Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 20:56
Sinterklaas heeft mij een ouwetje cadeau gedaan, een N5200pro. Alles draait prima met 3 schijven in RAID5. FW is 2.00.18.8.

Eerst Sick Beard en SABnzbd aan het werk gekregen zonder probleem. Nu probeer ik Serviio aan de pruttel te krijgen. Dat gaat me minder goed af. De dependencies zijn:

• ffmpeg 0.10.0
• Fajo OracleJRE6
• Fajo PHP53
• Fajo ModeBAse1
• Apache 2.4.4.2

Nou ben in niet thuis in Linux dus bij problemen wordt het voor mij al snel veel leeswerk en niet weten waar te beginnen. Het probleem wat ik nu heb is dat Apache een “fail” geeft bij instaleren. De Web Interface op poort 88 is niet bereikbaar. Voor zover ik kan beoordelen zijn de overige modules wel goed geïnstalleerd. Installatie van Serviio geeft geen fail, maar ook hiervan is de web interface niet te benaderen.

Ik heb al meerdere versies van Apache geprobeerd zonder succes. Ook een speurtocht naar relevante logfiles heeft me nog niks geleerd.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18

Dr.Roelski

Walk on ....

G-bird schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:48:
Ik heb ook een Thecus N5550 met firmware is 2.04.01.2.

Apache is 2.4.6.0
MySql is 5.6.12.0
Php53 is 1.07.00

Ik heb Sickbeard geinstalleerd en loopt prima.
Verwijderd in "Het grote Thecus topic ~ Deel 1"

Ik heb ook spotweb geinstalleerd en die werkt ook. Echter in Sickbeard krijg ik de volgende error

2013-09-29 15:18:38.011309 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading spotweb URL: http://192.168.2.2/modules/spotweb/www/ ... 040%2C5030

ik heb een .htaccess file in raid/data/module/spotweb/www gemaakt

De inhoud is;
ARewriteEngine On
RewriteBase /raid/data/module/spotweb/
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule ^api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]

Ik kna de link http://192.168.2.2/spotweb/api?t=c of variaties van dat adres ook niet openen. Ik krijg elke keer de HTTP 404 error.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken.

Iemand enige suggesties?
Bij mij draait spotweb op poort 10080 en sickbeard op 8081. Klopt het wel dat jij geen poort op hoeft te geven om een sickbeard pagina te openen? Volgens mij verwijs je dan namelijk naar de beheer pagina van de nas. Ik draai spotweb dus wel als subpagina onder de webserver, en niet als aparte module!.
Oftewel, bij mij zijn dit pagina's http://192.168.2.2:10080/spotweb/ en http://192.168.2.2:8081/home/
Mijn .htaccess van spotweb:
code:
1
2
3
4
5
<IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine on  
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/  
    RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA,L]  
</IfModule>

Misschien dat dit je help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 10:44
grmbl rot ding.
Net een Thecus N2520 gekocht als kerstkado met de bedoeling het als xbmc player met extras te gaan gebruiken.

Net bezig geweest om sickbeard, couchpotato en sabnzb en xbmc te installeren.. werkt allemaal prima met uitzondering van XBMC... wat een rotzooi is dat man. :(

XBMC is ook netjes geconfigureerd geraakt en zelfs de config lukte prima.

Alleen lijkt nu een dag later het erg instabiel te zijn. Regelmatig stopt ie er namelijk gewoon mee.
Krijg dan gewoon een zwart scherm te zien en ook de xbmc remote apps verliezen hun connectie.
Ook een xbmc stoppen en weer starten via die app gui haalt niks uit,. Reboot ik gans de NAS dan komt de video eer wel weer een poos door maar dus echt niet stabiel genoeg om nuttig te zijn.

Daarbovenop hebben bepaalde films een dikke gekleurde flikkerende lijn onder in het beeld. Ook niet echt leuk om naar te kijken.

En om af te sluiten lijken de subs niet te werken. Ik krijg namelijk wel subs te zien, maaer kan deze nergens selecteren of deselecteren.

Heeft hier verder al iemand ervaring mee? Is het voor jou ook zo'n drama? Valt er nog iets aan te doen of ben ik gezien?

[ Voor 20% gewijzigd door witchdoc op 29-12-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 11:03

ranzige pad

kwaaak kwaak

heb wel ervaring met instabiele apps, maar dat ligt vaak aan dat ik een beta firmware gebruik

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 18:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb het ook helemaal gehad met Thecus.. voor de 4e keer een N8800 (4 verschillende) kaduuk..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een issue met mijn N5550. Hier is door sickbeard of SABnzb een download folder aangemaakt voor temp downloads, maar de bestanden die hier in terecht zijn gekomen kan ik niet meer verwijderen.
Ik kan de folder zelf en niets in die folder verwijderen. Beetje zonde van de 60GB aan opslag.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet de groeps rechten aanpassen. Deze staan nu waarschijnlijk op de user waaronder sabnzb draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had pas dat m'n nieuw toegevoegde series en films niet werden bijgewerkt in de Plex-mediaserver. Kon niks vinden, tot het me opviel dat de bestanden een rare datum kregen: was de datum teruggesprongen naar januari 2009 ofzo 8)7 Maar de timesync/NTP aangezet (dacht dat die toch echt aanstond...) en het werkt allemaal weer. Mocht je het tegenkomen :P

Dat met die downloads die niet te wissen zijn heb ik ook, moet daar nog even naar kijken want daar staan inderdaad nog wat bestanden die weg kunnen. Had al wel door dat het 'íets' met rechten te maken had.

Ben al vrij snel gestopt met het gebruik van de NAS als downloadmachine, m'n MBP haalt in die paar uur per dag ook alles netjes binnen. Gebruik dan gewoon de foldersync optie van Forklift om de boel over te gooien: works for me :) Bovendien was het soms nogal kutten met die modules, want dat werkt bij lange na niet allemaal even vlekkeloos. Mocht ik ooit weer een nieuwe NAS nodig hebben, denk ik dat ik toch weer naar een Synology neig, gewoon omdat dat toch net wat meer 'af' is zeg maar...

[ Voor 23% gewijzigd door 2Dutch op 09-01-2014 10:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
2Dutch schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:58:

Ben al vrij snel gestopt met het gebruik van de NAS als downloadmachine, m'n MBP haalt in die paar uur per dag ook alles netjes binnen. Gebruik dan gewoon de foldersync optie van Forklift om de boel over te gooien: works for me :) Bovendien was het soms nogal kutten met die modules, want dat werkt bij lange na niet allemaal even vlekkeloos. Mocht ik ooit weer een nieuwe NAS nodig hebben, denk ik dat ik toch weer naar een Synology neig, gewoon omdat dat toch net wat meer 'af' is zeg maar...
Dat automatisch downloaden via sickbeard, daar ben ik ook maar mee gestopt met de N5550.
Sinds de takedowns en rare naamgevingen werkt dat voor geen meter meer. Ook heb ik het liefst de 1080P web-dl's (als die er zijn) en die werden al vrijwel nooit gevonden/gedownload.

Ik ga hierna ook voor een Synology. Leuk speelgoed de N5550, maar het is inderdaad nét niet af en voor ietsje meer geld heb je dan een hoop meer genot.

Ik heb nu 5x3TB in raid 6 er in hangen, is het mogelijk om die schijven met behoud van data en raid config over te plaatsen in een Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
DukeBox schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:30:
Je moet de groeps rechten aanpassen. Deze staan nu waarschijnlijk op de user waaronder sabnzb draait.
ik heb even gezocht hier op, maar waar kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWizKid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Wie heeft er ervaring met hybride harddisks in de Thecus NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 05:39
Pusherman_ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:12:
[...]

Ik ga hierna ook voor een Synology. Leuk speelgoed de N5550, maar het is inderdaad nét niet af en voor ietsje meer geld heb je dan een hoop meer genot.

Ik heb nu 5x3TB in raid 6 er in hangen, is het mogelijk om die schijven met behoud van data en raid config over te plaatsen in een Synology?
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn N4800 (qua hardware identiek als de N5550, maar met 1 bay minder). Ja, een Synology heeft een mooiere interface en die loopt ook wel erg soepel, maar ik kom amper tot nooit in de interface, dus dat vind ik niet belangrijk. Een Thecus is wat goedkoper en ze zijn daarnaast bloedje snel. En de dingen die ik met een NAS doe, media streamen, downloaden (nieuwsgroepen en torrents) en gewoon sharen kan op een Thecus net zo goed als op een Synology. Qua modules kun je het zo gek niet bedenken of het is wel beschikbaar voor op de Thecus.
Pusherman_ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:14:
Ik heb een issue met mijn N5550. Hier is door sickbeard of SABnzb een download folder aangemaakt voor temp downloads, maar de bestanden die hier in terecht zijn gekomen kan ik niet meer verwijderen.
Ik kan de folder zelf en niets in die folder verwijderen. Beetje zonde van de 60GB aan opslag.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Als je de share niet ziet zou je die denk ik via SSH moeten verwijderen.
VideoWizKid schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:54:
Wie heeft er ervaring met hybride harddisks in de Thecus NAS.
Wat bedoel je met hybride HDD's? SSD/Normale SATA HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 19:57

lawaai

www.oldskoolnl.nl

@Wouter, Waar vind je die Sickbeard en CP modules en Torrent modules? N4800ECO gekozen en dan vind ik wel een NZB module, Plex, en Dropbox, maar die andere zie ik er niet tussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
lawaai schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:34:
@Wouter, Waar vind je die Sickbeard en CP modules en Torrent modules? N4800ECO gekozen en dan vind ik wel een NZB module, Plex, en Dropbox, maar die andere zie ik er niet tussen staan...
Bij het Thecus App Center en op het 3rd party module gedeelte op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Vandaag weer een NAS op iBood:
http://www.ibood.com/nl/nl/

Goede deal als je prijzen in de pricewatch bekijkt:
pricewatch: Thecus N2310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Hoi ik ben al 2 jaar in bezit van een 4200eco en moet zeggen ben er helemaal blij mee!!! heb alleen een vraag mbt tot muziek afspelen op mijn receiver. Ik heb muziek staan op de nas die ik normaal via mijn onkyo tx nr414 kon afspelen. Nu heb ik de onkyo reveiver vervangen voor een pioneer vsx-923 welke ook beschikt over een app. Alleen kan die de nas niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

WouterHelm schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Bij het Thecus App Center en op het 3rd party module gedeelte op het forum.
Dank U, gedownload, maar krijg ze niet geinstalleerd, is daar nog een trucje voor? Ik selecteer de *.mod bestanden, maar zie ze niet terug nadat hij ze geupload heeft. Geeft melding dat ze geinstalleerd / geupgrade worden en dat ik de UI niet mag sluiten... that's it, daarna zie ik niks.

Edit heb de N4800eco.
De online modules installeren prima en werken ook. Nu heb ik de volgende modules gedownload:
Fajo,
Python
Sabnzbd
Sickbeard
Couchpotato

Maar geen van de bovenstaande krijg ik in beeld, installeren / uploaden lijken wel te lukken, maar zie er niks van terug. Reboot al een x geprobeerd, maar niks :(
Tips gaarne...

Edit: Google is toch je beste vriend: ligt aan IE10 of hoger... bekende bug, in Chrome werkt het prima.

[ Voor 26% gewijzigd door lawaai op 22-02-2014 21:12 . Reden: found it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Een andere vraag:
Ik heb nu SB, CP en SABNZBD draaien naast PLEX en heb de NAS bekend gemaakt in het windows netwerk, tot zover geen klachten.
Nu komt het vreemde, SABnzbd heeft wat films in een map gezet (standaard /raid/data/data/data/complet of zoiets) en die kan ik niet benaderen... niet via ftp en niet via browse folders dat is 1.
Daarna de map gewijzigd naar /raid/Films/01.Films en daar worden ze nu ook neergezet (volgens SABnzbd tenminste) want Plex ziet de films wel, maar als ik via ftp of via windows share in die map kijk.... dan zie ik niks. Als ik dan naar Browse Folders ga via de server dan zie ik ze wel, maar daar kan ik niks instellen (ja NFS en SAMBA).
Dus, hebben jullie misschien een goede oplossing / ideeen waarom ik die mappen niet te zien krijg? (ik dacht even aan een te lange naam??)

• SpaceAce
Er is een verschil tussen het benaderen van de NAS via het netwerk of een module die direct op de NAS toegang heeft. Als je bij een module een locatie aan moet geven moet je er standaard /raid/data voorzetten. Dit is de locatie van het RAID, als je via het netwerk naar de NAS gaat kom je in principe in /raid/data terecht.

Nu zal er mogelijk wel al wat data op de locaties staan die je eerder aangegeven hebt, die zul je dan via SSH eventueel op moeten ruimen.

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ah SSH mijn favoriete commando... NOT, maar okay dat is 1. Nu die andere nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Niemand? Lijkt er trouwens op dat het ligt aan spaties... (of te lange namen), nu nog iets via de share mag je niks ... geen .srt file erna toe kopieren... geen mappen wijzigen.
Waarom moet een NAS zo moeilijk doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

lawaai schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:39:
Ah SSH mijn favoriete commando...
:? ssh is een protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Waar je op moet letten is dat je je download programma's vanaf het begin naar de juiste locatie laat wegschrijven (\RAID0\DATA[jouwshare]. [jouwshare] is een map die je in de interface aan hebt gemaakt en die je ook via het netwerk kunt benaderen.

Spaties gebruik ik standaard niet om problemen te voorkomen. Als je bijvoorbeeld via SSH een map wilt openen met een spatie gaat dat niet met een simpele spatie. Bijvoorbeeld "map met spatie" dien je met map\ met\ spatie te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Weet iemand of de N8810U-G ook geschikt is om met de geïntrigeerde Acronis True Image Backup een SBS 2011 server inclusief Exchange te back-uppen? Installeert hij dan agents? Of moet je echt een share maken op de N8810U-G en dat de servers zelf naar de share back-uppen?
http://www.thecus.com/product.php?PROD_ID=102

Het bedrijf hier wilt misschien de N8810U-G inclusief 8 x 2TB schijven aanschaffen. Budget is niet echt toereikend helaas voor bijvoorbeeld een Barracuda Backup Server 690.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 09-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
Dat kan natuurlijk ook door een ISCSI volume aan te maken, al kun je er dan niet rechtstreeks bij in geval van een crash.

Kijk ook eens naar een Synology, die hebben sowieso betere ondersteuning en een community dan Thecus. Tot nu toe was Thecus het allemaal nét niet is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

rookie no. 1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:39:
Dat kan natuurlijk ook door een ISCSI volume aan te maken, al kun je er dan niet rechtstreeks bij in geval van een crash.
Jawel hoor, je kan een loopback doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

We hebben de Thecus N8810U-G besteld met 8 harddisks van 2TB. Morgen komt alles binnen via Centralpoint. Hij wordt hoofdzakelijk voor back-ups gebruikt maar dit gaat wel lukken vanwege Acronis True Image. Je kan een Backup Utility hiervan downloaden en installeren op meerdere Windows Server systemen en meerdere back-up shedule taken aanmaken naar de NAS toe. http://www.thecus.com/sp_...php?TYPE_ID=4&PROD_ID=102
Uiteraard zit de Acronis True Image DVD er ook bij.

Helemaal perfect dus voor een goedkope oplossing met deze crisistijden voor bedrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 13-05-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 09:45

aex351

I am the one

Ben aan het rondkijken voor een NAS en ik stel mezelf de volgende vraag: waarom lijkt de N5550 minder populair dan een Synology (bijv. DS414) afgaande van de hoeveelheid berichten hier op het forum. De Thecus is goedkoper en krachtiger.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De hardware ontloopt elkaar niet zo, maar met name de software (DSM) heeft thecus nog een flinke stap te maken om in de buurt van synology te komen. Op mijn werk zijn we juist aan het overstappen van thecus naar synology omdat die veel meer performance bied (o.a. veel recentere implementatie van smb, iscsi). Daarnaast hebben we al zovaak flinke problemen gehad met de thecus dat we daar geen vertrouwen meer in hebben (voornamelijk de 8800 series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
De N5550 is inderdaad een van de populairste Thecus modellen, niet duur, snel en plaats voor 5 HDD's. Het grote verschil tussen Thecus en Synology is inderdaad de interface, deze ziet er bij Synology erg gelikt uit.

Persoonlijk vind ik de interface niet zo belangrijk, aangezien hier amper in hoef te komen. De enige interfaces die ik vaker nodig heb is die van SabNZB+ en Plex, maar die is voor beide gevallen hetzelfde. Als je naar de prijs/prestatie verhouding kijkt, denk ik dat Thecus een betere optie is. Qua prestaties staan de Thecus apparaten altijd hoog in de lijst met de NAS charts van Smallnetbuilder.

Betreffende de implementatie van SMB en iSCSI weet ik niet of er verschillen zijn. Volgens mij is er nog geen NAS merk die SMB3 heeft (zitten allemaal nog op SMB2). Wat betreft iSCSI kan ik geen oordeel geven, daar maak ik geen gebruik van. Wel op NFS, Thecus heeft al een tijd ondersteuning voor NFS4, terwijl Synology nog gebruik maakt van NFS3 (als ik mij niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 09:55
Ik heb interesse in de n2520, mijn doel is eigenlijk alleen bestanden via netwerk of andere locatie benaderen. Downloaden nia nzdget (of ander dergelijk programma). XBMC voor de fun

En ik vraag me af of deze nas gebruikersvriendelijk werkt? iemand ervaring met deze nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 21:25
Problemen met n4200 ECO !

Na afgelopen dinsdag mijn 4200 eco nog gebruikt te hebben ,startte hij van middag niet meer op |:(

Als ik de aan/uit knop indruk dan tikt er wel iets binnenin!

Het groene lampje bij de netwerkaansluiting brand ,maar gaat uit als ik de aan/uit knop indruk.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Voeding ? 8)7

Er zitten 3x 3tb wd Red in raid5

En kan ik nog iets met die 3 schijven kwa uitlezen?

Gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
en ja hoor... Op mijn N5550 nu de melding:

The RAID [RAID] on [thecus] is suffering the severe disk problem

en m'n raid6 (5x 3TB) config is verdwenen.

3 van de 5 schijven geven nu (volgens de Thecus software) errors, terwijl als ik ze SMART via de Seagate tool er niets aan de hand is.

De hele reden dat ik raid 6 draaide was om altijd 2 backup schijven te hebben. Wanneer gaan er nou 2 schijven tegelijk kapot?

7TB aan data weg. Ben er behoorlijk klaar mee.
Wel een support taak aangemaakt voor Thecus, kijken of daar nog wat uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Richard35 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:59:

Na afgelopen dinsdag mijn 4200 eco nog gebruikt te hebben ,startte hij van middag niet meer op |:(

Als ik de aan/uit knop indruk dan tikt er wel iets binnenin!
Lijkt me toch een probleem met de hardware, heb je al eens zonder HDD's getest?
Pusherman_ schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:29:
en ja hoor... Op mijn N5550 nu de melding:

The RAID [RAID] on [thecus] is suffering the severe disk problem

en m'n raid6 (5x 3TB) config is verdwenen.

3 van de 5 schijven geven nu (volgens de Thecus software) errors, terwijl als ik ze SMART via de Seagate tool er niets aan de hand is.

De hele reden dat ik raid 6 draaide was om altijd 2 backup schijven te hebben. Wanneer gaan er nou 2 schijven tegelijk kapot?
Bij de support moeten ze daar meestal wel uitkomen, tenminste, als de schijven daadwerkelijk niet defect zijn. Wat zijn de SMART waardes in de GUI van de NAS? Daar kun je normaal gesproken zien of ze bad sectors hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
WouterHelm schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Lijkt me toch een probleem met de hardware, heb je al eens zonder HDD's getest?

[...]

Bij de support moeten ze daar meestal wel uitkomen, tenminste, als de schijven daadwerkelijk niet defect zijn. Wat zijn de SMART waardes in de GUI van de NAS? Daar kun je normaal gesproken zien of ze bad sectors hebben.
Goedemiddag Wouter ,

Bedankt voor het meedenken :*)

Bij checken van alle mogelijkheden bleek 1 wd Red volle sluiting in te zitten.

Straks komt de nieuwe binnen _/-\o_

Hoop dat ik alles op mijn nas kan rebuilden (raid 5) O-)

Gr Richard

• Richard35
Goedenavond ,

Na problemen met 1 hd in juni heb ik toen een kabel losgetrokken van het display om te testen of het misschien daar aan lag.

Sindsdien werkt het grote display niet meer 8)7

Weet iemand de aansluitingen van het display in een eco n4200?

Gr Richard

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik heb sinds kort een N2520 maar ik krijg de torrent client niet aan de praat.
Hij blijft maar zeggen: "port closed" en start dus geen downloads. In mijn router heb ik de poort toch echt geforward. Inmiddels al verschillende poorten geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een suggestie?
Ik heb verschillende clients geprobeerd: Transmission van Thecus, 3rd party Transmission (by Stéphane) en FaJoTorrent

PS: ik heb een pc staan die als server dient, daarmee downloadde ik mijn torrents en dat werkt prima. Op de NAS heb ik ook dat poort nummer geprobeerd (in de router de port-forward regel aangepast, terwijl de server uit stond) en dat werkt ook niet.
router is trouwens een Ubee Ziggo ding.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je de firewall op je nas wel opengezet ?

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:49
Nee, ik heb niks gedaan met een firewall.
Waar kan ik die vinden?
Ik heb deze icoontjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/Thecus.png

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 23:26
Beste alle,

Ik ben misschien van plan om een Thecus N0503 van een medetweaker aan te schaffen.
Echter met de vragen.

Wat is het verschil als je deze naast een Buffalo LinkStation 421E bijvoorbeeld zet of een D-Link DNS-320L deze verschillen toch wel 150,- in prijs met de Thecus NAS....

En op internet, qua wat ze alle 3 doen is bijna aan elkaar gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
theduke1989 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:52:
Beste alle,

Ik ben misschien van plan om een Thecus N0503 van een medetweaker aan te schaffen.
Echter met de vragen.

Wat is het verschil als je deze naast een Buffalo LinkStation 421E bijvoorbeeld zet of een D-Link DNS-320L deze verschillen toch wel 150,- in prijs met de Thecus NAS....

En op internet, qua wat ze alle 3 doen is bijna aan elkaar gelijk...
Is erg lastig te vergelijken, de N0503 is van 2009 en al lang geen actueel model meer. Daarnaast kun je er 3 HDD's inbouwen tov van 2 (dus RAID5 is mogelijk). Ik ken de Buffalo en D-Link niet, maar de N0503 is zeker geen €300,- waard zoals hij nu in de pricewatch staat, dat is maar een klein verschil tov de prijs met de introductie.

Enkel als de prijs goed is en je 3 HDD's wilt gebruiken is het een goede optie. Als je 2 HDD's wilt gaan gebruiken zou ik toch voor een actuele 2-Bay NAS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met de n8810u-g ?
Ben aan het twijvelen om deze te bestellen, een hoop slechte ervaringen hier met thecus namelijk.
Hij zal aangestuurd worden via iscsi voor hyper-v en als fileserver gaan dienen.
Maar moet wel betrouwbaar zijn. (en wat ik zo lees hapert het daar wel eens aan bij thecus)

dus weet niet of dit nou een goede keus is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:17:
Heeft iemand hier ervaring met de n8810u-g ?
Ben aan het twijvelen om deze te bestellen, een hoop slechte ervaringen hier met thecus namelijk.
Hij zal aangestuurd worden via iscsi voor hyper-v en als fileserver gaan dienen.
Maar moet wel betrouwbaar zijn. (en wat ik zo lees hapert het daar wel eens aan bij thecus)

dus weet niet of dit nou een goede keus is
Persoonlijk heb ik geen slechte ervaring met Thecus. Heb geen ervaring met dit model, wel met modellen met dezelfde firmware versie (2.xx 64 bits). De specs zijn zo te zien interessant, voor een scherpe prijs een relatief sterke CPU, ECC geheugen en een 10Gbit/s kaart.

Misschien dat bij Thecus de interface niet zo gepolijst is als bij andere merken, maar dat is voor mij persoonlijk niet belangrijk. Voor mij is snelheid en stabiliteit van belang en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Thecus N4200Pro draait ook super stabiel! heel tevreden over!
Wel een vraagje m.b.t. HD's. ik heb er nu 3x 2TB Samsung disken in raid5 erin zitten. Deze zijn niet meer leverbaar en op 1tje zitten bad blocks.
Kan ik deze gewoon vervangen voor een ander merk schijf? bijv voor een 2TB wd red ? of gaat dat gezeur opleveren in een thecus?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
degroot schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:37:
Mijn Thecus N4200Pro draait ook super stabiel! heel tevreden over!
Wel een vraagje m.b.t. HD's. ik heb er nu 3x 2TB Samsung disken in raid5 erin zitten. Deze zijn niet meer leverbaar en op 1tje zitten bad blocks.
Kan ik deze gewoon vervangen voor een ander merk schijf? bijv voor een 2TB wd red ? of gaat dat gezeur opleveren in een thecus?
Geen probleem, zolang het maar de zelfde grote is.

Wel moet je Thecus hem wel ondersteunen maar hij ondersteund volgens mij alle 2 TB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
hmmm , denk dat er nu toch iets met de NAS aan de hand is.
Heb inmiddels 3 disken geprobeerd. En tijdens of net na het rebuilden geeft hij badblocks op die disk aan.
Had eerst een schijf bij coolblue besteld en deze geretourneerd , maar de nieuwe geeft het ook aan,
Lijkt mij dus dat het in de NAS zit. En in bay 2. want bay1 en bay2 draaien wel goed.
Als ik die schijven in bay4 plug , dan ziet hij hem niet eens.
Kan ik die badblocks scan niet gewoon disablen? via ssh ofzo?
of is mijn NAS echt gewoon aan vervangen toe?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Mogelijk heb je een probleem met de SATA kabels, die moeten denk ik vervangen worden. Is een bekend probleem bij de N4200 series. Kun je het beste even contact opnemen met de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Thanks! dat wist ik niet. ga ik eens probieren

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Thanks voor de tip. Heb eigenlijk alleen de sata kabels allemaal los gehad en opnieuw aangedrukt. tot nu toe blijven mijn disken online zonder bad blocks meldingen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:26
Ik zit hier te klooien met een N2520. Ik heb Sabnzbd geinstalleerd en vervolgens zonder problemen downloads binnengehaald. Nu zie ik dat die downloads ergens in de root map zijn terechtgekomen. Iemand een idee hoe ik op een file explorer manier de root map in kom? Tot nu toe lijk ik alleen toegang te krijgen tot de shared mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
The_Zohan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:56:
Ik zit hier te klooien met een N2520. Ik heb Sabnzbd geinstalleerd en vervolgens zonder problemen downloads binnengehaald. Nu zie ik dat die downloads ergens in de root map zijn terechtgekomen. Iemand een idee hoe ik op een file explorer manier de root map in kom? Tot nu toe lijk ik alleen toegang te krijgen tot de shared mappen
Ik neem aan dat je binnen Sabnzbd aan dient te geven waar de downloads opgeslagen moeten worden. Het beste kun je binnen de interface een share aanmaken (bijvoorbeeld "sabdownload"). Daarna dien je als download path \raid\sabdownload aan te geven.

Als je downloads nu niet in een share staan die normaal beschikbaar is, dien je via winscp in te loggen (eerst SSH inschakelen in de interface) en vanuit daar de data te verplaatsen of te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Thanks voor de tip! Ik heb dat uiteindelijk niet werkend gekregen, maar door sickbeard op die locatie te laten zoeken heb ik de afleveringen wel kunnen moven naar de juiste map :)

Nu kom ik steeds een ander probleem tegen. Ik heb de NAS_Public map als stationsletter in mijn Deze Computer gezet voor makkelijke toegang. Ik kan de map gewoon in, ik kan bestanden ernaartoe schrijven en ik kan bestanden openen. Echter kan ik geen bestanden aanpassen/moven in de map zelf. Gisteren werkte het in eerste instantie ook niet, maar nadat ik de stationsletter had verwijderd en opnieuw had geplaatst pakte hij hem wel, nu werkt dat helaas niet meer. Iemand een idee?

Ik heb het exacte probleem en een soort van oplossing gevonden. De mappen staan standaard op public, maar zogauw er nieuwe bestanden/mappen vanuit het apparaat bijkomen (downloads die klaar zijn vanuit sabnzbd in dit geval) zijn die mappen/bestanden alleen-lezen. Dat is dan weer te fixen door de hele NAS_Public map op niet public te zetten en dan weer op public. Dan past hij die instelling weer op alle mappen toe. Iemand een idee hoe ik dit terugkomende probleem kan voorkomen?

[ Voor 27% gewijzigd door The_Zohan op 08-01-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Nu online
Het kan nog makkelijker _/-\o_

Ik gebruik NZBGet en daar kan je de umask instellen.
Dat is de code die NZBGet meegeeft bij het maken van een bestand of map. De code geeft aan wat de status van het bestand of map is.

Bij NZBGet moet ik 000 gebruiken en dan zijn alle bestanden volledig te bewerken.

Voor sabnzbd is dit anders:
ff linkje lezen en het werkt :P
http://wiki.sabnzbd.org/unix-permissions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik krijg wel het idee dat Thecus helemaal dood aan het bloeden is.. weinig nieuws, geen updates zelfs een V&A add waar 0,0 animo voor is. En dat terwijl het ooit een top product is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Thecus is wat prominenter aanwezig in het MKB met hun 5 ~ 8 bay modellen. De 5 bay (N5550) is enkel voor de enthousiaste thuis gebruiker. De meeste thuis gebruikers gaan voor een 2 bay en daar zijn met name Synology en QNAP in iets mindere mate erg populair.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de Thecus apparaten die ik heb (en heb gehad). Ze zijn super snel voor wat ze kosten. En qua opties en mogelijkheden kan ik niks bedenken wat andere merken wel hebben en Thecus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
SpiriTNL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:49:
Het kan nog makkelijker _/-\o_

Ik gebruik NZBGet en daar kan je de umask instellen.
Dat is de code die NZBGet meegeeft bij het maken van een bestand of map. De code geeft aan wat de status van het bestand of map is.

Bij NZBGet moet ik 000 gebruiken en dan zijn alle bestanden volledig te bewerken.

Voor sabnzbd is dit anders:
ff linkje lezen en het werkt :P
Wat late reactie maar dit was idd de oplossing :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik wil vanaf mijn thecus n4200pro via rsync backuppen naar een nas die op een andere lokatie staat.
Nu wil ik dat natuurlijk alleen via SSH tunnel laten doen , want ga die files niet kaal het internet oversturen.

Maar ik zie nergens in de Rsync module een SSH optie. Alleen over de standaard Rsync poort.
Iemand ervaring mee?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
Mischien dat iemand mij kan helpen, ik snap er geen hol meer van.

Ik heb een thecus 4200, 4 schijven van 2tb

geinstalleerd op de nas:
sabnzbd
Zodra ik een Nzb laat importeren begint de Nas lekker te downloaden, niks aan het handje, zodra het binnen is pakt de Nas het uit, delete de overbodige bestanden, so far so good. Ik kan bij de bestanden komen. ik kan ze zien, ik kan ze afspelen. maar ik kan ze niet verwijderen. ik kan ook niets toevoegen aan de download map.

Log ik in via webdisk dan kan ik de bestanden wel gewoon verwijderen,

Ik heb me suf gezocht alle permissies aan gezet. En ik kom er niet meer uit, Ik heb geen idee waarom ik geblokkeerd word, terwijl de bestanden van de transmission module die in dezelfde map download wel te deleten zijn.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
degroot schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:59:
Ik wil vanaf mijn thecus n4200pro via rsync backuppen naar een nas die op een andere lokatie staat.
Nu wil ik dat natuurlijk alleen via SSH tunnel laten doen , want ga die files niet kaal het internet oversturen.

Maar ik zie nergens in de Rsync module een SSH optie. Alleen over de standaard Rsync poort.
Iemand ervaring mee?
Heb je het al met de laatste beta FW geprobeerd?
http://thecus.com/Downloa...X32_FW_beta_5.03.02.8.rom

Daarmee zit in ieder geval een "enable encryption" optie binnen Rsync. Weet niet of het dan via SSH gaat, maar het lijkt me wel (zelf geen ervaring mee).
peidy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:28:

Zodra ik een Nzb laat importeren begint de Nas lekker te downloaden, niks aan het handje, zodra het binnen is pakt de Nas het uit, delete de overbodige bestanden, so far so good. Ik kan bij de bestanden komen. ik kan ze zien, ik kan ze afspelen. maar ik kan ze niet verwijderen. ik kan ook niets toevoegen aan de download map.

Log ik in via webdisk dan kan ik de bestanden wel gewoon verwijderen,

Ik heb me suf gezocht alle permissies aan gezet. En ik kom er niet meer uit, Ik heb geen idee waarom ik geblokkeerd word, terwijl de bestanden van de transmission module die in dezelfde map download wel te deleten zijn.

iemand?
Zal toch iets met de rechten zijn, kwam dit nog tegen in het SABnzbd+ topic:

In the configuration of SABnzbd you can set the access rights for the downloaded files.
Config -> Folders -> Permissions for completed downloads
change this to 777

you can also change the location for the completed downloads:

Config -> Folders -> Completed Download Folder
I made this point to a location inside my raid (Where Files is the share that is mapped to my windows pc already), something like
/raid/data/Files/Downloads/SABnzbd/Complete
e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01-2024
thanks,

dat had ik inderdaad al gedaan. sabnzbd op 777 gezet.

ik ben maar voor oplossing 2 gegaan.

Complete nieuwe downloadmap aangemaakt en sabnzbd daar heen laten verwijzen.
Probleem opgelost.

In ieder geval bedankt voor je response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Even een vraagje.
We hebben een Thecus N4200ECO en als we hier met 2 PCs tegelijk mee werken dan zijn ineens alle verbindingen weg. Windows kan het apparaat niet meer vinden, geen HTTP verbinding en ik kan het zelfs niet meer pingen.

Heeft iemand dit als eens eerder gehoord, of weet iemand wat ik hier aan kan doen (behalve netjes om-en-om werken)

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Peregrine schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:41:
Even een vraagje.
We hebben een Thecus N4200ECO en als we hier met 2 PCs tegelijk mee werken dan zijn ineens alle verbindingen weg. Windows kan het apparaat niet meer vinden, geen HTTP verbinding en ik kan het zelfs niet meer pingen.

Heeft iemand dit als eens eerder gehoord, of weet iemand wat ik hier aan kan doen (behalve netjes om-en-om werken)
...anyone??? -O-

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Sorry Peregrine, ik durf het niet te zeggen

Ander vraagje: Ik haal een maximale downloadsnelheid van ~3.1MB/s via Sab op mijn N2520. Op mijn PC haal ik ~10 MB/s. De NAS is verbonden via gigabit switches, Cat 6 kabels, etc. In het verbindingenmenu laat de NAS ook netjes een gigabit verbinding zien
Is er een reden voor dat de NAS een lagere downloadsnelheid haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Peregrine schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:41:
Even een vraagje.

Heb zelf lang een N4200ECO gehad, maar probleem komt me niet bekent voor. FW is up to date? Al eens factory defaults geladen (RAID zal niet verloren gaan)? Gebruik je misschien load balancing of heb je Jumbo Frames ingeschakeld?
The_Zohan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:51:

Ander vraagje: Ik haal een maximale downloadsnelheid van ~3.1MB/s via Sab op mijn N2520. Op mijn PC haal ik ~10 MB/s. De NAS is verbonden via gigabit switches, Cat 6 kabels, etc. In het verbindingenmenu laat de NAS ook netjes een gigabit verbinding zien
Is er een reden voor dat de NAS een lagere downloadsnelheid haalt?
Ik heb geen ervaring met deze NAS, je zou eens kunnen kijken wat de CPU belasting is, misschien dat die tegen zijn max aanzit. Kun je als het goed is in de GUI zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Ik zit te kijken naar een nieuwe NAS en de 7bay Thecus N7510 springt echt direct in het oog. Deze wil ik in combinatie met 7 stuks 4TB WD RED schijven gaan bestellen.

Wat ga ik er op doen?
Ik gebruik SabNzb en Sickbeard om alles binnen te halen. Ik zal via een laptop de film-NZB zoeken en die op de NAS delen, zodat deze aan de gang gaat. De serieNZB wordt door Sickbeard gedeeld natuurlijk.
De apps zijn in ieder geval wel compatible met de Thecus :).

Ik wil dan via de laptop in kunnen loggen op de Thecus en zo aangeven welke categorie de download is en wil ik makkelijk door de mappen kunnen bladeren om eventueel films weg te gooien.

Het valt erg op dat Thecus een stuk goedkoper is dan zijn duurdere concurrenten (Synology, QNAP). Gaat de Thecus mij met deze behoefte goed van dienst zijn? Of ga ik tegen bepaalde punten aanlopen welke ik niet zou hebben met de duurdere merken?

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:39:
Ik zit te kijken naar een nieuwe NAS en de 7bay Thecus N7510 springt echt direct in het oog. Deze wil ik in combinatie met 7 stuks 4TB WD RED schijven gaan bestellen.

Wat ga ik er op doen?
Ik gebruik SabNzb en Sickbeard om alles binnen te halen. Ik zal via een laptop de film-NZB zoeken en die op de NAS delen, zodat deze aan de gang gaat. De serieNZB wordt door Sickbeard gedeeld natuurlijk.
De apps zijn in ieder geval wel compatible met de Thecus :).

Ik wil dan via de laptop in kunnen loggen op de Thecus en zo aangeven welke categorie de download is en wil ik makkelijk door de mappen kunnen bladeren om eventueel films weg te gooien.

Het valt erg op dat Thecus een stuk goedkoper is dan zijn duurdere concurrenten (Synology, QNAP). Gaat de Thecus mij met deze behoefte goed van dienst zijn? Of ga ik tegen bepaalde punten aanlopen welke ik niet zou hebben met de duurdere merken?
Aangezien deze modules beschikbaar zijn voor de Thecus zou dat allemaal goed moeten werken. In het algemeen zijn de Synology en Qnap interfaces wat mooier, maar dit gaat dan om de NAS interface, voor SabNZBD en Sickbeard is dit bij alle NAS fabrikanten identiek (omdat ze gebruik maken van de interface van deze modules/software).

Voordeel is ook dat je nog 2GB extra kunt installeren bij de N7510 (standaard 2GB), dit helpt met name om het parren en rarren wat te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Klinkt goed!

Ik heb de volgende opties voor rond de €430,-.

20 maanden oude Thecus N7700PRO V2' (4gb)

Nieuwe Thecus N7510 (2gb)

Waar zouden jullie voor kiezen? Nieuw is wat waard natuurlijk, maar de 7700 is echt wel beter en sneller natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
StealthyPeanut schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:10:
Klinkt goed!

Ik heb de volgende opties voor rond de €430,-.

20 maanden oude Thecus N7700PRO V2' (4gb)

Nieuwe Thecus N7510 (2gb)

Waar zouden jullie voor kiezen? Nieuw is wat waard natuurlijk, maar de 7700 is echt wel beter en sneller natuurlijk.....
Ze hebben beide dezelfde firmware, dus de opties die ze hebben is helemaal identiek. Qua prestaties zit er trouwens niet zo heel veel verschil in. Let er daarbij op dat het geheugen bij de N7700PROV2 niet volledig gebruikt kan worden, er zal iets van 3.1GB gebruikt kunnen worden (beperking van de chipset volgens mij, die ondersteund geen memory remapping).

Zou dan eerder voor die €80,- extra een nieuwe N7510 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Daar neigde ik ook naartoe inderdaad. Bedankt voor de uitleg!

De nieuwe 7510 zal vandaag of morgen besteld worden! Ik zal hier mijn bevindingen dan ook gaan posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb ondertussen de 7510 draaiend! Ben mijn content aan het overpompen met 75 mb/s. Niet slecht dus! Na wat zoekwerk, heb ik na de installatie van 2 mods ook meteen SabNZB geinstalleerd. Maar daar gaat het niet helemaal lekker.

Ik heb SabNZB hetzelfde geconfigureerd als op de pc, met exact dezelfde gegevens. Helaas krijg ik de melding: ongeldige servernaam. Hier heb ik news.supernews.com ingevuld. Gewoon dik in orde dus.

Daarna geprobeerd om het ip adres van Supernews in te vullen, maar dan krijg ik de time-out melding. Al met al niet heel fijn dus!

Dit zijn mijn instellingen';

Server naam 138.199.67.30
Poort nummer 119
Gebruikersnaam kloppend
Wachtwoord kloppend
Verbindingen 20
Bewaartijd dagen 0
Tijdslimiet seconden 120

Iemand nog suggesties waar ik kan gaan zoeken? Ik heb het idee dat mijn NAS niet op het internet zit. Ik heb een statisch IP adres 192.168.2.100 en dit is in de rest van mijn huis ook de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Staan de DNS en Gateway correct? Als DNS1 kun je het IP van je router invullen en als DSN2 en DNS3 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Als Gateway het IP van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
WouterHelm schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:20:
Staan de DNS en Gateway correct? Als DNS1 kun je het IP van je router invullen en als DSN2 en DNS3 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Als Gateway het IP van je router.
Die opties kan ik terug vinden in de Thecus, maar dan moet ik DHCP aanzetten. Maar dat hoeft toch niet omdat hij al een vast ip adres heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
StealthyPeanut schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:04:
[...]

Die opties kan ik terug vinden in de Thecus, maar dan moet ik DHCP aanzetten. Maar dat hoeft toch niet omdat hij al een vast ip adres heeft?
Bij "system network" en dan "networking" kun je dit instellen. Dit heeft verder niks met DHCP te maken, de Gateway en DNS kun je ook handmatig instellen.

Ik weet daarnaast niet welke netwerkpoort dat je gebruikt, maar je hebt een 192.168.2.xxx adres, als ik mijn niet vergis heeft LAN2 standaard ook een IP adres in dit subnet. Als je beide poorten in hetzelfde subnet hebt kun je routing problemen krijgen. Als de andere netwerkkaart in hetzelfde subnet zit, verander deze dan (192.168.3.xxx bijvoorbeeld).

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceAce op 06-04-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ohja, gevonden. Thanks. Alles ingevuld en ook LAN2 meteen aangepast....
Maar ik krijg het nog niet werkend helaas... Zie je nog iets vreemds op deze screens?

Wat me wel opviel, is dat de poort die automatisch ingevuld was in SABNZB 8085 was, En ik las in de KPN router het volgende;

Attempts to enable remote access (via for instance port mapping or DMZ) for TCP port 8085 are invalid actions. This is due to the fact that this port is reserved for internal service on the RG with a higher priority than when it is used for port mapping.

Kan ik ergens de port aanpassen die de Thecus gebruikt? Gewoon naar 8080 bijvoorbeeld?

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Je hebt bij de Gateway en DNS 1 een ander IP adres ingesteld, ik vermoed dat één van beiden niet goed is. Zou beiden het IP van je router moeten zijn.

Geen idee betreffende de poort, heb geen ervaring met het downloaden via nieuwsgroepen. Maar ik vermoed dat dit de poort van de GUI module is. Die zou je aan kunnen passen, maar ik weet niet of je dan problemen krijgen. Denk dat je de melding in de router kunt negeren.

Als host moet je denk ik 127.0.0.1 of localhost invullen.

En voordat je gaat downloaden, controleer de download map. Dit moet iets van \raid0\data[jouwdownloadmap] zijn. Mogelijk dat deze op een andere map staat die je niet via het netwerk kunt benaderen omdat het geen share is (waardoor het je het achteraf via SSH zou moeten verplaatsen).

[ Voor 5% gewijzigd door SpaceAce op 07-04-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb nog wat aangepast en inderdaad, hij werkt! Hij is online :). Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb nu nog een klein probleem;

Ik heb meerdere mappen gedeeld als Samba. Werkt goed en streamen gaat ook goed. Als ik een film weg wil gooien, heb ik wel de rechten om de bestanden weg te gooien, maar niet om de mappen te verwijderen....

Hoe kan ik dit ergens op de Thecus aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Opgelost! Lijkt volledig willekeurig te zijn, of ik mappen wel of niet kan verwijderen.

Maar, is er een manier om Winrar te updaten welke in SABNZB worden gebruikt? Ik krijg nu de melding; onbruikbaar rarbestand. Dit komt door de Winrar versie binnen SabNZB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Sinds 2 weken heb ik 'opeens' last van kopieer-snelheid verlies van mijn pc (bedraad gig-lan) naar mijn NAS (Thecus N4200) Normaal gesproken ging het kopiëren op een stabiele snelheid van ongeveer 80-90Mb/s. Ik download op mijn pc content en kopieer dat dus naar mijn NAS, nu viel het mij op dat de snelheid opeens sterk was verminderd met zeker een kwart (komt niet boven de 60Mb/s) en fluctueert sterk tot zelfs af en toe helemaal stoppen om vervolgens weer verder te gaan.

Ik dacht misschien zit er iets niet lekker dus heb ik gister heel mijn pc opnieuw geïnstalleerd (windows 8.1) Helaas met een kale installatie had ik nog steeds het probleem. Ik ben toen gaan denken.... Dit is sinds de komst van de Raspberry.... ik heb mijn moviemap op de nas NFS gemaakt.... Ik heb heel de service op de NAS uitgezet en warempel ... het kopiëren gaat weer als vanouds.

Mijjn vraag is nu: Hoe kan dit? en hoe kan ik NFS toch gebruiken zonder verlies van snelheid van het kopiëren? Ik dacht namelijk dat NFS juist voor snelheid is en niet om hoofdpijn te krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
vwtune schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:46:
Sinds 2 weken heb ik 'opeens' last van kopieer-snelheid verlies van mijn pc (bedraad gig-lan) naar mijn NAS (Thecus N4200) Normaal gesproken ging het kopiëren op een stabiele snelheid van ongeveer 80-90Mb/s. Ik download op mijn pc content en kopieer dat dus naar mijn NAS, nu viel het mij op dat de snelheid opeens sterk was verminderd met zeker een kwart (komt niet boven de 60Mb/s) en fluctueert sterk tot zelfs af en toe helemaal stoppen om vervolgens weer verder te gaan.

Ik dacht misschien zit er iets niet lekker dus heb ik gister heel mijn pc opnieuw geïnstalleerd (windows 8.1) Helaas met een kale installatie had ik nog steeds het probleem. Ik ben toen gaan denken.... Dit is sinds de komst van de Raspberry.... ik heb mijn moviemap op de nas NFS gemaakt.... Ik heb heel de service op de NAS uitgezet en warempel ... het kopiëren gaat weer als vanouds.

Mijjn vraag is nu: Hoe kan dit? en hoe kan ik NFS toch gebruiken zonder verlies van snelheid van het kopiëren? Ik dacht namelijk dat NFS juist voor snelheid is en niet om hoofdpijn te krijgen ;-)
Klinkt bijzonder in ieder geval! Geen idee waar dat mee te maken kan hebben. Ligt het aan de Raspberry zelf? Dat de kopie eerst langs de Raspberry gaat ofzo?

Ik zit zelf met 2 dingetjes;

- Ik kan vanaf mijn Windows 7 laptop niet altijd bestanden kopiëren/plakken op mijn shares van de NAS. Geen persmission zegt hij dan.....waar kan dit aan liggen?

- Nu staat mijn Thecus altijd 100% te draaien denk ik. Ik zou hem graag willen laten slapen en als ik hem raadpleeg, weer wekken. Kan dat? Kan de optie nergens terugvinden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Ja zeker bijzonder, zeker nu ik NFS weer heb aangezet en het kopiëren gewoon toch snel blijft... Dus het feit dat ik NFS heb uitgezet en weer aan heeft ervoor gezorgd dat het hikje weg was... blijft apart.

Hoe staan je rechten op je Thecus ingesteld?

Voorheen had ik hem zo ingesteld dat ie elke dag om 18.00 uur aanging en 00.00 uur en in het weekend 04.00 uur uitging. Nu staat ie altijd uit en doe ik hem gewoon aan wanneer ik muziek of film wil gaan kijken.
Wat jij wil kan wel, dan zou je Wake on lan moeten aanzetten en instellen:

http://www.thecus.com/media_news_page.php?NEWS_ID=4410

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 12-05-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janverkoopt
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Hallo.

Ik heb een thecus N4200ECO.

Ik kan hem via het netwerk benaderen via ip adres.
Dan kom in het het menu waar alles kunt aanpassen enzovoort.

Mijn vraag is hoe kan ik gegevens naar mijn 4 x 2TB schijven kopieren?

Ik kom er niet uit?

wie kan mij aub helpen.

Mvg,Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Welk protocol wil je gebruiken om data over te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een Thecus N4200Eco gekocht en wil graag plex gebruiken, nu begrijp ik dat de laatste versie van plex niet te installeren is, vind ik persoonlijk niet erg maar wil wel graag dat ik op mijn telefoon bij mijn media kan van buiten het netwerk echter krijg ik de plex server niet tot inloggen op "myplex" ik krijg dan constant de foutmelding: Er heeft zich een fout voorgedaan"

gevolg is dan ook dat het apparaat op mijn telefoon en tablet niet verschijnt in de apparaten lijst. heeft iemand de oplossing?

daarnaast kan ik geen NTP servers bereiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 12-08-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Opgelost, LAN2 wil niet praten met internet :( LAN1 werkt wel :)

• Reloader
geen thecus gebruikers meer?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat de meesten zijn overgestapt op synology ;)

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 20-08-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Hopelijk zijn er nog wel wat lurkers in het Thecus topic, ik heb namelijk een vraagje :P

Ik heb hier de Thecus N4200 Eco staan waar Sabnzbd op draait.
Naast het feit dat ik geen idee heb hoe Sabnzbd permissions regelt (mag bestanden niet verplaatsen/verwijderen, maar dat is voor een andere keer :P) heb ik problemen met de downloadsnelheid.

Als ik data kopieer vanaf de NAS naar een PC haal ik een mooie 80MB/s
Wanneer ik via Sabnzbd op de NAS ga downloaden haal ik max 10MB/s
Mijn internetsnelheid is iets van 24MB/s (200Mbit) en deze snelheid haal ik wel wanneer ik Sabnzbd lokaal vanaf een pc draai.

Iemand enig idee waarom mijn NAS niet sneller wil downloaden dan 10MB/s? Ik zou zeggen dat de bekabeling en dergelijke in orde zijn aangezien networktransfer wel een goede snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Nu online
Lees dit eens door voor wat betreft de permissions:
Goed instellen en je kan alles met de mappen en bestanden.

Voor wat de download snelheid betreft, dat is redelijk normaal.
Als je de download start, is de snelheid dan wel eerst hoog ?
De 4200ECO heeft gewoon weg niet genoeg power voor goede download.
Daar liep ik ook tegenaan. Download nu weer met mijn PC.

[ Voor 38% gewijzigd door SpiriTNL op 22-08-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

De website van Thecus is suspended. Ben benieuwd wat het probleem is.
Edit: website is weer up. Thecus heeft de rekening weer betaald :+.
Denk dat er nog voldoende gebruikers zijn. Alleen is er weinig 'nieuw' meer van Thecus. Ondertussen doet Synology het goed met hun DSM software. Anno 2016 zou ik mij ook laten verleiden door Synology (puur voor de software - want hardware is nog steeds :? voor het geld dat je betaald) of nog beter de HP Proliant Microserver.

[ Voor 96% gewijzigd door aex351 op 25-03-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Nas doet 't stabiel. Maar mis inderdaad wel 't gemak en uitbreidingen beschikbaar voor dsm achja mijn n4200eco was een koopje dus mag eigenlijk ook niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Hier ook nog steeds een tevreden N5550 gebruiker. Inmiddels met de OS7 beta. Grootste verschil tov de vorige firmware is de interface (lijkt op die van QNAP en Synology), maar eigenlijk boeit me dat niet aangezien ik amper in de interface kom.

Gebruik mijn NAS met name voor Plex (is altijd recent aangezien Plex deze app zelf maakt) en Sabnzbd welke als 3rd party app altijd de meest recente versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

aex351 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:11:
...Anno 2016 zou ik mij ook laten verleiden door Synology (puur voor de software - want hardware is nog steeds :? voor het geld dat je betaald) of nog beter de HP Proliant Microserver.
Denk je dat software (ontwikkeling) gratis is ? Daar zit juist de meerprijs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

DukeBox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:10:
[...]
Denk je dat software (ontwikkeling) gratis is ? Daar zit juist de meerprijs in.
Je betaald voornamelijk een flinke premium bedrag voor het merk en imago. En niet per definitie de software. En natuurlijk kunnen daardoor ze veel vragen. Maar als je de daadwerkelijke kosten op een rijtje zet qua hardware, en je dan concludeert dat de meerprijs puur voor de software is, dan ga ik denken dat de ontwikkelaars daar op gouden toetsenborden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hier een uiterst tevreden Thecus N7510 gebruiker met 5 bays gevuld. Nog nooit ergens problemen mee gehad en ook de installatie is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

aex351 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:28:
...en je dan concludeert dat de meerprijs puur voor de software is, dan ga ik denken dat de ontwikkelaars daar op gouden toetsenborden werken.
Vergeet de uitstekende support niet ;)

Maar heb je wel eens met een syno gewerkt ? Ik zit regelmatig met qnap's en thecus gui's te werken maar vind het dan weer een verademing als ik weer met dsm aan de slag mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

DukeBox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:52:
[...]
Vergeet de uitstekende support niet ;)

Maar heb je wel eens met een syno gewerkt ? Ik zit regelmatig met qnap's en thecus gui's te werken maar vind het dan weer een verademing als ik weer met dsm aan de slag mag.
Met support heb ik geen ervaring. Maar ik vermoed dat het bij de meeste merken wel aardig goed zit. Ja ik heb weleens gewerkt met een Synology, het grote pluspunt is de software. Ik heb zelfs even overwogen om te kijken of ik Xpenology op mijn Thecus kan installeren. Want dat schijnt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik heb zojuist sabnzb geconfigureerd, echter zie ik de downloads niet verschijnen, ik heb SAB ingesteld dat hij de data na de download moet kopieeren naar: /raid0/data/MAP/MAP

in de filebrowser van de admin pagina zie ik deze map ook staan echter verschijnt deze niet bij de diverse clients, lijkt me een rechten probleem maar kan geen oplossing vinden. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Reloader schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:55:
ik heb zojuist sabnzb geconfigureerd, echter zie ik de downloads niet verschijnen, ik heb SAB ingesteld dat hij de data na de download moet kopieeren naar: /raid0/data/MAP/MAP

in de filebrowser van de admin pagina zie ik deze map ook staan echter verschijnt deze niet bij de diverse clients, lijkt me een rechten probleem maar kan geen oplossing vinden. iemand hier ervaring mee?
Heb je deze mappen aangemaakt voordat je Sabnzbd geconfigureerd hebt? Als Sabnzbd deze mappen aanmaakt worden deze als root:root aangemaakt waardoor je als gebruiker die via het netwerk de NAS benaderd geen toegang heeft (en mogelijk niet eens kan zien).

Weet trouwens niet of dit een instelling binnen Sabnzbd is (dus welke gebruiker hij gebruikt om de mappen aan te maken).

Als je WinSCP gebruikt om op de NAS in te loggen (wel SSH inschakelen op de NAS) kun je als root (gebruiker root en het wachtwoord het admin wachtwoord) inloggen en zou je de data moeten kunnen zien. Dan kun je in ieder geval de data verplaatsen naar een map die je wel kunt benaderen.

Anders je probleem even hier plaatsen:
http://forum.thecus.com/v....php?f=36&t=9773&start=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bovenstaande probleem is opgelost met een nieuwere versie sab, nu heeft deze versie t probleem er telkens uit te knallen als ik een NZB er in laad :( vindt dit toch een beetje thecus issues.

@hierboven, de mappen bestonden al!

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 06-04-2016 14:30 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste