Heb je in SB je serie op wanted staan?
Anderzijds, gooi deze vraag even in het SB/CP topic
Anderzijds, gooi deze vraag even in het SB/CP topic
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 22:04 ]
Verwijderd
Dit moet /raid0/data/jouwmap zijn, waarbij "jouwmap" een map op jouw NAS moet zijn uiteraard.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:53:
Hoi heeft er iemand FaJoTorrent aan de praat gekregen, krijg iederkeer ongeldige paath of directory The given path does not exist or is not a directory bij opgave van default torrent library. heb al van alles geprobeerd zoals /raid/media maar niets helpt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| # PHP53-Module <IfModule !mod_actions.c> LoadModule actions_module modules/mod_actions.so </IfModule> <IfModule mod_actions.c> ScriptAlias /.PHP53/cgi-bin/ /raid/data/module/PHP53/cgi-bin/ <Directory /raid/data/module/PHP53/cgi-bin/> AllowOverride None Options +ExecCGI +FollowSymLinks Order allow,deny Allow from all </Directory> <Directory "/"> AllowOverride All </Directory> </IfModule> AddType application/x-httpd-php-php53 .php Action application/x-httpd-php-php53 /.PHP53/cgi-bin/php-cgi # End PHP53-Module |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/bin/sh # Author: borry set -e [ -x /raid/data/module/PHP53/system/bin/php ] || exit 0 [ -e /raid/data/naswebsite/www/spotweb/retrieve.php ] || exit 0 /raid/data/module/PHP53/system/bin/php /raid/data/naswebsite/www/spotweb/retrieve.php || exit 1 |
[ Voor 17% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-09-2012 18:39 ]
Verwijderd
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Ik heb een N5550 en ben ook bezig om SABnzb en Sickbeard in te stellen.Paul Baan schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:05:
Hallo beste Tweakers,
als NASNoob, maar met redelijke basiskennis heb ik de volledige installatie van mijn Thecus voor elkaar gekregen. Wel met wat hulp van dees of geen, maar toch.
Wat mij bij het instellen van SABnzb+, Couchpotato en Sickbeard erg geholpen heeft staat in de volgende link:" http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120406 "
Mocht iemand er nu echt niet uitkomen kan en wil ik mogelijk wel helpen.
Een erg tevreden gebruiker!
ah het is nu gelukt, ik heb die mappen veranderd en zie nu wel downloads in m'n 'complete' map komen.Blue Knight schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 05:32:
Je moet even bij folders kijken wat daar staat. Ik heb zelf een downloads map aangemaakt en dan is het path: /raid/data/downloads/complete.
Bij categories kan je aparte submappen aanmaken. Eventueel kan je voor een bepaalde categorie ook een ander path opgeven. Ik doe dat bijvoorbeeld bij films: /raid/data/Video, zodat de de films meteen klaar staan voor de media player.
[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 02-10-2012 20:33 ]
Bedankt voor je reactie.psnepvangers schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:38:
Hallo Grimreaper,
Ik ben toevallig ook net begonnen met een Thecus N2800 (Zelfde serie volgens mij als de N5550). Wat ik heb moeten doen is 3 poorten in mijn router forwarden, namelijk 80, 443, en 1080. Na dit werkte het bij mij zonder problemen.
VreemdDaGrimreaper schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Bedankt voor je reactie.
In de handleiding stond alleen poort 443. Ik ga vanmiddag eens proberen de andere 2 ook te doen.
Poort 80 is voor HTTP en poort 443 HTTPS. Indien je webdisk of andere modules gebruikt heb je vaak nog andere poorten nodig. Webdisk is volgens mij 1080 (HTTP) en 4433 (HTTPS) geloof ik.psnepvangers schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Vreemd
Ik heb zelf heel de handleiding niet bekeken, gelijk het forum bezocht en gekeken.
Na de port forwarding kan je de NAS van buiten benaderen via port 80.
Dat zou je even in het Couchpotato topic van het Thecus forum moeten vragen, ik geloof dat ik dat probleem daar vaker voorbij heb zien komen. Misschien dat er ergens een oplossing voor te vinden is.Paul Baan schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:59:
Ik heb trouwens ook een vraagje, heft indirect ook met bovenstaande te maken; na iedere robot of shutdown, moet ik couchpotato enzo opnieuw installeren. Ik kan de programma s anders niet opstarten.
Is er geen mogelijkheid om de instellingen te bewaren?
Merkwaardig genoeg functioneerd nzb wel gewoon.
Iemand een tip?
Vanuit de NAS zelf zal dit denk ik niet te regelen zijn. Misschien dat er een Windows pakket beschikbaar is die zoiets kan doen. Als je vanuit Windows de shares benaderd zal hij in ieder geval de time stamp van alle bestanden moeten kunnen zien, dus dan zou het ook mogelijk moeten zijn om bestanden te verwijderen indien deze ouder dan een x aantal dagen zijn (indien zulke software beschikbaar is).martijn.gruiter schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:12:
Ik ben vrij onbekend met NAS, maar ik heb een Thecus N7700PRO die we o.a. gebruiken als data transfer. enkel loopt het systeem vol als ik niet 1x per maand oude data eraf haal.
mijn vraag is of het mogelijk is om automatisch iets te laten draaien of in te stellen zodat bestanden ouder dan 2 weken / 1 maand verwijderd wordt of gebackupt wordt?
bij voorbaat dank, Martijn
Volgens mij gebruikt Windows standaard het bekabelde netwerk indien beschikbaar is. Maar je kunt het eenvoudig controleren door je wireless even uit te zetten natuurlijk. Daarnaast kun je via het taak beheer ook de netwerk activiteit zien, dan weet je precies welke NIC in gebruik is.Tha Man schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:43:
Goedemiddag, ik had een vraagje betreft het overzetten van data (films, muziek, etc) van mijn pc naar mijn NAS. Dit gaat op het moment gruwelijk traag omdat de NAS via het draadloos netwerk benaderd wordt. Ik heb een CAT5 draad tussen PC en NAS gehangen, echter ik heb geen idee hoe af te dwingen data data via de kabel gaat, en niet over het draadloze netwerk. Tussen PC en router zou misschien ook kunnen, maar ik zie 't even niet voor me.
Ik heb me rot gezocht in de helpfiles van Thecus, het forum en uberhaupt hoe je zoiets moet doen, maar ik kom er niet uit. Ik draai windows 7 Ultimate en het NAS in raid5, dus > 3MB/s zou een welkome snelheidswinst zijnEen ander probleem is dat de svchost nagenoeg al het aanwezige geheugen in mijn pc (4GB) opeist als ik nu data overzet. Overigens doe ik dat nu via een knip/plak actie van map1 op de pc naar map2 op de nas (\\N5550\Films).
Ik neem aan en hoop dat het slimmer en vooral sneller kan, iemand een idee? Thanks!
Kijk eens of je de NFS modus op Async hebt staan, dit is veel sneller dan Sync (NFS instellingen van de share).Jpjedi schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:41:
Ik heb zelf een vraagstuk waar ik niet uit kom. Ik gebruik NFS voor communicatie tussen mijn mac mini en de N5550 maar de schrijf snelheid is enorm traag. Ik schrijf met 1 mbit naar de NAS terwijl ik dit met AFP op 60/80 kan doen. Vanaf een windows PC haal ik met SMB wel 800mbit via een Procurve switch.
Zijn er bepaalde instellingen die ik over het hoofd kan zien voor het NFS protocol? Ik gebruik nu de volgende link die ik gekoppeld heb aan een mount.
nfs://192.168.1.100/raid0/data/_NAS_NFS_Exports_/Muldersbase
Nee, dat gaat helaas niet. Als je op de Webdisk Module wilt inloggen, zul je via dit scherm moeten gaan.RRCreations schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:29:
Sorry voor de Noob vraag maar ik heb op dit moment een lelijk scherm als mensen willen inloggen op mijn NAS via het internet.
[afbeelding]
Op dit moment moeten ze dus elke keer klikken op WEBDISK
Heeft iemand een idee hoe ik dit beter/mooier kan maken? Is er nog een andere module?
Ik gebruik dan ook maar FTP. Want filebrowser instellen is echt een hoofdpijn. Helaas lukt FTP mij niet zo goed, ik kan wel verbinding maken in mijn eigen netwerk maar niet van buiten af.WouterHelm schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:05:
[...]
Nee, dat gaat helaas niet. Als je op de Webdisk Module wilt inloggen, zul je via dit scherm moeten gaan.
Op het 3rd party module gedeelte staan voor zover ik weet ook twee file browsers:
ExtPlorer
AjaxPlorer
Ik heb geen ervaring met deze modules, dus weet niet of het mogelijk is. Persoonlijk ben ik geen fan van http gebasseerde file browsers, ik gebruik toch liever FTP om van afstand aan mijn bestanden te komen.
Vreemd, zou toch moeten werken. Probeer eens de standaard poort voor FTP te gebruiken. Dus zet even de FTP poort op 21 op de NAS en forward port 21 op je router.RRCreations schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:58:
[...]
Ik gebruik dan ook maar FTP. Want filebrowser instellen is echt een hoofdpijn. Helaas lukt FTP mij niet zo goed, ik kan wel verbinding maken in mijn eigen netwerk maar niet van buiten af.
Op de Thecus heb ik dit namelijk zo ingesteld:
Poort: 2121
External IP: 192.168.1.50
Passive Poortrange: 30000 -32000
Op mijn Router heb ik dan vervolgens dit ingesteld:
Port: 30000-32000
Port: 2121-2121
IP: 192.168.1.50
Moet ik nog wat anders instellen, want ik kijk bij http://www.canyouseeme.org , maar mijn poorten staan niet open?! Sorry voor de noob vragen!
Welke firmware?DaGrimreaper schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:10:
Gisteravond kwam ik thuis en kon ik niet meer op mijn NAS. Ook reageerde hij niet op de knopjes aan de voorkant. Ik heb hem daarom herstart door op de reset knop te duwen. Dit is het systemlog van daarna:
012/10/31 01:15:51
[N5550] : The RAID [RAID] on system [N5550] is recovering the RAID and rebuilding is in progress.
.....
.....
.....
2012/10/31 07:49:33
[N5550] : The system N5550 shutdown.
[ Voor 31% gewijzigd door Jpjedi op 09-11-2012 10:49 ]
Heb een tijdje terug ook meer RAM in de NAS geprikt, zeker een aanrader om te doen inderdaad: alles voelt veel vlotter aan.Paul Baan schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:24:
Hai Nassers,
Ik wil even het volgende met jullie delen, ik vond dat mijn 5200xxx veel van zijn geheugen capaciteit gebruikte en dat hij daar minder snel van werd. Ik heb vervolgens een reepje geheugen van 4 G à 18 euro gekocht en dat op het bord van mijn Nas geprikt ( oude geheugen verwijderd)
ik heb gekozen voor 4 G, daar kan dan max 3 van gebruikt worden. Het resultaat is verbluffend. Nog geen 10 minuten werk, echt een aanrader!
Grtz Paul.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zag op het Thecus forum dat daar nog wat probleempjes zijn op de N5550 met die I/O errors. Kun je het beste even contact opnemen met de support om het te analyseren denk ik.Jpjedi schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:42:
Krijg nu wat zeg.. System reboot en ineens krijg ik na 30 minuten de melding dat er 3 schijven bad sectors hebben en dat de raid verloren is gegaan.![]()
Edit: na reboot dezelfde melding maar voor enkel #3. De Raid is degraded zonder #3 en benaderbaar. Ik ga eerst maar eens op bad blocks scannen.
Schrok me het apelazerus
N5550 met 5x 3tb WD Red van maanden oud.
4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput
Had ik ook geprobeerd. Gelukkig heb ik wel de oplossing gevonden. Toen ik mijn NAS een statisch IP gaf ben ik vergeten als getaway de adres van mijn router te geven. Ik heb gewoon nu mijn NAS verbonden via DHCP aan mijn router en vervolgens gezegd aan mijn router dat deze het altijd moet reserveren voor mijn NAS. Dit werkte gelukkig goed! Nog dank voor het meedenken!WouterHelm schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:47:
[...]
Vreemd, zou toch moeten werken. Probeer eens de standaard poort voor FTP te gebruiken. Dus zet even de FTP poort op 21 op de NAS en forward port 21 op je router.
Als passieve poort kun je poort 30000~32000 extern door te sturen naar 30000 intern.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zoals er al staat in de comments, ik wacht even tot er een soort van final FW versie uit komt. Voor elke scheet komt er een FW upgrade.detonatic schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:28:
Zojuist weer een nieuwe Firmware uitgekomen voor de N5550 -> http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=4768 (Firmware 2.03.07)
Voor zover ik weet is er geen module voor beschikbaar. Enige optie lijkt om ZFS te gebruiken als file system, zodat je snapshots kunt maken.DukeBox schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:21:
Ik wil meerdere versies van files beschikbaar hebben (previous file versions). Bij de mij bekende 3rd party module makers en thecus zelf kan ik niet iets vinden dat dat kan. Iemand anders toevallig bekend met een module die dat kan ?
Ik denk dat je dit meer in het hoekje marketing termen moet zoekenPurpleBlue schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:22:
Wij hebben sinds de iBood hunt ook een N5550 Nas van Thecus.
Daar wij nogal van de bezuinigingen zijn kwa electra kosten, eens de watt-meter er tussen gehangen om te kijken wat de NAS daadwerkelijk doet.
Ik heb nog geen schijven erin, maar die komen z.s.m.
Wat mij opvalt is het volgende:
- Powerswitch op voeding OFF: 4.6Watt
- Powerswitch op voeding ON : 10.5Watt (Nas uit, WOL)
- Nas idle: 35,9Watt (zonder disks)
Volgens Thecus
- NAS idle met HDD’s in standby: 30 watt
- NAS uit (WOL status): 2 watt
Wat mij opvalt is dat onze NAS dus 8.5Watt meer verbruikt in WOL status..
En dat de powerswitch op de voeding dus nog een lekstroom heeft van 4.6Watt.
Waarschijnlijk even contact met Thecus opnemen denk ik?
Zijn er meer die dit hebben?
[ Voor 24% gewijzigd door Jpjedi op 04-12-2012 11:42 ]
Tja, opzich wel... [offtopic]Mijn Polo BM haalt ook de 1 op 33 niet idd[/oftopic]Jpjedi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat je dit meer in het hoekje marketing termen moet zoeken
Zelfde verhaal als het aantal kilometers dat een elektrische auto kan rijden volgens de folder en in werkelijkheid.
Hardware.info is toch behoorlijk betrouwbaar en het lijkt me dat de resultaten die zij hebben juist zullen zijn.PurpleBlue schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:32:
[...]
Tja, opzich wel... [offtopic]Mijn Polo BM haalt ook de 1 op 33 niet idd[/oftopic]
Maar ook in de review op hardware.info melden ze de opgegeven wattages.
Gr,
Een NAS is geen pc heFrank J. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:28:
Zijn er mensen met ervaring met Sabnzbd op de thecus n5200xxx ?
Ik heb sinds afgelopen week glasvezel maar haal max 4.4 MB/s. Via mijn pc gaat het wel zo snel en stabiel als mijn glas aan kan. Hebben anderen dit ook? Vraag me af waar het aan kan liggen....
Maak je gebruik van SSL?Frank J. schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:28:
Zijn er mensen met ervaring met Sabnzbd op de thecus n5200xxx ?
Ik heb sinds afgelopen week glasvezel maar haal max 4.4 MB/s. Via mijn pc gaat het wel zo snel en stabiel als mijn glas aan kan. Hebben anderen dit ook? Vraag me af waar het aan kan liggen....
Lijkt me dat een download met SSL encryptie voor meer CPU belasting zal zorgen. Op een normale PC zul je dat dan niet zo snel merken, maar op een NAS met een Atom CPU blijkbaar wel.Frank J. schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:53:
Ja klopt, ook op mijn pc trouwens.
Net even non ssl gecheckt en dit gaat wel snel. Enig idee hoe dit kan?
Je hebt toevallig geen SSH ingeschakeld?Jpjedi schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:02:
Krijg de griep, opeens is mijn N5550 niet meer bereikbaar terwijl de display toont dat alles werkt.
Ik kan de NAS wel pingen maar verder niet benaderen.
[ Voor 25% gewijzigd door Kypo op 15-01-2013 14:39 ]
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
NAS al opnieuw opgestart?Gods Lonely Man schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:25:
Is nou al mijn data kwijt?Of valt er nog wat te herstellen?
Om even wat van vorig jaar erbij te pakken: ik vind het jammer dat veel apparatuur in de uit-stand alsnog stroom hapt. Meen bij mijn 4200ECO tegen de 8 watt te hebben gemeten, dat vind ik behoorlijk (verspillend). Dus ik heb er vrij vlot al een schakelaar tussen gezet, gewoon de stroom eraf als ie niet wordt gebruikt. Snap niet dat fabrikanten daar niet op letten, of moeten ze weer een mooi extra eco-stickertje voor hebben ofzoJpjedi schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat je dit meer in het hoekje marketing termen moet zoeken
Zelfde verhaal als het aantal kilometers dat een elektrische auto kan rijden volgens de folder en in werkelijkheid.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Een migratie van een RAID0 naar RAID5 is volgens mij niet mogelijk.Richard35 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:43:
Goedemiddag , Ik heb een Thecus n4200eco met 2x 2TB schijven erin op raid 0. Nu wil ik er een WD red 3TB schijf bijdoen en dan een raid5 migratie uitvoeren. Kan dit? Ik hoop het wel,want er staat ongeveer 2,4 TB aan Films,foto's en muziek op. Als dit werkt wil ik daarna de 2TB schijven vervangen voor 3 TB WD red schijven.
Gr Richard
Het probleem is dat te weinig mensen zich hier zorgen om maken of zich er niet van bewust zijn heb ik het idee, waardoor de fabrikanten hier ook minder aandacht aan besteden. Om het standby/uit verbruik van 8 Watt naar 1 Watt te krijgen zouden ze een betere voeding/AC adapter en eventueel wat andere componenten moeten aanpassen waardoor het apparaat een euro of 10~20 duurder zal gaan worden (bijvoorbeeld).2Dutch schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:41:
[...]
Om even wat van vorig jaar erbij te pakken: ik vind het jammer dat veel apparatuur in de uit-stand alsnog stroom hapt. Meen bij mijn 4200ECO tegen de 8 watt te hebben gemeten, dat vind ik behoorlijk (verspillend). Dus ik heb er vrij vlot al een schakelaar tussen gezet, gewoon de stroom eraf als ie niet wordt gebruikt. Snap niet dat fabrikanten daar niet op letten, of moeten ze weer een mooi extra eco-stickertje voor hebben ofzo
Yep, geen effect. Ik heb een ticket aangemaakt bij Thecus, ze gaan het nu remote proberen te fixen. Erg hoopvol klinkt het echter niet..WouterHelm schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:41:NAS al opnieuw opgestart?
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je zult Couchpotato en Sickbeard vanaf je PC moeten blijven draaien, helaas zijn er geen 3rd party modules beschikbaar voor de N2200EVO (enkel voor de X86 modellen en niet voor de ARM).Awaken1 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:
Ik ben een redelijke noob qua NAS'en en downloaden via NZB maar ik download momenteel via Grabit (Eweka servers) naar mijn computer en zet dan alles over naar de NAS (thecus 2200EVO).
Nu wil ik dit automatiseren via Couchpotato en Sickbeard en het liefste remote downloaden.
Weet iemand een goede site waar ik info kan vinden over hoe ik dit het beste aanpak?
Ik heb een n4200eco en ik heb wel sickbeard draaien.. gewoon ff google en zoek naar de module. Iemand op thecus forum heeft een auto module gemaakt dus. Hier draait ie icm nzbget.WouterHelm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:01:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je zult Couchpotato en Sickbeard vanaf je PC moeten blijven draaien, helaas zijn er geen 3rd party modules beschikbaar voor de N2200EVO (enkel voor de X86 modellen en niet voor de ARM).
[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 08-03-2013 09:36 ]
Ai, klinkt niet best.Jpjedi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:38:
Nu zit ik helemaal vast. Na vakantie blijkt dat nas is volgelopen en gaat nu automatisch op read-only waardoor ik ook niets kan verwijderen om het probleem op te lossen. Ruimte is zelfs te klein waardoor ik ook geen modules kan installeren om het via de NAS interface zelf op te lossen.
Thecus N5550 met 5x 3tb in Raid
Lijkt me file system probleem, heb je al een file system check vanuit the GUI geprobeerd?Jpjedi schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:38:
Nu zit ik helemaal vast. Na vakantie blijkt dat nas is volgelopen en gaat nu automatisch op read-only waardoor ik ook niets kan verwijderen om het probleem op te lossen. Ruimte is zelfs te klein waardoor ik ook geen modules kan installeren om het via de NAS interface zelf op te lossen.
Thecus N5550 met 5x 3tb in Raid
Verwijderd
Een RAID5 uitbreiden kan altijd door er HDD's bij te zetten. Als ik mij niet vergis is een migratie van RAID5 naar RAID6 niet mogelijk bij deze NAS. Zou je even bij de support moeten navragen denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:53:
Ik ben sinds afgelopen weekend overgestapt van een Qnap TS-212 naar een Thecus n5200xxx, een flinke vooruitgang moet ik zeggen. Uiteraard logisch vanwege geheugen en processor. Wat betreft het menu een achteruitgang, maar gebruik de NAS vooral voor opslag.
Heb er direct 3x nieuwe WD Red 2TB schijven ingezet op RAID5, daarbij de volgende vraag:
- Ik kan er een 4e schijf bij plaatsen om mijn RAID5 in de toekomst uit te breiden. Kan ik daarnaast nog een 5e schijf plaatsen om naar RAID 6 te gaan, of moet mijn totale RAID systeem dan omgebouwd worden? Dan is het verstandiger om de 5e schijf Spare te laten draaien?
Daarnaast heb ik de systeem koeler veranderd in een Noctua NF-B9 92 mm, welke VEEL minder geluid produceert. Vooraf veel gelezen over de herrie van deze NAS, maar dit is nu acceptabel omdat hij gewoon op zolder staat.
Ook het interne geheugen geupgrade van 1 GB naar 4 GB door middel van een Kingston 4GB 1333 Mhz SoDimm DDR3 CL9 1.5V (KVR1333D3S9/4G). Zonder problemen, ik kan alleen niet zien of hij de volledige 4GB gebruikt.
- Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan zien?
Je kan de 5e schijf ook gewoon in de raid5 mee laten draaien. Of als spare schijf gebruiken. Geen idee of je naar raid6 kan ombouwen. Lijkt er op dat het kan volgens http://forum.thecus.com/viewtopic.php?f=65&t=6562.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:53:
Ik ben sinds afgelopen weekend overgestapt van een Qnap TS-212 naar een Thecus n5200xxx, een flinke vooruitgang moet ik zeggen. Uiteraard logisch vanwege geheugen en processor. Wat betreft het menu een achteruitgang, maar gebruik de NAS vooral voor opslag.
Heb er direct 3x nieuwe WD Red 2TB schijven ingezet op RAID5, daarbij de volgende vraag:
- Ik kan er een 4e schijf bij plaatsen om mijn RAID5 in de toekomst uit te breiden. Kan ik daarnaast nog een 5e schijf plaatsen om naar RAID 6 te gaan, of moet mijn totale RAID systeem dan omgebouwd worden? Dan is het verstandiger om de 5e schijf Spare te laten draaien?
Daarnaast heb ik de systeem koeler veranderd in een Noctua NF-B9 92 mm, welke VEEL minder geluid produceert. Vooraf veel gelezen over de herrie van deze NAS, maar dit is nu acceptabel omdat hij gewoon op zolder staat.
Ook het interne geheugen geupgrade van 1 GB naar 4 GB door middel van een Kingston 4GB 1333 Mhz SoDimm DDR3 CL9 1.5V (KVR1333D3S9/4G). Zonder problemen, ik kan alleen niet zien of hij de volledige 4GB gebruikt.
- Heeft iemand een idee hoe ik dit in kan zien?
[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Roelski op 19-04-2013 00:50 . Reden: 64bit ]
-CHiLLeR- Heeft een N5200XXX, dit is een ouder model (zonder HDMI e.d.). Het OS van deze modellen (FW 5.xx familie) is ook 32 bits.Dr.Roelski schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:49:
[...]
P.S.: het OS is weldegenlijk 64bit (in tegenstelling wat hierboven gezegd wordt), maar de local display driver voor de hdmi is 32bit, vandaar de limiet.
Oops.... niet goed gelezen! Je hebt gelijk!WouterHelm schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:49:
[...]
-CHiLLeR- Heeft een N5200XXX, dit is een ouder model (zonder HDMI e.d.). Het OS van deze modellen (FW 5.xx familie) is ook 32 bits.
Verwijderd
Ik heb het zelfde met mijn product gehad. Echter na nog een paar keer booten kwam hij niet meer online.DukeBox schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:00:
Ik heb een N8800pro V2, wanneer er een netwerk kabel in (maakt niet uit welke poort) zit boot deze niet en blijft hangen op 'self testing'.
Wanneer je ze eruit laat en nadat de eerste 'self testing' verdwijnt er in stopt gaat alles goed.
n.b. Dit is onafhankelijk van de netwerk config LAN1/LAN2/LACP, DHCP/STATIC, uitgesloten door te testen maar ook logisch te verklaren omdat het voor/in de POST plaats vindt voordat thecus OS wordt geladen. Ook maakt het niet uit of er wel/geen HDD's in zitten. Ook de DOM is opnieuw geflashed met de laatste firmware.
Ik heb zelf een vermoeden dat er iets van netboot start maar ik kan dat niet zien of ergens uitzetten.
Iemand nog een suggestie ?
[ Voor 29% gewijzigd door GodZZila op 27-05-2013 12:47 ]
[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2013 14:10 ]
HT & NAS & Inventaris
Zou moeten kunnen, als je je RAID aanpast moet er een tabje met "migrate" bij staan, waar je van een RAID1 naar RAID5 kunt migreren. Nadat de migratie klaar is dien je nog een RAID "expand" uit te voeren.Richard35 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:39:
Goedemiddag ,
Heb een thecus n4200 eco met 2 x3tb wd red en ik wil er 1 bijplaatsen.
Kan ik van raid 1 zonder dataverlies naar raid 5?
Schijnt toch al een tijdje perfect te werken, ik geloof dat er in het begin wat driver problemen waren vanuit Intel, maar dat is al een tijd geleden opgelost met een FW update.cubuz schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:24:
Heeft iemand recente ervaring met het gebruik van de n5550 nas als mediaspeler? Met name xmbc gebruik via de hdmi aansluiting? Afspelen van mkv op 1080 zou toch zonder framedrops moeten lukken, gezien de hardware.
Uit de thecus forum lees ik ook slechte ervaringen, maar echt recente ervaring met nieuwst firmware kan ik niet terugvinden.
Goedemorgen ,WouterHelm schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:06:
[...]
Zou moeten kunnen, als je je RAID aanpast moet er een tabje met "migrate" bij staan, waar je van een RAID1 naar RAID5 kunt migreren. Nadat de migratie klaar is dien je nog een RAID "expand" uit te voeren.
[ Voor 8% gewijzigd door dhelios op 15-09-2013 17:00 ]
Als eerste DNS zou ik het IP van je modem/router invullen. Als tweede en derde de DNS server van Google eventueel (8.8.8.8 en 8.8.4.4). De Gateway staat ook goed ingesteld?dhelios schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:46:
Zou iemand me kunnen helpen met het volgende probleem?
Ik heb mijn Thecus N5550 aangesloten zoals het hoort volgens instructies eergisteren. Deed het prima!
Gisteren had ik opeens geen internet op mijn NAS, toen ging ik kloten met LAN1 LAN2 en wisselen van poort en daarna werktie ie opeens weer. Als ik internet heb kan ik bijv bij auto module alle modules zien die via Thecus.com aangeboden worden. Als ik geen internet heb is dit ook niet toegankelijk. SABnzbd doet het niet en Couhcpotato doet het ook niet.
Vanochtend herhaalde het probleem zich weer en heb ik geen verbinding meer met het internet, het lukt mij niet om de verbinding te herstellen. Alles opnieuw ingesteld, LAN1 LAN2, wisselen van ethernet poort, niks helpt (wat voorheen wel hielp).
Provider: KPN
Modem: KPN ExperiaBox (wit van ZTE H220)
NAS heeft op zowel LAN1 als LAN2 een vast IP adres in de hogere nummerreeks (200 & 201)
NAS staat aangesloten op de Airport Express die ook een eigen vaste IP adres heeft
Airport Express staat in verbinding (wireless) met het Airport Extreme Base Station (ook vast IP)
De base station staat via ethernet verbinding aangesloten met de KPN box
DHCP staat op te NAS volledig op automatisch. Zo werkte deze voorheen ook (voordat ie raar deed). Op zowel LAN1 als LAN2.
Hoe kan ik weer fatsoenlijk verbinding maken? Ik gebruik OSX en de NAS heeft firmware V2.04.01.cdv aan boord. Couchpotato, SABnzbd werkten gisteren prima! Nu opeens niet meer.
Alvast bedankt!![]()
*edit* net geprobeerd via SSH in te loggen, lukt niet. Telnet lukt ook niet. Pingen lukt wel. Heb DNS overgenomen van opendns.com en dan werkt het nog steeds niet
192.168.2.254 is ook het standaard IP van de tweede netwerk poort, mogelijk dat hij hierdoor routeringsproblemen krijgt. Wat je eens zou kunnen doen is:dhelios schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:20:
Bedankt Wouterhelm. Heb het geprobeerd op diverse manieren met de opties die je gaf. Helaas, het lukt nog steeds niet. De gateway staat op het IP van de router (192.168.2.254).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq