namelijk 80, 443, en 1080. Na dit werkte het bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrimreaper
psnepvangers schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:38:
Hallo Grimreaper,

Ik ben toevallig ook net begonnen met een Thecus N2800 (Zelfde serie volgens mij als de N5550). Wat ik heb moeten doen is 3 poorten in mijn router forwarden, namelijk 80, 443, en 1080. Na dit werkte het bij mij zonder problemen.
Bedankt voor je reactie.
In de handleiding stond alleen poort 443. Ik ga vanmiddag eens proberen de andere 2 ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
DaGrimreaper schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Bedankt voor je reactie.
In de handleiding stond alleen poort 443. Ik ga vanmiddag eens proberen de andere 2 ook te doen.
Vreemd :)

Ik heb zelf heel de handleiding niet bekeken, gelijk het forum bezocht en gekeken.

Na de port forwarding kan je de NAS van buiten benaderen via port 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
psnepvangers schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Vreemd :)

Ik heb zelf heel de handleiding niet bekeken, gelijk het forum bezocht en gekeken.

Na de port forwarding kan je de NAS van buiten benaderen via port 80.
Poort 80 is voor HTTP en poort 443 HTTPS. Indien je webdisk of andere modules gebruikt heb je vaak nog andere poorten nodig. Webdisk is volgens mij 1080 (HTTP) en 4433 (HTTPS) geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Even verder geknutseld.

Alles draait nu, al zijn torrents nog vrij langzaam.

Maar films die ik heb gedownload en via XBMC probeer af te spelen, spelen af rond de 10-20 fps. Dit is alleen nog maar een AVI van DVD kwaliteit. Weet iemand waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
Hai Nassers,

Ik wil even het volgende met jullie delen, ik vond dat mijn 5200xxx veel van zijn geheugen capaciteit gebruikte en dat hij daar minder snel van werd. Ik heb vervolgens een reepje geheugen van 4 G à 18 euro gekocht en dat op het bord van mijn Nas geprikt ( oude geheugen verwijderd)

ik heb gekozen voor 4 G, daar kan dan max 3 van gebruikt worden. Het resultaat is verbluffend. Nog geen 10 minuten werk, echt een aanrader!

Grtz Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
Ik heb trouwens ook een vraagje, heft indirect ook met bovenstaande te maken; na iedere robot of shutdown, moet ik couchpotato enzo opnieuw installeren. Ik kan de programma s anders niet opstarten.
Is er geen mogelijkheid om de instellingen te bewaren?
Merkwaardig genoeg functioneerd nzb wel gewoon.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Paul Baan schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:59:
Ik heb trouwens ook een vraagje, heft indirect ook met bovenstaande te maken; na iedere robot of shutdown, moet ik couchpotato enzo opnieuw installeren. Ik kan de programma s anders niet opstarten.
Is er geen mogelijkheid om de instellingen te bewaren?
Merkwaardig genoeg functioneerd nzb wel gewoon.
Iemand een tip?
Dat zou je even in het Couchpotato topic van het Thecus forum moeten vragen, ik geloof dat ik dat probleem daar vaker voorbij heb zien komen. Misschien dat er ergens een oplossing voor te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.gruiter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 15:17
Ik ben vrij onbekend met NAS, maar ik heb een Thecus N7700PRO die we o.a. gebruiken als data transfer. enkel loopt het systeem vol als ik niet 1x per maand oude data eraf haal.
mijn vraag is of het mogelijk is om automatisch iets te laten draaien of in te stellen zodat bestanden ouder dan 2 weken / 1 maand verwijderd wordt of gebackupt wordt?

bij voorbaat dank, Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
martijn.gruiter schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:12:
Ik ben vrij onbekend met NAS, maar ik heb een Thecus N7700PRO die we o.a. gebruiken als data transfer. enkel loopt het systeem vol als ik niet 1x per maand oude data eraf haal.
mijn vraag is of het mogelijk is om automatisch iets te laten draaien of in te stellen zodat bestanden ouder dan 2 weken / 1 maand verwijderd wordt of gebackupt wordt?

bij voorbaat dank, Martijn
Vanuit de NAS zelf zal dit denk ik niet te regelen zijn. Misschien dat er een Windows pakket beschikbaar is die zoiets kan doen. Als je vanuit Windows de shares benaderd zal hij in ieder geval de time stamp van alle bestanden moeten kunnen zien, dus dan zou het ook mogelijk moeten zijn om bestanden te verwijderen indien deze ouder dan een x aantal dagen zijn (indien zulke software beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik kom er helaas toch nog echt niet uit met Sickbeard en SABnzb. op de N5550

Wat ik wil is dat m'n series automatisch naar m'n \\N5550\nas n5550\! Series folder worden gedownload.

Daar moeten ze per serie in een aparte folder komen, maar ik hoef niet de namen van de episode folders en namen van de mkv's veranderd te hebben.

Dus ik wil:

\! Series\Dexter\Dexter.S07E02.720p.HDTV.DD5.1.x264-CtrlHD\Dexter S07E02 720p HDTV DD5.1 x264-CtrlHD.mkv

hebben.

De bestanden moeten dus naar de goede serie map verplaatst worden, maar zonder de originele map/filenaam te veranderen.

Nu worden er momenteel de bestanden wel verplaatst en niet gerenamed, maar worden alle episodes bij elkaar in 1 seizoensmap gezet.

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
Pusherman,

De instellingen van de folder en de instellingen van naam verandering doe je op verschillende plaatsen. Ik wil je aan raden om de diverse tabbladen in het programma nog eens goed te bekijken, volgens mij kan je daar het renamen wijzigen

Grtz Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:18
Goedemiddag, ik had een vraagje betreft het overzetten van data (films, muziek, etc) van mijn pc naar mijn NAS. Dit gaat op het moment gruwelijk traag omdat de NAS via het draadloos netwerk benaderd wordt. Ik heb een CAT5 draad tussen PC en NAS gehangen, echter ik heb geen idee hoe af te dwingen data data via de kabel gaat, en niet over het draadloze netwerk. Tussen PC en router zou misschien ook kunnen, maar ik zie 't even niet voor me.

Ik heb me rot gezocht in de helpfiles van Thecus, het forum en uberhaupt hoe je zoiets moet doen, maar ik kom er niet uit. Ik draai windows 7 Ultimate en het NAS in raid5, dus > 3MB/s zou een welkome snelheidswinst zijn :) Een ander probleem is dat de svchost nagenoeg al het aanwezige geheugen in mijn pc (4GB) opeist als ik nu data overzet. Overigens doe ik dat nu via een knip/plak actie van map1 op de pc naar map2 op de nas (\\N5550\Films).

Ik neem aan en hoop dat het slimmer en vooral sneller kan, iemand een idee? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dat moet minstens 10 keer zo snel kunnen, ik gooi 100-110 mb/sec over van een windows pc naar de NAS. Sowieso moet je het via UTP doen en geen wifi. Die kabel kan rechtstreeks maar het is veel eenvoudiger om dat via een router te laten lopen. Die zorgt dan dat pc en NAS elkaar kunnen vinden. Zet wel je SMB netwerk service aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb zelf een vraagstuk waar ik niet uit kom. Ik gebruik NFS voor communicatie tussen mijn mac mini en de N5550 maar de schrijf snelheid is enorm traag. Ik schrijf met 1 mbit naar de NAS terwijl ik dit met AFP op 60/80 kan doen. Vanaf een windows PC haal ik met SMB wel 800mbit via een Procurve switch.

Zijn er bepaalde instellingen die ik over het hoofd kan zien voor het NFS protocol? Ik gebruik nu de volgende link die ik gekoppeld heb aan een mount.

nfs://192.168.1.100/raid0/data/_NAS_NFS_Exports_/Muldersbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Tha Man schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:43:
Goedemiddag, ik had een vraagje betreft het overzetten van data (films, muziek, etc) van mijn pc naar mijn NAS. Dit gaat op het moment gruwelijk traag omdat de NAS via het draadloos netwerk benaderd wordt. Ik heb een CAT5 draad tussen PC en NAS gehangen, echter ik heb geen idee hoe af te dwingen data data via de kabel gaat, en niet over het draadloze netwerk. Tussen PC en router zou misschien ook kunnen, maar ik zie 't even niet voor me.

Ik heb me rot gezocht in de helpfiles van Thecus, het forum en uberhaupt hoe je zoiets moet doen, maar ik kom er niet uit. Ik draai windows 7 Ultimate en het NAS in raid5, dus > 3MB/s zou een welkome snelheidswinst zijn :) Een ander probleem is dat de svchost nagenoeg al het aanwezige geheugen in mijn pc (4GB) opeist als ik nu data overzet. Overigens doe ik dat nu via een knip/plak actie van map1 op de pc naar map2 op de nas (\\N5550\Films).

Ik neem aan en hoop dat het slimmer en vooral sneller kan, iemand een idee? Thanks!
Volgens mij gebruikt Windows standaard het bekabelde netwerk indien beschikbaar is. Maar je kunt het eenvoudig controleren door je wireless even uit te zetten natuurlijk. Daarnaast kun je via het taak beheer ook de netwerk activiteit zien, dan weet je precies welke NIC in gebruik is.

Als je performance problemen hebt kun je het beste je PC even direct aan de NAS aansluiten en beide apparaten een vast IP geven. Werkt het dan goed, dan weet je in ieder geval de de NAS en PC in orde zijn en dat er ergens in het netwerk een probleem zit.
Jpjedi schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:41:
Ik heb zelf een vraagstuk waar ik niet uit kom. Ik gebruik NFS voor communicatie tussen mijn mac mini en de N5550 maar de schrijf snelheid is enorm traag. Ik schrijf met 1 mbit naar de NAS terwijl ik dit met AFP op 60/80 kan doen. Vanaf een windows PC haal ik met SMB wel 800mbit via een Procurve switch.

Zijn er bepaalde instellingen die ik over het hoofd kan zien voor het NFS protocol? Ik gebruik nu de volgende link die ik gekoppeld heb aan een mount.

nfs://192.168.1.100/raid0/data/_NAS_NFS_Exports_/Muldersbase
Kijk eens of je de NFS modus op Async hebt staan, dit is veel sneller dan Sync (NFS instellingen van de share).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22
Is het al iemand gelukt om een aangepaste kernel te compileren vanuit de gpl source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Sorry voor de Noob vraag maar ik heb op dit moment een lelijk scherm als mensen willen inloggen op mijn NAS via het internet.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/s2bpt15t1/Schermafbeelding_2012_10_24_om_18_26_00.jpg

Op dit moment moeten ze dus elke keer klikken op WEBDISK

Heeft iemand een idee hoe ik dit beter/mooier kan maken? Is er nog een andere module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
RRCreations schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:29:
Sorry voor de Noob vraag maar ik heb op dit moment een lelijk scherm als mensen willen inloggen op mijn NAS via het internet.

[afbeelding]

Op dit moment moeten ze dus elke keer klikken op WEBDISK

Heeft iemand een idee hoe ik dit beter/mooier kan maken? Is er nog een andere module?
Nee, dat gaat helaas niet. Als je op de Webdisk Module wilt inloggen, zul je via dit scherm moeten gaan.

Op het 3rd party module gedeelte staan voor zover ik weet ook twee file browsers:
ExtPlorer
AjaxPlorer

Ik heb geen ervaring met deze modules, dus weet niet of het mogelijk is. Persoonlijk ben ik geen fan van http gebasseerde file browsers, ik gebruik toch liever FTP om van afstand aan mijn bestanden te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
WouterHelm schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:05:
[...]

Nee, dat gaat helaas niet. Als je op de Webdisk Module wilt inloggen, zul je via dit scherm moeten gaan.

Op het 3rd party module gedeelte staan voor zover ik weet ook twee file browsers:
ExtPlorer
AjaxPlorer

Ik heb geen ervaring met deze modules, dus weet niet of het mogelijk is. Persoonlijk ben ik geen fan van http gebasseerde file browsers, ik gebruik toch liever FTP om van afstand aan mijn bestanden te komen.
Ik gebruik dan ook maar FTP. Want filebrowser instellen is echt een hoofdpijn. Helaas lukt FTP mij niet zo goed, ik kan wel verbinding maken in mijn eigen netwerk maar niet van buiten af.

Op de Thecus heb ik dit namelijk zo ingesteld:

Poort: 2121
External IP: 192.168.1.50
Passive Poortrange: 30000 -32000

Op mijn Router heb ik dan vervolgens dit ingesteld:

Port: 30000-32000
Port: 2121-2121
IP: 192.168.1.50

Moet ik nog wat anders instellen, want ik kijk bij http://www.canyouseeme.org , maar mijn poorten staan niet open?! Sorry voor de noob vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGrimreaper
Gisteravond kwam ik thuis en kon ik niet meer op mijn NAS. Ook reageerde hij niet op de knopjes aan de voorkant. Ik heb hem daarom herstart door op de reset knop te duwen. Dit is het systemlog van daarna:

012/10/31 01:15:51
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] is recovering the RAID and rebuilding is in progress.

2012/10/31 01:15:47
[N5550] : Healthy: The RAID [RAID] on system [N5550] is healthy now.

2012/10/31 00:27:51
[N5550] : User admin logged in from 192.168.1.5

2012/10/31 00:27:03
[N5550] : [N5550] boot successfully.

2012/10/31 00:26:47
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] is recovering the RAID and rebuilding is in progress.

2012/10/31 00:26:46
[N5550] : Your system last shutdown is abnormal.

Vanochtend toen ik wakker werd stond hij enorm te piepen. en zag ik dit in het log:

2012/10/31 01:44:15
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] is suffering the severe disk problem.

2012/10/31 01:38:20
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] is suffering the severe disk problem.

2012/10/31 01:38:20

2012/10/31 01:32:09
[N5550] : Disk 3 on [N5550] has failed.

2012/10/31 01:31:30
[N5550] : Disk 4 on [N5550] has failed.

2012/10/31 01:31:02
[N5550] : Disk 1 on [N5550] has failed.

Hierna een aantal keer geprobeerd te rebuilden. Disk 1 lag er op een gegeven moment uit en heb ik toen als spare aangevinkt zoals staat op de thecus site. Maar hij is nu voor de 4e of 5e keer bezig en keer op keer geeft ie een disk failure aan. soms bij 5% andere bij ergens in de 30%.

Het lijkt me sterk dat ineens alle 4, of in ieder geval 3 schijven ineens kapot zijn toch?

Wat te doen?

Hier nog de rest van het log:

2012/10/31 13:30:27

2012/10/31 13:29:55

2012/10/31 13:29:40

2012/10/31 13:29:39
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] change to degrade mode.

2012/10/31 13:29:39

2012/10/31 13:27:29

2012/10/31 13:27:27
[N5550] : Disk 2 on [N5550] has failed.

2012/10/31 09:16:21

2012/10/31 09:15:46

2012/10/31 09:15:30

2012/10/31 09:15:29

2012/10/31 09:15:28

2012/10/31 09:12:20
[N5550] : Disk 4 on [N5550] has failed.

2012/10/31 09:12:18
[N5550] : Disk 3 on [N5550] has failed.

2012/10/31 08:20:33

2012/10/31 08:17:00

2012/10/31 08:15:44

2012/10/31 08:15:29

2012/10/31 08:12:42
[N5550] : The system N5550 shutdown.

2012/10/31 07:55:14

2012/10/31 07:54:45

2012/10/31 07:54:30

2012/10/31 07:49:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
RRCreations schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik dan ook maar FTP. Want filebrowser instellen is echt een hoofdpijn. Helaas lukt FTP mij niet zo goed, ik kan wel verbinding maken in mijn eigen netwerk maar niet van buiten af.

Op de Thecus heb ik dit namelijk zo ingesteld:

Poort: 2121
External IP: 192.168.1.50
Passive Poortrange: 30000 -32000

Op mijn Router heb ik dan vervolgens dit ingesteld:

Port: 30000-32000
Port: 2121-2121
IP: 192.168.1.50

Moet ik nog wat anders instellen, want ik kijk bij http://www.canyouseeme.org , maar mijn poorten staan niet open?! Sorry voor de noob vragen!
Vreemd, zou toch moeten werken. Probeer eens de standaard poort voor FTP te gebruiken. Dus zet even de FTP poort op 21 op de NAS en forward port 21 op je router.

Als passieve poort kun je poort 30000~32000 extern door te sturen naar 30000 intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DaGrimreaper schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:10:
Gisteravond kwam ik thuis en kon ik niet meer op mijn NAS. Ook reageerde hij niet op de knopjes aan de voorkant. Ik heb hem daarom herstart door op de reset knop te duwen. Dit is het systemlog van daarna:

012/10/31 01:15:51

.....
.....
.....
2012/10/31 07:49:33
Welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Krijg nu wat zeg.. System reboot en ineens krijg ik na 30 minuten de melding dat er 3 schijven bad sectors hebben en dat de raid verloren is gegaan. :?

Edit: na reboot dezelfde melding maar voor enkel #3. De Raid is degraded zonder #3 en benaderbaar. Ik ga eerst maar eens op bad blocks scannen.

Schrok me het apelazerus :')

N5550 met 5x 3tb WD Red van maanden oud.

[ Voor 31% gewijzigd door Jpjedi op 09-11-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Paul Baan schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:24:
Hai Nassers,

Ik wil even het volgende met jullie delen, ik vond dat mijn 5200xxx veel van zijn geheugen capaciteit gebruikte en dat hij daar minder snel van werd. Ik heb vervolgens een reepje geheugen van 4 G à 18 euro gekocht en dat op het bord van mijn Nas geprikt ( oude geheugen verwijderd)

ik heb gekozen voor 4 G, daar kan dan max 3 van gebruikt worden. Het resultaat is verbluffend. Nog geen 10 minuten werk, echt een aanrader!

Grtz Paul.
Heb een tijdje terug ook meer RAM in de NAS geprikt, zeker een aanrader om te doen inderdaad: alles voelt veel vlotter aan.

Wel heb ik helaas (vermoedelijk) last van een crappy fan, het ding klinkt tijdens de bootsequence echt creepy noisy..maar daarna issie weer rustig. Wel apart, ding is niet van zijn plek geweest en staat niet 24/7 aan, slechts paar uurtjes paar keer in de week.Even naar kijken binnenkort, als de fan wat brakjes is kan ik wel een nieuwe vragen en die omwisselen natuurlijk, no biggy :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jpjedi schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:42:
Krijg nu wat zeg.. System reboot en ineens krijg ik na 30 minuten de melding dat er 3 schijven bad sectors hebben en dat de raid verloren is gegaan. :?

Edit: na reboot dezelfde melding maar voor enkel #3. De Raid is degraded zonder #3 en benaderbaar. Ik ga eerst maar eens op bad blocks scannen.

Schrok me het apelazerus :')

N5550 met 5x 3tb WD Red van maanden oud.
Zag op het Thecus forum dat daar nog wat probleempjes zijn op de N5550 met die I/O errors. Kun je het beste even contact opnemen met de support om het te analyseren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03
Zojuist weer een nieuwe Firmware uitgekomen voor de N5550 -> http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=4768 (Firmware 2.03.07)

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
WouterHelm schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:47:
[...]

Vreemd, zou toch moeten werken. Probeer eens de standaard poort voor FTP te gebruiken. Dus zet even de FTP poort op 21 op de NAS en forward port 21 op je router.

Als passieve poort kun je poort 30000~32000 extern door te sturen naar 30000 intern.
Had ik ook geprobeerd. Gelukkig heb ik wel de oplossing gevonden. Toen ik mijn NAS een statisch IP gaf ben ik vergeten als getaway de adres van mijn router te geven. Ik heb gewoon nu mijn NAS verbonden via DHCP aan mijn router en vervolgens gezegd aan mijn router dat deze het altijd moet reserveren voor mijn NAS. Dit werkte gelukkig goed! Nog dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik wil meerdere versies van files beschikbaar hebben (previous file versions). Bij de mij bekende 3rd party module makers en thecus zelf kan ik niet iets vinden dat dat kan. Iemand anders toevallig bekend met een module die dat kan ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
detonatic schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:28:
Zojuist weer een nieuwe Firmware uitgekomen voor de N5550 -> http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=4768 (Firmware 2.03.07)
Zoals er al staat in de comments, ik wacht even tot er een soort van final FW versie uit komt. Voor elke scheet komt er een FW upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
DukeBox schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:21:
Ik wil meerdere versies van files beschikbaar hebben (previous file versions). Bij de mij bekende 3rd party module makers en thecus zelf kan ik niet iets vinden dat dat kan. Iemand anders toevallig bekend met een module die dat kan ?
Voor zover ik weet is er geen module voor beschikbaar. Enige optie lijkt om ZFS te gebruiken als file system, zodat je snapshots kunt maken.

Alleen zit er geen ZFS meer in de huidige modellen. Weet niet welk model je hebt. Bij mijn N4200 kon het nog wel, maar een N5550 bijvoorbeeld niet. Ze zullen daar wel een goede reden voor hebben. Volgens mij wordt ZFS niet native door Linux ondersteund en zal er iets van een module geïnstalleerd moeten zijn voor ZFS, wat eventueel wat nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wij hebben sinds kort ook een N5550 Nas van Thecus.
Daar wij nogal van de bezuinigingen zijn kwa electra kosten, eens de watt-meter er tussen gehangen om te kijken wat de NAS daadwerkelijk doet.

Ik heb nog geen schijven erin, maar die komen z.s.m.
Wat mij opvalt is het volgende:

- Powerswitch op voeding OFF: 4.6Watt
- Powerswitch op voeding ON : 10.5Watt (Nas uit, WOL)
- Nas idle: 35,9Watt (zonder disks)

Volgens Thecus
- NAS idle met HDD’s in standby: 30 watt
- NAS uit (WOL status): 2 watt

Wat mij opvalt is dat onze NAS dus 8.5Watt meer verbruikt in WOL status..
En dat de powerswitch op de voeding dus nog een lekstroom heeft van 4.6Watt.

Waarschijnlijk even contact met Thecus opnemen denk ik?

Zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
PurpleBlue schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:22:
Wij hebben sinds de iBood hunt ook een N5550 Nas van Thecus.
Daar wij nogal van de bezuinigingen zijn kwa electra kosten, eens de watt-meter er tussen gehangen om te kijken wat de NAS daadwerkelijk doet.

Ik heb nog geen schijven erin, maar die komen z.s.m.
Wat mij opvalt is het volgende:

- Powerswitch op voeding OFF: 4.6Watt
- Powerswitch op voeding ON : 10.5Watt (Nas uit, WOL)
- Nas idle: 35,9Watt (zonder disks)

Volgens Thecus
- NAS idle met HDD’s in standby: 30 watt
- NAS uit (WOL status): 2 watt

Wat mij opvalt is dat onze NAS dus 8.5Watt meer verbruikt in WOL status..
En dat de powerswitch op de voeding dus nog een lekstroom heeft van 4.6Watt.

Waarschijnlijk even contact met Thecus opnemen denk ik?

Zijn er meer die dit hebben?
Ik denk dat je dit meer in het hoekje marketing termen moet zoeken ;)

Zelfde verhaal als het aantal kilometers dat een elektrische auto kan rijden volgens de folder en in werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik zit echt vast met mijn AFP share op mijn N5550:

Ik heb een public AFP share met guest full access en daar maak ik gebruik van met een macbook en een mac mini (beiden OSX 10.8). Echter beide systemen kunnen geen bestanden verwijderen of verplaatsen binnen de share, tussen mappen. Finder geeft aan dat user en everyone read&write access hebben.

Daarnaast is de share enorm langzaam. Ik haal max 10-11 MB/sec terwijl ik een gigabit netwerk heb en de Thecus ook op 1gbit draait. Ik haal via andere protocollen wel gewoon 1 gibt (100+ Mb/sec).

Ik ben maar aan het googlen en vindt wel wat thecus forum topics over vreemd gedrag van AFP shares op een Thecus maar nergens vind ik echt een oplossing...

[ Voor 24% gewijzigd door Jpjedi op 04-12-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jpjedi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:56:
[...]
Zelfde verhaal als het aantal kilometers dat een elektrische auto kan rijden volgens de folder en in werkelijkheid.
Tja, opzich wel... [offtopic]Mijn Polo BM haalt ook de 1 op 33 niet idd[/oftopic]
Maar ook in de review op hardware.info melden ze de opgegeven wattages.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
PurpleBlue schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:32:
[...]

Tja, opzich wel... [offtopic]Mijn Polo BM haalt ook de 1 op 33 niet idd[/oftopic]
Maar ook in de review op hardware.info melden ze de opgegeven wattages.

Gr,
Hardware.info is toch behoorlijk betrouwbaar en het lijkt me dat de resultaten die zij hebben juist zullen zijn.

Ik meen we te herinneren dat de N5550 met twee verschillende CPU's uitgeleverd kan worden, ik weet niet precies welke modellen. Iets van een D2550 of D2700. Al zal het qua stroomverbruik niet zo heel veel moeten uitmaken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 15:49
Zijn er mensen met ervaring met Sabnzbd op de thecus n5200xxx ?

Ik heb sinds afgelopen week glasvezel maar haal max 4.4 MB/s. Via mijn pc gaat het wel zo snel en stabiel als mijn glas aan kan. Hebben anderen dit ook? Vraag me af waar het aan kan liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Frank J. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:28:

Ik heb sinds afgelopen week glasvezel maar haal max 4.4 MB/s. Via mijn pc gaat het wel zo snel en stabiel als mijn glas aan kan. Hebben anderen dit ook? Vraag me af waar het aan kan liggen....
Een NAS is geen pc he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Frank J. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:28:

Maak je gebruik van SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 15:49
Ja klopt, ook op mijn pc trouwens.

Net even non ssl gecheckt en dit gaat wel snel. Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Frank J. schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:53:
Ja klopt, ook op mijn pc trouwens.

Net even non ssl gecheckt en dit gaat wel snel. Enig idee hoe dit kan?
Lijkt me dat een download met SSL encryptie voor meer CPU belasting zal zorgen. Op een normale PC zul je dat dan niet zo snel merken, maar op een NAS met een Atom CPU blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Krijg de griep, opeens is mijn N5550 niet meer bereikbaar terwijl de display toont dat alles werkt.

Ik kan de NAS wel pingen maar verder niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jpjedi schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:02:
Krijg de griep, opeens is mijn N5550 niet meer bereikbaar terwijl de display toont dat alles werkt.

Ik kan de NAS wel pingen maar verder niet benaderen.
Je hebt toevallig geen SSH ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nope, das jammer. Vreemd ding heeft wel services draaien maar mijn mounts worden elke 10 minuten verbroken. De verbinding naar het ding is verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:37
Wellicht in het verkeerde topic. Maar ik vond het zonde om voor een simpele vraag een apart topic te maken.

Ik wil graag de harde schijven van m'n nas (N2200) naar m'n pc verhuizen. Ik heb alle belangrijke data al op een backup schijf. Echter staan de schijven op m'n nas in JBOD, kan ik deze er dan gewoon uit halen (na het afsluiten van m'n nas) en dan in m'n pc hangen en formateren?

EDIT:

Al gevonden, op de webpage van de NAS, kon ik bij storage ---> RAID Management ---> Remove RAID aanklikken. Alle data zou worden verwijderd. En tevens de RAID setup :)

Zo de schijven er maar is uit trekken en kijken wat er daarna nog op staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Kypo op 15-01-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Alle data op mijn N2200EVO is er op eens verdwenen. :-(

Ik was wat bestanden van de NAS naar mijn pc aan het kopiëren en op eens had ik geen connectie meer. Alle modules zijn weg en enkel het basis admin panel is beschikbaar. Daar staat dat beide schijven gezond zijn, maar bij de meeste optie krijg je de melding "You don`t have any RAID system."

Het was een RAID-1 met twee schijven van 2TB, firmware versie V1.05.00.21 met enkel een aantal van de default modules geactiveerd.

In de logs staat niets bijzonders:
2013/01/20 14:30:40 - [N2200EVO] : User admin logged in from 192.168.1.16
2013/01/20 10:44:10 - [N2200EVO] : User admin logged in from 192.168.1.16
2013/01/19 14:25:55 - [N2200EVO] : SMART(HD SN: Z1E195PH) testing has completed, the result is normal.
2013/01/19 14:24:53 - [N2200EVO] : SMART(HD SN: Z1E195PH) testing start.
2013/01/19 14:12:00 - [N2200EVO] : User admin logged in from 192.168.1.14
2013/01/19 10:35:28 - [N2200EVO] : User admin logged in from 192.168.1.10
2013/01/19 10:35:10 - [N2200EVO] : User admin logged in fail from 192.168.1.10
2013/01/19 10:34:27 - [N2200EVO] : Healthy: The system [N2200EVO] is healthy now.
2013/01/19 10:33:57 - [N2200EVO] : [N2200EVO] boot successfully.

Is nou al mijn data kwijt? :'( Of valt er nog wat te herstellen?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Gods Lonely Man schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:25:

Is nou al mijn data kwijt? :'( Of valt er nog wat te herstellen?
NAS al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
Goedemiddag , Ik heb een Thecus n4200eco met 2x 2TB schijven erin op raid 0. Nu wil ik er een WD red 3TB schijf bijdoen en dan een raid5 migratie uitvoeren. Kan dit? Ik hoop het wel,want er staat ongeveer 2,4 TB aan Films,foto's en muziek op. Als dit werkt wil ik daarna de 2TB schijven vervangen voor 3 TB WD red schijven.

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jpjedi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:56:
[...]

Om even wat van vorig jaar erbij te pakken: ik vind het jammer dat veel apparatuur in de uit-stand alsnog stroom hapt. Meen bij mijn 4200ECO tegen de 8 watt te hebben gemeten, dat vind ik behoorlijk (verspillend). Dus ik heb er vrij vlot al een schakelaar tussen gezet, gewoon de stroom eraf als ie niet wordt gebruikt. Snap niet dat fabrikanten daar niet op letten, of moeten ze weer een mooi extra eco-stickertje voor hebben ofzo :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Richard35 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:43:
Goedemiddag , Ik heb een Thecus n4200eco met 2x 2TB schijven erin op raid 0. Nu wil ik er een WD red 3TB schijf bijdoen en dan een raid5 migratie uitvoeren. Kan dit? Ik hoop het wel,want er staat ongeveer 2,4 TB aan Films,foto's en muziek op. Als dit werkt wil ik daarna de 2TB schijven vervangen voor 3 TB WD red schijven.

Gr Richard
Een migratie van een RAID0 naar RAID5 is volgens mij niet mogelijk.
2Dutch schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:41:
[...]

Om even wat van vorig jaar erbij te pakken: ik vind het jammer dat veel apparatuur in de uit-stand alsnog stroom hapt. Meen bij mijn 4200ECO tegen de 8 watt te hebben gemeten, dat vind ik behoorlijk (verspillend). Dus ik heb er vrij vlot al een schakelaar tussen gezet, gewoon de stroom eraf als ie niet wordt gebruikt. Snap niet dat fabrikanten daar niet op letten, of moeten ze weer een mooi extra eco-stickertje voor hebben ofzo :P
Het probleem is dat te weinig mensen zich hier zorgen om maken of zich er niet van bewust zijn heb ik het idee, waardoor de fabrikanten hier ook minder aandacht aan besteden. Om het standby/uit verbruik van 8 Watt naar 1 Watt te krijgen zouden ze een betere voeding/AC adapter en eventueel wat andere componenten moeten aanpassen waardoor het apparaat een euro of 10~20 duurder zal gaan worden (bijvoorbeeld).

Het aantal klanten wat daardoor juist dat apparaat gaat kopen is minder dan het aantal kopers wat afvalt omdat het apparaat duurder is geworden (ook al zijn ze goedkoper uit na verloop van tijd omdat de energierekening iets lager uit zal vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Yep, geen effect. Ik heb een ticket aangemaakt bij Thecus, ze gaan het nu remote proberen te fixen. Erg hoopvol klinkt het echter niet..

Hebben jullie nog tips om dit in de toekomst te voorkomen? Ik heb juist voor RAID-1 gekozen, omdat alles dan veilig gespiegeld wordt.

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik ben een redelijke noob qua NAS'en en downloaden via NZB maar ik download momenteel via Grabit (Eweka servers) naar mijn computer en zet dan alles over naar de NAS (thecus 2200EVO).
Nu wil ik dit automatiseren via Couchpotato en Sickbeard en het liefste remote downloaden.
Weet iemand een goede site waar ik info kan vinden over hoe ik dit het beste aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Awaken1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:
Ik ben een redelijke noob qua NAS'en en downloaden via NZB maar ik download momenteel via Grabit (Eweka servers) naar mijn computer en zet dan alles over naar de NAS (thecus 2200EVO).
Nu wil ik dit automatiseren via Couchpotato en Sickbeard en het liefste remote downloaden.
Weet iemand een goede site waar ik info kan vinden over hoe ik dit het beste aanpak?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je zult Couchpotato en Sickbeard vanaf je PC moeten blijven draaien, helaas zijn er geen 3rd party modules beschikbaar voor de N2200EVO (enkel voor de X86 modellen en niet voor de ARM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
WouterHelm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je zult Couchpotato en Sickbeard vanaf je PC moeten blijven draaien, helaas zijn er geen 3rd party modules beschikbaar voor de N2200EVO (enkel voor de X86 modellen en niet voor de ARM).
Ik heb een n4200eco en ik heb wel sickbeard draaien.. gewoon ff google en zoek naar de module. Iemand op thecus forum heeft een auto module gemaakt dus. Hier draait ie icm nzbget.

Een andere vraag mbt tot memory upgrade/usage. Ik zou graag met memory willen upgraden maar ben even benieuwd of het wel nodig is. Hier en daar zie ik een soort van system monitor in de GUI maar deze heb ik niet. Hebben hier meer mensen last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand nog een suggestie ? Heb een 8800Pro (v1) welke na een reboot op 'self testing' blijft staan...

Zonder hdd's komt hij op maar als de HDD's (8x2TB, raid5) erin zitten is de laatste melding 'starting services', dan kan ik nog heel ff (30 sec) in de webgui inloggen. Raid is dan nog niet online.

Hot plug werkt, maar ook dan komt de raid array niet online.

Vervolgens komt er dus 'self testing' in het scherm te staan en is de web gui niet meer te bereiken.

Er is niets aangepast, systeem was al zeker 10 maanden online zonder enige issues, omdat er 1 persoon al enkele weken problemen had met toegang tot een share, besloten het apparaat vandaag te rebooten.. :zucht:..

edit: ben iets verder gekomen, heb de schakelaars op de 2 DOM modules omgezet.. hij komt nu weer online met 'factory settings' maar wel mijn data en shares zijn beschikbaar.
Valt me op dat de firmware ook een versie terug is (v5.02.02 i.p.v. v5.03.01). Blijkbaar is er al langer iets aan de hand met een van de 2 DOM modules want volgens mij moeten deze altijd een mirror zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 08-03-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nu zit ik helemaal vast. Na vakantie blijkt dat nas is volgelopen en gaat nu automatisch op read-only waardoor ik ook niets kan verwijderen om het probleem op te lossen. Ruimte is zelfs te klein waardoor ik ook geen modules kan installeren om het via de NAS interface zelf op te lossen. :(

Thecus N5550 met 5x 3tb in Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Jpjedi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:38:
Nu zit ik helemaal vast. Na vakantie blijkt dat nas is volgelopen en gaat nu automatisch op read-only waardoor ik ook niets kan verwijderen om het probleem op te lossen. Ruimte is zelfs te klein waardoor ik ook geen modules kan installeren om het via de NAS interface zelf op te lossen. :(

Ai, klinkt niet best.
Maar bedoel je dat je voleldige 5x3TB vol zit? En is daarna alles read-only gemount?
Je zal met putty aan de slag moeten vrees ik, maar ik zou eerst contact opnemen met thecus zelf.

Ben wel benieuwd welke bios en firmware je gebruikt. Ik heb zelf zelfde config, alleen gebruik ik geen apple spullen. Tot nu toe heb ik geen problemen (*afkloppen!).Ik heb wel geheugen uitgebreid, maar was misschien niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Jpjedi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:38:

Lijkt me file system probleem, heb je al een file system check vanuit the GUI geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds afgelopen weekend overgestapt van een Qnap TS-212 naar een Thecus n5200xxx, een flinke vooruitgang moet ik zeggen. Uiteraard logisch vanwege geheugen en processor. Wat betreft het menu een achteruitgang, maar gebruik de NAS vooral voor opslag.

Heb er direct 3x nieuwe WD Red 2TB schijven ingezet op RAID5, daarbij de volgende vraag:
- Ik kan er een 4e schijf bij plaatsen om mijn RAID5 in de toekomst uit te breiden. Kan ik daarnaast nog een 5e schijf plaatsen om naar RAID 6 te gaan, of moet mijn totale RAID systeem dan omgebouwd worden? Dan is het verstandiger om de 5e schijf Spare te laten draaien?

Daarnaast heb ik de systeem koeler veranderd in een Noctua NF-B9 92 mm, welke VEEL minder geluid produceert. Vooraf veel gelezen over de herrie van deze NAS, maar dit is nu acceptabel omdat hij gewoon op zolder staat.
Ook het interne geheugen geupgrade van 1 GB naar 4 GB door middel van een Kingston 4GB 1333 Mhz SoDimm DDR3 CL9 1.5V (KVR1333D3S9/4G). Zonder problemen, ik kan alleen niet zien of hij de volledige 4GB gebruikt.

- Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:53:
Ik ben sinds afgelopen weekend overgestapt van een Qnap TS-212 naar een Thecus n5200xxx, een flinke vooruitgang moet ik zeggen. Uiteraard logisch vanwege geheugen en processor. Wat betreft het menu een achteruitgang, maar gebruik de NAS vooral voor opslag.

Heb er direct 3x nieuwe WD Red 2TB schijven ingezet op RAID5, daarbij de volgende vraag:
- Ik kan er een 4e schijf bij plaatsen om mijn RAID5 in de toekomst uit te breiden. Kan ik daarnaast nog een 5e schijf plaatsen om naar RAID 6 te gaan, of moet mijn totale RAID systeem dan omgebouwd worden? Dan is het verstandiger om de 5e schijf Spare te laten draaien?

Daarnaast heb ik de systeem koeler veranderd in een Noctua NF-B9 92 mm, welke VEEL minder geluid produceert. Vooraf veel gelezen over de herrie van deze NAS, maar dit is nu acceptabel omdat hij gewoon op zolder staat.
Ook het interne geheugen geupgrade van 1 GB naar 4 GB door middel van een Kingston 4GB 1333 Mhz SoDimm DDR3 CL9 1.5V (KVR1333D3S9/4G). Zonder problemen, ik kan alleen niet zien of hij de volledige 4GB gebruikt.

Een RAID5 uitbreiden kan altijd door er HDD's bij te zetten. Als ik mij niet vergis is een migratie van RAID5 naar RAID6 niet mogelijk bij deze NAS. Zou je even bij de support moeten navragen denk ik.

Ik heb zelf ooit 4GB in mijn N4200 gezet (zelfde firmware) en er werd iets van 3.1GB herkend als ik het mij goed herinner. Het OS van deze modellen (FW 5.xx) is 32 bits, dus je kunt niet de volle 4GB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:53:

Je kan de 5e schijf ook gewoon in de raid5 mee laten draaien. Of als spare schijf gebruiken. Geen idee of je naar raid6 kan ombouwen. Lijkt er op dat het kan volgens http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=6562.
Ik heb mijn raid5 eerst met 3 schijven gebouwd, later naar 5 schijven laten groeien zonder dataverlies.
Goed idee van die koeler, maar ik had dan wel verwacht dat je hem in de woonkamer had staan. Op zolder en bang voor geluidsoverlast :?
Extra geheugen heb ik ook gedaan. Zo lang je de hdmi niet gebruikt zou hij de 4 Gig moeten kunnen gebruiken.
Mijn Hardware Info, general tab zegt:
CPU: Intel CPU D2700 @ 2.13GHz
Memory: 4017 MB
BIOS: CDV_T26 X64
DOM: Single DOM

Afhankelijk van firmwareversie is er ook een parameter die het geheugen limiteerd tot 4 gig (indien je er de max 8G instopt). Zie o.a. forum http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=4787

P.S.: het OS is weldegenlijk 64bit (in tegenstelling wat hierboven gezegd wordt), maar de local display driver voor de hdmi is 32bit, vandaar de limiet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Roelski op 19-04-2013 00:50 . Reden: 64bit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Dr.Roelski schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:49:
[...]

P.S.: het OS is weldegenlijk 64bit (in tegenstelling wat hierboven gezegd wordt), maar de local display driver voor de hdmi is 32bit, vandaar de limiet.
-CHiLLeR- Heeft een N5200XXX, dit is een ouder model (zonder HDMI e.d.). Het OS van deze modellen (FW 5.xx familie) is ook 32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

WouterHelm schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:49:
[...]

-CHiLLeR- Heeft een N5200XXX, dit is een ouder model (zonder HDMI e.d.). Het OS van deze modellen (FW 5.xx familie) is ook 32 bits.
Oops.... niet goed gelezen! Je hebt gelijk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koeler is vervangen, omdat deze ook vanaf zolder te horen was :-). Nu dus geen geluidsoverlast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb een N8800pro V2, wanneer er een netwerk kabel in (maakt niet uit welke poort) zit boot deze niet en blijft hangen op 'self testing'.
Wanneer je ze eruit laat en nadat de eerste 'self testing' verdwijnt er in stopt gaat alles goed.

n.b. Dit is onafhankelijk van de netwerk config LAN1/LAN2/LACP, DHCP/STATIC, uitgesloten door te testen maar ook logisch te verklaren omdat het voor/in de POST plaats vindt voordat thecus OS wordt geladen. Ook maakt het niet uit of er wel/geen HDD's in zitten. Ook de DOM is opnieuw geflashed met de laatste firmware.

Ik heb zelf een vermoeden dat er iets van netboot start maar ik kan dat niet zien of ergens uitzetten.
Iemand nog een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 11:47
DukeBox schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
Ik heb een N8800pro V2, wanneer er een netwerk kabel in (maakt niet uit welke poort) zit boot deze niet en blijft hangen op 'self testing'.
Wanneer je ze eruit laat en nadat de eerste 'self testing' verdwijnt er in stopt gaat alles goed.

n.b. Dit is onafhankelijk van de netwerk config LAN1/LAN2/LACP, DHCP/STATIC, uitgesloten door te testen maar ook logisch te verklaren omdat het voor/in de POST plaats vindt voordat thecus OS wordt geladen. Ook maakt het niet uit of er wel/geen HDD's in zitten. Ook de DOM is opnieuw geflashed met de laatste firmware.

Ik heb zelf een vermoeden dat er iets van netboot start maar ik kan dat niet zien of ergens uitzetten.
Iemand nog een suggestie ?
Ik heb het zelfde met mijn product gehad. Echter na nog een paar keer booten kwam hij niet meer online.
Ik heb het gevoel dat de firmware update iets niet helemaal goed heeft gedaan.

Ik zie ook dit in de Changelog van de Firmware.

[New Features/Changes]
Update Intel NIC driver to 2.1.4.

Mijn oplossing was toen het hele apparaat opsturen. Dit heb ik een 2 weken geleden gedaan. Ik heb hem vorige week weer terug mogen ontvangen. Hier was het moederbord echter vervangen.

Ze hebben bij mij niet lopen zeuren over garantie of iets dergelijks. Volgens hij weten hun ook dat er moederborden in omloop zijn die die firmware niet fijn vonden. Aangezien ze 15 moederborden van de 7700/8800 vorige week hebben binnen gekregen bij Thecus NL

[ Voor 29% gewijzigd door GodZZila op 27-05-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ok, dank voor de tip..

Ik heb echter zeker het afgelopen half jaar geen update gedaan.. dus dat kan niet de oorzaak zijn.
Blijft overigens wel slordig dat ik van zowel mijn leverancier en Thecus zelf (nu 2 weken later) nog niets vernomen heb, bij mij heeft Thecus wel volledig afgedaan.
Ik had eerder met een V1 model ook al problemen met een rotte dom.. ook daar was support zwaar teleurstellend (uiteindelijk zelf de dom vervangen door een flash module van transcent en daar de dom image op geflashed).
Uiteraard kan je ook niets 'willen' zonder support contract en dit soort bedragen maar op zijn minst een mail dat ze het in behandeling hebben zou al fijn zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Weet niet of het gepost mag worden, maar iBood heeft een aantal Thecus modellen in de aanbieding voor een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H dejong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-08 01:14
Goedemorgen Allemaal.

Ik heb een vraag.
Sinds kort de beschikking over een N5550.
Bevalt tot nu toe prima!

Nu wil ik mijn iPhone laten syncen met de NAS (media).
Hiervoor zijn standaard mods en apps beschikbaar, zoals:
T-onthego
Thecus Disk
Thecus Share.
Alle 3 kunnen volgens mij hetzelfde, de 1 misschien iets meer of anders dan de andere.
Maar alle 3 gaat dit handmatig. Dus eigen interactie is noodzakelijk.
Of als je een foto wilt maken en syncen met de NAS, moet je de foto vanuit de app maken en niet de standaard iPhone camera.
Dropbox daarintegen, kan automatisch je fotorol syncen, maar dan zit er weer een cloud tussen.
Iets wat niet mijn voorkeur heeft, anders had ik wel uitgebreidde cloud storage genomen.

Vragen:
1) Welke van de 3 thecus apps/mods, heeft voorkeur?
2) Wat zijn de alternatieven?

Ik hoor het graag.

Groet,

Hans

• H dejong
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik gebruik hiervoor de dropbox client. verder is er nog een onwclouwd pluging, die heb ik nooit getest.

HT & NAS & Inventaris

• SpaceAce
Je zult een iPhone app moeten hebben die goed met de Thecus NAS kan communiceren. Zo kun je de Owncloud module installeren:
http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=36&t=4354

Voor Owncloud is een iOS app beschikbaar:
https://owncloud.com/products/mobileapps

Maar ik heb hier geen ervaring mee, dus weet niet of Owncloud de mogelijkheid heeft om live backups van je foto's te maken.

Een andere optie is misschien deze App:
https://itunes.apple.com/...ransfers/id415850124?mt=8

Als ik mij niet vergis is er een beta van Thecus beschikbaar waarmee WebDAV ondersteund wordt, daarmee zou de bovenstaande app mee moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H dejong
@Ranzige pad / WouterHelm:

Bedankt voor jullie reacties!

Dropbox heb ik overwogen, maar dan is het net niet wat ik zou willen.
De dropbox-functionaliteit van het automatisch je photoroll syncen, is precies wat ik wil, maar dan rechtstreeks naar de NAS. Anders had ik bv. wel uitgebreide ruimte bij Dropbox genomen en was de NAS niet nodig geweest.

Owncloud duik ik nog even in, maar weet nog niet of ik overtuigd ben van de functionaliteit. (heb het topic eerder gelezen)

Photosync heb ik gezien en ik denk dat die het dichtst bij mijn wensen komt.
WebDAV zou idd mooier zijn dan via ftp.

Als er nog andere tips zijn, dan hou ik me aanbevolen

Gr.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
Goedemiddag ,

Heb een thecus n4200 eco met 2 x3tb wd red en ik wil er 1 bijplaatsen.

Kan ik van raid 1 zonder dataverlies naar raid 5?

Gr.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Richard35 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:39:
Goedemiddag ,

Heb een thecus n4200 eco met 2 x3tb wd red en ik wil er 1 bijplaatsen.

Kan ik van raid 1 zonder dataverlies naar raid 5?
Zou moeten kunnen, als je je RAID aanpast moet er een tabje met "migrate" bij staan, waar je van een RAID1 naar RAID5 kunt migreren. Nadat de migratie klaar is dien je nog een RAID "expand" uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:09
Heeft iemand recente ervaring met het gebruik van de n5550 nas als mediaspeler? Met name xmbc gebruik via de hdmi aansluiting? Afspelen van mkv op 1080 zou toch zonder framedrops moeten lukken, gezien de hardware.

Uit de thecus forum lees ik ook slechte ervaringen, maar echt recente ervaring met nieuwst firmware kan ik niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
cubuz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:24:
Heeft iemand recente ervaring met het gebruik van de n5550 nas als mediaspeler? Met name xmbc gebruik via de hdmi aansluiting? Afspelen van mkv op 1080 zou toch zonder framedrops moeten lukken, gezien de hardware.

Uit de thecus forum lees ik ook slechte ervaringen, maar echt recente ervaring met nieuwst firmware kan ik niet terugvinden.
Schijnt toch al een tijdje perfect te werken, ik geloof dat er in het begin wat driver problemen waren vanuit Intel, maar dat is al een tijd geleden opgelost met een FW update.

1080P zou zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
WouterHelm schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:06:
[...]

Zou moeten kunnen, als je je RAID aanpast moet er een tabje met "migrate" bij staan, waar je van een RAID1 naar RAID5 kunt migreren. Nadat de migratie klaar is dien je nog een RAID "expand" uit te voeren.
Goedemorgen ,

Wouter bedankt voor medewerking _/-\o_

Mijn n4200 eco werkt nu weer na de migratie van raid 1 naar raid 5 en ik ben niks kwijt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Zou iemand me kunnen helpen met het volgende probleem?

Ik heb mijn Thecus N5550 aangesloten zoals het hoort volgens instructies eergisteren. Deed het prima!

Gisteren had ik opeens geen internet op mijn NAS, toen ging ik kloten met LAN1 LAN2 en wisselen van poort en daarna werktie ie opeens weer. Als ik internet heb kan ik bijv bij auto module alle modules zien die via Thecus.com aangeboden worden. Als ik geen internet heb is dit ook niet toegankelijk. SABnzbd doet het niet en Couhcpotato doet het ook niet.

Vanochtend herhaalde het probleem zich weer en heb ik geen verbinding meer met het internet, het lukt mij niet om de verbinding te herstellen. Alles opnieuw ingesteld, LAN1 LAN2, wisselen van ethernet poort, niks helpt (wat voorheen wel hielp).

Provider: KPN
Modem: KPN ExperiaBox (wit van ZTE H220)
NAS heeft op zowel LAN1 als LAN2 een vast IP adres in de hogere nummerreeks (200 & 201)
NAS staat aangesloten op de Airport Express die ook een eigen vaste IP adres heeft
Airport Express staat in verbinding (wireless) met het Airport Extreme Base Station (ook vast IP)
De base station staat via ethernet verbinding aangesloten met de KPN box

DHCP staat op te NAS volledig op automatisch. Zo werkte deze voorheen ook (voordat ie raar deed). Op zowel LAN1 als LAN2.

Hoe kan ik weer fatsoenlijk verbinding maken? Ik gebruik OSX en de NAS heeft firmware V2.04.01.cdv aan boord. Couchpotato, SABnzbd werkten gisteren prima! Nu opeens niet meer.

Alvast bedankt! :9 _/-\o_

*edit* net geprobeerd via SSH in te loggen, lukt niet. Telnet lukt ook niet. Pingen lukt wel. Heb DNS overgenomen van opendns.com en dan werkt het nog steeds niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door dhelios op 15-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
dhelios schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:46:
Zou iemand me kunnen helpen met het volgende probleem?

Ik heb mijn Thecus N5550 aangesloten zoals het hoort volgens instructies eergisteren. Deed het prima!

Gisteren had ik opeens geen internet op mijn NAS, toen ging ik kloten met LAN1 LAN2 en wisselen van poort en daarna werktie ie opeens weer. Als ik internet heb kan ik bijv bij auto module alle modules zien die via Thecus.com aangeboden worden. Als ik geen internet heb is dit ook niet toegankelijk. SABnzbd doet het niet en Couhcpotato doet het ook niet.

Vanochtend herhaalde het probleem zich weer en heb ik geen verbinding meer met het internet, het lukt mij niet om de verbinding te herstellen. Alles opnieuw ingesteld, LAN1 LAN2, wisselen van ethernet poort, niks helpt (wat voorheen wel hielp).

Provider: KPN
Modem: KPN ExperiaBox (wit van ZTE H220)
NAS heeft op zowel LAN1 als LAN2 een vast IP adres in de hogere nummerreeks (200 & 201)
NAS staat aangesloten op de Airport Express die ook een eigen vaste IP adres heeft
Airport Express staat in verbinding (wireless) met het Airport Extreme Base Station (ook vast IP)
De base station staat via ethernet verbinding aangesloten met de KPN box

DHCP staat op te NAS volledig op automatisch. Zo werkte deze voorheen ook (voordat ie raar deed). Op zowel LAN1 als LAN2.

Hoe kan ik weer fatsoenlijk verbinding maken? Ik gebruik OSX en de NAS heeft firmware V2.04.01.cdv aan boord. Couchpotato, SABnzbd werkten gisteren prima! Nu opeens niet meer.

Alvast bedankt! :9 _/-\o_

*edit* net geprobeerd via SSH in te loggen, lukt niet. Telnet lukt ook niet. Pingen lukt wel. Heb DNS overgenomen van opendns.com en dan werkt het nog steeds niet :(
Als eerste DNS zou ik het IP van je modem/router invullen. Als tweede en derde de DNS server van Google eventueel (8.8.8.8 en 8.8.4.4). De Gateway staat ook goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Bedankt Wouterhelm. Heb het geprobeerd op diverse manieren met de opties die je gaf. Helaas, het lukt nog steeds niet. De gateway staat op het IP van de router (192.168.2.254).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
dhelios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:20:
Bedankt Wouterhelm. Heb het geprobeerd op diverse manieren met de opties die je gaf. Helaas, het lukt nog steeds niet. De gateway staat op het IP van de router (192.168.2.254).
192.168.2.254 is ook het standaard IP van de tweede netwerk poort, mogelijk dat hij hierdoor routeringsproblemen krijgt. Wat je eens zou kunnen doen is:
- NAS op LAN2 aansluiten
- IP instellen op wat je niet gebruikt (192.168.3.xxx bijvoorbeeld)
- NAS rebooten en NAS op WAN/LAN1 aansluiten
- WAN/LAN1 configureren

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Wie weet de oplossing voor het volgende probleem.
Thecus 503,hier heb ik een tweede schijf ingezet ,staat nu als JBOD in raid,beide schijven zijn in het netwerk zichtbaar en kan ik data naar toe schrijven.
Ik gebruik de thecus als opslag voor mijn Dune mediaplayer en Yadis voor de filmbibliotheek.
Op beide schijven staat Yadis om via internet de database te uppen.
Op de eerste schijf werkt dit goed maar op de tweede weigert yadis verbinding met internet te maken.
Ben er na een dag klooien nog steeds niet uit... wie heeft hier meer ervaring mee?

Alvast bedankt voor elke tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Ik heb ook een Thecus N5550 met firmware is 2.04.01.2.

Apache is 2.4.6.0
MySql is 5.6.12.0
Php53 is 1.07.00

Ik heb Sickbeard geinstalleerd en loopt prima.

Ik heb ook spotweb geinstalleerd en die werkt ook. Echter in Sickbeard krijg ik de volgende error

2013-09-29 15:18:38.011309 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading spotweb URL: http://192.168.2.2/modules/spotweb/www/ ... 040%2C5030

ik heb een .htaccess file in raid/data/module/spotweb/www gemaakt

De inhoud is;
ARewriteEngine On
RewriteBase /raid/data/module/spotweb/
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Ik kna de link http://192.168.2.2/spotweb/api?t=c of variaties van dat adres ook niet openen. Ik krijg elke keer de HTTP 404 error.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken.

Iemand enige suggesties?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste